Miloš

Miloš

Miloš Henkrich

okres Brno

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 28.5.2015  20:18

    Nevalný.

    • 16.8.2014  21:05
    Tři bratři (2014)
    *****

    Vidět, slyšet, zešílet.

    • 27.2.2014  17:28
    Cizí oběd (2013)
    **

    Špatný vlak vás může dovézt na správné nádraží - a někdy ve správném kině skončíte na špatném filmu.

    • 11.1.2014  15:36

    Nymfomanka je propagovaná jako film, který se dráždivě a provokativně dotýká erotiky a (filmového) umění. Nakonec však tato prostinká a upatlaná mozaika (erotických?) historek, která je vyšperkovaná posbíranými odkazy směrem k výtvarnému umění, k literatuře (k umění románu), hudbě, Freudovi a samozřejmě k filmu, působí jen jako negativní otisk nejnovějšího díla Trierova generačního souputníka, Giuseppe Tornatoreho. Trier totiž stejně jako Tornatore upadl do pasti midcultu. A midcult, tak jak jej vysvětluje Umberto Eco, k oběma filmům sedne jako prdel na hrnec. Oba zmíněné filmy, v jejichž centru je sběratelství a řád, se ještě jakoby mimoděk snaží vřadit do Ecových katalogů "dějin krásy" (Nejvyšší nabídka) nebo naopak do "dějin ošklivosti" (Nymfomanka). "Ošklivá" Nymfomanka si zaslouží uznání alespoň za to, že je chvílemi zábavná, i když výsledek je jen "třením poštěváčku o knižní vazbu", který nevyniká nad jiné filmy pro ženy (Stmívání) a o ženách (Vlhká místa). I tak Nymfomanka část publika (a není tím nutně míněna ženská polovina obecenstva) bezpochyby dokonale uspokojí.

    • 17.8.2012  13:03

    Jen mimochodem - tento takřka čtyřhodinový opus byl v českých kinech uváděn na přelomu 30. a 40. let jako dvoudílný film a Zorro vítězí navazuje na snímek Zorro Tajemný mstitel. Velmi kvalitativně nevyrovnané dílo vydatně využívá westernových propriet - včetně tklivé písně při jízdě na koni. Pokud se ještě něčeho v Zorrovi nabízí opravdu plnými hrstmi, rozhodně ne řemeslného a vypravěčského umu, to však vynahrazuje pouťová atraktivita, od které se v našem prostředí svého času odvíjel její podivuhodný "kultovní statut".

    • 28.3.2012  13:43
    Felch in Flat (amatérský film) (2009)

    Filmový kroužek při Domě osvěty v Třešti natočil barevný film o masopustní veselici v Mrákotíně. Pracovníci domu osvěty ho budou promítat v obcích při zájezdech s filmem. A další plány kroužku? Zaměří se na natáčení snímků z umělecké výroby na Třešťsku, na pracovní úsilí družstevníků ve žních a jiných špičkových pracích a chce vytvořit film z oslav 600 let trvání Třeště. Tyto snímky se současně stanou dokumentem o budování socialismu v okrese.

    • 26.3.2012  17:23
    Hunger Games (2012)
    ***

    Reality show se čtyřiadvaceti (ne)dobrovolníky odkazuje k báji o Minotaurovi (podle jedné verze mu bylo každoročně obětováno sedm panen a sedm mladíků). Na rozdíl od zminěného mýtu je u Hunger Games posun nejen číselný - show každý rok nechává jednoho účastníka vyhrát (přežít)... Analogie s antikou se dále promítá do využívání vizuálních motivů inspirovaných fašizoidní estetikou, architekturou, kostýmy a propagandou, kde se třicátá léta prolnula v křiklavou přebujelost let osmdesátých. Labyrintu fungování reality show a bloudění světem médií, manipulace, pokrytectví, lidskými rozhodnutími a mocí se filmaři dotkli jen okrajově a výsledkem je (snad až příliš) přímočarý příběh hrdinky Katniss.

    • 18.7.2011  00:39

    Harry Potter, prezentovaný jako událost roku 2011, bezpochyby událostí roku je, ovšem pouze společenského rázu. Vnímáme-li uvedení filmu pouze jako závěrečný slavnostní ceremoniál, kterým vyvrcholilo letité čekání, kdy (zvlášť pro skalní fanoušky) vše skončilo 14.7.2011, pak jako aktu mu nelze nic vytknout. Film bez této přídavné hodnoty je však možná nejsvižnější z posledních tří uvedených filmů, ale je to taky jediný klad Relikvií smrti 2. Výraznější zážitek než film vzniklý pod oficiální záštitou autorky a studia nabízí skromnější fanouškovská (a navíc muzikálová!) adaptace - A Very Potter Musical.

    • 3.7.2011  13:30
    Inspirace (1949)
    *****

    Inspirace Karla Zemana, barevný film z roku 1949, má úplně jiný šmrnc na 8mm černobílé němé kopii. Zvlášť když je promítnutá společně s náhodně puštěným hudebním podkresem Pink Floyd ze starého cívkového magnetofonu. Pohled muže z okna do déště při čekání na inspiraci se pak proměňuje v surreálný halucinační trip, jemuž se máloco vyrovná. K dokonalosti zážitku chyběly snad jen měkké drogy.

    • 3.7.2011  13:24

    Film Pan Prokouk akrobatem v sedmdesátých letech vydaly Filmové laboratoře-Barrandov jako jeden z mnoha černobílých němých 8mm filmů pro domácí promítání. Změna z klasického formátu na úzký, experimentování s vizuální podobou filmu - tedy s přeměnou z barevného filmu v černobílý - má svůj vliv na divácký zážitek a snímek tak získává nečekaně jinou atmosféru, ke které napomáhá i záměna prostředí kina s jiným prostorem. Diverzitu vnímání navíc rozšiřuje možnost pustit si ke krátkému filmu doprovodnou hudbu podle svého uvážení anebo zůstat u vrčení malé promítačky... Pokud Pan Prokouk černobílým zpracováním působí jako trochu "jiná" emocionální zkušenost, pak z hlediska příběhu se vlastně nic nemění a stále máme před sebou dadaistickou hříčku určenou (nejen) pro dětské publikum.

    • 5.3.2011  23:25

    Gerald Martin ve svém životopise G. Garcíi Márqueze konstatoval, že García Márquez měl sice vždycky rád film, ale že to k jeho smůle byla jednostranná láska. Nejinak to dopadlo u adaptace novely O lásce a jiných běsech. Um a vidění režisérky filmu se nejenže zcela míjí s poetikou autora předlohy, ale zároveň je kinematografickým (a neumětelským) běsem.

    • 9.2.2011  09:18
    Gremlins 2 (1990)
    *****

    Gremlins 2: nová generace rozhodně nepatří mezi pokračování, která by ve srovnání s prvním filmem ztrácela dech, naopak rozvíjí možnosti nedořečené v prvním filmu a přitom stále zůstávají vynikající komedií (tentokrát bez Vánoc). Pokud jsou Gremlins poctou filmu - reflexí kina a televize, potom Gremlins 2 jsou sebereflexí audiovize vůbec, éry osmdesátých let, propagací i kritikou sebe sama a ukazatelem směrem k rozvoji nových médií. Zní to šíleně a také to takové je!

    • 9.2.2011  09:16
    Gremlins (1984)
    *****

    Vánoční horrorová komedie Gremlins je až nečekaně ambiciózní a vynalézavá v tom nejlepším slova smyslu. Zlomyslná a zábavná moralita o nezodpovědnosti je cinefilním vyznáním z obliby hollywoodských filmů třicátých a béček padesátých let, zároveň se jedná o drsnou kritiku společnosti, ... a to zdaleka není vše!

    • 26.12.2010  22:47
    Rent: Filmed Live on Broadway (divadelní záznam) (2008)
    *****

    Rent je pozitivní ve všech směrech.

    • 30.9.2010  12:29

    Horská jódlovačka, softerotická komedie Aloise Brummera je esencí pokleslého i těžkopádného německého humoru a přestavuje Bavorské Alpy jako vlhký sen berlínských turistek s hlubokými výstřihy. Přátelští kníratí domorodci mladým ženám dokazují pohlavní zdatnost (např. v hotelovém pokoji, ve špajzu, v seníku či na jedoucích saních!). Tvůrci ze všech sil přesvědčují, že za sexuální turistikou netřeba cestovat do exotických končin (jak činí např. francouzská Emmanuelle).

    • 30.8.2010  23:10

    Postkoloniální nářek nad současným vývojem v Africe je v originále pojmenován podle jednoho dialogu, který ve filmu zazní (podobně jako je pojmenováno 35 panáků rumu - český distribuční název Sama v Africe nevychází zrovna vstříc snímku). Režijní a scénáristická artistní náladovost, na jakou jsme u Claire Denisové zvyklí, dává víc podnětů k uvažování nad hlavní ženskou postavou než nad dramatickými situacemi, zcela záměrně odklizenými do pozadí.

    • 28.8.2010  23:26

    Vicky Cristina Barcelona patří do linie filmů o krátkých a intenzivních letních láskách, které změní postavám pohled na život a na vztahy, i když je zanechají úspěšně a racionálně za sebou. Woody Allen natočil optimistický film s melancholickou jiskrou, který mi vzdáleně připomíná (ač není zdaleka až tak romantický) Před soumrakem a Před úsvitem.

    • 28.8.2010  19:16

    Obraz Noční hlídka je staletí považován za obraz s tajemstvím. Ovšem nikoliv ve smyslu oblíbených konspiračních teorií (jakou je např. Brownova Šifra mistra Leonarda, která z Mony Lisy dělá nejoblíbenější zednářský obraz), ale pro svou interpretační bohatost (a nejednoznačnost), dobovou provokativnost a výtvarné novátorství. Nightwatching Petera Greenawaye není přímočarým historickým dramatem, naopak svou složitostí dokáže zamotat hlavu. Obrazová preciznost, divadelní stylizace, smyslnost, analytické monology o obraze a poetické a vulgární dialogy mezi postavami se společně skládají v kultivovanou filmovou esej o nejslavnějším Rembrandtově obrazu.

    • 27.8.2010  13:37

    Je snadné vysmívat se Twlightu pro prostoduchou naivitu lidsko-upírsko-vlkodlačí love story. Je bezpochyby morálně vhodné, smysluplné, soucitné a určitě důležité pozastavit se jeho zhovadilostí ve vztahu k recipientkám: proboha, co z těch holek, co to čtou a sledují bude? Dokáží navázat "normální" vztahy? Zdeformuje je Twilight víc než konzumace porna? ... Ke kladům Zatmění určitě patří solidní soundrack a více než jen řemeslně kvalitní režie Davida Sladea. Ten jednorozměrné postavy zručně osekal málem až na archetypy. Sociální rozměr dostali i bílí upíří kapitalisté a indiánští vlkodlaci ze spodku společenského žebříčku. Přidaly se bojové scény a Slade vtiskl filmu nečekanou dynamiku navzdory mizernému scénáři. Jistěže, Zatmění mě provokuje svými mentálními postoji, ale ne více než jiné filmy středního proudu.

    • 14.8.2010  13:00
    Pan Nikdo (2009)
    ****

    Na evropské (i kanadské) poměry výpravný a přebujelý Pan Nikdo je rozverným filmem o ničem a přitom pro všechny. Dormael se rafinovaně vyhýbá vykreslení hlavní (nomen-omen) postavy, žánrovému zakotvení, přehlednému vyprávění a konzistenci vůbec. Pohrává si s filozoficko-vědeckými teoriemi o vzniku a fungování světa (a ty postaveny vedle sebe posouvají celek k absurditě, protože dohromady - a někdy ani zvlášť - nefungují!). Pan Nikdo nejspíš nakonec drží pohromadě navzdory vší logice hlavně díky tvůrčímu entuziasmu.

    • 7.8.2010  17:28
    Kajínek (2010)
    ***

    Kajínek je "jen inspirovaný" skutečnými událostmi a s realitou si hlavu neláme a nemá s ní nic společného. Stejně tak je "jen inspirovaný" akčními a exploatačními filmy - s nimi toho má společného trošku víc. Škoda rozvleklosti a nerozhodnosti, se kterou se potácí někde mezi Nahotou na prodej a Sametovými vrahy.

    • 31.7.2010  18:44
    Cesta (2009)
    *****

    Cesta situovaná do postapokalyptické budoucnosti, je ponurá jen zdánlivě. Od násilí, děsů a deprese, které je obsažené v chování lidských hyen i v umírající krajině, nenápadně směřuje k nepatetickému hledání (a dokonce nalézání) morálních hodnot, jež jsme zvyklí nazývat lidstvím.

    • 19.7.2010  14:14
    Single Man (2009)
    ***

    Fordův Single Man je vyprahlou poctou umělecké kinematografii (a literatuře) počátku šedesátých let. Precizní návrat k antihrdinům, tehdejším společenským tabu, všedním (ne)dramatickým problémům, "módním" retrospektivám ve vyprávění (...) je důkazem, že lze natáčet filmy skoro jako tenkrát. Ovšem jedná se o návrat protentokrát poněkud nadbytečný.

    • 16.7.2010  13:14
    Renesance (2006)
    ***

    Agresivní vizuál Renesance je především samoúčelný. Tím nemyslím jen ostře kontrastní černobílý obraz, kde zvlášť bílá barva byla nepříjemná na oči, ale i architektonické uspořádání Paříže budoucnosti. Paříž je zde možná bizarním architektonickým snem, avšak předpokládám, že zároveň noční můrou většiny obyvatelstva nuceného pohybovat se po závratných skleněných chodnících v desetimetrové výšce nad ulicí... Renesance si na (futuristický) noir film jen hraje. Na to, aby jím skutečně byl mu chybí nepřehlédnutelná outsiderská postava. Policista Karas s chováním namyšleného fakana jí prostě není.

    • 14.7.2010  09:02
    Mary a Max (2009)
    ***

    Mary a Max je ubíjející film, kde animovaný obraz jen zřídkakdy je něčím více než ilustrací vypravěčova komentáře. Nadsázka a jednoduchý humor nejspíš nadchne ve spojení s deklarovanou potřebou přátelství (a mnozí z nás s nejspíš poprvé dozví, co je to Aspergerův syndrom), avšak animák se šourá jako vyžraný důchodce Max cestou ze sezení anonymních žroutů.

    • 2.7.2010  22:13
    G-FORCE (2009)
    ****

    Hlodavci jsou skvělí! Škoda, že bruckheimerovskou G-Force poněkud diskredituje pouze implantovaná disneyovská infantilita.

    • 29.6.2010  13:53

    Ve společné tvorbě Hřebejka a Jarchovského je motiv národního kolaboranství s vládnoucími režimy typickým rodinným kostlivcem ve skříni. Teprve pro Kawasakiho růži je tato drobná neřest využita coby hlavní modelová situace dramatu ze současnosti. Slabší scénář a o málo silnější režie viníky zas a znovu vnímá jako oběti mocenské manipulace a omlouvá je, protože "studánka je plná krve a každý u ní jednou stál".

    • 28.6.2010  00:06
    Kick-Ass (2010)
    ***

    Kick-Ass si lze užít jedině jako úplný (místy zvrhlý) výmaz.

    • 27.6.2010  19:52
    Precious (2009)
    ***

    Zprvu film fascinuje nevinně únikovými fantaziemi při prožívání naprosté sociální bídy. Na představách zaujme, že v sobě snoubí touhu po konzumním úspěchu, hvězdnosti či árijské nadřazenosti, Ty se z mysli mentálně zaostalé + sexuálně zneužívané tlusté černošky vytrácí, když "dostane šanci" a z prostředí uniká. Potom zůstává jen dramaticky nevýrazný svět řádně společensky začleněných postav. Precious je typicky nevyvážený newyorský nezávislý film. Jeho kladem je odvážné a kritické zachycení černošského ghetta, záporem příliš zdůrazňovaný kazatelský apel a ploché vedlejší postavy.

    • 14.6.2010  09:24
    Pouta (2009)
    **

    Jakkoliv úchvatné a nesmrtelné myšlenky a dramata se tvůrcům zdály rodit v hlavě, byly malé na velké plátno i rozmáchlou metráž. Pouta jsou nevýraznou, zapomenutelnou variantou českého chcípáctví a přizdisráčství. V protikladu k dobré práci technických profesí, sebevědomě přepálené metráži a hereckému výkonu Oldřicha Kaisera stojí silně podprůměrný scénář, režie a prkennost ostatního hereckého ansáblu.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace