kingik

kingik

David Kratásek

okres Brno
profík, recenzent

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 41 82 122 162
    • 21.10.2017  18:37
    Přízrak (2017)
    ***

    Jen si tak trochu umřít. Vrátit se v podobě ducha pod prostěradlem, mít dostatečně vystřižené otvory pro oči, což mě ještě za života naučili v kroužku "ábíčkářů", zkontrolovat, zda mé bývalé "buchtě" i po mém odchodu chutná buchta, nejlépe ji pozorovat, jak se jí v jednom nepřerušeném záběru po dobu pěti minut cpe a pak učinit reklamaci s účtenkou EE(T), že prací prášek nevypral mé prostěradlo doběla. A až dostanu účet za elektřinu a telefon, kterým otravují i po smrti účastníka, bezprostředně po zjištění nezaplatitelné cifry se ihned vypařím, a to doslova, takže ze mě zůstane pro exekutory jen to špinavé prostěradlo. A kde nic není, ani smrt nebere. A pomíjivost všeho je mrcha. Chápu smíšené reakce diváků, film je to vskutku bizarní, absolutně žánrově nezařaditelný, nedá se dokonale vstřebat, i když milujete Caseyho Afflecka. A po jeho skončení si jen těžko řeknete, že to byl dobrý film. Spíše budete civět do prázdna a rychle hledat film, který ve vás oživí lásku k životu, zažene chmury a hlavně bude se v něm trochu víc mluvit i konat. Těžko říct, co na tomhle námětu oslovilo Caseyho. Film má určitě dost zvláštní pojetí, je neskutečně pomalý, art(ritida) jak kanec, tolik kompozičních veletočů už hned tak neuzřím. Je zde spousta scén, ze kterých mrazí, pokud si je dáme do správné souvislosti. Jenže je zde nemálo pasáží, které působí solidně onanisticky. Atmosféra originální. Děj se dá shrnout tak, že ústřední hrdina byl za života hudebník, měl osudovou autonehodu, po níž se vrací do svého domu za svojí milovanou coby neviditelný přízrak. A pak se ploužíme s přízrakem různými prostory a dimenzemi, potkáme kamaráda "prostěradláka", až je to všechno moc předimenzované. Role ducha je snem všech Alzheimerem stižených herců, text prakticky žádný, režisér vám jen kyne, že máte cestu volnou, takže se nemůže stát, že o nadbytečnou látku pod nohama klopýtnete. Jen jsem ne úplně zdárně pochopil, jestli pod prostěradlem je jen jakýsi mlžný opar, nebo oživlé tělo. V některých záběrech bylo vidět prosvítající paže. Možná chyba ve filmu, možná jsem to jen blbě pochopil. Spojení Casey Affleck a Rooney Mara je celkem fajn. David Lowery samozřejmě nenatočil žádného Ducha 2, je mylné si film pouštět s tím, že to bude něco ve stylu "duchařiny" s Paťem Swayzem. Tak to ani omylem. I když je tam téma lásky po smrti, duch hází předměty, je to zásadně odlišné a velmi pochmurné a zcela neradostné dílo, které si musí najít svého diváka, aby bylo ve své složitosti náležitě pochopeno. I přes mnohé úžasné a nevídané zvláštnosti se přes náročnost látky nebude snadné dostat. Podotýkám, že něco tak neobvyklého jsem už dlouho neviděl. A taky to už vidět nepotřebuji. Formát 4:3, ve kterém je film natočen, je otřesná technická pitomost. 5/10

    • 21.10.2017  09:09
    400 Days (2015)
    ***

    400 dní, respektive 90 minut, lehce roztahané komorní nudy, klaustrofobních stavů, jednoho zvratu a finálního rozuzlení, kterého se divák nedočká. To vše je ale docela dobrý základ pro nejrůznější konspirační teorie. Známý herec Dane Cook, ve filmu je trochu odulý, zřejmě usoudil, že se mu nedostává rolí ve scifi filmech. K jeho oblíbeným patrně patří Koule a tucet dalších scifáren, z nichž film nepokrytě čerpal. Čtyři astronauti, z toho jedna mladá lékařka, jsou na 400 dní zavřeni do modelu vesmírné rakety zahrabané v zemi. Jde jen o zátěžový test, zkoušku jejich fyzické i psychické odolnosti, reakci na nejrůznější podněty, prostě simulace se vším všudy. No, a jak dny plynou, vůbec nic se neděje. První polovinu jsem zaznamenal jen občasný konflikt, rozšlápnutého hlodavce, hrozné herectví Brandona Routha, trochu větší kropenatost v obličeji Caity Lotz, nějaké "halušky" Bena Feldmana a nejzajímavějším i nejvíce nevyzpytatelným byl právě strůjce projektu Dane Cook. Z prasátka předhodil neznámému scenáristovi a režisérovi Mattu Ostermanovi tak tisíc dolarů a chtěl po něm bájo extra bombu, speciální efekty rovnou vyloučili, a jali se šíleně invenčně zaobírat, co by tak asi na diváka nastražili. Docela dlouho si dávali na rozmyšlenou, jak píšu, první polovina hodně rozvleklá, tak se rychle do scénáře dopsalo, že přesně v polovině přijde zásadní zvrat, astronauti opustí podzemí a vyjdou do místní putyky, kde je v nočním tichu přivítá hostinský, vzdálený příbuzný Josky Beyvla z Obušku z pytle ven. A když atmosféra zhoustne tak, že by ji nerozkrájel ani nůž z teleshoppingu a ztratí se dva členové party, je načase už konečně předložit vystresovanému i napjatému divákovi vysvětlení. A....kdepak, prdlajs, na to tenhle film nemá. Film tedy nechává diváka v bláhovém nevědomí. Druhá půlka podstatně lepší, první signalizuje leccos tajemného. Vesměs film nedotahuje, co začne, s logikou se nezaobírá vůbec. Máte-li rádi nízkorozpočtové filmy, budete k němu shovívavější, určitě si jeho nadějné, vypjaté a atmosferické pasáže i užijete. 6/10

    • 20.10.2017  19:21
    The House (2017)
    ****

    Will Ferrell se dal na nelegální hazard. V bulváru by to trhl na první stránky, jenže v tomhle případě jde jen o filmovou komedii, která příliš rozruchu nenadělala. Film se nezaplatil, ovšem filmoví rodiče Johansenovi řeší podobný finanční problém, a sice jak zaplatit své dceři studium na vysoké škole. Jedinou možností je začít provozovat nelegální kasino v domě svého nejlepšího kamaráda, aby vydělali na stipendium a kamarád zaplatil zadlužený dům, o nějž se pře se svojí manželkou, která se chce s ním kvůli letité závislosti na hazardu dát rozvést. Peníze se jen posypou, dokud se ruleta nezadrhne a zákeřné okolí nezatne tipec jejich nedovolenému podnikání. Komedie nefrčí na přemrštěné komediální vlně, gagů je určitě oproti jiným "ferrellovským" psím kusům o dobrou polovinu méně. Film má ale rating R a využívá jej k (občasným) rejdům po vzoru Casina s De Nirem, tudíž zde není nouze o krvavé stříkance, což je jedno z nečekaných překvápek filmu. Ústřední nápad je neotřelý, diskutabilní je jeho provedení, kdy velmi okamžité spuštění kasina s jeho solidním vybavením zavání nevěrohodností, nicméně jsme v komedii, takže reálnost se tolik řešit nemusí. Nejhůře na mě působilo obsazení. Ferrell v pohodě, dost ubral na sprostotě, ovšem herecká parta kolem něj nebyla zdaleka tak humorná, jak by měla být. Avizovanou Alexandru Dudáčovou jsem ve filmu přehlédl, Jeremyho Rennera už ne, patrně přivodil svým účinkováním největší šok kritikům, kteří věří v jeho seriozní herectví. Patřil mu zde jen kratší úsek, ke všemu to s ním nedopadne nejlíp, ovšem je záhadou, že na nabídku kývl. Rozpočet komedie byl štědrý, za 40 mega už se dá pořídit solidní film. Vizuálně dobré, řada scén nepostrádala originalitu i drsnější ráz (viz rating R), produkující Ferrell vrazil rozpočet do rukou málo zkušeného režiséra Andrewa J. Cohena, jehož doménou jsou krátkometrážní snímky. Filmu tedy chybí nejen větší porce gagů, kterou Ferrell nahrazuje téměř improvizačními výstupy, ale také kompaktnost, kterou ovšem dorovnává dějový spád událostí a bláznivé blbnutí až do závěrečných titulek. 7/10

    • 20.10.2017  13:52
    matka! (2017)
    ****

    taťka! Příjemná, celkem pohledná stařena, kterou hyzdí jen tukový hrb, knírek a několik tukových boulí na čele a pár bradavic na nose, volá k večeři zadumaného Darrena Aronofskyho: "Máš tady večeři, taťko!" "Ať ti to nevystydne." Darren vychází z přítmí pracovny evidentně rozladěný: "matko!, kolikrát jsem ti už říkal, abys mně neříkala taťko!, zvlášť když máme tolik hostů!" matka! se podiví, pokrčí rameny a udiveně prohlásí: "Vždyť žádné hosty nemáme." Darren na to: "Aha, už magořím, jak to vypadá u konkurence?" "Co Refn, má něco novýho?" matka! jen odvětí: "Má Neon Demon, je to už ale rok staré." Darren nasupeně: "matko!, máš mně hlásit novinky, ne co je natočený před rokem, kurva už. Co Trier?!" matka! klidným hlasem: "Nic nemá, netočí." Darren zlostně uhodí: "Jak nemá, jak netočí, vždyť zrovna včera jsem viděl od něj geniální podobenství s lesní zvěří v mechu, byla tam taková ta zrzavá potvora, do hajzlu zelenýho, já si nevzpomenu, krucifix (začne se křižovat), jak se to zvíře jmenuje!!!" matka! napovídá: "Jelen, ne?" Darren ječí zlostně: "Neeeee, jelen to nebyl, ty blbá krávo, Lada k tomu dělal ilustrace, já si za živýho boha (potřísní se svěcenou vodou) nevzpomenu, jak se to zvíře jmenuje!!!" matka! klidně: "Zajíc?" Darren vybuchne: "Ne, ty dementní filcko, mám výpadek, vozilo to Budulínka na ocase!!!!" matka! mlčí, jen chystá maso na talíř. Darren běhá po kuchyni, a náhle zařve: Co Jarmusch?!" Co ten má novýho?!!!!" matka! klidně: "Má horor, ale už starší." Darren rudý vzteky: "Jak starší, teprve včera jsem koukal na tu genialitu o těch stvořeních, co sají krev, akorát si nevzpomenu, jak se jim říká." matka! chystá příbory, se sklopenou hlavou napovídá: "Skřeti?" Darren šílí: "Neeeeeeeeeeeee, to snad není možný, bojí se to česneku, nejsou vidět v zrcadlech, mají nápadný řezáky, bože můj (kleká a modlí se), mám výpadek paměti, končím, jdu se najíst, co máme dobrého?" matka! s úsměvem: "Jen ochutnej, je to lahůdka." Darren uhryzne kus libového masa, pochválí tu dobrotu, poté loudí po matce! to tajemství kuchyně. matka! prohlásí: "Je to novorozeně." Hlavně na to nechoďte s tím, že jdete na horor. Je to (biblické) podobenství, plné symbolů, které nedá velkou práci odhalit, co značí. A je to mimořádně zvláštní film. Aronofsky, co jiného čekat, než maximální jinakost a kontroverzi. Myšlenka zajímavá, herci skvostní, vizuálně propracované, roztomile úchylné. Žel, vše je vážně míněné, bez nadhledu, a v některých fázích je to tak přebujelé, až je to i nechtěně k smíchu. 8/10

    • 19.10.2017  20:09

    Kariérní vrchol Vince Vaughna. Oscara za něj nedostane, z nějakého důvodu je poněkud smolně zaškatulkován za komediálního herce, je vedlejší, že hrál i v remaku Psycha, Cele, Temném případu, v těchto nekomediálních rolích si neuřízl ostudu, po tomhle syrovém vězeňském blues, proti kterému jsou žánrově spřízněné filmy jen selankou, už má herecký respekt zjednaný. Dopomohl mu k němu pozoruhodný režisér S.Craig Zahler, který má zase smůlu v tom, že jeho filmy neberou naše kina. Filmy z vězení jsou divácky atraktivní i vděčné. Nedoufal jsem ale, že by ještě někdo někdy přišel s něčím nevídaným, neotřelým a mimořádným v daném žánru. Nemožné se stalo skutkem, jak o tom vypovídá životní pouť Bradleyho Thomase, který si cestu do tenat vězeňského pekla vydláždil obchodováním s drogami. Není to v jádru zlý člověk, na pohled nevypadá úplně vábně, na zádi holé lebky má vytetovaný kříž, ale zapletl se se špatnými lidmi, a nyní musí za svůj prohřešek pykat v lochu dlouhých sedm let. Situace je o to horší, že má doma těhotnou manželku, kterou drogový kartel po jeho nástupu do vězení unese, a použije ji jako nástroj vydírání, protože Bradley zůstal dlužný. Bradley musí bezpodmínečně splnit jejich náročný požadavek, musí se nechat přeřadit do obávané věznice Redleaf, kde musí zlikvidovat tajemného muže jménem Charles Bridge, který se má údajně vyskytovat na bloku s označením 99. Film má něco málo přes dvě hodiny a prochází třemi (žánrovými) fázemi, přičemž se mu to daří obdivuhodným způsobem. Z fáze autentického sociálního dramatu, snímaném v polodokumentárním stylu, plynule přejde do prostoru chladných cel, vše věrohodně podáváno, čeká nás ještě nejdrsnější a nejbrutálnější třetí fáze, která se odehrává v těžkém žaláři s velmi specificky nastolenými pravidly pro přežití jeho bezcitným ředitelem, kde se sice ubralo na věrohodnosti, praskají v ní ale ve zvýšené míře kosti a lebky, a Vince Vaughn svádí bitky s vězni i dozorci, natočené s minimem střihu. Film má excelentní herecké výkony. V rolích vězňů i dozorců jsou k vidění málo známí herci, vedle nich se vyskytuje i Udo Kier a skvělý Don Johnson, který také nemá žádné ceny za herectví, přesto dokáže na malém prostoru ukázat neskutečně odpudivý charakter v plné síle, aniž by někoho fyzicky napadl. V poslední řadě je Jennifer Carpenter v roli manželky, té jediné se nedařilo přesvědčit mě o svých hereckých kvalitách. Film postupně gradoval, vršil jednu lepší scénu za druhou, pomalejší tempo filmu vyhovovalo. Přátelé, usuzuji, že uživatelé ČSFD ve valné většině neustále hledají filmovou kvalitu. Ten nechce horor, ta nemá ráda akční, ten nevyhledává komedie. Tenhle film je studnice filmové kvality, byla objevena, tak čerpejte. Mohl by vyhovovat většině. Tenhle film a Vince Vaughna totiž jen tak z hlavy nevyženete. A taky vím, že nemálo uživatelů má mezi svými oblíbenými filmy i nějaký ten z vězeňského prostředí. Tak si pro tenhle udělejte místo. Nic neidealizuje, je bez příkras a je jiný. Prostě nejlepší. 10/10

    • 19.10.2017  14:16
    Akce nový domov (TV pořad) (2016)
    odpad!

    V láskyplném objetí Perníkové mámy. Nova není ochotna zakoupit nové filmy, v podstatě jen rotuje ty ohrané a divácky osvědčené. Do roka odvysílá tak 12 premiérových filmů, ovšem utrácet za maniakální debility šou, to neváhá. Po "Záměně mužatek", "Velkých dávkách" a dalších výtvorech, zde máme středy s uhnilou eso ikonou, které za deset tyček, a sadu sterilních jehel k tomu, dají prostor přednášet o lidských hodnotách a lepších zítřcích. Zavolejte už někdo Bourovi, Merunkovi, Zunovi a dejte jim čtvrtky, pátky a soboty. Pro Bouru nahodíme Taxík, Merunka může vařit na dvoře před přihlížejícím publikem, Zuna může přímo v terénu testovat inteligenci národa. Bylo by potřeba provětrat mozkové buňky. Na tohle totiž může pravidelně koukat jen negramot, Ulicefil a Ordinofil. 0/10

    • 18.10.2017  19:11
    Naked (2017)
    ***

    Postupem času otravná fraška/sračka, v níž exhibující Marlon Wayans svérázně znásilňuje již existující komediální náměty. Film totiž osciluje někde mezi sérií "Pařeb" a Na Hromnice o den více". Nic proti "výpůjčkám" osvědčených námětů i jejich dehonestacím, když to bude vtipně, zábavně, třeba i extrémně, tak proč ne, jenže zde se děje jen to, že hlavní hrdina ječí, poulí oči, někam běží a z žádné situace, kterou v časové smyčce zažívá, se nevyžvýkne moc extra vtipnosti, co by stála za těch 90 minut komediálního života. Celá věc se má takhle. Učitelský suplent Rob Anderson má před svatbou s opicí, Regina Hall je prostě nepřitažlivý makak, nemůžu si pomoct, a jednoho rána se mu přihodí nemilá a tuze zvláštní věc: probudí se nahý v hotelovém výtahu, nepamatuje si, jak se tam ocitl, a opakovaně začne prožívat hodinu před vlastní svatbou. Začne dělat vše pro to, aby na svatební obřad dorazil včas, jenže ho z nějakého záhadného důvodu rozeznění kostelních zvonů vždy vrátí zase zpět na začátek, tedy zpět do výtahu. Zbývalo jen zjistit, kdo tenhle podivný stav na Roba nastrojil. Když se situace kolovrátkově opakovaly, Wayans nejdříve nahý, bimbase neuzřete, kamera si dávala pečlivě záležet, aby tahle část těla neudělala rozruch, filmu hned zkraje došel košíček s gagy. Wayans to sice obratně vyřešil pestrou škálou jekotu a šklebení, jenže film to nezachránilo. Uvidíme ho v dámském župánku pobíhat v rušných ulicích, nechybí konfrontace s motorkářským niggaz gangem, plandající zlomená ruka i sražení autem. Jenže vtipu opravdu na dětskou lopatičku. Ani se moc nevysvětlilo, jak se do časové smyčky dostal. Prostě jsem si nevšiml, že by to bylo uspokojivě vyloženo// spoiler// zařídila to jeho žárlivá blond ex, ale jakým způsobem to celé (za)fungovalo(?), adresujte pro odpověď scenáristy//. Jedním z nich je pochopitelně i Wayans, jak je jeho dobrým zvykem, spojil režijní síly s osvědčeným Michaelem Tiddesem. Ze všech jejich čtyř dosavadních komediálních počinů je tenhle nejkrotší, nepříliš vulgární, do extrému příliš (kupodivu) nezajde, ovšem film mě ne(po)bavil, ústřední, trvám na tom, že vypůjčený, nápad brzy začal stagnovat. Celé to shledávám málo vtipné a uhozené. No dobrá, nějaký dobrý nápad se i našel. Ten největší byl, že se Wayans umírnil. 5/10

    • 18.10.2017  09:11

    Obstarožní režijní návrat, který Jonathan Mostow přijal jako sponzorský dar od Sama Worthingtona, kterému se zželelo režisérových ladem plesnivějících schopností. Z průhledného a schematického scénáře by nevyrazil něco extra nikdo. Pravda, Mostow má za sebou lepší režijní včerejšky. Nechat zdát si může svůj "terminátoří" akční sen o akčních veletočích, na něž nebyl ideální rozpočet. Ono projít se a projet se po sychravých evropských lokacích může mít své kouzlo, nečekat tedy atraktivní krajinku. Dějově standard. Po smrti svých rodičů mladá Ella (Odeya Rush) na své strastiplné cestě po Švýcarech střetne Lucase (Sam Worthington), válečného veterána, narkomana a nájemného zabijáka v jedné osobě, který ji z rodičovských pohnutek začne chránit, a méně sexuálně obtěžovat, sám má takovou cácorku v jejím věku doma. Až později se Ella dozvídá férově od Lucase, že byl najat, aby ji zabil. Pro holku je to šok, začne menstruovat, Lucas musí prostřílet cestu skrz vyslané zabijáky až k obchodu s tampony. Za nitky v pozadí tahá mocný průmyslník, který ovládá FBI, divadlo Spejbla a Hurvínka, českou politickou scénu a občas cvičí v lukostřelbě svého synka. Akce je bang bang, občas se autem srazí padouch. Napětí absentuje, režie nedodá nic překvapivého, neobjeví se ani žádný dějový zvrat, něco, co by prospělo filmu dostat jej z průměru. Prostě jen rovná, přehledná krajina, žádný kopec, útvar, co by se vryl do paměti. Worthington film tahá z béčkovosti, Odeya Rush v pohodě, hlavní záporák se nepovedl, zbytek nohsledů klade dvojici překážky nijak extrovním způsobem. Literární předlohu neznám, nezajímá mě, tady není literární kroužek. Film je naprosto průhledný a režijně vyvanulý sprej. Zbývalo jen telefonu odstřihnout šňůru. Šňůra značky Worthington to podržela. 5/10

    • 17.10.2017  19:41

    Nic nezapomenutelného se nekoná. Obě herečky v hlavních rolích vzdorují ohranému námětu, blbým dialogům, absolutní předvídatelnosti i televizní suchotě, jak se dá. Málo platné, Katherine Heigl není na plátně přáno. Přitom je její obsedantní psychopatická mrcha tím nejzajímavějším, čím film disponuje. Začíná se ve chvíli, kdy Jules (Rosario Dawson) je v péči policejních vyšetřovatelů, je obviněná z vraždy, samozřejmě je jasné, že žádný zločin nespáchala. Musíme se v ději vrátit o půl roku zpět, abychom viděli, co výslechu na policejní stanici předcházelo. Všechno na Jules narafičila Tessa (Katherine Heigl), která nemůže přes poševní vchod přenést, že její bývalý manžel se noří pravidelně do kakaa, navíc se s tímhle drinkem má co nevidět oženit. A tak Tessa zkušeně intrikuje, spojí se přes falešný profil s temným mužem z Julesiny pohnuté minulosti, volá jí z anonymních čísel, vydává se za ni, prostě dělá vše proto, aby vztah i snoubenku zničila. První hodinu se toho příliš nestane, vše je zbytečně rozvleklé, tempo i napětí absentuje. I málo zkušený divák hravě odhadne, že naplno se film rozjede někde půlhodinu před koncem. To sice ano, jenže finální střet vagin je málo šťavnatý, vaginy zůstaly proklatě suché, herečky se kočkují jak dvě blbky, až jedna dostane nápad, že uzavře smrtelný pakt s nožem. Nevyžaduji po filmech, aby byly absolutně originální, to vůbec ne, jde mně o mnoho jiných aspektů, které ale tento film zcela postrádá. Film postihlo hned několik negativních faktorů. Zdatná scenáristka Christina Hodson se nepotkala s formou i invencí, jen přežvýkala stokrát viděné. Nejhorší je ale na filmu režie. Zkušená producentka Denise Di Novi režíruje jen vzácně, tuhle činnost by měla přenechat povolanějším, respektive už by neměla vůbec režírovat. Režijní řemeslo totiž vůbec neovládá. Film by klidně mohl těžit ze zlověstné atmosféry, vůbec se o to nepokusí. Když dojde na erotickou scénu, herci jsou nabalení jak na Everest. Násilné scény jsou krotké a nebývale mizerně natočené, pád ze schodů vyvolá pobavený smích. Vše řemeslně nezvládnuto. Film má rating R, všechny nemravné i násilné scény jsou jak z odpoledního televizního filmu. Není nutno litovat, že se film neprobojoval do našich kin, tv obrazovka mu totiž sluší dokonale. Katherine Heigl a Rosario Dawson se na to ani trochu nevykašlaly, jejich herecké kvality vysoce ční nad kvalitami filmu. Velká smůla, že to Katherine zase s kinofilmem nevyšlo, je to zrovna ta z hereček, která vyvolává erektivní stavy. Film je, jak to kulantně sdělit, ztráta času. Valná většina thrillerů, odehrávajících se na podobné téma, byla lepší. 4/10

    • 17.10.2017  10:41
    Superfast (2015)
    ***

    Snůška pubertálních vtipů. Víc nic. Poster k tomuto filmu se dá na první pohled zaměnit s posterem na parodovanou sérii Rychle a zběsile. Určitě nejde o žádné Pomalu & Umrle, vtipy mají solidní kadenci, jenže vše je přizpůsobeno přístupnému ratingu, tudíž se s ostrými vulgaritami i nekorektním humorem šetří. Dokonce i nahé herečky a herci mají intimní partie rozostřené (!). O nějakou zápletku vůbec nejde, slouží jen k rozehrání gagů, kterých je taková hromada, že se nedají spočítat. Herci jsou i nejsou svým parodovaným předobrazům podobní, dvojníka Paula Walkera nenašli, musíme se spokojit s Alexem Ashbaughem, o dost lépe se to má s dvojníkem Vina Diesela, Dale Pavinski ho připomíná i zabarvením hlasu, nejlépe bavil neznámý Dio Johnson, dvojník Dwaynea Johnsona, ten od slavného předobrazu odkoukal všechny grimasy, grify i pohyby. Herečky, parodující Michelle Rodriguez a Jordanu Brewster, převzaly jejich občanská křestní jména, a byly o dost vnadnější. Mezi nejlepší nápady řadím přibrat do chystané loupeže klišé postavy v podobě sexy modelky, co je z ní prkenná herečka, otravného rappera a cool Asiata. Naopak nejméně povedený byl hlavní gangster hispánského původu, silně přehrával, i jeho poskok moc zábavnosti nepobral. Duo Aaron Seltzer a Jason Friedberg se už léta specializuje výhradně na parodie slavných hitů a nedá bez sebe ani ránu. Opět je film plný narážek na popkulturu, popové ikony i debilní filmy a seriály. Neřadím k nim sérii Rychle a zběsile. Ta je nepoměrně kvalitně technicky natočená, přesto si film troufne zparodovat i její nepřekonatelně zábavné automobilové honičky, i když je výsledek z technického hlediska tristní, když jen vidíme zadní projekci za skly uhánějících aut. Pokud ovšem máte to neštěstí, že jste omylem z plotu setřeli semeno, kterému už je dnes patnáct let, mluví huhňavě a mutuje, páchne mu z huby, že by zabil holuba v letu, a sežere na snídani ošatku rohlíků, nechte se klidně zlákat od něj, že viděl "úpa cool filmeček" který paroduje tu slavnou akční "úpa cool sérii", a svými hormony i umaštěnými pazoury vám doporučuje, abyste tu nevšední, zhusta trapnou parodii určitě z rodičovské lásky i povinnosti zhlédli. Nebojte, jděte do toho, pak vytočte číslo na Leatherface, najednou se nebudete stačit divit, kolik rohlíků vám každé ráno zbude. 6/10

    • 16.10.2017  19:23

    Ještě než spáchám z nudy autofelaci u art(yčokových) stupidit Wind River, Volyň, Shot Caller aj., které jsem nudou uprostřed vypínal, nemám je tudíž ohodnoceny, čekajíc na druhou šanci, nechám svá čidla spočinout na prvotřídním braku z produkční dílny Netflixu a nahlédnu do duše šílené děvky na hlídání, která touží po odpanění dvanáctiletého outsidera tak moc, až do jeho domu nakvartýruje pestrou partu šílenců a šílenek, kteří zde chtějí vykonat satanistický obětní rituál. McG je režisér, který má zkušenosti z velkých produkcí, natočil kupříkladu Terminátora 4, jeden by se ale divil, jak se tentokrát nekorektně odvázal a naservíroval originál hororovou jízdu na hraně parodie v nepolevujícím tempu, co diváka přikove do křesla a nechá ho zírat na snůšku vulgarit, to v první třetině filmu, následně mu explodují bulvy, to až film přifrčí s gore, kdy krev cáká po litrech, a malý Cole bude unikat partě, kterou vede sexy blond satanistka Bee, do které je zamilovaný, a která mu ochotně naslouchala a dokázala vtipkovat o všem možném, než se z ní vyklubalo krví posedlé monstrum. Kdo viděl spřízněný "Better Watch Out", má možnost tyhle dva filmy porovnat, rozhodně to není od věci, určitá podobnost zde rozhodně je a každý vyniká v něčem jiném. Kdo viděl "(M)Amityvole: Probuznění", bude úplně mimo z herecké proměny Belly Thorne, tentokrát není za hodnou a příkladnou gothic chick, je z ní pomatená slečna v úboru roztleskávačky, a ve filmu nedopadne dobře. Pro Bellu je to čtvrtá hororová zkušenost, na role šílenek je nečekaně stavěná, takže rád bych, aby něco podobného ještě do budoucna prubla. Celá parta satanistů je prostě až moc vražedně cool, tudíž je zhola zbytečné stavět smrkáče Coleyho do roviny, kdy mu divák přeje, aby z to vyvázl živý. Neměl jsem potřebu mu nepřát, aby našel způsob, jak z toho ven, nicméně proti bezvadně obsazené partě se u mě na přehnané sympatie moc nechytal, i když jeho představitel, málo známý Judah Lewis, hrál navýsost kvalitně. Režie disponovala kvalitou i vizuálními hříčkami, režisér neopomněl nemálo scén natočit vizuálně atraktivně i vychytaně, i bez vychytaných rad Klády Pušky, originální představení party u hry "flaška", žhavá líbačka i jiné. Samara Weaving, kterou znám jen z menších seriálových rolí, do filmu vnesla hodně sexuálnosti, drzé a svěží herectví. A přece mám k filmu, kde luxus gore, akční ráz i napětí bezva fungují v ideální žánrové pospolitosti i rovnováze, pár výhrad, jsou malé, přesto jsou. Ve filmu mně chyběl extra zvrat, prostě něco, co mně rozjebe mozek na kaši, nabízelo se, že ta malá holka a Coleyho kamarádka ze sousedství bude v područí party, ne, nebyla. Absolutním top šílencem z party se ukázal Robbie Amell, film ale jeho psychopatických služeb nedokázal využít pro pořádné zmasakrování dostatečně naplno. To je moc škoda. A ve filmu chybí nahota, v tom jediném mně přišel cudný, až na celkem vtipnou "rodičovskou" masturbaci pod peřinou, se nic v tomto ohledu nedělo. McG se konečně našel, poté, co skončil v seriálových vodách, je tohle pořádné očistné vzkříšení jeho talentu i režijních schopností. 10/10

    • 15.10.2017  16:49

    Sám doma reloaded a v hororovějším pojetí. Přívětivý film pro ty, kteří stále doufali, že se série Sám doma vrátí, bude ignorovat všechny díly po druhém díle a vyfasuje důstojné zakončení série. Malý Kevin, nyní přejmenovaný na Luke, ještě nedospěl, je mu sice teprve dvanáct, ale pohlavní hormony s ním lomcují, tudíž běda holce, která mu neroztáhne nohy. Vlastně je jen jedna, po které šílí, pohledná sedmnáctka a dívka na hlídání Ashley, která dostane za vyučenou, a spolu s ní všichni, kterým kolem dala i nedala, za to, že Lukeovi nedala. Vánoční svátky budou zábavně zvrhlé, mírně napínavé a nebude jim chybět šikovný (režijní) nadhled. Je třeba si vyjasnit to, že se nejedná o žádné home invasion, jak je mohutně proklamováno. Film tenhle subžánr připomíná maximálně tak úvodní půlhodinu, než dojde na zásadní zvrat, kdy se rázem přehodí výhybka směr stanice Psychopatova, kdy už se konfrontujeme s malým kutilem, vynalézavým nezbedou a zvídavým opičákem, který tak moc chtěl vědět, co se stane s lidskou hlavou, narazí-li do ní zavěšená plechovka s barvou, tedy důvěrně známá libůstka malého psychopata ze Sám doma I/II, až to v čase vánočním provedl znovu. Gore film nepřekypuje, detail rozprsknuté hlavy zůstane skryt, plánovaná zabití mohla mít určitě vyšší a razantně brutálnější level, jenže film se opírá o svoji groteskní vtipnost i morbidnost, která v poklidném vánočním čase je příjemně kontrastní. Lidé zpívají za okny koledy, mladý psychopat z neopětované lásky likviduje v teple rodinného krbu pobaveně vše, co nenávidí. Abyste se nedivili, že dostanete obsahově úplně jiný film, než jaký hlásá zdejší obsah. Levi Miller je skvělý parchant, absolutní vrchol filmu, Olivia DeJonge je prudce talentovaný objekt lásky, je zde i Ed Oxenbould, s nímž už vytvořila sourozenecký pár v Shyamalan´s The Visit, Virginia Madsen v roli matky změnila fyziognomii obličeje, náhle je celkem přijatelná stará brzda. Chris Peckover režíruje svižně, film určitě není bez chyb, třeba už jen to, že dvanáctiletého kluka musí hlídat cizí slečna. Ale to se všechno dá bez problémů ustát. Není to přelomový film ve svém žánru, je to hlavně solidně i s nadhledem zrežírovaný a perfektně zahraný mix hororu, thrilleru a komedie, co si celou dobu drží fazonu určité nepřehnanosti, tedy v jistém ohledu by se to, co je ve filmu popisováno, mohlo i reálně stát. Znáte ty haranty, už nevědí roupama, jak by se zabavili. A doporučuji o vánočních svátcích pohádky proložit tímto filmem. 9/10

    • 14.10.2017  08:52
    Policie v akci (TV seriál) (2017)
    odpad!

    I ty se staň policistou! Obíháte-li marně castingy, kde se vám nedostává role ani v reklamě na dětský zásyp, a největším majstrštykem bylo pro vás držení koně za uzdu v historické drámě ze švýcarsko/rumunské koprodukce, máte možnost získat vytouženou "hauptku". O to lépe, máte-li ještě doma z dětství hru "Malý policista". Na kamerovkách se jistě budete vyjímat atraktivně. Pak obvolejte své známé, že budete na Primě v reality show o práci policistů v terénu, podepsali jste ale klauzuli, která vám zakazuje mluvit o tom, že se jedná o zinscenované a naaranžované divadlo. Hrátkám se zločinem není možné odolat. Kde jinde uvidíte zcela reálně zachycené lidi v úzkých, kteří dokonale reálně bědují nad mladým násilníkem, co ho mají doma, nebo rozvedenou matku, které se o půlnoci z pokojíčku vypaří devítiletá dcera. Nejreálnější na tom je, že se to vysílá. Krásná show, v níž by se neztratil ani major Maisner. Václav. 0/10

    • 13.10.2017  19:22
    Masaryk (2016)
    **

    Nestržen filmem, hodil jsem lehký "zíving" (česky: zíval jsem jak prase, s držkou ala Schelinger), prohrabal jsem se nudným, zkresleným, téměř tendenčním filmem. Těšil jsem se na "hrabalovský" pád politika v závěru, jeho smrt nahradili hanebně titulkem, že dodnes není jasné, co se pod okny událo. Jistě nikdo nečeká, že se před filmem i po filmu obložím odbornou literaturou, z níž budu mít načten každý Masarykův prd. Když ale film do mě téměř dvě hodiny hrne kontrastní esej, kdy Másu vidíme zbědovaného v blázinci, následně příčetně řídí vysokou politiku, tak tady někdo neodhadl kvocient uvěřitelnosti, a předkládá něco zavánějící trusem. Sakra, na tom filmu není nic k uvěření. Fajn, Mása bral kokeš, chodil si tajně na něj i v sanatoriu, Mása měl rád ženské, fajn, co by ne, ženské jsou skvělá věc (řečeno "rodenovskou replikou" z jeho krajně neoblíbeného filmu Copak je to za vojáka...), prezident Beneš byl zbabělec, to přece víme, věřil Kaiserovi vůbec někdo jeho Beneše(?!), film dohromady zmastí, co se dá a přeskakuje v ději tak urputně i překotně rychle, že nebýt popisek ke každému období, neorientoval bych se a tuze krásně bych bloudil jako panic nesečeným porostem ukrutně obludné milfky. Julius Ševčík, režisér, posílá jeden blud za druhým. Nebýt Rodena, který ty unylé i komplikované pasáže hravě utáhne, nebylo by co a koho obdivovat. Z 80% je film namluven v angličtině, regulérně jsem tedy viděl anglický film s českými titulky. Rodenova "čechoangličtina" sice tahala za uši, namaskován byl divně, nepřirozeně, nicméně jeho herecký um je nezpochybnitelný. Pochyby mám o filmu jako celku. Jestli on ten scenárista Kolečko nemá náhodou o kolečko víc. Vydatně jsem se s filmem po celou jeho dobu trvání míjel. Až na hrdý výkon Rodenův, mě ničím nezaujal. 4/10

    • 12.10.2017  10:48
    Temná věž (2017)
    ****

    Kingofilové brojí proti filmu, nesnáší každou jeho pasáž, i kdyby byla sebelépe natočená a chlapíka Arcela posílají zpět do jeho Legozemě, aby z populární stavebnice už nikdy nestavěl žádné Temné věže. A jak se to má s filmem u normálního diváka, který chce vypnout? Věc se má tak, že vecpat oblíbenou Rathovu sedmičku, čili sedm Kingových knih do devadesáti minut jednoho celovečeráku, je zhola nemožné. Podnikly se ústupky, mnohé obsáhlé se podstatně zredukovalo, neřkuli vypustilo, až z toho vyšel film prostý ambicí, který ovšem uspokojí příznivce fantasy světů, akčních hrátek a klasického souboje dobra se zlem. V podstatě se přetahujeme o jednu přisprostlou věž, která kdyby padla do nepovolaných rukou, napáchala by strašlivě ukrutné události. Muži v černém má tomu zabránit poslední z (černých) Gunslingerů, pistolník Roland. Na jeho cestě za pomstou je mu nápomocen chlapec pln temných vizí, nočních můr a malovánek, který za ním přeleze ze světa lidí prostřednictvím portálu. Únosy dětí, četná úmrtí, i bližních, na přístupný rating slušná dávka negativismu, přiměřeně akce, solidní akční finále. Nebavil mě jen málo charismatický chlapeček, málo známý Tom Taylor, a způsob, Spoiler Alert// jakým se přišlo, že bude zlikvidován, do té doby nezdolatelný, mág//. Matthew McConaughey je elegantní padouch, Idris Elba trochu v jeho stínu, měl ale vše potřebné, co mají mít kladní hrdinové. Dán Nikolaj Arcel trochu více na odiv dává svoji technicky vytříbenou režii, patrně si vědom, že jedině tak zabrání blábolení scenáristy Akivy Goldsmana a jeho týmu, u něhož je znám sklon k mišmaši, kterým zahltí film, až nejednomu dramaturgovi šedne vlas. Výsledkem je příjemný mix, který má prvky westernu, umí pracovat s akčními pasážemi a disponuje solidními obrátky, takže výpadky z tempa nejsou časté. Seriál, který vzniká dodatečně k filmu, možná objasní vše podrobněji, půjde o prequel. Film postihly neuspokojivé tržby. 8/10

    • 11.10.2017  19:48

    Prokletý domečku, kdo v tobě přebývá? Sličná Bella Thorne ve tvých útrobách ve spodním prádle pobíhá. Tentokrát to bohužel ke štěstí tak úplně nestačí. Bella se sice vydatně snaží nehrát jen svou zadnicí, jenže film už takovou snahu v zaujetí diváka až tak neprokazuje. Pokud s oblibou masturbujete v časných ranních hodinách, je to v pořádku, jen dejte na mé doporučení vyhnout se úkonu ve 3:15, kdy je dům nejaktivnější. Klidně se může stát, že vás vyruší rachitický mladík s brokovnicí, který si potřeboval protáhnout kostru po dvouletém "ležingu", a mimoděk vám vaši ztopořenou chloubu může ustřelit, ženy jsou v drobné výhodě. Film čerpá ze všeho, co lze od něj čekat i nečekat - bohatý zástup lekaček, historie domu, neotřele odkazující na staré filmy, které byly na základě událostí v něm zaznamenaných, natočeny, hejna much a pověstný zápach po domě, tomu už je věnováno podstatně méně. Značným zklamáním je pro mě závěr. Po všech těch úkazech je přece jen divák natěšený na hutné završení filmu, prostě, že ta hrůza se rozjede naplno, jenže závěr je dost odbytý, ani žádný zvrat se nekonal. Film je mládeži přístupný, nepočítejte s velkou drastičností, nejvíc hardcore záběrem z celého filmu jsou mladíkova hnijící záda, podpořená kopou červů. Film má pěkný temný vizuální kabátek, určitě umí vyvolat příjemné mrazení, dost dobře si ale nedokážu představit, že by někoho dokázal vyděsit. Větší strach jde z předčasné ejakulace. Domnívám se, že po všech odkladech premiér, které tento reboot provázely, přičemž už byl natočen v roce 2015, nebylo fér film poslat zpožděně do kin. Na film se do kina totiž nevyplatí jít. Od kino hororu čekám opravdu něco extra, ne jen běžný hororový standard s pohlednou herečkou v hlavní roli. Skandál se sexuálním obtěžováním žen producenta Harvey Weinsteina, který prosákl krátce po premiéře Amityville, jež rovněž zaštítil produkcí, nebude mít na pohlavní vývoj mladých diváků žádný vliv. Největším pozitivem je nakonec Bella Thorne, jinak je to velmi průměrný počin, byť režii Francka Khalfouna jsem čekal mnohem méně povedenější. Přesto nechvalně známý dům si bude muset počkat na hustou masáž další léta. Áčkový natáčecí štáb už s největší pravděpodobností do jeho útrob hned tak nezavítá. Dá se tedy očekávat, že strašidelné kvality domu budou napříště devalvovány podřadnými produkcemi. V tom případě jsem za tenhle film vlastně docela vděčný. 6/10

    • 11.10.2017  15:46
    Ženich uvízl (TV film) (1976)
    **

    Tradice aprílových žertů, doprava špatně adresované harfy, která následně zablokuje průchod mezi patry, porouchaný výtah, v němž (domněle) uvízl psí "ženich" ze zahraničí a manželka, která vše přisuzuje Jokerovi Skopečkovi, kterého jeho rozpustilé legrácky ve stylu současného You Get Punk´d dostaly na samé psychické dno. A Jiří Štěpnička, kterému jen se sevřením půlek věříte, že s jeho přestárlou vizáží představuje devatenáctiletého jinocha. A máme zde situační blázinec, kterému vévodí Jan Skopeček, který se chytil do pasti svých "krutých" žertů. Už mu ani vlastní žena (Slávka Budínová) nevěří, že si z ní netropí žerty, když jí vysílá S.O.S. prostřednictvím telefonátů od nevraživého souseda (Josef Bek). Originální taškařice, leč ze všeho dělá partu "komárů", v té době se to i odehrává, kdy jeden scenáristicky jednoduchý velbloudí hrb by vyřešil celý problematický spletenec. To by jej ovšem museli rozplétat chytří lidé. Na chodbě komunistického činžáku se to sice hemží různými soudruhy, i dělnického původu, dokonce je zde i psí "aristokratka", jenže nikoho nic inteligentního nenapadne. A tak se zablokovaná cesta i porouchaný výtah řeší značně obstruktivně, aby to udrželo vtipnost. Vtip jen na heslo, jen herci drželi v divadelním aranžmá své party natolik sveřepě, až se dalo pár z nich zapamatovat. Třeba takový křičící Vlastimil Hašek coby nerudný stěhovák určitě pobaví. A již zmíněný Jan Skopeček, kterému jeho sousedské napalování málem přivodí infarkt. Já jsem mu věřil, že je takzvaně ze všeho "hotový". To já byl z téhle zhola trapné šarády rovněž. Režisér Hudeček opět nezklamal. A aprílové žerty? To už odnesl kapitalistický čas. 4/10

    • 11.10.2017  08:25
    Kutil Adam (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Slušná konkurence pro Láďu Pušku. Nápadů je plná salva, žádný z nich se ale nedá použít, abyste si nepřipadali trapně. U konkurenčního Pušky se divák alespoň zasměje, jakým stylem je to podáváno. Tohle se bere příliš seriozně, přitom inteligenci to vůbec nepobralo. Soudný divák si musí připadat trapně, už jen když na to vyjeveně kouká. Moderování pořadu pro odvážné kutilské tvory spadá tradičně do podružné kategorie. Nic proti kutilům, tohle je jejich urážka. Říká si to o zrušení. Potomek Přemka Podlahy, vnuk Adam, slušně vymetá každý kutilův kout a devalvuje tak kutilovo desatero, které jeho proslulý děd kdysi založil a úspěšně praktikoval řadu let. 0/10

    • 10.10.2017  10:47

    Po kontroverzně přijatém filmu Skandál Bulworth si dal legendární Warren Beatty patnáctiletou pauzu od natáčení, a možná, že mezitím vedl stejně izolovaný život jako výstřední miliardář Howard Hughes, kterého ve svém comebacku před kameru ztvárnil. Určitě nelze jeho film považovat za plnohodnotně biografický, oproti verzi s DiCapriem není tak důsledný, rozhodně jeho film nemá auru takové ambicioznosti, byť disponuje velmi solidní výpravou, zajímavou až groteskní formou vyprávění a ve vedlejších rolích se blýskne dost kandidátů, kteří byli v minulosti nominováni na Oscara. Do Hughesova života se napojujeme v době, kdy už je plně rozvinuta jeho psychická choroba, která jej zanedlouho upoutá na lůžko, neschopného osobně komunikovat s nikým jiným, než s hrstkou "vyvolených", kteří ho směli uzřít. Přesto dál z postele řídil Hollywood, stihl se oženit a dokonce plodil děti. To se ale ještě musíme vrátit v jeho životě o pět let zpátky, kdy za ním do jeho bungalovu přijíždí mladá začínající herečka, která sice více pokukuje po jeho osobním řidiči, přesto ji v podroušeném stavu svede, učiní z ní matku svého syna, ale dál už jejich osud stal se nevyzpytatelným. Na Beattym není jeho herecká pauza ani přibývající roky znát, suverénně dává svoji verzi Howarda Hughese, který ani není abnormálně protivný, je to dokonce mile směšný stařešina, který podléhá zákeřné psychické chorobě den ze dne, kdy rapidně chátrá, a v podstatě si ani tento stav neuvědomuje. Jen prostě nebyl, asi pět let, venku mezi lidmi. Více v popředí je přesto dvojice nesmělých milenců Lilly Collins a Alden Ehrenreich, u nichž si film naplňuje svůj romantický ráz. Záporem filmu je jeho přepálená stopáž, která mnohdy neunese vyprávět dvě rozdílné linie, v nichž jsou málo silné zápletky celkem předvídatelně dány, čímž film padá do pomalého tempa, ovšem Beatty nepřinesl nezáživnou biografii a pokřivený pohled na Hollywood v klasické éře. Je to dost atypické stylové retro, v němž je spousta příjemných scén a scének, které svým roztodivným rozměrem (po)baví. A já návrat legendy nenechám padnout do tenat průměrnosti, i když film tam nesporně nakročeno měl. Film byl přijat vlažně a komerčně neuspěl. To jste tedy legendu moc nepodrželi, další návrat už nechystá. 7/10

    • 9.10.2017  14:30
    Šípková Růženka (TV film) (1983)
    **

    Herec by ani v těch nejvypjatějších a nejtrapnějších chvílích neměl vypadnout z role. A že jich během divadelního představení Šípková Růženka nebude zrovna málo. Řevnivost dvou bratrů se přenese i na prkna amatérské divadelní hry pro děti, které ani nepoznají nekvality tohoto představení. Bratři Emil a Láďa soupeří o bobra neskutečné ochechule Jáji. Tahle povídka je zajímavá jen mladičkým Jiřím Langmajerem, který se zde představuje v jedné ze svých prvniček. To okolo už tolik zajímavé není. Divadelní hra se zhroutí v samých základech. Asi to mělo být vtipné, když se divadelnímu souboru během představení nic nedaří, Jiří Štěpnička je coby zoufalý režisér i herec, komandující všechny kolem, poměrně zábavný, jenže tím to hasne. Langoš o něco později prorazil do rolí sympatických sígrů, což mu šlo mnohem lépe. Se zapomenutým Stanislavem Aubrechtem (obtloustlý vojín Maňas v Takovém praporu) jim to ještě ve dvojici fungovalo, ale byl zde děsné "ucho". Role ve filmech Proč?, Třetí patro a Copak je to za vojáka na něj teprve čekaly. A dívku, o kterou soupeřil, to byl snad vtip. To byla těžce hrozná Slovanka. Markéta Zinnerová si zřejmě myslela, že režisérovi Václavu Hudečkovi dodala vtipnou záležitost. Režisér a ani herci z toho nedokázali nic vtipného vyrazit. To je s podivem, protože Zinnerová psát scénáře uměla, tohle bylo značně prostoduché (představení). 4/10

    • 7.10.2017  18:42
    Steve Jobs (2015)
    *

    Každé nakousnuté Apple časem zhnědne. A tohle jablko mě solidně otrávilo nudou o třech dějstvích.Tohle byla slušná kašovitá hmota. O čem ten film vlastně byl? Steve Blowjobs se dvě hodiny dohaduje se svými spolupracovníky, co je pro něj a jeho zhola zbytečné produkty dobré. Dohaduje se s nimi ve třech různých údobích svého života, 1984, 1988, 1998, a všechna tato údobí se ničím neodlišují, jen jsou naprosto stejně nudná, užvaněná a absolutně ničím zajímavá. Blowjobs je arogantní, povýšenecký, panovačný, pedantický, hádavý, působí, že má periodu každý den. Divák jej nemohl obdivovat ani minutu. Nebýt soustředěného výkonu Michaela Fassbendera, film bych ani nedokoukal. Nebylo proč. Multimiliardář, jehož číslici jeho konta by leckdo neuměl ani napsat, a on řeší pár drobných, které pustil pro svoji "upytlačenou" dceru. S jeho prachama bych opíchal půl světa, pořádal pařby každý den, hrál do rána konzoli, prostě se bavil, on řešil hovna. Režie Dannyho Boyle je těžkým zklamáním. Film absolutně ničím neoživil, klidně jej mohl podepsat Alan Smithee, prostě k čemu dělat film o nedostudovaném géniovi, když už jeden takový existuje, s Ashtonem Kutcherem, který byl o něco záživnější. Navíc byl jeho představitel svému předobrazu podobný, Fassbender nebyl vůbec. Jedná se o nejhorší film Dannyho Boyle. Nikdy nechci o jeho nudném, nekompetentním počinu ani slyšet. Životopisy se pro něj nehodí. Zvláště ty o mužích, kteří mají v hlavě rovnice a logaritmy, které jsou normálním divákům vzdálené, a režisér je nijak a ničím nedokázal přiblížit. Ono to pramení i z toho, že Blowjobs neměl vůbec pozoruhodný život. 2/10

    • 7.10.2017  09:42
    Leatherface (2017)
    *****

    Nice to Meat you (to není překlep slovní hříčky a zároveň překladatelského oříšku v rámci češtiny, tenhle nápis je ve filmu k vidění u Sawyerovic farmy), aneb jak Leatherface ke své masce přišel. Moc by se jeho služby hodily na exekutorskou a soudcovskou verbež, která na lidech zcela legálně páchá mnohem větší zvěrstva, než která stihne Jede, moc milý a mimořádně charakterní klučík, budoucí Kožená tvářička, za devadesát minut, co trvá tenhle temný a vysoce pozitivní film. Samozřejmě, že se tenhle labilně vyrovnaný jedinec nechápe hned svého oblíbeného pracovního nástroje, jímž je vkusná a vůbec ne hlučná motorová pila, osvojíme si jeho bláznivé kousky na samém počátku jeho zářné dráhy, která vrcholila až v sedmdesátkách minulého století, tudíž se jedná o prequel, v němž je klučík v padesátkách poslán do polepšovny, u nás posíláme do "polepšoven" jen tatínky, a zásadně v komediálně laděných snímcích, následně se v ději posuneme o deset let později, kdy je Jede už starší, a po vzpouře pláchne z diagnosťáku do širých texaských plání, v nichž se konfrontuje se mstivým šerifem a jeho sborem. Vtip je v tom, že dlouho nevíme, kdo z těch tří uprchlých mladíků a jedné totální šílenky, co vzali na "výlet" jako rukojmí sličnou zdravotní pichničku, je právě Kožený ksichtíček, neboť během pobytu v léčebně došlo v rámci reformalizace k přejmenování všech chovanců ústavu. Takže se vydatně tipuje, pokud je to tlouštík Bud, k němuž to hodně svádí, je poměrně upozaděný. Horormani měli film jistě zakroužkovaný dlouho dopředu, a hnedle si poví, že z toho vyšlo poměrně krotké běsnění, budou i tací, kteří prohlásí, že dvojka řezníků Alexandre Bustillo a Julien Maury zůstala leccos dlužna své pověsti řezníků, a nepředvedla nic extra navíc, tedy hlavně to, co se od nich čekalo. Zbaběle pak mohou působit ty scény, v nichž se extrémní explicitnosti uhne kamerou. Kde jinde, než právě v takovém druhu filmu, mohli uplatnit licenci na jatka. Ovšem pozor, film i přes svůj relativně krotký naturel není vhodný pro kardiaky, pištící slečny z krásných Duckface selfie před zrcadlem a progelovanou sortu hošanů, ujíždějících na nezajímavých seriálech, jen aby byli zajímaví. Cast je zajímavý. Stephen Dorff, respektive jeho spravedlivý představitel zákona, je vystavěn tak, aby mu nebylo možné fandit, následně to patřičně schytá, což je u mě jedna z top scén. Nejlepší je omladina, zvláště šílenka Jessica Madsen se ukazuje v příjemně zvrhlém světle, ustrašená zdravotní sestřička Vanessa Grasse se filmem táhne jako nit, co odděluje dobro od zla. A určitě kvalitně se v roli matky blýskla Lili Taylor. Nutno napsat, že i přes originální pojetí (mnoha scén), neutuchající tempo a nemožnost, aby se mně takovéto filmy ohrály, co do drastičnosti nebyl pokořen spřízněný film z roku 2006, možná ani ten z roku 2013. Ale je to relativní. A je jen škoda, že se na těch předvolebních mítincích ke koblihám, perníkům a jiným poživatinám, nerozdávají také motorovky. Že bych to vzal z jedné vod(k)y načisto. Ještě že máme takové charakterní tvůrce, jakými jsou Alexandre Bustillo a Julien Maury, kteří udělají práci za nás tak, že se divák nažere a politik zůstane celý. 10/10

    • 5.10.2017  22:28
    Vabank (TV pořad) (2001)
    odpad!

    Taková neškodná finanční hra, která těžce nedávala smysl. Podíval jsem se letmo, když to jelo nedávno z archivu. A je s podivem, jaké šílenosti běžely tehdy na začátku milénia v telce. Vysokoškolsky vzdělaný Boura kýval na každou hovadinu, Mayerová nesměla u toho chybět. Zkusil jsem se naladit na náladu soutěže, nešlo to ani omylem. Ale ono v té době bylo všechno jinak. Mobily jak žehličky, méně internetu, tak se z nudy čekalo na tandem Boura/Mayerová jako na spasitele kudy z nudy. A určitě se našlo množství příznivců jejich humoru. Bral jsem je ještě v šíleném Rande, zde už nikoliv. 0/10

    • 5.10.2017  19:09
    Muzzikanti (2017)
    ****

    Zzahrajte mi tu moji! V hnusné fašizoidní zemi, kdy je jen otázkou času kdy budeme zotročeni, a bude nám z toho hodně pocitově EE(T) a kouřit budeme už jen "pékádéčka" v hospodských hajzlech, cigaretám totiž dávám rok, maximálně dva, ještě bych rád platil za vzduch, tak s tím něco udělejte, fungují takové filmy velmi útěšně a mají v sobě ždibec (rock n´rollové) svobody. Producent Petr Šiška (ve filmu si připsal roličku "sekuriťáka") dodal fajn balsám, k tomu dodal neotřelý námět i scénář, jen bych ho maličko pokáral za to, že do filmu nacpal vše, co jej v životě obklopuje. Krom toho, že je duší rocker, je také náměstkem ředitele Šlágr tv, což neopomenul, ve filmu je tak vedle rockového života k vidění i slyšení podřadná (pop) hudební produkce, folklor i jeho kamarádi (rodinný klan Leška Wronka, dcera, manželka a další). Já sice jsem hrdým fanouškem zmíněné hudební stanice, zásadně ji nepřepínám, v kroji trávím půl dne, hudební cd duo Jamaha zásadně skupuji už v předobjednávkách (ve filmu nás poctí také svojí přítomností), jenže film měl být hlavně oslavou staré rockerské slávy, tudíž se spojení rozdílných hudebních žánrů, mladých popových hvězdiček, přítomnost Jarka Nohavici, mladé i staré rockové krve, nemálo ve filmu mele. A hlavní výtka směřuje rozhodně k tomu, že pokud se jedná o hudební film, neměl by za jejich protagonisty zpívat někdo jiný. Za Patrika Děrgela zpívá Peter Cmorik (ve filmu dostal i menší roli), zpívá v češtině, slovenský akcent je však znát, Pavla Kříže hlasově jistil Roman Izzi Izaiáš, Michalinu Olszansku nadabovala Hana Vagnerová, nazpívala Marta Jandová. Pokud ve scénáři k českému filmu má být lascivní scéna a role plná sexuality, režiséři se budou obracet na služby Michaliny Olszanske, které od dob role Olgy Hepnarové chybí v jejím filmovém sexuálním rejstříku už jen felace, ve filmu byla výrazná, odpustil bych si ten její piercing v nosní přepážce. Hned to vylepším tím, že se jedná o nejlepší film Dušana Rapoše od dob Fontány pre Zuzanu, možná i nejlepší vůbec, z vizuálního hlediska určitě, ten po letech zaznamenal režijní comeback, který má zajímavě provázané postavy, dobrou hudební složku a manželský přívěsek v podobě hvězdy jeho filmů, kdysi sličné Evy Vejmělkové. Děrgel není herecké kopyto, nehrál by určitě v ND, jeho kytarista a frontman Robin by už potřeboval se svojí kapelou hudebně prorazit i vyrazit z prostorů zkušebny, tudíž přistoupí na nabídku slizkého zpěváka s uměleckým pseudonymem Majkl Boss (Martin Dejdar), který by zase potřeboval oživit svoji upadlou hudební dráhu, uspořádat společné koncertní turné. Oba se dají pod producentská křídla brutálně přísného producenta Schwartze (Maroš Kramár) a odjedou do hudebního kempu v horách, který se svojí přítelkyní (Michalina Olszanska) provozuje rocker tělem i duší Izzi (Pavel Kříž s šílenou image), co svoji hudební kariéru dávno pověsil na hřebík, ale jako jeden z mála pamatuje zlaté časy rock n´rollu, autonehoda, o níž se moc nedozvíme, na něm ale zanechala psychické následky. A následně se vrší podrazy, intriky, milostná vzplanutí, fetiš sex, hudební čísla, komediální i tragikomické i vyloženě smutné scény. Tvůrci nacpali do filmu komixové malůvky ala Saudek, to už trochu bylo moc, ale také celebrity, které budou mít komické výstupy - Mareš s Hezuckým jako policisté, Jakub Kohák jako německý parašutista, bohužel jejich výstupům chybí vtipná pointa, když už nic jiného, aby se dalo prohlásit, že ve filmu nebyli zbytečně. Okatý Product Placement jistily pánské obleky. A nevyšel comeback "četařky Babinčákové", zradilo ji špatné předabování Jitkou Smutnou. Ve výsledku se jedná o pohodový počin, ne vždy kompaktní, kterému by prospěly kosmetické úpravy, ale svoje hudební myšlenky předal schopně. 7/10

    • 4.10.2017  21:23
    Dead Awake (2016)
    ***

    Spánková paralýza je vědecky podložený jev, o němž si tvůrci (jen zběžně) přečetli dostupné materiály, a nějakým způsobem je toto téma uchvátilo. I přes jejich fascinaci jim následně připadalo, že udělat stominutový film na téma odborné přednášky, je v podstatě pro hororové účely nepřijatelné, tudíž se vydali cestou Noční můry v Elm Street, Kruhu a Insidious. A rovnou všechny tři jmenované filmy vykradli. Tenhle filmový lup se ale neproměnil ve zlaté hororové kamení, je to jen levná "bižu", která neoslní. Ve skutečnosti člověk určitě může zemřít ve spánku, nebude za tím ale vždy spánková paralýza, jak se nám tenhle film snaží vehementně namluvit. Jako hlavní doplněk tohoto jevu, či spíše diváckou atrakci, autoři zvolili škaredou babiznu, která bezprostředně, co se spící osoba dostane do stavu paralýzy, své oběti škrtí a likviduje. Babka vypadala vtipně, film s ní nabyl na energii, jinak ale záživnost, napětí i strašidelná atmosféra, na kterou film evidentně cílil, znatelně zaostávala za očekáváním, v horším případě scházela úplně. Zlá bábrle kde se vzala, tu se vzala, její původ by patrně nerozkryl ani kapitán Exner, z filmu jsem pochopil, že trpí extra dlouhověkostí. Herecké výkony bych ani nenazýval herectvím. Jeden herec katastrofálnější než druhý. Všem hrůzám vévodila herecky strašná Jocelin Donahue v připitomělé dvojroli jednovaječných sester Kate/Beth. K zapamatování byl snad jen Jesse Borrego, jehož "vědec" byl jevem natolik polapen, uhranut a fascinován, až mě jeho (pa)vědecké analýzy bavily. Vousáč Jesse Bradford byl rád že je rád. Gore momenty na nule. Objevil jsem i menší chybky ve filmu: oběť spí a má v pokoji rozsvíceno, v pokoji zesnulé oběti hraje hudební věž, nikdo tam ale předtím nebyl, stižená oběť dokonale do detailu nakreslí do deníčku démona, který ji ve spánku pronásleduje, nad takovou kresbou by i Burian s Bornem bledli závistí a odevzdali skicáky Knižákovi, já osobně bych po probuzení nenakreslil ani čárku. Finální část je nejhutnějším úsekem filmu. Po ní si ale režisér neodpustil tradiční poslední "céčkový" záběr filmu. A film končí coby průměrná trotlovina. Neotřelé téma, mající určitý slibný potenciál, uchopil v minulosti málo vytížený režisér Phillip Guzman hodně volně. Škoda. Mělo se na tom zapracovat. 5/10

    • 3.10.2017  22:28
    Crash Pad (2017)
    ***

    Domhnall Gleeson je slušný exot, který utáhne film i na vlnách slabého scénáře a režie, které chybí nějaký zásadní vrchol. Hraje v podstatě outsidera, zoufalce a beznadějného romantika, který evrydej dokáže sjíždět na videu seriál Dawsonův svět. Nyní ale jeho srdce přetéká žalem poté, co jej odvrhla starší milenka (Christina Applegate), do které se po jediné strávené noci zamiloval. Ta se hájí tím, že šlo jen o jednorázovku, aby se pomstila svému (domněle) záletnému manželovi (Thomas Haden Church), který ji po patnáctiletém manželství nevěnuje dostatečnou pozornost. Stensland po tomto zjištění propadne naprosté hysterii. A do toho přijde o práci, spolubydlícího a tím také o veškeré zdroje příjmu. K velkému překvapení bude pro něj spásou manžel paničky, bohatý právník, který se s ním spřátelí, nastěhuje se k němu, bude mu platit účty a dostane ho do víru nočního života. A to ho chtěl původně zabít. Pomstít se své ženě bude chtít také on, ale jiným způsobem, než je její fyzická likvidace. Nenechte se šálit, nejedná se vůbec o černou komedii, i když se to tak může jevit. Je to pořádně ukecaná "jenom" komedie, která je prostá třeskutých gagů, které jí tvůrci zapomněli napsat. A to je obrovská škoda. Zrzek Domhnall Gleeson má značné komické střevo, čímž chybějící gagy dovedně tahá až z paty. I zbylá trojice tvořená z Thomase Hadena Churcha, Christiny Applegate a Niny Dobrev by ráda přidala pár polínek do komediálního ohně, jenže scenárista jim je nenasekal, takže není kde brát. Pořád čekáte, kdy se to komediálně i vztahově už konečně rozběhne, a ono pořád nic. Gleeson s Churchem jdou večer co večer do barů i na kampus balit ženské a chlastat ve velkém, čekáte zábavné i sexy trapasy, kupodivu prázdno, pusto. Film postupně zabředne do kolovrátkového rázu, který nemá jedinou vrcholnou scénu. Nina Dobrev, kvůli níž jsem si film dal, je v něm dohromady tak deset minut. Jaký mám z filmu výsledný dojem? Vesměs se jedná o sympatický počin, kvalitně herecky obložený, režijně Kevin Tent nepropadl, i když je v branži známějším ze své profese kvalitního střihače, málo se snažil scénář, respektive málo zkušený scenárista Jeremy Catalino, ten maximálně umožnil postavám, aby vztahy mezi nimi byly celkem neotřelé, jenže se nějakého dějového vývoje či propletence nedočkáme. Závěr je fádní, absolutně bez nápadu. Výtečným hercům se podařilo korigovat slabiny scénáře, na extra bodové hodnocení tenhle film prostě nemá. Ale moc jsem si přál, aby na ně dosáhl, už jen za ty herce, kteří odvedli na snímku maximum. 6/10

    • 3.10.2017  14:16

    Nalijte mně do žil stupiditu současných tvůrců krimi seriálů. Chci se jí opájet. Jen ji do mě perte. Kdepak kokeš, herák, nejlepší je fetovat stupiditu. Hele, nic vás to nestojí, jen trochu elektřiny, co napájí televizi, zdraví to taky neohrožuje a v podstatě vám stupidita dává křídla. Pár pondělních šlehnutí a je z vás závislák. Řekl jsem si, že Specialisty ještě odepisovat nebudu a že to s nimi ještě zkusím. To byla koňská dávka, to vám povím. Nejdřív jsem trochu měnil barvy, hodil jsem třepot i klepot sanic na gauči, ovšem náhle přišla úleva. Droga Stupidka začala účinkovat. Žádná diskotéková droga, nýbrž televizní. Chápejte, že děj epizody vám nejsem schopen odvyprávět, ani kdybyste mě násilím odvlekli na fesťák v Las Vegas, kde se tančí v dešti kulek. Ovšem rozuzlení epizody už jsem pochytil. Štáfek, nejhustější ze všech kriminalistů, objevil předmět doličný v rozmrazené lednici. A nyní následuje hádanka, co ten kluk šikovná a obrovský herecký talent současnosti v té lednici objevil: a) máslo za 10 Kč, b) vejce z Polska, c) nůž v igelitu. Ano, c je správně. Ale pozor, to není všechno. Tento vysoce sympatický mladý muž nachází další předmět doličný, nepřekvapivě je to nůž číslo 2. Ale teď se podržte, kde jej objevil tento herec, u něhož se divím, že nemá polici plnou cen za nej herecké výkony. V kleci s kanárkem!!! Toho večera jsem padl znaven na gauč s pocitem dobře nafetovaného diváka. Na body to ale přece jen ještě není. 0/10

    • 3.10.2017  13:32
    Trezor (2017)
    ***

    Důkaz toho, že dobře zvolený song udělá za režiséra polovinu práce. Režijní nadhled, výrazovost a dramaturgická pospolitost už mu můžou být buřt. Můžou, ale neměly by. Vzniklo tak neforemné dílo, inklinující k nablblým slátaninám. Je vykradena banka. Kde, kdy a proč je vedlejší, prakticky na tom nezáleží. Pětici lupičů, z nichž tři jsou sourozenci, se ale dostane hubeného lupu, s čímž se samozřejmě nehodlají spokojit. Následně se jeden zaměstnanec banky upomene, toho hraje James Franco, že je zde ještě trezor, v němž je uložený balík peněz. Jenže kolem něj krouží duch lupiče, který banku vykradl v osmdesátých letech minulého století, což samozřejmě už lupičům nesdělí. Od té chvíle se roztočí kolotoč plný duchaplných duchů. V úvodních titulcích, které značně navnadí, můžeme v retrospektivní koláži sledovat inkriminovanou dávnou bankovní loupež. Doporučuji tuto koláž bedlivě studovat, neb je v ní ukryta pointa celého vyprávění. Do toho zní matka všech hitů Crimson & amp;Clover, v naprosto úžasné verzi, která ve filmu nezní jen tak. A když to tak vezmu, jedná se absolutně o nejvýraznější a nejzapamatovatelnější vjem z celého filmu. Režisér a současně i autor scénáře Dan Bush nemá příliš výrazný režijní rukopis, smíchal dva žánry k sobě, což sice není úplná zrada, nicméně s poslabší režií se mu z toho nepodařilo vyrazit nic extra. Když pominu disproporční údaj, že banka disponuje jen jakýmisi "drobáky", stejně je zde těch nesmyslů poměrně dost. Hororovým fandům, libujícím si v gore, přinese film velké zklamání. Úmrtí jsou vidět jen prostřednictvím kamerového záznamu, ke všemu jsou značně krotká. James Franco a jeho kariérní propad. No co, srát na Oscary. Víc nemám, co bych dodal. A jedná se spíše o vedlejší roli. Z castu zaujme jen Francesca Eastwood, její tatík Clint na ni zadělal v 93, přišít oči k sobě a je dobrá. Známých herců je ve filmu víc, Taryn Manning notně zestárla, Clifton Collins jako představitel zákona přijatelný. V celkovém vyznění mě film moc nezaujal. Když už se vymanil z jakési křeče prostřednictvím pointy ve stylu "Obvyklého podezřelého", přišel příšerně "céčkový" závěr, který mě utvrdil, že to film na extra známky nevytáhne. A to může být za ně rád. 6/10

    • 2.10.2017  16:15
    Applikace (TV pořad) (2014)
    odpad!

    A dejte pokoj s takovými pořady. Já mám telefon ještě s číselníkem. Kdepak Smaltfoun, či co je to za bazmek. Já žádné inovace nechci, mně stačí, co mám. Pro mě je to zcela neužitečný pořad. Mladým se může hodit, dokonce i novou slečnu moderátorku mají, fešná je. Ale nákupy, vaření za mě neudělá a uhlí za mě nenanosí. Co já bych s takovou dělal. Já už jiný nebudu. Kdyby žila Hortenzie Šukátková, tak pro ty případy mám stále pevnou linku. Čekám, že zavolá. Již 70 let nezavolala. Na stráni jsme spolu zamlada dováděli, vysvlečení donaha a než jsme se domilovali, všechno oblečení vyšlo z módy. Panečku, to byly krásné časy, to už vy mladí nemůžete pamatovat. Ty mobily, ty nesmyslné krabičky vám úplně dopletly hlavy. Já vám dám aplikace! Sličná moderátorka mně sice moji Hortenzii připomíná, ale Maruška byla menší, kozatější a chlupatější. Podepsán Alois Lajblíček, penzista, 90 let. 0/10

    • 2.10.2017  00:40
    Fergie - Save It Til Morning (hudební videoklip) (2017)
    ****

    Hele, Fergie, manželství ti nevyšlo. Konečně jsi pochopila, že je to přežitek, koneckonců takových Duhamelů máš na každém stydkém pysku nejméně deset. Jde hlavně o to, že po těch černobílých utrejchách, nedůstojných tvému talentu, jsi přeřadila páku na příjemnou romantiku. Doufám, že víš, jaký herec hostuje v tvém klipu. Ano, je to Jay Hernandez, který jako zázrakem přežil mučení v Hostelu. No vidíš, už tě tam objíždí v posteli. Tak si to ujasníme. Holka, už nebudeš ani mladší a ani krásnější, čtyřicítku horečku už ti nikdo nesklepe, ani doktor House. Ale vidíš, že když se ti občas ještě vrátí po kozlíku lékařském perioda, tak se umíš romanticky rozněžnit. A klip k poslouchatelnému songu se vizuálně povedl. 8/10

<< předchozí 1 2 3 4 41 82 122 162
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace