Recenze (240)
Perníkový táta (2008) (seriál)
Ako fakt dobre natočené, nepredvídateľné, dobrý námet, napínavé. Neskutočne ma ale vytáča správanie hlavnej postavy (a aj niektorých ďalších). Chová sa niekedy ako totálny pako... Za to dávam zatiaľ o jednu menej. Zatiaľ...mám rozpozeranú 3. sériu, uvidíme...
Dark (2017) (seriál)
Zatiaľ som na konci druhej série a musím skonštatovať, bez toho, aby som chcel uraziť veľkého českého génia Járu Cimrmana, že jeho Vítr z hor sa na toto nechytá. Dávam zatiaľ štyri, lebo milujem cestovanie v čase. A nedávam plný počet, lebo sa jedná o viacsezónny seriál, čo ma za následok, že to trpí častou chorobou takýchto seriálov - a to je, že tvorcovia sú opojení možnosťou veľkej časovej plochy a zvyknú si ten čas neustrážiť a trochu veci naťahovať. Tiež to trpí častou chorobou diel o cestovaní časom - a to že protagonisti neriešia veci tak, akoby to riešil logicky bežný človek - ale niekedy len podľa chutí scenáristu, len blbo pozerajú, nezodpovedajú na otázky, neriešia a tým spôsobujú zbytočné problémy sebe a svojmu okoliu.
Modrý kód (2017) (seriál)
Zďaleka to nie je na 5 hviezdičiek. Ale ja to takto robím, keď dav zodpadí niečo, čo určite nie je odpad. Videl som pár dielov a minimálne z lekárskeho pohľadu je to v pohode.
Westworld (2016) (seriál)
Nemám rád seriály. Napriek tomu som sa odhodlal po dlhšej dobe k nejakému. A opäť som sa utvrdil v tom, prečo ich nemám rád. Tento formát jednoducho zvádza tvorcov, ktorí majú k dispozícii veľké časové plochy, aby mínali minúty, ktoré by si vo filme starostlivo strážili, na zbytočné naťahovanie a nikam sa neposúvajúce pasáže. Inak námet zaujímavý, nastolené otázky tiež, takže škoda nevyužitého potenciálu.
Svět pod hlavou (2017) (seriál)
V prvom rade musím povedať, že milujem filmy alebo knihy s tematikou cestovania v čase. Takže som mal veľké očakávania. V druhom rade konštatujem, že je to výborne natočené, exteriéry, interiéry, kamera atď. Napriek tomu som trochu sklamaný. Čakal som väčšiu interakciu minulosti a budúcnosti, napríklad v dieloch, kde sa vyšetrovali jednotlivé prípady, využitie poznatkov, ktoré mohol mať len človek z budúcnosti. Tu sa však Filip Marvan správal ako obyčajný esembák z 80. rokov. V dieli, kedy začal Filip zisťovať, ako to bolo s jeho otcom, začal nejaké reči z budúcnosti, ale to rýchlo skončilo jeho bezvedomím... No uvidíme, čo sa z toho vykľuje a možno hviezdičky ešte pribudnú.
Zvíře (1977)
Tento film vnímam ako zbierku Belmondovho kaskadérskeho umenia. Inak je to taká plytká taškarica, ešte aj Bebel to má v paži, ako furt kuká do kamery. Mno, videl som už aj lepšie komédie s Belmondom a nechápem také vysoké hodnotenie.
Osm hrozných (2015)
Práveže tá prvá polovica, tie konverzačky boli výborné (dokonca každý jeden dialóg mal svoj zmysel a buď približoval postavu alebo naznačoval niečo, čo sa bude diať neskôr), hudba tiež, ubiehalo mi to rýchlo. Vyslovene rušivo a zbytočne na mňa pôsobila historka s tým oným čiernym ...., ostatné úchylárne (grcpárty, gebule na kašu) sa od Quentina dali čakať. Čo však mne najviac vadilo - bol ten pocit na konci, že všetko bolo jasné, všetko lopatisticky dovysvetlované, dej bol jednoduchý - proste u Tarantinovskej päťhviezdičkovej špičky čakám, že si poviem - safra, toto celé alebo túto časť si ešte musím pozrieť, aby mi to celé do seba zapadlo. A tuná nie...
Darwinovy ceny (2013) (pořad)
Ľudia nebuďte takí suchári ! ;-) Veď ide iba o srandu. No a čo, že tam neukazujú smrť ? Zrejme majú redaktori portálu Stream.cz zhora nariadené pokiaľ až môžu zájsť. Koniec koncov, verím tomu, že tí ľudia na tých videách, ak dokázali to, čo tam dokázali, možno poniektorí už nie sú v ľudskom genofonde. No a čo, že to je z youtube ? Tam sú predsa tisíce a tisíce videí a proste niekto si dá tú námahu, spraví nám výber rovno na podnos a obalí to celkom vtipným komentárom. Mne sa humor toho týpka pozdáva, podobne ako aj v jeho ďalšej relácii Mistři volantu...
Oliver Stone: Neznámé dějiny Spojených států (2012) (seriál)
Každý máme právo na svetonázor. Ale až takto prekrúcať históriu... Chudák Josif Vissarionovič, ako mu tí zlí zlí Američania ubližovali...
2 zbraně (2013)
Návrat k Smrtonosným pasciam alebo zbraniam sa nekoná. To by scenárista nesmel šňupať toľko toho mexického koksu a musel by zapojiť viac mozgových závitov. Takto z toho vypálilo to, že niekoľko mačov z rôznych ilegálnych a legálnych organizácií typu mexická narkomafia, DEA, ONI, CIA a pod. ukazovalo, kto má väčšie svaly, búchačky a ktoviečo ešte. Humoru poskromne a WTF momentov priveľa...