kingik

kingik

David Kratásek

okres Brno
profík, recenzent

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 40 80 119 158
    • 29.6.2017  08:53
    Well, The (2014)
    **

    Žízeň je veliká, teď ji jen něčím uhasit. Nejlépe vodou. Jenže té je v nedaleké budoucnosti extrémní nedostatek. V Oregonu už léta nespadla ani kapička deště. Ve vyprahlém údolí živoří jen hrstka osadníků, které ke všemu špatnému terorizuje místní tyran se svojí dcerou a nohsledy. Ještě je zde ale jedna moc šikovná dívčina Kendal, která to umí s brokovnicí, sekerou i samurajským mečem. A na její farmě je zdroj vody - studna. Koukat se nějakých devadesát minut na vyprahlou krajinu by asi nikoho moc nebavilo, film je tedy pojat coby přítulný kříženeček Mad Maxe a jakékoliv duševně zaostalé dívčí ságy, v němž sličně umolousaná hrdinka, co se právě vrátila z vlasového salonu, se více než často vydává na nepříliš zajímavý průzkum okolí, nejbližší zchátralé farmy a tu a tam někoho brutálněji zabije, aby se pak s železnou pravidelností vracela zpět opatrovat svého kamaráda ze sirotčince, kterému selhávají ledviny. Film vypadá extrémně levně, vizuálně standardně, je z něj cítit vedro až k zalknutí a určitý beznadějný stav, nicméně příliš se z toho na diváka nepřenese. Je to dáno tím, že Thomas Hammock je lepším scénografem, než by nějak významně exceloval na poli scenáristiky a režie, s níž debutuje. Hvězdička Haley Lu Richardson dělá hodně pro to, aby líný děj něčím rozpohybovala. Dařilo se jí zvedat rating rajtováním na imaginárním pyji. Akční scény s brutálními pointami, kterých nebylo přehršel, držely divácký zájem nejvýše, naopak iritující byl styl, jakým záškodníci prohledávali farmy, kdy v podstatě do polorozpadlých barabizen ani pořádně nevkročili, nanejvýš je zamořili, tudíž jim Kendal neustále unikala. Beru jednou, ale když už k tomu docházelo opakovaně a stalo se to náplní podstatné části filmu, přišlo mně to směšné. Mnoho originality a smysluplnosti se do filmu nevešlo. Film určitě svá očekávání nesplnil. Chybí mu výraznější režijní rukopis a zajímavější, napínavější i smysluplnější průběh. V tropickém vedru může přivodit žízeň po lepším filmu z dané kategorie. 4/10

    • 27.6.2017  07:17

    Legendární péro Stana Leeho může být uspokojeno, neb jeho předlohy se ujal režisér, který má cit pro vizuální převedení jeho comiscu, vznikl Inception pro děti. Druhým a definitivně posledním důvodem ke zhlédnutí je Benedict Cumberbatch v hlavní roli, který s přehledem dává svoji přeměnu z egoistického zjeba v ctnostného superhrdinu. Ostatní herci jsou v jeho stínu, Mads Mikkelsen v hlavní záporné roli je znuděný, dostal určitě slušně zaplaceno, je ale znát, že ho role nezaujala. Pokud tedy nechcete skákat ke Cumberbatchovu zapruzenému pytlíku vlivem nošení tepláckého kostýmu, uděláte lépe, když se tomuhle filmu vyhnete. Kromě epické vizuální stránky nemá čím zaujmout. Slabý scénář vykrádá dost neforemně až přeplácaně nápady z jiných bijáků, režisér hororových kvalit Scott Derrickson se musel přizpůsobit přístupnému ratingu, film dost zaostává v tempu, které sice film nasadí solidní, nicméně po přesunutí hrdiny do chrámu v Nepálu začne stejně solidně upadat. Záchranou je porce vizuálních orgií, včetně proslulého "zrcadlového efektu", které už po Inception (Počátek) s DiCapriem, nemůžou být označeny za originální, ovšem veskrze prázdný děj zaplní dostatečně. Dost jsem šílel ze scén, v nichž strašil úkaz jménem Tilda Swinton. Už tak škaredou herečku maskéři zohyzdili, když jí dopřáli holou lebku. Chápu, že členové Orlíku by měli radost, divák už tolik ne. Celý film není úplně špatný, rozjezd je skvělý, autonehoda luxusně natočená, vyrojí se i mystické prvky, jenže pak to začne být celé předvídatelné, bez tempa, dětsky naivní a zlodějské vůči jiným filmům. Od Derricksona jsem očekával, že látku pojme dospěle, vyzrále, komplexně a originálně. Tak ani jedno z toho nepřišlo. Ochutnat komerční úspěch se Cumberbatchovi a spol. podařilo, kvalitativně film neoslnil. Doctor Strange si mě nezískal. 5/10

    • 22.6.2017  08:08
    Běženky a kapři (TV film) (2016)
    *

    Céčková, nebo cecková záležitost? V každém případě se uchazečky o role trestankyň nemohly obejít bez toho, aniž by v jejich podprsence nebylo sympatické plno. O ostatní už si ani tak nemusely dělat starost. Režisér nedbal na jejich herectví, ono když se to tak vezme, nedbal vůbec na nic. Král filmového odpadu Jim Wynorski skutečně dostál své pověsti. Před kameru nahnal pět sličných trestankyň, jednoho postaršího dozorce, dva geology a Dominique Swain, na niž už zbyla jen role lesby unášející svou milou a vydatně u toho mávající pistolí. A tahle početná partička, která má všechno, jen ne herecký talent, svádí uprostřed arkansaských končin souboj s prehistorickými suchozemskými žraloky. Znalosti z biologie ponechme raději stranou, neb žralok, co ryje na asfaltové cestě, příliš nesvědčí o příčetnosti autorů, raději je dobré se zaměřit, jak si snímek vedl z hlediska gore, originality a zábavnosti. Zábavnost citelně absentuje, i když film má blízko svým pojetím k sérii Sharknado, značně za ní zaostává v její přiznané, mnohdy zábavné stupiditě. Tenhle počin se bere kupodivu vážněji než by bylo záhodno. Pokud jde o gore, je to ještě větší zklamání. Oběti jsou potřené červeným džemem, jedna či dvě utržené končetiny jsou okatě plastové. Většina úmrtí je nenápaditých, jdou do ztracena, takže po pár minutách, kdy některá z postav zmizela ze scény, už si bylo těžké vybavit, jak vlastně zemřela. Originální je film v některých úsecích, jenže režisér řešil vše tak bez zájmu a dokonale určité nápady odbýval, až to posunul mezi nudný a ultrastupid flák, na němž nic ke chválení nezbylo. Ke všemu mu bylo asi zatěžko svléknout ty štětky, takže je to mimořádně cudné i skoupé na explicitnost. Nejnápaditějším se tentokrát jeví český distribuční název, přijít na takovou slovní hříčku, to si zaslouží bod. Druhý bodík sklízí režisérův vkus na ženy, který tedy má, ovšem z tvůrčího hlediska se dá Wynorski označit za Zoufálka. 2/10

    • 21.6.2017  09:07
    Mumie (2017)
    ***

    (Ú)spěšně mumifikovaný Tom Cruise se pouští do křížku se zlobivou egyptskou princeznou Ahmanet, dělí je od sebe značný věkový rozdíl, takže milenecký vztah z toho nekouká, ovšem to je to poslední, čím by se film mohl zabývat. Na programu dne je prokletí hlavního hrdiny, seznamka s dr. Jekyllem a záchrana světa. Humor je na nule, schází nadhled, film se bere smrtelně vážně. Cruise v roli nezáří, v pozici vojáka, z kterého se postupně stává dobrodruh, působí jako zjevení, které má zákaz přiblížit se k herecké škole. Jeho herecký výkon je katastrofální. Když budu chtít vidět akční film, nebude od věci angažovat šikovného Alexe Kurtzmana, který proslul jako scenárista komerčně laděných snímků, nicméně svým akčním pojetím film spasil. Film od začátku chytne tempo a v něm setrvá. Od akce si divák odpočine až v doupěti dr. Jekylla, kterého ztvárnila druhá hvězdná akvizice filmu, a sice masitý Russell Crowe. A můžete hádat, zda tato proslulé jméno dostojí své pověsti a projeví se coby rozdvojená osobnost. Finále není dostatečně velkolepé, mumií je pomálu, osud hlavního hrdiny je neukončený, jenže další díl není na obzoru. A smůlu má film i v tom, že to nejlepší z něj ukazují trailery. Film poměrně ignoruje či popírá existenci trilogie s Brendanem Fraserem, méně hvězdnějším, ovšem lépe hrajícím představitelem hlavní role, alespoň já jsem žádný extra odkaz na tuto sérii nezpozoroval. Odkazy na klasická díla jsou znát, jenže kdo je zná, že. Zasazení děje do současnosti se ukázalo jako dobrý tah, chválím i sličnost Annabelle Wallis, pofidérní archeoložky, s níž hlavní hrdina spojí své síly, trikových scén je velké množství a nevypadají špatně. Akorát scénář neměl ujasněno, jaký žánr bude dominovat. Nekompaktní a chaotické střídání hned několika žánrových odnoží, horor, dobrodružství, fantasy, comics i halucinogenní stavy Nicka Mortona, postupně vedly k tomu, že film ztratil na síle. Reboot zdaleka nedosáhl takových kvalit, jakých mohl dosáhnout. Děj je jednoduchý a až příliš prosycený banalitou. S takovou se vám na to náročný Cruise akorát tak příště vyprdne. 6/10

    • 19.6.2017  08:01
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Izraelská klisna s vysokým chcaním, která pobláznila údy v Holýmúdu, pobývá na ostrově Lesbo(ob)s, aby v okamžení přehodnotila svůj celibát a vrhla se do víru velkoměsta. Vybavena latexovým korzetem, štítem, elektrickým lasem a radami od Heidi Klum, jak si za každého počasí udržet krásný účes, vyráží vstříc německému válečnému nepříteli, aby jej pokořila a v příštích letech nedoporučovala poševní pesar Arés, vyráběný v Řecku. A nyní následuje instruktáž, jak tento film úspěšně přežít: 1/ Pánové, nemasturbujte a nemilujte se týden, abyste měli ve varlatech GALon sperma. 2/ Cokoliv vám bude v kinosále zespodu tlačit na prostatu, nezkoumejte to, užívejte si to. 3/ Přesvědčte vaši partnerku, aby si do kina na sebe vzala stejný kostým jako má hlavní představitelka, vyrobený podle rad Ládi Hrušky z PET lahve, starých konzerv a motouzu. 4/ Dámy prominou, film to úplně není pro ně, ledaže by se nechaly inspirovat módními a vlasovými trendy. 5/ Je to celkově blbina, nemá smysl jí přehnaně vytýkat její nevkus. Pokud si vezmete alespoň jednu z rad k péru, film se vám bude líbit. Patty Jenkins je zdatná vypravěčka, žádná akční expertka, vkusně bojuje s nevkusem, co už vzešel ze samotné předlohy Williama Moultona Marstona, který by se, dle mého názoru, nemusel v peci obracet. Sice nejméně hodinu trvá, než se Gal Gadot nasouká do svého pověstného kostýmu a ukáže své superschopnosti, ovšem s tím přijde i akce, na kterou je první hodina skoupá. Pokud přežijete úvod na ostrově, oscilující mezi soft pornem a italskou fantasy, už to může být jenom lepší. Druhá půlka první hodiny se nese v lehce komediální tónině. Druhá hodina dvouhodinového filmu skýtá akční nálož, nejde o nic zběsilého, ale v podstatě normálně zvládnuté rozpohybování děje, který má tři, nepříliš na mozkovnu složitá dějství. Tahounkou filmu je lepá Gadotice, která nemá ve filmu stejně charismatické protivníky, ačkoli jsou hnedle tři, všichni zůstali za svým očekáváním. Výrazné podpory se jí dostalo jen od Chrise Pine, který ale nebyl v příliš oslnivé vizuální formě. Jedná se o velmi svěže zrežírovaný příspěvek universa DC, který mé oblíbené Debilní Comics povyšuje na úchvatnou Double Coninu. V podstatě jde o rychle ubíhající Wandr (comicsovými) dějinami s rajcovní Woman. 8/10

    • 17.6.2017  11:59

    Film o dvou povahově rozdílných bratrech, kteří drží pospolitost, i když jim hoří trenky, film o bankovních loupežích v pouštních zapadákovech, film o jednom zarputilém šerifovi, který jde po horké i vychladlé stopě, v neposlední řadě film o tom, jak přelstít policejní orgány. Předpoklad, že už jste nějaký takový film podobného ražení už někdy viděli, je celkem vysoký. A režisér David McKenzie nedělá příliš mnoho pro to, aby se film nějak zásadně lišil od desítek tuctových "pouštních" kriminálek, vhodných jako potrava pro (placené) tv stanice, (naše) kina by na ně nenalákala ani myši, které by se mnohem raději chtěly prokousat k něčemu originálnějšímu a méně scenáristicky i režijně provařenému. Ano, je potřeba zmínit unikátní hereckou trojici, která má party přesně rozdělené. Jeff Bridges je v roli texaského šerifa tím typem, kterého byste po bankovní loupeži v zádech mít nechtěli. Neústupný, metodický, chladný a nemilosrdný. Když mu odpravíte navíc parťáka, je dost pravděpodobné, že vás nenechá být ani když už bude v důchodu, a vy si za poctivě uloupené peníze budete užívat bezstarostný život plný děvek, chlastu a konzolových her. Chris Pine jen zabezpečil svoji ex manželku a "klacka", jinak moc náročný nebyl. Jestli bude nadále tak nenáročný ve výběru rolí, které mu nepřinesou vůbec nic, byla by škoda jej vidět ve filmech, v nichž bude jen ozdobou a lákadlem v titulcích. I Ben Foster, z celé dvojice ten kriminálem protřelejší, také určitě nijak touhle rolí svůj herecký rejstřík neobohatí. V celém filmu je akce sotva na dvacet minut. Plkání, nezáživných i málo uvěřitelných i pravděpodobných scén a situací je ve filmu přehršel. Hudba občas dávala najevo, že nás čeká temný, krví nasáklý příběh, ale nic z toho. Existenciální drama v old schoolovém balení sice diváka do pekla vyloženého nepodarku nepřivede, nicméně kdyby mě film včas upozornil, že hodlá semlít vše už někde jinde viděné, tak bych si jej hned tak nepustil. 4/10

    • 16.6.2017  20:50

    Amber Heard dostala tvář zloducha Salazara, vyplula na digitální moře, blažíc po Poseidonově Trojzubci, který by chtěla vrazit do Deppových varlat. Piráti z Karibiku se po filmových vlnách plaví od roku 2003, jednalo se relativně o vyrovnanou dobrodružnou sérii, kam se ale tentokrát v pátém pokračování podělo ono dobrodružství, cit pro gradaci scén a (nápaditou) akčnost, ví jen Pizdney. Zůstala jen snůška scén, které se předhánějí ve své absurdnosti a nezáživnosti. Opravdu jsem v celém dvouhodinovém filmu nenašel jedinou scénu, která by mě patřičně strhla a zanechala nějaký, byť jen nepatrně rezonující pocit. Většina filmu je vrcholně trapná. A přitom první půlhodina nevypadá nejhůř. Jack se v podroušeném stavu (a s lahví rumu) probouzí v obřím trezoru, následně se potýká s různými lapáliemi, až ho to přivede na popraviště. Scéna s gilotinou je poslední moment filmu, který mě zabavil. A to bylo přede mnou ještě zhruba 90 minut filmu, které kdybych prospal, vůbec o nic bych nepřišel. Moře ovládají nemrtví. Jack Sparrow se musí spojit s omladinou, sličná astronomka Carina (Kaya Scodelario), obviněná z čarodějnictví, ještě vyvolá jazykolíz Lassie, hošík Henry Turner (Brenton Thwaites), potomek Willa Turnera a Elizabeth Swann, obvinění z velezrady, u dívčího publika vyvolá dychtivé reakce po společném selfpíčku, jinak je to hošan k hovnu. A hlavní záporák Salazar, až na teploušsky vlající kštici, nenabídl vůbec nic. Ke všemu Javiera Bardema nemusím. Pak je zde ještě nadpočetně účinkující kapitán Barbossa (Geoffrey Rush), kterého nakonec překvapivě bude pojit otcovský cit k jedné z nových postav. Po půlhodině ovšem skončila veškerá zábavnost i dobrodružnost filmu, vlastně na tu dobrodružnost už ani v podstatě nedošlo. A celé tohle dlouho očekávané pokračování šlo prudce ke dnu. Plky, akční scéna, záchrana (nějaké) postavy na poslední chvíli, plky, akční scéna...spánek diváka. To je celý sled. Když se v jedné scéně Sparrowova loď Perla zvětšila z láhve ( přibližně od mléka) na koráb schopný plavby, samou trapností jsem jen z posledních sil vyloudil cosi jako pobavený škleb. A finále bylo tak odfláknuté, že jsem odmítal uvěřit, že už naskočily závěrečné titulky. Jednalo se absolutně o nejhorší finále v popcornových dějinách za poslední pětiletku. Ne, fakt, tenhle díl je nejhorší, zlatý Verbinski a spol. Akční scény sice jsou nejvýraznějším pozitivem filmu, ale že by se s nimi roztrhl akční pytel, to až tak ne. Hodně zamrzí nevyužitý potenciál, třeba scéna s nemrtvými žraloky mohla mít rozhodně větší náboj. Prostě režijní duo z Norska si má režírovat ve své domovině ty svoje malé projekty a velkofilmy přenechat někomu zdatnějšímu. A co samotný Jack Sparrow? Už se sice hodně ve své kreaci opakuje, ovšem vtipy i ksichty pořád předvádí kvalitní. Kdo má sérii rád, nyní už je to pentalogie, tak jí zřejmě leccos odpustí, já už v ní ale vidím značnou únavu materiálu podpořenou chřadnoucí režií. Za mě naprosto strašné. 4/10

    • 14.6.2017  08:55

    Kůzlátka, otevřete svoje vrátka, to jsem já, váš Karlíček Mansonovic, ovšem jen v zastoupení čtyř fanatických zabijáků. Rekonstrukce událostí z léta 69, při nichž zemřela rukou sekty vedené Charlesem Mansonem těhotná modelka a herečka Sharon Tate a její přátelé, kteří přišli strávit poklidný srpnový večer do rezidence Cielo Drive, ukázala temnou stránku kalifornského snu. Předesílám ale, že sled událostí, jak je tento film líčí, se v mnohém liší, ačkoliv základní slupka tragédie je zachována. A je působívá. Filmu určitě nešlo o detailní převedení tehdejší tragédie, ostatně vynikající kameraman John R.Leonetti není natolik zdatným režisérem, aby se pouštěl do nějakých milníků, i tak se tentokrát vzepjal k enormnímu režijnímu výkonu, až film můžu směle označit za jeho nejzdařilejší počin. Plusem je určitě obsazení, Katie Cassidy jako Sharon Tate byla ideální volba, pojí je i určitá vnějšková podoba, zbytek jejich přátel moc hrát nemusel, neb byl vbrzku zlikvidován. Zvláštní kapitolou je čtyřčlenná sekta, která se mezi sebou nebavila, zkrátka nikdo z nich nevydal ani hlásku, působila vskutku šíleně, pomohlo i to, že kamera jen minimálně zabírala jejich obličeje, zvláštností je, že v závěrečných titulcích jejich role uvedené nejsou. A nyní se dostávám k slabině filmu. Každý zřejmě očekával, že pořádná "domovní invaze" se nemůže obejít bez potoků krve. Tak v tomto případě tady zurčí až bublá jen mírný potůček. Mordy, lišící se v mnohém od toho, jak tehdy proběhly, měly svůj potenciál. Parta zabijáků vyrazila s noži i palicemi, jenže veškeré vražedné běsnění probíhá mimo záběr, takže si divák musí gore domyslet. Spíše režisér vsadil na postupně houstnoucí atmosféru strachu, uvěřitelné reálie konce šedesátých let, včetně hitů té doby, které hrají v domě souseda Williama a výrazně krátkou stopáž (cca 70 minut). V závěru dokonce nechybí autentické záběry fanatických zabijáků i fota jejich obětí. Od tvůrců poměrně odvážný počin pustit se do takto citlivé tragédie. 8/10

    • 12.6.2017  16:37

    Krvelačné vesmírné monstrum, vzpírající se času, věku, módním vlnám i různým režijním stylům, si dává třetího spicha se svým fotříkem Ridleym Scottem. Jejich schůzka až tolik nepřekvapí, nezpůsobí scifi revoluci, je obohacena o nadbytečnou filosofickou nástavbu, nicméně technické zpracování, množství zajímavých scén a rating R divácký zájem udrží na vysoké úrovni. Původní plán mise spočívající v založení kolonie donutí posádku lodi Covenant k husté improvizaci. Ta po havárii nouzově přistává na neznámé planetě vykazující známky vegetace. Planetu má pod palcem android David, který jako jediný přežil havárii lodi Prometheus, k níž došlo před deseti lety. A existenční mise kdesi ve vzdálené budoucnosti se rázem mění v boj o přežití. Posádka čítá 15 členů, nouze o úmrtí rozhodně nebude. James Franco, který je jejím nejslavnějším členem, zařve hned v úvodu, jeho přítomnost si užijeme už jen na pár mžiků z tabletu. Hlavní hereckou hvězdou, bohužel, není Vetřelec, nýbrž Michael Fassbender, kterého si užijeme ve dvojroli hodného/zlého androida. Nic proti jeho hereckému výkonu nemám, nicméně pískání na píšťalku či citace slavných uměleckých děl bych ponechal do jiného filmu, zde to působilo nepatřičně, otravně a rušivě. Film to zbržďovalo, těmito vsuvkami děj ztrácel na síle a vypadával nemile z tempa. Do 45. minuty filmu chybí highlight. Ten se dostaví po uplynutí tohoto časového úseku. A hádejte kdo se objeví: a) Miloš Zeman, b) Bohuš Matuš, c) Pepa Melen, d) vetřelčí mládě. V podstatě všechny čtyři možnosti jsou správně, nicméně uzříme jen to pískle, tedy možnost d. A pak až do konce jednotliví členové posádky přicházejí o svoje vnitřní orgány, David kuje pikle, Katherine Waterston, zastávající hlavní ženskou roli, úspěšně raší mezi nohama pyj, pak se půl hodiny před koncem zjeví Vetřelec, jak jej známe. Následuje povinná naháněčka, pointa související s Fassbenderovou dvojrolí a je konec. Celé to trvá dvě hodiny, úmrtí jsou brutálnějšího rázu, trochu bych ubral na tmě. Ale i ta hrála svůj prim, nebylo vždy jasné odkud se přiřítí nějaký ten vesmírný neřád. Možná není úplně od věci vidět související počin Prometheus, jehož je tenhle film pokračovatelem. Nedivte se pak, když se budete ztrácet v detailech, jako třeba kdo byla doktorka Shaw. Je obdivuhodné, že značka Vetřelec i se čtyřmi křížky na krku stále funguje a těší se diváckému zájmu. Je to dost ojedinělý jev. Škoda, že to samé se nedá prohlásit o tomhle filmu. Není tak jedinečný a působivý, prostě mu něco extra chybí. Ve srovnání s rutinní obšlehlou srákorou Life, pocházející z téhož roku, je tohle ovšem hotová scifi symfonie. 7/10

    • 11.6.2017  06:26
    Jak to dopadlo!? (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Musil jsem chytit Musiliózu. Musilióza = prudká alergická reakce na všechny pořady, ve kterých se objeví oslizlý podvýživený padesátiletý plešatec s homo orientací jménem Jan Musil. Sta(de)bilně uvádí vlastně jen dva, ale i to stačí, aby se ze sangvinika stal cholerik. Tento jakýsi "sequel" k pořadu Nebezpečné stahy řeší vážně i nevážně, nejčastěji ovšem gej konejšivou formou, zinscenované post-trable špatně hrajících herců z rozbořených oblastních divadel, kde repliky nahazují myši, šváby, blechy a jiná přítulná zvířátka. Zabitý čas v třičtvrtěhodinovém tlachání na MoriBarrandovusu, tedy na televizní stanici, na které se ještě neobjevil normální pořad pro normální diváky. Jak to dopadlo je nasnadě. Všichni duchapřítomně posprejovali moderátorovi obličej a byl klid. Tedy jen do doby, až se vyhubená Musilióza zase vyskytne někdy někde znovu. Tehdy boj začne nanovo. Záhadou jen zůstává, jaká sorta diváků se Honzy Musila ptá, jak jednotlivé příběhy Nebezpečných stahů dopadly. Nechce se věřit, že může být někdo tak zatraceně naivní, že nerozpozná divadelní představení podřadné kategorie. To bude tou neléčenou Musiliózou. Tohle si nezaslouží jediné procento, jediný bod. 0/10

    • 10.6.2017  09:43
    Holky pod zámkem (TV pořad) (2015)
    ***

    Až vás nehezký, otylý soudce odsoudí k desítce nepodmíněně za "elpako", jehož rozsudek budete argumentovat tím, že jste si chtěli jen vylepšit svoji finanční situaci a udělat si hezké Vánoce s rodinou, a v žádném případě jste té hezké slečně na benzínce, před jejímž obličejem jste divoce mávali a gestikulovali "načerno" pořízenou pistolí, nechtěli ublížit, jen jste trénovali roli padoucha do připravované televizní krimi, koment, který jste předtím čirou náhodou napsali zde k tomuto dokumentu, bude mít rázem vskutku časosběrnou kvalitu. Vrátíte se o deset let starší, po uvítání s rodinou, z níž dobrá polovina se mezitím usou(lo)žila k smrti, se hned vrhnete k noťasu, který za tu dekádu nabral poněkud futuristický design, nicméně CSFD stále bude existovat a spolu s ní i váš profil. Lačně se vrhnete k tomu přístroji a v okamžení projedete tehdejší komenty, jejichž kvalita za tu dobu měla sestupnou tendenci. Váš koment, tehdy připomínající nejlepší Čapkova díla, je rázem nynější kvalitou u dítěte předškolního věku. Tehdy byla jiná doba, vězení jste znali jen z nováckého dokumentu, který kdyby nebyl tolik plačtivý, respektive netlačil tolik na emoce, byl by v podstatě tím lepším, co Nova vysílala. Nejednou sice budete mít pocit, že trestankyně měly zřejmě prostor i čas naučit se určité zdvořilostní fráze, které se na kameru vždycky hodí, ovšem už budete vědět, v jakých místech mluví za sebe a v jakých místech podle nadiktovaného scénáře. Hlava vás z toho Třeštíková nebude. 6/10

    • 6.6.2017  16:08
    Boty (TV film) (1985)
    odpad!

    Pro dříve narozené nočníky jsou bakalářské příběhy jistě oázou v záplavě odpoledních kriminálek, ovšem tohle byla opravdu "bota". Scénář byl natolik vystavěn banálně, až vznikl jakýsi blíže neidentifikovatelný blivajz, který neměl žádný příběh a pointu. A s takovými herci, především Pešek byl standardně kvalitní, náhle udělal z Havelky kvalitního sekundanta, se mohlo zapracovat na kvalitě. Dohromady jsem nepochytil, co bylo na tomto příběhu natolik pozoruhodné, že se musel realizovat. Trestuhodně nevyužitá paní Štěpničková. Miroslav Sobota, zkušený režisér, vzdáleně stylem připomínající pana Dudka, by jistě něco byl schopen vykřesat, jenže z exkrementu bič neupleteš. Jak to bylo blbě napsané, tak se i těch dvacet minut značně vleklo. Najednou konec, výměna bot, co tlačí, je u konce. Ano, z celých dvaceti minut jen asi dvě minuty byly o něčem. Bakalářské příběhy semlely kdeco, nevznikly snad jen povídky "Lejno" a "Sopel". Po tomhle veledíle mě ale sžírá obava, že dané povídky vznikly, jenže zřejmě se staly kořistí nedobytných trezorů pro nejhorší umělecké počiny. Bod je za herecké obsazení. 1/10

    • 6.6.2017  08:19

    Příběh Saxany z Walesu. Zaklepeš dvakrát na vrátka a už jde po tobě Saxana, Baba Jaga, Harry Potter i Katee Sackhoff. Posledně jmenovaná by byla žhavou adeptkou na čarodějnici, nicméně dostala roli matky, která šíleně chce urovnat pošramocený vztah se svojí odcizenou dcerou z "děcáku", která přivolala démona. Film je v podstatě nemile rozbředlý, řeší se vztah matky s dcerou, film tedy obsahuje i psychologické prvky. To je sice hezké, koho to ale v hororu zajímá. Určitě si svojí nucenou psychologickou linkou film zase až tolik neublížil. Film ztroskotal na slabém režijním provedení. Britský režisér Caradog W. James toho mnoho nenatočil. A to, co doposud natočil, nijak diváka nepřivede do stavu extáze. Nejásám nadšením z globálního výsledku, nicméně slušná řádka scén byla poměrně pěkně provedená, povětšinou se ale jednalo o scény "béčkového" ražení. Herecké výkony hereček v hlavních rolích, Katee Sackhoff a Lucy Boynton, s tím nechtěly až tak korespondovat, občas se tedy jevily, že jejich herecké výkony převyšují. Z filmu se na mě nepřenesl žádný strach, napětí dost polevovalo vlivem nekompaktní režie. Posléze se mně vybavily i jiné spřízněné snímky, třeba Zhasni a zemřeš a Kruh, které film v několika scénách zřetelně kopíroval. Natáčelo se ve Walesu, takže žádné atraktivní lokace nečekat. Zvukový efekt, který doprovázel zjevení démona, byl směšný. A když už se zdálo, že přijde double finále, režisér to uťal. Asi došly finance, film vyhlížel už beztak levně. Tak nám režisér alespoň dopřál zajímavý zvrat v závěru, poměrně dopředu neodhadnutelný. Nepovedlo se přijít s něčím, co by divákům narušilo spánek na týdny dopředu. Kdo moc hororů neviděl, může tenhle počin vzít zavděk. Kdo hororům holduje, nebude nijak překvapen. 6/10

    • 1.6.2017  10:05

    Galaktická marmeláda značky Marvel nabobtnala a rozprskla se po celém širém vesmíru. Je možné, že se to podepíše na její chuti, ta je nyní Absurdní. Peter Quill vede svoji pětičlennou partu, která je od minule soudržná. Něco by s ní ale nebylo tak úplně v pořádku, kdyby se mezi sebou nešpičkovala a její jednotliví členové si jeden druhého neustále nedobírali. Na dvě hodiny je to trochu přes rampu, ale co, je zde tolik pro oko atraktivních věcí, že to diváka nehodí do vesmírné díry. Tedy relativně nehodí. Větší prostor dostane Kurt Russell, nalezený to Peterův "mimozemský" otec jménem Ego, Sylvester Stallone se stavil jen na pokec, jinak absolutně nechápu, na co zde ve dvou scénách účinkoval. A na mžik se dostaví i David Hasselhoff. Čekají nás nové konfrontace, nové konflikty i nové postavy. Z dříve záporných postav jsou spojenci. Hlavní slabinou se ukázal scénář, který po stránce příběhové nenaservíroval nic úžasného, převratného a zapamatovatelného. Vyřítí se tolik postav, až se jejich motivace pro pomstu, válčení i souložení stanou nepřehlednými. A po nějaké době se přestane i hláškovat, objeví se i náznaky trapného filosofování. U některých scén, primárně určených dětem předškolního věku, mě polévala hanba, těch vyzrálejších scén byl nedostatek. Když něco bouchlo, prásklo a akčně se rozjelo, mělo to spád, zakecal-li se film, dost se to rázem vleklo. Akční složka vyhovující, ne úplně strhující, ovšem celkově ok, dialogy nepřijatelné bláboly, které měly mnohdy dokonce tendenci brát se smrtelně vážně. Nemá cenu představovat nijak blíže partu kolem Petera Quilla. Kdo viděl jedničku, umí si o ní udělat dostatečný obrázek. Je zde sexy Gamora, Drix, mluvící mýval a nově malý mini Groot. A pak ještě množství staronových i úplně nových postav. Nebýt jedničky, zůstal by Chris Pratt pravděpodobně dál jen "sádelnatým" hercem, známým jen z vedlejších rolí. Tentokrát dostal méně prostoru než by zasluhoval, tudíž tak nějak nevynikal. Dnes je z něj hvězdný herec, který na svoje charisma i herectví umí utáhnout i sebeblbější film. A nebýt Strážců Galaxie, svět by se nedozvěděl ani o Jamesi Gunnovi, který byl ještě před pár lety zatracován za svůj počin "Mládeži nepřístupno", mnohými považovaný za nejhorší film všech dob s áčkovým hereckým obsazením. Ať vám tedy pokračování Strážců galaxie přijde k duhu, já na něm vidím scenáristické neduhy i určitou nepropracovanost, celé to devalvuje obří infantilnost, nicméně se nijak zásadně neodklonilo od svého předchůdce, jen je ještě bizarnější. A oceňuji, že byl Quillův walkman zničen, já bych ho rozšlapal už v jedničce, abych už nemusel poslouchat ty nemožně nevkusné odrhovačky z minulého století. A uvidí se, zda se Quill a jeho company vrátí do třetice. 6/10

    • 30.5.2017  08:34

    V tomhle domě straší mrtvý pes, mrtvý kostelník se odstěhoval do Humpolce. Koupě venkovských panství s sebou nese určitá rizika. Nachází-li se v takovém stavení speciální místnost zvaná "pokoj zklamání", je o důvod víc být znepokojen. Tříčlenná rodinka Barrowových právě jeden takový dům zakoupila v rámci nového životního začátku. Svá rizika nese i obsazení hvězdné Kate Beckinsale. Divák se zavře do pokoje zklamání, neboť deepthroat neproběhl. Její blonďatá hříva a vzhled pornohvězdy, co se dala po ukončení aktivní kariéry na hraní, sváděl k namáčknutí její hlavy do klína, nicméně ráz vyprávění byl poněkud jiný. Poměrně to všechno tvůrcům rychle vystydlo, není se co divit, většinu filmu strašení probíhá formou halucinací. Než došlo na finále, došel divák k tomu, že se to nijak zásadně nezvedne. A tak to zase ne. Rafinovaný útok psa, dobrá práce hlavní hrdinky s kladivem a vysvětlení, jak manželé přišli o svoji dcerku. Pokoj zklamání je vlastně místnost, do které se zavřel potomek, za jehož znetvořený vzhled se jeho rodiče styděli. Šlo o dítě narozené s nějakou vývojovou vadou. A právě původní majitelé panství jedno takové dítko měli. Nápad celkem neotřelý, to je fuk, stejně se každý heterák bude chtít otírat jen o Kate, které to i bez latexu mimořádně sluší. Film pro mě rozhodně není zklamáním. Po slabých hodnoceních jsem čekal něco úděsného. Wentworth Miller, herec ze seriálu Prison Break, dodal celkem obstojný scénář, hudba Briana Tylera byla adekvátně zlověstná, zkušený D.J.Caruso režíroval standardně dobře, vizuál v pohodě. A Kate Beckinsale dodala rtíky, které si žádají Private Room. 6/10

    • 29.5.2017  08:03

    Hop a je tu Hopkins. A do nehostinných podmínek přibral i zdatné herecké kolegy Julii Stiles a Alexandra Ludwiga. A všichni se vydávají po stopách místního násilníka, Yettiho a Keyser Sozeho v jedné osobě, jimž tvář propůjčil Ray Liotta. Putování je to nudné a nevzrušivé, není divu, zastávky v knajpách, bistrech, na pile i lesích osídlených dřevorubci, opravdu velký adrenalinový zážitek neskýtají. Dýchne z toho severský vítr a mráz, režírovaný Danielem Alfredsonem, nejedná se o bývalou hokejovou star NHL, která by se z nudy dala na režírování, nicméně film ani tak neobsahuje nic zajímavého. Putujeme rozvláčně až do úmoru, což vrcholí finálním střetem v lese. A ani to finále za moc nestojí. Anthony Hopkinsovi na stole přistál scénář, u něhož zavětřil "skandinávskou" kvalitu, i neváhal jej zaštítit vlastní produkcí. Ray Liotta je vskutku démonický surovec, jenže ve filmu ho je za celou dobu málo, jeho špinavou práci poznáme většinou jen z flashbacků, kterými je film protkán. Hopkins je důstojný i noblesní i v divokých podmínkách, Alexander Ludwig si zakoktal a Julia Stiles zůstala Julií Stiles. S takovým solidním obsazením by jeden čekal něco napínavého i zajímavého. Film se ale ničím nevytáhne, stran režie i příběhu je to téměř televizní podívaná. Scenáristické duo Jacobs/Gangemi nemá na svém kontě nic úžasného. Jejich snímky E.A.Poe: Podivný Experiment i Bez kalhot XXL byly dělané jen na jistotu, bez větší invence. To samé se dá prohlásit i o tomhle filmu. Příběh z drsného zapadákova je absolutně nevýrazný, má příšerně nelogický scénář, jehož vlivem se i postavy chovají hloupě. Režisér, který nemá úplně nezajímavou filmografii, z něj nevytřískal vůbec nic extrovního. 4/10

    • 27.5.2017  07:50

    Protřelí kriminálníci Troy (Nicolas Cage), Diesel (Christopher Matthew Cook) a magor přezdívaný Mad Dog (Willem Dafoe) tvoří partičku, která si v lochu odseděla tolik, že by to pomalu vydalo na trojciferné číslo. Jejich životní styl jsou drogy, alkohol, děvky a kšefty s podsvětím. Jeden takový právě uzavřeli. A jisté mají jen to, že každý kriminálník přijde do pekla. A tak jak se ze sraček snaží vyhrabat hrdina Troy, hrabe se z filmových splašek i Nikča Cage. Za tímto účelem se po letech spojil s démonickým Willemem Dafoem, se kterým na začátku devadesátých let slavil kvalitativní úspěch se Zběsilostí v srdci. A aby se parta netrhala, přibrali k sobě režiséra a scenáristu Paula Schradera, pod jehož kontroverzními písmeny se před lety Dafoe nechal ukřižovat v Posledním pokušení Krista a Cage počítal mrtvé v Počítání mrtvých. Jejich soudobý počin už nijak nekoresponduje s jejich předchozími díly, které nesrovnatelným způsobem čeřily vody kritiky. Jde hlavně o to, v jakých blbostech Cage poslední dobou účinkoval, takže už bylo načase vylepšit si herecký rejstřík. Nejlépe něčím R-kovým, nasáklým zpropadenými charaktery a brakovým masem. Na inkriminovaný kšeft, půjde o únos "mafiánského" batolete kvůli výkupnému, dojde někdy až v zhruba v polovině filmu, jedná se jen o jakousi doplňkovou záležitost, kterou lze vnímat téměř za podzápletku, která je odsunuta v rámci vyprávění na okraj. Skutečnou zápletku bychom ve filmu totiž hledali jen marně. Týpci prostě jen horentně fetují, utrácejí za děvky a až jim dojdou prachy, vrhnou se na kšeft, i když jim je proti srsti. V podstatě se vážně i nevážně snaží o neúspěšnou resocializaci. A tím se právě tenhle film stává zajímavým. Následně si na potíže zadělají úplně jinak, než že by se jim jejich kšeft nějak zásadně podělal. Ale to víte, že se i u něj leccos podělá, jenže tohle film nijak neřeší. Ale to nijak nehraje prim. A samozřejmě tím nejzásadnějším, aby to celé bavilo, je herecké obsazení, z něhož exceluje neskutečný Willem Dafoe. Ten si z filmu udělal vlastní one-man představení, s ním film i začíná, "epický" konec už patří ale Cageovi, který předvedl za hodně dlouhou dobu to nejlepší ze svého hereckého (o)sudu. K mému hodnocení určitě přispělo i to, že je to celé natočené v sympatické nadsázce. A tak můžu tenhle film s klidem označit za to nejlepší, nejpodivnější, nejvtipnější i nejtemnější, co se za poslední dobu ve značně pochroumané filmografii pana Cage objevilo. Lepší už to nebude, s tím nepočítejte. Ale kluk je z nejhoršího venku, alespoň pro tentokrát. 10/10

    • 26.5.2017  08:32
    Detour (2016)
    ***

    Student práv Harper (Tye Sheridan) si vědomě zkomplikoval život. Dost možná, že v budoucnu bude před soudem obhajovat takové týpky, jakým je Johnny Ray (Emory Cohen), sociopat, kterého před nedávnem střetl v baru, a s nímž si dohodl nájemnou vraždu svého otčíma, zodpovědného za kóma jeho matky, do kterého upadla po autonehodě. Nyní bude mít sám na krku vraždu, pokud včas nepřechytračí zabijáka, se kterým se spolu s jeho zjizvenou přítelkyní (Bel Powley) vydal za intrikujícím otčímem do Las Vegas. Film ve své podstatě nedokáže nabídnout čistokrevný thriller, rád by jej povýšil na něco víc, přítomnost psychologických prvků i nechronologického stylu vyprávění, v jehož důsledku se vracíme ve vyprávění o několik hodin zpět, abychom pak plynule navázali na přítomný děj, je v podstatě to jediné, co tenhle film odlišuje od desítky jemu podobných, řekněme rovnou tuctových, míjejících kinodistribuci. Rating R je zde úplně k ničemu, je zcela nevyužitý, drastické i sexuální scény si daly pohov, případně jsou až moc mírně pojaté, pár spoře oděných barových tanečnic se nedá označit za explicitní erotiku. Zkušený britský režisér Christopher Smith, pro kterého je cesta do režisérské elity i po tomto filmu nadále uzavřena, si ve svém scénáři nevyjasnil, jak chce mít svůj film pojatý. Střídaní různých žánrových prvků i odchylek filmu ne úplně prospělo. Začátek navnadí, prostředek je pouštní road movie, dojezd filmu v psychologickém duchu, doplněném o zpomalené záběry, je úplně o ničem. Ke vší škodě se do filmu nepodařilo aplikovat žádné napětí, byť jen zlomek. Nezapomnělo se ani na filmové znalce, v jedné scéně se Harper dívá na film Detour/Objížďka z roku 1945, na nějž režisér odkazuje, když se hlavní hrdina dostane na scestí. Divák může být spokojený s technickou stránkou filmu, kdy vizuál a řada scén jsou pěkné pro oko. Netvrdím, že ve filmu není žádná působivá scéna, jenže když film neústí do kvalitního, zajímavého zakončení, a skončí v mexických sračkách, je výsledný zážitek z filmu v zapomenutelných vodách. Hereckou omladinu si režisér do filmu vybral zdatnou, jen jim ještě příště přihrát i zdatně scenáristicky vypilovaný film. Ne něco, co nasadí tempo, a postupně začne dějově i logicky upadat. 5/10

    • 23.5.2017  10:27
    Zilionáři (2016)
    *****

    Tahle komedie, která vychází ze skutečných událostí, které byly ve značném poměru jistojistě změněny, diváka zaskočí. V podstatě existují jen dva způsoby, jak ji spolehlivě ustát - buď ji po pár minutách vypnete, zapomenete na to, že existuje něco s názvem Zilionáři, nebo se naladíte na její šílenou komediální až splachovací vlnu. A vyřítí se na vás Zach Galifianakis v démonicky šílené vlasové kreaci, Owen Wilson coby výstavní podrazák, Kristen Wiig netradičně na blonďato a Jason Sudeikis jako libový nájemný zabiják. A je zaděláno na legrační hlášky a přehršel přepálených scén, které způsobí, že se jim zasmějete, i když máte blbou náladu. A to se nabízelo, že film o jedné z největších loupeží v amerických dějinách bude pojat jako typický heist movie, biografický thriller nebo akční napínák. I když má od každého trochu, je nutno jej brát jako crejzy komedošku, za kterou je zodpovědný režisér komediálních kousků Jared Hess. Jeho dosavadní režijní počiny se z velké části spoléhaly na herecké obsazení. A právě zde je to nejmarkantnější. A rozhodně z tohoto hlediska je to pozoruhodné dílo. Výhodou je, že divák hravě určí, co si tvůrci přimysleli, ti jej ostatně nijak nepřesvědčují o tom, že mnohé fiktivní scény vydávají za skutečnost. A jsem tomu rád, že se film netlačil mezi seriozní elitu. Určitě se nejedná o jediné dílo svého druhu, které bylo z reálného základu přetaveno do odvázané zábavy, nicméně si nevybavím hned tak žádné, které by jej trumflo v ležérní komediálnosti, která postupem času přidává na šílených obrátkách. Jedná se o jeden z nejbláznivějších filmů Jareda Hesse. Měl kliku, že do svého filmu nacpal skvělé herecké obsazení. Pokud tedy chcete vidět lupiče, jak si z "lupičských" filmů dělají bezbřehou prču s odmocninou na druhou, je tohle jasná volba. 9/10

    • 22.5.2017  21:09

    Ať vás při sledování tohoto bestiálně bezuzdného "špindír offu" provází síla. Budete ji opravdu potřebovat. Jste-li po dvanáctihodinové šichtě, máte-li v útrobách alkoholový tah nočním městem, musíte-li hlídat děti, které vás při sledování z vedlejší místnosti otravují bujarými výkřiky při hraní, neboť partnerka odešla na gynekologii a vrátí se až za soumraku po prstokladu s primářem, jste-li pouliční prostitut na plný úvazek, který si anál léčí hned příští kalné ráno heřmánkovým vývarem, film odložte na jindy. Únavový syndrom i jiné faktory zapříčiní, že 90% procent děje nepochopíte a nepochytíte. Snad za to můžou strýčkové Lucas a Disney, kteří zcela vypočítavě rozšířili své Impérium o tuhle zbytečnost, která se přiživuje jako táhnoucí se hlen na výdělečném universu značky Star Wars, jenže nijak zásadně jej neobohacuje, jen větří závratné tržby. Na skladě byl jen velmi laciný a necharismatický cast. Vydržte ale přes dvě hodiny s herecky nesympatickým kakabusem Felicity Jones, Diego Luna slaví milník, za sto let, co hraje a nikoho nezajímá, dostal až nyní první a zároveň poslední roli v blockbusteru. A nijak žhavé kousky nepředstavuje ani zbytek hereckého ansámblu, který snad byl sesbírán z hereckého smetiště. Jistě se chystáte tetelit nad trikovou složkou filmu. Kroťte vášně, na galaktické souboje si musíte nejméně hodinu počkat, než na ně dojde řada. Kvalitou nijak nepřevyšují ty ze sedmdesátých let, tedy ty z prvopočátků série. Budiž k dobru filmu, že je to jeden z mála atributů, které zabaví a určitým způsobem redukují celkovou stupidnost a prázdnotu scénáře. Další nepřehlédnutelnou součástí série je její hudební doprovod. John Williams je zde zastupován jakýmsi Michaelem Giacchinem, plagiátorem, kterému snad Williams z dobrého rozmaru věnoval svoji nikde nepoužitou hudbu, takže to občas vypadá, že na vás jukne Indiana Jones, dinosauři z Jurského parku a proletí kolem i Superman. Pořádný hudební motiv ale zcela absentuje. Osud některých postav je na konci zpečetěn, je mně to ale úplně u paty, neboť mně jejich konání absolutně nezajímalo, nevyvstal tedy jediný důvod je litovat. Poté, co režisér Gareth Edwards necitlivě odrovnal Godzillu, dal si opáčko, do rukou se mu dostal kalibr Star Wars, který dojebal dokonale nezáživným, předlouhým, infantilním a stupidním podojením. Žádné pozitivní dojmy z filmu nemám. Darth Vader je ve filmu jen na zlomek času, který si zřejmě užil, nicméně já to přetrpěl. Nikdy víc! 1/10

    • 21.5.2017  23:38
    V pasti (2016)
    ****

    Opičí láska k (zlo)duchovi v (pří)jemně mrazivém balení. Dětské psycholožce Mary Portman leze samota a nedostatek penisů na vaginu, tudíž jí šplouchá (na maják), až už vidí "pékádéčka" i v dětských omalovánkách. Je to empatická a vzorná doktorka i macecha, která se už půl roku stará o handicapovaného nevlastního syna, ke všemu se k ní oklikou vrátil jeden její malý pacient, který se hned, co se u ní ohřál, zaběhl v zasněženém okolí jejího domu. První polovinu filmu sledujeme Naomi Watts, jak propadá přízrakům, hysterii a následkům klimakteria, druhou polovinu je už vyklidněná, sice si svůj penis bude muset udatně vybojovat, nicméně už ví, že až (zlo)duchovi vyčiní, čeká ji přinejmenším kvalitní anál líza po jejím nočním, velmi napínavém dobrodružství. Budete-li patřit k těm šťastným divákům, kterým nikdo neproflákne před zhlédnutím VELKOU POINTU, k níž dojde přibližně uprostřed filmu, tak budete ryze šokováni. Ani před ní a ani po ní už vás nečeká nic, co by se jí vyrovnalo. Ovšem pozor! Stačí-li vám vydatné lekání, mrazení v zádech i genitáliích, žena v úzkých uprostřed zasněžené krajiny, pak jste nepochybně na dobré cestě si tenhle thriller náramně užít. Já jsem si nepustil trailer, nic jsem od filmu nečekal, ten měl ostatně mizernou propagaci, bohužel pointu zde některé komenty vyzrazují, ale i tak pohodička. Naomi Watts už má téměř pět křížků na krku, vypadá ale podstatně mladší. Byl jsem vděčný za její křivky, vyšpulený nahý zadek u toaletní mísy, co taky víc chtít s přístupným ratingem, že. A hraje bezvadně. Než Jacoba Tremblayho v budoucnu postihne syndrom všech dětských hvězd, bude stále obsazován do rolí chlapečků, kteří mají nějakým způsobem pohnutý osud. A třetí z trojice je zcela neznámý Charlie Heaton coby po nehodě ochrnutý mladík. Dalších herců už ani nebylo třeba, i když ve filmu účinkuje třeba takový Oliver Platt, ti tři to v pohodě zvládli. Nejpodstatnějším atributem bylo vhodně zvolené prostředí odlehlé samoty, vyvolávající až téměř klaustrofobní pocity. Tím, že jsme se od Maryina domu ani na krok nevzdálili, byla zachována plně klaustrofobní funkčnost lokací. Režisér Farren Blackburn jen velmi zřídka opouští svůj televizní revír, udělal to teprve podruhé. A překvapil, že uměl navodit atmosféru, solidní napětí, jen to v první polovině trochu moc přeháněl s lekačkami, které, jak se záhy ukázalo, v určitém poměru vycházely z psychické nepohody hlavní hrdinky. Produkci samozřejmě na mnoho peněz film nepřišel, jedná se nízkorozpočtový počin. V kinech žádný poprask nesklidil. Ovšem doma, takhle pěkně v noci, může fungovat zajímavě. 8/10

    • 20.5.2017  10:15

    Lasvegaský policista černé pleti Vincent Downs je odjakživa zvyklý pohybovat se mezi šmejdy z drogového podsvětí. Nyní pendluje mezi dvěma nevyzpytatelnými narkomafiány, které obral o jejich zboží, v zádech má nesmlouvavou agentku z vnitřních záležitostí, která ho podezřívá z korupce, samotný Downs má podezření, že ve vlastních řadách má škodnou. A potkalo ho to nejhorší - unesli jeho šestnáctiletého syna. Jamie Foxx se bude muset probít a prostřílet komplexem lasvegaského kasína, aby spasil sebe i svého syna. Proklatě akční noc může začít. Film nijak nepopírá (v titulcích), že přetavil francouzský originál, ovšem to neznalé předlohy nemusí vůbec znepokojovat. Na poli akčního filmu debutující švýcarský režisér s typicky švýcarským jménem Baran bo Odar nedá 90 minut, co film trvá, divákům vydechnout. Neustále je zásobuje akcí, solidně zvládá bitky, dynamické posuny vpřed a snaží se (marně) udělat zcela průhledná odhalení neprůhlednými. Všechno sice bez problémů odhalíte, všechny kličky i zvraty mají tendenci šokovat, jenže protřelý divák už o nich ví, nebo je tuší, dlouho dopředu. To ale vůbec nevadí, film na tom nestaví. Jde v prvé řadě o akční záležitost, která jede bez zastávek, navíc je zabalena v perfektně padnoucím vizuálu. Potěší i nepříjemné scény, v nichž se krevní konzervy pěkně otevřely. Za technický nedostatek považuji, že jsem při všech průhledech do jedoucích aut měl neodbytné podezření, že se použila zadní projekce. Režisér, pro nějž to byl první anglicky mluvený film, se předvedl ve skvělém akčním světle. Jamie Foxx a spol. odevzdal maximum. Na co kritizovat, byl jsem spokojen. 10/10

    • 18.5.2017  07:36

    Verbinski se na to vymázl, zfetoval se a natočil tohle velmi bizarní dílo, které z vysoka kašle na nějaké konvence. Jeho "Zlatí úhoři" tak mají daleko do "otapavlovi" poetiky. Příjezd do čarovných švýcarských lázní není nijak zdlouhavý, mladý manažer Lockhart, který sem zajel jen vyzvednout svého nezvedeného kolegu na příkaz nadřízených, se nestačí divit, když léčící se osazenstvo je samý penzista, ředitel sanatoria zde má všechno na povel a vzduch je nasycený nejen svěžestí, ale je zde i zřetelný puch úchylnosti. A i když měl v plánu zde zůstat nanejvýš den, je kvůli nehodě s jelenem a zlomené noze nucen protáhnout svůj pobyt na neurčito. A bez netu, smartphonu a i televize bývá dlouhá chvíle, Američan se tedy bezelstně šourá "kubrikovskými" chodbami, navštíví místní pajzl se sveřepou švýcarskou omladinou a spřátelí se na první pohled s prostoduchou mladou dívkou, která je chovankou ředitele sanatoria, který čeká, až se z ní stane žena. Film trvá přes dvě hodiny, rozhodně nemá nijak závratné tempo, občas šokuje svojí úchylností, občas je atmosférický, vypointované rozuzlení je roztomile debilní. Celé dílo by se dalo připodobnit k DiCapriově anabázi na Prokletém ostrově, případně je ve hře i E.A.Poe: Podivný Experiment, který se kvůli svému televiznímu zpracování s tímhle filmem nedá posléze srovnávat. Dane DeHaan má něco z DiCapriova zevnějšku, vypadá, jak kdyby dostal prostřednictvím úhořů dávku botoxu, která mu obličej z(de)formovala do slavného herce. Je z něj tedy takový přítulný kříženeček do každé (úchylné) rodiny, o filmu to platí též. Některé obrazy filmu jsou opravdu až nápadně podobné těm, které před tím do svého filmu aplikoval Martin Scorsese. Podstatný rozdíl tkví v uchopení filmu, Verbinski (po)nechal film v záměrně (šíleném) béčkovém syžetu, bez inteligence, a nijak neusiloval jej povýšit (vyjma špičkového technického zpracování)- sanatorium, v němž se zastavil čas, vypadá na současné poměry jak z padesátých let minulého století, úhoři, bizarní postavy, nevraživí zřízenci, krčma s anarchicky vyhlížející mládeží, historka o incestu, která už něco pamatuje...to všechno dává filmu ryzí béčkový ráz. A to ještě diváka čeká velká pointa, jejíž ráz se od zbytku nijak významně neodklonil. A tvůrcům to zřejmě nestačilo, neboť úplně poslední záběr je nejprofláklejším béčkovým postupem, jaký si do vysokorozpočtového filmu může nandat jen režisér, kterému mu už je všechno úplně u paty. Film není prosycen hororovými scénami ve velké frekvenci, ty se vynořují postupně. Pěkně vyvedená je automobilová nehoda s jelenem, která to slibně odstartuje. Pak se zase až tak moc neděje, divák se seznamuje s prostory sanatoria i jeho osazenstvem. Pak už to má větší spád, i když ten filmu docela chybí. Pozoruhodná je scéna s úhoři, v níž je hlavní hrdina hermeticky uzavřen v obří skleněné "kádi" v rámci léčby. Ale na R rating jsem čekal větší sodu z každé scény, vše vyznívá dost úchylně než nějak extrémně drasticky. Největší slabinou je scénář, který se točí kolem incestu, úhořů a "kontaminované" vod(k)y, kterou pacienti pijí, až se jim rozpadne chrup. Se zuby je zde spojená nejdrastičtější scéna vrtání. Finále je celkem v pohodě, všechny tři hlavní postavy -ředitel-blbka-hlavní hrdina - utvoří kolo mlýnský, zablbnou si, uspořádají ohňostroj, ukážou nejnovější trendy v estetické medicíně a více jak dvouhodinový film je u konce. Gore Verbinski zešílel, divákům to bylo ale jedno. Jeho delirium si patrně užijí, až film opustí kino prostor. 7/10

    • 16.5.2017  21:08

    Do života účetního Calvina Joynera vstoupí někdejší školní outsider. Od jejich posledního setkání uplynulo dvacet let, spousta věcí se za tu dobu změnila. Dramatickou změnou prošel i Robbie. Ze školního otloukánka a nechutného tlustoprda je dnes hora svalů, navíc si změnil jméno, k velkému Calvinovu překvapení je agentem CIA - na útěku. Zbývá zjistit, proč se vlastně Bob Stone, jak si dnes říká, rozhodl někdejšího premianta ročníku po tak propastné době kontaktovat. Bude to relativně zábavná jízda, i když hodně nenáročně posazená. Dlouho jsem tenhle film odkládal, nebyl pro mě nijak lákavým zbožím, působil tuctově. Bohužel se ukázalo, že je tuctový. Sympatické herecké obsazení přebíjí tuctové akční scény, které ničím nevynikají a není jich dostatečné množství, z technického hlediska je zradila okatá zadní projekce, chyby ve filmu i ve scénáři jsou poměrně nepřehlédnutelné. SPOILER/Ve finále se ukáže, že někdejší Bobův (proradný) parťák svoji smrt jen zinscenoval a chtěl státní tajemství prodat teroristům, Calvin ho zná jen z vyprávění, nikdy jej neviděl, přesto bez zaváhání neomylně pozná, že je to on, když se objeví znenadání na scéně/KONEC SPOILERU. Příběh nepůsobí úplně ohraným dojmem, má svěží nádech, nějaké originální nápady má, nicméně mu chybí atraktivní uchopení, i co do akčních scén, čímž postupem času sklouzne na tuctovou úroveň. Má něco málo ke dvěma hodinám, jeho přepálená stopáž se stane záhy jeho nepřítelem. Řídký scénář svedl obě herecké hvězdy k "povinné" rádoby vtipné výplni, která spočívala v trapných výstupech, které film brzdily a ubíraly mu na tempu i zajímavosti. Namátkou Johnsonova scénka, v níž dělá falešného terapeuta, sem vůbec nezapadla, veškeré Hartovy výstupy, je to pták, co semlel všechny známé i neznámé afro-americké herce prostřednictvím svého kulometně ukecaného projevu, vše vrcholilo školním srazem a šilhající Melissou McCarthy. Režisér Rawson Marshall Thurber mohl svaly Dwayne Johnsona zužitkovat mnohem akčněji, zkrátka tak výkonně, aby mně nebylo trapně, když se svalovec a bijec nejednou znemožnil a provinilým úsměvem dával najevo, že se nic nestalo. S ústřední hereckou dvojicí jsem byl spokojen, celkem jim to šláplo, z obsahu i náplně filmu jsem už takovou radost neměl. 6/10

    • 15.5.2017  16:13

    Tentokrát něco pro ty, kteří mají rádi ženy 60+. Možná jsem to jen blbě odhadl a žena spadala do kategorie 50+. Každopádně je-li vám 13-, tak máte velkou šanci, že u paničky zabodujete. Trpěla totiž pedofilií. Takže pár intimních chvilek se s ní dalo prožít třeba v bazénu. Stačilo zavolat heslo "Babi, jdu do bazénu", a už jste měli na bimbasovi nenechavého "úhoře", který vjede pod plavky. Vyšetřovací tým se zabýval bábrliným záhadným utonutím. Divák došel k tomu, že pedofilie se zde přenášela z generace na generaci. Nejdřív byl uspokojován syn, po letech vnuk. Ke všemu za tím vším byla jistá pointa, která dávala epizodě dvojnásobně zvrácený rozměr. Řeklo by se, že na odpolední pokoukáníčko už je to poněkud přes čáru. Samozřejmě, že i přes tabuizované téma, se jedná o vysoce korektní přístup k látce. Nečekejte žádné otevřené sexuální scény. Vybavuji si jen žhavou blond bábrli v bazénu, jak chce svého vnuka zasvětit do tajů erotiky, ovšem přeruší jim to její syn, žárlivý maník. Největší řehot sklidí samotné provedení vraždy milfky. Jistě si umíte představit rozlehlý bazén. Osoba, která vraždila, se dosoukala na odrazové prkénko nad bazénem, přičemž bábrli obratně jednou rukou opakovaně stlačila pod vodní hladinu, tlačíc jí vytrvale na temeno hlavy. Každý by se z tohoto směšného manévru vymanil, ne tak babča. Párkrát sebou škubla a hotovo. Úsměvné zabití, respektive utonutí, a upjatý korektní ráz tuhle zajímavě vztahově vyhrocenou epizodu devalvovalo na neškodnou odpolední podívanou, kterou konkurenční Rexovo Prima hafání naštěstí nemůže ohrozit. 5/10

    • 15.5.2017  07:47
    Ochránci (2017)
    ****

    Pokud z nějakého blíže ne(s)pe(cifi)kovaného důvodu ignorujete comicsové adaptace, X-Men a Fantastická čtyřka vám nic neříkají, můžete to vzít oklikou a stavit se v Rusku na Ochránce. V ruských pokusných laboratořích už bylo vyvinuto za totalitního režimu leccos, třeba hokejová sborná a Viktor Tichonov. A jiný koumák jménem August Kuratov stvořil v dobách Studené války čtyři nadlidi, disponující superschopnostmi. Ve skutečnosti bylo stvořeno více takových subjektů, nicméně jen kameňák Ler, ninja Khan, píchačka Kseniya a medvěd Arsus jsou k dispozici, zbytek se někde zatoulal. A tihle čtyři mají zastavit svého stvořitele, který má choutky, jak jinak, ovládnout svět. Film se příliš nezabývá filosofickými výlevy postav, které by byly nějak mimořádně zkroušené a sužované traumatem z jejich jinakosti. Postavy jsou se svým osudem poměrně smířené, jen Kseniya si nepamatuje své felační schopnosti z dob Brežněva. Film šlape především v akčních a trikových pasážích, kterých je přehršel. Technické zázemí se určitě nedá porovnávat s americkým, ovšem došlo v této oblasti k několika příjemným překvapením. Triků je takové množství, že si z nich vybere každý, leckteré jsou videoherního rázu i stylu, mnohé z nich překvapí svojí troufalou rozmáchlostí ve snaze konkurovat západní produkci. Nejmarkantnější je propracovaný vizuál. Tahákem filmu, alespoň po mě, je účast Aliny Laniny, jejíž půvab mně byl znám, ovšem nic netušíc, že se v druhé polovině hodí do latexu, dostal film sexy rozměr. Pojem "ruský sexappeal" platil i pro Valeriji Škirando, která celé akci velela a postupně se zbavoval\a své "sovětské" komisní upjatosti. Filmu chyběl nadhled, bral se mnohdy smrtelně vážně, odlehčených pasáží je jen zanedbatelné minimum. Finále to také nevytáhne moc do výšin. Celou dobu film diváka připravuje na bombastický závěr, jenže ten se nedostavil. Sarik Andreasjan je velice progresivní režisér, co už má zkušenosti se zámořským stylem natáčení, v jeho filmografii se najde i takový počin, jež není obsazen ruskými herci. Celkově se dá napsat, že se nejedná o nic originálního, film se zřetelně inspiroval comicsovými předlohami, které jsem zmínil v úvodu, z nichž nepokrytě po celou dobu čerpá. Jde ale také o srovnání, že čeští tvůrci to nejdále v oblasti comicsů dotáhli na Čtyřlístek, což by splácal i pětiletý retard. V tom případě jsou Ochránci vrcholným počinem ruské kinematografie. 7/10

    • 13.5.2017  11:04
    Jako ty (2015)
    **

    Svět, jak jsme jej znali, zanikl. Zůstala jen emočně prostá komunita soustředěná do uniformovaného Kolektivu, v němž se chodí do práce, bydlí se v úsporně zařízených bytech, člověk má jisté stravovací návyky, místo konzolových her se za nudných večerů, kterých kvapem přibývá, "paří" unylá skládačka (pozor, tvůrci to nevychytali, i hra, jídlo a jiné, mohou vyvolat emoce) ovšem city, včetně lásky, i veškeré projevy s tím spojené, jsou považovány za nemoc, pro kterou zde mají i svůj název - SOS. A usilovně ve výzkumném středisku na tyto emoční neduhy vyvíjejí lék. Žít v páru je něco nemyslitelného. Plození probíhá bezpečnou formou. V takové komunitě se ocitl i zamilovaný pár Nia a Silas, kteří svoji náklonnost k sobě musí úzkostlivě tajit, aby neskončili v detenčním zařízení, z něhož už není návratu. Jediným řešením je únik na poloostrov, kde je (sexuální) svoboda. Podřízenost totalitnímu režimu, vymývání mozků, dystopie, utopie a Husákova neviditelná přítulnost - to není nic nového. Můžu jmenovat desítku spřízněných filmů (Ostrov, Sexmise, Equilibrium...), z nichž tenhle kousek čerpal střípky a formuloval je tak, aby to působilo originálně. Středobodem vyprávění je mladý milenecký pár, ztvárněný Nicolasem Houltem a Kristen Stewart, který má upoutat největší pozornost. Výprava, prostředí i kostýmy jsou proto koncipovány tak, aby nebyly natolik atraktivní a divák mohl takřka nerušeně sledovat, jak dva milenci se společně smějí, souloží a hledají způsob jak z toho ven. Udivilo mě, že se málem cicmali na veřejnosti, ale nikdo si toho nevšímal. Z filmu nejukne žádná akce, nebylo totiž odkud, vše je značně komorní, atmosféricky tlumené. Nikde přitom nekouká žádné nebezpečí v podobě záporáka, který by šel po dvojici. Děj není dostatečně vyhrocen, dvojici v podstatě nic nehrozí, tím pádem odpadlo i veškeré napětí. Mně toho nevzrušivého děje a unylého konceptu přišlo (na bezmála dvouhodinový film) až moc, takže v součtu s velmi rozvláčným tempem se mně dostalo nudné kopírky, která možná kdesi přechovávala sourodou myšlenku, třeba kterak vzniká abstraktní cit, jasně, to přece není myšlenka, že, takže někde tam bylo cosi sofistikovaného, jenže jaksi nebyla možnost to objevit. Tedy konkrétně mně se to zrovna moc objevovat nechtělo. Film z produkce Ridleyho Scotta nemá v konečném kontextu moc co nabídnout. Zcela postrádá možnost být extra zajímavým, je-li divák soustavně uspáván jeho stereotypně nevrušivým rázem i éterickým hudebním doprovodem. Závěr je nijaký, určitě to bylo celé utnuto předčasně. Kristen Stewart a Nicolas Hoult svoji zakázanou lásku předstírali zdárně, nicméně film mě v žádném ohledu nezaujal. Vše v něm prezentované se už vyskytlo v různých formách zpracování v žánrově spřízněných filmech, které tenhle snímek předešly. 4/10

    • 9.5.2017  18:46

    Rodinná zábava jako vystřižená z osmdesátých let. Nikdo by se moc nedivil, kdyby byl pod ní producentsky podepsán Steven Spielberg. A nikdo by se nedivil, kdyby Svěrákovci podali žalobu, že jim námět o Ropácích kdosi v zámoří bez jejich svolení "rebootoval". Jak už jsem zmínil v úvodu, film jede v kolejích osmdesátkových bijáků pro celou rodinu, při jehož sledování si vzpomenete třeba na Goonies. Tomu odpovídá rozsah i obsah příběhu, který je velice prostinký. Mladík Tripp se skamarádí s hodnou potvorou s chapadly, která se živí ropou. Mladík vědom si toho, že o život jeho nového kamaráda usiluje mocná naftová korporace vedená slizkým Robem Lowem, ukryje dobrotivé monstrum do svého trucku. Ten byl ještě nedávno na odpis mezi vraky, nyní je ovšem zásluhou Stvora "vytuněn" a ovládán jako nikdy předtím, takže skáče, leze po stěnách a vůbec vykazuje neobvyklé technické vychytávky. Film baví dost očekávaným způsobem, stejně očekávané je i jeho vyústění. Mistr Spielberg by jistě do něj vetkal vypointovaný humor, více legrácek i nápadů. Rozhodně se film za svoji trikovou složku nemusí stydět. Digitální potvora je sice trochu obyčejného vzezření, děti asi nejspíš nebudou po ní šílet a dávat si ji na batohy a penály, ovšem to, co má plnit, to si plní. A není ve filmu jediná svého druhu. Po vzoru všech správňáckých rodinných filmů celá stmelená parta na závěr podnikne velkou záchrannou akci. Chris Wedge si poprvé režijně vyzkoušel hraný film. Má za sebou na poli animáků značné komerční úspěchy, třeba Doba ledová a Roboti jsou filmy, se kterými slavil v minulosti velké úspěchy. O tomhle jeho počinu se to říct nedá. Ne, rozhodně není špatně zrežírovaný a zahraný. Herecké obsazení nižší svítivosti přesně odpovídá duchu filmu. V hlavní roli neokoukaný Lucas Till, jeho kamarádku hraje hvězdička Jane Levy, ano, ta, co čelila slepému starci v hororově pojatém Don´t Breathe (Smrt ve tmě), další herecká skvadra přesně vystihuje pojetí filmu. Jen tenhle film v podstatě nenabízí nic výjimečného, co by jej oddělilo od rodinné produkce dávnověku, která to měla v současné nabušené konkurenci zatraceně těžké, aby uspěla. Nudné odpoledne ovšem zaplácne více než spolehlivě. 6/10

    • 9.5.2017  08:36

    Byla doba, kdy bohatý Conrad nevěděl co s penězi. To skončilo, když mu jeho rodiče pro jeho nepřístojný postoj k životu zatrhli finanční zdroje. V takovém krizovém období je nejlepší náplastí láska. Ta se dostaví v podobě krasavice s tváří Olivie Wilde. Už úvod tohoto podivně instruovaného filmu, který kombinuje hned několik žánrových odnoží, nevěstil nic světoborného. Divák je vpraven do ospalého tempa, které korunuje debilní hudební doprovod, přičemž film si pohrává s poetikou a rád dodá jeden "sofistikovaný" dialog za druhým. Jasonu Batemanovi má být kolem třiceti, vypadá na padesát. Už to, že nad ním v jeho věku určitým způsobem rozhodují rodiče, je doslova příšerné. Nejhorší ale je, že celý film se nezmůže vůbec na nic. Nepřijde s jedinou scénou, která by nějak bavila, nedostaví se žádný zajímavý nápad. Film osciluje mezi romancí lidí neurčitého věku a (b)análním sociálním dramatem, jenže obojí si vzájemně natolik překáží, že je to jen napěchováno nudou k prasknutí. Musíte se prokousat nudnými scénami, ve kterých se jen žvaní, klábosí a chodí podzimním městem od ničeho k ničemu. Vydržet takovou píčovinu dalo práci. Film se mnohdy jevil delší než byl. Klidně by mohl ve své zdlouhavosti konkurovat všem tříhodinovým eposům. Akorát tedy, že si až tak moc rád hrál na ukrutně, úplně nejvíc zamyšlený film, který by rád sdělil nějakou ukrutně inteligentní myšlenku, akorát nevěděl, jak to ukrutně provést, aby mu divák předčasně ukrutně nepošel přeukrutnou nudou. Je s podivem, proč na film kývl Jason Bateman a Olivia Wilde .Žádný komerční a umělecký úspěch z toho nekoukal. A tak jsem alespoň vděčný, že v něm právě Olivia hraje, je to jediný důvod ke zhlédnutí filmu. Kdo u něj neusne, je králem filmové nezábavy. 2/10

    • 6.5.2017  21:34

    Stýská-li se vám z nějakého prostého důvodu po době, kdy socialismus reálně skončil a kapitalismus ještě reálně nezačal, tenhle filmový počin vás bezpečně přenese do zatuchlých ulic, v nichž lze ještě cítit bolševický odér, přesně půl roku před rozdělením Československa, což není nijak podstatný údaj. Originalitou i banalitou nasáklý příběh se odehrává tři roky po pádu totalitního režimu a točí se kolem kosterního nálezu, jehož identita je spjata s mužem s nepříliš vyjasněnou minulostí. Celý příběh je následně zahlcen množstvím (převážně negativních) postav, na které si došlápla jejich (estébácká) minulost. Tenhle novodobý počin vnímám především jako bizarní úkaz, který spolehlivě zapadá do malé, nepříliš rozvětvené rodinky nemnoha podobných počinů, které mají jeden společný rys - působí sebeparodicky a nedokáží se z toho vymanit. To hlavní, na čem měl film stavět, tedy silný a přehledný příběh, přehledné motivace postav a jejich přehledné rozdělení úloh v příběhu, se záhy vytrácí a převládá jen zručně odvedená brutalita a precizně odvedená výprava, která věrohodně imituje počátek devadesátých let minulého století. Červeného kapitána je ve filmu ukrutně málo. Tuto temnou postavu ztvárnil temně Oldřich Kaiser, kterého je v celém filmu tak na deset minut, prostě by to chtělo, aby byl ve filmu více, když už nese název této postavy. Vážné charaktery mu svědčí. Nebyl zdaleka jedinou zajímavou akvizicí, v podstatě všichni herci odvedli nadstandard, který u nich není běžně k vidění. Do filmu byl ale obsazen i Michal Suchánek, vůbec nejhorší herec na charakterově vyhrocené role, polovinu svých replik drmolil, když jej kamera ukázala v posmrtném stavu, budilo to úsměv. A tak to bylo s většinovým obsahem filmu. To, co mělo působit vážně a dramaticky, bylo k smíchu, nebylo rozhodně pravidlem, že vždy tomu tak bylo, většinou platilo, že ano. Film si moc nepotykal se zvukem. Hnusné předabování herců bylo rušivým elementem. Konečně můžu napsat, že i český film vykazoval scény, které by se daly označit za akční, navíc byly slušivé, nedokázaly ale potlačit podvýživený scénář, jemuž chyběla dramaturgická vyváženost. Je fajn, že se ale našel někdo, kdo má dost stereotypní české produkce, vychrchlávající nekonečné seriály a podbízivé komedie z vesnického prostředí. Producent Michal Kollár, který tímto počinem režijně debutuje, může dál pokračovat v režírování, pokud ovšem bude natolik důsledný v tom, že jeho vážně míněná díla nechtěně nesklouznou k absurditě. 6/10

<< předchozí 1 2 3 4 40 80 119 158
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace