Tayen

Tayen

Petra Polachová

okres Ostrava
Dřevěná krysa

37 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 28.9.2009  19:51
    Tvář (1958)
    ***

    Musím se přiznat hned na začátek, že nejsem jednou z těch, kdo by povinně hltal všechny Bergmany. Občas se na něco kouknu, uznám, že je to po filmařské stránce dílo profesionála s láskou k příběhům a charakterům a osobitým přístupem, přesto mě nikdy po shlédnutí nepopadne chuť si vyhledat další jeho film. Stejně je tomu i v tomto případě. Miluji mystiku a jakousi komornost - obojí se v Bergmanově filmech vyskytuje v hojné míře, přesto vím, že nikdy nedostanu přesně to, co chci a charaktery jsou na mě příliš tragické. Tragičnost ano, ale s mírou, prosím. "Kouzelník" Vogler je přesně takovou tragickou postavou, jako by z oka vypadl dr. Caligarimu (na což naráží i popisek v obsahu filmu), pak si ale sundá svou masku a tajemno je pryč a zbude jen obyčejný člověk, který žebrá o peníze, a ti, jež ho obdivovali a žádali o pomoc, jím začnou opovrhovat. Ne - tohle mi nevadí nejvíc - ale vadí mi to, kouzlo je pryč. A konec? Tak to mi tak trošku přišlo jako z pohádky, až moc utažené za vlasy. Chybělo jen dodat: "Tak a teď si vás všechny koupím."

    • 26.9.2009  20:31
    V temnotě (2008)
    ****

    Kdybych nedávno neviděla bratříčka tohohle povedeného horůrku Rec (podobnost rozuzlení zápletky je nepopiratelná), dala bych plný počet. Bohužel, ač je tento filmík tolik odlišný od hororových výtvorů, které nám poslední dobou servíruje Hollywood a atmosférou přímo překapává, proti Rec je to stále jen chudý příbuzný, a ještě k tomu mladší. Přesto je Shiver o mnoho stupňů výše, i co se týče originality, oproti těm teen slátaninám, kterým jsme v poslední době neustále vystavováni.

    • 26.9.2009  20:13
    Nadja (1994)
    ***

    Tak tohle byla šílenost, většinu filmu jsem měla pocit, že jsou ty postavy na prášcích. Příběh staví na známé legendě o Dráculovi obohacené o další postavy a zápletky. Originalita v ději téměř žádná, ale vizualizace, kamera, herci a černobílé scény tento nedostatek vyrovnají.

    • 11.9.2009  22:24

    Ačkoliv korejské romanťárny jsou mým oblíbeným žánrem a tento film je jejich průkopníkem, je to jeden z nejslabších filmů, jaké jsem v tomto žánru viděla. Je zábavný a opravdu se musíte smát, ale vztahu těch dvou (což je nejdůležítější výplň) jsem vůbec nevěřila. Holčina kluka šikanovala a trýznila a on před ní marně utíkal - vždycky si ho našla. Přesto nechápu jak a kdy přesně se do sebe zamilovali. Najednou jakoby bylo řečeno: "milují se strašně, strašně moc, smiřte se s tím." No, já nemůžu.

    • 11.9.2009  22:15

    Hodně zábavné béčko, které si na nic nehraje. Vlastně jde o kombinaci Aligátora, Čelistí a Anakondy, ale v australském kabátě. Nenadchne, neurazí. Na sobotní večer ideální.

    • 11.9.2009  22:14

    Inspirace Malou mořskou vílu se nedá popřít. Miyazaki je věrný svému stylu, ale nápady, jako kdyby mu došly. Přišlo mi, že se chytá každého stébla. Všechno jako kdybych už někde viděla. Ve filmu jsem nenašla jeho vlastní osobitost, jakoby byl tak nějak poslepovaný. Pro mě nejslabší Miyazaki.

    • 11.9.2009  22:10

    Tak mám trochu pocit, že se nám nezvratný osud zacyklil. Hlavní hrdina nemá jen jednu předtuchu, ale má vidění před každou smrtí jednotlivce, ačkoliv ho vždy pochopí až je po všem. Zato zabrání ne jedné obrovské nehodě, jak to známe z předešlých dílů, ale hned dvěma (závody a kino). Toto je výčet všeho nového, co nám nejnovější pokračování může nabídnout (pokud nepočítáte 3D projekci). Jinak se pořád předhazuje jedna chutnější "nehoda" za druhou a na konci všichni chcí...pardon zemřou. Léty ověřený a provařený horor.

    • 30.7.2009  22:39
    Paprika (2006)
    *****

    Jsem unesena. Film plný fantazie bez hranic, stačilo málo a vznikl z toho zamotaný blábol, ale mez nebyla překročena a já viděla úžásné dílko, ve kterém se sny mísí se skutečností. Skvělá animace (většinou figurky nejsou tolik přeslazené ve stylu Manga) a hudba.

    • 30.7.2009  16:55
    Proroctví (2009)
    ***

    Nikolas Cage je tady fajn, to musím pochválit hned na začátek. Nemám ráda rodinné katastrofické filmy, kterak se rodič snaží ochraňovat potomka, to musím říct taky. Katastrofické scény vypadají dobře a vezmou dech. Ale nějak mi uniká smysl celého filmu. Proč se někdo snažil padesát let zpátky telepaticky mluvit na holčičku, a tím ji mučit a umožnit na kus papíru napsat seznam všech budoucích katastrof, když toto proroctví nemá v příběhu jiný smysl, než jen vytvořit vatu, která vyplňuje celý film? Navíc bude ta holčička vzata do "nebe"? Ne, přijde tam její vnučka a potomek hlavního hrdiny. Proč celé to divadlo s předvídáním katastrof, když jim nejde zabránit, stejně jako zániku celého světa? Další věcí je náhodovost. Já nevím, jak vy, ale je možné, aby si nikdo nevšiml, že se něco divného děje na slunci a jeho erupce nás mají zítra zabít? To na to přijde jen hrdina čistou náhodou? Je možné, aby Cage z popsaného papíru vybral kombinaci čísel, ze kterého si vydedukuje, že se jedná o katastrofu 11.září? Ale nejvíc mě dostal do očí bijící symbolismus a kýčovitost na konci filmu. Svět je zničen, akorát místo velké potopy přišel velký oheň a zemi sežehl. Naštěstí byly odchyceny páry malých dětí, které byly s milými bílými králíčky v náručí přeneseny do nového ráje na jiné planetě i s obrovským stromem pokušení(jestli ten strom uprostřed psychadelické louky nebyl myšlen jako strom pokušení, tak jsem paranoik.). Cožpak tenhle film produkoval Vatikán?

    • 19.7.2009  13:33

    Nový film od pixaru je mnohem dospělejší, než předchozí. A víc než kde jinde platí, že animáky už zdaleka nejsou jenom pro děti. Začátek filmu, kdy se nám představuje pan Frederickson je spíše smutný a deprimující, a veselé chvilky ještě více umocní ty vážné. Ve chvíli, kdy do filmu vstoupí malý skautík ptačí samice Kevin a mluvící pes (odkaz na Ostrov Dr. Moroeaua?) se akce a vtípky rozjíždí, přesto se nad vámi, jako dům, který sebou oba hrdinové celou dobu táhnou, vznáší mrak ztráty a smutku. Idol z dětství se mění na posedlého fanatika a ve chvíli, kdy si stařec splní svůj se a postaví dům na vysněné místo, si uvědomí, že tento sen je falešný a bez své mrtvé Ellie nebude sen nikdy úplný. Ztráta, vzpomínky, zahořklost a snaha dosáhnout svého snu za každou cenu je tu v kontrastu se zápalem a dětskou veselostí a nevinností. Je to ten nejcitlivější a nejodejmnější animák, který jsem viděla, bez toho, aby nás Pixaři tlačili do pláče.

    • 7.7.2009  20:41

    Zvažovala jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Musím přiznat, že je to tak nějak na pomezí. Film je skvělým akčním nářezem a přehlídkou vynikajících a dech beroucích efektů, ale to je všechno. Jinak je ve filmu všechno naprosto prvoplánové: od výhledu na sexy Megan Fox na motorce přes ubrečenou matku, vysokou školu, kam chodí jenom modelky a atleti, až po rádoby dojemnou scénu, kdy se pokoušejí vzkřísit Sama, a dotěrného vládního byrokrata. Vtípky výborné, hudba jakbysmet, ale ke konci filmu jsem už vyhlížela závěrečné titulky - dvě a půl hodiny, kdy je poslední třetina jen vybíječkou dalších a dalších robotů, opravdu moc. Pokud bych měla hodnotit akční složku, dám pět hvězdiček, za příběh a originalitu bych se být Michaelem Bayem styděla. Věděl, proč to zpřístupnit i dětem.

    • 5.7.2009  12:17
    Moucha (1958)
    ***

    Nevěřila bych, že to někdy řeknu - ale ten remake s Goldblumem byl lepší. Cronenberg ho natočil hnusně (v tom dobrém slova smyslu), mrazivě a jako horor. Tohle je čistá konverzačka, z níž je nejlepší závěr filmu. "Help me! Help me!!!" křičí moucha s lidskou hlavou chycená v pavučině. Tuším, že před padesáti lety, tenhe film lidi zvedal ze židle, ale dneska to působí spíš jako komedie, a to se starým hororům směju málokdy ;-)

    • 5.7.2009  12:11

    Asi si teď koleduju o pár facek od mnoha, mnoha uživatelů. Miluju Film-Noir. Bůh je mi svědkem, že Sunset Blvd. budu uctívat, dokud budu vědět, co je film, ale tohle ne. Opravdu ne. Stereotipní, naprosto předvídatelné a nezajímavé postavy. Vsadím se, že jestli existuje slovník zahrnující stereotypy - mrcha, dsrný poblouzněný pojišťovák (detektiv), ublížená nevlastní dcera, poctivý šéf, tak tam budou fotky z tohoto fimu. Nebavilo, nemohla jsem se dočkat titulků. Dobře, zajímavě narafičená vražda, ale to je všechno. Téma filmu je tak provařené, jako zapomenuté špagety ve vařící vodě.

    • 28.6.2009  17:13

    Několikrát naředěný britský humor. Neoriginální gagy (každý na každého míří rozbitou flaškou, v nejnevhodnější situaci vezmu mobil...tohle je britský humor, tak suchý, že by záviděla i Sahara?). Čekala jsem pecku, dostala jsem pecku mezi oči a probudila se. Nehumorná komedie. Oproti Jednotce příliš rychlého nasazení, tohle působí jako školní práce, která nikdy neměla být hodnocena.

    • 28.6.2009  17:08

    Po skončení Pařby ve Vegas jsem dostala chuť se opít. Tak tohle byla jedna z nejšílenějších a nejvtipnějších jízd, za kterou jsem platila (počítaje i moje letošní narozky). Sprosté, nevybíravé, jaké jen můžou být okamžiky při opici (škoda, že mě vždycky čekala jenom slepičí polívka a spousta vody z kohoutku). Soucítila jsem s hlavními hrdiny, byl to vskutku velmi citlivý film inspirovaný skutečnými událostmi :-) . Ať se jdou všechny ty teenagerovské sexuchtivé komedie o ztrátě panictví vycpat, tohle je jedna z nejlepších komedií, kterou jsem viděla.

    • 27.6.2009  12:07

    Dá se říct, že Raimi pracuje s klišé, a počkat, s čím ještě? S klišé a s klišé. Bude na vás bafat, pouštět zlé stíny s rohy, zatlačí vás k jasnovidce, budete vyvolávat duchy, dostanete se na hřbitov, kde nad vámi srší blesky, nebo budete přepadeni v opuštěné garáži. Tenhle horor nemůžete brát vážně, je to hold starým dílům, kde tohle fungovalo. Vše očekávatelné, puberťáci kolem mně v kině držkovali a nudili se a ani jednou scénou jim Raimi nedokázal zavřít pusu, spíše je ještě více rozřehtal - někdy účelně, jindy, obávám se, ne. Zasmějete se, pobavíte, ale vyděšení nebudete, možná trošku znechuceni. Raimi natočil popcornový filmík, který vás ze židle nezvedne , protože všechno jste už někde viděli, a ne jednou. Zručně udělaná práce, ale neoriginální naprosto ve všem. Raimi do filmu nacpal guláš všeho, co zřejmě v dětství a mládí miloval, a já mám ten pocit (a nejen já), že kdyby s tímhle přišel někdo jiný, neprošlo by mu to. Raimi na to prostě dostal trošku více peněz. Dávám tři hvězdy za příjemně strávený čas a finále, podruhé bych byla přísnější.

    • 27.6.2009  11:57
    REC (2007)
    *****

    Tohle je třeba vidět za předpokladu hororové atmosféry. Obyčejný dům, obyčejní lidé, jedna kamera a nápad. To je všechno. Nechá to na vás následky. Mně to přivodilo sny, na které se nezapomíná. Pro jednou kašlete na načančané horory, hvězdné herce a vysoký rozpočet, dostanete mrazivou pecku do zad.

    • 14.6.2009  12:51

    Naivní dětská fantasy, v níž dospívající dívka ZASE zachraňuje pohádkovou zemi. Moralizující, kýčovité a prvoplánové. Žádná originalita, ani překvapení, jen další zbytečná pohádka bez ambicí.

    • 10.6.2009  19:26

    Pokud by se jednalo o jiný film snad bych byla shovívavější. Ale u Terminátora ne. Tento film je Terminátorem jen podle jména. Ironický humor a pochmurná atmosféra byly ve filmu zabity jalovými dialogy, které se skládají z obyčejných klišé, nebo jsou ve filmu jen proto, aby ukázali, jak je ten či onen drsný, odvážný, vystrašený nebo v háji. John Connor je absolutně nesympatický (na rozdíl od Marcuse), a na hony vzdálený Johnu Connorovi z konce třetího dílu. Film jakoby byl úplně o někom jiném. Vůbec není vysvětleno, jak se Scynet dostal k moci, jak svět funguje, všechno se odehrává v L.A. nebo San Franciscu. Celý film se odbojáři snaží zničit Scynet a když se jim to podaří, dozvídáme se, že to byl jen jeden z mnoha Scynatových středisek. Osud Marcuse, jakožto napůl robota napůl člověka je dán naprostou náhodou. Náhodou potkal Kylea Reese, náhodou potkal Johna Connora, a na konci nám Scynet prozradí, že byl stvořen kvůli tomu, aby je přivedl k oběma mužům. Mezitím po Marcusovi střílel každý Terminátor a šel naprosto bez rozmyslu. A někdo mi bude tvrdit, že to bylo plánované. John Connor - zachránce jedná na vlastní pěst, vlastně nedělá nic užitečného, než mluví do rádia nebo se snaží najít a zachránit svého otce. Nechci ho podceňovat, ale myslím si, že odbojáři by to zvládli i bez něj. Rozuzlení vycucané z prstu, cool drsní vojáci, co mluví drsně a chrlí jednu zbytečnou větu za druhou. Efekty nemají chybičku, ale všechno bylo vsazeno na ně. Hudba skvělá. Ale tohle není Terminátor. Není to jako přeobsazená bondovka s novou tváří, kde šlo o záměrnou inovaci, která se povedla. Tenhle film je prostě nezvládnutý a je to jedno velké boom boom vedle druhého a nezachrání to ani Arnieho cameo s typickou terminátoří hudbou v pozadí.

    • 5.6.2009  19:01

    Úžasný film plný nápadů, tajemné magie a atmosféry prodchnuté barvami a zároveň chmurem, jakoby se animací prstíkem dotýkal Tim Burton a nad hudbou dohlížel Danny Elfman, a přece je to jiné, než kdybyste v titulcích četli tato jména. Animačka spíše pro dospělé, přesto s bubáky, kteří nás strašili v dětství. Neil Gaiman je brilantní spisovatel, a tenhle film mu vzdává hold v tom nejskvostnějším provedení.

    • 31.5.2009  13:52

    Hvězdička za hudbu H. Zimmera, hvězdička za Ewana McGregora, hvězdička za skvělý konec. Hvězdička za to, že to docela odsýpalo. Hvězdička dolů za to neustále vysvětlování něčeho, co chápe každý průměrný Čech i bez vysvětlování. A co proboha ty nelogičnosti? Langdon se pokouší roky dostat do Vatikánského archívu, potřebuje povolení od nejvyšších, ale klidně si sebou může vzít doprovod, který žádné povolení nepotřebuje? Proč doktorka Vetra brala na konci strážnému zbraň, kterou ani nepoužije? Proč nájemný vrah nezabil Langdona i doktorku, když měl možnost a věděl, že žádné varování jim stačit nebude, k tomu, aby ho nesledovali. A ať mi nikdo nevykládá, že je nezabil jenom proto, že neměli zbraně a je to zbytečná smrt, když neměl problém zabít všechno, co se pohnulo. Jak se mohl Langdon dostat z hermeticky uzavřené místnosti jen pomocí zbraně? Neměla by ta skla být neprůstřelná? A proč ho to nenapadlo dřív? A takových přehmatů jsem zaznamenala daleko víc, bohužel mi chyběl blok si všechny zapsat. Pro mě těžký průměr.

    • 19.5.2009  19:37
    Provaz (1948)
    ****

    Konverzační thriller, který je spíše takovou oddychovkou mezi jiným Hitchovými filmy. Ale to neznamená, že u toho nezapomenete místy dýchat. Příběh se odehrává v jednom bytě během pár hodin,ale to napětí...

    • 19.5.2009  19:35

    Silný motiv, realistická kamera, ale velká rozplizlost. Místy jsem se nudila, i přes ten jeden velký šok, který mi jeden z hrdinů přivodil mezi slovy své gratulace.

    • 19.5.2009  19:33
    Pochyby (2008)
    *****

    Na co Meryl Streep sáhne, promění se v zlato (Mama Miu jsem neviděla :-) ). Spíše komorní drama o tvrdohlavosti, zaslepenosti a víře ve vlastní pravdu, než v Boha. Film nemá rozuzlení jen skvělé herce, napětí mezi hrdiny a emoce, které na povrch vyplavou hlavně na konci. Každé slovo může být použito proti vám.

    • 19.5.2009  19:29

    Pěkně nechutná záležitost, ale USA to potřebuje.

    • 19.5.2009  19:28
    Disturbia (2007)
    ***

    Ve všech ohledech neoriginální thriller. Co by dnešní tvůrci bez Hitchcocka dělali? Aspoň, že ten Shia je vtipný a David Morse dostatečně děsivý.

    • 19.5.2009  19:25
    Město Ember (2008)
    ***

    Průměrná dětská fantasy, s trestně nevyužitým Billem Murrayem. Těší mě, že dětští hrdinové nejsou žádné děcka s růžovými tvářičkami.

    • 19.5.2009  19:23

    Skvělé drama a skvělý Toby Jones. To je ale zlatíčko :-) Místy trochu utahané, ale skvělí herci ten prostor zaplní spolehlivě. Ať se mnou zvedne ruku ten, kdo si nebyl jistý, že ten chlapík za mřížemi je Craig.

    • 19.5.2009  19:19

    Tak to bylo. UF! Ještě teď ze mě kape pot. Skvělá Joan Crawford. Skvělá Bette Davis. Probůh, já tu ženskou vůbec nepoznala. A to přiznání Blanche na konec. Víc takových filmů. Prosíííím. Miluji mráz, co mi běhá po zádech.

    • 19.5.2009  19:09

    Moc hezké. Hezká hudba. Hezké herecké výkony. Hezký příběh. Trošku moc nostalgie, ale tak nějak hezky. :-) . Skvělý Tim Roth. Konečně si k tomu obličeji pamatuji jméno :-)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace