Recenze (39)
Monstrum - Příběh Jeffreyho Dahmera (2022) (série)
Zdlouhavé a nudné tak, že by to mohlo nudit na olympiádě.
Mlha (2007)
Čtvrtá je za konec.
Pod vodou (2020)
Trpaslíci kopali příliš chamtivě a příliš hluboko a probudili oliheň beznaděje.
Bitva o Ostravsko 1945 (2019)
Nadprůměrně zpracovaný dokument s řadou dosud nepublikovaných záběrů. Komentář čte Pavel Rimský.
Druhá světová válka: Cena říše (2015) (seriál)
Jeden z nejlepších dokumentárních seriálů na dané téma za posledních deset (a možná i víc) let.
Maigret - Maigret klade past (2016) (epizoda)
Velmi dobře natočeno. Výborná atmosféra a výborný Atkinson, který samozřejmě není jen Mr. Bean. To, že to ne každý ví, není ovšem Atkinsonova chyba.
Birdman (2014)
Není to sice žádná hrůza, ale že by to byl nejlepší film roku, to se se mi rozhodně nezdá. Je to zdlouhavé, ukecané a místy nudné, ale jednou se to snese.
Herbář (2013) (pořad)
Hrůza hrůz. Dvě krůty v archaických šatečkách a kulisách, které ČT zbyly po natáčení Dobrodružství kriminalistiky, mluví, jako kdyby se právě vrátili z odpoledního šopování po nákupáku. Čeho je moc, toho je příliš.
Ostravak Ostravski (2016)
Film jsem viděl na premiéře v největším ostravském jednosálovém kině LUNA, které bylo po dlouhé době nacpané k prasknutí a diváci se zjevně dobře bavili. (Měl jsem tedy opačný dojem než kolega zlamic.) Nejsem si ale úplně jistý, že tenhle film vykresluje Ostravu takovou, jaká je. A pokud ano, tak jí určitě nepředstavuje takovou, jakou by jí chtěli ostraváci mít. Každý, kdo se na film podívá, se pouze utvrdí ve stereotypech.
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)
Tim Burton jak ho znám a mám rád (úmyslně se držím jednotného čísla, což je vzhledem k ostatním komemtářům pochopitelné). Po Ospalé díře je to podle mého soudu jeho zatím nejlepší kousek. Knihu jsem sice nečetl, ale i kdyby ano, nevadí mi, když se film děje nedrží. Konec konců je to filmová adaptace, ne otrocký přepis.