kingik

kingik

David Kraťásek

okres Brno
profík, recenzent

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 43 85 127 169
    • 27.5.2018  09:25
    Smrt čeká (2016)
    ***

    Wrestleři sobě. Tenhle akční snímek se ani trochu nesnaží přijít se špetkou něčeho nového. V podstatě jen průměrnou formou zopakuje všechno známé z jiných béčkových akčňáků. A to je chyba. Dokonce film podezřívám, že scénář ležel kdesi zapomenutý v šuplíku Stevena Seagala, v dobách jeho největší slávy se nestihl realizovat. Nasadil se krasoň Dolph Ziggler, šampion WWE, jinak známý i coby Nick Nemeth, je tedy hezké, že tvůrci mysleli i na masturbační nároky divaček, který je značně v bitkách nepřemožitelný, hrál fajn. Kupodivu akce je fádní, největší atrakcí filmu je závěrečná automobilová honička policejního dua s autem plným Rusáků. Ale ani tu neshledávám příliš extra natočenou. Samotná zápletka o malém chlapci omotaném výbušninou kdesi na neznámém místě, přičemž ruský iniciátor této pomsty je po smrti a jako jediný věděl, kde se ohrožený chlapec nalézá, by skvěle zapadla jako epizoda do krimi seriálu na odpoledne, z celovečerního hlediska to nemá grády, nevzkypí to krev. Méně náročný divák určitě přijde na chuť dobrému hereckému obsazení. Katharine Isabelle je sice s detektivním odznakem spíše sexy než uvěřitelná, ale je zde i Glenn Jacobs zvaný Kane v kladné roli policejního kapitána, přičemž sympatické obsazení kompenzuje značnou ohranost scénáře. Hlavní hrdina je suspendován, nevyrovnal se s tragickou smrtí svého synátora, masturbuje nad Valerií Kaplanovou a tak dále. Prostě ohranost maximální. John Stockwell a spol. vsadil tentokrát na rutinu. A tak jeho snímek nepřináší nic, co by divák neznal z akčních filmů spřízněné kategorie. Pro někoho může být toto zopakování Matkou akčnosti. 5/10

    • 26.5.2018  08:47

    Pan Renč se staví na stranu nadržených zoufalých žen před dovršením jejich čtyřicátého roku života plném rozvodů, dětí, (nepodařených) milostných avantýr a oddaných kamarádek trousících rady do zpackaného milostného života. Tohle je příkladné vybočení režiséra a příkladné vybočení scenáristky. Paní Pawlowská dodala sebevykrádací produkt (výsledek se údajně podstatně liší od její knihy), kterým vycucala své Díky za každé nové ráno i Kdopak to mluví, Renč se vrátil na vlnu Románu pro ženy. Jejich společný počin osciluje mezi oběma výše zmíněnými díly, je však zásadně odlišný ve svém tvůrčím přístupu, často se vrhá do stylizace, z níž se nedá vybřednout. Vedlejší postavy jsou úděsně namaskované (Dvořák, Kraus), hrají starší postavy než ve skutečnosti jsou (Bendová), případně jsou nadbytečné a nežádoucí (Kříž a jeho farář, démon a sv.Petr v jednom). A je z toho mišmaš, který má nesourodé dějové uchopení a Kláru Issovou, která je obětí sexistických kanonád. Ještě že je tak schopná zcela zapadnout do bláznivě přebujelého konceptu, který by spíše obstál u debutantů než u zkušených a protřelých tvůrců. Ale jo, bavil jsem se tak nějak středně. Je to svižné, není to ohrané, nemá to lacinou technickou stránku i počáteční retro výpravu, je to neforemné, blbosti tomu nescházejí. Ale pokud pana Renče tohle baví točit a paní Pawlowskou tohle psát, nemám s tím problém. Jiní diváci jejich komediálně odvázané hrátky nepochopí, ušklíbnou se nad nimi a budou je pokládat za jejich tvůrčí selhání. 6/10

    • 25.5.2018  09:52

    Může být divák vpraven zpět do děje, když poslední celý díl viděl před nějakými osmi lety, a dodnes je z něj traumatizován? V podstatě může, jen následky svých činů si ponese dál. To se takhle dozvíte, že má zemřít jedna z hlavních postav, doktorka Andrea Hanáková je postřelena představitelem záporné role. Doporučuji si k té Hanákové epizodě otevřít láhev Hanácké, jinak budete mít vážnou újmu na mozku i genitáliích. A než se k tomu postřelení dostanete, musíte absolvovat lobotomii. Tenhle díl šel ještě dál. Většinou se v něm řešil výběr jména pro mimino, co vzešlo z jakéhosi perverzního milostného doktorského trojúhelníku. A víte jaké jméno vybrali? Vybrali jméno Benjamínek(!!), normálně to šli zapsat na matriku. A to už jsem nevydržel, vypnul jsem to. Fajn, beru, ať si tvůrci frčí na cracku, heráku a vařených karamelách, proč s tím někdo uráží národ, to neberu. Za dva mnou sledované díly nebyla vyprodukována jediná smysluplná replika, samotná scéna zastřelení byla otřesná, vrcholem byla volba jména, což zabralo celý díl. Idiotské postavy mají super jména, Vilík, to bylo snad ve Včelce Máje, ne?! Ne, končím, seriál ode mě dostal svoji druhou šanci, ovšem způsob jeho napsání a natočení se vymyká naší sluneční soustavě. 0/10

    • 24.5.2018  19:44

    Mimozemšťané, co slyší i trávu růst! Rodinka kolem Emilky Blunt si nuceně odpírá luštěniny, ale je jim to prd platné. Hlavní je, že tenhle film nalákal do kina Máňu s Edou, tedy pár, který byl naposledy v kině v roce 2002, tedy v době spřízněného filmu Znamení, s velmi obdobnou režií, jakou Krasinski uplatnil i na tento svůj film. Máme zde nového M.Nighta Shyamalana v dobách své zdatné formy, jen mě to už jaksi neuchvátilo, atmosféra mě nečapla, nudil jsem se, se závěrem jsem nebyl spokojený. Ke všemu má film řadu nedomyšleností. Stačilo, aby rodinka přesídlila na hlučné místo, a už by nemusela řešit úzkostné ticho a znakovou řeč. A bylo by po filmu. Budu mít dalšího potomka v takovýchto krajních podmínkách? A řve Blunt při jeho "výrobě"? Mám v baráku zbraň, proč ji nepoužiji dřív. A mnohé další. A proč vlastně tvůrci začali postupem času svévolně porušovat vlastní nastavená bezpečnostní pravidla?! A právě tyhle nezodpovězené otázky přebíjí film, který není tak strhující, jak mnozí uvádějí, je trochu uspávací. A hlavně by potřeboval natáhnout tak o půlhodinu. Když se to začalo rozjíždět, přišel rychlý konec. Atmosféricky na tom film není špatně. Ti, co na tom bazírují, by nemuseli být v tomhle ohledu zklamáni. Marco Beltrami vykouzlil svým drásavým hudebním doprovodem napětí v mnohých stěžejních scénách. Trochu podezřívám produkujícího Michaela Baye, že Krasinskimu s filmem režijně vypomáhal, protože po bídně pojatém předchozím počinu Hollarovi, se tento režírující herec vybičoval k slušnému režírování, sice s tímhle stylem přišel před drahnými léty výše jmenovaný slavný režisér, ale jo, beru ho. Gore tristní. Nestvůrky slaboučce designované, spíše k zasmání, nemám tušení, kdo by se jich lekl. Herecky optimální, dospěláci průměr, z dětských herců byl cítit autentičtější prožitek s příměsí strachu. Film nedoporučuji, ale ani nijak od něj neodrazuji. Do kina bych se na něj nevybral, musel bych se patrně zabavit i jinými činnostmi, jako třeba zdárná deflorace sličné uvaděčky, případně auto-felační cvičení. Pro mizivý výskyt hardcore scén je film určen zejména pro hororové prvňáčky. Zkušený harcovník se soft zpracováním (horor mládeži přístupný) opájet nedá. 6/10

    • 22.5.2018  15:51

    Eli Roth se režijně nepřekonal, některé stěžejní a vyhrocené scény mohly být rozhodně intenzivnější, vytáhl však Brusku Willise z osidel primitivních filmů, což je vlastně při jeho současném kariérním propadu velká zásluha. Bruce se mu odvděčil tím, že hraje typického Bruce, kterému jeho chirurga na sále tolik žrát nebudeme, ovšem (pouliční) přestřelky, které z akční složky převažují, jsou jeho tradiční parketa. Přemíra originality z filmu nečiší. Dokonce bych byl i pro nějaký závěrečný zvrat, nic takového nepřijde. A tak sledujeme Bruce, jak zarputile jitří stopu po aktérech přepadení jeho ženy a dcery, po němž manželka už vyspává na hřbitově a dcera se nadějně probouzí z kómatu. Bere spravedlnost do svých rukou a mstivě se plíží chicagskými ulicemi. Jak blízko či daleko má film ke svému původnímu filmu, z něhož vychází, to si netroufám odhadovat. Starou krimi s Bronsonem jsem nikdy neviděl. Nemusel to být špatný film, i tak odhaduji, že rozdíl bude hlavně v uchopení látky. Roth je přístupný hrátkám, které touží mít nad násilím nadhled i přehled, určitě ne vždy se mu to daří. Nejednou je film rutinním moderním thrillerem, který násilných scén má limitované množství, což zvláště u Rotha zamrzí. Vůbec se krvelačně neodvázal. A postupně z filmu vyprchá i napětí. Hlavně v závěru je znát, že už (brutální) nápady došly. Vyloženě se mně nelíbil přístup místních médií. To byly rušivé pasáže. A navíc to není žádná vizuální bomba. Práce s herci je nadmíru kvalitní. Zločinci jsou zahraní zajímavě, rodinka v ohrožení má nestárnoucí Elisabeth Shue, Rothem broušená sympaťanda Kirby Bliss Blanton se dostaví v celkem netypické úloze. Jen Vincent D´Onofrio v roli bratra hlavního hrdiny vykazoval nadbytečný výskyt. Pokud nutně netoužíte po originálu, tenhle remake kousek by vám mohl přijít vhod. Určitě se jedná o nejlepší film Bruce Willise za hodně drahnou dobu. 7/10

    • 22.5.2018  15:04

    Eine echte deutsche humor. Jakmile ja dosfedet se, že do kin jit tžety teil, ichned jsem absolfofal pofinnou kino štaci Stuttgart-Hannover-Berlín, kde ich und moje mandželka Gerdi tolik se nažechtat, až nas chceli fifest z biograf. S filmem nefifstal kein problem, aber delka ist zu viel. Zmita se mnou narodny chrdost, unsere serie ist echte komedy, ktera je blasnyvim kukanym na echte deutsche cherce. Jediny fymykajici se arijskym požadafkum je kofolovy Schauspieler v chlafny rohli. Fy mate Sagvana, my mame M´Bareka, ktery chraje sehr gut. A my se žechtali jecho eskapadam. Das war unglaublich! A už neplaty, že tschechische cholky ist nejkhrashnejschi, my hast eine deutsche Gwyneth Paltrow, chrala učhitelku. Prafda, ta delka bez silne sapletky to kazila, ale my nemame zaostale pochadky jako fy, my se umime bafit ponemecku. My mame Heidi Klum, a až ji opicha cely Tokio Hotel ze fšech stran, bude zase unsere. My mame Bayern Mnichov, a až zmizi Lewandovski, bude zpet i naše chrdost, fi mate jen Trošku, my mit tuchle chumornou serii, co ma sprafne ftypy. Ja rad se kukat na naše narodny poklady, co zde od dob našcheho milofaneho Vlasty Buriana nebyly. Musim fšak fer dodat, že napady postupne došly. A dalši pžipadny dyl už tolik nefychližim. Tžety teil ist genug. 6/10

    • 21.5.2018  19:56
    Anon (2018)
    *****

    Specialista na nízkorozpočtové scifárny, které mají áčkový rozměr i sofistikovanou originalitu, je zpět. Andrew Niccol si pro svůj comeback stanovil, jak je jeho dobrým zvykem, nižší produkční náklady, na pyj nasadil po letech jeho osvědčenou Amandu Seyfried, přihodil spolehlivého Clive Owena a navrch napsal ultrafantasmagorii z blízké budoucnosti o sériovém vrahovi, který se umí hacknout do mozku a svým obětem těsně před smrtí zprostředkuje vidění z pohledu své osoby. Už se sice nedozvím, zda Niccol zůstal tragéd přes akci, film je téměř prostý akce, nicméně nevzpírá se explicitnějším erotickým vsuvkám, takže už divák nemusí fantazírovat o poprsí hlavní herečky, což je i nový prvek v jeho režijním přístupu. Seyfried je sice spíše zvyklá, že její filmy jdou do kina, tentokráte tomu tak není, jedná se o Netflix platformu. Kupodivu po technické stránce tento počin určitě předčil dosavadní lacině vyhlížející režisérovu tvorbu. Tempo vyprávění je pomalé, čímž slouží k tomu, že se v příběhu dá orientovat, i když méně pozorný divák může ztratit nit vyprávění. Zdánlivá průhlednost zápletky je vlastně stavěna pro nečekané vyústění/odhalení identity vraha, což ale určitě není nejsilnější část filmu. Mnohem zajímavější je průběh, nejednoznačnost charakterů, byť se to neobešlo bez klasických klišé typu traumatizovaný detektiv ze ztráty potomka, inklinace k chlastu, šlapkám. I tak má film porci režijních nápadů, které (svojí nereálností) zaujmou a drží děj. A hlavní dva protagonisté jsou ideální volba. Amandu Seyfried bych sice nebrousil každý den, v tomhle filmu je ale použitelná. Slabšímu zakončení/rozuzlení naštěstí předchází zajímavá režijní forma a pocit kvalitně odvedené práce, která zhusta plodila příjemné scifi plodiny. 10/10

    • 18.5.2018  08:33
    Noční hra (2018)
    **

    Skutečně Nočníková hra. Po tomhle stupidním a nevtipném výlevu imbecility a idiocie celkem lituji, že jsem strhal Hru s Douglasem, koncepčně podobný film. Max a Annie jsou mimořádně soutěživý manželský pár a podle toho vypadají jejich večery v kruhu přátel, kdy se pravidelně setkávají při předvádivém a teatrálním zápolení ve znalostech herců a filmů. Kdyby se setkávali odpoledne, nebyl by v tom rozdíl, jen název "Odpolední hra" by se zřejmě neujal. Ovšem Game Night také nemá tak úplně přesný překlad. Bratrská rivalita mezi Maxem a jeho bratrem je natolik vyšponovaná, že předčí jakýkoliv rámec běžného soutěžení. Maxův tak trochu tajemný bratr je náhle unesen, vypadá to, že tohle není jen pouhá hra. Parta nadšenců (tvořena třemi páry) se vydává unesenou oběť hledat do nočních ulic, a film počíná jet na své nekonečné vlně kolosální trapnosti. Ve své počáteční fázi je film ještě snesitelný a snaží se budit pocit sofistikovaných hrátek o čas a komediálního ducha. Náhle se však to celé překlopí do nesnesitelně uřvané jízdy, která nemá žádné vtipné momenty, přesněji řečeno nemá tyto momenty dobře převedené a zahrané. Výkony Jasona Batemana (producenta filmu) a Rachel McAdams jsou ryze amatérského ražení, přičemž je zklamáním, že film netáhnou oni, ale herci ve vedlejších rolích. Samozřejmě nejsou to žádné zajímavé role, jen je na ně lepší pohled, než na hlavní duo, které neustále zmiňuje slavné herce ve slavných filmech, přičemž je to to jediné, čím je film zábavný, pokud jde o dialogy. A pokud jde o akčnost, je na tom film nejlépe, když jde do bláznivých extrémů, jen je toho pomálu (viz scénka s psíkem potřísněným krví). Naprosto zoufalý je závěr s nasazením "pana Dextera", jo, to bolelo. Mě překvapilo, že herní koncept je málo (řemeslně) využit. Kde mělo nastoupit napětí, řeší vehementně jiný angažovaný pár milostnou a zcela absurdní avantýru s celebritou z minulosti. Pro děj to bylo zcela neužitečné. Pokud si myslíte, že vás film převeze, přechytračí, tak pokud vám k ošálení stačí jeden policejní zoufalec, tak máte vystaráno. Z filmu se dá zapamatovat pár scén, v nichž krouží dovedně kamera kolem aktérů (viz scéna honičky s ukradeným vzácným vejcem). Ovšem daleko horší je, že si budu pamatovat Rachel McAdams, jak tím nejhorším přehrávaným způsobem předvádí památnou scénu z Pulp Fiction. Režijní duo Daley a Goldstein by se mělo rozpojit. Gagy jim nejdou, to, co jim připadá legrační a vtipné, já shledávám mizérií. A tenhle film je komplet mizérie bez nápadu. Pardon, koncept byl zcizen, jen velmi natahovaně nudně i dysfunkčně recyklován. 4/10

    • 16.5.2018  11:38
    Pomsta (2017)
    ****

    Příliš obehrané na to, aby z toho divák byl na sračky, ale každý Frantík by si měl po francouzském milování natočit svůj vlastní "explojťák". Tak zde máme další rozezlenou, čtyřicetikilovou italskou Jessicu Alba s dokonalým pozadím a diskutabilními hereckými schopnostmi, co je napumpovaná estrogenem a zhrzená za hrubou urážku jejího genitálu. Sama uprostřed pouště, s pahýlem v bříšku po nedobrovolném pádu z útesu, která nese svoji kládu, až si ji vezmou do péče mravenečci, kteří usoudí, že není třeba o půlnoci volat mravenčího doktora Ratha, neb mladá žena se přes noc zázračně zotaví, stejně zázračně změní barvu porostu na hlavě, projde procedurami salonu krásy a navštíví e-shop s hadříky Lary Croft, aby pak mohla vyčinit třem násilníkům, kteří si u ní uschovali na dobu neurčitou svoje DNA. Scéna znásilnění je prachbídná, ovšem krevních konzerv se na cestu pouští přibalilo dostatečné množství. Překvapením je, že takový typ filmu bych nečekal natočený ženou, i stalo se. Coralie Fargeat má režijní schopnosti posazeny úplně jinde, než leckteré její kolegyně, které točí osvědčené romantické filmy na pohodu. Tenhle film je těkavý, negativní, nic pro slabé povahy. Je jednoduchý a úderný. Jen mě štvalo, že na ty nejméně realistické scény byl kladen značný důraz i délka jejich trvání. Když je mladá žena napíchnutá na výčnělku stromu, je to sadistická podívaná, která nemá s realitou nic společného, to samé platí i o regeneraci zranění o několik políček dál. Za Matildu Lutz hraje její pozadí, neb její ztvárnění postavy ke mně vůbec neproniklo. Likvidace nehodných maníků není až tak nápaditá, jako rozhodně pořádně krvavá. Naprostý vrchol tvoří finální naháněná ve vile. V podstatě je to film o čtyřech hercích. Po spřízněné sérii typu Plivu na váš hrob tohle dílko nemůže naprosto nikoho šokovat, zaskočit. Překvapením je ovšem režie, která je natolik kvalitní (až na jeden odraz natáčecího štábu na karosérii auta) i sadistická, že vlastně musím uznat, že i ženy mají své sadistické dny. 7/10

    • 14.5.2018  21:00

    Absolutně neoslnivé králičí srandičky. Dospělí je povinně zvládnou, caparti kolem pěti let budou nadšeni. Králičků a jiných zvířátek je pěkná porce, není moc scén, v nichž by nějaké to (CGI) mluvící zvířátko nebylo k vidění. Jen ta animace není úplně vrcholná, její kvalita je proměnlivá a kolísavá, občas to vypadá až druhořadě. Z animace jsem nešel do kolen. Je ale fajn, že se tvůrci zřekli kombinace živých zvířat s animovanými, čehož už jsem v minulosti u podobných druhů filmů byl svědkem. Úplně nejhorší je děj. Zápletka v podstatě nijaká nosná. Starý McGregor (Sam Neill) nenávidí králíky, co mu ustavičně chodí plenit jeho úrodu zeleniny. Starého zahrádkáře McGregora skolí infarkt při jedné potyčce s ušáky, které vede králičí provokatér Petr, jeho místo na anglickém venkově zaujme frustrovaný synovec a dědic v jedné osobě, který zrovna také není fanda do chlupáčů. A to je celé. Kladné řady hájí spolehlivá Rose Byrne, která na čeládku ušáků nedá dopustit. Domhnall Gleeson je ideální volba, chcete-li mít ve filmu blba, který králičí války nezvládá, neustále je potlučený a zničený, tak jeho obsazením nic nezkazíte. Film je na střety králíci vs.on bohatý a tím tak zakrývá, že se scénář nijak s nápaditostí nepřekonával. A navíc prostředí anglického venkova neshledávám dostatečně atraktivním. Will Gluck film podobného ražení ve své filmografii doposud nemá. Pral se s touhle novou výzvou statečně. A příznivci sličné Margot Robbie se budou muset tentokrát obejít bez jejích tělesných předností, neb je vypravěčkou příběhu a také propůjčila jen svůj hlas jedné ze zaječic. Máte-li menší drobotinu, jděte do toho, jinak můžete vynechat. 5/10

    • 12.5.2018  09:17
    Čertoviny (2017)
    ***

    A teď jednu hezkou, milou, jihočeskou...čerto(píčo)vinu. A nebudu Troška(ř). Tak už si tak nějak divák zvykl na Zdendovy nezbedné reparáty, kdy se náhle umělecký tvor zklidní, má to své pojednání méně uřvané a více provoněné senem, loukami a lesy. Náhlá absence fluidovitých žvatlajících čertíků i Luciperů se Slavíkem v hrdle je vítána. Když ovšem pohádka pozbývá nápady, omílá postavy, kterých je v pohádkových érách nepřeberné množství, čerti i triky spadají svojí úrovní do dob normalizace, je prostě něco na Troškově opravné zkoušce špatně. Na začátku z pekla pláchne hříšná duše, ne, není to žádný zkorumpovaný politik, frnkl jen Holub, konkrétně Radek, průsvitně vyvedený. Neuhlídali ho dva mladí a nezkušení čerti, Prachař s Benediktem, kterým je uložen pekelný trest od Lucipera. Mají se vydat do světa a přivést do pekla hříšníky. Nápad to je, sice zavání Andělem Páně, ale můžeme být za něj ještě rádi, neb je na dlouhý zbytek pohádky tím jediným, zábavným. Usuzuji, že pohádky jsou nadále primárně určené dětem, tudíž naprosto netuším, co by ve zdlouhavých devadesáti minutách trvání mělo přitáhnout jejich divácký zájem, co by jim mělo připadat atraktivní a kouzelné. Většina děje je soustředěna do fádní vesnice, na fádní statek, případně do obyčejných okolních hvozdů. Ve filmu pořád svítí slunce a vládne jedno parné počasí. Do děje po pár minutách vstoupí dvě zásadní záporné postavy, zlý a hamižný pantáta, který po všech ustavičně řve, ano, chcete-li někoho uřvaného, obsaďte Oldřicha Navrátila (chválím), a zlý Kopyto, příslušně zlý Míra Nosek (chválím), který je nejbohatším sedlákem a zároveň největším gamblerem v celém širém okolí. Nikoho nezaskočí, že pantáta má dceru (Sára Sandeva), která už u sebe objevila klitoris a že jediný čeledín Jenda to s ním umí, až holčina trucovitě odolává návrhům jak sedláka, tak i tajemného hraběte (David Gránský). To samé se týká čeledína, na toho je nasazena zámožná kněžna (Jana Bernášková). Po vteřině je každému jasné, kdo na zamilovanou dvojici tajemné a bohaté postavy, které mají prověřit jejich neskonalou lásku, tak zněla v druhém kole sázka mezi vyslanými čerty a Luciperem, jinak z nich bude uhlí, nasadil/narafičil. Jen Troška má dojem, že jeho scénář je patřičně neprůhledný a sofistikovaný. Divák může být zaskočen jen hustým počtem nesmyslů, které se do filmu vloudily, namátkou můžu uvést to, že když postava A se promění v postavu B, neměly by se tyhle postavy nikdy spolu setkat ve společné scéně, k čemuž došlo. Když chci uštknout někoho hadem, neměl by tento exemplář budit dojem, že pláchl chovateli z terária. A triky? Je jich Troška, polínka, která se sama pohybují, to snad nikoho nevzruší. Luciper Karla Dobrého má děsnou paruku, ta jeho solidní projev celkem dehonestuje. Čerti i peklo, do kterého nahlédneme sporadicky, to prostě nemá kvalitu. A na um se dere i otázka, kde Troška pořád bere ty jinochy, kteří mu patrně ochotně skáčou z postele rovnou do pohádky, v důvěru jejich hlas už tolik nemá, neb postsynchrony jsou věčné. Chválím hudební doprovod, Krkoška nezklamal. Většina kladných postav nemá charisma, je to rozvleklé, technicky zaostalé, pohádka bez kouzla nemá naději na věčný evergrýn. Jednou se vidět určitě dá. Prostě Troška reparát zvládl, rozhodně ale ne nějak čertovsky výsostně. 5/10

    • 11.5.2018  08:52
    Wildling (2018)
    ***

    Největší záhadou tohoto psychoanálního patvaru, který jednu chvíli klepe na dveře Twilightu, aby pak o pár chvilek později aplikoval řídkou lesní anabázi z jedničky Ramba, přičemž do toho míchá asi desítku těch nejbéčkovějších hororů za uplynulou generaci, je produkční i herecká účast Liv Tyler. Ostatní záhady kolem původu náhle osiřelé zaostalé dívky, která od narození byla izolována od okolního světa v místních hvozdech agilním Bradem Dourifem a pod patronát si ji bere právě Liv coby ukrutně hodná a chápavá šerifka, jsou zcela jasné. A to nemusíte disponovat dedukcemi génia. Naprosto průzračný dějový ráz diváka ničím nezaskočí, ničím nevyvede z míry a i gore se smrskne jen na pár hůře identifikovatelných kousanců, neb většinou v lesích vládne tma. Ke všemu je představitelka hlavní role Bel Powley nevzhledná a nesympatická. Je ročník 1992, hraje šestnáctiletou. Nádherná Charlotte Ubben hraje party girl, jen pouhý štěk, ta měla jít do hlavní role. Strašný byl i nápad obsadit James Le Grose, jeho lesní píčus ve zvířecích kožešinách byl iritující. Hodnocení zvedá daný koncept, který dohromady prověřil v rámci možností nadlimitní režijní schopnosti Friedricha Bohma, který podnikl uspokojivou proměnu škaredé hlavní hrdinky ještě ve škaredější hlavní hrdinku. Chudák Liv, asi si myslela, že na film, který zaštítí svým jménem, budou proudit davy, které si vyžádají pokračování. Film je i tak koncipován, ale samozřejmě žádné pokračování nebude. Určitě lepší byla první (naivní) polovina filmu, hrdinka přicházející o chrup v nemotorném náručí sličného outsidera, bratra šerifky, ta druhá se prostě zvolna propadala do rádoby brutálně temných hvozdů, kde už se nevyskytlo nic nápaditého, strhujícího a zajímavého. Vizuál ok, tmy mohlo být méně, technická stránka byla proměnlivá, gore neoslnivé, maska "vlkodlačí" strašilky ucházející. Pocit průměrně odvedené práce prostě nevymizel. 5/10

    • 9.5.2018  09:28
    The Trust (2016)
    ****

    Loupež z druholigové soutěže, za níž sveřepě kope dvojka Cage & Wood. Bez pořádného trenéra, bez atraktivního hřiště a s herním systémem, který je doposud méně aplikovaným. Cage s Woodem a jejich charakterová nesourodost je tím zdaleka nejlepším z celého filmu. Cage vykazuje temnou maniakálnost, Wood oproti němu uvažuje racionálně a má pud sebezáchovy, když jde do tuhého. Příběh policistů, kteří sejdou ze své cesty a dají se na dráhu zločinu, v tomto případě je to vyloupení trezoru drogových dealerů, není vůbec nic objevného. Existuje úctyhodná řádka filmů podobného ražení, které jsou kvalitněji i lépe natočeny. Tenhle od té dlouhé řady odlišuje jeho nestandardní ráz, který se během filmu několikrát změní. Samotný průběh loupeže není nijak strhující či pozoruhodný, neshledal jsem jej ale ani nijak nudným, objev v trezoru také není nijak převratný, ovšem film se vzpírá zaběhaným rutinním schématům, aby do nich vzápětí střemhlav padal. A tak si vyberte. A tak se přidávají různá drobná ozvláštnění, třeba lehký komediální nádech. Oproti tomu je film skoupý na akční sekvence, ve vyhroceném závěru dojde na rachot zbraní, je to ale velmi zanedbatelné. Závěr je celkem nečekaně pojatý, divák zůstane na pochybách, kdo se do celé záležitosti vložil, takže i na cosi tajemného přišla řada. Nicolas Cage hrál s chutí, sestup do nižší ligy přece nemusí být definitivní. Když bude mít štěstí na takové herecké parťáky, jakými je Elijah Wood, nemusí ze svých výtvorů zvracet do Pytlíku. 7/10

    • 7.5.2018  14:11

    V tuhle dobu v kinech tradičně nasráno, ani jeden film nestojí za to, abych se na něj vybral. A tak se měsíc květen ponese převážně ve zhlédnutí starších titulů, které delší dobu byly mnou opomíjeny. Jedním z nich je i tenhle soft lesbický thriller, který paradoxně více ocení pánové, neb sličné herečky se tady nestydí, a kde se to hemží samými intrikami, úklady a podrazy. Film o slušné studentce práv, která si najde špatnou a proradnou kamarádku, s níž se dostane do spletitých tenat úkladných vražd, spadá do tematické skupiny thrillerů Velmi nebezpečné známosti a Nebezpečné hry, tedy filmů, kde každá hlavní postava strojí úklady na jinou postavu, objeví se zvraty i neodhadnutelný vývoj až po rozuzlení. Je celkem škoda, že tenhle film řadím až za výše jmenované filmy, neb jeho realizace je přísně televizní, jedná se o jediný filmový počin v seriálové tvorbě režisérky Jamie Babbit, a občas drhne logika, ačkoliv scenáristický tandem má pocit, že je jejich počin hodně důmyslně pojednaný. Ne, určitě to nemá takové grády, jako jejich mnohem více divácky proslavení předchůdci, ovšem v rámci televizní tvorby to obstojí. (Lesbická) erotika je decentní, dekolty i zadnice dam mají co nabídnout, napětí se najde, odhadnout všechny záludnosti filmu nelze. Výsledek si spíše říká o zařazení do průměru. Jenže to zanícení ženských tvůrkyň je natolik sympatické, až jsem byl ponořen do té nekonečné spleti intrik, čímž by bylo nefér udělit nižší hodnocení, když film nebyl zbytečně natahovaný a členky ženské pětky - herečky Agnes Bruckner, usilující v současnosti o svůj comeback, Madeline Zima, která už nebude tak ve stínu své známější sestry Yvonne, "soustružnice" Kate Levering, z jejichž vnad padne nejeden muž do mdlob, zkušená scenáristka Guinevere Turner a režisérka Jamie Babbit vytvořily funkční partičku. 7/10

    • 5.5.2018  14:14
    Amnesiac (2015)
    *****

    V podstatě inteligentně vystavěný film o dvou hercích. Jen s menší porcí brutality, co se schovává za šikovný děj. Hitchcock s Kingem by se s radostí decentně vzájemně přeblafli, kdyby věděli, že jistý Michael Polish se nechal inspirovat jejich tvorbou. Celkem zajímavý režisér představuje vlastní variaci na Misery nechce píchat, čímž vrhá na plac šíleně maniakální šuknu Kate Bosworth, která je ke všemu hotová chodící encyklopedie (však poznáte sami), pro níž se Wes Bentley ve společném domě stává vězněm, který navrch utrpěl po autonehodě ztrátu paměti. On nic neví, divák nic neví, jen Kate ví, jak se věci mají, tudíž se začíná všechno postupně a pomalu rozplétat. Film necílí na tempo, má však zajímavou strukturu, v níž diváka zaskočí nejeden zvrat. Sličná psychopatka má zálibu v zabíjení a její retro styling vyvolává pocit, že se film neodehrává v současnosti, což byl zajímavý prvek. Rád bych Kate v negližé, nebylo mně přáno. Pokud holdujete více psychickému teroru v komornějším hávu, tohle je přímo ideální zástupce. Závěr mohl být ještě o něco vygradovaný, nicméně potěšilo, že se nedalo vše prokouknout a bylo to vymyšlené kvalitně. Na filmu mně vlastně nic nevadilo, extra rušivé elementy jsem nezaznamenal. Herecky zdatné, scenáristicky i režijně se jedná o příjemné thriller překvapení. 10/10

    • 2.5.2018  09:02

    Život ušlápnutého lékárníka Douga nabere nečekaně nový směr, když se spustí se svojí okouzlující zákaznicí, bohatou paničkou Elizabeth. Krom toho, že ho nenutí do nespoutaných sexy radovánek, nutí ho do rafinované vraždy svého manžela. Tím ušlápnutým lékárníkem je Sam Rockwell, tou okouzlující zákaznicí je Olivia Wilde. Z jejich spojení vzešel žánrový guláš, který se v podstatě nedobere toho, čím zamýšlel že bude - a sice černou komedií. Náznaky jsou, jenže film se záhy spokojil s divokým přeskakováním v žánrech, což už mně z diváckého hlediska uspokojilo méně. Lékárník žije v zapadákově, má dominantní manželku, problémového synka, jednotvárný život rozčísne až Elizabeth. Místo plánované vraždy je divák nucen zhlédnout i nepodstatné sekvence, jakými je prestižní závod na kolech a protidrogový agent vyšetřující Dougovo hospodaření s léky. Sakra, ačkoliv to mělo originální rozměr, koho to vlastně mělo zajímat. Nutno podotknout, že filmu nešlo o důkladnou krimi zápletku. Evidentně režijní dvojici bavilo pohrávání si s různými žánry. Tvůrci si můžou pogratulovat, že kápli na příslušně kvalitní obsazení. Rockwell zvládá vše. Od zamilovaného zoufalce až po tatíka na školní schůzce. Wilde je příslušně roztomilá mrška. Režie není exkluzivní, realizační chyby, projevující se neuhlídanými stíny kamery a tyče zvukaře, jsou rušivé. Nepochopil jsem též realizační záměr spočívající v pointě ženského voice-overu, kterým je děj opatřen. Hlas patřil legendární Jane Fonda, která v závěru vystoupí z anonymity. Erotika byla z ranku pubertálních vlhkých snů panice. Sam Rockwell udrží spolehlivě pozornost tohoto téměř experimentálního slepence, jemuž chyběly pevnější režijní otěže. 6/10

    • 30.4.2018  08:23

    Statek - lágr - statek - lágr...a to pořád dokola. A nejméně dalších dvacet dílů se to nezmění a nepohne z místa. To ještě rozšíří řady obávaný Žabák. To fakt někoho baví na to čumět?! V lágru žádné velké strádání, herci vypasení jak na dovolené, na statek zase pořád někdo přijíždí a zase odjíždí pod pohrůžkami ještě krutějších návratů. A aby to bylo extra dramatické, Maděra nedostane amnestii. Klepl hraje "tajného", svým projevem to tlačil do komedie. Naprosto neměnný kolorit a ráz zaručen. Mnohým hercům jejich projev nevěřím, zvláště Dejdar je prostě netalentovaný a typově se do éry komunismu vůbec nehodí. Vrcholem je estébácká hrozba Hanák, ten opravdu budí hrůzu svými příjezdy na statek, ale hereckou. Pane Bočane, klidně se dožijte dvojnásob osmdesátky, jen u některých vašich režijních počinů jsem se bavil víc. Tady se u jednoho dílu, respektive v této fázi seriálu, nudím natolik, až už na další nemám chuť. Abych nekončil negativně, seriál má své kvalitní fáze. Výslechy, mlácení, nástup do lágru, to bylo perfektní. Nástup Žabáka jednotvárně unylý ráz pozvedne. 4/10

    • 29.4.2018  13:57

    Bruce Willis není stavěný na režiséry formátu Steven C.Millera. Ví to dobře, za své role se stydí, dohromady ve filmu jeho účast nepřekročí mizivou desetiminutovku. Miller je přesně ten typ béčkového režiséra, který by rád překročil svoji kategorii, jen neví jak to provést. Jednou z možností je ponechat film ve velmi vážném duchu, přidat na překombinovanosti zápletky a četnosti postav i jejich charakterů. Film táhnou Christopher Meloni, Adam Grenier a Johnathon Schaech. Herci nižší svítivosti, odvádějící příslušně kvalitní herecké výkony. Kdyby zůstalo jen u nich, je to vlastně ryze béčkový film, jenže je zde i ten Bruska, což vytváří iluzi, že Miller a spol. se chtějí z nižší ligy vymanit. A kupodivu se jim to i daří. Občas. Občas má film dobře vystavěný scénář. Oproti tomu už se nedostává akce. Té je pomálu, není vyloženě špatná, vesměs neoslní a obsahuje příslušné dávky kečupu. Největší potíž jsem měl v tom, že mně film vůbec neubíhal, celkově se v příběhu usadila rozvleklost. Evidentní postupem času bylo, že nízký rozpočet nevystačil, tudíž začal film vykazovat zvláštní dějové zkraty, což bylo ke konci znát. Miller se pokusil jít nad svoje možnosti. Jeho domovem je ale rozhodně nižší liga. Tahat do ní Bruce Willise, který má rozhodně nespočet příznivců, co čekají na pořádný film s ním, je nemístné. 5/10

    • 27.4.2018  10:30

    Rána z milosti puškou Winchester by byla prospěšnější a ukončila by zmar, který na diváka vrhlo tohle obsedantně debilní dílo. Helen Mirren není Lin Shaye, aby filmu dodala příslušný herecký i strašidelný rozměr. Bratři Špiritusové pak zřejmě při své návštěvě sídla rodu Winchesterů našli bedny plné špiritusu, načež jim týden natáčení ubíhal blaženě a do střižny se tak dostal jimi natočený materiál nedávající nejen kloudný smysl, ale strašili tak uboze překonaně, že i zvukový efekt z Krkonošských pohádek, po němž se zjeví rozezlený Peterka, má děsivější účinek. Většinu filmu se nic neděje. Ach ano, doktor přijíždí do podivného sídla posoudit duševní stav paní domu. Ta sice nejásá z návratu menzesu po sedmdesátce, nýbrž skutečně vidí duchy, co mají nevyřízené účty s jejím rodinným podnikáním. Och, to je opravdu nenadálé zjištění. Efektů je hrstka, shluknou se do závěrečné čtvrtky, masky duchů nikoho neoslní. Záchranou je skvělá dobová výprava a dům vypadá pozoruhodně vymakaně. Oproti tomu je naprostým zklamáním Helen Mirren, která až na vnějškovou podobu se skutečnou paní Winchesterovou, odvádí nejhorší herectví za svoji kariéru, jejíž plamenné dialogy i předstírání hrůzy působily nechtěně úsměvně. Lepší byl Jason Clarke a zajímavý tah byla Sarah Snook v roli neteře. A ještě námět byl obstojný. Jinak nemám co chválit. Strašení má beztvarý ráz, jen dementní jedinec by se mohl leknout/bát při samovolném otáčení zrcadla a hřebů. Neobstojí ani fakt, že film vychází ze skutečných událostí. Příběh není vůbec ničím záživný ani pozoruhodný. Režie skomírá na nenápaditosti a tisíckrát překonaném stupidním konceptu. Výsledkem je příšernost, která v kinech neměla šanci. 2/10

    • 26.4.2018  18:00

    Naprosto dětsky naivní. Postavy jsou hrozně napsané a pronášejí nepříčetné repliky. Pokračování bych připodobnil k posledním Transformerům, podstatný rozdíl tkvěl v přístupu režisérů. Zatímco Michael Bay věděl, že točí srajdu z donucení, jeho kolega Steven S.DeKnight věděl, že taky točí srajdu, které když dodá energii a tempo, už to nebude tak hrozné. I stalo se. Film nasadí tempo, představuje jednu postavu za druhou, jejich um, až se před divákem rozestřou bitky, které vlastně delegují náplň děje. Je zcela zjevné, proč už dvojku nerežíroval Guillermo del Toro, film postrádá ambiciozní ráz, herecké obsazení nezatížilo rozpočet, scénář nedokáže vybřednout z komplikovanosti děje určeného pro děti třetí třídy základní školy. Nejvíce zarážející jsou postavy, které tvoří samostatnou negativní kapitolu. Fajn, produkující John Boyega na sobě zapracoval, shodil nějaké to kilo a coby filmový synek Idrise Elby působí normálně, ostatní charaktery raději ani nezmiňovat. Scott Eastwood jen odříkává repliky, aniž by jen na minutu zaujal, Charlie Day, skoro to vypadá, že je za hlavní hvězdu mezi levným castingem, má status "comicsového" záporáka, jenže jeho postava působí tak zmateně, až není jasné, jakou roli mu scénář přisoudil, hackerka Cailee Spaeny je zpočátku zábavná, pak byste jí tamponem zacpali ústa i zbylé tělesné otvory. Pokud jde o scénář, jeho nápaditost, to se rovná nule. Režie vytahuje tempo a energický ráz a nebojí se ukázat střety za bílého dne oproti tmavému pojetí jedničky. Tohle pokračování si neklade velké cíle, režisér, který je spíše úspěšným producentem a scenáristou, to zrežíroval nadmíru technicky pěkně, povedeně a přehledně. Určitě to není nutné zatracovat. 7/10

    • 26.4.2018  08:12
    Utajený šéf (TV pořad) (2018)
    *

    Jsem tvůj Táta v sukni. Tvůj ukrutný šéf se v rámci úžasné rea(b)lity show změní na člověka s vlídnou tváří, s nímž je jeho zaměstnancům teple a mile. Škrábe brambory, smejčí a koná dobro. Vyžaduje jen loajalitu. Pak zvedne gáži a nepožaduje složité úkony, jako je třeba felace. Opravdu už s ním středy trávit nemíním. Velký šéf má nakročeno velmi rychle opustit svůj privilegovaný vysílací čas. Něco tak nudného se jen tak nevidí. Nova nabízí smrtící duchaplné večery, přičemž tenhle může na leckoho působit zábavně, protkaný inteligentním humorem. Snad jsem jen nedokázal ten "horníčkovský" humor svými závity zpracovat, tudíž šéf pro mě zůstává zbytečnou břečkou. 1/10

    • 25.4.2018  09:00
    Špindl (2017)
    ***

    Účastnice zájezdu v neatraktivním prostředí Špindlu. Styčným bodem je o dekádu zestárlá Anna Polívková, která vyměnila moře za ubytovnu, která pamatuje Sněženky a machry. A vzhledem k tělesným kvalitám účastnic je škoda, že jsme u toho moře a bikin nezůstali. Prostředí mně tedy absolutně neimponovalo. Převážně milostné eskapády tří sester, mající mírně feministický nádech, zdůrazněný vnitřními monology nejstarší z nich, byly dost plytce napsané. A zamrzí, že jim scházela vtipnost, tu nahradila dost častá trapnost. Scénář byl poměrně zoufalý. Vtip občas přišel z mužské strany, u hudebníků Gránského, Koháka a Plouhara i tak zdaleka nebyl vyčerpán jejich komediální potenciál. Ale i tak jim to šlapalo. Ovšem úplná zoufalost byl párek důchodců (Navrátil a Sedláčková), který byl nemístně otravný, naštěstí jimi provozovaný sex se omezil jen na milostné hekání, tvůrci diváka ušetřili kopulačních pohybů ročníků 60+. Na explicitní erotice se divák nesveze. O intimní chvíle zavadí Bendová i Polívková, vše je ale dost cudné. Ústřední trojice sester je málo výrazná, Anita Krausová a Kateřina Klausová (nemůže za to příjmení) jsou alespoň neokoukané. Epizodní ráz (s absencí děje/dějovosti) nemá z čeho těžit. Otázka co na tom mělo být vtipného, se dere zpod sněhu. Hnusné prostředí si i tak může potřást ruce s Padesátkou i Účastníky zájezdu. Režie špatného režiséra Milana Cieslara zůstala na všedním průměru. 5/10

    • 22.4.2018  18:55

    Vít Karas zabalil do vánočních balíčků vánoční kouzlo, přidal na amerických ozdobách i vzorech, nebál se být dárečkem plným překvapením, aby pak jeho vánoční představení doskotačilo do křečovitých morálních mantinelů. Celý film je v podstatě postaven na jednom jediném nápadu - školák Albert má o Vánocích po vykonaném dobrém skutku možnost vyslovit své jakékoliv přání a to bude splněno. Zatímco jeho dva kamarádi ta svá neuváženě promrhají, on s ním nakládá velmi bedlivě. Záležitost se donese až k zákeřnému Vincentovi, synkovi bohatého grandhoteliéra Bosáka. Vrstevník chce po něm, aby kouzlo převedl na něj, vše bude mít i právně podloženo. Film se zaklesne v jednom bodě, z něhož vystoupí jen velmi málo. Řídký dějový syžet ale osvěžují různé eskapády. Albertovi rodiče zažívají manželskou krizi, může za to tloušťka maminky a následné ukončení dlouholetých společných kouzelnických výstupů ve varieté, načež své sehraje i žárlivost na novou atraktivní asistentku. Martin Myšička a ceckatá Jitka Čvančarová byli fajn pár. Albert sní o rande se školním idolem a zároveň sestrou svého nej kámoše Johanou, do toho strojí úklady Vincent v záporném podání dospívajícího Jana Maršála, který tímto definitivně opouští dětské role. Co upoutá v prvé řadě, je výprava, která je staromilská, absence moderních atributů jako je internet, mobily a jiné, přičemž vzniká rozpor, do jaké doby je příběh zasazen. Připomíná to reálný socialismus, načež lidé žijí v poměrně skromných až nuzných poměrech. Světlou výjimku tvoří jen hoteliér Bosák, který je obklopen luxusem. Ke všemu se v mnoha ohledech jeví, že město (totalitně) ovládá, lidé jsou mu podřízeni a vše podtrhuje kandidaturou na prezidenta. Role je návratem Vítězslava Jandáka k herectví, nevedl si špatně, zajímavému nápadu se ale děj po nějaké chvilce odmítal podrobněji věnovat. Prim hrají dětští hrdinové, respektive Filip Antonio a spol. Herecky trochu prkenní, nicméně snesitelní. Podstatné ale je, že filmu nevydrží jeho mysteriozní a zábavná aura. Ke konci příběh rezignuje, až se rozpadne na laciný přerod záporných charakterů na kladné, načež morální přesah je nucený v rámci zachování vánočního období, kdy jsou lidé na sebe hodní. Jedním z problémů je si film užít i mimo vánoční období. Veskrze se mně líbil novátorský přístup a v českém filmu nevídané provedení s (téměř) pohádkovým nádechem. 7/10

    • 21.4.2018  09:41
    Terrifier (2017)
    ***

    "Pane židitel, zvažte ještě ten vyhazov z cirku." Řízy, řízy...a jaký byl ředitel. Brak se vším všudy. Nenamítáte-li nic proti gore za 5 kaček, jste-li obdivovatel brutálních němých klaunů a červený nos nenosíte jen v rámci charity, nýbrž jej máte vlastní vinou červený z chlastu, a fandíte-li amatérským řezničinám s odpudivou technickou i vizuální stránkou, vstupte směle do klubu chorého klauna Arta. Kupodivu film o art neusiluje. Usuzuji, že na Halloween se už odehrály nápaditější story. Klaun vyleze zpoza rohu s pytlem na odpadky, blbne na tříkolce, maniakálně se projevuje, aby pak po zabití dvou lepých slečen přestaly jeho eskapády být brutálně zábavné. A staly se vlastně rutinní. Vrcholem jsou dvě scény - slečna rozřezaná vejpůl a travesti show. Pogratuloval bych všem těm, kterým prýštící kečup a umělé vnitřnosti zvedly žaludek. Mně to přišlo vtipné. Filmografie Damiena Leoneho je poměrně pokleslá, maník ale má přehled o tom, co točí. Určitě je škoda, že mu do jeho filmů nenalila produkce na úrovni patřičné finanční prostředky. Bylo by zajímavé, jak by si režisér vedl ve vyšší lize. V té brakové si vede dobře, nicméně tenhle jeho počin mě přestal bavit asi někde v půlce, co si odbyl nejlepší scény. Jeho režijní postupy jsou úmyslně pokleslé, jeho film je i jakousi poctou zesnulým (osmdesátkovým) horor velikánům, kterým je dílo věnované, jejich raná tvorba se potýkala s přibližně stejnými nedostatky. Přece jen jsem u sebe žádné velké nadšení nezaznamenal. Klaun svoji práci odvedl dobře, na plné čáře porazil Plenny Plňajse. Dějově mě film nestrhl, měl však nepolevující tempo. A postupně se z něj vytratila ta správná psychoticko/zábavná zvrhlost. Zbytek byl (nechtěně) úsměvný na to, aby se dal brát vážně. 6/10

    • 20.4.2018  20:13
    Trojí život (TV film) (2018)
    *****

    Plzákovo "zatloukat, zatloukat, zatloukat!" v tv praxi. Sebevědomému floutkovi se dostane privilegia, že obdělává asi rok dvě krasotinky najednou, přičemž jedna o druhé neví. Co nevidět jeho lži a výmysly prasknou, mladé ženy se o sobě dozví a příběh tím v podstatě začíná, respektive film rozjede svou druhou fázi - zhrzený floutek má se svými samičkami svůj tajný plán. Jen houšť takových humorných záležitostí ze současnosti. Jednomu by z těch českých dobových šikanací, krimi debilit a bílých plášťů z úterků a čtvrtků jeblo. Nevím, kde autor (absurdního) scénáře Matěj Dadák (se svojí těhotnou partnerkou se mihne filmem) nabral inspiraci, předpokládám, že s Petrou Hřebíčkovou jim to klape monogamně, ovšem rozjel se nevídaně bláznivě, až byl k nezastavení. Příval humorných situací a nápadů neutuchal, načež naprosto všichni herci pochopili, jak mají přistoupit ke svým úlohám. Jan Plouhar se vymkl kontrole a s gustem přehrával do takových intencí, až bavil každým okamžikem svého zjevení. I jeho "milenky" nezůstávaly pozadu. Hana Vagnerová a Veronika Kubařová chytly slinu zábavnosti. A posléze se k hlavnímu triu přidal i Jiří Hána. Sabina Rojková šla do spodního prádla. Dadák si dal práci, aby jeho scénář nebyl jen pro důchodce, a režisér Jakub Sommer natočil prima českou humornou jízdu, která sice má nejmenované americké vzory, nicméně ve staticky zatuchlé furtdokolové, v podstatě roky neměnné české tv tvorbě, je jejich dílko hotovým zjevením. 10/10

    • 19.4.2018  10:49

    Loupeživý nájezd do několika starších snímků na spřízněné téma se dá velkoryse prominout, neb film disponuje technicky vyspělou režií, kvalitními hereckými výkony a neutápí se ve vražedné dvouhodinové stopáži, kterou je opatřen. Nutno přiznat, že scenáristicky občas klopýtá o schematičnost postav a rozjíždí se pozvolna. Pro diváka to znamená, že akce přijde na řadu více ve druhé polovině filmu, přičemž ta první je sice povídavá, určitě je ale zajímavé, jak se v ní postavy slučují, režijní záměr nabírá celistvý tvar a vše postupně (napínavě) graduje. Jednou z hlavních veličin je skvělý Gerard Butler, to je prostě maník, který umí množství hereckých poloh, přičemž hravě poráží úskalí scénáře být jednostrunným a klišoidním charakterem, který chlastá, pěstuje štětky (ne ty záchodové), rozvádí se s manželkou a navrch pronásleduje se speciální policejní jednotkou bandu bankovních lupičů, kteří mají spadeno na nedobytnou banku v L.A, a rozhodně to není žádný ctnostný polda. Když se zaměřím na partu kriminálníků, je to v ní samý zločinecký typ, takže radost pohledět, načež i umějí hrát. Samotné provedení loupeže je příjemně napínavé, přestřelky jsou dynamické i drsné. Oproti tomu se film nemusel zabývat soukromím/rodinným zázemím vyšetřovatele, ty rozvodové tahanice o píču byly na píču a působily jak z jiného filmu. Takže až na pár povědomých motivů, které už byly k vidění v jiných filmech na dané téma, se jedná o exkluzivní snímeček, jemuž český distributor nedovolil vstup do českých kin, aby jiným kravinám byl dán prostor. A to se chystá i pokračování. Takže Gerard jede! 8/10

    • 18.4.2018  12:16

    Vizuální a (zamýšlená) umělecká forma fajn. A co dál? Když už se zdálo, že Windingem Refnem vizuálně opíchaná Abbey Lee se prosadí, vybere si poměrně unylý výkvět druhořadého režiséra Justina Kellyho, v němž velmi komorně a něžně nesměle pokukuje po incestu s bráchou, nebo spíše naopak, močí do prolákliny v zemi a to vše v rozlehlém domě. Film zanechává značně zmatený dojem. Přesto většinu času drží diváka v naději, že se v něm stane cosi převratného. A v podstatě se žádného (smysluplného) rozuzlení nedobere. Abbey Lee je na nahotu skoupá, jednou skočí do bazénu nahá, je snímaná jen zezadu, takže není vyloučeno, že se jednalo o body double. To její kolegyně Riley Keough už nějakým tím obnaženým prsem nešetří, jen ta kamera tak rychle uhýbá, až z toho nikdo nic nemá. Třetí do party je Caleb Landry Jones, ten je jakýsi obsedantní magor, co trpí výpadky(?) paměti, vytváří podivné ilustrace do své chystané knihy a má vztah s divnou přítelkyní, co náhle dojede do domu narušit jeho kruhy, jinak jeho záměr ve filmu je poměrně obestřen záhadou, jako celý vznik tohoto filmu, který nijak extra nepracuje s divákem, stejně nejednoznačné je i jeho žánrové zařazení. Ve filmu má místo erotika, psychologické drama, mysteriozní thriller i scifi. Film odkrojí tamhle, tuhle, jen neřeší podstatnou věc - zda tohle prapodivné přepínání v žánrech má nějaký skutečný cíl. A pro koho je vlastně určeno. Nástup v ději hlásí podivné vize, paranoia i sílící podezření. Abbey Lee a spol. to zvládl se ctí, divák je hormonálně rozložen a o to (patrně) režisér usiloval. 5/10

    • 16.4.2018  21:10

    Důstojně promarněná šance zaskórovat do šibenice sólíčkem přes celé hřiště. Fotbalová epizoda měla náběh být skutečně výživnou. Inspiraci měla ve skutečném příběhu z prostředí fotbalových rowdies, který ale neskončil tak tragicky. Mladík zde po bitce umírá, nutno dodat, že to byl nezkušený zelenáč, který možná měl tvrdé péro z klubových barev, do tvrdého jádra by ho nevpustili nikdy, i kdyby exhbičně trénoval s Mourinhem. Tak to možná jo, za daných okolností prostě neměl šanci. A tak celá parta vyšetřováků vede výslech a chce najít vraha ubodaného naivního blba. Dejme tomu uvěřitelnou cestou. Následně se konfrontujeme s hooligans zjevy, kteří jsou nadmíru zajímaví. Jenže střihač často usekl vyznění jejich přítomnosti, výslech mohl být důkladnější, jenže režisér neměl potřebnou trpělivost, asi byl neutrál. Ale snažil se citlivou látku převést nezkresleně, autenticky, takže Bohemka i Jablonec, o kterých byla řeč, by ho z kotle hned nevykopaly. Dobrá, ale vpustit do vyhroceného výslechu prostřihy na směšně vyznívající odchod policejního náčelníka za přítomnosti médií, to bylo na červenou kartu. Sakra, to tam nemělo co dělat! Ke všemu se Hanuš typově spíše hodí do Okresu na severu. Po Pitavalu stále hledám v českých seriálových krimi vodách něco roztomile řemeslně vyvedeného. Zde se mísí úplné (nereálné) chujoviny s autentickými moment(k)y. A řemeslnost mírně zaostává. Ale co, takový návrat Petra Čecha do české ligy nemusí být přímo utopie. A rozhodně vynechám všechny krimi séroše produkované Novou. 6/10

    • 14.4.2018  16:30

    Rozvleklý ráz se naštěstí obešel bez infantilních vsuvek. Filmy o zázračných dětech určitě už mají mnoho variací. Tenhle více sází na pocitovost, což podbarvuje magická hudební kulisa Davida Winga, méně se na přetřes dostanou chlapcovy zázračné schopnosti, tím pádem je scén, v nichž by si divák užil nějaké (trikové) spektakulárnosti, jen minimum. Na hercích je mírně znát, že už se viděli v ambiciozních projektech - Michael Shannon, Joel Edgerton, Adam Driver i Kirsten Dunst, kterou to snad jedinou bavilo, si prostě zpětně nevybavím. A Jaeden Lieberher je pořád nesympatický klučina, prostě naprosto herecky netvárný smrad. Scenáristicky je film poměrně odfláknutý. Jsou zde místa, která by potřebovala nějaké vysvětlivky. Nejednou vyvstal pocit, že je to mírně zmatené a hlavně ve svých dějových liniích nedokončené. Režijně tomu zase scházel odpich, film má mnohdy uspávací tempo, z kterého příliš nevybočí. Na téměř dvouhodinové prezentaci je to následně znát. Když k tomu přidáte monotonnost děje ve stylu jednotvárných útěků před federálními agenty z jednoho místa na druhé, pak chvilka na odpočinek, následně se zase dáváme na útěk, přitom to není ani napínavě pojato, musíte se zásobit energií a být vyspalý, abyste u filmu neklimbali. Jeff Nichols si vzal scénář a režii pod patronát. Inu, snažil se to temně rozpohybovat, nerezignoval na dětskou naivitu, místy se mu podařilo vyloudit nějakou podmanivou emoci/atmosféru, jenže celkově má jeho film do ideálu daleko. K opětovnému zhlédnutí bych v budoucnu určitě nepřistoupil. 6/10

    • 11.4.2018  17:14

    Budu tvoje úpa nej kámoška - ve zdraví i v nemoci, až do tvého skonu. Další z nekonečné řady velice dramatických a smutných filmů o lidech stižených smrtelnou chorobou. A pacientka, která je v (pokro)čilém stádiu rakoviny a je vdaná, je tentokrát extra třída - např. uloví chlapáka a souloží kdesi na Větrné hůrce. Divák má své jisté, neb hrdin(k)a se jen málokdy dožije závěrečných titulek. Ne, nemá smysl řešit tuhle píčovinu, která kupodivu nefunguje ani ve svém primárním cíli - rozplakat diváka. Ne že by se dvě kámošky nesnažily. Toni Collette pro roli obětovala vlasy, amputace prsou už byla záležitostí maskérů, je fajn, že neztratila sexappeal a sexuální apetit, jinak by nebylo ani na co koukat. Drew Barrymore zpočátku má trochu druhořadý úděl, ovšem scénář jí nadělil těhotenství. Hodně laciný tah scenáře nechat jeden život zemřít a druhý zrodit vůbec nevycházel. Film je na drama plytký, komediální vsuvky jsou slaboučké, vše korunuje závěr s protivně rodící Drew. A rozbrečet se u toho? Tak to nedoporučuji. Budete si připadat divně, neb film si to nezaslouží. Catherine Hardwicke je režisérka, která neví, s čím ve filmu uspět. Tak nutí Toni Collette přehrávat, i tak jednoznačně převyšovala zbytek filmu, dělat z ní sexbombu, pak ji i její kámošku nesmyslně roudtripově poslat na vřesoviště a pak rovnou do hospicu. Filmy o umírajících lidech v důsledku vážné nemoci se musí umět. Je to téma omleté. A konkrétně tenhle film svůj příběh nemá dobře postavený, i když erektivní stav z Toni Collette není vyloučen, tedy před jejím oholením hlavy. Pokud je mně ale osud hlavní hrdinky "šumák" a z jejího příběhu nečiší žádné emoce, je vše (pocitově) ztraceno. 5/10

<< předchozí 1 2 3 4 43 85 127 169
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace