kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.6.2012  16:40
    Přelud (1996)
    *

    Tohle je opravdu přelud v dětských filmech. Malého Haley Joel Osmenta ve své době strkali, kam to jen šlo, a tak se octnul i ve společnosti Gérarda Depardieua a Whoopi Goldberg. Film však nebude bavit žádnou diváckou kategorii. Pro děti je málo hravý a atraktivní, pro dospělého je to nuda se vším všudy. Sympatický Depardieu chce být zastoupením právě té hravosti, která filmu citelně chybí, coby neviditelný a imaginární přítel malého klučiny. Jenže nějak ho brzdí scénář a režie, a tak se z dobře míněné kreace stává jen sled ztrapnění velmi kvalitního herce, který tohle nemá zapotřebí. Tři herecké hvězdy svoji účastí film z bídy zvedají jen minimálně, ale hlavně je film selháním jako celku, který nenavodí dobrý divácký zážitek. Film prostě nebaví. 20%

    • 12.6.2012  16:20

    Wicked Pictures je produkční společnost, která umí kvalitně podat erotiku. Slavný a zkušený režisér a také herec Brad Armstrong ví, jak scénu udělat opravdu hot. Jenže mě asiatky neberou a to se tady sešli největší hvězdy v branži v čele s Asa Akira. Kdo má naopak "šikmoočky" rád, navíc v latexových outfitech, jistě si přijde na své. 60%

    • 12.6.2012  15:45
    Opoparchant (2001)
    **

    Všechno vypadalo před zhlédnutím nadějně a velmi originálně. Nedovedu si vysvětlit, co se přesně stalo, že kombinace hraného filmu s animovaným vypadá, jako by se k tomu nechtěl nikdo hlásit. Brendan Fraser v roli kreslíře na volné noze vymyslí comics Opoparchant, jehož smyslem je provokovat, jak nikdy předtím. Po nehodě se dostane do říše všech nočních můr, kde si ho všichni váží, protože jeho běsi jdou všem k duhu, ne tak hlavnímu hrdinovi.Ten kouká vypadnout, ale ven se může dostat pouze, pokud ošálí Smrt. Dlouho jsem neviděl tolik originality v jednom filmu, i když film vychází z méně známé comicsové předlohy. Jenže dlouho jsem neviděl, jak se tahle vzácná originalita proměnila v náruč zmaru ve velmi nezkušeném režijním vedení jakéhosi patlala Henry Selicka. Nejenže film svým ztvárněním má do comicsu daleko, ale on dokonce svým nenápaditým zpracováním solidně nudí. A to na film byly vynaloženy nemalé finanční prostředky, které se nevrátily. Brendan Fraser není zábavný a otěže zábavnosti převezme Chris Kattan. To, co vypadalo na začátku jako ambiciozní projekt, skončilo jako absolutní propadák, který ani nikdo moc vidět nechtěl. Ujmout se této zajímavé látky někdo zkušený a obsadit do hlavních rolí jiné herce, byl by to film, co tady dlouho nebyl. Takhle jen nanicovatá komedie za 40%.

    • 12.6.2012  15:14

    Zaplivaný barák o patnácti podlažích, v něm varna drog, zločinecký gang mistrů kung-fu a jeho drsný šéf, který má po budově zavedený monitorovací systém. Policejní komando se vydává na první pohled rutinní zátah, který ovšem nedopadne podle předpokladů, a jednotlivý členové komanda začnou po střetu s houževnatým protivníkem hynout jako mouchy. Veskrze jednoduchý příběh vedený přímočaře se nezaobírá nějakým vystavěním charakterů anebo složitým představováním postav a diváka vrhne po několika minutách do víru dynamické akce. Herci/kaskadéři dostanou nebývale zabrat, sáhnou si na dno fyzických sil, akce je naturalistická a jede se na krev. Vzduchem nepřetržitě sviští mačety, kulky a jeden tvrdý kop nebo úder střídá druhý, a to prakticky, až do samotného závěru se slabším finále. Ještě před ním však následuje super souboj bratrské dvojice proti nejhouževnatějšímu neřádovi gangu, a byla to nejen nejdelší scéna filmu, ale také nejintenzívnější. Zvyknout si na to, že se dívám na svůj první a v podstatě i poslední indonéský film, nebylo vůbec snadné, ale zvládl jsem to. Atmosféra stísněnosti prostředí byla skvělá a opravdu až beznadějná, a to pro celý přeživší zbytek komanda a jeho hlavního, nepříliš charismatického hrdinu Rama, který se dostal do popředí. Film se vyplatí vidět hlavně pro množství choreograficky mimořádných soubojů, které jsou mnohdy hraniční. Příběhově je to poměrně fádní. Příznivci tvrdých kopů mají svůj rejd. Mé hodnocení: 60%

    • 12.6.2012  12:15
    Detektiv Martin Tomsa (TV seriál) (1994)
    ****

    A mně se příběhy detektiva Martina Tomsy náhodou líbily. Předně se natáčelo v Brně, případně jeho blízkém okolí, a tak jsem v seriálu poznal celou řadu mně známých míst od klubu Brooklyn až po hotel kousek od mého paneláku, který se už mezitím stačil několikrát přejmenovat. Celkem s přehledem to Marek Vašut zvládal a role mu skvěle sedla. Případy sice smyšlené, ale točené celkem autentickou formou. Mě to bavilo víc než současné seriály, ve kterých se dobrá dějová linie, na rozdíl od tohoto, ani nevyskytuje. Zvláštní, že ten seriál ve své době zaznamenal velkou sledovanost, ale tady se nelíbil. Přemýšlím, kdo se tedy na něj díval, když vznikly dvě řady a točilo se několik let. 80%

    • 12.6.2012  08:37
    Goro, bílý pes (TV seriál) (1980)
    **

    Nejsem pejskař a nikdy nebudu. Rozčiluje mě, když majitelé psů nechávají psi vysrat u našeho baráku jako by to byl nějaký park. A tenhle seriál je převážně o psovi, který se ztratí na výpravě za medvědem se svým pánem, kterého šelma roztrhá. A pes pak běží a běží stovky kilometrů zpátky ke své holce (to jsem napsal, jak kdyby spolu chodili), holka píská na píšťalku, aby ho přilákala, a tak nějak to pokračuje až do zdárného shledání. Viděl jsem to jako děcko, dnes už by tehdejší kouzlo brutálně opadlo, ale už tehdy mě zaujala japonsky zpívaná písnička doprovázející tento legendární seriál. Ne, já opravdu neumím japonsky, ale přísahám, že jsem v tom textu slyšel slovo "matuhaši". Nevím, co to tehdy znamenalo a nevím to ani dnes, nikdo mně to nepřeložil. Ani nechci, abych se dozvěděl pravý význam tohoto slova. Jistě je to překladatelský oříšek a já už jsem si ho vyložil po svém. V podstatě "matuhaši" zachránilo tenhle seriál na pěkných 40%

    • 11.6.2012  23:12
    Prometheus (2012)
    **

    O Vetřelci bez Vetřelce aneb ptejte se tohoto filmu na co chcete a on vám většinou neodpoví. Pán Velkomožný Ridley Scott som z toho volajaky zmetený a během Vašeho filmu na mě nepřišel Vetřelec, ale dřííííííímo, dřímo, dříímotěnka, přišla na mě dřímota. Ani se nedivím. Film trvá dvě hodiny a než se nějak rozjede, a vlastně ani nijak moc se nerozjede, trvá to nejméně hodinu. Zaletíme si do roku 2093 vesmírnou vědecko-výzkumnou lodí Prometheus se sličnou velitelkou na palubě Charlize Theron. Pak si s početnou výpravou zajdeme do jeskyně na vzdálené planetě, kde se s úspěchem několik členů výpravy nakazí zárodky příšerek, které pak trapným, ohraným a absolutně nenapínavým způsobem likvidují členy posádky lodi a Rafael Nadal, omlouvám se Noomi Rapace, se sice taky nakazí, ale rychle si zákeřnou příšerku vyoperuje z bříška, sešívačkou si to zalátuje a já jí předepsal moc dobrou medicínu, že do září bude zase jako rybička, no co blbnu, mně už se ty repliky z jiných filmů pletou, ale nebyla tohle taky náhodou komedie? Tam snad každá druhá scéna byla nechtěně k smíchu a podobnou hrozně blbou "scifárnu" jsem už viděl, a sice Mise na Mars. Tenhle film do ní neměl daleko. Speciální efekty ok, i když už jsem viděl taky lepší, ale copak někdo čekal zmršené triky? To platí o scénáři na kterém není absolutně co chválit a jen vrší jednu pitomost za druhou, ale fakt úděsnou a současně i v nudném balení. Trochu akce se dostavilo v poslední půlhodině filmu, ale to jsem zvolna usínal a v té chvíli Theron, nabitá sexappealem k prasknutí, dost hlasitě zavřískala "Aáááá". V domnění, že ji někdo šuká, jsem se okamžitě probral a jako politý živou vodou jsem zpozorněl. Ne, jen ji to rozdrtilo. Zklamaný, že jsem měl jen Jiříkovo vidění, jsem to bez většího zájmu dokoukal a výsledkem je slabota hodně zdrápaná, a nemyslím si, že její zkratkovitost byla způsobena necitlivým sestříháním, ale nic pořádného by z toho nevyrazili, i kdyby to bylo zachováno bez zásahu střihačů. Jde taky o to, co z toho vlastně vystříhali. Scott režíruje hodně bezpohlavně, a ačkoliv film před svým zhlédnutím spolehlivě plní kritérium atraktivního filmu, po jeho zhlédnutí je to slepenec nudy, debilních keců a zastarale a "dědkovsky" natočené akce. Mohla to být skvělá scifi palba, která tady dlouho nebyla, anebo efektní burleskní show do poslední nitky nabitá dynamickým programem. Není to ani jedno z toho. Když v závěru nebylo po životě ani památky a loď Prometheus zmizela z dohledu, byl jsem si jistý, že já ji rozhodně postrádat nebudu. Závěrečné shrnutí: klady: Charlize Theron, Charlize Theron a zase Charlize Theron, Michael Fassbender zastupující umělou inteligenci (alespoň že nějaká inteligence ve filmu byla), netradiční vizuál, ubral bych však jednotvárné zelené filtrování, občasná sympatická snaha pustit se do otevřeného boje s béčkovým scénářem. Zápory: je jich až moc a jen namátkově: ve filmu se prohání vzdálený příbuzný lorda Voldemorta - Guy Pearce, jinak herec středního věku, je směšně namaskovaný na devadesátiletého starce ve stylu filmu Věčně mladý a Gibson by oproti němu mohl jít na diskotéku a jeho namaskování bylo i uvěřitelnější, zařízení lodi ani výprava příliš neevokuje tak vzdálenou budoucnost, v jaké se příběh odehrává, neuvěřitelně nablblý scénář, uspávající tempo, nulové napětí, na rok 2012 až příliš obsoletně natočená akce. Prequel k vetřelci mně to moc nepřipomínalo, a pokud ano, tak dost chabý. Celkem fiasko. 40%

    • 11.6.2012  19:38

    Ve skleněném domě přebývají dva vyšinutí pěstouni, kteří to dvěma sirotkům pěkně spočítají. Nevím, proč je film tak zdlouhavý. Když je to thriller, nemuselo se dlouhou dobu inscenovat rádoby napětí, které není nijak vysoké a mohlo se jít rovnou na věc. Diane Lane a Stellan Skarsgard celkem obstojní psychopati, ale než projeví svoji temnou stránku duše, trvá to fakt zbytečně dlouho. Temné nasvícení filmu je fajn a znepokojivé vyznění domu neobvyklé architektury je cítit. Film však v ničem moc nepřekvapí, zpočátku až nudí a rozjíždí se až ve své polovině, která film hodně spasila. Film řadím do průměru, kdy námět filmu je lepší než jeho následné zpracování. Navíc se dá všechno ve filmu stoprocentně předem odhadnout. 50%

    • 11.6.2012  19:17

    Velmi pěkný, místy bolestně krutý a působivý film plný fantaskních obrazů o umírání a následném ocitnutí se na druhé straně. Robin Williams hraje lékaře, který přišel po autonehodě o své dvě děti a který při jiné autonehodě umírá a ocitá se v říši mrtvých.Tam se setkává se svými blízkými, ale musí také vysvobodit svoji milovanou ženu, která po sebevraždě skončila v pekle. Film je plný špičkových speciálních efektů, má skvělé nápady, přijde s děsivým zobrazením Pekla a rozhodně nepůsobí optimisticky, ale docela nepříjemně mrazivě. Hlavní je, že dokáže strhnout dobrým rozložením invence, skvělými režijními nápady a perfektním Robinem Williamsem v hlavní roli. Mírně depresivní a tak nějak neradostný film. Aby taky ne, když je o smrti a umírání. 100%

    • 11.6.2012  19:03

    Země se zachvěla, obrovští červi vylezli na povrch a vrátili se podruhé. Když jednička měla dobrý ohlas, dal se druhý příchod červů očekávat, ale všechno je o dost slabší a lacinější než poprvé. Chybí nějaký moment překvapení, chybí nadhled jedničky, chybí Kevin Bacon a Michael Gross je sice zpátky, ale tvůrci to přehnali a udělali z toho mimořádně "béčkoidní" parodii rádoby protkanou siláckými hláškami ve stylu nabušených akčních filmů. Stylově na to tenhle film rozhodně nemá. Neznámý režisér nebyl důstojným nástupcem slibně svěžího prvního dílu, a kopa kravin v jednom filmu na mě nedělala dobrý dojem. Není toho moc, co bych vyzdvihl a tak jediné, proč film vidět je, že nasadí tempo, které nepoleví. Jinak celkem blbost. 40%

    • 11.6.2012  18:49

    Advokát Jima Carreyho musí lhál, lhát a lhát a zase jen lhát, anebo ne?! Už musí říkat jen pravdu, samou pravdu a nic než pravdu. Kreace Jima Carreyho pochopitelně zase jednou zastíní všechny přítomné kolem, a když byl v takové formě, nedá se to napsat o scénáři, který trpí nejen nevelkou propracovaností celé originální zápletky, ale v závěru mu dojdou nápady. Než se tak stane, lze si užít Carreyho eskapád v podobě šaškování a pitvoření tak, jak to umí jen on, habaděj. Gagů postupem času přibývá, až poslední čtvrtina filmu je taková mdlá a film neví, jak by to celé dobře zakončil. Dabing Martina Dejdara nevadil, ale raději mám dvorního dabéra Carreyho Bohdana Tůmu. Pro ty, kdo komedii ještě neviděli, je to dobrá volba a film pro oddechové pobavení má ty správné preference. 60%

    • 11.6.2012  11:14

    Paolo Villaggio a jeho nesmrtelý účetní Fantozzi. Natočil se svojí proslulou postavou ještě mnoho bláznivých komedií sice rozdílných kvalit, ale kdo z evropských herců se může pochlubit s takovým diváckým zájmem o crazy osudy jednoho účetního. Přišlo mně, že ve svém dalším pokračování, které rozhodně není druhým dílem, jak se nás snaží chytře zvoleným názvem zmást český distributor, dost přestřeluje a jde do extrému. Jisté náznaky jsou patrné už v jeho přechozích filmech s účetním, ale tady to je nejmarkantnější. Není to až tak vtipné jako spíše trapné,ale poměrně originální gagy nejsou nikde jinde k vidění a Villagio předvádějící je ve svém neodolatelně bezelstném projevu nemá v tomhle ohledu hereckou konkurenci. Extrém já rád, ale ubrat na té zbytečné trapnosti by neškodilo. První Maléry pana účetního jsou asi nejvtipněji propracované (možná ze všech komedií s Fantozzim) narozdíl od "dvojky", která chrlí gagy poněkud překotně a neujasněně. 60%

    • 11.6.2012  09:36
    Newton Boys (1998)
    ***

    Herecké obsazení je silnější než celý film. Bratři Newtonovi jsou bankovní lupiči a už mají za sebou pěknou řádku loupeží, kdy nebyli dopadeni. Vlak převážející miliony ze státních rezerv je jejich dalším cílem, ale možná také posledním. Jejich řádění může brzy skončit, a když sklapne past, tak ani bratři v triku nemají šanci. Vypadalo to podle hereckého obsazení hodně dobře. Conaughey, Ulrich, Hawke a D´Onofrio jsou pohromadě opravdu skvostní, ale Linklater, který například s Ethanem Hawkem poté spolupracoval ještě i na jiných filmech, jako by nechtěl, aby film zaujal jaksi něčím navíc, než koncentrací v té době mladých hollywoodských hereckých nadějí. Režíruje dost průměrně. Občas to proloží nějakou zhola průměrnou akcí a tím to hasne. Je to škoda, protože tenhle film měl všechny atributy, ale nevyužil je natolik dostatečně, aby film vstoupil do diváckého povědomí jako stylový retro snímek o sympatických bankovních lupičích. Herecké cesty čtyř herců v hlavních rolích se postupem času dost rozešly a jen dva z nich, McConaughey a Hawke, patří k vyhledávaným hercům. A tak se film vyplatí vidět hlavně kvůli nim a občasná podobnost s mnohem slavnějšími filmy, je více než zřetelná, když Linklater poměrně neobratně opisoval ve svém režijním stylu od jiných a lepších. 60%

    • 11.6.2012  09:17
    Ptačí klec (1996)
    ***

    Armand a Albert jsou homosexuální pár středních let. Armand vlastní travesty klub s názvem Ptačí klec. Oba spolu vychovávají Armandova syna, který jednoho dne oba překvapí svým rozhodnutím se oženit, ale otec nastávající nevěsty je vlivný republikánský senátor a syn si nepřeje, aby se dozvěděl o tom, že jeho otec je gay. Nezbývá než sehrát všechno tak, aby to vypadalo, že Armand s Albertem nejsou orientovaní na stejné pohlaví. Nebude to snadné, ale bude to vtipné. Je nutno dodat, že tahle komedie vychází z divadelní hry a je to na ní znát. Divadelní minimalismus je patrný zejména uprostřed filmu, kdy však také dochází na velký příval gagů, když je senátor na návštěvě u páru a oba předstírají heterosexuální orientaci. To je nejlepší část filmu a Robin Williams s Nathanem Lanem svoje "přihřáté" postavy hrají perfektně. Před a po této scéně vtipů výrazně ubude, což je škoda, protože po pomalém rozjezdu přišla gagová smršt a konec mně přišel trochu moc absurdně crazy, a mohli si s ním dát trochu větší práci a vylepšit ho. Komedie, která se vyplatí vidět pro skvělé herecké výkony zejména dvou hlavních představitelů výborně nadabovaných a prostředek filmu rovněž stojí za to. 60%

    • 11.6.2012  09:00
    Jakub lhář (1999)
    ***

    Robin Williams přináší v době války dobré zprávy místo zakázaného rádia, ale problém je v tom, že si je vymýšlí pro vězně v lágru. Osvobození se podle něj blíží a náckové to mají spočítané. Jenže konec války je ještě za horama. Opět poměrně citlivý pohled, a místy i humorný, na válku v neodolatelném podání Williamse. Přinášel tak dlouho dobré zprávy, až za to zaplatil životem. Možná zkrátit snímek by prospělo v údernějším vyznění filmu, protože až na dobrou výpravu a výkony herců, je film někdy až zdlouhavý a celkem nevěrohodný. Jsou jistě mnohem lepší a propracovanější filmy na válečné téma. Tohle je navíc remake původního filmu ve kterém získal za svůj herecký výkon ocenění Vlastimil Brodský. Ten jsem neviděl a tak nemůžu srovnávat. 60%

    • 10.6.2012  21:47
    Lidice (2011)
    ****

    Neobyčejně lidský film o nelidském řádění nacistických zrůd, nejen ve středočeské obci Lidice. Skvělá výprava, progresivně sugestivní kamera, některé záběry vypadají jako z dobových fotografií, kvalitní herecké obsazení v čele s neselhávajícím Karlem Rodenem, realisticky vyobrazení nacisté v čele s Heydrichem, k tomu pietně pojatý masakr, a to vše ve velmi sugestivní režii Petra Nikolaeva. Dopad této genocidy byl na naši historii mimořádný a ta se s ní vyrovnává dodnes. Zdeněk Mahler ve spolupráci s Alicí Nellis usilovali ve svém scénáři, pokud možno, o nezkreslený pohled na celou událost, která byla odplatou za atentát na říšského protektora Heydricha. Odborník na historii zřejmě bude zaskočen například zjednodušováním podstaty věci, ale laik na film tolik žehrat nebude, ačkoliv se z filmu nedozví víc, než obecně známá fakta. Bude hlavně spokojený s tím, že v Česku ještě stále vznikají kvalitní dramata o lidských osudech obyvatel jedné zcela obyčejné vesnice, která se paradoxně neslavně proslavila až po jejím vyhlazení. A tuhle hrůzu se nám tvůrci pokusili přiblížit ve filmu, který z diváckého hlediska má co nabídnout. Mínusem je pro mě nemožně naražená paruka z krátkých vlasů na Budařově hlavě a špatně čitelné titulky. 80%

    • 10.6.2012  15:36
    Highlander 3 (1995)
    ***

    Lambertovy "Highlandeři" měli sestupnou tendenci v kvalitě. Třetí pokračování není návratem ke kvalitě, ale spíše přesunem k akčnosti. Angažování Maria Van Peeblese do záporné role nepřineslo žádné fiasko. Film má několik solidních nápadů, jak se neopakovat do třetice všeho dobrého, ale také zlého. Zvláště bylo potřeba přidat na tom, aby se zbavilo pocitu "béčkovosti", do které se spadlo natolik, až není šance, že by se projektu chopil někdo zdatný a přišel s dílem, který by se zásadně vyrovnal s vyčerpáním tématu. Trojka je ze všech částí nejakčnější, Lambert má stále charisma, Peebles je docela cool záporák a film se hrál v kinech, to jsou hlavní přednosti. Film není příliš zdatným nástupcem série pro svoji nenáročnou "béčkovost". Fanoušci série chtěli jistě víc a tohle jim stačit nebude. Já to beru střízlivě a nenudil jsem se. 60%

    • 10.6.2012  15:05

    Tenhle film mě ani trochu neoslovil. Do Ameriky bych se, s Eddiem Murphym jako africkým princem, moc nehrnul a jeho fádní vybírání nevěsty se beze mě klidně mohlo obejít. Věnoval jsem tomu dost času, ale tyhle osmdesátkové komedie postupně a jistě odnesl čas. Dneska už jsou komedie přece jenom hodně jinde, a ani Murphy už neplatí za superhvězdu jako kdysi. Veskrze po všech stránkách obyčejné a na komedii nulově vtipné. Ve své době by film určitě zabral i na mě, ale na tyhle komedie mě neužije. Co bych vyzdvihl, ani nevím. Eddie Murphy tak nějak hraje všechny své postavy stejně, ale je to asi ten jediný důvod, proč se na tohle podívat. Když komedii, tak nějakou novější a hlavně zábavnější. 20%

    • 10.6.2012  14:49

    Film stojí na kvalitním hereckém výkonu Richarda Dreyfusse hrajícího cynického středoškolského učitele hudby. Rovněž režisér Stephen Herek prokazuje dobrý cit pro film. Jenže pořádně nevím, kam film zařadit a nevzpomenu si ani pořádně o čem to bylo. Je to s jistotou film, který se vidět dá, ale co ta natahovaná, hrůzostrašná stopáž trvající cca 140 minut?! Velkofilm to není, abych nad tím trůnil takovou dobu a sází se hlavně na dialogy a na dobré herce. Nejsem příznivcem natahovaných dramat. Konfrontace moudrého učitele s nevděčnými žáky, to už je ve filmu k vidění celkem často. Pro mě tedy zbývá jediné, a sice učitelské prostředí nebrat a Dreyfusse taky nemusím, jen kdyby byl poblíž Closeau. Jenže to se jeví dost nepravděpodobně, stejně jako tenhle film. 40%

    • 10.6.2012  12:44

    Když si dvě mladé dívky zajedou do exotického Thajska, a pak jsou následně obviněny z pašování drog, za což padají v zemi přísné tresty, je zaděláno na dobrý divácký zážitek. Mladé dívky samy ani omylem netušily, že by se mohly se svojí rodnou americkou půdou opětovně shledat až za dlouhých 33 let strávených v tom nejtvrdším vězení na světě. Jenže ještě zbývá dodat, abyste nečekali do posledního detailu reálně vyobrazené syrové drama, ale jak jinak, po hollywoodsku upravený slzopudný produkt. Nevím, co přesně se mohlo stát, že film vyznívá tak málo autenticky, i přes náznaky beznaděje v osudech nebohých dívek, a vehementně se tlačí do plačtivého vyznění. Současně se najdou situace, které diváka vydusí, ale je jich o hodně méně, než bych v nelidských podmínkách vězení čekal. Do filmu se tím pádem nejde ponořit naplno, možná jsou na vině i slabší výkony dvou hereček v hlavních rolích, anebo režisérovi stačilo jen prostředí, v jakém se film bude odehrávat. Jeho nehostinnost z poloviny zajistí to, co je potřeba, a režisér už ten zbytek tam nějak nafláká. Naflákal to poměrně nevěrohodně, ale zase vznikla určitá představa, jaké asi jsou poměry v tamních hrozných věznicích, a proč se této šílené zemi z turistického hlediska raději vyhnout. Zamotat se do problémů se tady dá na každém kroku, ale těžší je z nich vyváznout. Jak to s dvěma kamarádkami nakonec dopadne, to už neprozradím. Je dobré se na film podívat, i když jeho pravděpodobnost je hodně diskutabilní. Průměrný režisér Jonathan Kaplan nebyla ta nejsprávnější volba pro tak silně vypadající drama. Byl to současně také jeho poslední film pro kina poté, co producentům došla trpělivost, když jeho filmy nebyly kritikou dobře přijaty. Nehrotil bych to tak. Svoji kvalitu film rozhodně má, ale jen nesplnil svá očekávání. To se stává. 60%

    • 10.6.2012  08:15

    Hodně nákladné scifi, které scenáristé hodně odflákli, a vizionář Roland Emmerich už jen nabídl žoldácký sestřih Kurta Russella, brýle Jamese Spadera a solidní porci efektů zahalenou do pěkného vizuálu. Film se moc hezky rozpadl na scenáristickou kašičku se zdlouhavým putováním vyslané vojenské expedice s egyptologem po poušti na neznámé planetě, jíž vládne obávaný staroegyptský božský vládce, jemuž všichni ze strachu otročí. Zřejmě vlivem necitlivého zásahu studia při finálním stříhání filmu se to filmem hemží nenavazujícími scénami nebo samými nesmysly a to zjevně páně Emmerichovy nikdy moc nevadilo. Z diváků by mohl už přestat dělat blbce, i když pokusy působit sofistikovaně tady rozhodně jsou, ale taky se vesele vykrádá jeden film za druhým. Od Predátora až po Star Wars. V kině film zaujal svým vybroušených vizuálem a na tehdejší dobu velmi kvalitními speciálními efekty. Herci odvedli průměr. Doma televizní obrazovka nedá vyniknout technické stránce filmu a hrozí trochu zblblá zívačka, která si hraje na super spektákl, ale při bližším ohledání tomu tak není. Příště prosím dokonalý scénář, Herr Emmerich. 40%

    • 10.6.2012  08:01
    Nevěsta Re-Animatora (1990)
    odpad!

    Horory céčkového Briana Yuzny už mám dávno za sebou. Sice jsem na nich před mnoha lety začínal, ale právě to je člověk, který v některých lidech způsobil předsudky o tom, že horory jsou kraviny nedávající smysl k jejich sledování. Ano, připouštím, pokud se nehororový divák podívá na tento pitomý film s úchylnými doktory dělající pokusy na mrtvých, okamžitě ho přejde chuť podívat se na nějaký jiný. Právě devadesátá léta hororům vůbec nepřála a vznikaly nedívatelné slátaniny, tahle je jednou z nich. Kdo si dnes vzpomene na herce Jeffrey Combse v roli z jednoho doktorů. Sice byl poměrně přesvědčivý, ale opět to byla taková ta z nouze ctnost ho obsadit do podobného filmu, protože horor byl zkrátka v úpadkovém období a tenhle a jemu podobné filmy jen přispěly k jeho anihilaci. Kdyby tenhle horor alespoň byl nějak přesvědčivě děsivý, záživný nebo stylově "ujetý" z pohledu diváka, ale je to jen samoúčelná břečka bez dobrých speciálních efektů patřící do kategorie ryzího odpadu. Vlastně devadesátá léta minulého století byla z pohledu hororové tvorby celá odpadová. Tedy pro mě rozhodně, až na pár výjimek. 0%

    • 10.6.2012  07:33

    Působivý film z nezávislé produkce využívající skvěle divadelního minimalismu s kdysi nadějnou herečkou Robin Tunney, která ani svým výborným výkonem nepřesvědčila režiséry, aby jí v pozdějších letech dávaly další zajímavé role a nakonec zakotvila v seriálovém Mentalistovi v roli špičkové vyšetřovatelky, kde se jí daří. Tady ovšem zákon porušila a ocitla se v roli odsouzené dívky k domácímu vězení, která s detekčním zařízením na noze tráví dlouhé hodiny ve svém bytě. Pravidelně ji navštěvuje z počátku poměrně nesmlouvavý vyšetřovatel v podání Tima Blake Nelsona, aby jí nejen zkontroloval, jak se jí daří, ale hlavně, aby se do ní postupně zamiloval a z pekla čtyř stěn ji pomohl na svobodu. Film podle popisu nevypadá jako nějaký strhující snímek, ale má v sobě náboj, kdy těm dvěma v jejich lásce fandíte a přejete si, aby našli konečně svobodu ve svém nerovném vztahu. Film se pohybuje po žánrové ose komedie-drama-thriller přičemž to zvládá s přehledem a ani jeden z žánrů si vzájemně nepřekáží. Pro mě nečekaně fungující směska od nepříliš známého režiséra Finna Taylora natočená za pár babek, ale s o to větší silou, zasáhnout emoce diváka na pravém místě. Co zabránilo plnému počtu? Fešná Tunney by se do Nelsona nikdy nezamilovala, stačí se na něj podívat, ale předstírala to pěkně. 80%

    • 10.6.2012  07:16
    Kundun (1997)
    **

    Kundun se v tomhle případě stal ztělesněním nudy než Buddhy. Styl zvolený Scorsesem je pojat jako velkolepý film se silným důrazem kladeným na vizuální stránku filmu. Kamera uzpůsobená širokému plátnu dokáže vykouzlit nejeden pěkný a působivý záběr na Tibet a jeho obyvatele. Ale tady končí veškeré klady filmu nasnímaného v polodokumentárním stylu. K autentickému zážitku sice pomáhá neznámé herecké obsazení, ale současně v přepálené stopáži se ztrácí v různých variacích na exotické prostředí, které nabídne záběry z mnoha časových úseků běžného dne jednoho vládce. Když připočtu k záporům i můj nezájem o tyto náboženské kultury, vychází mně z toho hezky nasnímaný film, ve kterém se skoro nic neděje. Kvality mistra Scorseseho přišly vniveč. 40%

    • 9.6.2012  20:04

    Málo vtipu - divákova smrt. Původní stejnojmenný seriál, podle něhož vznikl tento film, brázdil americké obrazovky pěknou řádku let, získal si v zámoří značnou oblibu, ale u nás se nikdy nevysílal. Snad možná proto jsem si k retro dvojici policejních vyšetřovatelů v podání Bena Stillera a Owena Wilsona, nenašel cestu a film mě svým humorem dost obešel. Hlavně mě dvojice Starsky & Hutch nepřišla nijak zvláště vtipná, anebo jejich humor byl určen spíše pro americké publikum, které neohrabaně pospojované scénky zřejmě ocení salvami smíchu. U mě se to nestalo, celkem nudná zívačka, ve které se nejenže nevyskytuje humor, ale ani žádná dobrá akce se nekoná. Slibné herecké obsazení nevymáčkne ze sterilního scénáře ani vtípek navíc. Starsky & Hutch nezaujali. 40%

    • 9.6.2012  18:28
    Josef Zíma Gala (koncert) (2012)
    ****

    Zíma je starý bard. V záznamu koncertu ze svého významného životního jubilea hodinu nesleze z pódia a odzpívá vše od jazzu až po klasickou dechovku, která ho nejvíc proslavila a současně se stala jeho prokletím, ačkoliv má vysoké hudební kvality i v jiných hudebních žánrech. Naživo zpívá na svůj věk fakt mimořádně a i přes drobnou únavu danou vysokým věkem, to solidně rozpumpoval, a prokázal svůj smysl pro humor žertujíc nad svým stářím. Lepší byl, když to táhl sólo, než když přizval na pódium hudební hosty Filipovskou, Simonovou aj. A protože osmdesátka je opravdu požehnaný věk, má Pepík za svůj narozeninový pořad ode mě požehnaných 80%

    • 9.6.2012  15:32

    Nejhorší film s kudrnáčem Pierrem Richardem, jaký jsem kdy viděl. On sám si k němu napsal scénář, zrežíroval si ho, zahrál si hlavní roli a jeho výkon je slaboučký. Zastínil ho zesnulý Bernard Blier v roli jeho otce. Dlouho jsem Richarda neviděl tak trapnit v absolutně nesouvislém ději bez jediného kloudného vtipu. Celý film jsem neviděl o co jde. Jestli to byla komedie nebo satira, to fakt nevím, protože nebylo možné to rozpoznat. Podle mě to nebylo nic, než slabomyslné křepčení v epizodách bez ladu a skladu. V jedné scéně se Richard dokonce pokouší napodobit grimasy Louis de Funése. Když se ve filmu jakože objevil vtip, tak se zdlouhavě do oblbnutí opakoval, ale opět bezvýsledně. Jak už jsem psal, horší film Richard ve své filmografii nemá. Pobaví snad jedině vtipně zvolený název pro tento prachšpatný film. 10%

    • 9.6.2012  13:06

    Nemusíte mít v oblibě zámořskou NBA, aby jste tuhle komedii s originálním námětem zhlédli. Fanatické fanoušky týmu Boston Celtics si tady střihli dva populární američtí komici Dan Aykroyd a Daniel Stern, kteří dostanou bláznivý nápad, jak svůj milovaný tým dovést k titulu. Unesou největší hvězdu se soupeřícího týmu Utah Jazz. A když se megahvězdný Lewis Scott v podání Damona Wayanse v žádném z příštích zápasů neobjeví na palubovce, soupeř bude velmi oslaben, bude padat méně košů a Boston může slavit titul. Tak jednoduché to zase nebude, hvězdě se podaří uniknout a pohrozí oběma výtečníkům podáním trestního oznámení, pokud nebudou fandit ve finále jeho týmu. Nebude to ale ani nijak extra ztřeštěné a mimořádně vtipné. Přece jen řada vtípků vychází ze znalosti zámořského basketbalu a pro našince neobeznámeného s tamními poměry v lize, představuje tohle překážku, a počet vtipů se redukuje na minimum. Kdo zná basketbalovou éru devadesátých let se všemi jejími hvězdnými hráči, si film užije. Vedle toho má film několik originálních nápadů, které ve sportovních komediích nebývají až tak často k vidění. Vlastně pak ani nebude tolik vadit, že na filmu je znát, že není nový. Něco mezi průměrem a podprůměrem. Basketball nevyhledávám. 40%

    • 9.6.2012  08:15
    Trust (2010)
    ***

    Čtrnáctiletá důvěřivá a citově nevyzrálá až naivní Annie se přes internet seznámí s o rok starším, sympatickým mladíkem Charliem. Začnou si spolu pravidelně chatovat, ale tajemný mladík jí o sobě neříká pravdu a ve skutečnosti je to pedofil středního věku vystupující pod falešnou identitou, který podobné dívky jako je Annie láká do svých osidel, aby je zneužil. Annie po schůzce s ním přichází na motelovém pokoji dobrovolně o panenství, její rodina je z toho na prášky, pedofil se vytratil neznámo kam a FBI, které se do celé záležitosti vloží, je proti němu bezmocné. Mohl to být vynikající psychologický film řešící velmi choulostivé téma, ale to nejzajímavější se odehraje v jeho první čtvrtině, kdy má film tajemné předivo při chatování dívky s domnělým chlapcem. Pak se to po schůzce s deviantem celé překlopí do nevěrohodného celku sice s poměrně dobrou psychologií postav a dobrými hereckými výkony, ale scénář předepsal, aby se postavy ve filmu chovaly přinejmenším dost podivně. Problém byl především v postavě Annie. Rozhořčení rodiče chtějí spravedlivý trest pro bastarda, který zneužil jejich nezletilou dceru, ale ta to po schůzce, na které se s ním dobrovolně vyspí, cítí jinak a je přesvědčena, že ve starším muži konečně našla někoho, kdo jí rozumí a chápe takovou jaká je a nedbá na to, jak tato negativní událost rozloží její blízké, ponejvíce jejího do běla rozzuřeného otce, který by toho nenáviděného bastarda nejraději sprovodil ze světa. FBI navíc vykazuje neobvyklou neschopnost v jeho dopadení a film postupně ztrácí na své síle. Ještě jsem tomu dal šanci v podobě vysokého hodnocení, pokud film přijde se zajímavým závěrem. Nic takového se ale nestalo a závěr to tedy moc nepořešil a jen mě utvrdil, že tenhle film, jak dobře začal, tak blbě skončil. Pokud tedy chcete vidět, jak Clive Owen dokáže za film vystřídat přes sto grimas na zadané téma "rozzuřený fotřík dcery pod zákonem" , máte jedinečnou možnost. A mladá Liana Liberato jako Annie je talent. Režie známého herce Davida Schwimmera více pracuje s psychologickými aspekty, než s explicitním vyzněním kontroverzního vztahu nezletilá dívka versus pedofil, ale nedostal dostatečně propracovaný scénář, aby svůj film optimálně natočil. Scénář dostal postavy tam, kde je chtěl mít. Film zkrátka v jednání a chování postav vyznívá značně nevěrohodně. Ale ani jako celek nečekejte nic extra. Náběh do průměru. 60%

    • 8.6.2012  21:36
    Hříchy pro pátera Knoxe (TV seriál) (1992)
    ***

    Nezažil jsem dobu, kdy na našich obrazovkách byly běžně k vidění seriály vysílané v přímém přenosu. K opětovnému návratu k tomuto atraktivnímu a velmi náročnému konceptu z hlediska co do připravenosti a sehranosti štábu a herců, se televize uchýlila na začátku devadesátých let s tímto seriálem deseti detektivních případů, které měly společnou postavu barové zpěvačky. Viděl jsem všechny díly v přímém přenosu i v pozdějších reprízách, které se už nedaly srovnat s vypětím živého vysílání a hodně ztratily, například v tom, že po skončení každého živě odvysílaného dílu, měli diváci možnost v rámci soutěže tipovat, jaké pravidlo pro správné detektivky autora Knoxe, bylo z uvedených deseti právě porušeno. Když jsem zpětně procházel všechny díly, odhalil jsem několik kiksů, které jsou právě v živém vysílání kouzelně neodhadnutelné a nedají se vrátit, když k nim dojde. Adamovská a spol. to odehrála schopně a Klein dobře využil svoje bohaté režijní zkušenosti. Dneska už tenhle seriál tolik nezaujme, jeho sláva je, zdá se, nenávratně pryč, ale jako malé připomenutí, co bylo kdysi na našich obrazovkách populární, je to dobrá volba. 60%