NinadeL

NinadeL

Markéta Nedvědová

okres Praha
Kann denn Liebe Sünde sein?

homepage

125 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 43 84 126 167
    • 20.1.2019  20:44
    Provaz (1948)
    **

    Stejně si myslím, že Hitch byl jen obyčejný filmový fanoušek a i když tolikrát popřel zájem o hvězdy a práci s nimi, tak například jeho kolekce filmů s Jimmy Stewartem hovoří naprosto za všechno. To je čirá láska evropského filmaře, který si smí dirigoval All-American Star (a navíc v oslnivých barvách glorious Technicoloru!), nic víc, nic míň. A vy si v tom klidně hledejte ty formální experimenty, počítejte cívky a tvařte se, že ten výhled není naivně namalovaný a studiový. Ty dialogy jsou docela mazlivé, ale jak to bylo doopravdy s hrou Hamiltona (například s homosexualitou těch dvou vrahů), to už těžko soudit, neb na českých scénách se hraje jen výjimečně (naposledy v Redutě v Brně), to už je častěji k vidění variace na Plynové lampy...

    • 19.1.2019  00:43
    Nevěstky - Série 1 (série) (2017)
    ****

    8/8 Hulu se podařilo vyprodukovat skutečně atraktivní drama, srovnatelné například s australskou sérií Underbelly: Razor. Stejně jako v Razoru sledujeme boje mezi dvěma veřejnými domy, ale tentokrát v Londýně před rokem 1789. Libertini nebyli perverzní jen ve Francii. První řada je rychlá, dynamická, zajímavá. Kombinace těch rokokových kostýmů a moderní hudby funguje a s každým dalším dramatem je možné fandit těm děvkám víc a víc. Ten, kdo si potrpí na zábavu pro dospělé na vysoké úrovni, bude spokojen.

    • 17.1.2019  23:12
    Pučálkovic Amina (TV film) (1967)
    ***

    Již jsem přivykla moderní večerníčkovské úpravě. Má sice netypickou kresbu, ale ona ta Plachtova taškařice nemusí mít hned realistický rámec. Jde konečně o satiru. A zde je absurdita vyvážena písničkami a komentářem Kopeckého. Plus se povedl takový drobný vtípek s parodií na velmi populární List paní a dívek.

    • 17.1.2019  22:04
    Rašín (TV film) (2018)
    ****

    Díky všem těm oslavám událostí před 100 lety se i s dnešními filmy můžu cítit podobně, jako když si sleduju první filmové oslavy Československa. Všechny ty spektákly jako Za svobodu národa nebo Za československý stát mají pokračování. Jen s tím rozdílem, že dneska už zřejmě nevznikne další cyklus oslavující legie (ve stylu Medka, Kopty nebo Langera). K výročí republiky máme Sarajevo, Rašína, Hovory s TGM, Jana Masaryka... a je jen málo novodobých mýtů, které si nehýčkáme. České století je za námi. Sice už neslzíme s F. L. Věkem a Sňatky s rozumu nad oslavou českého slova a českého divadla, ale je možné si idealizovat Muže 28. října 1918. Bude příležitost vedle Rašína vyzvednout i roli Antonína Švehly, Jiřího Stříbrného, Vavro Šrobára a Františeka Soukupa? Necháme se překvapit.

    • 17.1.2019  01:50
    Manon Lescaut (TV film) (1970)
    ****

    Nesmrtelný příběh Manon Lescaut je u nás proslaven Nezvalovou hrou a vzpomínkou na D 40. Trochu se zapomíná na Abbé Prévosta a jeho cyklus pamětí Memoires et aventures d'un homme de qualité qui s'est retiré du monde, jehož je Manon 7. dílem z roku 1731. Nicméně Nezvalova báseň je skutečně působivá a nikoli bez příčiny oslovuje tolik generací. Interpretována Štěpánkem, Preissovou, Přeučilem a Rážem, to je radost se zaposlouchat. Mívám sice pravidelné výhrady k vizuální stránce starých televizních inscenací, ale ty nejlepší z nich, mezi které Manon přirozeně patří, obstojí byť jen přednesem jako samostatné dílo.

    • 16.1.2019  14:53

    Poněkud mě irituje, jak nevkusně se v naší poválečné divadelní tradici přistupuje k Šamberkovi. Tahle studentská humoriáda by ještě šla, záznam z Řeznické má dnes svou neoddiskutovatelnou historickou hodnotu, ale s vědomím toho, jak byl Šamberk przněn na Národním, je mi smutno. Drábek nepochopil ani to nejslavnější Jedenácté přikázání :( Ve filmu a v televizi je už půl století pusto prázdno a přitom by stačilo umět ty texty číst. Marné zde na toto téma orodovali, leč musela jsem. Snad se mezi zájemci o mladého Dejdara s Hrzánovou objeví i nějaký zájem o to, v čem to vlastně hráli s takovou chutí.

    • 15.1.2019  01:24

    Akční komedie Harryho Piela měly svůj nezaměnitelný půvab zejména v meziválečných letech a byly velmi populární. Exotické exteriéry, napínavé zápletky, humor, to vše Piel obstaral hladce. Sein größter Bluff je o to lepší, protože kromě režie zde Harry hraje také dvojroli. Pro Marlenu Dietrichovou ve vedlejší roli byl tento film dalším slibným krůčkem k výšinám, protože již za krátko měla po boku Williho Forsta a Harryho Liedtkeho vystoupat až k hlavním rolím. Zatím jen umě pracovala s četnými kostýmy a každou scénu, ve které se objevila, si automaticky přivlastnila. Doposud měla především divadelní průpravu, ale ironický humor a umění flertu jí již byly vlastní.

    • 13.1.2019  00:25
    Tajný agent (1996)
    ***

    Jen výjimečně režírující scénárista Christopher Hampton i tentokrát sáhl po klasice. Hampton v minulosti umě zpracoval už Choderlose de Laclose, vztah Verlaina a Rimbauda, nový pohled na Jekylla a Hyda a tentokrát se vrátil k látce Josepha Conrada, kterou už natočil Hitchcock ve 30. letech jako Sabotáž. Nicméně na rozdíl od Hitche příběh vrátil do 90. let 19. století a zaměřil se na příběhy malých lidí toužících po velkých věcech. Závěr je velmi napínavý a celé je to velmi dobře rozehrané až do poslední minuty. Ona (Patricia Arquette) jen chtěla zázemí pro svého bratra (Christian Bale), on (Bob Hoskins) chtěl zvrátit chod dějin a ve skutečnosti oba měli jen maličký krámek... To nemohlo dobře dopadnout. V menších rolích jsou k vidění i tací veteráni jako Depardieu nebo Williams. Hlavně se ale doporučuju celkově zaměřit na Hamptonovu adaptační práci, protože právě on dělal v pozdějších letech na hitech podle Iana McEwana nebo Colette a byl to znovu on, kdo nám přinesl příběh Junga a Freuda. Což je sakra Inspirativní volba témat.

    • 13.1.2019  00:05

    S vědomím původní verze z roku 1934 je tento Muž, který věděl příliš mnoho samozřejmě mnohem lepší. Má všechny atrakce, je barevný, širokoúhlý, ústřední píseň je velmi chytlavá a v hlavní roli je bezvadný James Stewart (ano, právě on táhne film jako nikdo jiný). Přesto, anebo právě proto, jsem sledovala velmi kriticky všechny změny, odlišnosti a zda mají své opodstatnění a jestli fungují ideálně. Inu, dokud byl Hitch v Anglii, toužil po Hollywoodu, když ho dobil, stal se chodící reklamou na Anglii. Nové zpracování je mnohem profesionálnější, ale i tak se najdou místa nelogická, nechtěně komická a samoúčelná. Scéna v Royal Stuart Hall je nicméně velkolepá a Jimmy je zdaleka nejlepší herec, se kterým kdy Hitch pracoval, ale motivace některých postav je kouzelně naivní, vývoj situace jde dál a dál jen proto, abychom se dočkali toho vtípku s příbuznými na závěr. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam, čekat něco jiného by byla divákova neznalost.

    • 12.1.2019  00:50

    Takový typický guláš sestavených Hitchem a Bennettem s odkazem na Chestertona. Z formálního hlediska musím seznat, že střihová skladba je podivná a místy nefunkční, práce se zvukem je na rok 34 zarážející. Herecky to osciluje mezi Angličany, kteří ve filmu sprostě jen jsou a přemisťují se nevzrušivě podle značek, a Peterem Lorrem, který hraje poprvé mimo Německo a zcela neorganicky a vyloženě sám za sebe. Snad jen u dětské herečky můžeme hovořit o určitém vědomém civilismu. Na to, že se právě tahle látka stala předmětem nového zpracování v 50. letech a že díky ní Lorre uspěl v anglicky mluvených filmech, je to síla. Nehledě na upevnění spolupráce mezi Bennettem (původně nadějným dramatikem) a Hitchem od dob Blackmailu...

    • 11.1.2019  03:31
    Noci lásky (1929)
    *****

    Nádherný zážitek jsou tato Psaníčka lásky. Ostatně kdo by odolal dalšímu setkání oblíbeného traumpaaru (alébrž kinolieblingenů) Marlene Dietrich a Williho Forsta? Po dvou letech od Café Elektric jsme se s nimi mohli setkat podruhé a bylo to nádherné. Humorné seznámení ve vlaku za pomoci šumivého nápoje inspirovalo mezi nimi první noc strávenou ve vší počestnosti společně... ačkoli lze považovat zahřívání jejích božských nožek za přípustné, když se za moment dozvíme, že není docela tak nevinou jak se zprvu zdála? Šlaka, ve chvíli setkání již byla snoubenkou jeho otce! Což je malheur. Nu a takto vykreslená situace samozřejmě směřuje ve vrcholném výmarském melodramatu k dramatickému vyvrcholení par excellence. Více nemohu napovědět. Poutavý film z období pozdního němého filmu přišel do kin pouhé dva měsíce před premiérou Modrého anděla a pozdější americká kariéra žel potlačila většinu vzpomínek na Marleniny filmy z 20. let, což je věčná škoda (ovlivňující i dnes problematické shánění těchto filmů).

    • 11.1.2019  01:35

    Páni, tu a tam se stane zázrak a dočkám se dlouho toužebně očekávaného zážitku. Tak například jediný americký film Lil Dagover. V polovině roku 1931 odpověděla božská hvězda výmarského filmu a divadla na touhu Warnerů konkurovat MGM filmům s Garbo a Paramount filmům s Dietrich. Leč osud tomu chtěl, že Hollywood Dagover k srdci nepřirostl a ona se ještě před premiérou vrátila domů, údajně vyčkávat na důvod, pro který by v práci v Americe pokračovala. Leč publikum dalo na kritiky a ačkoli Dagover byla vyjmuta z negací, film jako celek si plusové body nezískal a Dagover zůstala v Německu. Čili na jednu stranu by bylo možné shrnout The Woman from Monte Carlo jako řadové melodrama z éry pre-code, které je sexy samo o sobě svým námětem - jedna žena mezi dvěma mariňáky. Ale na druhou stranu je to, a to mnohem více, unikátní star show Lil Dagover, zacílená na přehlídku jejího zkušeného herectví schopného mnoha odstínů (byť v banálních dialozích), její půvaby, které ani v nejmenším nedávají tušit její skutečný věk, její skvělé nohy, sošný profil, nádherné vlasy a dokonce smysl pro humor. Ta kdyby jenom trochu chtěla, zatřásla by se pod Marlene půda pod nohama, ale ona Hollywoodu dala jen jednu jedinou šanci. Nic naplat, v éře němého filmu si dobila mezinárodní slávu Caligarim, Unavenou smrtí, Mabusem a Tartuffem a zužitkovala to tak málo (ještě ve 20. letech natočila několik koprodukcí se Švédskem a pár francouzských filmů).

    • 10.1.2019  22:00

    Dobový populární románek Skotky Josephine Tey A Shilling for Candles z roku 1936 posloužil jako výchozí námět pro další rutinované setkání Hitche a jeho oblíbeného scénáristy Bennetta. Tentokrát je na počátku vražda mladé herečky a mladík, který se (nečekaně!) omylem stává hlavním podezřelým této detektivní břečky. Skoro se mi více líbí americký distribuční titul The Girl Was Young, protože lépe vystihuje oč jde. Nejlepší na tom celém debaklu je ostatně hen závěrečná taneční hudba sympatického orcgestru.

    • 10.1.2019  21:52
    Secret Agent (1936)
    **

    Vysloveně slabá záležitost. Povídky W. Somerseta Maughama odehrávající se v první světové ze sbírky Ashenden: Or the British Agent (1928) sice slibovaly mnohé, ale tentokrát Bennett s Hitchem přichystali jen rutinní špionážní drama, které se sice tváří, že jsme v roce 1916, ale naneštěstí ne příliš dlouho. Setkáváme se znovu s Madeleine Carroll, ale ta je stejně nevýrazná jako vždycky, bohužel opět také s Peterem Lorrem (přehrávajícím a v šílené divadelní masce) a kdo by se těšil na mladičkou Lilli Palmer, ten by se hodně divil. Tady jako jediná skutečná zajímavost zůstává, že Hitchova Sabotáž ze stejného roku je natočena podle románu The Secret Agent a tak se to nádherně plete s tímto filmem.

    • 10.1.2019  20:36
    Nevěstky (TV seriál) (2017)
    ****

    Mapuju si, co by mě mohlo bavit z produkce Hulu. Mluví se totiž o tom, že by u nich mohl vzniknout seriál podle Upíří kroniky Anne Rice. A pokud sama Kirsten Dunst prohlásila, že Harlots sleduje, protože jí připomínají její Marii Antoinettu, count me in! :)

    • 10.1.2019  02:20

    Lituji, že 12. série je poslední... Ačkoli návrat k původní premise mi chybět nebude. Zlé dítě. Nicméně na straně druhé nikdo nezničil dokonalost Lyndsey a Herbal esence. Konec dobrý, všechno dobré, sbohem, Charlie!

    • 10.1.2019  02:20

    Naštěstí 11. série se opět velmi vzpamatovala, protože Lynda Wonder Carter! A místo Charlieho tu máme Jenny, která ráda jódluje do jeskyněk. A Barryho a Jeffa Strongmana.

    • 10.1.2019  02:20

    Během 10. série jsem znovu zapomněla, proč se na to vlastně dívám. Jo aha, Lyndsey. Ale tak proč si dala s Alanem pauzu? Aby se bývalý hipsta Džízs nechal zmasakrovat párem fretek?

    • 10.1.2019  02:20

    9. série se skvěle poprala s nástupem Waldena do hlavní role, seriál se stal odvážnějším, nekorektnějším (ačkoli bylo těžké si to představit) a totálně nejšílenější byla lesbická zápletka mezi matkou Alana a matkou Lyndsey. To jakože fakt.

    • 10.1.2019  02:19

    V 8. sérii se Charlie prokurvil až do ochodu ze seriálu a ukázalo se, že Alanova Lyndsey má na to být pravidelnou postavou. Protože je stejné čunče jako všichni ostatní a navíc má pěkný prsa.

    • 10.1.2019  02:19

    V 7. sérii jsem zamilovala do Courtney Thorne-Smith a jejích Skořicových bulek. V sedmé byl ale také skvělý díl o tom, jak Chelsea ubytovala v domě na pláži svou kamarádku z koleje a společně s Charliem ji utěšovali, zatímco Chelsea i kamarádka měly ladící noční košilky...

    • 10.1.2019  01:43

    5. série nejprve restartovala celý vnitřní svět seriálu, postavy přicházely/odcházely jak na běžícím pásu, ale nakonec se ukázalo, že všechen ten zmatek má pro Ally a její budoucnost smysl. Na čas dokonce našla klasický rodinný život s dcerou a partnerem. Nicméně navzdory všemu, všem otázkám, přáním a láskám, iluzím a touhám, se stejně ve finále ukázalo, že nesmrtelný je jen Barry White a všechno ostatní je zkrátka pomíjivé. You Are The First, My Last, My Everything

    • 10.1.2019  01:43

    4. série byla ve výsledku velmi smutná, i když v ní Ally měla najít partnera pro život a Larry měl něco do sebe. Ale Robert Downey Jr. nevěděl, co je to disciplína.

    • 10.1.2019  01:43

    3. série byla velmi odvážná a posunula televizní hranice zase o kus dál, přesto "téměř muzikál" vyjádřil úplně všechno. Bylo to téměř dokonalé.

    • 10.1.2019  01:42

    2. série nejlepší, kterou si nikdy neokoukám, taková kadence humoru a imaginace se jinde nevidí. Plus nové postavy Nelle a Ling tomu hodně zvedly laťku.

    • 10.1.2019  01:42

    1. série byla příjemná, chytrá a sexy a Georgia s dlouhými vlasy byla jako bonbonek.

    • 10.1.2019  01:06

    Zajímavý je pak vývoj od epizodních případů k ději s větším sevřením v závěru 2. série, což se mi líbilo zdaleka nejvíc. A že to mělo uspěchané finále? Pokud by každý zrušený seriál měl tak dobře uzavřený konec, tak bychom si mohli jedině gratulovat. Škoda jen, že pokračování formou comicsu usnulo na vavřínech. Přeci jenom na seriál, který jsem dosledovávala celých šest let, na ten hned nezapomenu.

    • 10.1.2019  01:05

    Vizuálně je to požitek, herecky velice snaživé. Celku pak kraluje Anna Friel, Jakubiskova Bathory, která nikdy nemusela dokazovat na jak vysoké úrovni její herectví je, a lze si ji jen užívat plnými doušky. Při zpětném pohledu je úžasná opakovací hodnota, protože ač je jasné, že hlavní příběh se vám z hlavy nevykouří, detaily jednotlivých případů budou pokaždé něčím nové.

    • 10.1.2019  00:57

    5. série pokřtila 902-100 a dosáhla určitých vrcholů se sólovou kariérou Ade a Burlesque Silver. Nicméně už bylo znát, že to celé jde do finále a tak jsme si jen doodvyprávěli ty hlavní linky. Annie našla sama sebe a díky tomu i Liama, Naomi si taky našla pro sebe ten svůj kus štěstí, Silver bude i nadále bojovat se světem a Ade a Navid mají jeden druhého. Nostalgie, se kterou to všechno začalo došla svého naplnění. Seriál skončil a trvalkou se staly singly Jessicy Lowndes: Fool, I Don't Want You Anymore, Teardrops Fall, Snake Charmer a The Last Time.

    • 10.1.2019  00:57

    Je zábavné, jak jsou všichni ve 4. sérii tak rádoby dospělí, řeší tu vejšku, ty svatby, rozdělují se příběhy na ty, kteří už jsou do pracovního procesu, vrací se stiný minulosti. Začíná bydlení na pláži ;) Naomi je bitchována o 106 a to jí vážně svědčí, má aspoň důvod za důvodem k pomstě. A ačkoli se hodně snažila, nerd Max na ní byl krátký. A escortní Annie? Podobně skvělé jako pozdní Brenda. Jenom ten drogový Dixon to táhne k zemi. Ale jako vždycky je to maratónová věcička a epizodicky by to nemělo valného smyslu. Protože v druhé půlce je to zase něco o poznání jiného a naplňujícího. Navuzuje Raj s velkým překvapením, vracií se Jen Clark jako ještě větší mrcha, než si Naomi myslela. Z nových událostí: Liam se stává filmovou hvězdou, Silver se začíná strachovat o svou budoucnost, protože se ke slovu přihlásí dědičná choroba... Královský je ovšem epický záběr => Naomi chystá Maxovi svatbu, Ade dává poslední šanci Dixonovi, Dixon má smrtelnou (?) nehodu, takže nakonec Ade odlétá s Justinem do Las Vegas, Ivy se stěhuje do Mexico City, aby si nenechala projít mezi prsty svou novou lásku se závislostí na street artu, Silver volí mezi Liamem (kterému se vrací Vanessa) a Navidem a do hry se vrací Teddy, a pořád nezastavujeme a jízda pokračuje. Rychlost, výborné twisty, sexy baby, pořád to tu je.

<< předchozí 1 2 3 4 43 84 126 167
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace