sulimo

sulimo

Iva Sojková

okres Beroun

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
    • 28.9.2017  11:26
    Únos (2017)
    **

    Zajímavé a silné téma o divokém evropském východě v devadesátkách. Sice filmu hodně ubírá na kvalitě mizerný zpracování a dementní obsazení, ale i tak to stojí za ten čas, už jenom pro zjištění, že na Slovensku v 90. letech by chtěl žít leda ten, kdo ví, že tam žít nikdy nemusí. Jako bonus je pak skvělý pozorovat, jak se tvůrci snaží obsazovat hlavnim aktérům fyzicky podobný herce, ale do role Mečiara obsadí Maroše Kramára, sice jsou oba podobně prkenný, ale jinak z toho byl maximálně facepalm, až to plesklo.

    • 16.9.2017  14:01

    Nikdy by mě nenapadlo, že jednou dám pět hvězd filmu, který natočila Jolie. Byť jsem si říkala, proč má někdo potřebu točit další film na téma Polpotova režimu, hlavně po tom, co je zjevné, že Vražedná pole jen těžko něco překoná, Jolie ukázala, že to smysl má. Střízlivou dětskou optikou na válku a sick ideologii krutého režimu, bez snahy o větší vysvětlení, vás hodí do šílenosti situace, tak jako se tam ocitli hlavní dětští hrdinové. Citlivě, s decentním soundtrackem a skoro bez dialogů (největší prostor tu mají amplióny hlásající jediné možné pravdy politického náboženství) pozorujete, co se kolem děje, a nechápete, jak a proč jste se tam dostali a co se bude dít v další vteřině, protože i špatný pohled nesprávným směrem je životu nebezpečný. Některé příběhy prostě nepotřebují komplikovanější a ukecanější děj, nepotřebují větší vysvětlení, někdy nechat jet kameru a nechat diváka pozorovat, co se děje, je daleko emocionálnější než polopatické vysvětlování přes strojené dialogy, spoustu krve a emocionální výlevy, kterými si Angelina mrvila svoje předchozí filmové počiny. Berte nebo nechte být. Já jsem překvapená a nadšená.

    • 25.12.2016  21:08

    Až budete jednou toužit po pomstě, napište román, krvavý, brutální, odporný, který si klidně sami nemusíte dovolit přežít. List papíru snese všechno, naopak realita vám dovolí méně brutální a daleko nudnější pomstu, samozřejmě pokud nejste magoři. Nicméně pocit uspokojení z toho, jak se vašemu ex hroutí život v permanentní osamělé neštěstí a jediné, co mu zůstane, je jen póza a pěkný hadry, může být ve finále stejný, jako když mu rozbijete lebku kladivem. Nevim uplně jestli je na místě napsat, že Ford je mým oblíbeným režisérem ani po tom, co jsem viděla 100 % jeho filmů (tedy dva), ale jo, asi je. Jeho Single man mě před lety naprosto zdrtil formou i obsahem, v tomhle případě to bylo drcení daleko něžnější a Ford klidně mohl přitlačit, protože románová fikce mu teoreticky nabízela obrovské možnosti vyžít se v pomstě a dovést ji do většího absurdna. Ve finále tedy převládlo uspokojení, ale k tomu až příliš významně dopomohla dokonalá forma. Nicméně i tak se jedná o film, nad kterým budu ještě chvíli přemýšlet, a to se počítá vysoko.

    • 3.7.2016  19:59

    Přehrávající obočí věčně křečovitě vytlemený Emilie Clarke z hlavy jen tak nedostanu. Nejstupidnější romantika roku.

    • 22.5.2016  01:21
    Noční recepční (TV seriál) (2016)
    **

    Moc nepobírám zdejší 82% vlhnutí. Kdyby se tohle natočilo tak před 20 lety, asi bych si řikala, že má Bond velkou konkurenci, jenže on je rok 2016 a tohle je tak jeden z nejzbytečnějších seriálů minimálně posledních 10 let - jo, tak dlouho je ten naivní, stereotypní, nepochopitelně natahovanej, devadesátkovej příběh out.

    • 3.4.2016  20:11
    Neúplatní (2014)
    ***

    Obsah filmu láká na zajímavý náhled do "senegalského jara" skrze atraktivní optiku rapperů probouzející místní občanskou sféru k větší politické aktivitě. Dokument zachycuje určitě důležité události, ale pokud bych byla divák neseznámený se specifickým senegalským politickým prostředím a hlavně historií této země, nejednou bych v ději tápala a unikalo by mi, v čem konkrétně spočívá taková zásadní změna. Mnoho témat je zde jen "nakousnuto" (kdo to je a co udělal tak nenáviděný Karim Wade, proč Senegalci nenávidí Francii, proč jsou Wadeho infrastrukturální projekty zbytečné, jaká je tradiční role súfijských řádů v senegalské politice a co se tedy s Wadem v této souvislosti tak změnilo?) a dále ponecháno bez větší snahy je vysvětlit komentářem, a taková je i role onoho rapperského hnutí, jehož aktivisty sice režisérka nechá mluvit, ale není schopna diváka upozornit, co chtějí tak změnit, co jim vadí na senegalské společnosti jako takové. K tomu, abyste se dobrali jako diváci pravé podstaty vzniku hnutí, je nutné si přečíst několik odborných článků, jelikož dokument v tomto ohledu selhává. Pro evropského diváka je samozřejmě složité pochopit něco, co chápe jako standardní projevy občanské společnosti, jako výjimečné jednání, ale pro Senegalce mnoho ze zachycených projevů standardních není, což ale z filmu nevyplývá. Takové nedostatky dokumentu je možné vysvětlit neschopností režisérky po několika předchozích dokumentech ze Senegalu dostatečně rozlišovat, co je potřeba vysvětlovat pro diváka neseznámeného s prostředím, výsledkem této neschopnosti je dokument, který sice zachycuje přelomové události v jedné africké zemi, ovšem podstatu oné zásadní změny většina diváků nevstřebá tak, jak by si zasloužila.

    • 24.12.2015  17:01
    Marťan (2015)
    ****

    Takhle si nějak představuju pobyt Macgyvera na Marsu. Naštěstí, narozdíl od slavného Dicka, se Mattovi podaří si z hovna vypěstovat jen zeleninu a ne postavit celej raketoplán na cestu domu a z toho, co mu na Zemi zbyde, si vyrobit atomovku. Sice trošku přepísklý, ale co já vim žejo, nechte mě v tom žít, nejsem žádnej "rakit sájentyst".

    • 20.12.2015  22:19
    Room (2015)
    ***

    Já teda nevim, jestli tu jste všichni odborníci na psychické dopady na dlouhodobě znásilňovanou ženu drženou v jediný místnosti po sedm let a víte to tedy lépe než já, ale při představě týhle šílenosti bych byla trochu víc zcvoklá. Pokud pak přejdu tuhle "drobnost", tak druhá půlka šla celkem do háje, a to proto, že přestala dodržovat to, co si ta první celkem zdařile budovala - svět očima dítěte. Po opuštění tohoto pravidla se z filmu stala jakási slátanina, která se poztrácela cestou po větší hloubce a emocionálním vypětí. Pokud pak na základě předešlých dojmů mám jakkoli hodnotit herecké výkony, ze kterých tu všichni tak vlhnete, tak opravdu mohu podpořit tvrzení, že Brie je skvělá herečka, která předvedla skvělý výkon nedostatečně zešílené vězenkyně.

    • 3.12.2015  22:28
    Most (TV seriál) (2011)
    ****

    Jak se mi jednička strašně nelíbila a absolutně jsem nepobírala zdejší vysoké hodnocení, tak jsem druhý sérii opatrně přicházela na chuť a třetí se ukázala být jako absolutní mástrpís, což jsem před nějakým rokem nečekala, že sem vůbec kdy napíšu. Nicméně tak to je a připouštim, že nakonec i ta nevimproč pošahaná Saga se mi dostává pod kůži a Choir of Young Believers mám nově v ipodu. Když vynechám pochvalu typu, že se zatím s každou sérií i zlepšily vyšetřované případy, že už pomalu přestávám řešit , proč musí bejt ta Saga tak strašně pošahaná, a kam jsem se všude jsem se zapomněla v tý Kodani a Malmo podívat, tak zjišťuju, že jedinej most, pod kterým bych kdy chtěla skončit, je ten Oresundský, záběry na něj se prostě neomrzí snad nikdy. S hodnocením zůstávám zatím na 4 hvězdách, ale pokud to bude pokračovat dál, hrozí, že tomu dám jednou klidně 5.

    • 29.11.2015  12:59
    Mamon (TV seriál) (2015)
    ***

    V českých vodách seriálové tvorby se jedná o nadprůměrnou záležitost, v globálu je to ale průměr průměrů, jehož existenci si už za týden nebudu pamatovat. Nicméně i tak považuji za zajímavéé to, že česká verze má větší spád, dokázala se a nebála se zbavovat zbytečných postav, případně některých charakterových bizárů postav pro děj nepostradatelných. Norský originál na mě navíc působil dojmem, že se jedná o příběh, který by právě v této zemi asi nebylo možné rozehrát tak dobře, jako právě v Česku. Divoká devadesátá léta české politiky a ekonomiky zde totiž tvoří daleko lepší a přirozenější kulisu pro příběh, který se jí skvěle přizpůsobil. Pro mě se v tomto ohledu jedná o příjemné překvapení doprovázené šokem z toho, že se zde natočil takový seriál, který se mi líbí daleko víc, než norský originál. Ovšem když norskou verzi považujete za celkem překombinovanou, nerealistickou a místy silně nepochopitelnou pro množství postav, které tam prostě nemusely být, není vlastně tolik těžké překonat originál i českým Mamonem.

    • 18.10.2015  15:55

    Fukunaga je cvok. Jeho záběr filmových žánrů je neskutečnej a ještě neskutečnější je to, že mu všechno funguje výborně. Tahle záležitost pak není výjimkou. Celkem by mě zajímalo, co k takovému příběhu Fukunagau vedlo, podobných odvážlivců je totiž sakra málo, ale jak jsem psala, je to cvok. 130 minut o válce kdesi v Africe, kde už jich je tolik, že netřeba specifikovat, jaké země se vlastně týkají, pro běžného diváka jsou všechny stejné. Taková generalizace mě na filmu trochu mrzí, jelikož vykresluje Afriku jako jedno velké bojiště. Nicméně se domnívám, že Fukunagovi tady hlavně šlo o tu osobní rovinu Agua, jeho transformaci ze šťastného dítěte ve vraždící stroj pod vlivem událostí a pod vedením šíleného fanatického velitele. Právě ten přerod je tu zásadní, ten zásah do dětství jehoho obyčejného kluka, kterému jsou v jeho věku nějaká země, národ, politika i konflikt ukradený, dokud mu brutálně nevstoupí do života. Fukunaga navíc tuhle změnu servíruje dlouhými záběry do tváří jednotlivců snažící se postihnout asi zbytky dětství, lidství nebo aspoň naděje na něj (trochu mi to v tomhle směru připomínalo sovětské Idi i smotri). V kontrastu s brutalitou obou stran je divákovi, asi na uklidnění, dopřáváno dlouhých záběrů do nádherné přírody, které se konflikt netýká, která dále existuje a střelba tak zde probíhá za zpěvu fauny pralesa a do očí bijící nekonečné zeleně plné života. Přesto mám k lokaci natáčení malou a velmi osobní výtku, neboť je dle mého názoru příliš znát, že se natáčelo v Ghaně, a to ať již kresbami v pozadí odkazující na "slavnou" otrokářskou minulost země, tak proto, že se nemálo scén točí v samotné Elmíně, v Ghaně by se přitom dozajista našla řada jiných lokací, které nejsou tak turisticky profláklé. Na mě tato skutečnost působí rušivým dojmem i proto, že podobný konflikt jako tento v zemi nikdy neprobíhal. Ale to už je asi jen můj problém, který celkové kvality filmu rozhodně nesnižuje, kort pro jedince, který si takových blbostí nevšimne. Závěrem snad jen dodám to, že po shlédnutí si na nějakýho Elbu ani nevzpomenete, byť bez pochyb hraje brilantně. Největší hereckou hvězdou je Abraham Attah, jehož jméno si musim zapamatovat, jakožto asi nejlepšího dětského herce všech dob, fakt si nedokážu vzpomenout na někoho takhle dobrýho.

    • 17.10.2015  13:55
    The Bletchley Circle (TV seriál) (2012)
    *

    Docela by mě zajímalo, jak si scénárista vysvětluje to, jak dokázali dostat z totalitního Československa v 50. letech bandu holek do Londýna za prostitucí. Nepovedená rádoby feministická hysterická slátanina s nezamýšlenými scifi prvky, kde mělo zůstat jen u prvních dvou dílů, ty další dva postrádají jakýkoli smysl.

    • 26.9.2015  22:39
    Leviatan (2014)
    *****

    V dlouhých záběrech na nádhernou krajinu Zvjagincev představuje další film, o kterém prohlásíte několikrát během stopáže "prostě život....život v Rusku." V téhle nádherné krajině se všechno rozpadá - od budov, aut až po samotné životy jedinců, kteří jsou příliš "obyčejní" na to, aby je dokázali jakkoli zachránit. Pokud se pak něco náhodou nerozpadá dost rychle, autorita ráda pomůže v rozkladu...a s požehnáním. Jediná jistota je jenom ta vodka, kterou vám někdo vždycky rád doleje a tak tu člověk popíjí, pije a chlastá, protože život jde dál...nebo snad lépe řečeno - právě protože jde bohužel dál. Srdečné depresivní pozdravy z Ruska.

    • 15.6.2015  19:29
    Jurský svět (2015)
    odpad!

    OMG! Proberte se tu! Dyt nejzajímavější dialogy měli mezi sebou dinosauři!

    • 13.1.2015  17:22
    Nezlomný (2014)
    ***

    Do půlky se mi nechtělo věřit, že tohle natočila ta samá Angelina, která natočila tu naštěstí neslavnou válečnou romantickou omylemkomedii z Jugoslávie, jelikož to až na nějaký nepřirozený dialogy dětských herců bylo překvapivě dobře koukatelný. I když nutno dodat, že při nekonečné plavbě na moři jsem se slibovaného koncentráku nemohla dočkat. Tam mě pak naštěstí Jolie hodila zpátky do reality, kde pořád neumí točit, poslední zmrvenou hodinou, kdy jsem si řikala, že prostě musim koukat na Statečný srdce z Japonskýho koncentráku, kde pokud permanentně netrpíš a nekřičíš, nejsi enough hrdina, kterýho by si měla Amerika pamatovat. Angelina dokázala pobyt z tábora zkoncentrovat na násilí, kde zajatci mezi sebou prakticky nekomunikovali a pomalu jsem nabyla přesvědčení, že víc toho člověk nakecá i na samotce. Z původně relativně dobrého filmu se tak stalo cosi otravného, co vás postupem času donutí fandit Japoncům, v čele s čímsi úchylným, co jsem si pro otrávenost z děje začala představovat s trochou rtěnky a řasenky, jako pěknou japonskou samici, která chce vehementně osouložit hlavního hrdinu. Nejsmutnější na tom je, že i tohle je lepší než Fury pana Jolie. Nemám tak problém uvěřit tomu, že se ti dva dohodli a natočili dva mizerný filmy, aby z toho případně žádnej z nich nevyšel jako totální lůzr. Rok 2014 je tak rokem dvou nejzbytečnějších filmů z druhý světový, na kterých významně participoval jeden manželskej pár.

    • 12.12.2014  21:35

    Mike Cahill je pán, co má koule na to, aby za malý peníze točil dech beroucí originální sci-fi s nepředvídatelným dějem, velkým příběhem, skvělými herci a ještě to dokáže udělat tak, že to všechno působí skromně. Jedinou vadou je, že točí sakra málo.

    • 5.8.2014  20:58

    Až se ze mě jednou stane žena, co je alespoň deset let v domácnosti a s dosaženým maximálně základním vzděláním, zařadím si tenhle "skvost" do topky na csfd (předpokládám, že tam bude hned pod Angelikou). Nějak jsem přesvědčena, že pokud nespadáte do téhle omylem cílové skupiny, můžete to jenom nenávidět.

    • 23.7.2014  00:44
    Pečovatel (2014)
    ****

    Jeden z nejodpornějších filmů a zároveň jedna z nejlepších detektivek, co jsem poslední dobou viděla. Hlavní sdělení filmu, které byste si drazí rodičové měli zapamatovat je takové, že se děti nemají strašit příběhy o trollech, ale o pedofilech, aby je pak dokázaly správně pojmenovat, když jim po nocích chodí masturbovat pod okna. Takže tak. Ještě doporučím, kromě toho, že se na to máte podívat, abyste se na to nedívali v noci, jelikož já z toho jdu úspěšně neusnout.

    • 26.6.2014  23:54
    Tyran (TV seriál) (2014)
    odpad!

    Hodný, brutálně zamerikanizovaný a tak trochu tajemný chirurg muslim se vrací na skok ke své kruté a krutě bohaté blízkovýchodní rodině, které by pro její pošahanost dokázala konkurovat leda tak rodina Saddámova. Fakt nevim, z čeho jste tu tak na větvi, když pilot je prakticky ódou na stereotyp a kdybych někde předem četla popis děje, tak tomu ze zjevně oprávněných obav ani nedávám šanci. Nějak ještě doufám, že se to třeba časem zlepší a nebude to tak strašně černobílý, a já tu tenhle komentář pak s radostí přepíšu, ale obávám se, že to doufání je velkou ztrátou času.

    • 22.6.2014  17:25

    Silně antikoncepční.

    • 12.6.2014  16:52

    Asi nejlepší, co můžu napsat k filmu, kterýmu nedává smysl ani jindy všemi smysly natřískanej Osment, je to, že chci jednou vypadat stejně zachovale jako agentka Andersonová. Pokud si pustíte prvních a posledních pět minut, garantuju vám, že to pochopíte a navíc zůstanete ušetřeni trapné rodinné nepřirozeně natahované hysterie, která tvoří většinu týhle záležitosti, o které si dovolím prohlásit, že je tím, co si představím pod slovy "zbytečný film".

    • 30.5.2014  12:42
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ***

    Moje prvotní "SUPER, další Killing" vystřídalo po dvou dílech zklamané "WTF" z toho, že ze suprovosti The Killing to má opravdu jen nádhernou přírodu a ubrečený počasí a ženu detektiva v hlavní roli. Po pěti dílech nevim, jestli to dokoukám, jelikož už teď mi to leze, pro tu nesnesitelnou hysterickou soukromou linii hlavní hrdinky plné "femily išůz", tak na nervy, že pokud ji na konci někdo neoddělá, budu strašně zklamaná. Celá detektivní linie by se dala zatím shrnout do jednoho dílu a veškeré "femily išůz" do věty: "Nemůžu vyšetřovat, protože radši u své umírající matky vojíždím svého ex, kterej mě asi v patnácti znásilnil, ale třeba ne, tak s nim možná začnu chodit." Tohle mě prostě neba.

    • 12.5.2014  20:01

    To se takhle sejde Cimrman, Forrest Gump a švédskej humor (doteď jsem netušila, že vůbec existuje) a vytvoří jednu bájo komedii o jednom stoletém takřka idiotovi, co přežil uplně všechny a všechno, a to díky svému daru omylem likvidovat všechny a všechno. I když to v poslední třetině (máme ten hokej žejo, tak ať to vyzní aktuálně), ztrácí trochu dech kvůli přemnožení postav a natahování celkem jednoduché zápletky téměř za hranici snesitelnosti, jedná se i tak o sakra povedenou záležitost, protože, jak bylo výstižně řečeno ve slavné Tropic Thunder, nejlepší je : "look retarded, act retarded," a zároveň zůstat "not retarded".

    • 6.5.2014  21:35
    Pompeje (2014)
    *

    Fandila jsem sopce.

    • 26.4.2014  19:31
    Nepřítel (2013)
    ****

    "Chaos is order yet undeciphered". Těžko říct, co a kdo je v tomhle počinu realita. Těžko říct, jestli na tom (roz)poznání vůbec záleží. Já jsem třeba ze zoufalosti z toho kvalitního mindfucku, který byl na mě intenzivně páchán hodinu a půl, došla k závěru, že Donnie přežil, dospěl a už totálně zmagořil, čímž by se hodně věcí vysvětlilo. Ovšem to, že jsem to (ne)pochopila po svém, rozhodně neznamená, že to neni dobrý. Je to dobrý, dokonce hodně dobrý film plný symbolů, náznaků a bájo tíživé atmosféry dusného letního Toronta, kde má všechno parádně depresivně zasněnou vyblitou barvu. Takže, jestli jsem si tenhle filmovej chaos nějak dešifrovala, tak asi jinak, než si ho dešifrujete vy, až se na to podíváte, což si myslim, že je fajn.

    • 8.4.2014  21:33

    Tu jednu dávám za tu obdivuhodnou nesoudnost něco takovýho vůbec natočit.

    • 28.3.2014  11:06

    Hysterická, otravná polská prostitutka Marion se ze samé nenávisti zabouchne do svého laskavého pasáka Joaquina, který ji ze samé lásky nutí k prostituci,i když to samozřejmě dělat vůbec nechce. A pak do toho vpadne kouzelník Jeremy, aby z toho udělal už naprosto dokonalý příběhový průjem. U mě si tohle hlavně příšerná Marion bude žehlit ještě hodně dlouho.

    • 17.2.2014  12:41
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ***

    Neskutečně nudný a otravný rodinný drama, kde se občas nějakým omylem vyšetřuje vraždění, a to dost možná jenom proto, aby si následně mohl Matthew Mc...whatever (neumim to napsat ani vyslovit) zafilozofovat nad životem se zfetovanym, strhanym výrazem doprovázenym mizernou výslovností totálního retarda, aby to působilo ještě víc khůůůl. Bože, prozraďte mi někdo, co na tý přestylizovaný neskutečně nadhodnocený nudě vidíte?

    • 15.2.2014  23:51

    Když máte doma krásnou, chytrou arabskou kost, tak nějak od ní nečekáte, že bude ochotna své luxusní ženské křivky nechat viset na stěnách jedné izraelské restaurace. Hold teroristky nemusí nutně být blbý, hnusný a neoholený, aspoň ne ve filmu, kdo by se pak na to díval, žejo. Ale i tak, dost dobrej a zajímavej film, kterej vzhledem k tématu neni tolik černobílej, jak bych čekala, což je fajn.

    • 14.2.2014  16:23

    Drsný, nekompromisní, morálními zásadami na kost prolezlý Mads Mikkelsen ve filmu, kde "království za koně" dostává nové rozměry. Povedená záležitost, která je místy tak krásně zdlouhavá, špinavá, temná a tichá, až mě to nutilo srovnávat s Vláčilem. Jenom škoda, že občas zůstalo jen u té zdlouhavosti.

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace