NinadeL

NinadeL

Markéta Nedvědová

okres Praha
Kann denn Liebe Sünde sein?

homepage

124 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 41 81 120 160
    • 21.4.2018  22:23
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    *

    "ČT humor."

    • 17.4.2018  00:26

    Jaká je 3. série Panství? Jde s dobou, první poválečné roky jsou plné změn v myšlení, módě, ekonomice, v každém myslitelném ohledu života nad schody i pod schody. Je radost sledovat tu módu raných 20. let na členech rodiny z vyšší společnosti. Lady Edith jen kvete, Mary je čerstvě provdána... zajímavosti se dějí i mezi lokaji a služebnými. Každý má své malé drama nebo vzpruhu. Je tu vězeňské drama i hostující Shirley MacLaine. Pokud někoho unavovala secese nebo zákopy, právě teď si přijde na své. Odlišný je jen závěrečný film, ten má pro změnu skotský šmrnc. A samozřejmě i další řada bude pokračovat ve stylu roaring twenties, ačkoli jen po anglicku. Důležité každopádně je, že už se mluví i o návštěvách kina, nejen o cirkusu ;)

    • 9.4.2018  14:26

    Ve 2. sérii jsme s Panstvím prožili hrůzy světové války, několik rázných společenských změn a zjistili, kdo se po válce rád vrátil ke starým pořádkům a kdo ne. Romance tu byla také pro pána domu, i pro miláčky ze světa pod schody a také pro mnohé další. Jen ta Lady Mary se vždycky tvářila, že její milostný život je ten nejnáročnější ze všech. Ale co, jedna její sestra měla románek s ženatým dělňasem, druhá si vzala politického aktivistu. Babi v podání Maggie Smith dostala tu a tam trefnou hlášku a všichni jsme si konečně oddechli, když dobře dopadl ten vánoční speciál. A nyní hurá do další série. Tedy, pokud na ní v MLP natrefím brzy.

    • 2.4.2018  21:48

    Skutečně nebylo snadné dát tomuto seriálu šanci, nicméně po letech, kdy už ten největší hype pominul, jsem si společně s Panstvím našla trochu času pro sebe. Nijak zásadně neujíždím na "staré dobré Anglii", ale tohle je prostě taková malá prodloužená ruka všech těch Forsytů, Soumraků dne a Gosford Parků, takže ono to není tak horké. Je to jen hezké relaxační nic. Pokud rádi trávíte čas na začátku 20. století, tak vám to neuškodí. V příštím plánu si pak klidně vezměte stejný žánr v knižní podobě a třeba pochopíte kouzlo lehké dobové četby.

    • 1.4.2018  22:40

    Jiří Sovák - Homo Chalupář. Pseudodokument, ve kterém vzpomíná mmj. barrandovský řidič. Není o čem.

    • 1.4.2018  21:58

    Co dodat? Frky, drby, klepy, kamarádi, 1. žena, 3. žena, syn z prvního manželství a na hereckou kariéru opět skoro ani nezbyl čas. Kremační humor, manželčiny faldíky z dětství. Ať se kochá každý, koho by víc informací zabilo.

    • 6.3.2018  22:34

    Škvoreckého hrátky s detektivními pravidly anglického střihu.

    • 27.2.2018  20:54

    Kouzelný střihový film s okouzlujícími diváky Hanou Vítovou, Milkou Balek Brodskou, omladinou z Před maturitou Antonínem Novotným, Miroslavem Svobodou a Věrou Gabrielovou... sestřih Plachtových rolí z 20. let komentuje vkusně Karel Höger a glosují ho Doďa Pištěk nebo Eman Fiala. Zdeňka Baldová souhlasí, že s Hankou Vítovou nebudou počítat roky, které je dělí od společných rolí. Je to radost o to větší, zvláště při vědomí, že v dalších letech už ty střihové pořady svou kulturu povšechně poztrácely.

    • 19.2.2018  15:22
    Ta naše povaha česká (TV pořad) (1993)
    **

    Jeden z typických polistopadových cyklů. Nabízí témata velká i malá,polemiku, formát je zkrácený, dynamický. Přesto sběr materiálu není nikdy dostatečný. Je to jen takový výchozí bod.

    • 11.2.2018  16:31
    Sex ve městě - Série 6 (série) (2003)
    **

    K šesté sérii snad jen tolik, že se pořád motá v kruzích. Začátek série je hrozný až nesnesitelný, načež se to celé mění v pohádku, kterou lze tolerovat. Charlotte své mateřské instinkty realizuje prozatím jako psí mamička, Miranda se s celou rodinkou (šťastně až do smrti) odstěhuje do Brooklynu, ale ještě krátce před svatbou s otcem svého dítěte stihne románek s černochem přesně podle své oblíbené telenovely. No tak jo. Samantha nalézá oporu i štěstí v monogamním vztahu a prochází si rakovinou prsu. A protože i jeptišky mohou mít stejnou diagnózu, tak je všechno naprosto v pořádku. A Carrie? Prožila si francouzský flert a Mr. Big pochopil, že ona je ta pravá (well done!). Nicméně kvůli této zkušenosti sekla se svým sloupkem Sex and the City a pohádky byl konec. Takže to nakonec nebylo ani tak o sexu, ale jako o klasickém hledání toho starosvětského štěstí. Jak je možné, že se tahle premisa dočkala dvou filmů a ještě jednoho seriálu?

    • 11.2.2018  16:28
    Sex ve městě - Série 5 (série) (2002)
    **

    Chápu, že těhotenství hlavní hvězdy seriálu je důvod pro pokrácení počtu epizod, ale výsledek opravdu nebyl šťastný. Carrie je ochotná si ponechat Mr. Biga jako příležitostného milence (jaká to novinka!), Miranda má dítě a možná akceptuje i jeho otce, Samantha se uzdravuje z něčeho, co mohl být vztah a Charlotte? Pochopila, že její princ na bílém konci nemusí být krásný, ale stačí, když je skvělý v posteli a miluje ji. Nejúnavnější je ale sebereflexe celého seriálu, protože už minulou sérii Carriiny sloupky z novin inspirovaly filmaře, teď je zas vydala jako knihu. Boring.

    • 11.2.2018  16:21
    Sex ve městě - Série 4 (série) (2001)
    **

    Slabší čtvrtá série nepřinaší nic nového, stále se přešlapuje na místě. Snad jen ten nečekaný twist s tím, kdo se stane matkou, je v něčem nový. Miranda nechce, Charlotta chce, takže kdo to asi tak bude? A Samantha? Konečně se zamilovala, velká věc pro tuhle zralou ženskou. Bavil někdy někoho Aiden? Těžko říct. Nevhodná povaha pro Carrie a ty její emocionální zmatky. Lesby a modelky no comment.

    • 11.2.2018  16:04
    Sex ve městě - Série 3 (série) (2000)
    ***

    Ve třetí sérii se to začalo správně zamotávat, nikdo nebyl stále ještě dostatečně dospělý, i když Božský si prošel už druhým manželstvím (a pořád ještě to nebylo s Carrií). Je ale možné v tom nebýt až po uši po tolika dílech? Člověk prostě fandí Mirandě, Sam a Charlottě, aby si konečně našly takový sex, jaký si zaslouží. Zase tolik toho od života nechtějí ;) Slabší byly jen díly mimo New York a problematické odkazy na popkulturu, protože například ještě krátce po roce 2000 pořád u nás nikdo neuměl překládat dialogy z comicsového krámku. Takže zabité vtípky s Wonder Woman a celým DC světem, škoda. Ale kdo sleduje originál, je za vodou. Stejně tak zapadly pointy mnoha dialogů kolem transek, bdsm, ale to už je prostě klasika. V češtině se dlouhá léta sledují seriály o něčem jiném, než v originále. Ono pak i takové manželství z trucu vyznívá úplně jinak.

    • 11.2.2018  15:56
    Sex ve městě - Série 2 (série) (1999)
    ****

    Druhá série získala více dílů čili více prostoru pro vykreslení těch jednotlivých hlavních postav. Proměnil se vztah Carrie s Božským, zapomenuty byly nepovedené vedlejší postavy z první série. (Jakže se jmenoval ten kluk, kterého Carrie dohodila Mirandě? Nikdo neví.) Skvělý byl svatební díl, krutý nový rozchod s Božským. Sex ve městě našel svou tvář. Dokáže se Miranda opravdu najít ve vztahu s někým tak obyčejným a upřímným? Charlotte a Samantha jsou zatím pořád jen takové zábavné panenky na hraní. Později už by ani nebylo možné si Charlottu zasadit například do příběhu o fetiši na boty.

    • 11.2.2018  15:51
    Sex ve městě - Série 1 (série) (1998)
    ***

    První série byla takový blesk z čistého nebe. Mini epizody o vztazích, které glosovala autorka sloupku Sex and the City. Jen v črtách jsme se seznamovali s těmi jejími kamarádkami. S tím, jak se Carrie poprvé seznámila se svým Božským, s tím, jak ona a ty holky reagovaly na trendy 90. let. Všechny ty poznámky o monogamii a hrůze z mateřství a manželství získaly konkrétní podobu až mnohem později. Tohle byla taková typická sranda HBO 90. let, hovory bez obalu o tom, jaký mají single ženy sex. Pokud ano, a pokud ne, tak proč.

    • 29.1.2018  22:42
    Butik Myšky Minnie (TV seriál) (2011)
    **

    Až na to, že Minnie nikdy neměla svou vlastní show, tak je člověk rád, že se tedy po roce 2000 dočkala. Ale bohužel tyhle 3D kraťásky jsou jen pro předškoláky, což je obrovská škoda. Minnie a Daisy jsou jinak fajn postavičky s dlouhou historií (nejen) vedle Myšáka Mickeye.

    • 31.12.2017  17:22
    Bába z ledu (2017)
    *

    My si se Slámou nerozumíme a rozumět nebudeme. Opět tak slabé, vykonstruované a nevšedně zbytečné.

    • 31.12.2017  16:45

    Příjemná komedie, která i bez toho celého zahradnického kontextu má na to, aby zlidověla. Frky už teď jsou nesmrtelné. Však on ten spor mezi mládeží a rodiči nikdy nevyčichne. Zároveň je to vhodná odpověď pro škarohlídy, kteří čekaly, že se před Pelíšky zasmějí ještě jednou. A nyní mohou z plna hrdla.

    • 8.12.2017  11:55
    Hitlerovi šampioni (TV film) (2016)
    ***

    1/2 Veskrze průměrný dokument, který na poměrně malé ploše bilancuje příliš mnoho jednotlivých osudů a kariér. Většina materiálu je dodatečně kolorována, komentář je povrchní. Mnohem lepší je trojice dokumentů Hitlers nützliche Idole, ve kterém má každý svůj vlastní medailonek. Tedy Schmeling, Riefenstahlová a Rühmann, každý pěkně zvlášť. Ale pokud naše matička veřejnoprávní zakoupila raději Les champions d'Hitler, musí si zájemce dosledovat téma mimo její obrazovku.

    • 7.12.2017  16:35
    Strašidla (2016)
    ***

    Strašidla patří mezi pozitivní překvapení z Troškovi filmografie. Je to moderní pohádkový příběh na způsob televizního seriálu Neviditelní. Není nutné chodit na Strašidla do kina, ale jako televizní rodinná podívaná jsou vysloveně dobrá. A je to změna, žádná malebná jihočeská klasika nebo trapná selanka typu Kameňáků. Několik dobrých nápadů, málo známí herci ve větších rolích, pp jen v mezích nutnosti a jako třešinka na vrcholu příjemné nenáročné podívané hezké exteriéry Litně. Na film Zdeňka Trošky nečekaná bilance. Asi i proto má opět tak slabá čísla, není mu přáno zkusit něco nového.

    • 26.11.2017  22:20
    Film o filmu: Pelíšky (TV film) (1999)
    *

    Atmosféra byla uvolněná. Toť vše.

    • 26.11.2017  22:19
    Pelíšky (1999)
    ***

    Jest zajímavo dosledovati novou prequelovou trilogii Zahradnictví a celou tuto událost letošního roku završit reprízou oblíbených Pelíšků. A shledat, že Pelíšky zestárly. Zatímco v trilogii se pracuje s postavami ze široka, před našima očima stárnou, vyvíjejí se, prožívají dvě totality i osobní příběhy nejen milostného charakteru. A v Pelíšcích jen lákáme na zkratkovitou podívanou, jež byla sice důležitým dílkem mozaiky o naší minulosti, leč nikoli absolutním a definitivním pohledem na mytizované události osmašedesátého. Tedy co zůstalo? Ach ano, to charakterní sólo milovaného Kodeta. Ale příběh o domácím tyranovi je již naší kultuře velmi dobře znám a máme na paměti již Haasovu nebo Marvanovu kreaci. A samozřejmě nikdy nezapomene na zpracování Dreyera Pán domu aneb Tyranův pád, klenotu dánského filmu roku 1925.

    • 15.11.2017  12:40

    Prožitý moderní seriál o Exnerovi z dílny Erbena končí a je tím splacen dluh této látce, jež započala už v roce 66. Ráda si dokoupím do knihovničky nová vydání románů se seriálovými obálkami a vyčkám, zda se Prima pochlapí a vydá seriál na nosičích DVD v nějakém elegantním boxu. Potěšila bych se velmi.

    • 15.11.2017  12:35

    A je tu poslední případ. Tentokrát známý již ze staršího zpracování s Kostkou. A zatímco stařičká TV inscenace nedopadla na výbornou, pro současný seriál je to ideální vyvrcholení. Exner na doporučení své rezavé zubařky rozmotává story kolem familíe plné intrik a návsi plné pomluv. Je to tak lidské...

    • 14.11.2017  15:00
    Červená (2017)
    ****

    Není to úplně top, ale je to samozřejmě velmi dobrý dokument. Pouze je škoda, že je zde již mnoho známého materiálu ze starší práce Sommerové s Červenou, například Moje 20. století. Chybí popisky (když už například Koura nebyl představen) a fotka z Carmen (stále tatáž) se objevuje příliš často. Některé střihy nejsou dost citlivé (sotva dozní operní árie, začíná ruch ulice a její hudba). Nebo ty znaky, které Sommerová spojuje (reálie Berlína nejsou vždy pro Červenou negativními konotacemi, ale hudba je démonická) atd. Ze záběru Soňa na Vltavě se také pomalu, ale jistě stává kýč... Leč toto jsou drobnosti. Skvělé je setkání s dcerou Horákové, vzpomínky na rodiče a celkově osobnost Červené. Kam se ale poděla její kariéra ve filmu? Škoda, přeškoda, ze je zde zamlčena její práce na Únosu a dalších problematických dílech a je zmíněná jen její úvodní role a kamerová zkouška. Čili zajímejte se i dále a tento dokument berme jen jako část puzzle života fenomenální Červené.

    • 14.11.2017  09:40
    matka! (2017)
    *

    Bullshit. Ale ano, lze to vyjádřit i jemně a lakonicky říci, že jest to obyčejná zbytečnost. Zač tedy ten jeden bodík? Za malý film ve filmu s Michelle. V téhle poloze drzé milfky (údajně biblické Evy) jsme ji neviděli už dlouho, to samo o sobě byl malý koncert navzdory všemu a všem spoluhráčům.

    • 9.11.2017  01:24
    Benefice Zdeňka Trošky (TV pořad) (2002)
    **

    Jsou televizní formáty, které spolehlivě odvál čas.

    • 9.11.2017  01:18
    Bajkeři (2017)
    **

    Vysloveně slabá záležitost, nicméně s velmi aktuálními trendy, se kterými se mladší diváci snadno identifikují. Aneb youtubeři, lesby, černošky, heterosexuální coming outy, trapné brněnské vtipy, vztahový chaos nebo nevšední komunikace rodičů s dětmi. Analytik by se vyřádil.

    • 9.11.2017  01:16
    Jiná láska (2006)
    **

    Není nutné adorovat každý exotičtější film, který se u nás objeví v distribuci.

    • 9.11.2017  01:10

    Film s náročnou cestou k divákovi aktuálně bojuje o pozornost, jeho nasazení v kinech je velmi řídké. Nutno ale dodat, že finální zážitek, ke kterému se dostanete, pokud se vám film podaří zachytit, je nadmíru dobrý a zajímavý. Psychologické drama pojednává o vnitřním světě hrdinky, která prochází zásadní proměnou. Onu proměnu nastartovalo její nové mateřství a ona si tak poprvé klade nové otázky ve vztahu ke své matce, respektive nachází paralelu mezi odcizením, které panuje mezi ní a její matkou a které plíživě začíná i mezi ní a její tříměsíční dcerou. Absence blízkosti přináší téma tabuizované, nelehké, věnuje se tomu pohledu na mateřství, které není populární. A zpracovává ho velmi citlivě, dialogy mezi dcerou a dospělou matkou jsou syrové a nepříjemné, nicméně realistické, stejně jako pokusy obou o usmíření, které ale ani jedna nemá šanci plně docenit. Jana Plodková v titulní roli po sérii několika slabých výkonů a kompromisů tentokrát hraje výtečně niterně, pocitově, což je poloha, kterou jsem od ní už neočekávala. Ostatní herci jí zdatně přihrávají, zejména Anna Cónová, která ve filmech pro kina hraje jen výjimečně, a Luboš Veselý, na jehož drobnokresby na libovolně malém prostoru je často radost pohled, protože jsou přesné jako hodinky. Celkově minimalistické pojetí, jež je cele podřízeno vyniknutí vnitřního světa hlavní hrdinky, je zvoleno ideálně v pastelových barvách s důrazem na modrou, v pozvolném temnu s dobrou kompozicí, takže film je příjemné sledovat i ve chvílích klidu mezi výraznými posuny v ději.

<< předchozí 1 2 3 4 41 81 120 160
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace