erased

erased

Honza Švejdík

Velká Británie

homepage

34 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
    • 29.8.2017  23:45
    Mumie (2017)
    *

    Scénář napsaný před pěti lety: "Musíme oživit starší značku, dokázal to přece i Star Trek. Komiksy letí, chce to superhrdiny. Všem se líbil Nolanův Batman protože je úpe temnej. Co dalšího je pořádně temný? Genocida, válka, rasismus... nuda. AHA, Horor! A taky potřebujeme vlastní propojený vesmír, Avangers jsou totiž pecka." Výsledek? Dvacet minut výborného Nicka (ne hobita, toho opravdového Nicka) a hodina a půl slátaniny zmítající se mezi dramatem, hororem, komiksárnou a odkazy na původní dvě Mumie. V podstatě moderní flashback k Plan 9. CAN WE PLEASE LEAVE?! PLEASE!!

    • 29.8.2017  13:09
    The Mist (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Horší než poslední série Under the Dome. A vzhledem k tomu, že to není možné, Mlha kvalitami bourá všechny meze a je svým způsobem geniální. Jednou jistě bude na stejném seznamu televizních a filmových klenotů na kterém jsou A Talking Cat!?!, Troll II nebo Poldark.

    • 26.8.2017  10:29
    The Defenders (TV seriál) (2017)
    **

    Pět za Jess, mínus tři za všechno ostatní. Scarf looked better.

    • 21.7.2017  01:24
    Příběh služebnice (TV seriál) (2017)
    *****

    Gutted. Deset epizod, tři měsíce. Rychleji to bez akutního rizika psychického zhroucení nešlo.

    • 6.7.2017  01:32
    Mlha (2007)
    ***

    Vypadá to, že, se ze mě stal další knihabylalepší-idiot. A to mám výtky i k předloze. Levné efekty už z tak dnes úsměvným monstrům příliš nepomáhají, naopak větší důraz na pí Carmody a její kázání rozhodně prospěl. Stejný nepoměr pak platí i o zbytečně doslovném vysvětlení situace a bezvýchodném závěru (i když v tomto případě měl i knižní "cheap shot" závěr rozhodně něco do sebe). Nicméně jak už to u Kinga bývá, nejpoutavější v jeho tvorbě bývají vnitřní pochody postav, a těm filmy přes sebevětší snahu jen málokdy neprokážou medvědí službu. To platí i o Mlze - zatímco knihu jsem spolkl vkuse a se všemi postavami se naprosto sžil, ve filmu mi všechny nemohly být ukradenější, a o to míň jsem si prožil i ten jinak povedený závěr.

    • 4.7.2017  23:52
    Poldark (TV seriál) (2015)
    odpad!

    Dlouhé odkládání v tomto případě nebylo kvůli nezájmu nebo skepsi, nýbrž jen o tom dostat se do spravné nálady na dobové drama, která mi obvykle sednou dokonale. Poldark jim ovšem nemůže být vzdálenější. Kde se (britská) literární klasika, ať už romantická nebo realističtější, drží relativně při zemi, alespoň z pohledu dnešního diváka, příběh z osmnáctého století napsaný ve dvacátém století a adaptovaný ve století jednadvacátém šustí papírem pomalu v každém zvratu. Za celou první sérii jsem se proto nedokázal zbavit dojmu, že sleduju romantickou pohádku o sociálně angažovaném krasoňovi. Když to celé doplňuje !neskutečně! otravná hudba, úporné křeči z překonávání těch úvodních osmi dílů se rovnala jen ta, se kterou se autoři snažili zpracovat jedno z mých nejoblíbenějších historických období. EDIT: Třetí sérií se Poldark zařadil na první příčku seznamu the guiltiest of guilty pleasures, kdy KAŽDOU scénu balancuju někde na pomezí fyzické bolesti, hysterického smíchu a napříčetného vzteku vůči tvůrcům. Pravděpodobně se z něj taky vymýšlí ty vůbec nejzvrácenější a nejzvrhlejší drinking games. Čekání na další sérii ještě nikdy nebylo tak dlouhé.

    • 27.6.2017  00:32

    Just know that sometimes the world doesn't make a lot of sense, but how we get through it is we stick together. Okay? Good, eat your popsicle.

    • 2.6.2017  23:54
    Wonder Woman (2017)
    *

    Cca pět minut legit zajímavého filmu (samozřejmě mluvím o pochodu proti traumatizovaným vojákům a příchodu na frontu. Během zbývajících dvou+ hodin jsem litoval, že jsem si film nenechal na noc filmového braku, protože tento klenot se neztratí ani vedle zázraků kinologie jako A Talking Cat?!?, Marvel Cinematic Universe a Troll 2. A to i přesto, že je Gal Gadot moje platonická záležitost.

    • 24.5.2017  00:02

    Když před pěti lety vyšel Prometheus, byl za svou roztěkanost označen za enigmatickou nesmyslnou slátaninu s nedostatkem xenomorfů. Když teď vyšel Alien: Covenant, je pro změnu bez mrknutí oka označen za slátatninu doslovnou a pseudo-intelektuální s otravnými xenomorfy. Tolik k naslouchání publiku aneb zlatý George Lucas. Pro mě je Alien: Covenant nenaplňující a po všech ohledech špatný sequel Aliení série. Tím samým dechem ale můžu bez okolků dodat, že je výtečným sequelem Promethea. Z Aliena zde už bohužel zůstala jen digitální šmouha bez špetky osobnosti a uvěřitelnosti a z původního hororu nic než CGI vyvražďovací kolotoč, ve výsledku ne nepodobný Cameronovým přitroublým Aliens. Naopak ale, kde Prometheus (pravděpodobně) vlivem přepisování scénáře nedržel pohromadě na úrovni konceptu ani výsledného filmu, Covenant dokáže z tématu evoluce vyždímat první a poslední, vysvětlit všechny naznačené motivy a především rozvinout a obohatit univerzum Aliens, které, přiznejme si, dávno přerostlo obyčejné xenomorfy. Pohromadě to nicméně ze snahy zavděčit se fanouškům stále nedrží. Třeba to do třetice konečně vyjde, zbavíme se nepotřebného béčkového akčnění, dostaneme více Davida, Waltera, Weylanda i NEsamoúčelného drásavého napětí, a kruh se konečně uzavře. Třeba.

    • 13.2.2017  19:48
    Frontier (TV seriál) (2016)
    ****

    Totožné pocity, jaké jsem měl čtyři roky nazpět u první sezóny Vikings. Frontier přichází s šíleně atraktivním prostředím, slibným námětem, extrémně charismatickou hlavní postavou a očividným nadšením tvůrců, ale jde na něm znát relativně omezující rozpočet (výpravou je Frontier nesrovnatelný se současným Taboo a rozdíl často bije do očí) a už tak roztěkanému příběhu, který rozehrává příliš témat, nijak nepomáhá ani v mnoha případech zvláštní obsazení a v neposlední řadě ani přehnané přízvuky. Pokud seriál v druhé sérii najde sám sebe, máme zaděláno na další hit.

    • 17.12.2016  16:19

    Asi to ode mě jako fanouška prakticky jakékoli seriálové produkce nemůže vyznít méně relevantně, nicméně Rogue One trpí svou délkou, popř. jejím nedostatkem, a mnohem lépe by tento námět fungoval jako ústřední téma seriálu. Nedostatek prostoru pro expozici děje a především postav totiž filmu bere to, čím doposud všechny více i méně úspěšné Star Wars projekty oplývaly - soucitem s hrdiny. Trilogiím k tomuto konci pomáhaly příslušné počty epizod, u nové pak propojení s původní, a především poměrně skromný počet hlavních aktérů. Seriály působily málem až odpudivě v prvních sériích, ale s každým přibývajícím dílem se jejich původně nesympatičtí hrdinové postupně stávali stále více srdcovními záležitostmi. Rogue One nyní jako samostatný spin-off přichází s různorodou sebrankou, ze které by každý zasloužil k představení svůj vlastní půlhodinový prequel, ale mimo Jyn a Cassiana dostane méně prostoru, než generické vedlejší postavy z kdejakého akčního filmu. A jak mám s takto přitažlivým a zároveň odtažitým týmem prožívat jejich jedinou filmovou misi, když jsem se o všech jeho členech dověděl víc z promo materiálů? Ale dost remcání. Rogue One rozhodně není špatný. V první i poslední řadě je možná fan-service ale to nemůže žádnému fanouškovi vadit, obzvlášť když posluhuje tak nadšeně a po všech ohledech funkčně. Na vizuál, výpravu i samotné pojetí akce se kouká tak dobře, jak si jen tato frančíza zaslouží, ne-li i lépe. A představením odvrácenější strany Aliance splnil svůj účel beze zbytku. Jenže přes všechna taktně zamlčená superlativa, která bych o něm mohl vynášet, pro prvně zmíněný důvod na mě působí téměř bezduše. A já se u Star Wars dojímám příliš rád na to, abych se přes to dokázal přenést a brát Rogue One jen jako zábavný vedlejšák PS: Viděno v BFI IMAX, 3D oproti TFA nevýrazné, nicméně audiovizuální zážitek naprosto úchvatný.

    • 17.10.2015  20:40

    Morelovým filmům lze jen těžko upřít řemeslnou kvalitu, Gunmana nevyjímaje. I ten je totiž svým způsobem strhující, jenže docela jinak, než je tomu nejen u režisérových předchozích filmů, ale i u filmů několika posledních dekád. A to už může být problém. Zápletku má totiž aktuální, jenže konspirační tahanice ani problémy třetího světa se mu nepodařilo podat důmyslně jako ryze špionážním thrillerům, ani zábavně jako jiným dobrodružnějším filmům, a nakonec ani tak atmosfericky, jako několika moderním vlaštovkám. Gunman je tak jenom poctivým thrillerem, který působí jako by se v době, kdy tradiční pojetí tohoto žánru suší hubu, ocitl úplně omylem. I proto nakonec nejvíc vynikne jen ta skrovná akce. A přestože mi nevadí, že je jí tak málo, abych byl s tímto parádně obsazeným a mnou dlouze očekávaným filmem spokojený, musel by obsah mezi ní fungovat mnohem lépe.

    • 9.10.2015  20:26
    Rick a Morty (TV seriál) (2013)
    ****

    Wubba lubba dub dub! Dan Harmon má talent. S Community se sice během šesti sezón dostal z naprostého vrcholu reflektivní televizní zábavy k do sebe zahleděného projektu pro skalní fanoušky, a narazil tak na hranice hraných seriálů, jenže právě ta jeho schopnost dokonale a bez servítek zrcadlit aktuální kultůru se konečně mohla naplno projevit až v animáči. Podobně jako kdysi South Park, Rick and Morty vypadají (a hlavně znějí) jako na koleni vyrobená blbůstka party nadšenců, a takto pankové pojetí přímo nahrává tomu, aby byl tento černě komediální sci-fi cirkus autentickým rýpáním do živého, ne jen dalšími Simpsonovci v nových kulisách (Futurama AIDS!!!) a zároveň typická harmonovská sebereflexe brání sklouznutí do prachobyčejné nekorektnosti pro pouhou nekorektnost samou (Family Guy licklicklickmyballs!). Sledem nesouvisejících scének sice někdy k mixu posledních dvou zmíněných nemile sklouzne i přes všechny přetrvávající klady, ale prostá přítomnost Ricka a jeho zetě Jerryho všechny dočasné přešlapy kontruje, o kupě totálně šílených postav, světů, zápletek, písniček a hlášek ani nemluvě. And that's why I alway say: Shum shum shlippitty dop!

    • 3.10.2015  22:56

    When Stanley came to a set of two open doors, he entered the door on his left... To byla věta, která se mi od prvních minut neodbytně prolínala vypravěčkou rámovaným úvodem knihy. Nebo filmu. A přestože jsem o Stranger Than Fiction před projekcí nevěděl ani ň, právě vzpomínka na vypravěčské postupy podvracející Stanleyho podobenství se potvrdila býti trefnou. Třebaže zde nesledujeme první neobyčejné momenty života Stanleyho, nýbrž Harolda, právě toto postmoderní prolínání médií stavějící především na neotřele chytrém humoru spíše než na křečovitém vtipkování dokáže vzbudit zamyšlení, a přes odlehčený tón se nakonec víc blíží existenciálnímu dramatu, než-li komedii. Mimo to jsem až téměř do konce filmu věřil, že se jedná o adaptaci knižní předlohy, podobné hrátky jsou totiž literatuře přece jen bližší. Nicméně příliš pozitivní konec nakonec krutě vrátí do filmové reality, kde je třeba komedii především prodat, a přestože nedokáže zkazit nadšené dojmy, dokonce jsem za něj jako divák svým způsobem i rád, po dojemné poslední půlhodince přece jen trochu vyčnívá. Výkony Willa a Maggie, a vlastně i všech ostatních zúčastněných si každopádně zaslouží ovace, postaraly se totiž o nezapomenutelný a těžko napodobitelný zážitek.

    • 3.10.2015  22:33
    Najděte mi hrdinu (TV seriál) (2015)
    ****

    Politická minisérie od autora legendárního Wire je přesně tím, co tento zkratkovitý popis slibuje. Do Show Me a Hero se těžko dostává, s divákem si počtem postav a konfliktů nebere servítky, ale znovu tímto ryzím realistickým zpracováním přiblíží situaci v newyorkských Yonkers stejně, ne-li líp, než by se to mohlo podařit sebelepšímu dokumentu. Poměrně omezený prostor šestidílné minisérie zaručuje minimum ztrácení času dílčími dramaty, namísto toho jen po vzoru životopisných filmů ukáže jen to nejpodstatnější ze života několika účastníků této dlouhotrvající aféry, jenže právě proto je občas dost strohý na sžívání se s postavami, a to spolu s nepřehlednými časovými skoky dělá z této aféry snad ještě větší mišmaš, než byl ve skutečnosti. Každopádně ale nelze, než pochválit (především) Oscara Isaaca a Paula Haggise za výtečnou práci - první z nich protáhne svým přirozeným charismatem vzestupem a pádem nevýrazného politika, zatímco druhý s přehledem tvoří z jakéhokoli, jen ne černobílého námětu dramatickou podívanou, jejíž finální završení si nezadá s bezvýchodností právě toho tak často skloňovaného The Wire.

    • 3.10.2015  21:19
    A.D. The Bible Continues (TV seriál) (2015)
    *

    Nepřímé pokračování ucházející Bible navazuje na rozporuplnou novozákonní druhou polovinu, a spolu s ním klesá kvalita tohoto televizního biblického projektu do nejzatuchlejší žumpy. Předchozí stále relativně střízlivý ježíškovský příběh je zde dotažen do prakticky nekoukatelného extrému plného prapodivných zázraků, fanatických idiotů v rolích apoštolů, komicky banálních politických pletek, ochotnického neherectví a levného zpracování všeho od kostýmů až po digitální efekty. A i ten přeobsazený Ježíš stojí za starou sandál.

    • 1.10.2015  15:01
    Impastor (TV seriál) (2015)
    ****

    Po všech těch seriálech se sympaticky přidrzlým hlavním hrdinou na to jde Impastor od píky. Ačkoliv totiž průběžně dochází na Buddyho napravování jako všude jinde, samotný seriál je konečně téměř čistou komedií s prakticky nulovým výskytem jakýchkoli dramatických nebo naopak sitcomových momentů. A v tomto pojetí je především překvapivě kousavý a zlý, naprostá většina (dobrého) vtipu se totiž veze na černé vlně, takže chvílemi působí i morbidně, přitom stále dokáže být hlavně tou vyhledávanou oddychovou zábavou. Impastor na tom bohužel není tak dobře, abych se u něj pravidelně celou půlhodinu popadal za břicho, ale tímto vyhroceným pojetím si mě i tak získal.

    • 13.9.2015  23:21

    Těšil jsem se na zobrazení proměny obyčejného mladíka v ikonického Hannibala Kanibala, místo toho jsem se ale v Hannibal Rising dočkal prapodivného revenge filmu s prvky krváku a docela regulérním psychopatem v hlavní roli. Gaspard Ulliel se sice své úlohy zhostil na výbornou, jeho ďábelský úsměv spolu s hypnoticky hlubokým hlasem táhne praktický celý film, nicméně právě ta proměna je na jednu stranu odbytá až příliš obyčejně, na druhou stranu zde Harris do zrodu Hannibala cpe japonské tradice až příliš křečovitě a neuvěřitelně (v seriálu jsem přitom ani na vteřinu nepochyboval o tom, že mají v jeho příběhu své nezastupitelné místo). Nemluvě o shlédnutí se v samurajské masce, které je v nejlepším případě na pohlavek.Vše se to navíc nese v podivném duchu, který vypadá, jako by záběry kopírovaly jen nějaký nevydaný prequelový komiks. Ostatně ale stejně těžkopádně působí celý příběh, lovením hustodémonských zlounů z minulosti počínaje, zapojením sympatického inspektora Popila konče.

    • 13.9.2015  17:33
    Hannibal (2001)
    ***

    Trochu neférovému srovnání s Mlčením jehňátek se dá ztěží obránit, obě hlavní postavy zde přece jen až příliš okatě snaží napodobit své deset let staré vzory a autoři na kultovní film ještě okatěji odkazují, jenže to vypadá, jakoby všichni zúčastnění zapomněli, že se do stejné řeky nedá vlézt dvakrát. Proto je obyčejně má favoritka Jolianne Moore mdlá a nevýrazná, Hopkins i přes mnohem více prostoru nudnější, a atmosféra daleko řidší, protože v Ridleyho provedení jsem jejich vzájemnému laškování nevěřil ani zbla, naopak působilo málem jako obyčejná romance. Výše zmíněné naštěstí neplatí v závěrečné pasáži, kde servírování Raye Liotty triumfuje nebo se alespoň vyrovnává tomu nejlepšímu ze všech Harrisovských adaptací. A to samé se dá říct i o jakékoliv scéně s dokonale namaskovaným Masonem.

    • 13.9.2015  17:17

    Už jen kvůli hvězdnému obsazení bych Ratnerova Červeného draka rád zbožňoval, pravdou bohužel je, že tato ničím nevýrazná adaptace Harrisovy knihy stárne takřka stejně nevlídně, jako Mannova verze z osmdesátých let. A to je u o šestnáct let mladšího počinu jednoduše průser. Z thrillerového průměru zde totiž nakonec vyniká pouze parádní úvodní scéna Hannibalova dopadení, kouzelná Emily Watson a dosud nejlepší provedení Freddyho Loundse, naopak právě po zdejším přehrávání se mi podařilo pojmenovat ten nepříznivý pocit z Hopkinsova Hannibala, k mému překvapení je zrovna Ralph Fiennes nejslabším Dollarhydem a Edward Norton je kvůli své peroxidové kštici prakticky celý film k smíchu. Přestože celý film příjemně odsýpá a jde na něm v tomto ohledu vidět schopná produkce, závěrečný sluníčkový happy-end zanechá jen pachuť středoproudového hollywoodského šlágru. Jako takový sice nemá čím urazit, ale stejně tak nemá čím nadchnout.

    • 12.9.2015  19:29

    Přestože VHS s Mlčení jehňátek patřilo mezi zakázané ovoce, na jehož neustále opakovaném přehrávání jsem vyrůstal, po předlouhé pauze jsem měl z reprízy nemalé obavy, obzvlášť po nepříznivě stárnoucí Mannově adaptaci Červeného draka. Jen o pět let později ovšem vznikl thriller, který i dnes dokáže atmosférou přidustiz, napínat nervy k prasknutí, a režií i hereckými výkony bezezbytku vtáhnout do děje. Jedním dechem ale musím dodat, že nadšení z Hopkinsova ikonického pojetí Lectera je zpětně trochu nahlodané. Ceněnou legendou se právě toto provedení stalo právem, zvrácenost a čiré zlo z něj zde doslova čiší, avšak po živých dojmech ze šarmantního Mikkelsena dnes obtloustlý a slizský Hopkins působí téměř jako zákeřný skřítek spíše než jako geniální psycholog. Toto nicméně vynahrazují veškeré scény s Buffalo Billem, které si mi do paměti zaryly ještě hlouběji, než samotné konverzace Clarice a Hannibala.

    • 12.9.2015  19:06

    Nepatřím sice mezi skálopevné příznivce Mannovy dosti specifické tvorby, přesto byla právě jeho vize Harrisovy série tou, v níž jsem po fenomenálním seriálu vkládal největší naděje. Proto mě docela zaskočilo zaměření na samotné procedurální vyšetřování na úkor prakticky jakékoliv psychologie. Toto překvapení nad dnes už více či méně nezajímavým pojetím kriminálky nicméně nakonec bledlo vedle pravidelných šoků ze soundtracku, který dokázal zkazit i jinak slušné scény se samotným Červeným drakem, jehož obsazení ani provedení sice nestačí na Richarda Armitage, ale když nic jiného, svou podivností se mu ve výsledném dojmu alespoň blíží. A protože zbytek dojmů, Coxe v roli Hannibala nevyjímaje, nijak výrazně nenadchnul ani nezaujal, na tváři mi kvůli té zprasené hudbě zůstal jen rozčarovaný výraz, Manhunter totiž až nepříjemně moc zestárnul.

    • 30.8.2015  15:24
    Hráči (TV seriál) (2015)
    ***

    Ballers jsou drazí, styloví a pohodoví, nejsou však dost zábavní ani dramatičtí na to, aby se daly považovat za něco víc, než nenáročný bonbónek k odreagování. A to je s přihlédnutím k štědré produkční záštitě poměrně málo. Obzvlášť zaskočí hvězdně obsazený The Rock, jeho příběhová linka je totiž tím, co celý seriál nejvíc brzdí, třebaže všechny ostatní postavy právě on spojuje. Stejně jako v Pain & Gain jsou zde totiž jeho pokusy o vtip nemotorné, a ani jako všemu a všem rozumějící sympaťák nedokáže svůj čas na scéně utáhnout. Přitom když dojde na ostatní fotbalisty, především na showmana Rickyho nebo šíleného Joea, dokážou Hráči výborně přenést do vysněného prosluněného světa plného excesu a slávy. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že nakonec skoro stejně dobře mohla sloužit i samotná výborná titulní sekvence.

    • 30.8.2015  14:01
    Dark Matter (TV seriál) (2015)
    ***

    Z trailerů a ostatních informací dostupných před odvysíláním pilotu jsem si sice vysnil úplně jiné, více mysteriózní pojetí celého seriálu, nicméně ani v současné podobě není Dark Matter vyloženě k zahození. Chudý rozpočet jde na něm ovšem kvůli nulové stylizaci a cestování po různých planetách oproti podobně laděným Killjoys vidět až příliš, naopak kvůli většímu počtu postav nedokáže žádná z nich nijak zvlášť přirůst k srdci. Přesto dokáže posádka Razy příjemně zabavit a čas u seriálu ubíhá svižně. Na zmíněnou žánrovou konkurenci jí ale kousek chybí.

    • 30.8.2015  13:47
    Killjoys: Vesmírní lovci (TV seriál) (2015)
    ****

    Pro kanadské televizní sci-fi mám slabost, jakkoliv na nich jde totiž znát skromný rozpočet, stejně tak srší i upřímným nadšením autorů. To platí i o Killjoys, kteří jsou čistou oddychovkou plnou akce, hlášek a popíjení, přitom ke konci série začnou překvapivě dobře fungovat i vážnější problémy (obzvlášť v sedmém díle s Amandou Tapping dokáže i díky hudbě poctivě dojmout). Jako taková prostě tato povedená trojka lovců odměn baví výborně a tímto pojetím v nejlepších momentech dokonce pocitově připomene i Firefly.

    • 29.8.2015  15:10
    Aquarius (TV seriál) (2015)
    ****

    Ačkoliv Aquarius nedostál vysokým očekáváním (nenapodobitelný Hannibal je holt vyburcoval až příliš), i tak příjemně překvapil zpracováním nedávné historie spojením dobových prvků s těmi moderními, což se stalo dvousečným ostřím. Podobně jako barvitou a hudebně rozjuchanou atmosféru kontruje šedivé připomenutí tehdejších problémů, nebo jako je autentický vzhled postav uzpůsobený dnešnímu divákovi, stárnoucí epizodické pojetí svým způsobem stahuje očekávaný thriller s Mansonem v hlavní roli. Svým způsobem proto, že toto roztěkané pojetí seriálu sice nemusí sednout každému, já jsem si ho ovšem užíval. Nakonec totiž i ty Hodiakovy jednotlivé případy dokázaly vzbudit nečekaný zájem, protože v nich nejde tolik o procedurální vyšetřování, obvykle odbyté v krátkých montážích, ale právě o napíchnutí se na tu dobovou atmosféru, o kterou zde jde až v první řadě. Přesto bych byl do budoucna raději za více prostoru pro Mansona, kariérní náběh zde má totiž parádní.

    • 27.8.2015  16:09
    Krize (TV seriál) (2015)
    ****

    Jsem rád, že jsem se od slibné politické satyry od HBO nenechal odradit obsazením Jacka Blacka, protože nejen všichni kolem něj, nýbrž nakonec i on a zpočátku nezajímavý Z-Pak táhnou tyto ztřeštěné politické machinace kupředu s grácií slepého slona. Především opičárna kolem amerického prezidenta příjemně připomíná The Thick of It. V kvalitě satyry však přesto zůstává The Brink kus za britskou konkurenci. Přesto bych zde neskutečně rád viděl cameo Malcolma Tuckera, v každé své scéně zářící Tim Robbins by si s ním bezesporu rozuměl na jedničku.

    • 27.8.2015  15:54
    UnREAL (TV seriál) (2015)
    *****

    Od kritiky falešných dramat ve vysílaných reality show kruhem zpátky k možným skutečným dramatům v jejich zákulisí. Je mi sice trochu líto, že se UnREAL příliš nedrželo kousavého humoru na úkor soutěžících nanynek zjevného v pilotním díle, ale i přesto jsem se nakonec do neustálých manipulací s aktéry a neočekávaných důsledků ponořil naplno. Jen těch zvratů klidně mohlo být o něco méně, nebo by alespoň některé z nich nemusely zacházet až do tak neuvěřitelných extrémů. Wake up, this place is a vortex of evil and disfunction turning everything it touches to shit, how do you not see that?

    • 23.8.2015  21:17
    Poslové (TV seriál) (2015)
    *

    Další průměrný produkt z dílen The CW - v řeči nelobotomovaných lidí další zavrženíhodná kravina. Premisa přitom zpočátku nepůsobila až tak idiotsky, pro všemožné i nemožné modernizace biblických příběhů mám slabost, dokonce i úvod Lucifera jsem ustál a docela v něj věřil, třebaže zbytek obsazení je už od jeho představení na ránu. Jenže s přibývajícími díly se pochybný příběh plný ubohých postav mění ve směšnou telenovelu hrající si na osudovost, velkolepost, duchaplnost a kdoví jakou další -ost, přitom nakonec působí pouze jako další hloupost pro náctileté. Zhruba ve dvou třetinách přitom i tato prkotina mohla skončit v rámci možností s úctou, s tím že nejhorším dojmem by zůstalo všudypřítomné Satanovo hs-s-s-s-s (zaručeně jeden z nejvtipnějších momentů letošní televize objevující se v každé epizodě minimálně dvakrát!), ovšem namísto zaříznutí těch nejhorších příběhových linek se všechny dosavadní nesmysly proderou do popředí a Messengers spolu s tímto zvratem táhnou do společnosti těch největších seriálových průserů. Závěrečná scéna ale stojí za to, protože takhle vydatně jsem se u vážně míněné série nezasmál od posledního viděného Arrowa.

    • 8.8.2015  16:43
    Stitchers (TV seriál) (2015)
    *

    Cílová demografie Sešívačů je jasná - nechybí zde totiž jediná položka z checklistu "jak natočit seriál pro náctileté nerdy". Své místo si tady proto našla trošku šáhlá, ale hodně sexy hlavní postava v neoprenu za dvě babky, její energická, ale ještě více sexy spolubydlící, roztomilý geek s doslova zlomeným srdcem, exot, který uloví nejlepší kost v okolí, řešení mysteriózní minulosti a zachraňování rodin pomocí tajného vládního experimentu ve startrekovském/stargatovském doupěti, kterému nechybí správně iluminátský nádech, a chybět samozřejmě nemůžou ani romance a sentimentální blafy. Obyčejně (rozuměj v produkci CW) si u takto hloupých seriálů rád masíruju ego a výborně se u nich bavím na účet štábu, ale v tomto případě je průhlednost tvůrčího záměru až urážející. První sérii jsem si ale i tak poctivě protrpěl.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace