kingik

kingik

David Kraťásek

okres Brno
profík, recenzent

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 44 86 129 171
    • 21.7.2018  10:44
    Kazišuci (2018)
    ***

    Rodičovská hra na staré známé "vtipe vylez": A protože má film opravdu poskrovnu vtipů, které rázem do hodiny dojdou, musí divák zapojit fantazii a účastníky tlačit k tomu, aby ještě ze sebe něco vydaly. A bohužel nevydá ze sebe nic ani režisérka a už vůbec ne scenáristé, rovným dílem ve svém oboru málo zkušení. Vypadalo to, že po dvou dekádách, tedy od Prciček, se objevila komedie, která (re)startuje novou éru přisprostlých pubertálních komedií. Film je relativně zábavný, jde ale o to, jak se stavíte k občasně obnaženým genitáliím a k pivu protékajícímu řitním otvorem, což je, jak smutné, nejlepší a nejoriginálnější vtip z celého filmu. Rozjezd a zejména dojezd je velmi slabý, z toho vyplývá, že nejlepší částí je prostředek, v němž se to bláznivě rozjede. Komediální normu splnil na maximum John Cena, který se urputně vtipně ksichtí a jeho otec působí roztomile neotesaně. Jeho sekundanti - Leslie Mann a Ike Barinholtz - nepůsobí sice úplně otravně, s vtipností se ale moc nepotkali. Překvapením je, že žádný vtip nezbyl na omladinu. Tři děvčata nemají žádný vtipný výstup a dobrou hlášku, stejně tak jejich chlapečtí vrstevníci. Celkově na mě tenhle počin působil až moc překonaně. Režie Kay Cannon se v ničem nevytáhla, vrcholem hrůzy je zadní projekce při jízdě limuzínou, sexy nepůsobí vůbec nic, až na Ginu Gershon, která už je dávno za padesátkou a neodpustím, že filmu schází dobré finále. Závěr je úplně zvadlý. Produkující Seth Rogen, většinou se nad jeho produkčními počiny pobavím, měl realizaci filmu vložit do rukou svědomitějších pošuků. Žádná revoluce v oblasti pubertálních komedií se nekoná. 6/10

    • 20.7.2018  15:33
    Nepřátelé (2017)
    ****

    Áčkově vystavěný, příkladně obsazený a nasnímaný (téměř) antiwesternový počin, který má v sobě něco, co jej odlišuje od desítek spřízněných počinů. Vzdor své anti-kompaktnosti. Scott Cooper určitě nechtěl natočit idylické historické drama, co má jednoznačné hrdiny a indiány, co jsou jednorozměrně ctnostní jako z "mayovek". Podařilo se mu před diváky přivést kontroverzního kapitána americké armády, jehož negativní a nenávistný postoj k rudochům se postupně začíná měnit. V podání Christiana Balea je to uvěřitelné. Jeho kreace je pozoruhodná a zahání občasnou rozvleklost, která do filmu prosakuje vlivem kolísavého a pomalého tempa. Film má přes dvě hodiny, děj je často rozdrolený a má téměř epizodní ráz. Oproti tomu Cooper líčí charaktery postav neotřelou formou a zbytek osazenstva dodává ději glanc - je to hlavně přitažlivá Rosamund Pike, která oplývá dobovým sexappealem, i když se se zmasakrováním své rodiny vyrovnává dost snadno, je to i Ben Foster a jeho tajemná aura ničemy a také důstojný Wes Studi, jehož indiánský náčelník jakoby vypadl z tehdejších dob. Akční složka je syrová, určitě bych uvítal její hojnější počet. Když došlo na přestřelky, film vykazoval formu. Úvodní masakr je celkem krutý pro citlivější diváky. Velkým plusem filmu je kamera. Ta denní i noční scenérie míchá s úchvatnou vizuálností, načež je smůla, že její kvalitní práci neocení divák v kinech, kterým se film u nás vyhnul. Dvouhodinový dobrodružný epos přináší kvalitní zážitek, který určitě podporuje skvělá herecká parta na čele s Balem. Scott Cooper je režisér, co tak úplně nevychází ze stínu svých slavných kolegů, má ale režijní schopnosti, co předčí nekompaktní a neprokrvený scénář, takže vydat se s ním a jeho štábem do prérie je docela fajn. A 99% děje v exteriérech je rarita. 8/10

    • 18.7.2018  12:47

    Studentka Tatiana je rebelka tělem i duší. Má pocit, že už ji na celém světě chápe jen jistý komunistický diktátor, s nímž si vydatně koresponduje. K jejímu velkému úžasu se jednoho dne zjeví osobně u ní doma, to když v jeho zemi dojde k převratu. A život mladé rebelky nabere politické tendence a nový směr, kdežto diktátor se musí skrývat. Když se do jednoho filmu podaří dostat Odeyu Rush, Katie Holmes, Setha Greena, Jasona Biggse a Michaela Caina, tedy samé unikátní herce, předpokládám, že výsledkem bude jedinečná kontroverzní satira, jaká tady dlouho nebyla. Skutečnost je ale poněkud jiná. Především není úplně ideální k filmu přistupovat jako k provokativnímu a kontroverznímu, ale jen a pouze ve směru komediálním, načež se všechny postavy chovají divně. Katie Holmes je celou dobu za krávu a neschopnou mámu, která z nějakého důvodu chová obdiv k místnímu zubaři, co jí olizuje nohy, až na posledních pět minut je z ní normální žena. Tatiana je vesměs svými vrstevníky odmítané děvče, které se pár minut ve filmu chová "rebelsky", nečeše se a nosí výstřední obuv, načež se už její postoj ke společnosti ve filmu moc neřeší. Jason Biggs je ve filmu, jen aby byl lákadlem do titulků, přičemž hlavním nosičem ideologie je obstarožní Michael Caine, tedy herec seriozních kvalit a nikoliv komediant typu Jima Carreyho. A až na pár poprav ve své domovině, se jedná o diktátora s vlídnou tváři. Tohle zajímavé osazenstvo se tak nějak potýká s originálním námětem, ale jen pramálo zábavně třeskutým. Absence vtipů v ději je po nějaké době dost znát. Jsou zde asi čtyři scénky, u kterých se dá uchechtnout, zbytek je moc ukecaný. Samotný převrat je realizován ve stylu divadelního aranžmá, na atraktivně pojatou scénu nenarazíte. Nejednou jsem měl ze scénáře pocit, že je dílem improvizace. Od tvůrčí dvojky Addario/Syracuse jsem čekal kvalitnější výsledek. Jejich předchozí počin Bláznivá noc pobavil, tentokrát ale zůstalo hlavně u dobrého hereckého obsazení a neotřelého námětu, co skýtal mnohem víc, než z něj nakonec vzešlo. Zajímavé bude jistě i zábavné hádaní, z jaké latinskoamerické země diktátor pochází, neb název země ve filmu nepadne, vzhledem k jeho namaskování i vlajce se dá ale usuzovat jeho tvůrci zamýšlený původ. 6/10

    • 17.7.2018  11:03

    A máme zde přítulného kříženečka, který se hodí do hororové rodiny s odrostlejšími dětmi, neb hrozí, že občas rafne do řiti. Je to kříženeček Nezvratných osudů a poudaček o zlých démonech, které mají diváci tolik rádi. Osazenstvo mládežníků je samozřejmě excelentně nežádoucí, o nic lépe na tom není ani hlavní hvězdička Lucy Hale, která vládne sexappealem asi jako brambory v síťovce, má dokonce ve filmu i milostnou scénu, tudíž se mohutně zapracuje na řídnutí jejich řad. Na gore si divák nesmlsne, vlivem přístupného ratingu, ovšem invenční pasáže jsou přítomny. Nasadí se odpovídající tempo, řady studentíků se užitečně snižují a prostor dostanou i vysvětlující pasáže o původu hry. Pro režiséra Jeffa Wadlowa nejsou horory doménou, ten jeho dávný pokus Cry Wolf ani mezi horory nepočítám, zde ukazuje, že určitě má rezervy, nicméně dokáže s divákem hrát přijatelnou horor hru, v níž není prostor pro nudu a klopýtavé tempo. Úmrtí nejsou nej, vrcholem je vyříznutý jazyk, jinak mně to jeho pojetí nevadilo. Takže příště přidat na drastičnosti a taky říct hercům, aby se tvářili sympaticky, nad svými mrtvými kamarády projevili odpovídající emoce a ono to půjde. Určitě dobrý hororový základ v sobě Wadlow má a třeba půjde i do pokračování. Film na sebe vydělal a je zralý na druhý díl. 9/10

    • 8.7.2018  13:51

    Exkurze, v pořadí pátá, za přerostlými ještěrkami dopadla zdárně. Leckdo bude namítat, že slučovat dřívější trilogii, klidně bych ji dnes označil už za klasickou, s tou teprve vznikající, není úplně správné. Prdlajs, ještěrky jsou pořád ještěrky, v teráriu je pořád chová Universal, navíc se zde mihne Jeff Goldblum, někdejší představitel hlavní role, a v novém filmu je i pár šikovných odkazů na původní trilogii. Zápletka není žádný zázrak.Ostatně bude-li Derek Connoly u scenáristického kormidla, máte jistotu, že pokud se realizace neujme kvalitní režisér, nebudete ničím překvapeni, dokonce vám hrozí klišé jízda. Jenže film má J.A.Bayonu, co to s akcí a napětím umí, načež se tak úplně nebrání drobným inovacím a nebojí se porušovat zaběhané dějové standardy blockbusterů, a také dobrodružnou dvojku Chris Pratt a Bryce Dallas Howard, tedy dvojku nadmíru sympatickou a zábavnou. A po krátkém úvodu, kde se mihne zmíněný Goldblum, už se děj solidně rozběhne. Úprk z ostrova, kde dýchá mohutná sopka, je z těch kvalitně zběsilých, tudíž akční hltačka je zaručena. Žádná další (akční) scéna filmu, a že jich je přemíra, se už této pasáži nevyrovná. A v podstatě se ani co do atraktivity už ani vyrovnat nemohla. Tvůrci si totiž usmysleli, že po zbytek filmu diváka neprodyšně uzavřou do prostor tamní budovy, kterou obývají hamižní zlosynové a páni tvorstva, v nichž na diváka frekventovaně útočí prehistorické potvory. Jde o drahý blockbuster, takže ne každý divák promine tuhle komorní "chudobnost". Mě celkem překvapilo, že vynaložené finance se tak úplně nepotkávají s výsledkem, nicméně nelze filmu upřít řemeslný komfort a kvalitní práci s herci. Předchozí díl měl své režijní mouchy a úplně jsem z něj nebyl nadšený. Tenhle má v sobě daleko větší otisk "dinosaura" Spielberga, množství pasáží má až absurdní nádech a vůbec poprvé jsem měl pocit, že to, co sleduji, je napínavé. A to napínavým neshledávám žádného jurského předchůdce. Na režii mě štvalo jen to, že režisér to občas přeháněl s kamerovými nájezdy. Vždy instruoval nějakou veledůležitou scénu, načež vždy kamera urputně najela na aktéry té dané scény. Když už to bylo poněkolikáté, bylo to nechtěně směšné. Dobře se ale režisér popasoval s přístupností, je zde několik drastických scén, které jsou na rating PG 13 celkem hardcore. Celkově se tedy film sám připravil o atraktivitu lokací ostrova, ovšem i coby antifanoušek série jsem se bavil více než slušně. 8/10

    • 7.7.2018  19:56

    Botoxová Christina a obézní Demi = hudební úkaz. Song nemá vůbec žádný nápad. A v roce 2018 většina hudebních klipů vypadá na úrovni. Útěky z vězení v ženském podání můžou být novým trendem. Takže tenhle vizuální nápad ční nad hašteřením a předháněním se dvou kvočen. Stěží jsem to dokoukal. A jelikož ani jedna z účastnic není v klipu nějak enormně sexy, čemuž se značně divím, nemám zájem si to jejich hovadské kdákání pouštět znovu. 3/10

    • 5.7.2018  23:11

    Manželská nevěra a finanční krach. Jedno směřuje k (opatrnému) rozvodu, druhé k radikálně probíhající exekuci. Toť hlavní dějová náplň plodného režiséra Milana Cieslara a zkušeného scenáristy Jiřího Míky, který o sobě dal scenáristicky vědět po osmi letech. Jeho scénář ale vůbec nepůsobí, že by jej vytvořil tak zkušený matador. Působí bizarně, málo celistvě a v celém filmu v podstatě není nic moc věrohodného. Ovšem kecal bych, kdybych tvrdil, že film nemá žádné dobré komediální úseky. Má je, jen ne každý je ocení salvou smíchu. Dejme tomu, že tvůrci nepřišli s úplně ohranou story. Manželský pár je vztahově neokoukaný, manžel (Saša Rašilov) už delší čas neshledává svoji manželku (Lenka Vlasáková) atraktivní a na udičce má jednoznačně dvě lepé a mládím se svěže mrskající rybičky, s nimiž se rád tře. Pak je zde onen finanční krach jeho nakladatelství a s ním záludný exekutor (Filip Blažek), zahradník-experimentátor (Jiří Lábus), co má spisovatelské vlohy, ale z nějakého důvodu se mu už do psaní nechce a údajně zámožná tetička (Vilma Cibulková), co má geniální plán, jak manželství zachránit. Manželé se vzájemně musí nachytat in flagranti. A v tom hlavním film selhává. To, co mělo být na filmu nejkomediálnějším pilířem, je jen jakási nezajímavě až absurdně podaná nesouvislá etuda, v rámci ní vycestujeme alespoň na exotický pobyt za sluncem, která je celkem k přehlédnutí. Mnohem výraznější prostor ve finální fázi příběhu dostala část o tom, jak vyzrát na exekutora. A ve filmu se tak nějak bije i šance tomu celému uvěřit. Vše mně přišlo až moc přestřelené, občas až bizarní, nadsázka mně zde moc nerezonovala. Některé důležité vedlejší postavy, jako třeba milenky, z příběhu zmizí, už o nich nepadne slovo a už se o jejich dalším osudu nedozvíme vůbec nic(!). Kříž, Lábus i Blažek jsou debilně nalíčení a prvním dvou jmenovaným přistála na hlavách prapodivná vlasová kreace, Blažek (soudě podle namaskování) je jakousi současnou verzí Mefistofela. I tak se film opírá o místy celkem vtipné herecké představení, které vlivem scénáře i režie má zřetelný nádech amatérské podřadnosti. Vše umocňuje i hudební složka pana Xindla X, jehož stejnojmenná píseň se během filmu lacině procpe i do úseků, kde zní nadbytečně. Celkově má film komediální roztomilost, jenže do opravdu kvalitních komediálních intencí se dostane jen sporadicky. Průměr je pro tenhle film výstižné hodnocení. 5/10

    • 5.7.2018  13:13
    O Rampelníkovi (2007)
    odpad!

    Uff, nápor na divákovu psychiku. Než ten se rozpomene na své občanské jméno, je po něm. Co si dovolil Niessner a spol. vůči divákům a bratrům Grimmákům, je kardinálně nejapné. Před divákem se zjeví jakási meta verze Merkelové, u níž není jisté, zda žádá o goldene pissing, nebo fakt chce předstírat pohádkový příběh o šíleném skřetovi, který pod pohrůžkou neuhádnutí jeho jména, hrozí odejmutím mimina jeho vystresované mámě. A postupně divák musí absolvovat různé formy interaktivního trestu, vrcholem je masturbace nad Rampelníkem. Co vlastně bylo smyslem ultrahloupé šarády, je záhadou větší, než vysvobozující zjištění trapně utajovaného jména, co ruší kletbu. Škaredé a trapné prostředí, scenáristicky vyblité, debilně zrežírované a pohádkové asi jako vyhlídky valorizace důchodů. Pro samou tupost se film zásadně nedoporučuje. 0/10

    • 1.7.2018  13:55

    Bravurně roztahané, dvě hodiny vyčerpávajících srdíček, cukrkandlových pusinek, sluníček v duši. Za to já uděluji Pulitzerovo varle. Nicholas Sparks je nejotravnějším spisovatelem všech romantických dob! Medový hošan, který to tak ukrutně rád roztáčí na hřbetu býka v Balíkově, střetne cukrkandlové blond vyžle, které by tak ukrutně rád roztočil na svém pyji. Než se tak stane, vstoupí jim do cesty dědek, co se rozpomene na svoji lásku. Trojka je zamítnuta, dědek je potlučený po autonehodě, ovšem kecá mu to náramně. A tak skáčeme neustále ze současnosti až o nějakých sedmdesát let zpět, abychom se dozvěděli, jaký to měl ten děda náramně láskyplný vztah se ženou, co mu vydržela na celý život, a že nemohl chudák ani porovnávat s jinými ženami. A trvá to tak dlouho. Hned je zjevná paralela se Zápisníkem jedné lásky stejného autora. Scénář je nemožný. Je zde ovšem režie George Tillmana, která to scenáristické zvěrstvo krotí. Nepovedly se mu hlavně scény z rodea. Eastwood skákající na evidentním trenažéru býka působil až komicky. Scott Eastwood se i nadále drží v popředí hereckých antitalentů, vůbec mu nikdo nebere, že je sexy, ovšem mohl by se už trochu naučit hrát. Britt Robertson zase aspiruje na největší stydlivku, takže zase žádné kozy neukáže. Alan Alda celkem vypráví se zaujetím, ale mě to moc nebralo. Na zamilované filmy od mistra Pilcher Sparkse mě neužije. 5/10

    • 30.6.2018  12:52
    Kvarteto (2017)
    **

    Krobot umí jistě lépe housti. Dát do pracek smyčcové nástroje Pleslovi a spol. se dá považovat za odvážně originální počin, ovšem i na papíře musel film působit jen jako horší odnož všech Samotářů, Knoflíkářů a podobně specifických kousků, kterých za poslední dobu vzniklo nemálo. A tenhle má bídné repliky, slabé scenáristické pojetí, nejsou zde žádné zapamatovatelné hlášky ani postavy a je doslova o ničem. Za Pleslem je druhou nejvýraznější postavou Bára Poláková. Ta by věděla kudy z nudy, dokonce šla i s nahou kůží na trh, jen neuzříme skrze párou zamlžená dvířka sauny nic pohoršujícího. Ostatní členové kvarteta spíše statovali. A nápad přezdívat jednoho člena hudebního kvarteta Funés, ačkoli je pravým opakem slavného komika, nebo "demonstrativní" sebevražda neurvalého souseda, to opravdu dobrý film nedělá. Dobrý film dělá zajímavý scénář, tenhle jím nedisponuje ani zdaleka. A také leccos by zachránila dobrá režie, jenže ta je divadelně úsporná, navíc od poloviny dějová prázdnota upadne do takového neforemného patvaru, až mně nezbývá prohlásit - pro koho byl vlastně film natočen? Je to nadsázka, je to vážně míněno? Alespoň že je to pěkně nasnímané. Z diváckého hlediska ale zde není nic poutavého, patrně v České televizi, jenž je producentem snímku, někdo naznal, že v programové skladbě kin chybí něco komorního, nepříliš optimisticky laděného a umělecky šmrcnutého. Zbývá dodat, že kiny film proběhl bez povšimnutí a dobré kritiky nesklidil. Možná, že by se domovská scéna Dejvického divadla pana Krobota otřásala smíchem, převedeno do filmové řeči je tohle kvarteto vlastně nežádoucím hudebním tělesem. 3/10

    • 30.6.2018  12:14
    Ghostland (2018)
    *****

    Solidní materiál pro docenta Chocholouška. Ten už je ale po smrti a jeho místo v ústavu přebírá mladý psychiatr Vonásek, který pro svůj odpudivý vzhled nemá štěstí u opačného pohlaví. A nejvíc by se měly ženy mít na pozoru, jsou-li zahlceny lichotkami typu "jsi moje baby doll" nebo "ty jsi hezká jako panenka". Naprosto nevyzpytatelný a rozdílový režijní přístup dělá z tohoto filmu jeden z vrcholů žánru. Na brutalitu jsem z filmů zvyklý, takže tohle mě jen těžko překvapí, určitě jsou na skladě i zvrácenější kousky, ovšem Pascal Laugier má jiné přednosti. Umí dát příběhu nepředvídatelný vývoj, šílenou psycho hysterii, až je divák úplně mimo a je permanentně vystaven psycho nátlaku maniakálního režiséra. Už dlouho jsem se s něčím podobným nekonfrontoval. Ten po předchozí píčovině "o dlouhém kokotovi" přidal na obrátkách, upomenul se na svoje Mučedníky a cedil jeden šílený nájezd za druhým. A vše se v dobré obrátilo. K dispozici měl odpovídající hereckou sestavu, která dodala dokonale rozervaný zážitek. Mladší i starší verze sester Beth a Very jedou na plné obrátky. Crystal Reed je samozřejmě v popředí, další zajímavou je Taylor Hickson, mladší verze Very, která ještě před premiérou filmu zažalovala produkci za způsobený úraz na natáčení. Mírně fádní shledávám jen zakončení filmu, jinak režisér vše vybičoval na maximum. Spousta scén je tak originálně nepříjemná, až jsem natěšený na další režijní projekt režiséra, co umí diváka nemilosrdně poslat do blázince. Sledovat jeho filmy je skutečně o ztrátě duševního zdraví a psychické způsobilosti. 9/10

    • 26.6.2018  09:47

    Tohle prostě není reprezentativní akční snímek současných možností a vymožeností filmových tvůrců. Na rok 2018 slušná bída. Škaredě a levně nasnímané, odehrané v levném designu a nezajímavě podané. Do kina krajně nevhodné. Je sice chválihodné, že mistr Stallone chtěl po pěti letech vyhnat elektronické pavouky z vězení, z kalhot, z podpaždí, z čaje, z vězeňských misek, prostě z každého koutu své neskonalé invence a mega originálních nápadů, k nimž je dobré mít copyright, jenže Schwarzenegger už na pomoc nepřišel a tým okolo Stallona má šanci jen na chvost druhé ligy. A to ještě může být rád. V popředí je čínská akvizice jménem Xiaoming Huang, který není žádným tahounem příběhu, a pobytem i jeho kopy v supermoderním vězení dokáže uspat. A zbytek herců je k smíchu. Nápad s vězením Hádes, z něhož je únik nemožný, je podáván značně nepřehledně, nezáživně, bez emocí. Takže jsem zíral na tu píčovinu, která se režijním stylem, kamerou a veškerými technickými atributy vyloupla z jakési kabelovky, jinde bych se ji totiž neodvážil pustit. Pokud se toto fakt ocitne v kinech, beru to za jediný vtip, ačkoliv film samotný občas má tendenci hláškovat a vtipně se koulet. A dokonce příběhem občas probleskne i jakýsi náznak/pokus o invenci. A přijde i zajímavý zvrat. Ovšem vše řídí režisér nevalných kvalit. Stallone neměl Stevena C.Millera vůbec angažovat. Chudák Willis se nemůže tohoto klíštěte zbavit, tak jej akčně nacucané zřejmě poslal Sylvestrovi. Po akční stránce je to hotová mizérie, nemusí to být akčně až tak vyšperkované, ale aby film tvořily desetivteřinové bitky, to fakt ne. Podvodem na diváka je to, že pokračování láká na Stalloneho a Bautistu. Druhý jmenovaný je úplně zbytečný, ten part mohl odehrát kdokoliv. Stejný scenárista jako u jedničky, výsledek je ale zcela odlišný. Vzniklo podřadné cosi, co bylo chybou napasovat k delikátnímu prvnímu dílu. A Stallone zůstal kdesi v pozadí, s jednou slabou bitkou na závěr. A samozřejmě pootevřená vrátka pro další pokračování v samotném závěru. 4/10

    • 23.6.2018  11:25
    Nová šance (2017)
    ***

    Přesně takhle má vypadat dokonale nudný film, ani drama, ani komedie, ve kterém se vůbec nic neděje. Okoralý vdovec a matikář se svým studujícím synem přijíždí na nové místo, do nového domu, s vidinou nového začátku. Starý si nabrnkne kolegyni z práce, učitelku francouzštiny, vaginálně stárnoucí děva neváhá, stařík přece jen zvažuje psychoterapeutická sezení, mladý doučuje pubertální, depresemi se zmítající masochistku, propadající z francouzštiny, a má s touto děvou neurčitý vztah. Na škole celkem zapadl do kolektivu, znelíbil se mu jen dominantní hejsek, co mu leze do zelí. A na škole se dal na povinný běh. Nastínil jsem to nejpodstatnější a nejzáživnější z celého filmu, který se nádherně vleče. Scenárista a režisér v jedné osobě Kurt Voelker má dar bezvadně nudit. Film zabaví jen minimálně, zajímavé momenty se dají spočítat na jedné ruce, mužští hrdinové s oblibou zvracejí, ženská hrdinka se s oblibou řeže. Celý film hlavně těží z dobrého hereckého obsazení. J.K.Simmons mně otcovsky k příliš mladému Joshi Wigginsovi nepasoval, ale dával své herecké polohy kvalitně, Wiggins na mě nepůsobil tím nejsympatičtějším dojmem, ale i on místy ušel. Odeye Rush byl přisouzen part psychicky labilní pičky, se kterým si uměla poradit a čtvrtou do party byla Julie Delpy, která nepůsobila rušivě. Dějově byl film velmi nevzrušivý a naprosto jednotvárný, nevyskytl se zde jediný komediální okamžik, do dramatu taky scházel notný kus. Nejblíže to mělo k slabšímu psychologickému filmu, na němž je znát, že herci značně převyšují kvality režiséra i scenáristy. 5/10

    • 22.6.2018  06:00

    Film plných kusých informací a sympatického gaunerství za každou cenu. A kdo stráví ten vyloženě ošklivý, barevně vyblitý vizuál, je vítěz. Z filmu jsem se dozvěděl, že Barry Seal na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století v letadle převážel zbraně, pašoval drogy, fotil nedostupné oblasti a pral špinavé peníze. Kdybyste se náhodou v přeskakujícím ději a přeskakujících lokacích neorientovali, jsou ve filmu přítomny popisky, vyvedené jak od pětiletého dítěte. Motalo se kolem něj CIA, DEA, FBI a koketoval s Medellinským kartelem, jemuž šéfoval pověstný narkobaron Pablo Escobar. A skutečný Barry Seal rozhodně nevypadal jako Tom Cruise, který je tak přebujele sympatický a tlačí na komiku, až odpuzuje všechny potenciální zájemce o Sealovu (ne ten zpěvák) biografii. Sakra, takový ve skutečnosti určitě nebyl. A pochopitelně Cruiseovi do filmu za manželku nehodí stopadesátikilovou ochechuli, nýbrž krasavici Sarah Wright, co po několika dětech stále vypadá, že jde na konkurz do modelingové agentury. Film nabere kolovrátkový ráz, z kterého se nevymaní. Takže na začátku, uprostřed i na konci vypadá dějově stejně. Čestnou výjimku tvoří celkem zbytečná linka s jeho švagrem, která je jaksi nedodělaná. Švára zmizne, nikdo se po něm po zbytek filmu neshání. Vše je cíleno na Toma Cruise, vedlejší postavy představují jen málo uvěřitelné, ničím zajímavé figurky. Že to hrál Cruise na sympatie, celkem chápu, uchopení postavy je takto ale těžce prvoplánové. Kdo má Cruiseovy úsměvy a gesta rád, bude jich mít dosytosti. A nyní k hlavní perle filmu. Doug Liman zvolil jakousi polodocu formu kombinovanou s found footage, která má dodat příběhu autentičnost. Že to bylo hnusné na pohled, to už je vedlejší. Funkci to neplnilo veškerou žádnou. Zarazilo mě, že film je prost veškerých atraktivních a spektakulárních scén. Až na letecké manévry, které vypadají, že je Cruise provádí bez dubla, zde nic akčně zajímavého, potažmo zapamatovatelného, není. Nahrazuje je Sealovo/Cruiseho home video, které jaksi stopne nájemný vrah vyslaný Pablo Escobarem. Samozřejmě, že ze samotného filmu se nic takového nedozvíte, ostatně jako z většiny zkreslených událostí a filmových zjednodušení a fabulací. Doug Liman neupoutal moji pozornost natolik, abych jeho režii chválil. Prostě v ničem to neoslnilo. Rozhodně jsem od filmu čekal poutavější ráz, než jen docu experiment/exhibici. 5/10

    • 21.6.2018  14:22
    Escape Room (2017)
    *****

    Když znuděná barbína v rámci potenciálně zábavného večera naverbuje partu bohatých mládežníků, aby otestovali svoji inteligenci nad rébusy v nehostinných prostorách, než zhebnou. Prostě osvědčený tortura koncept, ne až tak překrvený, co mě dokázal na devadesát minut zabavit. A nějaká ta zpřelámaná kost či přeseknutý trup k tomu neodmyslitelně patří. Zarážející je pouze fakt, že žádný z režisérů nesáhne po elektrizující Elisabeth Hower, která polovinu filmu vězí nahá v kleci, přičemž se nám nestoudníkům jeví, že by ojebala i zvukařův mikrofon. Já snad budu muset začít režírovat, aby tyhle krasotinky nezůstaly bez rolí a následků zneužití v následné kampani Davidtoo. Větší štěstí na role mají její dvě zbylé kolegyně, též fešandy Annabelle Stephenson a Kelly Delson, ale ty už mě tak neuchvátily. Z maníků dominuje hlavně výstavně a vytrvale slizký Evan Williams. V podstatě zde máme takovou hravější light (ano, i já užívám anglikanismy) verzi proslulé série Saw. Mně se ale líbilo to, že partu nikdo do vražedných prostor neunesl, neomámil, nikdo ji k ničemu nenutil, šla do toho z vlastní iniciativy. A určitě oceňuji snahu vnést do obehrané smyčky se smrtí i méně obehrané postupy, rébusy byly vymyšleny fajn. Hned se nepřistoupilo k vyvražďování, pěkně piánko a pak šup na to. A únikové stopy byly celkem originální. Kamera to nasnímala pěkně, hudba nelenila vnést mysteriozní nádech, scénář byl kreativní, režie to pěkně poskládala bez větších amatérských průsmyků a prostor byl dán i pro napětí a drobná překvapení. Já to zhltl jak štětka pyj! 10/10

    • 20.6.2018  12:47
    Dark Crimes (2016)
    ****

    Kanadský komik požádal o družbu se spřáteleným Polskem. Oplátkou nabízí hustý plnovous, seriozní přístup a pohled na nekomickou soulož s Charlotte Gainsbourg, tedy něco, co v jeho filmech nikdy nebylo k vidění. Jim Carrey se coby uhrančivý polský detektiv pochybných mravů ocitá v kulisách, které páchnou post-komunistickým odérem, odmítá jakýkoliv evropský přízvuk a s vážnou tváří se klestí neutěšenou atmosférou nasáklou zločinem. A jde mu to zajímavě, v jeho letech komické tajtrlíkování už stejně nikdo neocení. Tenhle film se naprosto vymyká všemu, co doposud natočil. Je to nezvykle syrově natočeno, násilí a nepříjemné dusno vykukuje z každého rohu, ačkoliv film nezobrazuje příliš brutálních scén. Carrey je zbytečně osočován za angažování se v rolích, které mu nepřísluší. Na jeho adresu můžu napsat, že film jednoznačně táhne a daří se mu zaujmout. Režie je odvedena poměrně precizně, prvek, kdy film vznikl na základě skutečných událostí, je zachován. Samozřejmě, že tenhle snímek nestihne žádná závratná kino návštěvnost, na kterou byl Carrey v minulosti zvyklý, připravil si tím ale celkem živnou půdu pro budoucí kariéru, když už fakt nebude chtít šaškovat a ksichtit se. Když to takhle půjde dál, je celkem možné, že kývne i českým tvůrcům, vidět ho v Ulici, Ordinaci, by byl slušný bizár. Pro Poláky hrál možná zadarmo. 8/10

    • 19.6.2018  08:09
    Parallels (2015)
    ***

    Film, co svým pojetím nemá daleko k pilotnímu dílu scifi seriálu. Jelikož se ale o žádný pilot nejedná, je výsledek nehotový a má tím pádem i zadupaný potenciál. Invenční scifárna bez triků? Inu, proč ne. Christopher Leone předkládá zajímavou ideu paralelních verzí života na Zemi. Ve filmu se při pátrání sourozeneckého dua po svém zmizelém fotříkovi setkáme s dvěma alternativními verzemi, v jedné je to post-apokalyptická verze, ve druhé je zářná i nevyzpytatelná budoucnost. Seriálovému dojmu se nijak nevzpírá i čistě seriálové obsazení, v němž dominuje Jessica Rothe. A za přemístěními čtyřčlenné party vězí jakási záhadná budova, která je branou do těchto paralelních světů. Režijně je to poměrně mdle uchopené, až na ústřední čtveřici, byli všichni ostatní naprosto nezajímavými figurkami. Má to ale svižné přechody a celkem i dějový spád. V rámci možností se celkem dalo akceptovat zobrazení alternativního světa, v němž se vyskytuje vaše druhé já, co je oproti vašemu současnému já poněkud někde jinde. To byl jeden z mnoha zajímavých prvků, jenže jeho prezentace byla vzhledem k stopáži nulově rozvinutá, takže zbývalo jen se dozvědět, co v budoucnosti dělá či nedělá/žije či nežije druhé já mladých hrdinů. Závěr je ze všeho nejhorší, v podstatě nedojde k žádnému vrcholu a celé to skončí dost neukončeně, jako když tvůrci nechali pootevřená vrátka k případnému pokračování. Celkově mně k mnoha dějovým machinacím chybělo vysvětlení, režisér vždy něco předložil, snažil se zapůsobit, což zůstalo bez vysvětlení, následně se věnoval dalšímu dějovému skoku. Po speciálních efektech se mně nezastesklo, absence propracovanosti už vadila. Film má invenční ráz, jen to chtělo víc kreativním způsobem nakopnout. 5/10

    • 17.6.2018  22:21
    Hra peněz (2016)
    ***

    Nebýt účasti George Clooneyho a Julie Roberts, jednalo by se o tv thriller v divadelním aranžmá. Dokonce jsem byl během sledování filmu přesvědčen, že vychází z nějaké slavné divadelní hry, co se roky hrála na Broadway, proto třeba je místem děje New York. Tak nic z toho, je ale fakt, že z 80% se film odehrává v televizním studiu, které opustíme významně až v poslední třetině. A zásadním problémem je, že se v tom přepadeném studiu nic zajímavého nestane, o nic lépe na tom není ani Clooneyho lapání na čerstvém vzduchu v newyorských ulicích. Scénář je překvapivě nenáročný, nedůmyslný a i poněkud stupidní, když dojde k úseku konspirace. Nejhorší z herců byl jednoznačně Jack O´Connell v roli podvedeného akcionáře. Necharismatický pitomec, ze kterého nešel vůbec žádný respekt, byl trapný až hrůza, úplně zkazil celý film. Celý příběh držel Clooney, který to vzal s vervou, vzal si na starost i produkční dohled. Je škoda, že Julii Roberts připadla nevděčná role producentky tv show, z níž se prostě nedalo nic extra vykřesat. Velkým problémem je i samotné téma finančních trhů, které může pro našince být značně odtažitou problematikou, vezme-li se také v potaz tuzemská neexistence finančních televizních pořadů ve stylu show pro americké diváky s vysokým ratingem sledovanosti. Kupodivu má film solidní tempo, na násilné scény je skoupý, ale padají v něm alespoň sprostá slova, aby ten rating R měl nějaký užitek. Clooney, Roberts a tentokrát režírující Jodie Foster už jistě zažili záživnější a zářivější filmové časy. Já jsem čekal oslnivý, napínavější a propracovanější thriller, nedočkal jsem se. 5/10

    • 17.6.2018  08:30

    Patrně vám jméno kontroverzního psychologa a vynálezce Marstona nic neřekne, comicsová Wonder Woman, jejíž je autorem, je už mnohem známější pojem. A coby odborníci i laici byste žasli, kde bral ke své tvorbě inspiraci. Ano, čerpal ji ze svého polygamního vztahu - on, manželka a studentka se totiž hledali až se perverzně našli. Film však v žádném případě není lacině obscénní, těch pár scén, v nichž hraje prim latex a svazování, dohromady nestojí za řeč. Daleko zajímavější je, jak bojoval s prudérní cenzorskou komisí, co každou sexuálnost považovala za úchylku, a jak fungovalo jeho utajované mnohoženství. Psala se čtyřicátá léta minulého století a až příliš sexuálně přebujelý comics (i sexuální život jeho autora) byl terčem zákazů vzdor závratné prodejnosti. Trio Luke Evans, Rebecca Hall a Bella Heathcote sice svým skutečným předobrazům podobné není, ovšem umí rozehrát dráždivé pozadí vzniku slavných bublinových dobrodružství. Režijní patronát Angely Robinson byl poměrně originální. Dokázaly se najít zajímavé doplňky k příběhu, třeba vynález moderního detektoru lži. A kdo si potrpí na zfilmované comicsy, si může příběhem profesora Marstona doplnit znalosti. Většinu biografických děl beru s rezervou, i zde vznikl prostor pro fabulace, nicméně zvolená forma byla nevšední, a jsem polichocen, že ještě comicsům dám šanci, ačkoliv jsem už v budoucnu nikdy žádný vidět nechtěl. Výsledkem je poutavé dílko, které oproti Wonder Woman čeká, až si jej divák objeví. 7/10

    • 16.6.2018  18:30

    Rádoby dobrodružná/fantasy dětská výprava vesmírem, která vede přes to nejhorší z Nekonečného příběhu, dětské tvorby Roberta Rodrigueze a málem potkáme i zlého klauna To. Tenhle film není dobře natočen, jeho tvůrci to vědí, ovšem je jasné, že takhle dobrý blockbuster natočit nelze. Negativní ohlasy, na které vždy prdím, tentokrát fakt nekecaly. Už úvodní rozjezd, koketující s filosofickými prvky, je značně zdlouhavý a absolutně nenaladí na příští dění. Hlavní hrdinka je šeredná a nesympatická až běda, to nás ještě vzápětí čeká herecky netalentovaná prasnice Oprah Winfrey v roli jedné ze tří kouzelných bytostí. Netvrdím, že knížka, podle níž film vznikl, nemohla být pěkná i čtivá, ke všemu budí dojem, že byla obsáhlá a tvůrci z ní provedli výcuc, který režisérka špatně a nefunkčně pospojovala. Ava DuVernay není dobrá vypravěčka příběhu, nijak jí nepomáhá ani scenáristické duo Lee & Stockwell, které filmy pro rodinné publikum umí, jenže tentokrát se nijak nesnaží o potvrzení své reputace. A režisérka nahodí několik vizuálně zajímavých scén, v závěru namíchá koktejl z temnoty, ale Pizdney děti šetří, takže o osud postav se divák bát nemusí. V tom nezvládnutém a nesourodém mumraji sebou melou hvězdy Reese Whitherspoon a Chris Pine (dobrá, jako jeden z mála snese přísnější metr), zbytek je tvořen z dobrých herců, ale třeba takový Levi Miller nepředvede vůbec nic. Film šel na filmovou scénu s ambicemi, které nenaplnil. Je pochopitelné, že poté, co nebyl pozitivně přijat diváky ani kritikou, se do našich kin už nedostane. A litovat nemusíte. Z kina byste stejně odcházeli nespokojení. Většina pozitivních známek je za obstojné technické zpracování a občasné stopy (nevyužité) originality. 5/10

    • 15.6.2018  10:13

    Tvůrčí uvědomělost dokáže naplnit béčkové standardy. Rozhodně ale nečekejte nějak originálně akční jízdu. Příběh přetéká klišé, absolutně se nelze dočkat čehokoliv překvapivého, kladná hrdinka je patřičně kladná a nechybí jí i osobní angažovanost stran dávné pomsty, záporáci jsou patřičně záporní, značně chamtiví a na nějaké to porušení lidských práv nehledí. Nejhůře obstojí chatrná výprava,tedy přesněji řečeno post-apokalyptický svět, architektura čítá pár chalup, město je jakýsi plácek, na jehož náměstí se odehraje to nejpodstatnější, zbytek se odehraje v interiérech, případně pár mil za městem. Z nebe srší směšné "zkázonosné" efekty. Akce je vedena westernovým stylem, lovkyně odměn připomíná hrdinku z Divokého západu, arcipadouch snad přišel z dob Dumasových mušketýrů, John Hannah se odpojil z přeživší kolony ze série Mad Max. Z celkem zvláštního kostýmového mixu se ale příliš extrovního nevytěží. Chabý scénář dostal do pazour Peter Howitt, který z něj vlastně udělal koukatelný zázrak. Vtiskl tomu určitou formu, kdy divák sice žasne nad tím, že se něco tak okoukaného vlastně realizovalo, nicméně je polichocen účastí Giny Carano, která původně zamýšleného Seana Beana nahradila fajnově. Rating R už se ale dává i u marmeládových scén. Film totiž neshledávám nijak zvláště drsně explicitním, nahota zde také nefiguruje, tak aby se z toho cenzoři nepotentovali. V podstatě je to korektní béčko, vyvedené v seriálovém režimu, co sází na divácky osvědčené postupy a metody. Fajnšmekři a artoví nádeníci samozřejmě ruce pryč. 6/10

    • 14.6.2018  07:14

    Neprůstřelnost alibi je testována teatrálním až banálním humorem, jakého je všude plno, a triviálním konceptem, jaký je znám z desítek mnohem humornějších komedií. Je sice hezké, že film se nechal volně inspirovat skandální agenturou, z níž na veřejnost unikly četná cizoložství slavných osobností, nicméně tomuhle filmu je to úplně jedno. Ten jakoukoliv kontroverznost nahradil prima primitivním humorem, který má nekonečnou kadenci, je však zajímavé, že u mě to vyvolalo jen pouhá pousmání, proměna v Huróna Maguu se ani tentokrát u mě nekonala. Philippe Lacheau je typickým příkladem moderního komika, který ve své zemi sklízí ovace, já ho mám za druhořadého komika, takový francouzský Owen Wilson. Zvyká se na něj jen těžko. A ta jeho nevtipná interpretace nevtipných gagů, škoda slov. Zbytek na tom nebyl o moc líp. Ještě že měl k pyji sličnou Elodii Fontan, která dokázala dát filmu sexy roztomilost ve scénách, v nichž vystupovala. Komedie má až bláznivé tempo, rádoby vtipné gagy pro děti ve věku pěti let, až na scénu s obnaženými varlaty, které sežere či poškrábe uprchlá kočka(??), se na diváka valí ve velkém počtu. A je na něm, co si z toho vybere. Mám pocit, že všechny gagy si byly navzájem podobné a nebyl mezi nimi žádný extra rozdíl. Už třetí francouzská komedie v řadě, kterou jsem absolvoval, a humor je zde primitivnější než kdykoliv ve francouzských filmových dějinách. Výsledkem je jen průměrně odvedená komedie. Nestačím se divit, co je zde v superlativech, a dobré filmy hnijí vespod. 5/10

    • 13.6.2018  09:04

    Znáte to. Režisérovi krátkometrážních snímků se naskytne převést/rozvést své stěžejní dvouminutové dílo, nesoucí stejný název, do celovečerního formátu. Původní herečka mu kývne, jenže chlápek je nenažraný a přebrousí před natáčením vnadnou blond děvu, co sice nehraje nijak výjimečně, ale kdyby film nezaujal, tak tahle holčina ukáže zač je toho virtuální loket. Po tenisových loktech se v ordinacích netrhnou dveře s masturbačními lokty. Obsazení se tedy dá považovat za funkční. Nepřipravenost Erdayla Ceylana měla za následek, že film po zajímavě rozvrženém úvodu s náhle záhadně ochořelou vloggerkou, jejíž pletky s temnými webovými stránkami zvedly hormonální hladinu a investigativní zájem její blond sestřenici, k níž přijela na návštěvu z Německa, začal režijně a scenáristicky skomírat. Nejlépe to vystihuje výraz - prase aby se v tom vyznalo. Troufám si tvrdit, že přibližně od poloviny příběh přestal dávat smysl. Bylo úplně jedno, na jakém principu fungovala tajemná třináctá selfie, prokletí(?), posmrtný život(?), masturbační zlozvyky(?), ne, opravdu jsem nepochopil záměr režiséra. Do toho se mihne zombie selfíčkář, směšně vyvedený, originální prvky z první poloviny filmu vezmou za své. O gore film nezavadí, přitom je zde existence zvrhlých webů, jen se ale o nich mluví. Je vlastně škoda, že režisér se nechal strhnout prodlouženou verzí, načež se ukázalo, že nemá připraveno vlastně nic extrovně vymyšleného, co by obohatilo jeho kraťas. V tempu nepolevil, Alyson Walker je mrdatelná a první půlka filmu měla nápady, tajemnou auru, funkční lekačky a příslib solidního cyber teroru. V druhé půlce převládá zmatenost, nepřehlednost a celému tomu vrstvení chybí smysluplnost. Sakra, chlape, příště práskni i do gore, když nemáš nápad, jak to vypointovat. Nejpříčetnější byl režisér v tom, že to celé má jen k 75 minutám. 7/10

    • 12.6.2018  09:22
    Clean Bandit ft. Demi Lovato - Solo (hudební videoklip) (2018)
    ***

    Demi Lovato podporuje málo známé umělce. Participuje v klipu jen svým atraktivním vzhledem. Song je neposlouchatelný. 5/10

    • 12.6.2018  08:56

    Hororový thriller, který značně klame svým (schizofrenním) tělem. Po zkušenosti s obdobně laděným filmem Delirium je to vítaná nástavba. Divák v podstatě průběh děje snadno predikuje. A to je právě to, čeho chtěl režisér dosáhnout. Maník si na začátku ze sanatoria vyzvedává těžce postiženou sestru, o které neměl delší dobu povědomí. A odjede s ní do odlehlého domu, kde žila jejich matka, než spáchala sebevraždu. Maník postupně pojme podezření, že jeho sestra své postižení jen předstírá. Je strnulá, nemluví a je upoutaná na kolečkové křeslo. Film nasadí vláčné tempo. Prvním zajímavým úsekem je krmení postižené. A postupně se začnou nabalovat i další neméně zajímavé aspekty. A jedním z nich je úžasně hrající Graine McDermott, která své (d)efektní postavě dává znepokojivý rozměr. Poměrně rušivým elementem se ukázalo zdokumentování celého průběhu pobytu, potažmo její choroby, což film několikrát vrhlo do amatérských tenat found footage žánru. Obešel bych se bez toho. Režisér Robert Lawson Gordon, ač bez velkých zkušeností s celovečerním formátem, si uměl poradit, jak diváka ponechat v napětí a nejistotě. A navrch přidal velkou závěrečnou pointu. Určitě je plusem, že režisér zatlačil na atmosférických aspektech. Pobývat s postiženou schizofreničkou Chloe bylo místy až nepříjemné. Ostatní herci přece jen zůstali v jejím stínu. Karin Lee a její dekolt, Will Hurst se určitě snažil, zajímavý rozměr jeho postava dostala až na konci. Celkově je tenhle film milým překvapením, kterého se nedosáhlo za použití drastičnosti a drahých efektů, ale postupně se z nenápadného filmu vyloupl celkem hustý nervák. 8/10

    • 9.6.2018  10:07

    Zombíci v dobrém tempu. Taková příjemná pocta George A. Romerovi. Bulharské lokace a komunitní parta militantních přeživších ve vojenském bunkru vojenské základny, co je částečně i uprchlickým táborem, patrně nikoho nezviklá k lepšímu hodnocení. Děj je už poměrně ohraný zombie song o nakažených hladových mrtvácích, který ovšem skýtá možnosti rozpoutat to akčně, krvavě i sexy. Mladá doktorka Sophie Skelton je jediným zástupcem sexuálnosti. A její obdivovatel Johnathon Schaech si lidské podoby užije jen chvíli, než je z něj jediný zástupce myslící inteligence mezi bandou masožravých tupců. I v roce 2018 se najdou tvůrci, kteří myslí i na nenáročnou skupinu diváků a vrhnou jim přesně to, co by je mělo zabavit na příštích 90 minut. Jednoduchý děj, gore, v rámci možností dobré namaskování nakažených a solidní tempo. Všechno to si neklade zvláštní nároky. A tím je zaručen i zvýšený výskyt nelogičností. Aby se šlo akčnosti i napětí naproti, je nutné vydat se přes nebezpečné území pro léky do nefungující nemocnice, což ve výsledku znamená, že léčiva už za uplynulých pět let od uzavření budovy budou mít prošlou expirační lhůtu. A aby se mohl rozjet i hlavní motiv, je potřeba, aby nakažený maniakální ctitel krásky v hlavní roli byl obrněn trpělivostí, a celých pět let čekal na stejném místě v laboratoři, až se zde zjeví objekt jeho touhy. Jste-li ochotní tolerovat tyhle lapsy, existuje možnost, že zákeřný virus obohatí váš organismus. Amatérsky film nevyhlíží a svůj účel být nenáročnou hororovou zábavou se mu daří plnit. Na dané téma existují mnohem hůře zpracované fláky. A mezi námi, zombiárny nikdy moc inteligence nepobraly. 8/10

    • 8.6.2018  20:36
    Delirium (2018)
    *****

    Přijatelný a do určité míry i působivý psycho hokus pokus. Uznaný magor Tom se po 20 letech strávených v psychiatrické léčebně vrací na podmínečné propuštění do své rodné hroudy. Konkrétně do domu svého mrtvého otce, kde se konfrontuje s (psycho) realitou. Po třicet dnů nesmí opustit dům, detekční zařízení na noze mu to ani nedovolí, přijímat návštěvy a připustit si, že v tom domě straší, jinak putuje zpět na psychiatrii. Divák se uvelebí v rozlehlém domě, kde nejsou ani památky po moderních technologiích, neb hlavního hrdinu minul internet i chytré telefony a raději si libuje v retro výbavě. Topher Grace do poloviny filmu bloudí domem a vidí bludy, anebo taky ne. Vtip je v tom, že značnou část filmu není zřejmé, jestli se podivné úkazy dějí jen v choré hlavě pacienta, anebo je za tím něco jiného. Impresivně atmosférický ráz je postupně nahrazen i vysvětlujícími pasážemi, proč se Tom ocitl v péči psychiatrů, méně vysvětlující scénou, v níž chce probační úřednice mít s ním sex, načež se i nejeden diví, že v takové prdeli je k mání atraktivní prodavačka v gotic stylu. A na scéně se postupně zjeví i Tomův nevyzpytatelný bratr. Film má schopné finále i nečekané rozuzlení. Ne úplně všechno bylo zdárně objasněno, nicméně závěrečná "pointa" určitě nezklamala. Producent Leonardo DiCaprio se spojil s režisérem Dennisem Iliadisem, který o sobě dal vědět před dekádou svým remakem exploit filmu Poslední dům nalevo, pak už nijak nezabodoval, natočil mezi tím jen jeden film s prvky scifi, víceméně určený pro mládež. Je fajn, že se nepustil do vln absurdní/surrealistické reality, kam už nakoukli jeho slavnější kolegové. A je fajn i hlavní idea filmu, že hlavní hrdina, diagnostikovaný blázen, má působit normálněji než jeho okolí. Zajímavé pojednání příběhu nechybí. Oproti tomu je občas znát, že produkční problémy vedly k určitým dějovým úpravám, které výsledný dojem nedevalvují. Trochu více kreativnosti by určitě Ilidiasovi neškodilo. Není to pro mě kreativní režisér, ale má cit pro zajímavé režijní (psycho)analýzy. 10/10

    • 8.6.2018  19:52
    Odnikud (2017)
    *****

    Diane Kruger stačí, aby jí vynechala menstruace a mluvila svojí rodnou němčinou a hned je z ní strhující herečka. Film je rozdělen do tří dějství. První pojednává o bombovém útoku na její rodinu v Hamburgu, oplakávání jejího tureckého manžela, ano, pochopili jste správně, šlo o rasistický čin, a malého syna, až po podřezání žil. Útok nám režie nedopřeje, vidíme jen zdevastované místo činu. Tahle část je působivá díky uvěřitelným emocionálním prožitkům Krueger. Druhé dějství je jiné. Ocitáme se v soudní síni, je rozkryta neonacistická globální síť, dva její údajní členové, muž a žena, vstanou před soudem, strhne se právnická přestřelka, podezřelí z atentátu opouštějí síň pro nedostatek důkazů. Vše je věrohodně a zajímavě zprostředkováno. Ve třetím dějství cestujeme s Kruger do Řecka, kam se uchýlili nepotrestaní mezuláni. V tomhle dějství jde hlavně o to, abychom zjistili, zda má hlavní zkoušená hrdinka na to sprovodit podobným způsobem, jakým atentátníci zlikvidovali na začátku její rodinku, pachatele zvěrstva. A jestli se Kruger vrátí menstruace. Ještě je důležité napsat, že kladné postavy nejsou úplně čisté lilie, Krueger bere drogy, její manžel má za sebou minulost obchodníka s narkotiky. Film to nutně nepokládá za negativum, jde mu hlavně o spravedlivou kompenzaci trpící hlavní aktérky. Diane Kruger slevila ze své přitažlivosti, nasadila ztrhanou tvář, přidala nějaké to tetování a šprechtila německy, až byla vlastně tím nejvrcholnějším z celého filmu. Akčnosti se nedočkáte, v celém filmu je jen jeden výbuch. Ale kupodivu jsem se nikterak nenudil. Režisér Fatih Akin dosáhl realističnosti, občas ji ale neudržel, v závěrečné fázi ji razantně odhodil. Ale na tom určitě nevidím nic špatného. Určitě se najdou sporná místa - podivná neprůstřelnost alibi před soudem, představitelé neonacistů mně vizáží neonacisty v ničem nepřipomínali, na co menstruační krev a proč vlastně cestovat do Řecka. A film nemá úplně atraktivní kino rozměr, spíše koketuje s televizními prvky. Ovšem celkově i německá kinematografie dospěla k natočení poutavého dramatu. Rosamunde Pilcher měla naštěstí volno. 9/10

    • 7.6.2018  09:32

    Téměř cestopisné pokračování o trampotách s mrtvolou. Má se málo známý komediální film Pařmeni (2011), který u nás před lety jen prošuměl kiny, dočkat pokračování? To je otázka, kterou si zodpoví každý sám. Z původní čtyřčlenné party ubyl jeden člen, kterého na začátku stihne kuriózní úmrtí, trochu ve stylu hororové série Nezvratný osud. Pak už je film hlavně o tom, jak mrtvolu kamaráda bezpečně dopravit z Austrálie do Anglie. A taky je to o erekci penisu v posmrtném stavu, sexu s nadrženou starou bábou, prdění, kadění...tedy o všem, čemu se první díl důsledně vyhýbal. Tak tentokrát si to dvojka vynahrazuje ve velkém. Znalci jedničky tuhle rasantní změnu nepřivítají s nadšením. Předchůdce totiž stavěl na jiném druhu humoru. Komediální trio Dave, Graham a Tom šlape na plné obrátky a nedá vydechnout ani na okamžik. Herce Xaviera Samuela, Krise Marshalla a Kevina Bishopa lze považovat za stále neokoukané potrhlíky. A pokračování je vlastně ve velké míře postaveno na jejich bláznivé komice, dejme tomu i částečně improvizačních schopnostech. Některé scény vypadají, že neměly pevně daný scénář. Možná bude lepší, když první díl neznáte, přece jen odklon od něj je znatelný. Původní scenárista se dost odvázal, něco si vypůjčil i z námětově spřízněných komedií, vliv starší komedie Víkend u Bernieho je znát, ačkoliv tenkrát se maskovalo úmrtí, tady nikoliv, výměna na režijním postu doznala výpravnějšího pojetí a bláznivějších eskapád. A tak je případné třetí dějství vítáno, neb parta sympatických blbů má potenciál bavit a rozhodit seriozní anglické čajové dýchánky australskými diblíky. 7/10

    • 7.6.2018  09:03
    Megan Leavey (2017)
    ****

    Chudobnou realizaci, jako kdyby nebylo na pořádnou atraktivní/akční scénu, dohání film v tom, že jej realizoval někdo, koho příběh vojáka v sukních a jeho věrného druha Žeryka opravdu zajímal. A dále je zde náhled na poslání na bojišti, o němž mnoho diváků nemá povědomí. Tenhle námět je v podstatě něčím nový. To jsou tedy hlavní klady filmu. Najdou se však zápory, které nelze přehlédnout. Kdo není pejskař, se bude maličko nudit. A dále jsem měl pocit menšího souznění Kate Mary se čtyřnohým Ovčáčkem. Na její roli by se jistě našly i lepší herečky. Skutečná Megan Leavey na filmu participovala. Největší problém vyvstal ale s dialogy, které jsou místy až příšerné. V podstatě v nich byl jen americký duch, patos, smysl pro vlastenectví, což režijně bylo podbarveno salutováním a hrdinským opěvováním. Film je přístupný, nemá tedy žádné drastické scény. Jeho obyčejný průběh je také dán tím, že vychází ze skutečných událostí. A je vždy poměrně kuriózní, když na režijní sesli filmu z vojenského prostředí usedne žena, což je právě tento případ. Gabriela Cowperthwaite sice nevyužila zajímavého námětu úplně naplno, dokázala ale zprostředkovat příběh z náročného iráckého terénu celkem v pohodově citlivé formě, která nepřekračovala běžný rámec slzopudných dojáků, kdy se zvířecí mazlíčci, co si odsloužili službu vlasti, dožívají svého důchodu v láskyplném náručí svých khaki paniček. Čest těmto hrdinným Ovčáčkům. 7/10

<< předchozí 1 2 3 4 44 86 129 171
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace