Recenze (1 079)
Přátelství zvítězí (1951)
Tak jsem holt chtěl vědět, co dávali na MFF v Karlových Varech roku 1952. :) Ta pompéznost celého festivalu je ohromující, prakticky by se mohla rovnat olympijským hrám. Dokumentární hodnota celého filmu je zásadní a vidět československou delegaci v národních krojích s obrovským Gottwaldem na prospektu je více než úsměvné, stejně tak jako mládež utíkající ze Západního Berlína s touhou dostat se na tento festival. Těch bizárů je tady spousta, ale nehorázně jsem si to užíval, až s jakousi sadomasochistickou libovůlí. Vřele doporučuji, k vidění zde: https://www.youtube.com/watch?v=b67KRoT4YUc
Kovboj Bebop: Lovec odměn (1998) (seriál)
5
Black Books (2000) (seriál)
10
1670 (2023) (seriál)
3
Hotel Palace (2023)
Polański na stará léta zřejmě zešílel. Scénář je laciný a vlastně vůbec nedrží pohromadě. Spojuje ho prakticky pouze oslava Silvestra jednotlivých postav na jednom místě. Ovšem řemeslné zpracování jako pocta starému evropskému filmu funguje. Nádherná kamera a syté barvy byly pastvou pro oči. Nic víc, nic míň. Snad jen malé překvápko pro Čechy. A ta zvracející scéna? Snaha být cool jako nedávný Trojúhelník smutku? Zbytečná…
Bony a klid (1987)
Až příliš moc "Frankie Goes To Hollywood", špatně sestříháno a vlastně jediný přínos filmu je dnes již dokumentární hodnota. Kdo mě však zaujal, byl Josef Nedorost! Herecky převyšuje všechny ostatní.
Já, Claudius (1976) (seriál)
12
Bez svatozáře (1963)
Narozdíl od padesátkových agitek skutečně realistické a lidské, příběh však až moc banální, místy nudný a vlekoucí se. Ovšem plně oceňuji výkon Otomara Krejči, který zde ztvárnil živelného a bodrého hromotluka s nevybraným slovníkem. Osobitá “Helgovština” je z filmu patrná, ale tentokrát to mělo k nadšení daleko.
Josephine (2000)
Tohle dílko je opravdu podařené, a můžeme pouze litovat, že se nedostalo nejen do české distribuce, ale ani do té světové (kvůli nevyřešeným autorským právům). Proběhlo pouze několik neoficiálních festivalových přehlídek (v Česku jediné dvě projekce - ve Vsetíně a letos na LFŠ). Vladyka je zde ve své životní roli, děj má spád a prostě s nadšení koukáte až do konce. Je to milé, přestože se většina filmu odehrává v nočním klubu. Na letošní filmovce jsem pro sebe objevil Grliče a jsem mile překvapený.
Barbie (2023)
Ční z toho nadměrný feminismus. A je to příliš poplatné současné době. Ovšem ženy si takový film zaslouží. Tím více, že každý muž byl zrozen z ženy a žena je tak poskytovatelkou každého nového života. Barbie revoluce začíná. Patriarchát tak byl definitivně ukončen. :) Vivat Barbie!