kingik

kingik

David Kraťásek

okres Brno
profík, recenzent

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 44 87 129 172
    • 20.9.2018  07:26
    1 proti všem (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Zazvonil zvonec a soutěžním ideálům je konec. A tak nám tuhle švédskou trojku na sobotní večer předčasně stopli. Proč předčasně? Inu, mohlo se ještě tolik stát. Vždyť fakír, co chodí po vejcích, byl vejška. Králík, co skáče přes překážky, byl mega. Ale hádanku typu - už je nikdo nikde nechce, ale pořád otravují, co je to? Bouček a Mareš. Tak ta nezazněla. Ke vší škodě byl by to jediný zábavný moment za uplynulé tři soboty. Dával jsem jim týden, maximálně dva. Ale snaživá felace asistentky Angie na čas dokázala soutěži prodloužit životnost. To snad zase ten Kazma spískal, zařídil, aby diváků byla před sobotními obrazovkami tv Prima jen hrstka. A povedlo se. V natáčení dalších šílených kousků z dílny inteligentní dvojice B&M se už nepokračuje. Ovšem zbylé tři díly budou likvidovat neurony až do října, pokud se nestane zázrak a Angie se nenapije balené vody, na kterou kdysi dělala reklamu, a jednoduše polkne třítýdenní nálož chrchlající v ústech před národem. Mobil se staženou aplikací téhle prudce debilní hry na odhad rovnou zahoďte. 0/10

    • 19.9.2018  07:49

    Tomáš Cruise, málem jsem napsal Tomáš Klus, absolvoval vysokou školu akční. Na studentíka zrovna nevyhlíží, ale i v pokročilém věku se dají dobře studovat výšky, pády a kotrmelce a být neustále celý film v poKLUSu, ten Klus se přece jen hodil. Prostě dokud tělo slouží, je dobré být sám sobě kaskadérem, a vracet se z natáčení zhuntovaný. V pořadí jeho šestá mise je úplně nejnebezpečnější, až jsem se lekl, že to Tomáš nevydrží. A aby nebylo málo jeho fyzické zdatnosti, kdy si sáhne na dno svých možností, to nejhorší je teprve v sázce-jeho stavovská čest. Hrůza, milí diváci, bude očerněn!!! Jak se mu podaří nesnadnou situaci ustát, zda se mu podaří vyrovnat se s výškovým handicapem, který má vůči Henry Cavillovi, zda zaplatí včas alimenty Katie Holmes a jestli nabídne Nicole Kidman pokračování Spalující touhy, to už se ne/dozvíte z téměř dvouapůlhodinové jízdy, která nabídne tu nejlepší akci a směs bondovky, špionážního thrilleru, maratonského akčního filmu a Tomášova nesobeckého postoje k jeho hereckým kolegům a kolegyním. Vždyť skoro každý z nich zde má něco akčního na bedrech. A ke všemu je to vyvedeno v pěkných barvách, v prvotřídním technickém provedení a ještě budeme cestovat po Evropě i mimo ni. Cruise objevil špičkového režiséra přes akci. Christopher McQuarrie tedy jede! Na repliky film moc nesází, spíše pár dialogových pasáží slouží jako další pojítko k akci. A ta je v podstatě nepřetržitá. Samozřejmě nechybí koření v podobě neustálých intrik, zvratů a dojde i na masky, technickým provedením poněkud vzdáleným těm z Fantomase, ale stylově je to obdobné. Ving Rhames a Simon Pegg jsou stálicemi týmu Ethana Hunta. Avšak objeví se nové postavy-Henry Cavill je přizván ke spolupráci, své půvaby nabídne Vanessa Kirby, okruh důležitých postav uzavírají dvě ženy z Ethanovi minulosti - Rebecca Ferguson a Michelle Monaghan. Takže vzhůru do víru akce! 10/10

    • 18.9.2018  11:21
    Mara (2018)
    ***

    Pyskatá Olga Kurylenko v roli forenzní psycholožky, která je na stopě spánkového démona, ale ve službách špatného režiséra. Neusnete-li hlubokým spánkem jak poslanec ve sněmovně, jste v bezpečí. Z hlediska nároků horor fanoušků bude tenhle počin vnímán jako kopírka průkopnického stylu Jamese Wana, téma spánkové paralýzy se už třeba řešilo v Dead Awake a se zabíjením ve spánku přišel už Freddy Krueger. Ten může být rád, že má příbuzného démona jménem Mara. Což o to, kdyby si ho/ji, nemám jasno, jakého je pohlaví, ke všemu ho/ji ztvárnil Javier Botet, šlo pořádně prohlédnout, budiž kopírování jiných děl odpuštěno, jenže snímané polocelky a vteřinová proplížení scénou nedávají komfort, ke smíchu byl jen krůček. Nejlepší momenty tak obstarává hvězda filmu Kurylenko, která na scéně pobývá mnohonásobně víc než démon a děsí se i za diváky. Scény úmrtí jsou příšerné, takže netřeba čekat, že vám nějaké krutosti zlikvidují bulvy. Libujete-li si v červených očích, budete mít pré. Ani pořádné finále nám nezkušený režisér Clive Tonge nedopřál, namísto toho naservíroval nejbéčkovější ohrané zakončení, kterých je v podobných hororech nepočítaně. Neschopný režisér, produkčně celkem jakžtakž, to hlavně kvůli Kurylenko, která diváka nenechá usnout a zvedá mu pyj i výsledné hodnocení. 6/10

    • 18.9.2018  10:43

    Splašené vesmírné dobrodružství značky Star Wars (počátek) našlo konečně oporu v tvůrčím zázemí. Po otřesných opusech z roku 2016 a 2017 konečně dostal projekt kvalitního režiséra. A Ron Howard je kvalitní režisér, léty prověřený. To, co jeho nemožným dvěma předchůdcům dělalo problémy, tedy tempo, dobrodružná linka, zájem o postavy, to on sfoukne raz dva, akční sekvence mají švih, události mají spád, úmrtími se nešetří. Už to také chtělo zkušené scenáristy. Kasdanovci mezi ně spadají. A nyní k obsazení hlavní role, které je přece jen problematické, jakkoliv se Alden Ehrenreich snaží, přece jen to charismatik formátu Harrisona Forda není. Popral se s tím statečně. Zajímavější lidičky i příšerky má kolem sebe. Půvabně vnadná Emilia Clark sehrává v ději výrazný kamarádský prvek, Woody Harrelson už je zvyklý, že v blockbusterech působí nevypočitatelně, budoucí ikona série, chlupáč a budoucí Hanův kopilot Chewbacca, má zpočátku hodně negativní charakter, důležitost je kladena na hazardního hráče Landa Calrissiana a výčet postav zakončím zajímavě obsazeným Paulem Bettanym, je z něj arcipadouch. Technická analýza není třeba, film triky přetéká, jsou na úrovni nároků současného diváka. Film to není krátký, i splašený rychlík si dopřeje oddychovější jízdu vesmírnou krajinkou. Howard prokázal režijní cit, který proslulé značce vrátil kvalitu, která se s minulými léty postupně vytrácela. Předem byl ale film diváky vnímán dost negativně, tržby se nevyšplhaly do závratných výšin. Máte-li zájem nahlédnout na Hana Sola v jeho prvopočátcích, prostory galaxie vám nabízejí akční a dobrodružné chvilky v příjemné kvalitě. 9/10

    • 16.9.2018  14:33

    Cageův notně zaprášený Oskar dostal krvavou sprchu i sadistické nutkání. Milé děti, opravdu to není film pro vás. Strejda Nikča totiž dělá sekanou z náboženských sektářů a jeho herectví už se smrsklo jen na pestrou paletu zběsilých a šílených grimas, kdy nešílí ani tak po ohyzdné upálené manželce, hlavně šílí z toho, že kývá na role potomkům klanu Cosmatosů, kteří nikdy zašlou slávu nevzkřísí. A aby si Cage nepřipadal, že hraje v braku, je ten brak opatřen uměleckou formou, v daném případě nepatřičnou. Film má dvě hodiny, ale tempo nemá žádné, první polovina má žvýkačkové pasáže, to znamená, že se to táhne. Za vše hovoří nekonečná scéna, kdy pomatený náboženský vůdce je na drogovém tripu a nekonečně dlouho se vyznává k obdivu Boha, což vrcholí obnažením jeho přirození. Mě ta debilní scéna na dlouho vyřídila. Likvidace nezbedných lotrů krvavá, absolutně jsem nebyl stržen. Neotřelá sekvence souboje motorových pil se dá řadit k dobrým nápadům. Jenže režisér Cosmatos, potomek slavnějšího zesnulého tatíka, pověstného svými realizačními kiksy, si neodpustil několik animovaných sekvencí s jakousi literární hrdinkou, nepochopil jsem účel i význam několika dalších. Ono se řekne grindhouse, jenže specificky upgradovaný na art, to není pokoukání pro každého. Můžeme se jen dohadovat, zda zrnitost obrazu a další levně vyhlížející aspekty byly úmyslné, nebo režisér byl za ně rád v rámci vyjití s rozpočtem. Napětí a zájem o hlavní postavu neexistuje. Odmyslet Cageho účast, je diskutabilní, zda by se to dostalo na solidně průměrnou úroveň, ke které film řadím. Ale nemyslete si, Cage hraje mizerně a spadl do levných blbofilmů, ze kterých se kdysi dávno tak pracně vymanil. Chlape, napříště se vyhni řeckým haluškám. 5/10

    • 15.9.2018  13:13

    Nemotorný a nepříliš technicky disponovaný režisér z filmu udělal hororovou parodii. Nechtěně. Film má své lepší chvilky a pěknou jachtu, na celém projektu patrně nejdražší klenot rozpočtu. Jesse Metcalfe v hlavní roli "údržbáře" nutí divačky přehodnotit své vztahy a zásnuby s pivními mozoly a ryšavými zrůdami, ženský casting také není vyloženým zklamáním, jenže příběh má pomalý rozjezd a dává si načas s odhalením devátého pasažéra, jehož běsnění i vzhled ukazuje jen sporadicky. Technicky na tom film není úpně nejlépe, osvětlovač by potřeboval pokárat za přeexponované denní scény, noční scény vypadají natolik uměle, až budí dojem, že vznikly ve studiu, nikoli v reálu jakéhosi ostrova. Je-li řeč o monstrech, jsou k vidění a prohlédnutí nanejvýš minutu dohromady. První hororovější scéna se vyklube až za drahnou dobu, hlava a harpuna v ní hrají prim. Nadlouho je to v podstatě jediné dobře vyvedené i vypadající úmrtí. Debutující Corey Large není příliš známým hercem, hned tak se nestane ani známým a vyhledávaným režisérem. Scénář s několika potenciálními místy celkem přetavil v nesourodé parodické vyznění, konec nevyhlížel až tak pozitivně, tudíž můžu film ponechat na průměru. Takhle polovičatě nejde stvořit horor, po němž bude mezi diváky sháňka. 5/10

    • 15.9.2018  12:45

    Skoro se to podobá hororu TO, má to ale reálnější půdorys. Jedno retro léto s detektivní zápletkou. Pojďte tedy se sympatickou čtyřčlennou klučičí partou rozplést vražednou záhadu jednoho horkého osmdesátkového léta a odhalit identitu sériového vraha. Film je dost pečlivý v přístupu k hercům, ději i postupnému gradování a vyvrcholení. A je dost neobvyklé, že se k jeho realizaci sešlo hned trio režisérů, přičemž je znát, že každý z nich do něj vnesl to své, aniž by to narušilo společný koncept. Klučina se domnívá, že za mizením a fyzickou likvidací chlapců je jeho soused, který je policista, jehož okolí ho vnímá jako dobrého člověka. Jeho podezřelé chování i aktivity postupně přiživují jeho domněnky a následné indicie mění jeho podezření v přesvědčení. Dobrodružné angažmá klučičí party pak postupně přerůstá v hazard s jejich životy. Ale pozor, není jasné, zda soused-policista je oním úchylným zabijákem. A do toho nás čeká i porce pubertálního hláškování, skvělá atmosféra osmdesátek i nějaké to lechtivé pokoukání na lepou sousedku (sympatická Tiera Skovbye). Celé se to obešlo bez známých hereckých jmen, ovšem za přítomnosti talentované omladiny - Graham Verchere dominuje v roli mladého "detektiva", ovšem i osazenstvo, které ho obklopuje, má punc nezapomenutelnosti. Film udrží diváka v dokonalé nejistotě. Nevyžívá se v drastičnosti, v závěrečném zúčtování přesto přitvrdí a překvapí i nečekanou potřebou zlikvidovat důležitého náctiletého aktéra dějství. Skvěle natočená, zahraná a poutavě vymyšlená i promyšlená hra se sadistickým vrahem. 10/10

    • 15.9.2018  12:04
    Action Point (2018)
    ****

    Jackass v zábavním parku. Charakterizace této komedie ani nemůže být jiná, neb filmu šéfuje Johnny Knoxville a ukazuje nám, že v něm z jeho extrémních kousků, které předváděl zamlada, ještě něco málo zbylo, tudíž neustále padá z výšek, honí lesní zvěř a provádí různé skopičiny, přičemž hlavně provozuje zábavní park Action Point, který se nějakou dobu těšil popularitě i bojkotu z vlastních řad, než byl úplně úřady pro svůj kontroverzní ráz uzavřen a nynějšímu penzistovi z něj zbyly jen hezké vzpomínky, které předává své vnučce. Knoxville se zase jednou svěřil do péče maskérů, kteří z něj udělali dědu s plesnivějícími nehty u nohou, a ve své mladší verzi je majitelem parku, v němž je především odvázaná sranda, občas se i řeší vážnější věci. Knoxville se spojil se svým parťákem z Jackass Chrisem Pontiusem, a společně dali zavzpomínat na extrémní časy jejich bláznivé show. Extrém to není největšího kalibru, ale stačí to, aby to vytlačilo zápletku na nedůležitý okraj. Režisérovi pak stačí, aby se mu hlavní hvězda při předvádění extrémních kousků nezranila a celý film je hotov. Retro scenérie jsou přesvědčivé, dějiště bláznivých vylomenin se sestává z jednoho plácku, od něhož se příliš nevzdálíme, Knoxville je solidní tahoun a R rating se mohl využít mnohem hustěji. Pokud jste příznivci bláznivých kousků Johnnyho Knoxvilla a jeho družiny, brány jeho parku jsou vám otevřené dokořán. 7/10

    • 13.9.2018  16:09

    A nemanželský syn byl...zahradník? Vejdělek měl našlápnuto na nejlepší film své kariéry, konečně se vyhnul podbízivému komediálnímu šaškování, jaké provázelo jeho předchozí díla, a dal k dobru celkem nepříliš komediálně pojatý příběh matky s dcerou, které společně křižují v retro voze českou krajinu (a někdejší manželovy milenky a jednoho senilního kamaráda) za účelem nalezení stopy po nemanželském synovi, jehož existenci jejich milovaný manžel a táta v jedné osobě tajil, a nakonec si ji vzal do hrobu. Vejdělek rozehrává příjemný kousek, který jde odvážně proti proudu většiny současné kino produkce, je z něj totiž cítit nemalá retro vzpomínka na snímky předrevoluční, které nebyly určené jen pro jednu generaci diváků. A tudíž by prarodiče ocenili, když jim vnouče zaplatí lístek do kina. A ocenili by, že film je bude bavit dobrými dialogy, poutavou kamerou i typicky českými scenériemi. A v neposlední řadě jim komfort dopřejí kvalitní herecké akvizice. Paní Balzerová a paní Vilhelmová, jen se vzpírejte odpudivým seriálům typu Kryplovi (pan Postránecký nečetl scénář), Tátové na mrdu (paní Geislerová už podlehla) a dalším, a pečlivě si vybírejte scénáře, jako v tomto případě. Příběh je veden v perfektním rytmu, leporelo vedlejších postav je dokonalé, všechno šlape, až se to zadře v závěru. Vítr asi odvál zbytek scénáře, tedy přesně tu část, kterou se film končí. Sekvence, v níž Balzerová s Vilhelmovou odhalují legendu kolem levobočku, je napínavá a působivá jako nějaká detektivka, za poslední pětiletku jsem ničeho takového nebyl v českém filmu svědkem, jenže když je něco moc dokonalé, nekončí to už tak dokonale. Představte si dobře vystavěnou detektivku, z níž se ale nedozvíte kdo je vrah. Když to přeženu, tohle je něco podobného. Film závěr usekne a Volha mizí do pryč po udržované silnici za státní peníze, ačkoliv jako divák jsem si připadal tím nedomrlým zakončením nemálo ošizen. Dobrá, jsou tací diváci, co nedají dopustit na Účastníky zájezdu, určitá sorta nepohrdne Romingem, ženy v menopauze prubnou Ženy v pokušení, český senior pomyslně nasedne do starého vozu a nechá se unášet laskavým a dojemným cestováním po vlasti. A skutečnost, že to nemá dobré zakončení, třeba přehlédne. 7/10

    • 11.9.2018  22:15
    The Row (2018)
    ***

    Po kampusu běhá šílený maniak v masce. Jenže krve, pořádné brutality i dynamiky se mu nedostává, tudíž je nucen zahrát své vražedné rejdy na diváka invenčně a učinit z něj detektiva, který odhalí jeho identitu. Že to výsledné odhalení bude až tak snadné, tomu se mně ani nechtělo věřit. Což o to, příběh není úplně nemotorný a bez invence. Je zde všechno, z čeho by americká studentka přijíždějící na studia měla mít potěšení i obavy: sexem nabití studenti, bujaré mejdany a tradičně arogantní sesterstvo, k němuž se váže záhadná mobilní aplikace. A pak menší porce zvrácených vražd zdejších studentek, načež kořeny těchto (zlo)činů sahají do dávné minulosti zdejšího studentského života. Kdyby film dostal dynamičtější fazonu pomocí dobrého střihu a zručné režijní finesy, určitě by rázem zabojoval o víc než jen průměrný dojem. Neokoukaná Lala Kent a spol. se skví ve svých rolích adekvátně, navíc jim záda hlídá zkušený Randy Couture v roli drsného detektiva. Scénář byl psán ženskou rukou, takže režisér Matty Beckerman tu zjemnělost respektoval natolik, až se to smrsklo na běžně uplatněnou "televizní" brutalitu. Je tedy sice hezké, že si maniak ponechává různé tělesné partie zavražděných studentek, nicméně to spíše budí nechtěný úsměv, než aby to šokovalo. Maniak moc na scéně nepobývá, masku zvolil celkem ok, a když už, tak jeho práci s nožem nelze dost dobře ocenit, neb vidíme z jeho akce většinou jen krvavé cákance, což v žádném případě není dostačující. Film je kapánek více užvaněný, na scénu vrhne dost postav, každá podezřelá, ovšem vraha jsem odhalil bez problémů. A to jsem si přál, abych se mýlil a přišel závěrečný zvrat. Ne, na zvrat si to netrouflo. Od dob Vřískotů se maniaci v maskách vracejí v hororových příbězích pod různými záminkami i z různých pohnutek. Dejme tomu, že zabiják tentokrát měl celkem srozumitelný důvod, proč kampus zbavit několika fiflen. Po vizuální stránce fajn, po stránce gore to nikoho neuspokojí a z hlediska hry na detektiva nebude třeba být majitelem zázračné dedukce. 6/10

    • 10.9.2018  10:00

    Ti (palestinští i němečtí) soudruzi do toho vnesli poetiku. Ono taky pustit k závažnému tématu José Padilhu je risk. Jednou mu chybí tvůrčí svoboda, podruhé ho Rosamunda rozrušila svojí němčinou, potřetí nesehnal céčka a v limitu nesložil Rubikovu kostku. Ale že by se doznal, že finále klasicky zkurvil, to panáček neudělá. Zíral jsem, jak dva teroristé nevidí vcházet vojáka, a doplatí na tu zdravici, o počtu mrtvých hovoří jen popisek a celá řada dalších minel. Ale film netvoří jen finále, sedmdesátá léta jsou vyst(ř)ižena excelentně, zákulisní jednání izraelské vlády před zásahem je věrohodné, Rosamunda a Daniel jsou hezcí a charakterově uhlazení/polidštění teroristé z čítanek a dramatické události byly převedeny solidně. Solidně volně, tudíž nemá smysl porovnávat historické události s těmi filmovými. Film mně umožnil zaposlouchat se do židovského diskotékového hitu. Tedy to mělo říz, nebýt léto téměř v hajzlu, už vím, co by mně dýdžejové hráli na přání - židovskou vypalovačku Echad Mi Yodea. Ugandské Entebbe rozhodně nezažilo mimořádně odvedený tvůrčí nájezd, byla to taková milá, z dnešního pohledu neškodná teroristická zastávka levičáků, kteří protestovali proti školním osnovám, že jim není umožněno třímat pera v levých pařátech. Z estetického hlediska je vše v pořádku. Kamera poskytuje komfortní zachycení událostí, barevný vizuál bulvy ukojil. Padilha uplatnil problematický přístup. Nestrhl ve vyprávění, jak by měl, konečně se mohl vyžívat v umělecké bujarosti, čímž film zbavil syrového nánosu. 7/10

    • 9.9.2018  17:34
    Equalizer 2 (2018)
    ***

    Po solidní jedničce slušný propad. Stejní tvůrci a výsledek se sotva doplazí na průměr. Prostě nepochopitelný odklon od předchozího kvalitního zpracování. A to Denzel Washington má vůli hrát, ale je vržen do situací, které diváky nemohou zajímat ani bavit. Jednu chvíli vykonává taxikařinu, pak převychovává černého mladíka ze sousedství, aby se příliš neumazal od drogového odéru, u něhož si následně objedná venkovní i domácí malířské práce, ze svých akčních schopností toho moc neukáže, akce je co by se pod jeho čepici vlezlo. První hodinu provází absolutní nepřehlednost, kupí se žánrové odnože a dlouho jsem neměl jasno, o co ve filmu jde především. Antoine Fuqua vytasil unavenou režii, která ožije ve finální části, kdy se náš ultrasprávňácký hrdina konečně akčně rozjede na víc než minutu a ve slotě likviduje své dřívější kamarády ve zbrani, kteří se dali na temnou stranu. Washington už dávno není nijaký velký kino tahoun, tudíž by měl zvažovat, zda diváky tahat na výchovné až filozofické koncerty. Akce vypadá krvavě dobře, technické známky plní své standardy. Vedlejší role jsou naprosto průhledné - záporného protivníka a strůjce všeho zlého identifikujete po vteřině jeho zjevení se na scéně, ačkoliv film jej nemíní odhalit hned, všechny ostatní, v jádru hodné postavy získají své sociální jistoty. Docela se divím, že pokračování se vydalo tímto málo zábavným a vesměs rutinním směrem, kde je přemíra rozkouskovaných scén, co jsou střídavě napínavé a nudné, zasazené do levných, omšelých a neatraktivně působících lokací, dojde i na Belgii. Do kina si nechte zajít chuť. Jednička zůstává neochvějně nepřekonána ve všech ohledech. Vznik trojky jen v tom případě, pokud se obnoví původní chválihodný koncept. Tohle vyznělo málem trapně. 5/10

    • 8.9.2018  05:38
    Upgrade (2018)
    ****

    Sugestivní akční scifi jízda, kterou Leigh Whannell skutečně upgradoval z B kategorie. Copak o to, režírovat umí, jeho scénář ovšem vykazoval jakési naivní vibrace, na něž dával zapomenout perfektně obsazený Logan Marshall-Green, který do své kreace muže s tělesným handicapem dal tolik potřebný cit i (humorný) nadhled. Následky nové technologie vpravené do lidského organismu v podobě revolučního chipu se speciálními funkcemi komunikace s jeho nositelem mně nepřišly až tak inovativní, kdyby k nim režisér nepřistoupil po svém a stylově. Nejvíc mě fascinoval uplatněný novodobý styl kontaktních bitek. Film má nezanedbatelný detektivní ráz. Pátrá se totiž po vrazích přítelkyně hlavního hrdiny. A můžete se těšit na pikantní krvavost i hezký, barevně vyvedený vizuál. Oproti tomu výpravnost není nikterak okázalá, pár záběrů města budoucnosti z ptačí perspektivy asi nikomu nepodlomí kolena. Závěr je dopředu čitelný, ne úplně doladěný. Herec v roli vědce byl snad nalezen v gay klubu, byl otřesný. Dobrý rytmus filmu ničemu nebrání, dokonce ani tomu si v dramatických okamžicích zavtipkovat na účet tvůrčího parťáka Jamese Wana, při troše pozornosti lze objevit jeho jméno na zvoncích domu, kam se hrdina ubírá. Béčkový nádech a určitá naivita, co prostě film má, může vadit, navíc se to celé moc komerčním sexappealem neholedbá. Festivalový ráz poměrně převyšuje nad klasickou kino podívanou. Nejsem tedy úplně přesvědčený o tom, že mé příští kroky do kina by zrovna vedly na tento film. Je tedy poněkud specifický ve svém žánrovém řazení a každý z něho neomdlí úžasem. 7/10

    • 6.9.2018  23:37
    The Package (2018)
    ****

    Klučina si v lese při jarním kempování uřízne péro a parta jeho jančících kámošů, co jsou pořádná paka a nemehla v jednom, se mu snaží jeho kladélko uchránit od odumření. A je to pěkná šlamastyka. Kožený doutník je totiž natolik neposedný pacholek, že se mu v chladícím boxu nelíbí a neustále se přemisťuje, až změní majitele. Nikdo nenapíše o téhle komedii, co nešetří vulgaritami a detailními záběry na odříznuté přirození, že má sofistikované gagy. Tohle je prostě celkem nevídaný útvar, který dokáže vehementně jeden nápad větvit do šílených sekvencí, co nepostrádají vtip a nekorektnost. V zásadě se režisér Jake Szymanski dopustil jen dvou prohřešků, u pubertálních komedií takřka neodpustitelných: 1) nepodařilo se mu rejdy s penisem příslušně vygradovat, 2) neobsadil hezké slečny. Ty slečny jsou zde vlastně jen dvě, jsou o něco známější než tři mládenci v hlavních rolích, Geraldine Viswanathan už je známá z Kazišuků a seriály ošlehaná Sadie Calvano. To tři mládenci se postarali o veškerou vtipnost, jmenovitě Daniel Doheny, Luke Spencer Roberts a Eduardo Franco. Je zde řada neotřelých sekvencí, které vtipně fungují a mají dobrou kontinuitu. Netflix přišel s pubertální zábavou, co se nerozplývá nad komediální nesmrtelností. Jasně, tyhle přímočaré fláky fungují na diváka, co si přišel odpočinout. Víc po tomhle filmu nelze chtít. 8/10

    • 6.9.2018  11:09

    Srandovní žraloci, jejichž počet je úměrný scenáristickým absurditám. Jestli jste neviděli žádný díl ze vzniklých šesti, je to jedno. Obsah je díl od dílu absurdnější a tentokrát ani počet obětí nezaostává. Koho by napadlo, že Ian Ziering se najde v postavě novodobého dobrodruha a někdejší umírněná hvězda Prciček Tara Reid ho na společné cestě bude (produkčně) doprovázet jako jeho partnerka s vizáží vysloužilé pornohvězdy s prkennými hereckými schopnostmi a bionickým tělíčkem. A všude budou žraloci, obrovská kvanta žraloků. Pokud vám na současných katastrofických filmech vadí, že rodinní příslušníci přežívají, tak jen takováto céčková produkce má koule likvidovat postavy, které na scéně tráví minutu i víc. A jestli se obáváte, že u takového druhu filmu zhloupnete, tak nemusíte, neb přítomna je i výuka zeměpisu, ze Švýcar skočíte do Brazílie, Londýn se sesype a obrovský valící se shluk žraloků by obdivoval i Spielberg a nakázal by, aby v přetáčkách jeho Čelistí hrál alespoň párek žraloků. Triky svojí nedokonalostí pobaví, je jich pořádná porce, filmu nechybí i ráz masakru. Žádná z postav nemá svůj pobyt jistý-Chris Kattan, Samantha Fox, Katie Price, překvapivě zachovalá Olivia Newton-John... Tvůrcům je jedno, zda se tyhle osobnosti do příběhu hodí, perou je tam a baví se nad tím, jak je to mimózní. A má to velký spád, paroduje to i úvodní slavnou sekvenci z Indiana Jonese a dobyvatelů ztracené archy. Dejme tomu, že Indy by měl k žralokům daleko menší averzi než k hadům. 7/10

    • 6.9.2018  10:03

    Kterak se invenčně dostat Růžence na kobylku. Zatímco převážná část filmařů pojme pohádkovou klasiku klasicky, to jest Růženka si zapíchá, píchne se do prstu, vyspí se s celým zámkem, usne s ní celý zámek, tak jsou i tvůrci, kteří příběh zmodernizují a ponechají z něj jen to nejpodstatnější, načež jim známý námět slouží coby depresivní temná kulisa plná hororové atmosféry. Tahle verze je plná překvapení. Je zde příslušně rozlehlý, zanedbaný a strašidelně působící dům, odkázaný jako dědictví po strýčkovi, který svému synovci sepsal i celou řadu varování. Vtip je v tom, že divák netuší, jakou cestou se bude film ubírat. Je známo jen, že v domě se ztrácelo mužské pohlaví, novopečený dědic má podivné halucinogenní sny o jakési mladé krásce, v pátrání po minulosti domu se k němu připojuje mladá žena, která má podezření, že zmizení jejího bratra nějak souvisí s domem, dům je plný figurín...Od počátku je příběh vystavěn temně a Růženka určitě není objektem polibku, po němž by procitla. Celý příběh je umně vystavěn a neobvykle vypointován. Tím vzniká dojem, že je ochuzen o finále. Je sympatické, že film nepřipustil, aby budil dojem chybějících financí. Vizuální, triková i hudební složka je na béčkovou produkci velmi dobře ošetřena. Od singapurského režiséra Teo jsem dosud žádný jeho počin neviděl, ale pravděpodobně se překonal a neznámou comicsovou předlohu přetavil v zajímavou vizi, která zhusta kálí na pohádkovost. Herecké obsazení láká na Natalie Hall, která byla ráda, že už nemusí absolvovat hanbaté scény, jaké po ní vyžadovali chlípní režiséři. India Eisley a Ethan Peck patří zatím mezi jen povědomé tváře. Má to hutnou šťávu, přitom to není typický krvák. Tahle Růženka, nikoliv tentokrát Šípková, patrně vyrašila v čertově zahrádce. 10/10

    • 5.9.2018  09:04

    Americká policejní dálniční hlídka v kanadských službách razí křečovitý a trapný humor až běda. Čím to, že si po letech slabá komedie vynutila pokračování, no tedy budiž. Řevnivost mezi USA a Kanadou je hnacím motorem celého filmu i většiny gagů, to není nic nového, existují jistě kousky na podobné téma, v souvislosti s tím se mně vybavuje jakási komedie s Danem Aykroydem (Kanadská slanina). Jay Chandrasekhar dal dohromady čeládku herců, u nichž vzniká dojem husté improvizace, než pevně daného scénáře. Vtipy jsou bez výjimky prosté komediálního potenciálu a mají dětinský ráz. Nedbá se ani tak na to, zda herec hrající kanadského občana skutečně z Kanady i pochází, hlavně jsou tvůrci rádi, že jim Rob Lowe připitomělou roli starosty porušujícího zákon vzal. To Emannuelle Chriqui nabídne solidní genetickou výbavu i blbý přízvuk, patrně měl působit komicky. To, co Chandrasekharovi a spol. nevychází, je jakákoliv kompaktnost či pokus o tvorbu zápletky. Je zde tolik přebujele natahovaných pasáží o ničem, že kdyby si dal někdo práci je spočítat, hodilo by to vysoké číslo. Režijně to má i dobré výkyvy, za zmínku stojí určitě dobrá úvodní snová sekvence, osudový závěr s hereckým talentem ze seriálů, Fredem Savagem, je nejnápaditějším. Většina výplně, ano, jen pouhá výplň, je ale nicneříkající a komediálně se nechytá v žádném ohledu. Převyšuje jen trapnost a křeč. 5/10

    • 2.9.2018  14:41

    Estrogenová zlodějna. Osm dam dalo své "mejkapartisticky" upravené hlavičky dohromady a vymyslelo vskutku sofistikovanou loupež drahého náhrdelníku. I kdybyste mně protáhly varlata svěrákem, nevybavím si, že by (nyní již zesnulý) Danny Ocean (hrál ho v původní trilogii Clooney) měl někdy nějakou sestru Debbie. Tu ztvárnila Sandra Bullock, která pár temp před šedesátkou asi sádruje buňky proti stárnutí nebo platí kvalitní estetické chirurgy a pije po litrech kopřivové louhy na bujné kadeře. A pět let strávených v krimu jí jen stěží uvěříte, spíše vylezla ze salonu krásy. Ta se ostatně prezentuje svým comebackem, ale nevypadá to na další pokračování. A to je tenhle počin sympatičtější než ty tři mužské zlodějny. Z původního tvůrčího týmu se moc nezachovalo, na začátku filmem prošumí jen Elliott Gould, produkci si ponechal harcovník Steven Soderbergh. A když tenhle maník někam napochoduje, je rázem po atraktivním režírování. Gary Ross ke všemu většinou režijně stojí za houby, tentokrát přísadu nežádoucího octu nepovolili kostyméři a maskéři, kteří přítomným dámám věnovali mimořádnou péči. A v tomhle ohledu to opravdu může soutěžit se Sexem ve městě. Každá z mladic má přidělenou nějakou úlohu v týmu. Nejherečtější je Helena Bonham Carter, pak hned Anne Hathaway, nejméně samozřejmě Rihanna, v roli elitní hackerky mě ale nijak neprudila. K vidění jsou i mnohé ženské celebrity - Heidi Klum, Dženerka, Kardašianka a Šarapka má repliku, kdy se jí chce na záchod. Hlavní rozuzlení je samosebou průhledné, snadno určíte kdo ještě neodhaleně kope za tým. Mimořádně vystavěným scénářem to nedisponuje, nicméně má to rytmus a je zde hojné množství úsměvných scén a scének, načež ženská parta působí osvěžujícím dojmem, který se cení. Dvě hodinky s nimi vás o bulvy neokradou. 7/10

    • 31.8.2018  08:39
    Synkhole (2017)
    ****

    Vynalézavý námět se potýká s často až absurdními rozmary režie. Ta si je dobře vědoma nízkého rozpočtu, tudíž diváka čeká nanejvýš jen jedna úchvatná scéna nad rámec financí, nalézá se před koncem filmu a prim v ní hraje dobře nasnímaný vodní živel. Milovníci mysteriozních fláků mají pré především v první polovině, která je hodně dobře vystavěná, pak nastoupí skřítci absurdníčci, kteří vezmou filmu pel a vrhnou jej jinam, než bych předpokládal. O horor a scifi jde opravdu jen okrajově, úmrtí se obejdou bez hnusu a krve a na tomhle příběh opravdu nestojí, rozhodně ani na vědeckých hypotézách, ačkoliv prostor pro přemýšlení je sympaticky zachován. Je dán i prostor originalitě. Časová diferenciace je využita neotřele, v drobných náznacích s ní přišel už seriál Létající Čestmír (Mázl). A studenti v ohrožení života vždycky zaberou. Oproti tomu vměstnat do toho objev Fontány mládí působilo nefunkčně až rušivě, ke všemu v souvislosti s nesmrtelností zde zůstalo mnoho dějových aspektů nedotažených. Ben Foster (ne, nejedná se o akvizici Jana Žižky) a Mark Dennis nahnali do mysteriozní jeskyně odpovídající ansámbl talentovaných mladých herců, co musejí rozlousknout záhadu, se kterou by perlil i záhadolog Motl. Nicméně zajímavý nápad si vybral svoji daň na následné realizaci, která je poměrně nevyrovnané úrovně. 7/10

    • 27.8.2018  18:14

    Psychologické nimrání a trocha toho hororu k tomu. Ideální souznění z toho nevzniklo. Přiznávám bez mučení, že jsem závěr nepochopil. A jelikož průběh před ním nebyl strhující, právě ve finále jsem čekal kumulaci událostí. A tím také mohlo dojít k zvednutí známek. Během filmu se mně chtělo neskutečně chrápat, přispěl k tomu značně rozvleklý rozjezd, v plné síle jsem zareagoval až se ta holčička seznámila s Vaškem Sloupem. Prostřední část nabírala na intenzitě, přesto to byl film, který se kinům mohl vyhnout. Působil dost lacině, režie střídala fádnost a zajímavé pojetí, drastických scén minimum, vizuál téměř televizní, efekty se nepřehouply přes průměr. Toni Collette (profackovat za tu závěrečnou přepálenou hysterii) a Gabriel Byrne (ten mě nikdy nebral) si upletli film, který není pro mě, ovšem určitě jím nepohrdnou novicové, co do kina jdou zahřívat sedačky na hororově laděné opusy poprvé. Tak ti budou z toho hotoví. Nevím, z čeho, ale určitě budou odpaněni velice bolestivě, hrůzou i slastí si zakřičí. U mě film přímo nepropadl, rozhodně své kvality má. Určitě bych hned tak nešel do druhé projekce. Takže pokud pištíte i nad zvednutým prkýnkem v záchodě, libujete si v tělech bez hlav a máte slabost pro vyvolané duchy, kteří svoji přítomnost moc neosvětlují, jste na nejlepší cestě si tenhle počin užít. Mně se na něj nepodařilo naladit. 6/10

    • 24.8.2018  18:06
    Mrakodrap (2018)
    ***

    Leze leze po železe, nedá pokoj, až ten mrakodrap sleze. První akční film pro handicapované diváky je na světě. Vše vypadalo nadějně, po pár minutách se ale film vytasil s nemožným scénářem a ještě nemožnější režií. Většina filmu je buď absurdní, nebo nechtěně směšná. Dwayne Johnson absolvuje dlouhatánský skok na budovu, patrně se inspiroval u Hanzlíkova veleskoku v Cirkusu Humberto, bez jedné nohy pajdá v bitkách, když mu protivník sebere protézu, vše blbé je ale natočeno bez nadhledu, naprosto je to myšleno vážně. Spektakulárnost, kterou bych u tohoto typu filmu čekal hlavně, je zadusána a smrskla se na množství záběrů z kilometrové vzdálenosti, v nichž plápolá oheň z podlaží mrakodrapu. Zvláště chci poukázat na originálně blbý závěr, kterak v něm žena zkrotila živel(!). Celý film se odehrává v noci, takže noční scenérie ukryjí technické nedostatky. A místem dějiště událostí je Hongkong. Je naprosto zjevné, že režisér Rawson Marshall Thurber nemá akci zvládnutou, tudíž většina akční složky spadá do podprůměru. Družina teroristů se uvede tak, že se provrtá zdí v mrakodrapu a její šéf vystrčenou rukou ve vyvrtaném otvoru zaškrtí muže na kontrolní obhlídce. Je na místě otázka, zda Dwayneovi stálo za to riskovat vybudovaný kredit za starou bramboru Neve Campbell coby jeho ženu a párek kakaových harantů. A hned je namístě dobré uvést, že ani on svou hereckou interpretací film z průměru nezvedá. Absolutně mně nevadí, že tenhle mrakodrap přetéká klišé, naivitou i předvídatelností událostí, dokonce není schopen instalovat neprokouknutelný zvrat (viz podraz od jeho frustrovaného parťáka), fakt ne, mnohem horší je, že si film nechce přiznat, že není schopný vymanění se z nižší kategorie a troufá si nešikovně zkřížit Smrtonosnou past se Skleněným peklem. Nemá na to herecky, scenáristicky ani režijně. Zbylo tedy dobré tempo, několik sekvencí vyvedených ad absurdum a přebujelá hora svalů, co už dokázala být mnohem zábavnějším průvodcem akčním světem. Vyprodukoval mládeži přístupný film a tomu odpovídá i obsahová složka. 5/10

    • 22.8.2018  15:13
    Vykolejená (2015)
    **

    Vykolejený jsem byl hlavně z toho, že to za dvě hodiny nehodí žádný extra vtip. A čekat dvě hodiny, než se film uráčil skončit, je docela fuška. Celé to spískala Amy Schumer, ta odmítá zalézt mezi šeredné kreatury a má drzost být vnadnou, žádoucí a sexuálně náruživou ženou, co má zálusk opíchat třetinu newyorských obyvatel s koulemi a pytlíkem mezi nohama. A tak se stane, že prostřednictvím článku o sportu, který má sepsat pro místní plátek, se seznámí s ohyzdným sportovním lékařem Billem Haderem, kapacitou, co spravuje menisky hvězdám NBA. A setrvá s ním nejdéle, i když monogamie ji zrovna netrápí. V posteli skončí s Johnem Cenou i s úchylným pubertálním jedincem. Tenhle nevtipný blábol si hlavní herečka sama spíchla a vyprodukovala, až se to dostalo k Juddu Apatowi, který z toho režijně nevytřískal zhola nic. Vedlejší role mají náboj, jenže John Cena se zdrží jen v první třetině, Tilda Swinton svoji nevyzpytatelnou šéfredaktorku také dává s přehledem i na malém prostoru a pod rukama make-up artist kouzelníků atraktivně prokoukla a LeBron James má neokoukaný herecký status. Je zde i Brie Larson v roli sestry hlavní hvězdy, ještě před svým hvězdným zakotvením. Děj je bez pořádně výživné zápletky. Romantika není naštěstí příliš vlezlá, takže se dala akceptovat, tempo je povadlé. Vznikl nudný a beztvarý film, co poztrácel veškerou komediální výbavu. 4/10

    • 22.8.2018  14:10
    Máš ji! (2018)
    ***

    Originálně infantilní, leč jednotvárně pojaté. Hlavní hvězdná akvizice Jeremy Renner hraje přeborníka ve hře na babu. To znamená, že už 30 let nikdo z jeho staré party přátel na něj s pokřikem "Máš ji!" nevyzrál. Je to tedy takový "babopanic". A celý film je o tom, jak celá frustrovaná parta hledá účinný způsob jak ho přelstít a vyzrát a něj. Pokud vám tedy stačí naprosto jednorozměrný scénář, ve kterém Renner předvádí prostocviky a Ed Helms trapné převleky, je šance, že se pobavíte. Komediální nápaditost scénář zrovna nepobral, režijně to má ale dobrá místa. Zklamání je jen z okaté zadní projekce ve scéně noční jízdy autem. A to jsou doménou režiséra Jeffa Tomsice hlavně seriály. Osvěžující je i cast, který nezapomíná na odpovídajícím způsobem obsazené mužské role, i ženy se v partě neztratily. Isla Fisher a do komedií vzácně obsazovaná Annabelle Wallis mají své ženské zbraně. Kupodivu vtipu to moc nepobralo. Já nevím, co to se mnou je, ale nezasmál jsem se vůbec. Nějak mně to celé připomínalo odnož "Pařeb", dokonce i jeden z herců se zde z populární komediální série objevuje, je to Ed Helms. Scenáristicky to sotva pokrylo stanovenou stopáž, tak půlhodina by stačila, ale celý film točit o tom, jak zastydlí čtyřicátníci provozují imbecilitu v podobě hry na babu, víc nic, mně přišlo celkem přehnané. Nechápu to nadšení a dosazení do červených čísel. Za mě lepší průměr. 5/10

    • 21.8.2018  09:44
    The Monster (2016)
    **

    Horor, co selhává úplně ve všem. Neinvenční, spoléhající na obehranou atmosféru noci a lijáku, říkající si o hlavní cenu za nepovedené "monstrum", kterému přejete, aby ho déšť nerozmáčel a loutkovodiči si neuhnali v tom promáčeném terénu rýmu. Sešlo se hned několik negativních faktorů. Film nemá dobré obsazení. Zoe Kazan v roli nezdárné matky je nesympatické cosi, čemu přejete brzký odchod ze scény. Dočkáte se, jen to trvá téměř celý film. Na Elle Ballentine je znát, že se urpuntně řídila pokyny režiséra, kdy má zatlačit na intenzitě pláče, hrůzy, děsu, křiku. Podpora otřesného střihu byla bolestná v tom, že přesně bylo znatelné zadávání režisérových povelů k akci. To přetrvávalo celý film. Nyní k provedení monstra: morda plná tesáků, oslizlý kobalt, patrně oběť Batmanových sexuálních experimentů, pak převoz do Dinoparku a následná permutace v lesích. Nechápu, že v dnešní době to někdo vymyslí, rozkreslí návrhy a fakt to realizuje. Nutno vidět. Poslední kapkou úděsnosti byl režijní přístup. Zvýšený počet pomocných režisérů nasvědčuje o tom, že režisérovi příliš na výsledku nezáleželo. Je k nevíře, že je pod filmem podepsán zkušený Bryan Bertino, který do svého počinu nevpravil ani špetku objevného zápachu, vše řádně omleté, chudé na gore, protkané nadbytečnou psychologickou linkou, kdy je divák nucen sledovat četné posuny zpět v ději/flashbacky, v nichž je svědkem haprujícího vztahu závislé matky alkoholičky k malé dcerce. Samozřejmě se jejich vztah během filmu podstatně vylepší. To do hororu vůbec nepatří. Bertinova protivná snaha vymanit film z nižší kategorie jen vše špatné korunovala. Ke všemu to není tak zručný režisér, aby operoval se záměrem, že co není moc vidět, je nejděsivější. Ano, na filmu je vidět úplné hovno. Monstrum na scéně pobývá vteřinově, do toho noční scenérie. Už debilní bylo cestovat s dítětem uprostřed noci. Prostě nepovedené, kardinálně překonané a nechtěně úsměvné. 4/10

    • 20.8.2018  10:10
    Vyšetřování ztráty třídní knihy (divadelní záznam) (1997)
    ***

    Věčný (m)učedník pravého českého humoru. Přiznávám, že dvojice Svěrák&Smoljak pro mě představuje takový humorný oříšek. Je to tak chytře vyvedené, až se to u mě dostává do dávícího traktu, dál už jen zřídka. Jsem však mistrem vytlačovaného smíchu, takže každých pět vteřin zní místností salva smíchu, někdy se směji i hodně dopředu, tudíž množství replik zaniká v tom nekontrolovatelném jekotu. Trénink bránice je zaručen i s touhle humornou kauzou, která je vskutku originální, i když zrovna nemáte den Smějavec. Je to nevtíravé, nevlezlé i nepodbízivé. Takže vlastně chválím dva Velké otce humoru, kteří na svém humoru odkojí další generace Petrů, Vladimírů i jiných Čechů. Máme tak jistotu, že velký český duch nezanikne, nezemře a stále bude plápolat, dokud Češi Čechům budou humorně naslouchat. Pobavil jsem se tak akorát, vkusně. A nic se nemá přehánět. Vždyť regulérně hrozilo, že ztráta školní knihy v případné předělávce někým jiným by mohla být mnohem absurdnější banalita. 6/10

    • 18.8.2018  19:15
    Siberia (2018)
    ***

    Keanu Reeves našel svoji sibiřskou sirénu. Kupodivu to nebyla řvoucí Maria Sharapova, nýbrž sténající Ana Ularu. Celkem čtyřikrát s ní podnikl zimní olympiádu, curling byl z diváckého hlediska nejvzrušivější podívanou. Milostný poměr dostává v příběhu velký prostor, zápletka s diamanty ustoupila natolik do pozadí, respektive se postupem času stala natolik nepřehlednou, rozdrobenou a nevzrušivou, až si divák vymodlil, aby ta erotická linka se zubatou Rumunkou převážila v ději co nejdéle. Moc jiných atrakcí totiž film neskýtá. Akce se nedostává, výjimkou je jen akční závěr, v rámci thrilleru to nefunguje vůbec, napětí či jakékoliv emocionální zabarvení úplně absentuje. Vrcholem je bezkrevná režie Matthewa Rosse, která mdlý scénář Scotta B.Smithe, který před dvěma dekádami debutoval daleko vypjatější záležitostí jménem Jednoduchý plán, nijak neoživuje. Je tedy nutné hledat ve filmu i jiné atributy. Jedním z nich je zvládnutí jazykové bariéry, ve filmu není o ruštinu nouze. Hovoří jí vedlejší postavy, mnohem větší bizár je, když plynně rusky promlouvá hlavní hvězda filmu. Reevese dost dobře nechápu, je producentem tohoto nevýrazného počinu, do příběhu vůbec nic navíc nevnesl, není mně jasné, když si klestí cestu do vyšší ligy s Johnem Wickem, proč se zaobírá neatraktivním projektem, co je předem odsouzený k diváckému neúspěchu. Pokud Keanovi fandíte v jeho cestě za comebackem, tenhle jeho film určitě vynechejte. Pokud máte slabost pro sexuální radovánky v nehostinném kraji, tak do toho jděte. 5/10

    • 18.8.2018  07:12

    Je s podivem, že se nepříliš proslulý komediální film z osmdesátých let dočkal předělávky. Tentokrát nelze stoprocentně tvrdit, že jde o věrnou kopii originálu, neb role jsou prohozeny. Amnézií je tentokrát stižen muž, nikoliv žena, arogantní boháč, který přepadne ze své jachty a probudí se s výpadkem paměti. Jeho náhlé indispozice využije chudá máma od tří dcer, co před jeho nehodou u něj na jachtě krátce pracovala, vykonávala úklidové práce, než ji bez milosti vyhodil, která mu namluví, že jsou dlouholetí manželé, aby se mu za jeho vyhazov a aroganci pomstila a pumpla ho o jmění. Mezi námi, ta její motivace mě zrovna moc nepřesvědčila, no ale dobrá. Můžu tedy rovnou napsat, že tak nepropracovaný scénář by obstál právě jen v těch naivních osmdesátkách, dneska sotva obstojí. Dvojice Anna Faris a Eugenio Derbez, která nahrazuje původní duo Russell & Hawn, je více než zdatným nástupcem. Derbez je (z)dravě nesympatický, jeho proměna v milujícího manžela byla rovněž zvládnuta zdárně. Faris nečiní komediální takt a cit také žádné potíže. Ovšem průhlednost a nemilá čitelnost vývoje filmu z toho občas činí natahovanou žvýkačku. Určité zkrácení téměř ze dvou hodin na standardních 90 minut by celému celku jen prospělo. Režijně film nevyhlíží nejhůř, když vezmu v potaz, že seriálová tvorba má u Roba Greenberga značné preference. Film má celou řadu povedených momentů, jako celek však rozhodně nepřekypuje invencí. Za nejslabší považuji základní podstatu příběhu, o jehož nepříliš pevnou konstrukci se snímek dost opírá, že známého milionáře se ztrátou paměti nikdo na veřejnosti nepoznává. Naopak pozorným divákům neujde šikovně nastrčená zmínka o původním filmu. Z vedlejších rolí nikdo moc nezaujme, vyskytuje se zde Eva Longoria, která působila nepůvabně odule. Shrnu to tak, že Derbez (je i producentem snímku) s Faris jsou zdatnými nástupci vyčpělé a naivní komediální klasiky. A celý příběh hodně spoléhá na to, že z komediálních kapes a rukávů budou tihle dva tahat humorné i dojemné (je jich o něco více, než by se dalo čekat) trumfy v dobré víře, že je diváci nesvrhnou předčasně přes palubu. A kdo nezná/neviděl původní verzi, tuhle může zkusit bez obav. 6/10

    • 15.8.2018  07:34
    The Neighbor (2018)
    ***

    Když jdou na mužského léta. Žádný pořádný thriller a horor se nekonal, ačkoliv se sluší zmínit, že v pár momentech je za zdí nově přistěhovalých sousedů slyšet "mysteriozní" povyk a hřmot pramenící z nějakého konfliktu. A na závěrečných pět minut se film konečně překlopí do požadovaného žánru thrilleru. Většina děje je ale stižena nedomrlou mužskou krizí středního věku a frekventovanými postřehy z pracovny, ze které má dobrácký ne-maniak výhled na ženu svých snů, která většinou zahradničí nebo se ráchá v bazénu. Doma sice taky jednu má, ta ale spíše učí své žáčky, než by vyučovala sexuální domácí výchovu. "Voajeři" si na své příliš nepřijdou, film je poměrně cudný, natočený neatraktivní tv formou. William Fichtner si patrně posteskl, že se mu nedostává hlavních rolí s psychologickým zabarvením, i nelenil a vyprodukoval si vlastní takový počin. Ke vší smůle to ani moc nefunguje v oné psychologické rovině. Trojlístek William Fichtner/Jessica McNamee/Michael Rosenbaum by jistě zvládl rozehrát daleko intenzivnější drama. Slabý scénář jim ale nedovolil spustit něco pozoruhodného. Vznikl šedivý průměr, co v pohodě zaplní svými televizními atributy požadavky večerního vysílání zapadlé tv stanice. 5/10

    • 12.8.2018  17:02
    Traffik (2018)
    *****

    Obchod s lidmi solidně kvete i v béčkové kategorii. A tak doporučuji, aby k tomuto thrilleru bylo přistupováno bez velkých ambicí. Nechybělo ale mnoho a film by byl více kritikou veleben, dokonce by existovala reálná šance na povýšení do áčkové kategorie. Díky poněkud diletantské režii se tak nestalo. Casting na vyšší mety rozhodně měl. Paula Patton v hlavní roli nemá daleko do vizuálně podobně disponované Halle Berry a cast kolem ní je více než zdatný. Námět se inspiroval skutečnými událostmi. Do filmu ale neproniklo intenzivní napětí, které by diváka účinně dokázalo sevřít a ještě dlouho po skončení filmu mu působilo neklidné stavy, ačkoliv je téma hodně znepokojivé. To se prostě nestalo. Ani technická realizace filmu není špičková. Vliv nižšího rozpočtu je znát. Pokud ale kupříkladu chci strávit večer ve společnosti thrilleru, co má na pořadu dne obchodování se ženami, gang hnusáků, co je odchytává, a sympatickou žurnalistku, která to nenechá jen tak, je volba přímo ideální. Základní atributy pro thriller to má, občas to zahraje na temnou notečku a dojde i na nějaký ten dějový zvrat. Ve své kategorii se jedná o kvalitně vyvedenou záležitost, která by si zasloužila lepší režijní ošetření. Režisér Deon Taylor zatím ještě nezískal kredit mimořádně kreativního režiséra. Paula Patton a spol. však svede uprostřed nočních lesních scenérií příslušně nevyzpytatelnou bitvu o přežití. 9/10

    • 11.8.2018  11:44

    Řídký dějový guláš bez pořádné husté zásmažky. James Franco se neúspěšně pokusil o personifikaci skutečně existujícího spisovatele, který byl a je závislý na prášcích a fetu, prošel si krušnou pubertou, libuje si v ujetých sexuálních praktikách, od fotříka snášel ponižování, až o tom napsal autobiografii, která je v podezření, že je založena na fabulacích, které musí vyvrátit. K tomu má psát o uvězněném muži podezřelém z vraždy své manželky a souložit s Amber Heard. U té Amber bych se rád zastavil, neb film by získal na věhlasu jedině snad tím, kdyby vyšel bulvární článek o tom, jak se Johnny Depp rozlítil po zhlédnutí filmu, když viděl svoji bejvalku v podřadném filmu souložit s podřadným hercem, ačkoliv čekal, že přijde odprošení z její strany. Dozvěděl bych se, že zmlácení její osoby železnou tyčí vedlo ke stažení všech jeho filmových premiér a kdesi cosi. Takhle jde z filmu jen zanedbatelný kontroverzní odér, přičemž by neškodilo tu dějovou rozklíženost alespoň trochu stmelit, nezajímavě podanou dějovou linku s obviněným Christianem Slaterem rovnou vyhodit a Amber donutit ukázat její intimní partie. Pokud ve filmu něco funguje, je to Ed Harris a jeho znepokojivý a nevyzpytatelný otec. Režisérka Pamela Romanowsky je ještě mladá a má šanci určitě v budoucnu natočit něco vyzrálého a skutečně (žensky) osobitého. Musí ale nejprve zredukovat a pospojovat žánry tak, aby si vzájemně nepřekážely. Na jeden film bylo tentokrát až přespříliš tematických manévrů, přičemž to nevytvořilo (k)ladný celek. 5/10

<< předchozí 1 2 3 4 44 87 129 172
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace