kingik

kingik

David Kraťásek

okres Brno
profík, recenzent

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 43 84 126 167
    • 21.2.2018  17:38

    Martin Finger se pustil do něčeho, z čeho by se jiný posral. Udělat ze sebe Jiřího Kodeta. Navíc převzal jeho výbušnou postavu, ve které Kodet nezapomenutelně exceloval. A scenáristé Hulice, divte se. Tenhle herec je docela unikát. Ten chlap totiž tu exhumaci/oživení/reinkarnaci provedl třeskutě. Ach, jaká škoda, že opět haproval střih, najdou se totiž nelogická vyústění i nelogické návaznosti v některých scénách. Filmu to v menší míře škodí. Kodet? To bylo nic oproti tomu, jaké peklo dokáže rozpoutat jeho náhradník. Neskutečný zjeb, kterého budete chtít uškrtit a současně se mu budete smát. To, co dva předchozí díly nezvládaly, je zde servírováno s dokonalou groteskní grácií. Hlášek jak namrdáno. Určitě nejvtipnější ze všech prequelů. Film by už v oblíbenosti mohl jít výš. Zbavil se své zasmušilosti, Finger exceluje, zbytek osazenstva mu zdatně sekunduje. Kdyby Finger nehrál balíka v Hulici, jde o dokonalé závěrečné zakončení "pelíškovské" prequel trilogie. Jenže Finger hraje v tom podřadném nesmyslu, takže jedna půlka hvězdy dolů, druhá půlka za nevyšperkovaný střih. Ovšem vynikající počin. Hřebejk umí! 9/10

    • 21.2.2018  09:46

    Dobrá volba pro hltače hororových (anti-)klišé, parodií a nadsazených béčkových filmů i jejich volných citací to určitě je. Jen je znát, že režisér neměl takové zkušenosti, aby jeho film mohl pokořit hranice žánru. Wes Craven a spol. už to udělal (před více jak dvaceti lety) za něj. A tak se tenhle počin jen letmo dotkne těch nejlepších, přičemž pořád v něčem zaostává. Předně film vůbec není napínavý, prostě ani trochu. To celkem může vadit. Příliš oslavné to není ani s komediální notou. Kdybych měl na starost casting, určitě bych hlavní role nedal Brianně Hildebrand (plešatka z Deadpoola) a Alexandře Shipp. V jejich rolích bych si představoval charismatické herečky. Možná i nějaká známá jména. Ta jsou k mání ve vedlejšácích - Nicky Whelan, Josh Hutcherson a produkující Craig Robinson. Všichni film osvěžili. Určitě lépe se dalo pracovat s postavou zabijáka, kterého holčiny na začátku nápaditě dopadly a zhruba do poloviny filmu věznily. Nejsem určitě sám, koho napadlo, že film v závěru směřoval k velkému masakru na maturitním plese, na který zabiják zavítal. Má radost byla předčasná, neb sami uvidíte, jaký úkrok tvůrci zvolili. Finále by potřebovalo vylepšit. Závislost mladých lidí na společenských médiích zde prosakuje, je jistě alarmujícím jevem, kdo chce, ať se fotí, postuje se na všech těch stupidních sociálních sítích, bloguje, dosahuje slávy za každou cenu, takže to je přidaná hodnota filmu, tedy poukázat na tento jev. A že se ve filmu vraždí středoškoláci i přátelé školy, to už je hororový úděl, který filmu jde. Vraždy jsou celkem neotřelé, krvavě vyvedené. Vizuálně to má dobré provedení. Určitě bych z filmu nedělal mimořádnou senzaci. 8/10

    • 18.2.2018  11:43

    Epické a důstojné okoupání rekta, k němuž parta hošíků dodává manuál, který vypracovávala celou ságu. Hrdinně jsem odolával Thomasově partě, která mohutně útočila na mé pozadí. Svůj věneček si přece jen schovávám pro nějakou dívčinu. Nabízela se Kaya Scodelario, což o to, je to hezká holka, jenže není blond. Jenže náhle se mně zjevil anděl, blond anděl jménem Katherine McNamara. Bylo rozhodnuto. Dnes bude úřadovat anální kolík. Film vypadá vizuálně báječně, nepoměrně výpravněji než obě předchozí pokračování dohromady. A to jsem předchozí díly nijak neprožíval. Akce stíhá akci, režisér hrdinně bojoval s přístupností. Je sice škoda, že se nedočkáme davových scén s nakaženými, o to lépe vyniknou nápadité akční posuny v ději. Dialogy nejsou určující, vůbec se na ně nehraje. K dispozici jsou zdatně vyvedené masky, noční scenérie zamořeného města, překvapivá úmrtí. Film bych přece jen o něco zkrátil, občas už byla délka znát. Dylan O´Brien všem vytřel anál, když jeho spojení s Wesem Ballem je tím nejlepším z těch, které ti dva spolu upekli. 10/10

    • 16.2.2018  10:06
    Still/Born (2017)
    *****

    Originálně znepokující až mile strašidelné, i když to vypadá celkem neoriginálně/nepůvodně. Je to takový hororový paradox. Předpokládám, že píchat se bude pořád, takže než to do budoucích matek nacáká nějaká entita z tohoto vesmíru, můžou se na tenhle lekací počin dívat relativně v klidu. Horší bude, až to miminko spatří svět, na kterém ho stejně nic hezkého nečeká, tak by se jeho cukrkandlová máti tomuhle fláku měla vyhnout, aby to nezdeptalo její mateřské senzory. Přece jen se děsit a běhat k mimču každých pět vteřin v domnění, že vám ho uzme nějaký fujtablový bubák, je opravdu vagínorvoucí. Brandon Christensen dohromady toho moc nenatočil, je ale očividné, jakým hororovým pochoutkám dává přednost...Zhasni a zemřeš, Insidious...mám pokračovat? Jenže on na svůj film neměl ani zdaleka takové prostředky, jakými vládnou zmíněná horor díla, tudíž je velice pozoruhodné, jak si s tím poradil. Jeho film mohl vypadat amatérsky, vůbec ne. Kamera, střih, provedení bubáka, to vše se překonává. Christie Burke v hlavní roli je tak angažovaná, až hraje několika styly, chvíli je nemožně vykulená, následně přesvědčivá, jindy hysterka na zabití, nemálo k vypíchání. Kámošku od vedle nemá taky marnou. Rebecca Olson je solidní stéblo. A miminko Adam je vlastně holčička/režisérova neteř. Ponuré, přívětivě nepříjemné, intenzivní, v závěru překvapivé. V takových souvislostech se mně vybaví tenhle horor flák. 10/10

    • 14.2.2018  23:04
    The Ritual (2017)
    ***

    Angláni umí i líp. Nepřišel jsem tomu na chuť. Film bojoval s trapnou realizací. Nakonec zvítězila. Bohužel(va). Řeč je o celém závěrečném úseku, v němž se zjevila lesní/mechová/kapradinová příšera, prostě naběhl na scénu Jan Roháč z Dubé. A bylo hotovo. Pokrčil jsem nos a atmosférické kouzlo bylo náhle pryč. Nehledě na to, že film mně připomínal Blair Witch, nedávnou Čarodějnici i Predátora. To tolik nevadilo, jen nutno dodat, že ty tři jmenované filmy vládly sevřenějším napětím, tenhle ho měl taky, jenže v něm polevil. Prostě do příšery to bylo jen mile přitroublé. S výskytem příšery už jen vyložená píčovina k smíchu. Vraždy žádná sláva, rituál bída, film je podle něj pojmenován, ze samotného Rituálu jsem si nezapamatoval vůbec nic. Dost sralo i neustále opakující se trauma hlavního maníka ze čtveřice kamarádů. Pořád se mu, v různých děsu-halucinogenně-paranoidních- verzích, vracela scéna přepadení obchodu, kde byl brutálně (nejlepší gore scéna z celého filmu) zabit jeho kámoš. Les je les. Vždycky zafunguje. A fungovalo to příjemně. Ohraně, ovšem obstojně. Příšeru si mohli nechat od cesty. Herci adekvátně hnusní. Otevřený konec nepotěšil. David Bruckner možná vylekal sebe, mě nikoliv. A po Soutboundu citelně vyměkl. 5/10

    • 14.2.2018  19:21

    Tohle je šok! Po dvou odpadech, které jsem udělil předchozím sex dryákům, by mě ani za masturbace nad Marií Motlovou nenapadlo, že tenhle závěrečný díl bude mít náboj a zápletku. Jako nebetyčně blbou zápletku, na prahu parodie, ale pořád je to zápletka. Až nyní chápu, proč se tolika ženám odlepují stydké pysky od stehen, když uzří plakát, upoutávku a následně i celý film. James Foley, ještě donedávna zcela zapomenutý režisér, najednou dokáže dát filmu výraz, sexuálnost, jediné, co neumí, jsou sex scény, prostě ve filmu s Adinou Mandlovou je větší sex odvaz než tady. Ovšem sex už tak nějak ustoupil do pozadí, nástup hlásí žárlivost a vztahové spory. Foley režíruje řemeslně dobře, proslavil se kdysi jen objevením jednoho v současnosti nejlépe placených herců, Marka Wahlberga si už jen málokdo pamatuje z thrilleru Milenec nebo vrah, ale nyní režisér žužlá bradavky Dakoty Johnson, takže je zase zpátky ve hře. Trilogie má důstojné zakončení, v závěru nejedna rozrajcovaná divačka zamáčkne slzu. Ideální film na Valentýna. 8/10

    • 14.2.2018  19:08

    To zase byla jednou dokonalá nuda. To byly pro mě dvě nejtemnější hodiny. Kecy, kecy, kecy. Seru na demokracii, seru na Oscary, seru na Garyho Oldmana. Churchill mně může políbit prdel. Maska hrozná. Pořád to byl Gary Oldman. A imitovat neznamená hrát. Vůbec k životu nepotřebuji inteligentní a poučné filmy. Byl to můj přehmat. Krutě nebavilo. 4/10

    • 14.2.2018  07:28
    Nemilosrdní (2015)
    ****

    Jean Reno je jistota. A i když už je to pán v letech, srážka s autem pro něj nic není a je schopen ještě ohýbat i vitální manželky svých šéfů. Film je to místy opravdu idiotský, působí předvídatelně, tudíž nepřekvapivě, umí ale náhle nabrat tempo i akční obrátky, rozhodně to není vyložená píčovina. Odbourat se dal slabší rozjezd, na akci došlo až postupem času. Děj je takový nenáročný. Reno a spol. tvoří policejní jednotku, která honí lupiče, náhle narazí na těžký kalibr, kterým je gang lupičů, kterému nedělá nejmenší potíž šupem vykrást banky a klenotnictví. A tak na ten gang vletí, nemine je nějaká ta ztráta z vlastních řad, přičemž bych zapomněl na zásadní zlomový okamžik filmu, kdy nový policejní šéf usiluje o rozpuštění jejich jednotky. Vše má poměrně předvídatelný háv, což nevadilo, neb Reno a spol. se snažil, akce byla z technického hlediska zvládnuta dobře, film má nemálo silných a i přiblblých momentů. Docela jsem rád, že se film nezvrhl v komedii, hlášky se vyskytly, ale nebyl na ně kladen důraz. Nebývá moc časté, abych se konfrontoval s francouzskou současnou kinematografií. Tenhle akční kus se odvíjí v "emerickém" stylu, lokace jsou ale pořád hodně evropské, technické aspekty spolu s vizuálem tvoří příjemný divácký komfort. Do kina bych na to určitě nešel, domácí projekce v ničem škodlivá není. 7/10

    • 13.2.2018  12:22
    Rozchody (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Ještě jsem se neodhodlal k nejkrutějšímu opatření ze všech nejkrutějších, a sice natrvalo odladit Barrandov. Tím důvodem je Česká tajenka a Vlasta Korec. Nechci si v budoucnu nechat ujít čtvrtý duel s hajným, který se do soutěžního klání vrací v pravidelných intervalech, dokonce se mně poštěstilo, aby v duelu narazil na ropušnického dědka, též pravidelného duelanta, načež jejich utkání Korec nazval El Clásicem. Následně v jiném vydání iritujícím způsobem zprznil výslovnost Leicesteru, takže už jsem nemusel být Busterem Keatonem, kterým jsem celý život, a poprvé jsem se mohl od čuráka zasmát. Ovšem to, co se mně před bulvy dostalo dne 12.2.2018, je vskutku hazard s mentálním zdravým i odchlíplou sítnicí. Pořad Rozchody, zaručeně opravdové příběhy retardovaných dvojic, u mě vyvolal jen užaslé zvolání "Ty píčo, tohle už je fatální útok na moje zapouzdřené oční i ušní kanálky!" To se nedá dost dobře popsat, vidět ovšem netřeba. Dal jsem jen první příběh, Tyran, dál už moje svěrače nebyly schopné udržet ten střevní produkt a nemetat směrem k televizi cosi nahnědlého. Ano, chápu, že každý "herec", co zde účinkuje, má jistě v šuplíku připravenou oscarovou řeč, jen dost dobře nechápu, že režisér neupozornil na jejich zjevné vady v herectví a s ubohou realizací se dostavil do střižny, kde se jedině mohl setkat se slepým maniakem coby střihačem, jinak by mu každý příčetný jedinec jeho dílo zhodnotil slovy: Ty mentále, jdi už točit jen pivo, tam snad nic nezkazíš!. 0/10

    • 13.2.2018  11:29

    (Poslední) Soud s Hellraiserem je krátký a není proti němu odvolání. Poslední příspěvek do pekelníkovy pokladnice je taktéž krátký, je vizuálně filtrovaný, užijí si jej zejména příznivci fetiše. Pro běžného diváka není příliš stravitelný. 30 let od premiéry prvního filmu se tenhle dostal do temného bludiště, z něhož nelze najít cestu ke kvalitě, která v sérii už pomalu třetí dekádu absentuje. Nehledejte tedy v tomto dílu záblesky kvality. Dokud se série budou ujímat druhořadí tvůrci, bude trend nadále sestupný, popřípadě stagnující. Doug Bradley sérii už dávno opustil, jeho následník Paul T.Taylor už Pinheada nedostává do popřední sféry zájmu, navíc má jen minimum prostoru, Pinhead už není zásadním hybnou silou děje. Tentokrát zde máme detektivní zápletku. Ve městě řádí sériový vrah. Na jeho vypátráni jsou povolání hnedle tři detektivové. Pak přijde zásadní zvrat, který překvapí. Dozvíme se totiž, kdo kupříkladu mladé ženě zašil do bříška jejího pejska. Odhalení bylo dobré. Je zde i nápaditý "soudní proces", který probíhá zvrácenou formou. Hodnotitel, Chirurg, Řezník a Porota jsou celkem fajn "spravedlivá" parta. Tohle už mělo pořádné fetiš grády. Kéž bych mohl prohlásit, že film vypadá vizuálně dobře, ale prostě ne, je to pořád stejný video výblitek, jako několik jeho sériových předchůdců. Smysl některých postav jsem nepochytil, na co třeba Jophiel, která se vyskytla v Pinheadově partě. Scénář působil uspěchaně, nikterak celistvě, přemíra náboženských motivů až iritovala. Režisér Gary J.Tunnicliffe šel jen po efektně "béčkové" povrchnosti. Nechci přímo napsat, že série je mrtvá, producent Bob Weinstein jí příliš neprobudil, takže pokud se vám zastesklo po řetězech, cákancích krve a zvrácených nápadech, hraničících se sérií Saw, máte možnost se slušně pobavit. Tohle totiž jde filmu nejlíp. 6/10

    • 11.2.2018  15:49

    Absolutně zamrznuté vtipy, děj, zápletka. A není to vůbec dáno tím, že pokračování je zasazeno do zimního období, přesněji do Vánoc. Dvojka je naprostá nejapná píčovina, ve které se jde od ničeho k ničemu. Čekal jsem, že s příchodem Mela Gibsona dostane pokračování zajímavý ráz. Nestalo se vůbec nic. Gibson je celou dobu zlý, jedovatý, sarkastický a je balič žen, jen na tom není zbla pozoruhodného, zajímavého a vtipného. Na konci se samozřejmě polepší. John Lithgow také nemá nic, co by rozesmálo. Potenciálně dobrá scéna, v níž se zapomene v lese a je obklíčen smečkou vlků, když ho najde zbytek rodiny, jde do ztracena, i když je jednou z mála, která má alespoň trochu vtipnosti. Johna Cenu jsme viděli v závěru jedničky, kterak jde navštívit svoji bývalou rodinku, ve které už "zahradničil" Mark Wahlberg. Zde podle očekávání dostává větší prostor, ne zas až tak velký, jenže film opět krutě prohospodařil jeho přítomnost. Linda Cardelini a Alessandra Ambrosio zvládají dobře vypadat. Vlastně toto pokračování prohospodařilo úplně všechno. Když se nevědělo, jak dál, dostal prostor starý charitativní song Do They Now It´s Christmas. Naprosto otravné zpívánky. Film nemá zápletku, děj. Postavy se buď hádají, manipulují s dětmi, nebo vyvádějí absurdity. Jediným vtipem je, když celá rodina zajde do kina na film s Liamem Neesonem, v němž o Vánocích likviduje teroristy. To je nejlepší vtip z celého filmu, přitom je to jen naprosto průměrný vtip. Naprosto iritující byla práce s vtipem, případně vývoj vtipu. Většina scének žádný vtip neměla, přesto režisér natahoval scény s termostatem v domě, s bowlingem a s "živým" betlémem až do úmoru. Přišlo mně, že herci k těmto scénám dostali jen osnovu a režisér jen čekal na spásu v podobě jejich improvizace. Sean Anders režijně nezvládal nic. Jednička je oproti tomu vtipná, a to ji zrovna nadměrně vtipnou neshledávám. Film o ničem vzhledem k tomu, jakým úžasným obsazením disponoval. Hanba scénáři a režii! Mark Wahlberg, Will Ferrell a spol. lakovali tu prázdnotu, jak se jen dalo. 4/10

    • 11.2.2018  10:52
    Velký Joe (1998)
    ***

    Před dvaceti lety, prosím. Zub času zahlodal mohutně. Film má rozplizlý vizuál, technicky je zastaralý. Pokud chcete vidět, jak Charize Theron vypadala před dvaceti lety, máte možnost. U mě dobrá. Film je pořád hezkou rodinnou podívanou, která se zřetelně inspirovala u King Konga, jen to celé nemá takové charisma. Jede se na předvídatelné vlně. Z opičáka je sirota, z malé holčičky je též sirota, tak to dají dohromady, z malé holky je posléze píchatelná Charlize, zlá minulost v podobě maniakálně vraždících pytláků dá o sobě po letech vědět. Takže nucený útěk z divočiny do civilizace, nové prostředí, nové problémy, finální zúčtování. Prostě všechno v lajně. Zrežírované tak akorát, režisér Ron Underwood nikdy v ničem neperlil. Zesnulý Bill Paxton, toho je škoda, zde byl ještě ultrahodný, později už hrál lotry. A zesnulý James Horner dodal svoji snadno identifikovatelnou hudbu. Celkově se z filmu nikdo neposere, efekty ujdou, ovšem jen na dobu vzniku, opičák a Charlize jsou dobrá dvojka. 5/10

    • 11.2.2018  10:43
    P!nk - Beautiful Trauma (hudební videoklip) (2017)
    **

    Z Tatuma je teplák. Jako nepřekvapilo by mě, kdyby se Pink mezi nohama bimbal pyj, ta je regulérně chlapská. Ovšem nacpat Tatuma do dámských růžových šatiček, to už mu nikdo hned tak neodpáře. Pořádným hereckým talentem nevládne, tančí jak po mrtvici, navrch mejkap, dámský šat. No hotovo. Navíc to nevypadalo vtipně, spíše trapně a divně. Song otřes. Toto vůbec nepovažuji za hudbu. Celkový zteplalý dojem neodbouralo ani zpěvaččino odění se do latexu. Navíc je herecký antitalent. To se tedy sešli dva. Mně by se u ní nepostavil ani za deset let. Technicky je klip odveden snesitelně. Pink a Tatum je katastrofální spojení. Mám z nich trauma. 4/10

    • 10.2.2018  09:36

    Pět hormonálně splašených samic, kterým táhne na padesát, už hezkou řádku let nebrázdilo basketbalovou palubovku, na které kdysi na škole perlily. Když jejich nečekaný návrat pod koše má jít na dobrou věc, finanční výtěžek zachrání pojízdný mamograf, je důležité oprášit někdejší basketbalový um a od plotny skákat rovnou na tréninky, vedené trenérem liliputem. Soupeřky nejsou žádná nezkušená telátka, ale středoškolské dívčí šampionky, které jsou pružné, rozehrané, je mezi nimi generační rozdíl a i arogantní chování jim není cizí. Samice s nimi svedou tří zápasovou bitvu, dokonce jsou podmínky stanoveny tak, že v případě prohry samic o více jak dvacet bodů, už na další zápasy nedojde. Tým veteránek musí čelit nevraživosti trenéra i aroganci mladé kapitánky (Jessica Roth). Hlavním cílem filmu bylo pobavit. A to se Brooke Shields a spol. i podařilo. Jen divák žasne, jaké dámy mají hrát vyrovnanou partii s ostříleným týmem mistryň. A dokonce mají být ještě lepší. Nedělejte, že nevíte, jak to celé dopadne. Kdyby dotyčné dámy někdy zavadily o basketbal, potažmo o sport, bylo by to na nich i v pokročilém věku znát. Wanda Sykes, kterou zná divák převážně z vedlejších komických rolí, přece nemůže být LeBronka Jamesová. Stavba těla Camryn Manheim ani nedovoluje vejít na palubovku, Virginie Madsen, o které jsem si myslel, že snad nikdy ani nesportovala, je zde též přítomna, alespoň že Daryl Hannah s Brooke Shieldsovou vyrostly do výšky. Takže překotně basketbalově na mě tyhle dámy nepůsobí, ovšem porce vtipných momentek byla filmu nakloněna. Celé se to nebere vážně, ani omylem to nepřipomíná sportovní biografii, i tak se film občas od sportovního zápolení odklonil a s vážnou tváří řešil manželskou nevěru, o něco odlehčeně i ženský přechod. Na režijní sesli usedla zkušená režisérka Susan Seidelman, ta vždy režíruje většinou jen průměrně, její ženský přístup je dost znát. U filmu si nesčetněkrát budete připadat trapně, zápasová akce není extra natočená, veteránky většinou jen stojí a hází míč, nic extra fyzického a obratného nepředvedou, ovšem je možné, že se při jejich sympatiích přistihnete, že jim fandíte. 6/10

    • 9.2.2018  12:11
    Braven (2018)
    ***

    Akční tuctovka, na kterou se zapomene, než řeknete Momoa/Braven. Nikdo by se nikdy nevystavil konfrontaci s drogovým gangem. A žádný drogový gang by neulil své zboží do cizího srubu v lese. Jste-li ovšem chrabrý, udatný, statečný Jason Momoa, tak nalezené drogy ve svém srubu, co je zde uschovali ničemové, nevydáte po dobrém, načež film akčně rozpohybujete. A začne obléhání srubu v krajině zaváté sněhem, přičemž aby ostatní členové rodiny, počtem vyjádřeno číslovkou tři, něco měli z těch akčních zimních radovánek, tak dva z nich do toho zápolení zapojíte. Manželka to umí s lukem, senilní fotřík ovládá brokovnici. Akční jednorázovka má televizní syžet a překvapí jen málokoho. Vůbec všechny akční filmy situované do zapadákova jsou celkem propadáky. Tenhle má obehranou zápletku, příslušně odlehlou lokaci, nelogické scény (např.šéf gangu ubije v bistru plném lidí jiného maníka, následuje střih, jeho počínání zůstane bez následků), porci akce, v níž vzduchem sviští šípy i sekera, příslušný počet záporných nohsledů, vytrvalého šéfa gangu a udatného lamželeza, který i v mrazu obětuje vlastní zdraví, aby se pochlubil vypracovanou muskulaturou. Jasona Momoa je pro takový obyčejný film docela škoda. Přece jen už jde do ambiciozních projektů. Film si ale produkoval, takže si nemá nač stěžovat. Na R-rating bych klidně snesl i drsnější, explicitněji pojaté scény. Film je celkově naprosto obehraně i předvídatelně natočen. Příznivci objemných svalových hmot a akčních radovánek na sněhu by nemuseli na výsledek žehrat. 6/10

    • 8.2.2018  11:55
    Ani ve snu! (2016)
    ***

    Známému producentu Oukropcovi nechybí odvaha jít proti proudu mainstreamu. Jen odvaha ale kolikrát nestačí. Nově se ocitl i v režijní sesli, kde nedokázal dát příběhu zvlhlé Laury tvar. Šestnáctiletá Laura žije v podstatě dvojí život. Ve skutečném světě už by ráda roztáhla nohy parkouristovi Lukymu, k němuž cítí svíravé vaginální stahy, ale on jejímu pubickému ochlupení nepodlehl. V jejím vysněném světě, plném komických a romantických vizí, je s Lukym v dokonalém souladu, je jen její. Z filmu jsem si neustále nemohl vybrat, která linie je pro děj dobrá, a která naopak překáží. Nakonec nebyla optimálně zvládnuta ani jedna. Přesuny do fantazijního světa byly samy o sobě divné. Holka nastoupí do výtahu, pocítí (pravděpodobně) klaustrofobii, následkem toho se jí začnou promítat vize, v nichž zažívá neskutečné blbismy se svým idolem. Realita je částečně o parkouru a partě výrostků, kteří ho provozují, o vypjatém vztahu s matkou, která má nového milence a do toho se seznamujeme i s mladým fantastou ze sousedství, který co nevidět bude patřit do rodiny, je totiž synem přítele Lauřiny mámy, ztvárnil ho Adam Mišík. Technicky je film na solidní úrovní, má zajímavou kameru, která zvládá technické finesy, o kterých jiné české filmy mohou jen snít. Přesto film celkově působí příběhově unyle, zápletka koliduje, herci film nedrží na patřičné úrovni. Barbora Štikarová v hlavní roli je castingový omyl. Je katastrofálně nesympatická. Film nepozvedly ani známější akvizice: Klára Melíšková a Jan Vondráček jsou tradičně špatní. Mišík je nadbytečný, jeho artikulace je děsivá. Petr Oukropec umí vyprodukovat pozoruhodné filmy (např.Bába z ledu), je odvážný i v oblasti tvorby pro mládež, což je patrné na tomto počinu, který smíchal parkour, fantazijní prvky a teenage žánr. Jenže se ukázalo, jak nesnadné je mixovat v českém filmu málo prověřené aspekty. Výsledek je pak poměrně nepřirozenou směsicí, u níž převažuje technické zpracovaní nad příběhovým srancem, který se z toho postupem času vyklubal. 5/10

    • 6.2.2018  08:58

    Film odkazující na levná a zábavná horor scífka z devadesátek. Produkujícímu Wesleymu Snipesi vypomáhá akčně naladěná kolegyně Anne Heche, v tvůrčí realizaci má v zádech českou stopu v podobě skladatele Ilji Cmírala a režiséra Johna Stockwella, který vždy udrží svůj (akčně/hororový) standard. Tedy žádní bezejmenní realizátoři. Velkých inovací film není schopen. Děj je zasazen do odlehlé vojenské základny, která má v podstatě velmi sofistikovaný zabezpečovací systém, jedná se o unikátní zařízení zvané Chrám. Jeden tým zdechne, druhý je vyslán, aby zjistil, kde soudruzi udělali chybu. A za vším je umělá inteligence, která se zase jednou obrátila proti svému stvořiteli. Wesley Snipes zpočátku není moc středem pozornosti, prostě jeden z týmu. On je ale hlavním lákadlem filmu, i pro mě, dlouho jsem s ním žádný film neviděl. Je ve stále dobré formě, talentovaný maník. Není úplně jasné, k čemu v objektu došlo, co je příčinou selhání. To odhalení bylo stupidnějšího rázu. Průběh filmu byl fajn. Základna je rozlehlá, ne úplně ideálně nasvícená, takže bloudění mihotavým bludištěm chodeb je příjemně dobrodružné. A pořád se něco děje. Parta není úplně celistvá, na povrch vypluje nejeden temný charakter, případně i nějaký přeživší negativního smýšlení do děje zasáhne. Asi nejméně příběh fungoval v té mysteriozní/hororové podobě, v těchto fázích byl film nenápaditý, působil obehraně, fádně. Akční dynamičnost ovšem převažovala. Stockwell je v akci solidně krvavý. Strhání filmu je přehnané. Přece jen nejde o ambiciozní projekt, v podstatě se jedná o připomenutí starých akčních video časů v přijatelnějším technickém zpracování a v méně inovativním scenáristickém podání. Veskrze se jedná o příjemný brak se vším všudy, co k němu patří. 8/10

    • 5.2.2018  09:09
    War Machine (2017)
    *

    Vůbec nejhorší film s Bradem Pittem, který existuje. Je vidět, že Piťák na kariéru už hodně dlabe. Hraje otřesně, dvě hodiny se pitvoří, kondičně běhá jak spastik, blond přeliv jak vyznavač růžových potěšení, no hotofson úžasný. Jeho generál, vůbec jsem mu dosažení této hodnosti nevěřil, byl katastrofa. Ke všemu mu tam přihodili za manželku starou rašpli. Absolutně nevím, o čem film byl, co se v něm řešilo, kam směřoval, neb jsem ho přetrpěl, a celkem třikrát jsem jej chtěl vypnout. Klady si nevybavím vůbec žádné. Ben Kingsley karikuje někdejšího prezidenta Hamida Karzaie. Je zde ve dvou scénách: v jedné neúspěšně zapojuje dvd přehrávač, v té druhé sleduje komedii Blbý a blbější. Celkově film shledávám trapným, nevtipným, nezajímavým, prostým jakékoliv válečné akce, tu jednu, v níž se americká vojenská jednotka plouží afghánskou lokací, nepočítám. Odpad nedávám jen za poslední záběr filmu. Zjeví se v něm nekompromisně se tvářící Russell Crowe. Celkově nejotřesnější film s Pittem, dokonce si ho sám produkoval. Sakra, chlape, zahraj v pořádném filmu, na filmy z produkce Netflixu ještě nejsi hoden. Za rozpočet 60 mega se mohl natočit hodnotnější a záživnější film. 1/10

    • 5.2.2018  08:41
    Neon Demon (2016)
    ****

    Simča Krainová se po zhlédnutí filmu jen ušklíbne a letí se zrekreovat na Kanáry. Takhle fujtablově to přece v modelingu nechodí. Pravda tkví v rektu pana Refna. Ono už to spojení artyčokového masturbátora s modelingem je velký bizár. Tohle je taková Čachtická paní "porefnovsku". Stačí k tomu jedna škaredá panna, po které všichni z mnou nezjištěných důvodů šílí, a je krvavě vymalováno. Kanibalskou hostinu i úklid po ní zacvaká Refn. Hypnotický zážitek je na filmu tím hlavním faktorem. Dlouhé záběry beze slov samozřejmě nemohou chybět. Úchvatný vizuál coby přidaná hodnota. Nejhorším se ukázal výběr herečky do hlavní role. Elle Fanning je útlá a vyzáblá, určitě ne dostatečně hezká, aby z ní šel celý modelingový svět do kolen. Abbey Lee a Bella Heathcote předvedly na menším prostoru mnohem více. Do toho porno muziku tvrdila lesbicky orientovaná Jena Malone. Ta to měla vůbec "nejchutnější", musela vášnivě olizovat mrtvolu. Refn se rozhodně nikdy nespokojí jen s obyčejným filmovým řemeslem. Neodevzdává filmy, které se řídí předem danými vypravěčskými kodexy. Chce být provokatér, uvědomělý artový masturbant, neskonalý rozvraceč a bořič žánrových pravidel. Hororové prvky používá jen jako očistnou formu, nikdy nepřijde s hororem držícím se obvyklých kritérií. Tenhle jeho počin může působit na nepřipraveného diváka krásně ujetě, prázdně, sexuálně. S tou erotikou to mohl ještě vyladit. Neškodilo by přidat více nahoty, herečky ještě nejsou tak profláklé, takže mohly jít k nahotě velmi směle. Nedá se mu upřít úžasná kompozice záběrů, vizuální cítění a přebujelý mix žánrových forem. Nejsem jeho příznivcem, nejsem jeho odpůrcem. Prostě jsem jen viděl ultra bizarní a ultra (experi)mentální film. 7/10

    • 4.2.2018  12:48

    Filmů o podivínských sousedech, kteří jsou terčem různých spekulací a skandálních teorií, že ve svých domech kují pikle, neřkuli přechovávají mrtvoly, existuje více než dost. Tenhle vrhá na scénu dva středoškolské výrostky, kteří po šest týdnů soustavně monitorují svého nesympatického postaršího souseda, aby dokázali, že v jeho domě straší(!). Už jen tenhle nápad mně přišel debilní. Bohužel, debilně vyznívá film i jako celek. Ačkoliv je chválihodné, jak si jsou tvůrci vědomi obehranosti tématu, načež zvolili poměrně novátorský přístup ve stylu opodstatněného found footage, což se vzpírá klišoidnímu vyznění. Jenže má to háček. Buď jsem film nepochopil, to je jedna možnost, buď se mnou film vyjebal, to je druhá možnost, nebo mně něco zásadního z děje uniklo, což mně znemožnilo film z logického hlediska vstřebat, to je třetí možnost. Ať je to, jak chce, scenáristicky mně to nedávalo kloudný smysl. Celá klukovina skončí až u soudu, to se dozvídáme zkraje, celá sledovačka skončila tragédií, není jasné, co se přesně semlelo, během filmu několikrát prostřednictvím prostřihů do soudní síně nahlédneme. Hlavním faktorem pro mě je záživnost. Ve filmu se takřka nic neděje Thriller/horor - kde to bylo?! První hodinu kluci provádějí svému sousedovi kulišárny ve stylu paranormálních aktivit. To bylo originální. Pak se soused náhle zdrží přesčas ve sklepě, asi se nemohl dopočítat brambor, načež se kluci dovtípí, že tam patrně kohosi vězní, nejspíše ženu, možná už mrtvou. Zvláště konec, ještě než padne verdikt u soudu, je příšerný. Měl bych recenzi samý spoiler, abych mohl osvětlit, k čemu v závěru došlo. Přiznám se, nepochopil jsem jej, nepochopil jsem jednání postav, co strašného soused provedl, zda masturboval nad bramborami, či ještě něco ohavnějšího. Žádné závěrečné vysvětlení tvůrci nedodali. Scénář psali dva kamarádi, co mají za sebou jen hrstku tv filmů, které nikdo neviděl. Zrovna tak režisér Kasra Farahani, ten zastává u filmu hodně funkcí, režíruje jen sporadicky. Obsazení je dobré. Ostřílený James Caan působí mysteriozně, kluci Logan Miller a Keir Gilchrist příslušně sekundují. Vznikl utahaně nudný snímek, s občasnými záchvěvy dusné atmošky, bez gore, s nulovým napětím, nicotnou gradací, bez pořádného finále. Opětovně bych si tohle nedal. 5/10

    • 3.2.2018  16:52
    Modrá laguna: Procitnutí (TV film) (2012)
    **

    Co se dá hodnotit kladně, je sličná Indiana Evans. Ani ona, její půvaby a půvaby malebného ostrova neudrží diváckou pozornost. Už v polovině je film na vypnutí. Téměř nic v něm není scenáristicky ani režijně zvládnuté. Dvojka ztroskotaných středoškoláků se zpočátku nemusí, pak by si vyšukali duši. Fauna na ostrově představuje různorodou směs, kde se vzala, tu se vzala puma, která zde vůbec neměla co dělat. Scénář má ta nejblbější klišé, ani jej nenapadne se jim, byť jen malinko, vyhnout. Celé je to hodně televizně pojato. Kamera neumí využít krásy ostrova naplno, víc si všímá hlavní představitelky. Málem bych zapomněl na zdroj jejího potěšení, je jím Brenton Thwaites, zde ještě před všemi rolemi v Pirátech, Bozích Egypta a dalších. S erotikou je to velice bídné, ta snad není ani soft. Tohle pokračování se jen připláclo ke značce Modrá laguna. Kdyby se film jmenoval třeba Omladina v říji, bylo by to jedno. Zůstává ovšem v platnosti, že jde o hluboce dementní film, ničím zajímavý. Dá se jen litovat, že Indiana se vykvajzla na herectví. 3/10

    • 3.2.2018  16:11
    Mirai - Anděl (hudební videoklip) (2017)
    odpad!

    Ze zpívajícího Okamury jsem mírně Jelen, dere se mně na žalud Slza, ovšem je to nesmírná Poetika, když pyj můžu důvěrně přezdívat Voxel. A nyní o pánský rekt usiluje seskupení Míra, Mirda, Mrdaj. Hromadně vypuštěné přepůvabně růžové muzicírování udělalo své. To jsem z toho Lunetic. To fakt někdo dokáže poslouchat kvílející tepláky? To je hudební vzpoura. Chlapci, zkuste se deportovat na nějaký ostrov. Dříve Lesbos, dnes Gayos. A tam spáchejte hudební sebevraždu. Mám už vykroucený krk, když se neustále ohlížím, zda se při songu Anděl a jiných skvostech na mě Mrdaj rozkošnicky zezadu nesápe. 0/10

    • 2.2.2018  06:21

    Jen další čekání na kompati(de)bilitu a unikátní propojení s Pelíšky. Pelíškovská prequel trilogie tímto vstupuje do své prostřední fáze. Válečné období střídá nástup komunismu, udávání, vyvlastnění majetku a persekuce osob, které s režimem nekorespondují. A tak největší negativní sílu pocítí Otto Bock, majitel kadeřnického salonu, současně i švagr Jindřicha Krause, na jehož přerod do cholerického nerudy Jiřího Kodeta je každý zvědavý. A stále se tak neděje. Až na pár ráznějších výstupů, je Martin Finger ve své "kodetovské" transformaci stále nervově umírněný. Už se ale divák dočká jeho druhé dcery, Jindry, s níž v Pelíškách vedl pozdější spor o noky. Film je natočen technicky kvalitně, kamera, výprava i ostatní si drží vysokou úroveň. Ne už tak střih, respektive střihová skladba. Děj je totiž větší měrou roztříštěný, návaznost některých scén je hodně slabá, mnohdy ani nebylo zřejmé, co chtěl režisér danou sekvencí vyjádřit, neb častá podivná, debilní a zmatená ukončení různých scén, které nikam nevedly, vyvolávala nemalé divácké rozpaky. Film určitě není humorný. Jedinou humornou scénku představuje ta z kadeřnictví, kdy nešikovným kadeřnickým zásahem dojde ke ztrátě vlasů na palici ruské komunistky. A dál už je film takový různě polohovatelný, přičemž nejvíc působil neradostně, melancholicky až hodně smutně, občas ale i hodně sterilně. Jan Hřebejk nezapomněl na svého hereckého oblíbence Jiřího Macháčka, toho postavil do popředí příběhu. Ani tentokrát se druhý prequel neocitne v kolonkách divácké obliby. Pořád je to jen vláčné přemostění k závěrečnému vyvrcholení jménem "Nápadník", v němž bude dokončena transformace Martina Fingera na šíleně nesnesitelného tyrana Jiřího Kodeta, přičemž zvítězí humorné pojetí, které bude mít k Pelíškům nejblíže. 6/10

    • 1.2.2018  08:07

    Solidně brutální sexy "kočkovaná". A v hlavní roli drsná barbína, co jí musíte uvěřit, že každou sebezdatnější soupeřku zmaluje, vybouchá a zrychtuje. A navrch vás ojede svůdným pohledem. Nenechte se zmást křehkým zjevem Amy Johnston, je profesionální kaskadérkou, kde by byla bez jejích služeb taková Margot Robbie v Sebevražedném oddílu, a nějaký ten čas se už věnuje bojovým sportům. Má to, co neměla její dávná bojová "kolegyně" Cynthia Rothrock, má totiž velkou šanci dostat se do áčkového filmu. Nadto je brutálně sexy. Předurčuje ji k tomu její vzhled, herecké schopnosti v akčním filmu nepotřebuje, sakra, arénových bojovnic je pomálu, jí podobný typ prakticky neexistuje. Neohrožená Amy má v tomhle bitkami nabitém fight flicku opravdu zdatné soupeřky. Bitky mají proměnlivou kvalitu. Kupříkladu finální souboj nemá takové grády a preciznost, jako bitky před ním. Všechny jsou poměrně krvavě vyvedeny, kočky značně krvácí, brutalita je přítomna. Dialogy jsou jen nepodstatnou výplní, mají podřadnou funkci, načrtnuté bez významu. Emočně vystavěný děj i jeho rozvoj nemá potřebný rozsah. Odpustil bych si určité mysteriozní schopnosti, kterými disponovala asijská trenérka hlavní hrdinky. Oživení mrtvého ptáčka do filmu nezapadlo, působilo to rušivě, následně toto kouzlo aplikovala i na svoji vyřízenou svěřenkyni. Klišé a předvídatelnost děje je přítomno ve zvýšené míře. Takže si divák snadno predikuje dějový vývoj, i to, která z dívek utvoří finální dvojici. Film je natočen na soidní technické úrovni. A to Chris Nahon o sobě režijně nedával pěknou řádku let vědět. A doposud nijak režijně neoslnil. Dynamicky natočený opus, jemuž dominuje dámská kočkovaná plná bojových prostocviků, je jeho zdařilým comebackem. To, co film sliboval (už ve svém názvu), to také naservíroval. 10/10

    • 30.1.2018  09:51

    Typický příklad filmu, jemuž herecká veličina v titulcích pomáhá. A to je Bruce Willis ve filmu spíše na okrasu a dohromady ho je na scéně sotva na deset minut. Ztvárnil spravedlivého policejního detektiva. Námět se točí kolem gangu obchodníků s lidmi. Ten mohl být obsazen určitě šílenějšími zjevy, ultra zmrdy, vyšinutějšími týpky, Mike Epps a spol. byl až příliš v normě. A tenhle gang operující po městě udělá chybu, když unese dvěma válečným veteránům jejich sličnou sestřičku, ta se má v brzké době vdávat, bez její vaginy osiří i její snoubenec. Tudíž se hamburgery nadmutý Cole Hauser domluví s bráchou a budoucím švárem, že půjdou napumpovat do těch parchantů množství olova a jejich drahý poklad vyrvou z jejich spárů. Z filmu je rázem dynamická a veskrze přímočará akční záležitost, kdy rachot zbraní prakticky utichá až s naběhnutím závěrečných titulek. Bruce Wilda vydělal na žvýkačky, Hauser má na hambáče, Shawn Ashmore s Ashtonem Holmesem se podělí o čokoládu, s poděkováním "za to, že jsi", Melissa Bolona má na kosmetiku. Prostě film moc nestál, odvedený je celkem akčně zručně, dovedu si ale představit, že námět mohl být natočen temněji a špinavěji. To vše natočeno v příslušně dynamické a nenatahované stopáži. Film může být rád, že se k němu herci mohou bez obav hlásit. 8/10

    • 29.1.2018  12:20
    Velká hra (2017)
    **

    Flop-Turn-River. Převedeno na popis filmu: Voice-Over-Nadupaný dekolt-Zdlouhavá nuda. Pokeroví hráči zbystřili při vyřčení magických anglických slůvek, kterým z druhé strany propadla i reálná americká číča Molly Bloom, provozující nelegální hazard, po němž si zadělala na obvinění z federálních zločinů. Tu číču s velkým Č ztvárnila Jessica Chastain, která zběsile "vojsouveruje", střídá prostopášné outfity, hodnotí svůj život a vytváří právní pakt s Idrisem Elbou. To celé trvá přes dvě hodiny, a jelikož hlavní hrdinka, stylizací připomínající pornohvězdu, celou dobu nezavře chlebárnu, jde z toho toku informací a mini-příběhů o podivných existencích v hernách hlava kolem. Debutující Aaron Sorkin píše celkem zajímavé scénáře, to mu nikdo neupírá, ovšem režijně je neschopný cokoliv podat a vyjádřit jinou formou než je voice-over. Film postrádá spád, zajímavé vyznění, jen těžko lze uvěřit, že soud byl proběhl v závěru tak banálně zjednodušeně. Už vůbec jsem nevěřil náhlému přerodu charakteru hrdinky, ta je vesměs prezentována jako chamtivá, neústupná, poměrně i bezohledná žena, náhle v závěru všech událostí bere veškerou vinu na sebe. Sorkin nabídne pár postav v podobě hazardních hráčů, kteří ve svých mini-příbězích dokáží zahnat nudu, řádově na pár chvil. Jenže kde měl film nervozně těkat, být dramaticky vyhrocený, je jen stroze a nezáživně popisný. Střídání vratké přítomnosti s náhledy do jejího pubertálního věku, kde je ambiciozní lyžařkou pod kritickým dohledem jejího otce (Kevin Costner), je naprosto nadbytečná sekce, která filmu přidávala jen minuty navíc. Jessica Chastain je hezky vystajlovaná, čímž do puntíku plní masturbační efekt. Nebýt jí a několika kamerových vizuálních fines od pokerových stolů, asi bych film ani nedokoukal. 4/10

    • 27.1.2018  09:28

    Nezávisle působící film, jehož žánrová neustálenost dělá s dějem nepředvídatelné "černohumorné" kejkle. Až má divák pocit, že jméno režiséra Macon Blair je jen umělecký pseudonym, za nímž se skrývá někdo z Coenovic dua. Život frustrované zdravotní sestry Ruth nabere bizarní obrátky poté, co je její dům vykraden. Policejní opatření mají jen formální ráz, tudíž nezbývá nic jiného, než aby se Ruth pustila do pátrání po zlodějovi na vlastní pěst. Nečekaného spojence nachází ve svém nevyzpytatelném sousedovi Frodovi Pytlíkovi, připomínajícím anarchistu. Filmu chybí nějakou dobu náboj, i od Elijaha Wooda jsem tak nějak čekal větší vyšinutost, jevil se jako pořádný magor, ovšem film se po několika žánrových skocích najde v závěrečné třetině, která je zdatným vyvrcholením předešlých, jen průměrných událostí. Ano, přece jen valná většina filmu je odvedena průměrně, převažuje neotřelost i originalita, určitě jsem ale dějem nebyl výrazně stržen. Debutující režisér vsadil na málo známou Melanii Lynskey, která ke své roli přistoupila přirozeně. Herecké výkony všech účastníků lehce krvavého zájezdu jsou nadmíru kvalitní, vypíchl bych primitivní zlodějku hvězdné krásky Jane Levy a nepřehlédnutelně afektovanou Christine Woods, má budoucí herecká hvězda. Režii chyběl větší spád událostí i smysl pro dramatické vypětí, ovšem je to v podstatě tv film, takže nejdůležitější je, že to drží pohromadě a má to progresivní tvůrčí přístup. 7/10

    • 27.1.2018  09:05

    Geniální teta Agatha Christie kulí oči, jelikož její Hercule Poirot dostal neskonale bizarní rozměr v novém hereckém představiteli. Ovšem může být spokojena, že nejnovější zpracování její veleslavné knihy už nepřipomíná druhořadou tv inscenaci, vlakovým kupé se neplouží zrůda typu Peter Ustinov a celé je to značně osvěžující, i když je k mání jen jedna vražda. Johnny Depp ve formě, jenže je to on, kdo záhy ve filmu končí, neb je záhadně zavražděn. Jeho kontroverzní postava je zahalena tajemstvím, které postupně odhaluje geniální detektiv s geniální dedukcí. 13 podezřelých ve vlaku diváka zaujme, vždyť je mezi nimi krasotinka Daisy Ridley, mumie Michelle Pfeiffer (ach jo, ta vypadala až odpudivě), Penélope Cruz, Willem Dafoe a mnozí jiní. Kupodivu má to spád, režijní nápady, výsostné technické zázemí. Překvapením je Kenneth Brannagh, je to marné, ukradl si film pro sebe. Prostě byl geniálně rozverný, nejednorozměrný, úplně jiný než jeho dosavadní předchůdci. Rozuzlení bylo zajímavé, pokud jej neznáte, samozřejmě. Vykašlete se na rozplizlé verze z let před opicemi, jen tahle má (moderní) náboj a esprit. Naznačení možného pokračování (Smrt na Nilu) v závěru navnadilo. Agatha mě začíná bavit. 10/10

    • 26.1.2018  10:31
    Prezidentský duel – finále (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Potemnělé studio, skutečně, dobu temna vystihli perfektně, až mám pocit, že za zády dvou kandidátů byla komůrka, v níž se schovával Leatherface. Kéž by ho vypustili... Novodobá moderátorka Ludmila Polednová, s účesem z padesátých let, je soudkyní Posledního soudu. Hodina H(oven) právě udeřila. Následuje 90 minut fabulací, lží, zvráceností, nesmyslů. Mocenská přetahovaná, za jejíž depresivní design by se nestyděli ani tvůrci torture porn, je prý údajně nejlepší ze všech kandidátských debat, které byly doposud k mání. Pro mě byla tato fraškoidní deb(il)ata (čapkovsky jsem češtinu obohatil o další výraz/slovo) úplně stejně odporným exkrementem. 0/10

    • 25.1.2018  10:22

    Bolestně infantilní comic(s) koktejl (PG-13). A infantilnosti podléhá vše: dialogy a projev postav je napřesdržku. Má to ale nápady, progresivní režii a pro někoho humor. Co mně bavilo nejméně na filmu, byl právě humor, tím byl děj přesycený. Vidím pihatého kluka v kšiltovce ve věku 14 let, kterak chce sličnou spolužačku oblažit, té už táhne na 15 let, takže koketuje s Tampaxrok, přičemž její blond hlavička viděla jen Ejvendžry, což bylo úpa nej, následně poznává v Chrisi Hemsworthovi toho maníka s kladivem, takže úplně vyšiluje, roztahuje nohy, až se jí brčko z nápoje zabodává do mandlí, čímž nevědomky trénuje na budoucí orální hrátky. Kluk vedle se chechtá každé píčovině, je úplně mimo, film ho dostává do kolen, až si prdne, přičemž má po lásce. Holčina poděkuje, postne na Fejs, že byla v kině, pochvaluje si spektakulárnost třetího dějství, efekty. Thor přijde o kladivo, kštici i oko. Já jsem to viděl v daleko horším provedení, nicméně musím uznat, že film má náboj, záporačka Cate Blanchett sestoupila z úplně nové sex dimenze, Mark Ruffalo jako CGI Hulk byl zábavně agresivní, v civilní podobě byl roztomile herecky špatný, Tessa Thompson také zapamatovatelná. Z herců byl otravný tradičně Tom Hiddleston coby vzkříšený Loki., kupodivu i Jeff Goldblum, z jeho rádoby fanatické kreace jsem úpěl. Karl Urban měl potenciál, jen mu nedali příliš prostoru. A samozřejmě to podržel Chris Hemsworth. Z fórků mě zaujalo jen divadelní představení ze "života Thora", na kterém participoval Matt Damon a Hemsworthův bratr Luke. Režie Taika Waititiho zvolila jiný, živelnější přístup, neodbourala se nesnesitelná naivita, kravské scény, v nichž by jeden trapností zaplakal. Když máte na udatného Thora už třetí pokus, je jasné, že jej výrazně nepokazíte vzhledem k rozpočtu, kvalitnímu technickému zázemí, diváckým očekáváním, jen bych seškrtal hloupý humor, přidal nepřístupnost, pak bych to bylo vyzrálé. Tohle je pořád comics pro děti a mládež. 7/10

<< předchozí 1 2 3 4 43 84 126 167
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace