Recenze (89)
Vikingové - Křižovatky (2017) (epizoda)
Ivar je nejsilnější postava aktuální sestavy a vede si vážně dobře. Zvěstování Ragnarovy smrti s Ódinem je naprosto kulervoucí, jedna z nejlepších scén vůbec..
Zobani (1993) (TV film)
JEDU CEJNAR! JEDU! Naprosto skvělý Etzler tady prostě zasvítil. Jeho mamutí charisma drží tohle drama vysoko nad průměrem. Srovnatelné s polskou peckou Samowolka.
Případy 1. oddělení (2014) (seriál)
Od časů Dobrodružství kriminalistiky tady tak dobrý český krimi seriál nebyl. Formou trochu navazuje na slaboučkého pitavala, ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice... Uvěřitelní herci, skutečné případy i vyšetřovací metody. Po dvaceti letech půstu a množství peněz spláchnutých do hajzlu, je tu konečně něco co stojí za vidění.
Za bílého dne (1991) (TV film)
Člověk by řekl, že Brian Dennehy a Ken Rex McElroy musí být dvojčata. Brian se role zhostil tak přesvědčivě, že váhám jestli to vůbec hrál. Násilí je téměř výhradně psychické, ale atmosféra tak hutná, že obyvatelé městečka při setkání s vepřovou hlavou plaše klopí oči a jen největší tvrďáci se vracejí domů z nákupu na první pokus a neposraní. Dennehy se pro tyhle role prostě narodil.
Equalizer (2014)
Trošku línější tempo je později bohatě vykoupeno v podobě propracovaných fatalit. Kultivovaný projev zabijáckého skladníka je v těžkém kontrastu s pojetím všech soubojů, které jsou bez výjimky jateční. S hřebíkama to takhle dobře uměl akorát Fantomas v Arabele.
Vražda na úrovni (1979)
Nedostižně nejlepší zpracování případu. O tom žádná. Temné, brutální, děsivé. Ovšem zdaleka ne tak děsivé jako fotky z místa činu...
Pasťák (1968)
Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění.. Depresivní drama nezadržitelně směřuje k tragickému rozuzlení. Krampol se opravdu vytáhl, snad ani moc hrát nemusel..:) Za hodinu a půl nás nic pozitivního nečeká. I dobrák z povolání Franta Kovářík tady hraje neskutečnou svini.
Zatoichi sekisho yaburi (1964)
Vynikající díl. Hlavně druhá polovina je naprostá špička. Náš hrdina se nechá celkem snadno napálit starým nevděčným somrákem. Ovšem způsob, jakým si to pak se všemi vyřídí, snese srovnání s nejtvrdším tvrďákem všech dob, čili s vlastním bráchou.
Zatóiči keššótabi (1964)
Slepý dobrák putuje dál a mistrně se vyhýbá obávanému soupeři - hovnu vprostřed cesty. Tentokrát se musí postarat o kojence bez mámy a přebalování a krmení jsou pro něj práce navíc. Stejně jako v ostatních dílech Ichi potkává nespočet lidí-kurev, kteří se ho snaží za každou cenu ojebat. Celá série Zatoichi vyznívá v tomhle směru velmi pesimisticky. Hele slepec! - pojďme ho okrást, podvést, křivě obvinit, případně zamordovat.. Tento příběh se odehrává netradičně za pochodu, Misumi ho pojal jako předzvěst pozdějších vycházek Lone Wolfa s jeho kočárkem. V závěrečné ohnivé bitce má Ichi konečně obrovské problémy, když se protivníkům podaří zapálit jeho hadry. Aspoň chvíli drama, obvykle mu totiž soupeři vydrží sotva pár vteřin..
Šimon a Matouš (1975)
ANO ŠÉFE! JISTĚ ŠÉFE! PROVEDU ŠÉFE! kdo volal? ŠÉF!! Vedle mistra Fantozziho, špička italské komedie. Nazapomenutelný Dominic Barto jako Morgan, skvěle nadabovaný Přeučilem. Minimálně stejně dobré, jako nejlepší filmy BS&TH.