kingik

kingik

David Kraťásek

okres Brno
profík, recenzent

64 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 42 82 123 163
    • 22.11.2017  10:11

    Ledová revue podle skutečných událostí se snowborďákem Joshem Hartnettem. Sám samojediný strávil v mrazivé horské pustině, jen se svým oblíbeným prknem, balíčkem pervitinu a snětí v noze, 8 dní a nocí. Vymáchán v horské strouze, osušen na horském slunci, sužován mrazivými teplotami i vytím vlků. A v těch nejpernějších chvílích se mu vybavovaly vzpomínky na dětství a hokejové mládi, které zahodil. Příběh muže jménem Eric LeMarque, o němž jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, je v podstatě obyčejně natočený survival, který je reklamou na otužilost. Stejně jako LeMarque přišel o nohy, Josh Hartnett dávno ztratil svůj hvězdný status. Kde jsou dneska všichni jeho "vrstevníci", všichni ti Affleckové, Damonové a další, a kde je on. I když má dost možná více hereckého talentu než oni, tak prodělává kariérní propad, s jehož rehabilitací mu nepomůže ani tento film, v němž podává velmi dobrý herecký výkon. V mrazivém hnusu na něj jistě házeli deky a bundy, jenže spojenectví s režisérem Scottem Waughem zpravidla nepřináší nic světoborného. A tady se ukázalo, že mít průměrný námět, v němž jde na začátku mladík do hor relativně vysmátý a končí zubožený, je prostě jen sázkou na jistotu. Film trpí celou řadou lapsů a otravných flashbacků. Eric se náhle propadne do vody, v prvé řadě zachraňuje pod vodou sáček s drogou. Ohrožují jej vlci, zbaví se jich tak, že rozhrne sníh a zakryje se snowboardem. Co dělal vlastně v noci, jeho svízel sledujeme jen přes den. Oblast, ve které se pohyboval, nezpůsobovala dojem rozlehlosti, přesto se z ní nevymotal. Čirou náhodou vede horskou službu žena, kterou byste si spíše představovali na přehlídkovém molu. Sličná Sarah Dumont opravdu do takových rolí nepatří. Režisér nedokázal vykreslit charakter hlavní postavy a jeho vnitřní démony jinak než prostřednictvím flashbacků. Otravných a málo zajímavých. To Eric vyměnil život hokejové hvězdy za srub v horách a fet jen po nevinné roztržce s trenérem? Maminky si dělají o svoje syny starosti, otravná máma v podání Miry Sorvino se dala s klidem vynechat. Tohle všechno kazilo dojem. A v závěru se zjevil skutečný LeMarque, který se na Hartnetta vůbec nepodobal. Ke všemu byl úplně nesympatický slizoun. Film lze doporučit jen na základě omrzlého Hartnetta, který konfrontaci s horskou krajinou dává heroicky. 5/10

    • 21.11.2017  19:12
    The Darkness (2016)
    ****

    Příkladná rodinka v ohrožení. Až na anorexii a nevěru, si Taylorovi nežili zle. Jenže co je tohle proti tomu, když se jim po kempování v pískovcových skalách nakvartýruje do baráku Klekí-petra se svojí starobylou rodinkou démonů. Čtyřčlenná rodinka má co dělat, aby své obydlí ochránila před expanzí Zla. Dobré obsazení je hlavním důvodem ke zhlédnutí. Kevin Bacon prostě vždy něco uhraje, druhá v pořadí diváckého zájmu je Radha Mitchell, někdejší pokušitelka pánských trenek už má sice roky krásy bezpečně za sebou, ovšem ještě bych ji tak úplně neodepisoval. Jejich potomky ztvárnili Lucy Fry a David Mazouz, který celý problém s démony zapříčinil, nadto hraje autistu. Tenhle cast něco stál, takže se film moc neohání velkými trikovými scénami. Démoni se projevují jen značně úsporně: otisk ruky, rozzuřený sousedovic pes a velká šmouha na stěně v chlapcově pokojíčku. Film se rozjížděl pozvolna, strašil, lekl jsem se. Nejvíc ze všeho film připomínal variaci na horor Poltergeist. Nebudu sám, komu tenhle film bleskne hlavou. Asi největší zlom do nekvality přišel ve finále, kdy se zajímavě budovaná atmosféra napětí skloubená s rodinnými problémy, přelila do zjevení démonů, kteří působili hodně směšně. Unesení hlavy rodiny film opravdu neustál, to se nepovedlo. Ovšem tentokrát jsem rád, že film se úplně vykašlal na gore, neb potoky krve nahradila báječně hysterická rodinka. Greg McClean své příznivce zklamal, To, že se režijně držel zkrátka, zřejmě nesklidí mnoho oslavných recenzí. Já jsem od filmu nečekal nic, vím o něm, že režírovat umí, takže tohle je horor, kterým si splnil svůj standard. Určitě jsem u filmu netrpěl nudou ani trapností. Na úplně hustě drsný horor není pokaždé nálada. 7/10

    • 21.11.2017  18:55
    Já, Kajínek (TV seriál) (2017)
    **

    Já, Gajínek. Aneb když jste pod tíhou okolností nucen nosit sukni a lodičky, i když jste se před nástupem do žaláře otočil za každou sukní. A nátělníkem maskujete poslední zbytky chlapáctví, ačkoliv jste si jist, že se vám od osmadevadesátého líbí George Michael. A bylo to obrovské dilema řešit, jaká strana plakátu z Brava vám bude dělat dalších dvacet let společnost nad kavalcem. Bude to Madonna, nebo právě George. Vás pak pustili a váš idol nedlouho před vaším propuštěním zemřel. Ano, osud je nevyzpytatelný jebálista. Sny o felaci Charlese Mansona jsou jen sny, ale mít v prdeli Stodolu už vážně není sen. Spotřeba lubrikačních gelů závratně stoupá. Vepřová hlava se rozpomněla, že dlouho nedala nikomu milost. Enyky benyky Becher bé...ven půjde Gajínek. A vyprávět o návratu ke své hetero orientaci by mohlo být přece Prima. Věnujme jeho pyjetě sladkou vzpomínku v podobě několika ejakulací do ksichtů diváků, kteří v němém úžasu budou polykat. Vše je líčeno s vervou, Gajínek je tak vypasený ohava, že by měl zvažovat též kandidaturu na prezidenta. Bylo by krásné tuto zemi destadebilizovat ochotným chlapákem, jemuž kavalec, mýdlo a nevina přinesou na několik nedělních večerů nehynoucí slávu v zemi plné chaosu. 4/10

    • 21.11.2017  14:02
    Ariana Grande - Into You (hudební videoklip) (2016)
    *

    Chtěli byste ji mít v posteli? Rovnou si na kavalec dejte desku stolu. I ta má víc sexappealu než tohle vyžle. Považujete její hudbu za hudbu? Já nikoliv. Je něčím Ariana Grande pozoruhodná? Je, dělá se ohromně sexy, ale já vidím pořád nedochůdče, které si od maminky tajně půjčilo líčidla. Má tohle její video nějaké kvality? Má, není to špatně natočené. Jenže k tomu, aby mě to bavilo, musela by hrát hudba, ne ten disharmonický výjev. 2/10

    • 21.11.2017  08:53

    TyTrubko, po tomhle cyber napínáku jsem se orosil. Po všech těch kyberšikanách tahle historka s kozatou hysterkou z kyberprostoru má políčeno na ebony květákového youtubera, který zaplatí daň za svoji internetovou slávu. Pokud nemáte rádi tuberácké blby, kteří by bez internetů pošli na dávivý kašel, tím líp. Samozřejmě, že ani Garrettovi nelze fandit, když jeho ego dostane náraz. Fajn je, že ten týpek i po stalkingu pořád streamoval. Keiynan Lonsdale byl skutečně určen k fyzické likvidaci. Slizké youtublbce vůbec nesleduji, dovedu si ale představit, že něco takového, jako je Garrett, zvesela brázdí internet a má to sledovanost. Daleko lepší bylo sledovat posedlou a fanatickou šílenku, která si nechtěla připustit, že po jedné vášnivé noci jejich vztah nemá budoucnost. Jen těžko se věří, že Ema Horvath touto rolí debutuje. Prostě solidní kreace. A dál už jen mírný nadprůměr. Film moc nelze označit za horor, nedosáhne těch správných proporcí. Coby thriller funguje obstojně. Krve se přímo nebojí, ovšem čekejte jen malou porci gore. Objeví se i záhadná minulost psychicky narušené šílenky. Film určitě mohl mít lepší gradaci. Finále v lesní chatě není nejhorší. Poslední scéna filmu je veselá. Celkově je ale film pořád jen tuctovou kyber záležitostí, režijně zploštěnou do televizních proporcí, která v divákovi tolik nerezonuje. Je to i tím, že režisér Glenn Gers dlouhou dobu nic nerežíroval a hned se vrhl na fenomén doby, který v době svého posledního režijního zápichu, ještě tolik nebujel. Takový malý lajk, byť bytostně nenávidím tohle označení, tomuhle kousku ovšem můžu dát. Zdejší hodnocení je až příliš příkré. 6/10

    • 20.11.2017  21:40

    To je Miloš Zeman, major Zeman? Aha, pravděpodobně Karel Zeman, režisér. No, kamaráde, moc ses nevytáhl, to ti povím. Soudruhu Zemane, co měl znamenat ten létající koberec?! To může být provokace, návod k emigraci. A co ten Sindibád?! My moc dobře víme, kde je třídní nepřítel. Tak takhle ne! Hnusná animace, máme normalizaci, pamatujte na to. Tvorba takových záludných moderních pohádek by mohla vést k otupění smyslů a ztrátě bdělosti. To Vám nestačí, že už jsme třikrát zamítli realizaci pohádky Princové jsou na draka! A co ten měsíc na obloze?! Není to náhodou zostuzení sovětských přátel?! Až podezřele připomíná srp. Tak ta vaše pohádka není vůbec pohádkou. Tolerovali jsme Vám zpátečnickou Cestu do pravěku, pokrokového barona Prášila, ale Sindibád je imperialista. 4/10

    • 20.11.2017  07:50

    Dvě hodiny intenzivního přemlouvání, aby už kreatura jménem Luc Besson nikdy nic netvořil. Dvě hodiny intenzivního přemlouvání, aby to Cara Delevingne ještě zkusila s hetero orientací. Dvě hodiny intenzivního přemítání, kolik kyselých Malin tahle nevkusná (rádoby scifi) břečka získá. Dvě hodiny intenzivního přemlouvání, zda to mám vůbec dokoukat. Dvě hodiny natahovaného, předlouhého, nudného, nevtipného a nenapínavého nic, při kterém i moje dědotrenky vykazovaly inteligenci. Zápletka? Ehm, zápletka v podstatě žádná. Banda jakýchsi polonahých Lebkounů, jejichž osud mně byl u paty, má být cílem záchrany. Dále se ještě upomínám, že Cara a Dane byli dva vládní agenti v daleké budoucnosti. A pak už jen shluk výjevů a úděsných scén. Lesba káže o síle lásky mezi heteráči, škaredý Dane DeHaan je zde pomalu vydáván za sex symbol, herecké znemožnění Clive Owena i Ethana Hawka, divná kreace Rihanny. Když to celé mělo v závěru gradovat, začalo se žvanit, závěrečná přestřelka úplný trapas. Na druhou stranu, kde by film byl, kdyby nebylo Cary, vydatně kritizované za její herectví. Ještě že kostymérům zbyl krapet inteligence, když ji postupně nasoukali do bikin i latexu. Za Caru uděluji jeden bod, druhý je za přemíru speciálních efektů, s nimiž se nešetřilo. Film má hnusnou výpravu, pitomé dialogy, vesměs je celý pitomý. Určeno retardovaným dětičkám, které si ani nevšimnou, že "mistr" Besson spatlal dohromady deset barevných mýdel. Není úplně normální, co stvořil. Bessona ani neomlouvá má neznalost (francouzského) comicsu, z něhož tento nepodarek vychází. Prostě chcete-li přijít o zbytek inteligence, dejte si tenhle film. Ještě je ta nejapná blbost korunována naprostým komerčních krachem. 2/10

    • 18.11.2017  19:09
    12 Feet Deep (2016)
    ***

    Vodní hrátky se smrtí ve veřejném bazénu. A po zavíračce. A údajně podle skutečné události. Jonna (Alexandra Park) a Bree (Nora Jane-Noone) jsou dvě sestry, kterým se nevyplatí dobývání zásnubního prstenu zapadlého na dně bazénu. Správce opustí prostor, na rozloučenou jim zatáhne nad hlavami sklolaminátový kryt a jde se válet na kanape na celý prodloužený víkend. V areálu ani noha, až na pochybnou a soudně trestanou uklízečku (Diane Farr) těchto prostor, které se ale do záchranářských prací hned tak nechce. Následuje vydírání, sestry, které už si to chtěly navzájem dělat jazykolamem, budou vypucované na rok dopředu. Jejich pobyt ve vodní lázni jim stěžuje pouze chlad, cukrovka a problémová minulost. Na thriller je to málo napínavé A když už děj pozbývá napětí, je málo extrémně řešen. Námět, který dává vzpomenout na všechny vyhrocené situace v Open Waterech, na lanovkách po provozní době a na všechny možné prostory, které slouží pro vyžití, jen se jaksi nepočítá, že zde může jít i o život. Přesto jde o neotřelý námět, u něhož se režisér Matt Eskandari nenamáhal, zda by to takhle přesně probíhalo v reálu. Důležité detaily mu byly buřt. I probodnuté ucho se regeneruje poměrně zdárně a vůbec nebolí. Uvězněným hrdinkám bude jen málokdo fandit, neb jsou protivné a nesympaticky afektované. Jednou z nich je i objev Alexandra Park, která zahrála při spotřebě špuntů v díře uvěřitelně, napříště by už mohla dostat lepší plavební úbor než ty fosilní plavky. Tobin Bell zafungoval jen jako lákadlo do titulek. Je zde jen na začátku, "skládačkový vrah" si v diáři odfajfkoval jen další práci, jejíž natočení trvalo asi méně času než napuštění bazénu. Na co je ve filmu žena se sociopatickými rysy, když se nepustí do ničeho delikátního. Film se hodně se vším plahočil. V situaci, kdy mně půjde o život, asi nebudu diskutovat nad pohnutým dětstvím, sourozeneckými i rodinnými problémy a vyčítat si hovadiny. Sestry tyhle konverzace spolu vedly půl filmu v přerušovaných intervalech. Není divu, že pak bylo těžké navázat na děj a dát mu napětí. Konec byl z celého filmu tím nejhorším. Klidně bych uvítal i mini žraloka. Technické hledisko měl film slabší, špatný střih i celkový horší rytmus scén se na výsledném hodnocení projevil. Ke všemu se film postupně idiotsky zvrtne do psychologického drama blábolu, kdy tři ženštiny čelí démonům ze své pohnuté minulosti. Příště už chci film o obézním chlapečkovi, který se v noci šel nadlábnout do spíže, a zavřela se za ním dvířka. Maminka byla na zájezdu, tatínek byl hluchý a slepý. A po každém soustu vyjela z podlahy motorová pila. 6/10

    • 17.11.2017  10:52

    Princ čekající na vysvobození, mladá panna čekající na svoji první felaci. Ti dva mají dvě hodiny filmového času, aby se do sebe zamilovali a zlomili kletbu. Určitě neexistuje nikdo, kdo by příběh o krásce a zvířeti neznal. Tahle verze vychází z letitého animáku, který mým bulvám unikl, tudíž nebudu srovnávat. Coby samostatné dílo si stojí velmi dobře. Je výpravou a kostýmy okázalé a trikovou složkou nešetří. Vše je kvalitní, na vysoké úrovni. Celek dotváří barvitý vizuál. To, co projde animáku, už hůře zpracovává hraný film. Mám na mysli muzikálovou složku, která má proměnlivou kvalitu. A bohužel ve větší míře ději nijak neprospívá, ba jej brzdí, za její produkci by se nestyděl leckterý zkrachovalý umělec, který se věnuje pokleslým muzikálům. Hudební čísla jako jediná na mě z celého filmu neudělala patřičný dojem. Ještě štěstí, že dabing to pokryl i pěvecky. A to je jediná kaňka na filmu, o němž, při vší úctě ke spoilerům, každý ví, jak dopadne. Tohle zpracování je úžasně kouzelné, nabité emocemi, prosycené příjemnými pohádkově strašidelnými kulisami, hradem, na němž předměty sdílejí prokletí s princem a mluví, což bylo milé, vtipné i dojemné. Finále mělo grády. Stojí za to zhlédnout ten omletý a prostinký příběh znovu. Určitě se v něm najde něco překvapivého, i když absolutně předem víte, že to celé dokonale predikujete. Snad poprvé je nasnadě erekce z Emmy Watson, Dan Stevens je trochu slizký princ, coby zvíře je zajímavější, status záporáka obstaral solidně nechutný Luke Evans. A úplně nejlepšími herci byly oživlé předměty. Celkově se jedná o pozoruhodnou adaptaci. Dovedu si ji představit na vánočním tv menu, kde by svojí kouzelně pohádkovou atmosférou dokonale zapadla. A mějte na paměti, že pokud vrchnost prosadí "proticitový" zákon, můžete si odskočit k takovýmto pěkným filmům, kde láska poráží čarodějné kejkle. Až na ty nadbytečné zpívánky, je to super pokoukání. 10/10

    • 16.11.2017  08:49
    Zoom (2015)
    ***

    Záměr autora zůstane zřejmě navždy nepochopený. Ode mě určitě. Sledujeme tři navzájem propojené/provázané příběhové linie, chcete-li tři různé reality. Emma na zakázku vyrábí sex figuríny, jejichž atraktivnosti se chce vyrovnat svým vzhledem, za tímto účelem si nechá udělat silikonové poprsí, ve volném čase tvoří comics, Edward je arogantní režisér, který právě pracuje na svém nejnovějším filmu, jehož tvůrčí záměr nekoresponduje s představou produkce, ve volném čase "ojede" i dopravní značku (tato linie je výhradně animovaná), Michelle je modelka se spisovatelskými ambicemi, odcestovala do Brazílie, kde počíná psát svůj román. A teď k hlavní podstatě filmu. Edward a jeho svět se objevuje na stránkách Emmina comicsu, Michellin příběh je Edwardovým filmem, Emmin příběh je Michelliným románem. Pátrat proč tomu tak je, není třeba. Nic se ve filmu nevysvětlí. Zmatek ve vyprávění je úmyslný, dá se filmu přisoudit i určitá experimentální forma, u mě ale hraje vždy hlavní roli prožitek z filmu, ten zde absentoval. Do svého reálně/comicsového světa mě to nevtáhlo, kreativnost filmu neupírám, však na ní málo známý brazilský režisér Pedro Morelli dělal celých pět let. Alison Pill coby obrýlená "nerdka" s budoucími "airbagy", souložící v práci se svým kolegou, je fajn, Gael García Bernal je po celou dobu animovaný, a i když zažívá trampoty se zmenšeným penisem a řadu sexuálních radovánek, explicitnost v animované podobě je dysfunkční, Mariana Ximenes jako Michelle má úplně nudnou příběhovou linii, kde je osvěžením jen lesbický románek a herecky vzkříšený Jason Priestley. Film je žánrově zcela nezařaditelný. Není vhodný pro děti, nese comicsové, erotické, dramatické i komediální žánrové prvky a ještě celou řadu dalších, přičemž se celkem dovedně vzpírá být spolehlivě jedním z nich. Možná nechybělo mnoho a mohlo se jednat o provokativní dílo. V této podobě mě příliš nezaujal. Ačkoliv je zpracován opravdu atypickou formou. A na brazilsko/kanadskou produkci je to v podstatě nevídaný počin. Ty vrtochy filmu, složitá a zamotaná strukturalizace filmu ale prostě není pro každého. 5/10

    • 15.11.2017  11:55

    Následovník Howarda Hughese? Věděl jsem, proč jsem film odkládal. Nenabídl toho mnoho. Ned Fleming (Bryan Cranston) si ani v tom nejhorším snu nepředstavoval, že by mu v budoucnu hrozila katastrofa v podobě zetě jménem Laird (James Franco), který je skoro tak podivně výstředním pošukem, jako jeho jméno. Laird je zazobaný herní vývojář stupidních her s opicemi, který fandí neřestem, je samé tetování, nechává se v nestřežených okamžicích přepadávat svým rádoby vtipným německým asistentem a ve svém kalifornském sídle hodlá o vánočních svátcích poctít rodinu své přítelkyně Stephanie (Zoey Deutch) tím nejneobvyklejším způsobem, který považuje za úplně normální. Vše je nachystáno na neobvyklý generační střet, na jehož konci bude žádost o ruku za účasti rockových vykopávek Kiss. V prvé řadě vadilo, že většina filmu se odehrávala na jednom místě, tím je sídlo milionářovo. Zde docházelo k několika komickým výpadům založených na generačních rozdílech. Táta ze staré školy si třeba vyložil výraz bukkake po svém. A občas to pobavilo - nedorozumění, hádky, sexuální svádění, užaslá rodinka, cvok, kterého nic nevyvede z míry. Postupně jsem si na jednotvárnost jedné lokace zvykl. Četnost sprostých slov se také dala vydržet. O dost horší bylo, zcela nesnesitelně otravné, když se nenápaditý závěr odehrál v Michiganu, kdy Laird oplatil návštěvu rodičům Stephanie, kde už mě fackovala trapnost, nuda a unylý dojezd, který korunovala příšerně hrající polovina členů kapely Kiss. To ten film ztratil scénář? Celé se to rovnalo improvizačním výstupům. Produkčně film zaštítil Jonah Hill a také Ben Stiller. A film je určitou vzdálenou variací na jeho komediální revue Fotr je lotr, jen rozdíl je v charakterech obou hlavních aktérů. James Franco a Bryan Cranston jsou prostě rovným dílem crejzy dvojka. Oni a Zoey Deutch, Megan Mullaly a spol. prostě spojili komediální síly s režisérem Johnem Hamburgem, který vyplodil dalšího Jebala, a jehož jím zrežírované komedie nikdy ničím neoslnily. Tahle je prostě úplně trapná, bez pořádného scénáře a otravná k tomu. 5/10

    • 14.11.2017  15:52

    Neuvěřitelný sportovní comeback legendy boxu, v němž nezlomná vůle dostává větší prostor než tvrdé pěsti v ringu. Měl italské kořeny, byl slavným boxerem na konci osmdesátých let minulého století, ale nejmenoval se Rocky Balboa, neměl ani jeho charisma. Jmenoval se Vinny Pazienza, který se vypracoval až do střední váhy a jeho kariéru přerušila vážná autonehoda, při níž si zlomil krk. A patrně jste o něm, jeho osudu a nezlomné touze postavit se ještě jednou mezi provazy ringu nikdy neslyšeli. A ve sklepě jeho domu se rodil malý (sportovní) zázrak, kde se pod vedením svého trenéra Kevina připravoval na (možná) posledních 12 kol. Ben Younger, který film pro kina dělal naposledy v roce 2005, komedie Prime s Meryl Streep, nám předkládá jeho příběh tak, jak ho sepsal a zrežíroval na reálném základu za doprovodu smyšleností, které jsou pro dramatické účely filmu určitou nezbytností. Do hlavní role byl obsazen Milles Teller, který je už dostatečně etablovaným na poli náročnějších rolí. Většinu filmu odehrál s kovovým postrojem přimontovaným na jeho hlavě, jednalo se o fixaci zlomeného krku, za jejíž návrh by se nestyděla ani horor série Saw. Moc svému reálnému předobrazu podobný nebyl, až na rozpláclý nos, ke všemu měl iritující knírek, ale herecká kreace snaživá. Z herců bych ještě vypíchl Aarona Eckharta, jehož plešatý a pupkatý trenér měl reálný rozměr. Škoda, že je boxu pomálu, na začátku a na konci, prostřední část je zasvěcena léčbě, rekonvalescenci a tréninkům. Film se nijak nekasá, že by byl okázalý a vyloženě atraktivní. Nízký rozpočet pokryl dobovou výpravu, zaplatily se výlohy za pronájem lokací po městě, prostě žádné velké hýření se nekonalo. Závěrečný zápas určitě mohl mít větší náboj a intenzitu. Co chybělo zápasům, doháněl početný rodinný klan, který mladého muže nenechal padnout. Takže dojemných citových scén nebylo zrovna málo. Zarazilo mě, že Vinny sotva vytáhl paty z baráku, přesto se pokaždé blýskl novou a ještě atraktivnější přítelkyní. No jo, slavným ty holčiny skáčou do postele šipky. Dvě hodiny mně na tohle téma přišly přehnané, určitě bych některé méně podstatné pasáže zkrátil, neřkuli vypustil, aby to bylo svižnější. Přidal bych i více boxerských zápasů. Film naštěstí nevyznívá podbízivě a informace o sportovci, který se nevzdává, podával akceptovatelně. Takže tohle sportovní drama obstálo. 7/10

    • 13.11.2017  22:30

    České ženy českým ženám, polští muži polským mužům. Z filmu jsem se dozvěděl, že moderní, avšak fiktivní žena v kapitalistickém státě, vlastnící knihkupectví, může bez skrupulí být svobodnou matkou, mít za kamarády geje, sympatické a nerozlučné kamarádky, co nenechají padnout, souložit s polskými nápadníky, promlouvajícími hlasem Michala Dlouhého, otěhotnět s nimi a psát o tom paměti. Moderní a skutečné ženy můžou zažít také všechno výše uvedené, jen je malá pravděpodobnost, že o tom budou psát paměti. Po tomhle filmu si už budu pamatovat, že když to na Poláka přijde, přijde si udělat "dobře" v jakékoliv roční období, neptá se a rovnou znásilňuje. Určitě zapálím svíčku za Františka Filipovského, Mirka Moravce a Soběslava Sejka, aby nakopali do prdele dabéry, zvukaře a výrobce dabingu u tohoto filmu, neb nic strašnějšího jsem neslyšel, co se linulo z úst polských akvizic. Dále uspořádám napříště casting v Turecku, kdy do rolí bohatého developera, lékaře a profesora budu hledat patřičné herce, jinak se bez obsazení těchto stěžejních rolí cizinci, nikam nehneme. A dále mám za to, že film je snesitelným. Pro Otu Rákosníka mám doporučení, že je to trochu erotické, trochu cestopisné a mluví se tam sprostě, nicméně on má stejně sluchátka, takže v pohodě. Šest ženských na to určitě seženu, neb pro dámské osazenstvo je film primárně určen, mužský doprovod do kina, u televize u toho určitě nezdechne. Táňa Pauhofová s Klárou Issovou dokáží být vtipné životní glosátorky a ustály jak polské slizoně, tak i neustále měnící se roční období, kdy jsme za film měli pomalu třikrát léto a trojí Vánoce, a také řadu málo reálných situací. Kdo má zájem vidět dvě solidně hrající i vypadající československé herečky v akci, má možnost. Režisérka Marta Ferencová svůj v pořadí druhý filmový kousek pojala svérázně i poměrně neotřele. 6/10

    • 13.11.2017  07:40
    68 Kill (2017)
    *****

    Film, co má dostatek temných a ujetých existencí, a jehož základem je zvýšená spotřeba krevních konzerv. AnnaLynne McCord, na kterou flick nejvíc láká, dostala po delší době důvěru zahrát si proradnou sexy šílenou mrchu, která využije oddanosti a zamilovanosti svého partnera k provedení loupeže v domě jejího sexuálního klienta, sic na delší dobu po začátku zmizí ze scény, aby dala výrazný prostor svému filmovému partnerovi Matthew Gray Gublerovi, kterému získaný lup začne působit nemalé problémy. A aby toho bylo dost, po dvou mrtvolách na začátku se dostaví i další velmi nečekaní zájemci o lup, na scéně se zjeví i zvrácený a totálně odpudivý bratr přítelkyně a nepohodlný svědek loupeže se záhy stává vítaným partnerem ve zločinu. A ona tajemná číslovka 68 v názvu filmu představuje hodnotu bankovek v sejfu, na kterou má pár spadeno, tedy 68 000 $. Film je značně nepředvídatelnou undergroundovou záležitostí, kdy se nejednou změní ráz i žánr vyprávění. Začíná to jako romance, kdy si pár užívá divokého sexu, náhle přijde nápad pumpnout bohatého klienta o jeho jmění, hned nato se ocitáme v zajetí zvrhlíka, co ze žen dělá sekanou atd. Dostaví se prvky černé komedie, thrilleru, romance, exploitation a já nevím čeho všeho ještě. Přitom si absolutně nic z toho nepřekáží a režijně je to povýšeno na prima bujarý level. Zdánlivá okoukanost je záhy zatlačena sebevědomou režií, která R-rating využívá na maximum. Kamera jen vzácně otrlým divákům zamítne explicitní záběr. Nechybí porce zvratů a extrémních scén.Vizuálně i technicky v pohodě zvládnuté. Trenta Haagu z jeho hereckých rolí si nikdo moc nevybaví, coby režisér je málo vytěžovaný, tohle je teprve jeho druhý film a po sadistickém kousku "Chop" se jedná o další pozoruhodný příspěvek do undergroundové rodiny, která do svých řad láká extrémně otrlé diváky, neb tohle není film pro masy, které žvýkají popcorn u spotřebních "drasťáren". 10/10

    • 12.11.2017  10:13
    You Get Me (2017)
    *****

    Kalifornské podnebí svědčí sličným děvčatům, neb jim hrudní košíčky rostou do mega rozměrů. Bella Thorne si zadala vyprodukovat si středoškolský thriller, v němž si zahraje zhrzenou sexy mrchu. Má někdo proti tomu něco? Já rozhodně ne, po dobrých zkušenostech s jejím šíleným "bejbysitingem" jsem se na její zápornou kreaci naopak těšil. A stál(a) za to. Kdyby se nezkušený pekař a cukrář Tyler (Taylor John Smith), jenž je obdobou pekařů Vincků z našich pohádkových končin, držel dopékání své houstičky Ali (Halston Sage), bylo by mu fajn. Učení by sfoukl raz dva. Jenže to on ne, dostal chuť napéct přes noc mistrovskou koblihu s pořádnou dírou a velkýma kozama. A následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Kobliha nastoupila do stejného učení a dožadovala se přídavku polevy. Tenhle film a každý záběr v něm patří Belle Thorne. Soft high-school thriller je prošpikován skrz na skrz klišé, dá vzpomenout na všechny ty mstivé a posedlé maniačky, které brázdí filmový pás od nepaměti. Jenže Bella je prostě jiná liga a její magorky mě baví. A její přifouknutý hrudníček hromadí spermie. Soft erotika i brutalita, takže nic pohoršujícího neuzříte. Ve finále se trochu přitvrdí, ale je to pořád velice v mezích únosnosti. Film nezapře, že scénář k němu tvořil někdo, kdo přesně znal seriálové postupy, a režie jede v intencích hezky nasnímaných obrázků, které si do parády vzal maník, co koketoval s hudebními klipy. Celkově nic extra nového a objevného pod kalifornským sluncem, i odhalená tajemná minulost slečny Nebezpečné je klišé, jenže pokud divák chce středoškolskou romanci smíchanou s thrillerem, tak přesně toho se mu (od Netflixu) dostane. Prostě fajn televizní záležitost. 10/10

    • 11.11.2017  10:32
    Ryde (2017)
    *****

    Až se pojedete kochat (nočními) krásami L.A., na projížďku zvolte jinou taxi službu než je soukromá Ryde, vzdálený příbuzný UBERu. Od jisté doby s ní jezdí šarmantní mladý muž, který je bestiálním vrahem. Důvod jeho vraždění není znám, je to prostě psychopat. Mezi jeho klientelu spadají převážně atraktivní mladé ženy, kterým se líbí, na oplátku to pořádně schytají. Ale v podstatě mladík nerozlišuje pohlaví, i muži zařvou. Speciální klientku pro něj představuje až Jasmine (Jessica Serfaty), nejatraktivnější ze všech a nedostupná. S řidičem smrti svede boj v nočním velkoměstě. Zatímco všechny horory puštěné v roce 2017 do kin, jsou vyčichlé, buď v nich je přestárlá vysokoškolačka v časové pičce, nebo zatuchlé domy s provařenou strašidelnou minulostí, nabídka dvd flicků je jedno velké překvápko. Tohle je další z nich. Kousek, který hraje na autenticitu prostředí, a je v podstatě varováním před nočními potulkami za zábavou po velkoměstě. Za milou fasádou může číhat nebezpečí. Vraždy jsou vedeny brutálně, v největší brutalitě ale zaskočila za herce figurína. Noční L.A je čarokrásné, tvůrci posbírali hromadu atraktivních žen, ale koukat se na ošklivé se nikomu nechce. David Wachs, skládal i hudební doprovod k filmu, je nepříjemný zabiják, určitě by mohl ještě nějakou negativní postavu ztvárnit. Objevem je Jessica Serfaty, kterou bych rád uzřel i v budoucnu. Režisér Brian Frank Visciglia má náběh na zajímavého tvůrce, který umí diváka vydusit. Mohl by si ještě ohlídat občasnou odbytou realizaci, do níž hlavně spadají neuhlídané odrazy kamer v jedoucím autě. V tom filmu nebylo nic extra přehnaného. Klidně se takový šílenec mohl pohybovat v reálu. Surové, autentické i originální underground pokoukáníčko, kdy námět nebyl moc omletý, které má dobrý spád a znepokojivý ráz. 10/10

    • 10.11.2017  10:01

    Režisér Rolfe Kanefsky, kterému nikdy nečinilo problémy koketovat se (soft) erotikou, natočil titul, po kterém by v osmdesátých letech minulého století byla sháňka a putoval by z videa do videa. Dnes lze jeho flick kvalifikovat na blahodárný počin, který tu béčkově triviální éru v mnohém připomíná. V podstatě mu mám za zlé jen to, že nedodržel etiku "prásáckých" režisérů, kdy se samice, jejichž kariéra skomírá, mají nemilosrdně svlékat, ne jen milostně hekat, když je ve vaně a u pračky obtahuje démon. Natasha Henstridge je ten případ. Z nahoty se vyvlékla i Dominique Swain. Ta to dala do spodního prádla. Přitom úvod je slibný i vtipný. Bradavky Alex Linehart "ladí" stanici. A nahotu posléze vykazuje i Augie Duke, jen ta její okultní image je k zblití. Takže příměs erotiky a výběr ženského obsazení fajn, jen nemravnost ustoupila do pozadí. Příběh o probuzeném démonovi přebývajícím v domě po nastěhování nových majitelů, v tomto případě manželského páru (Natasha Henstridge & Lukas Hassel), který následně posedne a sexuálně nabobtnává libido manžela, je poměrně zdárně veden. Nejlepší a naprosto originální z toho je scéna v restauraci, kdy démon v manželově těle svádí všechen sexy personál. Masky celkem symbolizují éru "osmdesátek", i děj je jí přizpůsoben, přičemž režisér věděl, co točí. Nechyběl mu nadhled, i to strašení a děs v suterénu je spíše úsměvné, než aby se to dalo brát vážně. Odlehčení nabízejí i scény s opraváři. Co by to bylo za horor, kdyby v něm roličku nedostala hororová babička Lin Shae. Finále je zábavně dravé, nechybí mu spád. Následuje ještě scéna po doběhnutí titulek. Rolfe Kanefsky stále neudělal patřičný krok do uznávané horor ligy. Po laciných počinech, které byly zástupci lehké erotiky, se nelze divit. Tohle jeho připomenutí dávné éry je světlejším výtvorem v jeho dlouholeté kariéře. Pokud se bude držet v těchto intencích, zájem o jeho tvorbu se dostaví. Chce to trpělivost, však ani démon ve sklepě z tohoto filmu neměl všechno hned. Kvalitní "superbéčko" jen pro ty diváky, kteří jsou ochotni slevit ze svých nároků a ve skříni se jim válí "véháesky". 7/10

    • 9.11.2017  08:15
    Obr Dobr (2016)
    ***

    Film, na kterém se vyřádili trikoví mistři (z Weta Digital), jinak je to převážně roztahaná, utahaná a přepáleně infantilní "cukrkandlová" dětská revue, která z Obra Dobra, disponujícího vzhledem vyléčeného a zkulturněného dědy alkoholika z ulice, vlivem přetrvávajících abstinenčních příznaků komolícího slova, dělá obřího sympaťáka. Stevene Spielbergu, takhle fakt ne. Neřeknu, když si tuhle látku vezme do pazour debutující filmař, ovšem režisér tvé pověsti na tom přece nemůže nic trhnout. Abyste film nějakým způsobem absorbovali, je třeba přivyknout si na úděsně natahované pasáže, které se v podstatě ničeho nedoberou. Obr unese holčičku ze sirotčince do Obří Země, kde žije...bum prásk...půlhodina keců a triků v jeho příbytku, Obr jde do "práce", chytá sny...bum prásk...půlhodina o původu exkrementu za doprovodu triků. Vrcholem je, alespoň trochu vtipná pasáž s anglickou královnou v Buckinghamském paláci, kde si to mistr rozházel s anglickými diváky, když nechal jejich symbol vznešenosti prdnout. Nejlepším z celého filmu je parta ošklivých a lidožravých obrů, kteří Dobra šikanují, následně ucítí člověčinu, takže mu jdou po krku. Pasáží s nimi je málo, ale jsou úžasné. Následné finále, kdy vyzbrojená armáda, kterou vyslala samotná anglická královna, má obry pochytat, nedosáhlo potřebné epičnosti. Docela divné bylo, že Obří Země působila rozlehlým a nekonečným dojmem, přesto je v ní jen devět obrů, respektive víc jich ukázáno nebylo. Malá Sophie (Ruby Barnhill) nebyla vyloženě otravná, i ona obstarala pár komických momentů. A tím to hasne. Film má dvouhodinovou stopáž, kterou prostě nemá optimálně vyplněnou. Hudební doprovod Johna Williamse je čistá rutina. Rebecca Hall měla nasmlouvanou gáži, tudíž se musela zjevit na scéně v útrobách paláce, Mark Rylance v roli CGI obra je nejpřeceňovanějším a nejzbytečnějším hercem všech dob. Za ním už je jen Marek Taclík s Davidem Gránským. Ne že by Spielberg nebyl ani tentokrát kreativní, to on je, nicméně podobnými výtvory nemůže dosáhnout nesmrtelných výšin. Výškově to obr není, tak raději hledět zpříma do očí Indiana Jonese a uskutečnit realizaci potenciálně zajímavých projektů. Obry nechat začátečníkům, kterým je zaštítí svojí produkcí. Film má "vánoční" atmosféru, i když se v tom čase vůbec neodehrává. Diváci jej v té době můžou poctít zhlédnutím a vzít jej na milost. Já chválím vypiplanou technickou stránku a trikové pasáže. 5/10

    • 8.11.2017  08:23

    Oslnivý návrat nezničitelného okřídleného a lidožravého Creepera v nezničitelné omšelé dodávce se nekoná, film spíše připomíná rutinně spíchnuté pokračování, ke kterému byl režisér Victor Salva dotlačen. Hned se zastavím u jeho režie. Ví ten chlap, že už je rok 2017?! Jeho režie je neskutečně zaostalá, plná technických nedostatků, film se patrně stříhal na koleně. Nemálo je znát, že ve střižně zřejmě došlo k necitlivým zásahům do mizerného výsledku, tedy k razantnímu přestříhání výsledného díla. Pokud se přenesete přes režijní vedení, které spadá tak o deset let zpátky, máte naději, že třetí pokračování vás bude svojí imbecilitou i občasně probleskující nostalgií bavit. Gina Phillips, na jejíž návrat před kamery jsem byl zvědavý, má jen cameo roli, její filmový bratr je fakt po smrti, hrál ho kdysi Justin Long, takže už se nezjeví, je zároveň i jakousi spojovatelkou celé série, a další návrat hlásí Brandon Smith, šerif z jedničky. Monstrum je pořád zabijácky vyhladovělé, nelze se ale zbavit dojmu, že dostalo karikující rysy. Za vše hovoří scéna, kdy mocně stojí na kapotě své dodávky, která jede. Dodávka je pracně vychytaná, funguje jako smrtící past, ze které není úniku. Zabití jsou vedena celkem uspokojivě, krve moc není, veskrze nic, z čeho byste byli na sračky. Monstrum je cool i béčkové zároveň. Nemá v podstatě čím děsit. Většina filmu se odehrává ve dne, režisér nebyl srab, věděl, že nemá k dispozici odpovídající technické zázemí, přesto nedostatky neukryl do tmy. Tmu hodil až na finále. Scénář přišel s imbecilnostmi typu pohřbené amputované ruky, která se hýbe a působí potíže těm, kteří s ní přijdou do kontaktu. Dalším problémem je, že celý děj je zahlcen množstvím postav, v nichž se bylo těžké orientovat. Závěr přišel s nápadem šikovně propojit všechna pokračování, pokud nemáte nakoukané předchozí dva díly, nepochopíte to propojení. Spoiler// tenhle film předchází událostem ve dvojce// Konec Spoileru. Při všech výčtech nedostatků bylo nemožné poslat film k nám do kin. V nabité podzimní horor konkurenci mu patří místo na chvostu. Budiž mu přičteno k dobru, že se nijak významně nezakecával, pelášil kupředu, objasnění původu monstra se sice odkládá, ale kdo chce vidět závěr trilogie, měl by do toho jít. Nemám zprávy, že by Salva a spol. šel do čtyřky. 6/10

    • 7.11.2017  07:32

    Je to trochu romantický, trochu erotický a je to ze současnosti. Taková by byla ve zkratce moje doporučení pro Otu Rákosníka, kdybych ho na to posílal do kina. A šest lidí bych na tenhle film ani nesehnal. Miroslav Šmídmajer dělá odlehčené filmy, jeho tvůrčí schopnosti nejsou vůbec špatné. Pokusil se o inovaci v pohádce (Peklo s princeznou/2009), pokusil se vzkřísit tradici české scifi komedie (Probudím se včera/2012), pak ale přišlo citelné zhoršení v podobě Celebrit a Dvojníků, a tohle je završení jeho tvůrčí nesourodosti i určité bezradnosti, do jakých diváckých vod film směřovat. Kdyby to byl příběh stárnoucího bonvivána, kterého ztvárnil Drtikol Kratina, divák nemrava by si přišel na své. Když byl na place, nahotinek bylo dost. Jenže ten film je o lásce staromládeneckého kunsthistorika Davida (Václav Jílek) k lepé aranžérce Tereze. Do role téhle "múzy" obsadil herečku, která hraje spíše tělem, její herecké schopnosti jsou diskutabilní. A i když Denisa Nesvačilová byla odhodlána odhodit stud, kamera se styděla za ni, takže z její nahé kůže toho divák moc neuzří. I Hana Vagnerová to dala jen do spodního prádla. "Porno komparzistky" už běhaly po place komplet nahé. Na Taťjanu Medveckou vybyla role matky a milovnice indické jógy, která prostřednictvím této záliby ventilovala jakési vyšší poslání. David s ní stále bydlí. Pár, který má spočinout spolu v posteli, je v sexuálních hrátkách "brzděn" faktem, že hlavní hrdinka je zadaná, což je největší komplikace v ději. Dotyčným je artista Igor (Rostislav Novák), který žárlí, vyšiluje a protrhne vzácný obraz. Zesnulý Jaroslav Papoušek napsal tenhle svůj poslední scénář těsně před smrtí, je k neuvěření, že je jeho autorem, film v ničem nepřipomíná jeho stěžejní díla "Hoří má panenko a trilogii o rodině Homolků. Ve filmu je totiž jen minimum vtipu. Něco v humorném duchu proběhne, když nad zničeným obrazem běduje Miroslav Táborský jako ředitel galerie za přítomnosti dvou restaurátorů (Matouš Ruml, Josef Náhlovský), jinak po humoru ani stopa. Postupně začal převažovat romanticko/erotický ráz. Dokonce film začal hrát na artovou notu, kdy do děje významně promlouvala modrá barva, to filmu moc nevycházelo, nota zněla falešně, pseudoartově. Film nedisponuje zrovna excelentními hereckými výkony, až na pár výjimek, je to zahrané stylem "poleno". Ústřední pár nemá charisma, chemii, zajímavost, nic. Film kazí i okatý Product Placement na alkohol i vlasový preparát, občas to vypadá, že jde o reklamu na krásný a bohatý účes. Je zde ovšem i příjemná vizuální stránka, občasný režijní nápad. A film plynul celkem rychle. A taková (pomyslná) trojka s Nesvačilovou a Vagnerovou není vůbec k zahození. 5/10

    • 6.11.2017  07:35

    Z malého čaroděje velkým dobrodruhem. A je to virvál, přímo survi(r)vál! Co my bychom si bez toho Daniela Radcliffa, kdyby ho v tom památném roce 2001 neobjevil pro film Columbus, počali. Zásadně odmítám, aby se džunglí plazil někdo jiný než právě on. Dokonale se konfrontoval s peřejemi, přeludy i s parazitem (uhnízděným v jeho čele). Atraktivní téma, navíc založené na skutečných událostech prožitých mužem s dobrodružnou povahou jménem Yossi.Ghinsberg, který se v roce 1981 vydal se svými dvěma přáteli a (tak trochu tajemným) průvodcem do útrob nevyzpytatelné amazonské džungle. A to vše nádherně a barvitě nasnímané. Pokud vlastníte velkou tv s vysokým rozlišením, je to solidní masáž bulv. V podstatě není co vytknout. Greg McClean po snůšce hororů přesedlal na jiný typ filmu, a překvapil. Jeho film o síle přátelství a nezlomné vůli (pyje) je určitě skvělým a poutavým zástupcem ve svém žánru. A Radcliffe, ozdobený správným zálesáckým vousem, dává najevo, že se v té čarodějnické škole naučil potají i neokoukané herectví. 10/10

    • 5.11.2017  17:58

    Solidní nepodarek a propadák v jednom. Tomuhle filmu prostě není pomoci. Neuspěl u kritiky, diváci o něj v kinech neprojevili zájem. Po jeho zhlédnutí se ani nedivím. Colin Trevorrow jím prakticky pohřbil svoji režijní kariéru. Film je to příšerný. Jedenáctiletý Henry byl za svého života geni(t)ální chlapec, až mu tumor do jeho přechytralé mozkovny vyžral díru, ale jeho genitálie zůstaly gracilní. Hoch po sobě zanechal deník, do kterého vepsal velice zvláštní posmrtné přání: zabít svého souseda. Soused, policejní komisař, týrající svoji nevlastní dceru, má sice perfektní krytí u policejních úřadů, ale ve svém domě si už takový pozor nedává, neb svoji dceru trestá vždy u svého okna a před zraky malého šmíráka a práskače Henryho, který ho z protilehlého okna sleduje. Stane se tak za film dvakrát. Jednou ho vidí Henry, podruhé Henryho matka. Souseda ani jednou nenapadne podívat se do protilehlého okna (!!!). Stupiditám nebyl konec. Henry byl za života koumák, nechybělo moc a s máti sjel i celou Kámasútru, na tu vyzobanou slunečnici už stejně žádný pták nešel, tak když už hoch vedl její účetnictví, charakterně ji nechal pařit na konzoli, co by ji nemohl i píchat. Došlo to však ještě dál. Pomyslný incest byl nahrazen úkolem, který nelze nesplnit. Vražda souseda je na spadnutí. Henry všechny potřebné instrukce pro svoji matku nahrál před smrtí na diktafon. Stupiditám stále není konec. Matka chce přání splnit, ať klukovi stojí i po smrti, v nebi, v pekle, kdekoliv. Šprcky mu dodá vodovodním potrubím. Scénář psal patrně idiot, ještě horší, když se rozněžněl, s ním i režisér, a bylo hotovo. Absolutně nemá smysl studovat a bádat nad pravděpodobností příběhu, film nefunguje ani v rovině thrilleru. Že tam na deset minut v lesíku udělají z Naomi Watts sniperku, to nelze uznat za plnohodnotnou thrillerovou náplň. Film má stejně úplně jiný cíl. Prostě uondat diváka na citečky, narvat mu do hlavy, že Henry, který za film stihl být tím nejnesympatičtějším vzorkem z plotu, prostě stojí za zmáčení kapesníku. A závěr je optimistický. I v USA mají soudkyni Barbaru, neb adopce týraného děvčete proběhla zdárně na první stání. Ne, je to opus stupidum. Dvě stoupající dětské hvězdy, Jaeden Lieberher a Jacob Tremblay, moc povyku nenadělaly. První lépe zapadl do party z To, druhý má patrně absťák z Rumu. Naomi Watts to podržela svojí končící periodou. 4/10

    • 4.11.2017  19:08

    Tvůrci se kulantně přiznávají, respektive český distribuční název to udělal za ně, že v jejich filmu najdeme Všechno nejhorší. A skutečně, nejsou daleko od pravdy. Jsem za tu upřímnost rád, nicméně peníze za kino mně ale vráceny nebudou. Dobře si rozmyslete, jestli chcete na ten film jít. Moc nenabízí. Zvažoval jsem i odpad, ale pak jsem odhodil vztek. Film nemá napětí, nedisponuje závratnou ani převratnou invencí, kupodivu i nudí, má scénář, který se nedrží pravidel časové smyčky, nevědomky je porušuje, režie je ve stylu "direct-to-dvd", ničím nevyniká a je odbytá. Jessica Rothe v hlavní roli oběti vydatně přehrává. Je hezká jen ve dvou scénách, kdy má na sobě večerní šaty, to má vlasy, prsa a zadek na správných místech, jinak mně přišla na studentku stará, údajně už má 30 let. Nejhorší je, že není jasné, zda tvůrci natočili vážně míněný horor, nebo hororovou parodii. Pokud je to ten druhý případ, filmu by se leccos dalo odpustit. Jen ta časová smyčka náhle zaniká, protože není nijak pevně a silně využita. Od poloviny filmu jsem ani nevnímal, že děj má být založen na repetitivnosti, když každé zabití Tree bylo směšné a nenápadité, co hůř, bylo mně u prdele, co s tou arogantní a málo sympatickou hysterkou bude. Dokonce si film troufl na její morální napravení, do postele jí šoupli nerda ve flanelu. Nemusím snad ani zmiňovat, že změna to byla stupidní a nepřirozená a málo pravděpodobná. Časová smyčka je sice magorismus, má ale svá pravidla, těch se film nedrží. Tree si začne vést seznam podezřelých, kteří by jí mohli usilovat o život. Pronásleduje je každý započatý den, jednou se dokonce převleče do vojenských maskáčů a potře si obličej, a každý započatý den si je odškrtává ze seznamu. Pokud je ale nastaveno vše tak, že každý den začíná nanovo, nemohl by existovat žádný deníček, respektive stránky v něm by byly nepopsané. Logických lapsů bylo víc. Neobstál dialog, že Tree nezná film Krotitelé duchů a Billa Murraye. Tomu se prostě nedalo věřit. Rozuzlení, tedy odhalení identity vraha, je nejtrapnější, jaké tam vlepili. Zavánělo dokonce improvizací. Maska kolozuba kreténa mně připomněla ušáka Zoubka z Večerníčku, ani se nechce věřit, že ji navrhoval stejný člověk, který navrhoval Ghostface z Vřískotu. Nelze se divit, že pokaždé, když se vrah v ní zjevil, budilo to dojem, že omylem v sále pustili další díl Scary Movie, k němuž scénář psal někdo z Wayansovic rodiny. Paralela s Vřískotem je mizivá, neb tenhle nedostižný vzor pracoval s propracovaným scénářem. Tenhle film psal začátečník, který má na kontě bezvýznamné počiny. K světlým okamžikům patří pasáž útěku z nemocnice a následný vtipný dialog s policistou. Jinak film šlape pořád stejné zelí. Kečup se odporoučel, gore film nemá, je přístupný. Určitě bych se nebál filmu dát nominace na kyselou Malinu: režie, scénář i herečka v titulní roli. A pokud je to hororová parodie, vyšla jen průměrně. Jako horor to vůbec neobstojí. 5/10

    • 4.11.2017  09:07

    Found Footage horor show, co překonala (nízká) očekávání. Zpočátku v normálním, "seznamovacím" tempu, od poloviny černobílá a pekelně dynamická. Zanechme už Blair Witch Blair Witchí, jsou preciznější počiny v rámci subžánru. Tenhle je jedním z nich. Duo internetových a rasově smíšených filmařů (Justin Bruening & Jamal Quezaire) a nadšenců v jednom už nebaví zaplavovat internet svými podvrhy o nadpřirozených příšerách. Chtějí svým divákům dát mnohem víc. Něco, co bude mít realistický rozměr. Za tímto účelem uspořádají casting, jehož cílem je najít skutečná monstra. Ozvou se jim tři osoby, které o sobě tvrdí, že jsou démon, vlkodlak a upírka. Štáb k sobě přibere ještě další dva lidi, atraktivní bývalku strůjce projektu (Murielle Zuker) a údajně vyléčeného narkomana (Toby Hemingway), který se postupem času stane ústřední postavou příběhu. Celý natáčecí štáb si dá dostaveníčko se strašidly v odlehlé barabizně při zatmění měsíce. A když si tyhle tři natáhnete do baráku, můžete očekávat hotové peklo. A taky, že jo. Od půlky filmu se rozpoutá takový mazec, že jsem sotva stíhal to pobrat. Victor Mathieu na mě působí jako talentovaný nadšenec, který umí natočit film za pár hadrů, a ještě jej ani neošidí na speciálních efektech i maskách. Určitě spáchal i určitou inovaci v rámci žánru, neviděl jsem nic podobného. Ve spřízněných filmech pořád převládají statické záběry na nádobí v kuchyni, kterým po půl hodině "dramaticky" pohne "duch", nebo jsme svědky výskytu mimozemské civilizace, hodinu se nic neděje, až ke konci vše nepřehledně vybuchuje a to pořád dokola. Samozřejmě, že ani tohle není výkvět přehledného snímání, ovšem plní to svůj účel. Parta je zajímavá, monstra ještě víc. Favoritkou byla u mě fešná Yvonne Zima, která byla patřičně sexy pekelnickou upírkou, hned ale bod dolů, že film jejích služeb nevyužil v delším intervalu. Vlkodlak příjemně strašidelný, démon rozpoutal posedlost na všechny strany. Na závěr přišel zvrat, neodhadnutelný, nečekaný. Takže film je zde těžce podhodnocený. Za ty prachy vypadá luxusně. Solidní horor lomcovák. 8/10

    • 3.11.2017  15:47

    Manželka středního věku poutavě připoutaná (k posteli) aneb bez (pocitu) vyměšování po (necelých) 48 hodin. A cítí se jako King(oška), když nedala vydělat výrobcům toaleťáku a inkontinenčních vložek. Koneckonců "nedala" ani manželovi. Manželé si chtěli okořenit uvadající sexuální život, potažmo manželství, perverz víkendem na odlehlé chatě. Možná by to bylo fajn povyražení, kdyby jejich hrátky v samotném zárodku neuťal manželův infarkt. Jeho žena Jessie se na dlouhé dva dny ocitne v situaci, která ji ohrožuje na životě.S rukama v poutech připoutaná k posteli, zcela bezmocná dovolat se něčí pomoci. Dostaví se halucinogenní stavy, vzpomínky na krušné dětství, zjeví se duch mrtvého manžela i Jessino druhé já. Z reálného hlediska přijde pes požírající mršiny, vtipně pojmenovaný Cujo (pes rovněž z Kingova románu). A taky Smrťák, který bude součástí pointy vyprávění. Jde o méně známý zfilmovaný román Stephena Kinga, kterým si chtěl spisovatel vylepšit kredit u kritiky. Pro film je vždy složité podřídit se divadelnímu aranžmá a minimalismu, což si forma příběhu vyžádala. Film má něco ke 100 minutám, byl by zázrak, kdyby se obešel bez "unavenějších" pasáží, které jsou ukecané a přešlapují, jak příběh vést dál. Kingovy romány jsou kolikrát na hranici nezfilmovatelnosti, což bude i tento případ, tudíž všechna čest, že s tím režisér Mike Flanagan úporně bojoval. V příběhu převažuje psychologická rovina, pokud jde o horor, ten je jen příměsí. Proto zřejmě ti, co čekali hodně hororových přísad, nejsou s filmem spokojeni. Carla Gugino je sexice, které role úžasně padla. A film ji nechá projít několika fázemi zbídačení. A pozor! Rozbíjení sklenice je jedním z nejdramatičtějších okamžiků z celého filmu. A jedná se o nejoriginálnější rozbití sklenice, pochopitelně až po sklenici z Pelíšků. Gore je jen vedlejším produktem. A ruka, která se dostává z pout, dostane opravdu mimořádně zabrat. Film uhrála jen hrstka herců, Bruce Greenwood v roli manžela sice proti hlavní hrdince moc šancí zaujat neměl, ale své si odehrál se ctí. A Henry Thomas coby taťulda ze vzpomínek na dětství byl docela brr. Film má divnou závěrečnou čtvrthodinu, působila dost nastavovaně, objasnil se v ní původ pana Smrtonoše, prostě to už bylo něco nadbytečného. Flanagan si zvolil ošemetnou předlohu, kterou zfilmoval nadějně. 7/10

    • 1.11.2017  15:16

    Aktivní kravky versus pasivní bejci (v zeleném). Televizní hra, která snad vznikla v natáčecích pauzách Třetího patra. Rok vzniku, herecké obsazení i režisér, to vše je totiž stejné. Koncept je ale bídný. Je fajn, že mobily a internet jsou v nedohlednu, seznamování probíhá prostřednictvím dopisů a zelené sukno hraje prim v rámci sexuálnosti. Už méně je fajn, že příjezd dvou vojínů za dvěma učnicemi nic neřeší. Zamrzí, že Langoš, Suchoš, Chrtka a Pinda měli dokonalý talent rozehrát tehdejší mládežnickou problematiku, z dnešního pohledu těžce naivně posazenou, jen je brzdil nevýrazný scénář. Těžko říct, čím měl příběh zaujmout, v čem měl být vrchol. Chrtka žárlí na Pindu, že všichni kluci končí v jejím nevyholeném klíně. Tak ji v její nepřítomnosti před vojíny pomluví. Ti se náhle vzdálí, doslova utečou. To jsem nepochopil. Do Chrtkové mohli jít. Mohl to být první "sendvič" v dějinách tvorby pro mládež. Jenže vojáci zřejmě na cimře dávali přednost lechtivým obrázkům z Burdy a Vlasty, kde modelky, předvádějící trendy módu, měly velkou práci skrýt knírek a chlupy na prsou. Charaktery vojáků opravdu nejasné, jejich chování nepochopitelné. Tak jsme s nimi alespoň pobyli na čerstvém vzduchu, v přírodě a pak směr internát a kasárna. A soudružské použití hudebního motivu z Tenkrát na Západě po příjezdu vlakem "inseminátorů" je dobrý vtípek. Smyczek uměl autenticitu vztahů, filmy o mládeži, na to byl kadet. Tentokrát nedokázal vlivem slabého scénáře upoutat. Vznikl televizní film, který se dá z jeho období, kdy měl režijní formu, zařadit k těm nevýrazným počinům, na které se nikdo nepamatuje. 4/10

    • 31.10.2017  17:34

    Já mám posádku náramně...hrdinnou. Vypadalo to na solidní spektákl na moři. Hodnocení mně přišlo neadekvátní, po zhlédnutí se nedivím, když dal někdo i odpad. Zdlouhavé, nechtěně směšné, a ještě se jim do toho vloudila Rosamunde Pilcher se svojí zabijáckou romantikou. Je rok 1952. Parta maníků z pobřežní stráže vyráží ve čtyřech lidech na kocábce na moře zachránit partu maníků z havarovaného ropného tankeru, která je evidentně v přesile. Kocábka by sotva převezla mateřskou školku, nyní má dovézt do bezpečí něco málo přes třicet mužů. Je noc, chladno, sněží, panuje vlnob(l)ití. Umřít se nikomu nechce. V daných podmínkách se asi áčkovým hercům nechtělo moc hrát. Chris Pine by toporný až hrůza, nesympatický paňáca, v návalech vyčerpání šilhal, Casey Affleck působil ospale, znuděně. Prostě děs ty dva dvě hodiny sledovat. O nic lépe na tom nebyl ani film. Ten se pořád ne a ne rozjet. Na souši to byla nuda a bídné dialogy, na moři o něco lepší. Spektakulárních scén bylo pomálu. Krajina, pára z úst, moře, to vše bylo vylepšeno CGI. Maník (Chris Pine) z pobřežní stráže se měl ženit, tak ho jeho milá pořád vyhlížela z břehu, prostřihy na ni a její konání byly nadbytečné. Carter Burwell alespoň vyloudil tklivé melodie. Zajímavá byla disproporce záchranného člunu, ten se zpočátku jevil o dost menší. Rázem to byla loď, na kterou by mohli nabrat tučňáky, tuleně i celou partu z Pobřežní hlídky, a pořád by bylo ještě dost místa. Já vím, že příběh je natočen podle skutečné události, a muži byli hrdinní a stateční, nicméně zrežírováno to bylo groteskně. Craig Gillespie zřejmě ochořel mořskou nemocí. Dvě hodiny byly prostě moc. Dané téma vystačilo sotva na hodinu. Závěrečné titulky nabídly obrazové srovnání herců a jejich skutečných předobrazů. Přišlo mně to zajímavější než celý film. Z něj mám průměrný dojem. 5/10

    • 30.10.2017  13:49

    Je důležité splnit normalizační plán na 120 decibelů. A mládeži dejme hrdinu z lidu. Dejme jim učně Píďu. Usnesli se toho roku rudí ďáblové a odklepli hudební film, který plnil kritéria své doby. Z dnešního pohledu je hudebně vykloktaný, tehdy se v něm ale sešly hudební veličiny, které prostě v té době byly populární. A nabídly celkem zoufalý hudební kokeškoktejl, prostě patrně to nejhorší, co vyplodily. Hudebně je tedy film na zacpání uší. O něco víc mě film bavil svým obsazením. Ještě než zesnulý Erik Pardus zakotvil v Četnických humoreskách, překypoval zde mladistvou vizáží i hustým provokativním "bítlsáckým" vlasem. Mirka Šafránková, to byl v podstatě erotický symbol jinochů, kteří do dědotrenek posílali kapky z pinďourů, když uzřeli její kukadla. Obrazovou fazonu podržel skvělý kameraman Emil Sirotek. Dál se nemá smysl bavit o kvalitě. Vladimír Kalina, jinak poměrně zdatný scenárista, vyplodil jeden ze svých nejslabších scénářů. Vtip v křeči, vše idealisticky nalajnované, každý se přátelí s každým, zápletka liknavá. Zdeněk Brynych měl bohatou filmografii. Jeho filmy se určitě nikdy nevyrovnaly tehdejším režijním špičkám. Tenhle film má určitě netradiční herecké obsazení, neokoukaného hrdinu. Hudební složka je strašná. Dneska to působí celé naivně, nekomplikovaně, prostě hotový socialistický (hudební) ráj. A on ten film je docela peklo.4/10

    • 29.10.2017  18:50
    Grindhouse: Machete (2007)
    odpad!

    Robert Rodriguez a brak. To je spojení, které už unavuje. Umí ten chlap něco jiného?! Pak má ještě pitominky pro děti. Třeba romanci bych si od něj dal, cokoliv, v čem nebude hrát stejná sorta herců-oblíbenců, třeba klidně remake české Popelky, spinoff Instiktů Jaromíra Soukupa, reboot Života na zámku, prostě něco odlišného od kolovrátkových a jednostrunných výtvorů. Danny Trejo, super cool, to už víme, že je, akorát na něj přijde do kina rodinka myší, co v tom kině přebývá, a netopýři, kteří sem přišli přečkat zimní období. Ne, už nestojím o tenhle pitomý škvár. Chce to změnu tvorby. Takhle se zaseknout nemá smysl. Nezbývá mně než to poslat do kytek. 0/10

    • 29.10.2017  10:01

    Pro hororového příznivce film vyznívá chabě, jen málo interesantně. V počtu pěti lidí se vydáváme do podzemních prostor bývalého nazi bunkru, abychom vyšetřili záhadné zmizení dělníka, jehož jsme byli svědky v úvodu. Hned první sekvence je nechtěně směšná. Stále ale byla naděje na zlepšení. Dozvídáme se, že nacisté zde prováděli zvrácené pokusy. Průvodcem se stal poloamatérský režisér Jacob Jerome, obsadil se do jedné z hlavních rolí, a nedokázal z neobjevného námětu nic vytřískat. Vznikl trapný film. Bunkr je tak zachovalý a čistý, že to vypadá, že jej náckové neopustili v roce 1943, ale před týdnem. Dále je zde šikovný product placement na marmelády a kečupy, kterými jsou oběti potřeny. Do gore to má daleko, film je v tomhle ohledu značně nešikovný. Francouzština osvěžující, herci celkem normál. Masožraví mutanti byla banda vlásenkářů, kterým přes ty bujné kštice nebylo pořádně vidět do obličeje. Film pořízený tak za pět prstů, Nejlépe hodnotím konec, který je do jisté míry překvapením, prostory neprobádaných chodeb byly také fajn, z herců určitě šikovná blondýna Aurore Sellier. Jacob Jerome má zkušenosti s krátkometrážními snímky, plánuje dokonce i scifi film, jenže dokud nesežene potřebné peníze, pořádný natáčecí štáb a kvalitní technické zázemí, měl by se na režírování vybodnout. Ke všemu je ani neovládá na profesionální úrovni. Pokud máte chuť na klaustrofobní horor, zapátrejte jinde. Tohle vaše choutky neuspokojí.Od Francouzů jsem nečekal takovou slabotu. 2/10

<< předchozí 1 2 3 4 42 82 123 163
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace