vanadium

vanadium

Jiřík .

okres Nový Jičín

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 31.10.2019  20:10
    Virus (2019)
    ****

    Velmi povedený film o epidemii smrtícího viru Nipah! Dvou a půl hodinová stopáž působí děsivě, ale díky velké porci napětí v průběhu celého filmu a zakomponování mnoha zajímavých kulturních aspektů Indie se divák rozhodně nenudí a ta přemrštěná stopáž není v tomto případě na škodu. Hodně chválím i odbornou lékařskou a virologickou přesnost, která často ve filmech tohoto zaměření pokulhává. Ke všemu je film velmi lidský, ukazuje pestrou paletu mezilidských vztahů i hodnot. Obrovskou devizou je také to, že film vychází ze skutečných událostí a má díky tomu i jistý dokumentární charakter. Taky se mi líbily ty poučky o kouření, alkoholu, volání při řízení a nošení helmy na motorce v příslušných scénách:) Je též úžasné, že se film podařilo natočit již rok po epidemii.

    • 31.3.2019  15:04

    Nejlepší z Schumacherových filmů, které jsem doposud viděl. I by se vyšvihnul na 4* nebýt toho rasismu v podobě klidného, chápavého a přívětivého černoha v policejní uniformě a netrpělivého, nechápavého a nepříjemného bělocha v policejní uniformě. Mě už tohle ubohé klišé, kdy je černoch ten dobrý a běloch ten špatný (být to naopak, zvedne se v USA vlna černoškých protestů..) vážně leze krkem. A taky nebýt té Schumacherovy záliby v opěvování toho, když někdo bere vykonání spravedlnosti do vlastních rukou a sám se přitom stává zločincem. A když pominu otravné uřvané štětky, tak tím negativa končí. Telefonní budka je krátký, svižný, skvěle zrežírovaný film, od Farrellova vlezení do budky permantně napínavý, se skvělým rozuzlením. Pokud někdo chce vidět svižný a promyšlený psychologický thriller, tak doporučuju.

    • 16.3.2019  22:50
    Volyň (2016)
    ***

    Brrr, film, ze kterého mi bylo nedobře. Autentický, naturalistický, nedokáže vás nechat chladnými. Negativem je délka. Film sice nenudí a napětí i emoce naopak postupně rostou. Ale přecejen dvě a půl hodiny je moc. Tvůrci holt chtěli postihnout období několika let, což je dobře pro předložení uceleného obrazu (to se povedlo); daní za to je zdlouhavost (a jistě by to šlo udělat aspoň o půl hodiny kratší). Co ale bylo horší, ten prapodivný střih a návaznost scén. A taky vlastně přehršel postav zasazených do chaotického vývoje válečné situace. Kvůli tomu divák ztrácí nit a přehled o tom, které těhotné právě probodávají břicho a koho zrovna svlíkají z kůže. Aspoň toho malého kluka, kterého upálili, jsem identifikoval. Tyhle scény jsou opravdu děsivé a odporné. Nechce se věřit, že nejinteligentnější tvor planety toto dokáže dělat jeden druhému. Bohužel, byla to krutá realita. Člověku je z toho nablití. "Všechny národy jsou si bratry. Všichni mají právo žít a usilovat o své blaho. Ale není možné a nepřináší nic dobrého, když se od blahobytu oddělí slušnost. Svět je nakažený přílišnou oddaností své vlasti, svému národu. Mírou té oddanosti je síla nenávisti k jiným národům." Toto je potřeba si neustále uvědomovat. Jinak to vede ke zvrácenému a nelidskému utrpení, jaké jsme viděli v tomto filmu.

    • 13.1.2019  11:13

    Když já nemůžu být šťastný, tak ani vy ne! Ale možná mě udělá aspoň trochu šťastným to, že vás udělám nešťastnými! No, jak by řekla Jolanda, to je zlá nemoc todleto. Luis Tosar odvedl v roli domovníka skvělou práci, což na mě ale zapůsobilo dvojsečně - k tak vzhledově a natož povahově nesympatické osobě se mi nepodařilo najít si cestu, byl to ten ze záporáků, který vám k srdci nepřiroste a jehož činy se vám protiví (a pokud se s ním někdo dokáže ztotožnit, budiž politován!). A protože hodnotím subjektivně, je to i důvod, proč tomuto jinak skvěle natočenému, cynickému a místy fakt napínavému filmu dávám jen 3*. Ale je fakt, že třeba to, jak domovník zatočil s tou malou vyděračkou, se mi líbilo. I jsem mu přál, aby se bez odhalení dostal ven z Klářiného bytu (btw, převlíkací scény Marty Etury stály za to!). Ale chudák domovníkova matka. Chudák Veronika. Chudák uklízečka a její syn. A největší chudák Klára - zvlášt v tom vyvrcholení domovníkovy pomsty. Takže bacha na to, komu svěřujete klíče od svého bytu a s důvěrou ho požádáte o nakrmení svých psů. A před spaním raději zkontrolujte prostor pod svou postelí. Nemusí tam totiž být schované žádné nadpřirozené strašidlo, ale prachobyčejný domovník - který dokáže být daleko horší noční můrou a denním švábem než kdejaké strašidlo...

    • 11.1.2019  19:14
    Bajo la Rosa (2017)
    **

    Kdepak, tohle se nepovedlo. Zbytečně naturalistické a dovedené do zbytečného extrému. Zlo, které vyplodilo ještě větší zlo. Film se zbytečně táhl, byl relativně předvídatelný (jak postupné události, tak pointa), některé scény jsem musel zrychlit (dívat se 5 minut na vytrhávání zubů kleštěmi ztrácí na svém "kouzlu" - nehledě na nesmyslnou perverznost takové scény). Udělal jsem si teď španělskou thrillerovou jízdu - ale po perfektním Contratiempu následovaném slabším, ale přesto nadprůměrným El cuerpem je tady pokažené Bajo la Rosa - takže je to jízda z kvalitativního kopce. Ano, herecké výkony super, napětí (kolísavě) dobré, ale celkově to konání hlavní trestající postavy postrádalo onen morální rozměr snahy o dosažení spravedlnosti čistými prostředky, jak bylo brilantně zobrazeno v Contratiempu. Namísto toho se trestající postava v Bajo la Rosa mnohočetně svým konáním ušpiní, protože se snižuje ke zvrácené osobní pomstě, která je cestou do pekel. Lukáš 8:17 rozhodně neměl na mysli tohle.

    • 10.1.2019  20:43
    Tělo (2012)
    ***

    Původně jsem dal 4* ale budu přísný, měním na tři - ale hodně silné tři, rozhodně stojí za zhlédnutí. Z Paulových režijních kousků jsem viděl nejdříve Contratiempo - to mě nadchlo a stále ve mně rezonuje. Logickou další volbou od stejného režiséra byl jeho celovečerní debut El cuerpo. Velmi podobný styl, perfektní hra s divákem i všemi postavami, hodně náročná dějová spletitost, která se k divákově neyvýslovnému údivu rozplete v absolutně nepředvídatelném a šokujícím závěrečném rozuzlení. Proč jsem ale tedy při hodnocení tak přísný? Stopáž by rozhodně mohla být kratší. Oproti Contratiempu bylo u některých scén a událostí poměrně těžko představitelné, že by se takto mohly reálně stát. Herci nebyli úplně sympatičtí a některé herecké výkony nepůsobily přirozeně. NÁSLEDUJÍ ZÁSADNÍ SPOILERY EL CUERPA I CONTRATIEMPA! Zároveň v Contratiempu bylo všechno, co rodiče mladíka provedli, morálně čisté a legální, prostě toho zmetka Adriána Doriu dokonale přechcali, zatímco v El cuerpo detektiv a jeho dcera překročili meze zákona i morální bezúhonosti a fakticky navedli Alexe k vraždě - a vraždu nakonec i sami provedli, když Alexe zavraždili. Kvůli tomu je pak i rozdíl ve velikosti trestu pro hlavní viníky - zatímco Alex měl krušných posledních 8 hodin života, Adrián Doria bude trpět za to co provedl až do konce života ve vězení; trest byl ve druhém případě podle mě horší. Každopádně, to je jen srovnání těchto dvou filmů stejného režiséra. Obecně je El cuerpo rozhodně nadprůměr. A Španělsko má výborného režiséra mysteriózních thrillerů. Těším se na další!

    • 6.1.2019  22:26
    Contratiempo (2016)
    *****

    Brilantní! Zvláště poslední třetina filmu vygradovaná do dějově, psychologicky a emocionálně dokonalého koncového vyvrcholení mě přesvědčila o pětihvězdičkovém hodnocení, které si tento mrazivý, psychologicky brutální, perfektně vystavěný a v závěru absolutně odrovnávající thriller jednoznačně zaslouží.

    • 4.1.2019  23:45
    Velký dar (2017)
    ****

    Nádherný film! Pohlazení po duši a citový nával, kterému podle zdejších komentářů podlehnou i muži - a i já beze studu přiznávám, že jsem podlehnul. Všechny hlavní postavy (strýc Frank, jemu do péče svěřená neteř Mary, a doslova vypočítavá Frankova matka/Maryina babička Evelyn) odvedly perfektní hereckou práci. Dějová páteř filmu (konflikt mezi snahou o zajištění normálního dětství dítěte a snahou o realizaci jeho nesmírného talentu) generuje jak láskyplné scény rodinného štěstí, tak dramatické scény chladně racionálních ambicí - obojí skvěle vyvážené. Hezká kamera, příjemná hudba. Několik dech-vyrážejících momentů (hlavně vyvrcholení rozhovoru započatého 1:29:43 - takhle krutý políček jsem fakt nečekal!), divák se i trochu vzdělá (třeba se dozví, jak se naučit násobení vysokých čísel z hlavy) a koneckonců se při pár vtipných scénách i trochu zasměje. A jak budete mít na konci filmu již několikátý úsměv na tváři a slzu v oku, tak vám jako završení celé té krásy dojde, že celý film byl i o jiném velkém daru než byla Maryina matematická genialita...:)

    • 23.10.2018  00:52
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    Chválím snahu o autentičnost použitím ostravštiny, ale z úst některých herců z Čech to bylo utrpení. Zvlášť Plzeňák Langmajer byl příšerný, jeho verze ostravštiny byla neskutečně umělá a trhala uši, naprosto neuvěřitelná. Ale jinak po všech stránkách kvalitní film s hutným námětem, tísnivou atmosférou a perfektní výpravou.

    • 19.7.2018  22:33
    The Missing (TV seriál) (2014)
    ***

    Zbytečná rozvleklost, arcinesympatická hlavní postava (Tony Hughes) a nesympatická většina ostatních postav dokázala dokonale zabíjet moje prožitky z tohoto seriálu. Pokud se na něco díváte 1,25x rychleji, a i tak se vám to zdá příliš pomalé, a pokud si nedokážete vytvořit větší sympatie k postavám, natož když vás hlavní postava arciirituje, jen těžko můžete emocionálně silněji prožívat příběh a myšlenkově hlouběji přemítat nad předloženými tématy.

    • 23.4.2018  22:00

    Are we serious? Banda nedomrlých dementních puberťáků se zvládne postavit skvěle technologicky vyzbrojené společnosti a za pomoci pouliční spodiny dokonce tuhle společnost zničit, včetně celého perfektně fortifikovaného Města. A těch klišé! "Půjdu Miňa zachránit sám." "Nenechám tě jít samotného, je to nebezpečné. Půjdu s tebou." "Nemůžu tě vystavovat nebezpečí." "Záchrana Miňa je priorita, je to i můj kamarád, půjdu s tebou! Neopustím tě!" Trapnější a klišovitější dialogy snad stvořit nejde. Z logických kiksů jeden za všechny: tři z těch nedomrlých dementních puberťáků přežijí skok do vody ze snad stometrové výšky. A nesmí chybět fakáč nakonec pro pronásledovatele. Are we serious?! První film se mi líbil, byl originální a snad bez výše zmíněných negativ. Dvojka byla už trapná, stejně jako trojka. Ještěže už to nebude pokračovat. Byť ta poslední scéna, kdy si Thommas-the-pretty-face (možná) uvědomil "aha, kdybych nebyl takový dement, nemusel jsem přijít o polovinu přátel, o svou lásku, a ke všemu jsem mohl zachránit miliony lidí" mě trochu vystrašila. Tedy že tenhle Thommas bude chtít ve čtvrtém díle jít zachránit zbytek světa, který tak sobecky zavrhnul kvůli pár fakanům. Celé triologii se každopádně nedá upřít kvalita zpracování, skvělé efekty, akčnost od začátku do konce, našlapaný (byť děravý a notně nelogický) scénář. Ale vzhledem k výše uvedeným negativům, které film v mých očích srážejí, a taky protože nejsem cílová skupina tohoto filmu (náctiletý divák), nemůžu dát víc jak dvě hvězdy.

    • 3.3.2018  23:59

    Skoro v každém komentáři zaznívá otravně neoriginálně slovo "Burton" jakoby snad všichni chtěli ukázat, že vědí, kdo to režíroval... Tak já se neoriginálně přidám, ale opačně - tenhle Burton je vlastně důvodem mého nízkého hodnocení protože přesně jeho styl a jeho filmové prostředí a jeho atmosféru nemám rád a příčí se mi. Nemám rád to temné prostředí, černovlasé bledé hlavní postavy a různým způsobem škaredé a postižené vedlejší postavy, křečovitě kýčovité naturalistické scény, steampunk-nebo-jak-to-nazvat, a to vše usazené do historické špíny, bláta a mlhy amerického venkova přelomu 18. a 19. století, kde na pustých sklizených polích při setmění sekají bezhlaví jezdci z pekla hlavy těm škaredým a postiženým vedlejším postavám a kde při zatnutí sekyry do Stromu mrtvých vystříkne té černovlasé bledé hlavní postavě do obličeje zahnívající krev mrtvol. Taky nemám rád Deppa. Asi nikdy nepochopím, proč se tyhle filmy tolika lidem líbí. Uznávám, výprava objektivně zvládnutána jedničku. Hudba trochu předimenzovaná. A zbytek jak jsem popsal. Slovu "Burton" se musím do budoucna vyhýbat.

    • 28.12.2017  23:36

    Měl jsem chuť na historický film odehrávající se ve středověku. Zadám do googlu "film historický středověk" a vyjede mi to mj. tenhle. Podle prvních tří vět tady v obsahu se mi zalíbí. Trochu mě zarazí žánr "romantický" a velkým varováním je "komedie". Ale budiž. Od prvních momentů je nicméně zřejmé, že to bude opravdu lehce, nevážně a komediálně laděné. Což jsem zrovna nehledal. Při "We will rock you" začnu wtfovat a rozplynou se mi veškeré iluze o tom, že by film naplnil mou původní představu o realistickém středověkém prostředí a pochopím, že středověk je tady jen kulisou a dobou, do které je děj usazený. To mě zklamalo, očekával jsem něco jiného. Nicméně přeladil jsem se na notu filmu a ten si mě získal a začal mě bavit. Je vtipný, můj oblíbený Heath charizmatický jako vždy (je ho fakt škoda!), do kovářky Kate jsem se hned zabouchl a zbytek rytířovy družiny tvořili sympaťáci s rozdílnými povahami, které předurčovaly vtipné třenice mezi nimi. Stereotyp stereotypů o tom, jak se z neurozeného díky jeho odvaze, důvtipu, vytrvalosti, hrdosti a dobrotě stane urozený jsem velkoryse přijal. Dojemný moment setkání se s otcem jsem taky poamericku přijal, málem s kapesníkem. Romantickou linku mezi Heathem a Džoslyn jsem bez většího skřípění zubů a vytáčení očí vsloup taky přijal. A díky tomu z toho byla 4* oddychová zábava, která mě nakonec dostala do lepší nálady než by mě bývalo bylo dostalo nějaké středověké realistické drama, které jsem původně chtěl. Objektivně to na těch 80 % asi není, ale subjektivně za mě rozhodně.

    • 28.12.2017  08:31
    Zvrácený (2002)
    *

    Tak rozporuplné, že ani nevím, jak popsat, proč se mi to nelíbilo. Skvěle to okomentovali Anthony a Dadel, s jejich komentáři se ztotožňuju. Naopak jen nechápavě čtu arogantní komentář igi B., který označuje tenhle film za určený pro "poučené a zralé", kteří ho jako jediní dokáží ocenit. No, nevím o čem bych se měl ještě poučit a do čeho uzrát, abych tu orgasmil s pětihvězdičkovým hodnocením. A radši ani nechci.

    • 26.4.2017  19:51
    Labyrint (TV seriál) (2015)
    *****

    Bombastické, geniální! Kombinace mých nejoblíbenějších čtyř žánrů. Skvěle zamotané a pak rozmotané. Obě série. Kéž by byla třetí!

    • 20.7.2016  00:09

    Nesnáším ten stereotyp, kdy se dvojky, trojky a případně následující filmy hodnotí hůře než jedničky. Často to bývá neoprávněné, často bývají dvojky a následující lepší než jedničky. Ovšem ne v tomto případě. Zatímco z Taken 1 jsem byl tak udělaný, že jsem mu dal 5 hvězdiček, Taken 2 je pouze výluh předchozího filmu doslazený romantickým rodinným cukříkem s příchutí trapnosti. Námět není tak silný jako v jedničce, a když odhlédneme od fajné kamery, zbydou pouze tuctové rvačky a tuctové automobilové honičky v istanbulských ulicích.

    • 28.6.2016  18:30
    Ragnarok (2013)
    ***

    No ty vole, Saga Noren Länskrim Malmö dokáže mít emocionální vztah s dětmi! Žánrové protnutí pseudosurvival pseudohororu a rodinného filmu se sice k sobě hodí asi podobně jako sardinky k makovému závinu, ale díky norské produkci z toho fiasko nebylo (které by při produkci americké nastopro nastalo). Scénář jednoduchý a převídatelný, ale to mi moc nevadilo, navíc když se člověk přenese přes tu určitou rodinnou patetičnost, tak se v rámci kryptozoologických filmů jedná i o lehký nadprůměr, řekl bych. Navíc hezké severské prostředí podpořené příjemnou kamerou. Líbilo se mi to více než námětem i prostředím podobný Lovec trolů.

    • 5.5.2016  00:11
    The Fall (TV seriál) (2013)
    ***

    Rozvleklé, tuctové. To vysoké hodnocení je naprosto nepochopitelné.

    • 16.2.2016  00:14
    The Bay (2012)
    ****

    Nejděsivější na tom je, že tohle je vážně na základě skutečných událostí. Některé části filmu jsou dokonce autentické záběry. Některá fakta jsou sice pozměněna a zveličena: např. epidemie proběhla opravdu v daném roce, ale až v druhé polovině července, tedy ne 4. července během Dne nezávistlosti - zasadit ale děj do tohoto dne zvýrazňuje atmosféru. Stejně tak počet obětí nebyl 700, ale "jen" 57 (alespoň podle oficiálních statistik CDC - údaje jsou k nalezení na jejich stránkách) - nicméně chápu, že tvůrci filmu to chtěli zveličit. Ovšem celkový počet nakažených byl docela vysoký (údajně 523 potvrzených případů - opět dle oficiálních údajů CDC) ale většina se úspěšně vyléčila, byť někteří s trvalými následky - onemocnění však není zdaleka tak fatální, jak bylo představeno (pokud se začne léčit včas), třeba ebola má vyšší smrtnost. Jiná fakta ale zůstala zachována - např. způsob mutageneze toho parazitického mořského korýše, který je mimochodem celkem běžný při jihovýchodním pobřeží Severní Ameriky. Vlivem růstových regulátorů na mutagenezi korýšů se po této události začali intenzivně zabývat hlavně vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley, na netu jde najít hned několik odborných článků na toto téma, jeden vyšel i v Nature. Je překvapivé, že o tom nebyl natočen standardní dokument (alespoň pokud vím), ale na druhou stranu mě vůbec nepřekvapuje, že si někdo tohle zajímavé téma vybral pro natočení footage a udělal při tom zajímavou smyčku - událost zfiktivnil ale použitou metodou ji zase zpětně zautentičnil. Oproti jiným filmům natočeným v tomto stylu ovšem s tím rozdílem, že děj vychází opravdu ze skutečných událostí, byť trochu přifouknutých.

    • 26.1.2016  00:36

    Od začátku do konce skvělý thriller o politickém intrikaření a prohnilosti politiků.

    • 22.12.2015  23:27
    Bílé peklo (2001)
    ****

    Po přečtení zdejšího obsahu jsem si říkal, proč někdo píše obsah tím stylem, že vyklopí celý děj. Ale po zkouknutí filmu beru zpět, protože popsaná je skutečně jen úvodní část filmu - aby taky ne, když má dvě a půl hodiny. Ale dobře naplněné dvě a půl hodiny. Pravda, dost mi vadila přílišná hranost - narozdíl od tématicky stejného Útěku ze Sibiře, který působil mnohem autentičtěji. Stejně tak hudba film zbytečně předramatizovávala (naopak u Útěku ze Sibiře chyběla, což mi ale taky vadilo). Místy se člověk pozastaví nad (možná jen zdánlivými) nelogičnostmi (díky scéně na mostě jsem pochopil to, nad čím jsem si předchozí dvě hodiny lámal hlavu - tedy proč velitel gulagu tak urputně Forella pronásleduje, dyť mu může být putna; no, ale ani teď si vlastně nejsem jistý, jestli to byl vážně míněný záměr té výzvy dokázat si, že ho chytí, anebo jen laciný dějový konstrukt kořist-lovec, klaďas-záporák). Celkově film nepůsobí jako z roku 2001, ale spíš o 10 či více let starší - viz i efekty, třeba ta příšerná polární záře, nebo zcela jednoduchý trik se zastřelením tuleně. Ale ty vyjmenované nedostatky stejně převažuje ten silný příběh a ještě silnější konec. A taky - kamera byla velmi příjemná a zejména je film naplněný krásnými přírodními scenériemi. Je pravda, že občas je film na hranici vizuální a zejména emocionální kýčovitosti (zejména tu místy i výrazně překračuje do patetičnosti), ale... přesto jsem mu podlehl a dávám čtyři hvězdy.

    • 19.11.2015  23:14

    Nechutně rasistický film, kde ty dobré, kladné, inteligentní a humorem obdařené postavy hrají černoši a hispánci, a záporáky, hlupáky a neschopná ucha hrají běloši. Bělošské nevycválané policejní ucho vzhlíží k černošské legendě metodologie policejních výzkumů (jednu (z mnoha) černochových knih četl běloch dokonce dvanáctkrát!). Nahnědlá mladá policajtka s velkým talentem je od počátku do konce hlavní a úspěšnou hnací silou vyšetřování, oproti neschopnému bělošskému nadřízenému, který ji neustále ponižuje, protože na víc nemá - jako polda je totálně nemožný. A jak na začátku zjistíme, vrah má modré oči - černoch to tedy asi nebude, spíš tedy... běloch! Když se k tomu přidá nákyp amerického patosu, kterým je celý film průběžně prokydán, je za všechno tohle nutno hvězdu ubrat. Koncepce vražd byla sice zajímavá, celkem mysteriózní, ani z rozuzlení jsem nebyl zklamaný, párkrát jsem se fakt i bál, ale místy se to táhlo, třeba při tom emocionálním rozboru Angelininy nevole uřezat zápěstí. Ale budiž, u krys se už zprofesionalizovala. Pohledy na NY z výšky jsem si taky užíval, byť to byla jen doplňková ilustrativní část filmu. Celkově dobrý thriller, bohužel nejvíc pokažený tím, co jsem zmínil v první části komentáře.

    • 11.9.2015  19:26
    Ztracená brána (TV seriál) (2012)
    ****

    Ta analogie s Šifrou mistra Leonadra a Andělé a Démoni je zajímavě sympatická. Volné pokračování, které je lepší než první film (série), konflikt mezi vědou a vírou (byť v případě Ztracené brány méně výrazný než v A&D), plno odkazů na historické reálie. Napínavé, komplikované, skvěle provázané. A ty některé drobné nedostatky lze hravě odpustit.

    • 24.8.2015  22:36
    Ďáblova lest (TV seriál) (2009)
    ****

    Hodně povedené! Šifra Mistra Leonadra v českém kabátě. Místo Hankse Trojan, místo Svatého grálu Ďáblova bible. Překvapilo mě, jak důmyslně a nijak povrchně je využito historických fakt, opravdu chválím. Scénáristicky perfektní od počátku do konce, všechno se úžasně prolíná, navazuje i uzavírá, fakt bomba. Napětí i nejistota, jak to všechno ve skutečnosti je, fungují skvěle. Jediné, co mi výrazněji vadilo, byl soundtrack. K filmu se nehodil a jeho atmosféru dost podkopával. Kdyby byl více Zimmerovský, dokázal by Ďáblově lsti dát další důležitý rozměr a nebýt některých ostatních drobných nedostatků, zvažoval bych i pět hvězdiček.

    • 20.8.2015  08:08
    Proroctví (2009)
    **

    Zajímavý námět, zpracování ale otřesně nasáklé amerikánskou patetičností, která tu má scénáristický základ snad ve všech možných klišé (smrt manželky, vztah otce a syna - ve dvou verzích, záchrana matky s miminem, děti v ohrožení, krize víry... jdu blejt, velebnosti). A ten slizce kýčovitý konec, ze kterého jsem se už málem pozvracel, ten dokoná dílo zkázy (doslova) a definitivně předsvědčí, že vyšší hodnocení než dvěma hvězdami není možné.

    • 17.8.2015  22:51
    Jez se mnou (2014)
    ****

    Sympatický Elliot, mateřská Emma, neodolatelný Ian, živelná Maureen. Milé, pozitivní, oddychové, lehce stravitelné.

    • 17.6.2015  07:53

    Dosti nadhodnocený film. Pozitiva? Hezká návaznost na Jurské parky. Vtipné komediální scény. Desetiletého diváka dinoši asi nadchnou. Negativa? Zcela vyčpělé téma. Nic nového, co by diváka staršího deseti let nadchlo. Plno scénáristických i odborných nedostatků. Trapné americké chování postav. A mnoho dalšího. Je zarážející, že jiné filmy "na pokračování" bývají hodnoceny hůře než "jedničky", přestože jsou lepší. Syndrom vyčpělosti filmů na pokračování je u Jurského světa zcela ukázkový. Přesto chválen do nebes. Ano, pokoukání hezké, zábava slušná. Ale celkový zážitek silně poznamenaný pocitem deja vu.

    • 10.2.2015  19:04
    Vejška (2014)
    **

    Imbecilní zbytečný film bez děje či hlubšího poselství. Česká kinematografie se zase předvedla..

    • 27.1.2015  21:28
    Pod zemí (2014)
    ***

    Hypsoline... netrvá dlouho, a člověk najde na youtube Psycho Tropical Berlin a rychle si díky Antitaxi, Sur La Planche a dalším oblíbí La Femme. A u videa Hypsolinu objeví samozřejmě komentáře typu "As Above, So Below brought me here". No, je smutné, že nejvýraznější zážitek jsem měl z objevu jedné francouzské hudební skupiny, jejíž písnička v titulcích mě zaujala. On totiž film sám o sobě příliš nenadchne. Dejme tomu že je to výluh křížence Šifry Mistra Leonarda s Pádem do tmy. Tématicky tedy přitažlivé, ale v zpracování mi něco vadilo. A nejen ruční kamera, jejíž použití je zločin proti kinematografii ve všech filmech kromě Blairwitch. Vedle tohoto nedostatku za mé pouhé tři hvězdičky může určitá vyčpělost scénáře, jehož základní kostra už byla nesčetněkrát použitá a v As Above, So Below příliš nezaujme, i když občasná originalita se mu upřít nedá. Ale konec dobrý, všechno dobré, říká se. Podobný pocit jako z tohoto filmu jsem měl i z Jeskyně. Té jsem s odstupem času hvězdičku přidal a často si na ni vzpomenu. A Jeskyni jsem vlastně objevil díky titulkové skladbě svojí oblíbené skupiny. Zajímavá paralela. Takže As Above, So Below nezatracuju. Třeba se na něj podívám někdy znovu, třeba si při tom šlehnu quatre point sept mol d´hypsoline a třeba hvězdu přidám...

    • 4.10.2014  17:52

    Pokud očekáváte kryptozoologický dokument, budete zklamaní. Této tématice je věnováno velmi málo prostoru v závěru dokumentu, navíc jen povrchně. Hlavním tématem je cesta po amazonské trase cestovatele E. S. Vráze s ukázkou základních aspektů oblasti (města a říční osady, lidé, zvířata, prales). Kryptozoologická tématika v závěru dokumentu působí poněkud nesourodě s předchozí částí; když už byla zahrnuta, je škoda, že nebyla více rozpracována. Vizuální zpracování odpovídá použité technice, místy mi vadilo nevhodné použití soundtracku (veselá skladba při výčtu zvířat na pokraji vyhubení..). Snaha o dobré zpracování však patrně byla, a i vzhledem ke krátké délce se jedná o oddychový dokument, jehož prostřednictvím lze nahlédnout do života podél nejmohutnější řeky světa.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6