Recenze (896)
Piraňa 3DD (2012)
Oproti vydařené jedničce jsou tu všechny ty povrchní atrakce až příliš nucené a neohrabaně (až amatérsky) podané. Nuda.
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)
Pixarovská hravost se prodrala do akčního blockbusteru, který téměř permanentně dobře baví a jen zřídka prudí nějakým tím otravným klišé. Každopádně spokojenost, Abramsova trojka sice zůstala nepřekonaná, ale což, Ghost Protocol si stejně razí vlastní cestu a jako akční komedie funguje náramně.
Marilyn Manson: Born Villain (2011) (hudební videoklip)
Esence Mansona a Jodorowského (bez Jodorowského) v jednom...yes!
Sněhurka a lovec (2012)
Vizuálně opojná a vcelku zábavná podívaná, která je však co do plastičnosti postav a propracovanosti příběhu na úrovni kdejaké videoherní fantasy. Fikčnímu světu chybí jasný vnitřní řád a zákonitosti (spíše to je takový mišmaš), postavám propracovaný charakter (pouze zlá královna v podání Charlize vládne), a tudíž nemohou všechny konflikty naplno vyznít a romantická linka emocionálně zasáhnout. Z vypravěčského hlediska se tedy nejedná o nic světoborného, na druhou stranu debutant Sanders se předvedl ve velmi dobrém světle a kouzlí jednu opojnou scénu za druhou, stejně tak nezklamal ani J. N. Howard a ani všichni herci v čele s již zmíněnou Charlize Theron, která si svou roli nesmírně užívá. Sněhurka a lovec je lehce stravitelný popcorn, který po většinu času solidně baví, avšak po jeho skončení jsem se nemohl zbavit pachuti lehce promarněné šance. P.S.: Po třetích Pirátech z Karibiku jsme se dočkali dalšího trapného motivačního proslovu hlavní hrdinky, který šustí papírem jako máloco.
Koupili jsme ZOO (2011)
Ukázkový feel-good biják pro celou rodinu, kterému jeho vypočítavost a jasný tah na branku milerádi odpustíte, stejně jako tomu bylo u vynikajícího dramatu Warrior. Proč? Protože všechno do sebe dokonale zapadá a funguje na sto procent. Cameron Crowe pořád umí a ví, jakými lidmi se má obklopovat.
Prci, prci, prcičky: Školní sraz (2012)
Stará známá parta je zase jednou kompletní a až na pár hlušších chvilek je s ní ohromná zábava. Školní sraz - jak se dalo předpokládat - dost hraje na nostalgickou notu, což není vůbec na škodu, protože tak činí efektivně, hezky po "smithovsku" a chvílemi prodává životní moudra téměř stejně zručně jako samotný mistr Kevin Smith. Zatraceně příjemná podívaná nejen pro zasvěcené (ti budou mít z filmu dvojnásobný požitek). Jen škoda toho trapného terminátorského vtipu, který jakoby vypadl z nějaké geekovské parodie.
Temné stíny (2012)
Když Burton natáčí filmy na zakázku (Alenka v říši divů, Planeta opic), není to úplně košer, o tom žádná. Jestliže však oba zmiňované filmy byly zakázky pro mainstreamové publikum, pak o Temných stínech nelze říct nic jiného, než že se jedná o zakázkový produkt jen a pouze pro Burtonovy fanoušky. Výsledkem je pak čirá esence z tvůrcovy filmografie, která u každého, kdo s ním má nějaký problém, musí zákonitě pohořet. A taky se tak stalo. Osobně Burtonovy filmy zbožňuji (nikoliv však bez výjimky, Alenka a Planeta opic pro mne představují zklamání...), takže jsem si Temné stíny dokázal náramně užít, a to i přes fakt, že samotný scénář má nemalé rezervy, ale to se dalo čekat vzhledem k tomu, že se jedná o srdnatou adaptaci velmi rozsáhlého seriálu. ____P.S.: Závěrečný výjev dvou zamilovaných monster mi nahnal husí kůží a patří k tomu nejupřímnějšímu a nejryzejšímu, co Burton kdy natočil (a to i navzdory tomu, jak plytce jsou postavy v tomhle filmu vykreslené).
Dál než se zdálo (2010)
Komediální standard, který ničím nepřekvapí, ale ani neurazí...víc netřeba dodávat. Fakt.
Kvílení (2010)
pseudo-dokument; pseudo-interview; rekonstrukce; ilustrace; pro Franca, jeho ponor a dikci; pro Ginsberga a jeho kosmické básně; pro beatniky, které mám tak moc rád ....za 5*
Ultraviolet (2006)
Hodně špatný mišmaš, který však díky lacinému a přepálenému vizuálu přeci jen oplývá nějakou tou zvrhle úsměvnou poetikou.