Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Vabank (2001) (pořad) odpad!

Taková neškodná finanční hra, která těžce nedávala smysl. Podíval jsem se letmo, když to jelo nedávno z archivu. A je s podivem, jaké šílenosti běžely tehdy na začátku milénia v telce. Vysokoškolsky vzdělaný Boura kýval na každou hovadinu, Mayerová nesměla u toho chybět. Zkusil jsem se naladit na náladu soutěže, nešlo to ani omylem. Ale ono v té době bylo všechno jinak. Mobily jak žehličky, méně internetu, tak se z nudy čekalo na tandem Boura/Mayerová jako na spasitele kudy z nudy. A určitě se našlo množství příznivců jejich humoru. Bral jsem je ještě v šíleném Rande, zde už nikoliv. 0/10

plakát

Muzzikanti (2017) 

Zzahrajte mi tu moji! V hnusné fašizoidní zemi, kdy je jen otázkou času kdy budeme zotročeni, a bude nám z toho hodně pocitově EE(T) a kouřit budeme už jen "pékádéčka" v hospodských hajzlech, cigaretám totiž dávám rok, maximálně dva, ještě bych rád platil za vzduch, tak s tím něco udělejte, fungují takové filmy velmi útěšně a mají v sobě ždibec (rock n´rollové) svobody. Producent Petr Šiška (ve filmu si připsal roličku "sekuriťáka") dodal fajn balsám, k tomu dodal neotřelý námět i scénář, jen bych ho maličko pokáral za to, že do filmu nacpal vše, co jej v životě obklopuje. Krom toho, že je duší rocker, je také náměstkem ředitele Šlágr tv, což neopomenul, ve filmu je tak vedle rockového života k vidění i slyšení podřadná (pop) hudební produkce, folklor i jeho kamarádi (rodinný klan Leška Wronka, dcera, manželka a další). Já sice jsem hrdým fanouškem zmíněné hudební stanice, zásadně ji nepřepínám, v kroji trávím půl dne, hudební cd duo Jamaha zásadně skupuji už v předobjednávkách (ve filmu nás poctí také svojí přítomností), jenže film měl být hlavně oslavou staré rockerské slávy, tudíž se spojení rozdílných hudebních žánrů, mladých popových hvězdiček, přítomnost Jarka Nohavici, mladé i staré rockové krve, nemálo ve filmu mele. A hlavní výtka směřuje rozhodně k tomu, že pokud se jedná o hudební film, neměl by za jejich protagonisty zpívat někdo jiný. Za Patrika Děrgela zpívá Peter Cmorik (ve filmu dostal i menší roli), zpívá v češtině, slovenský akcent je však znát, Pavla Kříže hlasově jistil Roman Izzi Izaiáš, Michalinu Olszansku nadabovala Hana Vagnerová, nazpívala Marta Jandová. Pokud ve scénáři k českému filmu má být lascivní scéna a role plná sexuality, režiséři se budou obracet na služby Michaliny Olszanske, které od dob role Olgy Hepnarové chybí v jejím filmovém sexuálním rejstříku už jen felace, ve filmu byla výrazná, odpustil bych si ten její piercing v nosní přepážce. Hned to vylepším tím, že se jedná o nejlepší film Dušana Rapoše od dob Fontány pre Zuzanu, možná i nejlepší vůbec, z vizuálního hlediska určitě, ten po letech zaznamenal režijní comeback, který má zajímavě provázané postavy, dobrou hudební složku a manželský přívěsek v podobě hvězdy jeho filmů, kdysi sličné Evy Vejmělkové. Děrgel není herecké kopyto, nehrál by určitě v ND, jeho kytarista a frontman Robin by už potřeboval se svojí kapelou hudebně prorazit i vyrazit z prostorů zkušebny, tudíž přistoupí na nabídku slizkého zpěváka s uměleckým pseudonymem Majkl Boss (Martin Dejdar), který by zase potřeboval oživit svoji upadlou hudební dráhu, uspořádat společné koncertní turné. Oba se dají pod producentská křídla brutálně přísného producenta Schwartze (Maroš Kramár) a odjedou do hudebního kempu v horách, který se svojí přítelkyní (Michalina Olszanska) provozuje rocker tělem i duší Izzi (Pavel Kříž s šílenou image), co svoji hudební kariéru dávno pověsil na hřebík, ale jako jeden z mála pamatuje zlaté časy rock n´rollu, autonehoda, o níž se moc nedozvíme, na něm ale zanechala psychické následky. A následně se vrší podrazy, intriky, milostná vzplanutí, fetiš sex, hudební čísla, komediální i tragikomické i vyloženě smutné scény. Tvůrci nacpali do filmu komixové malůvky ala Saudek, to už trochu bylo moc, ale také celebrity, které budou mít komické výstupy - Mareš s Hezuckým jako policisté, Jakub Kohák jako německý parašutista, bohužel jejich výstupům chybí vtipná pointa, když už nic jiného, aby se dalo prohlásit, že ve filmu nebyli zbytečně. Okatý Product Placement jistily pánské obleky. A nevyšel comeback "četařky Babinčákové", zradilo ji špatné předabování Jitkou Smutnou. Ve výsledku se jedná o pohodový počin, ne vždy kompaktní, kterému by prospěly kosmetické úpravy, ale svoje hudební myšlenky předal schopně. 7/10

plakát

Dead Awake (2016) 

Spánková paralýza je vědecky podložený jev, o němž si tvůrci (jen zběžně) přečetli dostupné materiály, a nějakým způsobem je toto téma uchvátilo. I přes jejich fascinaci jim následně připadalo, že udělat stominutový film na téma odborné přednášky, je v podstatě pro hororové účely nepřijatelné, tudíž se vydali cestou Noční můry v Elm Street, Kruhu a Insidious. A rovnou všechny tři jmenované filmy vykradli. Tenhle filmový lup se ale neproměnil ve zlaté hororové kamení, je to jen levná "bižu", která neoslní. Ve skutečnosti člověk určitě může zemřít ve spánku, nebude za tím ale vždy spánková paralýza, jak se nám tenhle film snaží vehementně namluvit. Jako hlavní doplněk tohoto jevu, či spíše diváckou atrakci, autoři zvolili škaredou babiznu, která bezprostředně, co se spící osoba dostane do stavu paralýzy, své oběti škrtí a likviduje. Babka vypadala vtipně, film s ní nabyl na energii, jinak ale záživnost, napětí i strašidelná atmosféra, na kterou film evidentně cílil, znatelně zaostávala za očekáváním, v horším případě scházela úplně. Zlá bábrle kde se vzala, tu se vzala, její původ by patrně nerozkryl ani kapitán Exner, z filmu jsem pochopil, že trpí extra dlouhověkostí. Herecké výkony bych ani nenazýval herectvím. Jeden herec katastrofálnější než druhý. Všem hrůzám vévodila herecky strašná Jocelin Donahue v připitomělé dvojroli jednovaječných sester Kate/Beth. K zapamatování byl snad jen Jesse Borrego, jehož "vědec" byl jevem natolik polapen, uhranut a fascinován, až mě jeho (pa)vědecké analýzy bavily. Vousáč Jesse Bradford byl rád že je rád. Gore momenty na nule. Objevil jsem i menší chybky ve filmu: oběť spí a má v pokoji rozsvíceno, v pokoji zesnulé oběti hraje hudební věž, nikdo tam ale předtím nebyl, stižená oběť dokonale do detailu nakreslí do deníčku démona, který ji ve spánku pronásleduje, nad takovou kresbou by i Burian s Bornem bledli závistí a odevzdali skicáky Knižákovi, já osobně bych po probuzení nenakreslil ani čárku. Finální část je nejhutnějším úsekem filmu. Po ní si ale režisér neodpustil tradiční poslední "céčkový" záběr filmu. A film končí coby průměrná trotlovina. Neotřelé téma, mající určitý slibný potenciál, uchopil v minulosti málo vytížený režisér Phillip Guzman hodně volně. Škoda. Mělo se na tom zapracovat. 5/10

plakát

Crash Pad (2017) 

Domhnall Gleeson je slušný exot, který utáhne film i na vlnách slabého scénáře a režie, které chybí nějaký zásadní vrchol. Hraje v podstatě outsidera, zoufalce a beznadějného romantika, který evrydej dokáže sjíždět na videu seriál Dawsonův svět. Nyní ale jeho srdce přetéká žalem poté, co jej odvrhla starší milenka (Christina Applegate), do které se po jediné strávené noci zamiloval. Ta se hájí tím, že šlo jen o jednorázovku, aby se pomstila svému (domněle) záletnému manželovi (Thomas Haden Church), který ji po patnáctiletém manželství nevěnuje dostatečnou pozornost. Stensland po tomto zjištění propadne naprosté hysterii. A do toho přijde o práci, spolubydlícího a tím také o veškeré zdroje příjmu. K velkému překvapení bude pro něj spásou manžel paničky, bohatý právník, který se s ním spřátelí, nastěhuje se k němu, bude mu platit účty a dostane ho do víru nočního života. A to ho chtěl původně zabít. Pomstít se své ženě bude chtít také on, ale jiným způsobem, než je její fyzická likvidace. Nenechte se šálit, nejedná se vůbec o černou komedii, i když se to tak může jevit. Je to pořádně ukecaná "jenom" komedie, která je prostá třeskutých gagů, které jí tvůrci zapomněli napsat. A to je obrovská škoda. Zrzek Domhnall Gleeson má značné komické střevo, čímž chybějící gagy dovedně tahá až z paty. I zbylá trojice tvořená z Thomase Hadena Churcha, Christiny Applegate a Niny Dobrev by ráda přidala pár polínek do komediálního ohně, jenže scenárista jim je nenasekal, takže není kde brát. Pořád čekáte, kdy se to komediálně i vztahově už konečně rozběhne, a ono pořád nic. Gleeson s Churchem jdou večer co večer do barů i na kampus balit ženské a chlastat ve velkém, čekáte zábavné i sexy trapasy, kupodivu prázdno, pusto. Film postupně zabředne do kolovrátkového rázu, který nemá jedinou vrcholnou scénu. Nina Dobrev, kvůli níž jsem si film dal, je v něm dohromady tak deset minut. Jaký mám z filmu výsledný dojem? Vesměs se jedná o sympatický počin, kvalitně herecky obložený, režijně Kevin Tent nepropadl, i když je v branži známějším ze své profese kvalitního střihače, málo se snažil scénář, respektive málo zkušený scenárista Jeremy Catalino, ten maximálně umožnil postavám, aby vztahy mezi nimi byly celkem neotřelé, jenže se nějakého dějového vývoje či propletence nedočkáme. Závěr je fádní, absolutně bez nápadu. Výtečným hercům se podařilo korigovat slabiny scénáře, na extra bodové hodnocení tenhle film prostě nemá. Ale moc jsem si přál, aby na ně dosáhl, už jen za ty herce, kteří odvedli na snímku maximum. 6/10

plakát

Specialisté - Staré hříchy (2017) (epizoda) odpad!

Nalijte mně do žil stupiditu současných tvůrců krimi seriálů. Chci se jí opájet. Jen ji do mě perte. Kdepak kokeš, herák, nejlepší je fetovat stupiditu. Hele, nic vás to nestojí, jen trochu elektřiny, co napájí televizi, zdraví to taky neohrožuje a v podstatě vám stupidita dává křídla. Pár pondělních šlehnutí a je z vás závislák. Řekl jsem si, že Specialisty ještě odepisovat nebudu a že to s nimi ještě zkusím. To byla koňská dávka, to vám povím. Nejdřív jsem trochu měnil barvy, hodil jsem třepot i klepot sanic na gauči, ovšem náhle přišla úleva. Droga Stupidka začala účinkovat. Žádná diskotéková droga, nýbrž televizní. Chápejte, že děj epizody vám nejsem schopen odvyprávět, ani kdybyste mě násilím odvlekli na fesťák v Las Vegas, kde se tančí v dešti kulek. Ovšem rozuzlení epizody už jsem pochytil. Štáfek, nejhustější ze všech kriminalistů, objevil předmět doličný v rozmrazené lednici. A nyní následuje hádanka, co ten kluk šikovná a obrovský herecký talent současnosti v té lednici objevil: a) máslo za 10 Kč, b) vejce z Polska, c) nůž v igelitu. Ano, c je správně. Ale pozor, to není všechno. Tento vysoce sympatický mladý muž nachází další předmět doličný, nepřekvapivě je to nůž číslo 2. Ale teď se podržte, kde jej objevil tento herec, u něhož se divím, že nemá polici plnou cen za nej herecké výkony. V kleci s kanárkem!!! Toho večera jsem padl znaven na gauč s pocitem dobře nafetovaného diváka. Na body to ale přece jen ještě není. 0/10

plakát

Trezor (2017) 

Důkaz toho, že dobře zvolený song udělá za režiséra polovinu práce. Režijní nadhled, výrazovost a dramaturgická pospolitost už mu můžou být buřt. Můžou, ale neměly by. Vzniklo tak neforemné dílo, inklinující k nablblým slátaninám. Je vykradena banka. Kde, kdy a proč je vedlejší, prakticky na tom nezáleží. Pětici lupičů, z nichž tři jsou sourozenci, se ale dostane hubeného lupu, s čímž se samozřejmě nehodlají spokojit. Následně se jeden zaměstnanec banky upomene, toho hraje James Franco, že je zde ještě trezor, v němž je uložený balík peněz. Jenže kolem něj krouží duch lupiče, který banku vykradl v osmdesátých letech minulého století, což samozřejmě už lupičům nesdělí. Od té chvíle se roztočí kolotoč plný duchaplných duchů. V úvodních titulcích, které značně navnadí, můžeme v retrospektivní koláži sledovat inkriminovanou dávnou bankovní loupež. Doporučuji tuto koláž bedlivě studovat, neb je v ní ukryta pointa celého vyprávění. Do toho zní matka všech hitů Crimson & amp;Clover, v naprosto úžasné verzi, která ve filmu nezní jen tak. A když to tak vezmu, jedná se absolutně o nejvýraznější a nejzapamatovatelnější vjem z celého filmu. Režisér a současně i autor scénáře Dan Bush nemá příliš výrazný režijní rukopis, smíchal dva žánry k sobě, což sice není úplná zrada, nicméně s poslabší režií se mu z toho nepodařilo vyrazit nic extra. Když pominu disproporční údaj, že banka disponuje jen jakýmisi "drobáky", stejně je zde těch nesmyslů poměrně dost. Hororovým fandům, libujícím si v gore, přinese film velké zklamání. Úmrtí jsou vidět jen prostřednictvím kamerového záznamu, ke všemu jsou značně krotká. James Franco a jeho kariérní propad. No co, srát na Oscary. Víc nemám, co bych dodal. A jedná se spíše o vedlejší roli. Z castu zaujme jen Francesca Eastwood, její tatík Clint na ni zadělal v 93, přišít oči k sobě a je dobrá. Známých herců je ve filmu víc, Taryn Manning notně zestárla, Clifton Collins jako představitel zákona přijatelný. V celkovém vyznění mě film moc nezaujal. Když už se vymanil z jakési křeče prostřednictvím pointy ve stylu "Obvyklého podezřelého", přišel příšerně "céčkový" závěr, který mě utvrdil, že to film na extra známky nevytáhne. A to může být za ně rád. 6/10

plakát

Applikace (2014) (pořad) odpad!

A dejte pokoj s takovými pořady. Já mám telefon ještě s číselníkem. Kdepak Smaltfoun, či co je to za bazmek. Já žádné inovace nechci, mně stačí, co mám. Pro mě je to zcela neužitečný pořad. Mladým se může hodit, dokonce i novou slečnu moderátorku mají, fešná je. Ale nákupy, vaření za mě neudělá a uhlí za mě nenanosí. Co já bych s takovou dělal. Já už jiný nebudu. Kdyby žila Hortenzie Šukátková, tak pro ty případy mám stále pevnou linku. Čekám, že zavolá. Již 70 let nezavolala. Na stráni jsme spolu zamlada dováděli, vysvlečení donaha a než jsme se domilovali, všechno oblečení vyšlo z módy. Panečku, to byly krásné časy, to už vy mladí nemůžete pamatovat. Ty mobily, ty nesmyslné krabičky vám úplně dopletly hlavy. Já vám dám aplikace! Sličná moderátorka mně sice moji Hortenzii připomíná, ale Maruška byla menší, kozatější a chlupatější. Podepsán Alois Lajblíček, penzista, 90 let. 0/10

plakát

Fergie - Save It Til Morning (2017) (hudební videoklip) 

Hele, Fergie, manželství ti nevyšlo. Konečně jsi pochopila, že je to přežitek, koneckonců takových Duhamelů máš na každém stydkém pysku nejméně deset. Jde hlavně o to, že po těch černobílých utrejchách, nedůstojných tvému talentu, jsi přeřadila páku na příjemnou romantiku. Doufám, že víš, jaký herec hostuje v tvém klipu. Ano, je to Jay Hernandez, který jako zázrakem přežil mučení v Hostelu. No vidíš, už tě tam objíždí v posteli. Tak si to ujasníme. Holka, už nebudeš ani mladší a ani krásnější, čtyřicítku horečku už ti nikdo nesklepe, ani doktor House. Ale vidíš, že když se ti občas ještě vrátí po kozlíku lékařském perioda, tak se umíš romanticky rozněžnit. A klip k poslouchatelnému songu se vizuálně povedl. 8/10

plakát

Chuckyho kult (2017) 

Nejatmosféričtější Chucky. Tentokrát se vražedná panenka pohybuje v prostorách blázince, kam dosud nezavítala, hnedle se zde vyskytnou tři její (oživlé) repliky, připravené provrtat pár hlav a pustit žilou pacientům léčebny. Než se tak stane, je potřeba se trochu vpravit do děje a zrekapitulovat události ze šestého dílu, případně i z jedničky a dvojky, na nějž bezprostředně navážeme. Spojovatelkou je ochrnutá Nicka (Fiona Dourif), která do ústavu byla poslána kvůli své nepříčetnosti. Divák už ji dobře zná z předchozího dílu, ví, že její obvinění z vražd je liché. Vedle toho má Andy, který už se s Chuckym potýká od svého dětství, ve svém domě schované torzo originálu panenky. V minulém díle Chuckyho na závěr zastřelil, momentálně z něj zbyla jen mluvící hlava. Chucky má ale velkou šanci na reparát. Ovládá jisté mocné kouzlo. A když má na jeho vzkříšení eminentní zájem i někdejší přítelkyně sériového vraha, jehož duše se do něj kdysi převtělila, tak by to s jeho prokletou dušičkou nemuselo vypadat bledě. A je-li nablízku lidské tělo, do něhož se dá převtělit, je důvod k vražedným oslavám. Na většinu z toho, co uvádím, nedojde řada hned. I vraždění, které je brutálnějšího rázu, poodstoupilo do pozadí. Co je ale hlavně dobře, je to, že scenárista celé série Don Mancini, výrazně ubral na parodické až sebe-parodické rovině, kterou byly stiženy díly 3-5, něco málo se dochovalo i v díle 6, což prostě vyvolávalo dojem, že už se nechce nic dál vymýšlet. Netvrdím, že prostředí psychiatrické léčebny je přímo scenáristický objev století, nicméně je to prostředí uzavřené, klaustrofobické a dostatečně funkční pro účely vražedných rejdů. A to, co Mancini předkládá, disponuje mrazivou atmoškou, chyběl jen kousíček a z kamerových jízd po deprimujících chodbách mohlo Mancinimu náležet, že má pilně nastudován termín "kubrickova chodba". Jen tedy pokud celý film také zrežíroval výhradně on, prý udájně ne, nemám to ale stoprocentně ověřené. Budu tedy vycházet z oficiálního údaje, film přebírá něco atmosférického z jedničky, podtitulková scéna potěší příznivce dvojky, a celkově máte-li sedmidílnou sérii nakoukanou, budete v obraze. Jen mě zaskočilo, že ještě ve filmu z roku 2017, je k vidění animatronická práce. V některých pasážích se animatronickým loutkám neubráníte nechtěnému smíchu. Technická kvalita animace opravdu neoslní. Je to ale také určitá pocta i odkaz na originál z osmdesátých let, na to nezapomínejme. Z postav má nad všemi jasně navrch, i když připouštím, že chovanci ústavu i ředitel nebyli vůbec špatní, talentovaná a solidně hrající Fiona Dourif. Když její táta, známý béčkový herec Brad Dourif, namlouval poprvé Chuckyho, byla tak v první třídě. Je zajímavé, že se ti dva spolu přímo nesešli na place, ale dělají na hororu, o němž by jen tehdy málokdo prohlásil, že vraždící prokletá panenka přežije tři dekády a stále bude diváky bavit. 8/10

plakát

Alenka v říši divů: Za zrcadlem (2016) 

Film Naprdlajs. A zasloužený propadák k tomu. Je mně až líto, do čeho se nechá uvrtat Johnny Depp. Tentokrát už je za hlavní hvězdu filmu, je ho o něco víc než posledně, ale je znát, že je to jen dojení mrtvé krávy. Úhlavním problémem je, že pokračování produkuje Pizdney, společnost, která by i dětské omalovánky zbavila krutosti a udělala z nich ňuňu miláška. Do toho diváka praští šílený scénář, který devalvuje kouzlo postav, když z nich dělá nepoužitelné hrdiny. Proti cestování v čase nemám námitek, ale patří do jiného filmu, ne k postavičkám podle Lewise Carrolla. Vedle toho je to námět provařený, nijak objevný, v podobně typizovaném filmu fungující jen z 30%. Pokud se tedy chcete dozvědět, jak Zlá královna přišla ke své vodnaté hlavě, s obsahem nejspíše budete korespondovat. Jen ten film je přesolený bizarním dějem, který je postupně pitomě redukován, až vyústí do stupid přeslazeného závěru, v němž neomylně odhadnete kdo a jak dopadne. A nepovažuji to za spoilerování, prostě je to celé až tak průhledné. V pokračování je až k prasknutí CGI, které sází na kvalitu, kdo viděl jedničku, už tak u vytržení nebude. Pár scén má potenciál, jenže to by film nemohl být přístupný, aby se z něj něco vyrazilo, co předchozí díl neměl, něco temného. Režisér James Bobin, mezi jehož nejlepší počiny patří Mupeti I/II, film jen pospojoval hezkými vizuálními obrázky, vyprávění mu ale nejde. Scénář dodala renomovaná Linda Woolverton, jenže pryč je její invenční přístup. Většina filmu má především gulášový ráz, pokud nemáte nakoukanou jedničku, vůbec se do pokračování nepouštějte. Budete se ztrácet jak v motivacích postav, tak i v jejich charakterizaci. Sacha Baron Cohen ztvárnil Čas, za celou dobu jsem nebyl schopný rozpoznat, jestli je to záporná postava, či nikoliv. Kloboučník Johnnyho Deppa je naprosto zbytečný. Proč by měla Alice dávat v sázku svůj život, aby zachránila jeho rodiče skrze návrat v čase, když o nich nic důležitého neví. A k čemu nevraživost urozených sester, když v závěru vidíme jejich trapné smíření. A to jsou jen některé výtky, se kterými nebudu zdržovat. CGI smršť, herecké hvězdy, hitovka od Pink v závěrečných titulcích, ale dojem z filmu je převážně nepřehledný a nanicovatý. 4/10.