kingik

kingik

David Kratásek

okres Brno
profík, recenzent

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 41 80 120 159
    • 19.8.2017  22:32

    Možná takhle mohly vypadat pátí Transformeři, nějak obdobně mohla vyznít zatracovaná Fantastická čtyřka. Jeden měl smůlu na mimořádnou únavu materiálu, druhý nepřežil zásah studia. Power Rangers si museli počkat na svůj návrat na plátna kin plných 20 let. A jejich návrat je hravý, akční, dynamický a v prvé řadě technicky zručně natočený. Děj určitě nemá smysl omílat, příliš nepřekvapí. Suché popisné řádky mohou dokonce potenciální diváky odradit. Parta spolužáků získá superschopnosti, následně jim nejde morfování, to není nic sexuálního, jde o schopnost "proměny" na Power Rangera. A samozřejmě nechybí poučky od "mentora" i trénink ohledně úhlavního nepřítele, kterým je Elizabeth Banks, dělající si zálusk na magický krystal. Tahle herečka stárne do krásy, i když zde vypadá díky maskérům děsivě, hormony na ni neúčinkují, nekyne, opíchat se dá pětkrát po sobě. No nic, vraťme se k filmu. Všechny předchozí verze, původní seriál nevyjímaje, jsou příšerné a odstrašující. Kdo třeba měl štěstí vidět verzi z roku 1997, musí uznat, že oproti tomuto filmu je žalostná. Producenti rozpočtem nešetřili a nalili do filmu štědré finance, což je na výsledné kvalitě zatraceně znát. Herecká omladina se bavila a dokonce i málo průrazný režisér Dean Israelite se vzepjal k elitnímu zrežírování dané látky. Už to prostě není tolik triviální a vykazuje to i vyzrálejší formu zpracování. Film je od začátku plný technických fines, s trikovými efekty se nešetří, děj pádí kupředu. Kupodivu je to zrežírované přehledně. Nejslabším úsekem je výcvik Rangerů, což působí až naivně. V akčním závěru se zase do toho režisér opře. Herecká pětice mlaďochů nečítá žádné slavné jméno. Pokud ale přece jen potřebujete slavné jméno, od tohoto je zde Bryan Cranston, jenže trochu smůla, jeho role je téměř "holografická". Ale co, na promenádující se Elizabeth Banks je zaručeně lepší pohled. Komerční úspěch se ale ani tentokrát nedostavil. Power Rangers to balí, je to jejich derniéra, zdá se, že definitivní. Film se prostě nezaplatil, nechybělo moc, ale i tak je to ztrátový podnik. U nás ke všemu původní séroš nedostal prostor. Ovšem zakončím to optimisticky. Pokud se vám podaří "morfování", film si užijete. Třeba si jej užijete i bez toho. 8/10

    • 18.8.2017  08:36

    Zbraně a jednoduchý námět v akci. Režisér Ben Wheatley udělal to nejjednodušší co mohl. Do opuštěného skladiště zavřel dvě bandy soupeřivých chlápků a jednu mladou ženu, aby spolu vyřídili kšeft se zbraněmi. Cillian Murphy reprezentuje kupující stranu, Sharlto Copley, který dostal legrační přízvuk, zastupuje stranu prodávající. A jak už to tak bývá, něco se zvrtne. Po pár slovních přestřelkách mezi oběma gangy následuje hodinová přestřelka, v níž hlavní slovo má olovo. Zbývá ještě dodat, že příběh je zasazen do Bostonu na konec sedmdesátých let, nějaká ta retro atmosféra z filmu cítit je, podporuje je ji i song Johna Denvera, který u nás přezpíval Goťák pod prozaickým názvem "Když milenky pláčou". Postav je hodně, většina z nich má tuhý kořínek, asi jako naši politici, takže nezhebnou hned. Nadto je film vystavěn tak, aby žádné z nich nešlo s úspěchem fandit. A není to jen dáno jejím "špinavým" charakterem. Film je pozoruhodný přinejmenším svým hereckým obsazením, které čítá zvučná jména, považte sami - Cillian Murphy, Sharlto Copley a Armie Hammer a několik dalších méně známých talentů z mužských řad. Ovšem daleko větší diváckou pozornost poutá účast Brie Larson, herečky ze všech hereček nejoskarovější, která po "Rumu" už nevyvádí tolik, aby shrábla dalšího Oscara ze všech nejoskarovějšího. A když to tak vezmu, jedná se už o druhý film, v němž je sama mezi pánským osazenstvem, a když to takhle půjde dál, bude už jen platit za herečku s hezkou tvářičkou, která je do filmu obsazována jen nadpočetně. Už zde to s jejím hereckým fondem nevypadá o mnoho lépe než u "Konga, nicméně naštěstí jí režisér věnoval jeden úsek, kde je trochu rozdováděná a mračí se, což měla být v zásadě absolutní nasranost. Naštěstí u toho není tak škaredá jak její kolegyně Jennifer Lawrence, která už má (pravděpodobně) také největší herecké úspěchy za sebou. Takže o ženskou ozdobu je v příběhu postaráno. A nejlépe to vypadá s produkcí. Slovutný Martin Scorsese ji zaštítil. Film má tedy dobrou fazonu, na rating R to sice mohlo být krvavější, ale i tak dobré. Model klaustrofobního prostředí funguje zdárně. Ale čí práci mně tenhle počin připomíná? Aha, už vím. Takže bedlivý pozor, Wheatleyho dialogy ani omylem nedosahují preciznosti těch Tarantinových, scény nejsou tak odvázané jako u Rodrigueze a celé to nemá žádné technické finesy jako má Ritchie. Ovšem pokud se vám stýská po žánru, který výše zmínění pánové proslavili, je tenhle film pro vás tím pravým. 9/10

    • 16.8.2017  20:00
    Colossal (2016)
    ***

    Kolosální zklamání. Možná se jen hvězdě Anne Hathaway splašily hormony, v době natáčení byla ve druhém měsíci těhotenství, možná ji vydíral někdo z cateringu, když na předchozím natáčení zblajzla krabici cukrovinek určenou pro celý štáb, možná má nějaký dluh či závazek vůči režisérovi Nacho Vigalondovi. Tak či onak si nedovedu dost dobře vysvětlit, co ji vedlo k účinkování a k produkování tohoto filmu. A ještě k sobě zlákala Jasona Sudeikise, který se zřejmě ve slabé chvilce kdesi prokecl, že by si už rád zahrál psychopata. Film je dramaturgicky zcela nestabilní. Až na muzikálová čísla, lze v něm uzřít všechny žánry. Rozhodně je dobré uvést na pravou míru, že se v žádném případě nejedná o katastrofický film v pravém slova smyslu. Nějakou chvíli to tak může vypadat, rázem ale příběh o obrovité příšeře terorizující Soul dostane jasné kontury. A pak už je to těžká "makačka" na bednu. Všichni totiž usilovně tápou, co chtěl režisér vlastně z toho filmu mít. Občas je to komedie, náhle to zabrousí do dramatu,pak něco z akce, prvky thrilleru, pak se objeví mysteriozní nános, který filmu vydrží podstatnou část, posléze zase výhybka, a na závěr se, sice na pár chvil, přesto se ocitneme v katastrofickém žánru. Copak o to, film technicky nevypadá špatně, kreatura sice tolik film neutáhne, robot, co se k ní přidá o něco později coby její protivník, už vůbec ne. Jenže o to kupodivu ani tak nejde. Film drží a díry ve scénáři plátovali Anne Hathaway a Jason Sudeikis. Jejich aura naštěstí funguje, a když si jdou po krku, většinou v baru a na klíčovém místě pro vyprávění, které představuje park, má film spád, jenže triviálnost vládne filmu natolik, až se snímek položil. Vysvětlení, proč je mladá žena se svým kamarádem z dětství (mimochodem Sudeikis vůbec nevypadal jako její vrstevník, i když to tak mělo být) napojena na útočná monstra na druhé straně zeměkoule, prakticky neexistovalo, a pokud přece jen ano, bylo tak abnormálně banální, že se regulérně poserete smíchy. Co na tom, že Anči to sluší a Jason je nepříjemný každým coulem a určitě byste si nepřáli být v jeho blízkosti. Celé je to scenáristicky a dramaturgicky ledabylé až blbé. A jestli někdo v tom našel podobenství, případně filosofický rozměr, lze mu jen závidět. Abych si dal repete, objevoval v něm cosi, co film nemá, to fakt ne. Ke všemu se to totiž i celkově vleklo. Body jsou za herce, neošuntělý nápad a porci technických fines. 5/10

    • 16.8.2017  08:29

    Jakému jinému filmu z kategorie horor mám udělit nejvyšší hodnocení, když ne právě tomuhle. Vždyť je to excelentní pocta devadesátkovým slasherům Vřískot a Tajemství loňského léta. Tenhle má smůlu, že se na rozdíl od nich neprotlačil do našich kin. To mu ale vůbec neubírá na jeho kvalitě. Ty napálíš mě a já napálím tebe. A jsme si kvit. A je to fajn. No, v případě notorických vtipálků a nekonečných žertérů Sama (Gregg Sulkin) a Bradyho (Garrett Clayton), to až tak fajn nebude. Rozhodně to vůbec nebude fajn. Až jim jednoho večera domů zavolá anonymní volající, který začne svůj teror stupňovat, rázem jim ztuhnou koule. A začne pořádná jízda, byť z kategorie jednoduchých námětů, ovšem úderně fungujících. která je sympaticky krvavá a kupodivu sofistikovaná po vzoru velkých hororových předchůdců. Dvojice režisérů Damien Macé & Alexis Wajsbrot už chtěla vystoupit z tvůrčí anonymity a natočit si něco svého a po svém. I když má na svém kontě už desítky filmů, při vyslovení jejich jmen jen stěží půjdete do kolen. U předních hollywoodských filmů se starají o vizuální efekty. Z režijního hlediska se jedná o jejich celovečerní a velmi zručně natočený debut, jejich společný krátkometrážní příspěvek "Red Balloon", který byl předvojem, počítat vůbec nemusíte. Samozřejmě bez provázaně vyvedeného scénáře, který dodal Joe Johnson, by to nebylo úplně kompletní. Z těch známých hereckých tváří angažovali jen harcovnici Siennu Guillory, dále cast sestával ze samých svěže neokoukaných mladých lidí, ovšem třeba kvůli takové Němce Belle Dayne a jejím vnadám se v budoucnu vyplatí zajet do jejího rodného Berlína. Je moc dobře, že film má rating R, sice si tím prakticky zavřel cestu ke konzumentům z široké divácké vrstvy, nicméně být osekán o drsnější ráz, by zase určitě nebavilo pravé hororové drsoně. Je dobře, že si tvůrci s filmem vyhráli, tudíž děj není tolik předvídatelný. Je zde nemálo úseků i kliček, které fakt nelze uhádnout, i když samozřejmě připouštím, že určité procento děje šlo dopředu předpokládat. To ale vůbec není na závadu. Je to solidní napínavá a vypointovaná noční jízda, která ani na chvíli nepolevuje. 10/10

    • 13.8.2017  10:33
    SiREN (2016)
    ***

    Jistě jste se už někdy setkali s výrazem "ta žena ječí jako siréna". Ať už v souvislosti s kráskami z tenisových kurtů, jejichž hlasový projev po úderu do míčku byl natolik nesnesitelný, že jste přesedlali na šachy, nebo třeba při milostném tokání partnerky v postelové akci, kdy sousedé sepisovali petici za vaše odstěhování, a vy jste jim marně vysvětlovali, že se vaší Adélce, Anežce či Filoméně jen něco ošklivého zdálo. A tenhle film je vlastně o původu takové sirény. Dobře si vaši partnerku prohlédněte, jestli jí náhodou neroste ze zadnice ocas, nemá nějak moc přerostlé zuby do špičata, hubu pokydanou od červené marmelády a ráda se promenáduje 24 hodin nahá. Pokud se tyto popisované znaky shodují, pravděpodobně máte doma Sirénu, která když se zamiluje, tak se vás hned tak nepustí. Mládenci Jonahovi, který si vyjel se svými kámoši užít si rozlučku se svobodou, než do toho se svojí snoubenkou definitivně praští, se stala osudná návštěva utajeného bizarního stripclubu, který by mnohem lépe obstál jako freakclub. Majitel takovou jednu zrůdičku v útrobách klubu přechovával, kluci jí ale dali svobodu, čímž si popudili proti sobě šéfa klubu, který ji chce za každou cenu zpět. A to hlavní ještě nevíte - monstrum je to masožravé. Řekl jsem si, že jo, monstrum vypadá ok, žere lidi,takřka nic z jejího hodování není vidět, vrtí ocasem, roztáhne křídla a létá. To je fajn. To ostatní už tolik fajn není. Herecká sestava čítá čtyřčlennou nesympatickou bandu cápků, jejichž pařba, osud i ženění mně byl ukradený. O nic lépe na tom nebyl ani majitel klubu, jeho nohsledi, koneckonců sexy mně nepřipadala ani Siréna (odkudsi povědomá Hannah Fierman). Nepotřebuji, aby po place pobíhal reinkarnovaný Laurence Olivier, nicméně neznámá herecká sestava byla otřesná. Nedalo se přiklonit vůbec k nikomu, záporná strana měla své zápory, proč jí nefandit, kladná strana si neuměla získat sympatie. Prostě herecky příšerné. Režijně už to zaujalo víc, podotýkám, že také žádný zázrak, ovšem v rámci možností ucházející. Jen tomu dát větší grády a celé to zpřehlednit. Apropó, schopnost ječáku Sirény byla prověřena nanejvýš dvakrát, a je na místě přehodnotit výše zmíněná přirovnání, neb zvuk, který se linul z jejího hrdla, nepředstavoval nic tak nesnesitelně pronikavého. Dějové tempo zdárně nasazené, počet nápadů nepřekročil závratný limit, oproti tomu mně přišlo, že se režisér nemohl rozhodnout, jak bude s dějem nakládat dál. Závěrečné zúčtování, kdy už je z Jonaha ženáč, patřilo k tomu podařenému. Gregg Bishop zrovna nemá dar, kdy je schopen nemotorný scénář povýšit na dechberoucí hororovou podívanou. Vábničce a svodům v podobě nepůvabné Sirény jsem odolal. 5/10

    • 12.8.2017  09:21
    Havenhurst (2016)
    ****

    Havenhurst je prastarý gotický hotel, přebudovaný na bytový komplex, jehož zdi ukrývají nejeden bol a lidské utrpení, a který má jednu dost podstatnou zvláštnost - záhadným způsobem a beze stopy se z něj ztrácejí nájemníci. To dovede atraktivní Jackie (Julie Benz), která má za sebou pohnutou minulost, k poznání, že se zmizením její úpa nej kámošky Danielle (hororová Scream Queen Danielle Harris se zdrží jen na úvodní sekvenci), která zde ještě před nedávnem bydlela, není úplně všechno v pořádku. A tak se jí podaří nastěhovat do apartmánu po ní. V budově zavedla přísná pravidla jeho majitelka, stará konzervativní dáma, která nemilosrdně trestá jejich porušení nestandardní výpovědí z nájmu. Její dva synové, vyhlížející jako pořádní trotlové, už se postarají, aby se nepřizpůsobivý nájemník nedobrovolně "přestěhoval" do suterénu, v němž na něj čekají krutá muka. Nápad přijímat do hotelu výlučně podřadné existence z okraje společnosti a následně je za jejich prohřešky trestat smrtí má vskutku potenciál. Převážně televizní režisér Andrew C.Erin s jeho živením mnohdy otálel. V praxi to dopadlo tak, že brutální explicitnosti i vražd je ve filmu asi tak pětina. A přitom se mluví o velkém množství nájemníků a bytový komplex je dost rozlehlý. I když film ve zlomku svého pojetí atakuje subžánr torture-porn i exploitation, můžete být v klidu. Vaše zrůdné já ukojíte jen občas, povětšinou nepatrně. Děj je převážně koncipován jako rozplétání záhady takřka detektivních rozměrů, za tímto účelem se nasadí newyorský detektiv, se kterým se hlavní hrdinka přátelí, bloudí se po prostorách budovy, poctivě se buduje působivá atmosféra, půjde se i po stopě skutečně žijícího sériového vraha z dávné minulosti, jehož sémě proniklo až do současnosti. Divák je většinou o notný kus s pátráním napřed, tedy bezpečně ví, jak se věci mají, zatímco Jackie, detektiv a spolu s nimi i teenagerka Sarah, bydlící už nějakou dobu v hotelu se svými pěstouny, se se zjišťováním pravdy lopotí. Pro film, jehož hlavním atributem měla být intenzivní brutální likvidace nájemníků z řad alkoholiků, gamblerů i pedofilů aj., je to slabá náhražka. Ještě že z produkčního hlediska to vyhlíží kvalitně. Prostory komplexu jsou neutěšené, depresivní, určitě byste zde bydlet nechtěli. Když se do "práce" pustí jeden z vyšinutých bratrů, má to celé spád i švih, v klidných pasážích to samozřejmě na tempu ztrácí, ale ne až tolik. Julie Benz je na svůj věk libově zachovalá, s tmavou hřívou jsem ji ještě neviděl. Napínavé okamžiky režisér rozmístil během filmu poměrně zdárně. Pro hororového diváka, co sjíždí pět hororů denně, půjde jen o běžný průměr, s ne úplně dosytosti využitým nápadem. Kdo má horor na menu jen zřídka, nebude muset tolik odvracet zrak a přijme jej jaký je. 7/10

    • 11.8.2017  19:57

    Extrémní vypuzení neposedného diblíka. Nález nahé a zdánlivě bezvládné dívky v lese u jezera spustí řetězec bizarních událostí. Mladík James a spol. narazí na rodinku uctívačů sil pekelných. Je celkem jedno, co nebo kdo se v lesní chatce bude následně v nejdelší a nejextrémnější scéně zapuzovat, ostatně z děje, který je mimořádně chaotický, je nesnadné vyjít s něčím zcela objasněným, logickým a přehledným. Celému filmu vévodí rituál, u kterého když se nepozvracíte, jste frajeři. Určitě nesledovat film nalačno, stejně tak u něj nic nekonzumovat. V okamžiku, kdy se ocitneme v chatce, stane se film vcelku neotřelým a značně nechutným. Režisér, patrně gurmán s velkým G, začne servírovat své menu zahrnující litříky krve, hlavním chodem je menstruační tampon přímo z oněch intimních partií, který, aby byl rituál úspěšný, musí být vybraným jedincem spolknut. Rituál je tím nejnechutnějším, co za poslední dobu bylo v "horáčích" k vidění. Z jiného hlediska, než jsou právě události v chatce, film už tolik zajímavý není. Skoro nelze bezpečně poznat, o co v něm dohromady jde. A ani nevadí místy prosakující amatérismus a neznámý casting. Vůbec ne. Kdyby Matt Stuerz chtěl příště natočit něco přehledného a přiměřeně smysluplného, mohl byt z něj být nový Sam Raimi. Místy jeho počin totiž lehce klopýtne o Raimiho proslulého Lesního ducha. Jen se tolik neusiluje o nadhled. Stuerzovi jdou extrémy dokonale. I když je znát, že svůj film pořídil za pět prstů, nedá se prohlásit, že by jej ošidil v gore, to vypadá pěkně masitě. Půvab scházel ženským, nenasadit pořádnou kurevnici do hororu se neodpouští. Plusem je, že horor má solidní spád, pořád se něco děje, stopáž se zbytečně neprodlužuje. Kupodivu to celé působí neokoukaně, kromě rituálu si ale z filmu nic jiného za krátký čas nevybavím. 6/10

    • 11.8.2017  07:59

    Myslbek by se jistě zaradoval z toho, jak byl film sochán. Ovšem velikým myslitelům tenhle film vystavuje rovnou stopku. Pokud tedy rádi racionální stravu, protentokrát to nechte raději na filmu, co vám naservíruje. Nebude toho málo, zkuste hltat Hopkinse, zajímavě koncipované dialogy, posléze vás určitě příběh zaujme a vtáhne. Sešlo se zde totiž nebývale luxusní obsazení. Začnu Abbie Cornish, jejíž luxusní kůzlátka uvězněná v halence vydatně mečí, mečí na Jeffrey Deana Morgana, jejího kolegu agenta, který raději obětuje vlastní život po zjištění, že jim z jejich zajetí nepomohl, po hodině filmu bude zastávat těžkou fachu Colin Farrell, ten ale raději vraždí churavějící lidi. Ale největším tahákem i tahounem je charismatický Anthony Hopkins v roli geniálního psychotronika. To jsou přesně role pro něj. Zřejmě díky jeho produkci i účasti se podařilo udělat z filmu "áčkovější" záležitost. Důležité je, že všichni hrají s chutí. A na výsledku je to znát. Režijně je film vypiplaný. Afonso Poyart se rozhodl vsadit na efektní režijní vedení, podpořené příjemnou vizuální stránkou. A rating R se postaral o delikátní nechutnosti, s nimiž se neplýtvá, určitě nepřesahují víc, než je nezbytně nutné. A naprosto delikátní jsou psychotronické vize, v nichž probleskuje blízká budoucnost. A bylo neméně zajímavé sledovat, jaký zvrat bude v osudech postav bezprostředně následovat. Poměrně odvážné bylo proti sobě postavit dva geniální psychotroniky, jedním je Hopkins, to je klaďas, tím druhým je sériový vrah Farrell, a čekat, kdo z nich bude mít navrch. Celé to graduje, čekáte, že kůzlata Abbie Cornish zamečí, ovšem kozy předvede jiná herečka, tak alespoň něco z té bio farmy zavítalo, nechybí několik úmrtí i erudovaný výklad záhad z úst toho nejpovolanějšího. Film určitě připomene i jiné dávné kousky z kategorie thriller, jenže zde sehrává významnou roli mystično, které příběh hází do jiného diváckého světla. Jedná se o působivý a zajímavý napínák. A pokud přemýšlíte až příliš racionálně, tenhle thriller můžete s klidem vynechat. 8/10

    • 10.8.2017  07:09

    Jsou čtyři. Vlastně odpradávna byli čtyři. A od jejich poslední společné smaženice uplynulo dlouhých dvacet let. Mark (Ewan McGregor), Spud (Ewen Bremner), Sick Boy (Jonny Lee Miller), Begbie (Robert Carlyle) se ale neufetovali k smrti. Kdepak, mají smělé plány do budoucna, které zahrnují odbourání starých křivd, vyrovnání starých dluhů, kvalitní podnikání v různých oborech, vyrovnání se s lepšími i horšími časy. Už to není o fetu, je to o stárnutí, životních moudrech, o výběru, na nějž stačí jeden letitý song od Wham!, aby jej Mark brilantně rozvedl do působivého monologu (jedna z nejlepších scén filmu, vzdáleně připomínající variaci na proslulý monolog z dramatu 25. hodina), v neposlední řadě je to i o vzpomínkách, které občas filmem problesknou. A také je to o vytříbené obrazové stylistice a nesčetných hudebních variacích, které v podobě písní co chvíli filmem zazní, a když budete pozorně poslouchat, neujde vám nápěvek slavné doprovodné písně "Born Slippy" Je to docela hutný obrazový materiál, kterému škodí snad jen to, že si dával tolik let načas. Jsem ve výhodě, že jsem první film nikdy neadoroval. Nemůžu si tudíž stěžovat, že v pokračování už není tolik hlášek, tolik drog i jedinečných nápadů. Náhodou, tenhle je plný skvostných dialogů, stylových nápadů a nechybí nostalgické, ovšem vkusné, nijak nepřehnané prolínání starých i nových časů. Vulgární je to tak akorát, puritánům samozřejmě vstup zakázán. Určitě po filmu ještě dlouho zůstane v paměti Robert Carlyle, dlouho jsem s ním neviděl žádný nový film, ovšem tady hlásí návrat ve skvělé formě, hláškoval a nadával neskutečně, pochválit zaslouží celá parta, ale soráč Carlyle jako Begbie byl nedostižný. Desítku neudělím za slabší vyústění filmu, konec nebyl moc propracovaný. A občas bylo znát, že chyběly finance, některé obrazové vychytávky byly spíše od Ládi Hrušky než od Dannyho Boyla. Ovšem všechna čest, že se tahle unikátní partička dala po tolika letech dohromady. Trpí sice značnou nedochvilností, jejich stylovou i posléze kultovní zábavu jim ale nikdo neodpáře. 9/10

    • 9.8.2017  10:18

    Horolezci, horolezkyně, tahle skála nemá vrchol. Vodní slalomář Vavřinec Hradílek vyfasoval herecké rady od svého strýčka Ludvíka a jal se kochat Českým rájem, půvaby Vici Kerekes a majestátními skalisky. Určitě je jeho účast v hlavní roli slavného českého horolezce Josefa Smítka, se kterým ho nepojí vůbec žádná vnějšková podoba, tím nejzvláštnějším atributem z celého filmu, který nemile rezignuje na jakékoliv poutavé vyprávění, potažmo příběh. Dle mého úsudku musel být film v produkci brutálně přestříhán, mnohé jeho pasáže podstatně zkráceny a vypuštěny, až vznikl slepenec, v němž se nedá orientovat a nelze přilnout k postavám, vesměs s tragickými osudy. Mnohé scény z traileru chybí. A v konečném kontextu se jedná o scény zásadní. Po razantním přestříhání schází mnohým scénám smysluplnost, časová posloupnost, vše působí dějově unáhleně, zjednodušeně, mnohdy odtažitě. Nastane zhoršená orientace v časových úsecích, které nejsou opatřeny popisky. Joskova lesní anabáze se má odehrávat v horizontu dvou let, možná tří let, nejednou se ale zdá, že Vávra je v divočině sotva týden. Ke všemu je poměrně vypasený a v kondici, žádná zesláblost a nepohoda. Jasně, vlastenec mu tam občas hodil žvanec, přísunem kalorií ale spíše připomínal maníka, co se pravidelně st(r)avuje v Mekáči. Nejméně hodina filmu je zasvěcena lesním a skalním reáliím, jež se stanou dočasným vyhnanstvím Josky, který se zde skrývá před svým bývalým kamarádem, který vstoupil do řad fašistů, a jde mu cíleně po otylém zátylku. V okamžiku, kdy se zjeví pajdavý Jan Budař s hodností nacistického majora, máte jasno, na koho se bude po zbytek filmu upírat váš divácký zájem. Budař všechny dokonale přehraje, Hradílek navzdory sympatickému civilnímu hraní neměl proti zkušenému kolegáčkovi nejmenší šanci. V celkově nastavené režijní liknavosti, částečně způsobené necitlivým střihem, zaniká většina tragických osudů kolem hlavní postavy, jeho kamarád je odtažen, nevíme, jak k tomu došlo, jeho osudová žena je naprcána, vzdáleně se dá vytušit, jak a kým k tomu došlo, její muž je zastřelen, nevíme nic o jeho popravě, koneckonců na popravišti se ocitne i Joska, je nám to ale fuk. K postavám si nelze vytvořit zájem, pokud se po celou dobu v ději chaoticky a zbrkle přeskakuje a nevěnuje se charakterům potřebná péče. Nakonec film zachránil Budař. Je to trochu paradox, neboť kladných postav bylo ve filmu habaděj. Jak už to tak ale bývá, bídáci mají vždy navrch. Nikoho nevolím, volební hlas přišpendlený na péru můžu strčit akorát tak Šmídové do jejího stupiditou nasáklého hrdla. No co, je to moje volba. Film má ještě obstojnou kameru a výpravu. Je ale velká škoda, že film je tolik sterilní a neživotný. V opačném případě by se mohlo jednat o (za)jímavé biografické drama s reálným základem. 5/10

    • 7.8.2017  09:22

    Jamesi Francovi po všech hereckých eskapádách "hráblo" a skončil v blázinci. Naštěstí jen jako herec a režisér. Zavádí nás na konec 19. století a líčí nám, kterak traumatizovaná dívka Izabel (málo známá Allie Gallerani) dobrovolně podstupuje léčbu v proslulé psychiatrické léčebně Rosewood, kde ordinuje podivné léčebné metody doktor Cairn, kterého ztvárnil osobně. Příslib lázeňské terapie dostává rázem povážlivou trhlinu. Celý ústav totiž funguje coby sídlo nebezpečné sekty. Je fajn, že se veškerý personál od počátku tváří zlověstně úchylně a s laskavostí k pacientům se to moc nepřehání. Franco v dobových brýlích i knírku sice nenaplňuje ten nejvýkonnější šlehač (i když na šlehání taky dojde) z deviantní kuchyně, nicméně mně jeho herecký výkon nijak nepopuzoval, byli zde sice i lepší zástupci zvrácených charakterů, třeba Tim Blake Nelson i Eric Roberts, jenže nedostali požadovaný prostor předvést se ve své úchylné kráse. Film má rating R, o nahotu i krev je postaráno, tvůrci si oblíbili zejména podřezávání krků. Potenciální budoucí píchači Allie Gallerano mají na masturbačním podnose naservírované její odhalené půvaby, určitě se utvoří velká fronta, neb jí to v negližé sluší. Pohledných hereček je zde povícero, ale chápejte, že ztvárnili chovankyně blázince, jsou tedy neupravené, rozcuchané, tedy nikterak lákavě nevypadají. A co proklamovaná Pam Anderson? Mám pocit, že jsem ji zahlédl na tři vteřiny coby paničku z vyšší společnosti poté, co jsme se přesunuli do ústavu, dál do děje ale nijak významně nezasáhla. S děním ve filmu nevyvstal větší problém, dívka nevědomky užívá jedy, dochází k postupnému vymývání mozku, následně se mění její charakter na negativní. Prostě celý postup lze bez problémků vydedukovat. Dojde i na finální plenění personálu. Film ubíhal v dobrém tempu. Zajímavé je, že se jedná o látku mající reálný základ. Rosewood skutečně existuje a patrně se zde děly nějaké nepřístojnosti. Druhým zajímavým poznatkem je to, že Franco hraje zápornou roli a stal se spolurežisérem filmu. Nerežíruje zdaleka poprvé, celkem jsem rád, že dal odpočinout svým komediálním rolím. Oproti tomu se mohl více herecky odvázat, během filmu nezmění svoji grimasu. Určitě mně tenhle místy dravý počin byl sympatičtější než krotký E.A.Poe: Podivný experiment, ke kterému se tenhle film dá přirovnat. Psychiatrické léčebny a scény v nich se odehrávající už patří k vděčnému a jednotvárnému koloritu hororově zabarvených filmů. Ani Francovi a spol. se nepodařilo vyrazit z depresivních prostor něco mimořádně nevšedního, ačkoliv až tak obehraně to nepůsobilo. Úporná snaha o neotřelost se počítá. 7/10

    • 5.8.2017  21:19

    Král infantilní letní zábavy Michael Bay se popáté vrací k robotům, aby zprznil mladé sličné herečky, svůj talent a nově i anglické (mýtické) dějiny. Nedovedu si dost dobře představit, že by existoval někdo, kdo by se těšil na další a další film o Transforblbech. U pátého dílu jsem se otřepal. Doporučuji vzít si na jeho projekci gumovou palici, s níž se u každé pronesené stupidity majznete po hlavě. A vzhledem k tomu, že film je napěchován stupiditou vrchovatě, statisticky to vychází asi na 500 úderů za těch 150 minut, co film trvá. Páté pokračování, které určitým způsobem navazuje na čtyřku, vrátil se totiž Mark Wahlberg coby cool vynálezce, příliš nevytrhne i celkem vypiplaná technická stránka. Všechno, co režisér předvádí, už bylo k vidění v předchozích dílech, popřípadě v jeho jiných filmech. Pětce chybí nadhled, extra akce a v podstatě jí nevychází vůbec nic. V castingu je na překážku Anthony Hopkins, který na filmy pro teen publikum není vůbec stavěný. Od poloviny měl tendenci přebrat otěže příběhu, tudíž na diváka vychrlil, co je nutné udělat pro to, aby nedošlo k hrozícímu zániku světa. Z těch nemožných stupidních blábolů jsem pochytil jen to, že rozhodující je, aby do nesprávných rukou nepadla hůl čaroděje Merlina. Naprosto jsem nepochopil, proč tuto postavu ztvárnil Stanley Tucci, který ve čtyřce hrál kohosi jiného(!). A záhy vyjde najevo, že vnadná profesorka Viviana zde není jen pro imaginární felaci, nýbrž je rodově spřízněná s Merlinem, tudíž jen ona umí s holí a s pérem Michaela Baye nakládat. A dál vím prdlajs. I kdybyste mně odřezaly koule a přidělaly je Optimus Prime(ros)ovi, nevím z děje absolutně nic. Nic nedávalo kloudný smysl. Pokud jdete na film s tím, že půjde o dynamický spektákl, na to zrovna moc nespoléhejte. Film je z pohledu akce vlažný, spíše se postupně vyladí do dobrodružné slátaniny ve stylu Lovců pokladů, kdy se "seriozně" pohybujeme historickými dějinami, což je nebetyčně stupidní. Všechna čest, že Bay dokázal pospojovat otřesný námět a scénář, který mu byl dodán od čtveřice idiotů. Některé scény neměly příliš ideální návaznost, značná část filmu mně přišla zrežírovaná odbytě, prostě nic ve stylu stylové rozlučky. Wahlberg a spol. hráli příšerně, Laura Haddock je jen k šukání, nasazení Hopkinse je jako poslat Marilyna Mansona na Vlachovku, Josh Duhamel šediví, permutace hudebního doprovodu Steva Jablonskyho byla ryzí zoufalost, roboti i jejich válečný konflikt stál za pendrek a celé je to předlouhé. Bay si určitě byl vědom, že robotí látka je značně vyčerpaná. Byl znuděný, chtěl to mít už z krku, i když mu nelze upřít, že se alespoň nějakým způsobem snažil dát pětce nový a svěží směr. Raději se ale pokoušet o autofelaci, než vidět znovu autoboty v akci. 3/10

    • 5.8.2017  09:13
    First Kill (2017)
    ***

    Zástupce filmů z kategorie o hrdinovi, co se ocitl v nesprávnou chvíli na nesprávném místě. Hayden Christensen se vydá se svojí rodinkou do svého rodného zapadákova. A to ještě netuší, že zde byla vykradena banka, na loupeži se podílela místní policie i vidlák, a problémy na sebe nenechají dlouho čekat. Christensen musí zabít, aby nebyl zabit jeho synek, následně ho musí vyrvat ze spárů ctihodného lupiče, a jen tak mimoděk pozdravit "strejdu" Willise. Ten má v příběhu zakotvenou druhou hlavní roli, jeho policejní šéf nevykazuje příliš zajímavý rozměr. Film ale celkem zajímavý je, tedy v určitých fázích, chybou je, že nepůsobí kompaktně, což se podepsalo na nižším vyvolání napětí. Hrdinovi není moc velký důvod fandit, lupič je na rukojmí vlídný, Willis podezřívavý, až v závěru se film překlopí na vyostřený střet v lese, kde je divák svědkem velkého zvrat(k)u, kdo je hlavním strůjcem loupeže. Kdyby mně to nesdělili, nikdy bych na to nepřišel. Je otázkou, co Bruce Willisovi dávají takové filmy, které uzří jen hrstka diváků, navíc nejsou nijak kladně přijaté. Evidentně ho spolupráce s režisérem Stevenem C.Millerem baví, neb už se jedná o jejich třetí společný počin. Miller je ale béčkař jak vyšitý. Asi takhle, tenhle film baví svojí překombinovaností, solidním castem i lesním prostředím, víc devíz už jsem neobjevil. Pokud film zavítal do amerických kin, zajímalo by mě na co diváky lákal. Tohle v kině určitě nemělo co pohledávat. Je to použitelné pouze v rámci domácí projekce, pak rychle smazat. 5/10

    • 4.8.2017  14:13
    Leoš Mareš - Fotbalista roku (hudební videoklip) (2017)
    odpad!

    Do zhlédnutí tohoto výtvoru, zdráhám se použít slovo "hudebního", jsem byl neochvějně přesvědčen, že "Kokeš" je značka piva. Po tomhle se dostavily značné pochybnosti. Značka piva to asi fakt nebude. 0/10

    • 4.8.2017  10:01

    Když se zlomí pod scenáristou židle, vyplodí ohraný scénář, který už zde byl tisíckrát, jen s menšími obměnami. Dobře situovanému afroamerickému manželskému páru vychází úplně vše, jen vytoužené dítě nepřichází. Za tímto účelem si najmou jiný pár, méně při penězích a rasově smíšený, aby jim dítě donosil. Všechno jde hladce, dokud jim najatý pár nezačne působit problémy, přesněji řečeno náhradní matka se stane posedlou. Asi po úvodních deseti minutách je jasné, jakým směrem se film bude ubírat. Film bezezbytku naplňuje atributy absolutně předvídatelného filmu, který by zapadl do skladby televizních filmů na odpoledne. Erotika je cudně snímaná, pár krvavých šmouh a decilitr vyteklé plodové vody neznamenají, abyste se na zhlédnutí nějak zvláště nervově obrnili. Spíše vám potečou nervy, že tohle ještě někdo může vyslat do kin, potažmo vydávat za horor. Jedná se o dějově neobjevný thriller, který má solidně hrající černoušky. Morris Chestnut v hlavní roli si to celé produkoval, Reginu Hall, jeho manželka, mám spíše za komediální herečku, málo známá Jaz Sinclair si se svojí psycho transformací poradila zdatně. Jenže převážně televizní režisér Jon Cassar a nezkušený scenárista Jack Olsen nepřišel s ničím novým. Všechny postupy dokonale obehrané, předvídatelné s velkou jistotou. Leccos mohlo napravit finále, to není z kategorie nejhorších, intenzitou ale zrovna neoplývá, a opět až moc snadno si predikujete, jak to celé dopadne. Herecky tedy film u mě obstál, několik scén není úplně marných, jinak je jeho vznik zcela zbytečný. 4/10

    • 2.8.2017  14:24
    Záhada u půdy (TV film) (1981)
    **

    Toho léta bylo takové vedro, až syrečky zapáchaly jako...jako...mrtvola. A ejhle, jedna taková "mrtvola" se povalovala u půdy, až se z ní vyklubal bodrý Václav Sloup. Určitě se nejedná o žádný scenáristický zázrak. Rodinka, co na mrtvého zavolá příslušníka s kriminalistickým týmem, není nijak zajímavá. Jistě, je znát, že byla pokrokového smýšlení, neb nepříjemný odér, co se od půdy linul, jí něco připomínal, jinak ničím nevynikala. Hašek, Hadrbolcová a Bech mohli být vzorem ostatním socialistickým okopům. A střelou ze zastávky trefili syreček. Pointa je typicky poplatná době, je možné, že toho roku nebyly k sehnání syrečky. Tudíž se po zjištění, co skrývala taška pana Kadlece za obsah, všichni protirežimně zaradovali. Rodina až do 89 měla přísun pálenky a syrečků, navíc získala kamaráda, který nepráská. Ano, povídka je natočena tak, že je uvěřitelná. Jenže její obsah už není tak velkolepý, abych hodnotil závratně. V podstatě poměrně zatuchlé syrečky. 4/10

    • 1.8.2017  14:23
    Eso (TV film) (1983)
    *

    Dvanáctiletý tenista Michal Federer se v éře Borga a Lendla pachtí, aby naplnil ambice svého ambiciozního fotříka, který bere jen první místa. Jen těžko si lze představit, co by bylo s klukem, kdyby se náhodou nekvalifikoval na prestižní turnaj ve Švédsku. Vidět Jana Kodra, jak hraje tenis, je opravdu zážitek hodný sportovní sebevraždy. Tenis samozřejmě tehdy vypadal dost neatraktivně i bizarně, rakety v podobě kusu dřeva, kurt nahradila tělocvična, na umpiru nezletilý rozhodčí. Herecky se snaží pouze Matyáš, kterému jeho náročného otce věříte, ale zbytek je katastrofa. Dudek tentokrát neměl k ruce Dietla, scénář dodal Jaroslav Kotouč, který nepřišel vůbec s ničím zajímavým. Dudek to podal coby imbecilně vedené rodinné "drama", v němž klukovi nelze fandit. Určitě by nebylo od věci trefovat se do něj tenisákem, aby se dostavilo něco zábavného. Tohle je spíše ukázka toho, jak se nemá točit povídka se sportovní tematikou, byť o tenise toho mnoho natočeno nebylo. 1/10

    • 1.8.2017  10:22

    O Vánocích se odvažte, je to zdravé. Rogenovi a spol. se (málem) podařilo objevit recept na správňáckou anti-vánoční komedii, která je oplzlá, zhulená a pohrdá vánočními tradicemi. Vše funguje ale jen do té doby, než si film vyhází všechny fórky, sjetý Rogen se okouká a vystoupí Miley Cyrus. Nejen ona, ale i umravněná závěrečná třetina moc do daného konceptu nezapadla. Rogenovi se z pozice producenta podařilo k účinkování ve filmu ukecat Josepha Gordona-Levitta, kterému scénář nedaroval žádný zapamatovatelný vtip. Když to shrnu, vlastně ve filmu nemá žádný komediální výstup, maximem je potyčka s dvěma Santy. Třetím z trojice nerozlučných kámošů je Anthony Mackie, který pobaví divokou prcanicí na toaletách se svojí fanynkou, která mu ještě šlohne trávu, takže ji v určitých fázích příběhu nahání. Naprosto stěžejní pro film je ale Seth Rogen a jeho drogový trip, který se táhne půlkou filmu, a z něhož plyne největší porce vtipů. Rogen je zvíře, které nadává batoleti, zvrací v kostele a vyvádí tak, že si celý film ukořistil jen pro sebe. Nebýt jeho, nemá film pomalu co nabídnout. Zpočátku to má grády, příběh kolem vánoční, několik let trvající tradice, spočívající v odvázaném veselí o vánočních svátcích, je neotřelý. Jenže párty duch filmu nevydrží až do konce. Už proslulá, avšak utajená veselice zvaná Louskáčkův bál, jejíž místo konání naše trojice vytrvale několik let marně hledá, je po objevení celkem tuctová merenda, následně film ztratí tempo, umravní se a hotovo. Nasazení hvězd, jimiž je Lizzy Caplan, James Franco a Michael Shannon unylý dojem z filmu moc nevytrhlo. A to, že film začíná jako veršovánka, kterou kdosi vypráví, není jen tak. V závěru přijde divná pointa související s postavou drogového dealera, ztvárnil ji Michael Shannon, ledacos nám o sobě poví, narostou mu křídla, prostě divné. Rogen má za sebou rozhodně daleko zábavnější produkční fláky. 6/10

    • 30.7.2017  16:48
    Niall Horan - Slow Hands (hudební videoklip) (2017)
    *

    Když už nápaditost klipu stojí za hovňajs, nasadím sexy buchtu, která se bude svíjet, mávat přede mnou kalhotkami, až se ze mě stane na tři minuty Fantozzi žadonící o jejich sundání. Co s tebou Nialle Horane? Nezpívá ti to špatně, nicméně jsi stejně nesympatický jak tvůj kolega Hadrry Špajz z RektOne Durextion. Tvoje album bych si pořídil jen v absolutním deliriu, kdy mě duo Jamaha a Dušan Grúň už nebudou držet hudebně nad vodou. Nechám si zahrát poslední kus, bude to Niall Homoran, pak ještě požádám, aby mě zase vrátili tím správným hudebním směrem, protože padnout za oběť hudebním výstřelkům jakéhosi tepláka se mně fakt nechce. 1/10

    • 29.7.2017  08:43

    Čtyřčlenná parta montérů z Nymburku, která před časem chodila spravovat ženské duše po kvartýrech, stále táhne za jeden provaz. Nyní parťáci ale usoudili, že manželství jejich kamaráda Jana (David Novotný) je ohroženo jeho zálety v ženských domácnostech, kam mužská noha nevkročila, tudíž bude lepší, když opravárenské činnosti nadobro zanechají a dál se budou věnovat činnostem pro milostné vztahy méně nebezpečným, třeba synchronizovanému plavání. Z členů party do bazénu za akvabely nevlezl pouze Milan (Bolek Polívka), který měl plné ruce práce s rozvodem se svojí bývalou hezkou ženou, za kterou musí na Slovensko, aby dostál svému zásnubnímu slibu, který dal své škaredé partnerce. Ale ještě je zde milionové dědictví po zesnulé osamělé ženě z prvního dějství, které může být značně motivační, parta jej ale získá, jen když zachová svoji firmu. Je fajn, že scenáristovi a režisérovi Tomáši Svobodovi se podařilo udržet hereckou partu z jedničky i po dvou letech pohromadě, nicméně to k velkému zábavnému výkvětu na poli komedie nevedlo.Osvěžující je obsazení paní Zdeny Studénkové do role zákeřně vypočítavé ženy, ta je stále šik, ostatní herci se museli přizpůsobit slabému scénáři, který vytrvale střídá dvě dějové linie, na víc se film nezmůže. Filmu chybí stěžejní a neotřelý nápad, který jednička měla. Tentokrát jen divák tráví zbytečný čas u bazénu, kde probíhá smíšený trénink akvabel, to se střídá s dějovou linkou, v níž Milan se svým nevlastním synem Kryštofem (Lukáš Latinák) cestují, popřípadě vymýšlejí, jak chytře převézt Zdenu Studénkovou, aby podepsala rozvodové papíry. Ubylo hlášek, erotika žádná, vysušený až trapný scénář úsilí hodně zmařil, vše blbé jen podtrhl. Těm, co neviděli jedničku, bude nějakou chvilku trvat, než se v staronových postavách zorientují, nebudou hned třeba vědět, co jednotlivé postavy charakterizuje, třeba že Jakub Davida Matáska je gej a další, i když je to celkem irelevantní. Chybějící vtip se doháněl leckdy dost urputně, za tímto účelem se nasadilo duo Jehovistů, které vytrvale nabádá nové adepty do svých řad. Nebylo to vůbec vtipné, jen trapné a trapně zahrané. Milan se dostane po infarktu do nebe a rozmlouvá se zesnulou paní Junkovou. K čemu tahle příšernost?! O vtip se pokoušeli všichni, jenže prostě nic nevycházelo. A zvláštní bylo i to, že na Jana jeho žena (Zuzana Norisová) žárlila, když chodil po ženských domácnostech, cožpak ale akvabely nepředstavují žádný svod? Film má svých několik vrcholků, nicméně je slabě napsaný a zrežírovaný, a ve velké míře ztratil ze své komediální svěžesti, kterou jednička vládla. 4/10

    • 28.7.2017  09:31
    Sweet Home (2015)
    ****

    Home Invasion, nad jehož stupiditou, v kombinaci s ironickým vyzněním, se pobavíte. Do domu v Barceloně, který je v havarijním stavu, vnikne za nevlídné deštivé noci trio vrahů v maskách, aby odstranili posledního nájemníka, který zde přebývá. Realitka má s domem svoje obchodní plány, tudíž jí pán v letech překáží. Shodou okolností se ve vybydleném domě, jen na jiném podlaží, nachází milenecký pár, který brzy pocítí přítomnost násilníků. A aby to nebylo málo, záhy se dostaví i jakýsi Likvidátor, vybavený sekerou a tekutým dusíkem, který se vizáží pohybuje mezi comicsovým Banem, porno režisérem Woodmanem a rapperem Rytmusem. Dům je zabedněný, není úniku. Noc o přežití začíná. Film je skrz naskrz napěchován stupidním chováním postav a divit se budete i tomu, proč jsou na penzistu posláni hned tři rabiáti, kudy se měli vlastně dostat po akci z domu, proč milenecký pár vlezl zrovna do domu, který není nijak vábný aj. Film není zrovna exkluzivně natočený. Hned v úvodu umírá ve sprše starší dáma, zřetelně mrká, předpokládám ale, že měla být po smrti. Nedotažených věcí je povícero. Režisér úzce profilovaných snímků Rafa Martínez urputně vše hasí nepolevujícím tempem, atmosféricky ponurým vizuálem, (nepříliš četnými) naturalistickými scénami násilí, ironickým nadhledem a lepou i spolehlivě hrající Ingrid García Jonsson, jejíž konfekce spodního prádla dostane v závěru také prostor. A její závěrečný střet se zabijákem byl rovněž pěkně vyvedený. A do toho se mísí angličtina se španělštinou. Film má nepopiratelně nevypilovaný, od stupidit nedepilovaný scénář, napětí také zrovna nedosahuje vrcholných hodnot, ale ocitnout se v nesprávnou dobu na nesprávném místě má vždy pozitivní ponaučení do budoucna. 7/10

    • 27.7.2017  20:20

    O tom, kterak na svátek zamilovaných středoškolačka neštěstí na sebe přivolala. Sám jsem byl udivený, že film pro mládež může mít filosoficky přemýšlivý rozměr a duchaplnou myšlenku. A to je zřejmě možný důvod, proč se vyhnul našim kinům. Závratný komerční úspěch totiž z toho nekoukal. A i tak mu nechybí atributy, které omladinu můžou bavit, i když se v žádném případě nejedná o komerční flák, ostatně, obešel se i bez velkých hereckých taháků. Maximálně můžete zhodnotit, jak to zapomenuté Jennifer Beals sluší sto let od jejího Flashdance, Diego Boneta dostal jen malou roli profesora. Sam (Zoey Deutch) je na střední členkou kvarteta pipin, kterým vévodí atraktivní a lehce povýšenecká Lindsay (Halston Sage). A na Valentýna mají všechny společně vyrazit na mejdan, což se i stane. Jenže Sam se téhož dne dostane do časové smyčky, čímž začne opakovaně prožívat ten samý den, který zpravidla vyvrcholí nějakou tragédií, k níž dojde přesně 39 minut po půlnoci, což není nijak vysvětleno. Sam, aniž by její kámošky a lidé okolo tušili, prožívá jen s menšími obměnami stále stejný den dokola, přičemž to následně využije k tomu, aby se z ní stal lepší člověk. Kupříkladu si vyřeší problémy v rodině, školní outsiderce se bude snažit rozmluvit její špatný psychický stav, svému klukovi sedne na obličej aj. To poslední jsem si vymyslel, nicméně film funguje i bez přemíry sexuálních narážek a oplzlostí, tolik typických pro americké školní prostředí a mládež pohybující se v něm. Tvůrci šli na to z druhé strany, k ruce si vzali literární předlohu, u nás prakticky neznámou, a vše vsadili na duchaplný koncept, časovou smyčku, jinak v podstatě neoriginální atribut, sofistikovaně pojali jen jako jakýsi předěl ke svým inteligentním sdělením. Zoey Deutch v hlavní roli prochází vývojem, z průměrné a nepříliš sympatické ženštiny je záhy fajn školní krasavice, a jde jí to sympaticky. Co jsem méně přivítal, bylo to, že film se téměř vůbec nedržel žánrové celistvosti. Bylo to většinou dost zajímavé, nicméně film někdy až přespříliš neuceleně a přehnaně přeskakoval z žánru do žánru, otřel se o mysteriozní horor, nekonvenční thriller, komedii, pak hned zase změna do hlubokomyslného dramatu. Pointa filmu celkem po čase předvídatelná, ale působivá. Jedná se určitě o zajímavý film, do něhož byste neřekli, že bude tak mnohovrstevný, až u něj budete nemálo namáhat i mozkové závity. 8/10

    • 26.7.2017  08:35

    Šuki Waterhouse jako sličná a zmrzačená "průvodkyně" texaskou pouští v dystopické budoucnosti plné podivných a ztracených existencí, oddělených od zbytku společnosti, s nimiž diváka po dvě hodiny seznamuje. A v podstatě film ani o ničem jiném nevypráví. Film vznikl v nezávislé produkci, byl natočen ani ne za měsíc a podle toho taky vypadá. Akce veškerá žádná, nechybí artový závan, rozvláčné a pomalé tempo vyprávění, protkané dlouhými (snovými) scénami, v nichž se toho moc nenamluví, to není moc pro dynamické publikum. Celé se to až moc stylem vyprávění drží při zemi, přičemž je až s podivem, že si film mohl dovolit výskyt hned několika zvučných hereckých jmen, která byla ještě nedávno diváckými taháky. Pravda, Jim Carrey a Keanu Reeves toho moc nenahrají, prvního jmenovaného skoro nepoznáte, hraje hluchoněmého poustevníka, co se hrabe věčně v odpadcích, druhý ztvárnil jakéhosi Guru Járu, žijícího si oproti ostatním nad poměry. A to s nimi ještě ve filmu účinkuje Giovanni Ribisi, který dostal jen prostor pro jakési delirium, nebo co to vlastně předváděl. Z těch slavných jmen největší prostor dostal svalovec Jason Momoa, který hledá svoji malou holčičku, kterou mu odvedla hlavní hvězda filmu Šuki Waterhouse. Režisérka divně koncipovaných filmů Ana Lily Amirpour si zvláště oblíbila její kraťasy se smajlíkem, kterým věnovala největší péči. Ze statistického hlediska by bylo zajímavé, kolik záběrů za dvě hodiny padlo na Šukin zadek.Určitě by to bylo dvojciferné číslo. I když je její zadek výstavní, přece jen to je na dvě hodiny málo. Kanibalismus záhy ustoupí do pozadí, vyskytuje se jen asi ve dvou scénách. A řídký děj se poměrně monotonně točí v kruhu. Rozpočet asi nejvíce zatížilo zmrzačení hlavní hrdinky, na pravé straně těla přišla v úvodu o svoje končetiny. V české pohádce "Honza málem králem" se to vyřešilo tak, že se Kostelkovi ruka přivázala k tělu, aby to vypadalo, že ji nemá. Šuki ale takřka po dvě hodiny nesleze ze scény, tudíž její pahýly vidíme v plné kráse, zcela přirozeně vyvedené, což je největší Hruškova vychytávka filmu. Film není úplně prost uměleckých ambicí, ostatně režisérka si na nich vždy zakládá, nicméně slabý scénář neutáhne dvě hodiny, aniž by se nevtírala nuda. 5/10

    • 25.7.2017  13:29
    Tereza Kerndlová - Přibliž mě blíž (hudební videoklip) (2017)
    ***

    V záplavě "moderních" českých videoklipů, z jejichž kvality zvracíte ještě než to zakotví na hudebních stanicích, je tenhle obrazově kvalitní. Do propracovanosti mu mnoho neschází. Nápad nemá nijak extrovní, přece jen interpretka na "dovče" u moře a mezi památkami, to není nic závratného. Song textově jednoduchý, vynikne v něm jen zjištění, že srdce je sval, tudíž už nerostu nad tupým výrazivem typu "miluji tě srdcem", "srdcovka", "mysli srdcem" či podobné stupidity. A co Tereza? Bez krémů a kvalitní kosmetiky to nepůjde, už nyní v rypáčku vypadá lehce přes čtyřicet, ale zakrývat hlavu ještě pytlem nemusí. Taneční letní píseň oděná převážně v bikinách. Z české produkce se toho už víc nevymáčkne. 5/10

    • 21.7.2017  08:34
    Cyberbully (TV film) (2015)
    ***

    (Je)pičí existence hnusky z internetu, kterou neznámý hacker drží v šachu v jejím pokojíčku poté, co ovládl její počítač, a začne ji vydírat. Asi si hravě domyslíte, jakým způsobem ji na dálku asi tak může vydírat, že. Pokud ne, tak stěžejní je pro něj zveřejnění kompromitujících fotek, na nichž je účastnice kyberšikany nahá. Tedy celkem banální kompromitující materiál, tudíž až tak nechápu, čeho se hlavní hrdinka bála. Stačilo zavřít komp a máš po legraci, Hujere. Režisér a scenárista Ben Chanan je zřejmě otcem nějakého uhrovitého jedince, o něhož se bojí. Za tímto účelem natočil tohle instruktážní video, v němž varuje jiné uhrovité jedince, panny a doživotní panice, jak se nechovat na internetu. V zásadě z toho vyplývá, že když se vyhnete sociálním sítím, nemůže se vám nic stát. Každý hacker je na vás krátký. Z filmového hlediska jsou zde úseky, které mají napětí, je jich ale málo. Casey je nesympatická holčina, kterou nikdo litovat nemůže, to už její kamarádka Megan měla alespoň u diváka náběh na imaginární masturbaci. Maisie Williams nebyla do hlavní role vybrána zřejmě jen tak náhodně, obětí kyberšikany se (údajně) stala i ve skutečnosti, tudíž její strach byl až téměř nehraný. Nedá se prohlásit, že by film byl vyložená nuda, nebo že by vůbec neodrážel realitu, akorát má nemnoho poutavých úseků. A co hůř, je nedodělaný. Nemá žádnou pointu ohledně identity hackera a jeho schopností hacknout vše, co si zamane, zakončení má úplně neschopné. Film zkrátka v ničem neoslní. Podobné příspěvky už zde byly, např. "Odebrat z přátel", ten nebyl tolik moralizující. Na tv film je to solidně natočeno, uzavřené prostředí jedné místnosti funguje, zahrané až autenticky, námět je svěží, do jisté míry ne tolik okoukaný, natočeno v sympaticky krátké stopáži, nicméně film plyne od ničeho k ničemu a v podstatě se k ničemu šokujícímu nedobere. Jo, umřete na blbing, nikoliv na trolling, a to máte z těch internetů. 5/10

    • 18.7.2017  09:38

    V rámci domácí projekce ještě film obstojí, jen těžko si představit, že si na něj někdo kupuje lístek do kina. Bruce Willisovi už jen z bahna kouká pleš, bratři Cullenovi mu provaz k vytažení hodili jen ledabyle, akční hvězda se tak i nadále pomyslně propadá do filmového močálu a potýká se se zapomenutelnými blbinami na jedno použití, ale co už, samotného hlavního protagonistu ironický humor ještě neopustil. Tentokrát opět předvádí x-tou variaci na neohroženého (a tak trochu osamělého) poldu ve slunném Venice Beach, kde vlastní soukromou detektivní kancelář se svým mladším parťákem, který nás současně uvádí do děje tím, že nám postupně představuje leporelo postav, s nímž se detektiv Steve Ford zaplete, ať už v dobrém, či zlém. A až na to, že se zde vyskytuje jeden sprejer, drogový kartel, ruský lichvář a skupinka transvestitů, tudíž o extra zločin se zde nedá zakopnout, je to v podstatě mírumilovný resort. A tak jde Steve dům od domu, hledajíc jemu svěřeného teriéra od neteře, co byl náhle zcizen, jednou je nahý na skateboardu, podruhé nedobrovolně oděný do ženských šatů, a to jsou v podstatě stěžejní scény filmu. Ve filmu se, až na výjimky, nevyskytuje téměř žádná akční scéna. Willisovo proskočení okenní tabulí a rozmlácení televize jsou z tohoto hlediska akční vrcholy filmu. Film tak v mnohém připomíná svým scenáristickým stylem i syžetem předchozí Willisův pakt "Poldové" se značkou Cullen Company. Willis předčí hereckou squadru i herecky, což při zjištění, že ve filmu se vyskytuje i John Goodman, Jason Momoa a nemálo povědomých herců, je vlastně překvapení, nicméně všichni delikátně ustoupili, zahodili své herecké schopnosti a vůbec se nesnaží. Dámské osazenstvo je zde jen pro ozdobu. Jestli vám k filmovému zážitku stačí odhalená ňadra hvězdičky Jessicy Gomes, budete se moci ještě spolehnout na solidní porci hlášek, neokoukané sluncem zalité prostředí a hlavně sem tam hrdě neotřelý Willisův, či spíše hrdě protřelý, komediální výstup, čímž si odmítá přiznat, že se jedná o propadák po všech stranách jeho skvostného skalpu. 5/10

    • 16.7.2017  09:16

    V rámci školního projektu věnovanému exorcizmu student Brandon uskuteční šílený nápad. V domě, kde před dvaceti lety došlo k tragédii při neúspěšném vymítání démona z těla mladé dívky, se chce nechat posednout a se svými asistenty vše živě streamovat. Zákazy pedagoga neřešil, chtěl jen tuli tuli s démonem, do Tesca to měl dál než pět minut, nezbytné propriety tedy nakoupil v místním obchodě. A hurá se nechat posednout. A jak už to tak bývá, démon jeho přání vyslyšel, Brandon se rázem stává nebezpečný pro své okolí. Je poměrně škoda, že režijního debutanta Scotta Hansena se neujal nějaký kvalitní producent, který by do jeho filmu nalil finance a ubral by na "béčkovosti", ubírající z velké části dobrý dojem z neotřelých nápadů, která ovšem film zachvátí víc než démon, o jehož původu bude mít divák záhy jasno, když na povrch postupně vyplují i detaily o rodičích Brandona a další zjištění, až se v tom ztrácel přehled i zajímavost. Film se frekventovaně přesouvá z prostor prokletého domu na kampus a zase zpět, do toho se přidá satanská sekta z minulosti, studentova nová kamarádka mu dá atd. Režie nevyrovnaná, to i žánrově, úvodní scéna vymítání hýří kvalitním vizuálem i technickým provedením, tuhle technickou i režijní kvalitu si celý film ale neudrží, oproti tomu nápadů nebylo málo, mnohé se dají přiřadit k originálním. Co do vraždění posednutého maníka, náhle přišla jakási vzdálená inspirace Freddy Krugerem. Gore v pohodě, utržená sanice byla top. Co film nepokryl režijně, vyvažoval tempem. Film nenudil, herecky mu ublíženo nebylo, závěrečné finále ucházející. V podstatě se jedná o neotřelé béčko, které by si zasloužilo kvalitnější produkční i dramaturgické zázemí. Kdo má rád multižánrové hrátky s démonem, na pojetí filmu se zlobit nebude. 7/10

    • 13.7.2017  08:41

    Bělásek mezi žluťásky a říká si Johnny Knoxville. Čestný policejní detektiv Bennie Chan (Jackie Chan) spojí síly s nevyzpytatelným gamblerem Connorem Wattsem (Johnny Knoxville), aby pěškobusem, koňmo i na předpotopním vozítku absolvovali cestu napříč Asií, na níž budou vzdorovat zločinnému podsvětí, které je jim neustále v patách. Výsledkem je jakési dobrodružné putování z Hongkongu až do Mongolska a zase zpět, přičemž jim to režíruje odepsaný Renny Harlin, který je taktně vrhá do víru absurdních i akčních sekvencí. Dalo by se čekat, že na takové pojetí filmu by se hodil podstatně žlutější režisér, nicméně je zde i dostatek evropského pojetí, které se delikátně kříží s asijskou kulturou, tudíž pro Harlina svitla šance ukázat, co v něm ještě z kvalitního režijního řemesla zůstalo. Film ale disponuje banálním scénářem, který semele všechny stereotypy "buddy movie" žánru a výrazně proti je i přepálená stopáž, kdy má film bezmála ke dvěma hodinám. Není tedy výjimkou, že akčně/ detektivní vyprávění sejde několikrát z cesty a naservíruje sekvenci, kdy Jackie Chan otřesně zpívá Adele a jiné šílenosti. Z hlediska akce, i jejího střihu, je film překonaný, Jackie Chan, je jedním z autorů scénáře, film i produkoval, by na své akční eskapády rád strhl pozornost, problém je ale v tom, že už je na ně starý, tudíž není už tolik pružný, akčního náhradníka film ale nemá, Knoxville je zde především přes humor. Závěr se vytasí s velkou pointou ohledně toho, kým je tajemný zločinný boss zvaný Matador, jehož dopadení čínský detektiv zasvětil několik let života, a v přístavu se strhne kung-fu mela. Jak už je u Chana zvykem, nechybí v závěrečných titulcích přehlídka zkažených záběrů z natáčení. Po filmech typu Křižovatka smrti nešlo s touhle banální látkou objevit nové až revoluční možnosti žánru. Jste-li příznivcem filmů na jedno použití, vězte, že trojice Chan/Knoxville/Harlin se dá v pohodě přežít. 6/10

    • 9.7.2017  08:59
    Deadly Intent (2016)
    odpad!

    Důležité je zůstat bdělý, pak už vás bezradní tvůrci, mezi něž spadá britská režisérka Rebekah Fortune, nenapadnou ze zálohy. Už nikdy nebudu reagovat ukvapeně na název filmu, "Vražedný úmysl", to znělo sice poněkud "televizně", přesto nadějně, jenže o filmu jsem dopředu nic nevěděl. Mohl třeba překvapit, tvůrci ale neudělali nic proto, aby film měl, byť jen minimální, hororovou fazonu. Ovdovělá matka se svým malým, do sebe uzavřeným synem, se na čas nastěhuje ke své švagrové. Temné síly, jejichž zdrojem je s největší pravděpodobností zlý duch jejího zesnulého manžela, který se po návratu z armády nejspíše zbláznil, je dostihnou i zde. Ono poznat, co ve filmu mělo být skutečné a co naopak jen výplodem chlapcovi mysli, na něhož se temné síly zaměřily nejvíce, dalo fušku. Klidně to mohlo dopadnout tak, že bych zbraň, kdybych nějakou vlastnil, po vzoru válečného veterána obrátil proti sobě, abych už nemusel čelit takovým geniálně podřadným výplodům, ovšem v rámci zachování dekorum, vypíchnu to nejlepší, čím film disponuje. A vidíte, to bych se načekal, film nedisponuje ničím zajímavým, nápaditým, strašidelným, ke všemu se vleče, je nechtěně k smíchu a je vzhledem k mírnému průběhu filmu, žádné gore, znát, že scénář i režii mají na svědomí dvě ženy, které se zřejmě shodly v tom,že během filmu vystřídají slabě zrežírované psychologické aspekty s otravnou afektovaností hlavní hrdinky, řeč přijde i na Hvězdné války, schopnost telekineze a v rámci hororu by nebylo tak úplně od věci v závěru na dvě minuty šoupat s nábytkem a zabít chudáka křečka. Prostě hůř to snad ani nešlo realizovat. Cast sestával ze čtyř herců, dvě herečky v hlavních rolích, Rebecca Reaney a Lara Lemon, byste v poklidu imaginárně opíchali, jenže co s podřadným zbytkem, amatérsky spíchnutým, smrdícím librou. Takový film by nejspíše neměl problémy zakotvit na nějakém okrajové tv stanici, klidně i v dopoledním čase, nicméně doporučit jej lze pouze příznivcům špatných filmů. 0/10

    • 7.7.2017  15:19
    The Neighbor (2016)
    ***

    Tvůrčí dvojka Marcus Dunstan a Josh Stewart si dala od sebe delší pauzu. Jeden by si řekl, že to bude jen ku prospěchu věci, jejich další společný počin ale moc k zapamatování není, navíc působí rutinně. Je jasné, že úspěch, jaký měli se "Sběrateli", hned tak nezopakují. Předně by jejich další počin potřeboval vyztužit výraznější režií i originalitou. Téma "rodinného podniku", v němž postarší tatík a jeho dva dospělí synové unášejí na svoji farmu příslušníky zbohatlických rodin, za něž požadují výkupné, přičemž se jim do cesty náhodně připlete obchodník s drogami z jejich sousedství, jemuž unesou jeho milou, aby se jí zbavili, protože viděla co neměla, mně už nepřipadá nijak nové, ale pokud by se zpracovalo intenzivně, svěže i třeba inovativně, tak by to zase mohlo zabrat. Film je zpočátku velmi nezajímavý, má značně nesympatické postavy, o kterých nic není známo. A pak začne přituhovat, následuje konfrontace s únosci, několik drsnějších scén, ale také iracionální jednání hlavního hrdiny, který tak moc váhá s likvidací únosců, až je prozrazen, film smrdí grošem, tudíž kameru nemá moc hezkou, vše se odehrává v přítmí, hlavní inovací, ovšem z mého pohledu poněkud hloupou, je určité množství "paranoidních" záběrů prostřednictvím dalekohledu, simulujících dojem, že nás stále pozoruje někdo třetí. Tenhle nesmysl filmu vůbec nevychází. Určitě nejlepší je jeho prostřední část, kdy se John snaží zachránit svoji Rosie, ale také ještě i jinou dvojici ze spárů únosců. Nejlepším hercem je podle očekávání Ronnie Gene Blevins, který je prvotřídním hnusákem, a svým hnusem všechny přítomné převýšil. Zbytek castu je kupodivu téměř nezajímavý, včetně Joshe Stewarta, kápo únosců Bill Engvall byl castingový přehmat. Nedozvíme se, jak celá organizace unášející lidi vlastně funguje, pouze v neznatelných náznacích, což je škoda. Vzhledem k režijnímu umu Marcuse Dunstana je tedy s podivem, že jeho film ničím nevybočuje z řady perverznějších snímků pro celou rodinu, sice působí místy až sterilně, ale přece jen má v prostřední i finální části pár údernějších scén. Zítra si ale jen těžko vybavíte jeho děj. 6/10

<< předchozí 1 2 3 4 41 80 120 159
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace