kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.5.2015  14:54
    Popelka (2015)
    **

    Žádná POPELKA, nýbrž ELKA, ale tentokrát je film prost německé koprodukce. Takže podezřele německy znějící jméno je jen (dabingovým) rozmarem. Ne, není. Taková kravina je fakt myšlena vážně. Režisére Kennethe Branaghu, kdepak ty hnízdo máš. A po kom (Pop)Elko rozpláclý nos máš? Dočasně se nám režisér uhnízdil v pohádkách. A na pohádkové klasice se toho moc pokazit nedá. Na druhou stranu není nakloněna inovacím. "Šejkspírovský" režisér se do toho pořádně obul. Vzal si na novou verzi poměrně pevnou obuv z dobrého materiálu, ale svoji ústřední hrdinku vybavil jen skleněnými střevíčky, v nichž vázne dynamický krok. Film je z hlediska tempa dost utahaný. Hlavně první půlka se dost vleče. A co se vleče, neuteče. Jenže mně film vůbec neutíkal. A nejen mně. I děti v kině se děsně nudily, až jejich mámy nestíhaly, jak je dostatečně zabavit, když to nedokázal film. A to je pro film špatná vizitka. Je tedy něco, co na obehrané story ještě může překvapit? V podstatě ne, když vezmu to, že každý pokus postrčit tuctový příběh netuctovým, nepředvídatelným, nebo novátorským směrem, selhával a ukazoval se buď jalově nedotaženým, nebo zhola zbytečným. Většinou se totiž příběh (o pár minut později) neomylně napojil do místa, ze kterého chtěl původně (novátorsky) odbočit. Relativně dynamický, ale jen chvilkový, odpich nastal v polovině s příchodem okouzlující hodné Víly kmotřičky v podání Heleny Bonham Carter, což byla jediná postava z celého filmu, která byla zahraná dobře a sympaticky(!). Její příchod doprovázela oslnivá triková sekvence proměn na bál, v níž se trikaři náležitě vyřádili. Znáte to, z dýně kočár, z kvarteta myší koně, z páru ještěrek lokajové a z kachny kočí. Popelka dostala honosné šaty v modrém provedení a pár skleněných střevíčků. Vše mělo úderem půlnoci pominout, akorát bylo divné, že s tím vším také nezmizely přičarované střevíce(!). Stejně úchvatné bylo, když odbila půlnoc a vše se po cestě ze zámku začalo proměňovat do původní podoby. Tyhle dvě trikové sekvence už nic ve filmu nepředčilo. Na filmu vázlo, anebo se mně nějakým způsobem nelíbilo herecké obsazení. Lily James jako Elka, Popelka, nebo co to vlastně bylo, byla až tragická. Zvládala akorát dvě herecké polohy - rozesmátá/smutná a nic mezi tím. Ke všemu nejhoršímu měla nos jak ředkvičku, ne červený od chlastu, ale tak tvarovaný a protáhlý jak Vochomůrka. Vlhký sen z ní mít tedy určitě nebudu. Ke všemu nedokázal scénář vytvořit k její postavě kontrast s macechou. Herecká jistota Cate Blanchett sice měla snahu být patřičně zlá, občas i pádně hláškovat, ale Elce nijakým extra způsobem neškodila, ani ji nijak mimořádně neponižovala. Pochopitelně, že si jí nevážila a udělala z ní služku, ale nejvíc jí asi ublížila, když jí na památečních šatech utrhla rukáv. Mně to přišlo hodně málo. Půl hodinu před koncem se film pokusil implantovat do známého průběhu příběhu nový prvek, kdy dojde k vydírání Elky ze strany macechy. Ta se pak následně umluví s vévodou na kardinálním podrazu na princi hledajícím majitelku ztraceného střevíčku, když společně popřou existenci Elky. Tahle sekvence mohla být nejpřekvapivějším zvratem v lehce predikovatelném ději, ale byla brutálně nedotažena. Vše dovršil otřesně zakrslý a necharismatický princ Richarda Maddena. Celkově jsem se u téhle pohádky jako divák značně nudil. Roztahané až nulové tempo, slabé herecké výkony, nezáživná hudba a nevýkonný scénář průměrného scenáristy Chrise Weitze. Dávám vysoké známky za technické provedení, zvláště za detailní výpravu, nádherně barvité a nápadité kostýmy a působivou trikovou složku. Všechno ostatní prostě mohlo být lepší. Sypu si POPEL(ku) na hlavu, ale takovou pohádkově okázalou nudu vysoko známkovat nemíním. 40%

    • 12.5.2015  11:25

    Grandiózně vyblázněná bláznivinka, kterou postihla divácká ignorace. Kina zela prázdnotou, i když se Johnny Depp mohl přetrhnout ve své nekonečné exhibici štramáckého ksichtění a pitvoření. Herecký čtyřúhelník -Depp-Paltrow-Bettany-McGregor-je zajímavě nastolen a žádná z postav, které ve filmu jsou, není na obtíž. A že jich je pěkná řádka(!) Depp se rozhodl, že svoji (stagnující) kariéru posune do crazy polohy, ve které si získá odliv diváků. Sáhl po literární předloze zesnulého spisovatele Kyrila Bonfiglioliho, který svoje poslední řádky dopsal někdy v osmdesátých letech minulého století. A na přepisované látce je znát, že moderně zrovna nepůsobí, ale její mile staromilský ráz není určitě nijak na škodu, když je film opatřen áčkovými prostředky. Pro svého času vyhledávaného scenáristu a méně ambiciozního režiséra Davida Koeppa se jedná o nejnákladnější film v jeho kariéře a už druhou spolupráci s Deppem. Depp je ve své kreaci lorda Mortdecaie neodolatelným soustem a moc se mně líbilo, jak si se svéráznou figurou perfektně a hravě vyhrál. A rázem se z jeho postavy vytratila negativita, neboť se jednalo o překupníka obrazů, který ke svému obchodování sáhl i k podvodným praktikám, a třeba povinnost platit daně, tak s tím se už nezaobíral vůbec. Vždyť tentokrát se mu pod vous, vlastně knírek, dostal velmi vzácný obraz od Goye, který ovšem stabilního majitele tak nějak nemá. Ten obraz se ztratil, respektive byl ukraden, ale co kdyby zrovna shodou náhod a příznivých okolností doputoval až k němu. Využije tedy všech možností a svého vychytralého instinktu, jak se dostat obrazu na stopu. Záda mu budou jistit jeho věrný a neohrožený sluha Jock, který klátí ženy na potkání, uhlazený inspektor z britské MI5 s životní slabostí pro jeho manželku a koneckonců i krásná manželka, lady Johanna. Na druhé straně barikády bude rusky hovořící zločinecký syndikát, nebude chybět ani protřelý mezinárodní terorista, jedovatá sexy nymfomanka a další. A ideální lordovo manželství zaznamená trhlinku, když předmětem nepřekonatelného sporu i manželčina odporu se stane lordův knírek, ke kterému si vypěstuje ryze osobní vztah. A za žádnou cenu se ho nebude chtít vzdát. Film je bláznivě pojatým dobrodružstvím, kterému sice chybí propracované akční scény, ale vše v pohodě dohání svojí humorností a vymazleným odvazem. Depp nasadí legrační britský přízvuk a je obklopen skvělou hereckou partou, obrazově vytříbenou kamerou, bohatou výpravou a dynamickým spádem událostí. Jako producent snímku sice prodělal kalhoty, ale svého knírku se (ve filmu) nevzdal. Film by si zasloužil nějaké opravdu grandiózní finále, když už akční scény neměly potřebnou kvalitu. Závěr filmu už byl trochu nudný a málo nápaditý s ohledem na předchozí vysoce kreativní přístup. Ani nebylo zřejmé, co se stalo s některými postavami, které úspěšně vládly ději. Za málo zajímavý závěr a za nižší úroveň akčních sekvencí strhávám hvězdičku. Vše ostatní bylo dobře a neotřele rozhozeno, aby se divák potutelně smál pod vlastní knírek. Dámy prominou. Pro ně je tu přece neodolatelný bonviván Johnny Depp. 80%

    • 11.5.2015  08:15

    Zde je všechno špatně. Už samotná podstata jebačky v kuchyni nefunguje. Jebat mezi pánvemi a hrnci je dost asexuální a dá se to praktikovat snad jen u jedinců, kteří potřebují sex několikrát denně a ze šichty to mají domů pořádně daleko. Ke všemu se musí tam a zpátky trmácet MHD. V dopoledních hodinách je nutno dávat si pozor, aby je důchodci neumlátili berlemi, když je kupředu žene vidina slev v Lídlu. Ve večerních hodinách jsou kuchaři tak z práce přemrdaní s umývačkou černého nádobí, která je vzhledem k příslušnosti k rasové menšině černější než to nádobí. Co tedy může kuchař v práci podniknout? Určitě ne tolik, kolik toho je k vidění v tomhle pornáči. Tady se se sexem neotálí, nikdo se nestrachuje, jestli šéf kuchaři provozování sexuálních aktivit vadí, či nikoliv, neboť on sám participuje na mrdu bez okolků. Všichni šukají se všemi. Nápadité to skoro vůbec není, zábavné ani na okamžik, a to se jedná o porno parodii a záživné je to asi jako čtení Babičky na dobrou noc. Jedna scéna s nadrženým hostem snese přísnější měřítko. O přerušení nudy se postarala kráska Veronica Rayne. Druhé lákadlo filmu, Kagney Linn Karter, měla smůlu v tom, že má na sobě kuchařský rondon, který značně odboural její sexappeal do ztracena. Tahle blond silikonka je stavěna na jiné outfity a jako kuchařince jí to neslušelo. Všechno ve filmu jde do podprůměru. Ať už jde o způsob natočení, scénář, jehož existence byla jistě jen v improvizované podobě a zajímavý koncept převést známou kulinářskou reality show do podoby porno parodie, je blbě nastavený a nefunkční. Asi nejhorší vizitka pro pornáč je, když neútočí na smysly, nepodnítí fantazii a z účinkujících máte dojem, že jsou zde omylem. Tahle kuchyně servíruje pekelnou sračku. 20%

    • 10.5.2015  08:41

    V rámci záchrany oveček ve filmu a vedení dětí k lásce k (hospodářským) zvířátkům, potažmo přírodě, se na tohle vyplatí obětovat rodičovské kino vstupné. Ale jako doprovod do kina si s sebou pro jistotu vezměte veterináře, anti alergenní kapky a nastavte si mozek na gagy, proti nimž je uklouznutí po banánové slupce složitá matematická rovnice. Fenomén ovečka Shaun se z tv obrazovek přestěhoval na plátna kin a nevede si nijak špatně. Určitě ale z toho dnešní (náročný) dětský divák nebude paf. Je fakt, že není na co moc zírat s otevřenou pusou. Na plátně jde všechno podle plánu. Místo tradičních skečů se přihodil příběh. Sice jednoduššího ražení, ale už je to regulérní příběh. Farmář chová stádo oveček, mezi nimiž je i Shaun, která se chce vymanit ze stereotypu a zmizet do světa. Prvním povedeným gagem na rozjezd bylo uplacení kachny toustovým chlebem. Film s gagy nešetří, ale jen se mně nechtělo smát všemu, co zavánělo vtipnou reakcí. Tempo nasazené zdárně. Na farmě se moc nezdržíme, neboť útěk z farmy se nevyvíjí dobře pro farmáře. Ten následně skončí v nemocnici se ztrátou paměti. Vyslouží si kvůli nezjištěné identitě jméno pan X a v místním kadeřnickém salonu rozjede svoji krátkou kariéru šik sestřihů, když upraví vlasy rozrušené celebritě. Jenže Shaun a její družina zpytuje svědomí a svého milovaného farmáře nechtějí na věky věků ponechat ve službách zákazníků toužících po "módním" sestřihu. Jejich plány na záchranu jim však zkříží démonický správce odchytové služby potulného zvířectva. Filmová verze se od té seriálové v lecčems podstatně liší. Charakteristické zabečení Shaun téměř odpadlo, ale zachována zůstala ústřední chytlavá melodie, která se v závěru filmu dokonce dočkala rapované verze. Kvalitních hudebních songů se line příběhem hned několik. Pamětníci ocení hudební seskupení M-People, jejichž dávná hitovka "Search for the Hero" také zazní. Animace je oproti seriálové verzi mnohem propracovanější. Není to určitě animace z nejlíbivějších a zvláště lidské postavy jsou ksichty k pohledání, ale pokud máte rádi "plastelínové" filmy, respektive figurky, určitě nemůžete být zklamáni. Tahle groteska má i své silné scény, ve kterých jde legrace stranou. Zvířecí útulek navodí dětem solidní depku a vtip s uvězněným kocourem Hannibalem Lecterem určitě nepochopí. Předpokládám, že ve věku cca pěti let nesjíždí s rodiči Mlčení jehňátek. Osádka v útulku však pobaví, i když akvarijní rybička za mřížemi je dost unikát. Jde o grotesku, takže se nemluví. Titulky tedy potřebovat nebudete. Na filmové verzi je vidět, že debutující zkušený scenárista Mark Burton se svým začínajícím kolegou Richardem Starzakem odvedli sympatický výsledek. Ke konci to bylo sice natahované dobrodružství, vytratil se rytmus a spád a úroveň gagů šla rapidně dolů, ale zabečet s touhle ovečkou lze poměrně dobře, i když se z hlediska nároků dětského publika, jedná o víceméně (pod)průměrnou zábavu. 40%

    • 9.5.2015  17:12
    Raluca (2014)
    ****

    Vražedný dekolt Femme Fatale Malvíny Pachlové donutí (nadrženého) muže k nepředloženostem. Třeba i k vraždě. Tady to odskáče a Malvínu poskáče Jan Dolanský. Vraždí v zájmu setrvání v tom dekoltu, případně mezi nohama. Soukromé očko Filip Marold se rázem jednoho krásného dne dostane do víru lží a intrik, které na něho nachystala jeho pohnutá minulost. A minulost je ženského rodu. Sice si párkrát zašuká, ale radost z toho bude mít jen chvilkovou. Kráska s neobvyklým jménem Raluca, se kterou se spustí, je luxusní společnice, která si za číslo s ní počítá pořádně vysokou přirážku. A Dolanský asi přirážet umí, ale to se moc zhodnotit nedá, protože i když je film erotikou nasáklý, žádná z erotických scén nepřekročí patnáct vteřin. A to ty scény nebyly nastaveny vůbec špatně. Do porna to má sice daleko, ale kdyby režisér tolik nekvaltoval, bylo by to v oblasti erotiky a sexu v českém filmu poměrně zdatně odvedeno. Malvína Pachlová zde dokazuje, že to není jen servírka ze seriálu Ulice, která při servírování pokrmů cudně klopí zrak, ale její repertoár je poněkud širší, zvláště pokud jde o široké roztahování jejích nohou. Jan Dolanský to zřejmě rád Na Stojáka a souhra nahých těl u této pozice byla vybalancovaná. A proč se s náruživou partnerkou nevykoupat, že. Takže ani koupelnová erotika není divákovi-čumilovi odepřena. Na závěr velikost kalhotek na Malvínině zadku přeměří užaslým okem a bude mu na to muset stačit milisekundový záběr. Režisér Zdeněk Viktora na všechno moc spěchal. Uspěchanost se příliš nevyplácí. Tím opadá totiž i intenzita zápletky filmu. Bez ní film působí poměrně suchopárně, a to hlavně poté, co opadnou erotické scény. Viktora ve svém celovečerním debutu zachoval svoji přednost z krátkých studentských filmů, a sice film nenatahovat. Film trvá sotva sedmdesát minut a za tu dobu chce stihnout sex, napětí, prvky noir i psychologického filmu, krimi zápletku i osudovost ústřední dvojice. Ne všechno se mu daří. Záblesky pohnuté detektivovy minulosti jsou zvládnuty zajímavě a spolu s propletením noir prvků, kupříkladu ohledně detektivova jména Filip Marold = Phil Marlow, vytvářejí zajímavě vybudovaný plošný půdorys. V oblasti napínavého thrilleru to následně vázne, když filmu schází osobitý režijní rukopis, který by diváka patřičně strhl. Překotná snaha sice vede k překvapivému vyústění filmu, ale určitě se nedá hovořit přímo o unikátní katarzi. Ke všemu je na filmu vidět, že byl natočen za levný rozpočet. Technická stránka filmu jen průměrná a špatný zvuk způsobil, že hercům dost často nebylo rozumět. Dobrou práci odvedla výtvarnice kostýmů, která levný dojem z filmu nějakým způsobem vylepšila. Větší propracovanost by si jistě zasloužila celá řada vedlejších postav, které rozhodně působí zajímavě, ale pocit, že se vyrojily odnikud, celkem převládal. Zdeněk Viktora měl smůlu, že film šel do kin ve vánočním období a minul se tak s případným diváckým zájmem. Přesto je to na debut dílko, které by nemuselo zapadnout prachem uvedením na dvd. Objev Malvína Pachlová a spol. se činí, hektičnost filmu spíše ublížila, ale nenatahování zápletky a její předvídatelnost, to bylo podáno ve zdárném poměru. Divák výlet do (vražedného) ženského dekoltu může absolvovat v podstatě v klidu a bez větších nervů, potažmo emocí. Ale příště by to větší nervy a emoce právě že chtělo. Musím ocenit i odvahu režiséra pustit se do žánru, který v českém filmu není vůbec prověřený. 70%

    • 7.5.2015  09:35

    Pane Eduarde Hofmane, že jste neuměl kreslit a soudruzi Vám neumožnili natočit porno, to jste mohl sdělit rovnou a neoblažovat diváka animací jak od pětiletého chlapce s mentální retardací Hugh Hefnera. Dívat se na obludné naháče v rámci celovečerního filmu je docela síla. Ruku v ruce se do toho přimísilo náboženství, sice z jiného náhledu a s nadhledem, ale pořád je to náboženství. Co si z toho vybrat, že jo. Animace opravdu neoslní, kypré tvary Evy a Adamovo jablko nezvednou tyč a celé bych to dal nejraději pryč. Takhle si stvoření světa nepředstavovala ani Marie Majerová, když ve své reedici Robinsonky připsala řadu erotických scén a nejbarvitěji a na třiceti stránkách popsala, kterak nadržená patnáctka souloží s oddílovým vedoucím. To byl aspoň camp, ale tohle je pěkná píčovina, kdy sice šanci uzřít píču je poměrně vysoká, ale to jen proto, že fantazie odborového předáka fachčila naplno. Jinak se není čím zabavit, protože zábavný tón ve spojitosti s pánbíčkařením opravdu vyzdvihovat nehodlám. Werich je ovšem dobrý ve svém hlasovém projevu. Jeho zásluhou se film nenese v tak odporně popisném a iluzorním duchu. Animace mě vůbec nebavila. Nebavil jsem se ani nad výroky z Bible. "Milujte se a množte se" už dávno neplatí. I když na tu dobu je to výrok téměř pornografický. A ta animace má nějaké styčné rysy s animovanými pornáči, které jsou vesměs stejně malebně jalové jako je tato trapná blbost. 20%

    • 6.5.2015  18:50

    Renomovaní sourozenci Wachowski hledají pro scifi žánr novou image. Ještě jeden takový film a mají po renomé. Někomu stačí, že v jejich posledním počinu hrají v hlavních rolích dva pohlední herci. Jinému zase stačí, že film je napěchovaný speciálními efekty a létá se v něm víc než v Supermanovi. A dalšímu stačí, že na dvě hodiny se v kině dají partnerce hladit kolena, když je to s tímhle filmem jako na houpačce. Už chápu, proč měl film posunutou premiéru z výhodné letní sezony, na málo navštěvovaný únorový termín. A rozhodně si nemyslím, že to bylo jen kvůli technickým nedodělkům. Vždyť samotný scénář by potřeboval notné přepsání. Spousta scén ani na sebe nenavazuje, čímž došlo několikrát k dojmu, že děj se hůře chápal a nebylo tak úplně jasné, jak k určitým situacím došlo. A nebyl jsem ani dvakrát moudrý z toho, jak postavy v silně splácaném ději došly k určitým rozhodnutím. Ale podle Wachowských to bylo v pořádku a přehledné, i když z diváckého hlediska to bylo přesně naopak. Majestátní výprava a hojné super efekty nemohou zamaskovat černé díry ve scénáři. Krom toho, v létacích sekvencích animace párkrát bila do očí svou nepovedeností. Herecké role dost podivně nastavené. Mila Kunis měla ztvárnit obyčejnou dívku Jupiter Jonesovou, která na Zemi pochází z nuzných poměrů ruské rodiny a vykonává nedůstojnou práci, mimo jiné čistí záchodky. S její atraktivní vizáží se tomu dost těžko věří. To ve vesmíru je po ní sháňka. Zanedlouho si jí budou náležitě považovat poté, co genotisk odhalí reinkarnaci královny vesmíru a matky vesmírného rodu Abraxasů, jehož sourozenci mezi sebou vedou spory o dědictví. I když neručím za to, jestli jsem to všechno správně pochopil. Scénář neskutečně haproval a vršil ledabylá vysvětlení spolu s ledabyle nastíněnými charaktery postav. Do toho podivného scenáristického patvaru spadá lykanant Caine s vlčí DNA, jehož vzhled nelze patřičně respektovat. Chudák Channing Tatum dostal tragickou bradku, špičaté uši a antigravitační obuv, s jejíž pomocí vykonává "okružní" lety. Původně měl křídla, ale ta mu byla nějak uříznuta, nebo co. Vysvětlení, jak o ně přišel, opět stálo za houby. Ve své podstatě Caine a jeho ochranitelský syndrom moc nefungoval a celá postava byla až zbytečná. Navíc jen umocnila velmi bizarní dojem z celého filmu. Dalším zbytečným činitelem v ději byl Sean Bean, o kterém kolovaly dvě zásadní informace - pěstoval včely a měl dceru, ale ani jedno děj příliš neobohatilo a jen vyvstala otázka, k čemu v něm ten Sean Bean vlastně byl. Dohady panovaly i kolem motivace sourozeneckého tria. Tuppence Middleton nějak rychle zmizela ze scény, aniž bych pochopil, o co jí vlastně šlo. Douglas Booth měl s Jupiter zákeřný plán a zlověstný oscarový laureát Eddie Redmayne usiloval o ovládnutí Země ve velkém. Scénář nebyl dobře uchopen. Wachowski jsou silně vizionářsky orientovaní tvůrci. I zde je to více než patrné. Kamera má pohlcující efekt, film střídá velkolepé vesmírné scenérie dotvořené krásně barevným vizuálem. To je nejsilnější stránka filmu. Příliš nadčasovosti či případného pozdějšího docenění z filmu necítím. Technické orgie mají méně škobrtnutí, avšak vyprávění nemá strhující účinek. Vesměs má film bizarní image, kterou ne každý ocení. V kině se jednalo o dokonalý audiovizuální zážitek. Wachowski však hrubě podcenili příběh, potažmo přístup k němu. Vyplývá z toho, že ženská část publika ocení vlasový styling Mili Kunis, mužská část publika se po filmu bude shánět po informaci, jestli nejsou "in" bradky a všichni dohromady dají filmu vysoké známky za technické zpracování. Komu se však bude líbit podivně koncipovaný a spatlaný příběh s bizarním rozměrem, to fakt nevím. 60%

    • 6.5.2015  09:39
    Rezistence (2015)
    *****

    Long Hair, řekni rejžo, proč si je Shailene ostříhal. Vždyť v nich byla sexy. Pověz, co já teď dělat mám. Jsem si na úvod vylil péro nad krátkým sestřihem ústřední hrdinky dívčí ságy, a to rovnou předělaným textem songu z vtipné reklamy na Old Špajz. Rok se s rokem sešel a máme tady druhý díl z plánované trilogie, u kterého výjimečně platí staré rčení o dlouhých vlasech a krátkém rozumu. Tris Prior má dlouhé háro sotva úvodních pět minut a pak v chatce po probuzení, v rámci výčitek svědomí a úplně nového začátku, provede dobrovolné šmik šmik a je z ní sympatický kluk s vagínou. Ale pozor, tím nastává pro ságu, která se prezentovala blbým úvodním dílem, veledůležitý obrat k lepšímu, neboť stupidní ráz známý z jedničky ustupuje, a tím pádem není pokračování pro normální diváky tolik Rezistentní. Dokonce se dá při konstelaci filmových hvězd i pochopit, a to bez následků na psychice. I tak film vyžaduje, abyste tolerovali jeho místy banální styl příběhu, který se ale postupně vrství do množství působivě pojatých dějových pater. Toto nápadité a přehledné vrstvení je jednou z velkých předností, která neadaptabilní jedničce citelně scházela. Vidíme tedy Chicago obehnané neprostupnou zdí, za kterou vládne pevná ruka diktátorky Jeanine (Kate Winslet). Lidé jsou izolováni. Ve městě je vyhlášeno stanné právo. Každý odpadlík vzpírající se nastolenému frakčnímu systému musí být dopaden a příslušně potrestán. Tris je obviněna ze spiknutí proti frakci. Už nějakou dobu se skrývá. Útočiště je však brzy odhaleno nesmlouvavými strážemi. Jeanine má s Tris svůj sofistikovaný plán. Tris je Divergent ( jedinec mající v sobě předpoklady pro všechny frakce), a tudíž je nejvhodnějším subjektem pro otevření jisté skříňky s tajemným odkazem. Za jejím otevřením však stojí náročné podmínky. Tris musí svoji výjimečnost prokázat tím, že projde simulačním testem, jehož obsahem je úspěšné projití všemi pěti existujícími frakcemi. Doposud se však ještě nikomu nepodařilo složitým testem projít. Jak to s Tris dopadne a jestli to vůbec nějak dopadne, to se nesluší prozrazovat. Jisté je však jedno. Při sledování dvojky jsem si nepřipadal jako odvržený Divergent, což u jedničky platilo stoprocentně. Hned od úvodu film diváka vtáhne a nepustí. Nasadilo se akční tempo. Došlo k zásadní výměně na režijním postu. Nudného a antiakčního Neila Burgera střídá invenční Robert Schwentke, který film opatřil patřičně akčním kabátkem obšitým perfektní hudbou Josepha Trapanese. Film má úžasný spád, množí se jedno dějové překvapení za druhým, nechybí napětí a strhující ráz podněcuje výše zmíněná akční aktivita. A samozřejmě je přítomna i závěrečná pointa příběhu. I v odpočinkových sekvencích je film dobře jištěn. Dialogy jsou poslouchatelné, dokáží i lehce děj posunovat vpřed. Po technické a vizuální stránce nelze také nic vytknout. Oproti usedlé předchozí části je výprava rozmáchlá, s níž se dostavil pocit prostorovosti. Zvuk, střih a kamera tvoří dominantní souhru. Film ve své závěrečné třetině má hodně hi-tech prvků. Výtky mám jen nepodstatné. Na Shailene Woodley se v klukovském sestřihu zvykalo hůře, ale součástí scenáristického plánu naštěstí bylo přidat její postavě na solidní drsnosti. A tak se také stalo. Shailene nakope pár prdelí. Její vztah s Theo Jamesem nedostal příliš prostoru, a to i navzdory zvyšující se chemické reakci mezi oběma herci. Zbytek herců bez chyb. Překvapením byla účast Naomi Watts. Koho hrála, je vlastně pro diváka také určitým překvapením, ale ne přímo dějovým zvratem. Apropó, i ten se dostaví a ne jeden. Suma sumárum je Rezistence jedním z nejlepších počinů v rámci žánru. Slabá místa si střeží, scénář úspěšně korigoval banální naivitu literární předlohy a přišel s (c)hutným (scifi) nářezem, na který se do kina vyplatilo jít. 100%

    • 4.5.2015  17:11
    Česká tajenka (TV pořad) (2013)
    odpad!

    Tohle si říká hodně rychle o stažení z vysílání. Ne, určitě nebudete zapáleně hádat písmenka do moudré tajenky. Soutěžící vás přesvědčí, že jsou desetkrát pohotovější, stokrát bystřejší a milionkrát lépe intuitivně dosazují písmenko za písmenkem, přičemž kladou důraz, aby nedošlo k záměně písmenek za jiné, nežádoucí. Slyšet R jako Richard, S jako Simona a Ypsilon jako ypsilon je výzvou pro největší imbecily, kteří celý den u tv obrazovky čekají až přijde jejich chvíle. Pořad neklade na diváka žádné velké požadavky, a to i přestože se v tajence skrývají moudra předních českých velikánů. I kdyby v tajence bylo třeba Pramen zdraví z Posázaví, je to úplně jedno, protože podle inteligentního výrazu, který se zračí soutěžícím ve tvářích, by tohle mohlo být v nestřeženém okamžiku považováno za Werichův bonmot nebo za Máchův dodatek do jeho nikdy nevydané básnické sbírky. Zapomeňte na to, že se s touhle úděsně nezábavnou soutěží zabavíte. I to nejnudnější odpoledne z nejnudnějších strávíte lépe, než sledováním triviálního dosazování písmenek do tajenky. O to víc budete rádi, že jste si do obýváku nepustili Aleše Cibulku, který to celé uvádí. Ten je tentokrát umírněný a méně ukecaný, než u něj bývá zvykem. Ale ani toho neomlouvá a nezískává za to plusové body. Vlezl do toho a to je to hlavní nelichotivé hodnocení. Přece jen luštit tajenku na tv obrazovce ještě v roce 2015, je návratem minimálně na začátek milénia, kdy to se svým Kolotočem, který se točil a možná se točí dodnes, jestli ho nezastavili, roztáčel aknózní Poulíček. Nemůžu si pomoct, ale i s ním byla svého času větší dynamika a spád, než s vyčpělou soutěží, která si namlouvá, že bavit diváka dokáže. Za půl hodiny, co ta soutěž trvá, mě dokázala natolik vydráždit, že jsem z nervozity vylil kafe, zlomil tužku z bezradnosti a chtěl jsem pochválit sousedovic psa, i když to normálně nedělám. Tahle soutěž vzbuzuje v divákovi něco, co by bez ní nikdy v sobě neobjevil. Je příjemné, když v sobě objevíte Tajné odtajnění svého nitra pouhým dosazením následujících písmenek - C jako ctnost, B jako bdělost, V jako Vaňura .... Ach bože, to je tak zábavné hádání, že se snad ani nedočkám dalšího vydání téhle moderní soutěže, v níž není poražených, avšak vítězných hadačů jsou stovky. Ano, sledovanost jde do stovek. Barrandovu to paběrkování a oživování zaniklých hovadin zřejmě přináší obsesivní uspokojování. Je rozumné si tohle opravdu nepouštět. 0%

    • 4.5.2015  09:22
    Beyoncé: Single Ladies (Put a Ring on It) (hudební videoklip) (2008)
    ****

    Není divu, že se tenhle klip s chytlavým popěvkem, tak často paroduje. Když to zvýší počet svateb a porodnost, tak proč ne. Beyoncé zkrátka vyhlásila (hudební) boj písničkou proti soužití na psí knížku. Činí tak důsledně a s příslušnou naivitou. Každá dáma se samozřejmě nenechá "okroužkovat". Osobní průzkum naznačuje, že se žení jenom ti hezcí a blbí, ale co ti chytří a škaredí? Co s nimi, milé slečny? Dovedu si představit situaci, kdy třeba kokot požádá o ruku vagínu. No jo, ale jak to má správně provést. Původně chtěl strčit zásnubní prsten do hovna. To hovno je psíka, kterého zamilovaný pár společně chová. Je to mazlíček, a proto by měla partnerka jeho exkrement zbaštit a najít v něm uschovaný snubák. Jak ale narafičit ten správný okamžik. Venčení psa je ideální chvíle, jak to provést. Partnerka samozřejmě nic netuší. Pes se vysere, partner v nestřežené chvilce hovna vymění (z domu si už tajně nese hovno, do kterého předešlý večer pracně naládoval inkriminovaný prsten), ještě navíc úmyslně zapomněl sáček na příslušné odstranění nežádoucího odpadu na pěstěném trávníku městského parku. V dálce strážník a hrozba pokuty visí ve vzduchu. Partner bryskně zareaguje a s děsem v očích pobídne partnerku, aby lejno sebrala, než je pokutuje městský strážník. Outfit partnerky je prostý kapes a za výstřih cpát tu hmotu není dobrý nápad. Jediným možným řešením je hovno zbaštit. Partnerka strčí oválek do úst, strážník s podezíravým výrazem ve tváři projde kolem páru a partnerka v ústech zavadí o něco kovového. Šup, má neskonalou radost, že si jí partner blb, ale hezký, bere a zároveň oceňuje, že ji o ruku požádal tak originálním způsobem, i když její představa byla původně zcela odlišná. Přála si romantický večer, kdy stále dokola bude hrát písnička Beyoncé - Single Ladies. 80%

    • 2.5.2015  13:02

    Chlap a starost o dítě. Jde to vůbec dohromady? A co takhle, když ti chlapi jsou rovnou tři a v životě se maximálně starali o to, jestli mají v ledničce dost jídla. Jednoho krásného dne tihle tři staří mládenci najdou za dveřmi svého společného bytu "dáreček", miminko s cedulkou, aby o něj bylo náležitě postaráno. Malou Marii tam nechala jedna z milenek toho nejzáletnějšího z nich. Než se Jacques vrátí z pracovní cesty, jsou nuceni se o dítě starat jeho dva kamarádi, kteří si samozřejmě s malým nadělením nevědí ani trochu rady. A to ještě nikdo netuší, že dítě je ta lepší varianta "překvápka" za dveřmi. Tou horší totiž byla zásilka drog. V té době originální francouzská komedie staví na humoru, který nepatří do kategorie vulgárních. Podle mě osciluje mezi invenčním a vděčně pojatým humorem, jež je otevřený širokému spektru diváků. Baví přibližně do poloviny filmu, než se všechno tak nějak urovná a z kámošů troubů, co si nejdříve s dítětem nevěděli rady, se postupem času stanou chůvy téměř na plný úvazek. Nejsem příznivcem těchto komediálních zbytečností, ale kvalitní herecké výkony ústředního tria plus jejich hlášky, dostatečně pobaví. Dokonce to nějakou dobu u mě vypadalo i na vyšší hodnocení, ale nápady docházely a přibližně od poloviny to byla nudička. Herecké obsazení je, i přes svoji určitou nehvězdnost ohledně našich končin, na filmu tím nejlepším. Zvláště permanentně otrávené výrazy v obličejích ústředního tria z nelibosti nad počůraným, pokakaným a uřvaným prckem, stojí za to. Jenže většina děje je situována do prostor bytu, které rozhodně nejsou nijak atraktivním prostředím z hlediska filmové řeči. Však také filmu záhy dojde gagové palivo a po určité době film vyhází své nejlepší hlášky a gagy a následně už se není čemu ani komu smát. I tak si tvůrci s takřka divadelním aranžmá poradili vesměs dobře. Herecky je to na vysoké úrovni, film na mě nepůsobil vlezle ani otravně. Jen je škoda té postupné sestupné fáze filmu, kdy postupně nemá film co moc nabídnout. Americký remake sice přebral téměř vše do puntíku, ale jak už to tak bývá, opakovaný vtip přestává být vtipem. V zásadě platí, že když se u originálu bavil celý svět a mistr Oscar v roce 1986 neměl námitek, měl by se u této dnes již legendární komedie obstojně pobavit i český divák. Český dabing se povedl. Nároky filmu na jeho sledování nejsou nijak vysoké, avšak film nepadá pod svoji stanovenou úroveň. Přijatelná komedie. 60%

    • 1.5.2015  13:23
    Žena jiného muže (TV film) (2011)
    **

    Zapomenutá Rena Sofer se asi rozhodla o dvojnásobné zapadnutí prachem a podnikla výlet do kanadských lesů za psychopatem. Ačkoliv se jedná o herečku s uhrančivým pohledem, velkou díru do světa filmu za svoji kariéru doposud neudělala. Sáhla po scénáři, který by potřeboval pořádně přepsat, ale ani tak by se zřejmě nezbavil množství stupidit a náhod, jež obsahuje. Zpracování v rámci televizního levelu je (málem) dostačující. Obraz sice neprodělal žádné výraznější technické zpracování a v mnoha záběrech je znát, že se jelo na doraz, ale stěžovat si na levnou produkci je zhola zbytečné. Režisér byl rád, že se mu podařilo nějakým způsobem naplácat dramatické rozpohybování děje, s akcí to nemá nic společného, ve vděčném lesním prostředí. V něm je zasazený srub, ve kterém přebývá psychopat, jehož náhoda připraví o milovanou a těhotnou ženu. A ta nešťastná náhoda si zrovna vybrala za oběť nic netušící Hadley za volantem auta, pod které jí vběhla rozrušená žena. Samozřejmě, že když vběhnete pod auto, tak hned nepůjdete po střetu péct bábovku, ale většinou natáhnete paprče, tak jako tomu bylo v tomto případě. A za smrt své milé se mstí psychopat Mathew. Akorát to celé nedává smysl. Mathew, v tom filmu si změní jméno, ví, že ho jeho mrdna podváděla a dítě tedy čeká s jiným. Rovněž věděl, že pod kola se jeho blondží hodila úmyslně. Proč tedy ta pomsta? Sám nevím, ale asi by se to nehnulo z místa. Nad scénářem se nemá smysl zamýšlet. Pitomost na pitomost. Obsahuje spoustu skandálních nedomyšleností. Neoslní ani technické zpracování. Většina rozpohybovaných scén je skutečně mizerně natočená. Ke všemu vyznívá směšně, jak zcela bezvýznamný režisér Anthony Lefresne neumětelsky napodobuje své kolegy pohybující se v žánru thrilleru. Lefresnovi absolutně nejde ani detailně opsaný postup z desítek průměrných thrillerů aplikovaný do jeho filmu. Psychopat je rádoby démonický a všehoschopný. Jak se však ukáže, je spíše neschopný a jeho spoutané nebo omráčené oběti mu neustále unikají na svobodu. Nejsilnější pasáží filmu je i tak ta, kdy je na scéně on, rodina v ohrožení, les a srub. V této celkem dlouhé pasáži má film, i přes totálně nerealistické jednání postav, spád a i určité napětí. Sympatická thriller složka si to pokazí až v samotném závěru, kdy má dojít na zúčtování s psychoušem. Ten se podle zásad idiotského scénáře zachová debilně a vše vyvrcholí debilním a technicky zoufale natočeným závěrem. Film v marastu průměrných televizních thrillerů na nudné odpoledne jakž takž obstojí. Musíte se však smířit s tím, že režisér není schopný přijít s vlastní kreativností a jen blbě opisuje, scénář je jen jakousi náhražkou scénáře a Rena Sofer je pohledná ženská, která dělala všechno možné, aby film nepadl na dno, protože minimálně námět není z nejhorších. Od levné televizní produkce se nedají čekat divotvorné zázraky. No co, přinejmenším se pobavíte na ultra laciném technickém zpracování a chorobně dysfunkčním jednání postav. A to kolikrát taky není k zahození. 40%

    • 1.5.2015  08:05

    Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60%

    • 28.4.2015  16:51

    Gangsterský žánr podle Juraje Herze. A režíroval tuhle bezbřehou slátaninu vůbec Herz?! Při sledování tohoto podivného mafiánského opusu se mně nechce zdát, že ho na svět přivedl režisér s vynikajícím (režijním) citem pro látku. Cit pro filmovost zůstal zachován, ale struktura filmu je natolik banální, až selhává i ve své jednoduchosti vyprávění. Herz si chtěl vyhrát u nás s nepříliš osvědčeným žánrem. Pro svoji parodickou hříčku se uchýlil k experimentální formě, která ale pro parodii není příliš vhodná. Filmu tedy chybí jakýkoliv řád. Vše je nahozeno bez ladu a skladu. Hrubý pokus o akčnost je jedním z mála substancí, které film drží. Přestřelky ani honičky nebyly nikdy výsadou česko-slovenských režisérů. Samozřejmě, že i v těch Herzových akčních hrátkách chybí řemeslná kvalita, ale beru jeho odvahu se do něčeho takového vůbec v našich (socialistických) podmínkách pustit. Film degradují masky herců. Jejich líčení, paruky a kníry je opravdu odstrašující. I když se jedná zřejmě o záměr, u mě neprošel. Labuda a spol. nebudí tímto respekt. A mafiáni by měli mít respekt. Všichni bez rozdílu působili jak z karnevalu. Nevkusné líčení podlomil úděsný scénář. Většinou obsahoval nudné a zdlouhavé pasáže, které dokonce působily málo profesionálně zvládnuté. O nějaké nápaditosti nemůže být ani řeč. Humor se nedostavil. Byl téměř vytěsněn. Na filmu mně nic nepřišlo vtipného. A ani nevím, co přesně parodoval. Mám pocit, že ani nic neparodoval a že tak debilní byl sám o sobě. Herzovi z toho vyšel pohříchu nevábný slepenec, ve kterém si svůj prostor našlo pár zárodků akce. A víc nic. Je umění stvořit s tak nadějným hereckým obsazením takovou podivně nedomrlou krávovinu, ze které si nelze nic zajímavého vybrat. Jo, mafiáni neměli v socialistickém Československu filmařsky ustláno. Tahle postel byla pořádně rozházená. Herzův nepovedený opus stupidum. 20%

    • 28.4.2015  09:21

    Asterix s Obelixem spolu stále kamarádí, ale jen to velké plátno se s nimi ani za Boha nechce přátelit, potažmo český divák. Přechod z comicsových stránek do animované verze je opět problematický a z diváckého hlediska nebaví a ani neupoutá pozornost. Z hlediska proveditelnosti groteskních gagů je animovaná verze oproti hrané ve značné výhodě, ale nevyužívá ji naplno. Vědoma si nešvarů hraného filmu je o o dost opatrnější ve své uřvanosti a pitvoření, ale stejně k tomuto kroku po nějaké době sáhne. Výsledkem jsou uječené gagy, které nejsou vtipné, ale právě dokonale uječené. Cézar patří k těm lepším figurám na scéně. Jeho otrávená gesta i výraz pobaví z celého filmu nejvíc. Samozřejmě zase na nenáviděné galské bojovníky spřádá zlotřilý plán, jež má podobu moderního sídliště postaveného poblíž galské vesničky. Nebude to trvat dlouho a Asterix a spol. se chytne do pasti. Samozřejmě svoji roli v tom bude hrát nejen Cézarova mazanost, ale také kouzelný galský lektvar, o který jeho majitelé načas přijdou. Děj je však natolik nepřehledný a zkratkovitý, že jsem se v něm hůře orientoval, až to ubíralo na mém zájmu, co se bude dít dál. A až tak moc se zase toho nedělo. Prostředí téměř nevyhovující v tom, jak se neměnilo a z 80% se vše odehrávalo na údajně moderně postaveném sídlišti, které mělo čtyři protilehlé budovy a víc nic. Docela ostuda, beru-li v potaz, že animovaný film si může, pokud jde o výpravu a prostorovou rozlehlost, dovolit prakticky cokoliv. No, dívat se na nevzhledné budovy byl opravdu zážitek. Příliš velkou krásu nepobrala ani dobrá polovina postaviček, která byla obdařena zbytečně velkými nosy a ošklivými rysy v rypáku. Až na Asterixe, Obelixe a Idefixe (to je pes), se nikdo nemůže dětskému divákovi líbit. A tady vyvstává další problém, a sice, komu je vlastně film určen. Politikaření, i když je zde zredukováno na minimum, určitě pro dítě poutavé není. Ani intrikaření dětský divák neporozumí. To je tady celkem složitě vedeno. A nezaposlouchá se ani do legendárně nevkusné hudební skupiny Ricchi E Poveri, která se animákem v jeden překvapivý moment nečekaně rozezní. Je záhadou, proč se velkolepě pojatá orchestrální hudba dostala k notě jen sporadicky, prakticky hlavně v závěrečném dění. Na malé dítě tak v podstatě zůstane jen větší porce uhulákaných gagů, které zabaví, i když je to tedy hodně málo. A vyhazovat peníze za nedotažený kino debut Luise Clichyho, byť ve vyhovujícím tempu a krátké stopáži, je přece jen trochu luxus. Všechno ve filmu je tak nějak polovičaté, nedotažené, dějově nepřehledné a nepropracované. Ani tvůrčí záměr mně nebyl příliš jasný. Tvůrci comicsu Goscinny s Uderzem by jistě obrátili oči v sloup. Do kina se na to nevyplatí jít. Ledaže by vstupné bylo v sesterciích. Ale nepovím vám, jaký je aktuální kurz ke koruně. Ostatně i v tomhle film úspěšně mlží. 40%

    • 26.4.2015  15:30

    Tovární dělník Lojza má štěstí, že se jmenuje Král. A na základě jeho příjmení se mu dostane neobvyklé pocty. Je to Čech jak poleno, ale přesto by měl vládnout jako islámský král. U nás řádil socialismus a monarchie je něco, s čím soudruzi snad ani nepočítali. Vzdáleně film připomíná svým "exotickým" motivem pohádku Lotrando a Zubejda. V ní na české území také dorazili sultánovi pověřenci, kteří sice měli jiné poslání, než vyslanec Tamánského souostroví Kopecký, ale jistá podobnost tady je. Zásadním problémem je režie Martina Friče. Ten film tlačí do komedie a satirickou složku, která měla dominovat, odsouvá do pozadí. Přitom to film není nijak extra vtipný, ale dovedně skrývá množství narážek na tehdejší režim. Většina provokace však skoro vůbec nevyzní. Samozřejmě přes bedlivé oko cenzura se nedostalo mnoho škodlivého, ale dopadlo to tak, že socialismus je chápán jako absolutně nedotknutelné zřízení, ve kterém vše bezvadně funguje, všichni jsou spokojení a nějaký ropný ráj, kdesi daleko od socialistického ráje, přece nemůže nikoho zajímat po stránce životních a lukrativních hodnot. Jiří Sovák dal svému montérovi českou uvěřitelnost i bodrost a jeho osobité herectví a nadhled by si zasloužilo nějakou tu peprnou hlášku navíc, ale vše je poměrně socialistickým hoblíkem uvědomělého cenzora uhlazeno do mírně povrchního výsledku, který je i určitým kompromisem. Filmu se zpočátku daří vzbudit divákův zájem, ale poté film začne stagnovat a nepůsobí kompaktně. Ve větší míře se do popředí dostane Sovákova schopnost pro improvizaci. Film sice jako celek nefunguje, jak by býval (ne)mohl, ale řada scén je přece jen dobře vystavěna a je z nich cítit solidní výsměch tehdejšímu vládnímu zřízení. Režisér vykazoval cit pro řemeslnost i originální pojetí. Nedokázal však satirickému tónu dát větší údernost a z filmu se mu podařilo udělat úsměvnou komedii bez přidané hodnoty. A ta tentokrát citelně chybí. Vše klouže po povrchu, ale větší odvahu zajít dá jsem z filmu necítil. Kdoví, kde zase soudruzi udělali chybu. Tentokrát dbali na to, aby jejich autorita nebyla podrývána lidmi od filmu. 60%

    • 26.4.2015  15:03
    Top Gear (TV pořad) (1978)
    odpad!

    To vypasené, nevzhledné a nesympatické prase Jeremy Clarkson si říká moderátor? Ten by měl nějak vypadat. Já viděl jen vypasené, nevzhledné a nesympatické prase. K smrti nesnáším pořady o věcech na čtyřech kolech. Konečně jsem napsal komentář, ne podělanou recenzi o hovně, jak u mě bývá zvykem. 0%

    • 25.4.2015  19:16
    Čtveráci (TV pořad) (1999)
    odpad!

    Znáte ty "zábavné" pořady, do kterých zvou jen ty nejhorší? Určitě znáte, ale tenhle zaniklý měl přece jednu výhodu. Autor nevěděl, co jím chtěl říci a bylo to tak stupidní, že do něj chodil prakticky kdekdo a stejně jste se posrali, jak to bylo stupidní. Rosák, kdyby mohl, tak by byl v každém díle, ale "čtverák" je v podstatě do dneška, kdy propaguje reklamu na Celadrin a skáče u toho jak pošuk. Na to tedy opravdu Česko není pyšné. Principem pořadu bylo, že každý host měl za úkol soutěžícího zmást vyprávěnou historkou a soutěžící měl uhodnout, jestli je to pravda nebo ne. Já nevím, jestli si ještě někdo vzpomene na Martina Severu. Ten to uváděl. Když soutěžící neuhodl, Severa ho postříkal do ksichtu, když uhodl, Severa ho jenom posral a mohl si vybrat, kam se mu má vysrat. Dodnes nevím, jaká varianta byla horší. Bylo to opravdu bizár. V závěrečném, rozlučkovém vydání dali všichni účinkující Lence Hornové dárek. Nevím, jestli je Lenka Hornová zrovna autorkou tohoto pořadu, ale v každém případě ji na rozlučku komplet posrali. Hovna byla úplně všude. Na objektivu kamery jich bylo nejvíc, a to proto, aby už nikdy nikdo neviděl ani kousek této sračky, která neměla hlavu a hovno zůstalo na patě. Severa pak odjel na Sever a změnil si příjmení na Severák. Poté ho vystřídala v pořadu Bára Štěpánová a hádejte proč asi. Aby jí mohli posrat ty její obří kozy. Jo, Čtveráci to byl fakt zábavný pořad. Škoda, že zanikl. 0%

    • 24.4.2015  07:34

    Řidiči, pozor! (Nejne)bezpečnější jízda autem právě startuje na sedmé trati. Šílený koncept z trati číslo šest dostal solidně vytuněný upgrade. Závod řídí James Wan, a i přes nulové zkušenosti s akcí, to má pevně v rukou. Co ho tedy na trati zradilo? Spolujezdec scenárista je výraznou slabinou sedmé etapy. Je to obrovská škoda. Posádka díky němu musela nejednou absolvovat karambol, který ne vždy dopadl optimálně. S režií nemám v zásadě problém. Byla velmi profesionálně odvedena a často výborně, spolu s pěkným vizuálem, kopírovala terén a dosahovala bombastičnosti. Výraznější zlom či posun k horšímu nastal přibližně v druhé polovině filmu. Po skvěle rozjeté první polovině, která šlapala jako motor té nejluxusnější káry, najednou film vypadl z tempa, začal nudit a už jsem se nechytil na jeho příbojovou vlnu. A to mě čekal ještě souboj Diesel vs. Statham. Jenže ze souboje bylo hovno vidět. Ke všemu blbému se odehrával v noci a opravdu mimořádně nesnáším, když se akce ukryje do tmavého obrazu a nelze si ji plně vychutnat. I tak se jednalo o souboj na vysoké úrovni. Jen jsem litoval, že v celém filmu jsou jen tři bitky (bitkou číslo 1, Statham vs. Johnson, film v podstatě začíná). K vidění je i ženská bitka - Michelle Rodriguez vs. MMA dračice Ronda Rousey. V bitkách si režisér věřil a jako jediné měly v sobě napětí. O zbytku filmu se to říct nedá. Mimochodem, nejlepším tahounem filmu byl Jason Statham v roli cool záporáka, který se celé partě (čiui neceué ceué pautě) mstil za svého zmrzačeného bratra. Tyrese Gibson pro změnu obstaral sympaticky odlehčující prvek hláškování. Málo prostoru dostal Paul Walker. Film vyvrcholil rozlučkou s ním. To byla nejúděsnější scéna z celého filmu. Pustily se vzpomínkové ukázky z celé série. Nezůstal jsem tedy ušetřen Paula Walkera s lokny a jeho digitální hlavy zkopírované do záběru po vzoru filmu Vrána. Diesel odjíždí někam do piče, Walker ho dojede, vyhulí si péra a pak se každý rozjede jiným směrem. Polovina mamrdů se tady nad tím rozplývala. Mně to připomnělo scénu z Blbýho a blbějšího, kterak Carrey s Danielsem brečí nad reklamou v televizi. Něco jsem vám prozradil? Tak to pardon. Nikdo vás nenutil ty moje sračky číst. Konec tedy zoufalost. Příliš si divák neužije ani Dwayne Johnsona. Ten je hned v úvodu zraněn, skončí v nemocnici pochroumaný a s rukou v sádře, až do okamžiku, kdy usoudí (scenáristé usoudili, on ne), že je potřeba jeho akčních služeb. Následně se zbaví sádry jejím rozlomením (působilo to komicky), ruka zázračně asi po třech dnech srostla a milý hromotluk si to šupajdil na scénu, ve které měl sestřelit záporáka Djimon Honsoua v helikoptéře. Jednalo se opět o noční scénu. Pokud jde o herce, vůbec nikdo mě nesral, až na jednoho - Kurt Russell. Obstarožní pičus z hereckého smeťáku byl ve své kreaci natolik otravný, že jsem mu přál fyzickou likvidaci a skutečně pak vyklidil pole. Pokud jde o realističnost, film se jí vůbec nedrží, ale to není nic překvapivého. Sedmička po vzoru šestky úspěšně dlabe i na fyzikální zákony a dává jim zábavný rozměr. Úžasná je scéna double přeskoku autem z jedné budovy do druhé. Oproti tomu už méně úžasná je scéna, kdy dva protivníci rozjedou auta a v plné rychlosti se čelně srazí. Správně by měli skončit na maděru. Samozřejmě, že se jim nic nestane. Normálně vystoupí z auta a jen je bolí za krkem. Pokud máte rádi přestřelené scény, je tohle přesně film pro vás. Ze všech dílů je tenhle určitě nejakčnější a nejlépe zrežírovaný. Jenže scénář je slátanina na druhou. Jestli stejně jako já víte, že auto má čtyři kola a motor, pak vám jednoduchost sedmičky nebude vadit a přijde vám sedminásobně našlapaná. A to se jede přes dvě hodiny. Tak se nezapomeňte připoutat. Ať to s vámi nehází. 60%

    • 23.4.2015  07:46
    Madonna - Ghosttown (hudební videoklip) (2015)
    ***

    S blížící se šedesátkou hledá Madonna svůj sexappeal v jakémsi Městě duchů. Úspěšně ho nenašla, ale při svém prozkoumávání terénu narazila na kolegu z herecké branže, a sice zapomenutého Terrence Howarda. Do toho jim jejich setkání zpříjemnil temnou postapo vizí kontroverzní klipař Jonas Akerlund Jakmile časový limit nějakého songu přesáhne nebo se přiblíží k pěti minutám, je na tvůrci, aby se s tím popasoval a divák se neznudil. Teď nejde o nekritického fanouška Madonny, ale o běžného hudebního strávníka, který cíleně její tvorbu nevyhledává, ale ani ji nezavrhuje. A tady vzniká problém nudné jednotvárnosti klipu i písně jako takové. Obrazová podoba písně je skutečně vypiplaná, režijní rukopis tvůrce je identifikovatelný, i když obsahuje několik nových režijních prvků, ale Madonna nějakou dobu neplní hudební očekávání a je průměrná. Ano, dost troufalé tvrzení označit ji za průměrnou, ale já to tak cítím. Většinou zvolí outfit, ve kterém chce dohánět mládí. Ani tento klip není výjimkou. Dobrá známka je, že v tom kostýmu s cylindrem alespoň nevypadá usedle, ale že by mě v něm přímo rajcovala, to rozhodně ne. Nasazený agresivní styl příliš nekoresponduje s jemně vystajlovanou písní. Ta vyznívá poměrně komorně a nijak strašidelně nebo explicitně. Do depresivního vyznění to má také daleko. Madonna dělá hudbu pro masy a nepustí se do minoritního vyznění s temným poselstvím nabádající konzumenty její hudby k podřezání krčních či křečových žil. Nic takového, i když z promo záběrů se to může jevit všelijak a skličující dopad není vyloučen. Song poněkud zbytečně rozvláčný s klipem, který má vysoké technické a profesionální kvality, ale je málo nápaditý a k písni se ani nijak moc nehodí. I s jejím druhým singlem z jejího alba jsem se hezky nudil. Madonna by se už měla vysrat na image ženy-vamp a přiznat si, že je stará. Prohlídka jejího (hudebního) území je to i tak vítaná. 60%

    • 21.4.2015  20:58

    Ale ano, bylo to příjemné setkání s plavčíky a plavčicemi, které místo záchranných plováků používaly svoje silikonové kozy. Pánové, přiznejte se bez mučení a bez hrozby Mitchova péra máchajícího před vaším obličejem, kdo z vás nechtěl ošukat Pamelu, později Carmen a v krizi leštil svícen i nad vyfouknutou pneumatikou Alexandrou Paul. A že těch holek v tomhle seriálu bylo pro inspiraci víc než dost. V téhle celovečerní slezině po letech hlásí návrat ty hlavní stars, žádná se nevymluvila a přišla. A to seriálové vztahy nebyly zrovna mezi všemi ideální. Pokárat by však zasloužil scénář, který přišel s vlažným příběhem, i když těla na pláži byla poněkud hot. Spoléhat se na auru hvězdných tváří seriálu bylo poměrně troufalé a tomuhle dostaveníčku pod horkým havajským sluncem v podstatě nic jiného nezbývalo. Scenárista tak trochu pod sluníčkem usnul, po procitnutí do sebe naházel pár tequil a sepsal scénář, který sice nemá silné momenty, ale sází na návrat Pobřežní hlídky v plné sestavě. A to se počítá. Než se všichni úplně rozhádali, stihli pohodový televizní film, ve kterém se tak trochu vzpomínalo, bilancovalo a následně se užilo nějaké to napětí, když zde byl jistý zákeřný asijský element, který chtěl zhatit svatební plány. Zrežírované je to na jistotu, scenáristicky nevypilované, ale nebylo mně proti srsti smažit se s Pamelou a spol. v krásném prostředí. Ano, pěkně malebné exteriéry sehrály svůj prim, na těch si dali tvůrci záležet a hodně to filmu prospělo. Co kamera nestíhala v akčních sekvencích, to se plně vynahradilo při statických scénách, které přece jen režisérovi šly mnohem lépe. Samozřejmě, kouzlo série je nenávratně pryč. Nicméně vidět hlavní protagonisty zase po letech spolu, není vůbec špatný zážitek. Film má u mě plus také v tom, že se zbytečně neponořil do nostalgie. Raději se ponořil do silikonového poprsí, které částečně kompenzovalo scenáristickou unylost. Kdo nemusí plytké návraty seriálových legend, měl by raději volit předpověď počasí s Jančaříkem. Kdo však v pubertě poměřoval pyj s nedostižným Mitchem Buchananem, měl by setkání po letech brát jako povinnost. 50%

    • 21.4.2015  08:15
    Lovci duchů (TV seriál) (2005)
    *

    Nudíte se? Kupte si medvídka mývala. Pravilo se v jednom filmu. A do nudy není skutečně daleko při sledování dvou kokotských maníků pobíhajících po place s designem za tři doláče, respektive po tom, co zbylo z dotočné po nějaké prachem zapadlé direct to dvd fantasy. Je opravdu fenomenální zážitek věnovat tomu noční čas na Prima Cool. Pustit to odpoledne, nikdo nedojde újmy. Násilí je čistě seriálové a ještě blbě natočené. Samozřejmě nechybí mnou úspěšně zavrhovaná seriálová dikce, což znamená, že i kdyby k natočení jedné epizody angažovali třeba Tarantina, tak se režijní rukopis na tom neprojeví a nerozpoznáte, že to točil nějaký kvalitní režisér. Samozřejmě na tom dělají výlučně druhořadí režiséři, kteří se povětšinou na těch nemožně splácaných píčovinách ještě teprve učí svému řemeslu. Podle toho taky výsledek vypadá. Jedna epizoda utahanější než druhá, vůbec to nemá žádný drajv, scénář jak když si scenárista právě vytřel prdel, herecké výkony na úrovni amatérského spolku. Režie v podstatě nijaká, téměř neexistující. Hlavně, že se na jednotlivých epizodách vystřídala pěkná řádka režisérů, ale nevyplatil bych jim za tu bezpohlavní režii ani cent. Dokonce se zdráhám v souvislosti s tímto nesourodým patvarem výraz "režie" použít. Kdyby totiž na place byl opravdový režisér, neodevzdal by ve střižně tuhle změť. Dost dobře si nedovedu představit, že se nad ránem na to někdo dívá. Sledovat to může snad jen někdo z profesí noční hlídač objektu anebo někdo trpící insomnií. Blbě zahrané (Vydrýsek má oproti zdejšímu hereckému obsazení pět neproměněných oscarových nominací), scénář je utrejch, který byl sesmolen v kómatu, režie neexistuje. Doporučuji tento seriál ignorovat. Za pěkným vizuálem se schovává nesledovatelná seriálová odpadní voda. Z Jareda Padalecki a Jensena Acklese budete mít noční můry. Pak teprve se (možná) dostaví horor. Jinak to totiž s hororem nemá nic společného a jen se to domnívá, že by to mohl nebo měl být hororový seriál. Hororový séroš to je, ale v jiném slova smyslu. 20%

    • 20.4.2015  07:21
    Jessica Lowndes: I Wish I Was Gay (hudební videoklip) (2011)
    ****

    Představte si, že by se z krásné holky stal kluk.Tak takové divné přání má ve svém singlu Jessica Lowndes. V jejím případě by to byla věčná škoda. Mladá Kanaďanka je nejenom mimořádně fešná, ale také všestranně ambiciózní. Vedle herectví se prosazuje i jako zpěvačka, která nemá úplně blbé texty a svůj další singl šmrncla prvky jazzu a šansonu. Klip je zasazen do varieté, kde si vzala na kobereček svého milého, který ji podvedl s jinou. Dost nepochopitelné, že mu ani Jessica nestačila, když ta dotyčná, se kterou spáchal akt nevěry, byla tuctová blondýna. No jasně, to dá rozum, že přece nemohla být hezčí, než její nedostižná sokyně v lásce. Kvalita písnička je nasazena vysoko a především se jedná o jiný styl, než jaký je od interpretky znám. Právě v té hudební odlišnosti, která nemá daleko do hudební vyzrálosti, spočívá největší síla songu. Text mně po chvilce nepřipadal nijak extrovní. Není divu. Při pestrosti klipu, se nedá ani dost dobře vnímat. Obrazově je klip vyladěný a střih skvěle udržuje rytmus a tempo písně. Na čtyři minuty se zdržet v jednom prostředí, to už si žádá zaujetí a značné úsilí stran zpěvačky, která jela na maximálně sexuální výkon. Burlesque je prostředí pro sexuální lascivnost stvořené a není divu, že se Jessica neobvykle odvázala, když svého milence jazýčkem dráždila, poskákala ho a moc pěkně mu to svojí provokací spočítala. Ten si pak na milou blondýnu zřejmě už ani nevzpomněl. Znáte ten pocit být ošukán v myšlenkách. Tak ten mu Jessica dopřála. Sexualita v klipu hraje prim. Jedná se o zajímavě pojatou píseň, která z tvorby Jessicy vybočuje. Vždycky jsem ji měl za hodnou holku. Tady maličko zlobila. Ale krásně! 80%

    • 17.4.2015  06:30
    Ceny Anděl 2014 (TV pořad) (2015)
    **

    Stav české hudební scény dne 16.4.2015 prověřily tradiční hudební ocenění Anděl, která se hudebníkům a jejich hudebním počinům udílejí bezmála už čtvrt století. Věk 24 let, to může být v životě lidském významný milník. Jak jsou na tom ideálně zralé hudební ceny, to jest správná otázka. Postihla je stagnace. Pestrost tentokrát citelně scházela. Ve světě se také klidně stane, že většinu cen za jeden večer posbírá jen a pouze jeden interpret a nikomu to nepřijde divné. Když však toho osudného večera všechna ocenění schlamstne přízrak na hudební scéně Aneta Langerová, je to na pováženou. Je pravda, že v tak slabé konkurenci, jakou měla, se vyhrává snadno. Písničky, jak to napsat kulantně, má přímo neposlouchatelné. A takových zjevů bylo povícero. Tím určitě nejhorším, co jsem kdy slyšel, je hudební objev Jelen. Opravdu se Hudební divadlo v Karlíně otřásalo v základech, když to tenhle psychotropní soubor rozbalil na pódiu. No, ty pičo, čekal jsem cokoliv, ale aby partu bezpohlavních fidlalů vynášeli do hudebních nebes, to bylo nečekané. Mareš v roli průvodce večerem se tradičně předváděl. Vrhal a metal desítky (provokativních) vtípků, aby tu abnormální nudu nějak rozproudil a nestalo se z toho fiasko. Nebýt jeho, určitě by pořad byl hodně akademická nuda. V úvodu mu byl Gottem také předán jeden Anděl, a sice za úspěšné rozhodnutí nepokračovat v pěvecké kariéře. To bylo celkem vtipné sebeshození. Závěr patřil uvedení Haničky "Joker" Zagorové do Síně slávy. Už se na ni zapomnělo, na holku hodnou, a akademici ji odněkud vyhrabali. Letmé připomenutí jejich písní v interpretaci Brzobohatého a spol. a divák mohl slavit, že mu ta hudební kakofonie nezdeformovala slechy. A co z toho vyplývá? Stav české hudební scény je zoufalý až téměř kritický. Když vám pustím za sebou Chinaski, Jeleny, Langerovou, Bártu a Jandovou, jistě dobrovolně spácháte hudební sebevraždu. A to poslední dva jmenovaní nás jdou reprezentovat na Eurovizi. Hudební akademici už zřejmě neměli z čeho vybírat. Zvláštní, že toho večera nevystoupila Ewa Farna, která pro pár polských zlotých udělá i (hudební) kotrmelec. Raději se v hledišti tiskla ke svému kytaristovi. Kam však dala oči, to nevím, když snila, že skončí s Joe Jonasem a pak takové společenské faux pas. Plusové body za Mareše, jenž se nebál jít na artové ČT2, za to, že krystalicky čistou trapnost dokáže proměnit ve vtip a naopak a dále za to, že jsem se toho večera vyhnul odpadním seriálům všech příslušných i nepříslušných kategorií, které v tu dobu neohroženě a pravidelně brázdily televizní kanály a tradičně zabíjely divácký vkus. Říkáte, že nebylo úniku?! Měli jste si pustit Ceny Anděl 2014. 40%

    • 16.4.2015  17:21

    Herečka typu Lucie Borhyová přijíždí do katolické školy. Má akorát smůlu v tom, že zrovna, když chce zde uspořádat taneční vystoupení, vtrhne do prostor její agresivní bratr Marcus, který se rád koupe v krvi. Krvavou lázeň připravil pro všechny, kteří mu "osladili" dětství, ve kterém přišel o rodiče a ocitl se v nenáviděné církevní instituci pro sirotky, kde se dočkal jen zavržení a sexuálního zneužívání. Jelikož Audrey na svého bratra kašle, i ona se ocitne na seznamu těch, se kterými má Marcus nevyřízené účty. Marcus ji má za zlé, že jí adoptovali a ona ho nechala ve sračkách. Film z nezávislé produkce je poměrně nepříliš často viděnou kombinací subžánrů slasher a torture porn. Slasherem je v první polovině, mučení si nechává na druhou polovinu. V obou je docela zdatný, ale nepříliš profesionálně odvedená režie filmu a hodně levný vizuál, ubírají snímku na působivosti. Jasně, mizivý rozpočet nemohl filmu prospět po technické stránce, ale přesto se film režijně stává příliš jednotvárným. Dialogy a větší propracovanost příběhu je odsunuta do pozadí. O slovo se hlásí hlavně hektolitry krve a masakrální vraždění. V něm se režisér Matt Farnsworth (zahrál si zde roli policisty) krásně vyžívá a je v něm úderný. Vyloženě hnusnou scénou je ta, ve které se polonahá Audrey snaží zbavit ostnatého drátu, kterým má spoutané ruce. A najdou se i mnohé další, které málo otrlým divákům způsobí šoufl. Vraždění je poměrně detailní, takže příliš se nespoléhejte na to, že kamera uhne. Neuhýbá téměř vůbec! Jenže obrazově je film vyloženě ošklivý. Syté barvy, nepříliš konzistentní nasvícení, rozplizlý zoom. Filmu poměrně prospěl prvek, ve kterém Farnsworth napodobuje režii hororových filmů osmdesátých let. Nevylučuji, že nekvalitní obraz byl jeho záměr, jak napodobit klasiky typu Halloween nebo Pátek 13, k nimž má film svým pojetím velmi blízko. Dokonce je zřetelně i v mnoha ohledech vykrádá - maniak má sestru, kterou chce zabít, nosí masku, tvář ukáže jen v dětství, k zabíjení má v oblibě mačetu a jiné, okatě vyhlížející prvky ze slavnějších vzorů. Film zpočátku přeskakuje ze zabijákovi minulosti do současnosti, kde jsou nám osvětleny důvody jeho změny povahy a přerod na vraždící monstrum. Jen dobová výprava vypadá i po letech prakticky nezměněna. Když to shrnu, na filmu je nejlepší brutální zabíjení, které je natočeno dobře a detailně, i když samozřejmě figurínu bezpečně rozpoznáte. Charakterově ploché postavy nevyvolají žádné emoce, a tak vám zřejmě nezbyde nic jiného, než fandit zabijákovi, který nějaké to (ne)okoukané charisma má. Blond Diane Foster je i producentkou filmu a celkem bez problémů se promenáduje ve filmu spoře oděná a neváhá se odhalit (ve sprše). Nikoho už zřejmě nepřekvapí ani klišé, že zabiják má sestru vždy jak z přehlídkového mola. Film má neselhávající tempo a krátkou stopáž. A kdybyste náhodou měli pocit, že vám z filmu měkne mozek, jen klid a žádnou paniku, Marcus vám ho stejně rozmlátí. 60%

    • 14.4.2015  21:57
    The Wicked (2013)
    ****

    Horor s efekty dělanými na koleně si jde svojí neotřelou cestou až k tmavému lesíku. Dávná legenda praví, že v lesích Baker County přebývá čarodějnice, která moc ráda mladé masíčko. Loví hlavně děti, aby si zachovala mladost a mladé lidi, aby si zachovala sílu a krásu. Dá rozum, že kdyby snědla Babiše, moc by si nepomohla. Přece jen halit se do kápi, už ji asi omrzelo a nyní je načase přivítat u své chýše novou zásilku mladých lidiček, kteří se sem přišli porozhlédnout ze zvědavosti. Před nedávnem se z jejich městečka za nevysvětlitelných okolností ztratila malá holčička, která porušila jednu ze zásad, a sice nerozbíjet okno chatrče. Čarodějnice pak následně ztrestá provinilce tím, že z něj namele lahodný mok. Horor s neotřelým námětem, to vždycky potěší. A když má režisér šťastnou ruku při castingu, dopadne to i pro Wicked diváka dobře. Před kameru poslal sice neznámé, avšak sympatické mladíky a slečny. Za zmínku stojí hlavně ty slečny. Diana Hopper a Jess Addams se na kameře vyjímají dobře. Sice do svlékání se hrnula pouze druhá jmenovaná, ale nechybělo mnoho a večerní koupání bylo i se salutováním. Pokud jde o efekty, jsou na filmu tím nejslabším. Někdy jsou až předpotopní (efekt opravení rozbitého okna) a ani čarodějnice to se svými kouzly moc nevytrhla. Nejbídněji vypadal lepkavý kokon, kterým čarodějnice své oběti omotala. Stačil průvan a nebylo by co řešit. Výsledná hmota na obětech totiž vůbec neulpěla a držela silou vůle. Ovšem pomletí unesených obětí na sračky, podstatně dojem vylepšilo. Pořád je nutno mít na paměti, že jsme v intencích laciného horůrku za pár hadrů. Je tedy příjemným překvapením, že samotná čarodějnice vypadá dobře, respektive hnusně a kupodivu i strašidelně. Sice nějakou dobu trvá, než se zjeví ve své plné kráse, ale nebyl jsem zklamán. Pokud vás štvou přechytralí policisté, tak zde se vyskytuje dvojka, co persekuje místní omladinu a celkově na všechno hází salám. Film má pomalejší rozjezd. Rozjíždí se pozvolna. Stejně tak i konfrontace s lidožravým monstrem probíhá postupně. Druhá polovina, kdy se v setmělém lese bojuje o holé životy s čarodějnicí, je dynamická a napínavá. Režisér Peter Winther se spíše specializuje na televizní tvorbu a inklinace k ní je znát. Dokázal však, že se v rámci limitních možností umí pohybovat ve ztemnělých lesích, do kterých přitáhl "pohádkové" Zlo (ve filmu se čarodějnici říká Zlá) se sympatickým rozměrem. Neopomnělo se na žádané atributy pro moderní mladé a hororové publikum, jako jsou pohledné slečny, nějaký ten masokombinát a spád filmu, který se každou minutou zvyšuje. S touhle čarodějnicí nebyla nuda. A přes tu lacinou produkci se přeneste. Pokud si myslíte, že to nepůjde, tenhle hororový kousek obejděte. 80%

    • 14.4.2015  10:04

    Provokace tehdejších socialistických pohlavárů, nebo jen naivní dílko své doby, symbolizující novou vlnu odlehčených komedií s prvky mystična? V každém případě se od obou možností skýtá určitá porce. Už obsazením Horníčka, herce, který svým intelektuálním vzezřením rozhodně nepředstavoval typického muže z lidu, se nejednomu socialistickému cenzorovi udělala před očima tma. Debutující Jana Hlaváčová si teprve svůj hvězdný chodníček slávy poměrně směle vyšlapovala, když ve své roli "pekelnice" do puntíku splnila požadavky scénáře. Zvláštní rozkol mezi ní a Horníčkem je na filmu tím nejdůležitějším aspektem. Hlaváčová postupně sráží Horníčkův nežádoucí antisocialistický postoj. Závěrečná scéna útěku ze sklepa, kdy Hlaváčová stojí Horníčkovi na ramenou a ten je po krk ponořený do vody, je přímým symbolem vítězství vládnoucí strany nad všemi, kteří by se jí chtěli postavit. A to Horníček ještě dopadl dobře. Představte si, že by po něm "jezédáci" přejeli traktorem. Naštěstí se většina vedlejších postav chovala natvrdle a tím vzniklo nejedno roztomilé nedorozumění. Hororové prvky zde slouží jen jako jakýsi prostředek ke groteskně-absurdním situacím. Je s nimi nakládáno dost naivně. Tvůrci vycházejí z toho, že divák tehdy neměl úplně plnohodnotný přísun informací o záležitosti Faust. Náramně se jim tedy hodí vyvolat mrazení záběry na strop, kterým údajně byl do pekla odnesen Faust, a v podstatě tak přiživí tezi o existenci pekla. Film však důkladně dbá na to, aby nedošlo k rozvíjení otázek souvisejících s možným demoralizováním socialisticky naladěného diváka a v podstatě za celý film nedovolí rozvinout divákovu fantazii, jak by to v takové instituci pekla mohlo případně vypadat. Vyvolání divákových obav zde dochází dost primitivní formou. K tomu všemu je Hlaváčová namaskována tak, aby divák skutečně byl mystifikován tím, že má pletky s nadpřirozenými mocnostmi. Nápad sice ucházející, ale vystavět na něm v podstatě celý film, mně nepřijde dvakrát nápadité. Však také vlivem své scenáristické jednostrunnosti film často dějově stagnuje. Až se děj přehoupne z města na venkov, plně se projeví důrazně zdvižený rudý prst cenzora nenechat film v intencích filosofického bloumání, ale právě naopak, vyzrát nad všemi nečistými silami socialistickou uvědomělostí a pokrokovým smýšlením, i když geniálně zahrané postavy pánů Brodského a Sováka mají fištrón téměř podprůměrný. Do toho groteskní pan Hrušínský, aby se nezapomnělo, že soudruzi myslí i na profese s vysokoškolským vzděláním. Z filmu sice vyřazuje pohoda, ale taková ta socialistická. Hravě si dokážu představit, jak na film chodily svazačky, které za frenetického jásotu a potlesku po promítání v socialistickém kině s tvrdými dřevěnými sedačkami a zápachu z neomítnutých zdí daly zašukat soudruhům z ústředí jako projev oddanosti své vlasti a socialistickým morálním hodnotám. Ani chytrý buřič Zdeněk Podskalský film nedokázal zbavit určité "komančské" podbízivosti, ačkoliv film je natočen řemeslně na úrovni a na svou dobu novátorsky. I tak se ptám, kde soudruzi udělali chybu, že mě tenhle film nikdy příliš nepobavil. 40%

    • 13.4.2015  20:13

    Podmínky pro sníh už nejsou ve druhém pokračování tolik ideální. Z hor jsme se přesunuli do malého přímořského městečka, které co nevidět zažije invazi zombie nácků, kteří sem přišli po mnoha letech splnit rozkaz, který za války nesplnili. Martin, jako jediný přežil řádění zombíků z jedničky, ale nyní je obviněn ze zavraždění svých přátel. Utíká z nemocnice, ve které mu přišili utrženou ruku. A ta, panečku, umí zázraky - oživí mrtvé. Sice po oživení je dotyčný parádně hnusný, rozuměj je z něj hnusný, avšak hodný zombík, ale co, to se taky počítá. Nacistický velitel Herzog vede svoji prokletou armádu na místa, která pro něj představují ideál pomsty. I on má zázračnou ruku, co oživuje mrtvé. Akorát po jeho oživení si se zombíkem moc nepoklábosíte. Jeho zombíci jsou určeni k rozšíření řad armády. Do toho všeho se připlete trojčlenný Zombie Tým až z Ameriky, místní norská policie, která to celé bude roztomile považovat za šaškárnu v převlecích a vše vyvrcholí střetem nemrtvé německé a ruské vojenské jednotky. Režisér Tommy Wirkola je blázen. Jak jinak nazvat tohoto tvůrce, který na scénáři spolupracoval také s představitelem hlavní role, Vegarem Hoelem. Ten od minule nabral charisma a byl z celého filmu nejherečtějším. To ostatní si ani nijak velké herecké výkony nevyžadovalo. Stačilo vyšilovat jak blázen, když se zjevil nějaký ten zombík, občas trefit nějaký ten vtipný gag a v rámci možností i parodovat daný žánr. Každý z úseků ve filmu měl něco do sebe. Nechybělo jim perfektně nasazené tempo a rytmus. Režijně však film působil ne úplně vyrovnaně. Některými scénami ani nevím, co chtěl autor říci. Někdy ta úmyslná nablblost to vzala za nesprávné úchop a zamýšlená scéna vyšla jinak, než by bylo záhodné. Šlo o střídání kvalitně zreřírovaných scén s těmi, které bych označil přinejmenším za rozpačité. To se výrazně podepsalo na nevyrovnaném rázu filmu. Výsledný děj nebyl příliš strhující, do nudy to sice mělo daleko, ale přece jen to Wirkolovo opájení nad některými rádoby cool scénami, mě moc nenadchlo. Film se měl držet jednotného stylu. Dělat si prdel z jiných žánrově spřízněných filmů, nezřídka sáhnout i po self-parodii a následně chtít po divákovi, aby si u filmu zachoval nějakou serioznost, respektive bral tak film, co do globálního vyznění, to, zkrátka a dobře, Wirkolovi nemohlo vyjít. Film je navíc protkán pořádnými nesmysly. Já vím, je to jen horor a na logiku děje se moc nemá hledět, ale i kdybych chtěl, ty určité krávoviny se jen tak nedaly přehlédnout. Ke všemu se režisér těmi pičovinami autorsky chlubil a předkládal je za nápadité. Na filmu mě vedle hlavního představitele, také bavily masky, které sice nepovažuji za nijak vrcholné, ale měly v sobě tvůrčí originalitu. Nekorektnost představovala neméně důležitý klad filmu. Nikoho tedy zřejmě nepřekvapí, že ve filmu umírají děti, tělesně postižení, ušetřeno zůstalo zvířectvo. Film je krvavý, to ano, stříkání a šplíchání krve si užijete dost. Ve dvojce se poněkud překvapivě mluví o něco více anglicky než norsky. Je to dáno americkou posilou, tedy výše zmíněným trapným Zombie Týmem, který byl do filmu implantován nešikovně i tak trochu zbytečně, ale chápu, že Wirkola potřeboval film zaplatit v kinech a angličtina je dobrý prostředek pro zvýšení návštěvnosti z řad zámořského publika. Film se v roce 2014 poněkud překvapivě probojoval i do našich kin. V nich bych návštěvu nedoporučoval. Přece jen exteriéry snímku nejsou extra atraktivní a první díl znají jen vyložení fanoušci žánru. Tohle pokračování na dvd chytne svůj druhý dech a razanci, o které ho velké plátno připravilo. No, s nemrtvými nácky v obýváku, to bude fakt výhra. 60%

    • 13.4.2015  15:06
    Kuchařská pohotovost (TV pořad) (2009)
    **

    Na pohotovosti se můžete ocitnout, když budete konzumovat tento kulinářský pořad. Vaří se, ale nic z toho. Obdivuji ty, kteří si zapamatují recept bez zpětného vyhledání na netu. Mně se tedy nikdy nestalo, abych z fleku věděl, jaké ingredience do zvoleného pokrmu patří. To je jedna věc, která mě na pořadech o vaření nebaví a současně i štve. Zapamatovat si recept, to není nic pro mě. Ostatní se na pořadu dá vstřebat, pokud cíleně vyhledáváte pořady o vaření. Podstatou pořadu je poradit těm méně zkušeným. V praxi to znamená, že se tým rozjede za nějakým méně zdatným kuchařem, který je v koncích, a pokrm s ním uvaří až do konce. Nápad to není k zahození. Forma pořadu se od jeho vzniku pořadu proměnila. Asi se začalo šetřit, neboť poslední dobou výjezd obstarává jeden maník. V minulosti to byl tříčlenný tým. Ten tým sice působil sehraně, ale fakt by stačil jeden odborný poradce, protože už vznikal mírně nepřehledný chaos, až k hrozícímu pocitu z nadbytečnosti příliš mnoha kuchařů na place. Každý jednotlivý díl je dost průměrně zpracovaný. Nic extra na odlišení od spřízněných relací se nekoná. Kdo chce kuchtit, má možnost. Kdo nechce, pořad si nepustí, protože rady jsou mu k hovnu. Osobně se řadím do druhé kategorie. 40%

    • 12.4.2015  06:56
    TýTý 2014 (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Letos bez Novy, ale nikterak nově. Nejvíc se vždy těším na Šípovy kiksy. A dočkal jsem se i tentokrát. Zase to nezvládl. A obdivuji jeho brilantní angličtinu. Rok co rok to samé. Bez jiskry, bez prožitku. Uniformní podání, které měl Šíp efektně nabourávat břitkými bonmoty. To jsme se nasmáli. Ještě teď mně bolí bránice a z potlesku mě pálí dlaně. Má smysl vyjadřovat se k ubohé scéně a ještě ubožejší prezentaci na ní?! Píše se rok 2015 a ještě pořád se rozdávají divácké ceny, ale divák se musí rozplakat, jak otřesně uhozené to celé je. A kde jsou moje hlasy pro Penka za Zpěváka roku. kam se započítaly hlasy pro Wetlinskou za Hlasatelku roku a kde jsou moje hlasy pro Macuru za Baviče roku. Zase je to celé zmanipulované. Nova se distancovala a já bláhově uvěřil, že vyhraje někdo jiný, ale pochopitelně z dvaceti stále stejných provařených sereblit, nelze vytáhnout na světlo nějaký normální objev roku. I když pravda, přece jen se toho večera událo jedno překvápko. Moderátorská dvojice Kratochvílová a Šebrle nezískala "prestižní" cenu Objev roku, ale vyfoukl jim ji jakýsi kandrdas z ČT. Tomu já říkám pech. I když Gábince by tam slušel a Šebrle se na zprávaře hodí, asi jak já na Ramba. Scéna, kdy dojem, že Husák přestřihl pásku teprve předevčírem, je markantní a opravdu žalostná prezentace může jen a pouze fungovat jako dokonalý antipořad, ve kterém se ceny našly na smetišti a moderátor snad na něm bydlí. Tak asi takové bylo Týtý 2015. Hrozné! 0%