NinadeL

NinadeL

Markéta Nedvědová

okres Praha
Kann denn Liebe Sünde sein?

homepage

120 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 41 81 120 160
    • 15.11.2017  12:40

    Prožitý moderní seriál o Exnerovi z dílny Erbena končí a je tím splacen dluh této látce, jež započala už v roce 66. Ráda si dokoupím do knihovničky nová vydání románů se seriálovými obálkami a vyčkám, zda se Prima pochlapí a vydá seriál na nosičích DVD v nějakém elegantním boxu. Potěšila bych se velmi.

    • 15.11.2017  12:35

    A je tu poslední případ. Tentokrát známý již ze staršího zpracování s Kostkou. A zatímco stařičká TV inscenace nedopadla na výbornou, pro současný seriál je to ideální vyvrcholení. Exner na doporučení své rezavé zubařky rozmotává story kolem familíe plné intrik a návsi plné pomluv. Je to tak lidské...

    • 14.11.2017  15:00
    Červená (2017)
    ****

    Není to úplně top, ale je to samozřejmě velmi dobrý dokument. Pouze je škoda, že je zde již mnoho známého materiálu ze starší práce Sommerové s Červenou, například Moje 20. století. Chybí popisky (když už například Koura nebyl představen) a fotka z Carmen (stále tatáž) se objevuje příliš často. Některé střihy nejsou dost citlivé (sotva dozní operní árie, začíná ruch ulice a její hudba). Nebo ty znaky, které Sommerová spojuje (reálie Berlína nejsou vždy pro Červenou negativními konotacemi, ale hudba je démonická) atd. Ze záběru Soňa na Vltavě se také pomalu, ale jistě stává kýč... Leč toto jsou drobnosti. Skvělé je setkání s dcerou Horákové, vzpomínky na rodiče a celkově osobnost Červené. Kam se ale poděla její kariéra ve filmu? Škoda, přeškoda, ze je zde zamlčena její práce na Únosu a dalších problematických dílech a je zmíněná jen její úvodní role a kamerová zkouška. Čili zajímejte se i dále a tento dokument berme jen jako část puzzle života fenomenální Červené.

    • 14.11.2017  09:40
    matka! (2017)
    *

    Bullshit. Ale ano, lze to vyjádřit i jemně a lakonicky říci, že jest to obyčejná zbytečnost. Zač tedy ten jeden bodík? Za malý film ve filmu s Michelle. V téhle poloze drzé milfky (údajně biblické Evy) jsme ji neviděli už dlouho, to samo o sobě byl malý koncert navzdory všemu a všem spoluhráčům.

    • 9.11.2017  01:24
    Benefice Zdeňka Trošky (TV pořad) (2002)
    **

    Jsou televizní formáty, které spolehlivě odvál čas.

    • 9.11.2017  01:18
    Bajkeři (2017)
    **

    Vysloveně slabá záležitost, nicméně s velmi aktuálními trendy, ve kterých se mladší diváci snadno identifikují. Aneb youtubeři, lesby, černošky, heterosexuální coming outy, trapné brněnské vtipy, vztahový chaos, nevšední komunikace rodičů s dětmi. Analytik by se vyřádil.

    • 9.11.2017  01:16
    Jiná láska (2006)
    **

    Není nutné adorovat každý exotičtější film, který se u nás objeví v distribuci.

    • 9.11.2017  01:10

    Film s náročnou cestou k divákovi aktuálně bojuje o pozornost, jeho nasazení v kinech je velmi řídké. Nutno ale dodat, že finální zážitek, ke kterému se dostanete, pokud se vám film podaří zachytit, je nadmíru dobrý a zajímavý. Psychologické drama pojednává o vnitřním světě hrdinky, která prochází zásadní proměnou. Onu proměnu nastartovalo její nové mateřství a ona si tak poprvé klade nové otázky ve vztahu ke své matce, respektive nachází paralelu mezi odcizením, které panuje mezi ní a její matkou a které plíživě začíná i mezi ní a její tříměsíční dcerou. Absence blízkosti přináší téma tabuizované, nelehké, věnuje se tomu pohledu na mateřství, které není populární. A zpracovává ho velmi citlivě, dialogy mezi dcerou a dospělou matkou jsou syrové a nepříjemné, nicméně realistické, stejně jako pokusy obou o usmíření, které ale ani jedna nemá šanci plně docenit. Jana Plodková v titulní roli po sérii několika slabých výkonů a kompromisů tentokrát hraje výtečně niterně, pocitově, což je poloha, kterou jsem od ní už neočekávala. Ostatní herci jí zdatně přihrávají, zejména Anna Cónová, která ve filmech pro kina hraje jen výjimečně, a Luboš Veselý, na jehož drobnokresby na libovolně malém prostoru je často radost pohled, protože jsou přesné jako hodinky. Celkově minimalistické pojetí, jež je cele podřízeno vyniknutí vnitřního světa hlavní hrdinky, je zvoleno ideálně v pastelových barvách s důrazem na modrou, v pozvolném temnu s dobrou kompozicí, takže film je příjemné sledovat i ve chvílích klidu mezi výraznými posuny v ději.

    • 6.11.2017  12:59

    Pomni, že Hurvínek debutoval ve filmu v němé reklamě Spejblův případ (1930). Jeho další cesta stříbrným plátnem je lemována filmy naučnými, kreslenými, loutkovými, černobílými, barevnými a 3D. Hurvínek byl hrdinou adaptací divadelních her pro velké i malé, proslavil se též ve vlastním večerníčku a takto bychom mohli pokračovat velmi dlouho. Je tedy možno se podivit a nefandit Hurvínkovi pro rok 2017? Nadto, když je velice zábavný a povedený? Těžko. Pouze tam, kde se podivují, že loutka má při transpozici do 3D víčka, jest smutno, neb víčka měl Hurvínek již v roce 1936, cháchá.

    • 1.11.2017  21:54
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ***

    Z produkce Streamu rozhodně to lepší. Interaktivní série, která zobrazuje přirozenou cestou vztah kluka z VŠE na Erasmu s jeho děvčetem, jenž dlí na KFS. Skype je cesta, messenger se nikdy nevypíná, dramata se řeší v reálném čase, jen ta skutečná intimita jaksi vymizela.

    • 30.10.2017  21:00
    Semestr - Říjen (E02) (epizoda) (2016)
    ***

    Chrocht, tady už se dá říct jen "diskrepance". A jdeme spát.

    • 30.10.2017  20:49
    Semestr - Září (E01) (epizoda) (2016)
    ***

    Vole, ty fóry na Filu, Prokopovou. Umírám. A dělám, že nerozumím. Ale moc mi to nejde. Diegetickej zvuk ve třeťáku? Asi ne. #PortNaHrad

    • 30.10.2017  17:37
    Tělo Diany (1969)
    **

    Psychologický film, který zaujme zejména jako koprodukce. Je přece fajn sledovat pražské reálie 60. let v barvě s Jeanne Moreau v hlavní roli. Co na tom, že vztahy jsou zde poněkud over the top a nedotažené zároveň? Český dabing je taky dost mimo, protože zejména Tříska roli hraje sám za sebe, namísto toho, aby dotvářel výkon již odehraný. Ale buď jak buď, jistým kladem je už zmíněná pestrá paleta čs. koprodukcí a například kouzelně něžný lesbický podtext mezi Moreau v roli divadelní výtvarnice a Joëlle LaTour v roli tanečnice z baletu Amazonky.

    • 29.10.2017  12:03

    Překrásný kombinovaný loutkový a kreslený film kulturní film. Praktickou a hravou cestou se dozvíme, jak funguje rozhlas. A zároveň se pokocháme klasickým Skupovým Hurvajzem, který je animovaný zdaleka nejroztomilejší, zejména, pokud cestuje nebem na srpku měsíce a ladí dlouhé a krátké vlny, aby si mohl poslechnout písničku z radia.

    • 29.10.2017  12:00

    Zatímco skutečný filmový debut si Spejbl a Hurvínek odbyli ještě v němé reklamě v roce 1930, toto je jejich první mluvící a zvukový film. Půlhodinová hra doplněná skvělým foxtrotem Rukulíbám, milostpaní jest příjemná a zábavná. Pokud dodnes máte rádi Skupův hlasový projev na deskách, ve filmu vás doslova okouzlí.

    • 29.10.2017  11:54

    Dost skvělý debut filmového Spejbla a Hurvínka. Zadavatelem loutkové reklamy byla bratislavská akciová společnost Emailit, výrobce, který se takto dostal na úroveň jiných silných obchodních značek s dobrým marketingem (pokrmový tuk Sana, mýdla s jelenem a další). Nač chodit kolem horké kaše, když je každému jasné, že nová vana je lepší, než staré dřevěné necky.

    • 29.10.2017  11:43

    Reklamní šot, dnes ovšem méně inspirativní k tomu zajít si do spořitelny. Ale mám spíš po něm chuť na pořádný maraton s originálními cartoony Sullivana a Messmera.

    • 29.10.2017  11:37

    První ze série českých reklam s Felixem. Těžko dnes hodnotit celou tu situaci, nevíme například, kolik skutečných Felixů se u Dodalových vidělo. Ono uvádění původních amerických cartoonů v tehdejším ČSR nebylo úplně vychytané a ačkoli se mnoho typických figurek znalo, nebyl přístup k celým sériím v chronologickém pořadí. Ani bych se moc nedivila, pokud by nápad na reklamu s Felixem přišel jen zprostředkovaně. Nicméně je to raritka, která stojí za pozornost a dnes můžeme být rádi, že můžeme pohodlně sledovat originál i českou mutaci.

    • 26.10.2017  21:32

    Samozřejmě, že je nová doba už znát. Dokonce myš vypadá jako česká verze Mickeye Mouse a celé je to jen další miniaturou na téma, které všichni tak dobře známe z Toma a Jerryho. Takže výsledný dojem skutečně jen záleží na tom, zda máte rádi Koutského kresbu či nikoli.

    • 22.10.2017  23:41

    Zatímco v Rodinném příteli si mohu hledat množství kvalit pro budoucí četné reprízy již nyní - neb je to lehčí melodramatický žánr - s Dezertérem budu opatrnější. Jeho kvality jsou opět výrazné, nicméně natolik niterné a syrové drama není skutečně procházkou rajskou zahradou a opakovaně prožívat ty groteskní a surové situace zas a znovu je divácky náročné. Pikantní jsou všechny detaily i celková vyznění těch dramatických oblouků a lidských osudů. Například pouhým obsazením Zuzany Mauréry do vedlejší role v dílčí anekdotě v kadeřnickém salónu už Hřebejk udává tón celé scény, nebojí se ale zároveň zůstat při komediální epizodce v hořkosladkém vyznění, což je velmi cenné. Bylo by ostatně velmi falešné točit čistou komedii z těch přelomových let. Děkuji a těším se na uzavření celé trilogie.

    • 22.10.2017  23:19

    Nikdy nekončící drbárna v jednom domě pomalu ale jistě odrývá další zločin. Exner laškuje se dvěma novými objekty, Beránek si má sehnat Vlčka, Pavel Nový maká jako domovník bez bázně a hany i na chajdě a herec intelektuál tuší, že Toyen je pojem. Za mě opět ano. Už se těším na poslední případ.

    • 22.10.2017  23:17

    Exner si to dává, případy jsou čím dál tím lepší. Na dosah ruky ukazuje, v čem jsou Erbenovky nejsilnější - v prostředí na pomezí kumštu a pavlačové drbárny. Protože pak luxusně vynikne ten Exnerův vycizelovanej styl a hlavně duo Beránek s Vlčkem. A pokud tu pavlač obstará v každé partaji nějaká príma herecká etudka, není si nač stěžovat - Vízner, Zawadská, Syslová, Brousek ml., Myšička či Nový jsou všichni sousedi, pátráme po sestrách Hrušínského ml. a do toho zlobí Exnerova zubařka, když předstírá, že se tahá se Sagi Tofim. Pohoda.

    • 22.10.2017  17:00

    Pátý - nedokončený - román Fitzgeralda jest samozřejmě vynikající předlohou. Je skvělou výzvou už pro ten konec, který si musí filmaři dotvořit sami a splatit tak dluh, který Hollywood vůči nesmrtelnému autorovi měl. Je jen logické, že krátce po nové adaptaci Velkého Gatsbyho s Redfordem přišel čas i na Posledního magnáta. Ale dnes už mám za sebou i seriálovou adaptaci z Amazon Studios a ta tento Kazanův film pokořila v každém ohledu. 70. léta si věru nelámala hlavu s autentickou výpravou, je proto problém uvěřit, že by se děj měl odehrávat ve 30. letech, navíc pokud je pointou všeho hollywoodský glamour touch. Ten tu věru nenajdeme. De Niro v hlavní roli není špatný a na svou dobu je to film přeplněný hvězdami, dnes oceňujeme každého od Nicholsona po Mitchuma a Millarda. Bohužel ženské role jsou obsazeny vysloveně neatraktivně, a je jedno, zda je hlavní dívčí neznámá Boultingová, nebo tou odkvétající Moreauová. Tempo je pomalé, čímž se utápí vše zajímavé. A samozřejmě český dabing je pouze za trest. Tomu se zcela jistě vyhněte. Čili jako první adaptace tento Magnát stojí za pozornost, mohu ho doporučit ale jen tam, kde máte raději Kazana a De Nira, než téma a předlohu, ale pokud chcete prožít skutečný příběh Monroe Stahra, zvolte nový seriál. V něm lépe funguje psychologie postav i výprava.

    • 22.10.2017  13:44
    Aarsa (2016)
    *****

    A na závěr celého bloku pikantní story o tom, že tráňa může být nejlepší tanečnicí ze všech. Anotace je poněkud celá mimo, ale tak už to u malých festivalů bývá. Hlavní hrdinka pracuje pod správcem a překrásný instruktor není muž, ale žena. Ach jo. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:42
    Devi (2017)
    *****

    Velmi dobré, velmi autentické. Psychologie problému je stejná všude na světě. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:42
    Chudala (2016)
    ***

    Další z ambiciozních pocitových LGBT indických filmečků. Tento je poměrně nejednoznačný a velmi hořký. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:41
    Sisak (2017)
    ****

    Další krásná přímočará pocitová záležitost. Emoce prýští. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:35
    Shehnaiiya (2017)
    **

    Sdělení jasné, pouze forma vysloveně amatérské. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:24
    Wajood (2017)
    ****

    Čistě pocitová záležitost. Velmi příjemná ukončená s nadějí. #festivalbollywoodskehofilmu

    • 22.10.2017  13:19

    Das Filmfest je zcela určitě záslužná platforma stojící na kinematografiích Německa, Rakouska a Švýcarska. V minulosti jsem se častěji nechávala inspirovat a uvítala jsem například nový film Susanne Wuest nebo životopis Egona Schieleho. Letos jsem se vypravila na Mladého Karla Marxe s tím, že jsem s výsledkem nadmíru spokojená. Přídomek mladý je vybrán velice dobře. Film nepokračuje na vlně životopisů okamžiku, ve kterých je popisován pouhý zlomek ze života té či oné osobnosti (viz Můj týden s Marilyn), má mnohem blíže ke konceptu Marie Antoinetty bez nutného vyústění popravy královny pod gilotinou. Čili Mladý Karl Marx popisuje první roky po setkání s Engelsem, založení komunistické strany a vrcholí očekáváním revolučních událostí roku 1848. Věnuje se vykreslení jeho osobnosti, seznamuje se s jeho světem, znalostmi, povahou, zázemím, známe jeho názory, odpůrce i přívržence. V dnešní době je velmi nutné vracet se do 19. století, abychom rozuměli dnešku. Abychom znaly vlivy, které utvářely výbušné zvraty 20. století. Ráda bych tedy Mladého Marxe viděla v širší distribuci a následnou diskusi, leč pochybuji, že se to stane.

<< předchozí 1 2 3 4 41 81 120 160
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace