R.Drson

R.Drson

F. P.

okres Břeclav

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 8.10.2011  16:12
    Automatic for the People (studentský film) (2010)
    ***

    Krátká anekdota roztáhnutá do celkem dlouhé stopáže. A typický problém české tragikomedie, v nichž většina humoru vychází právě z dramatických situací, které jsou křečovitě konstruovány tak, že svou trapností diváka rozesmívají. Herecké výkony jsou průměrné a hlavní hrdina lehce přehrává. Originálních nápadů je poskromnu, většinu času zaberou zbytečně dlouhé scény jako například ,,terapie." Mimochodem mi námět trochu připomněl pár let starou scénku od Zdeňka Izera http://www.youtube.com/watch?v=XAzJNpvrpzY

    • 29.9.2011  14:58
    Český sen (2004)
    ***

    Nápad dobrý, samotný dokument už je podstatně slabší. Asi nejvíc mi vadí minimum získaných informací, jako divák se totiž moc nedozvím ani o tvorbě reklamní kampaně ani o nakupujících, kteří té kampani uvěřili. Příjde mi jakoby jediný vklad autorů do snímku byl počáteční nápad. Jen sledujeme tragikomickou tvorbu kampaně, nedozvíme se nic bližšího o postupech při výrobě propagace. Jediným zřejmým cílem bylo natočit rozlícený dav, což se k překvapení tvůrců nepodařilo. Někteří lidé byli sice naštvaní, ale většina z nich to vzala celkem s humorem či s jistou mírou apatie (tak zase někde jinde). V Evropě už delší dobu narůstá individualismus, což přináší pro tvůrce reklamy novou výzvu, nalákat co nejvíce lidí, ale zároveň jim vsugerovat pocit, že to byla jejich osobitá volba nezávislá na davové hysterii. Tvůrci filmu si zřejmě představovali dnešní reklamu jako nástroj propagandy, podobný té, která fungovala asi v druhé polovině 20. stol. Jenže dnes je to trochu komplikovanější. Celý film se nápadně podobá konstrukci pokryté plachtou, představující hypermarket, za kterou nic není. Navíc v rámci propagace filmu samotného natočili hranou pasáž, ve které byli tvůrci lynčováni, aby přilákali diváky. Tak aspoň něco se v té reklamce naučili...

    • 28.9.2011  11:26
    Skoč! (studentský film) (2009)
    ****

    Nevím, proč si každý tvůrce myslí, že diváka šokuje vykonstruovaným rádoby překvapivým koncem. Většinou tím celý film shodí. Beru však v potaz, že se jedná o kamerové cvičení, které je svým řemeslem nadprůměrné.

    • 27.9.2011  21:44
    Všechny krásy světa (studentský film) (2011)
    *

    Předem avizuji, že mé vnímání filmu je značně zkresleno (z pohledu člověka, který fotografuje a zajímá se o fotografii, mě ten film trochu uráží). Ale k věci. Některé chyby studentského filmu se stále nepodařilo eliminovat, jako například kamera či herecké výkony (i když je tu posun k civilnímu pojetí, tak je tu stále přítomná jistá teatralita). Zdá se mi, že by snímku stačila možná i poloviční stopáž, než došlo k závěrečné pointě uchvátila mě věta: ,,Mám novej projekt: film o ničem." Bál jsem, že tomu tak skutečně bude. Pokud měl film poukázat na snobismus některých ,,umělců," tak s tím souhlasím, ale příště bych však volil trochu sofistikovanější způsob.

    • 24.9.2011  00:07
    Společnice (TV film) (2000)
    ***

    Připomínka řemeslně kvalitních filmů z nedělních večerů na ČT. Akorát mě cosi nesedělo ve vztahu postavy Adamové s Vilhelmovou, takže mě nepřekvapilo, když jsem se zde dočetl o zmíněné averzi.

    • 4.9.2011  22:11
    Čapkovy kapsy (TV seriál) (2011)
    ***

    Básník ** - slabé herecké výkony (hlavně Ondřej Pšenička ), silně televizní vizuál, do očí bijící doslovnost. Jako celek to působí dost zmateně. Zmizení herce Bendy *** - celou povídku drží výborné herecké obsazení (Preiss, Töpfer), jinak se jedná o průměr. Nezvládnutá mizascéna (hlavně při exhumaci). Jasnovidec ***- propracovanější vizuál, nechápu účel scény, kdy státní zástupce (Martin Myšička) na ulici praští opilce, nebo když holí nohy své služebné. Tyto scény jsou dost samoúčelné a mění celkové vyznění povídky. Po herecké stránce asi nejvyrovnanější obsazení.

    • 2.9.2011  14:16
    Melancholia (2011)
    **

    Děsí mě vzrůstající trend čistě vizuálních snímků bez jakékoliv myšlenky. Komorní uchopení apokalypsy vyznívalo slibně, ale skutečnost je jiná. Scénář je velice jednoduchý až mi některými místy připomínal podobné filmy z mainstreamu. Lars mi dokázal opět zprotivit další herečku, po Charlotte Gainsbourg (díky Antikristovi mám k ní silné antipatie)to je Kirsten Dunst, jejíž postava zmatené depresivní a protivné Justine, která si vystačí s prvoplánovými tezemi typu: svět je zlý, lidé jsou zlí, proto je konec světa správný atd. Určitě nemohu režisérovi upřít dobře vedené vyvážené herecké výkony hlavní ženské herecké dvojice, ale adorovat je a velebit slovy: psychologicky propracované, to nemůžu, protože tak silné zase nejsou. Nelze se nezmínit o panoptiku postav ze svatby, ať už se jedná o karikatury rodičů či další podivné existence jako ,,zlý“ zaměstnavatel a jeho poskok či podivní sluhové apod. Tato sestava se skvěle hodí do nějaké konverzační komedie, ale pokud to má být svědectví o stavu současné společnosti tak je to jen pouhý výsměch divákovi, který na tuto hru přistoupí Jakékoliv poselství, které si žádá o různorodý výklad filmu je plytké a podbízivé své divácké skupině. Co se týče apokalypsy, která je z fyzikálního hlediska naprosto neuvěřitelná (opravdu jsou diváci schopni přijmout naivní mystifikaci typu: Superzemě se přiblíží k Zemi, následně se od ní vzdaluje, aby se vzápětí opět vrátila a zničila ji). Lars von Trier se snad snaží přiblížit k Tarkovskému (o čemž spíš pochybuji), ale přitom jenom vykrádá jiná díla včetně těch svých. Ovšem reklamu si zajistil velkou (trefil se dosti neohrabaným způsobem do převládající politické korektnosti současných médií), takže nebude mít film o diváky nouze.

    • 5.8.2011  12:06
    Planeta Yó (TV pořad) (2011)
    *

    Jedna hvězdička za nápaditý animovaný úvod. Co se týče moderátorských vstupů, to je tragédie, která odpuzuje jak děti tak dospělé.

    • 27.7.2011  09:37

    Letní filmová škola 20111 - z dnešního pohledu tento dokument působí jen jako studijní materiál k filmu Pravidla Lži.

    • 23.7.2011  10:45

    LFŠ 2011 - místy filozofické drama, místy trochu dada komedie. Každopádně největší slabinou snímku jsou divadelní herecké výkony, které kazí dojem z filmu. 4K technologie je sice zvládnutá, ale některé záběry díky ní působí až příliš televizně. Projekce v kině Hvězda nebyla kompletní, došlo k závadě. Otázkou tedy zůstává: co kdyby tady byl lev?

    • 23.7.2011  10:34
    Underground (1995)
    ****

    Letní filmová škola Uherské Hradiště 2011 - viděno v originále s poněkud asynchronními titulky.

    • 17.7.2011  22:06

    Co to má být? Epické vyvrcholení adaptace mé kdysi oblíbené knižní ságy? Levná popcornová zábava, kterou hodnotí kladně ti, kterým stačí cokoliv s iniciály HP (snad by obdivovali i tiskárnu od Hewlett-Packard). I když co se dá čekat od neinvečního režiséra Davida Yatese a scénáristy Steve Klovese, který se snad snažil udělat i z posledního dílu estrádní rodinnou taškařici? Všechna ta slova o tom, jak byla celá série čím dál tím víc temnější jsou lží, filmy udělaly z Harry Pottera sérii více či méně zábavných tragikomedií a zrovna závěrečný díl si vybral za svůj cíl komedii, což je v přímém rozporu s předlohou. Jediným dramatickým momentem jsou scény se Snapem (Alan Rickman), které snad jako jediné vyvolávaly ten správný druh emocí. K čemu je také velkolepý příběh, když je jeho hlavní záporná postava směšná. Dokonce i fantomasova maska dokáže hrát lépe než digitálně upravený obličej Ralpha Fiennese, který neuvěřitelně přehrává, takže je jeho postava takřka k politování. Jako nejtrapnější scéna na mě působí seskok Harryho a Voldemorta z hradu do jezera a následný průlet, která nemá vůbec žádný smysl jenom vypadá ,,cool." Zajímavé je, že ve ,,velkolepých" scénách není vůbec znát velký rozpočet a o digitálním postaršení ani nemá smysl psát. Občas jsem svědkem povedených adaptací slavných knížek, ale v tomto případě si myslím, že zfilmování této sérii spíš ublížilo.

    • 29.6.2011  00:33
    O život (2007)
    ****

    Velkým kladem tohoto počinu je, že ačkoliv by se mohlo na první pohled zdát, že se jedná jenom o sled na sebe nenavazujících skečů, tak právě opak je pravdou. Ať už jde o hlavní dvojici Kotek a Nvotová a jejich putování za postinorem či postava pokryteckého poslance jisté nejmenované křesťanské strany, který na vlastní kůži zažívá posmrtnou cestu na buddhistický způsob. Ano, některé situace jsou absurdní, některé vtipy poněkud prvoplánové, ale vše drží pohromadě v rámci nastoleného žánru crazy komedie. Oceňuji použití nejrůznějších flashbacků, ať už se jedná o scény z minulosti, přání a děsivé představy hlavního hrdiny či odkazy na všudypřítomnost televize, protože byly použity v pravou chvíli a příběh dostatečně posouvají dopředu. Potěší pár filmových odkazů (B. Klepl oblečený jako duch jménem Marty Hopkirk) či sebeironické obsazení režiséra filmu jako pornorežiséra. Filmařské řemeslo je zde velmi dobře zvládnuté (v poslední době vzácnost) a filmové triky jsou překvapivě povedené. Herecké výkony jsou zvládnuté celkem dobře a nezapřou svého režiséra "sklepáka" Milana Šteindlera. Po dlouhé době se konečně natočila v Česku komedie s přívlastkem crazy, kterou u nás kdysi točil Václav Vorlíček či Oldřich Lipský. Je pravda, že jejich kvalit sice nedosahuje, přesto jde svou vlastní cestou a má potenciál pobavit. Srovnání s filmy Soukupa či Trošky není na místě, protože na rozdíl od Soukupa má řemeslné kvality a na rozdíl od Trošky není složen ze starých ohraných vtipů a lidových postaviček.

    • 17.6.2011  20:02
    4teens (TV seriál) (2011)
    odpad!

    4UFO - Nechápu na jakou cílovou diváckou skupinu seriál míří. Pokud někteří učitelé tvrdí, že seriál zobrazuje realitu, tak je to jen smutnou vizitkou stavu současného školství, ve kterém jsou pedagogové odtrženi od reality, ačkoliv se s ní denně setkávají. Pokud chtěli tvůrci vytvořit věrohodné školské prostředí, měli více pátrat ve svých vzpomínkách na gymnázium, věřte nebo ne, bylo by to autentičtější než snaha stavět konflikty na patologických jevech naší doby (ke všemu ještě značně zjednodušené). Také veškeré snahy o konflikt či zápletku jsou okamžitě semlety do podivného seriálového vzduchoprázdna, tak typického pro současnou tvorbu (je to barevné, hraje k tomu světová hudba a je to na pokračování). Velkým minusem jsou herecké výkony hlavních představitelů. Postava vypravěče s IQ 140 (to má být vtip?), tak neuvěřitelně plochou postavu už jsem dlouho neviděl. Stejně tak další postavy jsou jen pouhé karikatury (přesně tak vidí pubescenty někteří učitelé a dospělí ve věku tvůrců). Sice občas kolovrátkovou hudbu přeruší současná muzika, ale v celkovém kontextu vytváří pocit parodie na sebe sama. Mladí představitelé jsou přespříliš afektovaní (není to jejich chyba, ta spočívá spíš ve špatné režii) a jejich dospělý protipól tvoří vesměs běžní televizní herci (Zedníček, Etzler, Konvalinková), kteří jen odvedou standardní výkon. Samotný nápad komiksu je dost podivně využitý a nefunkční. Česká televize nám opět předkládá podprůměrné televizní řemeslo, které je vzhledem k dnešní době zoufale zastaralé...

    • 17.6.2011  10:14

    Symbolická odpověď na Pelíšky, ve kterých byly upřednostněni rodiče před svými pubertálními dětmi. V tomto filmu je to naopak. Na dobu normalizace se zde díváme očima dospívající čtveřice v mezidobí mezi získáním občanského průkazu a snahou získat modrou knížku. Na rozdíl od takřka muzejního seriálu Vyprávěj nepůsobí Občanský průkaz jako výstavní skříň artefaktů dané doby, ale nabízí nám příběhy lidí. Některá témata jsou nadčasová (vztah dospívajícího syna k otci, mladická revolta proti systému, lidské pokrytectví tolik příznačné i pro dnešní dobu) a některé linie jen charakterizují danou dobu (mánička jako agent stb, Daněk a jeho otec a děda negramota). Už hodně dlouho jsem neviděl v českém filmu tak dobře režijně zvládnuté neherce, kteří byly zjevně vybráni podle hereckých schopností a ne podle vzhledu jak je dnes zvykem. Martin Myšička by si za svou roli zasloužil Českého lva (snad příště) a Aňa Geislerová dostala konečně jinou roli a dokázala, že přece jen není přeceňovanou herečkou. Pochvalu zaslouží kamera (důkaz že obraz může být dostatečně filmový, když se to z RED kamerou umí). Režie je dostatečně energická, takže film je i přes svou délku dostatečně svižný. Důkaz, že hořká komedie nemusí být v českém filmu nadávkou.

    • 5.6.2011  12:03
    Lidice (2011)
    ***

    Téma snímku je aktuální i dnes (viz zdejší diskuze) a scénář je dostatečně kvalitní, aby se z Lidic stala filmová událost roku. Bohužel jsou natočeny dost nesourodým týmem tvůrců. Se vší úctou, Petr Nikolaev není dostatečně silná režisérská osobnost, aby takový projekt zvládl, spíš mi přijde, že byl hodně pod tlakem producenta. Totálně zde selhala práce s komparzem či epizodními rolemi. Kameraman Antonio Riestra nebyl pro tento film dobrou volbou, neboť zde nemá možnost vizuálních experimentů a zřejmě si nebyl příliš jistý pojetím. Proto mě mrzí, že se na filmu nepodílel původně zamýšlený Vladimír Smutný, jehož práce by byla vzhledem ke zvolenému tématu určitě lepší. Hudba selhává nejen díky nadužívání, ale i díky své neoriginálnosti a nenápaditosti. Vyšší rozpočet není na filmu příliš znát, což se projeví hlavně v umělých domcích a jejich následném zničení či scéně poválečné Lidické tryzny s naklíčovaným davem (působí statickým dojmem) nebo snad narychlo natočenou scénou atentátu. Rozhodně je třeba vyzdvihnout některé herecké výkony např. Zuzany Bydžovské, Jana Budaře, Karla Rodena či Mariusze Osmelaka. Největší slabinou jsou herecké výkony mladých herců jako např. Ondřeje Nováka (je mi záhadou vychvalování jeho hereckého výkonu), Marka Adamzyka nebo Adama Kubišty (jeho malá role zavražděného syna mi znepříjemnila úvod). Film vyznívá ze začátku jako komedie, naštěstí se brzo vrátí do dramatu, které je však nebývale ploché, ačkoliv nabízí mnoho silných témat, které se připomenou v krátkých zato však silných scénách, které jsou bohužel násilně přerušeny. Lidice nejsou velkofilmem ani intimním příběhem několika obyčejných lidí na pozadí válečné tragédie, protože si zjevně sami tvůrci nejsou jisti čím by měly být. Promarněná šance vytvořit film, který by nutil k zamyšlení (k němu zatím diváky nutí jen připomenutá tragédie nikoliv film samotný).

    • 13.5.2011  22:28

    Absolutní pecka letošního jara? Spíš vizuálně povedené béčko. Ani propagovaný styl "Guy Ritchie film" není příliš znát. Tomáš Řehořek získal akorát lepší zázemí, ale jako režisér se zatím příliš nevyvíjí, což je škoda protože má zatím štěstí na zajímavé projekty. Herecké obsazení je dost nevyrovnané, ale vzhledem k povaze filmu to nevadí, protože tu žádná postava nemá moc velký prostor, takže stačí jen karikatury. Jediným hereckým tahounem filmu je tedy pouze Jan Budař, kterému jeho "talent na prachy" opravdu věříte. Za zmínku možná ještě stojí civilní Milan Šteindler a Predrag Bjelac, kteří však mají dost málo prostoru. Na české poměry je to sice nevídaný film, bohužel ale nevelké kvality.

    • 11.5.2011  20:50
    Růže (studentský film) (2011)
    *

    Studentský snímek, jehož problémy by se daly vztáhnout na současnou českou kinematografii. Technické zázemí je slušné, produkce je na úrovni, avšak je tu jedno velké ale. Scénář není příliš propracovaný (variace na butterfly efect) tezovité herecké výkony a pomalé tempo snímku. Další škodou je, že Marian Roden nedostal větší příležitost (jako jediný profesionální herec neměl ve filmu souvislý dialog). Tvůrci mají v rukou zjevně silné zázemí, takže doufám, že příští dílo bude lepší.

    • 25.3.2011  13:12
    Odcházení (2011)
    **

    Samotná divadelní hra nepatří k tomu nejlepšímu co autor vytvořil, ale i tak mohla mít slušné ambice na to být zajímavým filmem. Snímek doplácí na divadelnost nejen hereckých výkonů, ale především na celkové stavbě, která i přes veškerou snahu činí film statickým. Přitom slušně převedená divadelní hra do filmu už u nás byla nedávno natočena (viz Karamazovi Petra Zelenky), takže jádrem problému není souboj divadla a filmu. Těžko říct jaký podíl na tom má režie a jaký okolní profesionální štáb. Překvapivě se nepovedla kameramanská práce Jana Malíře, což o to barevné provedení je zajímavé, ale obraz je v některých místech podivně ostrý a v některých místech zase v okrajích rozostřený (problém který možná vznikl v postprodukci) a celkově kompozice jednotlivých obrazů ve statických scénách nefungují. Hlavní hudební motiv se příliš opakuje a variace Rusalky či Beethovenovy symfonie č.9 jsou dost nepovedené a dost dané scény degradují. Autorovo zjevení je ve filmu neopodstatněné stejně jako závěrečný ,,výsměch." A závěr ve stylu Limonádového Joea (motiv nápisu The End na kočáru) jakoby vypadl z nějakého úplně jiného surrealistického filmu. Adaptace divadelní hry se zachováním divadelních prvků je složitá a není dobrou volbou pro debut. Film zůstane zjevně zapsán jako kuriozita, která vyvolala spoustu záporných i kladných emocí.

    • 11.3.2011  13:01

    Knižní předlohu jsem nečetl. Film je takové submisivní vztahové melodrama, pokud byly v knižní předloze významné názory a pocity, tak se je zřejmě převést do filmu nepodařilo. V ostatních komentářích je vychvalován soundtrack, což o to skladby jsou to zajímavé, ale ve filmu se vždycky násilně objeví a násilně zase zmizí.

    • 9.2.2011  18:01
    Kouzelný most (studentský film) (2008)
    ****

    Dílo těžící z originálního nápadu u diváků vyvolá spoustu různých asociací, především díky černobílému ladění, které skrývá výhody a nevýhody HD kamery. Atmosféru divadla Sklep zde zmíněnou bych sem nezatahoval, i když jisté postupy (přehrávání herců, slyšitelné ale zároveň nerušící postsynchrony) jsou zde ať chtěně či nechtěně patrné. Jedná se tedy o příjemný kompromis mezi řemeslem a příběhem s pokusem o přesah. Zdejší zmínka o možném kandidátovi do //Prague, I love you// je rozhodně namístě.

    • 7.2.2011  17:50
    V. S. L. (studentský film) (2008)
    *

    V kontrastu s novější tvorbou J. Chramosty málo invenční a ačkoli se jedná o školní cvičení, tak je film po řemeslné stránce nepříliš povedený (již zmiňovaná beatboxová vsuvka má svůj nápad). Hudba Tata Bojs je zde bohužel nevyužitá (příliš nesedí k obrazu).

    • 6.2.2011  21:07
    Miluješ mě? (studentský film) (2007)
    *

    Tento snímek má zjevně vyšší ambice, ale i tak je stopáž přepálená. Je zde spoustu záběrů a scén, které upoutají pozornost, ale je zde také množství hluchých míst, které zbytečně odvádí pozornost. Po stránce řemeslné bych měl výhrady ke zvuku (dialogy jsou velmi tiché a díky tomu občas hůř srozumitelné).

    • 4.2.2011  23:45
    Sousoší (studentský film) (2010)
    ***

    Co k tomuto krátkému cvičení říci? Doporučoval bych autorovi snímek schovat a poté až jako režisér prorazí, znovu ho zveřejnit. Studentská cvičení jsou lehkým terčem pro záporná hodnocení, protože se v nich často cvičí jen řemeslo (zde velmi povedené) a příběh není podstatný. Na tak malé ploše je opravdu problém rozehrát nějaký děj a případný divák bude shovívavější k sice zdánlivě obyčejnějšímu, ale zato upřímnějšímu ději, který nebude dávat tolik najevo svoji uměleckost.

    • 4.2.2011  01:29

    Filmová událost roku se bohužel nekoná. Mainstreamový snímek, držící se zuby nehty politické korektnosti v tématech, která podává neuvěřitelně povrchním a banálním způsobem. Přitom je tolik témat, které film řešil (kromě hlavního motivu je třeba zmínit krizi otcovství byť zprostředkovaného typu, krizi dlouhodobého vztahu či adolescentní problémy dcery), ale vždy jen okrajově, asi tak aby se o nich mohli zmínit akademici. Co se týče humoru, ten je neuvěřitelně prvoplánový (sice v rámci mezí, ale i tak v kontrastu z dramatickými prvky značně selhává). Dílo zkázy dokončili scenáristicky ploché mužské postavy a slabé herecké výkony hlavního milostného trojúhelníku. Snímku se tedy dostává pozornosti hlavně díky tématu, které je ve finále jen dalším nepropracovaným vztahovým filmem hraničícím se soap-operou s okatě prvoplánovým happyendem.

    • 25.1.2011  10:36
    Nevinnost (2011)
    ***

    Díky celkové stylizaci to vypadá jako by se režisér Jan Hřebejk společně se scénáristou Petrem Jarchovským zhlédli v severské kinematografii, která je v poslední době na vzestupu. Bohužel snaha vyrovnat se těmto syrovým dramatům vyšla naprázdno. Není příliš jasné, kterou dějovou linii autoři upřednostňují, zda hlavní motiv obvinění hlavní postavy z těžkého zločinu a vztahu jeho manželky k vyšetřovateli či motiv pokrytecké rodinné idyly za kterou se skrývá milostný trojúhelník, který odkazuje na nevyřešenou minulost. Hřebejk je výrazný režisér a společně dokáží s Jarchovským budovat rodinné scény se všemi detaily, nedokáží však vést příběh jako celek, přestože to mnohé jejich předchozí filmy dokázaly (Kráska v Nesnázích, Horem Pádem). Celkově z toho vychází řemeslně nadprůměrné dílo, kterému překvapivě podráží nohy scénář.

    • 5.1.2011  11:15

    Zatímco dokumentární cyklus Zlatá šedesátá se soustředil vždy na jednoho tvůrce, cyklus Rozmarná léta se soustředí na dobu očima velkého množství tvůrců. Právě toto velké množství krátkých úryvků z mnohem delších rozhovorů způsobuje celkovou roztříštěnost jednotlivých dokumentů. Dalším nepříjemným zjištěním je fakt, že se cyklus příliš soustředí na vykreslení doby, než na samotné filmy a jejich vznik. Za zmínku stojí i výpověď režisérů z tzv. černé listiny csfd tj. Soukupa, Olmera (jeho nadsazené přirovnání sebe sama k Tarantinovi určitě mnohým jeho odpůrcům hnulo žlučí) a Trošky. Ačkoliv je na CSFD v pár komentářích zmínka o tzv. poplácávání po ramenech (sebechvála) zpovídaných tvůrců, řekl bych že dokument je spíše popisný a nevnucuje divákovi žádné názory. Myslím, že je zde dostatek místa věnován i filmovým brakům (Vít Olmer a jeho Nahota na prodej, či Ivo Trajkov a jeho Kanárská spojka). V každém případě jde vidět, že ona doba plná neprofesionality se promítá i do dnešní doby (za rok 2010 bych zmínil Bastardy Tomáše Magnuska).

    • 30.12.2010  13:05
    Můry (amatérský film) (2005)
    *

    Rezignace na vizuální stránku a zdánlivě mnohovrstvý příběh.

    • 30.12.2010  12:15
    Ecphronia (studentský film) (2008)
    ***

    U tohoto žánru je důležité, aby byl divák schopen přistoupit na pravidla hry, vytvořenou tvůrci. I když scénář nenabízí nic nového, tak snaha o atmosféru tu je. Solidně odvedené řemeslo.

    • 30.12.2010  11:56
    Při činu (studentský film) (2009)
    *

    FAMO mě neustále překvapuje. Bohužel spíš nepříjemně. Lehčí technické nedostatky či topornost herců lze omluvit, ale absence jakékoliv pointy už je na pováženou (ten ,,nečekaný zvrat" mezi pointu nepočítám).

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace