Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor

Recenze (719)

plakát

Jagna (2023) 

Tohle mě zničilo.

plakát

Perníkový táta (2008) (seriál) 

O Perníkovém tátovi slyším samou chválou už druhou dekádu. Kvůli doplnění filmového vzdělání jsem se rozhodla překonat předsudky k drogovým tématům a konečně si tento skvost pustit. V tuto chvíli 6. nejlepší seriál na CSFD, musí mít všechno: výborné charaktery, atmosféru a promyšlený děj. První série bylo dost prvků černé komedie, což vítám. Kooperace Jesseho a Walta pro mě byly nejzábavnější momenty seriálu. Členové Waltovy rodiny mi přišli nijací, krom svérázného Hanka a zpočátku cynické Marie, kteří slibovali zajímavé figury do budoucna.  Jenže všechno šlo do kopru. Rodina zůstala jen křovím. Veškeré přísliby hodili scénáristi do koše a nechali jen šablonovité figury. Hlavně ženské postavy byly v celém seriálu odfláknuté. Zvláště po nedávném setkáním s nezapomenutelnou Normou (Vera Farmiga) v Bates Motel tenhle pád z nebeské výšky do pekla dost bolí.  Jediné postavy, které mě vytrvale bavily byl Saul a Mike. Seriál uměl budovat napětí a atmosféru, byly momenty, kdy jsem skoro nedýchala a ten humor se taky pořád objevoval. Ale celé to bylo strašně repetitivní a natahované. Jeden drsný mlčenlivý chlap střídal druhého a celé to působilo strašně cool, ale jen do té chvíle, než to začalo být otravné. Walt zachraňuje Jesseho, přichází o vydělané peníze, aby pak získal ještě větší. Jesse se vzchopí, a pak je zase v háji. A pořád dokola a dokola. Kdyby seriál měl polovinu dílů, tak by mu to prospělo. Postava Walta mi byla nesympatická od začátku do konce. Navíc nevypadal na 50, ale spíše na 60, a to jak se pořád sápal na Skyler, z toho se mi až zvedal žaludek. Absolutně jsem nechápala, kde se ztratil Waltův soucit, třeba s dětmi. Chápu, že musí činit těžká rozhodnutí, ale to že si po jedné nehezké scéně radostně píská, spíše svědčí o úplně jiné osobnosti.  Ten hype naprosto nechápu a je možné, že to způsobil fakt doby vzniku, kdy to bylo se seriály dost bída a VOD rozmach teprve čekal. Jsem ráda, že jsem Perníkového tátu viděla, ale opět mi potvrdil, že i když mám nízká očekávání, tak můžu být zklamaná i z tak vysoce hodnoceného seriálu.

plakát

Batesův motel (2013) (seriál) 

Už roky mě nic tak neuchvátilo jako Batesův motel. Zásluhu na tom mají vynikající herecké výkony (hlavně oslňující Vera Farmiga), hutná atmosféra, retro stylizace do moderní doby a kombinace psychologického thrilleru, mysteriózna a černého humoru. Tragická dark romance mezi matkou a synem seriálu navíc dodává na osudovosti.  Neobvyklé postavy jsou jako z Twin peaks nebo románu Stephena Kinga, hlavně Norma a Norman, tak komplexní charaktery asi už jen tak nedostanu. Už mám několik měsíců po shlédnutí a pořád se k seriálu vracím, ještě jsem to nevstřebala. Nepamatuju si, kdy mě něco takhle dostalo. Vera Farmiga se pro mě katapultovala na vrchol hereckého žebříčku.

plakát

Poslední noc v Soho (2021) 

Právě jsem se vrátila z kina. Anya i Thomasin byly skvělé. První polovina se mi líbila hodně. Mladá holka ztracená ve velkoměstě. Už z trailerů jsem věděla, co přijde a dříve se na to těšila. Sešup zápletky linky z 60. let byl rychlý a jeho prolínaní do reality za mě až příliš hektické. Jako kdyby se hlučností a střihy snažil zakrýt prázdnotu. Hutnost a atmosféra tam prostě nebyla, jen horečnatost s přesně těmi lekačkami a prvky, o kterých jsem si už myslela, že jim odzvonilo. Jsem ráda, že jsem film viděla, ale asi jsem od toho čekala větší atmosféru a nápaditost, která přijde i v něčem jiném než ve vizualitě. Možná bych raději viděla dva různé filmy. Protože linka s Anyou má docela dobrý náběh na moderní Psycho, a linka s Thomasin na psychologické drama/thriller.

plakát

Utajený pasažér (2021) 

Nevím, z jakého důvodu jsem čekala inspiraci Vetřelcem, asi jsem si to spletla s jinou novou sci-fi. Dostala jsem komorní sci-fi ze stísněného prostoru. Nejdříve jsem myslela, že dvě hodiny v tomto tempu nevydržím, ale najednou jsem se dostala ke konci, ani nevím jak. Jsem ráda, že se to nezvrhlo do thrilleru, kdy si jde posádka po krku. Škoda jen, že jsem se nedozvěděla, jak se černý pasažér stal černým pasažérem.

plakát

Francouzova milenka (1981) 

Film jsem si pustila pár dní po dočtení knihy. A kdybych ji nečetla, film bych pochopila úplně jinak, nebo nepochopila vůbec. Některé scény na mě tak působily dost groteskně nebo zkratkovitě. Tak 70% věcí se ztratilo. Dost mě taky štvala ta linka ze současnosti a závěr na loďce, jelikož nebyl ani jeden ze dvou, které kniha nabízí a film tak skončil jako sladká romance. Ale Meryl Streep mám ráda a když zapomenu, že se jedná o adaptaci knihy, tak za mě dobrý, ale víckrát to vidět nemusím.

plakát

Angie: Lost Girls (2020) 

Jako drama za mě výborné, ale ta nereálná neschopnost policie a sociálních služeb film dost shazuje.

plakát

Nechte je všechny mluvit (2020) 

Chtěla jsem napsat, že tak nízké hodnocení u filmu nechápu. Ale já ho vlastně chápu. Může to působit jako dost nudný biják o starších dámách. Za mě ale ale skvělá poklidná konverzačka, jejíž síla je v každém detailu. Meryl perfektní a pro mě zase poučení, že na hodnocení se nemůžu spoléhat.

plakát

Minimalism: A Documentary About the Important Things (2016) 

Jestli si někdo myslí, že Minimalism je o nošení jedněch fuseklí, jak tady v jednom komentáři zaznělo, tak dokument zřejmě vůbec neviděl. Minimalismus tady byl vždycky, teď jen v konzumní době dostal nálepku a je to tak trochu móda a tak trochu odpověď na uspěchanou dobu, kdy se ženeme za vyšším platem, abychom utráceli za věci, které nepotřebujeme. Minimalisticky žije hodně lidí, aniž ví, že jsou minimalisté. Je to o tom vědomě utrácet za věci, které pro nás mají smysl, nebo které potřebujeme. Je to omezení impulsivního nakupování a odolání masáži reklam a vlivu společnost. Je to prevence před drancováním zdrojů a je to o tom, že tu vnitřní prázdnotu nezaplníme věcmi. Mininalismus vyjde z módy, ale minimalisti tady budou pořád. Tento dokument v sobě sice nese prvky toho, že ho točili američani - spousta objímání apod., ale má pravdu.

plakát

Američtí bohové (2017) (seriál) 

Seriál mě chytl až od třetího dílu. Stylizace a výběr herců úžasné. Už si moc nepamatuji knižní předlohu, ale pamatuji si dojmy, které jsem při čtení měla, a tvůrcům se povedlo zachytit atmosféru se vší svou bizarností a roztodivnými postavami. Jediné, čeho se bojím, je přílišné natahování. Doufám, že se seriál nepotáhne mnoho let, byla by to škoda.