Mr.Ripley

Mr.Ripley

okres Praha
Whedonista, Alienofan a zapřísáhlý Whovian

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35
    • 30.4.2020  23:07
    Gentlemani (2019)
    ***

    Ritchie měl po dlouhé době při psaní scénáře klidnou ruku a hned se na to dalo dívat! Hunnam, McConaughey, Grant si své party náležitě užívali a já se bavil po celou dobu stopáže s nimi. Bohužel tomu chyběl moment překvapení, který by partičku britských podvraťáků povzedl výš. Zařazení do TOP100 je úlet.

    • 28.2.2020  23:51
    I Am Not Okay With This (TV seriál) (2020)
    ***

    Je to indie komedie o dospívání? Je to sci-fi thriller o dospívání? Je to fantasy komedie? Je to vztahovka s jasně rozestavenými figurkami? Ani jedno! Výstižnější název si tenhle polotovar nabušený nevyužitým potenciálem vybrat nemohl. Jediné co to táhne na 3* je parádní casting a vizuál, což je značka Netflixu.

    • 1.12.2019  13:18

    Trojka dráčků se snaží, stejně jako svého času třetí hračky, hrát na osudovost, ale nebýt silného finále příliš nefunguje. Námětově natažená epizoda z dračího seriálu na sto minut zanechává na patře mírně trpkou pachuť. Pobaví, ale z paměti vyšumí rychleji než ubrečená dvojka. Škoda. Tahle trilogie si zasloužila lepší zakončení.

    • 30.11.2019  21:52
    Stehlík (2019)
    **

    Přes veškerou snahu tvůrců se Pulitzerem oceněná sedmi set stránková bichle na plátno převézt nedá. Dokonce ani v případě, že vám za zády stojí parádní casting a nejlepší kameraman současnosti.

    • 30.9.2019  21:45
    Kořist (2019)
    **

    Od tvůrčího dua Aja & Raimi jsem čekal cokoliv, ale naprosto sterilní "horor" bez špetky invence a zábavného gore nikoliv. Další smutný zářez ve filmografii kdysi nadějného režiséra.

    • 30.9.2019  21:40

    Že bude adaptace jedné z nejsugestivnějších kingovek blbá až hrob jsem vážně nečekal.

    • 28.9.2019  13:18
    Politik (TV seriál) (2019)
    ***

    Z Murpyho produkce je Politician tím nejméně vhodným kandidátem na binge watch, neboť není konzistentní a týdenní rozestup by mu mohl jenom prospět. Jednotlivé motivy do sebe nezapadají, vyznění seriálu je roztříštěné (satirický Glee tón, parodický podtón Scream Queens a takřka Gilmore Girls obal) a hlavní postava (ač úmyslně) nesympatická sledování příliš neusnadňuje. Naštěstí zbytek castu vykouzlí nejeden úsměv na tváří. Gwyneth po dlouhé době září a královna "murpyho srdce" Jessica si může připsat další ikonickou postavu, jejíž "moudra" by se mohla tesat do kamene. Být to více ucelené, soustředěné na hlavní téma voleb, mohla to být plná palba. Takhle zůstává Politik kdesi v půli cesty, závěrečné přemostění nicméně slibuje, že by druhá řada mohla být více konzistentní.

    • 24.9.2019  22:20
    Carnival Row (TV seriál) (2019)
    **

    Nepřiznaný rip-off Nádraží Perdida s béčkovými zvraty a nevýrazným castingem ústředního dua (o co větší aktivistka Cara je, o to horší herečkou zůstává). Tohle nezachrání ani pohled na fantazijní Prahu a milé pomrknutí po Cthulhu.

    • 16.8.2019  10:48

    Půjdu proti proudu. OUTH je takřka bězdějovou milostnou básní Hollywoodu, filmovému vyprávění a nenaplněnému životu Sharon Tate. Tarantino si podobně jako Nolan může natočit cokoliv a lidé na to budou chodit. V tomto případě se vyplatí krotit svá očekávání, neboť podobná stavba příběhu jako v Panchartech tentokrát nefunguje. Víc prozrazovat nebudu. Kolem a kolem - je to hezké, milé, krásně se na to kouká a casting zahřeje u srdíčka. Toť vše. Druhý den po projekci si z filmu nebudete pamatovat nic, což se mi u Tarantina nikdy nestalo a pravděpodobně (narozdíl většiny QT filmografie) to nikdy znovu vidět nemusím.

    • 20.5.2019  15:32

    V rámci kvalitativně děsivé série poměrně snesitelná epizoda, ale jako finále jednoho z největších seriálů v televizní historii to nefunguje ani za mák. Mweh.

    • 28.10.2018  19:24
    Castle Rock (TV seriál) (2018)
    **

    1.série: Deset hodin se Castle Rock nafukuje, jako mysteriózní a inovativní bublina, aby ve finále splaskla tím nejbanálnějším způsobem. Vzít mistrovo slavné město, které umně propojuje Kingův vesmír a nevyždímat z něj nic nového, vyjma potěšujících easter eggů? Je vidět, že značka King neznamená Stephen King. Televizní zklamání roku a pro mě, jakožto kingofila o to bolestivější. 45%

    • 27.10.2018  16:47

    Odosobněný a chladný výkrok mimo autorskou tvorbu. Chazellovo První muž trpí epileptickou kamerou a mezi řádky viditelnou honbou po cenách. Ryan je sice výborný herec, ale v případě tak komplexní osobnosti, kterou Neil Armstrong byl, naráží na své limity. Claire "queen" Foy je sice ve své roli podporující manželky a matky výborná, ale dostává příliš málo prostoru. První těžké zklamání roku.

    • 12.10.2018  17:25

    Lady Gaga je v současné době jedna z nejzářivějších hvězd v hudebním průmyslu. Bylo tedy jenom otázkou času, než se její působiště rozroste o filmové plátno. Nebylo příhodnější látky ke vstup do filmu, než čtvrtý (!!!) remake klasického příběhu o osudové lovestory, hudbě a bitvě mezi dvěma egy. Z Gagy časem může být skvělá herečka, pokud zrovna nebude hrát roli jako vystřiženou ze svého osobního života. Totéž platí o Bradleym na pozici režiséra, kdyby se až obsesivně nesnažil napodobit rukopis režisérů s kterými spolupracoval. A takhle je to s celým filmem. Film servíruje jeden z nejkrásnějších písničkových soundtracků od dob Osobního strážce, ale zároveň mu v klíčových momentech chybí potřebné emoce. Tahle hvězda je totiž, jako dobře rozjetý vlak, do kterého naskočíte na poslední chvíli. Nabere neuvěřitelné tempo, až místy nemůžete popadnout dech, ale kdesi v půli cesty ztrhá motor, který se mu znobu povede nastartovat až v téměř cílové rovince. Ve finále se jedná o fajn záležitost, která bez pochyby ovládne Oscary, ale zároveň by si zasloužila nůžky stejnou mírou, jako Bradleyho filmové háro.

    • 7.10.2018  22:59

    Moffat s doktorem jsou oficiálně pryč. Na jejich místo dorazil odlišný, hororový feeling a k sežrání Jodie. Tahle Doktorka na rozdíl od doktorky Quinnové mě bude bavit. Slibný počátek nové éry!

    • 31.8.2018  21:44
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    ****

    Celému tvůrčímu týmu tleskám. Vytvořit z tuctové předlohy nejlepší televizní novinku roku se jen tak nevidí. Přidejte dusivou atmosféru, tíživé teplo, precizní práci se zvukem, střihem a máte další seriálovou závislost v hledáčku. Navíc herecký galakoncert mezi Amy Adams a Patriciou Clarkson je třeba vidět.

    • 26.7.2018  15:04
    Cesta času (2016)
    ***

    Třicet let úsilí a ve finále od básníka obrazu dostanete pouze líbivé obrázky (nepřekvapivě) bez emocí a citem pro zkratkovitost. Malickův údajný opus magnum by potřeboval minimálně o hodinu více, aby mohl diváka strhnout na svou existenciální pouť. Takhle je Cesta času krásným leporelem s rušivými vsuvkami a ve finále pateticky vyznívajícím poselstvím, které na předchozí dění nepasuje.

    • 25.7.2018  18:38

    Daniel je sice herecký talent (,který bude do budoucna jenom překvapovat), nicméně příště by to chtělo využít potenciálu a vykašlat se na zbytečnou zkratkovitost.

    • 25.7.2018  15:45

    Místy překvapivě vážné konverzační drama na pozadí demolice Godzillou. Honda poprvé představil jednu z nejikoničtějších postav mytologie. Mothra a její magická historie, larvy, víly, naštvaná Godzilla a (překvapivě) funkční herci. Jsem zvědav, jak si s Mothrou a její fantasy mytologií poradí americká produkce. Na široký mainstream je to stále přeci jenom dost bizarní, ač neuvěřitelně zábavné.

    • 22.7.2018  16:34
    Tully (2018)
    ***

    Áčkově obsazená a Reitmanovo poetikou prodchnutá oddechovka z (nepřiznané) produkce TV Hallmark. Nic víc, nic míň. Na Diablo Cody průměr a na Reitmana, až děsivý propad. Kam se poděl Jasonovo cit při výběru scénáře? Jedno je jisté, úvodní zlatá filmová trilogie již bohužel nebude překonána.

    • 30.5.2018  10:46

    Nekonzistentní slepenec (tu více, tu méně funkčních) epizodek s tragickým castingem hlavního milostného dua.

    • 18.5.2018  10:37
    Deadpool 2 (2018)
    **

    Když jsou potitulkovky 100x lepší, než dvě hodiny filmu, tak je někde něco špatně.

    • 7.5.2018  21:53
    Ztraceni ve vesmíru (TV seriál) (2018)
    **

    Desetihodinový, únavný prolog, prokládaný nesmyslnými zvraty, absencí logiky, genericky nudným (nutno dodat špatně zahraným) záporákem, který v funguje až samotném závěru, kde konečně nabízí to, co od začátku sliboval. Lost in Space je přesně takové, jako jeho kultovní předchůdce z 60. let. S tím rozdílem, že divácká percepce se posunula sloním krokem dopředu, zatímco LIS zůstalo obsahově stále kdesi v 60s. Nebýt parádního vizuálu a ještě lepší hudby případnou druhou sérii bych asi nezvažoval.

    • 27.3.2018  12:20
    Dabing Street (TV seriál) (2018)
    ***

    Zelenka má můj obdiv, že na veřejnosprávní televizi přijde s něčím tak nekorektním a nepodbízivým. O to větší je zklamání, když se seriál z pětihvězdičké první poloviny přehoupne do průměrné poloviny druhé, aby své putování s imbecilními (k zamilování hodnými) postavami završil stěží snesitelným závěrem. Promarněná šance s trpkým koncem. Škoda.

    • 30.1.2018  09:57

    Původní Baywatch je tak stupidní, až je zábavné. Blíž než k Baywatch to má bohužel k Baywatch Nights. Tento paskvil snažící se o drsnější a fekálnější styl humoru nezachraňuje ani vydatná porce odhalených těl.

    • 30.1.2018  09:53

    Natočit jeden z nejlepších filmů minulého roku o jednom z nejhorších filmů vůbec a vyznat lásku k filmu samotnému? Franco bros. tleskám!

    • 30.1.2018  09:50

    Slabší Mijazaki? Kdepak! Pohlazení po duši, které vás vytrhne ze šedé reality do světa bezbřehé fantazie. Světa, kam se budete rádi vracet při každé další projekci. (Podobně jako u většiny filmů studia Ghibli.)

    • 30.1.2018  09:36
    Špindl (2017)
    odpad!

    Jak si užít dovolenou ve Špindlu? Natočit "film" dlážděný cestou k naprostému dnu českého filmu.

    • 30.1.2018  09:32
    Coco (2017)
    *****

    Pixar se po letech marného tápání ve tmě plné sequelů a prequelů vrací ve velkém stylu. Coco typově navazuje na V Hlavě, Vzhůru do oblak a servíruje vyzrálý příběh, který dojme dospělé k slzám a děti oslní světem mrtvých. Po dlouhé jsem se v kině nechal unést bezbřehou fantazií, skvělým soundtrackem a emoční masáží v úplném závěru, která se u animáků jen tak nevidí. Pixar byl vždy nejsilnější v budování fikčních světů a v Coco dokazuje své mistrovství v této disciplíně.

    • 30.1.2018  09:28

    Low badget Brokeback Mountain, dalo by se říct. Přesně takhle by dopadla slavná látka, kdyby se jí nechopil Hollywood a nedodal jí své pozlátko a větší míru epičnosti. God's Own Country sice nabízí surové zachycení života na venkově a (pro filmy tohoto ražení) netypický (čti realistický) začátek jedné romance. Spolu s tím se Frances Lee nedokázal vyvarovat ohraným klišé daného žánru, s nimiž si letošní souputník Call Me By Your Name vyhrál lépe. Skvělá kamera, surovost, špinavost a snaha o realističnost mohou být sebevětšími klady, které hravě přebíjí nevýrazný stokrát vylouhovaný čaj, jež (překvapivě) americká, filmová mašinérie zvládla zadaptovat mnohem lépe. Žánrově zpřízněný Call Me By Your Name zůstává nepřekonán.

    • 29.1.2018  18:32

    Vysoká škola scénáristiky a herectví. Podmanivý filmový zážitek, který s lehkostí kombinuje vážné téma s neuvěřitelně cynickými a vtipnými dialogy. Je načase dohnat McDonaghovu předešlou tvorbu. Tuhle černohumornou, cynickou elegii na ztrátu vlastního dítěte si v budoucnu rád zopakuji!

<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35