Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 052)

plakát

Looper: Nájemný zabiják (2012) 

Scifi, které má nesporný náběh stát se v budoucnu kultovním. A vedle toho, klade divákovi několik otázek. Jak by jste se zachovali Vy, kdyby jste potkali svoji starší verzi svého já z budoucnosti. Anebo Bruce Willis jako vrah malých dětí, ale no tak, k tomu by se on přece nikdy nepropůjčil, ale i na tohle v tomto filmu dojde. Ale pěkně popořádku. Jsme v Kansasu a píše se rok 2044. Cestování časem je zakázáno, ale zločinecké bandy ho využívají ke zbavení se nepohodlných lidí, které posílají z budoucnosti pěkně pod ústí hlavně Looperům - nájemným zabijákům. Joseph Gordon Levitt je právě jedním takovým. Odstřeluje nemilosrdně zločinci posílané muže, jejichž tvář je vždy zakrytá bílou látkou a s roubíkem v ústech. Prosperuje z cihliček stříbra, učí se francouzsky a fetuje. Jednoho dne však mu pošlou na likvidaci i starší verzi jeho vlastního já z budoucnosti (Bruce Willis). Začne řešit jakési dilema, zda de facto zabít sám sebe, anebo cíl, (jak jsou ve filmu odsouzenci na smrt nazývani) nechat pláchnout a riskovat tak smrtelné pronásledování ze stran svého nesmlouvavého zaměstnavatele a jeho noshledů. Na rozhodování však nemá mnoho času, a navíc je jeho život nastaven přece jen jinak, než jaký vede jeho starší verze v budoucnosti. K hektickému vyznění situace přidá ještě jedna důležitá zpráva, kterou se od svého staršího já dozvídá a sice, že budoucnost trpí krutovládou jakéhosi "Rainmakera", jehož znetvořenou tvář nikdo nikdy neviděl, ale coby malý chlapec musí žít někde v současnosti. A zde je ho třeba odstranit, než se v budoucnu dostane k moci. Mapa souřadnic s podivnou řadou čísel ukazuje na jednu z farem, kde bydlí mladá matka s malým synem. Jak jsem se dozvěděl, řada diváků si stěžovala na to, jak děj filmu nebyl většinu času k pochopení. Ve svém popisu děje jsem ho zestručnil a pokusil ho opsat pokud možno srozumitelně, ačkoliv přiznávám, že je dějově poměrně komplikovaný. Když však uvážím, že jsem drahnou dobu nenarazil na tak sofistikovaně a originálně vybalancované scifi propojující se s akčním nářezem, nejsem proti neobvykle vystavěnému příběhu. Právě naopak. Tohle tady delší dobu chybělo. Film je od počátku poutavý, nasadí spád, Levitt přes svoji digitalizaci obličeje zdařile napodobuje Willisovi grify, neutěšená budoucnost se nechlubí přísně propracovanou futuristickou výpravou, napětí nepolevuje, do toho svlečená sexice Piper Perabo, Jeff Daniels jako nelítostný šéf zločineckého gangu to zvládl bez přehrávání a jeho zarputilý noshled Noah Seagan, Paul Dano jako další z nájemných zabijáků, který ovšem v osudové chvíli selhal, obyvatelka farmy tentokrát plavovlasá Emily Blunt a její malý syn se zlým výrazem v očích, spousta přestřelek, originálních scén a ještě mnoho dalšího. Ovšem i zápory se najdou, ale jsou menšího rázu. Občas vykoukne nějaký lacině odvedený trik, jako třeba ten související s "objevováním" a "mizením" obětí. Jenže film to možná věděl, že je to nepodařený efekt a udělal ho tak záměrně, protože občas jsem měl pocit, že koketuje se scifi žánrem z osmdesátých let. Jestli to tak skutečně bylo zamýšleno, se asi nedozvím. Do té doby nepříliš výrazný Rian Johnson, jako scénárista a režisér v jedné osobě prokázal kvality tvůrce, jenž by mohl být příslibem pro budoucnost, a to nejen scifi žánru. V budoucnu to bude mít ovšem těžké překonat tenhle skvělý film. Mé hodnocení: 100%

plakát

Dům na konci ulice (2012) 

Jennifer Lawrence, zpocená anebo zmoklá, pořád zůstává sexy. Na konci ulice stojí zdánlivě opuštěný dům, jehož zdi byly svědky velké rodinné tragédie. Před čtyřmi lety zde pomatená dcera zavraždila své rodiče a poté zmizela v přilehlých lesích. Od té doby už ji nikdo neviděl. Do sousedství prokletého domu se se svojí matkou nastěhuje sličná Elissa (Jennifer Lawrence), která se zamiluje do podivínského mladíka Ryana (Max Thieriot), který tehdy děsivé události nebyl přítomen a nyní v domě přebývá i s jeho dávným tajemstvím. Film láká na čerstvou držitelku Oscara Jennifer Lawrence, ale má i jiné přednosti. Především velmi klame tělem, a i když zdánlivě vyloží své karty na stůl, tak si divák nemůže být jist, jak se to celé bude ubírat. Nedá velkou práci odhadnout závěrečnou pointu hned po několika minutách filmu, ale neměl jsem pocit, že by na tom film až tak moc stavěl. Postupem času se sice ještě přidala do děje přílišná překombinovanost, která ubírala filmu na přehlednosti, ale stačil jsem se včas zorientovat. Nějaké vedlejší a nepodstatné motivy se do thrilleru kapánek nehodily. Namátkou bych zmínil pěvecký talent hlavní hrdinky nebo rozvíjení milostného vztahu, které mírně brzdilo děj. Jinak ale velká spokojenost. Jennifer se od půlky promenádovala jenom v tílku, což jenom podtrhlo její ženskost, vedlejší postavy mě bavily, nejvíc asi zajímavý Gil Bellows jako policista a finále bylo nervydrásající. Jen to zpacifikování psychicky narušeného mladíka působilo divně. Když to shrnu, tak jsem v poslední době nenarazil na žádný thriller s tak pěknou a působivou hororovou atmosférou a s množstvím originálně pojatých scén, o jehož dobrých kvalitách svědčí i fakt, že ačkoliv jsem se na něj díval pozdě v noci, tak jsem u něj neusnul, ani jsem ho nevypnul s tím, že se na něj podívám jindy. Klady: Jennifer Lawrence + vedlejší postavy nepostrádají zajímavost + působivá hororová atmosféra + řada originálních scén + velmi dobrá gradace děje + nervydrásající finále. Zápory: překombinovanost, jejíž vlivem film občas ztrácí na přehlednosti - průhledná pointa -některé vedlejší motivy do thrilleru nezapadly - chabé zpacifikování mladého psychopata v závěru. Mé hodnocení: 100%

plakát

Zabij, nebo budeš zabit (2007) 

Multimilionář Breckel připravuje novou doposud nevídanou reality show, již chce vysílat živě po internetu. Je vybráno deset trestanců z celého světa odsouzených na smrt, kteří budou soutěžit. Budou mít třicet hodin na to, aby spolu bojovali, až zůstane naživu jenom jeden z nich. Ten získá svobodu a k tomu navíc pět milionů dolarů. Má to ale háček. Každý bude mít na kotníku náramek s bombou a zařízením, které za oněch třicet hodin exploduje. Mě tenhle dynamický a dobře natočený akční thriller velmi příjemně překvapil. Uměl si výborně poradit s hrozící neoriginalitou a pořád se v něm něco dělo. Když už se film jakoby ubíral odhadnutelnou cestou, tak vždycky zvolil úkrok a nečekané řešení, které mě jako diváka překvapilo. Pěkně drsný film ve kterém snad každý dostal pořádně hustou nakládačku a nějaké to překvapení si schoval až do samotného závěru. Pěkně bombastický a výbušný akční kousek. Mé hodnocení: 100%

plakát

Freddy versus Jason (2003) 

Dvě děsivé postavy slavných hororových sérií 80 let: Freddy Krueger a Jason Vorhees, se setkávají v tváří v tvář. Freddy oživí Jasona, s jehož pomocí chce terorizovat Springwood. A co vznikne spojením takových dvou hororových ikon do jednoho filmu? Pořádně nadupaná jízda, ve které se tihle dva mydlí hlava nehlava, prostor dostávají krvavé orgie, ve kterých nikdo nezůstane ušetřen a také nebývalá nadsázka. Jason se svojí mačetou kosí kolem sebe co se dá a je v dobré formě. Freddy oproti němu zůstal trochu pozadu, ale to zase není tolik podstatné, protože tihle dva spolu upekli hodně akční řežbu, která končí až se závěrečným šibalským Freddyho šklebem. Jeden z nich nakonec z tohoto nemilosrdného souboje musí vzejít jako vítěz. A celé je to navíc natočeno s nadhledem. A ani na minutku jsem se nenudil. 100%

plakát

Hvězdná pěchota 2: Hrdinové Federace (2004) 

Rodí se hodně dravých brouků a to znamená, že bude krvavé léto. Specialista na zvláštní efekty Phil Tippett převzal štafetu po Paulu Verhoenovi. Dostal mizivý rozpočet oproti svému slavnějšímu kolegovi, a přesto se s tím porval obstojně. Caspera Van Diena vystřídal sympaticky nablblý Richard Burgi. Všechno je tady sympaticky nablblé, a to nejméně trojnásobně. Mně nepřišlo, že by to byl slabý film. Od počátku se pořád něco dělo, repliky zde byly jen pro to, aby oddělily jednu akční scénu od druhé a digitální brouci ještě stále měli velký hlad a zde chudáčci dostali nášup. Herecké obsazení sestávalo z povědomých tváří a nejlepší byli vedle drsného Burgiho také kočička Kelly Carlson anebo Ed Lauter. Ve druhé polovině se film dějově stáhl ze své epičnosti a stala se z něho příjemně vyvražďovací záležitost, kdy nebylo tak jasné, kdo a v jakém pořadí zařve. Na film druhé kategorie speciální efekty, ale i hudební doprovod byly perfektní a líbila se mně ta sympatická nablblost, kterou také disponoval první díl. Po rozmáchlé jedničce krystalicky vypucované "béčko", co se za sebe nestydí. A vzhůru na třetí díl. A na co ten přezíravý postoj k takovým druhům filmům, milí uživatelé? Spousta filmů v červených číslech taky není zrovna super. 100%

plakát

96 hodin: Odplata (2012) 

Ještě ne všichni protivníci byli zabiti, ještě ne všechny účty byly vyrovnány a Liam Neeson tentokrát zpřeláme 96 kostí v těle každému albánci, který jeho rodině bude chtít zkřivit jenom vlásek. Nabušený Liam se vrátil podruhé ve své roli neohroženého bijce "přičmoudlíků" s nekalými úmysly a nyní došlo ke střídání stráží nejen na režisérském postu, ale také se obrátily role ve smyslu hodný vs. zlý, což poněkud divákovi ztížilo, které straně má fandit, protože stařešina baží po pomstě za smrt svých blízkých z prvního dílu a rozhodne se vyhledat agenta se zvláště vyvinutými smysly rovnou v Istanbulu. Zde bych se zastavil u schopností coby špičkového agenta CIA, které byly tentokrát vážně přehnané, protože mimo jiné trefil trasu cesty s kuklou přes hlavu, nebo dokázal předvídat nebezpečí tak, až jsem stěží zadržoval smích. Navíc Neeson tady vypadal poněkud sešle, takže údery, které svým protivníkům tento "sušínka" neomylně zasazoval, bych také bral s notnou nadsázkou či rezervou, a když jsem ho následně viděl v jedné scéně běžet, tak to taky "psalo". Jenže to by stran mých zásadních výtek bylo vše, protože jinak jsem se u napínavého děje bavil více než u prvního dílu. Jeho manželka s dcerou zde dostaly mnohem větší prostor, než poprvé a dobře ho využily. A nápad pomstít se za smrt svých milovaných je tady vyveden velmi neotřele, na čemž nese zásluhu opět Luc Besson, který vedle scénáře, měl také na starost produkci, Režisér Olivier Megaton začíná být v akčním filmu pojem a zde dokázal, že za každou cenu se nemusí podbízet mimořádně efektními akčními scénami a výsledek může být také velmi dobrý. A je. Po suché jedničce přišel výživný nášup. Klady: pokračování je mnohem přímočařejší a údernější + neohroženost Liama Neesona +sličná Famke Janssen + řada střízlivě natočených akčních scén + film se nezaobírá zbytečnými detaily + nepolevující napětí + neotřelé zpracování pomsty z pohledu záporné postavy + dobrá režie + typicky nenáročný "bessonovský" scénář + film rychle uteče. Zápory: Neeson vypadal, že není až tak v kondici - přehnaná přechytralost jeho postavy - Maggie Grace přece jen vypadá starší, než postava dcery kterou hraje - nepříliš zajímavá úvodní, víceméně "rodinná" čtvrthodina - finální střet mohl být lépe vystavěn. Mé hodnocení: 90%

plakát

Rebelové (2001) 

Malé město v českém pohraničí, tři maturantky a tři rebelové, kteří už nechtějí mít s "totáčem" nic společného. Film Filipa Renče je zasazený do horkého léta roku 1968. Spíše než muzikál v pravém slova smyslu, je to film se spoustou písniček, které hrají spolu se šesti mladými hrdiny jednu z hlavních rolí: dodávají filmu důležitou a nezaměnitelnou atmosféru konce šedesátých let. Atmosféru svobodného nadechnutí, která spolu s osudovým zauzlením soukromých a politických dějů tvoří tkanivo tohoto retro-muzikálu, který je také příběhem o lásce, jíž dějiny nebyly právě příznivě nakloněny. Renč si tímhle filmem u mě definitivně vybudoval pozici zajímavě tvořícího českého režiséra, který se nebojí zariskovat s žádným žánrem a umí odvést profesionálně vycizelovaný film, na který natáhne publikum. 100%

plakát

S ledovým klidem (2012) 

Ledově neklidný thriller s prvky vypjatého špionážního dramatu. Budoucí představitel Supermana Henry Cavill má z toho nervy na dranc. Původně chtěl totiž strávit poklidnou dovolenou se svými rodiči na jachtě ve španělském středozemí, ale všechno je najednou jinak. Jeho rodinu unesli, tátu mu následně zastřelili před očima, má na krku vraždu policisty a v madridských uličkách po boku své nevlastní sestry, o které ještě před malou chvílí neměl ani nejmenší tušení, bude muset prchat před pronásledovateli a bojovat o holý život. Ve hře je kufřík s cennými vládními tajnými informacemi o který mají zájem nejen Izraelci, otcova temná minulost a stopy vedoucí k Mosadu a CIA. Napínavá akční hra bez zbytečných keců, s přesnou dávkou akce a s kvalitním hereckým obsazením v neokoukané režii, zaplácne nudné odpoledne s ledovým klidem. A co na tom, že největší lákadlo Bruce Willis se zdrží sotva půl hodiny, než ho odstraní ze scény. Klady: žádné zbytečné kecy + akce je rovnoměrně rozložena do úměrné a nenatahované stopáže + sympatické obsazení v čele s kladným Henry Cavillem a mrchou Sigourney Weaver + automobilové honičky a přestřelky v neokoukaných lokacích + dynamická režie + spád + napětí + v akčních scénách není poznat, zda je herec zastupován kaskadérem+ nervydrásající skok z budovy + nervydrásající finální noční automobilová honička + kvalitní dynamický hudební doprovod. Zápory: v přestřelkách kulky nemožně minou, když je cíl na dostřel. Mé hodnocení: 100%

plakát

Dredd (2012) 

Vítejte v Mega-City 1.Ve futuristickém městě zmítaném zločinem a kriminálními živly nastoluje pořádek respektovaný a nesmlouvavý soudce Dredd. Při jednom z rutinních drogových zátahů ve výškové budově však narazí na ostřílený gang násilníků a distributorů nového druhu omamné drogy vedených zjizvenou a stejně nelítostnou Ma-Ma stojící na opačné straně zákona. Dredd v doprovodu nováčka - mutanta s blond vlasy - mající parapsychologické schopnosti, padne v budově do pasti, a aby se zachránil, bude se muset prostřílet ven a navíc se bude potýkat se zradou ve vlastních řadách. Dost možná vzdálená variace na Smrtonosnou past, co do uzavřeného prostředí a atmosféry, ale rozhodně mnohem povedenější adaptace stejnojmenného temného comicsu, než ta z roku 1996 se Sylvestrem Stallonem. Předně film koresponduje s drsným až brutálním pojetím předlohy a je dobře, že futuristický soudce v helmě dostal druhou šanci na filmové zpracování. Čekalo se dlouhých 17 let, než jeho postavu dostane do rukou někdo schopný a režisér Pete Travis je mužem na správném místě. Vzhůru do brutálně temné akce a lepší akční zítřky. Klady: od počátku film nasadí přímočaré tempo z kterého nepoleví + obsazení kladných i záporných postav je adekvátní i sympatické + výborně natočená akce +zdařilé maskování těsného rozpočtu + drsná akce prosycená krví + obešlo se to vesměs bez stupidních hlášek + temná atmosféra + efektní práce kamery + efektní zpomalené záběry + hustá atmosféra + přímočarý děj + dostatek akce + respektování zásadních prvků původní comicsové předlohy. Zápory: absence explozivnějšího finále. Mé hodnocení: 100%

plakát

Terapie láskou (2012) 

Trpíte-li nějakým neduhem, tak se podrobte ozdravné filmové terapii. Zvláště když trpíte nesnesitelným pocitem nedostatku lásky. Originální návod, jak z toho ven, vám poskytne Jennifer Lawrence & Bradley Cooper. A celá věc se má takhle. Pat je oficiálně uznaný magor s bipolární poruchou, co si odkroutil osm měsíců v psychiatrické léčebně za brutální zmlácení milence své ženy. Tiffany je mladá, ovdovělá, prostopášná a střelená žena ze sousedství. Pat se po propuštění odmítá smířit se ztrátou své ženy i přes to, že má policejní zákaz se s ní stýkat. Přes své známé pozná právě Tiffany, a ačkoliv se zpočátku vztahu s ní brání, pojí ho s ní víc, než by si myslel. Takhle jsem (velmi zhruba) nastínil asi to nejpodstatnější kolem děje filmu, ale zdaleka to není úplně všechno. Film se totiž velmi a dost zásadně zabývá, respektive zakládá si na detailech, anebo na nich přímo staví. Takovými detaily můžou být třeba rodina a přátelé kolem Pata. Pat po návratu bydlí s rodiči. Jeho táta vášnivě zapálený ilegální bookmaker a sázkař oddaně až fanaticky fandící týmu NFL Philadelphia si velmi často demagogicky přeje sledovat zápas svého oblíbeného týmu s Patem, ale nedaří se mu to, i přes jeho zjevnou pověrčivost panující kolem sázení. Starostlivá a trochu upozaděná máma anebo poněkud nerovnoměrný až odtažitý Patův vztah s bratrem. A tak bych mohl pokračovat. A samozřejmě hlavním pilířem jsou dvě hlavní postavy Pat a Tiffany, u kterých sledujeme velmi pozvolný přerod v zamilované bytosti. Je však pravdou, že filmu také občas pár detailů paradoxně uniká. Není zcela zřejmé, proč Pat tolik lpí na obnovení vztahu se svojí ženou, nebo, proč jeho táta vsadí všechno svoje jmění na rizikový zápas, anebo proč Patova účast v taneční soutěži, jako Tiffanina hlavní podmínka, pro to stát se prostředníkem mezi ním a jeho ženou. Občas tedy vyvstal pocit, že takhle se lidé v reálu přece jen nezachovají, ale tohle se zde neděje tak často. Hlavní je totiž, s jakou originalitou film před diváka vyrukuje. Pak už nezbývá, než si po vzoru filmu všímat osudových znamení a přehlédnout milosrdné lži. A tahle terapie má něco do sebe. Klady: Jennifer Lawrence svoji postavu obohatila mnohovrstevností a vysloužila si za ni Oscara + Bradley Cooper byl správný magor, kterému postupem času fandíte + Robert DeNiro dokázal, že není malých, respektive vedlejších rolí + velmi originální pojetí důsledně se vzpírající žánrovým stereotypům + postavy jsou své + vrcholem filmu je kombinovaná sázka tanec a výhra Eagles, kdy Patovy a Tyffany v taneční soutěži drží pěsti snad každý divák + originálně a citlivě zrežírované + zajímavě vystavěný scénář si potrpí na zásadní detaily + film je nakonec jiný, než si divák představuje pod pojmem "romantická komedie" a v tom je jeho další velké plus + předvídatelnost nevadila. Zápory: občas chybí "tmel" v příběhu + Chris Tucker je ve filmu navíc + zpočátku, než film absolvuje "zahřívací kolo", vyznívá mírně nesourodě + občasně nereálné chování postav + v závěru film podlehne a možná trochu rezignovaně a pod tlakem spadne do osidel romantické komedie s dobrým koncem. /// 90%