Recenze (127)
Americká elegie (2020)
Budu hodně kritický. Film, kde je všechno špatně. Film, který se v některých pasážích nedá moc sledovat. Film, který se v některých pasážích nedá moc poslouchat. Asi nejhorší role Amy Adams, asi nejotravnější role Glenn Close, která však dělá co může. Každý asi dělá, co může. Ale nejde to. Příběh o dysfunkční rodině, ve které si prakticky nikdo nebere ponaučení, nikdo se nesnaží napravit, všichni se jen snaží něco někomu odpustit. Ale tak to nefunguje, nebo mi nemělo. Co nám vlastně tím chtěli tvůrci říct? Hluboký lidský příběh?
Andělé všedního dne (2014)
Možná tomu moc fandím, ale přijde mi, že to není špatný film. Mohlo to být natočeno lépe. Slabinou jsou kupodivu právě "andělé všedního dne", u nichž jsem postrádal smysl a úlohu, kterou původně nepochybně měli. Předloha je snad lepší.
Anděl Páně 2 (2016)
Anděl Páně 2 posiluje lidské stereotypní představy o biblických příbězích, které prvoplánově vytrhává z kontextu a zesměšňuje jejich význam.
Arctic: Ledové peklo (2018)
Lidskost, houževnatost, vytrvalost, prosba o odpouštění v těžkých chvílích. Silné drama o přežití. Silná snaha o záchranu někoho druhého, koho vlastně vůbec neznám, ale takový vděk za snahu o záchranu. Pro mě mnohem silnější, věrohodnější, napínavější než třeba Revenant. Hlavně proto, že hlavní hrdina přes to všechno neztrácí rozum a naději.
Argo (2012)
Hodnotím takto s velkými výhradami. Musím sice uznat, že Ben Affleck je lepší režisér než herec, ale ve své podstatě měl před sebou poněkud průměrnou předlohu. Při vší úctě ke všem zúčastněným. Asi bych tomu dal tři hvězdičky, ale to by muselo být hůř natočené a musel bych z toho mít horší pocit, než mám.
Armáda mrtvých (2021)
Možná na to jsem příliš hodný, ale až na tu délku, mě to vlastně bavilo, ačkoli uznávám určitou nevyrovnanost žánru, kdy mi to někdy připadá, že se to zbytečně nebere vážně (titulková část), mající nějaký umělecký záměr (lehce místy iritující, ale jinak docela zajímavá kamera), až nakonec k závěru použitého hitu Zombie od The Cranberries (což chápu jako pokus o politicky laděný názor). Ale jasně, všichni zemřeme.
Asi to ukončím (2020)
Já tomu asi nerozumím. Asi to ukončím. Proč to neukončila?
Ať žijí duchové! (1977)
Cítím v tom sice prorežimní nádech a podtext, dneska by děti na úřadu buď poslali někam nebo by to těm dětem bylo vlastně úplně jedno, ale kvůli poetice a humoru, který mi v současných dětských filmech (natáčí se vůbec?) hrozně chybí, jim to tak nějak odpouštím. Javor? Teda, jasan?
Babovřesky (2013)
Proč se to lidem líbí a co jim přijde na tom vtipného? Za celou dobu jsem se zasmál asi dvakrát a to většinou nad tou kupou blbých, trapných, ubohých a hlavně ohraných fórů, které vlastně ani vtipné nejsou. Svým způsobem to byl pláč. Je sice chvályhodné, že pan režisér chtěl natočit lehkou, bezmyšlenkovou komedii, u které si odpočineme, dáme si pokoj od akčního střílení a prostě přestaneme přemýšlet nad svýma starostma... Ale to by nás zase nesměla přepadnout hromada všeho negativního a nevkusného a strašně ukecaného, co tahle komedie v sobě má. Těch sprosťáren bylo prostě moc. A odkdy trvá komedie dvě hodiny?!
Babovřesky 2 (2014)
Na rozdíl od prvního dílu to je méně vulgárnější, trochu více zdařileji satiričtější, ale přesto jde stále o divácké utrpení. Blbý scénář a nevalné herecké výkony. Prostě nuda.