Recenze (1 189)
Sláva králi Jelimánovi (2014) (seriál)
Možná trochu nadhodnocuji, ale já tu čtyřku dám. Klame to docela tělem, ale je tam velká spousta vtípků a velké množství dílů je odkazy na různé klasiky, od Casablanky až po Vetřelce. Spousta dílů pak zároveň dost uvědomělá a kousavá. Peníze, různé volby, manipulace, televize či privilegia. Ne vždy to dotáhnou úplně do konce, ale překvapivě to fungovalo a snažilo se. Na můj vkus mohli rozhodně ubrat prdících vtipů, ale co, má to i jiné cílové publikum než mě a i tomu je potřeba se zavděčit.
Fate/Apocrypha (2017) (seriál)
Tam snad nebyla postava, která by nebyla na zabití. Všichni byli tak příšerně napsaní a zahraní, že kdyby je úplně každého do jednoho hned na začátku zamáčkly Zahrady tak zaplesám a zbytek dílů se nadšeně koukám, jak tam rozplácnutí leží. Možná tak Necromancera a Mordred/a bych byl ochotný akceptovat, ale byli spíš jednookými mezi slepými, ne že by byli opravdu dobře zpracovaní.
Black★★Rock Shooter: Dawn Fall (2022) (seriál)
"So that's it, huh? We're some kind of Black Rock Shooter?" Omrzelo se to přibližně u epizody 1.
Fisk - Season 2 (2022) (série)
Vlastně ani nevím, jestli to bylo lepší, než první řada. Možná jsem se s tím jen konečně sžil. Ale každopádně mě to bavilo a užil jsem si to víc, než první řadu. I když někdy to, jak jsou ti lidé všichni divní, je těžko snesitelné a trpím spolu s Fisk.
The Beatles: Now and Then (2023) (hudební videoklip)
Ten klip je hrozný.
African Folktales, Reimagined (2023) (seriál)
Spíš slabší. Celé to dobře vypadá a prezentuje to neobvyklé prostředí, ale dost příběhů není příliš dobře zpracovaných a herecké výkony mají k dokonalosti daleko. Nejlepší byl asi 6. příběh, tomu není příliš co vytknout a dal bych mu lepší 4*. Druhá nejlepší byla asi jednička, která nabízí relativně ohraný příběh o pomstě, ale slušně zpracovaný. Lepší 3*. Trojka měla slušné propojení nového prostředí s lidovou pověstí, ale herecké výkony, obzvlášť dětí, zde byly tragické. Slabé 3* . Příběh 5 tak nějak prošuměl (2*), dvojka vyzněla do ztracena a nevím, co vlastně chtěla říct (2*) a čtyřka se mi za 1) nelíbila a za 2) nemám tušení o co tam šlo a jak to vlastně dopadlo (0,5*). Možná to byl zajímavý náhled do jiné kinematografie, ale ne příliš dobrý a ta originalita tam příliš cítit nebyla.
Nightflyers (2018) (seriál)
Ty vole, to jsem si zase naběhl. Něco podle Martina, to přece nemůže být tak špatné, ne? Omyl. Tahle banda sobeckých nekompetentních narcistních hovad byla na zabití a ono to ještě nese poselství, že se musíš s ostatními navázat pouto. To jako fakt? Kdo ho tam kde navazoval? Je to jako by se na vesmírnou výpravu s cílem navázat první kontakt a zachránit lidstvo vydala anarchistická skupina tvořena těmi nejhoršími lidmi na planetě. Každý, kdo si zrovna řeší svůj problém je zcela posedlý a absolutně ignoruje misi, jen aby v příštím díle byl ten největší zapálenec pro misi, který musí přemlouvat ostatní a následný díl ji zase ignoroval pro osobní problémy (ahoj Karle). Po pravdě, první část ještě jde, ale s postupujícími díly je to větší a větší katastrofa. Asi tak od dílu s dojením mužů pro získání dětí k jídlu nebo co? Nevím, moc jsem to nepochopil. Všechno se tam děje jen tak, většina věcí se ani nevysvětlí (po pravdě asi nic - co byla plíseň, co to bylo s tou smyčkou mezi Thalem a Agathou, proč Agatha tak potřebovala poslat zprávu, co přesně bylo s Royem, jak se chtěl modul dostat do bezpečí, co se stalo na konci, co byli Volcrynové, co to bylo s tou živou sondou, proč se vše dělo a jistě bych vymyslel i další), postavy se chovají každý díl úplně jinak. Někdo je úplně vyšinutý magor, všichni jen pokrčí rameny, on pak zmasakruje posádku a v dalším díle je on normální a všichni jsou s ním za dobře. Jiný je připraven pro ženu všechny zabít (už zabíjel), ta mu otevřeně řekne, že ho chtěla nechat umřít taky a tak jsou s ním všichni za dobře. Co řešit, že? Byl jsem ještě ochotný dát za první část jednu hvězdičku, ale debilní, nic neříkající a otevřený konec to totálně zabil a nezaslouží si to vůbec nic. Není fakt jediný důvod se na to koukat. I ten Martinův incest je tam tak nějak neuspokojivě, protože o něm většinu času nevíte (kdyby tam byl víc, tak jdu pod odpad). Vím, že je to asi trochu blábolení, ale píšu to v naštvání hned po skončení. Stejně není tem koment přeplácanější, než byl ten sriál. 10 %.
Kung Fu Panda: Dračí rytíř (2022) (seriál)
Nelíbila se mi ta přílišná westernizace. Už to nemůže být o Číně a bojových umění a hledání vnitřního klidu a podobné věci, ale místo toho jsou tam rytíře, Anglie, meče, královna a spousta podobných blbůstek. A Po samozřejmě touží být rytířem. V tomhle seriálu má ale spíš jen doplňkovou roli vedlejšího protagonisty a úplný prim hraje Wandering Blade, která ale není dostatečně zajímavou osobou a většinu času je spíš otravná.
Zahaleni stínem (2016)
Bylo fajn vidět horor zase z trochu jiného prostředí. Dobře to pracuje s hudbou a zvuky, těmi dokázali navodit nepříjemnou atmosféru. Naopak neoceňuji konec, který sice něco říká, ale až moc není přítomen. Slabší 4*.
Tian guan ci fu (2020) (seriál)
Dost jsem se v tom ztrácel a pořád, ani po skončení nemám tušení, kdo byl kdo a čím by měli být zajímaví a čím byl rudý hoch důležitý. Všichni ti mladí pohlední muži pro mě byli až moc zaměnitelní.