kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 12 13 14 15 16 17 18 47 94 140 186
    • 6.9.2018  23:37
    The Package (2018)
    ****

    Klučina si v lese při jarním kempování uřízne péro a parta jeho jančících kámošů, co jsou pořádná paka a nemehla v jednom, se mu snaží jeho kladélko uchránit od odumření. A je to pěkná šlamastyka. Kožený doutník je totiž natolik neposedný pacholek, že se mu v chladícím boxu nelíbí a neustále se přemisťuje, až změní majitele. Nikdo nenapíše o téhle komedii, co nešetří vulgaritami a detailními záběry na odříznuté přirození, že má sofistikované gagy. Tohle je prostě celkem nevídaný útvar, který dokáže vehementně jeden nápad větvit do šílených sekvencí, co nepostrádají vtip a nekorektnost. V zásadě se režisér Jake Szymanski dopustil jen dvou prohřešků, u pubertálních komedií takřka neodpustitelných: 1) nepodařilo se mu rejdy s penisem příslušně vygradovat, 2) neobsadil hezké slečny. Ty slečny jsou zde vlastně jen dvě, jsou o něco známější než tři mládenci v hlavních rolích, Geraldine Viswanathan už je známá z Kazišuků a seriály ošlehaná Sadie Calvano. To tři mládenci se postarali o veškerou vtipnost, jmenovitě Daniel Doheny, Luke Spencer Roberts a Eduardo Franco. Je zde řada neotřelých sekvencí, které vtipně fungují a mají dobrou kontinuitu. Netflix přišel s pubertální zábavou, co se nerozplývá nad komediální nesmrtelností. Jasně, tyhle přímočaré fláky fungují na diváka, co si přišel odpočinout. Víc po tomhle filmu nelze chtít. 8/10

    • 6.9.2018  11:09

    Srandovní žraloci, jejichž počet je úměrný scenáristickým absurditám. Jestli jste neviděli žádný díl ze vzniklých šesti, je to jedno. Obsah je díl od dílu absurdnější a tentokrát ani počet obětí nezaostává. Koho by napadlo, že Ian Ziering se najde v postavě novodobého dobrodruha a někdejší umírněná hvězda Prciček Tara Reid ho na společné cestě bude (produkčně) doprovázet jako jeho partnerka s vizáží vysloužilé pornohvězdy s prkennými hereckými schopnostmi a bionickým tělíčkem. A všude budou žraloci, obrovská kvanta žraloků. Pokud vám na současných katastrofických filmech vadí, že rodinní příslušníci přežívají, tak jen takováto céčková produkce má koule likvidovat postavy, které na scéně tráví minutu i víc. A jestli se obáváte, že u takového druhu filmu zhloupnete, tak nemusíte, neb přítomna je i výuka zeměpisu, ze Švýcar skočíte do Brazílie, Londýn se sesype a obrovský valící se shluk žraloků by obdivoval i Spielberg a nakázal by, aby v přetáčkách jeho Čelistí hrál alespoň párek žraloků. Triky svojí nedokonalostí pobaví, je jich pořádná porce, filmu nechybí i ráz masakru. Žádná z postav nemá svůj pobyt jistý-Chris Kattan, Samantha Fox, Katie Price, překvapivě zachovalá Olivia Newton-John... Tvůrcům je jedno, zda se tyhle osobnosti do příběhu hodí, perou je tam a baví se nad tím, jak je to mimózní. A má to velký spád, paroduje to i úvodní slavnou sekvenci z Indiana Jonese a dobyvatelů ztracené archy. Dejme tomu, že Indy by měl k žralokům daleko menší averzi než k hadům. 7/10

    • 6.9.2018  10:03

    Kterak se invenčně dostat Růžence na kobylku. Zatímco převážná část filmařů pojme pohádkovou klasiku klasicky, to jest Růženka si zapíchá, píchne se do prstu, vyspí se s celým zámkem, usne s ní celý zámek, tak jsou i tvůrci, kteří příběh zmodernizují a ponechají z něj jen to nejpodstatnější, načež jim známý námět slouží coby depresivní temná kulisa plná hororové atmosféry. Tahle verze je plná překvapení. Je zde příslušně rozlehlý, zanedbaný a strašidelně působící dům, odkázaný jako dědictví po strýčkovi, který svému synovci sepsal i celou řadu varování. Vtip je v tom, že divák netuší, jakou cestou se bude film ubírat. Je známo jen, že v domě se ztrácelo mužské pohlaví, novopečený dědic má podivné halucinogenní sny o jakési mladé krásce, v pátrání po minulosti domu se k němu připojuje mladá žena, která má podezření, že zmizení jejího bratra nějak souvisí s domem, dům je plný figurín...Od počátku je příběh vystavěn temně a Růženka určitě není objektem polibku, po němž by procitla. Celý příběh je umně vystavěn a neobvykle vypointován. Tím vzniká dojem, že je ochuzen o finále. Je sympatické, že film nepřipustil, aby budil dojem chybějících financí. Vizuální, triková i hudební složka je na béčkovou produkci velmi dobře ošetřena. Od singapurského režiséra Teo jsem dosud žádný jeho počin neviděl, ale pravděpodobně se překonal a neznámou comicsovou předlohu přetavil v zajímavou vizi, která zhusta kálí na pohádkovost. Herecké obsazení láká na Natalie Hall, která byla ráda, že už nemusí absolvovat hanbaté scény, jaké po ní vyžadovali chlípní režiséři. India Eisley a Ethan Peck patří zatím mezi jen povědomé tváře. Má to hutnou šťávu, přitom to není typický krvák. Tahle Růženka, nikoliv tentokrát Šípková, patrně vyrašila v čertově zahrádce. 10/10

    • 5.9.2018  09:04

    Americká policejní dálniční hlídka v kanadských službách razí křečovitý a trapný humor až běda. Čím to, že si po letech slabá komedie vynutila pokračování, no tedy budiž. Řevnivost mezi USA a Kanadou je hnacím motorem celého filmu i většiny gagů, to není nic nového, existují jistě kousky na podobné téma, v souvislosti s tím se mně vybavuje jakási komedie s Danem Aykroydem (Kanadská slanina). Jay Chandrasekhar dal dohromady čeládku herců, u nichž vzniká dojem husté improvizace, než pevně daného scénáře. Vtipy jsou bez výjimky prosté komediálního potenciálu a mají dětinský ráz. Nedbá se ani tak na to, zda herec hrající kanadského občana skutečně z Kanady i pochází, hlavně jsou tvůrci rádi, že jim Rob Lowe připitomělou roli starosty porušujícího zákon vzal. To Emannuelle Chriqui nabídne solidní genetickou výbavu i blbý přízvuk, patrně měl působit komicky. To, co Chandrasekharovi a spol. nevychází, je jakákoliv kompaktnost či pokus o tvorbu zápletky. Je zde tolik přebujele natahovaných pasáží o ničem, že kdyby si dal někdo práci je spočítat, hodilo by to vysoké číslo. Režijně to má i dobré výkyvy, za zmínku stojí určitě dobrá úvodní snová sekvence, osudový závěr s hereckým talentem ze seriálů, Fredem Savagem, je nejnápaditějším. Většina výplně, ano, jen pouhá výplň, je ale nicneříkající a komediálně se nechytá v žádném ohledu. Převyšuje jen trapnost a křeč. 5/10

    • 2.9.2018  14:41

    Estrogenová zlodějna. Osm dam dalo své "mejkapartisticky" upravené hlavičky dohromady a vymyslelo vskutku sofistikovanou loupež drahého náhrdelníku. I kdybyste mně protáhly varlata svěrákem, nevybavím si, že by (nyní již zesnulý) Danny Ocean (hrál ho v původní trilogii Clooney) měl někdy nějakou sestru Debbie. Tu ztvárnila Sandra Bullock, která pár temp před šedesátkou asi sádruje buňky proti stárnutí nebo platí kvalitní estetické chirurgy a pije po litrech kopřivové louhy na bujné kadeře. A pět let strávených v krimu jí jen stěží uvěříte, spíše vylezla ze salonu krásy. Ta se ostatně prezentuje svým comebackem, ale nevypadá to na další pokračování. A to je tenhle počin sympatičtější než ty tři mužské zlodějny. Z původního tvůrčího týmu se moc nezachovalo, na začátku filmem prošumí jen Elliott Gould, produkci si ponechal harcovník Steven Soderbergh. A když tenhle maník někam napochoduje, je rázem po atraktivním režírování. Gary Ross ke všemu většinou režijně stojí za houby, tentokrát přísadu nežádoucího octu nepovolili kostyméři a maskéři, kteří přítomným dámám věnovali mimořádnou péči. A v tomhle ohledu to opravdu může soutěžit se Sexem ve městě. Každá z mladic má přidělenou nějakou úlohu v týmu. Nejherečtější je Helena Bonham Carter, pak hned Anne Hathaway, nejméně samozřejmě Rihanna, v roli elitní hackerky mě ale nijak neprudila. K vidění jsou i mnohé ženské celebrity - Heidi Klum, Dženerka, Kardašianka a Šarapka má repliku, kdy se jí chce na záchod. Hlavní rozuzlení je samosebou průhledné, snadno určíte kdo ještě neodhaleně kope za tým. Mimořádně vystavěným scénářem to nedisponuje, nicméně má to rytmus a je zde hojné množství úsměvných scén a scének, načež ženská parta působí osvěžujícím dojmem, který se cení. Dvě hodinky s nimi vás o bulvy neokradou. 7/10

    • 31.8.2018  08:39

    Vynalézavý námět se potýká s často až absurdními rozmary režie. Ta si je dobře vědoma nízkého rozpočtu, tudíž diváka čeká nanejvýš jen jedna úchvatná scéna nad rámec financí, nalézá se před koncem filmu a prim v ní hraje dobře nasnímaný vodní živel. Milovníci mysteriozních fláků mají pré především v první polovině, která je hodně dobře vystavěná, pak nastoupí skřítci absurdníčci, kteří vezmou filmu pel a vrhnou jej jinam, než bych předpokládal. O horor a scifi jde opravdu jen okrajově, úmrtí se obejdou bez hnusu a krve a na tomhle příběh opravdu nestojí, rozhodně ani na vědeckých hypotézách, ačkoliv prostor pro přemýšlení je sympaticky zachován. Je dán i prostor originalitě. Časová diferenciace je využita neotřele, v drobných náznacích s ní přišel už seriál Létající Čestmír (Mázl). A studenti v ohrožení života vždycky zaberou. Oproti tomu vměstnat do toho objev Fontány mládí působilo nefunkčně až rušivě, ke všemu v souvislosti s nesmrtelností zde zůstalo mnoho dějových aspektů nedotažených. Ben Foster (ne, nejedná se o akvizici Jana Žižky) a Mark Dennis nahnali do mysteriozní jeskyně odpovídající ansámbl talentovaných mladých herců, co musejí rozlousknout záhadu, se kterou by perlil i záhadolog Motl. Nicméně zajímavý nápad si vybral svoji daň na následné realizaci, která je poměrně nevyrovnané úrovně. 7/10

    • 27.8.2018  18:14

    Psychologické nimrání a trocha toho hororu k tomu. Ideální souznění z toho nevzniklo. Přiznávám bez mučení, že jsem závěr nepochopil. A jelikož průběh před ním nebyl strhující, právě ve finále jsem čekal kumulaci událostí. A tím také mohlo dojít k zvednutí známek. Během filmu se mně chtělo neskutečně chrápat, přispěl k tomu značně rozvleklý rozjezd, v plné síle jsem zareagoval až se ta holčička seznámila s Vaškem Sloupem. Prostřední část nabírala na intenzitě, přesto to byl film, který se kinům mohl vyhnout. Působil dost lacině, režie střídala fádnost a zajímavé pojetí, drastických scén minimum, vizuál téměř televizní, efekty se nepřehouply přes průměr. Toni Collette (profackovat za tu závěrečnou přepálenou hysterii) a Gabriel Byrne (ten mě nikdy nebral) si upletli film, který není pro mě, ovšem určitě jím nepohrdnou novicové, co do kina jdou zahřívat sedačky na hororově laděné opusy poprvé. Tak ti budou z toho hotoví. Nevím, z čeho, ale určitě budou odpaněni velice bolestivě, hrůzou i slastí si zakřičí. U mě film přímo nepropadl, rozhodně své kvality má. Určitě bych hned tak nešel do druhé projekce. Takže pokud pištíte i nad zvednutým prkýnkem v záchodě, libujete si v tělech bez hlav a máte slabost pro vyvolané duchy, kteří svoji přítomnost moc neosvětlují, jste na nejlepší cestě si tenhle počin užít. Mně se na něj nepodařilo naladit. 6/10

    • 24.8.2018  18:06
    Mrakodrap (2018)
    ****

    Leze leze po železe, nedá pokoj, až ten mrakodrap sleze. První akční film pro handicapované diváky je na světě. Vše vyhlíží režijně akčně, navzdory tomu, že po pár minutách je scénář samé klišé. Většina filmu je buď absurdní, nebo šíleně napínavá. Dwayne Johnson absolvuje dlouhatánský skok na budovu, patrně se inspiroval u Hanzlíkova veleskoku v Cirkusu Humberto, bez jedné nohy pajdá v bitkách, když mu protivník sebere protézu, natočeno je to sice bez nadhledu, naprosto je to myšleno vážně, ovšem nemá smysl to řešit. Spektakulárnost, kterou bych u tohoto typu filmu čekal hlavně, je převážně okázalá, místy je i zadusána a smrskla se na množství záběrů z kilometrové vzdálenosti, v nichž plápolá oheň z podlaží mrakodrapu. Zvláště chci poukázat na originálně blbý závěr, kterak v něm žena zkrotila živel(!). Celý film se odehrává v noci, takže noční scenérie ukryjí případné technické nedostatky. A místem dějiště událostí je Hongkong. Je naprosto zjevné, že režisér Rawson Marshall Thurber nemá akci nezvládnutou, tudíž většina akční složky spadá do zábavného nadprůměru. Družina teroristů se uvede tak, že se provrtá zdí v mrakodrapu a její šéf vystrčenou rukou ve vyvrtaném otvoru zaškrtí muže na kontrolní obhlídce. Je na místě otázka, zda Dwayneovi stálo za to riskovat vybudovaný kredit za starou bramboru Neve Campbell coby jeho ženu a párek kakaových harantů. A hned je namístě dobré uvést, že ani on svou hereckou interpretací film z hereckého průměru nezvedá, pokouší se dokonce o dramatické hraní. Absolutně mně nevadí, že tenhle mrakodrap přetéká klišé, naivitou i předvídatelností událostí, dokonce není schopen instalovat neprokouknutelný zvrat (viz podraz od jeho frustrovaného parťáka), fakt ne, mnohem zábavnější je totiž film v tom, jak si troufá (všemi způsoby) zkřížit Smrtonosnou past se Skleněným peklem. Vše instruuje v našlapaném tempu, nemálo sekvencí je vyvedených ad absurdum a přebujelá hora svalůDwayne Johnson je vždy zdatným průvodcem akčním světem. Vyprodukoval mládeži přístupný film a tomu odpovídá i obsahová složka. 8/10

    • 22.8.2018  15:13
    Vykolejená (2015)
    **

    Vykolejený jsem byl hlavně z toho, že to za dvě hodiny nehodí žádný extra vtip. A čekat dvě hodiny, než se film uráčil skončit, je docela fuška. Celé to spískala Amy Schumer, ta odmítá zalézt mezi šeredné kreatury a má drzost být vnadnou, žádoucí a sexuálně náruživou ženou, co má zálusk opíchat třetinu newyorských obyvatel s koulemi a pytlíkem mezi nohama. A tak se stane, že prostřednictvím článku o sportu, který má sepsat pro místní plátek, se seznámí s ohyzdným sportovním lékařem Billem Haderem, kapacitou, co spravuje menisky hvězdám NBA. A setrvá s ním nejdéle, i když monogamie ji zrovna netrápí. V posteli skončí s Johnem Cenou i s úchylným pubertálním jedincem. Tenhle nevtipný blábol si hlavní herečka sama spíchla a vyprodukovala, až se to dostalo k Juddu Apatowi, který z toho režijně nevytřískal zhola nic. Vedlejší role mají náboj, jenže John Cena se zdrží jen v první třetině, Tilda Swinton svoji nevyzpytatelnou šéfredaktorku také dává s přehledem i na malém prostoru a pod rukama make-up artist kouzelníků atraktivně prokoukla a LeBron James má neokoukaný herecký status. Je zde i Brie Larson v roli sestry hlavní hvězdy, ještě před svým hvězdným zakotvením. Děj je bez pořádně výživné zápletky. Romantika není naštěstí příliš vlezlá, takže se dala akceptovat, tempo je povadlé. Vznikl nudný a beztvarý film, co poztrácel veškerou komediální výbavu. 4/10

    • 22.8.2018  14:10
    Máš ji! (2018)
    ***

    Originálně infantilní, leč jednotvárně pojaté. Hlavní hvězdná akvizice Jeremy Renner hraje přeborníka ve hře na babu. To znamená, že už 30 let nikdo z jeho staré party přátel na něj s pokřikem "Máš ji!" nevyzrál. Je to tedy takový "babopanic". A celý film je o tom, jak celá frustrovaná parta hledá účinný způsob jak ho přelstít a vyzrát a něj. Pokud vám tedy stačí naprosto jednorozměrný scénář, ve kterém Renner předvádí prostocviky a Ed Helms trapné převleky, je šance, že se pobavíte. Komediální nápaditost scénář zrovna nepobral, režijně to má ale dobrá místa. Zklamání je jen z okaté zadní projekce ve scéně noční jízdy autem. A to jsou doménou režiséra Jeffa Tomsice hlavně seriály. Osvěžující je i cast, který nezapomíná na odpovídajícím způsobem obsazené mužské role, i ženy se v partě neztratily. Isla Fisher a do komedií vzácně obsazovaná Annabelle Wallis mají své ženské zbraně. Kupodivu vtipu to moc nepobralo. Já nevím, co to se mnou je, ale nezasmál jsem se vůbec. Nějak mně to celé připomínalo odnož "Pařeb", dokonce i jeden z herců se zde z populární komediální série objevuje, je to Ed Helms. Scenáristicky to sotva pokrylo stanovenou stopáž, tak půlhodina by stačila, ale celý film točit o tom, jak zastydlí čtyřicátníci provozují imbecilitu v podobě hry na babu, víc nic, mně přišlo celkem přehnané. Nechápu to nadšení a dosazení do červených čísel. Za mě lepší průměr. 5/10

    • 21.8.2018  09:44
    The Monster (2016)
    **

    Horor, co selhává úplně ve všem. Neinvenční, spoléhající na obehranou atmosféru noci a lijáku, říkající si o hlavní cenu za nepovedené "monstrum", kterému přejete, aby ho déšť nerozmáčel a loutkovodiči si neuhnali v tom promáčeném terénu rýmu. Sešlo se hned několik negativních faktorů. Film nemá dobré obsazení. Zoe Kazan v roli nezdárné matky je nesympatické cosi, čemu přejete brzký odchod ze scény. Dočkáte se, jen to trvá téměř celý film. Na Elle Ballentine je znát, že se urpuntně řídila pokyny režiséra, kdy má zatlačit na intenzitě pláče, hrůzy, děsu, křiku. Podpora otřesného střihu byla bolestná v tom, že přesně bylo znatelné zadávání režisérových povelů k akci. To přetrvávalo celý film. Nyní k provedení monstra: morda plná tesáků, oslizlý kobalt, patrně oběť Batmanových sexuálních experimentů, pak převoz do Dinoparku a následná permutace v lesích. Nechápu, že v dnešní době to někdo vymyslí, rozkreslí návrhy a fakt to realizuje. Nutno vidět. Poslední kapkou úděsnosti byl režijní přístup. Zvýšený počet pomocných režisérů nasvědčuje o tom, že režisérovi příliš na výsledku nezáleželo. Je k nevíře, že je pod filmem podepsán zkušený Bryan Bertino, který do svého počinu nevpravil ani špetku objevného zápachu, vše řádně omleté, chudé na gore, protkané nadbytečnou psychologickou linkou, kdy je divák nucen sledovat četné posuny zpět v ději/flashbacky, v nichž je svědkem haprujícího vztahu závislé matky alkoholičky k malé dcerce. Samozřejmě se jejich vztah během filmu podstatně vylepší. To do hororu vůbec nepatří. Bertinova protivná snaha vymanit film z nižší kategorie jen vše špatné korunovala. Ke všemu to není tak zručný režisér, aby operoval se záměrem, že co není moc vidět, je nejděsivější. Ano, na filmu je vidět úplné hovno. Monstrum na scéně pobývá vteřinově, do toho noční scenérie. Už debilní bylo cestovat s dítětem uprostřed noci. Prostě nepovedené, kardinálně překonané a nechtěně úsměvné. 4/10

    • 20.8.2018  10:10
    Vyšetřování ztráty třídní knihy (divadelní záznam) (1997)
    ***

    Věčný (m)učedník pravého českého humoru. Přiznávám, že dvojice Svěrák&Smoljak pro mě představuje takový humorný oříšek. Je to tak chytře vyvedené, až se to u mě dostává do dávícího traktu, dál už jen zřídka. Jsem však mistrem vytlačovaného smíchu, takže každých pět vteřin zní místností salva smíchu, někdy se směji i hodně dopředu, tudíž množství replik zaniká v tom nekontrolovatelném jekotu. Trénink bránice je zaručen i s touhle humornou kauzou, která je vskutku originální, i když zrovna nemáte den Smějavec. Je to nevtíravé, nevlezlé i nepodbízivé. Takže vlastně chválím dva Velké otce humoru, kteří na svém humoru odkojí další generace Petrů, Vladimírů i jiných Čechů. Máme tak jistotu, že velký český duch nezanikne, nezemře a stále bude plápolat, dokud Češi Čechům budou humorně naslouchat. Pobavil jsem se tak akorát, vkusně. A nic se nemá přehánět. Vždyť regulérně hrozilo, že ztráta školní knihy v případné předělávce někým jiným by mohla být mnohem absurdnější banalita. 6/10

    • 18.8.2018  19:15
    Siberia (2018)
    ***

    Keanu Reeves našel svoji sibiřskou sirénu. Kupodivu to nebyla řvoucí Maria Sharapova, nýbrž sténající Ana Ularu. Celkem čtyřikrát s ní podnikl zimní olympiádu, curling byl z diváckého hlediska nejvzrušivější podívanou. Milostný poměr dostává v příběhu velký prostor, zápletka s diamanty ustoupila natolik do pozadí, respektive se postupem času stala natolik nepřehlednou, rozdrobenou a nevzrušivou, až si divák vymodlil, aby ta erotická linka se zubatou Rumunkou převážila v ději co nejdéle. Moc jiných atrakcí totiž film neskýtá. Akce se nedostává, výjimkou je jen akční závěr, v rámci thrilleru to nefunguje vůbec, napětí či jakékoliv emocionální zabarvení úplně absentuje. Vrcholem je bezkrevná režie Matthewa Rosse, která mdlý scénář Scotta B.Smithe, který před dvěma dekádami debutoval daleko vypjatější záležitostí jménem Jednoduchý plán, nijak neoživuje. Je tedy nutné hledat ve filmu i jiné atributy. Jedním z nich je zvládnutí jazykové bariéry, ve filmu není o ruštinu nouze. Hovoří jí vedlejší postavy, mnohem větší bizár je, když plynně rusky promlouvá hlavní hvězda filmu. Reevese dost dobře nechápu, je producentem tohoto nevýrazného počinu, do příběhu vůbec nic navíc nevnesl, není mně jasné, když si klestí cestu do vyšší ligy s Johnem Wickem, proč se zaobírá neatraktivním projektem, co je předem odsouzený k diváckému neúspěchu. Pokud Keanovi fandíte v jeho cestě za comebackem, tenhle jeho film určitě vynechejte. Pokud máte slabost pro sexuální radovánky v nehostinném kraji, tak do toho jděte. 5/10

    • 18.8.2018  07:12

    Je s podivem, že se nepříliš proslulý komediální film z osmdesátých let dočkal předělávky. Tentokrát nelze stoprocentně tvrdit, že jde o věrnou kopii originálu, neb role jsou prohozeny. Amnézií je tentokrát stižen muž, nikoliv žena, arogantní boháč, který přepadne ze své jachty a probudí se s výpadkem paměti. Jeho náhlé indispozice využije chudá máma od tří dcer, co před jeho nehodou u něj na jachtě krátce pracovala, vykonávala úklidové práce, než ji bez milosti vyhodil, která mu namluví, že jsou dlouholetí manželé, aby se mu za jeho vyhazov a aroganci pomstila a pumpla ho o jmění. Mezi námi, ta její motivace mě zrovna moc nepřesvědčila, no ale dobrá. Můžu tedy rovnou napsat, že tak nepropracovaný scénář by obstál právě jen v těch naivních osmdesátkách, dneska sotva obstojí. Dvojice Anna Faris a Eugenio Derbez, která nahrazuje původní duo Russell & Hawn, je více než zdatným nástupcem. Derbez je (z)dravě nesympatický, jeho proměna v milujícího manžela byla rovněž zvládnuta zdárně. Faris nečiní komediální takt a cit také žádné potíže. Ovšem průhlednost a nemilá čitelnost vývoje filmu z toho občas činí natahovanou žvýkačku. Určité zkrácení téměř ze dvou hodin na standardních 90 minut by celému celku jen prospělo. Režijně film nevyhlíží nejhůř, když vezmu v potaz, že seriálová tvorba má u Roba Greenberga značné preference. Film má celou řadu povedených momentů, jako celek však rozhodně nepřekypuje invencí. Za nejslabší považuji základní podstatu příběhu, o jehož nepříliš pevnou konstrukci se snímek dost opírá, že známého milionáře se ztrátou paměti nikdo na veřejnosti nepoznává. Naopak pozorným divákům neujde šikovně nastrčená zmínka o původním filmu. Z vedlejších rolí nikdo moc nezaujme, vyskytuje se zde Eva Longoria, která působila nepůvabně odule. Shrnu to tak, že Derbez (je i producentem snímku) s Faris jsou zdatnými nástupci vyčpělé a naivní komediální klasiky. A celý příběh hodně spoléhá na to, že z komediálních kapes a rukávů budou tihle dva tahat humorné i dojemné (je jich o něco více, než by se dalo čekat) trumfy v dobré víře, že je diváci nesvrhnou předčasně přes palubu. A kdo nezná/neviděl původní verzi, tuhle může zkusit bez obav. 6/10

    • 15.8.2018  07:34
    The Neighbor (2018)
    ***

    Když jdou na mužského léta. Žádný pořádný thriller a horor se nekonal, ačkoliv se sluší zmínit, že v pár momentech je za zdí nově přistěhovalých sousedů slyšet "mysteriozní" povyk a hřmot pramenící z nějakého konfliktu. A na závěrečných pět minut se film konečně překlopí do požadovaného žánru thrilleru. Většina děje je ale stižena nedomrlou mužskou krizí středního věku a frekventovanými postřehy z pracovny, ze které má dobrácký ne-maniak výhled na ženu svých snů, která většinou zahradničí nebo se ráchá v bazénu. Doma sice taky jednu má, ta ale spíše učí své žáčky, než by vyučovala sexuální domácí výchovu. "Voajeři" si na své příliš nepřijdou, film je poměrně cudný, natočený neatraktivní tv formou. William Fichtner si patrně posteskl, že se mu nedostává hlavních rolí s psychologickým zabarvením, i nelenil a vyprodukoval si vlastní takový počin. Ke vší smůle to ani moc nefunguje v oné psychologické rovině. Trojlístek William Fichtner/Jessica McNamee/Michael Rosenbaum by jistě zvládl rozehrát daleko intenzivnější drama. Slabý scénář jim ale nedovolil spustit něco pozoruhodného. Vznikl šedivý průměr, co v pohodě zaplní svými televizními atributy požadavky večerního vysílání zapadlé tv stanice. 5/10

    • 12.8.2018  17:02
    Traffik (2018)
    *****

    Obchod s lidmi solidně kvete i v béčkové kategorii. A tak doporučuji, aby k tomuto thrilleru bylo přistupováno bez velkých ambicí. Nechybělo ale mnoho a film by byl více kritikou veleben, dokonce by existovala reálná šance na povýšení do áčkové kategorie. Díky poněkud diletantské režii se tak nestalo. Casting na vyšší mety rozhodně měl. Paula Patton v hlavní roli nemá daleko do vizuálně podobně disponované Halle Berry a cast kolem ní je více než zdatný. Námět se inspiroval skutečnými událostmi. Do filmu ale neproniklo intenzivní napětí, které by diváka účinně dokázalo sevřít a ještě dlouho po skončení filmu mu působilo neklidné stavy, ačkoliv je téma hodně znepokojivé. To se prostě nestalo. Ani technická realizace filmu není špičková. Vliv nižšího rozpočtu je znát. Pokud ale kupříkladu chci strávit večer ve společnosti thrilleru, co má na pořadu dne obchodování se ženami, gang hnusáků, co je odchytává, a sympatickou žurnalistku, která to nenechá jen tak, je volba přímo ideální. Základní atributy pro thriller to má, občas to zahraje na temnou notečku a dojde i na nějaký ten dějový zvrat. Ve své kategorii se jedná o kvalitně vyvedenou záležitost, která by si zasloužila lepší režijní ošetření. Režisér Deon Taylor zatím ještě nezískal kredit mimořádně kreativního režiséra. Paula Patton a spol. však svede uprostřed nočních lesních scenérií příslušně nevyzpytatelnou bitvu o přežití. 9/10

    • 11.8.2018  11:44

    Řídký dějový guláš bez pořádné husté zásmažky. James Franco se neúspěšně pokusil o personifikaci skutečně existujícího spisovatele, který byl a je závislý na prášcích a fetu, prošel si krušnou pubertou, libuje si v ujetých sexuálních praktikách, od fotříka snášel ponižování, až o tom napsal autobiografii, která je v podezření, že je založena na fabulacích, které musí vyvrátit. K tomu má psát o uvězněném muži podezřelém z vraždy své manželky a souložit s Amber Heard. U té Amber bych se rád zastavil, neb film by získal na věhlasu jedině snad tím, kdyby vyšel bulvární článek o tom, jak se Johnny Depp rozlítil po zhlédnutí filmu, když viděl svoji bejvalku v podřadném filmu souložit s podřadným hercem, ačkoliv čekal, že přijde odprošení z její strany. Dozvěděl bych se, že zmlácení její osoby železnou tyčí vedlo ke stažení všech jeho filmových premiér a kdesi cosi. Takhle jde z filmu jen zanedbatelný kontroverzní odér, přičemž by neškodilo tu dějovou rozklíženost alespoň trochu stmelit, nezajímavě podanou dějovou linku s obviněným Christianem Slaterem rovnou vyhodit a Amber donutit ukázat její intimní partie. Pokud ve filmu něco funguje, je to Ed Harris a jeho znepokojivý a nevyzpytatelný otec. Režisérka Pamela Romanowsky je ještě mladá a má šanci určitě v budoucnu natočit něco vyzrálého a skutečně (žensky) osobitého. Musí ale nejprve zredukovat a pospojovat žánry tak, aby si vzájemně nepřekážely. Na jeden film bylo tentokrát až přespříliš tematických manévrů, přičemž to nevytvořilo (k)ladný celek. 5/10

    • 10.8.2018  11:09

    Jen průměrný haha výcuc ze všech spřízněných študáckých kampusáren. A rovnou směle dodávám, že mohlo být tisíckrát hůř. Pokud si libujete ve vytlačování smíchu, zde se vám léta praxe budou obzvláště hodit. Scénář moc vtipů nehodí. Ben Falcone nepatří zrovna k těm režisérům, kteří by z rutinního scénáře, spáchaného vlastní rukou, uplácali super biják. Je skutečným manželem hvězdy filmu Melissy McCarthy a nenapadlo ho nic jiného, než ji v jejím středním věku poslat na univerzitu, připravit tak relativně zábavný generační střet. Kdyby Falcone uměl psát scénáře a patřičně režírovat, dejme tomu, že by ten jeden jediný nápad i komediálně obstál. V jeho provedení má ale film zastaralou a až příliš jednoduchou filmovou řeč, avizované párty jsou (interiérově) jak z druhořadého sitcomu a naprosto neomylně divák predikuje vývoj filmu i postav. Každý vtip je stonásobně natahován a Melissou je zdlouhavě a do úmoru okomentován, přitom se najde pár scén, co mají celkem dobré komediální zabarvení i potenciál. Film je standardně přisprostlý, sice zde dojde k milostnému vzplanutí mezi přestárlou studentkou a studentem, ale sexuálně je na tom film nulově. Je totiž přístupný. Takže se na pohoršující a nemravné scény nemusíte těšit. Komedie "Jsem božská" neměla vůbec nic, tahle má alespoň Christinu Aguileru. Že o tom píšu, Melissa McCarthy spadá u mě do stejného komediálního ranku jako Amy Schumer, která má přece jen o chlup ambiciozněji vyvedené komedie. McCarthy je na tom podstatně hůř, pokud jde o tvorbu, v níž spojila síly se svým manželem. Zde můžeme být rádi, že to vytáhli na průměr. Směle tedy mohu tento komediální počin označit za ten nejlepší, jaký vzešel z jejich společné stáje. Vzhledem k tomu, že do toho spadá "Tammy" a "Šéfka", není to žádná velká kvalitativní výhra, ale jen menší posun k tomu snesitelnějšímu. 5/10

    • 9.8.2018  11:05

    Bravurně odvedená slepota. Marc Forster by měl točit jen psychologické filmy. Bravurně si s často propíraným tématem vyhrál, plus vynikající přechod u nevidomé z fáze slepoty do vidění na jedno oko. Snad první film svého druhu, u něhož si divák uvědomí, že si má zrak chránit jako bulvy v kebuli. Nejhorší je, že neuvidí kozy, pekáče, ovšem to je jen zlomek zrakového vjemu. O Blake Lively se říká, že lépe vypadá než hraje. Tak s tím nesouhlasím, je ale fakt, že měla tentokrát schopného partnera. Jason Clarke ve své kreaci podává nejzajímavější herecký výkon své dosavadní kariéry. A pak je zde na přetřes její vytuněné poprsí. Lively s Clarkem spolu rozehrávají pestrou (vizuální) hru, kdy návrat zraku slepé barbíně změní dosavadní vyrovnaný průběh manželství a jeho priority. Vzala si ho, když byla nevidomá, až uviděla, koho měla po celou dobu po svém boku, už ho tak nelovískovala. A z upjaté ženy se stala rázem žena s vizáží kurviska. Neméně poutavá je i technická stránka filmu, respektive znázornění pasáží očima slepce, kde dominuje skvělá vizualizační kamera Matthiase Koenigswiesera. Je jich zde velké množství a jsou pěkně vypiplané. K intenzivnímu zážitku také přispívá hudební doprovod Marca Streitenfelda. Film se i lehce vrhá do soft erotiky, nevychází mu to jen v rovině thrilleru, kam nakoukne jen velmi nesměle a nevýrazně. Forster natočil svůj technicky nejnáročnější film. Pokud chce ještě někdy v budoucnu zavadit o prestižní filmová ocenění, měl by se věnovat podobným psychologickým tvarům. 10/10

    • 8.8.2018  11:28

    V žáru zakázané lesbické lásky. Když ortodoxní židovskou komunitu opustí na věčnost významný rabi, je třeba vyhnat pavouky z dámských klínů a uspořádat po letech pořádný vaginální šábes. Produkčně zainteresovaná Rachel Weisz si s kolegyní Rachel McAdams posteskla, že se jim tak nějak poslední dobou nedostává erotických rolí. I nelenily a pustily se do příprav na natáčení, kterým podřídily veškerý svůj sexuální život. Měsíční sexuální půst a vynechaná menstruace, u Rachel už patrně definitivně ukončená, to celé způsobilo, že obě herečky v každém záběru vyhlížejí nadrženě. A co teprve ta stěžejní sex scéna, která následuje uprostřed filmu po letmém ocicmávání. Inkriminovaná scéna probíhala asi takhle: Rejžo, zapomeň na to, že bychom se svlékly, budeme oblečené a divákům musí stačit naše jazyky, a hlavním nápadem je, že já pustím McAdams sliny do pusy. McAdams protestuje, je mokrá až za ušima, ale přesto žádá Weisz, aby si dala mentolku. A po téhle žhavé scéně už film klidně můžete ukončit. Vše intenzivní náhle opadne, už se až do konce nic podstatného neodehraje. Film sice mohl být mnohem lepším než je, nicméně kontroverze jej určitě nemine. Román, z něhož vychází, patrně u nás neměl velkou čtenářskou odezvu, byl-li intenzivnějším než film, nelze určit. Zajímavá změna v repertoáru dvou hvězdných hereček je určitě zajímavá a vítaná. Film je stižen monotonním průběhem, který se nepodařilo odstranit. A samozřejmě nechybí přemíra židovských motivů a židovského smýšlení. To občas koncepčně bylo funkční vzhledem k pohoršující sexualitě mezi stejným pohlavím, občas ta jejich víra ale lezla na nervy. Vzniklo minoritní a poměrně komorní dílo. Výsledek je uspokojivý. 6/10

    • 8.8.2018  11:00

    V hlavní roli ekzém. To se takhle jednoho rána probudí Charlie Sheen a celý zbědovaný zjistí, že už na něj lezou léze. Rozrušený obvolává své kolegy z branže, co čekají také na smrt, mezi prvními jsou zpěváci z Frankie Goes to Hollywood a z Erasure. Chlapci nic na sobě nepozorují, Sheen si večer lehá a druhý den ráno je v pohodě - Adidas je zažehnán, jen ho cosi požírá, když spí. Tak už zhruba víte, s čím se potýká sličná holčina z tohoto (skoro) horáče. O horor to jen tak škrtá, především je to natočeno originálně, s nadhledem a má to inteligentní rozměr. Málo známý Haylar Garcia příjemně svým režijním počinem navnadil na svoji další tvorbu. Nepřekonává se v hnusotě, jen tak lehce ukazuje, že hezká holka může být náhle hnusná. A z toho se těží nejvíc. Hlavní představitelka je sympatická a prudce talentovaná. Takže určitě chci vidět v budoucnu další filmy, na kterých bude Penelope Mitchell participovat. Speciální efekty jsou k mému podivu kvalitní. Obludka, co to způsobuje, je rozkošná. A závěrečný střet stojí na dobré kreativitě. Tenhle film může působit tak, že si to nejlepší schoval do finálního vyústění, ale mě zaujal celý ten proces. Takže má ode mě pozitivní hodnocení. 10/10

    • 5.8.2018  19:59
    Thelma (2017)
    odpad!

    Není Trier jako Trier aneb v Norsku otevřeli první sexshop pro křesťany. Jablko z Ráje tam sice nemají, ale hada-pokušitele seženete v pohodě. Mladá a (překvapivě depilovaná) křesťansky založená slečna Thelma má záchvaty, podobné epileptickým, z toho, že své kamarádce nemůže vyhovět v sexuální oblasti. Podobenství hada a ptáka má psychickou inklinaci k mužskému pohlavnímu orgánu. Pořádné nadpřirození by tedy vyřešilo její nadpřirozené výjevy. S tím ale zásadně nesouhlasí režisér a dvě únavné hodiny hledá, jak by diváka oslnil. Co ho vedlo k natočení této nebetyčné píčoviny, je celkem zjevné: a) viděl Carrie, b) miluje filmy Darrena Aronofskyho, c) psychicky se na něm podepsaly nedělní bohoslužby. To von Trier by naservíroval přinejmenším explicitní cestu do dívčího klínu, Joachim servíruje modlitby, snůšku paranesmyslů a nudu. A ke vší škodě tlumí sexappeal hlavní herečky, neb Eili Harboe je materiál, se kterým se dá pracovat. Takže tenhle norský výjev pomateného tvůrce a obdivovatele biblických dějin můžete s klidem vynechat. O horor se to sotva otře, na psychologický film je to nepůsobivé. Solidně nasnímané a herečka v hlavní roli se snaží. Víc nic. Ke všemu protivně náboženské. 2/10

    • 5.8.2018  10:09

    Film si k mému nemilému překvapení neklade velké ambice, přitom ze scenáristické dvojice minimálně Anthonyho Tambakise řadím k těm ambiciozním, má poměrně nepřehlednou až roztříštěnou kostru vyprávění a černoch v hlavní roli je na zabití. Je škoda, že hlavní roli získal právě špatný David Oyelowo, když je tolik kvalitních černých herců, kteří by černohumornost story a sociální podtext zprostředkovali mnohem zábavnějším a odpovídajícím způsobem. Naštěstí elitní herecké sdružení kolem něj je charakterově pestré, že dokáže z průměrného příběhu získat kvalitní částice, až je z toho postupem času, rozhodně ne hned, obstojná směsice komedie a thrilleru se špetkou akce. Ano, akce tvoří jen minimum, když se ale objeví, je zručně natočená. Projektu produkčně vévodí Charlize Theron, její zákeřná obchodnice plánuje intriky, dává na odiv svoji sexuálnost a dostává se přes ni k jejímu šéfovi, jimž je Joel Edgerton, muž postrádající jakýkoliv mravní kodex. A pak je zde ještě jeho bratr, drsný žoldák, ztvárněný Sharlto Copleym, vyslaný černocha v "úzkých" zlikvidovat, výčet známých hereckých akvizic zakončím párem turistů, který tvoří Amanda Seyfried a Harry Treadawaye. Postav je fakt hodně, v drtivé většině mají nekalé úmysly a vyvstal problém, komu vlastně fandit. Rozhodně jsem ale nijak nesoucítil s hlavní obětí, který se nedokázal stát středobodem vyprávění, kterým měl být, a pranic mně nezáleželo na tom, jestli z nebezpečného Mexika vyvázne živý, nebo ne. Postupně se rozháraná režie bratra hvězdného Edgertona ustálila, až film nabral celistvější tvar a stal se i zábavným. Určitě v sobě měl film zakopaný sociální náboj, který by zdatnější tvůrce uměl zakomponovat s větší naléhavostí. Takhle zde máme černou (a humornou) směs neurčitého tvaru, co zanechá rozpaky. Kontroverzní pel i záměr se kamsi vytratil.I tak se vydařilo vyústění filmu, technicky je to natočené na úrovni a neotřelé manévry tomu nechybí. Takže v podstatě zajímavě zkomponováno. 7/10

    • 4.8.2018  15:03
    Kocour Bob (2016)
    **

    Přátelství smažáka a zrzavého toulavého kocourka Boba na mě dojem neudělalo. Jejich pravdivý příběh se jistě jednou dostane i do britských čítanek, nicméně já jsem se z té scenáristické jednoduchosti až orosil. Film nečítá žádné herecké veličiny, odpudivou vizáž Luka Treadawaye kompenzoval jeho čtyřnohý parťák a dvounohá kočka Ruta Gedmintas. Kdo by také chtěl být režijně veden mužem, který zničil potenciál Šestého dne, pošlapal respekt Stalloneho ve Stůj, nebo vagína vytryskne a z bondovky udělal průměrný tv film. Tentokrát ale Roger Spottiswoode není na filmu tím nejhorším elementem, až na amatérské p.o.v. záběry z kočičí perspektivy, britské ostrovy nelehly popelem z jeho přítomnosti. Příběh je podáván úděsně zjednodušeně, zajímavého příliš nenabízí. Maník pořád smaží, ale zázraky se dějí a vyšle jasný signál Sámerovi a spol., že když se zatáhnou v sociálním bytě žaluzie a den i noc strávíte v křečích na podlaze i v posteli, má to simulovat absťák, další dny už jste ready a s kočkou na rameni si vás chtějí fotit. Takže pokud máte chuť sledovat retardované scenáristické kejkle a hroznou držku v hlavní roli, dejte si svá kritéria hodně nízko. A třeba těm dvěma při jejich pouličních pěveckých výstupech zamňoukáte do taktu. Ve výsledku to ničím neoslní. Upřímně, film byl hrozný už z traileru. 4/10

    • 4.8.2018  14:26

    Šarmantní opus o zdolávání životních útrap neotřelým způsobem. Zvrácená triviálnost typu Pretty Píča si účast naštěstí rozmyslela. Kvůli této domnělé hrozbě jsem do filmu dlouho nešel. Tři kamarádi mají šéfa, který po smrti své malé dcery tak trochu víc sekl se životem. A píše dopisy třem abstrakcím - Lásce, Času a Smrti. Jeho přátelé to tak dál nehodlají nechat, v sázce je totiž prestiž i krach firmy a šéfova příčetnost. Mají s ním plán, za jehož účelem najmou tři divadelní herce, kteří mají personifikovat tyto abstrakce, a začnou se svým pisatelem komunikovat. A pokud vám to zní absurdně nebo legračně, film je důsledný v tom, aby přesně takový nebyl. A je na filmu zajímavé, jaké (režijní) posuny zaznamená. Parta dělá z Willa Smithe blbce, když mu do cesty posílají ochotníky, co mají zastavit nejen jeho pád, ale i pád firmy. Smith je troska, ale když mu má hrábnout, tak kvalitně. A jejich úmysl neprokoukne. Film občas vyloudí nějaké to filosofické moudro, ponoří diváka do myšlenek o smyslu života a pěkně kalkuluje. Nemám mu to zlé. Je zajímavě vystavěn, páchne člověčinou, je intenzivně i zručně natočen. Samozřejmě se dá prokouknout, závěrečné vypointování mu totiž nechybí a divák není ušetřen slzám. Ale je lepší nebádat po vyústění. Obsazení čítá luxus - Will Smith, Kate Winslet, Edward Norton a Keira Knightley si společný sraz v jednom filmu určitě hned tak nedají a režijní vedení Davida Frankela jim dopřálo vkusné herecké chvilky. Velmi příjemné překvapení na poli romanticko/slzopudných dramatizací. 8/10

    • 2.8.2018  19:44
    Jackie (2016)
    ****

    Demokracie chcípla. Kennedy natáhl svá ctěná brka ve zlatých bačkorách. Tak pozor, filmem probleskne informace, že to byl skrblík. Tak třeba tu domácí obuv pořídil levně ve vietnamské tržnici nebo mu ji upletla samotná manželka Jackie. Každopádně se o tak luxusní vdovu po něm strhla mela, takže Oswald při pohledu na ni páchal demonstrativní odchod ze scény, bratr po zesnulém si okamžitě pořídil odborné publikace o tom, jak správně liberálně masturbovat v oválné pracovně, nemocnice Parkland musela být evakuována z důvodu nahlášení bomby a investigativní Kevin Costner skončil s pojídáním hamburgerů, neboť trpěl panickými stavy, že v bulce je prezidentův mozek. Natalie Portman je hárající fena, která dokáže utáhnout celou diváckou obec na svůj sexuální pohled, takže muži v protilehlé pozici, tedy Billy Crudup, Peter Sarsgaard, režisér Pablo Larrain a spol. raději volí umírněné herecké a minimalistické režijní polohy. Dopadá to tak, že film ve výsledku osciluje mezi netradičním tv filmem, natočeným v téměř divadelním aranžmá, a příležitostně intenzivním kino filmem, který hodně spoléhá na to, že divák je dostatečně obeznámen s touto historickou událostí. Pokud ne, nemůže se pak divit, že film na něj vyplivne sled celkem kusých informací, kterým se nedaří dát kompaktní formu. Rozvleklých scén je kupodivu méně, než bych čekal, ale najdou se pasáže, které bych vystřihl, například všechny scény s Johnem Hurtem. Na časové popisky je film skoupý, takže jsou zde scény, v nichž se objevuje prezident Kennedy živ a zdráv, a není zřejmé, z jakého časového období jsou. Existuje hned několik filmových dramatizací, které pohlížejí na proslulý atentát z různých úhlů pohledu (Nemocnice Parkland, J.F.K...), ten z pohledu prezidentovy manželky právě doplnil tuhle mozaiku. Pravda, mnoho nového do věci nevnesl, ovšem kde jinde a kdy jindy se vám naskytne jedinečná možnost ošukat rozrušenou slavnou vdovu, která vyloudí pár kapek orgasmu navíc pro manželova ochotného náhradníka do svých kalhotek. V sexuální krizi nejvyšší - poznáš demokrata nejbližšího. 7/10

    • 1.8.2018  09:55
    Tully (2018)
    ****

    Syrově originální příběh obyčejné maminy od tří dětí, co pozná svoji spásu v o generaci mladší noční chůvě jménem Tully. Spojení herečky Charlize Theron, scenáristky Diablo Cody a režiséra Jasona Reitmana je celkem zajímavé. Film sám využívá zvláštních režijních poloh, začíná porodem třetího potomka, prostředek je souzněním dvou žen, chyběl už jen jazyk a prsty, dojezd za mnoho nestojí. Objevují se v něm mysteriozní prvky a vyvstanou pochyby, zda chůva vůbec byla reálná, tedy já jsem to tak chápal, respektive to bylo podáno nesrozumitelně. Role mamin, ke všemu trojnásobných, nemají velké místo ve filmografii paní Theron. Ta svůj vysněný projekt chtěla mít pod kontrolou, nabrala kila navíc, takže do modelky má daleko a její proměna z akčních rolí v hospodyňku je pozoruhodná. Žádný div, že jí ve vedlejších rolích nikdo moc nestačí. Ron Livingston v roli jejího manžela plní svoji submisivní hereckou normu, sekundantkou hlavní hvězdy je vycházející hvězdička Mackenzie Davis, která utvořila s Charlize dobrou vazbu. Charlize kojí, nesouloží se svým manželem, přiměje chůvu k jeho svádění, paří v rockovém klubu - potud velmi dobré, ale co ten slaboučký závěr?! Od chvíle, kdy se Marla ocitne v podroušeném stavu mimo svůj domácí rajón, začal být film také lehce podroušený v kreativním ohledu. Konec bych úplně předělal, nepasoval mně do celé formy. Jsem ale vděčný, že spousta, pro jiné filmy dramatických prvků, jako třeba postižení syna, depresivní stavy a podobně, zde jen slouží coby okrajový problém, naopak třeba kojení se ukazuje pro film celkem zásadním. Ve větší míře je to film pro ženské publikum, pánům ale rozhodně není vstup zapovězen. Pokud vám nevadí, že to nejpodstatnější pro děj proběhne v domácnosti, máte možnost celkem realistického netradičně otevřeného náhledu do života jedné zasloužilé maminy. 7/10

    • 31.7.2018  16:49
    Petrolejový princ (1965)
    odpad!

    Nemáte někdo petrolej? Že bych celý film zapálil a poslal do věčných lovišť. Je naprosto k smíchu, neskutečně režijně slátaný, příkladně špatně obsazený i zahraný, zoufale nadabovaný a neobsahuje vůbec nic, co by na milisekundu zaujalo. Chudák Pierre Brice toho měl po smrti své proslulé postavy fakt zanechat. Otřesné! 0/10

    • 31.7.2018  16:26

    Western plný desperátů, který haprující tempo i originalitu dohání pestrobarevnou režií. Pokud se mezi kloboučníky nevyskytuje pupkatá zrůda typu John Wayne, jsem tomuto žánru velice přístupný a nakloněný. Těžko mohu namítat něco proti ženské hrdince v centru vyprávění. Gavin O´Connor udělal moc dobře, že z Natalie Portman neudělal jen sexy figurínu k ojebání, ale normální ženu, co v krajním ohrožení sahá zdatně po zbrani. Joel Edgerton se sem také bez problémů vešel. Nejzajímavějším tahem je ale obsazení Ewana McGregora do role hlavního ničemy. A jeho záludná banda je ideálně záludná. Usedlost je patřičně odlehlá a čekání na nájezd zlosynů je kráceno různými režijními manévry. Connorovy vypjaté scény, které zpravidla vyústí v něco brutálního, jdou od ruky. Oproti tomu lokace ničím extra nevynikají, celé je to ale příkladně nasnímáno, lacinost do filmu nepronikla. Ve svém žánru tenhle příběh nebude určitě představovat něco nepřekonatelného, mě ale počínání kvalitních hereckých akvizic zaujalo, režie dala mnohým scénám vyniknout a ze všeho u mě převládal kus kvalitně a "áčkově" odvedené práce, kde těžký prach prérie uměl znemožnit plicní cirkulaci. 10/10

    • 29.7.2018  17:38

    Když si divák vybaví téma důležitosti atraktivního zevnějšku z mužského pohledu, jaký svého času v chytré a nedoceněné komedii Těžce zamilován prezentoval Jack Black, je jednomu docela smutno, že Amy Schumer na to nedokázala navázat. A to nejen komediálně. Film je dost mimo v mnohém. Neatraktivní a muži neobletovaná žena, co má okruh jen svých věrných a stejně neatraktivních kamarádek, se jednoho dne bací do hlavy a poté se vidí jako krasavice. A co jako? Diváka akorát tak čekají téměř dvě malátné hodiny natahované nudy, neb scénář a režie nemá nic, čím by tento časový úsek zaplnily. A nic zajímavého nepřinese ani nenápaditý závěr. Amy je naprosto otravný tlustokožec, která pocuchá normálnímu divákovi nervovou soustavu, kupodivu se ničím vtipným ani neblýskne. Celý děj je postaven na tom, že její okolí jí neřekne/nenaznačí, že není tou výstavní modelkou, kterou vidí v zrcadle. Apropó, v zrcadle vidíme pořád odraz Amy, nikoliv nějakou sexbombu, takže ani do tak obyčejného triku film neinvestoval. Není zde žádná zapamatovatelná scéna, a co hůř - není zde jediná vtipná scéna. Fakt, komedie úplně bez vtipu. Puritány potěší, že film není sprostý a je naprosto zdrženlivý fekálního humoru. Hrdince nikdo neklade žádné úklady, Michelle Williams, která zde zapracovala na atraktivitě svého zevnějšku a v podobném triviálním filmu bych ji určitě nehledal, je zde dokonce za hodnou šéfovou. Naprostá hovadina ve všech směrech. Postrach erekcí na sociálních sítích jménem Emily Ratajkowski je zde též k vidění. 3/10

1 12 13 14 15 16 17 18 47 94 140 186