kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

77 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 31 32 33 34 35 36 37 47 93 138 184
    • 7.10.2017  18:42
    Steve Jobs (2015)
    *

    Každé nakousnuté Apple časem zhnědne. A tohle jablko mě solidně otrávilo nudou o třech dějstvích.Tohle byla slušná kašovitá hmota. O čem ten film vlastně byl? Steve Blowjobs se dvě hodiny dohaduje se svými spolupracovníky, co je pro něj a jeho zhola zbytečné produkty dobré. Dohaduje se s nimi ve třech různých údobích svého života, 1984, 1988, 1998, a všechna tato údobí se ničím neodlišují, jen jsou naprosto stejně nudná, užvaněná a absolutně ničím zajímavá. Blowjobs je arogantní, povýšenecký, panovačný, pedantický, hádavý, působí, že má periodu každý den. Divák jej nemohl obdivovat ani minutu. Nebýt soustředěného výkonu Michaela Fassbendera, film bych ani nedokoukal. Nebylo proč. Multimiliardář, jehož číslici jeho konta by leckdo neuměl ani napsat, a on řeší pár drobných, které pustil pro svoji "upytlačenou" dceru. S jeho prachama bych opíchal půl světa, pořádal pařby každý den, hrál do rána konzoli, prostě se bavil, on řešil hovna. Režie Dannyho Boyle je těžkým zklamáním. Film absolutně ničím neoživil, klidně jej mohl podepsat Alan Smithee, prostě k čemu dělat film o nedostudovaném géniovi, když už jeden takový existuje, s Ashtonem Kutcherem, který byl o něco záživnější. Navíc byl jeho představitel svému předobrazu podobný, Fassbender nebyl vůbec. Jedná se o nejhorší film Dannyho Boyle. Nikdy nechci o jeho nudném, nekompetentním počinu ani slyšet. Životopisy se pro něj nehodí. Zvláště ty o mužích, kteří mají v hlavě rovnice a logaritmy, které jsou normálním divákům vzdálené, a režisér je nijak a ničím nedokázal přiblížit. Ono to pramení i z toho, že Blowjobs neměl vůbec pozoruhodný život. 2/10

    • 31.8.2015  10:39
    SuperStar 2015 (TV pořad) (2015)
    ***

    Zrcadlo, zrcadlo, řekni mně, koho se mám v porotě leknout. Klára Výtisková! Kdo mě zadusí poprsím. Marta Jandová! Kdo mě poučí, že nemám zpívat. Pavol Habera! A kdo mně sdělí, že závislost na sexu je fajn! Ondřej Soukup! Tak tedy pojďme s touhle porotou hledat Superstar 2015.

    • 3.7.2015  18:40
    Supergirl (TV seriál) (2015)
    *

    Stop všem Supermanům! Stop všem příčetným divákům! Stop všem comicsovým divákům a jejich dobré vůli tuhle slátaninu sledovat. Tohle je zcela nekoukatelná záležitost. Ale jo, já kolikrát koukám na pičovinu, ale najednou zjišťuji, že i když se film či seriál nikomu nelíbí, mně ano. Ale tohle se nedalo. Pominu spešl efekty ještě před založením černého divadla Járy Vidlaře a snahu jít proti zaběhanému schématu mužských comicsových hrdinů, ale jaksi mně uniká, co chtěl malíř zmatlaninou bez výrazné scenáristické a režijní signatury jaksi divákům sdělit. To si má divák z minuty na minutu přetransformovat myšlení z módu kretén na pičifousek, aby vůbec fungovala jediná scéna a dialog nepřipomínal vymaštěnou blondýnu před studiem kuřby na pět semestrů?! Při tomhle seriálu vůbec musí divák dosáhnout vyšších odborných znalostí, aby alespoň částečně pochopil, proč se tvůrci bez invence a talentu pouští do šílených seriálových projektů, ve kterých kráva bez krámů hraje prim. Mě by zajímalo, jestli comicsové hrdinky menstruují. Nedočkavý odpovědi nebudu, neb další přísun stupidity v podobě další epizody rychle zastavuji v zárodku. Supergirl mně utvrdila, že nadpozemské blbosti jsou okna vesmíru dokořán a Grygar o tom může vést fundovanou přednášku. Ale mě tenhle seriál nezajímá. Hvězdička je za Melissu Benoist, která chudák kývla na něco, co jí moc fanoušků nezíská. Po tomhle se od ní odvrátí i každý slušný režisér. 10%

    • 11.4.2015  17:46
    Supermiss 2014 (TV pořad) (2015)
    **

    Vítězka u mě nevzbuzovala vášně, ale když se někdo jmenuje Hana Vágnerová, není se co divit. Říkáte si, co má jméno do činění s pnutím v poklopci Jana Čenského, ale má. Nevím, jak to vysvětlit, ale má a ne málo. Když by se soutěžící jmenovala třeba Filoména Kozatá, tak většina bude stejně reagovat na její příjmení, jestli náhodou nemá hrudník jako airbag. Kdežto Anežka Ježková patrně vzbudí zájem u těch, kteří si chtějí užít vzácných chvil s přírodním ochlupením. Hana Vágnerová, pokud jde o příjmení, nevzbudí nic. In natura holky, co se zúčastnily tohoto klání o Supermiss, byly překvapivě pohledné, než konkurence od Maláčové. Ve srovnání s Českou Miss, tahle soutěž dívčí krásy z toho vychází jako chudá příbuzná. Scéna bez nápadu, nijak honosná, rok co rok to samé a oku nelahodné. To, co nezvládl z finančních důvodů architekt scény, překonal módní návrhář, který prokázal detailní smysl pro perverzi. Opravdu byla radost pohledět na dívky, jak jim to slušelo. Akorát ty realizační nedostatky to dost srážely. Všechno bilo do očí svou laciností. Ředitel soutěže Vavřinec je solidní perverz typ. Dovedu si představit, co se děje v zákulisí. Nevynechá ani Čenského, který je rok co rok mrdán strapíkem. Holky mu dají co proto. To nejsou královny krásy. To jsou Strap-On Queens. A to je jeden z nejsilnějších atributů téhle soutěže a také jedna z podmínek pro podání přihlášky. Porota, hudební čísla, to je všechno slabota a nestojí za řeč. Ale přihlásily se jim tam solidní kurviska. Nechal bych se přeblafnout od sedmičky. To je prý šťastné číslo. 40%

    • 20.2.2015  19:25
    Svět v barvách (TV pořad) (2015)
    ***

    Koho zase Eva Perkausová na Barrandově vykouřila, že může uvádět pořad reportáží, který jde téměř v Prime time. Je srovnávána se starožitností Borhyovou, ale mě by to skoro urazilo. Ta její kolegyně, co má menopauzu na dohled, má držku rozjetou a hlubokou pro sfárání horníka Hrdličky a oči od sebe jak Gott za mlada. Její visačky kozy po dvou mrdech se nedají srovnat s Perkaus airbag, který by si předal Hefner z Playboy vily do Flyntova Hustler sídla a ještě by si pogratulovali. Trochu jsem hodil slint po těch nalejvácích, protože si říkají o těžkej mrdec od rána do večera. Projev má milý, je tam určitá nedokonalost, ale nemá v hlase ani v projevu afekt, takže je na dobré cestě. Ohledně reportáží už výtky mám. Jsou nějaké moc překotně uspěchané, skoro se jeví až zbytečné, když celý pořad táhne prsatá blondýna. Koho asi pak zajímají kokotské zajímavosti ze všech koutů světa. Jednoznačně Evina zastínila všechny reportáže, a jestli to její koziště je "echt", tak spáchám sebevraždu kozami. A každopádně můžu jen pogratulovat přírodě, že jí stále nedochází nápady tvarovat ženskou krásu do krásna. Všechny body za pořad posbírala Evina a třeba příště se budu o něco více věnovat reportážím. A už vím, co má Borhyová společného s Perkausovou. Obě jsou blond, ale jen jedna z nich nastartovala kariéru kuřbou Železníka. Perkausová sice v kouření nezůstává pozadu, ale uznejte, že Martucci není totéž, co Železník. Zkrátka, komu nedal Pánbůh na vzrůstu, tomu přidal na chvostu. A o tom to, holky a Evo Perkausová, je. 60%

    • 28.7.2017  09:31
    Sweet Home (2015)
    ****

    Home Invasion, nad jehož stupiditou, v kombinaci s ironickým vyzněním, se pobavíte. Do domu v Barceloně, který je v havarijním stavu, vnikne za nevlídné deštivé noci trio vrahů v maskách, aby odstranili posledního nájemníka, který zde přebývá. Realitka má s domem svoje obchodní plány, tudíž jí pán v letech překáží. Shodou okolností se ve vybydleném domě, jen na jiném podlaží, nachází milenecký pár, který brzy pocítí přítomnost násilníků. A aby to nebylo málo, záhy se dostaví i jakýsi Likvidátor, vybavený sekerou a tekutým dusíkem, který se vizáží pohybuje mezi comicsovým Banem, porno režisérem Woodmanem a rapperem Rytmusem. Dům je zabedněný, není úniku. Noc o přežití začíná. Film je skrz naskrz napěchován stupidním chováním postav a divit se budete i tomu, proč jsou na penzistu posláni hned tři rabiáti, kudy se měli vlastně dostat po akci z domu, proč milenecký pár vlezl zrovna do domu, který není nijak vábný aj. Film není zrovna exkluzivně natočený. Hned v úvodu umírá ve sprše starší dáma, zřetelně mrká, předpokládám ale, že měla být po smrti. Nedotažených věcí je povícero. Režisér úzce profilovaných snímků Rafa Martínez urputně vše hasí nepolevujícím tempem, atmosféricky ponurým vizuálem, (nepříliš četnými) naturalistickými scénami násilí, ironickým nadhledem a lepou i spolehlivě hrající Ingrid García Jonsson, jejíž konfekce spodního prádla dostane v závěru také prostor. A její závěrečný střet se zabijákem byl rovněž pěkně vyvedený. A do toho se mísí angličtina se španělštinou. Film má nepopiratelně nevypilovaný, od stupidit nedepilovaný scénář, napětí také zrovna nedosahuje vrcholných hodnot, ale ocitnout se v nesprávnou dobu na nesprávném místě má vždy pozitivní ponaučení do budoucna. 7/10

    • 11.1.2016  17:39

    Pásmo deseti hororových povídek, které spojuje jedna halloweenská noc, na diváka zafunguje, jen když se dokonale naladí na jeho vlnu. Je zarážející, jaký dobrák měl nápad nacpat do jedné standardně celovečerní stopáže takové množství potenciálně zajímavého a celkem originálně vyznívajícího materiálu, přičemž každé povídce je vyhrazeno cca deset minut. Na malém prostoru se tak tísní spousta odvázané i seriozní brutality, z níž si divák nijaký extra dojem neodnese. Některým režisérům došlo, že krátkometrážní povídka nejlépe vynikne, když se k ní přistoupí úplně odvázaným způsobem, přimíchá se do ní řada nesmyslných atributů, třeba UFO, a pak to pobaví. To je i případ úmyslně stupidně posazené povídky "Friday The 31st", v níž jsou humorně zparodovány hororové ikony typu Mike Myers nebo Jason Voorhees. Když má ale pásmo přijít s něčím skutečně hororově posazeným, kdy by měl divák sebou cuknout úzkostí z nepříjemného pocitu, stává se každá taková povídka nejotravnější v tom nejotravnějším slova smyslu. To je případ idiotských povídek "Grim Grinning Ghost" a "Ding Dong". Naprosto otřesně zrežírované a maximálně nesympaticky zahrané! Režijně se žádnému z režisérů nevede nijak excelentně. Zklamáním je i upadající Darren Lynn Bousman, který se ničím neblýskne ve druhé a zcela nezáživné povídce nazvané "The Night Billy Raised Hell". O solidní rozjezd se postaral "Sweet Tooth, který přináší variaci na hrůzu nahánějící (hi)storky, kdy mlsné jazyky zaplatí za svoji vášeň pro sladké zvláště krutým způsobem. To celkem ušlo. Následné čtyři povídky byly tak debilní, že jsem vůbec nerozluštil, o co jim šlo. Dalo se jim akorát škodolibě smát, jak jsou nepovedené. S příchodem "This Means War" se to nepatrně zvedlo. Tahle povídka se z pásma vymykala tím, že v ní byl zajímavě využit a zároveň potlačen etický a mravní kodex násilí mezi sousedy. Od této povídky šla kvalita nahoru. Nejlépe zrežírovanou se pro mě stala "The Ransom of Rusty Rex", v níž nechyběla dobrá pointa, což ve většině případů byla slabina. Ze všech povídek mě tahle bavila nejvíc. Vlivem malého a těsného prostoru se ze všech povídek vytratila působivost a strašidelnost. Jednotlivé povídky nejsou nijak od sebe odděleny. Jen na začátku se na diváka překotně vyvalí jejich názvy, včetně režisérů, ale to je samozřejmě chyba poskytnout takto předčasně divákovi informace, co je čeká. Ten si z úvodních titulek zapamatuje velké kulové. Celkově tohle pásmo za moc povedené nepovažuji. Spousta režijních chyb, bez vydatné hororové atmosféry, naházené neuváženě do jednoho pytle a přeplácané. Jedná se však o ojedinělý počin, který kdyby si vše lépe rozvrhl, zapracovalo se důkladněji na dramaturgii, odstranily se nežádoucí faktory, mohlo to jít do superlativů. Připravte se na značně nevyrovnanou a průměrně pojatou halloweenskou noc, v níž nedojde k větším strašidelným překvapením. 50%

    • 19.5.2015  21:06
    Taylor Swift - Bad Blood (hudební videoklip) (2015)
    *****

    O krok před konkurencí. Taylor Swift stihne v mladém věku posbírat prestižní hudební ocenění, natočit fetiš klip s latex oblečky a ovládnout hitparády, rádia i hudební stanice. Do klipu si natáhla pěknou řádku atraktivních kočiček, a to nejen z hudební branže. Věkové rozpětí hostujících krasavic je poměrně široké. Od mladičké konkurentky Seleny Gomez a provokativní Ellie Goulding přes Jessicu Alba až po veteránku přehlídkových mol Cindy Crawford. A to jsou ty (nej)známější jména z bohaté přehlídky sexy ženských osobností. Všechny jsou nasoukané v těsných latexových outfitech, až soustředění na písničku bere za své. I ta má však své kvality. Taylor neponechala nic náhodě a ke spolupráci si přizvala u nás téměř neznámého hopera Kendricka Lamara. Ten dává svým rapováním písni hardcore výraz, který ještě podnítil futuristický vzhled klipu z dílny specialisty na klipy a vše kolem nich Josepha Khana. U tohoto chlapíka jsem v jeho režii neobjevil žádnou slabinu. Jeho obrazové provedení je dokonalá jízda, která si nezadá s malým filmovým dílem. Je s podivem, že se takto technicky dokonalý režisér nedočkal žádného uznání, pokud jde o jeho filmové celovečerní počiny. Není mu přáno. Joseph si však filmové neúspěchy vynahrazuje pestrou paletou skvělých, nápaditých a technicky vypiplaných klipů. Tenhle je jedním z nich a je to jeden z jeho (dalších) vrcholů v oblasti tvorby klipů. To samé platí i u Taylor. Osvědčila se u něj i coby zajímavá scenáristka. Takhle komplexní, a pro ni určitě netypický klip, zatím v její klipografii chyběl. Jedná se už o druhý společný akt těchto dvou umělců. Písnička určitě nepřekonává předchozí ironickou hitovku "Space Blank", ale klip má natolik mohutné sexy proporce, že je obtížné mu vzdorovat. I hudební klip může mít sexappeal. Taylor se povedlo zase v tomto videu zabodovat. Nápad pozvat si do něj vybranou dámskou společnost zafungoval. Zbývá jen zodpovědět otázku, zda je video více orientováno na mužskou část publika či nikoliv. Jestli tím postojem Taylor a spol. zase jednou nevyhlásila boj mužskému pokolení. V tom bude zakopaná fena. 100%

    • 6.9.2015  08:15
    Taylor Swift - Wildest Dreams (hudební videoklip) (2015)
    ***

    Ach, ta slečna Romantika. Dejme tomu, že v tomto případě příjemně neoplodněná, krásně kýčovitá. Zaláskovaný pár, savana, zapadající slunce...je to sen, není to sen. Taylor Swift slibovala píglovačku s mladým Eastwoodem, ale samozřejmě by to kazilo dobré mravy, takže si musí vystačit se zasněnými pohledy a lvem v zádech. V klipu právě sekvence s králem zvířat, který zpěvačce dýchá na záda, je nejzajímavější. Klipový specialista Joseph Khan se pustil do výpravného klipu. Razantně přeřadil z futuristického designu minulé zakázky na dobrodružné prostředí plné africké fauny, kdy se se zpěvačkou ocitáme v jakési Zlaté éře třicátých let. Ano, všiml jsem si, že zpěvačka umí procházet razantními proměnami prostředí ve svých klipech, stejně tak jim umí uzpůsobit svůj zevnějšek. Nyní jsou to lokny a retro móda. Razantní prostřihy na exotické zvířectvo se poměrně zbytečně nahromadily, má to poněkud rušivý ráz. Taylor Swift odložila někam svůj sex-appeal, neb mně nepřišla sexy, jako v jejím předchozím klipu "Bad Blood", na který tenhle její počin nemá. Ona ta romantika je sice hezká věc, ale nic se nemá přehánět. Kvality písničky představují nadstandardní ukázku tvorby interpretky. První poslech neupoutá, výrazně obrazová podoba písně zařizuje mnohé, i když jsem oslněn nebyl, daly se pod africkým sluncem trávit příjemně kýčovité okamžiky. A s Taylor. 60%

    • 28.8.2015  10:34
    Tchyně (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Už jde po vás Štika! Důležité je, že Barrandov dává práci nezaměstnaným. Má tedy značné sociální cítění. To tady ovšem hodnotit nehodlám. Ani plusové body za to přidávat nebudu. Když na diváka vypluje štika Monika, rybářský revír je ohrožen. Při pohledu na tuhle maxi hnusku, rybář trhá rybářský lístek a jde lovit na pytlačku. Hrozí se jen okamžiku, kdy mu zabere otylá Štika Ornella, která rybářům plní tři přání. Ten při pohledu na ni začne KOKTAt a tři přání prohospodaří. První přání totiž padne na to, aby máma Monika už nikdy nevplula na tv obrazovku, druhé přání je ukončit vysílání pořadu Tchyně, třetí přání je nikdy si nepřipustit erekci nad ženami rodu Štika. Zklamaný rybář se vrací domů, ale má zase klid. Predátor v sukních navždy zmizel z obrazovky. Nyní ještě zbývá zbavit se Daniela Rouse, Soudkyně Barbary, hlasu Daniela Dítěte, Heidi Janků a obou Zedníčků. Pravda, Barrandov je plný "uměleckého" prachu. Ovšem Tchyně, to je extra kalibr, který nemá v dějinách komerčních tv obdoby. Obávám se, že na tu otylou bachyni nebude působit žádné pohádkové kouzlo. Jedině nízká sledovanost, popřípadě exorcismus, jinak se jí zbavit nelze. Ale to jsme klidní, na tenhle ultra podřadný neřád se žádný divák stejně nechytne. 0%

    • 15.7.2015  11:33

    Arnold Schwarzenegger a jeho proslulá replika "Já se vrátím". Bude i ona variována a přežije odvážné, ironické až sebeparodické překopání terminátorské ságy, do které se tvůrci pustili? Ano, jisté variace se dočká. A z toho nakombinovaného děje se zatočí hlava. A ne všechno se dá úspěšně pobrat, aniž by logika vyprávění neutrpěla náraz těžkotonážního stroje T-1000, který by ji rozmetal. Tohle páté pokračování vychází z toho, že divák je důkladně obeznámen s dějem předchozích dílů, hlavně první a druhý díl je nutno před projekcí nastudovat. Vyhnete se tak tápání v ději, vtipným i zajímavým narážkám, které by vám jinak spolehlivě unikly a možná se tak přestanete divit, proč syn John Connor vedle svého otce Kyle Reese vyhlíží o několik starší. Věc se má tak, že tvůrci pozměnili, poupravili, nebo variovali minulost. V nové verzi tedy Kyle Reese nezemřel, jak tomu bylo původně, Sarah Connor není bezbrannou servírkou a už vůbec nepotřebuje pánskou ochranu, akorát pánskou ochranu na péro by potřeboval Kyle, ale pak by s ní nepočal Johna Connora, v podstatě zmetka, který se v nové verzi dal na temnou stranu a odboj proti Skynetu, je mu u prdele. A to nás ještě čekají četné alternace v rolích, ve kterých z původního ansámblu zbyl jen Arnold, který pro někoho může být relikvií, pro někoho naopak stylovým (akčním) Taťkou, který, až na to teatrální cenění chrupu (scénu se zatčením T-800, kdy je focen do policejního profilu, však považuji za originálně vtipnou) hraje s přibývajícími léty velmi osobitě. I ostatní herecké obsazení je nad očekávání sympatické. Opravdu jsem Lindu Hamilton, Michaela Biehna a Roberta Patricka nepostrádal, neboť Emilia Clarke jako Sarah byla roztomilá frigida, Jai Courtney sympatický maník, Byung-hun Lee jako vražedný T-1000 mohl být na scéně i intenzivněji a déle a jedině Johna Connora bych vyměnil za někoho charismatičtějšího, nepohledný Jason Clarke stěžejní part neuhrál podle představ scénáře. Scénář za film vystřídá hodně poloh. Film je zpočátku temný, neradostný a zběsile akční, to platí o alternovaném ději v roce 1984, náhle se cestuje do roku 2017, ve kterém akční sekvence poleví, na scéně se objeví zlý John Connor, temná, mně lépe vyhovující stránka filmu se rozplyne, podstatně ubude variovaných scén a do děje vstoupí onen Genisys, který má film jako podtitul. Nápad s operačním systémem Genisys, jenž je pro lidstvo v budoucnosti hrozbou, se tolik neosvědčil, i když chce působit novátorsky. Děj filmu se jen zbytečně komplikuje, přičemž se nabízí jednodušší řešení, ale film ho obchází a nechává diváka zmateného, kdy tenhle dějový úsek by potřeboval důkladnější vysvětlení, do kterého se ale film nepouští. Vynechal bych i dějově rušivou linii s třináctiletým Kylem Reesem. Filmu se podle mě nejvíc daří, když je dynamicky akční a ve své podstatě jednoduchý, než když se plácá v rádoby složitých alternativních vyústěních, která jsou z hlediska komfortu diváka přeplácaná. První polovina filmu je z akčního hlediska naprosto nadupaná, druhá polovina už tolik strhující není, ale je zase o něco více inovativní z kreativního hlediska. Tvůrci se skvěle popasovali s ratingem přístupnosti PG-13. Nemám pocit, že bych byl o něco (brutálního) ošizen. Ostatně ani v prvních Terminátorech krev nestříkala v hektolitrech a nebylo moc explicitně zlomených údů. Značným vývojem prošel režisér Alan Taylor, který se z původně televizního tvůrce vykřesal do technicky a kreativně nápaditého režiséra, který odvádí solidní práci s hereckým týmem i (technickou) hravost v dějových linkách. Nikdy nedodá terminátorovi onu příznačnou atmosférickou sevřenost, tu už si odbyla série v jedničce. V dalších dílech už se podstatně ubralo na brutalitě. Hardcore návrat se nekoná, ale máte-li rádi spletité a akční nášupy, určitě byste Terminatora 5 neměli minout. Čekat můžete dvouhodinovou, mírně béčkovou (Terminator bez dlouhého A ztrácí do jisté míry ten pravý áčkový punc) jízdu, po které by bylo škoda sérii terminovat. 90%

    • 11.8.2018  11:44

    Řídký dějový guláš bez pořádné husté zásmažky. James Franco se neúspěšně pokusil o personifikaci skutečně existujícího spisovatele, který byl a je závislý na prášcích a fetu, prošel si krušnou pubertou, libuje si v ujetých sexuálních praktikách, od fotříka snášel ponižování, až o tom napsal autobiografii, která je v podezření, že je založena na fabulacích, které musí vyvrátit. K tomu má psát o uvězněném muži podezřelém z vraždy své manželky a souložit s Amber Heard. U té Amber bych se rád zastavil, neb film by získal na věhlasu jedině snad tím, kdyby vyšel bulvární článek o tom, jak se Johnny Depp rozlítil po zhlédnutí filmu, když viděl svoji bejvalku v podřadném filmu souložit s podřadným hercem, ačkoliv čekal, že přijde odprošení z její strany. Dozvěděl bych se, že zmlácení její osoby železnou tyčí vedlo ke stažení všech jeho filmových premiér a kdesi cosi. Takhle jde z filmu jen zanedbatelný kontroverzní odér, přičemž by neškodilo tu dějovou rozklíženost alespoň trochu stmelit, nezajímavě podanou dějovou linku s obviněným Christianem Slaterem rovnou vyhodit a Amber donutit ukázat její intimní partie. Pokud ve filmu něco funguje, je to Ed Harris a jeho znepokojivý a nevyzpytatelný otec. Režisérka Pamela Romanowsky je ještě mladá a má šanci určitě v budoucnu natočit něco vyzrálého a skutečně (žensky) osobitého. Musí ale nejprve zredukovat a pospojovat žánry tak, aby si vzájemně nepřekážely. Na jeden film bylo tentokrát až přespříliš tematických manévrů, přičemž to nevytvořilo (k)ladný celek. 5/10

    • 20.2.2016  09:32
    The Hollow (TV film) (2015)
    ***

    V souvislosti s tímto hororem se mně vybavil song Dalibora Jandy "Oheň, voda, vítr, déšť". Všechny živly totiž mají v tomto filmu své zastoupení. Největší prim však hraje oheň. Ten spolu s větvemi stromů z větší části tvoří plazivé stvoření, které jsem pojmenoval Větvohořák, které se po sto letech rozpomnělo, že má zaútočit na přístavní městečko, které stihla dávná kletba. Vraždění o Halloweenu má být trestem za šest upálených dívek, které městečko proklely. Tři sestry siroty mají smolíka v tom, že se za svojí tetičkou vydaly zrovna, když se monstrum probudilo. Ba co hůř, to se výhradně krmí mladými dívkami. Jedná se o televizní horor, nelze tedy spoléhat na gejzír gore a mimořádné speciální efekty. Režisér Sheldon Wilson si libuje v televizní hororové tvorbě, kterou si i produkuje a výjimkou není jeho vlastní námět a scénář. Mohl si dovolit i známější herečku, kterou je někdejší sexice Deborah Kara Unger, která zde v roli tetičky setrvá jen na úvodní sekvenci. S hereckým obsazením jsem problém neměl, holky nebyly prvoplánově sexy, ječáky měly slušné, takže v pohodě. Monstrum silně připomínalo strašáka z předchozího režisérova počinu "Legenda o vraždícím strašákovi". Kdo film viděl, určitě si toho všimne. Tenhle horor s tím o strašákovi má i poměrně podobný průběh. Efekty jsou ale lepší, vraždění je slabé. Větvohořák sice svým obětem vydloubává očička a spaluje jejich těla zevnitř, ale z toho mého popisu to zní líp než samotné provedení. To zabíjení příliš neuspokojí brutalitou nasáklé horory, krev skoro žádná. Obětí je tak akorát. Velkým plusem je, že se většina filmu odehrává ve dne, akce je celkem dynamická, děj nijak nestagnuje. Tím ale není vyhráno. Monstrum působí směšně, objeví se i několik stupidních pasáží. V rámci televizního formátu se film pyšní schopným vizuálem, několik nápadů se najde. Finále je poměrně delší, konec se mohl udělat zajímavější, několik postav nečekaně zemře. Když to půjde takhle dál, Sheldon Wilson jednou natočí horor i pro kina. Dnes ještě ne. Musí odbourat nechtěně směšné prvky i zapracovat na tom, aby se jeho příští horor monstra dala brát vážně. Ale je fakt, že si nedovedu představit, jak by to dopadlo, kdyby se nějaký český režisér rozhodl natočit televizní horor. To by teprve byla sranda. 60%

    • 20.2.2017  10:51

    Takhle blbě to dopadne, když se nepříliš talentovaná režisérka pustí do potenciálně zajímavé látky. K filmu si dejte pochutinu, nejlépe chlupatou deku, z níž budete ukusovat sousta, k nimž vás dožene tenhle pičovně zpracovaný/zprasený film, za oříšky, chipsy a jiné rozhodně neutrácejte, nechte si to k lepšímu filmu z kategorie horor. Ostatně tuhle kategorii tak trochu reprezentuje až ve vlažně pojatém finále. Do té doby se jedná o žánrově nezařaditelný film, snad nejvíce se otírá o psychologický žánr, ovšem ani to není příliš markantní. A pokud nemáte uvařeno, uklizeno, nakoupeno, nevadí, během této nekonečně zdlouhavé rapsodie na žvásty u stolu stihnete v pohodě vše. Ve filmu se prakticky nic podstatného neodehraje. Hlavní chlápek má trauma z dávného úmrtí syna, tím jsem si jist, ovšem co přesně se jeho synovi stalo, na to už si povolejte Sherlocka Holmese. Patrně zemřel po úderu Rafaela Nadala, neb v jeho úmrtí svoji roli sehrála tenisová raketa, anebo jsem to prostě nepochopil. Jistě se pobavíte nad relativně zábavným hádáním příčin jeho úmrtí, pokud ovšem sami nezemřete nudou. Nápad přijmout pozvání od bývalky, která nemá zrovna ty nejčistší úmysly, trpí mnoha neduhy. Exotická režisérka Karyn Kusama si s nimi od počátku nevěděla poradit, nedokázala je odbourat. Film se sice zuby nehty drží jakéhosi realistického přístupu, ale selhává ve formě vyprávění, které nemá sebemenší vnitřní logiku, slavné to ani není s technickým zázemím, všude přítomná ponurost, slabé nasvícení, gore je zcela zbabělé, pár slabých úmrtí přijde až v závěru. O hercích se nedá prohlásit, že by byli přímo strašní, ovšem zapadávají dokonale do nevýrazného konceptu. Nudné pojetí si s tímhle filmem vybavím v prvé řadě, určitě si ale nevybavím žádný výrazný moment filmu. Námět určitě měl svůj potenciál, jeho režijní (pře)vedení je ale slabé, nudné. Nedá velkou práci u filmu usnout. Pozvání ke spánku tedy proběhlo úspěšně. 4/10

    • 19.3.2016  20:09

    Dokázal porazit zákeřnou chorobu, nedokázal si poradit s dopingem, který byl jeho dlouholetým neviditelným partnerem v pelotonu, který se svým úspěšným týmem dovedl k sedmi vítězstvím na Tour de France. Řeč je o hvězdném Lance Armstrongovi, kontroverzním cyklistovi, jehož dopingový skandál se pokusil zmapovat tenhle film. Pokud čekáte adrenalinové cyklistické závody, budete překvapeni, jak tvůrci Armstrongovu kariéru na kole smrskli jen velmi ilustrativním způsobem. Kombinace závodů s nešikovně vloženými archivními záběry, která se omezí jen na hrstku detailních záběrů na šlapajícího Armstronga, není příliš šťastná. Když se k tomu přidalo permanentní opakování vítězného ceremoniálu na stupních vítězů za neúčasti diváků v záběru, avšak za jejich vydatného jásotu použitého z jakéhosi předtočeného zvukového záznamu, nevypadalo to vůbec podařeně. Plusem je, že film se nijak významně nevěnuje soukromému životu hvězdného závodníka. Seznámení i svatba s jeho ženou se odehraje jen v kratičké, nepříliš podstatné sekvenci. Více už film o osobní život ani nezavadí. Je zaměřen hlavně na vzestup a pád sportovní legendy, která frčela na zakázané stimulační látce EPO. Film trochu počítá s tím, že je divák nějak informován o sportovním skandálu, dále se ale nesnaží předložit víc, než jen to, co je o kauze známo. Setkáte se tedy s postavami, které měli co do činění s Armstrongovými sportovními úspěchy, nebude chybět ani investigativní novinář Walsh, který byl jedním z mála lidí, kteří nevěřili, že Armstrong dosáhl svých vítězství poctivou cestou. O celé události sepsal knihu, která posloužila filmu jako studijní materiál. Optimální podobu ale film nenabral. Režijní veterán Stephen Frears se zmohl jen na film v lacinějším televizním syžetu, jemuž je podřízena výprava, kamera, scénář i méně atraktivní herecké obsazení ve vedlejších rolích, byť hrající velmi spolehlivě. Ben Foster těžil z výhody, že byl svému slavnému předobrazu značně podobný. Tudíž odpadá dohadování, koho to ten herec vlastně hraje. Ale ano, hrál schopně, náhledy do zákulisí, kde dopuje, jsou neotřelé, režijně se ale film nijak nevyznamenal, ani nepřekonal, což ale není nic překvapivého vzhledem k Frearsově průměrné filmografii. Každý sport může být atraktivní, má-li svou hvězdu. Biatlon taky ničím nelákal, dokud si divák neukroutil honina nad Soukalovou. A cyklistika také přišla o svoji zajímavou hvězdu, která si pojem fair play vysvětlovala dost po svém. 60%

    • 26.10.2015  17:44

    Připravte se na příchod Antikrista Babiše! Důchodcům nepřidal, kouřit se bude už jen zdravě, brambory a jablka zdraží, rohlíky definitivně nebudou odpoledne křupat, autobusáci nedostanou požadované kilo na hodinu. Ve Vatikánu ale mají své metody, jak se k podobným necitelným kurvám, co vydávají čechoslovenštinu za aramejštinu, stavět. Na jejich páskách je zachyceno znepokojivé Kalouskovo, Filipovo a Dolejšovo posednutí. Teď k nim přibude i vnadná blondýnka Angela, na kterou je dobré si připravit prsty. Na své si přijdou milovníci agresivního režijního stylu, znepokojivých báchorek a exorcismu. To všechno nabízí Mark Neveldine vrchovatou měrou. Poté, co ukončil nerozlučnou režijní spolupráci s Brianem Taylorem, se zrovna nerozhodl vydat se cestou, kdy si získá uznání kritiky i diváků. Kritikům se nezavděčíte, u nich je to ztracené, diváci holdující filmům o exorcismu. by však mohli dát filmu šanci. Rituál vymítání, kterému je věnována závěrečná fáze filmu, má hned několik prvků a nápadů, které ve filmech s obdobnou tematikou ještě k vidění nebyly. Je veden znepokojivě, diváka přiková, i hrdinka bude určitou chvíli přikovaná, katoličtí kněží jsou uvěřitelní, Peter Andersson, v roli jednoho z nich, je fascinující. Neokoukaná Olivia Taylor Dudley je příslibem ruky na kalhotách a pocákání svěceným semenem je její dar. Dejme tomu, že se tak urputně nebude bránit té mrdce. Jo, je to solidní kurvisko. Šel z ní strach, ale ne ve smyslu, že byste se z ní posrali, ale strach, že jí jeden čurák nebude stačit. Film je technicky vycizelovaný, kamera filmem dynamicky poletuje, prostory nemocnice a blázince, ve kterých se s hlavní hrdinkou ocitneme, jsou chladné a neútulné, trochu jsem ale postrádal sevřený pocit z těchto nelákavých prostor, rušivě naštěstí nepůsobily občasné záběry dokumentární kamerou, se kterou se pořizoval záznam do vatikánských archivů. Všechno v pohodě, až na ten závěr. Ten je prostě sprasený. Posledních pět minut si říkalo o přetočení. Naroubovalo se do nich něco, co nemělo funkčnost, smysl a film tím málem ztratil respekt. Pokud si nechcete zkazit příjemně strašidelný zážitek z filmu, sekvenci po vymýtání elegantně vynechejte. Režisér nezapomněl i na pár prachem zavátých herců. Kathleen Robertson, Michael Paré nebo Daniel Bernhardt už nějaký ten čas nefigurují v popředí zájmu režisérů. Mark Neveldine si počínal zdatně. Se scenáristy nezvolil sice úplně uvěřitelný způsob posednutí temnými silami, ale nasadil zajímavý hororový ráz a rozměr. Jeho film má jen střídmou stopáž (cca 80. minut). Takže se zvládnout dá. Doufejme, že mě Babiš nenapálil a neposlal za sebe předvoj v podobě Moniky Štikové. To víte, to blond háro se v tom návalu hrůzy snadno splete. 80%

    • 27.10.2015  09:08
    The Visit (2015)
    ***

    Vláda má v dohledné době důchodcům přidat jednorázově litr. Jak ironické! To proslulý režisér M.Night Shyamalan je větší frája a jde v zesměšňování seniorů ještě dál. Ze dvou vitálních staříků dělá nesvéprávné magory, do jejichž osidel poslal jejich dvě vnoučata v pubertálním věku, která je nikdy předtím neviděla. Jak to tak u Shyamalana bývá, návštěva dvou sourozenců nebude probíhat v úplně standardním duchu a budou se dít věci, nad kterými divákův rozum nejednou zůstane v němém úžasu. Laskominy sice budou na stole, ale za daného chování pana a paní domu, by je nikdo dobrovolně nepozřel. Babka po nocích zvrací a po domě se promenáduje nahá a vyšiluje. Dědek se posírá do plenek, které tajně schovává v kůlně a ve volném čase se mazlí s brokovnicí, nebo má pocit, že ho někdo nebo něco pronásleduje. Blázinec jak vyšitý! Starší ze dvou sourozenců, Becca, se ten týden podivností a podivného chování svých prarodičů rozhodne zdokumentovat. Shyamalan neodolal svodům docu-stylu a svůj režijní comeback plně podřídil záběrům P.O.V. kamerou, která každému nemusí být po chuti, zvláště když se s horory na tento způsob snímanými, roztrhl pytel. Ano, budete muset vydržet trochu té roztřesené kamery, jejíž snímání má mnohdy i svoji působivost. Nejlépe se uplatnila v záběrech na větší vzdálenost, když dva staříci stáli opodál a v danou chvíli se chovali divně. Část scén působí strašidelně. Jedná se ale jen o několika vteřinové strašení. Tyto zajímavě a neotřele působící sekvence jsou ale také dost často prokládány nezajímavými a chod strašení nabourávajícími scénami, ve kterých se nic extra neděje. Rytmus filmu nebyl ideální. Je zde i řada scén s potenciálně děsivým rozměrem, ale režisér z nich hanebně nic nevytěžil. Třeba scéna s troubou, do které Becca musí na žádost babky vlézt celá, aby ji dobře vyčistila. Scéna je zde dvakrát, pokaždé napětí jak prase a režisér s touhle scénou vůbec nepracoval dál a nijak ji patřičně nerozvinul. To samé platí o scéně se studnou. I několik dalších scén má hodně zakrslý rozměr. Shyamalanovi solidně hráblo. Kdyby mu hráblo ještě víc, mohl bych slavit, že je v excelentní formě. U něj spíše pořád platí, že když nepřijde ve svém filmu s extra vypointovaným závěrem, jeho film nezabere. I zde pointa nechybí. No, nebyla zrovna logicky neochvějná. To sourozenci nikdy neviděli svoje prarodiče na fotce?! To se mně nechce věřit. Ale dobrá. Film gradoval, někomu může vadit rozvláčné a málo úderné tempo, Režisér v závěru neobjasní příliš. Ale nebyl u toho úplná piča. Práci s herci umí, casting kvalitní, Olivia DeJonge je své filmové mámě Kathryn Hahn dokonce podobná. Ta je současně i nejznámější hereckou akvizicí ve filmu. Budování strašidelné atmosféry dobré, z odlehlosti farmy se už tolik strachu nevytřískalo, některé vsuvky zoufalé i zbytečné (rapování klučiny+zpovědi členů rodiny na kameru), závěr je nejodvázanějším v celé režisérově kariéře. Film bych si podruhé nepustil. Shyamalanovo napravení pošramocené režijní reputace bude ještě nějakou dobu trvat. Filmem o šíleném párku důchodců hororovou extra bouři nenadělal. Snaha se cení. Neměl jsem totiž chuť z této návštěvy předčasně odejít. 60%

    • 26.9.2015  15:14
    Tiger House (2015)
    ****

    Utíkej, holka, utíkej, honí tě zaměstnanec plynáren! Aj, chybka, mně se to nerýmuje. Nevadí. Kayla Scodelario zde není za supergirl, ale vcelku uvěřitelně čelí bandě násilníků, kteří vtrhnou do domu jejího přítele. Film má spád, Kayla má kvalitní vagínu, vidíte, již nesmíme být vulvaanální, jinak ty, ty, ty, neboli Du, Du, Du...dudy. Ich habe ein Angst, akorát nevím, jak se řekne německy "o tu holku". Já se bál, co vám mám povídat. To byl napínavý kus. Kdo nemá moc nakoukané ty invaze do domů, to pravé domácí žvýkání, tak musí být spokojený. Debutující režisér Thomas Daley předvedl poměrně syrový styl, i když byla režijní nezkušenost občas znát, bylo to příjemně neobroušené. Film má umírněnou stopáž, nečeká se tedy na příchod bandy záškodníků moc dlouho. Pořád se něco dělo, hrdinka sympatická, chvíli schovaná pod postelí, chvíli zase na půdě. Prostě nervák jak má být. A závěrečný zvrat nechybí. Nedá se odhadnout. Neimponoval mně akorát britský přízvuk herců a hlavní hrdinka i ostatní postavy se přece jen vždy neřídili přísnou logikou. Film ji někdy až moc rád vypouštěl. Ve výsledku se jedná o zdařilý debut, který ve svém subžánru nabízí kvalitní pokoukáníčko. Škoda, že Kayla hraje v takových blbostech, jakými jsou Bludišťáci v análu. Má na lepší. 80%

    • 8.8.2015  10:45

    Přítomnost versus budoucnost. Anebo je to všechno jinak vzhledem k alternativním časovým liniím, v nichž dochází k nejzásadnějším změnám v životě Loua, Jacoba a Nicka? Jistě netřeba osvěžovat, co se událo v jedničce. Lou díky cestování v čase pohádkově zbohatl, ale jeho osud se brzy naplní. Poté, co byl střelen do choulostivých míst, je opět nutné cestovat v čase, aby k jeho vraždě nedošlo. Stará parta spojí síly a vířivkou, která je strojem času, se nedopatřením dostane do roku 2025, kde na ni čeká nejedno záludné překvapení. Každý může být v budoucnosti vrahem, který byl vyslán, aby změnil minulost (ano, na zmínku o Terminátorovi skutečně dojde) a ke všemu se trio setkává s Adamovým synem, o kterém neměli ani potuchy, i když původně hledali jeho tátu, který byl z vraždy hlavním podezřelým. Adam v podání Johna Cusacka se v pokračování objeví už jen na okamžik. Tvůrčí tým z jedničky nedostál změn. Na režijní sesli už poměrně zkušený Steve Pink, scénář opět dodal Josh Heald. A oba se zřejmě domluvili na tom, že pokračování musí být desetkrát střelenější a zamotanější, i když to z tohoto hlediska vychází lépe pro střelenou eventualitu na nejrůznější způsoby. Asi nejvíc překvapí, že dvojka je podstatně hardcore, než její podstatně invenčnější předchůdce. Zde se cílí na kozy, genitálie, pěkné slečny, na odkazy a citace nejrůznějších slavných i méně slavných filmů a songů, zvratky, gay sex ve zvrácené tv show a já nevím, co ještě, protože je toho poměrně dost. Vlastně celý film je takto sestaven. Dvojka je vlastně jen jakási šňůra, na které je navlečen humor všeho druhu, fekální nevyjímaje. A do toho se nezapomíná pátrat po vrahovi Lou. Tak jestli vám tyhle atributy k dobré komedii stačí, neměla by vám dvojka uniknout. Trio Rob Corddry, Craig Robinson a Clark Duke je vtipné a jejich humor je neokoukaný. Cestovat s nimi časem - rovná se humorná kravinka - jak se patří. 70%

    • 4.4.2016  22:08

    Máma Sára je hodná a sexy, otčím Brad je neplodný, zodpovědný a seriozní ňouma a biologický otec Dusty, pro rodinný život absolutně nepoužitelný, ovšem alfa samec, co přišel kdoví odkud, má mírně tajemnou minulost (čím se v minulosti živil, není příliš jasné), ale je odhodlaný vybojovat si svoji rodinu zpět. A nebude vždy používat fér údery. Zní to na úvod docela dobře, jenže film má před sebou dlouhou cestu, která trvá devadesát minut. A ujít tu cestu se nedaří optimálně. Volí se tedy gagy, které absenci zajímavější i vynalézavější zápletky nahrazují, ačkoliv nejsou z kategorie zázračných. Lze je rozdělit do tří kategorií - originálně jízlivé, vypointované a divné až občasně trapné. A bohužel, těch divných je největší množství. Funkční duo Wahlberg/Ferrell by si zasloužilo lepší film. Žvásty o rodinných hodnotách, i v jejich podání, jsou pořád jen žvásty o rodinných hodnotách. Film je tím dost nasáklý a působí to po chvíli natolik otravně, až si divák začne vypíchávat jen ty gagy, které do této kategorie nespadají. A dá se na nich nějakým způsobem zabavit. K těm kupříkladu patří pes nalezenec s legračním jménem, návštěva kliniky pro neplodné páry, sledování Ledového království, černý opravář v domě, co se zdrží na hodně dlouhou dobu, rodinná návštěva basketbalového zápasu. Zvláštní kapitolou jsou pak pikantní historky z milostného života Bradova šéfa, které leckomu mohou připadat i zábavné. Soupeření dvou nenadálých soků (v lásce?) jde v podstatě vniveč, neboť Sára je totiž plně přizpůsobena manželskému soužití s Bradem, které přišel Dusty jen narušit. Za svým manželem si bezvýhradně stojí a o svého ex neprojevuje žádný zvýšený (sexuální) zájem (jen na klinice se podivuje nad Dustyho vyvinutým pohlavním údem). A to je asi tak všechno. Film je naneštěstí poměrně nevýrazně natočený, je docela problém si z filmu něco zapamatovatelného vybavit po pár dnech. Z technického měřítka ale měl solidní profesionální zázemí, i když štědrý rozpočet je znát jen sporadicky. Do kina na komedie moc nechodím. O to méně na ty s rodinným zaměřením. Tuhle jsem zkusil, nelituji, ale ani nijak zvláště ji nedoporučuji. Vládne sympatickým hereckým duem, které má komediální elán a usilovně dojí z poloprázdného scénáře gagy, občas i nějakou tu "hlubší" myšlenku. Pochvalu zaslouží i ten, kdo si vzpomněl na Lindu Cardellini, u níž je celkem škoda, že je divákům známa hlavně z nepovedených Scooby-Doo dobrodružství. John Cena se zjeví až v závěru. Vyloženě oplzlých gagů je minimum, což je při Ferrellově výskytu dost zarážející. A konec není úplně ideálně řešen. No jo, co on tenhle film vlastně chtěl divákům sdělit? Vždyť neměl jasno skoro v ničem. Sean Anders se tentokrát nijak režijně nepřekonal, ještě hůře si vedl ve scénáři, na který přibral ještě další dva spolupachatele. Filmu hodně uškodila jeho rozpolcenost. Ve výsledku se nejedná o typickou rodinnou komedii, rozhodně ale ani o žádnou extra hrubozrnnou legrandu. A přece se najde něco, s čím si divák, zaměřený na (rodinný) humor, bude vědět rady. 60%

    • 12.4.2015  06:56
    TýTý 2014 (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Letos bez Novy, ale nikterak nově. Nejvíc se vždy těším na Šípovy kiksy. A dočkal jsem se i tentokrát. Zase to nezvládl. A obdivuji jeho brilantní angličtinu. Rok co rok to samé. Bez jiskry, bez prožitku. Uniformní podání, které měl Šíp efektně nabourávat břitkými bonmoty. To jsme se nasmáli. Ještě teď mně bolí bránice a z potlesku mě pálí dlaně. Má smysl vyjadřovat se k ubohé scéně a ještě ubožejší prezentaci na ní?! Píše se rok 2015 a ještě pořád se rozdávají divácké ceny, ale divák se musí rozplakat, jak otřesně uhozené to celé je. A kde jsou moje hlasy pro Penka za Zpěváka roku. kam se započítaly hlasy pro Wetlinskou za Hlasatelku roku a kde jsou moje hlasy pro Macuru za Baviče roku. Zase je to celé zmanipulované. Nova se distancovala a já bláhově uvěřil, že vyhraje někdo jiný, ale pochopitelně z dvaceti stále stejných provařených sereblit, nelze vytáhnout na světlo nějaký normální objev roku. I když pravda, přece jen se toho večera událo jedno překvápko. Moderátorská dvojice Kratochvílová a Šebrle nezískala "prestižní" cenu Objev roku, ale vyfoukl jim ji jakýsi kandrdas z ČT. Tomu já říkám pech. I když Gábince by tam slušel a Šebrle se na zprávaře hodí, asi jak já na Ramba. Scéna, kdy dojem, že Husák přestřihl pásku teprve předevčírem, je markantní a opravdu žalostná prezentace může jen a pouze fungovat jako dokonalý antipořad, ve kterém se ceny našly na smetišti a moderátor snad na něm bydlí. Tak asi takové bylo Týtý 2015. Hrozné! 0%

    • 16.2.2016  20:43
    U moře (2015)
    ****

    V zajetí vyhaslých (manželských) citů a vášní, (hotelového) voyeurismu, vlažné (manželské) erotiky a jedné manželské krize. Manželství Rolanda a Vanessy už trvá čtrnáct let, ale do idylického soužití má daleko. Jejich vztah skomírá. A vypadá to, že jsou spolu už jen ze zvyku. Divák nezná přesnou příčinu, proč pár žije jen vedle sebe. Pobyt v přímořském hotelu ve Francii ale leccos změní. Roland je neúspěšný spisovatel, který chodí každou chvíli do baru nasávat (inspiraci), sem tam napíše na papír pár řádků pro své nové literární dílo, ale většinu času (francouzsky) klábosí s obsluhou v baru. Jeho frustrace už je ale z nespokojeného manželství neúnosná. To jeho zádumčivá žena je mnohem vynalézavější při navazování nových přátelství. Do jejich života vstoupí místní manželský pár z vedlejšího apartmá, o kterém Vanessa už ví vše, co se intimního soužití týče. Dírou ve zdi totiž pravidelně sleduje jejich mrdačku. A co to v ní probudí? Chuť na mrdačku. Na mrdačku s manžílkem, případně i s novým kamarádíčkem od vedle. To je fuk. Za tímto účelem se Angelina Pittovka neváhá odhalit. Očima bude divák lovit její koziště, které si také urvalo ve filmu pěkný kus celuloidu. Brad Piťák ptáka neukáže, ale Angelina se líbí i ženám, tak je o erotiku tímto směrem postaráno. Mohli si zamrdat víc, to jo, ve filmu je místo toho k vidění jen odvážnější muchlovačka ve vaně. U páru jsem vypozoroval i nějakou tu zajímavost. Neměli žádné přátele z minulosti a Vanessa si potrpěla na neustále upravený vzhled. Dlouhé řasy, upravené vlasy, dokonalé líčení i po probuzení, outfit luxusní paničky, takže pro svého muže nechtěla vypadat tuctově. Znenadání v jejich vztahu nastal obrat. Spojila je díra ve zdi, u které se pravidelně střídali, aby se snad i něčemu (sexuálnímu) přiučili. Piťák s Pittovkou po deseti letech zase spolu před kamerou, ale ve zcela odlišném, komorně laděném a nekomerčním filmu, než kdysi poprvé na počátku jejich slavného vztahu. Film svým pojetím a psychologickou stavbou by se dal připodobnit k vyzrálejším dílům Romana Polanskeho. V každém případě obě herecké hvězdy hrají něco jiného, než na co je divák zvyklý. A ono bylo zajímavé sledovat jejich dvouhodinové snažení ve velmi pomalém a pocitovém filmu. Jen doufám, že se Angelina při psaní scénáře neinspirovala vlastním manželským soužitím s Bradem. Absolutní jistotu, že tomu tak nebylo, nemám. Niterně, intimně a zajímavě hloubavě pojatý film, kterému chybí o chloupek výraznější režijní rukopis. Ale režisérka Angelina to časem přivede k dokonalosti. Jinak by to snad ani nebyla ona, že jo. 80%

    • 16.5.2015  13:53
    Upgrade (TV pořad) (2015)
    odpad!

    A tak nám ten upgrade zdechl. Pohozená mršina leží před budovou tv Nova, až se jí ujme jeden zázračný scenárista, kterému přijde divné, že velká komerční televize nemá ve svém programu pořad o moderních technologiích. Urychleně se na tom něco musí změnit. Něco se splácne, to je jasné, ale dřív než se ten geniální nápad realizuje, je nutné zajistit zajímavého moderátora. Musí to být populární tvář, která je mladým lidem, jimž je pořad určen především, povědomá, ale její jméno jim patrně nic neřekne. TOMÁŠ MĚCHÁČEK. Ano, i banku můžete mít rádi, tak co bychom neměli mít rádi muže, který desetkrát i vícekrát za den s exotem Jeřábkem dává národu legrační formou tipy, jak změnit banku. Jenže pořad má natolik uhozený koncept i obsah, že jestliže jste v sobotu dopoledne po tahu, kdy se vysílá, tak se ani neobtěžujte vstávat. Nova objevila teprve nyní existenci smart phonu, tabletu a dalších běžných vymožeností dnešní doby. Podáváno je to takovým tím typicky hnusně hloupým a vtíravým přístupem k dané věci, kdy se počítá s tím, že divák je úplný blb a o přístroji nic neví. Takže to akorát nasere, znechutí a říká si to o vypnutí. Jedním z možných vrcholů každého vydání dílu je host ve studiu. Vidět Uršulu Klukovou házet oštěpem asi nechcete. Žádný strach, jedná se jen o herní simulaci hodu oštěpem. Obsah pořadu mně stačil k tomu, abych ho zhodnotil tak, že je to přitrouble dementní pořad, který se na divákovi dopouští DOWNGRADEingu. Měcháčka vrátit do reklamy, prosím. 0%

    • 11.4.2018  17:14

    Budu tvoje úpa nej kámoška - ve zdraví i v nemoci, až do tvého skonu. Další z nekonečné řady velice dramatických a smutných filmů o lidech stižených smrtelnou chorobou. A pacientka, která je v (pokro)čilém stádiu rakoviny a je vdaná, je tentokrát extra třída - např. uloví chlapáka a souloží kdesi na Větrné hůrce. Divák má své jisté, neb hrdin(k)a se jen málokdy dožije závěrečných titulek. Ne, nemá smysl řešit tuhle píčovinu, která kupodivu nefunguje ani ve svém primárním cíli - rozplakat diváka. Ne že by se dvě kámošky nesnažily. Toni Collette pro roli obětovala vlasy, amputace prsou už byla záležitostí maskérů, je fajn, že neztratila sexappeal a sexuální apetit, jinak by nebylo ani na co koukat. Drew Barrymore zpočátku má trochu druhořadý úděl, ovšem scénář jí nadělil těhotenství. Hodně laciný tah scenáře nechat jeden život zemřít a druhý zrodit vůbec nevycházel. Film je na drama plytký, komediální vsuvky jsou slaboučké, vše korunuje závěr s protivně rodící Drew. A rozbrečet se u toho? Tak to nedoporučuji. Budete si připadat divně, neb film si to nezaslouží. Catherine Hardwicke je režisérka, která neví, s čím ve filmu uspět. Tak nutí Toni Collette přehrávat, i tak jednoznačně převyšovala zbytek filmu, dělat z ní sexbombu, pak ji i její kámošku nesmyslně roudtripově poslat na vřesoviště a pak rovnou do hospicu. Filmy o umírajících lidech v důsledku vážné nemoci se musí umět. Je to téma omleté. A konkrétně tenhle film svůj příběh nemá dobře postavený, i když erektivní stav z Toni Collette není vyloučen, tedy před jejím oholením hlavy. Pokud je mně ale osud hlavní hrdinky "šumák" a z jejího příběhu nečiší žádné emoce, je vše (pocitově) ztraceno. 5/10

    • 11.8.2017  07:59

    Myslbek by se jistě zaradoval z toho, jak byl film sochán. Ovšem velikým myslitelům tenhle film vystavuje rovnou stopku. Pokud tedy rádi racionální stravu, protentokrát to nechte raději na filmu, co vám naservíruje. Nebude toho málo, zkuste hltat Hopkinse, zajímavě koncipované dialogy, posléze vás určitě příběh zaujme a vtáhne. Sešlo se zde totiž nebývale luxusní obsazení. Začnu Abbie Cornish, jejíž luxusní kůzlátka uvězněná v halence vydatně mečí, mečí na Jeffrey Deana Morgana, jejího kolegu agenta, který raději obětuje vlastní život po zjištění, že jim z jejich zajetí nepomohl, po hodině filmu bude zastávat těžkou fachu Colin Farrell, ten ale raději vraždí churavějící lidi. Ale největším tahákem i tahounem je charismatický Anthony Hopkins v roli geniálního psychotronika. To jsou přesně role pro něj. Zřejmě díky jeho produkci i účasti se podařilo udělat z filmu "áčkovější" záležitost. Důležité je, že všichni hrají s chutí. A na výsledku je to znát. Režijně je film vypiplaný. Afonso Poyart se rozhodl vsadit na efektní režijní vedení, podpořené příjemnou vizuální stránkou. A rating R se postaral o delikátní nechutnosti, s nimiž se neplýtvá, určitě nepřesahují víc, než je nezbytně nutné. A naprosto delikátní jsou psychotronické vize, v nichž probleskuje blízká budoucnost. A bylo neméně zajímavé sledovat, jaký zvrat bude v osudech postav bezprostředně následovat. Poměrně odvážné bylo proti sobě postavit dva geniální psychotroniky, jedním je Hopkins, to je klaďas, tím druhým je sériový vrah Farrell, a čekat, kdo z nich bude mít navrch. Celé to graduje, čekáte, že kůzlata Abbie Cornish zamečí, ovšem kozy předvede jiná herečka, tak alespoň něco z té bio farmy zavítalo, nechybí několik úmrtí i erudovaný výklad záhad z úst toho nejpovolanějšího. Film určitě připomene i jiné dávné kousky z kategorie thriller, jenže zde sehrává významnou roli mystično, které příběh hází do jiného diváckého světla. Jedná se o působivý a zajímavý napínák. A pokud přemýšlíte až příliš racionálně, tenhle thriller můžete s klidem vynechat. 8/10

    • 27.1.2017  07:17
    V pasti (2015)
    **

    Zaměnitelný a nepřekvapivý cákanec, v němž si krev musíte domyslet. Obsahem je jen minimum scén, které diváka proberou ze spánku spravedlivých. Film značně nudí. Agorafobie hlavní hrdinky a banda násilníků v jejím domě, to jsou aspekty, z nichž se dalo vytěžit relativně hodně. Jen to režijně rázně a řízně uchopit, že. Tohle ale neplatí pro režiséra Adama Schindlera, o kterého, alespoň doufám, už dlouho nezavadím. A pokud ano, musel by přijít s něčím oslnivým. Nejprve nastolil situaci, kdy do domu nebohé ženy vniknou tři zloději. No dobrá, ale jak to panu režisérovi trvalo, než se ve filmu něco stalo. Aby to pokazil ještě víc, nechal zemřít nadějně vyšinutého násilníka jako prvního, zbytek to už nevytrhl. Divák se ještě obeznámil s nějakou tou pastí v domě, která je nastražená pro takové případy. Opět nic v rámci žánru překvapivého. Na filmu je v mnohém znát, že se jej chopil začátečník, který nemá cit pro rytmus scén, napětí, gradaci. Poté, co se skupinka zlodějů ztenčí, začal film silně stagnovat. Brutálních scén je minimální množství, dojde k nim převážně v první třetině filmu, následně už se nic kloudně zajímavého nedělo. Herecké obsazení určitě nebylo nijak vrcholně špatné, námět sice je ohraný, ale i omletý příběh může zaujmout, je-li natočen svěže násilně a nápaditě. U tohoto home invasion si můžete po půl hodince zdřímnout a vůbec o nic nepřijdete. Budete plni sil na lepší násilnické zítřky v jiném a rozhodně lépe natočeném filmu. 4/10

    • 26.3.2016  16:23

    Na obřím digi péru zvaném Mega Dick. V kinech byla delší dobu poměrně nouze o dobrodružné námořnické eposy, díru přišel zaplátovat harcovník Ron Howard. Síly spojil s osvědčeným Chrisem Hemsworthem, jenž je ústřední postavou vyprávění, ačkoliv fascinující příběh o (ztroskotané) posádce velrybářské lodi Essex, vypráví po letech její nejmladší člen, a to přímo slavnému spisovateli Hermanu Melvillovi, který se zaujetím počíná psát první řádky svého slavného literárního díla - Moby Dick. Divák tak bude svědkem zrodu slavné knihy, respektive kterak se příběh velrybářů stal zdrojem inspirace do té doby podceňovaného autora. Po mnoha fascinujících scénách na moři, nasáklých CGI skrz naskrz, bylo ale postupem času jasné, že dvojka Howard & Hemsworth nenaváže na úspěch svého sportovního dramatu "Rivalové". Film v USA v podstatě propadl. Když se příběh přehoupl z vln oceánu na souš, přišla i podstatná změna stylu vyprávění. Změna k horšímu. Dobrodružný styl se prakticky z filmu vytratil, nástup hlásily podivné "psychedelické" až hardcore výjevy, co stejně podivně znázorňovaly utrpení a strádání námořníků ve stavu ztroskotání. Že už to nebylo nijak zábavné, avšak pro film svým způsobem přínosné, to už se jaksi z hlediska kompaktnosti a adekvátnosti scénáře neřešilo. Horší bylo, že už se nedostavila žádná epická scéna! Film zřejmě všechny vyplýtval ve svých předchozích skvělých dvou třetinách. Dojezd byl přinejmenším maličko nudnější. Spousta potenciálně dobrých scén se totiž vměstnala jen do úst Brendana Gleesona, který je sice detailně popsal, ale co z toho. Divák tak byl třeba připraven o kanibalistickou scénu, v níž je barvitě popisováno, jak zubožená posádka "hamala" jednoho (černého) ťuhýka ze svých řad. I když film má ke dvěma hodinám, v závěru už se začalo spěchat, což se podepsalo na celkově slabém vyznění několika stěžejních scén, k nimž patřilo i soudní líčení s přeživšími veliteli ztroskotané lodi, kteří byli vyšetřovací komisí nuceni lhát, aby nevyšlo najevo, že posádka byla zdecimována obří Bílou velrybou. Převážná část filmu je ale perfektní. Bez vydatného CGI se dnes už žádný pořádný blockbuster neobejde. Není tedy proč mít filmu za zlé, že množství scén na moři je plně digitálních, stejně tak konfrontace velrybářů s (digi) kytovci. Howard s kameramanem Anthony Dod Mantlem připravili fascinující porcí scén, ve kterých přírodní živly a obyvatele oceánu, nikdo hned tak nezkrotí a nepokoří. Je to nádherná podívaná, z níž si určitě vybavím skvělého Chrise Hemswortha, který hrál vyvinutým pérem, vyvinutým svalstvem i vyvinutým herectvím. Následovali ho i ostatní ze zajímavého hereckého ansámblu. Až na tu rozbředlou závěrečnou fázi filmu, je to film vládnoucí emocemi, pěknou kamerou, řemeslnou režií a plnokrevnými hereckými výkony. Snad jen pro pěstitele skalár je tenhle film určitým varováním, i z mírumilovné akvarijní rybičky lze mít za čas útočného Moby Dicka. 80%

    • 9.10.2015  10:27
    Vice (2015)
    ***

    Chudák Bruska Willis, v čem to zase hraje, posteskne si nejeden příznivce akčního harcovníka, když narazí na tohle scifi. Jeho režisérem je Brian A Miller, jenž točí levnější filmy se zapadajícími star, ale třeba s takovým Nickem Cagem ještě nespolupracoval. Nejsou to úplně nezajímavé počiny, ale vždycky se na nich najde něco, co příznivý dojem kazí. Tentokrát je to hlavně neoriginálnost, chybí objevné prvky, hodně z toho, co je v tomhle snímku, už bylo k vidění jinde a lépe. Ke všemu je zajímavý kontroverzní rozměr hned potlačen. Debilně béčkově koncipovaný a nedomyšlený závěr film degradoval. Opakování je matka moudrosti. Asi to je nejlepší možnost, jak k tomuto filmu divácky přistoupit. Blonďatá kráska Kelly o sobě neví, že je umělou bytostí, až do násilného incidentu, který spustí její vzpomínky. Je rezidentem kontroverzního komplexu Vice, v němž není nic zakázané. Stálá klientela si užívá nevázaných sexuálních radovánek a fantazií, ani vražda zde není zločinem. Vše je zde legální. Vždyť se jedná jen o roboty, co se dají i po zabití opravit. Město má s institucí dohodu, úlisný viceprezident a jeho pohůnci komplex dokonale zabezpečili. Ale chybička se vloudila. Kelly procitne a dává se na útěk, šéf vysílá přepadové komando, aby byl nežádoucí element odstraněn, milá blondýnka se spojí se svým stvořitelem a dozvídá se o sobě šokující pravdu (šokující byla pro ni, pro diváka ne). Když ve filmu dojde na přestřelku, komando svůj cíl nikdy nezasáhne. Prvek, kdy se robot cítí více člověkem než umělou inteligencí, už je stará vesta. Film je po zajímavě rozehraném úvodu oproštěn od kontroverzního pojetí. Zůstává standardně akčním snímkem, ve kterém má každý herec svůj prostor. Bruska je úplně nevýrazný záporák, Thomas Jane je zábavně nekonvenční detektiv s bujným hárem, co občas procedí vtipnou hlášku, objev Ambyr Childers je nejpůvabnější mezi hereckými akvizicemi. Neztratil se ani "béčkový" Johnathon Schaech coby pravá ruka Brusky a za zmínku stojí i Charlotte Kirk coby kamarádka Kelly, též robot. Film si netroufl na žádné bombastické akční scény. Nejčastěji se v něm střílí. Znáte to, tatatata. Převládal dojem, že se film odehrává na jednom plácku, nikoliv v rozlehlém městě a rozpočet byl utažený, i když z technického hlediska to bylo místy solidní. Příznivci béčkových počinů film zhlédnou hlavně kvůli Brusovi, který si v podobných opusech libuje, ale měl relativně kliku. Tohle sice nemělo žádný úchvatný inovativní a režijní rozměr, ale šlápanec do hovna, to taky nebyl. 60%

    • 19.2.2016  11:53
    Villmark 2 (2015)
    ***

    Německé "Hilfe" se zde ve psané formě objeví hned několikrát, přesto je to film norský a tak poněkud pošahaný jak Breivikova mysl. Hlavní je, že jsem po tomhle filmu zjistil, že mně norština zní. Tudíž jsem se ihned nechal zapsat do kurzů norského jazyka s Norou Fridrichovou, kde pravidelně u liščí nory procvičuji norská slovíčka a hledí na nás místní norek (hovorový výraz pro ožralu). Už umím říct plynně dvě celé věty. Na norskou kinematografii hledím s despektem, tenhle hororový kousek poněkud vylepšil můj postoj k ní, i když se do dalších filmů nehrnu. Tenhle horor to hraje dost na stísněnou atmosféru než na nějaké hutné a chutné gore, které má ve filmu nízké procento zastoupení, což je škoda vzhledem k průběhu děje. Severských lesů si divák tentokrát moc neužije, bloudění v nekonečném areálu bývalého sanatoria však rozhodně ano. To za války sloužilo k pokusům na pacientech, ale od konce sedmdesátých let je komplex uzavřen a určen ke zbourání. Do jeho prostor přijíždí na inspekci výzkumný tým, který na svoji práci nebude mít klid. V prostorách zchátralého komplexu je cosi velmi znepokojivého, co dá o sobě zanedlouho vědět. Tým na místě nachází podivínského správce, který ví o pohnuté minulosti areálu opravdu víc než dost. Správce Karl připomínal starší verzi Babiše. Dovedu si představit, že kdyby jednou přišel o svoje miliardy, tak takhle nějak bude vypadat, protože bude mít běžné starosti obyčejných smrtelníků. A tenhle Karl Babitsch (z filmu pochopíte, proč jsem to takhle napsal) nebyl zdaleka jedinou postavou, co obývala tyhle nehostinné prostory. To sami uvidíte, kdo všechno se tam ještě vyskytl. Námět skupinky v ohrožení je už klasika žánru. Nic nového, ani objevného, nepřináší zjištění, že se v sanatoriu děla za války zvěrstva, ani to, kdo je měl na svědomí. Tenhle horor v podstatě diváka, pokud jde o drastičnost, docela šetří. Asi největší slabinou je, že režisér to nenatočil dostatečně napínavě, přehledně a srozumitelně. Postavy nemají legrační jména - Frank (to byl muž), Live (to byla žena a zároveň vedoucí výpravy), Synne (to byla žena), Ole (byl muž) atd. Čekal jsem, že mně ta směšná jména budou připadat směšná, ale celkem normál. Poměrně horší, trochu i nechtěně směšné, bylo ale finále. Určitě se o něm nedá prohlásit, že bylo explozivní a napínavé. Film se rozjížděl postupně, rytmus i tempo měl solidně nastavené, i když nijak zběsile, objevily se i příjemné náznaky strašidelné atmosféry, situace, do níž se hrdinové dostali, se jevila bezvýchodná. Pracovalo se převážně s obehranými prvky, kterým se nepodařilo vtisknout nějaký zásadní inovativní rozměr. Pokud jde o úmrtí jednotlivých postav, nebyla stoprocentně přehledná. Nezřídka se stalo, že někdo náhle zmizel ze scény, ne nutně to znamenalo, že zemřel, ale zpětně jsem ztratil přehled, co se s tou kterou postavou vlastně stalo. Značné nejasnosti panovaly v postavách z dávné minulosti, u nichž nebylo srozumitelné, jakým způsobem tak dlouho přebývají v opuštěném sanatoriu, případně co jsou zač. Režisér svoji kůži nedal ale tak snadno, snažil se. Tak se taky diváci snažte u tohoto hororu vydržet a nevolat Chocholouška. Ten, pokud vím, nepocházel z Norska. Ale řečeno jeho slovním obratem: na norský horor se podívám jednou, maximálně dvakrát za deset let. Ale spíše to bude častěji. 60%

    • 29.9.2015  11:47
    Vybíjená (2015)
    ***

    Vybíjená hořkých vzpomínek na studijní léta prostřednictvím osudového maturitního srazu u jezera, k němuž došlo po čtvrt století. Síla přátelství Jeffa (Ondřej Sokol), Toma (Michal Suchánek) a Skippyho (Richard Genzer) neochabuje ani po tolika letech, co školní lavice vyměnili za advokátní kancelář, učitelskou katedru a gynekologickou ordinaci. Z jejich profesí, až na nestandardně probíhající porod, neuzříme nic. Jejich náplní do vypsaných pér i per však zůstává třídní krasavice Eva, kterou si k oltáři nakonec odvedl Jeff, který si ji hned po příchodu do třídy "zamluvil". Ostatní dva se na něj nezlobili (když tak jen to v sobě dusili), ačkoliv Jeff má atraktivní blondýnku už vedle sebe jen z decentní manželské povinnosti a vyčítá jí její neplatonickou náklonnost k jejich profesorovi ještě z dob studií. Tuto vzpomínku provází pěkně nasnímaná retrospektivní scéna s temnými hudebním tóny. Na Toma se Skippem nezbyla žádná žena, prakticky nechtějí nic řešit k lepšímu, vypadá to, že jsou se svým staromládeneckým životem tak nějak smířeni a už vůbec jim nevadí obývat zanedbané prostory zatuchlého baráku, kterému trefně říkají "doupě". Ještě že jsou na světě oškliví lidé. K nim se řadí nosatá spolužačka Hujerová, která si na svůj vzhled chodí stěžovat až k Nejvyššímu do kostela, ale je ráda, že ve třídě neplatí za nejošklivější. Prim totiž drží spolužačka s přezdívkou "Větev", která se školního srazu už nedožila, neb boj se svojí ošklivostí v mládí vzdala na dráze metra. Osudy pěti hrdinů vyprávění se znovu po letech spojí, občas se přidá vnitřní monolog, z jejich života bude divák sledovat ty nejzásadnější životní momenty a osudové okamžiky od studií až po současnost. Zralý rozum a cit nakonec zvítězí nad krásou a ošklivostí. Těžko říct, odkud čerpal inspiraci a nápady pro svůj román Michal Viewegh, podle něhož zkušený Petr Nikolaev natočil svůj ironizující film, v němž není příliš silný příběh ani pointa, ale sympatické herecké výkony, jimž se ta životní frustrace dá v pohodě věřit. Přece jen je však znát literární původ díla, který nedovoluje více proniknout do všední reality, a někdy tak činí dost naivně i méně impresivně. Film následně působí rozvlekle, zvláště když se až do konce střídá nepříliš optimistická přítomnost s relativně pozitivní minulostí. Divák je nucen extrémně se zaměřit na herce. Vzápětí mu výběr mladších představitelů nepřijde zrovna ideální, protože se mladší verze příliš nepodobají svým starším, ale jejich herectví je neokoukané. Modelka Linda Bartošová toho za film moc nenamluví, ale se Simonovou Krainovou si jsou podobné. Ano, tenhle film proslavila Krainová. V podstatě se nemluvilo o ničem jiném, než že zde hraje jednu z hlavních rolí. Mám-li její výkon srovnávat s výkonem vysloužilé modelky Herzigové a její kreace v Pohádkáři", je Krainová hotová Meryl Streep. A rozhodně by ji režiséři měli dále obsazovat. Mladí a méně známí herci ve filmu na sebe solidně upozornili. U Geni, Suchoše a Sokiše jsem vděčný, že ze sebe nedělali kašpárky a byli nezvykle umírnění. Takže vlastně fajn setkání. Akorát malý problém. Divačky-čtyřicátnice budou mít ze vzhledově bezchybné Krainovky mindrák, dříve optimističtí čtyřicátníci nepřijdou na jméno panu spisovateli i režisérovi, a my kritici, mimo jiné, oceníme zvláštní pojetí a rytmus filmu, dobovou retro výpravu, absenci internetu a smartphonu v současnosti, přehlédneme tradiční product placement a pokocháme se vteřinovým záběrem na ztopořené bradavky top modelky v rouše Simonině. Jak málo stačí ke štěstí. 60%

1 31 32 33 34 35 36 37 47 93 138 184