kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

    • 2.2.2015  13:44
    Šofér (2014)
    *****

    Lepší je být dobrý šofér limuzíny vozící hollywoodské herce, než být špatný herec leštící hollywoodské kliky. A Kevin Stretch podle svého úsudku ani životní "kliku" nemá. Na štěstí ani osud nevěří. Ani pro to nemá důvod. Jeho krásná přítelkyně mu dala kopačky, jeho vznětlivý šéf ho nemá rád a dal mu ultimátum a po krku mu jde podsvětí, kterému dluží šest podělaných táců, což je dluh, který se s ním táhne od temného období, kdy sám propadl hazardu a fetu. A kariéra herce, po které toužil, je po neúspěšných konkurzech, zdá se, definitivně v prachu. Nezbývá nic jiného, než zdárně do konce dotáhnout kšeft, který se mu naskytne. V příštích hodinách totiž poveze v limuzíně výstředního a svým chováním nevyzpytatelného miliardáře s vizáží zarostlého divocha, který frčí na koksu, děvkách a adrenalinové (sexuální) zábavě. Slovo dá slovo a ti dva se spolu dohodnou na výhodném kšeftu, který by mohl být vstupenkou ke Stretchově osobní svobodě, neboť pracháč se nabídne, že uhradí Stretchův dluh výměnou za vyzvednutí jisté zásilky-kufříku, jež má být doručen v časovém limitu. Vše se samozřejmě zamotá a pořádně zkomplikuje. Z běžné služby za volantem se rázem stává dramatická noc, kdy se s limuzínou i bez ní křižují ulice Los Angeles a hlavnímu hrdinovi jde o všechno. Po Stretchovi jde rázem podsvětí, federálové i jakási tajemná žena, se kterou v klidných okamžicích chatuje. A aby toho nebylo málo, ke všemu se mu zjevuje duch legendárního řidiče limuzíny, jenž si vzal kdysi život přímo ve služebním voze. Stretch si bude muset chtě nechtě přiznat, že si s ním osud pořádně pohrává, ačkoliv se za fatalistu nikdy nepovažoval. Joe Carnahan už by měl točit jen takové odvázané filmy, jako je tento, a nikoliv filmy s vlky a Neesonem v hlavní roli. Dokazuje, s jakým nadhledem se umí pohybovat hned na několika žánrových frontách, i když jeho počin není dramaturgicky zdaleka tak učesaný, jak by měl být. Hlavním tahounem filmu je vynikající Patrick Wilson, který svým vnitřním hlasem všechno sarkasticky, ironicky i vtipně komentuje a dává filmu pořádné koule. Hned v závěsu jsou všichni ostatní, přičemž skvělým protihráčem je mu zde Chris Pine v šílené kreaci magora, kdy i ten největší odpůrce jeho herectví, si ho zamiluje. Carnahan, jak je jeho dobrým zvykem, dává ve svých filmech vyniknout i hercům v mini rolích, k nimž tentokrát patří David Hasselhoff a Ray Liotta, kteří hrají sami sebe. Film se zpočátku jeví jako satira na Hollywood a jeho poměry, následně se od toho odkloní směrem k černé komedii s mystery prvky, hned na to vyrukuje s krimi thrillerem a i akční film s romantikou má své zastoupení. Občas to vypadalo, že si režisér toho nabral moc a že svůj scénář přepálil. Jak jsem výše zmínil, dramaturgicky to haprovalo, a z některých nápadů se klidně dalo vymáčknout i víc, ale dohromady to bylo dílko osvěžující, kompaktní a sršící nadhledem, který zajistil hláškující Strech. Joe Carnahan ukázal své vyzrálé režijní hodnoty, kdy za pomoci skvělých dialogů namíchal originální koktejl plný bláznivin i osvěžujících substancí s hrdinem s těměř kultovním rozměrem. 90%

    • 31.12.2010  13:28
    Šoubyznys (TV pořad) (1995)
    **

    Výběr scének z nichž některé pobaví více a některé méně. A většinou nepobavily.

    • 12.1.2011  11:15

    Mohl to být klidně oslnivý návrat Nicolase Cage ve vynikajícím temném thrilleru, ale s tímto resumé budu opatrnější, protože střihačovy nůžky zahálely a nechaly ve filmu menší guláš, který scénář a režisér Herzog s tendencí k televiznímu zpracování nedokázali stmelit v kompaktní celek. Cage hraje poručíka Neworleanské policie, který zrovna nepatří k příkladným policistům. Fetuje, má svérázné vyšetřovací metody, rád sází, je skrz naskrz prohnilý korupcí, a když dostane na starost vyšetřit případ pětinásobné vraždy, je mu docela jedno, jak to dopadne a jestli vraha dopadne, hlavně, že se sjede se všemi podezřelými individui, která se v případu nachomítnou. Tak nějak jedno to bylo docela i mně, jak se příběh bude vyvíjet, ale pokud film jako celek nejvíce selhává vlivem nehodícího se pozitivního závěrečného vyznění, je nutno ocenit jednotlivé scény, které jsou sice většinou dobré, ale o žádných se nedá prohlásit, že by byly vyloženě strhující nebo nějak extra natočené. Jednou z těch, které snesou přísnější metr, je například scéna, ve které Cage zneužije své pravomoci a před klubem náhodně odchytne dvojici mladých lidí s fetem, kterým dá pocítit, kdo má tady jasně navrch. Jenže takových scén je ve filmu méně, a když už se schyluje na lepší časy, tak jsou stejně roztříštěny do epizodního provedení, kterému ovšem chybí pořádný příběhový tmel nebo si režisér neodpustí do děje napasovat pár scén, ve kterých má Cage halucinace po požití drog, ale tyhle scény ani trochu nefungovaly.Tyto nemalé výhrady kompenzuje nahrblý poručík z oddělení vražd Nicolas Cage, jehož herecká kreace je po delší době obdivuhodná. Sice nešlo s jeho věčně sjetou postavou jakkoliv sympatizovat a ani není jasné, jak se přes svůj laxní přístup k práci vypracoval až na takovou policejní hodnost a je s podivem, že si jeho nadřízení ani kolegové nikdy nevšimli, jak je zfetovaný, ale on svého zkaženého poručíka zahrál bravurně. Ve vedlejších rolích jsou k vidění známí herci, ale větší prostor dostala jen na fetu závislá prostitutka Eva Mendes. Film samotný mě příliš nestrhl, chtělo ho více prostříhat, aby dostal dynamický náboj, anebo ho celkově zkrátit, anebo vyměnit režiséra.

    • 21.1.2012  20:11

    Pokud si film pustíte, rozhodně se neocitnete s herci Lancem Henriksenem a Ericem Robertsem ve špatné společnosti. Režisér Victor Salva se pokusil natočit temný thriller s jedním velkým zvratem na konec a docela se mu to povedlo. Důležité je to slovo "docela", protože se nejedná o film, o kterém byste byli schopni přemýšlet déle, než je zdrávo. To, co je ve filmu k vidění je příběh, který asi v jiných obměnách už v jiných filmech byl použitý, ale tohle je ten druh filmů, které v podstatě spolehlivě fungují a tak nějak se dá předem počítat s tím, že na zahnání nudy stačí, ale asi k němu, i přes jeho kvality, nevrátíte. Asi nejvíce bych filmu vytkl jeho pomalé tempo, protože než se dopracuje k (překvapivé) finální pointě, tak se vleče. 60%

    • 9.1.2012  09:19

    Nějak to nesplnilo očekávání. Jestli jsem to dobře pochopil, jedná se spíše o psycho thriller. Mladý úspěšný muž trpí nedostatkem sebevědomí a ten mu do žil "nalije" záhadný muž odnikud, který si duševního losera postupně úplně podmaní. Film se dost táhne, postupně děj houstne, a pak to jde do finále, od kterého jsem právě čekal víc. Oba herci v hlavních rolích dobří, ale pro pomalé tempo bych se na to hned tak nedokázal znova podívat. 60%

    • 24.2.2009  10:26

    David Spade a kolem něj samé krasotinky. Víc nic. Asi tak by se dala charakterizovat tato unylá komedie, ve které se vtip hledá marně, což je zarážející, vzhledem k tomu, že Spade má komediální potenciál.

    • 24.11.2009  16:52

    Schwarzeneggerovy akční filmy mám rád, ale tenhle je neskutečně nevýrazný. John Irvin je typ režiséra, kterého bych neangažova,l být Schwarzeneggerem, ani v horečkách, a jeho rutinní režijní styl už pohřbil nejeden slibný projekt. Ani zde se žádný obrat k lepšímu nekonal. Akce je špatně natočená, až chaotické pojetí je zde velmi časté a film ale ani v nejmenším v ničem nepřekvapí. Dá se u něj i usnout. Arnie to svým výkonem silně spasil. A pak natočil mnohem lepší akční pochutiny, než tuhle zapáchající rybu.

    • 18.1.2014  01:55

    Jo zlatá sedmdesátá! Je konec sedmdesátých let minulého století a Amerika se teprve vzpamatovává z války ve Vietnamu a aféry Watergate. Do prodeje přichází mikrovlná trouba a New Jersey je v očekávání korupční aféry v níž budou mít prsty členové Kongresu. Samolibý obchodník Irving Rosenfeld s "přehazovačkou" jede v machinacích s investicemi, falešnými depozitními certifikáty a v neposlední řadě obstarává padělané umění astronomických hodnot. Jde po něm FBI a má na výběr v podstatě jen ze dvou možností: bud skončí v "chládku" anebo bude spolupracovat s federáli při vyšetřování velkého finančního zločinu, jehož hlavním aktérem bude místní zkorumpovaný starosta Carmine Polito a ambiciozní agent s podivnou zálibou v natáčkách Richie DiMaso, který současně celou akci povede, nic neponechá náhodě. Náš hrdina si pochopitelně zvolí tu druhou nabízenou možnost, do vyšetřování vtáhne svoji atraktivní a podnikavou rusovlasou milenku Sydney, která změní svoji identitu za britku jménem Edith a vše nabere neočekávaný průběh. Past může sklapnout. Jestli nakonec sklapne, kdo se do ní chytí, a jestli náhodou nesklapne naprázdno, to už neprozradím. Jisté je však jedno: všem zúčastněným hercům bych nejraději rozdal oscarové sošky, jak byli perfektní, ale samotnému filmu už tak ne. Příběh je chtě nechtě z diváckého hlediska atraktivity poněkud fádní a s převážně statickým odvyprávěním příběhu se film jeví, na svoji více jak dvouhodinovou stopáž, natahovaně. V úvodu filmu je divákovi oznámeno, že některé události se skutečně staly. Tomu se dá v ose příběhu věřit, protože ve filmu není nic až tak závratně přehnaného a většinou se ráz vyprávění drží při zdi, a někdy až moc. Zpočátku dvě hlavní postavy, Irving a Sydney, seznamují diváka svým vnitřním komentováním s událostmi kolem postav i se svými vnitřními pocity, které bezprostředně předcházejí korupční aféře. I když se od toho později upustí, tak si nejsem jistý, jestli mělo smysl první hodinu sledovat Irvingovo seznámení se Sydney, Irvingovu problémovou a afektovanou manželku, se kterou se kvůli adoptivnímu synovi nechce dát rozvést, citovou rozpolcenost Sydney se kterým mužem, konkrétně s Irvingem nebo Richiem, vlézt do postele atd. Poté se film rozběhne zase trochu jiným směrem, ne o moc záživnějším a ani o moc strhujícím, ale jak se tam ty scény s prvky absurdity i erotického pnutí střídaly, tak byla radost pohledět na herecké akvizice. Christian Bale bude zřejmě útočit na oscarový triumf. To samé platí i o Amy Adams, která pánskou pozornost strhávala režisérovým až obsedantním smyslem snímat její neskutečné výstřihy a obnažená stehna, přičemž takových záběrů bylo ve filmu nepočítaně a prakticky nebyla scéna, až na pár řídčích výjimek, kde by se Amy s něčím takovým nevytasila. Všechna čest, že takovou roli nadupanou podle scénáře sexappealem, na jehož sepsání se režisér David O.Russell podílel, dokázala zahrát i po herecké stránce a vyniknout v ní i jinak, než jako absolutní sex symbol. Akorát zamrzí, že velmi dobře po erotické stránce zvládnutá scéna na záchodcích, neskončila souloží (ovšem o decentně odhaleném zadku Amy se mně bude zdát). Amy si to sice ještě v první hodině rozdá s hlavním hrdinou, ale pro diváka nemravu nemám dobrou zprávu. Je pouze vidět "vápno a cihly". Jennifer Lawrence, která se zjeví ve filmu cca po dvaceti minutách, poleze svým afektovaným chováním všem brilantně na nervy, avšak mám pro ni doporučení, že by po takové roli měla pokud možno urychleně ukončit účinkování v Hunger Games, neb je jí na to škoda. Bradley Cooper coby jeden z producentů snímku odvedl rovněž pozoruhodný kus herecké fazony. To samé platí o Jeremy Rennerovi v roli starosty. Jako nevyužitý se jevil pouze Robert De Niro (obrovská škoda) v roli obávaného mafiána, pro něhož tady byla rezervována pouze jedna scéna, ale jemu šitá na míru. Herci do jednoho super. Režisér se moc "nepochlapil". Občas napodoboval Scorseseho "Casino" bez jeho unikátní vybroušenosti a někdy De Palmův styl bez jeho "špinavé" originálnosti a dohromady filmu citelně chyběla větší osobitost režijního rukopisu. Film pak ve výsledku nepřinesl velký vzruch, vyjma dekoltu Amy Adams, tak nějak střídavě hezky nudil anebo na divákovi vyloudil pobavený úsměv nad určitou absurditou té či oné situace, avšak celkový dopad popisované korupční kauzy, byl z hlediska diváckého prožitku, poněkud vlažný. Mé hodnocení: 60%

    • 25.4.2018  09:00
    Špindl (2017)
    ***

    Účastnice zájezdu v neatraktivním prostředí Špindlu. Styčným bodem je o dekádu zestárlá Anna Polívková, která vyměnila moře za ubytovnu, která pamatuje Sněženky a machry. A vzhledem k tělesným kvalitám účastnic je škoda, že jsme u toho moře a bikin nezůstali. Prostředí mně tedy absolutně neimponovalo. Převážně milostné eskapády tří sester, mající mírně feministický nádech, zdůrazněný vnitřními monology nejstarší z nich, byly dost plytce napsané. A zamrzí, že jim scházela vtipnost, tu nahradila dost častá trapnost. Scénář byl poměrně zoufalý. Vtip občas přišel z mužské strany, u hudebníků Gránského, Koháka a Plouhara i tak zdaleka nebyl vyčerpán jejich komediální potenciál. Ale i tak jim to šlapalo. Ovšem úplná zoufalost byl párek důchodců (Navrátil a Sedláčková), který byl nemístně otravný, naštěstí jimi provozovaný sex se omezil jen na milostné hekání, tvůrci diváka ušetřili kopulačních pohybů ročníků 60+. Na explicitní erotice se divák nesveze. O intimní chvíle zavadí Bendová i Polívková, vše je ale dost cudné. Ústřední trojice sester je málo výrazná, Anita Krausová a Kateřina Klausová (nemůže za to příjmení) jsou alespoň neokoukané. Epizodní ráz (s absencí děje/dějovosti) nemá z čeho těžit. Otázka co na tom mělo být vtipného, se dere zpod sněhu. Hnusné prostředí si i tak může potřást ruce s Padesátkou i Účastníky zájezdu. Režie špatného režiséra Milana Cieslara zůstala na všedním průměru. 5/10

    • 21.4.2020  20:22
    Špindl 2 (2019)
    **

    Tryzna na horském svahu. A už podruhé. První díl ještě u mě prošel, ovšem v žádném případě si nezasloužil pokračování. Někdo měl ale tu drzost sbalit kufry do Špindlerova Mlýna podruhé a ten někdo je Radek Balaš. Ano, ten Balaš, co byl někdejším porotcem ve Stardance, dnes je z něj režisér. A tenhle Balaš režírovat neumí, z tohoto řemesla neovládá téměř nic kvalitním způsobem. A jeho chabý um omlouvá jen to, že mu byl dodán otřesný scénář od Jaroslava Sauera, scenáristy jedničky, od něhož je to jednoznačně nejhorší psaná práce, scénářem to opravdu nazvat nelze, jakou se kdy prezentoval. Jeho přičiněním se vrací určité procento postav, co se objevily v jedničce. Dobrou zprávou je, že není nutné znát jejich existenci v předchozím filmu. Absolutně se nic nestane, když jste první film neviděli. Anna Polívková, kolem níž se první dějství motalo hlavně, už se zde nevyskytuje. Vrátila se Kateřina Klausová, ta je nucena trávit pár obrazů s nehereckým polenem Milanem Peroutkou. V alternativní hardcore verzi mohlo být celé pojednání dvojky o pochybné bigbítové partě kolem Jakuba Koháka, co brázdí se svojí nevalnou hudební tvorbou místní "horské" pódium. A bylo by to možná i vtipné. Mohlo to být o ztraceném stand-up komikovi Lukáši Pavláskovi, co pracuje na recepci hotelu. A pořád by to mohlo být vtipné. Mohlo to být o neodolatelném baliči zoufale opuštěných žen v horském prostředí, kterého ztvárnil Roman Blumaier. A ještě pořád by to mohlo být vtipné. Středobodem je ale spisovatel Radima Fialy a jeho rodinná dovolená, což v žádném případě není vtipné. Členkou jeho smečky je nesnesitelná Kateřina "Kaira" Hrachovcová a její očistné seance, a naprosto trapně působí i jako svůdnice toužící po oplodnění. A Anna Čtvrtníčková v roli pubertální dcery také zrovna neoplývá vtipným rozměrem. A nesnesitelných herců v nesnesitelně trapných příhodách je většina. Jsem si jist, že určitě i většina z nich věděla, že se stanou součástí blbého, nevalně realizovaného a katastrofálním střihem a zvukem opatřeného filmu. Kouzlo zasněženého Špindlu už napodruhé nezafungovalo. Ve všech ohledech je scénář průhledný a naprosto neomylně divák odhadne, jak který mini-příběh dopadne. Staří manželé po rozvodu, u nichž stará láska nerezaví, mladý pár v partnerské krizi, obelhaná mladá lékařka, která má románek na svoji rodinu fixovaným záletníkem - tohle je jen skromný výčet naprosté scenáristické rezignace na jakoukoliv špetku originality. A vše špatné podtrhuje slaboučká a sterilní režie. Film je kupodivu poměrně dlouhý, ta dějová řídkost by vystačila tak sotva na hodinu, koketuje to ale se záměrem natahovat to do téměř dvou hodin. Špindl 2 je zářnou ukázkou laciné stupidity, o kterou valný divácký zájem nebude. 3/10

    • 4.12.2015  09:57
    Špión (2015)
    *****

    Jestli jste v roce 2015 ještě nepodnikli filmový výlet s nějakým agentem či špionem, měli byste s tím něco udělat. Tenhle rok se totiž nese ve znamení týpků v nažehlených kvádrech. Studia se předháněla, které z nich přijde s nápaditějším projektem na tohle téma. Paul Feig si usmyslel, že ve svém filmu spojí špionážní komedii s drsným akčním zabarvením. Zábavný akční mix plný ostrých (h)ran má na první pohled casting jako by jej navrhoval pejsek s kočičkou. Je rarita, když se v jednom filmu setkají Melissa McCarthy, Jude Law a Jason Statham. Každý z nich přece jen reprezentuje jiný druh filmového žánru, nikdo by ani nepomyslel, že by mohli jednou společně fungovat v jednom filmu, navíc s ratingem R. Nejenže každý z nich dostal svůj komediální prostor, nebylo ani poznat, že komediální žánr zastupuje zejména Melissa McCarthy, která je i hlavní hvězdou dvouhodinového filmu. A byla to nadupaná a natlakovaná jízda plná komediálního gejzíru. Polovina režisérů by z jednoduché osy scénáře udělala nevtipnou trapnost, ne tak Paul Feig. Byl si dobře vědom, jak svůj film divácky obohatit. Ze své oblíbené herečky Melissy McCarthy, se kterou vydatně spolupracuje, udělal královnu komedie. Neznám totiž (prostorově) výraznější herečku současnosti, která by si dělala prdel ze svých kil a současně uměla se svými kily být tak pohybově dobrá. Co chvíli jí kadeřníci udělali na hlavě nějakou šílenou vlasovou kreaci, ze které by nejeden omdlel, ale Melissa jela pokaždé komediálně i drsně, hláška za hláškou, nejen od ní, ale také od Jasona Stathama, který přišel s novou a komediální polohou svého herectví. Jeho postava dá na začátku u CIA naštvaně výpověď a dál jede na vlastní pěst a nebezpečí. Elegantní Jude Law byl na scéně nejméně, patřil mu začátek, prozradit ale můžu, že se objeví ještě v závěru, to i přesto, že údajně při plnění mise zemřel. Susan Cooper, tak se jmenuje Melissina postava, je do něj zakoukaná, stydí se mu to říct, ke všemu jej bude muset na další misi nahradit, i když v terénu nikdy nebyla a výcvik už absolvovala před dekádou. Ale má výhodu v tom, že ji atraktivní a bestiálně chladná dcera teroristy, nezná. Susan má za úkol dostat se do její blízkosti, neb Rayna má v moci jadernou bombu. A Rayna je pořádná rajda, Rose Byrne byla dobrá volba. Standardní scénář se v rukou nadaného režiséra proměnil v invenční řachandu, která se nesnaží příliš parodovat špionážní žánr, když už, dělá to decentně. Už tak decentní ale není při vyjadřování postav, éterem létá jedno sprosté slovo za druhým, stejně tak nechybí časté průstřely hlav, případně bodné nástroje různě po těle. R-kový rating filmu dodal patřičný říz. Mezi slabiny filmu patří standardně uvařený závěr, na němž jsem už nic tak nápaditého neshledal, akční scény nemají vždy technickou vytříbenost, s jakou se třeba chlubí bondovky s Craigem, všechny scény odehrávající se ve vzduchu tedy nepatří k těm nejpovedenějším, snadno poznáte zadní projekci i horší CGI letadla a vzdušného prostoru kolem něj. Byl jsem ale nadmíru spokojen s namixovaným a rafinovaným poměrem, se kterým se přišlo diváka bavit. A bude i pokračování. 90%

    • 25.10.2018  10:26

    Dámská špionská jízda (Evropou). Zjištění, že Mila Kunis po hodinách procedur v maskérně je stále schopná se za bílého dne ukazovat mezi lidmi, sjíždět starou Prahu na kole a v blond paruce akčně zasahovat v Berlíně, dává naději, že jí Ashton Kutcher ještě napříště povolí turismus. Zatrhnout by měli Kate McKinnon její komediální herectví. Její trapné výstupy občas převažovaly a brzdily děj. Komerčně se film nepotkal s očekávaným výsledkem, o to víc příjemně překvapilo tvůrčí hledisko, zejména režie je hodně dobrá. A vysokou kvalitu mají akční scény. Režisérka Susanna Fogel je doposud zažitá jen jako televizní tvůrce, okamžitě se ale dokázala adaptovat i na filmové pole. Akčním scénám je povoleno být drsnější, takže nechybí časté průstřely a časté pády z výšky, které končí smrtelně. Počet úmrtí byl korigován u hlavních postav, film je přece jen veden za komedii, tudíž převládají úsměvné scény a vtipné momenty. Režie nasbírala četné plusy, scénář už tak extrovní není. Dokonce po nějaké době film vypadne z tempa, to je normální vzhledem k nemalé stopáži, prostor mají dialogová cvičení hlavních hrdinek, ani závěrečný zvrat nepatří k originálním. Duo sympatických hlavních ženských hvězd je poměrně originální odpovědí na mužské uhlazené hrdiny, režie je na vysoké úrovni, technické známky to má též vysoké, jen scénář má svá slabá a okopírovaná místa. 9/10

    • 6.5.2020  18:35
    Špiónka (TV film) (2012)
    ****

    Správně německy tuhá Valerie Niehaus. Špiónka Vera von Schalburg mohla roztahovat nohy árijcům, nicméně se rozhodla jít proti svým nacistickým zaměstnavatelům, tudíž vznikl konfliktní stav, v němž sice nastavila ochotně svůj pekáč německy hovořícímu šéfovi, divák si musel v tomto erotickém náznaku hodně domyslet, ovšem přeběhla v zásadě na správnou stranu, načež zamávala orlicím a hákovým křížům a po zbytek života obracela seno. Zjednodušená verze eskapád krasavice s ruskými kořeny je jednoznačně v pevném stažení pánve Valerie Niehaus, která tento tv počin tlačí kupředu, aby si divák nevšiml skromné výpravy, faktických nedostatků a zkreslení osudu zajímavé ženy, o které mnoho diváků nebude mít velké povědomí. Portugalský režisér Miguel Alexandre specializující se ponejvíce na tv filmy toho využil, aby v rámci omezených produkčních prostředků natočil příběh, který spíše bude bavit, než aby se přísně držel historických reálií, načež film obsahuje nemálo nechtěně úsměvných momentů, které ovšem svým šarmem a úsilím koriguje titulní ženská herecká hvězda. Je tedy hlavně škoda, že film se nevydal cestou provokativní erotiky a drastičnosti ve stylu Paula Verhoevena, ačkoliv občasně inklinuje ke křečovité snaze napodobit jeho režijní styl, nicméně i tak lze tento snímek považovat za vrcholné dílo Miguela Alexandra vzhledem k jeho dosavadně nevýrazné tvorbě. Výrazná Valerie Niehaus si zaslouží vyšší známky. Pitominy ve filmu popudí historiky, mě nikoliv, a absence obnažené kůže vyloženě irituje diváka nemravu. A školení z historie v tomto případě odpadá. Bude to tak (vzhledem k smyšlenému obsahu) lepší. 7/10

    • 5.6.2018  15:34
    Šplhající profesor (TV film) (1992)
    **

    Režisér Zelenka a scenárista Čechura je dvojka břídilů. Všechno špatné na tomhle tv filmu zavinili oni. Mít k ruce geniálního Preisse coby Sherlocka Holmese a geniálního Kostku coby záhadného profesora Presburryho režisér a scenárista z britských ostrovů, tak je z toho geniální film. Pracovat s absurdním detektivním příběhem se musí umět. Nelze k němu přistoupit formou, jaká byla zvolena. Tedy slaboduché pojetí. Tohle není ani taškařice, rozhodně to není ani plnohodnotná detektivka. A horor? To jsme se nasmáli. Divák je v pátrání na míle daleko před dvojkou Holmes a Watson (trochu hůře napsaná kreace pro Josefa Somra, který vedle důstojného Viktora Preisse působil imbecilně), takže ho "šokující" odhalení nemůžou nijak rozhodit. A tak zákonitě musí přijít nuda. Kostky je málo, ale s časem, který dostal, naložil bravurně. Jeho kreace je excelentní. Preiss vtiskl Holmesovi velmi zvláštní charakterní rozměr, kterým ukazuje, že je vynikajícím Holmesem nejen v rozhlasových hrách, ale i v televizních kulisách. Kulisy jsou opravdu hodně bídné, vidět za nimi cokoliv britského může jen píča. Celkově mně film vůbec neubíhal, režie neuměla pracovat s tajemnem, neuměla navodit vskutku nic mysteriozního. Dorazil to závěr. Naprosto debilní vyvrcholení. Pozitivní známky mají pánové Preiss a Kostka, ti převyšují zbytek, Šťastný ukázal, že má talent být výrazně snaživou vedlejší postavou, Brožová jen na okrasu, Srncová byla na place jen minimálně, aby nějak vzbudila zájem ohledně profesorova citového vzplanutí k ní, pan Augusta už jen herecky dosluhoval. Maska profesora celkem dobrá, takže i to je plus. Příběhově a hlavně režijně je to tristní, genialita pánů herců ani nepotřebovala žádné režijní vedení. Nekvalitně napsané a zrežírované. 3/10

    • 30.11.2019  12:35

    Superbad v ženském provedení. A v ještě super otravnějším podání. Netušil jsem, že si sexbomba Olivia Wilde vybere pro svůj filmový režijní start středoškolské noční vylomeniny dvou nepůvabných kravek, které si musí něco neustále dokazovat, načež to celé natáhne do necelých dvou hodin. A navíc přizve čtyři scenáristky, co absolutně nepojedly vtipnou kaši. Stačilo klidně pár vtipných výjevů, ovšem za celou dobu se film nezmátořil ani na jeden, co by stál za investovaný čas, a sledovat drahnou dobu dvě zpovykané pizdy Beanie Feldstein, podobnost s Jonahem Hillem čistě náhodná(?), a Kaitlyn Dever, co mají sexappeal použitého kondomu, to byl solidní zápřah. Film ne(za)bavil, neubíhal, slepenec scén byl zcela úděsný a nebyla dokonce ani možnost upnout se na nějakou z vedlejších postav. Olivia Wilde ve svém filmu nehraje, nastrčila sem jen svého manžela Jasona Sudeikise, ten dokáže být mnohdy i zábavný, patrně zábavný a vtipný měl být i tentokrát, ovšem ve svých dvou větších výstupech, jednou coby ředitel školy a podruhé noční taxikář, nijak to tvůrčí utrpení jaksi neozvláštnil. Film má celkem dvě podařené sekvence: první je halucinogenní proměna ústředních hrdinek ve svérázně komentující animované figurky po požití psychotropních látek, druhou je lesbická scéna Kaitlyn Dever se vzhledově akceptovatelnou Dianou Silvers. To byly jediné dva momenty, které dokázaly oživit tu táhlou a nevtipnou nudu. Časy těchto komedií už jsou trochu pryč. Olivia Wilde by se raději měla postavit před kameru, za kamerou jí to tolik nesvědčí. Určitě na tom má velký podíl v podstatě ničím originální scénář, ovšem coby režisérka není zdatnou vypravěčkou a ani přechod ve scénách nebyl zrovna zvládnutý plynule. Celkově mimořádně nezáživné. Jít na to do kina, asi bych z něj vůbec poprvé předčasně odešel. Měl jsem velké potíže se dopracovat k závěrečným vysvobozujícím titulkům. 3/10

    • 25.8.2017  09:01

    Šprcky ve vodě. Langoš, Lišák a Čermi vyrážejí na český tok Sázava, aby naservírovali poctivý vodácký zážitek, ehm, přežitek. Čas od času přijde vlna, kdy se uloupí námět z jiného proslulého filmu, nejlépe z komedie (minulého) století, který i s jubilejní existencí desítek let může fungovat stejně dobře v létě a o prázdninách. Obrácený koncept, v němž by do jeskyní, lesů a hor vyrazily se svojí drobotinou hormonálně nevybalancované a převelice nepůvabně otylé čtyřicátnice, je krajně zavrženíhodný. Proto vždy uvidíte převelice nepůvabné padesátníky, kteří si hrají na starostlivé taťky jen do okamžiku, než své potomky vítězoslavně předají až do příštích filmových prázdnin svým manželkám. A stát se na řece i mimo ní může leccos. Třeba vaše dvě děti dostanou život ohrožující alergii po požití ovocného poháru, nebo vaše pubertální dcera, jejíž rozbouřené hormony by spoutaly i pedofilního dědu, se kterou jste ale odcizen, protože jste se nikdy nepodílel na její výchově a její dětská léta jste trávil v zahraničí, a vůbec nejhorší je, když na prázdninách střetnete dva výrostky, kteří vilně krouží kolem vaší dcery do doby, než jim paragrafy vyhlásí válečný stav. Tak tohle jsou tři momenty, které si lze z filmu úspěšně zapamatovat. A dál už toho moc není. Vodáci si do přírody sice přinesli dobrou náladu, jen ten scénář byl v zásadě líný. Marcela Bystroně vzít po hlavě pádlem. Moc kvalitních scénářů na kontě nemá, jestli vůbec nějaký, tudíž by byl zázrak, kdyby stvořil něco extra. Režisér Jiří Chlumský režíruje podle současného trendu, kdy se tak nějak všechno uplácá do jedné hroudy, z níž si divák něco odkrojí, co se bude zamlouvat. Nikdy z toho ale nevznikne nic kompaktního a fakt zábavného. Aby ženský prvek nepřišel zkrátka, drahé polovičky (Anna Polívková, Tatiana Vilhelmová a Slovenka Jana Kvantiková) výletníků se až nesmyslně pohybují kolem jejich trasy, samozřejmě se s nimi neustále míjejí, jen je občas zahlédnou v dálce, aniž by je identifikovaly, z čehož pramení pár vtipů, pro někoho to ale vůbec nemusí být vtipné. Když už film sahal po šesti bodech, přišel krkolomný závěr, prostě pro babičky ve věku šedesáti let. Ostatně si dost dobře nedovedu představit, že by do kina na film přišly mladší ročníky. Ten film je tak zaprděný nemoderní starobou. A co ten název filmu? Čtrnáctiletá slečna, která je na vodě přítomna též pod přísným dohledem rodiče, je "špunt"?! Do příslušné kategorie už moc nespadala ani odrostlá Nelly Řehořová coby Langošova dcera. Chyběl vám vůbec takový film? Mně rozhodně ne. V televizi s podobným triviálním konceptem strašil prázdninově seriálový Matonoha a spol. Jelikož je Langoš, Čermi a Lišák jiná herecká kategorie, dotáhli jej do kin. Pro domácí projekci se tenhle film hodí víc. Jeho osmdesáti minutovou přítomnost lze strpět. Utopit se můžete za jiných, podstatně závažnějších okolností. 4/10

    • 22.3.2018  10:46
    Špína (2017)
    ****

    Znásilněna matikářem. Syrový a tak trochu perverzně znepokojivý pohled do dívčího pokojíčku. A v něm už sice neuzříme rozeseté plastové panenky, uvidíme studentské děvče Lenu, které svůj kosočtverec nedobrovolně vystaví chlípnému Pythagorovi. Jenže o svém zážitku s odmocninou péra mlčí, páchá sebevraždu a ocitá se mezi chovanci v psycho ústavu. Vzdálená reminiscence na Requiem pro panenku sice tenhle film řadí do podobného psychologického ranku, jen nechme Renče Renčem a raději se podívejme na více než nadějný a značně provokativní režijní styl Terezy Nvotové a jejího štábu. Zkušená dokumentaristka se nezapře a i na poli hraného filmu si vedla pozoruhodně. Dvě třetiny filmu jsou kvalitně explicitním psychologickým náhledem do křehké dívčí duše, potažmo náhledem na dospívající mládež vůbec. Ve filmu platí, že čím méně známý herec, o to má divák sugesci, že se ocitl v kruhu mládeže, kde se mluví abnormálně vulgárně, přičemž ty dialogy působí odpozorovaně, prostě žádná umělá mluva jako z nekonečných seriálových debilit. Anna Šišková a Luboš Veselý jsou nejznámějšími hereckými akvizicemi. A vlastně nebýt jejich účasti, převládal by dojem, že se dívám na dokument, případně docu-rekonstrukci ze života panny. Závěrečné vyústění je nejslabším úsekem filmu, najednou neměl příběh kam směřovat, ani věrohodně to nebylo v této fázi pojato. To je škoda, že závěr je tak odbytý. Nvotová ukázala skvělou práci s herci, retardovaný bratr Leny, ztvárnil ho Patrik Holubář, je určitě hodný nějaké ceny, nominaci má v držení Anna Šišková i hlavní představiteka. Hlavní hrdinka je druhý problém filmu - Dominika Zeleníková je veskrze nesympatická ve svém projevu. To hlavní, že by s ní měl divák soucítit, na mě nepřenesla, i když je mnohdy znát, že v tom určitou roli sehrál i tvůrčí záměr. Celkově je konstrukční psychologický ráz filmu posazen neotřele, byť téma oběti znásilnění není zrovna objevné. K filmu si vezměte slovník, slovenština převládá. 7/10

    • 9.1.2012  09:39

    Který chlap by se rád nesázel. Eric Bana hraje vášnivého hráče pokeru, který se rád sází o vstupní poplatek na prestižní pokerový turnaj. To odhodlání a zápal se mně líbilo. Najednou jsem si ten film užíval, a to hlavně v pasážích, ve kterých Bana seděl za stolem a šla mu karta. Nakonec se dostal na zmíněný turnaj. Tam se v karetním souboji utkal se svým tatíkem, který byl rovněž mistr v pokeru. Nebylo to tak předvídatelné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Hlavně Bana byl perfektní a zastínil všechny, ačkoliv ve vedlejších rolích byli k vidění herci zvučných jmen. Kdo se rád sází, tak ho tenhle film bavit bude. A nemusí to být zrovna pokerový šampion. 60%

    • 16.2.2009  17:30
    Švábi (1996)
    *

    Zamořený Joeův byt švábi a pro vtipuž se nenašlo místo. Je to hodně slabý film, který má potíže snad úplně ve všem. Báchorka o digitálně vyvedených švábech v bytě, kteří si svého nájemníka oblíbili natolik, že ho odmítají opustit, není vůbec ničím zajímavá a je až nestravitelná. V konečném verdiktu to není film pro děti ani pro dospělé, ale je to film pro nikoho. Je to hrubě nevyvedený snímek a snad jen ti mile potrhlí švábi ho zachranují před úplným propadem do temnot kinematografie. 20%

    • 30.11.2010  10:17
    Švéd (1994)
    ***

    Akce se v druhé polovině přece jen dostaví ve větší míře, ale chtělo ji objevněji natočit. Doplh Lundgren hraje každou svoji roli téměř stejně, ale když dojde na akci, tak svižně běhá, skáče a střílí, aby naplnil akční složku beze zbytku. Scénář zavání improvizací.

    • 13.11.2010  18:36

    Není to kvalitní film. Je to mizerně zahrané a žánrově se to nedá nikam zařadit, protože vzhledem k absenci vtipu a erotična, to má daleko do komedie i do sexy filmu. Prostě film o ničem se slabými herci. Nedokázalo mě to vtáhnout do děje. 40%

    • 13.7.2012  07:44
    Šéf na grilu (TV pořad) (2011)
    **

    Umírněnější Pohlreich, ale také o dost nudnější. Nemá totiž komu nadávat, koho peskovat a být za pana důležitého a pochopitelně ani nehláškuje. Že v podstatě vaří blivajzy, to už je vedlejší. Tady se nám předvádí, jak to roztáčí u grilu. Hodně stereotypní náhled na kulinářské umění mistra grilu. V podstatě se u toho dá usnout, a nijak mě to nenavnadí jít si do přírody něco ugrilovat. Serioznost Pohlreichovi až tak nesedí a jeho anabáze do restaurací jsou z diváckého hlediska "výživnější". Jeho mastné blafy z grilu jsou tak akorát peklo pro žlučaře, ale Rajko Doleček odborný dohled nad pořadem neměl. Místo toho je tam nechutná Halina Obrovská. 40%

    • 1.11.2011  18:35

    Třem kámošům, Nickovi, Daleovi a Kurtovi, došla trpělivost a mají plné zuby svých nadřízených v práci. Rozhodnou se jich nějakým způsobem nadobro zbavit. Společně se rozhodnou, že nejlepším řešením bude je zabít. Jenže nájemný vrah, na kterého natrefí v jednom baru, není ve skutečnosti nájemným vrahem a sehnat pořádného zabijáka dá fušku. Tři výtečníci se tedy rozhodnou své šéfy odstranit sami, ale stát se vrahem, na to ani jeden z nich nemá. Tahle komedie měla neotřelý námět, se kterým pracuje velmi nestandardně a vědoma si toho, že jde amorální cestou, dokáže perfektně pobavit, a v podstatě jako divák, jsem příští děj neodhadl. Tři kámoši vytvořili tým, který na co sáhne, tak dokonale pokazí a jejich tři šéfové jsou postavy velmi výrazné a velmi dobře zahrané. Jindy vlasatý Colin Farrell, má pleš a ukázal, že ve vedlejších a záporných rolích je naprosto dokonalý: Kevin Spacey si také střihnul dokonale nesympatického šéfa schopného v žárlivosti i vraždit a Jennifer Aniston jako nymfomanka byla tak sexy, jako snad nikdy předtím. Když to tak vezmu, tak tři šikanovaní podřízení vlastně také nebyli žádní svatoušci, když měli v plánu tři úkladné vraždy. Jason Bateman a Jason Sudeikis hráli dobře, ale o největší porci gagů se staral nejvýraznější z nich, Charlie Day, který zahrál perfektního zoufalce s ještě zoufalejším zabarvením hlasu ve vypjatých situacích. A vypjatých a hlavně humorných situací je tady opravdu dost. Nesmím zapomenout ani na Jamieho Foxxe jako domnělého zabijáka, anebo Ioana Gruffudda jako prostituta, kteří své menší party odvedli na výbornou. Škoda jen, že filmu v závěru tak nějak došel dech a nezmohl se na nápaditější závěrečné zúčtování se zápornými postavami. Za slabší závěr dávám 90%

    • 16.2.2015  08:57

    Výtečníci Nick, Kurt a Dale jsou po třech letech zpět! Změnil se kolem nich tvůrčí štáb, ubyla nápaditost jedničky, kterou nahradily gagy jak z "Blbýho a blbějšího". Není to žádná náhoda, že tomu tak je. Vždyť scénář k druhým "šéfům" dodali Sean Anders & John Morris, tedy ta samá scenáristická dvojice, která před časem umožnila Jimmu Carreymu, aby si se svým parťákem Jeffem Danielsem zablbli ve svých slavných rolích ještě po dvaceti letech. Sofistikovanost jedničky vzala za své, vytratil se příjemný nadhled a na řadu přišlo množství groteskních vtipů, které překvapivě fungují jen, když dá paní Náhoda. Scénář totiž není žádný zázrak. Je hodně posazen na jednoduchosti, přičemž doufá, že na něm budou fungovat jednoduché gagy, které šikovně budou naroubovány na jednoduchou dějovou osu. Víc než gagů, se dočkáme příšerně přehnané ukecanosti ústředního tria. Dialogy mají kulometnou kadenci, tento fakt ještě zhoršuje to, že kámoši často mluví i přes sebe, takže stíhat číst titulky, pobírat repliky a vnímat obraz, byl téměř nadlidský výkon. Anders má oproti svému režijnímu předchůdci o dost přímočařejší režijní styl. Více tlačí film do groteskní polohy, ačkoliv ta funguje za předpokladu, že se také o to přičiní scénář. Ten si jede svou, nekomplikovanou cestou. Na začátku jsou tři výtečníci za vynálezce "převratného" koupelnového vynálezu, co ušetří spotřebu vody při mytí. Samozřejmě, že ten vynález je hrozná sračka, do kterého by nikdo nikdy neinvestoval jediný dolar. A přesto se najde milionář se svým rozmazleným synkem, kteří o inovativní novinku projeví zájem. Ale jelikož jejich obchodní praktiky jsou vychytrale podrazácké, tak jim naše trio skočí na lep a s vidinou budoucího nemalého výdělku, se v rámci rozšíření kapacity výroby, také nemálo u banky zadluží, čímž je zaděláno na pomstu. S tou jim pomůže milionářův syn, který se dá na jejich stranu s tím, že nafingují jeho únos, zkasírují výkupné a vše bude ok. Nápad to nebyl vůbec špatný, ale celé to není podáno dostatečně humorně a nápaditě. Na scénu se vrací všichni z jedničky. Ve dvou scénách uvězněný bývalý šéf Kevin Spacey si zhusta od plic zanadává našim výtečníkům a tohle setkání bylo fajn. Poněkud zbytečná se jevila účast Jennifer Aniston coby na sexu závislé dračice. Nejenže do děje nezapadala, ale horší bylo zjištění, že vzhledem připomínala nalíčenou transku, která silnou vrstvou make-upu maskuje značně pokročilý věk. Její postava chtěla být tak moc sexy, že už to bylo přehnané a chyběla už jen cedulka s jejím věkem, abych vůbec věděl, v jakém století se narodila. Ve filmu má scénu s pánským análem, ale ta je jen natočena na průmyslové kameře a z dálky. Film táhl Chris Pine v roli zákeřného miliardářského synátora. Jeho maniakálně zabarvená postava ukázala nejednou na plno svou sílu a přesně pochopil požadavky scénáře. Když byl na place, měl film šťávu a spád. Jeho filmový tatík Christoph Waltz byl příjemný záporácký standard. Vrátil se také nájemný vrah Jamieho Foxxe. I on má ve filmu pár scén, co nenechají na pokoji bránici. Dostávám se ke stěžejní trojici. Jason Bateman asi nejlepší se svým důstojným odstupem, Jason Sudeikis nic z humorného hlediska nepředvedl, byl téměř nevýrazný a nadějný Charlie Day už nebyl zdaleka tak vtipný, jako v jedničce. Dohromady tahle trojka zůstala za svým velkým očekáváním. To samé film. Nepřišel vůbec s ničím extra. Zpočátku chybělo tempo, to nasadil až od poloviny, dobrých gagů pomálu, nápaditost téměř na bodu nula. A ta ukecanost, to už nechci zažít, třeštila mě z té kulometné angličtiny hlava. Až se to nadabuje, tak prosím. Původní znění s titulky je za trest. Další pokračování zřejmě nehrozí. Výdělky nebyly nijak závratné. Navíc by reálně hrozilo, že se kdysi neotřelá černá komedie, dostane do teatrálních tenat pokračování komedií typu "Pařeb". 60%

    • 4.2.2009  11:14

    Matt Leland a Casey Robertsová mají zcela protikladné nátury. Plachý Matt je seriozní mladík, který myslí jen na studium, zatímco Casey, kterou, zdá se, rodiče drží příliš zkrátka, je dívka svobodomyslná až nezkrotná. Jenže protiklady se, jak známo, přitahují, a tak není divu, že Matt nakonec ztratí hlavu a vyrazí s Casey na neplánovaný výlet do Mexika. Netuší ovšem , že dívka trpí maniodepresivními stavy a že ji otec chce umístit do ústavu. Režisérka Antonia Bird natočila podivně rozvleklý, nudný a velmi nevyrazný film se stejně nevýraznými hereckými představiteli.

    • 27.5.2012  10:17

    Když se jde do akce, je dobré si přizvat Mela Gibsona. Svět strádá a poslední zbytky nafty se stávají terčem gangů. Jeden z nich vede psychopatický vůdce a jeho motorizovaný gang svede boj s Mad Maxem. Stařičký akční film je stále synonymem akčnosti, i když na vizuálu zahlodal zub času, a to platí o celém filmu. Od prvního dílu přibylo akce, která dostala divoký rozměr. Invenční stránku filmu režisér George Miller zvládá s napojením se na hlavního hrdinu, a tady bych viděl největší sílu filmu. Už jen to označení Mad Max zní, i bez znalosti filmové trilogie, tak nějak akčně, a i když se film s dnešními akčními spektákly nedá poměřovat, je na co se dívat a komu fandit. Návrat ke kořenům invenčních, akčních a dynamických fláků s příměsí scifi se z mého hlediska diváckého připomenutí vydařil, ale to stáří je na filmu fakt pekelně vidět. Bylo by nespravedlivé dát vysoké hodnocení vzhledem k dnešním nákladným spektáklům, které také kolikrát u mě neprojdou, a to jsou mnohem lépe natočeny. 60%

    • 27.5.2012  09:46

    Když jsem viděl závěrečný třetí díl z akční trilogie Mad Max, nebylo mně jasné, co selhalo ve filmu jako první, ale negativní dominový efekt se postupně podepsal na celém vyznění filmu. Od castingu vedlejších rolí až po neschopnost podat film nápaditě a akčně. Mel Gibson je nejsvětlejším bodem na konci hodně černého tunelu, ve kterém vrazíte do Tiny Turner, protože si jí v té tmě nevšimnete. Proč byla do filmu obsazena, když nemá herecký talent ani co by se za nehet vešlo, to zůstalo nezodpovězeno. Nijak se nevyznamenalo ani to ostatní. S postupující sérií docházely nápady, ale to by přece nevadilo, kdyby se ve filmu o slovo hlásila akce. Místo akčních orgií, je film prošpikován kopou keců v post-katastrofické budoucnosti, ve které se octneme, ale z níž tvůrci téměř nic nevydolovali, a to její kulisy nevypadaly vůbec marně. Očekával jsem akční nářez, a oželel bych i nějakou tu absenci sofistikované myšlenky, ale že se budu tak nudit u třetího dílu, který měl být vrcholným zakončením celé série, jsem nečekal. V tomhle filmu všechno podstatné selhalo. Gibson a výprava zbabraný dojem nemohli vytáhnout do smířlivější roviny. 40%

    • 21.5.2015  19:38

    Ustupte, jen ustupte, nebuď prašná cestičko, švarný Mad Max teď tebou jede a chce neznalému divákovi představit bizarní svět maličko. Není třeba se příliš obtěžovat s nějakým představováním post-apokalyptického světa plného ultra bizarních postav, usoudil autor projektu George Miller. Nejlepší bude, když diváka vhodím přímo do té vřavy a on si to nějak přebere. Potíž je v tom slovíčku NĚJAK. On totiž divák ten film nemusí vůbec pobrat. Dejme tomu, že tady máme jiného (Mad) Maxe, než jakým svého času býval Mel Gibson. Tom Hardy pojal svého Maxe jako drsného dobrodruha, který toho moc nenamluví, nejí, spí jen když mu to okolnosti dovolí a souložit nemá s kým. Tedy mohl by, to zase jo, poněvadž se shodou okolností dostane do společnosti šesti žen. Široko daleko je to samý primitiv, a tak se ženské osádce cisterny hodí jeden kultivovanější vazoun, od něhož žádné potencionální nebezpečí nehrozí. A až se zbaví toho "náhubku" na obličeji a řetězů, bude z něj docela fajn chlap. A co teprve, až převeze ohroženou skupinku dívek a žen do oázy bezpečí. To mu každá skočí kolem krku. Blbé je akorát to, že nedoveze úplně všechny. Zařve ta nejtěhotnější z nich. Nechtějte po mně, abych nějak barvitě líčil děj filmu. Předně jsem ho ne úplně po všech stránkách pochopil. To víte, jsem jen prostý muž, a když na mě George Miller vybalil svůj příběh scenáristicky modulovaný do bizarnosti na druhou, nebyl jsem připravený pojmout hned naráz takovou porci agresivity, uřvanosti a surrealistické bizarnosti. Koncept z původního Mad Maxe zůstal v podstatě zachován. Došlo na značný remaster akčních scén. Na úvodní akční půlhodince jsem neshledal nic až tak poutavého. To lepší z filmu přišlo až s příchodem Charlize Theron a jejích chovanek. Btw, Charlize byla s oholenou hlavou a pahýlem ruky hnusná, jak už dlouho ne. Po zběsilém rozjezdu film pomalu a jistě dostával fazonu. Nijak extra dobrou, ale rozhodně extrémně vykolejenou, a to tak, že neexistuje nic jiného než nad filmem zůstat paf, jak blbý, případně dobrý byl. Pravda, mě moc neuchvátil. Nedokázal jsem mu přijít na chuť. Miller není zrovna dobrý vypravěč, ale v akčních scénách si to vynahradil. Sice nebyly všechny maximálně soudržné, někdy mně vadil střih nebo jejich podivné zrychlení, ale invenčnost měly (téměř) mistrovskou. U mě film body posbíral hlavně za akční složku. Příběh mě nebavil. Práce s herci dost dobrá. I taková polena, jakými jsou Nicholas Hoult a Rosie Huntington-Whiteley, složili hereckou maturitu. Tempo filmu je nastavené zdatně. Z něho film vypadne jen jednou, asi půlhodinu před koncem se film zdržel na jakési meditační píčovině, ale pak se zase vrátil ke své zběsilosti v kvalitní finálové mele, vřavě a šílenosti. I přes svoje klady v tempu, akčnosti a hereckých výkonech, mě film víc nudil než bavil. Nepronikl ke mně třeba už tím, že nebylo komu moc fandit . Samozřejmě, že se jedná o nejlepší film veterána George Millera, ale jeho reboot na mě zanechal vlažný dojem, neboť k dobrému filmu patří i dobrá a strhující story a o tu se nový Mad Max právě opřít nemohl. Z oživeného Mad Maxe jsem měl v podstatě úplně stejný požitek jako z původní trilogie. Podstatný rozdíl byl v technickém zpracování, které se s původní trilogií nedá srovnávat. Příběhově to však vázlo. A to velmi. Tenhle film byl MAD, ale rozhodně ne MAX. 60%

    • 28.5.2012  22:53

    Šílené rande jedině s Tarou Reid a přímo u ní doma, kde se za jediný večer vystřídá pěkné panoptikum různorodých individuí, co se s nimi dá zažít legrace. Vyjevený Ashton Kutcher bude mít co dělat, aby nenamíchl svého přísného šéfa, který ho pozval k sobě, ale všechno se to nějak zvrhne tím nesprávným směrem, ale krásná šéfova dcera je dobrá motivace k tomu, aby se mladík náležitě postaral o barák, nedostal od šéfa padáka a na konci dostal zaslouženou sladkou odměnu. Příznivci vyloženě "ulítlých" komedií mají velkou možnost, protože tohle je komedie přesně pro ně. Gagů je tady jak nasráno, střídají se od těch normálních, přes dost praštěné až po ty bizarní a přitom neopustíme šéfův dům, vyjma počátečních sekvencí. Film by to klidně vytáhl na víc, kdyby chtěl, ale jeho naprostá neorganizovanost a takřka nulový děj přešlapující na jednom místě bez ošetřené zápletky, mně nedovolí přehoupnout se přes poměrně vysokých 60%

    • 24.12.2011  13:29

    Tohle je tak notoricky známá pohádka, že ani nepotřebuje komentáře, ale negativních ohlasů má méně. A jeden ode mě. Je totiž tak kýčovitě pojatá, herecky nezvládnutá, dějově nevyrovnaná, a tedy zcela příšerná. Mně se na ní líbila jen úvodní čtvrthodina a dvě písničky. Nikdo nikdy zřejmě neřekl Vondráčkové, že neumí ani trochu hrát, ale ani ovládat hlas. Její neznatelný, unylý hlasový projev byl opravdu šíleně smutný pro mě jako diváka neustále mačkajícího volume doprava, abych vůbec rozuměl, co právě řekla. Neckář sice tančí a zpívá se 40 kily docela solidně, ale k Vondráčkové se nehodí už jen svým malým vzrůstem, a poněkud rádoby přirozeným herectvím, které sice nepostrádá jiskru, ale současně je znát amatérismus v jeho hereckém projevu. Ostatní herci jsou pochopitelně herecky vyzrálí (Vostřel, Kemr, Marvan), ale vydržet například neustálé narušování děje rádci ustavičně kujícími pikle, to dalo taky docela zabrat. Nic jsem si z filmu nevybral. Vondráčková asexuální a vojet ji jen v představách, tak je mně mdlo. Výsledkem je pseudopohádka, kterou řadím na pomyslný konec žebříčku pohádek z dob bolševika. 40%