Historik

Historik

Tomáš Adamec

okres Frýdek-Místek

34 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 26.3.2018  07:11

    Ano, je to dobrý western, ale myslím, že zub času mu hodně ubral.

    • 18.8.2017  06:39

    Je to opět pěkné, milé, ale tentokrát poněkud "řídké". Dá se souhlasit s filmovými kritiky, kteří poukazují na absenci nějakého silnějšího příběhu. Rozumím tomu, že hodně diváků bude tentokrát zklamaných. Je to dáno ale hlavně přehnaným a klamným očekáváním. Lidé čekají, že když je to od Svěráků, bude to komedie a bude to filmová událost. Ale komedie to není, byť je tu několik vtipných scén, a vyložená filmová událost také ne. I když, opakuji, film je to pěkný a milý.

    • 2.8.2017  13:47

    Vlastně to ani není tak úplně pravý western, je to hodně naivní romantika ve westernových kulisách, ale rozhodně originální a příjemné pokoukání.

    • 9.4.2017  12:29

    "Westernové žvýkání", termín, který tu použil LiVentura, naprosto dokonale vystihuje celkový dojem z tohoto dokumentárního seriálu, od kterého jsem si hodně sliboval, ale od kterého jsem se dočkal skutečně jen přežvýkání (velmi loudavé tempo) důvěrně známých historek. Ten, kdo se o danou tematiku zajímal již dříve, se tu vlastně nedozvěděl jedinou informaci navíc. Divoký západ přece není možné zredukovat na několik provažených figur a kmen Siouxů. Čekal jsem poněkud komplexnější obraz a hlavně...že se něco nového dozvím. Přesto dávám čtyři hvězdičky, protože to "Minimum o Divokém západu" bylo připraveno docela pečlivě a mám pro to zkrátka slabost.

    • 9.4.2017  12:23

    Co v knize fungovalo, ve filmu nefunguje. Kdybych neznal knihu, asi bych se v tom filmu ztratil a považoval bych to za blábol. Nejsem z toho nadšený, myslím, že se to moc nepovedlo.

    • 22.1.2017  08:27

    Natahovaný třetí díl bohužel jen potvrdil můj dojem z předešlých příběhů. Takto by Vinnetoua natočili v sedmdesátých letech soudruzi z NDR. Vinnetou bez romantiky, bez emocí a bez Karla Maye. A mám-li to napsat úplně přesně: i bez Vinnetoua a Old Shatterhanda.

    • 15.1.2017  15:40

    Po tom šoku z prvního dílu musím říci, že to bylo mírně lepší. Ale stále to není Vinnetou Karla Maye, spíš to svou snahou o "reálnější" příběh připomíná filmy s Gojko Mitičem. Že to není natočeno podle literární předlohy, je námitka sice oprávněná, ale to ty staré filmy také nebyly. Tím ovšem neříkám, že mi to nevadí.

    • 9.1.2017  08:40

    Byl jsem připraven na to, že to může být zklamání. Bylo, ale jiné, než jsem čekal. Nejde o obsazení hlavních rolí, noví herci nemají to charisma jako jejich předchůdci, ale to nevadí, horší už je samotný příběh, který se dost vleče, vypouští důležitou postavu Klekí Petry (vzápětí je jasné, proč), další rozčarování působí použití kulometu, který do mayovek nepatří, ale zase koresponduje se zničením mostu (jako Most přes řeku Kwai), což také není nejlepší závěr filmu. Nejhorší ovšem je, že nový Vinnetou už není Vinnetou Karla Maye. Mayův ušlechtilý Apač by nikdy nemohl nepříteli vzít skalp. To je jako kdyby Mirek Dušín mluvil v dalším filmovém zpracování Záhady hlavolamu sprostě. Tohle nemohu překousnout.

    • 6.6.2016  07:05

    Tato filmová verze slavného příběhu už je bohužel hodně zastaralá. Přesto zejména druhý díl nepostrádá jiskru a i když je děj místy podán dost zkratkovitě a možná i naivně, nepředpojatý fanoušek může u sledování filmu zažít docela pěkné chvilky.

    • 26.3.2016  07:42
    Quo Vadis (2001)
    ***

    Celou dobu jsem měl pocit, že se dívám na televizní film, což mi vadilo. Některé scény byl navíc opravdu televizně naivní, což mě teprve překvapilo. Takže z této inscenace nejsem nijak nadšen. Ale ani ji nazatracuji.

    • 30.1.2016  22:34
    Gangster Ka (2015)
    ***

    Spíš než opravdový film, mi to připomínalo nějakou televizní reportáž, nebo hraný dokument. Po příslibu filmových kritiků, že to je skutečná gangsterka, která snese mezinárodní srovnání, to pro mne bylo každopádně zklamání.

    • 26.12.2015  17:25
    Svatojánský věneček (TV film) (2015)
    **

    Pan režisér prostě neměl dobrý rok. Nejdříve Labyrint a teď tato pohádka. Přejme mu do příštího roku lepší scénáře.

    • 13.10.2015  06:26
    Labyrint (TV seriál) (2015)
    **

    Největší záhadou seriálu je skutečnost, že se nenašel nikdo, kdo by včas řekl Stop, tohle nejde točit. Ta ztráta soudnosti je opravdu zarážející. Navršením řady motivů, nesouvisejících situací, které nedrží při sobě tak, že jedna logicky vychází z druhé, ale jsou slepené jen chtěním autora scénáře i za cenu neuvěřitelně krkolomných vysvětlení nemůže vzniknout dobrý příběh. Vezměme si například jen neuvěřitelnou eskapádu se sochou a biskupem, kterého bomba nezabila jen proto, aby mohl být "komicky" unesen. Zpočátku jsem si říkal, že to není možné, to se musí vysvětlit, Strach by přece netočil takovou slátaninu. Během druhého dílu už jsem začínal mít jistotu, že asi ano. Pro svou vykonstruovanost a přeplácanost mě seriál nedokázal zaujmout, bylo mi úplně jedno, co bude dál, trpěl jsem do poslední minuty, poslední díl už zklouzával k parodii. Tohle chlapci opravdu přepálili.

    • 10.8.2015  07:48

    Mnoha divákům se jistě bude líbit atmosféra filmu a nebude jim vadit, že celou dobu nevědí, kdo je kdo a o co tu jde. Méně už ale bude těch, kdo se s tím smíří i po skončení filmu.

    • 14.7.2015  08:12

    Není to až tak velká agitka, jak se říká. Jsou tu samozřejmě momenty, u kterých se člověk usměje, nebo trochu zapochybuje, ale nezaujatý divák může film sledovat bez rizika nějaké duševní újmy a jak se říká "přebere si to". Chápu ovšem, že ti, kdo mají představu, že tady bylo tenkrát pár zlých mazaných komunistů, kteří stáli proti dalším deseti miliónům obyvatel a proti jejich vůli se dostali k moci, budou rozhodně hlasovat pro odpad. Ale tak černobílé to nebylo. A film to také černobíle nepodává. Byť v souladu s dobou svého vzniku, v souladu s předlohou a třeba i tvůrci akcentuje na jedné straně zářivě čistého hrdinu komunistu a proti němu staví proradné kapitalisty. Nedá se popřít, že na obou stranách barikády byly i takovéto typy. Je to jen film, jen příběh z jedné pohraniční obce, stejně jako Zdivočelá země (velmi zdařilá) je také jen film, jen příběh z jiné pohraniční obce. A jako takové je hodnotím.

    • 29.6.2015  10:50
    Vinnetou (TV seriál) (1980)
    ****

    Ano, i já jsem byl tenkrát v 85. roce zklamaný. Původní filmy jsem neznal, ale z dostupných fotografií dýchala jiná romantika. Nyní, po třiceti letech, jsem seriál viděl znovu a musím konstatovat, že se mi zdá velmi povedený. A nechápu, proč se mi tenkrát nelíbil.

    • 20.4.2015  12:08

    Seriál vlastně přinesl to, co se od něj čekalo. Mně ale chybí širší pohled na tu dobu. Pořád se všude píše jen o tzv. nové vlně, obraz tehdejší kinematografie byl ale mnohem širší a patrně nikdo nechce tvrdit, že filmy nové vlny byly vždy těmi divácky nejvyhledávanějšími a vždy nejkvalitnějšími. Což bylo také správně doloženo na filmech Karla Kachyni nebo Kadára a Klose. V té době vznikla řada dalších pozoruhodných filmů mimo módní trendy. Přivítal bych třeba zmínku o Fantomu Morrisvillu, ano, je to jen komedie, ale jak vytříbená a originální, nebo o fimech Karla Zemana, či Vorlíčkových komediích Kdo chce zabít Jessii či Konec agenta W4C.

    • 20.2.2015  12:19
    Jurášek (1956)
    ***

    Film pro děti, jednoduchý, s jasně odlišeným dobrem a zlem. Co mne nejvíce překvapilo, byla absence nějaké komunistické propagandy.

    • 14.2.2015  19:05
    105% alibi (1959)
    ***

    Provedení solidní, jen případ sám mě nějak nestrhnul.

    • 30.1.2015  11:42

    Sympatická detektivka, skutečně napínavá a dobře zahraná.

    • 29.1.2015  14:38
    Temno (1950)
    ***

    Příběh se sice odehrává v konkrétní době, ale je možné jej chápat univerzálně jako příběh o netoleranci, fanatismu, nesvobodě, útlaku, emigraci apod. A stejně tak jako kritiku dějů dvě sta tři sta let starých je možné jej chápat jako kritiku doby, kdy film vznikl. Nevidím důvod se pořád ohánět komunistickou propagandou. Film je možná místy zkratkovitý, přece jen literární předloha je velmi košatá, ale je to koukatelný historický film.

    • 10.1.2015  11:22
    Americké dopisy (TV film) (2015)
    *****

    Já jsem velmi spokojen, už dlouho jsem nedal filmu České televize plný počet hvězdiček. Čekal jsem nějakou ušlechtilou nudu a dočkal jsem se velmi zajímavé podívané. Odpůrcům filmu pouze připomínám, že se nejedná o dokumentární film, takže každý ví, že není možné vše řečené brát vážně. Svou distanc autoři dostatečně projevili tím, že do titulků napsali, že existence dopisů není doložena. Jedná se tedy o jejich fantazii: takhle nějak to být mohlo, ale také nemuselo. Mimořádně šťastně byli zvoleni herci, kteří také své role velmi zdařile zahráli. Pro mne to byl skutečně koncert (což je označení, které se k filmu o Antonínu Dvořákovi i hodí). A třešničkou na dortu byl J. V. Sládek. Opravdu jsem se už dlouho u České televize takto dobře nebavil.

    • 2.1.2015  13:16
    Život podle Václava Havla (TV film) (2014)
    ****

    Titul by měl znít Život Václava Havla podle Andrey Sedláčkové.

    • 26.12.2014  18:47
    Svatý rok (1976)
    *****

    Absolutně pohodový film. Divák se nijak moc hlasitě nezasměje, zato se celou dobu příjemně usmívá. Zábava na vysoké úrovni.

    • 25.12.2014  18:49
    Princezna a písař (TV film) (2014)
    ***

    Řemeslně pěkné, ale jako scénář slabota. Bohužel.

    • 15.12.2014  14:07
    Bídníci (TV film) (1982)
    ***

    Dobrý Valjean, dobrý první díl, ale kazí to neúnosně patetický druhý díl.

    • 17.11.2014  16:41
    Bez motivu (1971)
    ****

    Poněkud zvláštní atmosféra, ne každý divák asi přijme pomalé tempo filmu, které se ale zase mně líbilo. Zaskočil mě nesympatický Carella. Myslím, že v knihách takový nebyl. Zřejmě za to může jeho "přeložení" do Nice." Vadou je ale to, že pachatele známe dříve, než by bylo záhodno.

    • 9.11.2014  14:57

    Moc pěkné obrázky, ale příběh slabší a dost naivní. Zvlášť je to patrné v posledních záběrech filmu, kdy Angelina posílá malého Sebastiana se psem samotné domů přes mohutný alpský masív. V podstatě vražda, bez Messnera to nemohli přejít.

    • 27.10.2014  09:20

    Pouze z úcty k věrozvěstům dávám dvě hvězdy. Ten film se nedá ukoukat, větší nudu jen tak nenajdete. Navíc to není svébytný film, spíše hraný dokument. Tohle se prostě nemělo vůbec natočit.

    • 26.9.2014  21:27

    Costner je možná lepší pošťák, ale i Pat je poměrně dobrý. Ten film má hlavu a patu, není přehnaně překombinovaný, jsou tam vtipné momenty i nějaká ta ponaučení. Prostě normálně příjemný film pro děti.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace