SoolenJV

SoolenJV

Jiří Vladimír Matýsek

okres Pardubice
Zeměstnaný v jazyce - publicista, copywriter, psavec

homepage

Twitter: SoolenJV

22 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
    • 28.9.2014  09:44
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    ... a to jsem viděl dvacet minut. Obrázek o úrovni celého filmu velmi jasný.

    • 28.9.2014  09:36
    Truman Show (1998)
    *****

    V dnešní informační době mnohem děsivější film, než se před lety Výborně natočené, napínavé a extrémně působivé a strhující.

    • 25.5.2014  10:54

    Nepřehledné, přeplácané - a naprosto k ničemu. Downey je skvělý herec, ale na Holmese se nehodí. To, co s Holmesem dělá Guy Ritchie jej poněkud devalvuje a v důsledku znemožňuje to, aby se k jeho předloze dostali noví čtenáři. Budou li totiž v Doyeleovi hledat to, co ve filmech, budou hledat marně. Počítačová hra, která se nedá hrát. A ještě je všemu úplně zbytečná.

    • 2.5.2014  12:01

    Těžce nevyužitý potenciál. Parodie na detektivy (nehodí se moc psát na detektivku, neboť zde jde spíše o postavy) by totiž měla být alespoň trochu inteligentnější. Začátek takřka výborný, ale pak film zabředne do zbytečné překombinovanosti a až moc se z komedie konverzační přehoupne ke komediím bláznivým - a ty já moc v oblibě nemám...

    • 17.11.2013  17:04

    Na první pohled film vystavěný kolem srandiček Robina Williamse a na ten druhý - a méně zjevný - film o hodnotách, které pomalu a jistě mizí do zapomnění. Chytrý rodinný film, který má ve spoustě věcí pravdu.

    • 13.10.2013  18:18
    Pot a krev (2013)
    *

    Možná ty kolečka a převody byly lepší. Bay se vydal cestou nechutné, amorální zábavy. Více zde: http://jirivladimirmatysek.blog.idnes.cz/c/366951/Filmove-poznamky-9-Michael-Bay-amoralni.html

    • 13.10.2013  18:16
    Sid a Nancy (1986)
    ***

    Nic neříkající výsek ze života smažky, která nikdy nesebrala sílu k tomu, aby se svým bídným žitím cokoliv udělala. Problém je, že ta smažka je Sid Vicius - muzikant, který vlastně neuměl hrát, ale to mu nijak nezabránilo v tom, aby se stal ikonou punkové generace. Na biografii je film málo obsáhlý (a že by bylo o čem vyprávět), na romantiku má zase dost chabý příběh - dvě ztracené existence se protloukají životem a když spolu nefetují, tak na sebe řvou. A na hudební film je tam zase až moc málo hudby - o Sex Pistols to není ani omylem, ty jedou tak říkajíc na druhé koleji. Coxův film stojí na jediném - na excelentním výkonu Garyho Oldmana. To ostatní je bohužel o poznání horší - v ději se moc není čeho chytnout, příběh nula, spíše jen řada epizodek, styl, v němž jen obtížně orientuje - možná to je ten punk, ale tady to moc nefungovala. Není to vyloženě špatný film. Jen není prostě dobře natočený. Je rozkročený mezi několik nápadů a žánrů, přičemž žádný nedokáže naplnit bezezbytku.

    • 9.7.2013  23:33
    Lesní duch (2013)
    *

    Naprosto zbytečný remake. Evil dead 2013 se vydal cestou prvoplánového útoku na divákovy smysly, ale někde zapomněl to, co z Raimiho Smrtelného zla (a zejména druhého pokračování), udělalo kult. Ta tam je nápaditost ve formálním zpracování, hravé prolnutí hororu a komedie i poctivá filmařina. Alavez natočil horor, kterých tu byla za posledních deset let obrovská spousta (ano, možná je trochu víc krvavější a "hnusnější", než bývá zvykem - i když - byl tu Rob Zombie), tento se jen zaklíná slavnou předlohou. Poctu jí rozhodně nevzdává. To už ho spíše przní. Škoda toho zabitého potenciálu...

    • 9.7.2013  12:10
    Znamení (2002)
    *****

    Shyamalan natočil variaci na klasická "ufonská" sci-fi z padesátých let (vč. takových detailů, jako jsou úvodní titulky či Howardova hudba) a přidal k nim velice důležitou rovinu o "znameních", osudových indikátorech, které nás obklopují, jen se je musíme naučit číst a pracovat s nimi, protože tyto znamení mnohdy indikují události, které se stanou až za dlouhou dobu. A taky je to film o rodině o ztrátě a nalezení víry. Mel Gibson předvádí asi poslední skutečně solidní výkon své kariéry: Bývalého reverenda a otce rodiny nehraje, prostě jím JE - rezignovanost a ztráta veškerých hodnot, na kterých stavěl svůj život, vnitřní zloba na Boha, který mu jenom bere a nic nedává, ale zároveň snaha být otcem své rodiny - to všechno z něj přímo čiší. Velice povedený rodinný film...

    • 23.6.2013  10:34

    Víc výbuchů a spousta rádoby velkolepých keců o otroctví, rodině a rasové snášenlivosti. Humor i akce se dostávají až do absurdní roviny, Glover a Gibson těžce nestíhají. Film jako by chtěl vyzobat to nejlepší z předchozích filmů a poskládat to do jednoho příběhu, podle hesla "zkusme z fanoušků vydyndat ještě nějaký prachy". Snad jen ten "kamenný-ksicht" Jet Li pozvedá příběh vzhůru, o tu jednu hvězdu....

    • 15.6.2013  13:25

    Jim Jurmusch byl vždycky mistrem ve spojování na první pohled nespojitelných věcí. V Ghost dogovi tuto svou schopnost dotahuje k dokonalosti - alespoň ve srovnání s tím, co jsem od tohoto režiséra zatím viděl. Gangsterka střižená podle žánrových pravidel (přesněji - "bílá gangsterka", ta o Italech či Irech) se střetává s černošskými ghetto filmy a hiphopovou kulturou, zavalitý černoch je nositelem samurajských tradic a zároveň nájemným zabijákem. Všechno to koření do absurdna dotažený humor a skvěle napsané dialogy. Postmoderní hlavní chod, jedna z učebnic toho, co dělá postmodernu postmodernou - čtení na více rovinách, přičemž všechny jsou srovnatelné a naprosto vyvážené. A záleží jen na divákovi, kterou z nich se rozhodne sledovat.

    • 8.6.2013  14:48

    Film, který zůstává poněkud v pozadí legendárního Woodstocku. Ve své spontánnosti (a vůbec spontánnosti celé zachycené akce) je však patrně lepší a dobu "po létě lásky" zachycuje velmi působivě a důkladně.

    • 21.5.2013  23:35

    Některé úžasné scény (závěrečná bitka ve skladišti plném figurín, boxerský zápas) a zajímavé formální vychytávky (od první scény viditelně Kubrickovské snímání scény z mírného podhledu, zajímavě komponované záběry schodišť) nedokážou skrýt jeden podstatný - a na celkovém dojmu se výrazně podílející - nedostatek: I přes pouhých 67 minut se film neuvěřitelně vleče a zvláštně v prvních dvou třetinách má řadu vyloženě vlekoucích se momentů. Jako Kubrickův hraný debut je to zajímavé, ale jako zástupce dobové kinematografie to obstojí jen stěží. Velký režisér se teprve hledal...

    • 4.4.2013  14:57

    Kdyby to bylo zůstalo u první série, bylo by to na jasných pět hvězd. Sociologicky přesná gangsterka, která přirozeně pojímá všechny společenské vrstvy a míchá historii s fikcí. Od druhé série však dochází ke kvalitativnímu sestupu. Osudy postav se příliš rozplizávají do šířky a seriál už má tendenci nudit. Škoda...

    • 3.4.2013  23:34
    Super Hybrid (2010)
    *

    Ta jedna hvězda je za tu nádherně pokroucenou variantu evoluční biologie, která umožňuje zkřížit oliheň s autem a výslednému tvoru přiřknout vlastnosti transormers. Klišovitá dějová linka, pitomé postavy, u kterých je snaha o něco-jako-psychologizaci jen zbožným přáním scénáristů a mizerné efekty. Ale ona to nakonec byla celkem sranda. Asi ne na místech, kde tvůrci plánovali, ale přece...

    • 31.3.2013  18:49
    Legenda (1985)
    ****

    Legendy bývají v podstatě jednoduché, až prosté. Nejinak je tomu i u Ridleyho Scotta. Princezna (z jakého království není podstatné), princ a pán Zla, jednoduchý model o porušení zaběhnutých pořádků a snaze je napravit. Pohádková atmosféra se naprosto přirozeně prolíná s hororem (nedivil bych se, kdyby některé scény způsobily mladším divákům noční můry) a i když je Legenda pohádková a jednoduchá, fantasy je to sakra dospělé.

    • 28.3.2013  21:50

    Vpravdě groteskní. Morbidita spojená s muzikálovou nabubřelostí a velice solidní výtvarnou stránku. Bohužel film "á la thése", který chtě nechtě musí vyústit v předvídatelný závěr. Ale zábavné je to dosti a jako jeden ze zástupců současné "tradiční" animace film obstojí spolehlivě. Jen možná místy až příliš tlačí na pilu...

    • 21.3.2013  23:11

    Méně překombinované než dvojka a díky tomu i přístupnější a zábavnější. Praštěnost byla opuštěna na úkor westernových odkazů.

    • 5.3.2013  23:10

    V podstatě oscarový kalkul. Opakuje se zde případ Boyeleova "Milionáře z chatrče" - režisér odchovaný (alespoň částečně) Hollywoodem přinese jednoduchý příběh o obecně platných pravdách a zabalí jej do exotického - v obou případech indického - balícího papíru. Kouká se na to hezky, je to i zábavné, ale za pár let po Pí a jeho život neštěkne ani pes. To v "Milionáři" se alespoň něco dělo. Tady se spíš jen prázdně přemýšlí. A navíc je jasné, jak to dopadne. Ach to retrospektivní vyprávění...

    • 1.3.2013  15:01
    Beetlejuice (1988)
    ***

    Burton teprve na cestě k Burtonovi, ke své vlastní poetice. Michael Keaton exceluje, bohužel má tendenci stávat se místy až otravným. JEště že s ním režisér celkem šetří. Při druhém shlédnutí filmu jsem musel s hodnocením výrazně skočit dolů, z pěti hvězd na tři. Pořád je to sakra zábavný film, ale k dokonalosti má celkem daleko.

    • 25.2.2013  21:42
    Záskok (1994)
    ****

    Coeni tentokrát zřetelně pohádkoví a rozhodně nejlépe natočení. Stejně jako vždy s obrovským důrazem na detail, který dostává svůj nesmazatelný prostor i ve výrazně velkolepější výpravě. Herci jsou jako vždy excelentní, stejně tak Burwellova hudba, byť nepřekračuje standardy minulých filmů. Hodně dobrý film, zábavný, skvěle natočený, ale přeci jen preferuji u Coenů tu trochu vážnější tvář.

    • 3.2.2013  13:16
    Moulin Rouge (2001)
    *****

    Jestli se mě někdo zeptá, jaký bych mu dal příklad postmoderního filmu, asi by to bylo tohle. Z mojí strany na poprvé těžce nedoceněný film, na podruhé zásah přímo na komoru (srdeční). Chaos noční Paříže, na začátku až otravná bláznivost, přeplácanost, absintová psychologie se nakonec mění ve film, kde emoce skutečně fungují. A ač je to celé kýč jak bič - díkybohu záměrný (což mi jaksi před lety nedošlo...), málokterý film skutečně působí tak intezivně ((C) uživatel Ilicka). A ještě ke všemu je to neuvěřitelná jízda, která v sobě obsáhne sedmdesát let fimového a divadelního muzikalu a minimálně posledních padesát let z dějin populární hudby.

    • 29.1.2013  12:11

    Ještě před dvojfilmem Grindhouse natočili pánové Tarantino něco, co Grindhouse svým konceptem silně připomíná. Sice je celý film zaštítěn jménem Roberta Rodrigueze, ale je víc než jasné, z čí hlavy vyšla první polovina (typicky Tarantinovská - 5/5) a z čí polovina druhá (jasný Rodriguez 3/5). Mám raději tu první. Ta druhá má nadhled, humor, svižné tempo, ale je už spíš jen zábavná. Přidaná hodnota je spíše v té první, pohříchu poněkud kratší, půlce. Ale stejně patří Od soumraku do úsvitu k mým nejoblíbenějším filmům od Rodrigueze. Možná je to pro Tarantinův nezpochybnitelný vliv a nebo že si QT konečně zahrál šťavnatou a plnohodnotnou roli. A taky je to jediný film, kde snesu Clooneyho.

    • 27.1.2013  19:14
    Boj o oheň (1981)
    ****

    Ve své podstatě ztělesnění "čistého filmu". Annaud ukazuje, že je stále možné vyprávět jen obrazem a zároveň vyprávět srozumitelně a napínavě bez berliček ve formě mezititulků. Peter Greenaway, který byl před pár lety na PAFu v Olomouci nešťastný z toho, že film, místo aby byl vizuálním uměním, je uměním verbálním, by musel radostí skákat do stropu. Konečně pořádný pravěk - kam se hrabou adaptace Eduarda Štorcha.

    • 21.1.2013  14:42
    Rammstein: Videos 1995-2012 (video kompilace) (2012)
    ****

    Škoda závěrečné, šestiklipové, sebevykrádající série. Na konci už jasně docházejí nápady, originalita předchozích počinů vymizela kamsi do nenávratna - a to nejen pokud jde o klipy, typický Rammsteiní zvuk už se také nekoná. Vrcholem je pak nová verze Mein Hertz Brennt - ve chvíli, kdy kapela začne recyklovat svoje vlastní písně a ještě k nim točit nicneříkající klipy, je něco špatně.

    • 21.1.2013  13:50
    Rammstein: Live aus Berlin (koncert) (1999)
    *****

    Koncert z doby, kdy se Rammstein soustředili více na hudbu, než na opulentní show. Slavné ohňové efekty jsou zde spíše třešničkou na poctivě zahraném hudebním dortu.

    • 11.1.2013  17:32

    I bratři Coeni se někdy utnou. Jakmile nemají nad scénářem úplnou kontrolu, výsledek nebývá úplně ideální. Jejich pokus o lehkonohou komedii, která není ani z poloviny tak vtipná, jak asi tvůrci chtěli, zachraňuje pár Coenovských momentů a místy docela povedené dialogy a detaily. Ale to bohužel nestačí. Nesrovnatelné s ostatními Coenovskými filmy, úlet, pokus, experiment, snaha vymanit se z vlastní zažité (a jediné funkční) formy. Nepovedené.

    • 8.1.2013  00:25
    Barton Fink (1991)
    *****

    Film, který je promyšlený do takového detailu, do poslední tečky na scénáři, do poslední kapky krve v něm prolité. Sevřený příběh i jedinec (Barton) sevřený v malém, rozpadajícím se hotelovým pokojem, jediným únikem je hypnoticky dlouhá chodba, ovládaná dvojicí podivných portýrů. Studie tvůrčí krize, film o psaní, v němž je po většinu času jediným psaným textem první obraz neexistujícího filmu. Pečlivý obraz klasického hollywoodu. Lynchovské finále s krabicí neznámého obsahu. Coeni, co jste to vlastně natočili? Pozn. Repete nutné.

    • 3.1.2013  14:09
    Království (TV seriál) (1994)
    ****

    Nemocnice jsou pěkně děsivý místa. Ale po první sérii Království od von Triera mě do nějaké z nich někdo jen tak nedostane. Lars není tak extrémní jako v pozdějších opusech, ale na povrch už zřejmě prosakuje hra s divákem a jde-li to tak nazvat, tropení si legrace z něj. Patrné je to zejména v Trierových vstupech pod závěrečnými titulky. Království je pozoruhodnou žánrovou směskou. Každý z žánrů a nápadů je rozvinutý, žádný z nich není jen laciným odkazem či vsuvkou. Trier uměl a umí, o tom není sporu.

    • 2.1.2013  18:05

    Komedie podle mého gusta - dějově sice úžasně jednoduchoučká, ale vzniklá s očividnou láskou. BB mají neuvěřitelný smysl pro dynamiku a při své ne zrovna typické délce pro komedii nenudí, nýbrž velmi pozvolna gradují až do grandiózního finále, na které ani zdaleka nedosahují ani dnešní filmy. Blues Brothers vznikli s úžasným nadšením a to přímo číší z každé scény. Belushi + Aykroyd - úžasná dvojice, herecky úsporná, ale oči z nich spustit nelze. Potěší řada hereckých štěků (zvlášť Steven Spielberg byl příjemným překvapením) a samozřejmě hudba. 100% film, ale (naštěstí) ne pro všechny.

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23