glsak

glsak

Petr Šašinka

okres Brno
auto


1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 20.4.2016  20:16
    Plán (2014)
    ****

    Zajímavý a velice vyvážený dokument, který ponechává prostor divákovi, aby si udělal na věc názor. Víc takových filmů!

    • 19.9.2015  22:26
    Ženy SHR (TV film) (2010)
    **

    Rozhodně netvrdím, že "uhlí je super", ale takto se dokumenty nedělají. Velice tendenčně a jednostranně natočeno.

    • 3.12.2013  00:25

    Vynikající podobenství dnešní společnosti vykreslené v celé své nahotě. Pravdy se člověk vždycky bojí, což ostatně ilustruje i většina zdejších hodnocení utápějících se v absolutním neporozumnění a v davové povrchnosti. Nejpodhodnocenější český film na ČSFD, ale z podstaty věci se není čemu divit.

    • 5.1.2013  08:42

    Takovoj úsměvnej "Butterfly effect" po česku s hořkou pachutí Lobkowicze.

    • 25.11.2012  20:20
    Nevinnost (2011)
    ****

    Možná je to záměr, možná ne, ale Hřebejk tady jakoby potají kopíruje Woodyho Allena. Já mu to ale žeru a za druhou půlku přidávám hvězdičku navíc.

    • 1.2.2012  19:20
    Bůh masakru (2011)
    ****

    Polanski si hraje na Woodyho Allena v nejlepších letech. Ale proč ne. Taky to jednou zkusím..

    • 1.8.2011  15:44

    Sedláček ve snaze přiblížit se davovému divákovi trochu popírá sám sebe. Ale na druhou stranu to dělá vědomě. Přestože mně osobně víc sedí jeho předešlé malé velké filmy, upřímně bych si přál, aby si tento film našel diváky jak mezi menšinou (chcete-li "artovými intelektuály"), tak mezi většinovými diváky, a neskončil někde na pomezí všemi opomenut. To by byla obrovská škoda. Už kvůli aktuálnímu poselství mířícímu (a dost trefně) do vlastních řad.

    • 29.3.2011  09:12

    Klusák s chytrostí a vtipem sobě vlastním občas rád spojuje nespojitelné a vytváří umělé kauzy tam, kde nejsou. Nicméně buďme rádi, že ho tady máme. Buďme rádi, že si vypíná kameru, až když chce on.

    • 19.3.2011  19:02

    Divnej film. Seveřani takový točí, to vím už dlouho. Ovšem nevím, proč mě čím dál tím víc utvrzujou taky v tom, že v jejich filmech nemůžou hrát úplně normální lidi. Proč sou všechny postavy vyšinutí blázni, ztroskotalí narkomani nebo divní sadističtí vrahové? To se to pak dělá zápletka, to se to pak točí. S normálníma lidma to tak snadno nejde.

    • 12.8.2010  23:55

    Ufuf.. Vejdělek se nakonec přiklonil na stranu uspokojení tuctové komerční většiny. Škoda. Toto dílko (nechce se mi psát, že je cílováno poněkud více na ženy) spíš připomíná televizní film s dost špatným začátkem (no třeba ta úděsně trapná žravá scéna v posteli, během které sem chtěl odejít), hoodně špatným prodaktplejsmentem (ten do očí bijící německý jogurt v obklopení zeleniny v jinak prázdné ledničce), a s nádechem Troškoviny. Nicméně Balzerka jede a místy se ve mně draly na povrch i emoce (narozdíl od smíchu). No NECELÝ tři.

    • 2.1.2010  15:13

    Obtloustlý skautík a děda nad hrobem letí spolu se svým domem neseným nafouknutými balónky kamsi k vodopádům do Jižní Ameriky, aby učinili za dost přání nebožce babičce. Cestu jim zkříží velký pták, mluvící psi a starý zloduch ve vzducholodi. Zápletka, honička, běhačka, hepyend. Ptáte se, jak z tohoto na první pohled blbostí zavánějícího příběhu udělali Pixaři napínavou a zábavnou srandu, u které se válíte smíchy? Hned vám odpovím. Oni to z toho prostě NEUDĚLALI. A logicky nám tedy zůstává jen ten blbostí zavánějící příběh, u kterého mi cukalo v koutku prvních pár minut a pak se rozprostřelo až do konce hrobové ticho smíchané s nudou. Tohle bych nepustil ani svýmu psovi.

    • 10.10.2009  12:07
    Cendrillon (1899)
    ***

    Doporučuju pustit si bez zvuku.

    • 15.9.2009  09:29

    No tak knížka byla teda lepčí. (Ono se asi dá čekat, že autora oceněného Nobelovkou filmová verze jen tak netrumfne.) Ale je pravda, že hlavní hrdina ve filmu je vylíčený oproti knize odlišněji a nutno dodat, že jeho vnímání světa mi přijde ve filmu skeptičtější a dospělejší - jako by postrádalo základní devizu klihy: pohlížet na děsivé věci dětskýma očima. Tento něco jako filmodokument trpěl především dloouhými střihy, až moc výraznou hudbou a nevýraznými hereckými výkony. Ač maďarské filmy miluju, tohle bych si znovu nepustil. Jo a českému dabingu se rači vyhněte.

    • 30.7.2009  22:13

    Pro mě nejspíš jasný vrchol LFŠ 09. Neotřelé a promyšlené ovšem nevtíravé a hlavně zábavné. Maďaři dokazují, že jejich současná filmová tvorba patří k tomu nejlepšímu, co vzniká na evropském kontinentu, a že si zaslouží (i tady na ČSFD) o dost víc pozornosti než se jim dostává. Tuto mladou generaci z budapešťské školy budu i nadále bedlivě sledovat, držet palce a čekat na to, co nám zas předhodí do placu. Už se těšíím..

    • 8.4.2009  09:47

    Naprostý souhlas s Jeanne.

    • 7.4.2009  12:58

    "Žil byl jenou jeden milý chudý indický klučík, který přežíval v chatrči. Jak dospíval, zažíval různá dobrodružství. Nakonec vyhrál velké bohatství, vybojoval si svou princeznu a oba žili šťastně až do smrti." A to je konec pohádky. Ani slzička dojetí. A Oscara? NIKDY.

    • 25.2.2009  10:31
    Řeka (2001)
    ***

    Film Joki/Řeka je natočen velice moderní formou. Říkám si, že možná až moc. Několik spolu vůbec nesouvidejících situací, kde jediným pojítkem je stejné město, čas a onen záhadný zvuk. Takových forem tu už bylo.. Ale napadlo vás, že kažný nastíněný výsek situace by při dobrém zpracování vydal za jeden samostatný film? Zkrátka ze severských filmů mě mrazí. Někdy je to až nepříjemné.

    • 13.2.2009  10:09

    Ellen Burstyn, zmítající se v oslnivé herecké kreaci, je prostě úžasná. A tím myslím velmi. Už kvůli ní by stálo za to film zkouknout. Aronofsky prostě umí, miluju ty jeho sekvence krátkých sestřihů při ládování si hnusů do těla, podbarvení filmu rytmizující hudbou anebo ztvárnění lidské mysli pod vlivem drogy. Ano, film je silný a depresivní, ovšem po jeho konci jsem nezůstal půl hodiny stát s otevřenou pusou; to se mi stalo u jiných. Víc než sílu a depresi obdivuji filmařské a herecké umění. A nebýt malinko za vlasy přitaženého scénáře, dávám za pět..

    • 23.1.2009  10:56

    No nestačím se divit, fakt. Pročítám si komentáře k tomuto filmu a nenacházím slov. Aby bylo jasno, moc dlouho sem se těšil, až tenhle film zkouknu, nejen proto, že byl rozhodně nejcitovanějším a nejvychvalovanějším filmem mého okolí (pominu-li to bezobsažné slůvko „kultovní“). Avšak dopad na zem byl bolavý a tvrdý, procitnutí až moc dlouhotrvající. Zkrátka viděl jsem lepší béčkovej film, pár vtipných scén, dialogů a hlášek, dost dobrou hudbu. Toť vše. Nic víc tam nebylo. Proč se to tady hemží komantáři typu: „prostě kultovní, co k tomu dodat?“ To já se ptám, co k tomu dodat.. A co je na tom filmu tak kultovního?? Řekl bych, že je to jen davová psychóza filmových fanoušků ze začátku 90. let lačnících po letech půstu po něčem takovém, jako je Tarantino, která se dostala až k nám, masově se rozšířila a zakalila oči krví mnohým až dosud odolávajícím. To vám stačí tak málo?? Pro mě největší zklamání a zároveň nejnadhodnocenější film na CSFD. Škoda škoda.. Dvě a půl hvězdy.

    • 23.1.2009  10:01

    Tak tento film jsem viděl přesně čtyřikrát a pokaždé to bylo s takovým zaujetím, jako by to bylo poprvé. Ta tíha dialogů („Peru bílý“..), ty herecké výkony (vypichuju Krajča a Janžurovou), ten nápad a vyvrcholení.. Proto jsem se nestačil divit tak nízkému hodnocení. Když vezmeme v úvahu, jaké filmy u nás poslední dobou vznikají, tento patří opravdu mezi nadprůměr, přesně jak říká Malarkey. Škoda, že spousta lidí neuneslo ty “kokoty“, relativně jednoduchou zápletku, odlišnost od taktéž vynikající Nudy a délku filmu. Ten film v sobě totiž něco má. Nesnaží se být na prvním místě komedií, ale sondou, která nám říká: ano, i takový může být život. Proč se tomu bránit. Prostě seďme a koukejme od začátku do konce. Po prvním zhlednutí 4*, po čtvrtém 5* (částečně i proto, abych filmu pomohl nahoru.. :-). Morávku, díky..

    • 23.1.2009  09:56
    Slepci (2004)
    ****

    Dost dobrý. Debut vyvolávající dosti rozporuplné reakce je dobrým debutem už proto, že se o něm mluví. Pro mě má film atmošku jak sviňa - silný příběh, napětí, depka, syrovost. Zpracování rozhodně není amatérské. Škoda jen toho už předem tušitelného závěru. A digitální kamera? No a co jako..