Austen

Austen


5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 6.3.2009  11:58
    Měšťák šlechticem (divadelní záznam) (2005)
    *****

    Jedna z možností jak pochopit Moliera je naservírovat nám ho luxusně, jako v 17.století. Molier je stále živý a aktuální, takže by to asi nepotřeboval, ale vidět barokní divadlo opravdu barokně mu sluší a některé věci jsem si uvědomila až u tohoto kusu. Inscenace je po všech stránkách vrcholová - hudebně i dramaticky. Jestli tento soubor (Le Poeme Harmonique) někdy doputuje do České republiky, neváhám a letím na ně.

    • 3.1.2009  10:27
    Kouzla králů (TV film) (2008)
    *

    Proč se nutit do veselých pohádek (s dramatickým obsahem), když je nikdo patrně nenuceně natočit nedokáže. Viděla jsem tam spoustu promrhaného materiálu - lidského, hereckého i toho finančně vyčíslitelného. Zelenka často uletí na to, že chce obsazovat do mladých rolí moderně líbivé tváře (bez ohledu na talent a hereckou vyzrálost nebo alespoň věrohodnost) a do "ostatních" rolí tzv. oblíbené - Abrhám, Šafránková, ale ty zase sváže nemožným scénářem do nějaké divné křeče.

    • 3.1.2009  10:15
    Ztracený princ (TV film) (2008)
    ****

    Jedna hvězda za mnohaslibný úvod s moc pěknou Radůzou, další za věrohodně utahaného harcovníka Plaváka (nápad se jménem byl smrtící), kterého si Petr Štěpán vystřihl moc pěkně - jeho postava byla nepohádkově dospěle prokreslená a nebyla hloupě ukecaná. Líbilo se mi, že tento hrdina nechrlil spousta správňáckých keců, jak to v pohádkách bývá. Jednoduše správňácky jednal. Překvapila mě Vlasáková, jak jí sednou záporné role, i když její postava byla spíš torzo. Princ Rujan byl přinejlepším divný. Příběh od poloviny dějově a logicky upadá - mnohu zůstává spíš naznačeno. Další hvězdu dávám za výběr lokací a pěkné kostýmy. Poslední hvězda je za snahu, kterou tady už někdo komentoval, že si v této pohádce odpustili tu divnou trapnou křečovitou rozjuchanost, která opanovala většinu pohádek - což přičítám éře prznitele pohádek - éře pana Trošky. To, že tato pohádka jde proti tomu si zaslouží nadhodnocení......trošku.

    • 25.11.2008  16:51
    Mamma Mia! (2008)
    ***

    Po pravdě, čekala jsem to horší. Dámská trojka (ta starší) mi přišla pěkně rozehraná. Pánové byli trochu moc čitelní a spíš roztomile statovali. Celkem rozumím tomu, že to možná bylo fajn trávit čásek na řeckém ostrůvku, jinak si účast některých herců nedokážu vysvětlit. Meryl Streepová mi kromě rozevláté scény na útesu připadala, že svou energií a nasazením drží film v mezích dobrého vkusu a má skvělou formu. Nicméně, bylo by lepší film postavit na excelentním hudebním prožitku a choreografii a vygenerovat tak nové stars, protože ABBA má dost fanoušků na to, aby se diváci nemuseli lákat jmény Streepové, Brosnana a spol. Času stráveného filmem jsem nelitovala, což je víc než můžu říct o řadě jiných přechválených opusů které jsem v poslední době viděla. Po tomhle mi totiž zůstal úsměv na tváři.

    • 27.10.2008  22:23
    Daleko od hlučícího davu (TV film) (1998)
    *****

    Moc, moc dobré.

    • 21.10.2008  11:04
    Heroin (1970)
    ****

    Jeden ze silných filmových zážitků mého dětství díky atmosféře, která se mi vryla do mysli. S dospělejším pohledem si kladu některé pochybovačné otázky ohledně příběhu, ale síla filmu netkví v zápletce drog a podobě konkrétního ohrožení rodiny, ale v podivném silném a tradičním patrialchálním řádu, který na statku panoval. Pro většinu lidí dnes neznámá situace pevně (ne láskou) semknuté rodiny, kde se s více či méně zaťatými zuby všichni podřizují pánovi domu, působí intenzivně, dusivě, ale i nedotknutelně a nedobytně. Proto toto šílené vítězství "majitele statku" nad padouchy i policií beru za vnitřně pravdivé ač ne pravděpodobné. Gabin pochopitelně skvělý...

    • 17.10.2008  19:52
    Pokání (2007)
    *****

    Čistá krása adaptace a ač Keiru Knightley považuji spíše za krásnou a instinktivní než inteligentní herečku, zde její půvab funguje skvěle. James McAvoy snad ani zklamat neumí.

    • 10.8.2008  19:47
    Jestřábi (1988)
    ****

    Ze začátku jsem měla obavy, že to bude "opět" "jen" příběh o loučení se životem v pološílené roadmovie (témy hrůzy ze smrti se nebojím, ale často to bývá jen projekt plný ambicí a klišé). To co se mi na příběhu líbilo nejvíc bylo to, co se smrti netýkalo a mohlo se stát komukoliv. Postava těhotné ošklivky, která vyhodí ze sedla osudovou krásku i všechny šlapky Holandska mě opravdu dostala.

    • 9.8.2008  00:33

    Příběh člověka, který navzdory svému trpasličímu vzrůstu hledá vyrovnanost a lásku a to tak, že vypráví příběh své zvláštní a krásné matky. Zároveň se tak seznamujeme s hlavním hrdinou, který je navzdory a nebo právě pro svůj vzhled vnitřně zajímavější a bohatší dítě než jeho vrstevníci. Muži života jeho matky jsou zaujati nejen jí, ale i tímto silným dítětem. Je smutnou pravdou, že ani intelektuální síla a talent neuchrání Frankieho před osamělostí, kterou přináší jeho vzrůst. Příběh míchající poezii, krásu s drsnou pravdu o lidské krutosti a sobectví. Přiznám se, že mě film nepřišel zcela kompaktní, ale měl tak silné a krásné momenty , že jsem ráda, že mě neminul.

    • 8.8.2008  22:31
    Rozum a cit (TV seriál) (2008)
    ****

    Když nesáhnu po knížce Rozum a cit(úchvatná), tak po filmové verzi Anga Lee z roku 1995, kde se podařilo na malém prostoru utvořit zázrak. Zde se na mnohem delší stopáži podařilo něco, ale rozhodně ne víc. Pěkné, zajímavé, fajn, ale u mě spíš milý příspěvek s dobrými momenty. Možná trochu nešťastně obsazené. Willoughby působí nesympaticky, tak jeho zrada nepřekvapí, Marianne neplane jako Kate Winslet a působí jen mladě, Elinor nemá vnitřní inteligenci, sílu a klid Emmy Thompson. Možná proto mě to tak nechytlo.

    • 8.8.2008  21:16

    Půdorysem mi to připomíná naši Přítelkyni pana ministra s Mandlovou a Novým. O dívce, které pomluva/nedorozumění proti všemu očekávání pomůže a vyřeší všechny problémy. Téma dítěte však bylo pojato trochu odtažitě a nepravděpodobně - myslím realitu dívčina vztahu k dítěti a její prapodivná péče o ně. Ale celkem fajn.

    • 7.8.2008  23:27

    Svou opravdovostí bourá tento příběh všechna klišé o amerických turistkách v Itálii. Formálně splňuje lacinou osnovu - osamělá američanka - krása Benátek - interesantní dvorná cizinec. Přesto je to příběh zejména o opravdovosti prožitku, upřímnosti sám k sobě a poctivosti bez sebeklamu. Konec příběhu je zákonitý a zcela správný a reálný. Jak postava Jane říká - dospělý. Benátky jsou snímány s nádhernou obrazovou bohatostí a daří se zachytit ten zvláštní nereálný pocit člověka, který se nechá unášet pocitem okouzlení místem. Bezvadným motivem je italský klučík z ulice, který by sám utvořil s Heburnovou úžasnou dvojici, ale pochopitelně, že milostné dilema dotváří benátskou kulisu ještě úplněji.

    • 3.8.2008  00:32
    Penelope (2006)
    ****

    Roztomile rozehraná pohádka, která se čistě náhodou odehrává v téměř současném světě. Nádherně nadstandartně (až marnotratně) obsazený film, kterému mohu vytknout snad jen to, že opravdové emoce, které Christina Ricci i James McAvoy odehrávají, mohly dostat více prostoru, abychom lépe prožívali jejich zvláště rozkvétající vztah i jejich vlastní cestu za dospělostí. Oba dva tomu chvílemi dávali rozměr, kterému právě ten pohádkový spěch k happy-endu neslušel. Ale každopádně doporučuji. V tomto žánru to patří k tomu nejlepšímu, co je možné v posledních letech dostat.

    • 5.10.2007  19:49
    Divoké srdce (TV seriál) (1993)
    ****

    Jediná telenovela, která se mi líbila a mé hodnocení je tedy v rámci žánru. Toto dílo tak trochu i popírá některé žánrové rysy, kterými obvykle telenovely naštvávají. Děj ubíhá docela rychle a svižně a nestává se, že se jedna příhoda rozvleče do 20 dílů. Postavy jsou výrazné a mají věrohodně nedokonalé charaktery. Také zasazení do historického rámce jak velí románová předloha je šťastné. Založené je to na dráždivé komfrontaci výrazných postav a jedinou slabinou jsou trochu jednoduché dialogy. Seriál jsem měla možnost vidět v zahraničí v původním znění a ač jsem nejsem ve španělštině extratřída, tak jsem vše chápala a jak dobře -slovní zásoba dialogů není bohatá (juan yo te prego, yo te suplico), ale proč ne. Seriál běhal i zde a to mne minulo, ale jak znám náš dabing - skoro lepší. Prostě toto mi skoro nepřišlo jako telenovela, ale historická romance.

    • 30.6.2007  17:14
    Kandidátka na první dámu (TV film) (1992)
    ****

    Diane Keaton a Ed Harris. Herecky dvojice snů. V reálu by takto příběh prezidenstského kandidáta těžko končil, ale humor a citová věrohodnost, kterou oba hlavní představitelé propůjčili svým postavám povyšuje toto dílo nad průměr.

    • 24.6.2007  13:24
    Dědička (1949)
    ****

    Paráda. Obdivuji Olivia de Havilland, že dokázala být tak nehezká, ale přitom herecky fascinující. Její závěreční triumf tvrdosti je strhující. Jak její postava říká (tak nějak)":"byla jsem vyučena mistry krutosti". Cesta dívky hodné, ošklivé a bez sebevědomí k samostatnosti a osobní odplatě za ukradené ideály.

    • 17.6.2007  23:53
    Prodaná nevěsta (TV film) (1981)
    ****

    Klasika. Pro mnohé se tato v jisté době periodicky opakující se inscenace reprezentuje statičnost předrevolučního televizního programu. Pro mě tato inscenace a jiné (zejména hudební) představují ty kvalitní věci, která smetla komerčnost i nekomerčních televizí. František Filip má většinou zkušenou ruku, cit pro hudbu a výbornou práci s herci. Zde hodnotím, že hrají/zpívají operáci a vše funguje. Jako dítě jsem to milovala a chtěla bych to znovu o svátcích v televizi.

    • 9.6.2007  16:10
    Hoffman (1970)
    ****

    Komorní dramata, která jsou sevřená povětšinou do malého prostoru a obydlená jen málo herci, mohou být skvělá, když jsou dobře napsané dialogy a ty pronášejí skvělí herci. V tomto filmu jsem s herci velmi spokojená. Sellers mi konečně vypadl ze škatulky, kde jsem ho měla tak dlouho schovaného. Dávám 4 hvězdy, protože cítím, že by to šlo lépe odvyprávět, ale i tak je to kouzelná variace na téma "kráska a zvíře".

    • 8.6.2007  12:53

    Velmi zvláštní příběh o zdánlivě zahozeném životu mladé dívky, jejímuž otci se v novém manželství jeho dcera už nehodí do života tak se jí tak trochu zbaví a dá ji už jako děvčátko do kláštera. Život v klášteře se dívce jak vyrůstá líbí, ale cholera, která jde krajem způsobí její dočasný návrat "domů". Příběh vypráví střet této dívky, která působí neskutečně čistě a jakoby z jiného světa, s velmi zemským zbytkem rodiny. Opět vizuální pastva pro oči. Trochu dickensonovsky působící příběh, ovšem a la Itálie, takže více emocí a osudovosti.

    • 8.6.2007  12:39

    Mimořádně milé překvapení. Recenze, které tento film předcházely byly velmi příznivé, tak jsem film sledovala s očekáváním, ale i značnou dávkou skepse. Postavy se mi vryly do paměti - zejména v průběhu filmu rozkvétající postava otce. Indický svět i v jeho modernějším hávu mi připadá velmi působivý. Film mi připadá celkem i dost evropský, protože bollywoodské prvky tam nebyliy vloženy tak muzikálově, ale působily organicky a přirozeně. Velmi příjemná oslava rodinné soudržnosti, tradic a lidských hodnot. Indie tomu vtiskla svou barevnost, voňavost a určitou věčnost rodiny a lásky.

    • 30.10.2006  21:56

    Veselé, barevné, chytré, vtipné. Prostě milé. Emma Thompson se nebála a kromě posledních pár minut se vzdala svého půvabu a spoléhala pouze na své herectví a vypravěčské umění. Navíc Colin Firth má překvapivě svěží komediální talent - cením si ho ještě o stupeň více. Příběh je trošičku smutný (vzhledem k zemřelé paní Brownové), ale jinak je v jádru optimistický, promyšlený a neustrnul na schématech - typu pět lekcí pět dní a pět kouzel apod. Prostě se nechte překvapit.

    • 19.9.2006  16:54
    Zoufalé manželky (TV seriál) (2004)
    *****

    Nevím, jestli bych chtěla mít dotyčné dámy za kamarádky, ale bavím se s nimi skvěle. Teri Hather mě baví obzvlášť. Je perfektní do rolí praštěných krásek, které si buď nevěří vůbec nebo až moc. Felicity Huffman jako utahaná máma, která v sobě ukrývá ukrytého dravce. Doufám, že si seriál uchová nastavenou laťku.

    • 6.9.2006  23:19

    Zase jeden film, kdy mě zajímal nezvyklý osud člověka. Líbila se atmosféra. Taková ta šedá realita, která dává naději, takže ve vyznění optimistický film. Herci par excelance..

    • 6.9.2006  23:16

    Mám celkem Hallstroma ráda a Tobey Maguire má takové příjemné zranitelné kouzlo, ale tenhle film mi velmi nesedl. Postavy Charlize Theron a Michael Caine mi byli velmi velmi nesympatičtí. Příběh neměl silné vyznění a jestli tak mnohoznačné. Prostě mě příběh chvílemi nudil, chvílemi štval. No nic.

    • 6.9.2006  23:09

    A líbil se mi a líbil se mi a líbil se mi. Viděla jsem to v kině, francouzky umím. Ačkoliv dialogy nejsou asi to nejdůležitější v příběhu, kde vládne atmosféra, kamera a hlavně příběh tří lidí, kteří jsou pro své okolí těžko pochopitelní, protože jsou silní, jsou to osobnosti. Není to příběh se šťastným koncem ani moc veselým dějem, ale má v sobě něco, co mi říká, že se můžou potkat lidi, kteří si rozumí aniž si musí dlouze vysvětlovat, proč dělají nebo nedělají to či ono a milují se se vším všudy a všichni kolem nich jsou jak šedivé stíny. Juliette Binoche a Daniel Auteuil vytvořili jednu z nejzajímavějších filmových manželských dvojic, které jsem viděla a dávají naději, že manžeství může být docela prima, i když vám dá okolí pěkně za vyučenou.

    • 6.9.2006  23:01

    Bartolomějská noc nejde zfilmovat nedrasticky. Naprosto šílených pár hodin, které promění typickou královskou svatbu bez lásky v konečný střet nepřátel ale i zpřátelení lidí zahnaných do úzkých. Je jedno kdo je na čí straně, ale lidi, kteří zůstávají lidmi i v tomto okamžiku, musí držet pohromadě. Obyčejní lidé se mění ve zrůdy, krásné zrůdy se mění v lidské bytosti. Nejvíc mi utkvěla scéna plačící Margot, která prosí svého umírajícího, bolestí a krví prosáklého bratra-krále o milost pro svou lásku a jak odchází bez naděje, jen celá od krve....šílené a krásné...

    • 5.9.2006  21:48
    Kněžna Alexandra (TV film) (1992)
    ****

    Alexandra je příbuzná rakouského císaře a její manžel je sadista. Protože císař odmítá připustit, že má v rodině brutálního pomatence a nechce povolit rozvod, Alexandra tajně zoraganizuje útěk s jejími dvěma dětmi. Jediné, co získává je svoboda a anonymita Paříže a naděje, že její děti nebudou pod vlivem otce. Krásná představitelka Alexandry, velmi příjemná hudba, Paříž v období komuny, krásné kostými. Bezpochyby film patřící do žánru romantický, ale z té horní kvalitativní úrovně.

    • 5.9.2006  15:29
    Ptáci (1963)
    *****

    Miluju tu atmosféru. Škoda, že dnešní filmy, které chtějí plodit napětí jsou tak doslovné a popisné. Jak přitom stačí málo. A méně je více.

    • 5.9.2006  15:20

    Také považuji tento film doposud za velmi podhodnocený a zdá se, že odborná kritika ho začíná s odstupem času hodnotit značně lépe. Musím říct, že podobných filmů je pozoruhodně málo. Málokdy jsem z kina odcházela tak mile ofouknutá a pohlazená jako z téhle vzpomínkové záležitosti. Nevím, jak by mě ovlivnil případný dabing, ale film, příběh, kamera, herci - paráda.

    • 2.9.2006  15:06

    Vždycky jsem považovala za obrovskou filmovou tragédii, že byla Nataša Gollová ve svém zralém věku odstřižena od filmu a obsazovalo ji jen pár odvážlivců. Její komediální talent byl úžasný. Škoda, že má ve své filmografii jen málo rolí tak skvěle šitých na míru. Další jsou možná Hotel modrá hvězda a Roztomilý bratr. Oldřich Nový jí tentokrát opět skvěle doplňuje a očividně se dobře baví tentokrát jako její bratr. Bratr nebratr - stejně to mezi nimi jiskří a vůbec se nedivím že Michalova vyvolená s úlevou vydechne, že je to "jen" sestra. Fan Vavřincová stvořila nádhernou komedii a je škoda, že se Nataša neobjevila v slavné Rodince. Herečka, která je mladá a hezká a dokáže produkovat takovou nefalšovanou legreci je určená, aby k stáru patřila mezi zlatý fond našich komediálních hereček (ne každá herečka se dokáže brát nevážně) podobně jako pani Bohdalová, Medřická (mohla to být déle) a další.

<< předchozí 1 2 3 4