kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

77 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 9.11.2013  10:09
    Lady Gaga - Applause (hudební videoklip) (2013)
    *

    Lady Gaga si dala knockout. Navzdory názvu písničky to na potlesk rozhodně není. Její comeback bych si představoval jinak. Ne jako neposlouchatelný šrumec slitý v jednu nepřehlednou, nehudební masu, ve které se kdysi pohledná zpěvačka stále více hyzdí a má pocit neodolatelně dobré image. Interpretka zřejmě dosáhla bodu, kdy je přesvědčena o své tvůrčí neomylnosti. V jejím případě tak stačí se pouze vytasit s klipem, který není ničím nápaditý, ani zajímavý a fanoušci i neutrální diváci budou zírat. Jenže tentokrát ani nebylo na co. Písnička nezní, zpěvačka působí, jako kdyby zblbla a její image už je srovnatelná s Marilynem Mansonem, a to v ženském vydání. Zpěvačka by na sobě měla hodně rychle zapracovat, protože se jedná o nejslabší a nejtrapnější comeback, jakého jsem byl svědkem za poslední dobu. Opravdu nekvalitní hudební zážitek. 20%

    • 21.10.2015  15:59

    Je čas projet se vlakem z roku 2031, co nikde nestaví. No jo, ale dvě hodiny svištět mezi ledem a sněhem po zániku civilizace, není to trochu moc stereotypní?! Byla by to super jízda, kdyby si režisér udržel kvalitu svých nabízených služeb. Idea vměstnat zbytky lidské civilizace do super moderního vlaku je určitě zajímavá. Ke všemu je společnost rozdělena na spodinu a vrchnost. V posledním vagonu je špína, hlad a smrad, na opačném konci si smetánka užívá toho nejvyššího komfortu. Jen s tou zajímavou myšlenkou umět naložit. A to už je horší. Celé se to v podstatě smrskne na to, že se jednoho dne spodina vedená umolousaným hrdinou Curtisem vzbouří a probojovává si cestu k uzurpátorům, se kterými chce jednou provždy zúčtovat. Co na to divák? Střídavě se baví, oceňuje ojedinělou nápaditost i bizarnost jednotlivých scén i téměř comicsově stylizovaných postav, ale nelze si nevšimnout řady nedomyšleností, rušivá je i slabší triková stránka, na které je znát výrazná stopa českých trikových specialistů. To samé třeba platí i o výpravě, kterou má na svědomí Ondřej Nekvasil. Technicky moc film s nákladnými blockbustery soupeřit nemůže. Vlak i ledová krajina je nestydatě a okatě digitální, samotná jízda i její fyzikální vlastnosti jsou občas k smíchu, zvláště když stroji hrozí vykolejení, ale vždy to nějakým zázrakem a vůlí animátorů ustojí. Nemyslím si, že divák je v současnosti připraven dívat se na mrzké triky určené do mateřské školky. Shrnu to takhle: triky jsou otřesné. Na bitkách by se taky dalo notně zapracovat. Představte si, že povstalci mají sekery, ale mlátí s nimi své protivníky jak totální nemehla. Choreografie soubojů veškerá žádná, brutalita se také nekonala. Vše vyřešil jeden dlouhý a zcela stupidně komponovaný zpomalený záběr, ve kterém sekery dopadají kamsi do prázdna. Žádný záběr v hromadných soubojích nestál za moc. Ale pak je zde několik bitek jeden na jednoho. Ty už byly přece jen o něco lépe zvládnuté a výživnější a dojem o nějaké to procento vylepšily. Zábavně je na tom film relativně dobře do dvou třetin, následně začal prudce stagnovat. Od okamžiku, kdy se řady povstalců povážlivě ztenčily a dorazilo se na konec vlaku, respektive na jeho začátek, film hodně polevil. Ať se na mě Ed Harris nezlobí, ale jeho zlosyn v županu mě vůbec nebavil. Ostatní postavy měl ale film zajímavé. Chris Evans a jeho hrdina film táhl, než ovšem začal pronášet kecy o tom, jak ho hlad donutil jíst lidské maso. Tak tohle mohli ze scénáře vyškrtnout. Některé z postav opustí dějiště předčasně. Pozoruhodná je hlavně Tilda Swinton v roli ohavné ministryně, jejíž figura je ze všech nejvíce stylizovaná. S napětím se film moc nepřetrhl. To, že to nebyl moc strhující kousek, ale rozhodně být mohl, kdyby režisér za to uměl pořádně vzít, což uměl jen občas, zapříčinilo, že se divák zamyslel. A to se nemělo stát. Najednou se vyrojily otázky, zda 18 let nepřetržité jízdy po totálně zmrzlých kolejích, na které nikdo technicky nedohlíží, není totální nesmysl, nebo co třeba vlak pohání, nebo jestli lze vůbec přežívat desítky let v takto uzavřeném prostoru. Čím méně otázek si budete klást, tím si tuhle netradiční jízdu užijete. 60%

    • 26.1.2014  08:27

    Z hororového světa přišla šokující zpráva: Konec strašáků v polích? Tak to ani omylem! Na polní pych můžete z fleku zapomenout. Strašák si své teritorium hlídá zatraceně dobře. Zabít ho?! Vyloučeno! Skupinka mladých lidí pod vedením svého učitele přijíždí na prokletou farmu obestřenou dávnou legendou o vraždícím strašákovi, aby ho v rámci výročních oslav přemístila do centra dění festivalu. Neobejde se to však bez četného, středně krvavého řádění a naháněček na čerstvé maso, které právě dorazilo. Ohledně legendy se divákovi dostane jen kusé informace a ten se s tím bude muset nějak spokojit. Spojitost sice vede k rodině a dceři farmáře, která nově příchozí uvítá, ale extra vysvětlení z toho nevyplyne, proč po ní a její rodině tak vražedné monstrum dychtí. Když záhada, tak se vším všudy. Hvězdička Lacey Chabert v hlavní roli vzdáleně připomínala kdysi hororovou kolegyni Jennifer Love Hewitt, ze známějších herců se v roli učitele představil Robin Dunne, jehož výkon byl skvělý, ale nutno podotknout, že celé herecké osazenstvo hrálo s vervou. Dostávám se k samotnému provedení strašáka výtvarníky a trikovými specialisty. Je podstatný rozdíl mezi kanadským a českým strážcem polí. U toho evropského většinou funguje zažitá představa o nevzhledném otrhanci ve slamáku, kdežto ten kanadský je poněkud atypický, moc hrůzu nenahánějící a provedením trochu archaický. Žádný strach. I když se z něj strachy nepoděláte, tak to naštěstí není případ absurdně a legračně pojatého "Boogeymana" a na to, aby se ukázal v celé své kráse, není nutno čekat až do finální fáze filmu. Navíc má schopnost zabíjet jak ve dne, tak i v noci, což je velké plus. Zkrátka vraždící monstrum jsem čekal horší a i lepší, dopadlo to tak něco mezi tím. Televiznímu vzhledu je hodně podřízeno a jeho přičiněním film ztrácí na vizuální atraktivnosti, kterou při vší strašácké vůli zkrátka nemá. Jeho přednosti jsou jinde. Film se po několika málo minutách rozjede na plné obrátky, obětí je dost a pořád se něco děje. Také finální zúčtování je docela solidně odvedeno, ačkoliv bych přivítal o něco větší propracovanost stran naložení se zabijákem. Připomínku bych měl i k obětem, u kterých si lze jen stěží vybavit, jakým způsobem přišly o život. Globálně vzato, tenhle strašák svůj účel splnil. Hororový specialista a scenárista Sheldon Wilson, jehož tvorba se omezuje na televizní projekty, odvedl solidní horůrek. O náznak pokračování se nepokusil, u polnohospodářů si to (doufám) nerozhodil. A já si to pro změnu nechci rozházet u Strašáka. 80%

    • 15.2.2014  08:37
    Lehká jako dech (TV film) (2013)
    ***

    Téma bulímie a anorexie zpracované experimentální formou, která je pro režiséra Víta Olmera příznačná, ale ne vždy tak funkční, jak je zamýšleno. Marie je už ve třinácti zamindrákovaná z toho, že nemá proporce modelky. Především se svojí spolužačkou Simonou, která je její nej kamarádkou a současně značně pokročilou anorektičkou ze zbohatlické rodiny, neustále řeší svoje přebytečná kila a nezvladatelnou chuť k jídlu. A obě sní o dobývání přehlídkových mol, i když se tato motivace během netradičního vyprávění vytratí postupně do ztracena. Ve škole nepatří k právě oblíbeným, chlapec, který se jí líbí, je pro ni předem ztracený, a doma pro její trápení nemají pochopení anebo si problémy pubertální dívky raději ani nechtějí připouštět. Cesta k ideální váze vede přes odříkání jídla, tabletky na hubnutí a pravidelné zvracení. Na konci toho plahočení za ideální krásou a váhou může číhat kostlivec. Sociální náhled už režisérovi nejde s takovou lehkostí a přirozeností jako tomu bývalo v jeho dřívějších filmech. Pustil se tedy, jak je jeho dobrým zvykem, do experimentování se snovými a rádoby depkoidními pasážemi, kterým však v převážné většině schází funkčnost a nezapadají do kontinuity vypravěčského sledu, z níž často až nadbytečně vyčnívají. V režii měl Olmer jisté rezervy. Nejsem příznivcem naznačených scén a situací, které je nutno si domyslet, protože je režisér, zkrátka a dobře, neukáže. Podivná střihová skladba vyprávění vedla k roztříštěnosti příběhu, z něhož se stal sled (drastických) scén a tím občas docházelo i k určitému oslabení intenzity tématu a tím také k nižšímu diváckému komfortu. Zvláštní kapitolou bylo vykreslení rozdílného sociálního zázemí a prostředí obou dívek. Tuto protichůdnost se nepodařilo aplikovat tak, aby z ní vycházela uvěřitelnost, co do vztahu obou dívek. Luxusní interiér vily versus obyčejný byt sociálně slabší rodiny nepřinesl do vyprávění kýžený kontrast, i když to rozhodně byl zajímavý záměr. Vyplynulo však z toho, že jen těžko se dá věřit přátelství atraktivní a svým způsobem perfekcionistky s tuctovou, zakomplexovanou a introvertní nánou. Z dvojice dívek byla o něco sympatičtější a snad i lépe hrající představitelka přesvědčivě vyzáblé Simony se zajímavým jménem Marie- Luisa Purkrábková než po většinu času pro diváky málo sympatická Marie, kterou ztvárnil objev s neméně interesantním jménem Noemi Purnochová. Olmer si ke své televizní spolupráci přizval své osvědčené herecké oblíbence ze svých předchozích filmů, mezi nimiž nechybí jeho manželka Simona Chytrová, kterou tentokrát zajímavě obsadil do role ambiciozní a po všech směrech náročné Simoniny mámy, v rolích Maruščiných rodičů se objevuje dobrácky tolerantní popelář Milan Šimáček a přesvědčivě afektovaná Martina "četařka Babinčáková" Adamcová. Téma rozhodně chválím. Je znát, že scénář psala žena, stejně jako je znát, že tohle téma Olmerovi není až tak blízké. Oproti jeho posledním výtvorům je znát zlepšení, i když se do své staré formy už asi nikdy nevrátí. Mnoha scénám nechyběl originální přístup a obsahovaly režisérův typický osobitý rukopis. Ne všechno se ale povedlo s maximální přesvědčivostí. 60%

    • 17.4.2013  07:02
    Lesní duch (2013)
    *****

    Na zákeřného lesního ducha jedině s motorovou pilou. Tímto hororovým remakem nebudou nejspíše v prvé řadě nadšeni ochránci životního prostředí. A ještě méně bude nadšený hajný spravující les, do kterého mu vtrhl režisér Fede Alvarez se svým štábem, protože bude muset nahlásit určité nepřístojnosti, které se děly po dobu jeho nepřítomnosti v revíru. A nebylo jich zrovna málo. Rachot motorové pily rušil klid lesních zvířátek, dívka znásilněná stromy v lese, v chatce neustále povyk a křik a na závěr lesní porost zkropil příval krvavého deště. Všude rambajs a krvavý svinčík, ze kterého se bude zdejší les ještě hodně dlouho vzpamatovávat. Může to být tak i s divákem. Oproti Raimiho hravé verzi s komediálními prvky vychází Alvarezova verze přímočařeji, a je pojata, jako hutný a plnokrevný horor, který sice není tak ultra strašidelný, jak hlásí propagace filmu, ale má velmi specificky dusnou a hodně originální atmosféru a velmi často u mě převažoval pocit, že se Alvarez přes třicet let starou klasikou pouze volně inspiroval (i přes spolupráci na scénáři se samotným Raimim), a nikoliv že ji otrocky kopíroval bez invenčních proklamací, jak tomu často bývá v pojetí předělávek režijních kolegů. Film rychle plyne, herci jsou přesní, dokonce jsem Lou Taylor Pucciho v jeho "osmdesátkové" image nějakou dobu nemohl poznat, krve je dostatek, ale přece jen interakce mezi postavami a pekelnou knihou byla poněkud nedostatečná, občas film působil, i přes dobré technické zázemí, mírně zastarale (možná to byl záměr) a mohl být klidně delší, když už se šlo na něho do kina, ve kterém rychle uteče. Když už se však ani takový bombastický horor zdejším uživatelům nelíbí na červená čísla, tak pak už opravdu nevím, co by zabodovalo naplno. Hlavně, že protlačí do červených čísel filmy, které nikdo neviděl a pravděpodobně nikdo neuvidí, respektive propadáky, na které se nedá dívat ani při nejlepší vůli. Na závěr si myslím, že až se les vzpamatuje po tomhle drsném hororovém nájezdu, tak dojde i na volný remake Lesního ducha 2, ale je otázkou, jestli myslivecká komora filmařům další natáčení povolí. A všem dobré a strašidelné zážitky v kině při sledování tohoto pekelně vydařeného horůrku. Mé hodnocení: 100%

    • 7.12.2015  15:55

    Christian Pitre, to je parfém, módní značka, nebo chlap? Ne, je to ženská, zatraceně sexy ženská! A v tomhle trash filmu se ohání pěstičkami, brokovnicí a zabijáckými instinkty. Oděna v latexovém outfitu, jak jinak, že. Samotná herečka funguje jako dokonalá reklama na ženský sexappeal. A co film? S ním už to tak žhavé není, ale vidět se rozhodně dá, zvláště pokud jste odepsali krále braku Roberta Rodrigueze, jste tolerantní k cikánské menšině a nevadí vám perníček oloupaný z chaloupky pana Mad Maxe. Autor comicsů Henry Saine se pustil i do režírování, přičemž to nedopadlo katastrofou. S nízkým rozpočtem se pustil do postapo příběhu, v němž v popředí stojí dvojice lovců odměn. Kráska Mary Death a sympaticky drsný Drifter. Jejich lásce brání maličkost, kterou jakmile dokončí, mohou se věnovat sexuálním radovánkám. Nejdříve ale musí zlikvidovat válečnicky naladěný (motorizovaný) gang cikánů, pochytat pár vlivných kravaťáků, na něž je vypsána odměna a odstranit šéfku Rady Devíti, která je ve skutečnosti proradnou mrchou. Každý jde z nějakého důvodu ústřední dvojce po krku. A jak jistě tušíte, střety s nimi se neobejdou bez přestřelek a pořádného gore, což je na filmu to nejlepší. Zdecimování lidského těla je zde prováděno grandiózně. Ostudu nedělají ani akční pasáže. Sice je neprovází vybroušený střih, ale dají se hodnotit kladně. Navrch je doprovází krvavost. Naopak fiaskem končily výpravné pasáže. Scéna s Badland, což je krajina postižená velkou radiací a radioaktivním spadem, jsem trochu trpěl. Je to určitě nejhorší pasáž filmu. Krajina je znázorněna příšernou animací, na bombastické nebo působivé ztvárnění nebyly finanční prostředky. V podstatě ten nápad ani nijak zásadně neovlivnil děj, jen pokazil režijní dojem. Saine si vše vyžehil dobře nastaveným akčním závěrem, kdy se koná i dostaveníčko s Kristannou Loken, na které se vizážisté pomstili, když jí udělali na hlavě účes o dvou velkých natáčkách. Byla to asi pomsta za Terminátora, kterého kdysi rovněž v záporné roli naháněla. Jen pro srovnání, tehdy byste nad ní mastili půl filmu, dnes byste raději šli mastit karty. Christian Pitre, na to chlapsky znějící jméno si opravdu nezvyknu, je baba na mrdačku. Každá scéna bez ní je úplně bez energie, a to se Matthew Marsden vydal drsnější cestou akčního hrdiny, aby zaujal, ale tenhle film prostě patřil ženským vnadám. Jo, co se s nimi stalo, to vám nepovím, herečka údajně ukončila svoji kariéru. A solidně disponovaný režijní debut nenašel následovníka v podobě pokračování. I Henry Saine dal režii vale. Asi zkusím na oba vypsat odměnu a přinutit je k hraní a režírování, když jim to tak pěkně šlo. 70%

    • 6.10.2015  12:58
    Little Mix - Change Your Life (hudební videoklip) (2013)
    **

    V čase X-blábolů se i obyč holky neztratí. Koukám, koukám, ale tahle čtyřka pipek nemá nic, co by pořádně oslnilo. Škaredé, dětské, sám bych se propadl hanbou, kdybych žmoulal nad nimi pyj. Nezbývá než je zhodnotit hudebně. No, srát na ně (hm, zajímavá praktika), tedy míněno, že se poslech jejich songů nedoporučuje. Z těch písniček na mě nic nejde. Jak to nejsou interpretky, co mají kroužek ze rtů, tak mě to nebaví. Ovšem sám velký Simon Cowell mně nakázal, abych jim dal šanci. Jemu se to řekne, ten se nechává uspokojovat pořád, ale co my, vybíravci, kteří nechceme slečny průměrné. Dobrá, já to s nimi prubnu. I když jsou ještě ve vývinu. Hudební díry s nimi absolvovat nehodlám, k jejich dírám se nedostanu, zkouším normální poslech. Dívčí seskupení pár písniček, co stojí za poslech i vidět je v klipové podobě, má. Tahle má nanicovatý klip o jejich cestě za slávou. Kolik už takových klipů existuje, že. Holčiny pozbývají charisma, tudíž X-kundor nemají. Písnička pro ostudu není. S lepším klipem by její melodičnost vynikla. Holky, jak se o vás říká, že jste mimořádné, tak nejste. Běžný hudební průměr, plus vlezdoprdelkování stupidní soutěži, která vám rozevřela nohy. 40%

    • 7.8.2015  09:16

    Zvětralý comeback Kurta Russella. Loupežníci přes umění bez patřičné režijní úrovně. Když jim nestačí krást vzácné obrazy, mají spadeno na unikát - Gutenbergovu bibli. Každý ve zlodějské partě má svoji nepostradatelnou přezdívku s nezbytnou popiskou u jejich postavy. Naprosto ohrané a ve filmech stokrát použité. Režisér si musel připadat, že objevil poševní vchod. Přezdívky nejsou do češtiny přeloženy vtipně a nápaditě, takže se u nich nepobavíte. Snad zaberou hlášky, kterými film překypuje podle vzoru spřízněných filmů, ale jen o procentu z nich se dá prohlásit, že na diváka alespoň trochu zabírají. Problémem filmu je, že je zhusta trapný a podprůměrně natočený. Tolik by se chtěl rovnat kvalitním heist movies s "gajričiovským" syndromem, ale s neznámým a nenápaditým režisérem Jonathanem Sobolem na to nemá a není to v jeho provedení dost cool. V popředí stojí lupič Crunch, odsouzený zloděj uměleckých děl, veterán ve svém oboru, který po návratu z vězení dá opětně dohromady svoji starou zlodějskou partu, navrch přibere nováčka Jay Baruchela, kterého by si do party nevzal ani pes Fido, kdyby chtěl provést krádež ostatků Lassie z galerie Vaňkovka. Prostě Baruchel je katastrofální debilit, který v jedné scéně hraje dokonce nadbytečnou (nebylo jasné proč) dvojroli(!). Schéma všech podobných filmů je zachováno - relativně originální plán loupeže, jak oblbnout bezpečnostní systém a ostrahu, jak dokonale vyšplouchnout podvratný článek v partě, nejméně jedna povinná závěrečná pointa, kterou divák nesmí odhalit a taky neodhalí. Dohromady nic, co byste neviděli jinde a lépe. Kurt Russell je za sympaťáka, Matt Dillon za chladnokrevnou svini. Film zásadně drží jeho herecké obsazení. Russell a spol. spolehlivě loupou vtipný perníček, aby dojem trochu pozvedli. Jen díky nim se to daří. Režijní vedení pozbývá atraktivnost a nedokáže zařídit s dobrou hereckou partou nezapomenutelnou loupež. V tomhle ohledu jsem měl dojem, že "zlodějským" filmům cinká umíráček. 40%

    • 14.9.2015  10:59
    Lovci bájných relikvií (TV film) (2013)
    odpad!

    Dobrodružství pro ty, co se rádi nechávají mučit levnou a nechtěně směšnou televizní produkcí, ve které, pokud jde o kvalitu, nevychází vůbec nic. Story o bájném zrcadle, které plní při pohledu do něj nejskrytější lidské tužby, vychází z jakési neznámé comicsové předlohy. Nijak zvlášť se netoužím s ní konfrontovat, neb autor musí být vynikající piča. Už jen to zcela vážné propojení prastaré legendy s pohádkami, je opravdu opus stupidum. Nechybí zmínka o Popelčině (skleněném) střevíčku, vlkovi z pohádky o Karkulce, projdeme kolem chaloupky sedmi trpaslíků. Archeologové Flynnovi, kteří tvoří manželský pár, mají dva syny, jimž věnovali odkaz svého celoživotního poslání "chránit vzácné relikvie a nepoužít je", který se aktivuje v případě, že by se s nimi něco stalo. A po jedné akci v Thajsku se skutečně pohřešují. Táta zařve na pořád, sexy máma (padesátiletá Michelle Forbes je stále mrdatelná) je unesena bohatým a proradným rodinným přítelem (důstojně i rádoby zlověstně se tvářící Victor Garber), který zatoužil po moci. Jejich synové, Paxton a Tripp, kteří do té doby neměli tušení, jaké poslání mají jejich rodiče, se musí spojit se sexy kamarádkou a současně asistentkou jejich rodičů, se kterou podniknou výpravu za čtyřmi úlomky mocného zrcadla. Asi nemusím moc popisovat, jak vypadají a jaké podřadné kvality mají jednotlivé akční scény. Je jich jen hrstka. Všeho všudy dvě až tři bitky s nohsledy, které vede vnadná asiatka (Kira Clavell a její střídání provokativních outfitů je jedním z mála plus filmu) ve službách boháče. Speciálních efektů je ještě méně. Nejvíc se jich nahromadí v závěrečné sekvenci, ve které kouzelné zrcadlo ožije. Triky jsou mimořádně podřadně vyvedeny. Většina dialogů je neposlouchatelných, ani se mně nechce vypisovat, jaké perly padají, ale když nic jiného, alespoň se u nich pobavíte na účet hloupých tvůrců. Film je stupiditou hodně nasáklý. Nepříjemně blbému dojmu nezabránili ani herci. Největší a nejznámější lákadlo z osazenstva, Alexa Vega, působí znuděně a nesympaticky. Zbytek herců se v podstatě podřídil blbému scénáři a režii. Záblesky nápaditosti jsou postupně zabíjeny tunou nesmyslů a blábolů. Film samozřejmě pokukuje po slavných vzorech z řad dobrodružných filmů. Nejvíce připomíná hybridního křížence Lovců pokladů a Honby za diamantem. Jenže by bylo mnohem lepší, kdyby si přiznal, že pracuje s odpadním materiálem z těchto dobrodružných filmů. Palné zbraně nahradily kuše. Kamera není nejhorší. Třeba možná tohle někdo ocení. Já ne. 0%

    • 13.8.2013  09:33

    Až příliš cudně a jednotvárně pojaté životopisné drama o pornohvězdě s tragickým osudem. Linda Lovelace dosáhla vrcholu v zavrhované branži plné podivných existencí. Stala se slavnou pro svoji schopnost hluboké felace, podle níž byl pojmenovaný i její jediný a nejznámější pornosnímek "Hluboké hrdlo", který se stal nejvýdělečnějším ve své historii. Film staví na okaté Amandě Seyfried, na jejích (odhalených) prsách a také na postavách kolem ní. Od problémového manžela Chucka, až přes piroteskní figurky z porno branže, mladého Hugh Hefnera a konče jejími úzkoprsími rodiči. Film se postupně stává mírně nepřehledným, když nedodržuje osu časové chronologie a přeskakuje od jedné životní události ke druhé, aby se pak vrátil zase na začátek. Ne vše úplně uspokojivě zakončí, něco si divák musí i domyslet, a když už s tím je srozuměn, tak film mu teprve ukáže, jak události probíhaly, a to na mně působilo natahovaně, když bylo zřejmé, že si Lindin manžel na ní vybíjí svoji frustraci. Objevily se také přehmaty kolem Lindina věku, protože v roce 1970, kdy se film začíná odehrávat, by jí muselo být 24 let a nikoliv 21 let! K postavě, kterou Amanda Seyfried hraje můžou být výtky v tom ohledu, že na pihovaté holce nic tak extra sexy není, a kdo ví, proč se stala tak populární. V sedmdesátých letech však bylo měřítko krásy jinde a koneckonců vzhled nebyl to, co jí proslavilo. Co se však odpustit nedá je plné oproštění filmu od jakékoliv explicitnosti. Linda zase neměla tak mimořádně pestrý a zajímavý životní příběh a nějaký peprný záběr by film jen okořenil. Na druhé zhlédnutí film bude působit sterilně, a bez pořádné pikantérie i nudně. Pro dobrý výkon Amandy Seyfried a spol., věrné zachycení atmosféry sedmdesátých let, a několik působivých scén, se film vyplatí vidět, ale na to, že to bylo o životě pornohvězdy, která později paradoxně proti pornografii bojovala, je to nevzrušivé. Mé hodnocení: 60%

    • 19.3.2015  06:35
    Lásky čas (2013)
    ***

    Jak najít ženu svého srdce prostřednictvím výjimečného daru, jakým je cestování v čase. A v podstatě nesejde na tom, že vám do vínku nebyl nadělen atraktivní zevnějšek. Ryšavý Tim (téměř) sbalí krásky Margot Robbie a Rachel McAdams. Tim se narodil do správné rodiny, která by nebyla ničím tak výjimečná, kdyby její příslušníci mužského pohlaví neměli schopnost cestovat v čase, což již po několik generací úspěšně tají před svými ženskými protějšky. Timovi o této schopnosti poví jednoho dne jeho otec, který sám pak onemocní na rakovinu. Do budoucnosti se v tomto případě cestovat nedá a ani nelze ovlivnit chod historických dějin, ale tohle cestování spočívá v tom, že se Tim může vrátit do jakéhokoliv okamžiku ve svém životě a podle potřeby ho změnit, aniž by si této změny kdokoliv všiml. Nejdříve využije této schopnosti k navázání kontaktu s děvčaty. U jedné mu to nevyjde, druhá už bude trefa do černého. Film to není zrovna atraktivní formou natočený. Efekt cestování v čase je mimořádně triviálně pojat. Dotyčný vyhledá tmavší místo v místnosti, nejlépe se za tímto účelem hodí skříň, zavře oči, zatne pěsti a šup...ocitá se v minulosti. Zde pak první polovinu filmu dobývá srdce Rachel McAdams, když mu to nevyšlo s Margot Robbie. Milostné Timovi peripetie sice nedosahují ani neobsahují nijak zvláště extrovní zápletku, ale jsou poměrně zábavné a vtipné. To filmu vydrží přibližně do poloviny přetažené stopáže. Druhá polovina na jednoduchý příběh rezignuje a následně počne roubovat složité zákonitosti cestování v čase a možný negativní dopad na jeho aktéra. Projevuje se to tím, že od druhé půlky už film není zdaleka tak odlehčený, jak byl předtím a pozvolna se ponořuje do závažnějších problémů, které mají Timovi blízcí. Sestra má za partnera násilníka, otec umírá na rakovinu a do toho má Tim možnost zabodovat na druhý pokus u Robbie Margot. A i když je atraktivnější, přece jen zůstane s Rachel McAdams, které stylisté dali blbý účes a asexuální vzhled. Divačky si nepošmáknou ani na hlavním představiteli, který je evidentní chybou castingu. Málo známý zrzek Domhnall Gleeson spolehlivě odradí a film s ním nedosáhne kýženého romantického efektu, kterého se vlivem nepříliš organizovaného scénáře postupně (k vlastní škodě) zbavuje. Na svědomí ho má Richard Curtis, který tentokrát propojil romantiku s vděčným tématem cestování v čase, které ale ve své režii ničím výrazně neobohatil. Maskéři pak zapomněli na proces stárnutí a všechny postavy v průběhu let vypadají stále stejně. Můžete zapomenout i na trikové sekvence, s nimiž film vůbec nepočítá a režie je místy hodně fádní a příběh po hodině začal stagnovat a upadat. Přesto je v něm obsaženo nejvíce dojemných momentů, jak už dlouho v žádném filmu nebylo. Ty jsou podbarveny příjemnou hudbou i songy, např. Nick Cave. Ta lidskost boduje v největší míře. Najednou si uvědomíte, že to vůbec není film o cestování v čase, ale o síle lidského bytí a poznání. Film táhnou herci ve vedlejších rolích, jmenovitě Margot Robbie a charismatický Bill Nighy. Přeji vám hodně přemýšlivý filmový zážitek. 60%

    • 16.11.2013  19:33

    Zapletli se se špatným mexikáncem. Mačeta nežertuje, Mačeta nekouří a Mačeta nemá Tweeter. Pobral však nějakou tu dávku šarmu nebot mu krásné ženy padají k nohám, ale jeho soulož si vychutnáte jen s nasazením 3D brýlí (to není můj výplod, tenhle titulek se ve filmu fakt objeví). Jaká to hana když mu připisují zabití jeho milované agentky Sartany a on jen o jeho dlouhý vlas unikne jisté oprátce díky zásahu prezidenta. Na oplátku musí pro vládu vykonat službičku. A sice zlikvidovat nebezpečného revolucionáře Marcose Mendeze. Celá věc se má ale jinak a Mačeta Cortéz se zamotá do nebezpečných plánů šíleného milionáře a obchodníka se zbraněmi Voze Luthera. Vodotrysk absurdních scén může začít tryskat. A bude to pořádná porce, kterou kina dlouho nezažila a nějakou dobu nezažijí. Robert Rodriguez film natočil jako poctu béčkově pokleslým filmům sedmdesátých let. To však nezasvěcení nepochopí a triky i jednání postav jim budou připadat zcela naivní, ačkoliv jde o jasný úmysl odvázaného tvůrce, který si film opatřil hudbou, nasnímal, přidal námět a vše završil produkcí, aby měl film pod svojí úplnou kontrolou. Občas se Rodriguezovy jeho neposedné "dítko" kontrole vymkne a je z toho čisté ad absurdum. I přes záměrnou nepovedenost bych vytknul nezvládnutí některých bitek a to určitě v úmyslu nebylo. Ani choreografie nebyla nejlepší. Oproti předchozímu dílu přibylo velké množství usekaných končetin a hlav. Na film se dá zírat jako na snůšku opravdových wtf momentů a sexy outfitů ženských postav, kterých se vyrojilo také velké množství. Mrcha Amber Heard, dominantní mrcha Sofia Vergara a její ozbrojené kočičky mezi nimiž lze spatřit režisérovu oblíbenkyni Alexa Vegu, která vyrostla do krásy. Nechybí přehlídka zabijáků mezi nimiž je nejvýraznější ten s přezdívkou "Chameleon" beroucí na sebe podoby různých lidí bez ohledu na pohlaví. Přeměnu absolvuje např. Cuba Gooding a to rovnou v Lady Gagu a ta zase v dalšího herce jehož jméno neprozradím. Smysl postavy jsem však tak docela nepochopil. A nepochopitelných šíleností má film nepočítaně, ale čekal jsem větší mišmaš. Ono to bylo celkem přehledně natočeno i vyprávěno. Rozhodně to však není film pro každého diváka a "pošmáknou" si hlavně ti, kteří mají smysl pro absurdní nadsázku. Drsný Mačeta v podání Dannyho Treja moc souvětí ze sebe nevysouká, ale s mačetou se ohání brilantně a Mel Gibson v roli šílence mně na film přišel až tak nějak megahvězdný, abych vše co předvedl bral tak, jak to zamýšlel tvůrce a tedy maximálně béčkově. A jméno Charlie Sheen v titulkách nehledejte. Známý bouřivák se vrátil ke svému občanskému jménu Carlos Estevez. Když to srovnám s předchozím dílem je tenhle svižnější, odvázanější a podle mě i lepší i když je trochu potlačen "wau" efekt. Ve filmu nechybí trailer na fiktivní (není však vyloučeno, že k jeho natočení v budoucnu dojde) pokračování nazvané "Mačeta zabíjí ve vesmíru". Nepochybně to bude absurdita na druhou. Věz milý diváku, že tenhle mexikánec se prostě nedá zabít vůbec nikde. Mé hodnocení: 80%

    • 17.8.2013  08:57
    Machři 2 (2013)
    ***

    Nevtipnější a nejoriginálnější komedie anebo jeden velký trapas, co se za poslední dobu vyskytl v kinech? Rozhodně od každého trochu, ale pěkně popořádku. Stará dobrá parta se vrací v plné sestavě a chybí pouze Rob Schneider. Lenny (Adam Sandler) je stále tím zastydlím pubescentem, jak jsme ho znali, jeho žena (Salma Hayek) vypadá po třech dětech stále k světu a nebrání se čtvrtému, i když je Lenny opačného názoru. Vedle toho chce oplatit velkému školnímu tyranovi (Steve Austin) ponižování, které kdysi musel snášet a hlavně chce se svými kámoši uspořádat párty ve stylu osmdesátých let. U jeho kámošů je to poměrně beze změn. Stojí snad jen za zmínku, že Marcus (David Spade) se po letech dozvěděl, že je "novopečeným" tátou urostlého a nevychovaného výrostka a Eric (Kevin James) se naučil kombinovanou "atrakci" zvanou "krkokýchopšouk" a nemusím snad rozvádět o co se jedná. A všichni svorně bydlí ve svém rodném zapadákově. A nesmím opomenout místní klan univerzitního bratrstva vedeného grázlíkem Taylorem Lautnerem, který jde dost proti svému typu, a byl ve své kreaci překvapující a zábavný. Vtipů je přehršel, od těch originálních až po naprosté trapnosti, které dokonce v rámci svého universa ani příliš nefungovaly. Hned zkraje močící los, co si oblíbí dětskou hračku, a pak mužatka na aerobiku, stará láska ze školy, co nerezaví, Marcusova jízda v pneumatice, Salma Hayek a Maria Bello jako "prototypy" žen v domácnosti, Nick Swordson jako řidič školního autobusu a jeho různorodě vtipné kreace absolutního trotla, Shaquille O´Neal jako rozšafný policista, Steve Austin a jeho krásná přítelkyně April Rose, Steve Buscemi jako instruktor autoškoly, Aly Michalka v bikinách, Allen Covert jako hipík učitel, Milo Ventimiglia, kterého málokdo z diváků identifikuje, a tak bych mohl pokračovat až do nekonečna, a ještě by se sem nevešly ani Lennyho narážky na vzhled vlastních dětí a jeho úvaha, jak být až do smrti nedospělý. Pro diváky znalé Sandlerových komedií je to pěkný odvaz. Jeho kámoši si s ním tady zablbli opravdu do sytosti a Dennis Dugan je vedl poměrně spolehlivě ve své režii, ale pro ty, kteří Sandlerovy eskapády v lásce nemají, bude tahle komedie hotové peklo, kterému bez milosti napálí nejnižší známky. Neviděl bych to tak zle. Můžná filmu chyběl ještě větší odvaz a výraznější tvořivost zápletky, protože než se dostaneme na závěrečnou párty, tak film v podstatě nemá žádnou dějovou linii. Takže pokud se chcete v kině pobavit, nemám sice nejlepší doporučení, ale od komedie se Sandlerem, je přece bláhové čekat něco na decentní úrovni. A víte co? Já se s "Machry 2" vcelku nevkusně pobavil. Mé hodnocení: 60%

    • 13.7.2013  21:55
    Madonna: The MDNA Tour (koncert) (2013)
    ***

    Lákalo to a velice, ale nakonec to zůstalo za očekáváním. Madonna sice řádí jako za mlada, i když už dávno překročila padesátku, ale v honbě být stylová a hlavně kontroverzní, je už trochu nudná. Show měla několik svých vrcholů, ale do varu mě ani jeden z nich nedostal. A trochu málo organizovaný sled, a to nejen hudebních čísel. Madonna nezpívala nijak excelentně, ale ani nijak příšerně, jak se o ní říká. Nejvíce se dá ocenit nápaditost, jakou do svého koncertu dostala. Pro mě spíše zklamání také v tom, jak byla sama zpěvačka nesympatická. 60%

    • 13.4.2014  01:18
    Mafiánovi (2013)
    ***

    Taková normální (mafiánská) rodinka, co je před svým okolím bezvadně utajená zásluhou FBI, ale také díky své mimořádné schopnosti integrovat se. Mimořádný film za tím však nehledejte a to ani když na vás z titulek jukne Martin Scorsese, který film produkčně zaštítil. Bývalý mafiánský boss přijíždí se svojí rodinou na francouzský venkov. Už ani neví po kolikáté byl nucen změnit své působiště, jméno a profesi. Vždyt kromě odklízení a zahrabávání mrtvol, v čemž má bohatou praxi, toho ani dohromady moc neumí. Na krku má pozvolna odkvétající a energickou manželku s níž má dvě děti ve studentském věku. Dcera zdědila horkokrevnost pravděpodobně po svých rodičích zatímco syn dává před násilím přednost diplomatičtějším metodám. Právoplatným členem rodiny je také jejich pes. V tátovi Giovannim čas od času vzkýpí krev a jeho sousedé by se měli mít na pozoru nebo budou čichat k fialkám ze spodu. Ačkoliv si do jisté míry zakládá na přizpůsobování se svému okolí tím, že se vydává za usedlého spisovatele, tak není vyloučeno, že vlivem jeho nevyzpytatelnosti si časem zadělá na potíže. A těch vskutku nemá málo. Mezi "svými" je považován za prachsprostého udavače, který byl pro vzornou spolupráci umístěn i se svojí rodinou do programu na ochranu svědků.Je však jen otázkou času, kdy si ho jeho minulost najde. Film nelze nikam jednoznačně a uspokojivě zařadit. Nejblíže má k černé komedii s mini prvky parodie, ale ani tam si nejsem jistý, protože tolik vtipu zase nepobral, ačkoliv se brutalitkám nevyhýbá. Nejvíc mně štvaly dějové propady filmu, kterých bylo až moc. Nebylo vyjímkou, že film selhával v elementární logice, no tedy budiž, ale on se ani příliš neobtěžoval s přílišným objasněním událostí, které předcházely osudu skrývané rodiny. Pozadí těchto událostí bylo odkryto velmi mlhavě, bez nějakého většího zaujetí a spíše comicsovou formou, než aby se to celé dalo brát vážně. Ostatně dlouhou dobu si nijak výsostně nevedl film režírovaný Lucem Bessonem ani v jiném ohledu a poměrně banální děj vyzdvihlo až závěrečné finále s několika působivými scénami. Film se nečekaně pustil i do serioznějšího pojednání a jedním z nich byl i jakýsi neformální pokus o srovnání dvou odlišných kultur: decentní francouzské s konzumní americkou. Vzhledem k tomu, že to zabralo jen jeden úsek filmu a pak už se o to ani nezavadilo, tak to na myšlenkovou jednoduchost filmu nemělo pražádný vliv a tolik to divácky neobstálo, zvláště, když na celý problém bylo pohlíženo poněkud buransky. Ale i Besson má své myšlenkově náročnější dny. No výjma tohoto už do větších ambicí nezacílil. Film je to trochu upachtěný a až do zmíněného finále poměrně bez silných momentů. Dilema, jestli fandit nebo nefandit mafiánské rodině, co má na svědomí desítky obětí, už si každý divák bude muset vyřešit sám a nebude to vůbec jednoduché, to hlásím předem. Robert De Niro a spol, a zvláště on předvádí zkušeně x-tou variaci na stárnoucího mafiána, a poměrně spolehlivou variaci. V tomhle filmu si navíc tak trochu zabilancoval, když navštívil místní kino sál ve kterém dávali Scorseseho "Mafiány", což byl jeden z těch originálních nápadů, kterých zase tolik ve filmu nebylo. I přes strhující finále a mělký děj, který mu předchází, lze po vzoru hlavní postavy z filmu prohlásit: "kurva, tohle nebyl extra film, ale zabavit se u něj dalo". Mé hodnocení: 60%

    • 24.4.2014  15:30
    Majk Spirit & Celeste Buckingham: I Was Wrong (hudební videoklip) (2013)
    odpad!

    Blbý song se dá zapít jenom (Majkem) špiritusem. A ten nepotřebuje reklamu jako dva produkty známých značek, které se tady (kdo ví proč) objeví. Smrtící spojení Majk Spirit & Celeste Buckingham vyprodukovalo absolutně odpadní hudbu. Maník v bělostné a rozepnuté košili jde a hoperskými gesty dává najevo svoji uměleckou nadřazenost a rádoby invenci, kterou dodává hudebnímu stylu, který by se bez něj obešel a ještě by byl rád, že má od takových "umělců" pokoj. Tohle je čisté kurvení hudebního stylu ve kterém nehudebník Majk Spirit nemá co nabídnout a už vůbec ne čím hudebně ohromit. Pokud se holedbá, jak je jeho hudba moderní a zřejmě i určitým mezníkem, tak bych chtěl mít jeho sebevědomí. Při poslechu jeho hudby mladý posluchač dostane to, co už ve světě neplatí ani za standard a písničku si taky dovedu odmluvit a nepotřebuji na to výpomoc Celeste Buckingham. Ta ještě chtěla písničku zvrátit do poslouchatelné polohy, ale místo toho přišla jakási asexuální poloha ve vaně a tentokrát se na ni nedalo ani moc koukat, protože jí to opravdu vyjímečně neslušelo. Na netvůrčího pitomce v rozevláté košili, co rapuje ve slovenštině tak hrozně, že je lepší poslouchat skučet vítr, se opravdu dívat nehodlám. Klip nestojí za moc. Nebarevný, což je obrazová forma, kterou neshledávám atraktivní. Zpomalené záběry byly úplně zbytečné a písnička v kombinaci dvou jazyků, je něco naprosto nevkusného. Song o ničem. Oba interpreti jeden horší než druhý. Vůbec bych to nenazýval hudbou. Antihudba - to je přesný termín toho, co jsem viděl a slyšel. Pane Dušička alias Majk Spirite opravdu lituji ty, kteří si koupí nebo vypálí vaši hudbu. Musejí být hodně zoufalí. Mé hodnocení: 0%

    • 5.5.2013  13:10
    Mama (2013)
    **

    Jsi moje máááááááma, moje máma, kterou mám nade vše rád, ale moc strašidelnosti a originality si nepobrala. Dvě malé holčičky nám tak trochu po pěti letech (!) strávených v lesní chatce zdivočely poté, co jejich tatík zvolil dobrovolný odchod z tohoto světa odkrouhnutím se z pistole. A dvě siroty byly svěřeny do péče jeho bratrovi, který z nich má radost, a jeho potetované manželce s tvrdým rockovým "páčem" by taky nevadily, kdyby si ovšem z lesa nepřivedly strašlivě žárlivou mámu. Je úžasné, jak tenhle film strašil bídně, naivně, přihlouple a v podstatě byl zcela nestrašidelný. Nezpůsobil mně jediný úlek. Prostě nic. V tomto ohledu se filmu mimořádně nevedlo. Nechci to svádět na zadek Jessicy Chastain, jehož civěním na něj jsem byl velmi často zaneprázdněn, ale lekačky a strašení byly v tomhle horůrku trapas. Trikaři se u kreatury zjevně inspirovali Erbenem, Švankmajerem a dokonce i klasickou scénou s létajícími příšeramp ze Švandy dudáka. Smál jsem se také, že bratry ztvárnil jeden a ten samý herec. Finále také žádná velká bomba. Obstojnou fazonu měla pouze vizuální stránka, také pád ze schodů byl vydařený a Jessica Chastain, která ačkoliv předvedla jen běžný herecký standard, tak se na ni dobře koukalo a film táhla. Nebýt její účasti, tak by možná byl propad ještě větší. Vše totiž už působilo okoukaně a tudíž neoriginálně. Tenhle hororový jogurt je tak řídký, že by v něm lžička opravdu nestála. Zkrátka horůrek, co je založený na ubohém strašení, s absencí gore, není žádný horor, ale přitroublá pohádka. 40%

    • 22.9.2015  18:08
    Maturita (2013)
    *

    Jestli se při vyřčení slova "maturita" orosíte, nejste v tom sami. Nyní už se orosíte, když někde náhodou narazíte na tenhle film, který v jistém ohledu připomíná následovníka filmu Gympl. Až na malý, ale dost podstatný rozdíl. Tenhle film je jako z jiné galaxie. Ne náhodou je v něm vidět UFO a nic na tom nemění fakt, že Tomáš Houška je autorem knižní předlohy Gympl. Sám by ale nutně potřeboval složit maturitu ze scenáristiky a režie. Sympaticky anarchistický přístup k dané látce je asi tím největším pozitivem. Téma ukradených maturitních otázek, snaha nabourání se do serveru ministerstva školství, ještě dává relativní smysl. Zbytek filmu smysl nedává. Nejsem si jistý, jestli tvůrce chtěl být takhle špatný úmyslně, ale dochází mně, že v tom šoku, jaký mně přivodil svým odstrašujícím dílem, je to tvůrce, který se na bizarní tvůrčí přístup jen vymlouvá, aby zakryl svoji totální neschopnost. Jeho výsledné dílo nemá žádný smysluplný tvar, přeskakuje z jedné wtf scény do druhé a nedrží pohromadě. Humor, jaký nám někdejší pedagog předkládá, jsem nazval "Houškův humor". Ano Troška má svůj humor, co by ho neměl Houška. Tenhle humor postrádá cokoliv humorného, a tedy cokoliv spojitelného s písmenem H. Např. sofistikované Horníčkovy hovory H, rovnou můžete vyloučit. Výjimku tvoří pouze slova Hovno a Hovadina. Nejvíce se těchto "Háček" nahromadilo v závěru, kdy jdou gymnazisté ke zkoušce z dospělosti, která probíhá naprosto unikátně a nikdy nic podobného už nikde, v žádném jiném filmu neuvidíte. Decentně vymaštěná a totálně promiskuitní studující barbína kupí jeden Hovadský Hlod za druhým, jiný student si vytahuje maturitní otázku s číslem dvě, načež se zaraduje, že odmaturoval s dvojkou, další student žádá mobilem o nápovědu svého geniálního kamaráda a šeptá při tom tak, že by i Smetana slyšel svoji Hubičku atd. Jak jsem zmínil výše, to, co se dělo při zkouškách, to hraničilo se šaškecem (slangový výraz pro blázinec). Tomu všemu přihlížel ministr školství, který působil zfetovaným dojmem. Zřejmě snaha o autenticitu zachytit politika poněkud z jiného úhlu osobnosti. Potvrdit záměr nedokážu. Opět mám dojem, že to tak tvůrce ani nezamýšlel. Apropó, scény z ministerstva byly to nejhorší, co jsem viděl. Tři vrcholně obludné ženy v kanceláři, z toho dvě měly slovenský přízvuk, každá scéna byla jak kopnutí koněm. Sice jsem jím nikdy nebyl kopnut, dovedu si představit, jak to bolí. Našly se i světlé body. Obsazení studentů bylo v pohodě. V popředí hvězdička Michaela Doubravová, barbína Karin Krausová, génius přes vynálezy Tomáš Polák, co sestrojil domácího robota a další neznámá omladina, která si určitě zasloužila lepší film. Jenže jim nebylo přáno. Erotika žádná, i když ji film sliboval, jediná šukací scéna je zrežírována tak, jak už ji nikdy neuvidíte. Opakovaný záběr na podprsenku létající vzduchem a třesoucí se nábytek. Další scény neměly o nic lepší pojetí, včetně bizarních i zvrácených představ, které napadají studenty i kantory. Filmu to samozřejmě nijak neprospělo a jen ho to tlačilo stále níž. Film ani nelahodí oku. Produkčně v něm má své otylé prstíky Magnusek. Jestli jste viděli jakýkoliv jeho film, tenhle z něj převzal řadu prvků, jako třeba obyčejný vizuál, nesnesitelně amatérské výkony dospělých herců, nebo třeba ryzím amatérstvím zapáchající režii. Režie to nebyla, ale jak jinak to nazvat, že. Nedovedu si představit, že Houška má odvahu někoho na svých filmových kempech poučovat o režii. Dám mu jednu radu. Přestaň režírovat a psát scénáře, za katedrou jsi méně nebezpečný. Možná... 20%

    • 8.8.2013  10:05
    Metro (2013)
    **

    Katastrofálně katastrofický film po rusky. V Moskvě vlivem spodních vod zkolabovalo metro. Prostory jsou zaplaveny. Rozhostila se panika. Hrstka lidí z vagonu mezi nimiž je táta s malou dcerou, kterého podvádí jeho atraktivní žena, shodou okolností je zde i její nový nabíječ, astmatička, agilní mladík, sociálně slabá žena a hodný tlouštík, se vydávají na pochod chodbou metra, aby zase spatřili slunce nad Moskvou. K charakterům postav nelze divácky přilnout. Jsou dost přehrávaně zahrané, působí nablble a navrch se chovají idiotsky, ale pár vyjímek se našlo a mezi dvěma soky v lásce to pořádně nevraživě jiskřilo. Sošná Světlana Chodčenkova, jejíž půvabů si všimli i v Hollywoodu a která oslnila ve Wolverinovi, je tady v role nevěrnice dost upozaděná a už ne tak prvoplánově sexy a tudíž se ani kvůli ní nevyplatí oprášit znalosti ruského jazyka. Podle mě ztvárnila svůj charakter dost nudně. Od technického zpracování nešlo čekat zázraky a hlavně vizuál je na slušné úrovni. Ve více jak dvouhodinovém filmu jsem však hodně postrádal nějaké bombastické scény a větší vyhrocení nastalé situace. To se nekonalo a film plyne vlažným tempem, kdy střídá nudu s několika napínavějšími momenty. Konec v ničem nepřekvapil. Film bych výrazně zkrátil, protože nejednou jsem pocítil výrazné přepálení stopáže. Tvůrci zřejmě nevěděli kdy skončit. Film se vám bude líbit pokud neodsuzujete ruštinu a nemáte přehnané nároky na katastrofické filmy.Tenhle daná kritéria pro takové snímky podle mě příliš uspokojivě nesplnil. Zajímavé pro mě bylo, že se i v současném Rusku se oslovují jménem a příjmením. Doufám, že američané v blízké době nebudou usilovat o remake. Oni jsou v důsledku nedostatku námětů schopní všeho. Mé hodnocení: 40%

    • 18.9.2014  10:54
    Miley Cyrus: Adore You (hudební videoklip) (2013)
    ***

    Je to den ode dne ošklivější, klip od klipu kontroverznější a do sex symbolu to má daleko. Co to je? Miley Cyrus. Do ranku jejích kontroverzních klipů přibyl další, ve kterém pod dekou masturbuje. Však měli cenzoři na pilno, aby klip uvedli do přijatelné podoby, ale jeho vysílání stejně neprošlo. Ono tam sice není nic vidět, ale znáte prudérní Ameriku. Viděli tam zkrátka lascivní pózy a pohyby od mladé provokatérky a bylo po zábavě. Klip sám o sobě slibuje víc než nakonec dostojí. Válející se Miley v posteli bez make-upu asi nikoho moc nevytrhne, a tak každý podle zvěstí čekal, kde tam bude ona inkriminovaná masturbace. Ať se na mě páni cenzoři nezlobí, ale pokud to takhle půjde dál, tak už můžou rovnou zakázat jakýkoliv náznak erotiky v hudebních klipech, protože tohle byla pořádná slabota. Klip působí intimně, ale jinak, než si mnozí vysvětlují. Miley se vyznává ze své sexuality a vztahu k ní, ale činí tak poměrně neurážejícím způsobem, tedy příliš obscénní to zase až tak není, ačkoliv jde o úhel pohledu. Na upoutání pozornosti to možná stačí, ale stejně tak rychle se to dá zapomenout. Rozhodně to tam Miley nesluší, jestli jí to někdy slušelo, tak už je to hodně dávno, a co si zkrátila vlasy, je sice hudebně zajímavější, ale vizuálně je strašná. Komorní klip je zase doplněním jejího hudebního posunu a výrazu v něm. Pop rock už ji zkrátka nebaví dělat. Když zrovna netvoří s hip hopery, tak si dává válendu v posteli. Konstelace klipu s posazením písničky je dobrá volba, ale Miley se přece jen lépe daří, když její provokativní pohnutky nejsou tolik v popředí a mrskne si nějakou co-operaci s tvrdým hoperským jádrem. On ten klip je trochu na usnutí. Mé hodnocení: 60%

    • 22.11.2013  07:58
    Miley Cyrus: We Can't Stop (hudební videoklip) (2013)
    ***

    Miley gone bad! Její tatík Billy Ray Cyrus šediví a jeho dcerunka nádherně vyplazuje jazyk, je posedlá svým vlastním tělem a absolutně má všechno v paži. Co se dala dohromady s kontroverzními rappery Wiz Khalifa a Juicy J, tak to s ní jde jenom (hudebně) k lepšímu. Vše začalo změnou image, kdy se z poprockové dívčiny, najednou přeřadilo na kmotru niggaz stylu s krátkým účesem a od té doby jsou její klipy lehce perverzní, pobuřující, provokativní až zhýralé. V director´s cut verzi klipu už nenechává nic náhodě a jasně dává najevo, jakým hudebním směrem se bude její kariéra nadále ubírat. Vypadá to, že dříve hodná, a pro někoho trapná Miley "Hanna Montana", je s definitivní platností pryč a máme tady rebelku, která svým dalším klipem, po značně kontroverzní trojici songů "Wrecking Ball", "23" a nyní "We Can´t Stop", opravdu nehodlá zastavit a nic ji nezabrzdí. Jsem moc zvědavý, s čím hodlá přijít příště. A kolikrát ještě vyplázne jazyk. V tom jediném to zatím začalo stagnovat. Hudebně i obrazově jsou její klipy z poslední doby zajímavé.Tenhle postrádá zralou provokaci. 60%

    • 27.9.2013  13:41
    Miley Cyrus: Wrecking Ball (hudební videoklip) (2013)
    *****

    Miley šla do toho naplno. Se změnou její image přichází také provokace. Už to není holčička Hanna Montana, ale mladá a odhodlaná žena, která se nebojí pro účely klipu se svléci. Písnička s názvem "Wrecking Ball" není vůbec od věci a ukazuje, jakou cestou se bude její kariéra zřejmě ubírat, anebo to byl jen výstřelek, který její fanoušky mírně rozhodí. Miley se však nahá pohupuje na zavěšené demoliční kouli poměrně nonšalantně a ukazuje v tílku a kalhotkách svoji postavu. Písnička u mě taky zabodovala. Je melodická a má grády. Miley se mně nejdříve nelíbila, když jsem ji viděl před časem s krátkými vlasy, dokonce mnozí její novou image odsoudili jako propadák, ale v tomto klipu je sexy. Celý klip je excelentní. 100%

    • 6.9.2013  20:00

    S karavanem k prasknutí naditým drogami je cesta ke kýžené odměně poněkud krkolomná. David (Jason Sudeikis) se sice živý jako drogový dealer, ale je to v podstatě milý chlapík. Jednoho dne ho však okradou a on se tak octne ve velmi svízelné situaci. Svému šéfovi (Ed Helms) dluží velké peníze a má jen dvě možnosti na vybranou: bud skončí jako potrava pro kosatku, kterou jeho nadřízený chová v obřím akváriu, nebo přiveze z Mexika zásilku marihuany. David samozřejmě nerad kývne na to druhé, ovšem chápe, že pro celníky by sám byl hodně podezřelý, a tak se rozhodne celou situaci vyřešit poměrně netypicky. Přemluví svoji sousedku a profesionální striptérku Rose (Jennifer Aniston), aby se vydávala za jeho ženu, sežene dva falešné potomky a společně jako Millerovi vyráží pro zboží. Na místě ale David pochopí, že mu šéf neřekl celou pravdu. V karavanu je hulení výrazně víc, než bylo v plánu, jeho původní majitelé ho chtějí zpátky a na cestě domů také narazí na pár nepříjemných překvapení, at už jde o setkání s trošku neobvyklým strážcem zákona, vlezlou rodinou na výletě nebo nevyzpytatelnou tarantulí. A sežraní kosatkou by možná David uvítal víc, než tyhle patálie. Vtipů je poměrně na tak dlouhý film méně, než by se slušelo. A povětšinou fungovaly, rozuměj dalo se jim zasmát, hlavně díky trefnému hereckému obsazení, které film táhlo jednoznačně kupředu i v rozvleklejších scénách, mezi něž patřila opětovná setkání s neodbytnou rodinkou. Hustší výskyt přisprostlých gagů a narážek asi každého diváka nenadchne, ale je nutné smířit se s tím, že tvořily nejméně 60% filmu, ale jen některé z nich byly zapamatovatelné. Jednou z nejpamětihodnějších scén filmu je improvizační striptýzové číslo Rose v rámci vykoupení života před nebezpečným mexickým překupníkem drog. Obsazení Jennifer Aniston se ukázalo, jako dobrý tah o to víc, když herečka disponuje šarmem a tělem bohyně. Sice se nemohu zbavit dojmu, že se režisér Rawson Marshall Thurber držel zkrátka ve svém režijním vedení, které vyznívalo občas až moc fádně a spolu s vysoce předvídatelným závěrem filmu, kodrcavým tempem, a již zmíněným nižším výskytem scén, co uvíznou v paměti, tahle vcelku originální komedie trpí rychlou eskalací z divákovy hlavy, ačkoliv pobavit se u ní rozhodně dá. Bavili se i její protagonisté, jak dokazují na zkažených záběrech, které následují bezprostředně po skončení filmu. Je tedy jen na vás na kolik vás tenhle trip komediálně "zhulí". Mé hodnocení: 70%

    • 13.5.2013  10:25

    Extrémní divák, pro něhož porušování tabu komediálním způsobem je ideální variantou, se zatetelí blahem a (inteligentní) divák puritán si odfrkne a pro jistotu si nasadí neprodyšné a velmi sterilní filmové rukavice a pryč od tohoto díla zkázy. Sled obhroublých skečů (dá-li se to tak nazvat) se známými herci je pro něj opusem stupidum a já mu to nehodlám vyvracet, protože jsem také nenašel hlubší smysl v ději a nechal jsem to na filmu, jak mě bude bavit. Zpočátku se sympatická dvojka pubertálních týpků uvedla dobře a hledání neexistujícího filmu s názvem Movie 43 dostalo ihned bizarní rozměr. Narazili na netu na videa, ve kterých má Hugh Jackman koule pod krkem, Halle Berry si zahraje oblíbenou hru "Vadí nevadí?" s nečekaným skóre plastických operací a natrefíme také na rychlo seznamku v comicsovém stylu, kterou ze všeho předvedeného považuji za nejslabší. Děj se pochopitelně nedrží vůbec žádných vypravěčských kritérií a zcela neorganizovaně a nesmyslně skáče od jednoho k druhému a nedá pokoj ani po závěrečných titulcích, kdy to ještě rozbalí v bizarní povídce Elizabeth Banks s Joshem Duhamelem a kresleným kocourem Beezelem, a to byla taky trefa. Film měl slabší rozjezd a zlepšoval se postupně. Nakonec se ukázalo, že vymyšlený film zřejmě není jen výplodem fantazie a děj to, jak jinak, posune do extrémního vyvrcholení. Od jednotlivých krátkých "povídek" ani nečekejte pointu, někde jako by je a někde citelně chybí. Dobrý Terence Howard v působivém basketbalovém zápase z padesátých let podceněných "negrů" s bílými borci je jedním z těch relativně slušných příběhů a také řada dalších dobrých herců v perfektní režii známých i méně známých režisérů. Všechno zrovna nebylo na pochvalu, také povídka z obchodu s Rory Culkinem a Emmou Stone byla dost bez nápadu. Rušivá byla nízká dotaženost příběhů.Takže, vyjma asi tří mini příběhů, většina pobavila a nic jiného bych za snůškou bizarností od producenta Petera Farrellyho, který si v nich vždy liboval, nelze hledat. Zkrátka brát nebo nechat být. A mimochodem dost originální. Za sebe jsem čekal extrémnější nářez, když už to tady je tak zbytečně strháno. Neumíte se bavit. 60%

    • 28.2.2014  15:17

    Z Města z kostí až k divákovi cestička jako mlat. Nemusí se po ní nadšeně projít léty bručounovitý a zbrunátnělý kritik, ale divák má cestu otevřenou. Pohledná Clary jednoho dne zjistí, že vidí symboly a osoby, které nikdo jiný nevidí. A že se kolem ní zkrátka dějí divné věci. Vše má spojitost s její matkou, která před ní tají, že Clary má jisté nadpřirozené schopnosti pro něž si ji vyhlédli "Lovci stínů", kteří urputně bojují proti démonům. Jejich nadvládu má zpečetit mocný Pohár o něhož usiluje vůdce smečky démonů Valentine. A Claryina matka navíc nevysvětlitelně zmizí. Clary se vydává do tajemného spolku sídlícího v Institutu ve kterém přebývá už jen pouhá hrstka těch, kteří svůj život obětovali boji proti krutým démonům. Dívka se přidá na jejich stranu a divák spolu s ní postupně zjistí, že do Města z kostí nahlédneme jen okrajově a jedná se v podstatě o jakési pohřebiště, do celé záležitosti se vloží vlkodlaci a upíři, vytvoří se nejasný milostný mnohoúhelník a fetiš kožených bund a metrosexuálů dostane nový a sympatický rozměr. A ke všemu jsou na to třeba víc jak dvě hodiny. Vše probíhá v rychlém tempu a klidových pasáží je tady minimum. Jestli někdo čeká primitivní romanci ve stylu Twilight ságy, které bude věnována většina stopáže, tak bude hrubě zklamán. Nazval bych to spíše milostnými peripetiemi s opravdu jen droboučkým romantickým zákleskem ze kterého žádná velká láska až za pověstný hrob nepramení, ale abych to objasnil, musel bych opravdu hodně spoilerovat a potencionální divák by byl ochuzen o řadu zásadních odhalení na která v příběhu dojde. Jen zamrzí, že příběh naznačil určitou (hodně překvapivou) sexuální orientaci jednoho z hrdinů, ale už se k tomuto motivu v ději dále nevrátil s nějakým detailnějším vyjádřením či stanoviskem. Je možné, že se to více objasní v následném pokračování. Film, jak už jsem zmínil, má od začátku solidní až strhující tempo. Lily Collins si po půl hodině vezme na sebe takový outfit, že pojem" vypadlé bulvy" není jen slovní obrat. Pokud Hollywood bude někomu ležet v příštích letech u nohou, tak je to právě tahle prcina. I ostatní role jsou obsazeny hodně dobře. Jamie Campbel Bower se svým "donjuanským" kukučem si získá nejednu fanynku a objev Jemima West (až na drobné váčky pod očima), jako bojovnice Isabelle zase pro změnu ukazuje v čem tkví ženská síla a sex-appeal. V záporné roli zaujme uhrančivý Jonathan Rhys Meyers, který dokazuje, že není jen reklamním panákem na luxusní parfémy. Když už je řeč o reklamě, tak v některých záběrech má Lily Collins vlasy splihlé a jako "zázrakem" o jeden záběr dál, má účes jako reklamu na vlasový kondicionér. Film je po technické stránce velmi zdatně natočený a je doslova napěchovaný digi triky vysoké kvality. Zkušený avšak režijně nevyrovnaný Harald Zwart byl poněkud zvláštní volbou, ale obavy se rychle rozplynuly nad smrští, která od úvodních minut bičuje plátno. Souboje s upíry nebo vlkodlaky byly hodně dobrým ozvláštněním a mohlo jich být klidně víc. Film má poměrně složitou dějovou strukturu a je zhola nemožné odvyprávět jeho obsah tak, aby se neprozradilo víc, než je nezbytně nutné. Nevím, jak vyznívá román Cassandry Clare (zvláštní shoda v křestním jméně hlavní hrdinky) podle něhož je film natočen, ale za sebe můžu prohlásit, že filmová podoba je velmi stylová a obrazově požitkářsky vypiplaná. Totéž platí o kostýmech, kdy jen málo postav není oděno do stylové kožené bundičky. Úsměvně pak působí scéna ve které jsou maskovaní "civilové"(tak se jim ve filmu říká) představující chlápky v nejlepších letech povoláni do akce a promění se z jakýchsi motorkářů na vlkodlaky. I řada (většinou originálních nápadů a replik má své "durchy". Jsme tak svědky prohlášení, že Bach svojí hudbou bojoval proti démonům a ti ho z duše nenávidí. Repliky typu "já nejsem odbarvený blondák, ale to je moje přirozená barva" nebo " mentor léta nevyšel z Institutu - asi má agorafobii", jsou opravdu nesmrtelné perly. Srovnání s Twilight ságou se určitě nabízí, ale zkrátím to. Film ji v některých scénách vystavuje decentně vztyčený prostředník a znalci si tyto scény určitě odhalí sami. Na rozdíl od pověstné upíří ságy tohle spolehlivě vtáhne do děje. Důležitou složkou je i soundtrack nabízející zběsilou instrumentální směs až po fláky s rockovým zabarvením. Film však do placu vrhne i mnoho motivů a motivací a na jeden film se to nedalo vše s úspěchem pojmout. Zákonitě tak některé skvělé nápady nedostanou takový prostor, jak by si zasloužily. Je-li cílovou skupinou náctiletý divák, tak zajisté dostal, co chtěl. Ve filmu je akce, spád, originalita a vynikající schopnost na dvě hodiny zabavit. Chystal jsem se, že konečně zhlédnu film pro pamětníky "Mrdka přes kokotí hnízdo", ale opět to odkládám. Nechci ještě umělecky chcípnout. Mé hodnocení: 100%

    • 10.12.2013  11:15

    Těžko odhadovat, kam by film směřoval, kdyby mu byla dopřána delší stopáž. Jimmy Kimmel z pozice showmana se rád vyžívá, když se celebrity, a že jich je tady pěkná řádka, dostanou do situací, kdy si ze sebe tropí legraci nebo se postaví čelem k tomu, když si z nich někdo utahuje, případně je uráží. Jeho show, ve které celebrity na kameru čtou urážlivé výroky z tweeteru na jejich adresu, je v tomhle ohledu peprnější a pikantnější. Tady lze být spokojený především s výskytem známých herců, kteří se v rovině parodie pitvoří v parodii na vše možné, která nedává příliš smysl, a v podstatě ani prostor zaujat více, než na pár vteřin, než se ta "ulítlá" a neorganizovaná směsice přežene. Anebo ještě jinak: Andrew Fisher alias Jimmy Kimmel není až tak zkušený režisér a už vůbec ne dobrý herec, aby na cca sedmiminutové ploše dokázal natočit mimořádně zábavnou krátkometrážní parodii na katastrofické filmy říznutou hororem i comicsem, a já nevím čím vším ještě, a ještě chtít po něm, aby byl vtipný, dal tomu řád, smysluplnost a nakonec, aby to celé perfektně skloubil dohromady, aby to mělo tu správnou funkčnost. Něco z toho vyšlo výborně, a něco naopak přebývá, ale to není až taková katastrofa. Výsledný dojem je sice splácaný, ale autora podezřívám, že tak činil záměrně a byl příčetný. Mé hodnocení: 60%

    • 1.5.2013  21:59

    Můj zombík mně rozumí. Když vás na ulici zastaví nevábně vypadající a hnilobně zapáchající individum s nápadně bledou pletí, nahrblou a mátoživou chůzí, tak se hned od něj neodvracejte, i když jde s největší pravděpodobností o zombíka. Třeba byste udělali chybu. Naše hrdinka Julie to riskla a její zombík zvaný R (pamatuje si jen počáteční písmeno svého jména) si ji nedal k snědku, ale zachránil jí život poté, co spořádal mozek jejího přítele (nejdrsnější scéna z celého filmu) a bezhlavě se do ní zamiloval. Ani snad nedoufal, že jeho napůl mrtvolné city by mohly být opětovány, ale nemožné se stalo skutkem. R je jiný než jeho soukmenovci. A ani hnilobně nezapáchá. Je hodný, uvažuje, sice retardovaně, ale vyprodukuje nějakou roztomile nemotornou myšlenku, ve svém příbytku si pouští staré vinily a miluje až za hrob. Romeo a Julie na pozadí apokalypsy nákazy, která Zemi postihla před osmi lety. Od filmu jsem čekal víc. Nedá se ani brát za plnohodnotný horor, protože nato je až moc měkký. Jako netradiční lovestory funguje celkem obstojně, ačkoliv se v počátečních fázích až moc dějově smrskl na ostýchavé sbližování nesourodé dvojice. Herci přesvědčiví, i když Teresa Palmer svoji úlohu zvládla lépe, než její partner Nicolas Hoult. Prostor pro originalitu a hrstku hororových scén se našel, a to hlavně ve scénách s Kostlivci, kteří požírali vše živé. Masky zombies mohly být o stupínek propracovanější. Tenhle film se svým pojetím blížil k hororové komedii pro ne úplně vypatlané teenagery. Dal se vidět, ale dalo se z něj vytřískat více, než jen mírně natahovaný milostný příběh s absencí gore. 60%

    • 21.6.2013  21:38
    Muž z oceli (2013)
    ***

    Z anticomicsových stránek pana Nolana na velké plátno pana Snydera a pak někam fuč. Hned na úvod je nutno zdůraznit, že tvůrčí námět se pokusil o zajímavou demýtizaci nejstarší comicsové postavy, ale tento pohled postrádá "duši". Film mě nedostal. Příběh byl místy dětinský, sice poměrně přehledný, ale moc triviální. Celkový prožitek z filmu nebyl nijak ohromující. Ačkoliv akce bylo nejméně na dva akční filmy. Ale i té, přes proměnlivou kvalitu CGI, chyběl nějaký monumentální vrchol. Film po rozvláčném úvodu s převratem na Kryptonu postupně prošel zajímavými flashbackovými fázemi, některé scény kolikrát na sebe ani nenavazovaly, Michael Shannon jako generál Zod selhal v osobitosti padoucha a byl démonický jen pár minut před koncem, než divně skapal, Amy Adams jako Lois Laneová až téměř asexuální a nijak zvláště sympatická, Russell Crowe v roli zavražděného otce působil až komicky s tím, jak se v průběhu filmu několikrát zjevoval a zase mizel ze scény a vycházející hvězda Henry Cavill jako Superman se tvářil tak nějak na jedno brdo. Na nějakou retro přehlídku v níž by figuroval padouch Lex Luthor, osobitější pohled do redakce Daily Planet, chytlavý hudební motiv mistra Williamse, můžete rovnou zapomenout a dokonce i Supermanovy pověstné červené spodky vzaly za své a zůstala precizní chladnost ocele, kterou si film nese nikoliv náhodou ve svém názvu. Nejvíc mně vadilo upozadění Supermana v akci, kdy sice ve druhé fázi filmu je všechno rozmetáno a budovy padají k zemi jako sirky, ale hlavní hrdina nebyl do akčního megalomanského mumraje ideálně zakomponovaný. Jasně, létal vzduchem, postaveným pérem rozrážel vzduch (to už kecám) a pak opíchal Lois v redakci na stole (to nakonec vystřihli), ale všechno to tak nějak málo vtáhlo do děje. Nejvíce bodů tedy nasbíral vysoký výskyt akce, kdy se prakticky od počátku pořád něco děje. Dialogy žádná sláva, práce s herci jen průměr, Supermanovy pochyby, jestli ho přijmou lidé takového, jaký je, se ukázaly pro svoji nedotaženost jako liché, absence výrazných motivací a děj tedy byl asi nejblbější, jaký jsem za poslední dobu v comicsových filmech viděl. Opět se mně potvrdilo, že Zack Snyder je skvělý vizionář, a o dost horší vypravěč, ačkoliv z toho "úchvatného" scénáře opravdu nešlo nic lepšího udělat, a co taky od invencí neobdařeného Goyera čekat, že. To jejich mnohými zavrhovaní předchůdci Bryan Singer s Brandonem Routhem dokázali velmi lehce vyloudit emoce, a jejich filmu si vážím víc, než téhle poněkud bezduché atrakce v přepáleně megalomanském pojetí ze které po více jak dvou hodinách v kině trpěl zrak i sluch. A příště chci ty spodky! Jinak do toho nejdu. Na jedno jediné zhlédnutí se všechno ve filmu nedalo dostatečně pobrat, bylo toho jednu chvíli moc a jednu chvíli zase málo, a přesto se do další projekce překotně nehrnu. Mé hodnocení: 60%

    • 29.6.2015  16:55
    Máma (TV seriál) (2013)
    **

    Vyléčená alkoholička, servírka v nóbl restauraci a hlavně MÁMA od dvou dětí. To je Christy. Nečekejte žádný složitý psychologický profil pro filmové drama. Jsme opravdu v sitcomu. Christy by nedělala z ničeho tak velkou vědu, kdyby jí život nepřipravil pár podpásovek. Řeklo by se, že mámu si nevyberete. Christy se s tou svojí nijak nechlubí. Její máma preferuje výrazně mladší ročníky, necítí se na svůj věk a Christy si řekla, že bude ke svým dětem jiná. Je to ale vůbec možné? Její pubertální dcera má už svoji hlavu a její malý syn má za tátu povaleče, co dluží na alimentech. Je tedy nutné hořkost života brát s humorem. Sitcom je velkou hereckou příležitostí pro skomírající kariéru Anny Faris. Pod taktovkou různých druhořadých režisérů a režisérek se pokouší uplatnit svůj komediální talent. Anna je poměrně nesympatická a nehraje nijak úchvatně. Ani osazenstvo kolem ní nepředstavuje nic extra. Námět neshledávám tragickým. Jde hodně proti proudu tradičních rodinných sitcomů. Nechybí vulgarity, ironické repliky, netradiční vyústění situací. Nějaký ten originální rozměr je určitě k mání, ale nic objevného za tím nelze hledat. Přece jen si mohli tvůrci dát práci s interiérem bytu Christy. Vypadá to jako by se nastěhovala po Dva a půl chlapech, akorát chybí terasa. Naštěstí se neoctneme jen v bytě. Střídání restaurace, kde samoživitelka pracuje, psychoterapeutických sezení i školy, dávají rozměr, se kterým se neupadá tolik do stereotypu. Jak se budou osudy Christy a jejích blízkých dál odvíjet, není ani tak podstatné. Syžet sitcomů si tvůrci jistě ohlídají. Jen je otázkou, jestli s málo sympatickou blondýnkou Annou Faris divák setrvá déle, než je nezbytně nutné. Gagů tenhle sitcom nemá moc na rozdávání. Celé to působí tak nějak nuceně a málo chytlavě. Slavní scenáristé přes sitcomy, Chuck Lorre a Adam Chase, silně zůstali za svým očekáváním. 40%

    • 1.2.2013  12:22
    Na plac! (TV pořad) (2013)
    *

    Amatéři, co si chtějí užít svých 25 minut slávy. Odehrají nemožné scénky, a nějak mně uniká podstata jejich snažení. Na konci stejně dostanou cejch, že jsou dobrými herci. Klady: svoje herecké schopnosti si může vyzkoušet každý +stačí se jen prostřednictvím mailu přihlásit + zajímavý nápad není kvalitně využitý. Zápory: vše je přizpůsobeno až na velmi amatérskou úroveň - nezkušení a ztrémovaní herci jsou vrženi na plac poněkud necitlivě, zvláště, když je moderátorka peskuje - sledovat se vyplatí jen jeden až dva díly, pak se k tomu nevrátíte - dost stereotypně podáno - postrádám smysl tohoto pořadu, není totiž ani trochu zábavný, ale takový nudný a bez prožitku. Mé hodnocení: 20%