Eddard

Eddard

Jakub Otevřel

okres Vsetín
Pán svého jazyka a Strážce vlastní integrity


Twitter: Rasberne

141 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 27.8.2016  03:18
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ****

    Určitě jeden z nejzajímavějších seriálů posledních dvou let. Moc se mi líbí myšlenkový oblouk a anti-establishmentový (neřkuli anti-kapitalistický) postoj díla, škoda jen těch pár fillerových zápletek, které drajv centrálního příběhu zpomalují. Velká poklona za oba mindfucky (v 1. a 2. sezóně), které dávají vzpomenout na to, proč se kdysi M. N. Shyamalan těšil u naratologů takové úctě. Těším se na každý nový díl, kdyby dnes nebyla konkurence na tak nesmyslně vysoké úrovni (Fargo, Show Me a Hero, True Detective), dal bych absolutorium, takhle silné čtyři 80%

    • 27.8.2016  03:06

    Ewan McGregor a Emily Blunt patří k mým nejmilejším hercům - tady však nemají moc co hrát, celý film působí podobně neživotným dojmem, jako ústřední myšlenka zápletky. Hledáte-li romantiku, doporučuji hledat o dům dál - Moulin Rouge či Správci osudu, ať nechodíme daleko. 40%

    • 27.8.2016  02:56
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ***

    Twin Peaks pro nenáročné teenagery, nebo také vlažnější vývar kultovních Freaks and Geeks se sci-fi twistem. Výborné výkony dětských herců, našláplá dobová hudba a alespoň ze začátku hutná atmosféra - tolik k pozitivům. Teoreticky by se mi to mělo líbit daleko víc, ale nemůžu si pomoct, nakonec mě to zklamalo. Zejména druhá půlka (první série). Silné tři. 60%

    • 23.12.2015  15:53

    Zábava za rozumnou cenu, Abrams se s Lucasem popral stejně dobře jako nedávno s jinou hvězdnou legendou, Star Trekem. Struna na kterou se hraje nejvíc je samozřejmě nostalgie a pro skalní fanoušky původní ságy (především IV. epizody), ke kterým se sám neřadím, to bude přirozeně o úroveň fajnovější zážitek. Ti rýpavější z nich, stejně jako náročnější diváci Hvězdnými válkami nepolíbení, však budou místy registrovat scény a dialogy, které danou strunu hrají i ve chvíli, kdy by možná měli raději rozvíjet nové postavy a autentický, nový příběh. Osobně mi pak taky chybělo o špetku víc vžum-vžum lightsaber akce a nějaké to jediovské filozofování. Takové výtky se však pod nánosem špičkové, vycizelované akce, účinných vtípků a vypiplaného vizuálu pohodlně ztratí - nová nástavba legendy jednoduše baví. 80%

    • 10.11.2015  23:16
    Antonia (1995)
    *****

    Nádherný film, který mi osvěžil hned několik vzpomínek z mládí.... Moc rád ho uvidím znovu. Na viděnou. 90%

    • 9.11.2015  00:31

    Buberovo Já a Ty ve vězení. Vynikající William Hurt. Film starý jako já, který nestárne. 90%

    • 11.9.2015  13:20

    Úchvatná ukázka toho, jak může vypadat kvalitní televizní zábava, když se toho chopí skupina nadšených, talentovaných lidí v čele s geniálním satirikem se zlatým srdcem. Pokud si Stephen a spol. udrží premiérovým týdnem nastavenou úroveň kvality, máme se na co těšit. Television history in the making... Nejlepší zatím 8. díl s Berniem Sandersem a úžasnou taneční show z Broadwaye. Stephen je král.

    • 26.8.2015  18:52

    Weak weak weak... Teda až na tu Streepovou, samozřejmě. Pokud se o Margaret Thatcher zajímáte z politického (či psychologického) hlediska, zkuste to raději jinde. A pokud se jen rádi bavíte u filmových biografií, tahle patří k těm nudnějším... 40%

    • 18.8.2015  13:53
    Najděte mi hrdinu (TV seriál) (2015)
    *****

    Ukažte mi hrdinu a já vám napíšu tragédii... David Simon pokračuje v tradici Scotta Fitzgeralda a ve svém hrdinském tažení za povýšení televizní produkce z bohapusté zábavy na společensko-filosofické traktáty, které člověka donutí zamýšlet se nad nejpalčivějšími problémy dnešní doby. Pro českého diváka bude sice obtížné ponořit se do děje zasazeného v reaganovské Americe konce 80. let, ústřední témata jeho díla (politika, chudoba, rasismus, atd.) jsou však nadčasová a jejich aktuálnost je bolestně zjevná nejen v současné Americe, ale i u nás. Simonovo historické drama je navíc špičkově obsazeno a z režijní stoličky jištěno vynikajícím Paulem Haggisem. 90%

    • 31.7.2015  15:13
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    ***

    Pokud jste ještě neměli tu čest, můžete si o BoJackovi udělat představu jako kříženci nihilističtějšího Californication se strukturou a animací Ugly Americans, to vše řízlé trochou Louiho. Na papíře to nezní vůbec špatně, osobně mám ale problém s tím, že to vše už chutná dosti recyklovaně a hlavně se to se mnou většinou míjí na poli humoru, což je u animované řachandy to nejpodstatnější. Vynikající Will Arnett (legendární Gob Bluth) se sice pro dabing nihilistického koně narodil, na to, aby utáhl celý seriál za zbytek mátožných postav to ale úplně nestačí. Kolem a kolem, decentní zábava, která mohla být revoluční před deseti lety - dnes zaostává o nejednu koňskou délku nejenom za svým vynikajícím současníkem, Rickem and Mortym, o klasikách typu South Park či Simpsonovi ani nemluvě. 60%

    • 30.6.2015  01:56
    Pride (2014)
    *****

    "Solidarity forever, for the union makes us strong!" Krásná, povznášející a jímavá komedie s temnými podtóny thatcherismu, která neprávem zapadla a patří k tomu nejlepšímu a nejzábavnějšímu co v roce 2014 vzniklo. Dvouhodinová stopáž se kolem mě prořítila ani jsem nemrkl. 90%

    • 29.6.2015  12:43
    Sense8 (TV seriál) (2015)
    ***

    Ústřední téma je zajímavé a nosné, formálně (obrazově a hudebně především) úchvatné, herci sympatičtí... Bohužel je v těch dvanácti hodinách spousta vaty a laciného melodramatu (otázka vkusu, samozřejmě) a příliš mi to připomínalo kvazimystické eposy typu Lost a Heroes, aniž by to přišlo s něčím radikálně novým. Jako slušná zábava na dvě dlouhá víkendová odpoledne to poslouží, pokud ale nemáte času na zbyt, mohli byste si v dnešním seriálovém menu vybrat mnohem líp. 60%

    • 24.6.2015  12:29
    Jonathan Strange & Mr. Norrell (TV seriál) (2015)
    *****

    Kouzelné knize Susanny Clarke se dostalo adaptace, jaké si zasloužila - což je snad největší poklona, kterou mohu tomuhle sedmihodinovému eposu vyseknout. Jde o adaptaci věrnou tak, jak to jen odlišné médium umožňuje - nevytrácí se vtip, romance, horor, krásný anachronický jazyk, britská tradice a gentlemanství, alternativní historie a magické knihy... Obrovské uznání a dík patří castingu, který nalovil ansábml neprofláklých charakterních herců v čele s Bertiem Carvelem a Eddiem Marsanem v titulních rolích. Zejména prvně jmenovaný dostává prostor rozehrát rozevlátě "romantického" Strange tak, že mi z toho padala brada - dojímá a baví zároveň. Marsanův "racionalistický" Norrell je pak ve své úzkostlivé úzkoprsosti jeho pravým protipólem a neotřelým typem antihrdiny. Kolem a kolem - televizní událost a povinnost pro fanoušky inteligentní fantasy/zábavy. 90%

    • 22.6.2015  13:46

    Thatcherovská Anglie optikou Mikea Leigha je/byla opravdu děsivým místem - pro našeho diváka o to děsivějším, když si uvědomí, že právě podle tohoto vzoru modeloval Václav Klaus a spol. náš vlastní ekonomický systém, se všemi společenskými hodnotami, co k němu patří. Titulní "velké naděje" jsou tak ze strany autora projevem čirého sarkasmu nad vyhlídkami nesnesitelně odlidštěné podoby soudobé společnosti, vyvážené jen částečně "malými nadějemi" v podobě přeživších ostrůvků opravdových mezilidských vztahů, trochy trávy a humoru. Jde také o Leighovo ideologické manifesto - nikdo, kdo Velká očekávání viděl nemůže pochybovat, kde leží jeho sympatie a v čem vidí problémy společnosti. Rozpad rodiny, nechutně materialistická střední třída a v jiném světě žijící sociopaté vyšších tříd. Trpký, surový film s velkým srdcem. 80%

    • 25.5.2015  20:46
    Selma (2014)
    ****

    Dobrý film, jehož témata - odkaz občanského hnutí a Martina Luthera Kinga - jsou dnes aktuálnější než by se mohlo zdát. "Naše společnost zdeformovala samotnou naši přirozenost. Od dob otroctví, přes Rekonstrukci, až k oné propasti, před kterou dnes stojíme jsme viděli řadu mocných bílých mužů, jak vládnou světu a svým chudým druhům nabízejí na usmířenou onu ničemnou lež. A když se děti těchto chudých bílých mužů rozplakaly hladem, jenž nelze utišit, krmí je otec tou samou ničemnou lží. Tiše šeptanou lží, že ať už je v životě stihne cokoliv, vždy můžou najít útěchu v tom, že je jejich bělost vždy staví nad černochy." Amen. 80%

    • 19.5.2015  23:45

    Kvintesenciální akční film nového milénia s příšerně charismatickou příchutí apokalypsy. Naše ústřední hrdiny, Maxe a Furiosu, na zbytečné tlachání moc neužije, daleko raději komunikují akcí, a když přijde na emocionálnější moment, vystačí si krátkým pohledem. Vynikající scénář ale dokáže na minimálním prostoru pozoruhodně komplexně vymodelovat i většinu vedlejších postav v čele s mladičkým vlčákem Nuxem a účinně děsivým Immortanem Joem. Obrovské uznání panu Millerovi, který ve svých sedmdesáti letech dnešním mladým režisérským "esům" předvedl, co, že je to ten punk, a jak se dá natočit kulervoucí blockbuster. 90%

    • 4.5.2015  16:02
    America (2014)
    odpad!

    Dostal jsem, pro co jsem si u tohohle filmu záměrně šel, tedy čistou dávku propagandy - a třebaže hodnotím odpadem, myslím, že si z něj bystrý divák může odnést víc, než z ideologicky protipolárních dokumentů Michaela Moora. Ďábel je v detailech - D´Souza ani režírující Sullivan nejsou ve své sofistice nijak geniální, bohužel na skupinu, na kterou cílí (Republikáni a jejich zradikalizovaná odnož Tea Party především) jejich koláž truismů, polopravd, vynechaných a zavádějících faktů většinou stačit bude. Přidejte si k tomu patrioticky tklivou hudbu, Washingtona a Regana a máte z toho nacionalistický likérek par excellence. Jenom pozor na následný bolehlav .) 0%

    • 27.4.2015  19:17
    Svědek (1985)
    ****

    Žánr policejního dramatu se prolíná s lyrickou romancí, zkorumpované prostředí městské civilizace kontrastuje s venkovskou asketickou idylou - tématicky originální hollywoodský drink namíchaný a servírovaný Australanem Peterem Weirem. Čistý filmový zážitek, který za těch třicet let téměř vůbec nezestárl. 80%

    • 27.4.2015  14:16

    Spousta výborných nápadů a milých vtipů, co však tomuhle rozjuchanému hororovému Kanclu chybí je ucelenější obsah. Tři ústřední upíři jsou výborní, nejvtipnější z nich mi přišel náckovský Deacon, který mi bůhví proč připomínal Petra Čapka. Jste-li fanoušky černého/novozélandského humoru, měla by vás tato krvavě vtipná jednohubka potěšit. Carpe jugulum. 70%

    • 24.4.2015  14:22

    Metafora vlaku, který nejenom, že jede, ale stále zrychluje na cestě do Konečné stanice tady mluví za všechno. Můžete zkusit vystoupit - a navrhnout to ostatním cestujícím. Můžete se pokusit vyměnit strojvůdce - nebo je přesvědčit o tom, že změna trasy je i v jejich zájmu. Nebo se můžete pohodlně opřít, užívat si výhled z okýnka, a říct si, že změnit dráhu vlaku není ve vašich silách - v tom případě byste se však neměli divit, až dojedete do cíle._________Portrét muže, který šel příkladem milionům Američanů a lidí z celého světa po více než půl století, jenž si rozhodně zaslouží vaši pozornost, zajímáte-li se trochu o historii a občanský aktivismus.

    • 24.4.2015  10:37
    Černá zmije (TV seriál) (1983)
    ***

    První série Černé zmije má většinu správných ingrediencí, ty ale nejsou ani zdaleka tak dobře odměřené a namíchané, jako v následujících inkarnacích. Vtipné momenty občas probublají, tu a tam pobaví chytrá narážka na Shakespeara, či Monty Pythony, kolem a kolem jde však jen o průměrnou televizní zábavu. Nemáte-li času nazbyt, doporučuji středověk přeskočit a začít až mnohem vtipnější druhou, alžbětinskou sezónou. 60%

    • 21.4.2015  11:48
    Daredevil (TV seriál) (2015)
    ****

    Po neslaném, nemastném Constantinovi z dílny konkurenční NBC přichází Netflix se svou vlastní komixovou adaptací, podle mého podstatně zdařilejší. Daredevil nikdy pořádně nevykročil ze stínu svých slavnějších marvelovských bratránků (Spiderman, Avengers, X-men a spol.), v čemž mu rozhodně nijak nepomohlo filmové zpracování s Benem Affleckem. Pro stanici jako Netflix, která se nebojí složitějších, sociálně-politických témat, se však jeví jako ta ideální volba. Slepý Matt Murdock totiž kromě superhrdinsky citlivých smyslů disponuje i superlidsky pevným etickým kodexem a citem pro morálku a právě na tomhle poli se odehrává nejzajímavější drama seriálu. Nepřítel je jasný - zkorumpovaný systém, ovládaný zločineckým syndikátem v čele s tajemným Kingpinem. Méně zřejmý už je ale způsob jak s ním bojovat a to, kam až v tomhle boji může jedinec zajít. Za úspěchem seriálu tak podle mě stojí hlavně kvalitní psaní (Drew Goddard), a teprve poté charismatické výkony Charlieho Coxe (Daredevil) a Vincenta D'Onofria (Kingpin), svižná režie a vynikající choreografie soubojů. V nejlepších chvílích se seriálu daří filosoficko-společenské komentáře, za které by se nemusel stydět legendární The Wire, v těch slabších občas koketuje s patosem a melodramatem - v naprosté většině stopáže však baví a překvapuje. Nebýt mírně pomalejšího a očekávatelného konce, šel bych na pět, takhle: 80%

    • 16.4.2015  16:04

    Po shlédnutí téhle ultimátní konverzačky si už možná nikdy nevychutnáte posezení s kamarádem v restauraci, aniž by přišla řeč na úpadek společnosti, osud, cestování, divadlo, mystické zážitky, Malého Prince, Alenku, Orwella či Schopenhaura - v krátkosti, dojde vám, že většina toho, o čem si lidé u piva, kávy nebo jídla povídají je bohužel většinou sotva víc než zdvořilostní šum. 80%

    • 16.4.2015  13:21

    Moc (možná až příliš?) pěkné a romantické okénko do pár týdnů života jednoho z největších velikánů světové literatury. Romantické je zde klíčové slovo - z historického hlediska je samozřejmě vše důsledně vycucáno z prstu, což nám ale rozhodně nebrání vychutnat si poesii shakespearovského jazyka, vtipný scénář a v neposlední řadě i rozkošnou Gwyneth Paltrow v dvojroli Violy/Mr. Kenta. Stejně jako Luhrmanova verze Romea a Julie může Shakespeare in Love sloužit jako brána k dílu velkého Dramatika pro ty, co u něj ve školních lavicích usínali. 70%

    • 16.4.2015  13:03
    Truman Show (1998)
    *****

    Filozofický námět romantického ladění v hollywoodské produkci. Film pro každého a o každém z nás. Skvěle lidský Truman a ďábelsky božský Christof v podobenství, ve kterém jde o víc, než pouhé nastavení zrcadla kultuře posedlé reality show a televizí obecně. Zážitek. 90%

    • 19.3.2015  17:49

    Chcípácká moralita o chytré a krásné holce, která zjistí, že lidi, co pracují v módě jsou vlastně v zásadě dobráci se srdcem na pravém místě. Brrrrr. Z řemeslného hlediska je to decentní a sledovatelné (50%), ideologicky je to hrůzné (10%). Takže kompromis: 30% Lidi, které zajímá móda už to určitě viděli, vy ostatní si raději nechte zajít chuť.

    • 16.3.2015  00:05

    Vizuálně lahodný film, který je spíše než fiktivním příběhem o vzniku jednoho obrazu, na film zachyceným portrétem mladé, oduševnělé protestantky a světa, ve kterém žila. Krása a umění, peníze a moc, hrdost a stud - to je jen pár z témat, nad kterými se můžete během pomalu plynoucího vyprávění a dlouhých, pečlivě komponovaných záběrů zamýšlet. Velice otevřený konec vás k tomu rozhodně bude inspirovat po projekci. 80% P.S.: Kratičká scéna, ve které si Scarlett Johansson sundá šátek a (poprvé a naposled) rozpustí své dlouhé rusé vlasy je rozhodně jedna z nejsmyslnějších, kterou jsem kdy na plátně viděl.

    • 11.3.2015  15:01

    Mijazakiho nejfeminističtější pohádka. V celém celovečerním snímku vystupují pouhé dvě důležitější mužské postavy (tři, počítáme-li kocoura Jijiho), hlavní roli zde však hrají ženy. Přátelská, mateřská pekařka, úspěšná, sofistikovaná designérka, moudrá a hodná babička a především pak nezávislá mladá umělkyně - to všechno jsou pro malou Kiki vzory, bez kterých se během dospívání neobejdou ani čarodějky. Kiki sice není tak originální a plná nápadů jako Cesta do Fantasie a její animace je o poznání klasičtější, než vizuálně strhující Zámek v oblacích; ale svými krystalicky čistými postavami a hlavně vzorným, didaktickým zpracováním si místo po boku těchto šperků zaslouží. 90%

    • 10.3.2015  14:31

    Odkaz Tolstého je tak ohromný a závažný (mj. zcela zásadně ovlivnil Gándího a skrz něj M.L. Kinga), že není divu, že ho úplně nepochopili ani jeho nejbližší. Alespoň podle tohoto dojemného a podle všeho historicky nadstandardně věrného snímku. Ten není ani tak o Tolstém samotném, ale pozoruje spíš způsob, jakým byly myšlenky tohoto mudrce vnímány jeho romantickou, paranoidní manželkou Sophií; jeho nejbližším politickým druhem, Chertkovem a mezi těmito dvěmi znesvářenými mlýnskými kameny zmítaným asistentem, Valentinem Bulgakovem, který vychází z příběhu jako ten, který odkaz ruského klasika pochopil nejpřesněji. Kromě lahůdkových výkonů čtyř hlavních představitelů (Plummer, Mirren, McAvoy, Giamatti) je pro mě největším kladem filmu Hoffmanův autorský (režie a scénář) přístup k tématu, kdy se snaží dívat se na spor o Tolstého odkaz objektivně a obě strany (tj. šlechtickou rodinu v čele s manželkou a Tolstoyisty v čele s Chertkovem) představuje v odstínech šedi. Neomylným (téměř) zde zůstává pouze umírající a životem vyčerpaný Tolstoy, který se z tohoto světa probudil tím, že poznal pravdu skrze lásku. 80%

    • 3.3.2015  22:41

    Zatraceně nepříjemný dokument, který pravděpodobně většina diváků velice rychle vytěsní z paměti, s tím, že se nejspíš beztak jedná o další pseudokonspiraci. Kéž by. Co se týče formy a zpracování, nejde o nic výjimečného, zásadní a extrémně zajímavý je však samotný obsah, který si naši pozornost opravdu zaslouží. Proto hodnotím pěti hvězdami a tuším, že podobně uvažovali i američtí akademici, když snímek pozlatili Oscarem. Fuck you, Big Brother. 90%

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace