Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 052)

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Bryce Dallas Howard jako úspěšná spisovatelka špionážních románů spolu s odpadlým agentem Samem Rockwellem dávají co proto nebezpečné utajené špionážní organizaci, která jim jde po krku, a chce ovládnout svět. Má to takový parodický nádech bondovek, přičemž to není na překážku, také je to poměrně kreativně zrežírováno a na řadu přijde i nějaký ten nečekaný zvrat. Spisovatelka sotva dokončila svoji pátou knihu se svým neohroženým agentem Argyllem a do života jí ve vlaku vstoupil skutečný agent, který ji přišel chránit. Zvláštností je, že její pátá kniha odráží realitu a vše co se stane není jen literární fikce. Matthew Vaughn s přehledem zvládá akční pasáže, nechybí jeho kreativitě sofistikovanost a dialogové pasáže nepostrádají zajímavost. Není to myšleno úplně smrtelně vážně. Spisovatelka všude s sebou vláčí kocoura, takže i on je přítomen útoku zabijáků a režisér si z něj tropí legraci. O rodičovskou lásku se postaral Bryan Cranston a Catherine O´Hara, kteří sem tam vypustí nějaký ten vtip. Henry Cavill a John Cena pak vystupují jen v představách spisovatelky. Celé to disponuje tempem, vysokou technickou kvalitou, chválím nasvícení a akční scény neukrývané do tmy. Dostavil se film, co má kvalitní režijní vedení, podpořené skvělou hereckou sestavou, množství akčních scén a zásobu kreativity. 10/10

plakát

Hunt Her, Kill Her (2022) 

Mladá žena se stane terčem maskovaných zabijáků poté, co přijme noční práci uklízečky v tovární hale. A tak se jedny hermeticky uzavřené prostory, kde se dá úspěšně schovávat a číhat na protivníka, poslouží jako stěžejní kulisy napínavého thrilleru. Samotná hala zrovna pro osamělou ženu nepředstavuje požitek, takže abychom ji neviděli jenom plnit její pracovní povinnosti, tak je třeba ukázat její odvahu unikat útočníkům a bránit se proti nim všemožnými prostředky. Ta naháněná, která se táhne celým filmem, je působivě koncipovaná, ponuré prostory představují znásobení divácké nervozity a celé to má svěží tempo. Natalie Terrazzino se rázem přerodí z upejpavé uklízečky v psychicky a fyzicky odolnou ženštinu, která šikovně dává na frak agresorům, teče při tom krev a napětí nepolevuje. Tvůrčí dvojice Greg Swinson a Ryan Thiessen se na dlouhá léta odmlčela, aby ve svém druhém společném filmu ukázala svůj zjevný talent. Greg napsal scénář, Ryan se chopil kamery a společně se pustili v podstatě do jednoduše vedeného thrilleru s dobrou finální pointou, která prozrazuje důvod přepadení. A dávalo to smysl. S tímhle filmem je napínavý večer zaručen. 10/10

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Ženská oběť (2024) (epizoda) 

Bestiální vrah už je pod policejním zámkem. Nenápadný mladík ze sklenářství je podroben táhlým výslechům a také rekonstrukci zločinu vraždy, při níž málem uškrtil figurantku. V této druhé epizodě sledujeme střet major Markovič vs. slizký vrah Hojer. A jde především o psychologické hrátky, které obraz od obrazu přidávají na intenzitě. A pak na konci toho vrah sepíše seznam svých dosavadních obětí, docela tajuplný, čímž policejní vyšetřovatele zaskočí. Celou epizodu dominuje Petr Uhlík, neprovařený herec, který ještě donedávna patřil k skrytým talentům. A najednou vyloupne mistrnou kreaci sadisty, který v českých kinematografických vodách nebude hned tak dostižen a překonán. Petr Lněnička jako vyšetřovatel je mu skvělým protihráčem. Režisér Pavel Soukup zariskoval a většinu epizody nechal na dialogové fázi. Divák tak má větší možnost seznámit se s vrahem, zabrousit při domovní prohlídce do jeho soukromí a zjistit, že je to úchyl se vším všudy, ač při výslechu tak nechce působit. Znepokojivé vyznění si série přenesla z první epizody do druhé, drží se přehlednosti a dovedně útočí na divácké emoce. 10|10

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Možnost léčby (2024) (epizoda) 

Geniální i tak trochu genitální záležitost. Jakmile v příjmení Hujer zaměníte písmenko, tak vznikne Hojer. A je zaděláno na problém. Rázem z Rudé mlhy dob dávno minulých nevyjde komická postavička, ale bezcitný sadistický vrah a kanibal k tomu. A žádná žena před ním není v bezpečí. Na podzim neblahého roku 1981 poprvé udeřil, a to neměl dost ještě čtyřikrát, a případ zavražděné a znásilněné ženy do svých rukou přebírá tehdejší pražský kriminalistický tým pod vedením Jiřího Markoviče. Rozbíhá se kolotoč vyšetřování a výslechů, kdy vyšetřovatelé sice větří stopu, ale definitivní naději jim poskytne až chovanec psychiatrické léčebny, kterému se vrah se svým ohavným činem svěřil. Seriál dostal od počátku velmi temné a znepokojivé pojetí. Petr Lněnička, který na sebe za celou hereckou kariéru dokázal spíše zapůsobit v dabingu, do socialistického ošacení vklouzl náramně zkušeně a jeho Markovič první epizodě vládne. Samotný autor vražd se ale na scéně ještě neobjevil, což by se mělo změnit hned v příští epizodě. Dobové reálie, líčení herců a celková výprava vystihují danou dobu velmi věrohodně. Celé je to poutavě natočeno, ačkoliv tempo není nikterak závratné. Dialogy fungují a překvapivě je i čas na drobné komediální vsuvky. Režisér Pavel Soukup přišel s vrcholným seriálem, kdy divák bude netrpělivě očekávat každou příští epizodu. Jen je škoda, že Nova to nejlepší ukryje na Voyo, nepochlubí se náhlou kvalitou tvorby a místo toho diváky po večerech ohlupuje neskutečnými seriálovými  výtvory v podobě zvratků. 10|10

plakát

Den díkůvzdání (2023) 

Dík by měl být vzdán, že se uvolil tvůrce natočit slasher. Nápaditý, nutno podotknout. Rok od nebývalé tragédie v obchodním domě, kdy v rámci výprodejového šílenství padlo za oběť několik lidských životů, se na scéně objevuje zabiják v masce, co vraždí jako pominutý.  A jeho plán nabírá hrozivé rozměry. Terorizované maloměsto rázem vyčlení spoustu postav, které byly přímo přítomny rok staré tragédii. A i přes nemalé množství okruhu podezřelých je celkem zřejmé, kdo je vrah. Čekal jsem, že se to v závěru zamotá a sázka na identitu zabijáka nevyjde, ale nestalo se tak. Tohle mínus ovšem předčilo gore. Většině zabití nechybí explicitní nasnímání a různé způsoby úmrtí. Zabiják je kupříkladu zručný ve vrhu sekerou nebo vidlemi, i jeho bleskurychlé přemístění z jednoho místa na druhé je záhadnější než on sám. Herecký sbor byl vesměs zatlačen do pozadí. Z omladiny si lze povšimnout Nell Verlaque, ale těch momentů je pramálo. Největší hvězdou zůstává Patrick Dempsey v roli šerifa. Pozornost, jak už to tak ve slasherech bývá, je upřena na vraždy a jejich provedení. A v tomto ohledu to opravdu stojí za to. Finále chyběla větší intenzita a moment překvapení. Eli Roth se režijně vyznamenal. Nejenže natočil svůj nejlepší film, ale také oživil lepší hororové zítřky pro slasher. 9|10

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Udatný a nepřekonatelný agent IMF Ethan Hunt opět na scéně. Tentokrát svoji misi rozložil do dvou částí. A už ta první nabízí hutnou akční jízdu od začátku až do konce. Ta sice nemá rozuzlení, ale přes dvě hodiny srší dynamikou a neutuchající akčností. Diváci se mohou těšit na to, v jaké fyzické formě je stárnoucí idol Tom Cruise, a jaké vykutálené kaskadérské kousky si pro ně připravil tentokrát. A bude to hlavně železniční trať a nosnost mostu takové vlakové soupravy, co otřese nervy jeho příznivců. Ale i skoky padákem z nebezpečně malých výšek mají šanci zaujmout. A kdo trochu rád příměs parodie, tak bude ve svém živlu v římských uličkách, kde hlavní hrdina šoféruje legrační vozítko Fiat. A nesmím zapomenout, že na to není sám. Dostal totiž novou parťačku. Je to sice prohnaná kapsářka, ovšem Hayley Atwell je dost možná jedinou zástupkyní ženského pohlaví, která mu zbyla. Životnost ženských postav zrovna na této misi není nikterak vysoká. Tentokrát budeme svědky přetahované o speciální klíč, o němž není tak úplně známo co přesně otvírá, ale je dobře známo, že má o něj eminentní zájem pěkná řádka padouchů. A nemálo z nich prošlo Huntovou minulostí. Režisér Christopher McQuarrie se rozhodl být co nejakčnější, takže akce stíhá akci a na zadumané proslovy není prostor. A své místo dostanou i obličejové masky, nad jejichž kvalitou by plesal i zloduch Fantomas. Kdo má rád akční rejdy, originální tvůrčí postupy a fyzický fond Toma Cruise může být na výsost s touhle misí spokojen. 10/10

plakát

Tchán s tchyní jsou psanci (2023) 

Představte si, že máte doma nádhernou budoucí manželku, z jejíhož lůna byste nevyšli tak týden, ale vše  idylické se pokazí s příjezdem jejích rodičů. A nejsou to zrovna rodiče ctnostní. Na krku mají nemalé dluhy a pro jejich umoření jsou nuceni vykrádat banky. A náramně se jim hodí, že jejich budoucí zeť je ředitelem jedné takové banky a zároveň je specialistou na bankovní ostrahu. V produkci Adama Sandlera vznikla opravdu zábavná akční komedie s Adamem Devinem v hlavní roli, s hercem, co se narodil s vtipným až pitomým obličejem. V rolích nezvedených rodičů perlí Pierce Brosnan a Ellen Barkin. A tahákem je pochopitelně roztomilá krasavice Nina Dobrev. Ve vedlejších rolích ještě stojí za pozornost kreace Lauren Lapkus jako ředitelka konkurenční banky, která přidá pár hlášek na téma únik mléka z prsu. Docela se hraje i na nekorektní vsuvky. Dojde k rozbourání hřbitova, není nouze o nějaká ta zabití a navrch jsou zde povedené akční pasáže. Tyler Spindel se ukazuje coby technicky zdatný režisér, kterému nečiní problémy propojit humorné scény se svižnou akcí. V případě tohoto filmu šlo o pobavení a umělecké ambice skutečně nemá smysl hledat. Solidní herecké obsazení, dějový spád, svižné akční vsuvky a humorná míchanice, což jsou ideální atributy pro komediální podívanou. 10/10

plakát

Rachel Stoneová: Sázka na Srdce (2023) 

Rachel Stone je vnadná super tajná agentka, která také vedle plnění svých náročných úkolů musí chránit svoji vaginální mikroflóru. Výkyvy počasí, kdy se jednou ocitá v horském chladu, podruhé zažívá pouštní parno, velí, aby si pro jistotu zašpuntovala dva ze svých tří tělesných otvorů, a ten mluvící nechala volný.  Před vlivy extrémního počasí je tedy chráněna, ale má v podstatě nulovou jistotu v nevyzrazení své identity. Její tým je náhle rozprášen, Charta, tajná mírová organizace pro kterou pracuje, od ní dává ruce pryč a ona musí zlikvidovat agenta, který se obrátil proti ní. Gal Gadot po konci Wonder Woman, své nejslavnější role, se naštěstí neupsala romantickým blábolům, kdy ženy na prahu čtyřicítky řeší tenkost vložek a na popud svých kamarádek si kupují menstruační kalhotky, Nechala se zlákat akcí, kterou řídí režisér Tom Harper. Vyzbrojeni zkušeným produkčním týmem se pouštějí do akčního reje, co má spád a obsahuje důležité divácké složky. Film nasadí nepolevující tempo, stále se něco děje, občas se objeví náznaky touhy mít to celé propracované, to se ale plně nedaří, takže se sází na momenty překvapení, což tvůrcům vychází. Ve výsledku má film popřední prvek, co měl být z diváckého hlediska nejatraktivnější, opak je ale pravdou. Sofistikovaný přístroj ve službách Charty zvaný Srdce se totiž jeví dost nadbytečně. Ano, jistě, divákům je předvedena jeho supermoderní technologie, která má schopnost neutralizovat globální hrozby. Problém je v tom, že fungování této špičkové technologie je podáno naprosto nezajímavě. A žádná scéna, ve které se vyskytuje, není dostatečně interesantně podána. Po nějaké chvilce jsem se smířil s tím, že film má řadu jiných předností, kterým je třeba věnovat zvýšenou pozornost. Jamie Dornan není za gentlemana a jeho psychopatická kreace mu poměrně svědčí. Akční scény jsou vyvedeny v dobré kvalitě, nepatrný zlomek pak zrazuje malinko hůře provedená digitální realizace. Gal Gadot to celkově pojala herecky sympaticky. Akční manévry jí i celému filmu svědčí. 9/10

plakát

Flash (2023) 

Nejrychlejší superhrdina Flash dostal svůj sólový film. A hned je ho dvakrát, musí absolvovat časoprostorové hrátky i časové paradoxy, co umožnily jeho rozdvojení, a taky se musí vypořádat s různými verzemi Batmana. Prvořadým úkolem je ale zabránit jeho velké rodinné tragédii. V titulní dvojroli exceluje kontroverzní Ezra Miller. Působí poměrně neokoukaně a dokáže být i vtipný a akční. Film má ještě více předností. Velmi zajímavým se ukázala postupná originální prezentace netopýřích mužů. A je v rámci vypointovaného důvtipného záměru dobré vědět, kdo v minulosti Batmana ve filmových verzích ztvárnil. Začneme u Bena Afflecka, největší prostor si ale urval veterán Michael Keaton. O režii se postaral talentovaný Andy Muschietti, který tlačí na to, aby z filmu udělal mumraj, přičemž dokázal zachovat přehlednost dění. Pochopitelně celé dějství provází velká porce trikové složky. Záchrana mimin z bortící se budovy nemocniční porodnice na úvod ukázala nápaditý potenciál celého filmu, který využíval nápaditost scénáře. V této spojitosti se objevila i na pár okamžiků hříšně svůdná Gal Gadot jako Wonder Woman. Pochopitelně záchrana budoucnosti, což je zde prvořadá zápletka, nepředstavuje žádnou velkou originalitu. Pokud ovšem režisér nezačne na neoriginálním základu tvořit drobné i výraznější vylepšování, vtipné a nápadité nuance. Dozvíme se tak (mimo jiné), že se v budoucnosti po zásahu mění i hlavní představitel sci-fi trilogie Návrat do budoucnosti. A takových důvtipných špeků obsahuje film nemalé množství. Akční scény jsou kvalitně zvládnuté. A kdo fandí zrození ženských superhrdinek, tak pro něj je zde bojovná Sasha Calle. DC se svými comicsy u mě boduje více než stagnující Marvel. Flash je osvěžující comicsová lahůdka, která má příjemně překvapivé rozměry. 10/10

plakát

Vyproštění 2 (2023) 

Chris Hemsworth morduje gruzínské hrdlořezy v rámci záchranné mise své bývalé švagrové a jejích dvou dětí. Herec se ke své roli vrátil podruhé. Dvojka nabízí přehledný a v podstatě jednoduchý příběh, který je cílený na přívaly akce. A ta vypadá zatraceně dobře. Rýpalové namítají její častou nereálnost, já jen podotýkám, že jsme v akčním filmu, kde se nehledí na maximální reálnost akce. Je to přece fantazijní svět. A rozhodně je dobré vidět efektní akční scény, včetně (z)ručně sestřelené helikoptéry. Pokud se takovým nespokojeným divákům takové postupy nezamlouvají, pak ještě je tady možnost dát si maraton se Ženou za pultem a zjišťovat, zda rohlíky na krámě byly atrapy. Sam Hargrave natočil teprve svůj druhý film a překonává i vyhlášené akční specialisty. Dokázal pokračování vtisknout pořádnou intenzitu napětí, jsou často fyzicky cítit střety protivníků a dvě hodiny, co film trvá, mají patřičný rytmus a dynamiku. Produkčně je film správně ošetřen bratry Russovými. Bylo také důležité dostat do filmu výrazné akční scény, které se budou dobře pamatovat. Scéna z výškové budovy v Rakousku, která má tendence přivodit divákům závratě, patří právě k těm pozoruhodně natočeným. Česká tvůrčí stopa je zastoupená v  závěrečných titulkách množstvím jmen, která na filmu spolupracovaly. Výsledkem je špičkový akční nářez v syrovějším rouchu, co se i napodruhé předvedl ve vynikající akční a herecké formě. 10/10