diogenés

diogenés


1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 3.9.2009  11:29
    Volver (2006)
    *****

    volver a kika...zatím mé dva nejoblíbenější filmy od španělského maestra...film o ženách nejen pro ženy....děj vážný i odlehčený, tragický i komický....no a do toho všeho Penelopa a španělská scenérie....nemůžu chtít více...

    • 3.9.2009  11:25
    Kika (1993)
    *****

    tuším, že můj šestý Almodóvarův snímek..a nejstarší....a příjemně překvapen musím říct, že snad i nejlepší...i když vím, jak ošidné občas bývá srovnávání....ano, děj je přeplácaný spletenec....ale je to na škodu? Vůbec ne...vykreslení postav jak už bývá pravidlem fantastické...krásná, dobrá a prostá duše Kika...vše okolo ní jakoby jen poletovalo a naráželo na její auru...

    • 3.9.2009  11:19
    Čas (2006)
    ***

    první půle filmu solidní....kam až je člověk schopný zajít, aby si udržel svou lásku....jak nepřekročit hranici? žádná kniha ani zkušenosti vám jako dokonalý průvodce neposlouží...a nezbývá než říci: ještě že tak.....ovšem druhá půle mne začala nudit...děj se začíná naprosto zbytečně komplikovat až se ukomplikuje...

    • 8.7.2009  22:40

    Osbourne Cox?....po shlédnutí Po přečtení spalte...jsem Malkoviche dostal do hlubšího podvědomí...a to jsem ovšem panečku ještě nebyl v jeho portálu...k čemu žít svůj život? sedm a půlté patro nás volá..

    • 8.7.2009  22:34

    prozatím se zdržuju hodnocení....ráno jsem přečet dvacet stránek Heideggera, zamyslel se a zjistil, že nevím co čtu....navečer jsem to chtěl spravit Sedmým kontinentem....povedlo se napůl....led a chlad, chlad a led...to snad měl i haneke v plánu....ani stopa po radosti, ani stopa po životě....padesát minut a konečná....krásné záběry na strojové "pomocníky" člověka....pás u pokladny, klávesnici, benzínovou pumpu, myčku...jakoby protihráči člověka...film funguje na základě pomalosti, což je rozhodně pozitivum...a v dnešní době výjimka...

    • 6.6.2009  16:39

    Dlouhá a trnitá vede cesta od edwarda k toddovi, přibývá hudby, násilí, krev utíká z krků do kanálu a tam mizí v propadlišti dějin jako pomsta. K čemu pomsta bez lásky? Následování Dumasova Dantona a nádherně propletený závěr, který se sice dal očekávat, ale i tak jen a jen slova chvály.

    • 28.5.2009  22:23

    Párkrát jsem se zasmál, nicméně komediální tento příběh tedy není. Scénář na mne vyzařoval určitou formou zvrácenosti a ubohosti. Slabota.

    • 25.5.2009  10:44
    Potupa (2006)
    *****

    nejde o to, zda vnímat příběh negativně či pozitivně....hlavní je uvědomit si, že Mukhtaran Mai je jednoznačně obětí..co se děje dál, to nepřímo ukazuje na naprostou propojenost dnešní společnosti.....případu se ujmou západní média a pákistánská vláda se činí...z Mukhtaran se stává tvář komerčních časopisů Time, Glamour...holywoodská smetánka jí tleská a sobě také...i tak klobouk dolů před onou negramotnou dámou, která ze své 'slávy' staví školy, a pomáhá ve své vesnici....o náboženských otázkách raději nemluvit...

    • 25.5.2009  10:33

    pokud bych měl brát první polovinu filmu, tak ničím nevybočuje.....sice téma, které jsem zpracované viděl poprvé....(maďarských židů koneckonců v Osvětimi umřelo zdaleka nejvíce a jejich odsun začal až roku 1944)...cením si spíše závěru, kdy už je válka skončena...naprostá změna hodnot, jiný pohled na svět, život, budoucnost...a zakryté oči těch co nebyli takto poznamenaní....ono podání bundy však zůstane v mé hlavě asi nejdéle....

    • 25.5.2009  10:22
    Zajatci mlhy (2005)
    ****

    Nejsem přívržencem filmů válečných, ve kterých jde pouze o rozebírání bitev. To se zde naštěstí nedělo. Snímek spíše dává nahlédnout do nitra vystupujících postav, ať už je to ruský důstojník toužící zabíjet němce a namísto toho se o ně musí 'starat', či ruské civilní obyvatelstvo, které musí pracovní četu skládající se ze zajatých německých vojáků, ve své vesničce přijmout...vztahy se vyvíjí a je zde krásně vidět, jak rozdílné jsou lidské charaktery...líbíla se mi ona ruská vesnickost, kterou si tolik cením právě v ruské literatuře...spjatost se sousedy, s přírodou....ten sníh, sníh, sníh a domky...halucinace postav, vhodná absence zvuku...závěr také zajímavý, nepomstí se ten podvedený od koho by se to dalo očekávat, pomstí se nesmyslná moc, byrokracie...

    • 28.3.2009  13:54

    nemá někdo číslo na Kate Winslet? nebo alespoň maila?....ta dáma u mne vystoupila na herecký Olymp...ať vezmu tento film nebo další perlu Nouzový východ...jinak co dodat k filmu? jen a jen chválu....začátek a milostný vztah mezi "starší" ženou a dospívajícím chlapcem..(kdo by si to jako "kluk" nepřál::)..chlapec je plně oddán, z ženy vyzařuje jakési tajemno...tajemno se projeví za chvíli.... u soudu...a zde přichází otázka viny, opravdu jedna z nejsložitějších otázek vůbec (i ve filmu je zmíněn Jaspers, který hned po válce napsal studii Otázka viny) ...na postavě Hany vidíme na jedné straně jakousi omezenost a morální závadnost, když sama nechápe, že za vraždy nese zodpovědnost...ovšem není to tak jednoduché....ano nese vinu, ale jak je zde zmíněno..nenese stejnou vinu každý kdo o koncentračních táborech věděl a mlčel?? závěr filmu ve mne vyvolal tolstojovské myšlenky, že na světě není viníků....

    • 28.3.2009  13:43

    přiznávám, že jsem na film koukal už trochu ovlivněn, neboť jsem udělal tu chybu, že jsem si přečetl jisté komentáře...nicméně zopakuju, co už tu padlo....dětský hrdina mne do role příliš nesedí....jinak výkony ostatních bych ale nezatracoval...Vera Farmiga...krásná to žena, se svou postavou nemohla moc udělat, tedy kritika ať nemíří na ní ale na toho kdo tu roli ušil...musím říct, že film začíná gradovat poslední půlhodinou, za kterou dávám o jednu hvězdu více než jsem chtěl...přesto si neodpustím zkritizovat zbytečnou hudební líbivost, která film doprovází....plusy vidím v nemoralizování....příběh je jen dán, ne rozebírán, což je dobře...dětský pohled (zvláště v období války) je též vděčné téma, tak si myslím, že jak spisovatel, tak režisér věděli, že se úspěchu nevyhnou...vrátím li se k dětským postavám, tak musim vyzdvihnou židovského chlapce....ten na mě působil opravdu realisticky a vcítil jsem se do něj...narozdíl od hlavní postavy....nakonec mne to také trochu připomělo Život je krásný...ale jen trochu...

    • 22.2.2009  17:31

    tak tenhle film mně prostě a jednoduše nesedl....ale zajímavý je, že přestože ve filmu nepadne téměř ani slovo, tak je slyšet už(opět)Klausův nesnesitelný hlas...jinak závěr povedený i promíchání slastí (strastí)...jen to čekání na něj..lábusova postava zase pěkně připomíná pornověk...sledování umělých obrazů ženy, potopa, chtíč, vlakové neštěstí, chtíč, požář, chtíč...v klidu víno s večeří...

    • 15.2.2009  18:41
    Mlha (2007)
    ***

    takže kinga si přečtu rád, i když už ne tak často jako za 'mlada'..nicméně mlhu jsem spolkl před dvěma týdny...zaujala a řekl jsem si, že film bude stát také za spolknutí....jméno 'kingovského' režiséra to aspoň slibovalo....ALE.....odpustil bych scény navíc, které se v knize nevyskytují....ale neodpustím scény, které ve filmu chybí...ať už rozvinutí vztahu mezi hlavní postavou a onou blondýnou zde....či neustálé přemítání hlavní postavy o tom, zda manželka přežila...to se zde nevyskytuje vůbec..také nedostatečné popsání dalších postav, hlavně onoho správce supermarketu...konec filmu je kapitola pro sebe, odlišný od knihy...jako divákovi mne to nevadilo...je povedený, dokonce víc než to...ovšem být autorem (kingem), tak mne napadají kunderovské myšlenky....postava oné fanatičky také dobře vykreslená, ale představoval bych si ji o pár let starší....a co mne rozčilovalo, to bylo nemístné hrdinství hlavního hrdiny....to nemám však za zlé Darabontovi, ale kingovi...ten si občas tohle klišé neodpustí...i tak ale nemá ve svém žánru konkurenci:::)

    • 11.2.2009  17:10

    ani nevím proč tak vysoké hodnocení, ale musím...modrý klíč aneb začínám se ztrácet, tak to má nejspíš být...z podivného nápadu že bych mohl dějovou linii pochopit, jsem byl vždy zavčas vyléčen....střídání nálad, které ve mne film rozpoutal, už jen proto stojí za to...hudba, děs, neurčitost...'smích' babičky a dědy ze začátku filmu (cesta z letiště) je opravdu antismích...

    • 10.2.2009  00:16

    edgar je můj oblíbený pisatel, ze švankmajera co jsem schopen pochopit mám též velmi rád....ale zde mi něco nesedí....povídka patří k mým oblíbeným...zvláště jak je popsán dům a usher...jako dvojníci...přednes čepka je vynikající, jen ten obraz bych tam vlastně vůbec nepotřeboval....

    • 10.2.2009  00:12
    Jídlo (1992)
    *****

    oběd, snídaně, večeře.....kdyby Kraus nesnědl své kožené boty, málem bych si pomyslel, že je vegetarián..geniální..

    • 10.2.2009  00:10

    mytí rukou, pláč dítěte a pohlavek gotwallda, proměna gustava za popěvků slavíka aneb 'idiota hudby' , varšavské válečky na těsto, vlajka vítězí....kam kráčíš...

    • 9.2.2009  23:55
    Čokoláda (2000)
    ****

    tak hallstrom mne opět potěšil....sice zase příběh o lidech vybočujících z daných kolejišť...ale sympaticky podán...Lena Olin mne nadchla..prostředí vesničky se zapadlými uličkami taktéž....gilberta grapa už nejspíš nedostanu, ale i za tohle děkuju...

    • 18.1.2009  14:42
    Šílení (2005)
    *****

    kdyby byla šestá hvězda..neváhal bych..foucalt by své "dohlížet a trestat" jistě ocenil....skvělé zahrané...a kupodivu od všech (jen zase ten Tříska vyniká)...Markýz se jistě usmívá v budoáru...kdo je šílený? Sade? či společnost?...nemohu si taky dovolit nepřipomenout kontrast kočáru a dálnice...ale kdo zná Švankmajerovo krátkometrážní snímky, nepodiví se..