kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 30 31 32 33 34 35 36 47 93 138 184
    • 27.8.2015  21:26
    Přístav (TV seriál) (2015)
    odpad!

    V seriálech na jedno použití se televize předhánějí. Jestli by nebylo rozumnější zahodit scénář, kameru a všechno, co s tímhle výplodem souvisí. Nepříčetní tvůrci, to je vůbec to nejhorší. Mám pocit, že tenhle seriál byl stižen tímto jevem v plném rozsahu. Do očí diváka praští příšerná kamera, profesionální herci předvádějí pokleslou úroveň herectví, scénář sepisován ve stádiu tvůrčího rozpadu, režie smontovala pár scén, které nemají ani žádný tmel, pokud hledáte poutavý děj, můžete tvůrce obvinit z toho, že si z diváků utahují. Slibovali návrat k seriálové kvalitě, ale z jejich přístavu vyplula hodně děravá loď, nad jejímž nemožně dementním obsahem si každý správný námořník u televize nalije rum, aby se nemohl podezřívat, že ani za střízliva to nedávalo smysl. Ano, tohle zoufale natočené cosi nemá se seriálem nic společného. Je to něco tak mizerně podřadného, že nebohého diváka může spasit jen pirátská loď na obzoru. Piráti seriál uloupí a tvůrce zabijí. Jedině tak se lze toho výkvětu úspěšně zbavit. Trávit s ním večery znamená hloupnout. Televize si diváků neváží a svými výtvory vážně poškozují jejich duševní zdraví. Hodnotit po prvním dílu lze, protože zlepšení se nikdy nedostaví. 0%

    • 30.12.2015  06:21

    Severoamerické přírodní porno preferující úchvatné kontinuální záběry. A každé číslo stojí za to. Coby amatérský pornoherec koketuji s myšlenkou, že ve svých plánovaných adult filmech, budu co nejméně používat střih. A budu trénovat výdrž právě na takových filmech. A od tohoto technicky vymazleného počinu je co se učit. Režisér vzal do přírody (panoramatickou) kameru a přenesl diváka do nové dimenze filmové režie. I když téměř tříhodinový maraton v zasněženém terénu je znát, každá scéna má svůj originální režijní rukopis. Počínaje úvodní scénou přepadení tábora indiány, přes útok medvěda až po finální vyústění. A to film nevládne zrovna originálním námětem. Téma pomsty za smrt bližního není nijak nové a objevné. To, co ale Alejandro Gonzáles Iňárritu s obyčejně vyhlížející literární předlohou provedl, je pozoruhodné. Útok grizzlyho je natolik realistický, že v něm vůbec nepoznáte, že se jedná o CGI medvěda. Je to nejlépe a nejpůsobivěji natočená scéna v oblasti digitálních technologií za poslední dobu. Je možné, že si při ní vzpomenete na jinou megahvězdu, a sice Brada Pitta, kterak ho v Legendě o vášni rovněž majzl medvěd. Srovnávat to ale nelze. Obě scény od sebe dělí časová propast, ta s Bradem je krutě k smíchu, když na ni jen pohlédnete, natož to technicky porovnávat, byť jen minimálně. Citlivky nemusí vzlykat nad úmrtími několika zvířat (např. koně to schytají), s největší pravděpodobností se jednalo o neživé přírůstky ze stáje prvotřídních trikových specialistů. Efekt věrohodnosti, především po stránce vizuálního dojmu, zde byl důležitější, než by se mohlo zdát. To, co trapper Medvěd Medvědovič Nezmarenko, v lesních kuloárech zvaný též Leo Lazar, prožívá v lesní houštině, zrovna moc věrohodně nevyznívá. Když nad vámi klečí medvěd, smýká s vámi a neříká vám "Pane, budeme si hrát", stěží ty jeho hrátky rozchodíte. A DiCaprio to zvládl. Sice si ho většinu filmu ve vzpřímené poloze moc neužijeme, určitou dobu totiž leží na provizorních nosítkách nebo se jen tak někam plazí, ale tím nechci snižovat jeho dokonalé herecké aranžmá. Protivníkem mu byla příroda, ale také Tom Hardy, který svoji zápornou roli hraje neméně zajímavě, má k tomu od maskérů i slušivě skalpovanou hlavu. Střet těchto dvou mistrů řemesla byl poměrně intenzivní. Čím je ve filmu méně dialogů, o to více stoupá divácký prožitek. Dialogů je méně, jsou v podstatě odsunuty do pozadí. Hlavní roli hraje nevídaně nasnímaná Příroda a její scenérie. Drsná divočina nebyla moc pro ženy. Však zde v reálu ani žádnou nezahlédneme, vyjma vzpomínek na minulost hlavního hrdiny, v nichž vystupuje jeho indiánská milá. Po divácky náročném Birdmanovi, se režisér vydal divákovi vstříc a předestřel před něj podívanou, která v kinech dlouho chyběla. Znalci možná ocení i určité vpravení nezávislých ozvěn ve stylu Jima Jarmusche. Pokud jste obdivovali Tanec s vlky, Posledního Mohykána, tak to rovnou z paměti smažte. Uděláte jedině dobře, když místo uvolníte téhle syrové a naturalisticky vyvedené pecce, v níž si dostaveníčko dala precizně vycizelovaná filmová režie a vynikající herci, kteří si jistě v náročných podmínkách sáhli na samé dno svých možností. A já nemám co kritizovat.100%

    • 13.9.2017  10:48
    Ratter (2015)
    ***

    Ashley Benson na webce?! To bývá jednou za hororový život. A šmírovat tuhle buchtu, která nemá o ničem ponětí, je lahoda. Masturbuje, hraje virtuální tenis, jde na hajzl, potí se, promenáduje se ve spodním prádle. Film je bohužel příliš korektní. Když takové hormonálně nevyrovnané klisně hacknout noťas, tak pořádně! To znamená žádné spodní prádlo, ale ležet u koz. Žádné masturbování pod peřinou, ale pěkně explicitně. Detaily všude, kde to jen jde. V menší míře by se tohle šmírování soukromí mohlo stát i v reálu. Tedy bez těch "strašidelných" návštěv tajemného šmíráka přímo v apartmánu, ty už jsou celkem diskuta(de)bilní. Buchta jde do ledničky, nerozsvítí, šmírák je za rohem. Buchta jde ven, šmírák je u ní v bytě. Tohle "dokonale" načasované míjení naštve. Ovšem pozor, nebylo to úplně příjemné. Dlouhý statický záběr na spící pannu, náhle na dveřích stín. Velmi infarktové, panečku. Ve filmu není ani vysvětleno, jak vše prováděl. Objevily se i totální nesmysly. Buchtě přijde poštou od něj holítko. Proč?! Sice se hodilo, na nohy, na škatuli, ale nepochopil jsem, co bylo záměrem poslat tenhle dáreček. Ashley si už zasloužila být k vidění i v jiné roli. A to se jí podařilo. Seriálové "Lhářky" sice v pohodě, přece jen její půvaby jsou stavěné právě pro tyhle voyeurské aktivity. Režisér Branden Kramer nechtěl ani tak poukázat na hrozící problém současné doby, úplnou ztrátu soukromí, má v tom šmíráctví zálibu a chtěl prostě Ashley. Vždyť i jeho předchozí film byl podobného zaměření. Takže rejža úchyl, buchta k sežrání, film ujde. Finále i překvapilo. V rámci možností i rozpočtu natočeno odpovídajícím způsobem. Docela působivé pustit si večer. A čekat až v tichu zavrzá třeba nezvaný návštěvník. 6/10

    • 23.9.2017  09:04
    Regresión (2015)
    ***

    Pekelná motanice, kterou nikdo neuměl pořádně rozmotat. V devadesátkách minulého století se kdesi v jednom kanadském zapadákově rozlezl satanismus v takovém měřítku, až se jeden divil, že zde rohy nemají kočky, nábytek a auta. Na začátku je sexuální zneužívání mladistvé dívky jejím otcem, který putuje do vězení. Za ním putuje i jeden člen policejního sboru, k němuž vede také horká stopa, a visí nad ním stín podezření, že si se zakřiknutou dívkou užíval sexuálních radovánek. Případu se ujímá zarputilý detektiv Bruce Kenner, který posléze zjišťuje, že celá rodina Grayových je namočena v satanském kultu. Uááá. A slibný námět, jehož základ údajně vychází ze skutečných událostí, je posléze devalvován kokotským scénářem. Na filmu zamrzí, že známý režisér Alejandro Amenábar mrhá svým talentem i zajímavým hereckým obsazením, jehož přední šik drží skvělý Ethan Hawke a zajímavě obsazená Emma Watson v roli zneužívané oběti. Amenábar umí navodit cosi zlověstného, jeho vizuální hororové kejkle mají něco do sebe, jenže to, co nám předkládá, funguje dobře jen v malém měřítku. V podstatě je vzácnost, jestli se na jím zvolený styl divák naladí. Záhy pochopíte, proč tomu tak je. Vše podstatné a zlověstné se totiž odehrává mimo realitu, účastnící buď podstoupí regresivní terapii, která vyvolá zpětně to, co dávno i nedávno prožili, nebo má detektiv noční můry, šílené vize i vidiny, prakticky ale nic toho není zasazeno do reality. na čemž tedy režisér vystavěl podstatnou část svého vyprávění. A tak režisér namíchal velkou porci takových jednotvárně pekelných scén, jejichž sled vyústí v celkem překvapivé rozuzlení, které ovšem diváka jen málo vzpruží, když zvolený styl mu už dávno udělal díru do hlavy. Do téhle obskurní hry na pravdu a lež se nechal uvrtat Ethan Hawke a Emma Watson, kteří zřejmě scénář moc nečetli a dali na jméno režiséra, který dříve byl ve formě. Zůstal vizuální komfort, nějaká ta originalita byla přítomna, vyskytlo se několik dějových kliček, přičemž film moc nerezonoval. Téma bylo hodně rozmělněno. 5/10

    • 6.5.2015  09:39
    Rezistence (2015)
    *****

    Long Hair, řekni rejžo, proč si je Shailene ostříhal. Vždyť v nich byla sexy. Pověz, co já teď dělat mám. Jsem si na úvod vylil péro nad krátkým sestřihem ústřední hrdinky dívčí ságy, a to rovnou předělaným textem songu z vtipné reklamy na Old Špajz. Rok se s rokem sešel a máme tady druhý díl z plánované trilogie, u kterého výjimečně platí staré rčení o dlouhých vlasech a krátkém rozumu. Tris Prior má dlouhé háro sotva úvodních pět minut a pak v chatce po probuzení, v rámci výčitek svědomí a úplně nového začátku, provede dobrovolné šmik šmik a je z ní sympatický kluk s vagínou. Ale pozor, tím nastává pro ságu, která se prezentovala blbým úvodním dílem, veledůležitý obrat k lepšímu, neboť stupidní ráz známý z jedničky ustupuje, a tím pádem není pokračování pro normální diváky tolik Rezistentní. Dokonce se dá při konstelaci filmových hvězd i pochopit, a to bez následků na psychice. I tak film vyžaduje, abyste tolerovali jeho místy banální styl příběhu, který se ale postupně vrství do množství působivě pojatých dějových pater. Toto nápadité a přehledné vrstvení je jednou z velkých předností, která neadaptabilní jedničce citelně scházela. Vidíme tedy Chicago obehnané neprostupnou zdí, za kterou vládne pevná ruka diktátorky Jeanine (Kate Winslet). Lidé jsou izolováni. Ve městě je vyhlášeno stanné právo. Každý odpadlík vzpírající se nastolenému frakčnímu systému musí být dopaden a příslušně potrestán. Tris je obviněna ze spiknutí proti frakci. Už nějakou dobu se skrývá. Útočiště je však brzy odhaleno nesmlouvavými strážemi. Jeanine má s Tris svůj sofistikovaný plán. Tris je Divergent ( jedinec mající v sobě předpoklady pro všechny frakce), a tudíž je nejvhodnějším subjektem pro otevření jisté skříňky s tajemným odkazem. Za jejím otevřením však stojí náročné podmínky. Tris musí svoji výjimečnost prokázat tím, že projde simulačním testem, jehož obsahem je úspěšné projití všemi pěti existujícími frakcemi. Doposud se však ještě nikomu nepodařilo složitým testem projít. Jak to s Tris dopadne a jestli to vůbec nějak dopadne, to se nesluší prozrazovat. Jisté je však jedno. Při sledování dvojky jsem si nepřipadal jako odvržený Divergent, což u jedničky platilo stoprocentně. Hned od úvodu film diváka vtáhne a nepustí. Nasadilo se akční tempo. Došlo k zásadní výměně na režijním postu. Nudného a antiakčního Neila Burgera střídá invenční Robert Schwentke, který film opatřil patřičně akčním kabátkem obšitým perfektní hudbou Josepha Trapanese. Film má úžasný spád, množí se jedno dějové překvapení za druhým, nechybí napětí a strhující ráz podněcuje výše zmíněná akční aktivita. A samozřejmě je přítomna i závěrečná pointa příběhu. I v odpočinkových sekvencích je film dobře jištěn. Dialogy jsou poslouchatelné, dokáží i lehce děj posunovat vpřed. Po technické a vizuální stránce nelze také nic vytknout. Oproti usedlé předchozí části je výprava rozmáchlá, s níž se dostavil pocit prostorovosti. Zvuk, střih a kamera tvoří dominantní souhru. Film ve své závěrečné třetině má hodně hi-tech prvků. Výtky mám jen nepodstatné. Na Shailene Woodley se v klukovském sestřihu zvykalo hůře, ale součástí scenáristického plánu naštěstí bylo přidat její postavě na solidní drsnosti. A tak se také stalo. Shailene nakope pár prdelí. Její vztah s Theo Jamesem nedostal příliš prostoru, a to i navzdory zvyšující se chemické reakci mezi oběma herci. Zbytek herců bez chyb. Překvapením byla účast Naomi Watts. Koho hrála, je vlastně pro diváka také určitým překvapením, ale ne přímo dějovým zvratem. Apropó, i ten se dostaví a ne jeden. Suma sumárum je Rezistence jedním z nejlepších počinů v rámci žánru. Slabá místa si střeží, scénář úspěšně korigoval banální naivitu literární předlohy a přišel s (c)hutným (scifi) nářezem, na který se do kina vyplatilo jít. 100%

    • 23.5.2015  07:42
    Rihanna - American Oxygen (hudební videoklip) (2015)
    ***

    Napříč americkými dějinami s Rihannou. A americkou vlajkou můžete taky zamávat, když lovískujete Ameriku. Já mám od nich nejraději hamburgery a filmy. Barbadoská kráska není zase jednou za rajdu a sexy letní svršky vyměnila za drahý křivák a džíny. A na světě je pětiminutová óda Ameriku. Dokumentárních záběrů se do klipu vecpalo až přespříliš. K vidění je více bolestných událostí než těch skutečně radostných. Vypadá to spíše na umírající Ameriku než vzkvétající, tedy podle toho, co je v klipu k vidění. Klip z technického hlediska nevypadá úplně nejlíp. Je třeba počítat s tím, že autentické záběry zobrazující tu či onu událost nejsou nijak digitálně repasované, a tak je k vidění spousta zrnitých prostřihů a mizerně zaostřených záběrů. Sama interpretka zvolila noční prezentaci své osoby. Mně přišlo, že se trošku nudila. Vzruch přišel v závěru klipu, kdy v prosvítajícím tričku ukázala, v čem jsou její ženské zbraně. Prudérní Amerika by z tohoto jediného záběru mohla být na nohou. Na oplátku by mohla pět ódu na Rihannu, jaká je to skandalistka. Klip je vyveden dost monotónně, ale jednou za čas si připomenout americké dějiny, je v pohodě. Poslouchat, co se kdy událo, nebo jak k tomu došlo, bych asi nevydržel, protože dějepis zdatně ignoruji, ale prostřednictvím dobrého klipu a ještě kvalitnější zpěvačky, se to dá. I tak je pět minut na hudební klip poměrně dost a nejsem příznivcem přepálené stopáže u hudebních videí. Ve výsledku to Rihanně sekne, text písně není pro překlad nijak složitý, písnička bez klipu asi hned tak nevyzní a pustit se před třicítkou do rekapitulace dějin vlasti, je asi největším překvapením. Interpretka většinou zpívá o lásce, citovém trápení a teď to byla málem politická analýza. Ale ano, jde o netypický prvek v tvorbě úspěšné zpěvačky. Asi nazrála doba na serióznější písně v jejím podání. Proč ne, že. 60%

    • 5.7.2015  10:05

    Dnes už v hudební branži nestačí, aby se na písničce podíleli dva, nutností jsou rovnou tři umělci. Když se před kamerou sejdou Rihanna, Kanye West a Paul McCartney, hrozí přetlak osobností, ale určitě jsem ten pocit z klipu neměl. Z těch tří je bezkonkurenční frajer Paul, který si to vybrnkává na kytárku pěkně nalevo. Obklopený generačními rozdíly se v tomhle triu stává zajímavým a osobitým středobodem. Rihanna a Kanye West jsou limitováni stísněným prostorem před kamerou. Nedochází tedy k žádným velkým gestům, ani k rozmáchlým pohybovým kreacím, aby nevypadli ze záběru. Umělci se tam na na malém prostoru melou, ne vždy to působí úplně fajn, kdo to vymyslel asi chtěl demonstrovat, že velké pěvecké hvězdy nepotřebují obří stage. A tentokrát i bez barvy. Nejsem zrovna příznivcem černobílých klipů. Coolovosti by se dalo dosáhnout i jinými prostředky. Stačí však, že tohle umělecké spojení je netradiční a hudebně jiné, než bývá obvyklé. Song je z hudebního hlediska zajímavě akustický. Může fungovat dvojím způsobem. Bez klipu se ochudíte o McCartneyho, který pěvecký prostor nedostal, ale uslyšíte Rihannu a Westa v téměř folkovém balení. S klipem dostanete tři špičkové hudebníky, kterým se podařilo utvořit něco, co bylo před nějakým časem téměř nepředstavitelné a málo reálné. 80%

    • 19.6.2019  08:25

    Hojnost natahovaných záběrů (ne)zaplácne mělkost zápletky a zůstanou jen pořádné artové kudrny. Rozumným řešením, jak se zbavit nudného a zdlouhavého procesu, by bylo film pojmout coby půlhodinovou povídku. Ano, ponechat odhalené kozy Elišky Křenkové i vyždímané pytlíčky Vandy Hybnerové, ochránce psích plemen nechat v nejistotě a ukázat světu, že i český film má na působivou kameru a atraktivní dovolenkové destinace. Jen v žádném případě by neměl devadesátiminutový snímek působit dojmem tříhodinovým. Nejdříve se ve vlnách oceánu ztratí Roden s Hybnerovou, působí to strašně depresivně, už jsem si uvazoval smyčku, ejhle, náhle je dvojice živá a zdravá, jen je nezdravě opálená v obličeji, a bez dalšího vysvětlení se ocitá ve své domovině. V druhém dějství se rozjíždí další deprese, na ostrově umírá hladem, vyčerpáním a steskem rodinný pes, ejhle, je v posledním tažení, ejhle, film končí scénou, kterak si Robinsoni přebírají psa živého a zdravého. Jediným dramatickým prvkem filmu tak zůstává zjištění, že Roden není tata svého filmového syna. Tenhle úsek se až příliš nápadně podobá staršímu snímku "Operace mé dcery". Abych nezapomněl, mládež se po odjezdu rodičů baví - máme zde dvě cesty výtahem v úplné nahotě, neretardovaný studující syn se doma prohání na koloběžce a působí s ní lomoz, což vadí sousedům, hraje se flaška, jde se na diskotéku, dozor nad nimi si bere Martin Pechlát. Slovinec Olmo Omerzu je člověk, od něhož nějaký jiný film ani vidět nepotřebuji. Jedna jeho artová onanie mně bohatě stačila. 5/10

    • 1.3.2016  18:51
    Room (2015)
    *

    Sedm let prcání (s úchylem). A za odborného dohledu Saši Sifilidise. Je alkoholi(c)ky dokázáno, že Rum způsobuje dobrou náladu. Tudíž každá flaška Rumu, která u tohoto filmu padla, znásobuje dobrý pocit z dobře odvedené filmařské práce. Vědí to i filmoví akademici, kteří si v podroušeném stavu nestačili všimnout nesmyslných chyb, kterých má naivně blbý scénář nepočítaně. Film je natočen typicky hnusným artovým stylem, kdy je zbaven jakékoliv drastické scény. První hodinu (není to ani celá hodina, ale snažím se najít pozitiva) sledujete škaredou Piču a jejího Kreténka, kterak sedmým rokem živoří v Pokojíku bez oken, ale s televizí, do něhož pravidelně vstupuje jejich únosce, aby do té cuchty strkal ptáka. Ve filmu žádná šukačka k vidění není, ale jelikož mám bujnou představivost, viděl jsem mrdačku. V tomhle filmu si toho vůbec hodně musíte domýšlet a představovat, takže představa sexu už nijak tu artovou konzervu nepojebe. Jediný, kdo nepožil Rum, je Kretének, i když má pirátské jméno Jack. A tenhle pětiletý blb, co vypadá asi na deset let, má dost problém rozlišit realitu od fikce, takže své Piči dost oponuje, když mu vysvětluje, že za zdmi jejich vězení je jiný svět, než jaký zná z televize. Není však vůbec jasné, proč únosce dopřává těm dvěma televizi, baví se s Pičou, ale Kreténka, jehož je biologickým prcálistou, zná snad jen z vyprávění. Ten je totiž v době jeho návštěv vždy zalezlý ve skříni. Sedm járů v jedné cimře jen se světlíkem je dlouhá doba. Bujné Kreténkovo háro by tedy teoreticky a z lékařského hlediska nemělo být hárem člena Kelly Family, přirovnání "máš zubů jako žralok" by jistě také vzalo za své a zdravá tělesná konstituce je také diskutabilní. Nicméně ve filmu je Brie Larson jen nenamalovaná a neučesaná, čestně jí ovšem vypadne zub, Jacob Tremblay hází hřívou jako by dělal reklamu na Pantene a oba jsou zdraví a imunní i proti Zemanově viróze, kterou zřejmě neměl (jen) z Rumu. Jacob Tremblay připomíná děvčátko z francouzské komedie "Uprchlíci" (Pierre Richard &Gérard Depardieu). Ani tak nerušily herecké výkony, jako nepochopitelné kiksy ve scénáři, kterých si všimne snad každý normální a příčetný divák: za celých sedm let se Piča pokusila z vězení vymanit pouze jednou(!), jak a kde rodila, při naplánovaném útěku, který je jedním z lepších momentů filmu, mohla únosce atakovat zezadu, když pronášel dveřmi koberec, v němž byl zabalený Kretének, přesto to neudělala, proč po jejím zmizení po ní nikdo nepátral (ve filmu o pátrání nepadne ani slovo), jak je možné, že policistka, která najde Kreténka, co se dostal z osidel únosce, ihned, jen z kusých informací věděla, že byl unesen, o únosci není nic bližšího známo a co se vlastně s ním stalo (po zadržení o něm v ději nepadne už ani slovo). To byl jen výčet největších nepodchycených kiksů. Asi po hodině mohl film skončit a dal bych mu solidních 60%. Jenže to neudělal a přede mnou byla úmorně natahovaná druhá hodina, v níž se dva unesení snaží zapracovat po letech v izolaci do normálního života. Od druhé hodiny se především hraje na nezáživnou psychologickou notu, film se vleče, nic zajímavého už se v něm neodehraje. Konec je naprosto stupidní. Zážitek pro klaustrofobiky a agorafobiky se nedostavil. To už si z tohoto hlediska více přijdete na své u filmů 8 hrozných, Úkryt, Oldboy. Za pár (za)jímavých, celkem slibných momentů z první půlky filmu, uděluji hvězdičku. Druhá hodina byla mimořádně příšerná. Scénář hnus, režie ne úplně katastrofální, i tak z ní ale byl často cítit amatérismus.Tahle nepovedená Natascha Kampus by fakt zasloužila flašku Rumu. Však jsem také už jednu poslal filmovým akademikům, aby raději nevystřízlivěli a nezjistili, jakou dementní slátaninu oskarově ocenili. 20%

    • 27.3.2015  10:02
    Ruda Lejt Najt (TV pořad) (2015)
    **

    Je to Ostravák, není to Ostravák. Ne, není to Ostravák, i když tak mluví a vystavěl na tom svoji kariéru. Michal Kavalčík pochází z Českého Těšína a ani tentokrát příliš nepotěšil, ačkoliv se ve svém pořadu evidentně snaží rozproudit stojaté vody české televizní zábavy. Se vzhledem hospodského povaleče a s napodobeninou ostravštiny dobyl televizní obrazovky. Když už ho mají všude dost a je jim patrně blbé mu to říct, najde se televize, které dokonce připadá vtipný. Neumím si dost dobře představit, že okoukaný Ruda ještě někomu přijde vtipný, ale zdá se, že na Barrandově teprve nedávno objevili nový světadíl, který skýtá tu pravou porci humoru vysílaného po 22. hodině. Spíše by se hodilo napsat, že na Barrandově nemají vkus, když národu pouštějí chovance, který původně dostal trest smrti za svoji nevtipnost. Později mu byl tento kapitální trest zmírněn na doživotí s tím, že bude pod neustálým dohledem nějakého dobrého dramaturga, který nedopustí, aby Ruda klesl ještě do větších sraček nehumoru. Barrandov snese všechno, snesl Marcela Zmožka, snese Heidi Janků, tak co by nesnesl ještě jednoho blba navíc, jakým je Ruda. No, aby spíše divák neviděl Rudo, nebo Rudou záři nad Barrandovem, když se zjeví ve čtvrtek Ruda a jeho hosté, které tahá do svého pořadu, i když tam nikdo pořádný nechce vkročit. Ale jo, přežiju Hanychovou, Tofiho i Saudka, ale jak se mám smířit s kouzelníkem Nedvědem, to fakt nevím. Byl to vlastně on, kdo mě od tv obrazovky odpudil svým výrazem dementa. Samozřejmě talk-show u nás nemají úroveň, a Barrandov ji skutečně nikdy nepozvedne, ale když v televizi nepůjde nic jiného, tak si občas Rudu dát můžu. Třeba překvapí anebo humor zabije úplně, i když Humor zažívá kóma už pěkně dlouho.V podstatě je mně fuk, jestli se z něho (prostřednictvím Rudy) probere, anebo ne. Jestli jste na tom podobně, čtvrteční dostaveníčka na Barrandově budou pro vás balzámem. 40%

    • 13.6.2015  17:20
    Rybí svět Jakuba Vágnera (TV pořad) (2015)
    ***

    Král Rybář. A tím je kdo? Přece Jakub Vágner. Vrací se na tv obrazovky s pořadem, v němž exotické vody vyměnil za české toky. Pro mě zajímavější pojetí, než čekat někde v Azerbajdžánu na "vytuněnou" rybu. U nás jsou ty rybí úlovky podstatně skromnější, o to však cennější. A Vágner čekání na úlovek umí tak barvitě podat, že se dá u televize sedět neslyšně jakoby byste s ním byli na břehu řeky. Každý z jednotlivých dílů je tematicky zaměřen na zdejší sladkovodní rybu. Známou, avšak vždycky se o ní divák dozví něco, co zaručeně nevěděl. Jakub do svých toulek po březích zurčících vodních toků namíchal zbytečně moc. Skvělé je čekání na úlovek, nejvíc mě baví, když jde na ryby sám bez doprovodu. Výborně umí svým autentickým a poutavým komentářem přímo z místa dějiště navodit úžasně napínavou atmosféru. A to i v tom případě, že na ryby nechodíte. Když je u vody s nějakým společníkem, je intimita lovu narušena a není to ono. Nejhorší na pořadu bylo vaření s nemožným kuchařem Sapíkem. Jasně, chápu, že Jakub po vzoru kulinářských show, chtěl zabodovat ve svém pořadu s přípravou rybí pochoutky, ale jenom to narušilo ráz pořadu. Kuchař vařil otřesně a jen jsem čekal, až zmizí ten otylec z obrazovky. První díl byl zaměřen na predátora českých řek, a sice štiku. Ulovit pořádného macka se u této trofejní a ohrožené ryby rovná zázraku. Jenže jsme na rybách s Jakubem, který nikdy neodchází od vody s prázdnou, a už vůbec ne s čudlou. Téměř metrový dravec mu v závěru přece jen přistál na háčku. Určitě zhlédnu i další díly, jimž je vyhrazen středeční Prime Time na ČT2. Čeká nás ještě setkání se pstruhem a kaprem. Jak znám Jakuba, zase to bude stát za to. Rezervu v hodnocení si přece jen ponechám. 60%

    • 24.4.2015  07:34

    Řidiči, pozor! (Nejne)bezpečnější jízda autem právě startuje na sedmé trati. Šílený koncept z trati číslo šest dostal solidně vytuněný upgrade. Závod řídí James Wan, a i přes nulové zkušenosti s akcí, to má pevně v rukou. Co ho tedy na trati zradilo? Spolujezdec scenárista je výraznou slabinou sedmé etapy. Je to obrovská škoda. Posádka díky němu musela nejednou absolvovat karambol, který ne vždy dopadl optimálně. S režií nemám v zásadě problém. Byla velmi profesionálně odvedena a často výborně, spolu s pěkným vizuálem, kopírovala terén a dosahovala bombastičnosti. Výraznější zlom či posun k horšímu nastal přibližně v druhé polovině filmu. Po skvěle rozjeté první polovině, která šlapala jako motor té nejluxusnější káry, najednou film vypadl z tempa, začal nudit a už jsem se nechytil na jeho příbojovou vlnu. A to mě čekal ještě souboj Diesel vs. Statham. Jenže ze souboje bylo hovno vidět. Ke všemu blbému se odehrával v noci a opravdu mimořádně nesnáším, když se akce ukryje do tmavého obrazu a nelze si ji plně vychutnat. I tak se jednalo o souboj na vysoké úrovni. Jen jsem litoval, že v celém filmu jsou jen tři bitky (bitkou číslo 1, Statham vs. Johnson, film v podstatě začíná). K vidění je i ženská bitka - Michelle Rodriguez vs. MMA dračice Ronda Rousey. V bitkách si režisér věřil a jako jediné měly v sobě napětí. O zbytku filmu se to říct nedá. Mimochodem, nejlepším tahounem filmu byl Jason Statham v roli cool záporáka, který se celé partě (čiui neceué ceué pautě) mstil za svého zmrzačeného bratra. Tyrese Gibson pro změnu obstaral sympaticky odlehčující prvek hláškování. Málo prostoru dostal Paul Walker. Film vyvrcholil rozlučkou s ním. To byla nejúděsnější scéna z celého filmu. Pustily se vzpomínkové ukázky z celé série. Nezůstal jsem tedy ušetřen Paula Walkera s lokny a jeho digitální hlavy zkopírované do záběru po vzoru filmu Vrána. Diesel odjíždí někam do piče, Walker ho dojede, vyhulí si péra a pak se každý rozjede jiným směrem. Polovina mamrdů se tady nad tím rozplývala. Mně to připomnělo scénu z Blbýho a blbějšího, kterak Carrey s Danielsem brečí nad reklamou v televizi. Něco jsem vám prozradil? Tak to pardon. Nikdo vás nenutil ty moje sračky číst. Konec tedy zoufalost. Příliš si divák neužije ani Dwayne Johnsona. Ten je hned v úvodu zraněn, skončí v nemocnici pochroumaný a s rukou v sádře, až do okamžiku, kdy usoudí (scenáristé usoudili, on ne), že je potřeba jeho akčních služeb. Následně se zbaví sádry jejím rozlomením (působilo to komicky), ruka zázračně asi po třech dnech srostla a milý hromotluk si to šupajdil na scénu, ve které měl sestřelit záporáka Djimon Honsoua v helikoptéře. Jednalo se opět o noční scénu. Pokud jde o herce, vůbec nikdo mě nesral, až na jednoho - Kurt Russell. Obstarožní pičus z hereckého smeťáku byl ve své kreaci natolik otravný, že jsem mu přál fyzickou likvidaci a skutečně pak vyklidil pole. Pokud jde o realističnost, film se jí vůbec nedrží, ale to není nic překvapivého. Sedmička po vzoru šestky úspěšně dlabe i na fyzikální zákony a dává jim zábavný rozměr. Úžasná je scéna double přeskoku autem z jedné budovy do druhé. Oproti tomu už méně úžasná je scéna, kdy dva protivníci rozjedou auta a v plné rychlosti se čelně srazí. Správně by měli skončit na maděru. Samozřejmě, že se jim nic nestane. Normálně vystoupí z auta a jen je bolí za krkem. Pokud máte rádi přestřelené scény, je tohle přesně film pro vás. Ze všech dílů je tenhle určitě nejakčnější a nejlépe zrežírovaný. Jenže scénář je slátanina na druhou. Jestli stejně jako já víte, že auto má čtyři kola a motor, pak vám jednoduchost sedmičky nebude vadit a přijde vám sedminásobně našlapaná. A to se jede přes dvě hodiny. Tak se nezapomeňte připoutat. Ať to s vámi nehází. 60%

    • 26.5.2015  08:10
    Rychlá hra (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Rychle vyhrát za pár minut balík peněz. S touhle lákavou šancí přichází v denních hodinách nová telefonická hra, kdy se zodpoví triviální otázka a máte to v kapse. Není to tak docela pravda, protože dovolat se do studia je umění, většinou se dovoláte na automat, který vás do studia hned tak nepřepojí, přičemž počítejte s extra tarifem, který vám značně nabourá telefonní účet řádově v tisících korun. Nejedná se samozřejmě o žádný nový koncept v dějinách těchto her. Moderátorka zpravidla dlouhé minuty láká na atraktivní výhru, kdy třeba stačí doplnit chybějící slovo do tajenky a máte třeba výhru dvacet litrů. Samozřejmě se stává, že třeba dlouhé minuty nikdo nevolá. Jak jsem tak koukal, uvádí to docela atraktivní čubka. A ta vytrvale za pomocí okázalých gest mele pantem, až se skutečně nějaká ta rybička chytí do telefonní sítě. V tu chvíli mluvou do prázdna uondaná moderátorka zřetelně ožije. Divák XY je po úspěšně zvládnutém kvízu bohatší o několik tisícovek. Studio je poměrně jednoduše řešeno. Nepůsobí prostorově, což může na diváka působit stresovým dojmem. Do toho zní nadmíru dramatická hudba, která má za úkol permanentně zvyšovat napětí a adrenalin, ale je to určitě to poslední, co volající vnímá. Kdo má rád takovou formu hazardu, přijde si na své. Ten, kdo to odsuzuje, samozřejmě dobu, kdy je to na programu dne, striktně obejde. Mně je existence těchto telefonních her volná. Je dost obtížné hodnotit něco, co primárně slouží k doplňkové potravě televizní stanice, v tomto případě Barrandov, která to vysílá. Pro diváka, který se na to jen kouká, aniž by zkusil štěstí i hazard v jednom, je to jednotvárná záležitost, kdy mu po nějaké chvilce půjde hlava kolem z jednotvárně upovídané moderátorky. Je to tady samý odpad. Nač trhat partu. 0%

    • 14.4.2019  11:43
    S Jakubem v přírodě (TV pořad) (2015)
    *

    Tak nevím, jestli mu to ryby už přestaly brát, poztrácel pruty a návnadou nakrmil na rozloučenou Bučkovou, v každém případě platí, že do přírody s Jakubem Vágnerem nelez. Scénář z jeho kýble žížal je hodně impotentní, sám se pasoval do role průvodce, načež byste po něm hodili udicí s pořádným hákem a odtáhli jej, aby již zmizel z obrazovky. To Pavel Mang ze seriálu Cirkus Humberto je jen o rybí ploutev za ním, pokud jde o maximálně netalentovaný projev. V otřesné intonaci nemá Vágner konkurenci, takže jen těžko se dá vydržet. Naštěstí to jeho plkání s dětmi o ničem má jen v rámci jedné epizody něco k půlhodině. Námět má sice určitý vzdělávací ráz, ovšem dětičky se mu na ty jeho přírodní toulky vykvajznou a pálí to na herních konzolích a tabletech ostošest dál. Takže jen tak dál. Jak jste si je vychovaly, takové je máte. 2/10

    • 20.6.2015  23:24
    San Andreas (2015)
    ***

    Sejdeme se v San Remu, zazpíváme si, tektonicky se zlomíme, nezapomeň sebou vzít Andreu i Alexandru a její poprsí číslo čtyři a Dwayne Johnsonovi sdělíme hořkou pravdu - stal se otcem ve 14 letech! Věkový rozdíl mezi ním a jeho filmovou dcerou je totiž čtrnáct let. Stejný věkový rozdíl je i mezi filmovou mámou a filmovou dcerou(!). Dobrá, mám za sebou katastrofické rendezvous s rozvádějícím se svalovcem, jeho chotí a dcerou, která je v nebezpečí, ale jejíž prsa umí zázraky. Majitelku nadnášejí v závěrečné scéně ve vodě a ta neumře. Film má solidní rozběh i spád, respektive na začátku měl obojí, ale poté, co se destruktivně vyřádil, se jaksi vyházel z nápadů. Spád následně opadl, nápady došly a dojezd, jaký film nabídl, už zdaleka nebyl tak dramaticky vypjatý. Film od prostředka začal nemile stagnovat. Určitě do katastrofického spektáklu nepatří obšírné řešení manželské krize s téměř psychologickou odmocninou. Dwayne Johnson hrát umí, jeho filmová manželka Carla Gugino nikoliv. Příčiny jejich rozchodu nebyly úplně jasné. Těžko se dá věřit, že by tak skvělého chlapa, jakým záchranář Ray je, jeho manželka vyměnila za Ioana Gruffudda, tedy jeho absolutní protipól, který se hned při prvním otřesu země projeví jako zbabělec, když jemu svěřenou nevlastní dceru nechá napospas osudu a uteče, aby si zachránil život. To Dwayne samozřejmě před ničím neuteče. Sice hází salám na ostatní a jde mu jen o záchranu jeho vlastní dcery, ale je to i celkem pochopitelné, když už jednu dceru kdysi pochoval. Někdy to řešení vztahových represálií děj natolik zbrzdilo, že až přišla nějaká další mega destrukce, ani jsem si jí neužíval, protože to byla jen výplň ne úplně optimálně načasovaného děje, který nebyl nijak novátorský, objevný či mimořádně zajímavý. Scénář měl zkrátka potřebu hloupě naroubovat manželskou krizi na zkázu Kalifornie. A to už se přesouvám k technické stránce filmu. Ta je naprosto vybroušená a dělá milovníkům padajících objektů radost. CGI opět prodělalo další výrazný posun, kdy už divák stále méně odhaluje digitální původ zkázy a je stále blíže reálnému ztvárnění apokalypsy. Filmová nadsazenost je samozřejmě plně zachována. V praxi to znamená, že slečna, co v úvodu filmu havaruje se svým vozem, který udělá asi tak deset přemetů ze strmého útesu, by byla rozflákána na hadry. Zde je jen vyděšená a má rozmazaný make-up. Ray manévruje v úzké soutěsce s helikoptérou jako by to byl lehoučký plastikový model. Problémy mu nedělá ani obří lodní šroub, s nímž dovedně uzavře příměří. Přehnaných scén je tady povícero. Patří to k takovému druhu filmu, ale tentokrát to bylo až moc přepálené. Zhruba do poloviny jsem se s filmem ani trochu nenudil. Tempo zdatně nasazené, destrukce vymazlené, film dobře odsýpal. Krizi film začal prodělávat poté, co se k zemi poroučelo, co se dalo a už se vyčerpala veškerá esence katastrofického spektáklu. Druhá půlka celkem ukecaná ve stylu " jsi fajn chlap, Ray, a já blbá husa se chci s Tebou rozvést". Daddario si bikiny scénu odbude hned po pár minutách filmu, dále si její plnohodnotný dekolt musí divák jen domýšlet. Ke všemu k ruce dostane dva hrozné anglány, co jsou bratry. Ten starší po ní bude házet oko, nic na něm nebylo, ale scénář si neodpustil milostné vzplanutí. V závěrečných fázích už film nepodnikal příliš destruktivní kroky, tím pádem ani moc negradoval. Spadlo ještě pár mrakodrapů, ale do většího čurbesu se už filmu nechtělo. Finále na vodě bylo fakt na vodě. Celé se smrsklo v záchranu dcery uvízlé pod troskami sesunutého mrakodrapu. Co myslíte, jak to dopadlo. Utopilo se fantastické Alexandřino poprsí? Co vás nemá - neutopilo. Finále bylo hodně slabé. Režiséra Brada Paytona bych do podobných spektáklů už neangažoval. Vedle slabého, klišé prosáklého scénáře, nese i málo zkušený režisér svůj díl viny nad nekompaktností filmu. Spolu s rozpadající se Kalifornií se rozpadal postupně i film. Velmi obstojnou první polovinu vystřídala nuda, kdy už skoro nic ve filmu nepadalo, akorát padala divákova hlava spánkem. Film neměl daleko do nevyrovnaných opusů megalomana Rolanda Emmmericha, ale i když se na filmu nijak nepodílel, přece jen jméno Emmerich v titulcích figuruje, a sice Toby. Takže za všechno nepřekvapivé zase může Emmerich! 60%

    • 10.11.2015  19:34

    Animované dobrodružství, v němž je legendární skupina Kiss největší atrakcí. Zazní zde jejich několik největších pecek a jednotliví členové jsou zde obdařeni superschopnostmi. Scoobyho parta je odsunuta téměř do pozadí, skoro je zde až navíc. Tentokrát se o její služby nikdo neprosil. Do rockového parku kamarádi zavítali na speciální halloweenský koncert skupiny, ale ten je ohrožen. Řádí zde totiž démon zvaný Rudá stvůra, který má zálusk na vzácný a mocný diamant, s nímž je možné povolat zkázu. Kámen mají v držení Kissáci, kteří ho nedají bez urputného boje. Po akční stránce se film prakticky nezastaví a velmi sympaticky se tímto způsobem tvůrcům vymkl kontrole. Některé dravé akční pasáže jsou prokládány nesmrtelnými hity z dílny oslavované kapely. A ke slyšení je to nejznámější, co na hudebním poli pomalovaní hudebníci spáchali. Svoje kreslené postavičky si dokonce i namluvili. Spojení s kreslenou partou kolem psa Scoobyho se světem skutečně existujících hudebníků už tolik zajímavě nepůsobilo. Ty dva rozdílné světy se ne a ne optimálně spojit. Muselo se tedy také i hudebníkům přiřadit několik ne moc přirozených prvků, které v podstatě byly nadpřirozené. Jejich schopnosti plivat obří oheň, používání rentgenového oka a další kissácké vychytávky, už tolik nenadchnou. Své nápady ale film uměl poměrně dobře využít ve svůj prospěch. Kissácký park skýtá množství atrakcí, které malé i velké diváky zaujmou. A pořád se něco dělo. Akce se na diváka valila ve velkých přívalech. Animace nebyla samozřejmě na špičkové úrovni. Jedná se o animované dílko určené pro televizní promítání. Tomu je vše podřízeno. Technická kvalita zaostávala za bombastickými kino-animáky posledních let. Režijní dvojka Spike Brandt & Tony Cervone specializující se delší dobu na tyhle lacinější animovaná dílka zná dokonale, co na děti a jejich rodiče zabere. Animovaný svět si nyní zarezervovala rocková partička, která spojila síly s veselou partou záhadologů. A to by v tom byl čert aby té záhadě nepřišli v takovém počtu na kloub. A skutečně přijdou na to, jak se to s tou strašidelnou záhadou vlastně mělo. Závěr je docela dobře vypointovaný. Tím líp. 60%

    • 3.7.2015  13:16
    Scream (TV seriál) (2015)
    *****

    Na MTV se křičí! Křičí se hororovou hrůzou, křičí se nadšením z toho, že se vrátil hororový fenomén "Vřískot". Sice už jen v seriálové podobě, ale přesto je zpět. Nový koncept, nová maska, je toho jen poskrovnu, co má seriál společného s původní tetralogií. Snad kromě tvůrců - NIC, jak jsem tak zjistil při bedlivém sledování pilotního dílu. Pilot se postaral o nějaké to vzrušení, zklamání a navnadění na další díly. Zklamání přišlo z masky. Původní Ghostface nahradil jakýsi plagiát masek druhořadých horůrků z osmdesátých let. Nic děsivého na této masce neshledávám. Druhé zklamání přišlo z toho, že větší prostor dostala jistá lesbička (strašně ošklivá), jejíž video, ve kterém se vášnivě na parkovišti líbá s jinou dívkou, kdosi tajně natočil a postnul na net. Do třetice všech menších zklamání je nízký počet vražd. Když nepočítám nějakou tu vraždu z minulosti, tak v současnosti exla jen Bella Thorne a její nápadník, s níž si užijeme hodně žhavých i hustých předtitulkových osm minut. Úvod nemá chybu! Poté následuje seznámení se s novými postavami. A že je v Lakewood zalidněno! Ze staré gardy nikoho nehledejte, ani cameo není nikomu z původní sestavy věnováno. Příběh rozplétá záhadu kolem úmrtí jistého Brandona Jamese, mladíka se znetvořeným ksichtem, který byl svého času, před dvaceti lety, posedlý středoškolačkou Daisy, které poslal dárek. Ta, jak ho uviděla, lekla se a prchla. Chudák kluk si to vzal nějak osobně a co hůř, místní na něj uspořádali hon a u jezera do něj pustili trochu olova. Na kluka se dávno zapomnělo, i na celou tu hrůzu s ním spojenou, jenže minulost je kurva a jistá koronerka najde jednoho hodně blbého večera u dveří svého domu jeden ne zrovna moc obvyklý dáreček v krabici. Později vyjde najevo, že ta obrýlená koronerka je onou Daisy, A to není všechno. Její dcera a parta středoškoláků kolem ní se postupně ocitá ve smrtelném ohrožení života, když se maskovaný zabiják rafinovaně a mílovými kroky přibližuje ke svým vyhlídnutým obětem. Maskovaného zabijáka bylo zatím pomálu. Celý příběh se teprve rozjíždí a poměrně zdárně. Když budou další vraždy tak dobře krvavě p(r)ovedené, a já jsem přesvědčený, že ano, bude to skvělé pokoukáníčko. Hororovým nadšencům krmi chystají esa, jako jsou bratři Weinstenovi, tátové původní série Wes Craven a Kevin Williamson, ale také nadějná trojka nových scenáristů na čele s konzultantem Johnem Shibanem. Zabít hned na začátku slečnu s vysoustruhovanou postavou, už tolik nemrzí, když je dál z čeho vybírat. V popředí stojí Willa Fitzgerald, o sexy divácký komfort se bude starat sexice Carlson Young a i další. To byla řeč o těch méně známých hereckých akvizicích. Z těch známějších se představí Bobby Campo v roli středoškolského profesora nebo dnes už málem zapomenutý Jason Wiles v roli šerifa. Určitě si toho tvůrci na diváky připravili dostatek. Proto je moje hodnocení nutné brát za velmi předběžné. A hybaj učit anglinu, české titulky nejsou a nebudou. 90%

    • 13.6.2015  21:22

    Střihový sedmdesátiletý jubilant Karel Šíp. Ohlédnutí za jeho dlouholetou tvorbou, jejíž náplní, v tomto případě, byly zvětralé scénky a dvě písničky, v nichž se osvědčil Šípův city pro parodii. Co od toho očekávat? Salvy smíchu už asi ne, invenční pojetí se s odstupem času smrsklo na podbízivý kvocient a samotný Šíp má dobré komediální vlohy. Scének bylo dost. Převládaly ty známější a celkem povedené, ale nějak moc zestárly. To většinou postihne tenhle druh humoru. Myšky se pustí do pomyslného vtipného kabátku a rázem tady máme obnaženého Šípa. Ten je pod slupkou nemilosrdně tvrdý v nakopávání zadků, troufne si pokořit tabu (a to doslova), nechá si velet od Polívky a nabízí erotické služby Bohdalce jako postarší gigolo. Spektrum tvorby poměrně zdatně zachycené i rozložené. Směrem k současnosti se jeho humor posunul až k laciné podbízivosti, které se už tak docela nezbavil. Ale nevnímám jeho tvorbu negativně. Je to typ humoru, který měl své silné období a to zákonitě pominulo. Dneska už to tolik nepobaví. Nudný večer by to nemusel být, ale jde o to, jak moc máte v oblibě poměrně nevysokého muže s knírkem, který ve své době svoji generaci bavit uměl. Ale znáte to, (lidový) humor umírá mladý a často i nedoceněný. 60%

    • 8.6.2015  14:16

    Sedmero způsobů, jak si v kině vyhonit péro. Bohužel ani jeden nefunguje. Důvod? Martha Issová. Má nesplněná touha probudit se jednoho kalného rána s nějakou z nejošklivějších žen světa utrpěla zásadní trhlinu. Roky sním o Martině Navrátilové, Donatelle Versace, Nore Mojsejové a přitom ty největší hezule mám v podstatě na dosah a můžu mít sendvič s Issovou a Bydžovskou. Dělí nás jen plátno. Já píča tupá, celou dobu se poohlížím po šeredkách v cizině, a u nás jsou největší poklady. Jen vykopat, a pak hodně rychle zakopat. Fuj, já jsem se té Issové lekl. Dostane k dispozici vizážisty od filmu a nic s ní neudělají. Ano, to ona mně pokazila zážitek z celé pohádky, která sice staví na klasickém motivu kletby, kterou na svých sedm synů uvrhla nešťastným způsobem jejich matka, ale režijně je dost odlišná od běžného standardu. Je to tím, že nerežíruje podbízivý Troška a Zelenka, ale poměrně poetická Alice Nellis. Ta v zásadě přistupuje k pohádkovému schématu nově a dospěleji, až na nesmělého prince Lukáše Příkazkého, který mně do zvoleného stylu nezapadal. Úplně třeba vymizely šaškoidní postavy. V současných pohádkách je vždy alespoň jedna taková přítomna, ale zde není po žádné takové ani památky. Pozor, pohádka je to nudná. Hezký vizuál má na české poměry slušnou fazonu, kostyméři odvedli kvalitní práci a exteriéry i interiéry jsou maximálně realistické, ale ten příběh neměl příliš mnoho strhujících a silných momentů. Přemíra poetických obrazů, méně dialogů, žádný akční náboj. Kamera nabízí celé spektrum úchvatně nasnímaných scenérií, kterým nechybí poetika, ale co naplat, když film vůbec neodsýpal. Připadalo mně, že trval déle, než měl vytyčenou stopáž. Na tenhle počin jsem byl hodně zvědavý. Nellis do té doby s pohádkovým žánrem měla prakticky nulové zkušenosti. Absolvovala osobitý experiment, kdy sázela na atraktivitu známé povídky Božky Němcové. O atraktivitě hereckého obsazení nemůže být řeč. Sedmero sáhnutí na péro nehrozí, neboť bych se hanbou musel propadnout, že jsem byl vzrušen herečkou, vizáží připomínající mix všech možných etnik. Do sluchátek jsem si tedy krátce po filmu pustil hudbu. Šok nastal v okamžiku, kdy se mně omylem do sluchátek místo obvyklého Petra Sepéšiho a Pavla Horňáka, dostal Sámer Issa. To nemůže být náhoda. Všude samý Issa! No, pak mám být s tou pohádkou spokojený. Ale jo, ušlo to. Nellis si vedle nemožného castingu neuhlídala zásadní věc - Bavit a Nenudit. Nudil jsem se. Před kinem mě přepadl Moris Issa. Následně mě odvezli do Počátků, kde mě ošetřila Klára Issová a Lenka Termerová. 60%

    • 7.8.2015  16:18
    Selena Gomez - Good For You (hudební videoklip) (2015)
    ****

    Mé péro je tvé požehnání. Klip splachuje písničku. Bylo mně úplně fuk, jak song zní. Válející se Selena Gomez po podlaze, po gauči, to baví víc, než celá písnička. Mě baví klipy, v nichž je po celou dobu detailně cíleno na interpreta písně. A i když klip využívá minimalistický a úsporný styl, je to přesně to ideální, co bylo k pomalé a náladové písni zvoleno. Selena dělá velké hudební pokroky na svůj věk. Každý její klip z poslední doby je jiný, každý její song je jinak hudebně uzpůsoben a tvarován. Dalším nezanedbatelným plusem je její civilní image a přirozenost. To umí v klipech podat. Klip je dobrý ve své jednoduchosti. Těžko říct, jaká poloha Seleně vyhovuje. Můžeme to prubnout u téhle skladby. Rajting na koníčka by třeba vyhovoval. Předpokládám, že na čtyřech by zřejmě řvala. Pšt. Tohle je klidná a na poslech příjemná hitovka. Tři minuty se Selenou na podlaze, na gauči, v koupelně. Můžeme to dělat všude. Plesk! Auuuu, právě jsem dostal od Seleny facku. 80%

    • 11.2.2016  16:53
    Selena Gomez - Hands To Myself (hudební videoklip) (2015)
    *****

    Když nic, umí Alek Keshishian hudební klipy. Na poli celovečeráků nic neznamená, maximálně mu ho přeblafla Madonna, když s ní před drahnými léty skončil v posteli a natočil s ní několik málo klipů. Překvapením je ovšem, když na jeho režijním pyji přistála Selena Gomez. Nedovedu si představit, co jí ten chlípný chlápek nasliboval a namluvil, aby s ním pěvecká hvězda šla točit, ale povedlo se. Na světě je dost intimně laděný klip, s nímž si nejeden Selenin fanoušek bude vědět rady. Nebude ale vědět, jestli nejdříve vzít do ruky péro nebo ovladač, když se poprvé Selena zjeví jen ve spodním prádle a dá vyniknout svojí luxus postavě. Vzápětí šance na to ji v myšlenkách ošukat prudce klesnou, neboť místo po jejím boku a na jejím těle zaujme svalnatec, který prakticky zadupe zbytky libida. Divák pak jen bude čekat na ty okamžiky, v níž zpěvačka osiří. No neřeknu, když by na návštěvu k ní zavítala Justýna Bíbrovic, ale tohle je zrada. Selena na evropský pyj teď už ani nepomyslí, když měla v posteli takového amerického testosteronového maníka, zradila i Bíbra. Takže když v závěru klipu skončí v policejních poutech, je to logické vyústění její promiskuity. Pojetí klipu se mně dost líbí, song už o něco méně. Jenže právě bez té zvláštní, v podstatě stylové písničky, by klip nenabral potřebnou formu a hmotu. Velmi vydařené a originálně podmanivě propojení obrazu s audiem moderní hudební současnosti. 90%

    • 17.9.2015  11:03
    Show Leoše Mareše (TV pořad) (2015)
    **

    Mareš utržený z Prima řetězu. Nelichotivá, a už vůbec ne Prima noční hodina, kdy jde tahle noční show, dává neomezený prostor Marešově egu. Nechybí provokativní narážky, drsné vtípky a četné improvizační výstupy. Ale globálně to má takovou slaboduchou formu. Jde hlavně o to, jestli to má šanci v půlnoční hodinu obstát a udržet diváckou pozornost. Má, pokud vás baví, že Mareš ze sebe hodinu chrlí úplné pičoviny, ty samé pičoviny už ze sebe nechrlí hosté a trpělivě a nudně na ty pičoviny odpovídají. Hezucký je tam v pozadí úplně na hovno. V pozdní hodinu lze na tv obrazovce provádět odvaz. Asi nejvíc si to blbnutí užívá Mareš. Divák do prvního přerušení reklamou vydrží. Pak má na vybranou - usnout, vypnout, nebo čekat, co z toho Mareše v příštích minutách zase vyleze za hovadinu. Nedůstojná late show není určená pro ty, kteří si chtějí zachovat důstojnost. U nás late show neumíme na patřičné úrovni. Tohle se moc dlouho ve vysílání neudrží. Není kde brát diváky, respektive sledovanost. Lidé ráno vstávají do práce a serou na Mareše, který se nudou kope do prdele a zve do své show ty nejmarnější VIP hosty v zemi. Šanci lze tomu dát. Z pičovin se to sice nedostane, ale čekat něco lepšího, by byla utopie. Viděl jsem horší pokusy o napodobení formátu, který se v zahraničí těší značné oblibě. A když to v budoucnu zmizí z vysílání, dobře tomu Mareš. Vidíte, i tahle nepovedená slovní hříčka jest důkazem, jak je Marešův trotlismus nakažlivý. 40%

    • 8.8.2015  15:56
    Sia - Fire Meet Gasoline (hudební videoklip) (2015)
    ***

    Nebývá obvyklé, aby píseň méně známé zpěvačky posloužila k reklamním účelům, konkrétně k propagaci spodního prádla. Když ho ještě k tomu propaguje Heidi Klum, už nemusí ti, co mají problémy s erekcí, stavět svoje neposluchy do pozoru pomocí metody vosku a drátu. Heidi je zdatné kurvisko, které funguje lépe než preparát na spolehlivou ďábelskou erekci. A to si troufám tvrdit, že song si nikdo moc nevychutná, protože každý bude čekat na závěrečný vrchol songu, kdy se z Heidy stává nestoudná mrcha v negližé, která se mimoděk válí po maníkovi, který si to užívá. Klip má horší obrazovou kvalitu, není úplně ideálně a zkušeně zpracován a nasvícen. Režisér italského původu však svoji první zakázkou dokázal, že i taková hvězda módních a kosmetických značek, se mu svěří. Reklama je do klipu šikovně zaobalená, není to rušivé, z obchodního hlediska to bylo dobře vymyšleno. Jen není tak úplně zřejmé, proč volba padla na podivnou australskou zpěvačku Sia, jejíž hudební počiny mně vesměs nic neříkají. Písnička je průměr, nejvíc bodů sbírá pocitovost, jaká z klipu příjemně sálá, Heidi je pro spodní prádlo stvořena. Kolik že jí je let. 42?! No, nevypadá na to, vizážisté umí zázraky. Ale jo, v globálu se to dalo. 60%

    • 30.10.2015  09:26

    Film pro Vrtichvosty. To jsou ti diváci, co se v kině rádi vrtí nudou, ale hřeje je dobrý pocit, že se vydali na film uměleckého zabarvení. Zápletka není nijak složitá a má i originální rozměr. Mezi členy mexického drogového kartelu se nekontrolovatelně šíří příjice. Nositelem je jistý Manuel Diaz mající přezdívku Sifylicario. Až tohoto pacienta Zero dopadnou, bude v chatách a srubech klid. Muž je to totiž záludný a svůj nakažený pyj zneužívá k výbuchům v obydlích. Nechává za sebou spoušť, kolem je samá poušť. Případ má v kompetenci FBI. Agentka Kate Macerová si ale netyká s vodou, mýdlem, hřebenem a v jednom tričku chodí i týden, smrdí tedy i na fotce, až ji na tenhle drobný hygienický nedostatek upozorní i její kolega. Její odér by mohl platit i na záludného bosse. Je tedy v doprovodu svých dvou kolegů a přepadového komanda vyslána do mexického terénu. Jeden z těchto drsných mužů ale nemyslí na nic jiného než na pomstu. To by v kostce o ději filmu stačilo. Kdo čeká akci, nedočká se. Akční složka tvoří jen pětinu z dvouhodinového filmu. Plká se, jezdí se po vyprahlé oblasti sem a tam, odkrouhne se pár zločineckých typů, zase se plká. Dialogy nejsou žádný zázrak, jsou standardně posazené. Filmem určitě nehýbají, jak by měly. Od režiséra Denise Villeneuve jsem čekal mnohem větší náboj, ale ten se mu nepodařilo do děje, ani do postav dát. Emily Blunt kazí zážitek z filmu. V tomto případě zkrášlujícím procedurám moc nedala. Blééé, hnuska! Leckterá holka z ulice ji strčí do kapsy. A hraje zcela unyle. Herecký prapor hrdinně drželi Benicio Del Toro a Josh Brolin. Ti byli samozřejmě mnohem výraznější a zajímavější. Není mně jasné, proč scénář tak tvrdošíjně trval na ženském elementu v typicky chlapském snímku. Zřejmě režisér chtěl ukázat novátorský a interaktivní rozměr ve vztahu žena vs dva muži. Dodávám, že mezi nimi nedojde k žádnému milostnému vzplanutí. K postelové scéně se ale schylovalo, když agentka podlehla v baru dlouho hledanému zločinci(!). Villeneuve se pustil ještě do jednoho experimentu. Chtěl realisticky zobrazit práci a zásah protiteroristických složek. Nastavenou úroveň sice úplně neudržel, film se postupně stal pseudo-realistickým, ale v mnoha sekvencích má film syrovost a dokumentární úhel. Nejpodstatnější je ale to, že diváka na ty dvě hodiny prostě nezabaví. Film vůbec neubíhá, dvě třetiny se vlečou, akce se dostaví na závěr, ale do zběsilosti má opravdu daleko. Pokud vám ale stačí vidět tři oscarové herce v jednom filmu, máte možnost účastnit se honu na drogového bosse přímo s nimi. Já se pekelně nudil! 40%

    • 2.3.2016  09:36
    Sinister 2 (2015)
    ***

    Série záhadných vyvraždění celých rodin a zmizelých dětí pokračuje dlouho očekávaným druhým dílem. Když se na vás nalepí strašidelný bubák Bagul, budete srát mogul. Samozřejmě jen v tom případě, dopřeje-li vám pokakaný zážitek režisér a scenáristé. A tvůrci pokračování tak nějak pokakali (v tom horším slova smyslu). Scott Derrickson, lepší a zdatnější režisér, přepustil režijní sesli průměrně zdatnému Ciaran Foyovi. V nezměněném scenáristickém tandemu tvořeném s osvědčeným kolegou C.Robertem Cargillem dal vzniknout kříženci Kukuřičných dětí a Hellraisera (není to náhoda, jeden díl série Hellraiser má Derrickson i na svém režijním kontě). Nečekejte nic propracovaného. Po odchodu Ethana Hawka, už neměl pokračování kdo herecky "ošéfovat". Je nutno přijmout fakt, že v hlavních rolích je k vidění Shannyn Sossamon, která je spíše vděčná za to, že si na ni ještě někdo vzpomene, po jejím boku je k vidění mírně otravný James Ransone v roli soukromého detektiva, jenž je na stopě celé záhadě. Ta ho dovádí až k matce dvou nezletilých synů, jimž hrozí potenciálně velké nebezpečí. Jeden ze synů totiž začal komunikovat s přízraky ztracených dětí, kteří mu noc za nocí pouštějí na staré promítačce, za doprovodu hudby ze starých gramofonových desek, pásky, na nichž jsou zaznamenané vraždy jejich rodičů. Zpracováním se film blíží počinu, co je za normálních okolností určen rovnou na dvd. Do kin se film až tak nehodí, i když byl do nich distribuován. Vizuálně příliš nezaujme, dospělí herci jsou celkem průměrní, režie si vypomáhá slabým střihem scén, které často budí dojem slabé návaznosti jedné na druhou. Nejvíce pokračování oslní v pasážích, kdy se malý klučina konfrontuje s drastickým obsahem pásek a dětmi, které ho nutí k masakru. Pasáže, ve kterých je matka ohrožena násilnickým manželem, děj podstatně brzdí a hororově nijak nepůsobí. Zlověstný bubák Bagul je na scéně dost málo, divák si ho vůbec neužije. Kukuřičné pole, parta zle naladěných dětí a žací vražedný nástroj silně evokují sérii Kukuřičné děti. Derrickson v předchozím případě film svojí režií tahal z béčkovosti, Foy jej do ní zvolna noří. A jestli máte alergii na to, když je poslední záběr v hororu prudce debilní, tak tady vás to opět nemine. Vypadá to, že po diváckém nezájmu, se už dalšího dílu nedočkáme. Tohle levně vyhlížející pokračování je o poznání méně zajímavější než jeho kompaktní předchůdce, který alespoň v něčem překvapil. V pokračování se také našla pozitiva, film je v lecčems i sympaticky mrazivý a strašidelný, ale předpoklady extra kvalitního pokračování určitě nebyly naplněny. 60%

    • 28.2.2016  07:36

    K tomuhle filmu rozhodně žádnou příručku potřebovat nebudete. Spojení absurdního humoru s hororem nic takového nevyžaduje. Děj je obzvláště prajednoduchý, nemá žádné kličky, divák bude leda tak maximálně kličkovat mezi hordou plouživých i rychleji se pohybujících mrtvolek, a nastavené tempo si zdárně drží až do konce. Tři skautíci, o které by si ani žádná skautka neopřela ani kolík na stan, zde za doprovodu moderních hudebních hitů, i nějaké té klasiky, kosí zombiky všemi dostupnými prostředky a při tom jim pomáhá vnadná servírka ze striptýzového baru. A aby to nebylo málo, utrousí i nějakou tu vtipnou hlášku. Zbývá dodat, že herecké obsazení je trefné. Skauti jsou sympatičtí, Sarah Dumont v obtaženém tričku dostala ke své roli jednoduché zadání, a sice tvářit se sexy. Nutno podotknout, že jí to jde. Všichni čtyři jsou vůči nákaze nějakým zázrakem imunní. A nyní k tomu hlavnímu, čím tenhle film disponuje. Scenárista a režisér Chris Landon se urval ze řetězu a dost se vyřádil. Jeho režijní práce připomíná nadšeného debutanta, který dostal ucházející rozpočet na film a volnou ruku v jeho realizaci. Určitě si byl vědom, že nebude snadné přijít s něčím inovativním. Z filmu tedy udělal absurdní krvavou směsku, která se pohybuje na hraně parodie na zombies žánr. Nejvýraznějším atributem je gore, se kterým se nešetří. Pokud si nějaký těžký intelektuál odfrkne (a že si odfrkne), že tohle není duchaplný film, tak bych oponoval tím, že režisér nechal duchaplně vyniknout rozkládajícím se vnitřnostem, tudíž byl velice duchaplný. Když k tomu přidám duchaplné snímání sexappealu Sarah Dumont a Halston Sage, jedná se v podstatě o velice náročný snímek. Náročný v tom, jestli divák tu vydatnou porci gore, sympatických blbů a luxusních krasavic (pérem) ustojí. Jednotlivé scény mají originální rozměr. Sice se skoro v žádném případě nedosáhlo vnést do scén napětí, neboť v prvé řadě dominoval extrémní humor, ale vycházelo to. Vytýkám filmu slabší závěr. Ten vyvolal dojem, že tvůrcům nevyšel rozpočet, a tak se to celé rozhodli kvapně ukončit. Nulové napětí a především nepříliš zajímavý záměr stál film hvězdičku do plného počtu. Ovšem prezentace i kombinace kvalitního gore - poprsí (pod tričkem) Sarah Dumont - originálních a vtipných nápadů je vskutku pozoruhodná. 80%

    • 24.2.2016  07:58
    Slza - Katarze (hudební videoklip) (2015)
    odpad!

    Gay hudba v podání dvou gaylordů. Hudba, z níž se mně chce slzet dojetím, že tohle někdo může regulérně vypustit do hudebního světa. S hudbou to samozřejmě nemá nic společného. Klip je neméně příšerný, ještě k tomu černobílý, vyhlíží levně a hnusně. Akorát se divím, že se do něj nechala uvrtat Vlastina Svátková, která musela předstírat zájem o nehezkého Andreje Poláka. Jasně, prděla na něj a v rámci onanistického klipu si udělala rychlokur(vaj)z z lesbického sexu. A jeden z největších hudebních blivajzů je na světě. Nedám hvězdičku ani za Svátkovou. Hrozná sračka! 0%

    • 8.6.2015  17:33
    Sodoma Gomora - Chcípni! (hudební videoklip) (2015)
    *****

    Pořádná Řezničina. Není to pro každého, ale má to grády. Nápaditý klip doplněný o (sebe)ironii, morbidnosti i vtipné absurdity. Text má své trefně humorné vrcholy. Kurevský (hudební) námrd. 90%

    • 5.5.2016  19:11

    Motto tohoto hororu je jasné: Ten, kdo ubližuje, může se to proti němu jednoho dne obrátit. Šikanovaný mladík Lincoln (Ronen Rubinstein) je do sebe uzavřený podivín, kterého okolí nechápe. Za delikt, kterého se nepředloženě dopustil na svém tyranovi, je poslán do duchovní akademie pro mladistvé delikventy, nacházející se uprostřed pouště. I zde narazí na agresivní týpky, kteří si ho podají. Mladíkův hněv přivede zpět k životu mrtvou dívku, rovněž v kolektivu mimořádně neoblíbenou Moiru, mající značné sklony k sebepoškozování. Ta zde kdysi za ne zcela vyjasněných okolností zemřela. A její nenávist nezná smilování. Vyklubal se z toho zajímavě koncipovaný horor, který si dopřál pěkně vyvedené krvavé manévry. Postarala se o ně Sierra McCormick v roli pošahané Moiry, která podala nejintenzivnější herecký výkon. Měla zálibu řezat se na různých místech těla. A to nebylo všechno. Tvůrci ji dali schopnost, že svoje vyhlédnuté oběti bude masakrovat pěkně na dálku. A tak je divákům dopřána řada scén, v nichž z nebohých obětí prýští krev, když si třeba Moira podřeže hrdlo a tak všelijak. A to se děje prakticky pořád od jejího nástupu na scénu. Kdo si chce stěžovat na nízkou krvavost snímku, zde neuspěje. A není to zařízení, kde by se zdržovaly nějaké trosky. Holky jsou zde značně modelkoidní, Grace Phipps, Lexi Atkins, která už své vnady předvedla v thrilleru Kluk od vedle, za normálních okolností by se v podobném zařízení zdržovaly jen otylé a ohyzdné bachyně, ale holky jsou jako lunt, Jen ta Moira byla jako jediná taková obludnější. Mezi mladíky se objevuje někdejší dětská hvězda Spencer Breslin, který už si ani není moc podobný. Kdo od filmu očekával film psychologického rázu, tak ten nemá šanci. Absolutně nic takového, i když se ještě zpočátku objevují občasné náznaky, hned je tomu zatržen tipec krvavým běsněním. Mě začínající režisér s trochu směšným jménem Adam Egypt Mortimer dost překvapil. Určitě má jeho režijní styl nějakou budoucnost. Za pár babek natočil originální a soběstačný horor s relativně neznámým a nepřeplaceným hereckým obsazením. Navrch to má hodně realisticky vyznívající gore. Napětí nahradila krvavost. A závěr to také neposral. Takže jo, dalo se. 100%

    • 25.5.2015  18:22
    Soudkyně Barbara (TV pořad) (2015)
    *

    Modelová situace. Chlap se po dvanáctce vrací k večeru domů. Reflexivně zapíná televizi a vybafne na něj píča v taláru. Na chvíli i přes značnou únavu zpozorní. Ženu má totiž doma tak hnusnou, takže mu soudkyně Barbara přijde sexy. Pokradmu se rozhlédne po pokoji, jestli ho někdo nešpehuje. Zdá se, že je vzduch čistý. Vytahuje péro a počíná nesmělou masáž labutí šíje s boxerkou. Barbara mu přijde minutu od minuty stále více sexy. Navíc mu vyhovuje její přísnost a dominance. Mastí ostošest, ale spánek po práci ho přece jen přemůže. Následně se chlápkovi zdá sen, ve kterém se ocitá v soudní síni a soudkyní je právě Barbara. Ta si ho prohlíží přísným okem a náhle na něj vysokým hlasem zakřičí: "Považujete za morální, že jste nade mnou masturboval?!" Chlápek rudý studem se hájí tím, že se ani nestačil udělat, manželku má ošklivou, nevlastní dcera by to na něj nejspíše práskla, kdyby se choval jako prase a sexuálně ji obtěžoval a s morčetem už ho to nebaví. Navíc ho už nebaví shánět pořád stejný barevný odstín morčete po specializovaných obchodech, když po koitu s ním morče zdechne a on ho nepozorovaně vymění za jiné ve stejné barvě jako bylo to předchozí, aby to jeho mladší syn nepoznal. Chlápek najednou přehodnocuje svůj náhled na soudkyni a jeho sexuální pudy jdou stranou. S trestem, který se nad ním vznáší, mu už Barbara nepřipadá tak proklatě sexy. Náhle se s hrůzou probouzí. Byl to jen sen. Chlápek urychleně sahá po dálkovém ovladači, aby vypnul soudkyni Barbaru. Přísahá si, že ta pekelná ženská mu už nikdy nesmí přes pomyslný televizní práh. 20%

1 30 31 32 33 34 35 36 47 93 138 184