NinadeL

NinadeL

Markéta Nedvědová

okres Praha
Kann denn Liebe Sünde sein?

homepage

119 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
    • 16.8.2017  16:44

    Spojení Ivory a Forster zdá se být velmi oblíbené, bohužel v našich končinách pohled na Pokoj s vyhlídkou kazí poněkud fakt, že román vyšel pouze slovensky jako Izba s vyhliadkou a film vyšel na DVD jen v laciné edici Levných knih. Ale pokud člověk překoná tyto překážky, shledá se s dílem notně vyzrálým, zajímavým až poutavým. Debutující Bonham Carterová dává tušit všechny své budoucí kvality, a kohorta jejích spoluhráčů je pevně usazena v kramflecích svých rolí, je tu staropanenská Maggie, emancipovaná Judi a tradičně dle Stanislavského vyzbrojený Daniel Day-Lewis. Pokud si libujete v heritage filmech, budete velmi spokojeni.

    • 15.8.2017  16:46

    Příběh románu Toma Wolfea je typickým pro postžurnalismus a obecně pro termín "velký amerických román" (což se nevylučuje). Ten se v jednotlivostech i v celku obrací k základům americké společnosti a na těch nejbanálnějších střetech vystaví typizovaný příběh v tolik známých kulisách. Máme tu povrchní bílou třídu, máme tu černošské burany, manipulátory, paničky, milenky... Wall Street i soudní síň. A samozřejmě touhu po penězích. Takhle nějak si představuju tehdejší Hollywood. Jako kritické zrcadlo s top hvězdným obsazením. Vypravěčem je Bruce Willis, antihrdinou Tom Hanks, blondýnou Mell Griffithová, manželkou Kim Cattrall (a její dcerou Kirsten Dunst) a soudcem s vyšším principem mravním Morgan Freeman.

    • 14.8.2017  21:23

    Sošná Charlize Theron, vrcholící studená válka, neoretro look, atmosférický Berlín, lesbická romance, tajné služby... to vše a ještě mnohem víc v adaptaci komiksu The Coldest City Antonyho Johnstona. První film, který má osmdesátkový soundtrack a je o Jamesi Bondovi v sukních, ze kterého jsem si sedla na zadek.

    • 14.8.2017  21:15

    Tahle dvojice má v sobě tolik nostalgie. Nádhera.

    • 12.8.2017  00:19
    Oklamaný (2017)
    *****

    Kirsten¨Dunst je možno sledovat pod taktovkou Sofie již po dvě desetiletí a co film, to rozkoš. Nyní poprvé k sobě přizvaly také Nicole. A výsledek? Nádherný vizuální zážitek, který je vyprávěný vlastním tempem, pouze s diegetickou hudbou. Skvělé téma z občanské války kazí pro našince pouze fakt, že původní román nebyl přeložen a chybí toliko kontext.

    • 12.8.2017  00:10
    Paracelsus (1943)
    ***

    Vysloveně zdařilý příběh ze života německého lékaře ze 16. století. Přirozeně, byla by chyba hledat ve válečném Pabstovi totožné kvality jako v jeho výmarských filmech, neb styl se proměnil. Ale zdejší herecký koncert Wenera Krausse a jeho antagonisty Frtize Raspa jest stejně pohádkový, jako tomu bývalo před nástupem Třetí říše.

    • 12.8.2017  00:02

    A Streetcar Named Desire patří mezi nejslavnější hry Tennesseeho Williamse. Nástup mladého Branda jsem zažila již několikrát a mohu si pouze odškrtnout položku z poválečného filmu v USA, neb toto není skvost. Ale pokud se více zamyslím nad kariérou Vivien Leigh, mohu spokojeně konstatovat, že celý život hrála pouze proto, aby se definitivně stala Blanche DuBois, neb všechny ty její drzé hrdinky jakoby této zoufalé bytosti z oka vypadly.

    • 11.8.2017  23:49

    Ze svaté trojice Poklad pana Arna, Vozka smrti a Gösta Berling ten nejsilnější zážitek. Robert Israel měl pravdu, že Mauritz Stiller je top. Aneb rozkoš viděná ve dvou dílech na #LFŠ po té, co jsem ten film platonicky milovala po dvě dekády. Aneb Garbo ve Švédsku, kapitola na vrcholu. Pokud si dokážete spojit švédský němý film s němým Hollywoodem, máte vyhráno. A Greta je ten nejlepší průsečík.

    • 11.8.2017  23:39
    Vesna (1953)
    ***

    Překvapivě, i mimo výročí 100. narozenin Františka Čápa, stojí Vesna za pozornost. Rozverný příběh jakoby vkusně transponovaný z předválečného Československa do poválečné Jugošky. Aneb hoši před maturitou, klevetivé báby, jeden profesor zamračený a jedno děvče, které by tak rádo prožilo velkou lásku. Hravé, příjemně staromilské a zároveň vkusné. Jaképak je asi to pokračování? #LFŠ

    • 11.8.2017  23:35
    Metropie (2009)
    **

    Nepříliš zdařilá sci-fi. #LFŠ

    • 11.8.2017  23:32
    Soumrak dne (1993)
    ****

    Stejně, jako jsem nikdy neviděla Howards End, The Remains of the Day jsem měla zasunutý jen jako mlhavou vzpomínku na zajímavý trailer z dob VHS půjčoven. Nicméně dojem byl tak silný, že nebyl problém se nadchnout pro možnost shlédnout celý film na velkém plátně. A skutečně, nezklamal, ba naopak, předčil očekávání. Silný herecký koncert cele dle gusta, jaké si tělo žádá. #LFŠ

    • 11.8.2017  23:25

    Je mi jasné, proč jsem si v televizi nechala tento film uniknout. Dílčí kapitoly jsou bohužel nepřesvědčivé, ale jako celek může zaujmout (pokud mu dáte šanci). Už se těším do roku 2036. #LFŠ

    • 11.8.2017  23:07
    Chudá holka (1929)
    *****

    Představu o filmu Chudá holka jsem si vytvořila už krátce po roce 2000, kdy jsem poprvé spatřila onen slavný plakát Martina Friče. Ta kombinace dokonale magické tváře Marwille a démona velkoměsta působila až hypnoticky. A zatímco neuplynulo ani 20 let, měla jsem možnost svou představu konfrontovat se skutečným filmem. Jak říká klasik, trpělivost je ctnost. Dnes je mi skvěle, z éry Marwille pod Fričovou režií se mohu opájet celými pěti filmy z éry němého i zvukového filmu. Nu, je tedy překvapením, že neshledávám na Chudé holce ni smítko ke kritice? Takto individualizovaný příběh ke slasti nabízí jen málo kinematografických snů. Tento nade všechnu pochybnost aj nabízí jeden z nejlépe fotografovaných párů - Marwille v náručí Rubíka, což samo o sobě je devíza veliká. Chudá holka dojímá, dráždí a vzrušuje. V závěru není možno se v klidu ani nadechnout. Pouhé doporučení není nic. Souznění je nad vším.

    • 1.8.2017  13:21
    Jári (TV film) (2003)
    *

    Dokument, který uvede otázka, zda víme ze soukromí úplně všechno? Takový dokument je špatný. Ale chápu, Marvan je magnet, jež generguje celou knihovničku drbů, kuchařek a lušťovek pod záštitou jména oblíbeného herce, tak nač dělat lépe televizní medailonek, že? Celá informace je utopena v paběrkování, kolegování a samozřejmě v tomto výběru ční Just, protože ten jediný tuší, o čem mluví. Historky o trucovnách, nohých v lavoru a vedle toho teho poučka o Árijském boji. Marnost.

    • 1.8.2017  11:52
    Dva chrámy Josefa Kemra (TV film) (2005)
    **

    Zase to pábení, tentokrát na téma Josef Kemr. Herecké kolegyně zhodnotí jeho milostný život, Jan Hrušínský doplní kontext. Rösner ocení jeho rebelskou duši, označí ho za velekněze revoluce a jeho druhá žena emotivně zavzpomíná na truchlejí jeho fenky. Zajímavé snad jen pro připomenutí jeho druhé ženy Mariky Skopalové, o které se běžně nepíše. Neb častěji se dočteme o ženě první, o Evě Foustkové.

    • 30.7.2017  00:35
    Johanka z Arku (divadelní záznam) (2003)
    ****

    Pokud ideální spolupráce Soukup - Osvaldová - Bílá, tak Johanka z Arku. Jejich muzikál z Ta Fantastiky je sice chudý výpravou a jeho scénografie je opravdu podivná, nicméně k poslechu je to muzikál vpravdě ideální. Známý příběh svaté Jany předkládá protkaný zajímavými emocemi. Jako celek je zážitek příjemně vyvážený, a co je hodně příjemné, některé písně se staly hity i samostatně. Není divu, že se nechala zlákat i Iveta Bartošová.

    • 29.7.2017  23:30
    Němcová (divadelní záznam) (2010)
    ****

    Pravda, Láska je láska a Elixír života byly velmi slabé muzikály. A Němcová! už byla podezřelá tím vykřičníkem v názvu. Nicméně po letech přemítání o tom, čím může Bílá toto téma obohatit, jsem se konečně dostala k záznamu a čím déle nad tím přemýšlím, říkám ano. Tým je sice pořád stejný, ale životopis je tak silný, že se nenechal upozadit a zmírnil cirkus, kterým se Bílá tak často obklopuje. Němcová počínaje figurkami v různých historických filmech už čelila celé řadě interpretací - rozumných, soudných i naprosto šílených, a tento muzikál se mezi nimi rozhodně neztratí. Bílá uchopila roli hodně pocitově, scéna je vynalézavá a pokud se mezi diváky najde inspirace k četbě, která nemusí být nutně povinná, tak je vyhráno.

    • 29.7.2017  20:01
    Láska (1973)
    ****

    Ironická normalizační směska na téma lásky. Brutálně vtipné jsou mládežnické scénky frackující Schallerové a Kaisera a samozřejmě jejich spolužáků Krause a Zavřela. To lepší představuje zralá romance Dvorské a Veleckého. Údajně křečovitá stylizace je naopak osvěžující a v době neuvěřitelných sranců začátku normalizace i taková Láska působí svěže.

    • 28.7.2017  15:30

    Je obrovská škoda, že vídáme Kirsten Dunst v kostýmních dramatech tak málo! Většinou je vnímána jako moderní tvář ze současnosti či z různých dekád 20. století, ale opulentí siluety s korzety a širokými sukněmi a báječně melancholické hrdinky, to jsou skutečně jen vzácné radosti. Pravda, na počátku tu bylo Interview s upírem a Malé ženy, ale po této krutě vášnivé kombinaci Turgeněva s Čechovem, Kirsten byla nabídnuta jen Marie Antoinette. A přitom myslím, že žár a velké city romantických postav z velkých literatur by jí tolik vyhovovaly. Je poutavé sledovat ji sotva dvacetiletou, jak láme srdce celé kohortě dospělých mužů, jak si s nimi hraje jako madam netykavka a samozřejmě nejvíce miluje toho, který je ještě příliš mladý na skutečný život. U nás můžeme jen litovat, že North Video nevytvořilo filmu lepší propagaci s adekvátním obalem a zasazením do kontextu.

    • 28.7.2017  02:58

    Panoptikum šílenosti. Copak je to vlastně za film? Dobrodužný rodokaps? Výchovná selanka? Návod na život? Studie lidských osudů? Vše a nic. Je to marné, je to marné, je to marné. A samozřejmě je v tom i láska. Zralá, i ta mladistvá. Ostatně, Marie Kyselková byla opravdu spíše manekýnka, nežli herečka.

    • 27.7.2017  13:48

    Zajímavý žánrový zástupce. Dobrý nápad, napínavé až do posledního záběru. Nadto jsem ocenila Kirsten Dunst přehrávající se do mateřských úloh a Michaela Shannona také vždycky ráda vidím. Ale není to můj oblíbený žánr a nemám pocit, že bych se mu chtěla více věnovat.

    • 26.7.2017  22:12
    Perly (TV seriál) (1978)
    ****

    Loutková animace na klasické motivy, příjemní vypravěči. Ocenila bych na i-vysílání komplet.

    • 26.7.2017  21:28
    Tři přadleny (TV film) (1967)
    *

    Naprosto šílená televizní pohádka z pokladnice Erbena. Pro Věru Ferbasovou a Natašu Gollovou vysloveně zářez za trest.

    • 26.7.2017  21:11

    Nádherná krutost.

    • 26.7.2017  20:05

    Viz Árie prérie (1949).

    • 26.7.2017  19:46
    Zlatý věk (1936)
    *****

    "Haló, k opánkům patří také ponožky Baťa!"

    • 26.7.2017  14:33

    Ze Shakespearů 90. let jsem si nejvíce zapamatovala Zeffirelliho Hamleta a Sen noci svatojánské Hoffmana, ačkoli této dekádě spíš dominoval Branagh a Taymorová (a Luhrmann samozřejmě). Tento Večer tříkrálový je zdánlivě mnohem méně ambiciózní, dává příležitost především romanticky melancholické Heleně Bonham Carterové a kouzelné Imogen Stubbsové, Ben Kingsley a Toby Stephens jsou tu spíše na jistotu. Ale není to špatná verze a pokud znáte nějakou českou jevištní podobu (já jsem poprvé viděla ve Stavovském hravou variaci s Borisem Rösnerem), výsledkem bude příjemné osvojení tématu ztracených a znovu nalezených sourozenců.

    • 26.7.2017  14:20

    Uznávám, nebýt hostující Kirsten Dunst ve vedlejší roli, tak bych Skrytá čísla zcela určitě minula. Ale Kirsten má dobrý vkus a její jméno a postava dobře vykreslená byť i jen v pouhých pár obrazech zcela jistě "dozdobuje" tuhle sázku na jistotu. Konečně její vedlejší linka a ta Jima Parsonsa představuje to nejpalčivější, s čím musely hlavní hrdinky bojovat. Aneb rasová segregace, NASA a americká reakce na Gagarina. Vhodné k doporučení.

    • 25.7.2017  17:51

    Tahle krimi je sice obsazena jako all star film, ale typologie jaksi pokulhala. Škoda toho, Julča, Nicole i Alfred Molina jsou velmi dobří herci. Ale tento žánr není jejich ideální prostředí. Nu nevadí, příště to bude zase lepší.

    • 24.7.2017  01:08
    13. komnata Ivana Palúcha (TV film) (2011)
    ****

    Ono i to Slovensko má svou pohádku o herci s mezinárodní kariérou v 60. letech, kterému bylo za normalizace odepřeno vše. Nechci nikterak snižovat kvality Ivana Palúcha, nicméně pokud on je dle vyjádření filmového historika tím nejzářivějším, je to poněkud mrská bilance. Několik šťastných hereckých okamžiků by mělo představovat to nejlepší, co Slovensko dalo světové kinematografii? Ale no tak. Palúchova 13. komnata je silný lidský příběh. Jeho profesionální kariéra bohužel spadá jen do oblíbené kategorie "mohl být báječný, kdyby" a takových bylo mnoho. Bohužel.

<< předchozí 1 2 3 4 40 79 117 156
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace