kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

1 19 20 21 22 23 24 25 47 94 140 186
    • 18.10.2019  19:10

    Reinkarnace - nejlepší přítel psa. Pejskové umírají jeden za druhým, ale duše zůstává stejná. U jedničky jsem řval jako kráva, co vám budu povídat, a příslušné emoční vyždímání jsem čekal i od pokračování. A ono...už v takové míře nepřišlo. Ale nepochybuji o tom, že citlivý divák nařve potok až moře slané vody. Věc se má tak, že sice opětovně sledujeme známého pejska Baileyho na farmě s jeho páníčkem Ethanem, jenže jeho psí život už se nachýlil ke konci a míří do psího nebe. A pak je z něj fenečkaaa, hodná a přítulná, vhodná do každé rodiny, takže skončí u Ethanovy vnučky, ztvárněné (v dospělosti) Kathryn Prescott. A ta už není tak skvělou herečkou jako Dennis Quaid, který se v dalším dějství vyskytuje jen okrajově a solidně scénu od scény stárne. Střídání na režijní sesli se vyloženě nijak negativně neprojevuje. Gail Mancuso má ve svém režijním rejstříku samou seriálovou tvorbu a na jejím způsobu režírování to není kupodivu nijak znát. Lasse Hallström si ponechal už jen produkční dohled. Zachován ale zůstal scenáristický tandem W. Bruce Cameron a Cathryn Michon, kteří připravili pěkné momenty ze sféry umírání, a režisérka je patřičně dokázala silně či méně silně přetavit ač k mé smůle už ,jsem kapesník nechal na jiných tělesných partiích. Osvěžením byla účast Marg Helgenberger coby Ethanova manželka a našlo se i místo pro záporné kreace, které obstaraly vycházející hvězda Betty Gilpin, která nemá ráda pejsky a není ani příkladnou matkou, a krasavice Daniela Barbosa. Nejsem si jistý, zda je film přímo určen pejskařům, přece jen explicitní umírání psích mazlíčků jim neprospěje. Ale je možné, že se filmu zříkat nebudou, neb má v sobě fluidum kvalitně natočeného "duplikátu" jedničky, načež jsem rád, že si to udrželo patřičnou úroveň a nestalo se z toho psí posrání 2. 8/10

    • 14.10.2019  10:28
    Haunt (2019)
    ****

    Eli Roth to produkčně ošetřil, gore už ale patřičně nevymazlil. Trávíte-li Halloween v příslušně strašidelných atrakcích, jako jsou domy, sklepy, nálevny a pivovary, máte možnost stát se sedmým do party, která jeden takový strašidelný dům navštíví. Jak už to tak bývá, počáteční zábavnost atrakcím moc dlouho nevydrží a nebohých šest mládežníků padne do osidel šílených maskovaných vrahů. Je sice na pováženou, že ještě v polovině filmu je celá parta celistvá, ovšem naštěstí se tvůrci včas rozpomenou, že má jejich řada řídnout, takže úmrtí je nakonec uspokojivé množství. Co už je méně uspokojivé, je poměrně slabé gore, kamera od detailů velmi rychle odbíhá, takže si z tohoto hlediska krvavosti nikdo moc neužije. Druhým nedostatkem se ukázal záměr zabijáků a s ním spojené provozování jejich atrakce. Není jasné, zda už ve strašidelném domě docházelo k zabíjení dřív, a pokud ano, jak je možné, že okolí nepojalo podezření. Naprosto není nic známo ani o zabijácích samotných, mají masky a pod nimi jsou dobrovolně znetvoření, nepochytil jsem, k čemu tento neotřelý nápad sloužil a jaksi jsem i tápal, co je k zabíjení vedlo. Více bližšího nezjistila ani parta v nesnázích, která kromě dvou koumáků a sympatických děvčat, měla jednu uvědomělou slečnu Katie Stevens, která vydržela nejdéle v litém boji. Po (scenáristickém) úspěchu snímku "Tiché místo" se tvůrčí dvojici Scott Beck & Bryan Woods podařilo protlačit k realizaci i tento jejich společný počin, který se nespoléhá na přehršel gore, ale především umí pracovat s obyčejným lidským strachem v různých formách. Vzhled zabijáků nahání hrůzu dokonale a parta v ohrožení je v pohodě.Celé to přímočaře šlape, dějové zvraty jsem nezaznamenal. Přemrštěné nároky tohle hrůzné bludiště na diváka neklade. 8/10

    • 14.10.2019  09:52
    Miss Hanoi (2018)
    ****

    Vzdálený odkaz Ivana Luťanského. Řečeno slovy klasika...ve Vietnamu jsem taky nebyl a Asiatku jsem taky neměl. Ovšem pokud se na tamních rýžových polích vyskytuje chovanka podobná Ha Thanh Špetlíkové a neukáže mně hned při prvních postelových hrátkách policejní placku, jsem ochoten vypravit se za tamní exotikou. Tenhle film je v české kinematografii poměrně nevídaným úkazem, neb nad evropskými rysy ve tváři převažují ty asijské, nadto rasistické hlášky trousí šťavnatý kriminalista Kříž, který je nucen spojit síly s exotickou kolegyní, aby vyšetřili smrt mladého oběšeného delikventa, co byl kdysi odsouzen za smrt šikmoočky, které se přezdívalo "Miss Hanoi". David Novotný si svou kreací sarkastického kapitána říká rovnou o spin-off, takových ostrých hlášek český film nepamatuje. Poněkud v pozadí přece jen zůstal zbytek osazenstva, nemálo se totiž stávalo, že jakmile Novotný, velký to tahoun, zmizel ze scény, zmizela z filmu i osvěžující energie. Špetlíková je hlavně snaživá, má herecké zkušenosti převážně jen s podřadnou seriálovou tvorbou, tak je div, že to vůbec solidně ustála. Nevšední kapitolou je zobrazení neprobádané vietnamské komunity. Herci jeden jak druhý jsou nedobře nadabováni do češtiny, ve společných scénách hovoří evidentně vietnamsky (Špetlíkovou nevyjímaje), ačkoliv z jejich úst chrlí plynnou češtinu. Nepřirozeně a málo zajímavě působilo i jejich začlenění ve společnosti, jejich přísně konzervativní tradice a výchovné metody a jiné hovadiny. Oproti tomu se filmu dařilo zejména v detektivní rovině. Závěr přinesl do vyšetřování dávné smrti mladé asijské dívky četné neprůhledné zvraty a spletitost, takže divák detektiv mohl být spokojen. V každém případě režisér Zdeněk Viktora prokázal dávku odvahy, když se na českém filmovém trhu neprojevil podbízivě a nabídl tak trochu minoritně kategorizovaný počin. 8/10

    • 1.10.2019  09:02
    Ničitelka (2018)
    ****

    Detektivka z LAPD, co by za dobrý makeup tutorial vraždila. Podnícena kvalitním vlogem a radou, aby se v takto zdevastovaném stavu neprobudila vedle svého manžela, se Nicole Kidman plouží losangelskými uličkami a hledá tamní spolek vloggerů, k němuž má hodně specifický vztah. Ještě to nezabalila a ukazuje se běžně na veřejnosti s nepěkně zanedbanou pletí a kruhy pod očima, na kterých by se dalo houpat. Jen tak pro zvýšení libida honí ležákům jejich nemyté chlouby, bojuje za kvalitní reklamní spoty na sexy mejkap, a mimoděk uděluje rady své nezletilé dceři, která je ozvěnou její minulosti. Kidman se spojila s režisérkou Karyn Kusama, jejíž filmy oplývají jakýmsi "béčkovým" fluidem a dost často postrádají emocionální dopad, ovšem tentokrát tomu tak úplně není. Režisérce udělila snad rady Kathryn Bigelow, která svého času točila podobným stylem, kdy se psychologická rovina střetávala s drsnou surovostí i syrovostí, načež Kusama nechá prolínat dávnou minulost s přítomností, hlavní hvězdu zbavuje jakéhokoliv sexappealu a dává vyniknout jejímu hereckému projevu. Ten má občas nepřirozené tendence, vesměs se ale Kidman potýká s psychologicky-akční rovinou přijatelně. Režisérce se podařilo natočit vypjaté drama, které zrovna dynamikou nehýří a inklinuje k roztahanému dějství, ovšem akční a emoční momenty mají kvalitní posazení, načež odvážná obličejová "nahota" hlavní protagonistky hraje prim, takže zbytek účinkujících moc vzruchu nenatropí. Takže ospalým tempem si tento počin došel pro vyšší hodnocení. 7/10

    • 26.9.2019  19:53
    Wake Up (2019)
    ****

    Důmyslně "béčkový" thriller s (psycho)logickými prvky. Jonathan Rhys Meyers se dal všanc tvůrcům s až podezřele rusky znějícími jmény, načež vyjeveně na natáčecím place koukal, kdo všechno dvojce Aleksandr Chernyaev a Fjodor Ljass kývl na spolupráci. K vidění je Francesca Eastwood i William Forsythe, což jej uklidnilo a mohl do svého výkonu dát úplně všechno, co se naučil z reklam na parfémy, které propagoval. No dobrá, dal do toho veškeré své herecké umění, nad nímž stále panují otázky, zda je příšerným hercem se zajímavým zevnějškem, nebo je celý příšerný. A tak se celý rozechvělý probouzí po havárii na nemocničním lůžku, padá na něj vážný stín podezření ze sériových vražd mladých žen, zasáhne ovšem amnézie a upomenutí, že klan Eastwoodů má také zastoupení v ženském pohlaví, takže se vůbec nediví, že o něj pečuje prdelatá zdravotní sestřička, která se nejmenuje Clint Eastwood. A náhle neví divák o nic víc. než hrdina s vyprázdněnou pamětí, takže společně s ním postupně odkrývá každou stopu v nejasném případu sériových vražd světlovlásek a ztracené identitě. Zpočátku to s filmem nevypadá moc dobře, značně spletitý ráz ovšem dojde ke svému zdárnému rozpletení. Dojem kazí několik technických nedostatků. Mrtvoly a jejich nalíčení nevypadá moc mrtvolně, ale až tak na překážku to není, ačkoliv konkurence ze strany Policie Modrava není úplně lichotivé přirovnání. Režijně to není úplně špičkově odvedené, je znát, že tvůrci cílili na diváky, kteří se nechají rádi překvapit nečekanými odhaleními/zvraty ve vyprávění a až tak neřeší levnější produkci, což filmu ubírá trochu na působivosti. 7/10

    • 24.9.2019  17:39
    Šesterčata (2019)
    ****

    Nepřiznaná pocta všem černým komikům, co v jednom filmu ztvárnili (alespoň) více než jednu postavu. Marlon Wayans zavzpomínal na zašlou slávu Eddieho Murphyho a oprášil jeho hravý vzorec ze Zamilovaného profesora, načež se pokusil o jakýsi komediální upgrade. Ano, cílí se mezi afroamerické umělce, Wayans vytáhne ze svého komického ranku macatou ženštinu, co připomíná mix Sereny Williams, Kim Kardashian a Beyoncé Knowles, dojde i na Murphyho typologickou černošku a narážek je docela hodně, jen nejsou tolik nápadné. Hlavní hvězda, která zastiňuje svými výstupy ostatní účastníky, ztvárnila celkem šest postav a jednu "bonusovou". Wayans se obklopil svými stálými tvůrčími kolegy, Michael Tiddes režíruje a Rick Alvarez dodal psané písmo, nicméně celé to má improvizační nádech, jelikož řada scén a scének je poměrně dlouhá, divák má vnuknutí, že na jejich konci přijde pointa, což se ale neděje a nevypadá to, že se jelo podle pevného scénáře. Určitě bylo náročné hrát sám na sebe, což Wayans zvládá suverénně, a jeho komediálnost v prvé řadě těží z toho, jak se mu všech šest postav daří od sebe oddělit/odlišit. Alan je normální maník, co má partnerku v očekávání, ale trápí jej, že je adoptovaný, tudíž se jednoho dne vydá vyhledat svoji biologickou matku, ale na získané adrese najde jen zaostalého a obtloustlého bratra, co se celé dny cpe cereáliemi, sestřičku má kriminálnici, další z bratrů je nýmand se vším všudy, jiný bratr laboruje s ledvinou a poslední ze šesterčat je nezvěstný. A hledaná matka je (údajně) po smrti. Wayans je z hlediska průpovídek značně odvázaný a z hlediska sexuálních narážek nebývale umírněný, což je oproti minulým jeho parodiím změna. Dabér Martin Sobotka se musel solidně zapotit, aby pokryl celou škálu slovního projevu, kdy Wayansovi jede klapačka na plné obrátky, čímž má ode mě pochvalu, neb to zvládl mistrovsky. U filmu jsem se smíchy nepotrhal, především vtipy na téma amerických seriálů ze sedmdesátých i osmdesátých let minulého století mají na českého diváka nulový dopad, neb k nám ani nepronikly, ovšem je zde slušná porce vtípků, které obstojně fungují. A zejména jsou to Wayansovy maskérské proměny, které opravdu po celý film zabaví. Technicky je to určitě natočené zdatněji než někdejší "Jako vejce vejci" s Michael Keatonem a jeho několikanásobné komické variace, určitě i dvojnásobně neopěvovaný "Zamilovaný profesor" byl překonán, ale ten se překonat dal. Tahle komedie od Netflixu (Wayans po komedii Naked navázal na opětovnou spolupráci) si neklade žádné jiné ambice než navodit dobrou náladu. A to se jí daří dokonale. 7/10

    • 23.9.2019  09:27
    Dumbo (2019)
    ****

    Kterak ano(r)mální slůně dopomohlo dostat slavného režiséra do vzácně "normálních" režijních kolejí. Dobrou zprávou je, že Tim Burton neochořel po podbízivém komerčním syndromu, který v roce 2019 už stačil pokosit proslulé režiséry Guy Ritchieho a Jima Jarmusche, natolik, až by padl do úslužných sítí rozestřených Pizdneym, v nichž by z něj byly vysáty zbytky jeho soudnosti. Jeho nezaměnitelný režijní rukopis ale tentokrát raději rozhodně nečekejte. V podstatě diváky všech věkových kategorií pozval do cirkusového šapitó, kde jsou sdružováni a jistými menšími či většími anomáliemi stižení milí lidé pod vedením majitele Danny DeVita, který do svých řad přivítal válečného veterána Colina Farrella, který to zde dříve roztáčel divokými jízdami na koni, ale limitován amputací paže, je dnes rád, že se opětovně shledal se svými dvěma potomky školního věku, už po sexuálním půstu nezasunul do matky svých dětí a hlavní náplní jeho obnoveného angažmá je nyní péče o vzácný přírůstek - roztomilé slůně Dumbo, co má kapánek přerostlé uši, kterými posléze vyprodá, respektive schopností plachtit nad užaslým publikem, cirkusová představení krachujícího kočovného spolku. Slovo dá slovo a posléze se do hry o malého chobotnatce s jostomijíma ošiškama vloží i prohnaný podnikatel s tváří Michaela Keatona, který má v partnerství vnadnou akrobatku Evu Green, co počáteční náznaky psychopatie vymění za láskyplný cit. Představil jsem vám hlavní aktéry dějství, které naštěstí neinklinuje k muzikálovým číslům, na dvě hodiny to má solidní rozběh i spád. Rodiče se nemusí bát o ohrožení mravní výchovy svých dětí, neb režisér zredukoval mrtvé v počtu jednoho jedince, temná stránka má jen minimální zastoupení, projeví se konkrétně ve finální fázi filmu, kdy dojde na spektakulární záchranou misi matky slonice, načež si celé sledující publikum užije i nějaké to napětí. Burton vytvořil k původní klasické animované verzi příslušný kontrast, vynechaly se záležitosti, co by v hrané verzi působily rušivě. CGI není vždy na špičkové úrovni, létací sekvence občas pozlobí oko diváka, barvičky jsou hravé, ne vždy veselé, je to přece Burton, že. Spolupracovníci z různých tvůrčích etap režiséra dávají filmu osobitý glanc, takže po nějaké době je k vidění "batmanovské" duo DeVito a Keaton, a o vánočním čase si nový Dumbo rád zaplachtí v rámci pěkné rodinné podívané. 8/10

    • 21.9.2019  18:51

    Zrozeni k akci. Dwayne Johnson a Jason Statham mají na tento status výlučné právo. V milostné komedii by asi působili blbě, takže ve zběsile akční spin-off záležitosti se budou vyjímat náležitě dokonale. O tom už jejich fanoušci vědí své. Netřeba představovat ani jejich dvě akční postavy, Luke Hobbs a Decker Shaw, se kterými už nějaký ten akční čas brázdí přední akční linie série Rychle a zběsile, a jejichž vrcholné kousky porušují fyzikální, popřípadě i jiné zákony. A všeobecně je známo, že se tihle akční pardálové v rámci série moc nemusí, což se projevuje v tom, že se navzájem shazují, špičkují se a konkurují si, čímž si lze vysvětlit (je to jen jeden z nemálo důvodů), že jim právě tahle vesměs zábavná vzájemná averze vynesla vznik samostatného filmu. A ke své spolupráci si přizvali kreativní špičky akčního žánru. Ti se neváhali akčně odvázat, jak jsou diváci u F&F zvyklí, ovšem limitace přístupností film v jistém ohledu devalvuje, načež se s tím bojovalo, ale bohužel boj nebyl úspěšný. Takže se nedivte, když se na vás vyřítí scenáristické triviální bludy, prokládané dynamickou akcí a solidními bitkami, kterým by prospěl rating R, neb krve by se v nich nedořezal, ačkoliv měkké tělesné tkáně po úderu kladivem by si z lékařského hlediska neměly zachovat celistvost. A nanejvýš pro (dva)náctileté je i zápletka o černošském padouchovi, jehož hokusy pokusy v nejmodernějším vědeckotechnickém ústavu z něj učinily zosobnění neporazitelného Supermana a Terminátora, který, jak jinak, přišel nastolit apokalypsu. Johnson a Statham z pozice producentů přizvali k herecké spolupráci vycházející hvězdu Vanessu Kirby, jejíž tělesná schránka poskytne útočiště škodlivým kapslím, určeným pro likvidaci všeho živého, a Idris Elba v záporné roli hájí řady barevného lidu. Bonusem je Kevin Hart a Ryan Reynolds. Své si odehraje i lepá Eiza González coby zosobnění ruské nebezpečné krásky. Až do poslední třetiny je na čem se zabavit: akce stíhá akci a hlášky stíhají hlášky, obojí ve skvělém poměru. A pak v posledním dějství nadhled opadne, hlášky ustanou a přijde jakási nepatřičná konfrontace s Hobbsovou rodinou na ostrově Samoa, Cliff Curtis je za Hobbsova bratra, patetičnost si najde skulinu, aby se vyjevila a celé finále, ač má určité grády, prostě nepředstavuje žádný tvůrčí zázrak. Vyhlášený akční specialista Chad Leitch servíruje nášup prvotřídní akce, kterou občasně kazí stopy po "vyretušovaných" tažných lanech "létajících" herců, celé to má spád a pořád se něco děje. Příští spin-off F&F chci ale mládeži nepřístupný, oproštěný od rodinných hodnot a scifi pitominek. 8/10

    • 19.9.2019  19:54
    Anna (2019)
    ****

    Bessonův vlhký sen o lepé blond manekýnce, co se svými padesáti kily zvalchuje všechny neřády světa. A současně je to spřátelený, až soudružský pozdrav filmům Salt, Rudá volavka, Atomic Blonde: Bez lítosti, John Wick. A coby bonus to zdařile funguje i jako (naivní) parafráze na Brutální Nikitu, u jejíhož zrodu Luc Besson dělal porodníka. Až se zejména na pánské publikum vyřítí Sasha Luss, určitě to ustojí v erektivním stavu, bude zaznamenán vyšší výskyt slintavky i kulhavky, až jim Anna zlomí jejich (tělesné) údy. Scénáře Luca Bessona už nějakou dobu nevykazují prudkou inteligenci a ani s originalitou se tentokrát nějak významně nepřekonal, dost často se kopírují jiné (špionážní) filmy a dokonce se sám autor pustí i do kejklí s nechronologickým vyprávěním, což už kdysi praktikoval i Quentin Tarantino. A nic nového nepředstavuje ani střet (š)piček KGB a CIA, který je situován na počátek devadesátých let minulého století. Neokoukaný (ob)jev v hlavní roli je ovšem plně podporován ze zadních hereckých řad Cillianem Murphym, Lukem Evansem a Helen Mirren, což filmu svědčí a dává mu poněkud bizarní rozměr, zvláště v tom, jakým způsobem jsou vedlejší postavy napsány a následně ztvárněny. Nejlépe jdou Bessonovi akční sekvence. efektní vymlácení hordy chlapů vystajlovanou modelkou je opravdu kvalitní variací na to nejlepší z Johna Wicka, lesbické vrnění zase evokuje Atomic Blonde: Bez lítosti a ruské výboje mají nápadně blízko k Salt a Rudé volavce. Je fér si přiznat, že se jedná o zámořské produkce, a Bessonovi se kupodivu podařilo stvořit k nim obstojnou špionážní/thriller konkurenci, která má vnadnou svěží hrdinku, příslušně kvalitně a dynamicky natočenou akci, které ale v žádném případě není přehršel, podpořenou kvalitním technickým zázemím a občas pomrkává i po psychologických i patetických aspektech, načež soft nahota v erotických scénách nepřeje žadatelům o Anniny intimní partie a především naivní obal příběhu film sráží k nepřehlédnutelně přepjaté absurditě. 8/10

    • 17.9.2019  09:40
    Dětská hra (2019)
    ****

    Kdysi perverzní a mimicky dokonalá panenka dostala robotický design, kdoví proč se pojmenovala Chucky a přišla si postěžovat, že její značka už v roce 2019 tolik (do kin) netáhne. A stalo se, že Buddi/Chucky vypadá o sto procent hůře než jeho sedminásobní předchůdci, dokonce i televizní verze mu výtvarně a animačně dávají na frak. Ano, nový Chucky vypadá dementně a vůbec nebudí respekt. Určitě tohle "vzkříšení" nelze označit za remake, jak se mu často přisuzuje, styčných bodů má zanedbatelné minimum a celkově film nijak významně svůj originál a scény z něj (otrocky) nekopíruje. Chucky se dostává k novému majiteli, je jím už panenkám na hraní odrostlý klučina, co má atraktivní mámu, čímž se nabízela možnost, že Aubrey Plaza skončí s Chuckym ve víru milostných hrátek, kdyby ovšem tvůrci neměli obavu z kauzy harašení, která by případně zvedla vlnu nevole, načež panenku raději moc nepolidštili a vybavili ji ryze psychopatickým manévrováním. A to je na filmu ta nejzábavněji a nejzručněji vyvedená část, jelikož mordy jsou krvavěji vyvedené, protkané černým humorem. Takže když je kamarád Andy v úzkých, vždy ho podrží Chucky, který ho nejdříve zbaví nepřizpůsobivých rodinných příslušníků, zaskočí si i za postarší černošskou sousedkou, aby jí dal lekci z automobilové jízdy, a když zbude čas na velký finální třesk, tak poškádlí i nakupující v obchodě s elektronikou. Nejhůře stravitelným byl nápad, že (robotická) panenka sériové výroby je technologickým výkřikem, po kterém šílí davy. Působilo to značně nevěrohodně, už jen to, jak neatraktivně tento produkt vyhlížel. A k tomu se přidal vážně míněný scenáristický tah, že jejímu kouzlu podlehnou i teenageři. Tuhle nepřístojnost film dohání solidním spádem, invenční ráz má také své zastoupení a Gabriel Bateman a spol. z toho vycházejí vesměs pozitivně. Od verze, co jde do kin, jsem ale přece jen čekal vytříbenější stylové uchopení a progresivnější režii. Lars Klevberg a spol. Chuckyho pokolení uchopili poněkud svérázně a to se promítlo na rozhořčených recenzích i nízkých tržbách. V úvahu však připadá především (s)prostá možnost, že Chucky co měl, to už krvavě (ode)vzdal v jiných filmech. 8/10

    • 15.9.2019  11:35
    Lukas (2018)
    ****

    Spastický obličej hlavní hvězdy dodává na významu úspornosti tohoto díla, které zrovna za akční nepokládám. Belgickému bijci tahle anabáze mimo americké teritorium překvapivě svědčí i vychází v mnoha jemně inovativních ohledech, na které není příznivce Jean-Claude Van Damma až tak zvyklý. Jeho hrdina je sice veskrze vnímán kladně, ovšem je obdařen aurou kontroverzní tajemnosti, která tkví v jeho problematické minulosti, po níž mu v opatrovnictví zbyla malá dcerka a dokonalý výcvik v kontaktním boji. Ve svém současném působišti je neohroženým vyhazovačem v nočním klubu, záhy mu ale hrozí obvinění z ublížení na zdraví s následkem smrti, tudíž nuceně mění minulé pracovní místo za striptýzový klub, kde podstupuje riziko zločinných praktik, na kterých se bude sám podílet (ale jen tak aby se neřeklo), a jen tak na okraj se současně stane informátorem vyšších kruhů. Akce ustupuje do pozadí, je jí rozhodně méně než v jiných Van Dammeho kouscích, do popředí prostupuje téměř syrové drama muže, kterému jde jen to, aby své dceři zachoval dobré bydlo a měl u sebe mýdlo, když by náhodou šel do "tepláků". Režijně je to poměrně vybalancované a kupodivu akčně úsporné, pokusy o vizuální kejkle zajistí i realisticky působící ruční kamera, postavy nenadále hynou, dostaví se závěrečný zvrat a Van Dammovi tam hodí krasavici Svevu Alviti, ten však zarputile odmítá porušit svůj kodex celibátu a s pomyslným díky nechává její klín na pokoji. Julien Leclercq v podstatě nic neriskoval, když stárnoucí akční hvězdu nasměroval trochu jiným vývojem a směrem, kde by se i dal důstojně dožít akční důchod. 7/10

    • 4.9.2019  17:08

    Potemnělý thriller, který hraje podle svých (nepsaných) pravidel. Zářný příklad, kdy režisér a scenárista v jedné osobě poněkud přecenil své schopnosti a neudržel potenciálně zajímavý materiál patřičně stmelený. Necitlivá střihová skladba filmu kvalitu nepřidává, řada sekvencí tak působí zmateně/nesmyslně/nedotaženě, nepřehlednost občas dominuje, ovšem vrstvení zápletky je originální a herecké obsazení je atraktivní. No ano, slečna Alexandra Dudatá Daddario projde během filmu hned několika důležitými fázemi: někdy byste ji přetáhli potěhem a někdy byste ji přetáhli zezadu opřenou o zeď výslechové místnosti, v níž dává v plen své tělo maniakovi, který podobných slečen, jako je ona, už za svou úchylnou kariéru zvládl obrousit nepočítaně. Netěšte se, že vytasí z plného chlívku kozy, jen decentně rozepne blůzku, aby vlk okoštoval ten plný žejdlík. Holka se prostě snažila diváky lákat. To hlavní hvězda Henry Cavill už byl natolik otrávený, až se to přehlédnout nedalo, a většinu filmu se potácí od scény ke scéně, hledajíc v sobě hrdinné koule Supermana. Ben Kingsley neumí se svojí nadbytečnou postavou provést nic extra, takže když už střihač kulantně prováděl zběsilé vystřihovánky, mohl vystřihnout z filmu i jeho. Stanley Tucci a Nathan Fillion fungují jen coby výzdoba titulků. A nejlepší postavou je paranoidní schizofrenik Simon. Brendan Fletcher nese přesný status hvězdy nižší svítivosti a do celého, béčkovým flórem potaženého celku jeho ztvárnění maniaka skvěle zapadá. Hrdě se hlásím k tomu, že jsem pointu spojenou s dvojí identitou jeho postavy neodhadl, tudíž jsem čuměl na následný twist jak na odhalené poprsí v dopoledním vysílání pro školku. Uhranulo mě, jak nepříliš zkušený režisér David Raymond se nechtěl vzdát bez boje. A vědom si toho, že do filmu sehnal skvělý ansámbl, kterého je pro béčkové bujení škoda, neustále hrál na znepokojivě temnou a dynamicky dravou i hravou notu, kde sice z notové osnovy neukápne žádná kapka filmové krve nazmar, ovšem tentokrát se nešetřilo invenčními postupy i neotřelými tahy, načež celé tažení patřičně korunoval Brendan Fletcher, který svými sveřepě úchylnými výstupy vychyloval jazýček vah směrem k pozitivnímu hodnocení. 8/10

    • 2.9.2019  09:39
    Annabelle 3 (2019)
    ****

    Vybubej mě a já tě (na oplátku) vyanábeluji. Blondýna Madison Iseman a bruneta Katie Sarife se jistě zaradovaly, když jim přistál v klíně scénář, který preferuje jejich debutové hrátky s dosud pro ně neobjevenou sexuální praktikou, kterou jim nezprostředkoval ani Harvey Weinstein, když mu na kolenou v kanclu pomáhaly natáhnout kalhoty, než vstoupí někdo bez zaklepání. A nyní se dávají všanc Jamesi Wanovi a Gary Daubermanovi, kteří jim místo tučných honorářů slíbili pořádnou krabici tamponů, co jim zabrání protečení moči až na stehna v momentě, co si z té nastalé a nevídané hrůzy nepatřičně ucvrknou. Propad strašení z mateřské školy do jeslí je zjevný, počtům mrtvých třetí dějství není nikterak nakloněno, tak se vše hororové dohání intenzivním bubáním v domě démonologů, kde je strašidelných artefaktů přebujelý a pestrý dostatek, tudíž nehrozí, že by se na známé i méně známé formy přízraků nedostalo. Chybí snad jen Václav Upír Krejčí a Leo Beránek, což je ale velmi zanedbatelný detail. Nápad situovat veškerý hrůzný děj do domu manželů Warrenových se už v minulosti jistě nabízel, a nezůstalo jen u slibů. Jejich jediná ratolest nemůže ve svých deseti letech jednu noc a den zvládnout bez rodičů, tudíž je na hlídání povolána blond hlava Madison Iseman se svojí zvídavou kamarádkou, která neváhá prošmejdit zapovězenou místnost, kde ve vitríně dlí i zlověstná panenka Annabelle, a následně vypustí duchy všeho druhu. Jen na ty plynné až tak nedojde. Rozpočet od prvního laciného dílu postupně narostl, takže v rámci možností je většina sekvencí natočena celkem zdařile a profesionálně, úmrtí by filmu jistě prospěly, ovšem nápad obejít oběti na životech je poměrně neotřelý a postupně jsem na něj přistoupil. A veskrze jsem neměl problém s celým uchopením filmu. Kacířská myšlenka, že by trojka dostala nepřístupnost, byla rázně zažehnána, neb speciálně tohle dějství neobsahuje žádnou nekoukatelnou brutalitu a drastičnost. Takže pokud vás vaše nezletilá ratolest škemrá o to, abyste si jako rodina sedli ke společnému zhlédnutí hororu, můžete s nimi absolvovat patřičnou osvětu. Máte-li rádi (ne)příjemný neklid, určitě sáhněte po téhle domestikované panence, která není primárně určena na hraní, a při jejím nehybném počínání se můžete dosytosti nasmát i vysmát jejím tvůrcům, kteří si občasně horor pletou s komedií. Doufejme, že jednou povolají i Chuckyho, aby mírně zpuchřelou formu drasticky oživil a spastickou panenku přivedl do dynamického (dů)chodu. 7/10

    • 26.8.2019  15:31
    Piercing (2018)
    ****

    Veselé i hravé (sebe) poškozování tělíček v páru. Patrně se jedná o novou fetiš disciplínu, která v nemainstreamových vodách Holéhoúdu dokáže napáchat pořádné vzrůšo. Hvězdná Mia Wasikowska urputně fa(c)kuje hollywoodské zaběhané trendy, v blockbusterech jí místo zabírají hezčí kolegyně, tudíž je nasnadě kývnout malému komornímu triu ve složení ona, kolega Christopher Abbott a režisér Nicolas Pesce, a vrhnout se do velmi podivného/bizarního/osobitého filmu. Ano, vyhrával jim k té úchylné sešlosti patřičně špičkový hudební doprovod, retrostylizované hrátky podbarvil i nemalý výběr songů, kamera Zacka Gallera umně zabírala (pochroumané) tělesné partie obou aktérů, zejména příznivci sexappealu Wasikowske budou mít hotové žně, jen lze s úspěchem pochybovat, zda obnažené poprsí patřilo právě jí. Film má určitě provokativní rozměr a porušuje rázně konvence. Určitě to není film pro každého. Pesce, stejně jako ve svém předchozím snímku Oči mé matky, si neodpustil tlačit svůj počin až k uměleckým sférám, což má za následek určitou režijní roztříštěnost. Jednoznačně se filmu skvěle daří, když je dán volný průběh fetišistickým hrátkám a není zatížen (scenáristickým) vývojem postav. Jakmile se pokouší opodstatnit jejich počínání i charaktery uměleckou formou, ztrácí to na zajímavosti. Ovšem krátká stopáž je značnou výhodou. Mia Wasikowska prokázala velkou odvahu, že do toho vůbec šla, v podstatě dala všanc své dosavadní kariérní kredity. A takový odvážný krok i počin je nutno po zásluze odměnit. Máte-li nutkání decentně se doflákat na těle, objednejte si režiséra Pesceho. A zkuste si opatřit i ten román od Murakamiho, na jehož vznik a kvality je vázán. 7/10

    • 22.8.2019  20:04
    Máma (2019)
    ****

    Hubené hororové h(l)ody. Mohlo mě napadnout, že to takhle dopadne, když se režisér doposud o horory nijak nezajímal. Ambiciozní Tate Taylor (ve filmu si zahrál policistu) se zkrátka domluvil s Octavií Spencer na tom, že když jejich spolupráce na snímku Černobílý svět (2011) byla před léty úspěšná, totéž by mohlo platit o hororu Máma, který by mohl být novátorským. Určité novum obsahuje, skoro hodinu pořádně brnká na nervy, aniž by se výrazně ponořil do hororových tenat, přihazuje neotřelé psychologické hrátky a ústřední psychopatka je korpulentní černoška, do níž byste to hned neřekli. Ovšem po hodině by měl film vygradovat do (předpokládaného) finálního masakru, ve kterém žena černé pleti, spřátelenou omladinou familiérně oslovovaná Máma, vyrobí z teenagerů kečup. Jenže prdlajs, v jejím sklepě sice dojde k dostaveníčku a generačním rozdílům, ovšem hororový divák dostane pořádně slabou výslužku. Nemůžu ale prohlásit, že by se film nelíbil. Jeho průhlednost je skoro originální a černoška, která si podá současné i bývalé středoškoláky, je dostatečně nadprůměrně zahraná i propracovaná. Ve filmu hrají i jiné známé persony, jmenovitě Luke Evans, Juliette Lewis, Missi Pile a Allison Janney, přičemž až na poslední jmenovanou jsou stran vývoje událostí celkem důležité. Neřeším nesrovnalosti stran věku, kdy Evans je o devět let mladší než Spencer, logicky by tedy jen těžko měli společná studia na střední škole. Řady omladiny neprořídly, uvědomělá Diana Silvers prostě zdatně přežívá, a není sama. Mrtvol je pomálu, takže žádné velké (p)osvícení v tomto ohledu nečekat. Zajímavým aspektem filmu je profese psychopatky - pracuje na veterinární klinice, ovšem zvířátka nedojdou újmy. Slabinou je fakt až ten závěr. Octavia Spencer je však natolik přesvědčivá, že nepřijmout její pozvání zapařit v suterénu jejího domu, by byla docela škoda. 7/10

    • 16.8.2019  09:58

    Co je v domě, to je pro mě. Řekla si Keira Knightley a hned co se usídlila v novém působišti, zhřešila s německým nadržencem Alexander Skarsgardem, kterému dřív dům patřil. Hlavní hvězda si zajistila příslušnou body dublerku stran decentní nahoty, pyj a vagina dali slovo a vznikly dvě milostné scény, které prořezávají značnou komornost i pokročilou divadelnost příběhu. Většina podstatného se odehraje v domě, moc z něho paty divák nevytáhne, a když už se odehraje něco mimo čtyři stěny honosného domu, vypadá to kvalitně zrežírované, dokonce i nějaký ždibek pro (ne úplně objasněnou) pomstu se vyjeví. James Kent se filmové tvorbě věnuje jen sporadicky, zápletka má vláčnější až téměř povrchní pojetí a určitě by se neztratila ani v seriálu na nedělní odpoledne. Ač je filmu vyčítána fádnost zápletky, nedá se napsat, že bych se nudil. Keira hraje naplno, hází romantické i chtíčem prosycené pohledy na všechny způsoby, její mužské protějšky se také nejeví nejhůř, Jason Clarke v roli důstojnického manžela má tendenci být v dobré formě v rámci výstavby charakteru, ostatní herci také nezapadli. Vizuálně a technicky nemám námitek, kamera Franze Lustiga umí vystavět patřičně působivý záběr jednotlivé scény. Hudebně je to slabší, tklivé tóny Martina Phippse nemají žádný výjimečný punc. Na výsledek filmu dohlížel i samotný autor literární předlohy Rhidian Brook, takže doufám, že byl s výslednou filmovou podobou svého románu spokojen. Z hlediska produkce film nese nezanedbatelnou českou stopu, např. natáčecí štáb rozložil své nádobíčko v matičce Praze. Pro mě osobně poválečný stav klína jedné znuděné, rodinnou tragédií stižené a od té doby sexuálně zanedbávané důstojnické paničky dopadl vzorně a akceptovatelně. 8/10

    • 14.8.2019  12:34

    Reboot (možná) v (ne)pravý čas, výměna stráží však naprosto osvěžující. Jak se dalo očekávat, F.Gary Gray není ideálním/vhodným režisérem pro šílené blockbustery, tudíž většina scenáristických nápadů úspěšné progresivní dvojice Matt Holloway a Art Marcum celkem zaniká, neb není natočená s dostatečným citem pro nadsázku. Chris Hemsworth patrně napříště už hodí bobek na lukrativní (reboot) scénáře dříve úspěšných filmů, neb se mu nedostává patřičného ocenění jeho práce. S klidem ovšem můžu prohlásit, že utvoření nové dvojice s Tessou Thompson se povedlo a jeho agent H je pořádný floutek a k uvědomělé a znalé agentce M, co je přijata do organizace MiB na zkušební dobu, vytváří kvalitně zábavný (ego) kontrast. Jejich eskapády pobaví a v žádném případě nejsou určeny milovníkům přemýšlivých vědeckofantastických fláků. Akčními pasážemi film nepřetéká a do nějakého extra novátorství stran akce se režisér téměř nepouští. Stran vesmírného neřádu i hodných mimozemských potvor je to často originálně utvořené, ovšem i infantilně vychozené. Scénář má totiž tendenci myslet i na diváky, co pamatují původní film MiB, kterému už je přes dvacet let, přičemž dnes už většina dávných komediálních postupů chytá vyčpělý závan, a určitě bych pro současné dění vynechal roztomile idiotské potvory šlechtického původu. A přidal bych více Rebeccy Ferguson, jejíž tříruká kreace obchodnice se zbraněmi spolehlivě uvízne v paměti. Leckdo bude namítat, že Liam Neeson není nejkvalitněji využit a že to měl být právě on, kdo měl být po boku "mláděte" Hemswortha, když jim to v jediné společné akci v úvodu ladilo. No, pro něj je v organizaci nachystán docela jiný úkol, celkem jeho osobnost filmu prospěla. Globálních hrozeb (vesmírného původu) hned tak neubude, po staré dvojici se mně kupodivu vůbec nezastesklo, navíc třetí díl byl hodně mizerný po technické stránce a do značné míry i nemálo triviální. Napříště, jestli vůbec ještě nějaké příště v souvislosti se značkou MiB vůbec bude, by se měl angažovat režisér, co umí patřičně vystavět scénářem nabízené nápady a nebude tolik spojován s filmy klubu náročného diváka. Hemsworth ohlásil hereckou pauzu, neškodí, když si pauzu udělají i Muži v černém, a pro jistotu si utřídí svůj vývoj, který je v této jeho současné podobě poměrně nevyzrálý, ovšem zábavu s ním určitě zažijete, i když zrovna nebude úplně nadpozemská. 8/10

    • 10.8.2019  18:48

    Elegantní dámský (skoro) western, ve kterém žádný z přítomných sex symbolů nechce být tím druhým. Dokonce o jejich prvenství na pomyslném trůně nerozhodly ani úvodní titulky, které jména obou přítomných superhvězd své doby zařadily korektně vedle sebe. Ženy se nikdy nemáme ptát na její věk, nicméně obě přítomné dámy jistě prominou tu impertinenci, když jejich narozeninovou číslovku už v současnosti zdobí vážená "sněhuláková" číslice. Ovšem pánské publikum ani téměř padesát let, co uplynulo od premiéry vzájemného randevous ikonické Brigitte Bardot a Claudie Cardinale, je stále omámeno jejich krásou a půvabem, načež je ve filmu až podezřele málo jejich společných scén, kdy si obě superhvězdy (dost možná) postavily hlavy a zvítězila (ne)nápadná řevnivost mezi nimi, načež pánové si sveřepě postavily pyje. To pomohlo tvůrčímu štábu k tomu, že se začal vyžívat v jejich prezentaci způsobem decentního odhalování jejich vnad a smyslných křivek. Tohle sexy zápolení odnesla zápletka, která je značně úsporná až banální, přičemž předmětem sporu je malý ranč plný nafty. Dvě sexy desperátky vládnou svým pětičlenným znepřáteleným bandám, vznikají různé komicky vypjaté situace, občas až groteskní, do toho vyhrávala chytlavá hudba, tempo tak akorát, dvě superhvězdy si v závěru vydatně namlátí, načež scénář jim přisoudí trochu násilné usmíření. Sexy souboj nerozhodlo ani moje libido - Bardot byla nedostižná v eleganci a její povlávající hříva se umně namotávala kolem pánského přirození, Cardinale oponovala bujným dekoltem. A v sympatiích byla na koni. Jo, marná sláva, na "koníčka" by to s nimi chtěl jistě každý. Delikátnost mně narušovala pouze nadbytečná přítomnost Michaela J.Pollarda, respektive jeho katastrofální herecká kreace, a nepříliš kreativně pojatý závěr (viz usmíření). 8/10

    • 10.7.2019  11:19

    Akčnější pohádka z podvodní říše osázené ponorkami. A projdeme se i suchou nohou, pro případ odvrácení hrozby ponorkové nemoci. Na palubě ponorky USS Arkansas, které velí neortodoxní kapitán Glass, je pořádně živo, když je unesen ruský prezident, politický převrat je na dosah a vyšetření zmizení spřátelené ponorky se začne poněkud komplikovat. Gerard Butler a spol. mají napilno, mají na to necelé dvě hodiny filmového času a chtějí toho stihnout poměrně dost. Rozvážnější první hodinku ve znamení "dasbootovských" pochodů záhy vystřídá akcí napumpovaná druhá hodinka. Režijně si o pozornost říká Donovan Marsh, jehož předchozí režijní počiny viděl snad jen on sám, a solidní koncept, kterým je film opatřen, využívá pro řadu slovních přestřelek, ve kterých je pánem Gerard Butler, tudíž jej neuvidíme v žádné fyzické pranici, načež akční pasáže obstarává speciální komando vyslané zachránit ruského prezidenta. Nepovedl se/nezafungoval zejména provokativní podtext filmu spoléhající na to, že rusky hovořící země je západem vnímána coby centrum všeho zlého a temného, neb nejsou osmdesátá léta minulého století, kdy filmaři hojně využívali socialistické zřízení k instruování všemožných i nemožných studených válek. Načež tahle veškerá snaha zasazená do současného akčního spektáklu působí přece jen poněkud směšně. Máte-li rádi ponorkové manévry, které jsou prokládány akčním děním na souši, máte pozvánku od "kře(čk)ovitého" Butlera zajištěnou. Plutí pod hladinou má své nesporné kouzlo, nasnímané je to pěkně, akce má i nějaký ten explicitnější ráz, přičemž rating R by se dal využít mnohem výživněji, ovšem z kapitánského můstku zamává i renomovaný Gary Oldman, Linda Cardellini s košem kosmetiky je k světu a drsný Toby Stephens je hybným článkem akčních pasáží. Takže vzhůru pod hladinu. 7/10

    • 29.6.2019  08:29

    Tvůrci si dali záležet, aby nostalgické vzpomínky na devadesátkový fenomén decentně vypluly na povrch, a nezasažená část publika by neměla utrpět psychickou újmu. Ve výsledku se Pokémon nažral a Ryan Reynolds zůstal celý. Ač je z 95% přítomen jen po hlase, je hlavní hvězdou filmu. Rodiče jistě trnuli hrůzou, že by jeho účast nějak mohla ohrozit mravní výchovu jejich dětí, vždyť po všehoschopném Deadpoolovi je nemožné, aby tento herec zůstal umírněný a vyvaroval se nejapným humorům. Jejich jemnocit však klidně zkoušku odvahy ustojí, Reynolds jen naznačí, kam by film případně nasměroval, kdyby se tvůrčím způsobem na něm podílel. V produkční a ani ve scenáristické sekci jeho jméno nefiguruje, tudíž máme před sebou čistý komerční a nezávadný výplach, který je opatřen skvělou technickou složkou, kdy se fandům zhmotnil jejich sen o tom, že jejich hrdinové z dětství také nalezli cestu do hraného filmu. A vedou si náramně zábavně, určitě ve všem předčí své lidské protějšky, kteří přes všechnu vynaloženou snahu zůstávají v jejich stínu. Detektivní pátrání s Justicem Smithem a Kathryn Newton má sympatický ráz i spád. A Bill Nighy a Suki Waterhouse jistě nezatížili rozpočet natolik, aby nebylo na patřičně vyladěnou interakci s Pokémony. Pikachu zde vystupuje coby bývalý parťák ztraceného tatíka našeho čoko mladíka, ten jako jediný s ním může rozmlouvat, což tyhle dva výtečníky vrhá do rozličných verbálních eskapád. Akční prostor je poměrně dobře rozložen, ve finále se akce nahustilo nejvíc. Ani emoční stránka nezůstane stranou, jsou přítomny sekvence, které citlivým divákům budou svědčit. Struktura příběhu působí svěže a neotřele, ovšem naivní vyznění se tak úplně odbourat nepodařilo. Rob Letterman měl k ruce hned několik zkušených scenáristů, jedním z nich byl i Derek Connolly, (p)ověřený specialista na komerční hity, a režijně předvádí osvědčené divácké postupy, které v různě přetvořených útvarech stále patřičně fungují, ale určitě nepředvedl výjimečný a nezapomenutelný režijní rukopis. Případné pokračování bych si sice hned tak nedal, ten fenomén mě prostě nikdy nezasáhl. Jelikož ale před takovými dvaceti lety by z technického hlediska film s pokémony nevypadal vůbec dobře, je nutno uznat, že nový nábor fandů by měl následovat. 8/10

    • 22.6.2019  08:28

    Agatha Christie naložená v Sandlerově formaldehydu. Osvědčená dvojice Adam Sandler a Jennifer Aniston (v tomto pořadí jsou uvedeni i v titulcích filmu) se ujímají "vyšetřování" a rozlousknutí záhadné vraždy zámožného postaršího miliardáře, který sice skonal přímo před jejich zraky, ovšem krátkodobý výpadek elektrického proudu prakticky znemožnil identifikaci vraha, co proklál jeho hruď. Hned je plno podezřelých, kteří v době vraždy s ním byli přímo v jedné místnosti, je jich celkem 9, včetně Sandlera s Aniston. Podezřelých osob, které jsou originálně zábavné i sexy (viz Gemma Arterton) bude postupně ubývat, jelikož vrah je bude systematicky likvidovat a uklízet ze scény. Nápad dát se do křížku s veleslavnou spisovatelkou detektivek je v případě Sandlera a spol. hodně nezvyklý, a rozumné bylo námět "uklidit" na Netfix, kde dílo zaznamenalo velký divácký zájem i nevoli kritiky. V kinech by film určitě návštěvností nepřekypoval. Už pouhý fakt, že divák jde na film s vědomím, že jde o bláznivou komedii, přičemž vtipných gagů je zde jen hrstka, dodává dílu punc určité (aty)pičnosti. Tím nechci tvrdit, že celé pátrání má seriozní průběh, ale nízká prezentace gagů může být zklamáním. Ke všemu události naberou spád až někdy po roztahané třičtvrtěhodině, kdy dojde na záhadnou vraždu, a následně se ústřední protagonisté prokáží detektivní vlohami. Od vraždy se film stane zábavným. Hlavní hvězdy jsou mile i vkusně zábavné, rafinované odkazy na detektivní pátrání v klasicky literárním stylu se vinou scénou, která je zaplněna luxusními přímořskými evropskými letovisky a honosně vyhlížejícími interiéry i na oko příjemnými exteriéry, načež vůle vypátrat vraha nenechá lhostejného nejednoho diváka. Patrně se ve svém detektivním úsudku vyznamenáte a vydatně dopomůžete k odhalení i dopadení identity vraha. Je určitě dobré k filmu přistupovat jako k parodii na detektivní romány (viz pointa). Tenhle styl není určitě nikterak objevný. Kyle Newacheck určitě není režisér, který by se bral smrtelně vážně, stejně tak scenárista James Vanderbilt. Nemáte-li problém s decentní zábavou, která zaplácne nudný den, určitě můžete dát produkci Adama Sandlera, Jennifer Aniston a Charlize Theron průchod. Vzhledem k nenadálému úspěchu je možně, že první dva jmenované v podobném duchu nevidíme pohromadě zdaleka naposledy. 7/10

    • 8.6.2019  18:52

    Jižanský vítr dul toho památného roku 1865 tak mocně nezávisle, až odvál původně zamýšlenou Olivii Wilde do role hlavní hrdinky, kupodivu její náhradnice Brit Marling byla více než dobrá, a škoda, že nepřivál větší kreativitu a tempo, což film ve výsledku malinko srazilo. Tvůrčí dvojka Daniel Barber a Julia Hart nejdou a ani hned tak nepůjdou vyloženě komerční cestou. Zaměřují se v tomto případě na psychologický rozměr jejich díla, což je poměrně atypické pro westernový základ s příměsí "home invasion", od něhož bych přece jen čekal (především) akční pletky. Všechno je ale jinak. Film se v podstatě nedostane do tempa, a když už by v něm byl, okamžitě z něj vypadne. Přišlo mně, že je to takto pojato úmyslně. Psychologizace postav je nadměrná. Skvěle se s ní vyrovnala málo známá Brit Marling, neméně zajímavě jí sekunduje Muna Otaru v roli barevné služebné. Hvězdná akvizice Hailee Steinfeld se zmůže hlavně na emoční výlevy a Sam Worthington se nezmohl už vůbec na nic. Už aby natočil pokračování toho zpropadeného Avatara., jinak z absolutní stagnace kariéry nevyvázne. Naštěstí násilní unionisté byli v páru, takže bylo celkem napětí zajištěno, ovšem asi jen těžko jeho příznivci přijmou za kompenzaci jeho unylého herectví jakéhosi Kyle Sollera. Dá se ovšem ocenit, že film má rozumných devadesát minut. Má i kvalitní technickou stránku, osobně bych přepadení domu ve scénáři přepsal z nočních scenérií na denní, aby to ústřední z filmu více vyniklo, nicméně průstřely a delikátně brutálnější finesy zvládal natáčecí štáb solidně. Za zmínku stojí i neotřepaný hudební doprovod Martina Phippse, stejně tak kvalitně se blýskl i mistr zvukař a jeho "zlověstné" ozvučení a lecjaké (po)ruchy místního divokého kraje. Křivka zapamatovatelnosti není nijak vysoká, film trpí i nižší gradací, přece jen to ale mělo jisté osvěžující (ženské) a dramatické křivky, z čehož se mé hodnocení ustálilo na konečných 7/10.

    • 1.6.2019  20:06
    Psí domov (2019)
    ****

    P(r)ach z cest psa Gora prosákl i do tohoto filmu. Psí nalezenec Bella je ten nejhodnější pes na světě. Je však trnem v oku zákeřného developera, který se pomstí jejímu hodnému páníčkovi za to, že zhatil jeho nekalé plány, když nebral ohledy na komunitu koček obývajících budoucí staveniště. A tak na Bellu pošle policejní úřady, pes je označen za pitbula a následně zabaven, neboť v Coloradu je chov tohoto plemene zakázán. Jediným řešením je odvézt nebohou Bellu do stovek kilometrů vzdáleného Nového Mexika, kde se ale psovi v nové rodině nelíbí. Věrný čoklík nastartuje všechny svoje čtyři nohy a pudy a svůj čumák nasměruje směr domov. A jeho putování se protáhne na několik let. A čekají nás nejrůznější epizodky z jeho cesty, na které střetne nové lidské a zvířecí kamarády. Nemá smysl rozebírat předvídatelnost celého dění. Určitě lepší je na sebe nejlepšího přítele člověka nechat působit, ocenit jeho herectví a dojmout se nad jeho eskapádami a celým závěrečným završením filmu. Originalita určitě nehraje prim, ovšem střípky neotřelého dobrodružství své místo mají. Ashley Judd, Barry Watson nebo Wes Studi nemusí ve svých vedlejších rolích vytáhnout nic náročného ze svého hereckého rejstříku, stačí jim, když zůstanou sympatickými akvizicemi. Málo známý Jonah Hauer King v hlavní roli také v pohodě. Bella není vyloženě mluvící pes, ovšem má své myšlenkové pochody, které namluvila Bryce Dallas Howard. Film nedostal štědrý rozpočet, chybějící finance jsou znát na CGI zvířatech, které jsou kombinovány s těmi živými, která od těch animovaných spolehlivě rozeznáte. Zejména mládě pumy, se kterou se psí hrdinka skamarádí, se moc nepovedlo. Charles Martin Smith natočil typický film pro celou rodinu. Menším dětem nebudou nedokonalé animace a předvídatelnost nijak vadit, odrostlejší divák ocení, že se to nepropadlo do infantilnosti a udrželo si to kvalitní úroveň vyprávění. 7/10

    • 31.5.2019  14:54
    John Wick 3 (2019)
    ****

    Nekonečný body count. Aniž bych nějak významně podkopával úpornou snahu scenáristů bojovat s únavou materiálu, namíchat do něj zvraty a nemazlit se s Babou Jagou, třetí díl pro mě osobně stojí na mistrovské akční stránce. A zejména na tom, kolik žlutých i jinak zbarvených babráků, kteří nedokáží sejmout jednoho umaštěného chlápka, zhyne rukou pana Wicka/Reevese. Zda byl překonán počet mrtvých z předchozích dvou dílů, to se mně nepodařilo zjistit, ale třeba si dá někdo práci s počítáním mrtvých, co zemřeli sečnou či palnou zbraní ve všech třech dějstvích. Keanu Reeves (případně i jeho dubler) musel být z pořádné porce bitek, přestřelek a z krasojízd na motocyklech i koni mohutně vyčerpaný. No co, šedesátku už má na dohled. Akční frekvence je vysoká, takže nuda z nemoudrých dialogů a vyleštěné zápletky se naštěstí nedostavila. Vlastně ani nemohla, když se cápek Reeves dal na těžkou ruskou literaturu a pomlátil se se žluťáky všeho druhu, tak se zastavil na otočku u Halle Berry a předvedli společně dostatečně odborné znalosti z oboru kynologie, načež spolu utvořili dvojici, co opravdu nemá ráda, když si někdo vyšlápne na psí mazlíčky. Dlouho jim ale jejich svazek nevydrží a Wick doputuje přes poušť až do hotelu Continental, kde si dá akční menu z oblíbené asijské kuchyně a Marca Dacascose jako zákusek. Chad Stahelski se do třetího dílu pustil s vervou, vše mu jde zase o něco lépe a svižněji než v druhém dějství. A dokonce třetí díl bezostyšně vystavěl na absolutní nepřemožitelnosti, nezničitelnosti a nesmrtelnosti hlavního hrdiny. Tím sice částečně devalvoval napětí i realističnost celého dění a působení všech fyzikálních zákonů, ovšem rozhodně se se svojí precizní akcí nijak nemazal a divák se brilantní akční složkou jen a jen kochá. Stupidit je i tak maličko navíc, aby se daly tolerovat - zabíjení na veřejnosti, kterého si nikdo nevšímá, a závěrečný pád z budovy, to bylo vyloženě na zvednutí obočí i genitálu. Třetí Wick je pořádná akční jízda, tandem Reeves a Stahelski do ní vložil všechno. A zase jim to vyšlo. Na třetí díl to pořád šlape úctyhodně. 8/10

    • 22.5.2019  09:10
    Šibenice (2017)
    ****

    Mistr Al Pacino zanechal nemalé herecké otisky napříč kinematografií, tudíž má plné právo projevit ne úplně plnou zainteresovanost v thrilleru tak trochu bezejmenného režiséra, co pojednává o honu na sériového vraha, který upgradoval dětskou hru šibenice na verzi pro starší a pokročilé, v níž je dostatek explicitní brutality a ve které se utvoří prima parta v počtu tří lidí, dva zkušení detektivové a jedna mladší novinářka, co je ochotna plnit režisérova přání. Potlačení ega herecké legendy dalo vyniknout právě hereckému umění služebně mladšího kolegy Karla Urbana, který tedy utlumené hlavní hvězdě filmu vydatně vypomáhal ve všech fyzických úkonech a nahlas předčítal rapid účinky všech dostupných kloubních preparátů, které objednával na vlastní náklady z internetové lékárny, aby jeho herecký vzor předčasně neukončil natáčení. Se scénářem se režisér tasil, jen když měl Al Pacino zdánlivě dobrou náladu z toho, že se ráno v karavanu probudil živ a zdráv, v retro kině promítali Zjizvenou tvář a Adam Sandler mu neposílal žertovné esemesky s návrhem na pokračování komedie Jack a Jill. Pro mě bylo důležité, že film měl tempo, mělo to záhadný i zamotaný průběh, vražd bylo slušné a neutuchající množství. Občasný nájezd do celkové klišé rutiny, např. starý detektiv se vrací z penze, aby vypomohl rozlousknout složitý případ, se odbourával ztemnělými exteriéry i interiéry a neotřelými nápady a nepolevující dynamikou režiséra Johnnyho Martina. Investigativní trio Pacino, Urban a Brittany Snow bylo poměrně funkční a nikdo se netvářil, že vzniklo převratné dílo svého žánru, které má oscarové ambice. Jejich naháněná se sice neobešla bez určitých nesmyslů i náhod a podivného, ne úplně srozumitelného závěru, ovšem večer v zábavném a napínavém krimi duchu byl spolehlivě zajištěn. 8/10

    • 17.5.2019  12:47
    Polaroid (2019)
    ****

    Do rodiny prokletých hororových propriet přibyl stařičký Polaroid, který i po znovuobjevení po více jak 40 letech báječně fotí. A úmrtí, kterých se po zvěčnění fotografovaných dopouští, se nedají nikde reklamovat. Jste-li však šikovnou středoškolačkou Jadrankou Šetlíkovou a máte kolem sebe přátele, kterým stojí za to zhebnout, nemusíte se bát Roberta Vana, který na vás číhá, aby vás přemluvil k polonahým aktům za košík lubrikačního gelu. Pořádnou revizi a následnou reklamaci by si v prvé řadě zasloužila mrzce natočená úmrtí, která dopadla takto špatně hlavně vlivem ponechané přístupnosti. Předpokládám, že režisér to asi takto dopředu nezamýšlel a nechce se mi líbit, že je za směšně vypadajícími smrťáky, z nichž uzříme jen jakési blíže neformulované náznaky, jeho režijní neobratnost a absolutní technická nedisponovanost. I stalo se a tohle bolavé místo jsem už postupně neřešil. Přišly totiž rozhodně kvalitnější úseky, jež vykazovaly dokonce i nějaké ty invenční záchvěvy, které nahrazovaly chybějící krvavost a liknavou brutalitu. Ač se ve zvýšené míře nedostavil originální zářez v žánru, výpůjčky od Nezvratného osudu, Kruhu, Zhasni a zemřeš dobře posloužily a mně osobně nijak nevadily. Lars Klevberg, který je i autorem stejnojmenného kraťasu, který převedl do celovečerní formy, se s nástrahami možné neoriginality popasoval statečně. Scenáristku Blair Butler, nadějnou tvůrkyni nové hororové vlny, podrobně instruoval o tom, jak bude na diváka fungovat pátračka po zdroji zla a stopy do dávné minulosti patří mezi ty divácky nejspolehlivější. Producent Harvey Weinstein, kvůli jehož skandálu se staženými kalhotami se film dočkal premiéry až dva roky od vzniku, by se jistě poměl nad ženským osazenstvem. Kathryn Prescott v hlavní roli by ještě možná udržela jeho poklopec zapnutý, ovšem to samé už se nedá zaručit u Priscilla Quintany, Katie Stevens, Samanthy Logan či Madelaine Petsch. Omladina se svých rolí zastala dobře. Pokud se tedy film vyrovnával s jistými produkčními problémy a syndromem odvolaného slovutného producenta, coby divák si z něj odnáším jen to dobré. Rozpočet dostatečně neošetřil trikovou stránku, entita, ano, "digitalizovaný" Javier Botet, specialista na příšery všeho druhu, moc originální hrůzy nepobrala, ovšem nápady příběh má, leckdy nesou i punc originality, třeba to, že fotku s vyfocenými osobami nelze zničit (bez následků). Takže vlastně až na ty legrační úmrtí jsem byl s výsledkem spokojen, ovšem focení si do svých hobby hned tak nezařadím. 8/10

    • 15.5.2019  09:29

    Oduševnělá sestava frustrovaných mamin, která si v počtu čtyř kandidátek vyrazila před padesátkou do nočního víru města, aby pořešila za zády svých mužských protějšků problémy, na které jim v domácnosti nezbývá čas ani chuť. Noční tah městem skýtá nejedno lákadlo, které jim bylo po léta odpíráno, a prostor dostane i nějaký ten společenský trapas, žert i flirt. Komedie, kterou si produkčně vzala na starost známá herecká dvojka Paul Rudd a Adam Scott, velkou kadencí originality a vtipnosti rozhodně nesrší, ani se nezapře ženská tvůrčí ruka, která je ve výsledku viditelná u režijního a scenáristického posazení, ovšem herecká parta je neúnavná a vtipy tahá až z paty. Toni Collette je z celé sestavy nejhvězdnější, pozadu nezůstává hlavně těžkotonážní Bridget Everett, Katie Aselton si zaflirtuje s Adamem Levinem a Molly Shannon narušuje manželské svazky svým rozvodovým stavem. Paul Rudd (obsadil se jen do malé role svérázného prodejce) angažoval pro sepsání scénáře svoji manželku Julii, pro kterou to byl scenáristický debut, a na výsledku je to znát. Některé situace si říkají o vypointovanost, načež k tomu nedojde, některé sekvence jsou neobratně uchopené a čeká se, co z nich vytřískají přítomné herečky. A na ty je spolehnutí. Mužský postoj má menší prostor, Adam Scott s Robem Huebelem zůstali doma se svými předškolními ratolestmi a řeší, jak vylepšit manželskou rutinu. S přisprostlými vtipy se to nepřehání, jsou umírněné, i když má film svým nepřístupným ratingem povoleno nedržet se zkrátka. Asi nejvíc zamrzí, že film není napumpován maximální odvázaností, což bych v souvislosti s tématem i čekal. Režisérka Alethea Jones, která má ambiciozní projekty teprve před sebou, si na rozjezd své filmové kariéry zvolila relativně vtipnou dámskou jízdu, která se stopáží vejde do 80 minut a cílí na diváky, kteří užívají vtipy po lžičkách. 7/10

    • 8.5.2019  07:09

    Dvě představitelky mocných žen se na scéně téměř nepotkají, přesto to mezi nimi (hystericky i historicky) jiskří. Margot Robbie podstoupila značnou zohyzďující proceduru v rámci podoby s anglickou královnou Alžbětou, ve filmu má ošklivý nos a prodělá i opravdu hnusné neštovice, což je zajímavý kontrast k její sličnosti z civilu. Není tedy divu, že si v daném příběhu neužije žádný sex, alespoň ne v přítomnosti kamer, to její filmové sestřence Saoirse Ronan, tedy skotská královna Marie, která neměla nijak valný osud, je dopřán i orální sex a nějaká ta animální sexuální poloha, načež ale ani tyhle krásy života jí krk nezachránily. Film fabuluje v rámci dramatizace, překotně skáče v ději,občas zapomíná na přehledný vývoj událostí, nijak významně mně to ovšem nekazilo zážitek. Dějepisci se jistě budou babrat v detailech, s fakty je nakládáno velmi volně, určitě to není film, z něhož se dá vyzvědět něco mimořádně převratného, ovšem s ohledem na skandalizaci královského dvora se zde vyskytují scény, které si chtějí vydupat stoupající emoční křivku. K vidění jsou úklady, intriky, tradiční i netradiční boj o moc, dojde i na jednu davovou scénu bitky a nějakou tu (zákeřnou) vraždu. Režijně je to však poměrně nevyrovnané, ženský pohled na věc Josie Rourke i její (z)dravá režijní nezkušenost je na výsledku znát. Kostýmní výtvarníci a architekti nelenili a předhánějí se v důkladném zachycení dobové módy a historických reálií. Tahle přetlačovaná o královský trůn, v níž nemalou roli sehrávají i potenciální potomci obou vládnoucích žen, nabízí příjemně i nepříjemně zachycené historické údobí, takže si divák připadá důstojně a zdrží se případných výtek, neb obě hlavní hvězdy dávají na odiv svou patřičnou hereckou kvalitu, ačkoliv ani jedna není rodačkou z britských ostrovů. 8/10

    • 4.5.2019  15:31

    Z tohoto neškodného pojetí mozková hemisféra neutrpí. Pravda, intenzivnější režijní zpracování by film pozvedlo ještě výš. Nemám zdání, co režiséra limitovalo, občas to nemělo daleko do tv úpravy. Ovšem k dispozici byla nejlepší akvizice - Chloe Grace Moretz, která si s námětem příjemně zalaškovala a dotáhla svůj flirt k dokonalosti. A tím film zbavila hrozící nudy. Nechtěně potopila kolem sebe zbytek ansámblu, který čítal pár známých jmen, roli matky se ujala Carrie-Anne Moss, Jenny Slate zastala kolegyni v práci, Thomas Mann ji zahříval v posteli a Tyler Perry si střihl šéfredaktora. Na události je to chudobné, Moretz neustále usiluje o to, aby divák nezaspal a zdatně předstírá symptomy vzácné mozkové choroby a divák spolu s ní netrpělivě očekává finální diagnózu. Téma je to poměrně originální, takže i za to uděluji body. Když se odečte účast známé hvězdy, tak režijně Gerard Barrett nedodal žádnou přidanou hodnotu. Na rutinéra si troufá moc brzy, jeho režijní počiny nesklidily divácké vavříny, takže tenhle film je jeho nejlepším. Od průměru ho oddělují drobné odchylky, které se mohou zamlouvat především příznivcům mladé hvězdy, dále mladí medici ocení nové poznatky v léčbě vzácného mozkového postižení a běžný divák se může obeznámit s jistou žurnalistkou Susannah Calahan, jejíž biografie zajistila námět filmu. Slušné známky si tohle veskrze nenápadné dílko zaslouží, nedostalo dvouhodinovou stopáž, takže nemusíme se plahočit nemocnicí a mít fóbii z bílých plášťů v nadměrném množství. Film si splnil svá kritéria a je dobře, že se mu podařilo ulovit hvězdu, která mu hodně přidala. 7/10

    • 2.5.2019  21:48

    Temnější vize literární klasiky. Rudyard Kipling by z ní měl radost. Výrazně totiž nenabourává ducha knihy. Přičmoudlého polonahého chlapečka už jsme viděli nejednou běhat džunglí, a jistě ještě v budoucnu uvidíme. Tentokrát si vzal vděčnou klasiku režijně na paškál Andy Serkis, který kolaboraci s Netflixem dotáhl v mnoha směrech do přívětivého vyvrcholení. Mowgli je příslušně kvalitně obsazen talentovaným Rohanem Chandem, který mnohdy překonává nástrahy džungle sympaticky šibalsky. Umí si získat publikum. O něco horší je to se CGI faunou. Ta občas vykazuje rušivé výpadky stran animace, která je na film, který není určen pro kina, více než solidní, i tak nelze přehlédnout její zjevné nedostatky. Tygr Šérchán je odpudivá šelma, u něj má animace největší nekvalitní výkyvy, ty se ale nevyhýbají žádnému zvířeti. Nemíním práci trikových specialistů jen hanit, interakce s Mowglim je naprosto vyhovující, mnohdy téměř vynikající, a je fér přiznat, že jakmile přijde fáze, kdy triková fauna se na chvíli odporoučí ze scény, jedná se o úsek, kdy Mowgli zavítá do vesnice mezi lidi, respektive je chycen a uvězněn, nebylo příliš co sledovat. V džungli má film švih a dynamiku, nemalý prostor je dán i emocím a několika vypjatým situacím, ze kterých by dětští diváci nemuseli mít klidné spaní. Nekomfortním a nevyrovnaným shledávám až závěrečný úsek odehrávající se ve vesnici. Najednou vymizel náboj, přestalo to mít šťávu i napětí opadlo. Prostě téměř rutinní dojezd. Film si našlápl k absolutním výšinám, stačí si přečíst dabéry zvířat, kteří čítají jména Christian Bale, Cate Blanchett nebo Benedict Cumberbatch. Nemá příliš cenu tuhle verzi porovnávat s jejími předchůdci, našla se dokonce nechvalně známá verze, která rezignovala na mluvící zvířata, Stephen Sommers by mohl vyprávět. Tak takovými prohřešky tahle rozhodně nedisponuje. Vizuálně hraje všemi barvami, technicky mírně kolísá v CGI a potkává se s duchem autora předlohy, což je poměrně cenné pro znalce knihy. Takže na startovní čáře s profáklými zvířecími hrdiny a jedním lidským mládětem by měl být ten divák, co očekává dobrodružnou zábavu, která i po x-tém zpracování může přinést ještě nějakou tu novotu a příměs temného závanu. 8/10

1 19 20 21 22 23 24 25 47 94 140 186