imf

imf

Václav Rybář

Česko
Věčné dítě z MovieZone

homepage
Twitter: imfcz

1120 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 15.2.2013  12:07

    Tam, kde Gilliamův přespříliš analytický přístup u Bratří Grimmů selhal, tam Wirkola triumfuje. Skvělé obsazení, skvělé fóry, skvělý gore! A jako bonus zábavné titulky, 3D roztomile mlátící do očí a... i ta Gemma Arterton je najednou sexy. Černá magie? Ne, jen se s tím prostě norský šikula příliš nemazal. Víc takových do našich kin!

    • 26.1.2013  20:37

    Obávám se, že v mých očích je to spíš další důkaz pokročilé Jackieho senilitidy. Chtěl jsem, aby se mi to líbilo... dokonce to mělo po tom úvodním skateboardování dobře našlápnuto, jenže pak se to utopí v gadgetech, kosmopolitnosti (ve filmu se střídá s otravnou pravidelností kantonština, mandarínština, angličtina a francouzština) a verbálních průjmech, jejichž recitátorům chybí nejen herecké charisma, ale i schopnost přerazit někomu sanici třeba pádlem nebo pánvičkou. Jinými slovy se tu příliš mluví, málo kope, hodně intrikaří a jen minimálně hláškuje. Film svou překombinovaností na diváka ukazuje studený čumák, protože místo aby Chan sázel na své tradiční kvality, motá dohromady gadgety z Mission: Impossible, kulisy z Indiana Jonese a čmajzlovství z Dannyho parťáků. Západní vzory ovšem nezvládá napodobit a to, co od něj máme rádi, na to už vedle vykrádání hollywoodských blockbusterů nezbývá místo. Což je smutné zejména proto, že kdyby to někdo prostříhal o hodinu, mohl z toho být o třídu lepší film. Takhle je to jen testament o tom, že kdo včas neuteče, ten prohraje.

    • 14.1.2013  00:21

    Jediná chemie v tomhle filmu je na předpis z lékárny. Miluju romance narušených lidí, ale dávám radši přednost laskavé nadsázce Garden State před touhle plouživou stagnací z předměstí, zakončenou taneční vložkou á la Napoleon Dynamite. David O. Russell přepisuje dějiny - full retard a přesto na Oscara!

    • 12.1.2013  23:23

    Další uklidňující důkaz o tom, že věnovat se v dětství modelařině a kašlat na dlouhovlasé holčičky se vyplácí. Minimálně se dožijete puberty a nenastěhuje se vám do chřtánu podlý židovský duch, který na rentgenu straší doktory. Ole Bornedal v béčkové lize předvádí hororové řemeslo, které spíš potěší než vystraší, ale především důstojně udržuje nad vodou starý dobrý vymítačský žánr. Týpků, co do noční temnoty šeptají, že vám snědí srdce a sežerou duši, totiž nikdy není dost.

    • 12.1.2013  23:02
    Let (2012)
    ***

    V Denzelových permanentně vypitých očích, které korunují jednu z nejlepších leteckých havárií od dob United 93 (ano, je to bizarní pochvala), čujete už od začátku průšvihovou spirálu, která smrdí dvanáctiletou whisky. V ukázce jsme, jak už je u Zemeckise obvyklé, viděli úplně všechno, takže přes ten slalom očividností by jeden skoro přehlédnul, jak se nám tu Denzel snaží a místo procedurálního thrilleru pro milovníky Leteckých katastrof na čt2 servíruje studii pokročilého alkoholika, který promile gumuje kokainem. Na tenhle film musíte mít náladu (a tím nemyslím hladinku), protože jedině tehdy vám ta rána do černého v závěru nepřijde ani příliš předvídatelná, ani neférová. Prostě tam tak jemně sedne, jak když se Jim Beam rozvalí na kostky ledu.

    • 12.1.2013  22:55
    Hitchcock (2012)
    ***

    Kdo viděl Sašův Anvil, toho pravděpodobně nepřekvapí, že má všechny dokumentární esa v rukávu už od první minuty a nelekne se ani korpulentního Hitchcockova ega, ani potřeby načrtnout iluzi starého dobrého Hollywoodu. Obojí mu vychází tak nenuceně, že si dobrou půl hodinu odmítáte připustit, že se vlastně nic zajímavého neděje. Fanoušci Hitche, koupelen a kultovního hudebního podkresu mají samozřejmě výhodu, ale pokud vyloženě nemáte potřebu lézt Almě a Alfredovi pod peřinu, čeká vás jen oživlá Wikipedie, zpestřená přepálenými rtěnkami a třípatrovým výrony kadeřnického umu. A čím víc v Hitchcockovi vidíte, tím víc vám to přijde prázdné (jinými slovy Douglasovo hodnocení plně chápu).

    • 12.1.2013  22:49

    Obsazením Cruise ten film jemně surfuje na hraně parodie, ale McQuarrie umí natočit přestřelku, bitku i výstřih Rosamund Pike dostatečně přesvědčivě, aby člověk neměl pocit, že kouká na televizní inscenaci od ejdž-bí-ou. S přibývajícími díly by to mohl být roztomilý maják politické nekoreknosti, s hrdinou, který svým životopisem evokuje Jacka Bauera nebo osmdesátkové postavy Stevena Seagala. Škoda, že kvůli ospalým tržbám zůstane jen u jednoho výstřelu, ale alespoň má hezkou ozvěnu. (70%)

    • 9.8.2012  12:52
    Total Recall (2012)
    ***

    Wiseman nabízí parádní řemeslo (takže už se nemůžu dočkat až mu přiklepnou něco opravdu zajímavého), ze svojí ženy na plátně vyrábí terminátorku, která v podstatě zastíní jak Farrella, tak nevýraznou Jessicu Biel, ale absolutní prim naštěstí hraje výprava... ten rozpočet se bude jen těžko vybírat zpátky, ale máme díky němu dost vizuálních nápadů a hračiček, aby to udrželo naši pozornost od veleprůměrného scénáře. Kurt Wimmer naštěstí víc opisoval z originálu, takže jeho prokletá fantazie překáží jen občas. Total Recall je typickým hloupým blockbusterem, oproti Verhoevenově verzi mu chybí nadsázka, ironie a čvachtavé organické efekty. Na druhou stranu se jen těžko můžete trefovat do jeho akčních scén, technického zpracování a hereckých výkonů. Nic z toho neurazí a Wiseman hrne svojí káru napříč dvouhodinovou stopáží tak urputně, že mu stejně podlehnete. Zbytečných, ale přesto příjemných a opakovatelných sedm z deseti.

    • 19.7.2012  17:45

    Příliš mnoho trumfů v Nolanových rukou, ze kterých se pak sype nejen Gotham, ale celý ten pečlivě budovaný domeček z karet. Druhá půlka sleduje nejen Banea, ale i Nolana, kterak se opájí svou mocí. Všechno mu vychází, nikdo ho nedostane a pýcha, jakkoliv zasloužená, prostě předchází pád. V tomto případě jen o pár schůdků pod pódium dokonalosti, ale i tohle zavrávorání mnohé zamrzí. Batman opět vládne komiksovému nebi a navíc dává DC do ruky okovanou rukavici. Všechny marvelovky jsou oproti dějové šíři (a občas, bohužel opravdu jen občas, i hloubce) batmaní trilogie pouze hodně barevnými hračkami. Je s nimi legrace, ale jednou z nich prostě vyrostete. O to větší jsou ovšem nároky na to, co přichází po nich...

    • 24.5.2012  08:54

    Roztomile béčkové, přesně v tom stylu, který od Bessona očekávám. Poklony Carpenterovi jsou tu blbuvzdorné, Pearcovi lezou svaly z trička a hlášky práší od huby, Maggie Grace to sluší i s ropnou skvrnou na hlavě a pobíhání po vesmírné věznici uteče tak rychle, že si ani nestačíte všimnout dialogové hlušiny. Podobné relaxy by měly být v době vymírajícího videotrhu v kinech povinně alespoň dvakrát do měsíce.

    • 26.5.2011  13:10
    Lidice (2011)
    **

    Lituju těch dětí na školních představeních, co to budou muset přetrpět. Mám pocit, že v psané učebnicové formě je to snesitelnější, i když mi pořád není úplně jasné, jak se Nikolaevovi něco takového povedlo.

    • 23.3.2011  17:46
    Sucker Punch (2011)
    **

    Pravděpodobně existuje docela dost pornofilmů s lepším scénářem i pohlednějšími herečkami, ale těžko mají tak rozpustilého režiséra. Snyderův vlhký sen maskovaný za girl power poselství ovšem svou přepálenost nikdy nesehraje tak přesvědčivě, abyste poznali, jestli si z vás dělá legraci nebo to myslí vážně. Báječné řemeslo bez špetky osobnosti tak začne nudit už po dvaceti minutách, kdy se přejíte zpomalovaček i opulentně béčkových dialogů. Co dělat zbylou půldruhou hodinu? Tupé zírání na spoře odděné striptérky s tunou líčidla, ovíjející se kolem kulometů a nepřátel na parní pohon ještě nikdy nebylo nudnější. A to k tomu přitom Scott Glenn jako guru/DJ/autobusák pouští tak hezké pisničky.

    • 5.3.2011  22:38
    Faster (2010)
    ***

    Stejně přepálené, sexy natočené, chladnokrevně hloupé a ve výsledku guilty pleasure jako svého času Torque: Ohnivá kola. Tahle béčka, co s buldočí trpělivostí urážejí divákovu inteligenci a snaží se mu to vynahradit bayovsky vyleštěným vizuálem a množstvím pochodujících steroidů, mají celkem jepičí život - je hrozně těžké se jim dneska nesmát a oproti retro klasice z osmdesátek musí vařit akční omáčku za zlomkové rozpočty. Možná i proto George Tillman vaří spíš z vody a akční cukrovou vatu dávkuje s rozmyslem... na druhou stranu jsou tu postavy zajímavější a podstatně víc sexy (Maggie Grace sama o sobě zvedá teplotu v místnosti o deset stupňů, kdykoliv se objeví v záběru), než v odfláknutém Mechanikovi. Srovnávací reklama je samozřejmě nefér, ale tady sedí jako brokovnice na čelech gangsterů, které Rock odškrtává jako čísla v bingu. A zatímco duo Statham/Foster filmem probloumá, tady se chodí se zaťatými pěstmi a v kalhotech se nosí kromě obřích koltů i prvoplánové motivace. Určitě by jim prospělo, kdyby je někdo prostříhal o dobrých dvacet minut, ale jako akční výplach pro nostalgiky Faster nezklame ani ve stominutové stopáži. Metrosexuální "imidž" celého filmu by neměl nikoho urážet, adrenalinu se pod ním skrývá dost a dost. Tři a půl šerifské hvězdy pro ty, kdo zvládnou tenhle film ani na vteřinu nebrat vážně.

    • 5.3.2011  16:01

    Chtěl jsem, aby se mi ten film líbil. Fakt jo... všechno hrálo pro něj - obsazení, akční scény (byť je jich relativně málo a nejsou nějak přehnaně spektakulární, nízký rozpočet se prozradí rychle), oprášení staré klasiky. Jenže ani bručící Statham nemůže utáhnout všechno jen na svých zádech. Foster svou postavu před divákem pořád schovává (co a jak mu v hlavě tiká se prostě nedozvíte), slovní a olověné výměny nejsou ani chytré, ani zábavné, což jsou jediné dvě škatulky, které mohou zachránit chatrnou zápletku. Mechanik ale jede v rozštelovaném autě na půl plynu. A to mu příliš dobrou reklamu nedělá. (přesně stejná dvouapůl hvězdička jako u spousty zklamaných duší kolem)

    • 13.1.2011  08:47
    127 hodin (2010)
    ****

    Nádherná ukázka toho, že vařit se dá i z vody. Jen do ní musíte naházet halucinace, flashbacky, rozmluvy se sebou samým a trochu videoklipového koření (tři záběry vedle sebe, POV sekvence, oživlé fotky), které ovšem otupuje jakékoliv napětí (film je příliš načančaný, než abyste se o Franca opravdu báli). Kvůli mediální masáži všichni víme, jak ten film skončí, ale Boyle i Franco se rvou do poslední minuty, aby k přefiknutí pointy došlo až v poslední čtvrthodince. Těch sedmdesát minut předtím se rozhodně nenudíte. Ale občas máte pocit, že se o Aronovi dozvídáte až moc. Spolu s Útěkem do divočiny každopádně hezký příspěvek do dnes spíše anorektického žánru survival filmů.

    • 3.11.2010  10:41

    Rozpité a rozevláté, tak tak se držící těch tří hvězdiček. Donnie změnil solárko (je podivně vyžlutěný - a nezkoušejte mě brát za slovo, jen popisuju odstín :) a neměl Wilsona Yipa, který by ho držel na uzdě. Skoro to vypadá, že ten film odrežíroval sám - rozhodně by tomu napovídalo divoké skákání nejen postav, ale i děje, charakteristicky bezuzdná choreografie (včetně Donnieho pověstných nabíjecích úderů (to když před pravým hákem párkrát naprázdno máchne)). Průšvih je, že zápletkově ani charakterově tenhle film auru Chen Zhena nijak neobohacuje. Kulisy působí lacině, Chena byste si spletli s Katem a bez masky naopak působí jako asijský klon Clarka Gablea. Záchranou by mohla být finální dojo scéna, jenže při ní nevíte, jestli se snaží vykrádat (skládat poctu) verzi s Brucem Lee nebo Jetem. Výsledkem je guláš, v němž Donnie namlátí víc molekulám vzduchu než protivníkům. A když se dostane k japonskému generálovi, je to odzívaný duel, ve kterém chybí charisma i nápady. Je to smutné, především proto, že se naplno ukazuje, jak moc Donnieho úspěchy stojí na Yipovi a jak málo na jeho vlastní "know-how". Nebo to mám brát jako vynucený přešlap, protože z těch lidových postav už musí Donniemu hrabat? Dost možná není sám. Co takhle nějakou detektivku, hmm?

    • 11.9.2010  11:33

    Nejpomalejší akční film od Tělo na tělo... puštěno standardní rychlostí by to mělo tak třetinovou stopáž, vypadalo by to o dost míň onanisticky a možná bychom neměli tolik času zkoumat scénář z infantilní mysli osmiletého videoherního maniaka. Přestřelky otupují, holkám to nesluší, zombie jsou jen šedou bručící kulisou a všechny ty nájezdy a oblety bez nápadu, natažené slow-motionem do bolestivých délek... kdybych mohl, utekl bych po první scéně, která je ještě hloupější než Ultraviolet puštěná pozpátku. Anderson na hanbu!

    • 10.9.2010  15:59
    Machete (2010)
    ****

    Je fakt, že doslova Danny nikomu koule za celou stopáž neutrhne, ale co se týče metafory - ani v relativně požehnané stopáži se nikde nezpomaluje. Béda Trávníček by čuměl, jak to jeho kolega z reklamy umí natočit, když Robert Rodriguez zavzpomíná na sladké guerillové začátky z Desperada. Tohle se bere trochu míň vážně, ale ještě pořád to není parodie - jen velká a upřímná zábava, ve které Robert De Niro, Steven Seagal nebo Lindsay Lohan nepůsobí nepatřičně... spíš naopak. Dost možná by se měli sebrat a seknout s kariérou, protože končit se má v nejlepším. Lindsay se konečně svlékla, De Niro si ze sebe udělal větší srandu než v Hvězdném prachu a Seagal to vzal na lehkou váhu... ano, to je taky jenom metafora. Bohužel. Je jasné, že tihle tři už to dál nedotáhnou, ale tahle série přímo kypí fajnovými postavami, hláškami, useknutými hlavami a nadšeneckou energií, kterou by od místních veteránů těžko někdo očekával. Klobouk dolů před touhle tex-mexploitation, která se netopí ve vlastním egu ani nás nemáchá v neohrabaném parodování a pomrkávání. Zlatá střední cesta je zbrocená tělesnými tekutinami a mohla by i mezi mládeží znovu dostat do módy křovinořezy, strunové sekačky nebo hadr na podlahu. To samo o sobě je přece úžasně dobrá zpráva, no ne? Tak popadněte kýbl a hybaj do kina... někdo ten krvavej bordel po Mačetovi uklidit musí.

    • 8.9.2010  09:26

    Francouzi jsou v romantických komediích dvacet let za opicema, což je jedině dobře, protože narozdíl od amerických prefabrikátů se stowattovými úsměvy a vyluxovaným scénářem ještě pořád nezapomněli jak zvládnout situační i konverzační humor. Hraje se dost na jistotu, ale s dobrým nápadem do začátku (rozbíjení vztahů na objednávku), exotickým prostředím a sympatickou hlavní dvojicí si můžete dovolit jet občas na neutrál.

    • 8.9.2010  09:18

    Dlouho jsem v Hermanově filmografii hledal nějaký povědomý titul, ale kromě úchyláckého Untold Story ani ťuk... jeho Yip Man, ač zavání televizními kulisami, dějovými zkratkami (zjevně stačí udělat stmívačku a nasadit titulek s jiným letopočtem a je vymalováno... nebo ne?) a uspěchanými akčními scénami, má ovšem nepopiratelné charisma. Neokoukaný mládežník v hlavní roli, jištěný zkušenými nahrávači (Yuen Biao a Sammo Hung, Fan Siu-Wong), tu prochází úskalími dospívání. Právě předsunutí před Donnieho sérii a snaha nakouknout na další aspekty Yip Manova života - romantický trojúhelník, rozkol mezi jednotlivými Wing Chun styly, film dostatečně odlišují. Pořád se něco děje, takže snadno přimhouříte oko nad tím, že emoční vypětí (úmrtí, zrady, nešťastné lásky) režisér zvládá méně než velké akční scény, které obstaral neprávem pozapomenutý Tony Leung Siu Hung. Za relativně vysoké hodnocení tak film vděčí hlavně překotnému tempu - o spoustě kliček a promarněných šancí (např. podivně nastrčených Japoncích) začnete přemýšlet až poté, co odjedou závěrečné titulky. Jako předehra ke konkurenčním Yip Manům to ale funguje báječně, i díky typové podobnosti představitelů hlavních rolí. Co si mohl Herman přát víc? Teď ještě, aby někdo přišel s pořádným biopicem Bruce Lee... (70%)

    • 8.9.2010  09:08

    Hodnotím to s odstupem tří týdnů, což by teoreticky mělo snížit moje fandovské výbuchy na minimum. Ale je to marné... Sly vzal prostě akční veterány pod kudlu a snažil se jim v mozku aktivovat centra zodpovědná nadsázku, obličejové svalstvo a další funkce. A ono to vyšlo! Pacient přežil, zbraně znovu štěkají naplno, publikum tleská a dolary se sypou. Jak už bylo řečeno stokrát: Tleskalo by, i kdyby tam jen tak stáli... jenže oni běží... dopředu, nikoliv dozadu. Za tu snahu oprášit stará klišé zvenku i zevnitř, jakkoliv to s sebou nese mnoho kompromisů a krájení času, který je každé z hvězd dopřán, si Sly zaslouží další metál. Můžeme hovořit o akčním hattricku týpka, co ještě před pěti lety znuděně pobíhal po videopůjčovnách ve filmech jako Avenging Angelo? Stallone je jako kometa, dal si chvíli pauzu, aby ozářil i jiné části galaxie, ale teď je zpátky. Nezbývá než vytáhnout dalekohledy a kochat se...

    • 1.8.2010  21:59
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *****

    Britské puntíčkaření a retrolook (v Londýně se ho dá docílit velmi snadno i s celým zástupem mrakodrapů a přerostlým Ruským kolem) v kombinaci se sitcomově kulometnou vyřídilkou a hravými vizuálními nápady (smsky přímo na obrazovce, šíleně deformované záběry (McGuiganův trademark) posilující dojmy ze zběsilých honiček, CSIčková vizualizace Holmesových dedukcí) staví tuhle adaptaci někam mezi starou dobrou sherlockovskou klasiku a novodobou verzi s Downeym (z té si půjčuje zejména říznější hudbu a tempo). Martin Freeman v zasmušilé poloze překvapením, Benedict Cumberbatch možná i televizním objevem roku plus tolik narážek na jejich snad příliš těsný (přitom se teprve rodící) vztah, odkazů na předlohu (ovšem nikoliv beze změn, takže i fanda je napnut do poslední chvíle) a soudobých vtípků, kolik divák unese. A jsem si jist, že nad tímhle uznale kývne jak postarší rodilý Brit, tak nadržený seriálový všežravec v srdci Evropy. Nezbývá než doufat, že po úžasně rozpustilém pilotu nezačnou docházet nápady. Vzhledem ke kvalitě britských (mini)sérií máme ale slušnou šanci na to, aby tahle nesmrtelná literární klasika dostala další upgrade, který k ní přitáhne nové fanoušky. Game is on!

    • 29.7.2010  13:03
    Kajínek (2010)
    ***

    Jákl s Brabcem míchají ve filmovém kotli Sametové vrahy s Kobrou 11 a jsou trochu přepjatě cool i v momentech, kdy to není vyžadováno (kamera bayovsky korzuje během konverzačních scén, přestřihy na detaily se snaží zamaskovat skromný rozpočet). Z průšvihu je ovšem vytahují schopní herci (Lavroněnko má charisma, které je Kajínkovi často připisováno, na Wilhelmovou si musíte postupně zvykat nejen kvůli paruce, Dlouzí neklopýtnou ani tváří v tvář lobotomizačním postsynchronům) a snaha o načančané řemeslo. Brabcovy rakursy spolu s Noidovou testosteronovou hudební polívčičkou dovedou vypíchnout klíčové okamžiky (první setkání se Slámovou, útěk z Mírova) a dají zapomenout na zdlouhavé dialogy a jen lakomě dávkovanou akci. Kajínek tak v kině působí mnohem chytřeji než v trailerech, i když za očekáváním fandů inteligentních thrillerů samozřejmě zaostane. Chytré béčko, ale pořád ještě ne dost sofistikované áčko? Každý někdy začínal a já mám pocit, že i když Jákl s Dobešem při psaní scénáře věděli, že jim Sametoví vrazi budou dýchat do zátylků, nechali svou fantazii přeci jen trochu bloudit po hollywoodských zkratkách. Jenže kdybychom Kajínkovu aféru tak dobře neznali (=koukali se na libovolný americký akčňák podle tamních skutečných událostí), zřejmě bychom brblali o poznání míň. Důkaz o tom, že slušné žánrové řemeslo se dá točit i v okoukaných tuzemských kulisách a za pár babek, právě přistál na stole. Kdyby Jákl natočil jen generický ačňák a vynechal nejslavnějšího českého vězně, možná by se mu recenzemi pročítalo snáz, ale ambice už asi k debutům patří. Pevně doufám, že další jáklovka nesejde z žánrové cesty... byla by to jednoznačně škoda, protože jak se říká... jeden hit je náhoda, dva už jsou trend. (70%).

    • 19.7.2010  11:09
    V nejhorším případě (TV pořad) (2010)
    ****

    Švýcarský nůž má tvář... Bear Grylls je nejbližší příbuzný filmového MacGyvera. Poté co proběhnul všechny džungle, planiny a hory světa, vás provede nástrahami městské džungle. Jak utéct z auta, na kterém tancuje kabel vysokého napětí, jak se nezabít v padajícím výtahu, jak uškrtit hada, zavázat tkaničku a zdrhnout před bandou naštvaných vlčáků. S trochou nadsázky, notnou dávkou britského sarkasmu, ale většinou užitečně. Kdyby se na to podívala půlka hollywoodských producentů, vymřel by žánr survival filmů po přeslici (zápletky Open Water, Frozen, Buried by se s Bearem daly vyřešit během několika vteřin).

    • 16.7.2010  21:47

    Sice to není tragédie á la Stmívání, ale mám pocit, že přesně takhle bezkrevný horor by natočila třináctiletá depresivní dívenka, kdybych jí dal kameru a základní zadání. Je to další důkaz toho, že Karyn Kusama do žánrovek nepatří a zřejmě i budíček z iluze, že Diablo Cody dokáže napsat scénář, z něhož by vykutal zlato i naprostý amatér. I těm teenagerkám proto radím, aby si s gustem pustily De Palmovu Carrie. Zjistíte totéž (střední škola je peklo, posedlí lidé jsou cool), ale v mnohem příjemnějším balení.

    • 16.7.2010  21:41

    Brade, Brade... konečně jsem si na tebe po letech udělal čas a bylo to... neuvěřitelný. Ať už mě sejmul kýč nebo moje slabost pro roboty, ať už sem nemohl odlepit oči od poctivé "ruční" animace nebo roztomilých nápadů, je to vcelku jedno, protože jsem se zas cítil jako ten kluk v hlavní roli a chtěl jsem se po večerce vyplížit z okna a odběhnout do lesa za dobrodružstvím. Asi se budu muset přestěhovat z desátého patra uprostřed Prahy.

    • 14.7.2010  16:57
    Salt (2010)
    ***

    Potřebovalo by to lepšího scenáristu. Jako sůl. Prvních dvacet minut přitom budete mít jen podezření. Angelina se snaží trumfnout Matta Damona (i v lezení po římsách), Phillip Noyce oldschoolový vizuál občas ozdobí zpomalovačkou a zápletka je otřískaná, ale hezky se rozjíždí. Jenže pak se Kurt Wimmer (Ultraviolet) utrhne ze řetězu, začne vymýšlet jeden zvrat za druhým, ordinuje Angelině superschopnosti (nebo alespoň nadpozemskou dávku arogance vůči fyzikálním zákonům) a zabývá se detaily asi tak moc jako autoři fan fiction masturbací o agentu 007. Zápletka se zkrátka začne krabatit tak moc, že vás přestanou zajímat charaktery i osud všeho kolem. Noyce se sice snaží upomínat na staré dobré Vysoké hry patriotů a Angelina umí střílet a kopat, jenže to není nic platné, když Wimmer do scénáře naházel vizuální onanie a připitomělé zvraty. Noyce ho neudrží na uzdě a slepě plní jeho povely, takže Angelina ve zpomalovačkách rozhazuje trsy granátů, skáče z auta na helikoptéru, pak na výtah a nakonec se pokusí sejmout dvakrát tolik cílů, než je v podobných filmech slušné. Jako řemeslo se to dá akceptovat, pokud máte zacpané uši, ale letos zřejmě neexistuje film, který by důrazněji naznačoval, že bez dobrého základu (scénáře) se můžete přetrhnout a stejně vám to nebude nic platné. Salt osciluje mezi směšnými zvraty a dialogy, jež podává s vážnou tváří a nadsazenou akcí, která se chce vydávat za seriózní technothriller. A vždy když se chce posadit na obě židle zároveň, začnou vám cukat koutky. Nebo slzné kanálky. (5/10)

    • 14.7.2010  16:47

    Prvních dvacet minut má víc akce než třetí Mission: Impossible a víc romantiky než všechny letošní rom-com rychlosplašky. Pak to, za vydatné pomoci thymolinových úsměvů hlavní dvojice, začne jet z kopce... raketovým tempem! Naštěstí to není sjezd do průšvihu, spíš o dvě dekády zpátky, kdy se over the top vyskytoval jen v hyperbolických akčních filmech a vymírajících screwball komediích. Tohle má kus od každého, přičemž Mangold se za kamerou pohybuje s elegancí a staromódností člověka, který pamatuje doby, kdy Cary Grant vozil v autě leoparda. Z dokonalé iluze vás vytrhne snad jen pár digitálních triků (a taky pár digišumů v nočních scénách... použití digitálního materiálu taky filmu trochu upírá na pompéznosti, ale tu zas dohání John Powell v reprácích), ale když přistoupíte na to, že jde jen o zábavu, nikoliv o osud světa nebo hrdinů (ti vám nejsou lhostejní, jen prostě předem víte, že jim nic a nikdo neublíží), zjistíte, že tenhle film neztrácí výkon v celém spektru otáček... a zabrzdí až pár minut po závěrečných titulcích. P.S. Cameron je sexy a Tom je bůh

    • 12.7.2010  00:26
    Machři (2010)
    ***

    Je to jenom klasická výplňovka, ve které se za velké peníze "fláká" partička Sandlerových kamarádů, ale... fóry se sypou ze všech rukávů a skříní, komedianti si kradou hlášky jako o život a všechno kličkuje skrz předvídatelnou zápletku takovým tempem, že se tomu dá v rámci žánru rodinných sandlerovek jen těžko něco vytknout. Dennis Dugan podobně jako u (J)elit ze střídačky nasadil hladivou vlezlost kombinovanou s podpásovými gagy a věřte, nevěřte... šlape to na plné otáčky. A to mám obyčejně na tyhle "lenivé kamarádčoft filmy" (viz Trable v ráji) vyloženě pifku.

    • 10.7.2010  11:32
    Karate Kid (2010)
    **

    Jen na úvod řeknu, že dvě hvězdičky by to dostalo i s jiným, logičtějším názvem. Průšvih toho filmu totiž je, že už původní Karate Kid za moc nestál. Milujeme ho kvůli soundtracku, bonsajím a Miyagimu, ale ne kvůli akčním scénám nebo Ralphu Macchiovi (obojí je mizérie). Remake tuhle mapu předností a slabostí celkem důsledně kopíruje, tedy s výjimkou bonsají a soundtracku. Zůstává tak jen sympatický a přesně obsazený Jackie Chan - mlátí děti, vypadá zanedbaně a v mládí musel dělat vězeňského dozorce. Jeho trénink funguje i proto, že Jaden Smith je jen a jen dítětem svého otce, nikoliv hercem v jakémkoliv ohledu. Tenhle projekt dostal k narozeninám a je to poznat z každého políčka - nejvíc během akčních scén, které v jeho podání nepřipomínají ani kung-fu, ani karate, ale spíš breakdancový freestyle. Je tu snaha o nějakou tu východozápadní globalizaci, ale jako přebarvičkované asijské bistro, ve kterém vyhrává hip hop si jí teda nepředstavuju. Originál je v tomhle směru prostě přiznaný burger, který asimiloval karate v době, kdy bylo "in"... proto jeřábí kop dodnes parodují opilí lidé na večírcích a existuje spousta natěračů a leštičů. Nová verze je náhražkou... sundavání bundy z vás bojovou mašinu neudělá a ten vrut ve vzduchu z finálního souboje ožralí taky neuděláte.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace