Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (236)

plakát

Farzar (2022) (seriál) 

Tak dlouho se chodí se džbánem s kecama o tom, že jsou tvůrci Ricka a Mortyho u konce s dechem a že tohle už by nešlo. Hlavně to prosím ukažte někdo Martinu Dejdarovi. Myslim, že by ho to mohlo bavit. (Bez zlého úmyslu)

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Nádhernej kus filmu, kterej plyne jako med a září jako paprsky Tanhauserovy brány. Původního Blade Runnera jsem viděl možná dvacetkrát a kdykoliv si ho rád zopakuju, takže za tuhle atmosférickou extra porci hypnotickýho ploužení světem plným otázek jsem rád. Chápu, že to nemusí sednout každému, ale tím spíš dávám plný počet, protože povrchních klipovejch kokotin je tenhle svět už přeplněnej.

plakát

Sherlock (2010) (seriál) 

Ještě že ti britové nejsou takoví obchodníci, aby to cpali do kina... Bych si asi musil pořídit permici :)

plakát

Muži, kteří nenávidí ženy (2011) 

Do kina jsem šel bez předsudků (knihu jsem nečetl / originál jsem neviděl) a jen s průměrným ( průměr dle Finchera - za čtyři nebo za pět hvězd?) očekáváním. Co jsem dostal je filmový zážitek, který funguje lépe a silněji než jsem kdy doufal. Od pocitu zimy při první návštěvě domu pro hosty až po propocené dlaně u většiny vypjatějších scén. Poslední dobou se u filmů soustředím na to, zda se tvůrcům podařilo dostat se mi pod kůži a udělat mi tam to co mají v úmyslu. Po shlédnutí mužů co nenávidí ženy začínám chápat proč se některé dívky chovají tak jak se chovají, proč někteří lidé následují své zásady i za hranici společenského pohodlí a že moje rodina je vlastně naprosto v pohodě... P.S. Fincherova práce s vizuálem a jeho přenesení dynamiky/kinetiky do nervových zakončení začíná vybízet k otázce, zda by u některých filmů nemělo být varováni pro citlivější jedince... Kdo viděl, ví, kdo neviděl, vzpomene si...

plakát

Drive (2011) 

Tak aby bylo jasno. Tohle není Kurýr. Tohle není Trier. Tohle není film, který by si zasloužil vložit do krabičky k jakémukoliv (byť sebelepšímu) dalšímu filmu a to je to proč je pro mne Drive zážitkem. Problémem většiny dnešních filmů je, že podstatu celé zápletky a nejlepší scény většinou prozradí trailer. Ono vlastně i kdyby traileru nebylo, hrdinu většinou poznáte a pochopite za pět minut od nástupu na scénu a pak už jen čekáme na twist. Ok. Nasrat. Tohle je silný, hořký a kurevsky dobrý kafe.

plakát

Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010) 

Tohle je prostě neskutečný... Od A do Z... Warholův synovec Banksy překročil hranice reality a veškerou svou fascinaci i opovržení konzumem vecpal do malého francouze, který je zase zřejmě bratrancem jednoho přehypovaného dje, kterýžto v hudební branži dělá přesně to co Thiery... Legendární!

plakát

Epochální výlet pana Třísky do Ruska (2010) (TV film) 

Jak se bude jmenovat most? Rázný mužíček konající takovou malou kulturní vendetku, který z místních vytáhne mix informací a občas někoho postraší Putinem. Někdo se chytí, někdo ne. Občas se debatka rozjede a jede se dál. Scenerie jak z Bohdana Slámy. Akorát real a se silným nádechem nostalgie po atmosféře naplněné určitou mírou strachu. Strange but Nice

plakát

Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005) 

Tak takhle to tedy bylo... Jsem na pomezí... George Lucas použil oldschool přechody... Vložil Humor tam kde bysme to nečekali... Řemeslník by řekl... Kašlu na řemeslníka. Já jsem srdcař. Za pět.. Proč? Protože první zdání tam sice vidět je na každým rohu, ale to druhý... Prostě to všechno stojí za to...

plakát

Spáči (1996) 

Chtěl bych napsat něco chytrýho... strašně bych chtěl... Chtěl bych popsat pocit zadostiučinění, který by se na konci filmu měl dostavit. Problém je v tom, že ačkoliv to do sebe na konci všechno perfektně zaklapne a dopadne to přesně tak jak si každý normální člověk může přát, pocit zadostiučinění zůstává zastíněn horou zla, které lze potrestat, ale nikdo ho už nikdy nevymaže... P.S. Klíčem k pochopení celého filmu mi byla sice nevýrazná ale neméně geniální hudba, která i v happyendových momentech obsahuje několik jakoby falešných tónů, které uvádějí šťastnou chvilku na pravou míru a vracejí ji tam, kam patří : do života

plakát

Komici (2009) 

Hele kámo, myslim žes to podělal... Neměl si brát ty prášky a měl si rovnou umřít. To byla jízdenka ven chlape, co budeš dělat teď? Natočíš další blbej film? Možná že se producenti a hvězdy prostě jen dostali do fáze, kdy zkřížením indie tématu a Blockbusterových kulis úplně čirou náhodou otevřeli svá srdce. Chvíli asi přemýšleli, jestli to nebude trochu trapas, ale pak přišel Jude a řekl že to je to ono a to ono funguje. Adam Sandler do toho poslal emoce někoho, kdo už toho o moc víc dosáhnout nemůže, Seth roste každým shozeným kilem a vlastně mám všechny tak nějak pořád doma a rodina roste. Trochu tu postrádám Aldouse Snowa, ale ten se asi kousnul u Jackie Q