Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Díra (2019) 

Vykoupení z (vertikální) věznice Díra. A po španělsky. Středobodem je jídlo, respektive vězeňská strava servírovaná zcela netradiční a originální formou. A od toho se odvíjí vše. Obézní jedlíci a vředaři se postí a raději tenhle film bojkotují. Krásný kontroverzní a originální rozměr se tvůrcům podařilo do téhle neotřele šité látky vměstnat. Jen kdyby si film utřídil své nesčetně přebujelé žánrové prvky. Chvíli film zaduje do hororových plachet, pak se ocitáme v dramatu se zjevným sociálním podtextem, filosofuje se, cítit jsou i satirické vlnky, scifi ševelení a vše nepříjemně spláchne artový příboj a několik nedomyšleností. Neznámý režisér s nezapamatovatelným jménem Galdel Gaztelu-Urrutia skvěle navodil syrovost, drastičnost a bezvýchodnost situace. Neustále je někdo umolousaný od krve i exkrementů, kanibalismu se též nevyhýbá, jakmile se ale oprostí od všech nechutností, začne film přešlapovat na jednom místě a nemá se jak pohnout dál. Do klasické formy útěku se vlastně ani nepouští, hlavní hrdina v závěrečné fázi filmu utvoří družbu s černochem, kdy jak dva pablbové jezdí na platformě z patra do patra, rozdávají příděly jídla a fanaticky a nesmyslně oslavují poselství(??) dezertu Panna Cotta, aby (asi) dosáhli kýžené solidarity. Do toho se halucinogenně zjevovali již mrtví vězni. To jsem měl dost. Bylo to nesrozumitelné počínání, taková ta zbytečná snaha mě dostat do klubu náročného diváka. Závěrečná část filmu se mně vůbec nezamlouvala. Dění před ní bylo poměrně zajímavé a poutavé. Sice jsem nechápal, proč se vězňům podstrojují laskominy, úplně zdárně nebylo vyloženo zařazení administrativní pracovnice věznice a jejího psa do cely s hlavním hrdinou a v podstatě se film příliš nezabýval ani tím, kdo vlastně řídí chod věznice a na jakém principu pracuje. Když si vězeň ponechal jídlo, tak v cele mrzlo nebo se oteplilo k zalknutí. Takových originálních nápadů se jistě našlo povícero. Idea (scifi) vězení v totalitním režimu je atraktivní a osvěžující artikl, který divákům nabídl (nevybalancovanou) žánrovou všehochuť a zcela pokažené finále. A jestli se v něm nebudete cítit komfortně, tak tím pádem film splnil svůj účel. 6/10

plakát

Díra (2009) 

Dane se právě se svojí mámou a mírně rozmazleným bráškou Lucasem přestěhoval z Brooklynu do nudného zapadákova Bensonville a z nového domova není zrovna nadšený. Naštěstí je tady sympatická sousedka v jeho věku Julie a jedna bezedná díra v jeho sklepě. Nuda nebude mít dlouhé trvání, protože po objevení díry se začnou dít podivné věci. Každý člověk má z něčeho strach a tajemná díra dokáže strach zhmotnit a to všem zvedne hladinu adrenalinu. Joe Dante je dnes tak trochu zapomenutý režisér s výrazným režijním rukopisem, který po letech zabrousil do oblasti hororu. Díru nenatočil jako drsný nebo krvavý horor (to nikdy nebyl jeho styl), ale spíše invenčně pojatý snímek s prvky hororu ve kterém přesně načasoval, kdy diváka správně postrašit a kdy celou situaci pěkně po "spielbergovsku" odhlehčit. Trio Chris Massoglia, Haley Bennett a Nathan Gamble hrají vzorně a triková stránka filmu je na vysoké technické úrovni, Dante ale na trikové podívané rozhodně nestaví. Má totiž talent výborného vypravěče se srozumitelnou filmovou řečí. Bavil jsem se skvěle.

plakát

Díra (2001) 

Když se po osmnácti dnech od svého záhadného zmizení objeví studentka Liz Dunnová, vypadá, jako by se vrátila z pekla. Jako jediná se dostala ze zapomenutého bunkru v lese, z něhož se stala past. Traumatizovaná Liz si začíná postupně vybavovat, co se vlastně stalo, a vypráví o tom policejní psycholožce. Není ale jasné, jak mohli přijít o život její tři spolužáci. Perfektní koexistence thrilleru a hororu v jednom filmu. Obojí totiž vytváří krásně nepříjemné sevření, zvláště když se děj přesune do bunkru. V něm se sice neodehrává nic přehnaného a současně ani nereálného, a tak film dobře pracuje s divákem, který má během filmu zájem dozvědět, co se dobře zahraným postavám vlastně zlého přihodilo. Napětí vydrží až do konce. A navíc bonus v podobě svlečené Keiry Knightley. Originálně pojatý film, který umí dobře pracovat s divákovou psychikou, a tím vybočuje z řady hororových thrillerů. A na začátku té vší hrůzy se chtěli studenti z pouhé recese zavřít do tajemné díry v lese. 80%

plakát

Díra ve zdi (1983) (TV film) 

Viděl jsem to nedávno v televizi. Bylo to slaboučké. Příběh se ubíral nepravděpodobným směrem a celkově ztráta času. 40%

plakát

Disaster Movie (2008) 

Režisérské duo Friedberg/Seltzer jsou specialisté na parodie a jejich styl mně velmi sedí. I tentokrát s kulometnou kadencí chrlí jeden vtip za druhým a ušetřen nezůstane žádný z posledních hitů - odnese to např. 10 000 B.C., a to hned v samotném úvodu, a pak už to jde ráz naráz, celebrita ne-celebrita a tvůrci se trefují do jejich nemožných hvězdných manýrů hodně hustě. Amy Winehouse, Justin Timberlake, Indiana Jones a tajemství křišťálové lebky, Jessica Simpson, Muzikál ze střední, Hanna Montana, Hulk, Iron Man, Batman, Čipmánci, Beowulf, Tahle země není pro starý, Juno, Letopisy Narnie a princ Kaspian, Superbad, Twister....a tak bych mohl pokračovat donekonečna, to slíznou jak nikdy a upřímně jim to přeji. protože jsem se nad tou směsicí dokonalých, trefných, hrubozrnných i nechutných a trapných gagů bavil. Můžu prohlásit, že šílená režisérská dvojka Seltzer/Friedberg u mě opět naplno zabodovala. A tím pádem se pro mě stávají králi parodie.

plakát

Discopříběh (1987) 

Příběh kominického učně Horáčka a jeho dobrotivého otce, který mu jeho průšvihy víceméně toleruje, je velmi zábavný a svůj velký podíl má na tom vynikající režie Jaroslava Soukupa, který formou kvalitního videoklipu dokáže experimentovat a přes ústřední postavu umně glosovat vývoj událostí i celkový děj. Michal David dodal chytlavé songy, Mariana Slováková, po které hlavní hrdina šílí, je fakt kočka, Ladislavu Potměšilovi sedne role jako ulitá a já se vždycky skvěle pobavím.

plakát

Discopříběh 2 (1991) 

Už to tak dobře nefunguje jako v jedničce, ale nápadů je relativně dost. Role se obrátily oproti jedničce. Tentokrát se o průšvihy stará táta Horáček a na stará kolena si najde atraktivní striptérku, která to s ním ovšem nemyslí upřímně. Vtipů je hodně, podstatně ubylo písniček Michala Davida, už ani nejsou tak chytlavé, a protože příběhová linie je poměrně konzistentní, působí často až rušivě. Potměšil je ve výborné herecké formě a videoklipovost jedničky vzala za své, ale i tak jsem se bavil relativně slušně. 60%

plakát

District 9 (2009) odpad!

Pro mě nejhorší film roku. To že má být film z roku 2009? TOHLE?! Se divím, že se tohle vůbec dostalo do kina. Tak jestli tohle nedostane Zlatou malinu, tak už fakt nevím. Osobně bych tuto anticenu navrhl hned v několika kategoriích. Nejhorší herec roku-Sharlto Copley- tento šašek, vzhledem i odporným hlasem připomínající inspektora Clouseaua, mně byl od počátku natolik nesympatický, že mně jeho osud byl lhostejný. Nejhorší triky - které byly asi tak na úrovni Cesty do pravěku a vzhled mimozemšťanů, to asi byla parodie, protože horší jsem ještě neviděl. Prostě když nejsou prachy, tak netočím, a já jsem zvyklý na určitou úroveň a i tu myšlenkovou a myšlenkově to bylo někde na úrovni Včelích medvídků. Nejhorší režisér roku-Neill Blomkamp-režie fakt ubohá, uměl bych lepší. Nejhorší scénář a nejhorší film, a máme nominace kompletní. Fakt nemusím ultrastupidity typu chlápek se nakazí, proměňuje se a oni ho nahání. Jediný pozitivum tahle zhovadilost má a to, že jsem se u toho vydatně nasmál, jak už dlouho ne. Absolutně bych tento film nikdy nikomu nedoporučil. 0%

plakát

Disturbia (2007) 

Čistý průměr. Shia LaBeouf je dobrý tahoun, Sarah Roemer je dobrá kost, David Morse není dobrý záporák. Trochu nudy, trochu napětí, odhadnutelný závěr a moc rychlé a hlavně nijak efektně natočené finále. Pro mě celkem zklamání a to jsem čekal něco ve stylu Okno do dvora, kterým se film zřetelně inspiroval, ale své ambice naplnil tak napůl. 60%

plakát

Dítě Bridget Jonesové (2016) 

Je jí 43 let, má vážné obavy, že zůstane na ocet, ke všemu to ale tak nevypadá, dvakrát si totiž zapíchá. Ve výsledku krouží kolem ní dva muži. A jeden z nich je i autorem jejího absolutně neplánovaného početí. A Bridget Jonesová svede se sebou hodně vnitřních monologů, aby ulevila své těžce zkoušené duši, která je o 12 let starší a o dobrých 30 kilo lehčí. Obrovská časová propast, která zde zeje od posledního dílu, má za následek, že Hugh Granta uzříte už jen na archivní fotografii, film začíná pohřbem jeho postavy. Z Colina Firtha je uznávaná oscarová persona, třetí z party, ta hlavní, tedy Renée Zellweger už nemá status sexbomby, za kterou pálí muži. Ale šestiletá herecká pauza na jejím herectví není nijak znát. Oproti tomu jsou ale znát dvě hodiny, co film trvá, a pokud nejste zrovna z řad divaček, hihňajících se nad románovými výplody Helen Fielding, pro které je film určen primárně, tak vás film prostě těžce neohromí. Do party přibyl Patrick Dempsey, pro něhož jsou role svůdníků na jednu noc celkem adekvátní, Colin Firth už je poněkud herecky dál. A tihle dva musí kroužit kolem plastikou zmršené Renée a předstírat, že je to ta největší fešanda z celé milf galaxie. A fakt není. A dál je zde ještě Emma Thompson, která se překvapivě podílela na scénáři. Určitě existuje alespoň jeden film, kde se objevila v roli lékařky mající zkušenosti s příchodem potomka na svět. Ano, komedie "Junior". A pak je zde téměř "detektivní" zápletka, kdy si s nastávající maminkou lámeme péra, kdo je otcem jejího klubajícího se chlapečka. Z týmu scenáristů, který dělal na minulých dvou filmech a různě se během let obměňoval, zůstala jen Helen Fielding, nově je autorem scénáře i Dan Mazer, sprosťák, který rating R zatížil největšími vulgarismy. Jinak by nepřístupnost neměla pomalu co nabídnout. K trojce se oklikou vrátila osvědčená režisérka jedničky Sharon Maguire. Její režie je technicky vyzrálejší, film pro oko vypadá dobře. Jen je hlavní problém, že z mužského hlediska je to ve výsledku pořád jen donekonečna rozpitvávané obyčejné hormonální splašení jedné čtyřicítky, nekoukal z toho ani žádný kompromis a Renée už je fakt hodně po sezoně. Kupodivu jsem u toho nudou nezhebl, ale ani jsem tomu nepřišel na chuť. 5/10