Recenze (896)
Duna (2021)
Film-událost. Audiovizuální žrádlo v tom nejlepším slova smyslu (konstantně vtahující, opojné, ale nikterak prvoplánově invazivní jako většina trikových filmů poslední doby). Předloha je zárukou kvalitního vyprávění, Villeneuve jako již tradičně precizní, jak to umí jen on a Fincher, kompaktní atmosféra, dechberoucí design, progresivní Zimmer, přesní herci (vizuálně i co do projevu... jop, i Aquaman si dokáže uzmout několik scén pro sebe)...jen je třeba počítat, že se jedná o prolog, a opravdu velké věci se mají stát až v pokračování. Extáze. Nadšení. Díky.
Úplně cizí lidé (2021) (seriál)
Až na nechutně zbotoxovanou Kidmanku, která prostě už moc nezahraje, super casting, a to jakože moc, rozjezd víc než slibný, jen škoda, že se to v půlce začne lámat v celkem plochou banalitu, která vytasí jeden slabší twist a nijaký závěr. Sedmilhářky jsou někde úplně jinde. Škoda, ale i tak se na to příjemně koukalo.
Splice (2009)
Partnerská krize, rodičovská úskalí, mateřství, kariérismus, opakování zažitých vzorců, Freud... to všechno umně zabalené do multižánrového fláku, který dokáže být cronenbergovsky úchylný a tělesný, a zároveň spielbergovsky podivuhodný a poutavý (anebo E.T. potkává Mouchu). Pak je tu ten jeden makrodetail na oko, v němž se zrcadlí otevírající se vrata od stodoly a dovnitř vcházející postava... záběr dost podobný tomu, co se o dva roky později objevil ve Spielbergově Válečném koni... náhoda? Navíc... Dren je co designu i ztvárnění naprosto parádní. Jednoznačně Nataliho nejlepší film
Demonik (2021)
Mám rád Blomkampa (líbilo i Elysium a dokážu ocenit i Chappieho), ale Demonic je patlanina na úrovni low-budgetového debutu nějakého nadšence. Herci naprd a monstrum ještě víc.
Piercing (2018)
Narativně lehce vyprázdněný (=pro někoho dost nudný), ale zatraceně dobře - až koncepčně - zrežírovaný a hlavně zahraný.
Voyeuři (2021)
Překombinovaná teen blbost, z námětu šlo určitě vytřískat víc... jinak herci a režie vlastně fajn
Kate (2021)
Akce obstojná, jenže Kate není John Wick... a scénář nestojí za moc.
Americká nakládačka (2020)
milá jednohubka s přesným Rogenem
G. I. Joe: Snake Eyes (2021)
jestli Hadí oči, tak jedině od De Palmy... tohle je děsná nuda
Rychle a zběsile 9 (2021)
Už mi tam chyběl jen Wile E. kojot a pták Uličník