kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 25.7.2013  15:01
    Kamarádi - Série 2 (série) (1973)
    **

    Kamarádi se nám krapátek za socialismu utrhli ze řetězu a nepřiznané soft porno pro mládež je na světě. Když sexuálně náruživou Gábinu obhospodařovali Ferda s Honzem, bylo jasné, že do téhle sehrané trojky už nikoho nepřiberou. Jenže to riskli s obtloustlým klukem, který po nevydařených hrátkách dostal přezdívku Váleček. Slovo dalo slovo a ti tři si navždy přísahali, že nikdy nesmí vyjít najevo jejich bisexualita. Gábina třeba nic nepozná a oni dál zachovají ten podivný čtyřúhelník. Díly Sklep, Garsonka, Strýčkova chata a Podkroví u bratrance byli asi nejlepší. Mé hodnocení: 40%

    • 14.12.2013  19:50
    Kdo je kdo (TV film) (1973)
    ***

    V zásadě pro tenhle film platí, že dva Vaškové Neckářové jsou lepší než jeden. A rovněž v zásadě platí, že si každý režisér během svojí kariéry musí natočit nějakou ptákovinku, jinak by to režírování snad ani nemělo smysl. Své o tom ví i renomovaný režisér Antonín Moskalyk, který si střihl tuctovku s tehdejším populárním idolem Václavem Neckářem, kterému byla svěřena stěžejní dvojrole. Film je založený na tom, kterak je populární zpěvák Václav Dubský k nerozeznání podobný obyčejnému automechanikovi Josefu Kotrbovi přebývajícím v jakémsi zapadákově. A náhoda tomu chtěla, aby ti dva na sebe narazili, role si náhodně vyměnili a? Dál se dala čekat komedie plná omylů, záměn a nedorozumění z toho vyplývajících a něco v tom smyslu opravdu je k vidění, ale to by nesměl být autorem scénáře Pavel Hajný, s nímž mám tu zkušenost, že jeho scénáře jsou jalové, a i když se jich většinou ujal dobrý režisér, obdobně jako v tomto případě, tak nelze čekat něco mimořádně vtipného. Problém také tkví v tom, že dvojrole byla napsána tak, že bylo zhola nemožné odlišit ty dva nějak výrazně od sebe. Neckář hrál zkrátka oba stejně a nejednou jsem měl potíže opravdu rozeznat kdo je kdo. Nezapracovalo se na žádném výrazném charakterovém rysu u některého z dvojníků. Tím jediným bylo u jednoho virtuózní hra na kytaru, zatímco druhý to nedovedl, ale nic zvláštního to do příběhu nevneslo. Situace kolem záměn postrádaly vtipnost a nebyly nijak přehnané ani "crejzy". Jako celek to celé působilo matným dojmem. Herecky to vytáhl tradičně skvělý Václav Lohniský jako vedoucí hotelu, Neckář s plastickým účesem a v kalhotách do zvonu, byl celkem bizár. Ve filmu se nesoudruhovalo, nebyl zatížen dobou vzniku, až na výskyt nepopulárních "esenbáků". Moskalykova režie byla více než dobrá. Kdyby pracoval s plnokrevnějším scénářem, co má v zásobě i nějaké gagy, asi by se to z hlavy tak rychle bezprostředně po skončení titulek nevyčoudilo. Závěrečná úvaha o skutečných hodnotách života a práce působila asi nejvíc jako poplatná době. 60%

    • 19.12.2015  09:33
    Kost v krku (TV film) (1973)
    ***

    Trávit Štědrý večer v nemocnici na ambulantním oddělení je dozajista za trest. Což o to, nudou a nicneděláním zde mladý sloužící doktor určitě trpět nebude, nějaký ten vánoční úraz či drobné poranění, neřkuli fingovaný žlučníkový záchvat se přece jen najde, takže je co ošetřovat, sexuální povyražení se ovšem nekoná, ačkoliv službu přichází zpestřit doktorova snoubenka, na plně obsazeném nemocničním pokoji tři rozšafní dědkové mastí karty a pijí šnaps a přinesený vánoční stromek má navodit sváteční atmosféru, jinak bychom snad ani nepoznali, že za papundeklovými zdmi kašírovaných nemocničních prostor vybavených ubohoučkou televizní výpravou, se píše 24. prosinec. A co ta rybí kost v názvu? O tu tady snad ani nejde, neboť podezření na tu malou zrádnou svini vzpříčenou v polykárně se vyskytne až v posledním záběru téhle mikro komedie. Nesoudruhovalo se, citově se nevydíralo, komediální náznaky byly, i když moc vtipně se do toho protagonisté neopřeli, jen tu zápletku tvůrci dobře a včas nenadělili, ta totiž v podstatě chybí úplně. Mladý a sympaticky komediálně disponovaný Václav Postránecký a spol. tu malinko dějově nenatankovanou káru utáhnou úplně v pohodě, režisér Pokorný sice neměl v tomto případě podbízivý režijní styl, na celistvý a komediální energií sršící ráz ale příliš nedbal. Současný divák zřejmě neocení černobílý formát. Radost by měli mít především pamětníci, respektive generace Husákových hustých mrdanců, kteří si tuhle zapadlou "vánoční" komedii nenechají ujít a budou u ní masturbovat zbytečnými stesky, že ty dnešní Vánoce už nemají to kouzlo. Už jsem psal Santa Babišovi. Letos chci pod stromek Rubikovu kostku, céčka a LP Michala Davida. 60%

    • 11.5.2012  13:14

    Pěkný výběr scének, ale ke dvojce Šimek & Sobota mně ani trochu neseděl Nárožný. Pro mě zcela nadbytečný, protože ti dva by to utáhli i bez něj na maximum. Lidový humor dostal nový rozměr, ale dnes už dávno nepatří mezi vyhledávané. Hlavně ztratil na aktuálnosti (viz nepřekonatelná scénka Nad dopisy diváků). Mně však připomenutí jeho kvalit ani trochu nevadilo. 60%

    • 19.6.2015  09:46

    Současná kinematografie upadá, že je nutno dívat se na filmy z roku 1973, tedy z období, kdy jsem nebyl na světě?! Nemám potřebu stavět jednoduchým stylem natočenou komedii nad dnešní bijáky, jejichž natočení je nesrovnatelně náročnější. Nepotřebuji ani Belmonda, maníka, co opakoval celou kariéru jeden naučený teatrální projev. Že se nenechal zastupovat kaskadérem? Mně je úplně u prdele co dělal. Tohle je první případ, kdy se mně na tomhle žblebtu nelíbilo nic, přesto to do piče nepošlu. Netrpím nostalgickým rozjímáním, ale bylo to příjemně stupidní, až to mělo své divácké kvality. Pochopitelně, nikdy si žádný film s Velbloudem nepustím, pardon, s Belmondem, a tento taky ne, ale občas vítězí stupidita nad přemýšlením u náročného bijáku. Takže film je to odpočinkového rázu, řemeslně vyvedený, ale na současnou tvorbu se nechytá. Mnohem raději si pustím nějaký český kousek s českým Belmondem Krausem, rád bych absolvoval jeho nejvýraznější flák, a sice Svatby v Benátkách. Je to současné, "belmondovské" a je z toho cítit Itálie. Přírodní Francii nemám zažitou. Z mé rodiny se film nikomu nelíbil. Ptal jsem se sourozenců, mámy, bratrance a tetičky jsem vynechal, ale nikoho film neoslnil. Když neoslnil, držím basu. Ovšem nechápu přehnaných 85%! 40%

    • 9.6.2012  15:32

    Nejhorší film s kudrnáčem Pierrem Richardem, jaký jsem kdy viděl. On sám si k němu napsal scénář, zrežíroval si ho, zahrál si hlavní roli a jeho výkon je slaboučký. Zastínil ho zesnulý Bernard Blier v roli jeho otce. Dlouho jsem Richarda neviděl tak trapnit v absolutně nesouvislém ději bez jediného kloudného vtipu. Celý film jsem neviděl o co jde. Jestli to byla komedie nebo satira, to fakt nevím, protože nebylo možné to rozpoznat. Podle mě to nebylo nic, než slabomyslné křepčení v epizodách bez ladu a skladu. V jedné scéně se Richard dokonce pokouší napodobit grimasy Louis de Funése. Když se ve filmu jakože objevil vtip, tak se zdlouhavě do oblbnutí opakoval, ale opět bezvýsledně. Jak už jsem psal, horší film Richard ve své filmografii nemá. Pobaví snad jedině vtipně zvolený název pro tento prachšpatný film. 10%

    • 31.12.2013  12:24
    Noc na Karlštejně (1973)
    odpad!

    "Jede král, jede král", sice jede král, ale v úvodních titulkách jela také jízdní kola, která se do záběru vloudila, jako taková roztomilá chyba ve filmu. A film samotný? Děs a hrůza. Když to dávají v televizi, tak tomu nedám opětovnou šanci, když zazpívá Brejchová jako Vondráčková známou melodickou písničku, tak se osypu nad tím nevkusem, a ještě ta podivná naivita, s jakou je to pojato, a mám dost. Dál nepíšu. Ztráta času. Hnusně nevkusná a nezajímavá kravina. Mé hodnocení: 0%

    • 22.7.2010  13:54

    Totální naivita si potřásla rukou s invencí. Kdysi jsem se bavil, ale rychle rostoucí konkurence, tento seriál dost upozadila. Dnes už mě tato animovaná série s naivními scifi prvky ke svému zhlédnutí vůbec ničím neláká. Na mě po těch letech působí až nepříjemně vyčpěle.

    • 24.2.2011  15:09
    Serpico (1973)
    odpad!

    Stupid. DVD hozeno do koše. Víc nemám, co bych psal. Po tomto filmu uvažuji o hvězdičce pro telenovelu Tisíc a jedna noc. Tohle může natočit jen zdegenerovaný dement. Věděl jsem, proč jsem se tomuhle filmu tak úzkostlivě vyhýbal. Film fakt psal po technické stránce. Vybledlé barvy, zrnící, šumivý nebo rozmazaný obraz. Prostě nedokážu pochopit, jak tahle nudná a otřesně natočená slátanina, může u někoho bodovat. Hodně se budu vyhýbat filmům určeným pro lidi po smrti. Zlatý nový filmy než tohle.

    • 16.4.2012  17:31

    Když se za socialismu točí socialistické komedie, nelze od nich očekávat zázraky, a to ani když za kamerou stojí zkušený režisér. Budování socialismu se nějak nutně muselo odrazit na výsledku veskrze fádního filmu, který si pluje na nevzrušivé vlně bez pořádné zápletky, ale za přítomnosti skvělých českých herců. Obyvatelé vesnice Ouplavice byli celkem sympatičtí burani. Z nich nejvíce do popředí vystoupili členové rodiny Potůčkovic, kteří zájezd chtěli pojat převážně v komediálním duchu. Moc se jim to nepodařilo. A hlavně ve své době se lidé snáze identifikovali (tedy ne všichni) s vymoženostmi, jako je JZD, lázně v Karlových Varech, nebo pivovarská chlouba z Plzně. V té době ani nic jiného nebylo, a tak se jelo na vlně euforie, jak se jim to budování daří alespoň ve filmu, když ve skutečnosti se to hroutilo.Takhle nějak dopadl i tenhle film. Jarda Dietl coby scenárista a Olda Lipský coby režisér, tuhle socialistickou káru "odšoférovali" hodně rutině. 40%

    • 26.5.2012  14:47

    Nic proti kvalitním literárním předlohám a nic proti proslulé trojici mušketýřů, kteří byli ve skutečnosti čtyři, ale pokud je tohle nejlepší přepis legendárního románu, nedivím se, že pozdější adaptace si z předlohy vypůjčili jen některé pasáže a s předlohou pracovali velmi volně. Předně mně nesedí samotné obsazení většiny rolí a nezlobte se na mě, tihle mušketýři to byli klauni z manéže než nějací představitelé, kterým mám věřit jejich udatnost. Nesympatičtí a to jsem s nima měl trávit téměř dvě hodiny. Ani představitelé záporáků to u mě nevytáhli nikam vysoko a ve svých rolích nezaujali. Co na tom, že se film poměrně věrně drží své předlohy, když je oproti ní docela nudný, v šermířských soubojích to nestrhne, hudba na dvě věci a režisér? Dovolte, abych se zmínil o tom, jak je Mark Lester dneska brán za neschopa, ačkoliv kdysi, ano před třiceti lety, natočil snímky poměrně divácky atraktivní. Tenhle se k nim z mého pohledu spolehlivě nezařadí. Jeho režisérský styl je naprosto bez štávy a jiných potřebných ingrediencí. Mně se to nelíbilo. 40%

    • 8.11.2009  20:01

    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu- král s družinou se tudy bude vracet na svůj zámek. Přestože se statkářka se svou dcerou Dorou nedočkají prince, dokáže se pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka, má sice zakázáno se přivítání zúčastnit, vůbec jí to ale nevadí. A tak čeledín Vincek se vypraví do města a přiveze Popelce tři oříšky, které mu spadnou do povozu a ty oříšky jsou kouzelné a splní Popelce tři přání a pomohou ji získat i srdce prince. Tahle nudná a obehraná pohádka mě už nebaví. Herci to však vytáhli. 60%

    • 22.6.2014  09:54
    Velký bazar (1973)
    *****

    Neodolatelná parta dobrosrdečných lemplů majících slabost pro něžné pohlaví, kteří nepřenesou přes srdce, že jejich kamarád a drobný živnostník Emile, má brzy zavřít krám, když se nedaleko od něj má otvírat moderní supermarket nabízející zákazníkům veškerý komfort, jež si v jeho skromném obchůdku nemůže dovolit. Čtyři výtečníci za pomocí neotřelých fint a nápadů chtějí za každou cenu provoz supermarketu sabotovat. Při tom všem jejich vymýšlení kulišáren a sympatických zlotřilostí si divák užije kaskádu gagů, které jsou kolikrát mile naivní, avšak v provedení legendárních Les Charlots velmi neodolatelné a skutečně vtipné. Dobrým tahem bylo také rozšířit jejich řady zkušeným Michelem Galabru, kterému všichni drží pěsti, aby boj s obří konkurencí nakonec vyhrál. Hudebníci, kteří se v našich končinách rozhodně vžili spíše jako oblíbení komici, byli výborně hrající, jen když spolupracovali s nějakým vynikajícím režisérem. A to v tomto případě Claude Zidi byl jedním z nich. Následně tím došlo k perfektnímu tvůrčímu sloučení s velmi dobrým načasováním originálních gagů, o které šlo v první řadě. Nechyběla celá řada originálně vystavěných, někdy až prekérních situací, ze kterých parta vykuků nějakým, zpravidla originálním způsobem "vyplula", a divák se dobře bavil. Nelze opomenout vynikající český dabing, kterým je film už dlouhá léta opatřen, tehdejší režisér dabingu si dal práci s odpovídajícím výběrem hlasů k jednotlivým hercům padnoucím jako ulité. Ke konci filmu už trochu docházel gejzír gagů. Nebylo od věci film o něco nápaditěji zakončit. Les Charlots se u nás v minulých letech zapsali starým dobrým francouzským humorem, který baví i po letech. A rozhodně to není humor z bazaru. 90%

    • 17.1.2009  18:52

    Myslím, že tento horor (zdráhám se to slovo použít ve spojení s tímto výplodem) si nic jiného než čistý odpad nezaslouží, ale za pár sekvencí, z nichž je cítit potenciál, bude tento film potupě ušetřen. Z nějakého, pro mě doposud utajeného důvodu, je tento film řazen ke špičce hororového žánru a honosí se přívlastkem kultovní. Nicméně, nebyl schopen za celé dvě hodiny, co jsem ho sledoval, ani na jednu jedinou vteřinu (!) mě vyděsit, nebo u mě vyvolat špetku napětí. A to s klidným svědomím vyloudily i horory, které jsou tu naopak řazeny k velmi podřadným. Tento horor nabídl čistou, koncentrovanou nudu naředěnou hrachovou polévkou, kterou Ellen Burstyn posedlá Satanem kolem sebe bravurně zvrací. Opravdu příšerný film a znovu se ptám. Co mě, prosím pěkně, na tomto mělo vyděsit?!

    • 23.1.2014  15:04

    Některé umělecké zatykače pozbývají platnost, a některé by měly být dodatečně vydány na tvůrce nedomrlých krimi jako je tahle. Dlouho jsem neviděl tak nesourodé herecké obsazení, které se tady sešlo. Lábus v jedné se svých prvních rolí připomínal svojí kreací zfetovaného týpka, který požil návykovou látku a snad se už tady připravoval na pozdější autentickou roli v epizodě "Mimikry" v kontroverzním seriálu "130 nepřípadů strážníka Emana". Ostatní herci naprosto nekoexistovali s dějem. Každý jako by hrál na sebe a přitom nic z jejich výkonů nebylo cítit. Typově ledabyle vybraní Brousek, Somr, Menšík, a upřímně, hledali byste mezi jejich poměrně sympatickými tvářemi vraha?! A přece jeden z nich vraždil. A pochopitelně na jistotu vybraní kriminalisté, a kdybyste náhodou váhali, kdo představuje zákon, tak podle šíleně spravedivého výrazu ve tváři urputně dychtícího po spravedlnosti a odhalení vraha, to spolehlivě pozná i divák analfabet. Do toho si film nabral víc než je na poctivou krimi záhodné. Řeší se víc věcí najednou a divácká pozornost je zbytečně ředěna a odváděna jinam, než by bylo nezbytně nutné. Z filmu byla cítit snaha ozvláštnit žánr krimi novátorskými prvky, ale tenhle žánr příliš nesnese přítomnost sociálních podnětů spojených s činostmi, které úzce nesouvisí s motivy násilných trestných činů. Vraždy dvou žen ano, ale proč to nezáživné omílání kolem podniku zavražděné. Takže než přijde řada na vraždu, tak jsme svědky typických socialistých mouder, které dnes už nikoho nazajímají. Raději bych bral chabou motivaci pro vraždu, než zevrubně diváka obeznamovat s tehdejšími pracovní morálkou a nekalou "živnostenskou" činností, která oproti podvodům, které se dějí dnes, působí zcela absurdně. Jedním z mála kladů téhle nezajímavě vedené krimi je Regina Rázlová. No co to asi může být za film, když v něm zaujme její provokativní dekolt víc, než všechno ostatní. Její charizma film ještě v první fázi drželo, ale poté, co se i ona poroučela "chutnat" travnatý porost na přehradě obličejem k zemi, tak film klesl na unylý blábol, ve kterém přechytralí soudruzi od kriminálky vyřeší i záhadu zamčené pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky. Mé hodnocení: 20%

    • 5.7.2014  08:41
    Zlatovláska (TV film) (1973)
    ***

    Zlatovláska jistě byla kráska. A i přes jistý filmový přístup je tahle (hudební) pohádka spíše o hezkých melodiích zesnulého Angelo Michajlova a zpěvech protagonistů než o pohádkovém vyprávění, které provede nějaký výraznější otisk do divácké paměti. Což o to, herecké obsazení si drží svoji neokoukanost a dvojice Štěpánek &Kotrbová se do rolí hodí a v mnoha ohledech plní divácká očekávání, i když v našich pohádkách bychom jistě našli ještě více nezapomenutelné dvojice. Do toho jim přizvukuje zlý a démonický král Jiří Holý, který je záporákem, jak má být a tudíž z hereckého hlediska je nejzajímavější. Dá se mu i fandit. Obrazově film inklinuje k filmovějšímu pojetí, ačkoliv výprava je přece jen skromnějších poměrů a kostýmy nejsou z těch nejokázalejších. Lyrický styl vyprávění určitě každému hned nesedne. Naštěstí je zde zakomponována celá řada nádherně líbivých a nápaditých melodií se skvělými texty, kterých je pěkná porce, určitě si každý divák vybere tu svoji. Není velká šance, že by se nelíbila ani jedna písnička, která v pohádce zazní. Zkušená matadorka televizních pohádek si na vlastní režijní úsilí vyzkoušela, jak je poměrně nesnadné převádět pohádky českých knižních klasiků na filmový pás. Nejednou je na výsledku znát, jak se s typizovaným knižním pojetím moderní pohádka pere a ne vždy jde z boje jako vítěz. Mnoho režisérů si je toho úskalí vědomo, proto se do dalších adaptací "Zlatovlásky" hned tak naslepo nepustí. Jde tedy režisérce Janečkové ke cti, že se s touhle látkou porvala více než zdatně. Pohádkové kouzlo jest přítomno v přijatelných dávkách. Něco oslnivého, až na hudební složku, tak přítomno není. Zlatovláska ovšem byla pichna. Věděl to Jiřík i král. 60%

    • 12.12.2010  19:14

    Docela zajímavá bondovka. Trochu to tam kazí zbytečně násilně naroubovaný humor. Povedená je rovněž skladba Paula McCartneyho, za kterou dávám hvězdu navíc. Ani tahle bondovka se nijak neliší od svých předchůdců. Pořád je to na jedno brdo, ale hlavní téma voodoo bylo tentokrát takové neotřelé.

    • 29.9.2011  16:50

    Tentokrát je to slabota. Aby populární komici Les Charlots byli opravdu dobří, musí je vést schopný režisér a Jean Girault tím typem režiséra není. Snad až příliš se spoléhal na to, že mu to ti čtyři vitální komici zahrají sami a tak jim dal dostatek prostoru pro jednotlivá komediální vystoupení. Jenže z toho je jen sled trapných scének, které postrádají většinou ráz a smysl. Prostě je to servírované bez ladu a skladu. A přitom řada situací, do kterých se naši hrdinové ve Španělsku dostali, přímo volala po dobrém komediálním vyznění. Jenže to zkrátka nepřišlo a obehrané vtípky to nespasí. 40%

    • 24.11.2010  18:09

    Nebavil jsem se tak, jak před léty. Populární muzikanti umí bezvadně hrát, ale tady bylo toho trapného humoru až přespříliš a film ztratil na konzistenci. Sled scének, kdy jedna lepší střídá druhou horší, je sledovatelný jen díky Les Charlots, kteří rozesmějí i mrtvého. Znám od nich lepší komedie. 50%

    • 21.7.2012  11:00

    Katastrofický film s nekatastrofickým scénářem, ale s téměř katastrofálním Genem Hackmanem v hlavní roli aneb všechno zvládnu, všechny vás zachráním a nakonec se obětuju. Hackmanova postava je v celém konceptu poněkud zvláštní, ačkoliv není špatně zahraná. Možná to chtělo někoho mladšího a charismatičtějšího do role odvážného muže vedoucího skupinku přeživších po převrácení zaoceánského parníku přílivovou vlnou. Stran speciálních efektů bych zmínil, že když se parník potopil, tak efekty byly natolik předpotopní, že by neškodilo, aby je vlna odplavila taky. Jakási maketa lodi simulovala stav převrácení v několikrát opakovaném statickém záběru až to bylo legrační. Napětí film vyvolal poměrně dobré, ačkoliv zájem o zbylé postavy nijak nevzrůstal i když Ernest Borgnine zahrál o hodně líp než všichni ostatní. Drama se rozjíždí pomalu, tempo dynamické není, ale celkem se na to dá podívat, ačkoliv čím je film starší, tím víc na něm hledám nedokonalosti. Kdo ho ještě neviděl by zklamán být nemusel. Mně dvě shlédnutí bohatě stačila. 60%

    • 23.7.2013  13:48

    Když by mně bylo asi tak 10 let a psal by se rok 1984, jistě by se naivní italské komedii dalo zasmát. Jenže dneska je to hustě vytlačovaný smích a dvojka Spencer & Hill mě naprosto přestala bavit. Mně přišlo, že si na kamarády jen hráli, protože Spencer měl pořád nad Hillem otrávený výraz a ten se ho zase snažil předčít svojí chytrostí. Nepřirozený zvuk při vlepení facky dávno vzal za své. Vedle toho děj naprosto shodný jako s kteroukoliv jejich jinou komedií. Jen se změní prostředí a zase se jede podle stejné a velmi obehrané šablony. Vyčpělotina největšího kalibru a opravdu už tyhle filmy nevydržím. Jsou out stejně jako hlavní protagonisté a to já děsně nerad. A navíc tenhle film mě nudil ze všech jejich společných filmů nejvíc. Mé hodnocení: 0%

    • 28.2.2009  10:27

    Na tomto dílu už je znát, že jde o třetí pokračování, a nápadů tedy není nazbyt. Komedie o rekreaci rodiny Homolkových na horách už nemá sevřenost jedničky, ale oproti dvojce má větší spád, navíc je barevná. Je zde sice spousta hluchých míst, ale stále je to celkem zábavné. 60%

    • 2.8.2012  10:38
    M*A*S*H (TV seriál) (1972)
    *

    V kašírovaných kulisách se válečné autenticity nedá docílit a s nepravděpodobně dobrou náladou v táboře vojenských chirurgů se taky toho moc nevyhraje. Kecy, kecy a zase jenom kecy a skutek utek. Tak ukecaný situační seriál se jen tak nevidí a co hůř hercům jsem jejich role nevěřil respektive nezískali si moje sympatie. Opravdovost ve filmu žádná a jen všudypřítomný nehumor a rádoby ufuněná nadsázka. Sympatii k hercům jsem nepocítil veškerou žádnou, kupodivu i můj táta z vojenské katedry tento seriál moc nemusel, a po náhodném přepnutí na nesledovatelný kanál Prima mrdá s Kelly Family, jsem po prohře s tímto seriálem, občas ještě zahlédl výraz Alana Aldy a uvědomil jsem si, že ho nenávidím. Přitom jsem mu už nedal od té doby šanci zazářit, protože jeho chirurg s hlasem nejprincovatějšího prince ze všech nejprincovatějších princů Trávníčka, mě začal otřesně srát. A on nebyl to jediné co mě od seriálu vždy spolehlivě odradilo. Režie, studiové kulisy, jakýsi vojenský tábor s ubohou výpravou a příšerná hudba k tomu. Lábus z amplionu tu zkázu jenom dokonal. Hvězdička za padlé hrdiny. Jak skutečné, tak i ty, co to s tímto seriálem vydržely až do konce. 10%

    • 17.6.2012  12:04

    Znám od lipových loutek Spejbla a Hurvínka lepší příběhy než přinesla tahle série. Zvláště ty na starých gramofonových deskách byly velmi dobré, ale tady je to spíše dobré na rozjezd před sérií o dva roky mladší a mnohem známější Znovu u Spejbla a Hurvínka. Tam dostaly večerníčkovské příběhy teprve punc vyjímečnosti a byly barevné narozdíl od těchto nebarevných příběhů na kterých je stáří až nepříjemně znát a to hlavně po stránce kvality či spíše nekvality obrazu. Bavil jsem se na 60%

    • 8.9.2014  10:47
    Oáza (1972)
    *

    V téhle oáze se divák zasměje. Bohužel, nechtěně. A užije si trochu té bojové vřavy, ale mezitím asi tak třikrát usne, protře si obličej, zamžourá očima, následně vypleští oči z toho, co to má před sebou za debilně obsazenou slátaninu v děsně nekvalitním technickém a obrazovém provedení. Režisér Zbyněk Brynych byl mimořádný fušer. Zřejmě ho "komáři" museli děsně obdivovat a s láskou k Sovětskému svazu mu dali v čase normalizace šanci natočit si hru na vojáčky ve kterém svoji významnou roli sehrála číslovka 7, která se táhne napříč filmovou historií: 7 samurajů, 7 statečných, 7 milionů v krabici od vína. Což o to, prostředí pouště je na tehdejší dobu exotika mimořádná, ale když se v ní povaluje sedm tatrmanů, tak už to taková bomba není. Nejhůře dopadl tlustý Hrušínský. Lilo z něj jako z konve. Nejhorší role v jeho kariéře. Josefa Bláhu má většina diváků spojeného s komediemi. Je pravda, že měl mimořádný talent pro herecké chameleonství, ale to, co předvedl v "Signum Laudis", je pouhým stínem v téhle frašce. Někdejší urostlý, slovenský lamač srdcí Kvietik byl pak zřejmě jediným, komu jsem byl ochoten věřit jeho roli. Ostatní byli snesitelní, ale role nepojali uvěřitelným způsobem. Herci určitě zaslouží obdiv za náročné natáčení v písečných dunách, ale bud to chtělo vyměnit režiséra, anebo kompletně přepsat scénář. Film je to roztahaný a dějově by obléhání studny vystačilo na krátkometrážní povídku o délce dvaceti minut, ne na celovečerní film. Z filmu se line dusno, vedro, sluneční žár, který divák pocítí téměř fyzicky, což je jeden z nejpůsobivějších kladů filmu, kterých bylo jinak poskrovnu. Příběh sedmi uprchlíků z cizinecké legie svádějící boj s nepřítelem je však vyveden maximálně nekvalitně, což je svým způsobem škoda, přijmu-li fakt v jaké době vznikl a že se film vymykal normalizačním slátaninám, které upadly v zapomnění. Jenže to samé postihlo i tohle malé, válečné drama, které aby bylo velké, muselo by nabídnout i nějaké velké a významné až nezapomenutelné momenty bez aplikovaného monotonniho rázu vyprávění, kvalitnější obraz s nezkreslenou barvou, méně karikované postavy, zajímavý a koncepčně funkční scénář a v neposlední řadě řemeslně kvalitní režii. Ani jedno film nemá. Nezbývá než se téhle oáze vyhnout. Mé hodnocení: 20%

    • 4.3.2009  14:10

    Film, který netřeba blíže představovat, je už sice hodně starý, ale i po těch letech dokáže bavit. Je to hlavně zásluhou živelné komiky Pierra Richarda. Ovšem, následný remake s Tomem Hanksem, byl otřesný.

    • 22.12.2018  14:18
    Zdravá vdova 29/169 (TV film) (1972)
    odpad!

    Předpokládám, že buržoazní grafické novely se k zrakům normalizačních soudruhů nedostaly, tudíž odpadá možnost, že by došlo k svévolnému protlačení čehosi, co má víc bublin než rudých hvězd. Sitcom to také není. A přece to má určité prvky comicsových charakterů i vzdálenou ozvěnu šílenců z normálních rodinek, stačilo přihodit Hanzlíka s Kolářovou, neb Štěpánková, Medřická, Rosůlková i Cupák byli na startovní čáře. Ale jen co se rozběhli, přišla srážka s píčovinou. Naprosto nekontrolovatelně se smíchalo hned několik žánrů, samozřejmě nechybí i jakási parodie na seznamky. Jsme v domácnosti vdovy, která na 29 let nevypadá ani omylem, její jedenáctiletý syn hrát neumí, zato se u nich dveře netrhnou s plejádou nápadníků, kteří v české tv historii nemají obdoby. Seznamování pak pokračuje v restauraci, kterou "dovedně" simuluje studiový interiér. Dostaví se Pepíček Kemr, kolik mu má být se divák ani nechce ptát, vypadá hodně stár, ale děti vychovává sotva odrostlé plenám a zastane každou domácí práci. Libíček je dokonalý puntičkář, Menšík předvede své instalatérské schopnosti (za drobné asistence Bohdalové), stydlín a mamánek na slovo vzatý je Lipský (doprovázený elegantní mamá Rosůlkovou), vrcholem je kreace Karla Hogera, který si nebere servítky. Tihle všichni by si pochvalu i zasloužili, jenže mně v tom brání zvolený nejednotný koncept, scenáristická svéráz, která nemá pranic společného s vycizelovaným scenáristickým umem, blbá doba vzniku, akutní nesmyslné režijní pojetí a srážka s normalizací. A navrch je to celé nezdravě divné a nevtipné. 0/10

    • 16.4.2012  17:13

    Slabší film od Lipského. Ani mě nijak nenadchl výkon jeho bráchy v hlavní roli. Vycpaní medvědi kombinovaní s živými, řada podařených komediálních čísel, a spousta nedorozumění a trapasů v budově školy. Velká snaha a řemeslně zvládnutá režie se upřít nedá, ale celkově mně nápad nepřišel nijak ohromující, i když originalita měla své velké zastoupení. Herecké obsazení opět vysoce kvalitní, jak bylo u Lipského zvykem, ale opakovaně si film hned tak nedám. Cvičení medvědi byli nakonec z filmu to nejlepší. 60%

    • 7.1.2012  12:02

    Pierre Richard, pokud není dabovaný svým kmenovým dabérem Petrem Olivou, ztrácí hodně ze svého projevu. Navíc, tohle je tak slabomyslné, že se to dá dokoukat s vypětím všech sil. Ani jednou jsem se nezasmál. Název zněl dobře. Nuda. Eduard Cupák se zoufale hlasově nehodil na nejznámějšího francouzského blondýna, který rozhodně natočil vtipnější a chytřejší filmy. 1* jen za Richarda. 20%

    • 21.2.2009  16:03

    Ve velké formě byli tehdy pánové Vorlíček s Macourkem a stvořili nesmrtelnou pohádku pro děti a dospělé. Pohádková říše, ve které Saxana zůstane 300 let po škole, je vyvedena nádherně a kouzelně. Následně se prostřednictvím zaklínadla ocitáme spolu s ní v říši lidí a v ní nás čeká skvělý záporák Jan Kraus a jeho kumpáni, kterým není nic svaté, a hlavní je pro ně Kniha kouzel, skýtající netušené možnosti. Okouzlující Vladimír Menšík, potrhlý ředitel školy Zdeněk Dítě nebo černokněžník se čtyřma rukama Josefa Bláhy jsou výjimeční, a to nesmím zapomenout na Jana Hrušínského a Petru Černockou v titulních rolích sympatického zamilovaného páru. Množství nápadů je stříleno kulometnou kadencí a gejzír hlášek a triků fakt stojí za to. Vynikající je i scéna v blázinci s Helenou Růžičkovou, čekající na Kryštofa Kolumba, s hlavou oddělenou od těla, co mluví. To byl super trik a tohle je super film.