kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.10.2009  12:33
    Kolja (1996)
    ***

    Zahrané sice vzorně, ale vůbec mně neseděla k danému celku přemrštěná režie Jana Svěráka. Zvolený styl pro mě nebyl ideální a některé záběry budily dojem, že jsou velmi samoúčelné a jako by říkaly i takové záběry dovedeme u nás. Všechno je to strašně moc sentimentální a předvídatelné. Scénář žádná sláva a povrchnost celým tím prostupuje až moc výrazně. Plusem je vynikající herecké obsazení a značný divácký potenciál.

    • 27.5.2012  16:34
    Konec velkých prázdnin (TV seriál) (1996)
    ***

    Osudy emigrantů zpočátku 80. let líčí v šesti dílech seriál zkušeného slovenského režiséra Miloslava Luthera. Podařilo se angažovat poměrně schopné herce, kterým se dá uvěřit (samozřejmě, že byli hrozní, ale co mám psát) jejich čekání na azyl i následný pobyt v utečeneckém táboře i mimo něj. Byli však i tací, kteří měli v zahraničí kontakty nebo shodou náhod a okolností se jim vedlo lépe. Seriál překvapivě není natočen kvalitně, respektive s hroznou kamerou, nehodící se epickou hudbou, chabou režií nebo technicky slabým zázemím seriálu, jsem spokojený nebyl. Oproti tomu herecké obsazení českými a slovenskými herci je poměrně pestré a jejich osudy sice trpěly zkresleností a nepravděpodobným vývojem, ale nedá se napsat, že byly vyloženě blbé. Mně přišlo divné, že osoby, co měly hovořit německy, mluvily plynou češtinou nahrazující titulky. Stěžovat si nechci, protože čtení titulek by mě opravdu nebavilo a němčina u našich herců trpí rušivým přízvukem. Mně ten seriál přišel dost umělý. Nevím, jak to přesně definovat, ale ty naaranžované situace moc přesvědčivě nevypadaly. Za normálních okolností bych tomu dal 40%, ale když česká televize to nazývá mimořádně zdařilým projektem, hodnocení zvedám na 60%, a jen se arogantně povznáším nad blbostí a pokrytectvím přisluhovačů televize, kteří by nepohanili nic z její produkce, i když tam už roky nevzniklo nic kloudného.

    • 25.12.2013  14:01

    Václav Vorlíček a spol. sype nápady, jako z kouzelného měšce, a stále je při režijní síle. Režisér s vytříbeným stylem pro filmovou režii se dlouhodobě vracel ke spolupráci s německými kolegy z níž v minulosti vznikl nejeden skvělý počin a v devadesátých letech se k ní vrátil ještě třikrát. Obsazení hlavních rolí tentokrát svěřil hercům se kterými v minulosti nespolupracoval a vedle toho je znát, že se spolu s nimi chce vydat jiným pohádkovým směrem, než dosud. Těžko si do té doby někdo dovedl představit pohlednou Mahulenu Bočanovou jako čarodějnici s bradavicí (příznivý dojem kazí pouze neadekvátní nadabování Simonou Stašovou), pro kterou to byla zcela atypická role. Saša Rašilov jako šikovný kominík s jiskrou v oku teprve zkoumal větší filmovou roli a nutno dodat, že si nevedl špatně a k vidění je také mix česko-německých herců, z nichž trochu navrch mají překvapivě ty němečtí, respektive německá princezna Tina Ruland s rakouským králem Kurtem Weinzierlem. Děj se točí kolem přetahované o kouzelný a bezedný královský měšec, na který má v pohádce zálusk v prvé řadě čarodějnice Bludimíra, a až pak ti ostatní. Zápletka není vedena jednoduše a přímočaře a je na ní postupně nabalena řada komických i originálně pojatých situací. Invence byla pro scénáristickou dvojici Macourek & Vorlíček typická a nikdy se nespokojili s tím, že by tomu tak nebylo. Mistr Hapka dodal perfektní hudební doprovod a pohádka, která se hned neobehraje a neodříkáte z ní scénu po scéně, je na světě. Příznivý dojem vlastně kazilo jen nepříliš vysoustruhované nadabování německých herců a Bočanové a skromnější triková stránka už postrádala kouzlo předchozích Vorlíčkových fantasy filmů. Vorlíček však ještě stále uměl přijít s vycizelovanou kompozicí obrazu a s dokonalým citem pro filmový přístup. Jmenujte mně prosím další české režiséry, kteří v jeho letech budou točit pohádku v náročné koprodukci a ještě s takovou bravurou. Mé hodnocení: 80%

    • 14.10.2009  16:17
    Krakatice (TV film) (1996)
    odpad!

    Takto si horor opravdu nepředstavuji. Děsné, ale však víte jak to myslím.

    • 21.2.2009  11:57
    Krev a víno (1996)
    ***

    Thriller, jehož největší devizou je jeho obsazení, ale ani po obsahové stránce to není nejhorší. Bob Rafelson ždíme z průměrného scénáře, co se dá a herci, spolu s tehdy ještě neznámou Jennifer Lopez, mu přitom vydatně pomáhají, ale běžný průměr se jim nepodaří překonat.

    • 21.1.2012  20:23

    Nalákalo mě to na jméno Quentin Tarantino, který je pod filmem podepsán jako producent. Označení černá komedie moc nesedí, protože jsem se nezasmál a pokus o černý humor selhával v hrozné realizaci neznámého režiséra Reba Braddocka. Nutno uznat, ža by s tak pitomým scénářem mohl těžko něco udělat i nějaký renomovanější režisér. Herecké obsazení je úplně mimo a snad všechno na tomhle filmu působí odfláknutě, odbytě, nedodělaně a zkrátka nepovedeně. Tarantino s tímto paskvilem sáhl zcela vedle. Po skončení filmu jsem se divil, jak to mohl produkovat. Důkazem toho, jak je film příšerný, je i to, že si režisér od té doby už nic nenatočil. 20%

    • 6.2.2013  13:10
    Král Ubu (1996)
    odpad!

    Král Ubu by rád kraloval, ale český film ho nepodržel. Film je to opravdu hrozný po všech stránkách: Klady: žádné. Zápory: zpracování je otřesné, Brabec, který neumí kvalitně vyprávět příběh, tentokrát se však nijak nepředvedl ani jako kameraman, herecké obsazení je tragické, a to mám na mysli neherce typu Bílá, o skutečných hereckých výkonech se však nedá hovořit ani u zkušených profesionálů, kteří se chovají jako pitvořící jedinci, celkové vyznění snímku je dost přiblblé a vzešel z toho asi jeden z nejhorších českých filmů, co jsem měl možnost v polistopadové éře vidět. Brabec ani v dalších svých projektech se nemínil režijně a vypravěčsky zlepšit, výsledkem je zbytečný film, na který si nikdo nikdy nevzpomene. 0%

    • 19.2.2009  11:36

    Nějakým nedopatřením v tomhle shitu kdysi hrála hlavní roli Naomi Watts. Jinak je to slabý horor. 20%

    • 17.12.2010  13:06

    Dozvědět se něco zajímavého ze života věčného provokatéra, rebela a buřiče Larryho Flynta prostřednictvím vyzrálého filmu Miloše Formana, není vůbec špatná volba. Forman sice přistoupil k tématu pornografie až příliš cudnou formou, ale na ostatním si dal velmi záležet. Výběr Woodyho Harrelsona do hlavní role byl na místě, protože nějaká vnějšková podoba s porno králem tady skutečně je a Courtney Love sice ve filmu nedopadne dobře, ale roli zvládla se ctí. Zajímavému filmu chyběla větší otevřenost kolem Flyntova prosazování pornografie, protože cudnost tento film opravdu nepotřeboval. 80%

    • 12.2.2009  08:28
    Likvidátor (1996)
    **

    Elitní jednotky dohlížejí na bezpečnost těch, kteří se schovávají v rámci federálního programu na ochranu svědků. Schwarzeneggerův znatelný ústup se slávy. Jak jinak si totiž vysvětlovat spolupráci s průměrným režisérem Chuckem Russellem. Akční scény jsou nepovedené, někdy budí smích i samotný Schwarzenegger. Herci ve vedlejších rolích působí zajímavě, ale nad vším převyšuje nezvyklá křečovitost. Pro mě byl tento film velkým zklamáním a dnes působí ještě směšněji než v době své premiéry. Mé hodnocení: 40%

    • 29.10.2009  14:41

    Není to až tak povedená pohádka, a to z mnoha důvodů. Svěrákova snaha přetvořit si scénář k obrazu svému, tady vyznívá těžkopádně a z toho všeho se vytratil i vtip. Režie ostříleného Karla Smyczka je nepříjemně televizní a zcela se míjí s hravým pojetím scénáře a je vidět, že Smyczekovi zrovna pohádky dvakrát nesedí. Záchranou jsou hlavně herci a trio Seidlová, Zedníček a Strach hrají spolehlivě. Díky nim se to dá přetrpět. A nakonec zjistíte, že to byla mile naivní podívaná. 60%

    • 11.2.2009  21:29

    Mladý spisovatel působí jako reportér na frontách první světové války. Utrpí zranění a během rekonvalescence prožije milostný vztah s italskou ošetřovatelkou, který jej poznamená na celý život. Chris O Donnel ztvárnil mladého spisovatele Ernsta Hemingwaye velmi přesvědčivým způsobem a rovněž Sandra Bullock nezůstává o nic pozadu. Režie je vzorná, ale scénář není místy až tak zajímavý.

    • 6.1.2014  08:11
    Madonna: Love Don't Live Here Anymore (hudební videoklip) (1996)
    ***

    V polovině devadesátých let Madonna sice chrlila svůj hudební repertoár, ale nedocházelo k žádnému markantnějšímu posunu v její tvorbě. Dobrá polovina písniček byla rovnou zapomenutelných anebo oděná v narychlo "spíchnutých" klipech, které se v hitparádách moc neohřály. Je to případ i jímavého songu "Love Don´t Live Here Anymore", který je prostý střihu a jeho realizace trvala jen den. Krátký časový interval vzniku je z klipu cítit a Madonna v té době chystající se na mateřské povinnosti už se do písničky příliš neopřela. Najednou tady byla přemýšlivá skladba až s filosofickým textem a s jinou Madonnou, než na kterou byli fanoušci zvyklí. Interpretka už pomalu neměla kde brát nové hudební nápady, a tak se uchýlila opatřit klipem její starší písničku vydanou už v osmdesátých letech. Jean-Baptiste Mondino se však do melancholické nálady písničky obrazově strefil. Klip po technické stránce vypadá naprosto špičkově. Dokonce se dá prohlásit, že Madonně to v něm sluší a i její střídmá a civilní image je pro celkový dojem velice trefná. Výsledkem je pomalá balada, které zpěvačka umí, a v téhle umírněné poloze se také umí pohybovat. Hitparády se tím však bořit nedají. 60%

    • 10.2.2009  17:29
    Maniak (1996)
    ***

    Průměrné. Přesto potenciál byl značný, Kiefer Sutherland je neskutečně dobrý a Reese Witherspoon opravdu statečně vzdoruje jeho výkonu, ale film celkově nemá grády, nestrhne. A to je opravdu škoda, protože tohle mohl být výjimečný thriller. 50%

    • 11.2.2009  17:50

    Celkem milá kravinka. Nepřátelští mimozemšťané napadnou Zemi a kosí vše, co jim přijde do cesty ve značně odvázané režii Tima Burtona a s plejádou známých herců. Jedná se o poněkud nevyrovnané dílo s přísadou černého až jedovatého humoru. Řada scén vynikajících a některé úmyslně nedokonalé. Bizarní dílko, ovšem pochybuji, že český divák se dokonale orientuje v klasických scifi filmech, kterým je tohle dílo věnováno jako pocta. 60%

    • 13.6.2012  11:59
    Matilda (1996)
    odpad!

    Rodinné komedie Danny DeVitovi opravdu nejdou. Chaotický scénář, kdy se všechno od tohoto žánru odklání někam do neurčita, a pak se to vytrapní na pár scénách s protivnou holčičkou. Sice asi bylo v záměru jít proti stereotypům rodinných filmů, ale ani cesta přes inovační prvky v tomto případě nevede ke kýženému konci. Slabě se film potýká snad se vším, a když nenudí, tak se v něm děje jen shluk čehosi, co má do dobrého filmu daleko. Žánrově nevím, kam to zařadit. Bylo to tak mizerné, až nemám, co bych vyzdvihl nebo pochválil. 0%

    • 18.4.2012  08:25

    Van Damme se do filmů, ve kterých hrál dvojrole, nějak zamotal. Námět žádná sláva, ale přesto se dostavil dobře vystavěný akční film, na kterém je znát přítomnost režiséra asijského původu. Van Damme si Ringo Lama do svého filmu přitáhl a vůbec neměl čeho litovat. Jeho režie veskrze průměrný scénář vytáhla do vrchních pater, kdy akce není zbytečně přemrštěná, obsedantně zpomalená nebo nijak zmršená a natočená poměrně přehlednou formou. Navrch se přidala pohledná modelka Natasha Henstridge a vznikl film, který je tím lepším zástupcem z Van Dammeho filmografie. Přesto jsou z filmu cítit nenaplněné ambice a ústup ze slávy. 60%

    • 5.3.2013  16:18
    Michael (1996)
    ***

    Bývalý investigativní reportér Frank Quinlan, který pracuje pro chicagské bulvární noviny, dostane zvláštní dopis. Jistá paní Milbanková v něm tvrdí, že v jejím motelu bydlí anděl. Když tam Frank dorazí, společně se svm kolegou a odbornicí na nebeské posly Dorothy, jeho vzhled trojici šokuje. Najdou zde obtloustlého, špinavého, zarostlého muže s cigaretou v ruce. To má být Archanděl Michael, legendární bojovník a vůdce andělských šiků? I když je pravda, že tento zpustlík záhadně přitahuje ženy a o pravosti jeho křídel nemůže být pochyb. Poněkud nedodělaně se tahlepohádková komedie jeví v romantické linii, tam to jen tak zasviští křídly, aby se neřeklo, a pokud jde o ryzí komedii, tak tam už je výsledek lepší. Akorát dějově se film nijak nevytáhl a John Travolta je ve své kreaci neodolatelně dobrý. Převládal pocit, že film celou dobu stagnuje a neví jak dál. 60%

    • 1.3.2009  15:24

    Roku 1920 prochází Irsko bouřlivou proměnou a stává se svobodnou zemí. V čele událostí stojí bojovný Michael Collins, jehož osudy líčí životopisný film Neila Jordana s Liamem Neesonem v titulní roli. První polovina snímku je naprosto strhující, ale přesně v půlce filmu nastane zlom a filmu dojde zřetelně dech. Pak už se toho moc neděje, a vše, co bylo tak skvěle rozběhnuto, vyšumí do ztracena.

    • 13.3.2011  14:18

    Psychopatický mladík si to jde vyřídit se všemi, kteří se jen příblíží k jeho vysněnému idolu. Mně na tomhle filmu vadilo, že než se rozjel, tak to dost trvalo. Film se místy až nepříjemně vlekl. Herecky byl na tom tento thriller podstatně lépe. Wahlberg se v jedné ze svých prvních výraznějších rolí ukázal jako solidní tahoun a jeho zlý kukuč, kterým sršel na všechny strany, nevěstil nic dobrého. Mladičká Reese Whiterspoon nic nekazila a Alyssa Milano jako její kamarádka také měla co nabídnout, především po fyzické stránce. Thriller, od kterého lze čekat slušnou porci napětí, by možná se svižnějším rozjezdem vybojoval víc. 60%

    • 18.5.2012  21:28

    Cruise před léty dokázal, že v podstatě neexistuje mise, která by se nedala splnit. Tenkrát ještě platil za megahvězdu a spustil se velký humbuk, když do Česka přijel natáčet svůj proklamovaný špionážní a akčně laděný spektákl. Problém byl snad jen v tom, že zkušený režisér Brian De Palma není spojován s akčními filmy, ale jeho snímky se převážně opírají o nějakou nosnou a zajímavou myšlenku. Něčím takovým první mise, ze zatím čtyř existujících, až tak nedisponuje, ale rozhodně není bezduchá. Agent Ethan Hunt je docela drsný chlapík, který svoji práci s přehledem zvládá jak v týmu, tak i sólo. Film nepřekypuje akcí, ale ani na ni není skoupý. De Palma si vyzkoušel akční žánr. A i přes pozitivní ohlas se už k režii dalších dílů nevrátil. Možná je to škoda, protože bez jeho sevřené a uvážlivě vedené koncepce spočívající v pozvolném přechodu ze špionážního thrilleru do třeskuté akce, série hodně ztratila. A jeho následovníci to nedali s takovým přehledem. 70%

    • 28.4.2012  20:04

    Pořád platí a platit bude, že Jon Bon Jovi je skvělý zpěvák a průměrný herec. Přesto si troufám tvrdit, že Jon je v této roli více než dobrý. Příběh o sobě měl dost velký potenciál, protože přece jen nepříjemný a nevypočitatelný muž v podání známého rockera je postava, která je dost výrazná, nečekaně originální a plně funkční. Ostatní postavy jako by hrály druhé housle a vedle výrazné hlavní postavy se nedokáží prosadit a zůstávají v jejím stínu. To samé se dá prohlásit o stylové režii a téměř originálních nápadech a postupech ve scénáři. Jenže, jako nejslabší se ukázala dramaturgie filmu. Není jasné, co film přesně chce. Jestli chce být thrillerem, nebo dramatem plným intrik. Film ani příliš negradoval a moje hodnocení se ustálilo na 60%

    • 12.12.2010  08:54

    Režisér Peter Segal, který je specialistou na komediální žánr se pustil do serioznější komedie s politickým podtextem. Obsadil dvě herecké legendy, které byly i přes svůj vysoký věk ve vynikající formě, ale pozapomněl na jednu důležitou věc: na diváka. Je sice hezké, že se pustil do "náročnějšího" tématu kritiky americké politiky přes komedii, ale našinec není cizinec a tyhle problémy ho moc nezajímají. Co mám z toho, že americký politický systém je ohrožen? Nulová záživnost se spolehlivě dostavila a tohle není komedie pro mě, ale pro drahé Američany.

    • 3.2.2012  16:46

    Je překvapení jak v pozdější době razantně režisér David R.Ellis změnil žánr a přitvrdil. Než se tak stalo natočil báchorku s mluvícími zvířaty v hlavní roli. Nutno podotknout, že výjma několika zábavných scén, to není žádný zázrak, ke kterému by se dalo někdy po shlédnutí vrátit nebo si ho nějak oblíbit, natož si ho pamatovat. Není to přímo nejhůře natočené, ale když to v podstatě nemělo jak zaujmout. Ellis zvířata ve svých dalších filmech tak docela neopustil, jen už nebyla hodná a už vůbec ne mluvící a logicky uvažující. 40%

    • 6.2.2009  10:24

    Přes všechny svoje kvality, které tento horor bezesporu má, je dramaturgicky nepříliš zvládnutý a jeho rozpolcenost na dvě části, na tu nehororovou a tu s upíry, tu nemusí každému sedět. Ovšem pokud pomineme tuto skutečnost je zaděláno na pořádnou jízdu, která s ironizujícím Georgem Clooneym v titulní roli a okouzlující sexy upírkou Salmou Hayek nabídne dostatečnou porci krvavé podívané, která se nebere příliš vážně a autor scénáře Quentin Tarantino je tu za solidního padoucha. Tenhle fim už zkultovněl. 80%

    • 13.3.2013  15:02
    Oko za oko (1996)
    **

    Karen a Mack McCannovi žijí se dvěma dcerami na předměstí San Franciska. Jednoho dne se jim kdosi vloupá do domu a brutálně znásilní a zavraždí jejich sedmnáctiletou dceru. Policie sice vypátrá a zatkne vraha, kvůli procedurální chybě při dokázování je však propuštěn. Když Karen zjistí, že vrah už si vyhlédl další obět a vetřel se do přízně její šestileté dcery, rozhodne se jednat. Jenže v tomhle thrilleru se skoro nic neděje. Hodně řečí na úkor nějaké akce. Až dojde po těch kecech k finálnímu střetu obou protagonistů, ten je tak krátký a zbrklý, až to naštve. Pochvalu však zaslouží ústřední znepřátelená dvojice. Uvěřitelná Sally Field jako matka trpitelka a ochranitelka a Kiefer Sutherland jako všehoschopný násilník. Jenže zesnulý John Schlesinger se už tolik nesnažil a dodal tuctový thriller v téměř televizním pojetí, kterému nejlépe padne synonymum nuda. A kdyby se chtělo mohl to být hodně napínavý thriller. Mé hodnocení: 40%

    • 20.2.2009  10:48

    Tak si říkám koho vůbec napadlo na sklonku 90let obsazovat Travoltu do akčních filmů a dělat z něj akční star. Podle mně to byl pořádný risk. Tehdy vedle Van Damma, Schwarzeneggera nebo Seagala působil až skoro legračně, ale přesto byl vždy lépe herecky vybaven. To možná rozhodlo, že i režisér John Woo neváhal a svěřil mu hlavní zápornou roli v tomto akčním hitu, který především sází na akci a brutalitu. Dnes už je to spíše film pro pamětníky a i Slater po čase zapadl a Travolta už akční role nedostává. A co se týče filmu jde o slušně odvedený akčnák s pořádnou porcí akce, který by možná ve své době získal i vyšší počet hvězdiček, ale dneska se už k tomu vracet nemíním a 3 hvězdy jsou tak akorát.

    • 22.2.2009  12:45

    Přiznám se, že až doposud jsem neviděl původní verzi, a tedy nemůžu srovnávat. Tady však lacinost bije od první chvíle do očí a každý náznak nápadu je nemilosrdně zadupán či přímo zničen necitlivou režií. Herci jsou zde asi tím nejhorším. Zvláště Marlon Brando. Nápad na remake byl jistě zajímavý, ale pokud takto vypadá i originál, tak ho nechci nikdy vidět. 20%

    • 27.2.2009  18:35

    V tomhle plačtivém dramatu se Sharon Stone představuje ve zcela odlišné roli než ji známe. Je odsouzena za vraždu a není jisté zda ji vůbec před několika lety spáchala. Její případ znovu přichází prozkoumat právník Ric Harris a snímek neodvratně spěje ke svému tragickému konci. Sharon se totiž překvapivě přizná že oné osudné noci skutečně vraždila a film končí její popravou, ale celkově tomu chybí npaditější režie a vše je spíše takové průměrné.

    • 19.2.2009  11:55

    Městský gangster, který si říká John Smith, se na útěku do Mexika zastaví v zapadlém městečku, kde zuří válka dvou gangů pašeráků alkoholu. Asi by se nic nestalo, kdyby mu gang nezničil auto jen pro to, že se podíval na milenku jejich šéfa. John se informuje, jak se věci mají a vydá se za bossem a dva muže z jeho gangu zabije. Pak se nechá najmout konkurenčním gangem. Tohle je sice gangsterka, ale Walter Hill pracuje s klasickými westernovými motivy. Role osamělého pistolníka, který si zjedná spravedlnost, je pro Bruce Willise jako dělaná. Nic nového pod sluncem a je to i snadno předvídatelné, ale celkem i zajímavé drama s akčními prvky.