kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

77 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 47 93 138 184
    • 24.7.2020  13:26
    Becky (2020)
    ****

    Třináctiletá Becky nepřesvědčila Macaulay Culkina, aby podnikl návrat v podobě třetího dějství taškařice Sám doma. A tak Sama v lese zápasí se čtyřmi uprchlými vězni, které vede neonacistický vyžranec s tváří Kevina Jamese, který si podobnou negativní roli mírně filozofujícího hajzla vyzkoušel premiérově, o klíč k prvnímu pubertálnímu orgasmu. Celé to má exploitation ráz, určitou příměs home invasion a v několika sekvencích se to vyprofiluje na Ramba v sadistické dívčí verzi. Lulu Wilson je napřesdržku s tím svým ječením, mračením a strachováním se, jakmile má ale na povel režie pomstychtivě zabíjet a trestat, tak se náležitě činí, načež je kupříkladu výsledkem bulva visící na očním nervu anebo metr v krku. Sadistické sekvence patrně neudělají dobře jejím zákonným zástupcům, ovšem divák se těší, že jich bude přehršel, když jsou navíc zdatně natočené, a ono se s nimi šetří. A ke všemu je Kevin James, proslulý komediálními rolemi, poměrně nevyužitá figura, neb transformace do odpudivého vězně mu jde na jedničku, jenže jaksi mu nebylo přáno se i odpudivě chovat, takže máme věřit tomu, že neonacista s vytetovanými nacistickými symboly na holé lebce nehodlá zabít barevnou matku s malým synem. Samotný film by potřeboval lepší logický rámec. Parta vězňů na útěku se uchýlí do chaty v lese, kde zpacifikuje její majitele za účelem nalezení vzácného klíče, který se v ní má vyskytovat. Vůbec jsem nepobral, jak se klíč v chatě vyskytl a k čemu slouží.Takže mé soustředění bylo víceméně na atributy technické a emocionální. V tomto ohledu film vzkvétá, režie dua Jonathan Millot a Cary Murnion umí vyloudit emoční tlak a náboj, násilí od krotkých sekvencí postupně zvyšuje a lesní prostředí funguje až neotřele. Ocením podstatnou část scén ve dne, noční reálie poměrně křivku napětí neudržely na patřičné úrovni. Progresivní režiséři se tentokrát spolehli na trio méně zkušených scenáristů, kteří jim utkali materiál s mnohými žánrovými odnožemi. A to se projevilo výsledným mišmašem, kterému nechybí neotřelý rozměr i typicky béčkové postupy. 8/10

    • 8.4.2020  06:09
    Becoming (2020)
    ****

    Neidentifikovatelný lupič těla si došlápl na tělesnou schránku Tobbyho Kebbela. Různými fázemi ji uzmul, až se poněkudvnaboural milostný i psychologický stav snoubenecké dvojice. A Penelope Mitchell, která potřebuje tělesný kontakt nejméně každou hodinu, denně, najednou nemá potřebu souložit. Je to pěkná holka s blond hřívou od protinožců. A zvykl jsem si na zásobárnu pohledných hereček z australských končin. A když je i taková akvizice i sympatická, je z diváckého hlediska vyhráno. Tobby Kebbell je zase jednou odsouzen si nezískat diváky na svoji stranu. Se svojí filmovou polovičkou dobrosrdečně laškuje a dovádí jen pár minut, pak mu scénář předepsal temné a negativní převtělení, k němuž dojde za pochodu, či spíše za jízdy autem k rodičům snoubenky. Režisér Omar Naim, který to má celé na svědomí, se vrací po desetileté tvůrčí odmlce. A měl jsem tu čest se kdysi v dávnověku s jeho tvorbou obeznámit prostřednictvím jeho prvotiny Final Cut se zesnulým Robinem Williamsem v hlavní roli, kterému dal příležitost zahrát si dramatickou polohu. Ovšem bylo to tenkrát takové celé nezáživné a pomalé. Nezáživných pasáží tentokrát dramaticky ubylo, ale i tak je cítit, že film nehýří z hlediska rozpočtu. A to se do děje musel ještě vměstnat i Jason Patric, který patrně hrál za balíček žvýkaček, aby nám objasnil, co tak strašného se usídlilo v těle nebohého Kebbella. Na přemíru speciálních efektů, které by mnohdy takové rejdy mohly doprovázet, rovnou zapomeňte. Režisér si na to nepotrpí, ani na to nebyly finance, a spíše se snaží jít na to celé bujení invenční cestou. A i ta špetka psychologie není k zahození. V žánrovém popisku se k mému podivu nevyskytuje označení horor, přičemž i tahle ingredience je přítomna, nicméně nečekejte drsné výjevy plné potoků krve a brutality. Je to spíše krotká záležitost, co má k dispozici zajímavé herecké představitele a usiluje o překvapení ve své oblasti, což se i víceméně daří. Omar Naim má jistě vic štěstí než sexuálního rozumu a příznivě tak zareagoval na mávání kalhotkami Penelope Mitchell před obličejem a je to hlavně její zásluha, že režisér nenudil obehraným námětem, načež jej opatřil i určitou stopou originality. 7/10

    • 14.3.2020  21:01

    Extravagantní šílenka, co se osvobodila od mužů a rozkošně si i do nich bouchne (basebalovou pálkou i kladivem). Harley Quinn těžce vstřebává rozchod s Jokerem, doma pěstuje ne úplně tradiční zvířecí mazlíčky, hyena a vycpaný bobr, je hodná na mladou zlodějku z ulice, kterou chrání před top ničemou Gothamu, co pase po unikátním diamantu, který spolkla, a mimoděk činí svoji osobní zpověď nemálo obsahující feministický postoj. Za vznikem této spin off comicsové blázniviny v podstatě stojí tři ženy - herečka Margot Robbie, scenáristka Christina Hodson a režisérka Cathy Yan. Kvality dvou prvně jmenovaných dam jsou prověřené, to rozhodně neplatí o asijsky vyhlížející režisérce, která tímhle filmem složila svoji maturitu a zároveň zahnala nedůvěru skeptiků, kteří do ní nevkládali velké tvůrčí schopnosti. A její akceschopnost a cit pro dynamiku jsou příjemným překvapením. Takže k vidění je hned několik šťavnatých akčních scén, které sice k nepřístupnému ratingu přistupují opatrně, ovšem stylovost jim nelze rozhodně upřít. Nejméně obsah filmu koresponduje s jeho (zbytečně) dlouhým názvem, kdy protagonistky uskupení Draví ptáci se uskupí až na několik závěrečných minut, což šlo z názvu zcela v pohodě vypustit. Mužský element zde dostává slušně po koulích, takže než se stačí kdokoliv s penisem vyjevit a projevit, tak je nemilosrdně zahlušen, což neplatí snad jen na psychopaticky zformovaného zločince představovaného Ewanem McGregorem, který se navíc blýskl záživným hereckým výkonem. Ostatně problém nevyvstal s žádným hereckým představitelem, pomstychtivá a bojovně naladěná vražedkyně Mary Elizabeth Winstead dokonce vykazovala sexy respekt, když se pravidelně objevovala s kuší. Na Margot Robbie bylo znát, že jí na roli záleží, tudíž z ní sálá sympatická vyšinutost a nejednou diváka počastuje nějakým originálním prvkem, který má její postava. Po vizuální a technické stránce to s filmem nevypadá nikterak zle. Harley Quinn si bude muset ještě ujednotit svoje sexuální zaměření. Pokud by se hypoteticky střetla s Deadpoolem, na jehož eskapády je v podstatě ženskou odpovědí, mohla by zvalchovat i jeho pansexualitu. 10/10

    • 10.9.2020  15:40

    Z krokodýlí žranice divák uzří spíše krokodýlí mrsknutí. A i když si kovaní zoologové trhají diplomy, tenhle jeskynní průzkum docela zabaví. Režisér Andrew Traucki se po třinácti letech vrátil do podobných vod, v nichž už se se svým štábem s krokodýlem zabijákem v zádech svého času brodil. Tentokrát jen změnil lokaci, a denní svit vyměnil za šero jeskyně. Krokodýlí eskapády napsalo scenáristické duo John Ridley a Sarah Smith, co se věnuje seriálové tvorbě. A tenhle jejich "zlozvyk" až rutinu si přetáhli i do filmových vod, které neskýtají tu nejnápaditější hru na honěnou se zubatým šibalem. Ovšem režisér má poměrně přehled a cit, kdy diváka napnout a své herce poslat do úzkých. A tak se stalo, že Jessica McNamee v titulní roli si s krokodýlem tyká, ten si ji na své menu nezařazuje, ovšem čtyři její přátelé už pro něj představují plnohodnotný jídelníček. A to nevyzrazuji postupné řídnutí party, nýbrž jde o pouhé konstatování, že divák shledá jednoduché, avšak intenzivní dění přece jen poněkud předvídatelným a schematickým. K duhu filmu jde realisticky komponovaný krokodýl, neokoukané herecké tváře a poměrně neotřele využité prostory panenské jeskyně. (Rozpočtem) skromná hostina s kuchařem pevného stisku může začít. 7/10

    • 7.4.2020  22:07
    Bloodshot (2020)
    ****

    Comicsově natankovaný Diesel. Instalace Vina Diesela do jiného projektu než jsou nekončící závody na čtyřech kolech je poměrně šarmantní, neb chrabrý svalovec do podobně akčně laděného scifi hávu umí vklouznout hladce a nečiní mu problémy střídat bílý nátělník s poměrně futuristicky vyhlížejícím šatstvem. A tak se stalo, že je tentokrát vpraven do vskutku záludné hry, kterou na něj vymyslel kovaný vědátor, jemuž tvář propůjčil protřelý Guy Pearce, jenž je autorem přelomové technologie, která nyní koluje v těle našeho hrdiny., který vstal z mrtvých a myslí na pomstu za smrt své krásné drahé polovičky. Alespoň tak se jeví hlavní záměr a motiv filmu. Jeff Wadlow je jedním z dvojice, který sepsal scénář a rozhodl se, že filmu dodá dějovou strukturu, o níž spravil na poli celovečerního filmu neprověřeného režiséra Dave Wilsona. Ten sice nezvládá vtisknout filmu zajímavost v každém ohledu a záhybu, do kterého se zabloudí, ovšem zvládá dynamický chod akčního dějství. Takže to neznamená nudu, i když jsou všechny představené charaktery převelice jednoduché a průhledné už od prvních minut klání. Vin Diesel se v bitkách a akčních sekvencích neztrácí a mydlí své soupeře hlava nehlava a využívá toho, že jeho nově získaný organismus má schopnost okamžité regenerace vlivem speciálních buněk, kterému v těle rotují. Film ztrácí, když v některých scénách není přítomen. Jeho akčnost se snaží nahradit Eiza González, která je lepá, sličná a určená k osouložení, takže vlastně těch pár absencí, které Vin nahromadí, vlastně ani tak nevadí. Film není studnicí originality, hlavně úvodní fáze není nikterak neotřele vybroušená. Ovšem akční sekvence jsou zručně a neotřele natočené, což je pro film důležité. Nejvíce zamrzela rezignace na tvůrčí odvahu. Film sice několikrát vyvinul snahu vydat se nečekaným až novým směrem, jednalo se však jen o nepatrné náznaky, které v podstatě rychle vzaly za své a ihned odezněly. Příznivci svalovité hmoty jménem Vin Diesel však rádi přivítají, že se jejich oblíbenec po delší stagnaci realizoval také ve scifi comicsové koketérii, kterou si i sám produkoval. A solidně se v ní fyzicky vyřádil. 8/10

    • 14.7.2020  10:08

    Skandinávský sexappeal skrytý v přírodních krásách a podmořských hlubinách. Když jednu moc prima nevlastní sestru z norské oblasti přichytí utržený skalní masivní balvan na dně chladné hlubiny, druhá oddaná nevlastní sestra ze švédské oblasti hledá zoufale páčidlo. S každým ponořením a vynořením se přece jen napětí navodit nedá, ovšem režisér Joachim Hedén v podstatě ani s ničím jiným dramatickým nepřišel. Naštěstí má jeho (sur)virválové dobrodružství, pojednávající o jednom ponorném víkendu, rozumnou stopáž (cca 80 minut), z toho počátečních 20 minut se řeší osobní problémy hrdinky ze švédské strany. Troufám si tvrdit, že s tak skvělou kamerou, jakou snímala Anna Patarakina, bylo zaděláno na výjimečný zážitek. Senzitivní diváci mnohdy pocítí chlad vodních hrátek až téměř fyzicky a sáhnou po teplém ošacení. Ovšem napětí je mnohdy na bodu mrazu, režisér nedělá vůbec nic pro to, aby přidal na obrátkách, celé to dění má kolovrátkový ráz, ke všemu mám i jisté výhrady k fyzické kondici obou ženských představitelek. Patrně měly zevnějšek z kovu, plíce měly nezničitelné a následky dekomprese jim dodávaly svěžest V podstatě neznámé herečky se tedy činily a můžeme se s nimi potápět za každého počasí a v každém ročním období, mráz jim dělá dobře. Joachim Hedén je kurážný fantasta. A již jsem zvědav, jak by vypadala případná letní verze těchto potápěčských fantazií s feminizovanými takty. 6/10

    • 17.10.2020  07:46
    Centigrade (2020)
    ***

    Klaustrofobicky orientovaná a profesionálně odvedená (skoro) nuda o jednom "slavném" manželském páru, co v zatuhlém autě po vánici kdesi v Norsku způsobil zatuhnutí vyměšovacího biologického procesu v jejjch tělech. A to bezmála na měsíc. No, biologové museli zírat na to, jakou dokonalou střevní mikroflóru měli naši Nesrálkové. Celý snímek jede na absurdní logice a na celovečerní formát není až tak ideálně stavěný. Kdo by čekal horor/thriller plný napnelismu, tak bude zklamán, neboť z tohoto žánrového hlediska se v něm nic nevyskytuje. Z dramatického hlediska je k vidění improvizovaný porod. Brendan Walsh neuměl dostatečně navodit strachování se o osud uvízlého páru. V případě, že by divák neznal přesnou polohu zamrzlého auta, což by případně mohlo zvýšit obavu, nebylo z režijního hlediska moudré ukazovat z ptačí perspektivy, kde leží. A výsledná poloha auta budila pousmání, vždyť stálo kousek od průjezdové cesty. Film je inspirován skutečnými událostmi mladé americké spisovatelky, která v roce 2002 jela na autogramiádu v rámci propagace své knihy, a nedojela, je tedy postaven na reálném základu. Pochopitelně je tato událost jistě upravená pro filmové účely. V titulní roli se objevila Genesis Rodriguez. Zřejmě díky účastí této známé herečky je snímek produkčně zdárně ošetřen, kamera Seamuse Tierneho dělá hodně pro to, aby navodila stísněné pocity a chlad, případně aby divák sáhl po teplém ošacení. Film ale povětšinou nemile padá do statické nudy, načež není ani vyloučeno, že (r)o(z)mrz(e)lý divák neudrží hlavičku bdělou. 6/10

    • 28.9.2020  10:13

    Sexuálně (na)štvaný hřebec ustájil svůj nenasytný pyj mezi dvě klisničky. Střídavá péče o jeho chloubu je střídavým rájem i peklem pro jeho spermie. Ústřední herecký trojlístek -Jiří Langmajer-Ivana Chýlková- Lucie Žáčková- zvládá herecké i sexuální polohy, oblečeni neoblečeni se s vervou pouštějí do dramatických i komediálních heků a stenů, načež zalitá Zahrádka dala vyrašit poměrně originálnímu semenu na záhonu české tvorby. Ovšem i tak je znát, že přetažení typicky francouzské komiky z původní (téměř neznámé) předlohy je místy znát a může to působit až prapodivně v kontextu s komikou v českém filmu. Vedlejší postavy nejsou vyloženě rušivé, Janžurová s Novým coby manželský pár jsou ale málo využití, Martin Pechlát se už postupně etabloval do různorodých vedlejších postaviček v jiných filmech/komediích a coby kolega hlavního "sexuologa" amatéra je zástupcem "růžově" zbarvené linie, co se docela vymkla kontrole, a nakonec (bez přítomnosti kamer) dá Andreji Polákovi. Celý film rozhodně není k popukání, ani s logikou dějství se nikterak nezatěžuje. Ivana Chýlková dává (v korzetu a podvazcích) fyzicky vyniknout i tak trochu vzpomenout na své herecky svůdné začátky ve snímku Čas sluhů a vypadá šik, Lucie Žáčková procvičila zejména honitbu na Langošovi a samotný Langoš je tak báječně odkvetlý, až je z něj jakýsi stařešina neurčitého věku, což filmu v určitém ohledu dává nebývale neotřelý rozměr. Vyznavači sofistikovaného humoru mají jasnou stopku, jim snímek nenabídne vůbec nic, ovšem lehce dekadentní snímek přijde vhod vyznavačům neorané české tvorby. 8/10

    • 14.10.2020  14:36

    Dva roky po událostech z jedničky se na scénu vrací (vzkříšený) satanský krvavý kult a spolu s ním i panic Cole, který mezitím dospěl a chůvu na hlídání už vůbec nepotřebuje. V nenadále obnoveném rituálu si však má střihnout hlavní roli. Druhé dějství si (překvapivě) zachovalo účast hereckého ansámblu z prvního dějství, dostavil se opětně vizuálně nápaditý režisér McG, jen scenáristická sekce se poněkud rozrostla, odpadl původní scenárista, načež jeho místo zaujal nový kvartet, který se vydává cestou komediálního hororu až sebeparodie. Takže se jede naprosto v předimenzovaném módu, vydatně se hláškuje, vulgarit je plný koš a do toho přehnaně krvavé scény, které mají rovněž komediální vyznění. I když éterem bručí zlověstné hudební tóniny, film se ani na okamžik nedá brát vážně. A ani se vážně nebere. Tvůrci bez větších vynalézavých procesů vrátili na scénu hravou i dravou temnou partu z jedničky a dokonale se (s ní) odvázali, v duchu všech druhých pokračování. Nemá to vyloženě kompaktní ráz, ovšem tvůrce to zjevně netrápí a jedou si svou show. Zjištění, že útlým herečkám, jmenovitě Emily Alyn Lind a Bella Thorne, narostlo výrazné poprsí, je více než erektivně příjemné, zamrzí jen to, že nahotu film neobsahuje, tudíž se jejich pevný mlékárenský produkt nezužitkoval v plné bujné kráse. Druhé dějství se vykašlalo na tradiční úskalí pokračování, prostě přišlo pobavit maximálně zábavným stylem. 10/10

    • 20.5.2020  11:50
    Daria (2020)
    ****

    Klára Miklasová a Míra Nosek v osidlech nebezpečné vášně a biochemických hokus pokusů. Pokud si divák zvolí tenhle tuzemský mysteriózní thriller, určitě bude překvapen, jakých proměn a dramaturgické ignorance je schopen, načež si dovolí značně bizarní originalitu, jaká se na české poměry hned tak nevidí. Všechno se začíná odvíjet v intencích erotického thrilleru, kdy je psychiatr Marek zlákán půvaby (paranoidní) krásky jménem Daria. Po jejich prvním rande ovšem dívka zmizí a objeví se až mezi pacienty bohnické psychiatrie, kde je (shodou okoností) primářkou Markova máma. Potud je film ještě relativně normální. Nastalý zlom v ději film odmrští absolutně na jinou kolej a vyprávění otočí o 180 stupňů, kdy se divák ocitne na tajné a odlehlé farmě, kde se dostává do hry biochemie a šifrovaný cár papíru s unikátním vzorcem. Od zlomové poloviny a výskytu šílených (šílenství nabere opravdu mimořádný a nevídaný rozměr) herců ve vedlejších rolích na mě film už přestal působit eroticky i thrillerově a zůstal vskutku solidní bizár. Miklasová s Noskem jsou dobrá dvojka a na občasně vykukující ňadro hlavní představitelky si nelze stěžovat. A pokud jde o samotný závěr, tak ten zamotá s palicí ještě víc. Úplně si nejsem jistý, zda se mně to celé počínání režiséra Matěje Pichlera zamlouvalo. Určitě jsem narazil na tvůrce, který chce být evidentně odlišný od zbytku svých kolegů. Potrpí si na stylovost i stylizaci, nebojí se bizarních postav a ve svém filmovém debutu nestojí o vyváženou dramaturgii a smysluplné zvraty. Takže jsem zvědav, jakou mladou herečku svlékne příště a zda mu případně"hrábne" dvojnásob. 7/10

    • 15.7.2020  14:03

    Příznivci (hudebního) nevkusu mají žně. A všechno to má na svědomí (tentokrát nezvykle umírněný až krotký) Willl Ferrell. Ten dal vzniknout pěvecké dvojici Fire Saga z Islandu, co ve své zemi nepatří zrovna k uznávaným umělcům a spíše jen sklízí posměch. A vypadá to, že si se svým hudebním repertoárem nesplní svůj velký umělecký cíl: účastnit se proslulé pěvecké soutěže Eurovize. Najde se však skulina v pravidlech, která dvojici účast umožní. A nic není nemožné, ani probojování se do velkého finále. Ferrell se podílel na scénáři i produkci a za parťačku si vybral Rachel McAdams, s níž utvořil originální pár. Vesměs se jeho vize ubírá očekávaným komediálně/parodickým směrem, ovšem frenetických gagů je na dvě hodiny, co film trvá, přece jen odměřené množství, takže vznikly prolákliny, které tu délku občasně až křečovitě vyplňují. Jsme třeba svědky, kterak na párty najednou všichni začnou jeden po druhém spontánně zpívat směs známých písničkových hitů, řeší se neexistující monogamie ústředního páru, ten totiž ještě nepřekonal hranici mezi přátelstvím a milostným poměrem, tudíž mně i tohle přišlo poměrně nadbytečné, dokonce se snímek pokouší brát se i vážně, což se neukázalo jako vyloženě špatné pojetí. Našince bude asi nejvíce zajímat, zda se soutěž neobešla bez české účasti. Na tabuli se skutečně objeví nápis Czech Republic a rádoby český zástupce českého tábora udělí soutěžícím body nutné k postupu do finále, ovšem čeština z pódia nezazní. Zato jsou k vidění jiní bizarní umělci, z východního bloku i ze Skandinávie, mezi nimiž vyniká favorizovaný ruský zpěvák v podání Brita Dana Stevense čí řecká bohyně v řeckém podání sympatické Melissanthi Mahut. K vidění je také Demi Lovato coby islandská top zpěvačka i jako její duch. Asi nejtrapnější je téměř vše, co přímo nesouvisí se soutěží a odehrává se na Islandu - uctívání elfů, zabití jejich rukou či pobyt na rybářské lodi s otcem, toho ztvárnil Pierce Brosnan. Ferrellovi jdou ješitné a egoistické postavy, kterým se dá fandit jen díky tomu, že má za protějšek někoho tak neodolatelně sympatického, jakou je Rachel McAdams, k duhu. David Dobkin režíruje celkem na jistotu. V minulosti točil tak úděsné komediální záležitosti, až je přímo zázrak, že to má inteligentní koncept, co v podstatě devalvuje klišé jednoduchých příběhů a nenápadně inklinuje k tomu převrátit naruby staré známé "není důležité zvítězit ale zúčastnit se" a dává nový význam heslu "sláva vítězům, čest poraženým". Poměrně zamrzí, že film v závěru ignoruje výsledkovou listinu soutěže a úplně chybí závěrečná ceremonie. Will Ferrell a spol. dal vzniknout (hudebním) outsiderům, se kterými je trapně, nevkusně až originálně komediálně. A alespoň jednou ta nemožná Eurovize byla zábavná. 7/10

    • 24.4.2020  22:33

    Invenční hrátky s hororovými i méně hororovými fantaziemi. Účastníci zájezdu na ostrově splněných přání jsou rozmanití, načež i jejich fantazie jsou různého druhu. Někdo si chce i po letech zaprcat s kakaovým doutníkem, jako třeba Maggie Q, jiná by se ráda pomstila dávnému školnímu tyranovi, jako třeba Lucy Hale, někdo ze zúčastněných mužů preferuje hru na vojáky a duo s pochybnou sexuální orientací by zase rádo mělo všechno na světě. Na tajemném ostrově, jehož správcem je stejně tajemný Michael Peña, si dalo dostaveníčko pět šťastlivců, které iniciátor tohoto osvěžujícího nápadu z hororového hlediska poněkud šetří. Celá slibovaná tryzna má poměrně krotký průběh, tudíž z hlediska gore se zde nevyskytuje nic abnormálně nechutného na pohled a ani úspěšné močení do peřin coby následek vyvolání noční můry žádný z diváků hned tak neprodělá. Nicméně přece jen se pořád ve filmu něco děje, pořád se něco horlivě řeší a výrazně tomu pomáhá trefné herecké obsazení. Lucy Hale a Maggie Q jsou jasné magnety pro pánské publikum. A leckterý nositel trenek nepohrdne ani blond přírůstkem Portia Doubleday. Ženská část osazenstva má zjevně navrch ve zvučnosti jmen své hrdé kategorie B. Jména Austin Stowell, Jimmy O Yang a Ryan Hansen si ještě nějaký ten film budou muset počkat než definitivně prorazí k (českému) publiku. A budou to mít o to těžší, neb poslední dva jmenovaní tvoří jakési dementní bratrské duo, ve všech ohledech otravné a určené k fyzické likvidaci. Jeff Wadlow se specializuje na scénáře, které většinou vždy alespoň minimálně zavánějí něčím neotřelým, osvěžujícím a troufají si vybočit z klišoidních řad. A to platí i v tomto případě, ačkoliv se doporučuje moc nezapínat mozkovnu. Trochu víc se zamyslet nad dějem, jeho nedomyšlenostmi a jeho průběhem by znamenalo pro tento film jasné k.o., takže je mnohem lepší přijmout jeho škádlivou multižánrovou hru na (možná) překvapení, pokusit se být vyjevený z těžkopádného rozuzlení a tvářit se, že se to režírujícímu Wadlowovi podařilo sjednotit v kompaktní celek, což se mu nepodařilo, ale radost bych mu nechtěl kazit. Ono to skoro vypadá, že produkující Blumhouse do toho stříkl pár finančních injekcí, aby leckteré scény a scenérie měly dobrou fazonu, takže se hned tak nestane, že Wadlow už k režii nebude připuštěn. Jeho smysl pro bující originální tvůrčí přebujelost neutuchá a jeho záměr pobavit zas a znova u mě fungoval lépe než poněkud kostrbatě překombinované vysvětlivky stran funkčnosti ostrova. V každém případě se jedná o poměrně zvláštní počin, který má své invenční přednosti, ovšem neodbourala se určitá nedotaženost a křečovitost v určitých fázích vyprávění, což se přehlédnout nedá. Nápad ovšem zajímavý a celkem poutavá byla i zvolená forma. 7/10

    • 10.10.2020  09:15

    Duchů plné, ovšem duchaplného režimu se to drží spíše sporadicky. Znalý divák závětří, že autor kultovního Osudového doteku se po šestnáctileté odmlce vrátil k režii, tudíž bude snímek nadupán originalitou a promyšlenými postupy. Tak až takového superlativu Eric Bress nedosáhl. Ovšem vojenská jednotka v počtu pěti mužů a kulisa duchy obývaného hrádku za druhé světové války je funkční koncept. Opět si tvůrce zvolil žánrový mix, takže k vidění je vlastně vojenský film koexistující s hororem a scifi, což v podstatě nepředstavuje novátorskou kombinaci. Rozpočet je adekvátní, takže duchové vypadají k světu, hrádek má strašidelnou atmosféru, akční a trikové sekvence mají solidní úroveň, dá se odpustit i mírně odbytá realizace, mrtvola fašisty z úvodní sekvence neuhlídaně mrká. K dispozici je solidní obsazení na čele s miláčkem žen Brentonem Thwaitesem. Problematicky se jeví režisérova vize povýšit film do áčkových vod, tudíž dobový hrádek v okupované Francii roku 1944, jak zjistíme, není jedinou a zásadní lokací, následně na diváka jukne téměř překombinovaná scifi zvrat pointa, ve které dostane vysvětlující prostor Billy Zane, který v úvodu zemře coby major SS jednotek. Určitě se Bress tímto snímkem nevrátí na výsluní, snažil se, nicméně přece jen opomenul jaksi skutečnost, že v různých podobách ho předběhla konkurence. A on je ve výhodě v tom, že si slušných pár let počkal a nyní je trochu před ní se svým komplexním myšlenkovým rozvojem. 7/10

    • 2.9.2020  17:52

    Jesse Eisenberg se coby židovský skaut angažuje v záchraně židovských dětí ve jménu francouzského hnutí odporu Résistance. a jeho pinožení v těle významného mima Marcela Marceau ocení zejména příznivci Tří chrobáků a jiných taškařic beze slov. Kam se na něj hrabe Fialka s Čejkou. Coby mim zde má sice jen minimální prostor, ovšem dokázalo mně to (málem) zkazit celý film. Ten je nebývale krotký (film je mládeži přístupný) a dost často nepříjemně střídá televizní polohy s filmovými. Úvodní půlhodina probíhá v syžetu průměrné tv inscenace. Eisenberg a spol. se na zámku starají o opuštěné židovské děti. Následně vypukne válka, z rádia se line tragická zpráva o napadení Polska, nechybí i kratičký autentický proslov Hitlera v duchu antisemitismu. Potud je film celkem nezáživný, ale už se pozvolna konečně začne cosi dít. Důležité je to slůvko "pozvolna", takže dynamikou zrovna film nehýří, což tak nějak symbolizuje celý jeho průběh, pár napínavých sekvencí se ale určitě najde, ovšem libuje si v šerosvitu a nočních sekvencích, takže asi jen 30% záběrů je inscenováno ve dne. A nemálo scén je podivně nedotažených, zaúřadoval patrně necitelný střih, který určitým zajímavě a originálně koncipovaným scénám ubíral na patřičné působivosti. Casting se povedl, naprostá většina herců svému řemeslu ostudu nedělá, je k vidění i česko-slovenské herecké zastoupení (namátkou Martha Issová a Vica Kerekes), a i dobová výprava patří k tomu co se dá pochválit. Film měl na povel režisér Jonathan Jakubowicz, jemuž takto ambiciozně pojatý film moc režijně nesedl. Převládání "televizního" pojetí z tohoto v podstatě neotřelého tématu z 2. světové války neučinilo diváky vyhledávaný film ve své kategorii válečných dramat. 6/10

    • 17.8.2020  09:15
    Host (2020)
    ****

    P.O.V. mumraj před monitorem počítače. Když pět kamarádek, jeden jejich kamarád a najaté médium pořádají seanci pro vyvolávání duchů přes internetovou službu Zoom chat, tak se do jejich příbytků dostane agresivní až sadistický neřád ze záhrobí, který k smrti rád dělá živým ze života rambajs. S nápadem rozvést a roztáhnout svoji někdejší nachytávku určenou pro své přátele do hodinové stopáže přišel režisér Rob Savage. Je zcela evidentní, že film se dělal "na koleně", v době koronavirové krize/karantény, tudíž je nemálo znát i styl mprovizace a (ú)sporné efekty, což ovšem nelze brát za zápor. Snesitelným herečkám byla ponechána jejich občanská křestní jména, zachování autentičnosti se tedy daří, účastníci seance to pochopitelně schytají. Dojem kazí jen jakýsi neustálý kvap a spěch, v němž absolutně nezbývá prostor pro jakékoliv objasňování původu zlého ducha. A možná by se hodila i nějaká ta chytrá pointa na závěr. To bych ale asi chtěl moc. Otazník visí v podstatě i nad počtem tohoto paranormálního zmetka, ten se totiž objeví a projeví ve všech domácnostech účastníků seance, v rychlých intervalech a bleskovém sledu, načež není tak úplně zřejmé, zda se jedná o jednotlivce, nebo organizovanou skupinu duchů. Dá se usuzovat, že čas na natáčení byl značně omezen, propracované to tedy určitě nečekejte. Nápad z pranku udělat hororový film ovšem vůbec není k zahození. 7/10

    • 24.9.2020  11:01
    Inheritance (2020)
    *****

    Lily Collins "zdědí" Simona Pegga na řetězu. 30 let strávil v lesním podzemním bunkru, ovšem kdyby si ho vzali do parády holič a kosmetička, tak je pak jasným objektem pro vědecké zkoumání. Chrup a vlasy mu i bez totální absence slunečního svitu a vitamínů drží, tělesnou konstituci má lepší než leckterý jedinec dodržující zdravou životosprávu a nebylo zjištěno, jak často za jednotvárných dní a nocí masturboval. Zajatce na věčné roky z něj udělal zbohatlický fotřík hlavní hrdinky., který si vzal své temné tajemství do hrobu. Lily Collins bude zřejmě roztomilou herečkou i v padesáti, takže divák se ani moc nesoustřeďuje na to, že hraje státní zástupkyni a matku malé černošce. Úplně ze všeho je totiž nejdůležitější téměř (psycho)logická hra mezi hodnou mladou ženou svého kontroverzního rodinného klanu a podivínským vězněným mužem. Muž se samozřejmě rozpovídá o tom, co vedlo k jeho uvěznění, na divákovi pak je, zda uvěří jeho příběhu. Naprostá většina filmu je poutavá a jednotlivá setkání v bunkru mezi Collins a Peggem zabaví. To se děje většinu filmu, přičemž mladá žena má jisté pochybnosti o slovech svého "dědického nálezu", načež postupně se celý příběh skládá do závěrečné pointy, přičemž ji doprovází nemálo zvratů. Je ovšem poměrně nutné, aby divák přistoupil na logiku snímku, bez toho to zřejmě jen tak nepůjde. Režisér Vaughn Stein má patrně v oblibě neotřelé thrillery s vrcholnou pointou. Navíc má štěstí na zvučná herecká jména, poměrně nedávno ulovil do svého podobně orientovaného snímku "Terminal" superstar Margot Robbie, tentokrát má znovu k dispozici Simona Pegga, který oproti minulému filmovému setkání dostal nesrovnatelně větší herecký prostor a nelze si nepovšimnout, že se postupnými krůčky vymaňuje ze škatule zažitého komediálního herce, navrch došlo k nervydrásajícímu prstění hvězdičky Lily Collins. Jak jejich zajímavý psycho souboj dopadne, to zjistíte některý z večerů, který si pro něj případně vyhradíte. 10/10

    • 17.3.2020  21:37
    Ježek Sonic (2020)
    ***

    Stravitelná naivní pitomina, jen pokud u vás zafunguje herní nostalgie. U mě vyvstal pocit, že to modré ježaté dementní stvoření jménem Sonic vlastně nenávidím. Bylo by však spravedlivé najít na filmu s ním nějaká pozitiva. A ta kupodivu skutečně jsou. Tak třeba Jim Carrey. Na svůj návrat do filmu čekal nějakých pět let a bylo docela fajn sledovat ho, jak si před šedesátkou dokáže vychutnat roli psychotického doktora, který s gustem pronásleduje "modráka", je hlavním tahounem a všem herecky vévodí. James Marsden ztvárnil hodného šerifa ze zapadákova, a musím uznat, že hraje stále stejně, ovšem je spolehlivě sympatický. A ještě je zde jeho exotická milá Tika Sumpter. Režijně to není též nejhorší. Nutno přiznat, že Jeff Fowler předvedl, ze má pár bláznivých akčních chvilek, které stojí za pozornost. Všechna čest, že na strašný scénář nerezignoval. Nepochopitelně se k jeho sepsání dostalo zcela béčkové duo Patrick Casey a Josh Miller, které nemá na svém kontě počin, co by prověřil jejich kvality. Neni tedy divu, že se těm dvěma nedaří přijít s něčím prekvapivým, alespoň s něčím, co by nebylo predikovatelné asi tak dvacet minut předem, než k tomu neomylně dojde. A to neni vše, neboť film je avizován coby komediální taškařice, ovšem nezasmál jsem se, ani kdyby mě toho ježka protáhli šourkem. Máte-li slabost pro naprosto naivní dětské filmy bez kouska nadhledu, pařili jste-li v minulosti Sega večery a rébusy Jardy Foglara s ježkem v kleci i osvobozenecké hudební kusy Jardy Ježka považujete za geniální, jistě vás tento film obohatí, dojme a dožene k slzám smíchu. 6/10

    • 26.3.2020  18:17
    Lov (2020)
    *****

    Do lesíčka na čekanou se vydá parta zvrhlých myslivečků, jejichž účast na lovu není nijak věkově omezena a jejichž kamizolky budou záhy potřísněny krví. Šéfuje je jim sličně zvrhlá Hilary Swank. Tenhle kousek odvážně mísí sociální kritiku, satiru i parodii na sebe sama v jednom a proslavil se ještě než vešel do kin tím, ze bylo zakázáno jeho promítání z důvodu násilného obsahu. Z mého pohledu mu odklad nikterak neublížil a ani extra neprospěl. Produkční společnost Blumhouse určitě nehýří přehnaně inteligentně posazenými filmy, tudíž si film po svižné hodince lovení nemusí zbytečně dokazovat, že má na to sdělit publiku svůj kritický přesah. Navíc konkrétně v této fázi film působí zkratkovitě a při své stopáži 90 minut snadno vyvolá dojem, že byl razantně prostříhán. Chtěli-li se tvůrci uchýlit k přetřesu současných politických a sociálních poměrů, měl být vzniklý celek podstatně delší, aby byl prostor k otočení celého dosavadního dění co nejvíce dostatečný. Takže závěrečná půlhodina může být vnímána, že se bere najednou značně vážně, načež je to spojeno i s tím, ze napětí opadne za cenu toho, aby byl divák nějakým způsobem vpraven do pozadí organizace, co loví a zabíjí lidi z různých názorových vrstev. Ta přemýšlivá složitost tolik nezabírá a nefunguje. A určitě se závěrečné dění docela vzdálilo osnovám hororu. Ovšem ta předcházející hodina je značně šťavnatá a krvavě propečená. A hlavně je nápaditá. Hned není zřejmé, s jakou lovnou kořistí bude divák trávit většinu bloudění nebezpečným terénem neznámé krajiny, kde můžete raz dva zařvat. Emma Roberts určitě tetičce Julii Roberts i taťkovi Ericovi sdělila, že tohle je její zlomová role. Ovšem hrozí, že neteř a dcera v jedné osobě tak trochu mystifikovala své příznivce, a je docela možné, že její krátkodobý pobyt měl být originálním tahem. Většina lovených obětí, co se stihne představit, je zajímavě postavena vzdor ustáleným klišé. Takže sotva některé z nich začnete fandit, je dobré také počítat s tím, že se konce nedožijí. A rovnou je dobré vědět, že životu nebezpečným prostředím vás provede (překvapivě) drsně disponovaná Betty Gilpin. Rozvržení postav je poměrně neotřelé. A ještě neotřelejší je zábavný satirický nadhled, jakým dění od počátku vládne. Režie Craiga Zobela se vyznamenává a respektuje i záměr scenáristů nehrát jen na prudce vážnou notu a do jisté míry dění vystavět na výživné nejistotě, kdo je lovec a kdo kořist. Pro mě platí to, že jsem si to hororové dění vychutnal, a ta nastrčená kritika už tolik rozruchu nenatropila. Ovšem globálně vzato je to příjemně svérázná brutální nálož. 9/10

    • 15.1.2020  12:18
    Manželství po česku (TV seriál) (2020)
    **

    Rozhodně se nejedná o to nejhorší z přepestré dílny tv Barracuda, ovšem i tak se nevylučuje, že divák může být ze sběrného tábora herců a z hlubokomyslnosti scénáře konsternován. Dohromady se setkáme se čtyřmi herci, kteří tvoří dvě manželské dvojice: Stanislava Jachnická a Pavel Kikinčuk, Hana Igonda Ševčíková a Daniel Rous. Všichni čtyři mají za úkol pobavit diváka, přiděleny jim byly velké odstavce textu a celé pojetí nemá daleko do rozhlasového aranžmá, dokonce by to v rozhlasovém formátu mohlo i příslušně fungovat. Jenže z vizuálního hlediska je to bída, nadlouho se divák ocitá v unylém studiovém interiéru, kde herci urputně bojují se špalky textu, ale také zápasí s tím, jak vlastně diváka zaujmout. Téma manželských hádek, neshod a sporů sahá někam do éry doktora Plzáka, tudíž mně přijde zvláštní zabývat se jím i dnes, a ještě to komponovat situačně komediálně. Určitě ani není na výsledku něco extra atraktivního, aby tomu byla věnována pravidelná pozornost. S každým odvysílaným dílem se právě divácká pozornost bude pozvolna vytrácet. Manželstvím (po)stižení diváci totiž vysílací půlhodinku raději věnují sexuálním hrátkám, které jejich vztahovou krizi přinejmenším zažehnají. Nějaký seriál jim tudíž nemusí přijít vhod. 4/10

    • 31.5.2020  22:43
    MasterChef Česko 3 (TV pořad) (2020)
    odpad!

    Středa - je ho tam třeba...Kašpárka. Není až tak malých rozměrů, na šířku má dost. Takže ty známé a optimisticky znějící poučky, že i s malým kašpárkem lze úspěšně absolvovat divadelní prkna, jsou pravdivé. Divadlo to fakt je. Takže mezi šprušle solidně zapadne. Zadané divačky mají u tv obrazovek vyhrazené středeční večery, kdy jejich milenci marně čekají u kuchyňských linek na bujaré číslo, kde už mezitím vystydla navařená středeční večeře, neboť se jejich drahé polovičky nejsou schopné odtrhnout od soutěžního klání. Napínavého a strhujícího na tomto pokleslém škváru není absolutně nic, ovšem přece jen jediným zajímavým zábleskem může být fyzicky značně změněný Kašpárek, který od barrandovských chvilek u sporáku mimořádně nakynul. A pokud jsou pro vás středy posvátné, tak rozhodně nevěnujte večerní čas tomuto imbecilnímu nesmyslu. Kašpárka a spol. nebrat! 0/10

    • 4.6.2020  07:23

    Dva miamští poldové slaví čtvrt století na filmové scéně. A Otec stvořitel je u jejich návratu jen symbolicky. A i bez Michaela Baye je to akční jízda.. Mike a Marcus by si už mohli užívat zaslouženého důchodu, kdyby se zločinné podsvětí proti nim zase jednou nespiklo, a Mike neskončil rozstřílený jak řešeto v nemocnici. Marcus sice skončí ve vytouženém domácím úboru a užívá si role dědečka svého právě narozeného vnoučka, ale celá rodinná idyla trvá jen pár chvilek, než jeho zotavený parťák dostane pomstychtivé choutky, načež při pátrání mimoděk narazí na svoji nejrychlejší spermii. Trojka s hláškujícími poldy v akci, na kterou už se těšil málokdo, přece jen po letité odmlce vznikla. Už ale pod novým realizačním týmem. A i když občasně trpí, úmyslně i neúmyslně, "bayovským" afektem, jedná se o skvěle načasovaný návrat v důstojné formě a stylově drsném ražení. Will Smith & Martin Lawrence prostě stárnou do kvality, přičemž opuchlost druhého jmenovaného není na škodu, koketuje-li se s bačkorovým efektem zamýšleného penzisty. Na akci je stavěný atletický Will Smith a Martin Lawrence vysílá do éteru nejednu šťavnatou hlášku, sprostých slov létá vzduchem nepočítaně. A o brutální akci rovněž není nouze. Sexy děvy u takové stylové podívané samozřejmě nesmí absentovat, takže o natlakované spermicidní účinky bojují hned tři adeptky - Paola Nuñez, Vanessa Anne Hudgens, které stojí na straně zákona, opačnou stranu zastává Kate del Castillo. Režijní otěže po Bayovi převzala belgická dvojice Adil El Arbi a Billal Farah, která komerčním filmům rozhodně hoví, takže dvě hodiny pádí kupředu v solidním tempu a vypiplané technické kvalitě. A navíc odkaz předešlých dvou filmů se zbytečně neznásilňuje. Prostě Mike a Marcus to jistí a jejich společný návrat je oslnivý. 10/10

    • 28.3.2020  05:01
    Neviditelný (2020)
    ***

    Archaický námět se Leigh Whannell pokusil revitalizovat. Zůstalo jen u snaživého pokusu. Není to typický horor, nemá to ani prognózu typického thrilleru. Vlastně se jedná o (skoro) psychologické hrátky. Celé dění by se v podstatě dalo shrnout do jedné věty: Ohava v dámské konfekci je terorizována jejím bohatým a NEVIDITELNÝM přítelem, od kterého musela utéct, najít útočiště u chápavého černého policisty s dcerou a postupně se vypořádat s tím, že své nevzhlednosti (z psychologického hlediska) unikne jedině v tom případě, že ze všech prostor, kde se pohybuje a bude pohybovat, odstraní zrcadla a výlohy. Film má bezmála dvě hodiny a je to na něm znát, jelikož vlastně sledujeme pořad to stejné, podávané občasně napínavou formou, což je doplněno otřesně lacinými a naivními efekty neviditelného monster muže. Triky si v ničem nezadají s verzí neviditelného muže s Chevy Chasem, které už táhne na třicátý rok vzniku. Scénář občasně nedává dobrý smysl. Protagonistka není zrovna královna krásy, přesto o ni psychopat usiluje, ta hraje sice se zápalem, takže se po čase dalo zvyknout na to, že Elisabeth Moss do konce filmu nezkrásní, což není pointa filmu, ovšem její nelogické obsazení už jsem si zdůvodnit nedokázal. Zkrátka má-li být pronásledovaná ženština objektem marnotratného odkázaného dědictví "mrtvého" geniálního vynálezce, tak by měla i u diváka vzbuzovat alespoň minimální masturbační touhu, ovšem měl jsem potíže, aby mně v kalhotách vůbec něco erektivního zůstalo po tom nájezdu škaredé larvy. Ostatní herci také žádný zázrak a nevzbudili můj zájem setkat se s nimi opětovně v dalším filmu. Produkční náklady se u Whannella nikdy nešplhají do horentních sum a ta jeho často proklamovaná schopnost "natočit za pár babek" mimořádně kvalitní film už mně přijde přehnaná. Nenapíší, že je přeceňovaným tvůrcem a něco podobného. S tématem se porval, ovšem pořád jel po jedné koleji, občas přidal zvrat, a dokonale zabil závěr. Ten byl mimořádně hrozný, trapný a naprosto postrádal logiku. Ještě bych vypíchl inovativní způsob dosažení neviditelnosti, za kterým tentokrát nestojí zázračně vyvinuté sérum, nýbrž sofistikovaný model Osmany Laffita, který i zabavil. Na jedničku fungoval také atmosférický ráz, který podtrhlo několik napínavějších, i když snadno predikovatelných sekvencí. Neuspokojivý závěr pak v podstatě s ničím zajímavým nepřišel, takže vyjma působivé hry na dusnou atmosféru u mě snímek vyzněl stereotypně a natahovaně. A námět už bych přece jen nechal na zaslouženém odpočinku. 6/10

    • 4.9.2020  14:56

    Dvě nesoudné, múzou nepolíbené autorky měly tu troufalost narvat neforemnou a přestárlou Malin Åkerman do těsných flitrových šatů a natočit s ní a spol. noční dobrodružství, co variuje nezábavným způsobem Goonies a desítky jiných filmů o ženě s problematickou minulostí a novou identitou. Celý film v podstatě nemá zdařilou sekvenci. Nemyslím si, že by film, aby byl dobrý, musí nutně překypovat originalitou. Když už sáhne k takové "výpůjčce"od jiných filmů, měl by tak činit uvědoměle, tvůrci by měli mít schopnost točit s nadhledem, na řemeslné úrovni a vyvarovat se hloupé teatrálnosti, která nahrazuje absenci tvůrčího umu. Ženská dvojka Trish Massieu a Sarah Rothschild ovšem plně plní kvóty těch nejhorších filmů. Podprůměrně natočené velmi řídké akční sekvence, nestravitelní dětští a dospělí herci, zvláště Ken Marino a jeho rádoby komediální šašek je na gilotinu, zoufalá stavba dialogů, naprosto nezajímavě provedená stěžejní scéna filmu, kterou je loupež vzácné korunky, a tmavý vizuál, u něhož má divák chuť vzít baterku a celou scenérii pořádně nasvítit. Nepomáhá účast Malin Åkerman, jeji akční schopnosti jsou ubohé, navíc ta urputná snaha po vrhu ji udělat neodolatelnou a super sexy byla ukrutně pitomá, ovšem to byl asi tak jediný zábavný aspekt celého nepovedeného filmu. Netflix opravdu zabodoval příšerně nevtipnou, akčně slabou a globálně trapně zrežírovanou slátaninou. 4/10

    • 10.8.2020  16:50

    Multikulturně deflorován, homosexuálně nepohoršen a divácky pohroužen. Na tisíce let neznat stáří, to je, myslím, dobrý "kauf". Přežít koronavirus, Babišovu vládu a zažít dějiny, o tom ví své vodníci z Čech, Ohnivé ženy i Highlander. Vhodné adeptky na hlavní chlapáckou akční Nesmrtelnici jsou rovnou tři: Milla Jovovich má plné pleny mateřských povinností. Angelina Jolie ladí restart kariéry, takže role připadla Charlize Theron v chlapeckém účesu a androgenním těle. Bez jediného pokusu poškádlit šourek jsem sledoval, kterak vede svoji pětičlennou partu Nesmrtelných borců, v níž se objevuje ještě jeden ženský element. Ale ani její parťačka Kiki Layne mě nepřiměla promazat krevní kanálky pyje. Ovšem nezpanikařil jsem a sledoval jsem dvouhodinovou zručně natočenou comicsovou akční spanilou jízdu, která má i příjemný emoční náboj a zdařilý soundtrack. Všechna čest, že režisérka Gina Prince-Bythewood, která má s akčním typem filmu prakticky nulovou zkušenost, to s bravurou zvládla. Rozpočet filmu pravděpodobně mohl utrpět trhlinu v tom, že jej mohlo z větší části spolknout angažmá hlavní ženské herecké hvězdy, nicméně nepřevládal u mě pocit, že jsou akční pasáže a speciální (krvavé) efekty ošizeny, akce je poměrně dost, ačkoliv herecké obsazení určitě není z nejdražších, je ale plně funkční. Samostatnou kapitolu tvoří řídké flashbacky do historie, které působí, že mají levnější výpravu. Legenda nesmrtelnosti celé party by určitě stála za další rozvinutí, je zaděláno na pokračování, se kterým není nutno otálet. Takové hezké LGBTQ = Láskyplné Grandiózní Bukkake Tradiční Quality. 10/10

    • 17.2.2020  06:00
    Past (TV film) (2020)
    ****

    Viktor Polesný se pokusil režijně excelovat, což mu až tak nevyšlo. K ruce měl zajímavou Zuzanu Stivínovou, která sice zrovna není žádná překrásná tvářička a skutečné Jiřině Štěpničkové je podobná jen při značné představivosti, ovšem za roli umí vzít a je schopná se do ní patřičně přesvědčivě položit, ale mohla se třeba přetrhnout, plochý scénář nedával šanci na mimořádně životopisný zážitek. Celé se to má v podstatě tak, že komunisté padesátých let minulého století, jsou zde vyobrazeni coby abnormálně fanatické rudé zlo a nebohá prvorepubliková herečka do jejich uvědomělého konceptu ani trochu nezapadá, tudíž je značně persekuována, odsouzena po pokusu o emigraci na 15 let politického žaláře, její čtyřleté dítě putuje do převýchovy, následně je po polovině trestu amnestována a život jde dál. Nejmrazivější scénou pro mě zůstává setkání po letech se slizkým vrchním estébáckým vyšetřovatelem v podání Igora Orozoviče, který ji předal zmanipulovanému a vykonstruovanému soudnímu procesu, jemuž v taláru vládne brilantně fanatická prokurátorka Kristýna Frejová, a který je v té době už jen pouhým taxikářem, ač byl v době nástupu herečky do výkonu trestu povýšen. Nejasné přitom zůstává, co třeba vedlo k jeho degradaci, a větší souvislosti chybí i napříč spektru vyprávění. Určitě i herecký soubor armádního divadla, v němž Štěpničková svého času působila, by mohl působit méně fiktivně, ovšem dmoucí se poprsí Lenky Zahradnické už byla tvrdá realita. Nejvrcholnějším aspektem je výpravná stránka filmu, která klidně může konkurovat evropským filmům určeným pro kina. V této oblasti je realizace mistrná. A celkové technické známky uděluji poměrně vysoké. Od Polesného jsem čekal jeho režijní standard, což se dostavilo, načež oživit příběh svého času hvězdné herečky, respektive určitý složitý úsek její životní dráhy, nebyl nápad k zahození. Vesměs důstojně natočeno. 7/10

    • 13.4.2020  06:48
    Pod vodou (2020)
    ***

    Podvodní hrátky s Kristen Stewart. Ano, ono to zní lákavě, vábně a eroticky, ovšem skutečnost je taková, že Kristen má na hlavě jen několikacentimetrový porost žlutavé barvy, tělo jako prkno a místo s pyjem, který ve svém soukromém životě zrovna nepreferuje, bojuje s neřádem neznámého původu. Nechci rovnou psát, že je nevzhledná, nicméně v tomto případě může připadat svůdná a lepá jen narušeným sexuálním jedincům. No, raději přejdu k filmu samotnému. A ten tedy zaostal v tom hlavním a podstatném - není nikterak napínavý a strhující už vůbec ne. Určitě na tom nese významný podíl výběr hrozného a neprověřeného režiséra Williama Eubanka, který doposud nenatočil nic zázračného. V podstatě jeho přístup k stokrát obehrané látce a schématu, tedy v tomto případě posádka vědeckých pracovníků, kterou ohrožuje cosi strašlivého, je značně neinvenční a celkově se mu nedařilo uchvátit můj zájem. A hlavička padala nudou. Samozřejmě je evidentní, že konce se všichni členové nedočkají, je zjevné, s jakými filmy se to chce srovnat, chvíli se drží krok s Horizontem události, hned nato si to režisér rozdá s Vetřelcem, a úplně nejvíc to evokuje nedávné scifi Život s Jake Gyllenhallem, ovšem ve srovnání s tímto počinem, je mnohem lepším příspěvkem na dané téma. Určitě přinejmenším technická stránka je na béčkové poměry více než zdatná a s lepším režisérem by se dosáhlo kýženého efektu klaustrofobických manévrů a potřebných vypjatých nuancí. A neoriginalita by vůbec nevadila. Zpracováním je to poměrně hodně zapomenutelná záležitost. Většina filmu je nudná, málo záživná a stagnující. Režisér byl napřesdržku, že s castingem, se kterým už samozřejmě v budoucnu pracovat nebude, a jehož zástupci byli Vincent Cassel, John Gallagher, T.J.Miller a Jessica Henwick nenatočil strhující a napínavou jízdu, načež do vodních hlubin vypustil jen množství zaprděných bublinek, které by jistě v dobách své největší slávy způsobily větší až maximální rozruch. Zkrátka a dobře, všechno, co je v tomto snímku k vidění, už bylo k vidění někde jinde a v různých variacích. A něco navíc zde citelně chybí. Ovšem pokud rádi nebezpečné příšerky z vodních hlubin, které krotí Kristen Stewart, tak to můžete prubnout. 6/10

    • 13.1.2020  11:52

    Seznamte se s Mlejnkovými, policejní rodinkou, co bydlí zásahem špatného osudu pod jednou střechou. Je jich celkem pět+jedno nemluvně a kupodivu si nelezou na nervy, a když je osud opětně svízelný k nejmladšímu členovi rodinného klanu, čerstvý důchodce a dřívější šéf kriminálky Karel, klidně ho označme za makovici rodiny, zasáhne a problém je zažehnán. Seriál má diváky bavit po třináct pátečních večerů a bez okolků se dá napsat, že s ničím objevným zrovna nedisponuje. Svatopluk Skopal se ocitl v popředí a projevil se coby solidní tahoun. Je zřejmé, že celá rodinka bude v budoucnu participovat nějakým způsobem i u dalších dvanácti epizod. Takže poté, co si křest Baldýnským pérem odkroutil Marek Adamczyk, předpokládám, že se do děje více zapojí i zapracují zbylí rodinní účastníci, takže je docela pravděpodobné, že Taťjana Medvecká bude v kuchařské zástěře skloněná nad mrtvolou, Jana Pidrmanová nahlásí napadení i přepadení neidentifikovatelným zvířetem/individuem a vše vyvrcholí závěrečným dílem, kdy malá Eliška roztomile do kamery poprvé zažvatlá památnou větu "to je vlah", prstíkem ukáže na Radka Holuba, načež se okamžitě stane právoplatnou členkou policejního sboru. Po první epizodě, v níž se objasnil vrah zlotřilého podnikatele, usuzuji, že divák nebude vysílen a myšlenkově i emočně vyždímán, neb vděčná a stokrát obehraná kombinace tolik oblíbeného humoru s přebujelým trendem pátrání všeho druhu vždy zaručí, aby se u tv obrazovky nepadlo a tu hodinku se zvesela detektivně konalo. To by v tom byl Bajgar aby alespoň jedna z epizod nezabrala. 6/10

    • 29.7.2020  09:59

    Režisérka Marta Ferencová je nepoučitelná. Opět cpe do svého filmu šílené herecké akvizice. Minule to byla polská krev, nyní herecká "esa" z Balkánu. A navíc jsou strašlivě nadabována. Magazín Hrom pro ženy je vrchním producentem filmu, takže dějově se musí řešit a probírat prakticky vše, co trápí současnou ženu - (komplikované) vztahy, rozvod, nevěra, opuštěnost, druhá míza, (ne)vyrovnání se s úmrtím bližního, nechtěné těhotenství, alkoholismus partnera i pálení vaginy (po koitu). A v popředí tohle všechno zažívají Hřebíčková, Dyková a Balzerová. To jsou přece kvalitní herečky a nezaslouží si k nim cpát hnusné a nezajímavé neherce z Jugošky. Aha, tak nám vznikla produkční družba s Jugoškou, takže bylo nutné dosadit tyto "skvosty". Komediálnost celého filmu na sebe vzala Tatiana Dyková, její vztahová linie s malířem je až ztřeštěně pojatá a její vyobrazené souložení je úsměvné. Zbytek filmu je v podstatě pojatý na vážnou až dramatickou notu. Petra Hřebíčková potkává svoji osudovou lásku, mladého vdovce s malou dcerkou, který má k ruce agilní tchyni, načež postarší tchyně chvíli prudí, ale novou známost svého zetě posléze přijme. Jen těžce se vyrovnává s odchodem své dcery do věčných lovišť povislých ptáků a varlat, ovšem i ji přepadne láska, v divadle, kam pravidelně chodí na koncerty, a zasouloží si, to pochopitelně až doma, ne v tom divadle. A celé to má takové to ženské vidění věci, naivně jednoduché vybruslení z problémů, takže všechny životní peripetie ženských hrdinek, jakkoliv strojené vážně i nevážně, nakonec vykrystalizují tím správným/ ideálním směrem. Ferencová dělá stejné tvůrčí chyby, jako v jejím předchozím snímku "Všechno nebo nic", není ideálně režijně zručná a oba své snímky zaštítila spoluprací se scenáristkou a spisovatelkou Evou Twardzikovou. Jen tentokrát už film poněkud efektně zdramatizovala, takže partner Hřebíčkové má nenadálé problémy s alkoholem, poté, co ho podvedl společník z jeho firmy, Dyková načapá svoji lásku při nevěře a Balzerová se utápí v žalu nad smrtí své dcery do doby, než si po letech zase vrzne. A divák je šťasten, že to ve zdraví přežil, navíc se těší, s jakým dalším nepodařeným hereckým importem Ferencová dorazí příště. Tohle je prostě jeden z těch lepších počinů, které zrežírovala. 6/10

    • 23.6.2020  19:49

    Kameňák a Major Maisner dostal upgrade. Policejní případ vraždy Staréblažkové (v tomhle filmu je možné všechno), který měl být v zásadě vtipný, v zásadě má parodovat (tupé) kriminálky a jejich klišé, je v zásadě ultra trapný. Nebojím se napsat, že je ze 70% imbecilní (tvrzení, že jde o záměrnou imbecilitu, tentokrát moc neobstojí), zbylých 30% má občasnou příčetnost, ovšem nálepku "inteligentní parodie" tento počin určitě nezíská. Dokonce i herci většinou s otřesným scénářem bojovali jak se dalo, ovšem i takového Davida Novotného v roli majora Prubnera to semlelo a nevyrazil ze sebe nic vtipného. O mnoho vtipnější slinu chytla Hana Vagnerová a její roztomile přitroublá vyšetřovatelka byla zajímavým protipólem jejího celkem seriózního herectví, O zbytku herců se nedá napsat příliš pozitivního. Pechlát, Přikazký a dokonce i Táborský hrají opravdu úděsně, hlavně postrádají vtipnost. A to samé platí o jakémkoliv herci/herečce, kteří filmem proplují. Film do každého záběru cpe vtip/situační gag/parodickou narážku/narážku na tvorbu tv Nova. Je toho tolik, že jde z toho hlava kolem, jen velmi málo z toho působí vtipně, navíc je film ke svému produkčnímu chlebodárci, čímž je právě Nova, korektní. Korektní a hodně naivní je to vlastně celé. Par scén ovšem svůj potenciál mělo, takže kdyby se sňala laťka trapnosti, která je položena hodně vysoko, zapracovalo se na hereckém podání, určitě by vtipný gag prosvitl. A naprosto vlezlá reklama na známé teploušské pánské obleky mě odrovnala. Parodií v našich končinách vzniká jen malé množství, tradice parodií u nás v podstatě zanikla už před drahnými léty. Miloslav Šmídmajer chtěl evidentně tento specifický žánr revitalizovat. Obdobnou snahu už projevil u svého dřívějšího počinu "Probudím se včera", kdy jsme se s Jirkou Mádlem vrátili vtipně v čase, a záměrem bylo vzkřísit tradiční české komedie se scifi prvky. Tentokrát se obnovení parodických vln tak úplně nevydařilo. Ovšem film pomýšlí na své případné pokračování, takže šance na kvalitně vtipnou parodii stále ještě žije. Ovšem aby to ale nebyl jepičí život. 5/10

    • 2.6.2020  19:31

    Blake Lively se protentokrát vzdala sveho statusu krásky, bere na sebe identitu zesnulé nájemné vražedkyně, na skotských vřesovištích vyhledá služby suspendovaného agenta Juda Law pro účely výcviku a následně jde neúnavně po stopě teroristovi, který ji kdysi připravil o její nejbližší. Z cesty navíc odklidí všechny ty, co mají co do činění s organizací teroristického aktu. Občasný záblesk jejího pověstného půvabu je téměř neznatelný, o to vic vyniká její herecké úsilí, kterým se prezentuje. Poměrně renomovaný režisér Reed Morano nesází na vrcholné akční scény, vzorně drží nastavené tempo a míchá chemické vzorce mezi zúčastněnými herci. Film mně přišel dějově přehledný, šílené vlasové kreace hlavní představitelky mají téměř bizarní rozměr a hudební mix, co zní filmem, určitě kvalitou nezklamal. O scénář se postaral Mark Burnell, jenž je autorem literární předlohy, takže o svoji knižní ideu měl možnost podělit se osobně. Akčnost filmu je decentní, nejedná se rozhodně o žádnou zběsilou jízdu a je znát, že režisér není přes ni specialista. Blake Lively patrně nepromluví s vizážisty od tohoto filmu ani slovo, ovšem může být na druhé straně ráda, že zvládla být za ošklivku, načež mužské libido má tentokrát (s výjimkou jedné rádoby erotické sekvence) nebývalý pohov. 8/10

<< předchozí 1 2 3 4 47 93 138 184