Tsuki

Tsuki

Markéta Pravdová

okres Praha
japanolog / člověk hledající své já

homepage

61 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 15.1.2019  00:02

    Tohle není pouhý koncert, ale velkolepá mega-show, jaká se jen tak nevidí. Taylor je skutečně obdivuhodná a způsob, jakým zvládá utáhnout tak dlouhý a náročný koncert, si zkrátka a jednoduše zaslouží uznání. Navíc všichni víme, že je talentovaná nejen jako zpěvačka, ale i jako textařka, která si písničky sama píše. Možná to na první pohled nesouvisí, ale i v tom tkví úspěch její hudby, která je o to osobitější a potažmo jsou taková i její vystoupení. Je to prostě znát. Když k tomu připočteme, jak dokonale bylo tohle turné naplánované a realizované se všemožnými efekty a vychytávkami, díky kterým je to pastva nejen pro uši, ale i pro oči, tak se nedá než být naprosto spokojený s celým koncertem. Navíc samotná Taylor nezapomněla zmínit, že se za tím vším skrývá tvrdá práce obrovské spousty lidí, kteří si zaslouží uznání stejně jako ona (a je vždycky fajn vidět, když je samotný interpret jako středobod všeho vděčný za pomoc a spolupráci ostatních - možná to může znít jako klišé, když se to zmíní, ale myslím, že takové věci jsou vždy důležité říkat a uvědomovat si je). Jediná chyba, že s takovým turné zatím nevycestovala do Evropy. Ale snad někdy příště. :) ~(4,3)~

    • 12.1.2019  21:16

    Vizuál téhle pohádky mě nikdy nelákal. Stačilo vidět hlavní postavu a prostě jsem měla jasno - tohle vidět nepotřebuju. Ó, jak moc jsem se spletla! Film srší velkou nápaditostí, hříčkami a vtipem... svět arkádových her, kde si jednotlivé postavičky žijí vlastním životem, jakmile se herní centrum na noc uzavře. V tomhle ohledu to trochu připomíná Toy Story. A je s podivem, že tohle přitom nevytvořil Pixar, ale Disney samotný. Moc jsem se bavila a užívala si celý ten svět a různorodost jenotlivých postav. I příběh samotný je docela fajn a není tak úplně předvídatelný. Zkrátka jsem nadšená a uznávám, že tenhle animák jsem podcenila. ~(4,3)~

    • 12.1.2019  21:05

    Škoda toho českého názvu, který je zavádějící. O nic prokletého totiž nejde... Každopádně, nechci nic konkrétně prozrazovat, ale tohle je přesně ten druh filmu, který vás na konci překvapí a který už nikdy nelze znovu vnímat stejně jako napoprvé. DiCaprio to jako obvykle hraje skvěle. Mark Ruffalo ve vedlejší roli taky potěšil. Když to shrnu, není to sice filmový žánr, jaký bych běžně sledovala, ale líbí se mi jeho propracovanost, originalita námětu (záměna perspektivy, z jaké to sledujeme) a herecké výkony. ~(4,3)~

    • 11.1.2019  21:58

    Parodie na Top Gun, která je ovšem paradoxně v některých ohledech promyšlenější než Top Gun - nezdá se vám například mnohem uvěřitelnější, že hlavní ženská postava není u námořního letectva instruktorkou ale psycholožkou? Na ženskou postavu tahle pozice sedí mnohem více... Je tam toho víc, co zaujme. Film srší nápady a absurdními gagy. Obecně mám absurdní humor moc ráda, ale na druhou stranu je fakt, že tady není vždy dotažený k dokonalosti. V tom mě film malinko zklamal. Co mě bavilo, byla postava admirála, který byl svou zmateností a absolutní absencí zodpovědnosti a zdravého rozumu zkrátka k popukání. To ostatní bylo místy lehce vtipné a místy prostě JENOM absurdní, aniž by mi to přišlo směšné. A to je trochu škoda. Možná jsem měla laťku očekávání až moc vysoko. Navíc mi hlavní postavy (Charlie Sheen, Valeria Golino) nebyly nijak zvlášť sympatické a místy mě nudily. ~(2,3)~

    • 11.1.2019  21:41
    Top Gun (1986)
    ***

    Poměrně jednoduchý a přímočarý příběh, který nejde moc do hloubky a není ani příliš realistický, ale o tom tahle klasika prostě je. Nějaká ta akce, nějaká ta romantika, a pak především charisma Toma Cruise. Zpočátku mě jeho postava štvala přehnanou domýšlivostí a vším tím machrováním, ale nakonec musím uznat, že právě tím je tahle postava zajímavá. Navíc chemie mezi ním a Kelly McGillis fungovala na maximum. Skoro bych řekla, že ty jejich milostné scény měly víc napětí než akční letecké scény. Od těch bych toho čekala více, nemluvě o tom, že všechny ty letecké záběry byly poměrně chaotické a dost jsem se v nich ztrácela. Ale co už. Jak jsem řekla, uvěřitelný a propracovaný snímek to není a nejspíš ani nikdy být neměl. Takže jsem byla docela spokojená. ~(3,4)~

    • 9.1.2019  21:15

    Pro někoho možná průměrný či mírně nadprůměrný romantický film s vánoční atmosférou, pro mě však tento film ukrývá něco navíc. Říct, že je to film o osudové lásce by nebylo přesné, jelikož je to film o osudu obecně - ovšem ne o tom "osudu", který je předurčený a neměnný, ale o osudu, který si člověk tvoří sám skrz sílu víry. Právě víra nakonec oba svede dohromady i přes všechny ty překážky, které se jim postaví do cesty. Ono se ostatně říká, že nic není náhoda, i když to tak zdánlivě může vypadat. To je přesně ono serendipity, jak se film příznačně nazývá v angličtině. Přesah tohoto filmu mě moc mile překvapil, a to nemluvě o sympatickém hereckém obsazení. ~(4,3)~

    • 28.12.2018  23:10

    Přestože se nejedná o komedii, je to neuvěřitelně zábavný a poutavý film. Bavilo mě sledovat jak vynalézavost hlavní postavy, tak jeho dlouhou honičku s agentem Hanrattym. Je svým způsobem fascinující, že film je natočen podle skutečných událostí, a že takto můžeme sledovat reálné osudy člověka, který zkrátka a jednoduše využil tehdejší situace, kdy ještě sofistikované padělání a podvody nebyly tak rozšířené a kdy tyto věci ještě nehlídaly složité počítačové systémy. Žasnu nad kuráží a "průkopnictvím" tohoto člověka, kterého Leonardo Dicaprio ztvárnil s celou jeho sebevědomou a důmyslnou povahou. Myslím, že film, který je natočený podle skutečnosti a zároveň je takto hravý, se jen tak často nevidí.~(4,2)~

    • 25.12.2018  15:04
    Maniac (TV seriál) (2018)
    ****

    Šílenost, která je sice zajímavá na pohled, ale ve výsledku ne tak hluboká ani převratná, jak jsem očekávala. Z nějakého důvodu jsem čekala, že seriál přijde s nějakou velkou myšlenkou, ale prostě jsem se zmýlila. Už samotný pomalý rozjezd, kdy člověk ještě vůbec netuší, kam se to všechno bude vyvíjet, ve mně pomalu ale jistě budoval přesvědčení, že seriál dospěje k něčemu velkému, ale ve skutečnosti je to spíše sonda do pošramocené psychiky dvou hlavních postav (plus některých vedlejších), které se skrze společnou cestu za nápravou svého mentálního zdraví a za srovnáním se se svou minulostí postupně sbližují. Na druhou stranu, jako takový seriál také funguje, pouze mi až s velkým zpožděním došlo, že je to spíš o vztahu dvou hlavních protagonistů než o čemkoliv jiném, takže moje očekávání byla krapet zklamaná. Každopádně, jako herecký zážitek je na to radost pohledět. O Emmě Stone nebylo pochyb, ale i Jonah Hill moc překvapil. Skvělé na tom je, že skrz tuhle záležitost měli oba šanci ukázat se herecky v různých rovinách, a taky se to povedlo. V tomhle ohledu je to svým způsobem velmi hravé a barvité (bavil mě obzvlášť díl s akcí na záchranu lemura). Místy opravdu velmi zábavné, jindy divné až absurdní, a mnohdy samozřejmě niterně dramatické, jelikož si uvědomujeme, že lidská psychika má velkou moc a může být náš přítel stejně jako největší nepřítel. V rámci seriálů rozhodně nezvyklý zážitek, který sice není vysloveně mým šálkem kávy, ale jsem ráda, že jsem to viděla. Slabší 4 hvězdy. ~(3,6)~

    • 21.12.2018  21:34

    Za mě lepší a dějově zajímavější a poutavější než jednička. Na jednu stranu to má svoje neduhy - je například velká škoda, že Rowlingová nejdřív tento příběh nesepsala knižně do největšího detailu, protože takhle, když to vznikne rovnou jako film (filmový scénář), tomu jaksi chybí hloubka a propracovanost celého magického světa se všemi jeho náležitostmi a nastavenými pravidly. Pro diváka je pak náhled do pařížského kouzelnického světa a tamního ministerstva kouzel tak nějak nicneříkající... Zkrátka tomu chybí to kouzlo něčeho, co už bychom dobře znali z knih (jako tomu bylo u série Harryho Pottera). Nemluvě o tom, že když už se děj tohoto dílu odehrává ve Francii, byla škoda nijak nevyužít školu čar a kouzel v Krásnohůlkách jako prostředí děje. Tyhle věci trochu zamrzí. Na druhou stranu má ale film vícero kvalit, které dokážou fanoušky Harryho Pottera zaujmout a nadchnout. Zaprvé se alespoň na okamžík vrátíme do Bradavic (kde na pár sekund uslyšíme i hlas mladší verze McGonagallové), zadruhé se zde objeví mladý Brumbál v podání Jude Lawa, který byl na tuto roli skvělou volbou, zatřetí nám můžou dělat radost nejrůznější spojitosti s "budoucím" světem Harryho Pottera (například poznáme původní totožnost hada Nagini), a nakonec musím ještě zmínit, že i Grindelwald (Johnny Depp) je záporák jak se patří. Dalo by se říct, že je dokonce psychologicky zajímavější než Voldemort, jelikož jeho přesvědčení a záměry dávají do určité míry smysl a dají se vidět i kladně, což je právě ten důvod, proč si je vůbec schopný získat mnoho stoupenců. Vykreslení a ztvárnění Grindelwalda je zkrátka jedna z věcí, která dělá tento film zajímavým. I když tedy film postrádá původní kouzlo Harryho Pottera a navíc zbytečně vytahuje moc nových postav, které mají složité vztahy (na konci film působí těmi zvraty a odhaleními skoro jako nějaká telenovela s pošramocenými rodinnými vztahy), nakonec musím stejně chtě nechtě říct, že jsem se bavila a že to, co film nabídl, mi stačilo k nadprůměrnému zážitku. Navíc mě potěšilo i to, že oproti jedničce film necpe okatě do děje všechna ta zvířata - když už se nějaké to "fantastické zvíře" objeví, má vždycky pro děj své opodstatnění a nepůsobí to rušivě. To mi zážitek taky zpříjemnilo a rozhodně musím říct, že jsem zvědavá na pokračování. ~(4,0)~

    • 18.11.2018  19:12

    Freddie byl performerem tělem i duší a přesně takto ho film vyobrazuje, což je jeden z hlavních klíčů úspěchu tohoto filmu. Navíc je nesporné, že Rami Malek byl pro tuhle roli jako stvořený - působí naprosto přesvědčivě a jeho výkon je zkrátka famózní. Když se k tomu přičte ještě ta energie spojená s koncertem Live Aid (1985), který byl takto na plátno přenesen s naprostou precizností a maximální úderností, a který tvoří fenomenální tečku tohoto filmu, tak se vlastně nedivím, že divák dokáže být nadšený natolik, aby zde na ČSFD neváhal hodnotit pěti hvězdičkami. I já k tomu nemám daleko, ale něco mě nutí vidět film aspoň trochu kriticky. Zaprvé je z výše zmíněného zřetelné, že úspěch tohoto filmu do značné míry pramení ze samotného úspěchu Queenů a jejich písní, popřípadě i z charismatu Freddieho (které zachytil Rami Malek na jedničku). Zadruhé film zesiluje výsledný dojem tím, že ohýbá fakta. Ano, je sice stále životopisný, ale pohrává si například hodně se sledem událostí, takže už není úplně autentický - už jenom to, že Freddiemu Mercurymu bylo diagnostikováno AIDS až v roce 1987, tedy až dva roky po koncertu Live Aid, ne před ním. Ale pro film samozřejmě vypadá lépe a působí silněji, když se tyto události prohodí... Chtě nechtě se mi proto vybavuje zážitek z jiného životopisného filmu poslední doby - První člověk (o Neilu Armstrongovi), u kterého jsem naplno ocenila jeho kvality právě proto, že se maximálně držel reality a i přesto dokázal maximálně emočně zapůsobit, ba dokonce dojmout. Tomu se říká opravdové umění ve tvorbě filmu. U Bohemian Rhapsody se už samotným námětem šlo tak trošku na jistotu. Ano, zpracování je skvělé, a jak napovídá i samotný text distributora, jedná se o "oslavu rockové skupiny Queen". Ale u toho to také zůstává. Jako famózní podívaná, která ale nejde příliš do hloubky a upravuje si fakta, to každopádně působí výborně. ~(4,4)~

    • 17.11.2018  23:02

    Děj a zápletka jsou sice hodně propracované, ale i tak to má své mouchy - ihned po zhlédnutí mi zůstala v hlavě vězet především otázka, jak vůbec mohla vzniknout ona předzvěst (vize) vraždy, které se měl John dopustit. Nebudu tady spoilovat, ale když se nad tím člověk zamyslí a vezme to kolem a kolem, nedává to tak úplně smysl a ve filmu to dovysvětlené není. Na konci mě pak iritovaly i další drobné nesrovnalosti. Trochu mě mrzí, že tenhle námět nebyl dotažený k úplné dokonalosti, protože by to stálo za to. I tak ale uznávám, že je to povedený thriller, který splnil má očekávání. Otázka předurčenosti člověka je rozhodně zajímavou tématikou. Líbí se mi, že film v podstatě dospívá k myšlence, že předurčenost nikdy nemůže být stoprocentní, protože člověk má svobodnou vůli a možnost volby. Což je ostatně něco, o čem jsem sama přesvědčena. ~(4,2)~

    • 5.11.2018  17:27
    Muž z oceli (2013)
    **

    Upřímně nechápu to poměrně vysoké hodnocení. Film mě naprosto zklamal a trvám na tom, že starší Superman z roku 1978 dělá tomuto superhrdinovi daleko větší čest než tohle. Tuctové, tuctové, tuctové! Úplně to z toho čiší a divím se, že to většina lidí nevidí. Asi 60~70% filmu tvoří megalomanské akční bitky, které na začátku nedávají pořádný smysl a na konci jsou plné různých klišé a šíleného množství rozmlácených mrakodrapů v New Yorku. Je tohle všechno pro dobrý film zapotřebí? Oproti tomu - scény, které byly aspoň trochu zajímavé a měly náznak nějaké hloubky, by se daly spočítat na prstech jedné ruky. A charaktery postav?? Tak prvoplánové, až byly všechny do jedné nudné! Superman alias Clark Kent jako namakaná gorila, která hledá smysl svého života a zvažuje, zda se zastat pozemšťanů oproti kryptoňanům; Lois Lanová jako přehnaně drsná reportérka, která až nesmyslně riskuje a ve skutečnosti postrádá jakýkoliv šarm; otec Supermana jako moudrý člověk, který si vždycky ví rady; a nakonec generál Zod jako ultimátní záporák, co se bude donekonečna se Supermanem bít.... Všechno šablona jak kráva a bez zvláštních charakterových rysů (neviním herce, ale blbě napsaný scénář). Nemluvě o všech těch nesmyslech, co se tam objevily. Jak je vůbec možné, že se Clark Kent stane tím "no name" novinářem v Daily Planet až na konci? Ve chvíli, kdy jeho obličej zná celý svět, protože je všechny "zachránil" před zničením planety?? Po tom všem si do redakce nakráčí s brýlema a nikdo ho nepozná? To snad ne... Navíc je celý příběh ochuzený o tu sympatickou dějovou linku, kdy střídá své identity z ňoumovského novináře Clarka Kenta na superhrdinu Supermana. To bylo přece právě to, co na původním příběhu bylo zajímavé, včetně jeho interakce s Lois... Z mého pohledu je to jen neúměrně dlouhá akční kravina, která až moc sází na efektnost soubojů. S původním Supermanem nemá moc společného. Je škoda, že se v poslední době točí až moc superhrdinských filmů jenom takhle pro efekt, aniž by to mělo hlavu a patu. Šokuje mě, že tohle je údajně ještě ten lepší film z celé série DCEU. Pokud to tak je, tak potěš pánbůh... ~(2,2)~

    • 5.11.2018  16:21
    Zloději (2018)
    ****

    Film zaobírající se podobnou tématikou jako Soshite chichi ni naru (tedy zda pouto mezi cizími lidmi dokáže být stejně silné nebo dokonce silnější než rodinná vazba), avšak atmosférou je mnohem blíže Koreedovu staršímu snímku Dare mo shiranai (včetně hlavní dětské klučičí postavy, který jakoby z oka vypadl hlavní postavě právě v Dare mo shiranai). Jak je u Koreedy zvykem, mísí se zde veselé i smutné životní momenty, ale závěr zanechává spíš tu smutnější, lehce melancholickou pachuť. Zůstává toho mnoho nevyřčeného, zamlčeného, či lží překrouceného, ale pouze divák je schopný vidět ten celek se vším všudy... a na rozdíl od zbytku společnosti zobrazené ve filmu je schopný vidět všechny postavy bez předsudků a s vědomím, že dělali věci ze správných důvodů. Právě z toho vzniká ta závěrečná atmosféra, která má hodně blízko k tak oceňovanému Dare mo shiranai. Koreeda zkrátka opět udeřil hřebík na hlavičku. Celkově zajímavý náhled na jednu nestandardní rodinu z okraje společnosti, včetně několika výmluvných a bravurně vyvedených scén, které přirozeně a s citem ukazují jejich pospolitost, vzájemnou náklonnost a pochopení. Radost pohledět. ~(4,4)~

    • 5.11.2018  15:31

    Film plný příjemných překvapení. Bradley Cooper, na to že je předně herec, překvapil svým hudebním/pěveckým nadáním (a to nemluvě o režii)... Lady Gaga naopak, na to že je předně zpěvačka a textařka, překvapila svým hereckým umem. Možná že to příběhem není nic nového ani objevného, ale zkrátka to herecky a hudebně šlape na maximum, takže dojem je více než dobrý. Závěrečný pěvecká scéna Lady Gaga se navíc postarala o grandiózní konec plný emocí. Co víc si od podobného filmu přát? Dva talentovaní umělci zde naplno ukázali, co v nich je, a proto to funguje. Až na pár útržkovitých scén a příliš rychlých záběrů, které mi trochu vadily v první polovině filmu, tomu není prakticky co vytknout. Na Cooperovu režisérkou prvotinu je to rozhodně výborně odvedená práce. ~(4,2)~

    • 5.11.2018  15:11

    Film o otcovství a o tom, co to vlastně znamená. Koreeda opět citlivě poodhaluje emoce a vztahy mezi lidmi, tentokrát právě pouto mezi rodičem a dítětem a rodičovskou lásku. Na pozadí příběhu se stále řeší otázka, jestli ono pouto udává krev (stejná DNA) nebo naopak láska vybudovaná společně stráveným časem. Bohužel český i anglický název je v tomhle ohledu trochu nešťastně zvolený. Původní japonský název, který se dá přeložit jako "A stát se otcem", mnohem více směřuje k tomu, co se nám zde Koreeda snaží sdělit. Divák to ostatně plně pochopí na konci. Každopádně moc krásný film, který má co říct. Jsem ráda, že Koreeda zvolil tuhle tématiku. ~(4,6)~

    • 5.11.2018  14:49
    Superman (1978)
    ****

    Možná nedokonalé, ale zato jaksi "roztomilé" a "hravé" ztvárnění příběhu Supermana. A ono to funguje. Právě tím, že se tohle dílo nebere tak vážně jako dnešní superhrdinské filmy, tak působí sympaticky a není divu, že je to ve výsledku jedno z nejlepších supermanovských ztvárnění. Začátek a konec možná zbytečně protahovaný (zkrátila bych stopáž), ale celkově jsem se bavila jak kontrastem mezi chováním Supermana a jeho slušňáckého alter-ega Clarka Kenta, tak jeho interakcí s Lois Lanovou, a také vtipným chováním trapného záporáka (v podání Gena Hackmana) a jeho poskoka. ~(3,5)~

    • 5.11.2018  14:32

    Skutečný životní příběh Neila Armstronga bez zbytečných výmyslů a příkras, avšak i tak podaný maximálně poutavým, napínavým a především citlivým a lidským způsobem. Je k nevíře, jak dokonale Chazelle dokáže svou režíi všechny prvky vyvážit tak, že vznikne úžasná filmová harmonie. Je tam všechno, co bych si od podobného filmu mohla přát. Jako film natočený podle Armstrongova životopisu má obrovskou vypovídací (a téměř dokumentární) hodnotu a přesto dokáže fungovat jako krásné umělecké dílo plné emocí, které je schopné přirozeným způsobem dojmout. Prostředky místy minimalistické, ale účinek obrovský. Nad Chazellovým talentem mi zůstává rozum stát. A hudba Justina Hurwitze tomu nasazuje korunu. Na práci téhle dvojice (Chazelle-Hurwitz) se budu vždycky těšit. ~(4,8)~

    • 3.11.2018  12:59

    Stylově to není úplně můj typ animovaného filmu, ale rozhodně uznávám fantastickou a "vypiplanou" animaci (především ta scéna s vlakovou honičkou musela dát zabrat) a taky mě pobavila zákeřnost pana tučňáka. Takový zábavný krátkometrážní filmík, kde se nám naplno předvede precizní plastelínová animace. ~(3,4)~

    • 10.10.2018  19:40

    Možná není pro příběh Blade Runnera 2049 tak důležité dozvědět se něco víc o postavě Sappera, ale je to příjemný bonus navíc. Zatímco ve filmu nemáme moc příležitost udělat si o jeho charakteru obrázek, tady (ač jen v 5 minutách) je prostoru dostatek. Navíc tato scéna přímo předchází událostem z počátku filmu. ~(3,8)~

    • 10.10.2018  19:35

    "Příběh" dokreslující charakter Wallace a jeho záměr. Co na to víc říct - Jared Leto svým hereckým výkonem absolutně strhává pozornost a tvoří hutné napětí této krátké scény. ~(3,9)~

    • 10.10.2018  19:28

    Svěřit tenhle krátký film, který nám objasňuje zásadní událost "výpadku" (mezi událostmi prvního a druhého filmu), do rukou japonského režiséra anime, bylo rozhodně zajímavou a osvěžující volbou. Watanabeho styl animace, známý už z Kovboje Bebopa, se na Blade Runnera dle mého výborně hodí. A to říkám z pozice člověka, který si v posledních letech v anime příliš nelibuje. Oproti dalším dvěma kraťasům bylo každopádně příjemné vidět příběh odvyprávěný pro změnu jinou formou. ~(3,6)~

    • 5.10.2018  19:34

    "Všichni tam nasávali jako tepláky hozený do potoka..." Co na to říct? Místy tak absurdní, až je to opravdu vtipné. A mnoho suše podaných bizarních hlášek fungovalo zrovnatak. Ale z mého pohledu se z toho dalo vytěžit více. Často měl film náběh na opravdu humornou scénu, ale jakoby to zůstalo na půl cesty. Někdy jsem proto spíš jen kroutila hlavou. Tenhle bizár asi nesedne každému, takže se těžko hodnotí. Jako hravá a místy vtipná mysteriózní krimi-komedie to ale poměrně funguje, takže proč ne. ~(3,3)~

    • 5.10.2018  19:23

    V rámci novější trilogie (I.-III.) hodnotím rozhodně nejvýše. Zatímco jednička mě kdysi nudila (čistě z holčičího pohledu mi to přišlo jako příběh spíš dělaný pro kluky) a dvojka měla pro změnu trapně podanou milostnou story, tak třetí díl mě naopak překvapil dobře vystavěným příběhem, zajímavými vztahy mezi postavami a především psychologickým vývojem Anakina. Zdá se, že se Hayden Christensen tehdy mezi druhým a třetím dílem dost herecky vypracoval. Tím, že tenhle díl nese zasadní vývoj a ukazuje nám Anakinův pád a jeho cestu ke stvoření "Darth Vadera", je z mého pohledu mnohem zajímavější než některé jiné filmy Star Wars, které jsem viděla. Navíc se obejde bez onoho novodobého trendu zbytečných příkras a vtípků, přehnaných efektů a nepodstatných dalších dějových linek, tak jak to vidíme u nejnovějších dílů , které už vlastní Disney. Přestože tedy nejsem fanouškem Star Wars, tenhle díl si mě dokázal získat. ~(3,8)~

    • 5.10.2018  18:59
    Jurský park (1993)
    ****

    Na mnoha starších kultovních filmech se mi líbí to, že z nich jde cítit to nadšení z tvorby filmu. To samo o sobě má svoje kouzlo. Jurský park je navíc rozhodně průkopnický film. Ve výsledku vlastně vůbec nevadí, že se v něm postavy chovají hodně nerealisticky a že příběh má své mouchy, protože o tom to vůbec není. Celé to má být především zábava a velká podívaná, kde se mísí napětí s vtipem, a ve výsledku vše dobře dopadne (až tedy na pár nepodstatných, komických či záporných postaviček, které to prostě schytaly a musely zemřít). Zkrátka tak trochu jako pohádka, jen s životu nebezpečnými dinosaury. Jsem ráda, že jsem tenhle film konečně viděla pořádně od začátku do konce. ~(3,7)~

    • 1.10.2018  18:01

    Jsem neuvěřitelně ráda, že jsem tenhle film zastihla ještě v kinech, a zároveň mě mrzí, že se u nás v ČR setkal s tak velkým neúspěchem (narážím na nízkou návštěvnost v kinech, která očividně zapříčinila to, že film už po týdnu nebo dvou stáhli). Nepatřím sice mezi skalní fanoušky Púa, ale jako malá jsem kreslený seriál sem tam sledovala, a už ta nostalgie samotná, plus samozřejmě povedený trailer na tenhle film, mě dokázali dostatečně natěšit. Mé nadšené očekávání se naštěstí nemýlilo. Jedná se o kouzelné dílo, na které by byl nepochybně Walt Disney pyšný, kdyby ještě žil a měl možnost ho vidět. Je to přesně ten druh filmu, který bych doporučila dospělím, kteří v sobě ještě mají kousek dítěte. Protože tenhle film nám všem připomíná, jak moc je ten "kousek dítěte" v nás důležitý. (V tomhle ohledu je vlastně tématika hodně podobná staršímu snímku Hook z roku 1991...) Ovšem Kryštůfek Robin toho naštěstí nabízí mnohem víc než jen krásný námět. Ewan McGregor je v hlavní roli skvostný, a ještě skvostnější je samotný medvídek Pú. Jeho "živá" verze je jaksi o hodně přitažlivější, roztomilejší a zábavnější než kdy byla ta animovaná. Ostatně musím říct, že ztvárnění všech těch zvířátek byla trefa do černého. Dokonale do hraného filmu padnou, nepůsobí rušivě, ani kýčovitě. Právě naopak. A medvídek Pú s hlasem Jima Cummingse je zkrátka jedinečný. On i jeho zvířecí přátelé jsou zdrojem mnoha vtipných scén i "moudrých" hlášek. Přitom ten humor a optimismus celého díla není nijak okatý nebo strojený a podbízivý. Myslím, že film nemohl být zpracovaný lépe. Jen má bohužel asi trochu úzkou cílovou skupinu, jelikož to není ani tak film pro děti, jako spíš pro dospělé, kteří nezanevřeli na svého dětského ducha. Filmový zážitek, který mě rozesmál i pohladil po duši. ~(4,7)~

    • 1.10.2018  17:22

    Mysteriózní film na pozadí závažného životního dramatu, kterého se dopídíme až společně s hlavní hrdinkou. Podobný typ filmu sice není tak úplně můj šálek kávy, ale v rámci žánru to vidím na docela povedený kousek. Nagasawa odvádí v hlavní roli slušný výkon, dějově to dokáže držet napětí, a vyústění se mi osobně moc líbilo. Nejdřív jsem tak úplně nechápala ten název, ale nakonec je jasné, že zatímco on ztělesňuje ty lži, ona je naopak ta, co ho miluje se vším všudy, včetně těch lží. Nakonec je to přece jenom film o lásce a o tom, co vše dokáže překonat a pro co vše má pochopení. Právě v tomhle ohledu si mě film získal. (Viděno na palubě letadla společnosti Qatar Airways.) ~(4,1)~

    • 30.9.2018  23:13

    Neotřelý film se zvláštní atmosférou a ještě zvláštnější hlavní hrdinkou. Ta na mě nejdřív působila tak trošku jako japonská Amélie z Montmartru a rozhodně měla moje sympatie, ale postupně se dojem obrátil. Tenhle film je totiž především obraz nitra hlavní postavy, které se však ukáže jako rozpolcené (nebo spíš totálně rozervané až maniakální) a plné smutku. Rozhodně je to psychologicky zajímavý a poutavý film, ale bohužel jinak nepřináší žádné rozuzlení ani smysluplnou dějovou linku. Právě ta nepřítomnost katarze na konci mě trochu mrzí, ale chápu, že to byl asi záměr. (Viděno na palubě letadla společnosti Qatar Airways.) ~(4,3)~

    • 23.9.2018  22:06

    Další z manga příběhů převedených na filmové plátno. Tenhle je vysloveně hravý a holčičí. Udělat to kapánek více na vážno, zavání to trapností. Ale tím, že tento film míří spíše na odlehčenou zábavu a komičnost, tak se drží v mezích roztomilé komicko-romantické kravinky, která neurazí a rozhodně dokáže pobavit (některé scény jsou obzvlášť povedené). Takeučimu Rjómovi jsem sice roli učitele tak úplně nevěřila, ale dá se to odpustit a možná to tak bylo dokonce zamýšleno (že měl mít do klasického učitele daleko). Každopádně, zpříjemnilo mi to jeden večer v Tokiu a docela jsem se zasmála. (Viděno 27.8.2018 v kině MOVIX, Ario Kameari, Tokio.) ~(4,2)~

    • 21.9.2018  09:30

    Abe Hiroši zde, coby detektiv, řeší neuvěřitelně spletitý případ vraždy. Jelikož jsem před zhlédnutím neviděla ani samotný trailer, tím spíš jsem neměla představu, o jaký film přesně půjde. Ze zapeklitého případu se totiž vyklube velká tragédie. Musím říct, že to mělo hodně silných momentů a obzvlášť to táhnou výkony některých herců (Abe Hiroši, Macušima Nanako, Kohinata Fumijo...). Ale pokud si na závažná tragická a kriminální témata moc nepotrpíte, nejspíš vás to jako mě zanechá v poněkud chmurné náladě. Z mého pohledu tedy dobře zahraný a vystavěný film (příběh), ale jsem si jistá, že k tomuto titulu se už vracet nebudu. (Viděno na palubě letadla společnosti Qatar Airways.) ~(3,6)~

    • 10.9.2018  18:35
    Hibana (2017)
    ***

    U tohohle filmu je fajn, že divákovi přiblíží svět japonských komediálních dialogů manzai (druh stand-up comedy). Bohužel však velmi nudným a jaksi příliš všedně "šedivým" způsobem, což tomu dost ubírá body. Zlatým hřebem filmu je scéna s "taiko no oniisan" (bubnující mládenec), ovšem to je opravdu jediná scéna, která skutečně upoutá pozornost. Zbytek je už jen nezáživná (hořkosladká... ale spíš hořká než sladká) šeď, která má nejspíš napovídat, jak obtížné je pro obyčejného člověka prorazit na poli profesionálních komediálních výstupů... Ale na to, že je to právě o manzai, to působí neuvěřitelně žalostným a smutným dojmem. (Viděno na palubě letadla společnosti Qatar Airways.) ~(2,6)~

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace