kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

    • 21.1.2009  08:17

    Mladý poručík Heath Ledger, potomek starého vojenského rodu, se odmítne postavit do čela svého pluku a způsobí poprask. Otec ho zavrhne, milovaná snoubenka opustí a kamarádi dají najevo své pohrdání symbolickým pírky hanby. Jenže netuší, že brzy budou jeho statečnost potřebovat, aby je zachránil před jistou smrtí. Dobrodružně laděnému příběhu vévodí Heath Ledger, ale i režijně si nevede špatně Shekhar Kapur. Film mě nenudil a klidně se mu dá dát vyšší hodnocení, ale působil na mě tak nějak naivně a v závěru docela rozvlekle. V mírně nadprůměrném levelu mu to sedí lépe, než jako výjimečný film.

    • 11.2.2009  13:09

    Charles, zatvrzelý starý mládenec s pověstí sukničkáře, se na jedné z četných svateb na které s oblibou chodí, seznámí s mladou Američankou Carií. Dívka jej okouzlí na první pohled a zdá se, že ani on jí není lhostejný. Bylo by to tak prosté, kdyby spolu začali chodit a jedna z příštích svateb byla ta jejich.Jenže život nebývá přímočarý. Do dneška jsem nepochopil v čem je tahle komedie tak dobrá podle zdejších hodnocení. Vydařených gagů je v ní pomálu, dost nudí a Hugh Grant celou dobu citelně přehrává a nějak nepasuje ke schopně hrající Andie MacDowell. Dobrá skladba od Wet Wet Wet -Love is around je sice záchranou a do jisté míry film proslavila, ale to je asi tak všechno. Dvakrát už to vidět nemusím. Mé hodnocení: 40%

    • 28.8.2013  07:22

    Ve čtřiceti život nekončí, ale nepříliš spokojenému manželskému páru Debbie a Petovi to tak připadá, a nejraději by s tímto věkem nadobro sekli. Debbie si svůj věk nechce připustit, svoje datum narození by nejraději vymazala z kalendáře, jen aby si vedle svého manžela, jehož oslava čtyřicátin je za dveřmi a dvou dcer, nepřipadala stará. S počáteční manželskou krizí se jim sype na hlavu jeden problém za druhým, jako manželovo krachující hudební vydavatelství, krádež peněz z Debbiina butiku, reálná hrozba prodeje domu, rozmazlená starší dcera a také nečekané těhotenství v rizikovém věku. Jak se s tím vším manželé popasují v hořké komedii specialisty na tento žánr Judda Apatowa, už dál prozrazovat nebudu, ale rovnou předesílám, že film nemá příliš ohromující dějovou linii, ale baví v jednotlivostech, v břitkých dialozích a herci poměrně dobře vystihli afektovanost svých postav. Pro příznivce Megan Fox mám dobrou a špatnou zprávu. Špatná je, že je jí věnováno málo scén a dobrá je, že jí to v nich moc sluší, at už je v převlékací kabince anebo v bikinách u bazénu, ačkoliv jí ani Apatow nedonutil, aby se svlékla. O něco úspěšnější byl u její kolegyně Leslie Mann, která předvede své odhalené poprsí. Přes dvě hodiny jsou na film se sebelepšími dialogy a kvalitně odehranými scénami porušující veskrze rodinná tabu přece jen trochu moc. Je škoda, že když už film šikovně rozostřel manželské vztahy i vztahy kolem něj, si nedal větší práci to stejně provokativně a bez skrupulí dotáhnout až do konce, protože přece jen fádnost smiřitelného závěru měla daleko do předchozích zábavných eskapád a slovních přestřelek. Do projekce filmu jsem se moc nehrnul, ale jeho pojetí mě, i přes celkem přepálenou stopáž, bavilo. A po jeho zhlédnutí už budu bezpečně vědět, že čtyřicítka dělí lidský věk na jakési dvě pomyslné poloviny, a to lepší začíná až po ní, i když je většina z toho věku rozhozená. Mé hodnocení: 80%

    • 5.8.2013  15:47

    No tak tohle byl opravdu děs běs. Čtyřlístek byl svého času výjimečný český comics, jehož invencí nabité příběhy se četly jedním dechem. Unikátní kreslené příběhy pana Němečka a paní Štíplové oslovily generaci malých i velkých čtenářů a časopisy rychle mizely z pultů trafik. Ovšem co s tímhle materiálem udělal pan Žabka a spol., je opravdu unikum. Odporná animace, která by stěží konkurovala animovaným filmům ze sedmdesátých let a prasácký a totálně nehodící se dabing (netušil jsem, jak Ivan Trojan může mít odporný hlas a Tereza Bebarová je hlasově "stará"na dabování Fifinky). Milí tvůrci, ale já jsem nechtěl jít nakupovat do supermarketu, že jste do každého druhého záběru cpali reklamu na žrádlo. Hrdinové nesmrtelného sešitového comicsu tak byli prakticky popraveni, jen co vešli na plátna kin. Diváci, kteří éru Čtyřlístků nezažili, museli být obrovsky zklamáni tím, co viděli, a jistě už by se na eventuální další díl do kin nehrnuli. Katastrofa. 0%

    • 14.8.2014  06:29
    Čupakabra (TV film) (2013)
    **

    Céčkové balení zaručeno. Ostřílený a dva roky ovdovělý protidrogový agent Carlos už zažil ve své bohaté kariéře ledacos a jen tak ho něco nepřekvapí. Ale ani ve snu by ho nenapadlo, že bude ve svém texaském rajonu nahánět krvelačná mýtická stvoření jménem Chupacabra. A to s pomocí party delikventů se kterými se stýká jeho nezvedený, pubertální syn. Terry Ingram si nechtěl připustit, že jeho filmy nemají valnou kvalitu a opět z jakéhosi nesoudného přesvědčení (vy)vrhl další výplod s tragickým Erikem Estradem v hlavní roli. To je vám tedy případ. V tomhle filmu klidně všichni mohli hrát zadarmo, protože nikdo si žádnou výplatní pásku nezasloužil. Estrada se svojí vervou budil smích a chtěl to hrát na charisma. Když se však na motorce oděný v kůži zjevil v záběru za nímž se skvěla krajina ubíhající ze zadní projekce, vypadalo to legračně. Krvelačných monster bylo sice dost, ale jejich zakomponování do obrazu bylo na současné (i televizní) poměry hodně přisprostlé. O to horší, že záběrů s nimi byla pěkná porce. Chupacakabru bych zde v tomto ztvárnění připodobnil k zmutovanému psu. Horor si na kecy moc nepotrpěl a vřítil se po hlavě do akční jízdy bez rozpočtu v němž byl k vidění do sebe zahleděný Estrada, pár kriminálních týpků a dvě agentky a řada trikově mizerných monster. Nešetřilo se malinovkou zakoupenou těsně před natáčením v místním supermarketu a ta byla rozlévána na hektolitry po place, aby to vypadalo zatraceně brutálně. Ingram však nedodal režijní stylovost a není pomalu scény, která by byla poutavá anebo jakkoliv napínavá. A filmu chyběl rovněž nadhled. Bral se snad až příliš vážně. Zbyla tedy především akční jízda s několika překvapivě funkčními nápady, která (nechtěně) pobaví na vlastní nízký účet diváky mající v oblibě filmy kategorie C a níže. Ve své kategorii se film s tristní trikovou stránkou a adekvátním hereckým obsazením neztratí. Doporučení však tomuhle výplachově splachovacímu horůrku určitě nedávám velká. Mé hodnocení: 40%

    • 28.8.2013  15:33
    Čáryfuk (TV seriál) (1970)
    **

    Nemusím umolusaný smradlavce ze středověku. A tenhle byl navíc žvanivý pošuk s nechutnou ropuchou. Obrazová kvalita katastrofa. Neostrý, zrnitý obraz u kterého asi zapomněli na proces úpravy. Několik epizod bylo koukatelných kvůli dobré skladbě vyprávění a dobře nastavanému tempu i když nebylo nijak překotné, ale umírněné a dabing hlavní postavy se také povedl. Jenže ten seriál mně prostě nic nedal. Jen se podívat a zapomenout na nějakého nenavoněného otrapu co tam kouzlil se svými lektvary i když své kolegy Geoffrey Bayldon jednoznačně přehrál. Nechápu ale jak tohle někdo může nazvat kultovním. Obyčejné, fádně zrežírované a s velkými technickými nedostatky. A s nezapomenutelnou postavou jejíž smradlavost sálala i přes televizní obrazovku. Pokud vám schází smrad můžete jít čuchat nevysypané kontejnery, zpocený holky v tramvajích anebo bezdomovce na "nádru" a tenhle stařičký seriál z dob "komančů" s klidem vynechat. Mé hodnocení: 40%

    • 18.6.2015  13:36
    Čínská čtvrť (1974)
    odpad!

    Vžiúúú, vžiúúúú (zvuk sanitky). Ze sanitky vystoupí doktor Jandera a následně se mě ptá, co mě bolí. "Hovno je mně, ty píčo", nevrle odpovídám. Jandera vlídně namítne: "Jsme mimo rajón, pane, tohle je Čínská čtvrť." "To vím, i bez tebe, ty vymrdanče v kuchařským plášti," zahřímám povýšeně. Náhle si všimne, že krvácím ve spodní části. Hledá obvaz a ptá se, co je to za zranění. "Ty kundo z jablek, přiskřípl jsem si čuráka do dveří, foukl vítr, byl postavený a schytal to, ale potřebuji náplast na ksicht, rozumíš?!!!" Doktor v rozpacích hledá náplast, podává mně ji a udiveně se ptá, proč ji chci na obličej, když ho mám bez šrámů. "To si jenom myslíš, mrdko béžová! Mám smrtelný zranění na nose, Nicholson, kurva, to jsi v životě neslyšel o tom dechberoucím filmu Čínská čtvrť, který změnil kinematografii?!!!" "Omlouvám se, ale ne, nám pouštěli za komunistů jiné filmy," odpoví zklamaně doktor a odjíždí. Zvedám se z lavičky, je noc. Před sebou mám cestu brněnským Bronxem. Za pár minut poznám, co je to mít cigána na zádech a v krku. To mně žádný film nemůže plnohodnotně nahradit. 0%

    • 23.5.2012  13:18

    Nikdy jsem s tímto filmem plně nesoucítil, ačkoliv právě projevy náklonnosti jsou zapotřebí k robotovi, který po zkratu ožije. Badham je režisér, od kterého dneska film neuvidíte, a před nímž všechna studia zavřela dávno dveře. Nebyl to ale chlapík bez talentu. V počátku své kariéry a zejména tímto filmem chtěl jít ve stopách příjemné rodinné podívané v komediální poloze se (ne)zanedbatelnými scifi prvky. Tenhle film je natočený velmi schopně, ale na rozdíl od všech těch Spielbergů, Zemeckisů, Danteů a dalších, není Badhamův styl tak propracovaný a to, co je nudné, je v jeho provedení opravdu nudné. Tady na své slavné vzory nedosáhl, i když moc chtěl. Film nedisponuje žádným velkým hereckým jménem, pokud nepočítám Steva Guttenberga, který patřil k těm hodně obsazovaným hercům v osmdesátých letech. Jinak množství momentů je komických, množství mile dojemných a to se střídá až do závěru.To mně přišlo stereotypní. Typická ukázka rodinné filmové zábavy osmdesátých let, ze které moderní divák nebude až tak vyjevený, ale výrazně nespokojený by taky neměl být. Robot se totiž oblíbit dá a sympatie si získá. Jiná věc je, že film v podstatě diváka citově vydírá. 60%

    • 26.11.2010  14:05
    Ďábel (2010)
    **

    Docela zklamání. Co se jevilo z traileru jako bomba horor, je ve skutečnosti ten nejobyčenější hororový (pod)průměr. Už výchozí situace, ve které uvízne šest lidí ve výtahu, nebyla nijak originální, ale šlo o to, jak s ní budou tvůrci pracovat. Originální byl nápad, že jeden z těch šesti bude Ďábel v lidské podobě. Výtaháři si dávají na čas, hasiči jsou ještě neschopnější se dostat k uvězněným pasažérům a divákovi nezbývá, než si nudné chvíle krátit tipováním, kdo je tedy ve výtahu onen Satan, ale já ho odhalil, už když zmíněná šestice lidí do inkriminovaného výtahu nastupovala, a i když tento horor diváka intenzivně mate tím, že ve chvíli, kdy dojde k vraždě, světlo v kabině výtahu zabliká, nebo úplně zhasne, tak na mě si nepřišel a vše jsem prokoukl. Pokud jde o Satana, tak z něho vůbec nešel strach a byl celkem k smíchu, a když se nepodělám při jeho zlověstných hrozbách strachem, tak co je to za Satana?! V tomto ohledu film selhal. Napětí a psychologickou kresbu uvízlých postav tento horor evidentně neměl v plánu, ale oproti tomu úvodní titulky se zlověstnou hudbou a kamerou snímající město Philadelphie vzhůru nohama, neměly chybu a následné pohrávání se symbolickým číslem 6 nepostrádalo punc něčeho velmi tajemného, které ovšem se závěrečným trapným odhalením, vzalo za své. Autorem námětu je M.Night Shyamalan, a když je v titulcích uvedeno jeho jméno, je nutné počítat s propracovanou závěrečnou pointou, ale tady to nehrozí. Závěrečné detektivovo odpuštění muži, který způsobil nehodu, při které zemřela vyšetřovatelova žena i dítě, snad ani nebylo myšleno vážně. A pokud tento nepropracovaný horor, který počítá s divákovou naivitou, nebudete brát moc vážně, je docela možné, že se pobavíte. 40%

    • 19.1.2009  17:32

    Absolventka práv Andrea Sachsová nastupuje na místo asistentky do redakce modního časopisu. Zpočátku jí vše připadá jako zlý sen: nikoho nezná, nic nestíhá, pokud se jí něco podaří, šéfová zůstává chladná. A pokud něco zkazí, dostane vynadáno. Šéfka, ale potřebuje, aby jí byla kdykoliv k dispozici, a tak Andrea začíná zanedbávat své přátele. Zato se seznamuje s ikonami ze světa mody. Je sice fajn, že se ve filmu sešly hvězdy Meryl Streep a Anne Hathaway, a bez nich si to nedovedu představit, ale na to ostatní se jaksi pozapomnělo. Příběh je absolutně nedotažený, a ba co víc, pěkně nudný a intriky jsou mně tam tak protivné, že jsem nedokázal sympatitovat se žádnou z představitelek. Tohle byl povrchní film a nezanechal na mě žádný velký dojem. Mé hodnocení: 40%

    • 6.2.2009  16:36

    Nepovedený horor,který má slibné obsazení, které se ovšem po většinu filmu tváří jakoby sem zavítalo nedopatřením. Kaminski si prostě chtěl vyzkoušet režii a nedopadlo to dobře. Janusz Kaminski je sice dobrý kameraman, ale rozhodně není dobrý režisér a výsledek se mu rozpadl pod rukama. Výsledkem je trapný horor, který vyděsí ale jinak než původně chtěl.

    • 23.2.2012  11:36

    Další vymítání démonů z těl a jejich přesunování do jiných těl. A velmi razantní až strašidelné. Navíc nejlepší film, který jsem doposud na tohle téma viděl. Mladá dívka Isabella přijíždí do Říma natočit dokument o své matce, která před dvaceti lety při procesu vymítání zabila tři členy církve. Soudem byla prohlášena za psychicky nezpůsobilou a umístěna do psychiatrické léčebny. Její dcera se pokouší zjistit spolu s dokumentaristou a ostatními kněžími okolnosti kolem jejího případu, který je i po tolika letech obestřen záhadou a nejasnými fakty. Nikdo neví, zda je žena skutečně posedlá dáblem nebo trpí duševní chorobou. A já jako divák budu svědkem snad nejpůsobivějšího vymítání dábla z nepřirozeně zkrouceného těla dívky, jejíž lože raději bylo umístěno do sklepa, jaké jsem viděl. A to nebylo všechno. Film nemá dlouhou stopáž, a tak až na pár keců do kamery, se ve filmu pořád něco dělo. Padaly zajímavé teze a úvahy na téma exorcismu, které v jiných filmech na podobné téma rozhodně nezazněly. Jako pseudodokument to přišlo ve svém žánru s něčím nářezovým a to v subžánru found- footage bývá zřídkavé. Kamera byla sice na mnoha místech přestřeleně autentická, ale jak film postupoval kupředu, přestal jsem její třes a "nekvalitu" vnímat. V závěru jsem měl pocit sugesce, že se nejedná o podvrh, tak silný, že jsem dokonce chtěl zabrousit na webovou stránku, o které je v závěru filmu informace, zda náhodou opravdu neexistuje. Neudělal jsem to, a tak ve mně zůstaly příjemné pochyby o pravosti právě viděného. A tak to asi autoři filmu zamýšleli. Mimochodem, Exorcista a jim podobné bláboly posílám po tomhle do odpadu, a jen mě utvrdily, jak trapné filmy to jsou. 100%

    • 1.4.2013  15:05

    Střední škole vládne parta krásných a sebevědomých dívek. Courtney, Julie, Marcie a Liz, která ovládá ostatní kombinací krásy,sexu a zastrašování. Jen Liz spolužáky neopovrhuje a je jediná, kdo dokáže udržet na uzdě vůdkyni party Courtney, ale také jediná, kdo může ohrozit její naděje na titul školní královny krásy. K nečekanému zvratu dojde, když Courtney vymyslí, jak zpestřit Liz sedmnácté narozeniny. Ale vtípek může skončit až tragicky. Jak se říká hračky plačky a co vypadalo zpočátku jen jako takový ostřejší žertík, se jeho autorkám posléze moc nevyplatí a budou za něj pykat. Film bych ovšem tímto neházel do kategorie horor, protože do něj má svým pojetím film daleko. Osciluje spíše mezi thrillerem a černou komedií, ale ani jeden z těchto dvou žánrů nedokáže plnokrevně naplnit. Podle mě bylo celkově zaděláno navíc, protože se z toho mohla vyloupnout solidní psycho jízda. O všechny zmíněné žánry se film jen otře a pak nakonec vyměkne a nepostará se o nějaké velké překvapení. Půvabné herečky se však postarají spolu s několika dalšími aspekty o poměrně dobrou masáž nejen filmového vnímání a smyslů. Mé hodnocení: 60%

    • 16.2.2009  23:01

    Cynický ředitel chlepecké internátní školy Guy Baran je manželem bývalé jeptišky Mii a milencem přísné učitelky Nicole Hornetové. Ženy spolu uzavřou spojenectví, a když Nicole přesvědčí Miu, aby sadistického muže zavraždily, vymyslí plán.Vylákají ho do Nicoliina domu v Pittsburghu, kde ho Mia pomocí alkoholu a uspávadla omámí, a pak ho společně utopí ve vaně. Tělo převezou na pozemek školy a hodí ho do bazénu, zaneseného listím. když všaž další den zahradník na příkaz bazén vypustí, ukáže se, že mrtvola zmizela. Místo toho se objeví fotografie, na nichž je Guy a také obě ženy, jak vynášejí koš z domu. Podle Nicol je někdo viděl a teď je bude chtít vydírat. O případ se začne zajímat inspektorka Vogelová, která chce Mii pomoci a pustí se do pátrání. Zcela nečekaně se Mia ocitne tváří v tvář mrtvému manželovi, který se před ní vztyčí z vany, a dostane srdeční záchvat. Plán milenců, kteří se chtěli zbavit nepohodlné manželky, se zřejmě zdařil. Jenže vzápětí zmizí Miino tělo. A tak je tenhle thriller pěkně zamotaný, nepředvídatelný, Sharon Stone to v něm sekne a má to grády. 70%

    • 6.5.2016  15:45

    Mám na péru divný útvar! Kurva, lidi, mám na péru fakt útvar, ze kterého se mně klubou rohy, do koulí se mně dobývá Stalin, a jakýsi obrýlený vědec posílá moje semeno na rozbor. Ano, už je to tak, jsou to neomylné známky posednutí Bertíkem. A jak známo, s čerty nejsou žerty. Jsem přesvědčený, že "cenami ověnčený scenárista "Chris Sparling, svůj blábol o posednuté ženě směřoval do kontroverze a popletl si nejspíše žánry. Narazil docela pekelně. Film divákům rádoby autentickou formou předkládá, že skutečně v sedmdesátých letech bylo možné do výzkumné laboratoře zavírat jedince s parapsychologickými schopnostmi. A vlastně celý film je sestaven z koláže dochovaného archívního materiálu, který zachycuje, jak se vydra Rya Kihlstedt kroutí a svíjí připoutaná na židli a občas z jejího hrdla promlouvá mocný death metalový hlas. Film působí postupem času značně úsměvně. Erudovaní vědci nahlas a s vážnou tváří pronášejí neuvěřitelné hlody, které by rozhodně nedělaly ostudu sérii Scary Movie. Jejich spiklenecké teorie, jak nejlépe využít služeb vrásčité ženy, se opírají o zápichy čítající politickou špionáž, ovládání myslí tehdejších předních vlivných státníků, až si divák musel ten horor domýšlet. Neustálé střídání pozůstalých současníků, vyjadřujících své postřehy z dřívějška na kameru, s dobově instruovanými záběry do osvícených sedmdesátých let, bylo značně otravné. Od televizně natočené Bytosti z hlubin, jsem s Rya Kihlstedt neviděl žádný jiný film, což už je pěkná řádka filmových let. Celkem jsem se poděsil, jak se ze sexy děvy za těch patnáct let proměnila v asexuální megeru, která se k filmu hodí maximálně tak na zametání placu. Film tím správným směrem funguje jen velmi zřídka. Ke konci jsem měl pocit, že dokonce vykazuje i nějaké to tajemno, jenže už bylo dost pozdě na zlepšení. Chtěl bych-li se podívat na záhadné a nevysvětlitelné okolnosti ďáblem posednuté ženštiny z výzkumného ústavu Atticus, volil bych nefalšovaný dokument, v případě jeho existence. Tohle bylo na horor slabé, nedostačující, na kontroverzní film málo průrazné. Výprava ovšem nebyla k zahození, celkem zdatně evokovala sedmdesátkový dobový interiér "výzkumáku". Na víc pochval to už ale nebude. Buď to byla blábolivá šeď, bez patřičně hororových ingrediencí, nebo se to posunulo do takového nechtěně absurdního rozměru, až se to režisérovi vymykalo z jeho zamýšleného autentického pojetí. 40%

    • 24.10.2010  14:22

    Pořád se od toho dalo čekat víc. Příběh osudové, zkažené ženy, která fascinuje téměř každého muže možná skýtal větší možnosti, ale John Dahl s tím zametl trošku nedbale. Nicméně jednou se na to podívat dalo, ale nic extra jsem ve filmu neobjevil. Mimochodem na místě Lindy Fiorentino bych si dovedl představit i jinou herečku. Jiný režisér by asi k filmu zvolil jiný styl a vyrazil by z něj větší erotické dusno.

    • 26.12.2010  12:56

    Tak tenhle Santa dárky nenosí. Po prohrané sázce s andělem musel Satanův syn po tisíc let sloužit lidem, nosil jim dárky i když je z duše nenáviděl. Jenže nadešel Den vraždění a v tento jediný den v roce si to Santa pořádně užije. Pro své krvavé řádění si vybral zapadákov s pekelným jménem ve svém názvu a nikoliv náhodou. Do půlnoci nikdo nad ním nemá moc a zastavit ho může jen vychytralý plán místního dědy vynálezce a jeho šikovného vnuka. Bill Goldberg v roli naštvaného Santy je velmi stylový a na hororové komedii, kterou produkčně zaštítil Bret Rattner je jednoznačně tím nejlepším. Kdykoliv zmizel ze scény tak film ztrácel na dravosti. Je škoda, že film si poměrně rychle vyplýtval nápady úvodním vyvražděním rodiné sešlosti na štědrovečerní večeři, kdy za stolem byli k vidění James Caan, Rebecca Gayheart, Chris Kattan nebo hvězda seriálů Fran Drescher. Tahle scéna byla asi ze všech nejzábavnější. Úbytek nápadů jsem pocítil hlavně v závěrečné čtvrtině filmu, kdy jsem od finálního střetnutí se zlým Santou čekal rozhodně víc. Finále bylo bez napětí a celkem odbyté. Vražedné řádění Santy však bylo plné originálních vtípků a hlášek. A o Vánocích přijde originální vánoční hororová komedie vhod.

    • 18.5.2020  10:40

    Drogy, prostopášný život a Laurence Fishburne. Leckdo se může podivit, že na úvod zmiňuji jiného herce než Nicolase Cage, který by měl hrát hlavní roli. Režisér a scenárista Jason Cabell hlavní hvězdu poněkud upozadil a něco zajímavého se s ní začne dít až v poslední třetině filmu. Do té doby jsou na scéně zajímavější akvizice. Po Fishburneovi, který propadl fetu, zaujme i jeho kumpán Adam Goldberg, v pěstírě kokainu navštívíme Cliftona Collinse a Natalii Reyes, v "pracovně" nás přivítá Barry Pepper, horkou stopu drog bude s buldočí zarputilostí sledovat dvojice uvědomělých federálních agentů Leslie Bibb a Peter Facinelli a občas se scénou mihne také Cole Hauser. To je na jeden film až moc kvalitních hvězd nižší svítivosti. A z tohoto hlediska je film i atraktivní. Stopáž je umírněná, ději vyloženě prospívá, že to nemá přes dvě natahované hodiny, tudíž se stále něco děje v rychlém sledu, herecké řady postupně řídnou nevybíravými úmrtími a režisér absolutně nemá ambici dělat z filmu realisticky pojednanou podívanou. Jeho snažení shledávám dynamicky zábavným, je protkané scénami drsnějšího rázu a Nick Cage si to svoje herecké umění urve až ve finální části, kdy už si prostě vydupal větší prostor na scéně. Tyhle balíčky kokainu se značkou ďábla jsou sice nefalšovaným béčkovým zbožím a diváci, co holdují filmům, které rychle utečou, nemusí litovat své časové investice. 9/10

    • 29.9.2011  14:31

    Atmosféra tohoto hororu zpočátku připomíná o rok mladší horor House of the Devil. Podstatný rozdíl však přijde poté, co budující atmosféru napětí tvůrci po nějaké chvilce opustí, a změna spočívá v solidní naturalistické porcovačce. Ono když jste chudá a pěkná studentka, tak je tam nějaké procento, že zareagujete na nějaký lákavý inzerát slibující dobrý výdělek za hlídání dítěte kdesi na venkově. Jenže on je v tom háček a ten chlapeček má rohy, je to samotný Satan, navíc si rád pochutnává na ženském masíčku. Nestandardní svačinka v ledničce připravená jeho opatrovníky pro tohoto kloučka může přivodit žaludeční nevolnost a následné porcování sličného děvčete na stole pak dávivý reflex obnoví spolehlivě opakovaně. A i když logická zaváhání zde nepochybně jsou, tak se mně líbilo, jak to celé bylo dobře a napínavě natočeno, se sympatickou mladou herečkou v hlavní roli. Horor jak má být.

    • 3.2.2009  19:12

    Tak nějak mě ten film nepřesvědčil, slabinu vidím v jeho pitomém konci. Řada scén ve filmu je poměrně odvážných, odhalená Charlize Theron v kostele nemá chybu, ďábelsky rozehraný Al Pacino je dobrý a Keanu Reeves se vzepjal ke kvalitnímu výkonu, ale tam, kde film mohl pokořit běžné hranice, se nakonec ustrašeně stáhne a nabídne polopatický konec, po kterém jsem byl znechucen. Film je to zajímavý, ale jeho vyznění ho sráží do vod průměru.

    • 13.6.2012  10:43

    Rebecca De Mornay a Don Johnson se sešli v podprůměrném thrilleru televizních parametrů. Ani jeden do svých rolí nedali potřebnou přesvědčivost, a navíc jsou oba svým sebevědomým vystupováním nesympatičtí. Rebecca hraje svoji advokátku bez zanícení a Don sice nasadí "donchuánský" kukuč s přímesí temnoty, ale je to také poměrně nepovedená kreace. Ani jeden se tedy se svým herectvím v tomhle filmu nemůže chlubit, a tak zbyl příběh. Muž obviněný z vraždy svojí manželky je v očích své advokátky nevinen. Jenže je to tady tak blbě vystavěno, že víte od první vteřiny, že vinen je. Oba se navzájem svádí, ona klesá do úskočné (pro)pasti, kterou nastražil a jemu neklesá. Chabý závěr matnému filmu moc nepomáhá. Náznaky erotiky a napětí téměř neznatelné, ale to už jsem tak nějak vytušil dopředu, že film to bude slabý už podle hereckého obsazení. Jen jsem si myslel, že režisér Sidney Lumet z těch dvou neschopů něco vydoluje. Nejenže z nich nic nedostal, ale ani z celého filmu se mu nepodařilo dostat něco neobvyklého. A tak přísnější měřítko snese jen technická stránka filmu a občasná snaha o dusnou atmosféru mezi dvěma hlavními protagonisty. To je ale pro mě dost málo. Herce přeobsadit, film lépe vystavět a mohl z toho být thriller s atmosférou Základního instinktu. 40%

    • 24.4.2019  12:55

    Příslušně archaická exhumace Kingova dávno pohřbeného pera. O jaký druh pera jde, se dá snadno polemizovat, vždyť i český distribuční název připouští odchylky od standardně užívané češtiny, tudíž není pero jako péro. A kočky rády skáčou na klimbající se ohanbí, takže je třeba se mít na pozoru, hlavně před těmi nemrtvými. Historku o starém indiánském pohřebišti, na němž vše pohřbené spolehlivě ožije, už ale po návratu mezi živé není naladěno na přívětivou notu, netřeba rozsáhle osvětlovat, je dostatečně známá. Určitým rizikem bylo ji filmově oživit po 30 letech a vzbudit opětovný divácký zájem o archaický materiál. A už bylo načase vtisknout látce důstojné zpracování. Mary Lambert neumí filmy režírovat a její směšné hloupnutí nepodrželo vůbec nic, až na chytlavou skladbu Ramones. Druhé dějství už byla naprostá beznaděj, kdy vypůjčený námět vydatným šňupáním kokeše zazdil i Eda Furlong. A v podstatě nebylo nijak náročné dva existující filmy překonat. Režijní dvojce Kevin Kölsch a Dennis Widmyer se podařilo do jejich verze nasypat všechny příslušné ingredience, na glutamát už nedošlo, ovšem napětí, atmosféru a gore to má v dobrém poměru. Nejdříve umře kocour, pak se čeká až přijde kocour, a pak si zahrajeme snooker s cisternou, kdy kvalitní šťouchanec vyřídí malou holčičku. Režie dost bojuje i vzdoruje předvídatelnosti, kterou je materiál stižen. Rozjezd to nemá kvapný, ovšem série tragických událostí je umně podána a s rodinnými příslušníky se dá spolehlivě prožít. Gore má kvalitu, film s ním nakládá uvážlivě. Někdy až moc uvážlivě, načež vyhřezlý mozek umírajícího černého mladíka střídá holčička v neporušeném stavu po nárazu cisterny(!). Finální část už má punc (c))hutné atmosféry, překvapí i zakončení. Jason Clarke a spol. si vedl spolehlivě, vypíchl bych zlou holčičku ztvárněnou Jeté Laurence. Odlišnosti oproti knižní předloze se najdou, to už k tomu patří, nemá smysl to tudíž řešit. Důležité je hlavně to, že obdivovatelé osmdesátkových hororů mají na co jít do kina, neb tenhle počin obsahuje podstatnou část toho, co měly kdysi dávno staré poctivé horory, které si ve videích ustlaly a na které se už (v kinech) tak trochu pozapomnělo. 8/10

    • 19.2.2013  12:29

    Řekni, že se u téhle komedie jednou zasměju. A skutečně. Hned na začátku jsem se zasmál Kleinovi a jeho nepovedené paruce. Dál už se žádný vtip nevyskytoval. Čekal jsem třeskutou komedii s adekvátním hereckým obsazením. Jenže scénář dohromady obsahoval poskrovnu gagů a to je na komedii málo. Nijak zvláště to nespasil ani děj. Postupně to už bylo natahované a vyšla z toho pořádná kravina. J.B. Rogers opět prokázal, že by komedie točit neměl. Zkrátka je neumí. Klady: námět měl potenciál, Heather Graham Zápory: téměř žádný kloudný gag, herci zhusta přehrávali, křečovitá režie, slabý děj, v paměti dlouho film nezůstane, podprůměrné vyznění. Mé hodnocení: 40%

    • 25.3.2009  18:00
    Řetěz (1981)
    ***

    Tahle poctivá krimi není vůbec špatná, ale má velké potíže s tempem, a to hlavně v první polovině. Z hereckých výkonů jasně dominuje psychopatický Pavel Nový. Pokus o syrovost a autenticitu tady ale tak docela nevychází, jak by si režisér Jiří Svoboda přál, ale přesto tento snímek není ztrátou času.

    • 25.7.2012  08:25

    Černá komedie, bez jediného výrazného momentu, to nemá v poměrně bohatém žánrovém zastoupení moc snadné. Mohlo se jít s tak vynikajícím hereckým obsazením více pod kůži. Už samotná zápletka s ukradenými čínskými mincemi je dost slabá. Jenže pak se film rozběhne po příchodu Jeffa Goldbluma do holičství, kde stříhá Steve Zahn. Následné upadnutí na jeho nůžky je předčasným vrcholem filmu, a pak ještě všechny scény s výborným Elijah Woodem. Salma Hayek jako vnadná policistka umí udělat to pravé erotické dusno, zvláště když se ve filmu listuje časopisem s jejími lascivními fotkami. Jenže to je asi tak všechno. Zvláštní švédské režisérské seskupení s ještě zvláštnějším uměleckým pojmenováním Traktor mělo na valníku prostor pro řadu zajímavých postav, ale současně tam mělo taky plno děravých pytlů, z nichž se během filmu nepříliš dobře pospojované nápady někam vysypaly. Ani zrno nazmar, v tomhle případě nic neřeší, protože dohled si nad nezkušenými režiséry věnující se hlavně reklamám a hudebním klipům nikdo nevzal, a tak vznikla zhola průměrná černá komedie se skvělým hereckým obsazením, ale nic víc v tom nehledejte. Utržení z řetězu bláznů budou asi jen diváci po zhlédnutí tohoto nevýrazného filmu. 40%

    • 23.2.2009  20:09

    Thriller těžící z osvědčeného motivu pronásledovaného člověka. Student chicagské univerzity Eddie objeví převratnou technologii přeměny vody v energii. Ředitel projektu je ale vzápětí ve své laboratoři zavražděn a falešně obviněný mladík musí prchat před najatými zabijáky, ale také agenty FBI. Na útěku jej doprovází jeho mladá kolegyně, s jejíž pomocí začne Eddie pátrat po skutečném iniciátorovi komplotu. Někdejší specialista na akční žánr natočil dobrý námět poměrně rutinním způsobem s mdlým Keanu Reevesem v titulní roli. Všechno a všichni v tomhle filmu působí průměrně - akce, hudba i režie. 60%

    • 10.2.2011  20:42

    Tedy zase až tak špatné, jak uvádí zdejší hodnocení, to nebylo. Nicméně, tento film je důkazem toho, že slasher nesnese sebemenší náznak nějaké myšlenky. Je sice hezké, že se snaží upozornit na rizika, která pro dnešní mládež představuje moderní technologie a že je velmi nebezpečné komunikovat po netu s někým, koho jste nikdy neviděli, nebo abyste prostřednictvím profilu nesdělovali naprosto cizím lidem citlivé informace o vaší osobě, ale pokud tento slasher chtěl být varováním pro běžné uživatele internetu, měl zvolit jiné prostředky pro svá naléhavá sdělení či varování. Americká mládež to opět schytá dost brutálním způsobem, protože vraždy jsou opravdu krvavě vyvedeny, ale zabijáka měl hrát někdo zajímavější, především někdo, kdo bude bližší divákovi v obecném měřítku. Hromotluk, který likviduje nesympatické fakany, na mě nijak nezapůsobil. Spíše jsem se těšil před filmem, jak si zatipuji, kdo bude vrah, ale vzhledem k tomu, že zabiják se svými fyzickými proporcemi nikomu z přítomných neodpovídal, tak tipovačka hanebně odpadla. Konec dvakrát uspokojivý nebyl, a to i přes nechutnou smrt hlavní hrdinky, vše jaksi zůstalo poměrně otevřené a nejasné. Finále mohlo být klidně o něco delší, protože vývoj událostí si přímo žádal hutné finále, ale to není evidentně případ tohoto slasheru, který se pustil do závažného tématu příliš horlivě, a nakonec byl rád, že ve finálním dojezdu raději rezignoval na svůj původní "osvětový" záměr. Jako slasher to však bylo velmi obstojné.

    • 10.3.2009  09:58
    Řezník (2006)
    ***

    Skupinka šesti kamarádů si v karavanu plném omamných látek přijíždí užít víkend na hippie party. Maniak v masce Ronalda Reagana má však pořádně nabroušenou sekeru a párty si především užije on. Ale divák už si tolik neužívá a herec, a tentokrát i režisér David Arquette v podstatě ničím nepřekvapil a hororový žánr obohatil jen o průměrnou vyvražďovačku, které chybí výraznější režisérský rukopis, ale zato nepostrádá litry krve a brutalitu, která je ovšem natočena s nadhledem. Film se naštěstí totiž nebere příliš vážně. 50%

    • 7.1.2012  14:54

    Na to, jaké to má kvalitní herecké obsazení, je to poměrně slabé. Jenže tam, kde příběh osciluje mezi slátaninou, černou komedií a umělecky pojatým kouskem, se dobrou režií blýskl Alfonso Arau. Lehce se pak dá přimhouřit oko nad nepříliš smysluplně podaným příběhem o muži, který rozčtvrtil svoji krásnou ženu, a její ostatky zakopal v poušti. Jde o to, jestli se to Woody Allenovi s jeho nevinným výrazem dá vůbec věřit. A pak přijde to, na čem je film postavený. Jedna špatně zakopaná ufiknutá ruka mrtvoly začne zázračně uzdravovat i na smrt nemocné nebo nějak handicapované obyvatele Nového Mexika. Pokud máte pochopení pro tyhle blbosti, pak tenhle film riskněte. 50%

    • 25.8.2014  16:59
    Řezník: Patrick Bateman (hudební videoklip) (2014)
    ***

    Lepšíš se, chlape bídná. Jsi osobitější a text má v sobě tu správnou děsuplnost. Akorát hned každému automaticky nenaskočí, kdo je to ten opěvovaný Patrick Bateman. Tedy to, že se jedná o postavu z nepříliš zpopularizovaného filmu "Americké Psycho". Mám pocit, že nám Řezník nechtěl sdělit, jaký film má v oblibě, ale chtěl najít ekvivalent ke své osobě, což bylo neočekavané, že zabrousil zrovna do fiktivních filmových postav. Už není pochyb, jaký má vzor. A od toho se odvíjí i celý nenávistí nasáklý song. Písnička není úplně nejchytlavější. Chybí jí nějaký vrchol. Od klipu samotného jsem očekával větší ujetost. Je až překvapivě decentní, tedy pokud význam "decentní" chápeme v tom smyslu, že Řezník je horrocorový raper, který o negativech typu smrt, nenávist, zloba, zpívá se zjevným potěšením, jako jiní interpreti zpívají se zalíbením milostné songy. V klipu je k vidění zavražděný chlápek v koupelně a dvě štětky, co odhalily podstatně méně, než by se na slušný horrocore klip slušelo. Rozuměj, nahota se nedostavila. On ten klip je poněkud nestabilně rozložený. Když se po dokonale nevraživém textu má dostavit také nějaký obrazový vrchol, tak klip končí. Vznikl dojem, že autor nevěděl, jak dál. Přitom nechybí málo a umělci porušujícím všechna (sociální) tabu se dá věřit, že přechod od provokatéra směrem k upřímnému vyznání se z nenávisti, zvládá dokonale. Jak pak ale chce přežít, když začne nenávidět všechno na světě?! Může to dojít tak daleko, že začne nenávidět pekaře, a ráno tedy nebude mít čerstvé pečivo. Začal nenávidět Mattoni, která mu upřela výhru v pokleslé soutěži Slavík, a překvapuje mě, že to nedokáže vydýchat. Ještěže se přece jen nedokáže povznést nad určité věci. Pak je stále naděje, že ty kontroverzní songy skládá a zpívá člověk, a nikoliv absolutní zrůda. Ačkoliv, osobní posouzení jeho tvorby si jistě každý udělá sám. Stylově se nám chlapec lepší a má to už konečně hodnověrnou sílu a zároven i mrazivě (zvrácenou) pachut. Je to hardcore song! Mé hodnocení: 60%