ROBOTER

ROBOTER

Miroslav B.

okres Ostrava
Я твой слуга, я твой работник

homepage
Twitter: kraftwerkkxcz

6 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2
    • 16.10.2010  21:22

    Osobně se mi Alexander celkem líbil a musím říct, že se poměrně drží Arriánovy předlohy (jediného dochovaného "pramene", který dlužno podotknout vznikl až čtyři století poté), což je na výrobek z hollywoodské dílny úspěch. Samozřejmě určité části anabáze jsou kvůli délce filmu vypuštěny (ocenil bych např. Alexandrovu návštěvu oázy Siwa). Bohužel snímek měl několik do očí bijících (a přitom zbytečných) chyb (např. latinkou psané nápisy na mozaice v chrámu během Aristotelovy přednášky - hlavně, že závěrečné titulky napsali v alfabetě). Alexander Revisited: The Final Cut je dle mého názoru povedenější než komerční verze; pro ty však, kteří původnímu Alexandrovi spílali kvůli jeho XXX minutám, tuto verzi krajně nedoporučuji. Na závěr musím dodat, že Vangelisův hudební doprovod k tomuto snímku je naprosto dokonalý; jako jeho fanoušek považuji hudbu k Alexandrovi za jeden z vrcholů Vangelisovy tvorby. Škoda jen, že na oficiáním soundtracku se objevila sotva polovina skladeb, které pro tento účel složil.

    • 26.2.2012  12:29

    Nechápu podceněná hodnocení většiny. Mě tento film naopak přišel jako docela povedená sonda do psychiky bohatého a úspěšného člověka, kterému materiálně vůbec nic nechybí, ale který je ze způsobu života který žije, z lidí kolem sebe atd. totálně duševně vyprázdněný. A svými vraždami chce upoutat pozornost svého okolí, jakési "volání o pomoc" (jiní to řeší pokusy o sebevraždu). Což se mu stejně nedaří. Ve filmu je prostě demonstrován případ, který je (domnívám se) psychologům a psychiatrům dobře známý. A Bale to zahrál dokonale.

    • 25.4.2011  14:10

    I když filmy z dílny režiséra Jauneta moc nemusím, Amélie z Montmartru je snímkem, který mám moc rád. Je skvělé, že si udržuje přiměřenou míru komična vhodně kontrastující s poněkud smutnějšími scénami; je zpracován krásnou kamerou a podkreslen nejlepšími hudebními počiny Yanna Tiersena. Zkrátka film, ke kterému se rád vracím.

    • 9.10.2011  11:44
    Ašik-Kerib (1988)
    *****

    Ašik-Kerib je prvním filmem takového střihu, který jsem viděl. Již dlouho jsem se těšil na Avetik, který se mi prozatím nepodařilo sehnat, ale myslím, že po výtvarné a výpravné stránce se bude jednat o něco podobného. Tento film byl dosti nezvyklý, všechny obrazy, děj i vyjádření byly dosti vzdálené oku a vkusu evropana, ale tím zajímavější. Je Arménie Evropa, není to Evropa? Je to země na pomezí dvou světů, pro Evropu moc orientální, přesto však první zemí, kde křesťanství zapustilo kořeny. A tomuto odpovídá svým pojetím celý film, který mi svým námětem navozoval dojmy ze středověkého gruzínského eposu Muž v tygří kůži Šoty Rustaveliho. Takovýto film se těžko hodnotí, asi v tomto případě zvolím za určující celkový dojem, který ve mně zanechal. Dobrý komentář: Cushing.

    • 13.11.2011  12:20

    Těžko hodnotitelný životopisný snímek (který zcela ignoruje znaky pro biografický žánr) plný symboliky, který není na jen tak ledajaké pokoukání u oběda. Ašik-Kerib rovněž od Paradžanova byl mnohem srozumitelnější. Ale jedná se o umění samo o sobě - scéna se sedícím básníkem na střeše arménské katedrály, která je poseta otevřenými knihami, jejichž listy obrací vítr, je nezapomenutelná. Šílenost!

    • 16.5.2011  00:48
    Big Lebowski (1998)
    *****

    "Promiňte, neposlouchal jsem vás"... Naprosto šílený film :oD

    • 24.4.2011  13:44
    Byzantium: The Lost Empire (TV seriál) (1997)
    ***

    Jedná se spíše o odpočinkovou dokumentární řadu prostou podrobnějších informací, která je určená nezasvěcené široké veřejnosti. Přišlo mi trochu na škodu, že se dokumenty více nedrží nějaké chronologické návaznosti a John Romer uvádí převážně dílčí záležitosti bez širších souvislotí. I tak se ale tvůrcům podařilo přenést na diváky imperiální atmosféru zašlé slávy Byzance (kterou krásně podkreslila hudba Howarda Davidsona) a člověku mnohdy příjde, že těch tisíc let, které naše epochy dělí, není zas až tak mnoho...

    • 16.10.2010  21:25

    Velice zajímavý námět s vygradovaným koncem, nicméně děj je poměrně naivní a nereálný. Osvětim byl střežený jako oko v hlavě - už vidím, jak si tam dva klučinové u plotu hodiny hrají šachy (zatímco maminka si celou tu dobu myslí, že je chlapec před domem na houpačce) a jednoho dne se rozhodnou "prokopat" k sobě, když přitom měli v plotě díry tři krát tři metry a mohli se v pohodě protáhnout :o) Ne, děj je opravdu poněkud hloupě zjednodušený, ale jinak by to asi natočit ani nešlo. Slabé 4*.

    • 20.11.2010  14:18
    Cinka Panna (2008)
    **

    Tož já nevím. Jánošík už byl tehdy 20 let pod kytkama. Rokokové paruky měly naopak přijít až za 20 let. Panstvo by se s cikány určitě tak bratříčkovalo - navíc jim ještě před pár lety Leopold stavěl na hranicích šibenice a cikánským dětem nechal řezat nosy. Některé scény mi svým ztvárněním přišly asi jako vsuvka Support Lesbiens v Máji. Navíc to herecké obsazení cikánských postav bylo taky hodně mimo. Ale Anna Gurji (s krásným "arabsky" vykrouženým obličejem) byla moc pěkná a kamera sem tam taky.

    • 27.5.2011  23:21
    Depeche Mode: The Videos 86-98 (video kompilace) (1999)
    *****

    Oficiální edice videoklipů kapely z období alb Black Celebration (1986) až Ultra (1997), tedy z pravděpodobně nejúspěšnější éry Depeche Mode. Těžiště tohoto souboru spočívá v režisérském umu Nizozemce Antona Corbijna, který je autorem drtivé většiny videoklipů z této kompilace. Spojení skladeb jako Strangelove, Personal Jesus, Enjoy the Silence, I Feel You či It's No Good se zrnitou a případně černobílou Corbijnovou kamerou zanechá opravdový zážitek i u ne-fanoušků!

    • 28.2.2011  12:21
    Destino (2003)
    *****

    Naprosto dokonalý snímek, který mně během sedmi minut vzal do úplně jiného světa!

    • 11.10.2014  23:21
    Fetih 1453 (2012)
    **

    Tento pohanský lžifilm budu asi pouštět na hodinách dějepisu jako ukázkový příklad, jak se to opravdu nestalo...

    • 17.9.2011  17:54

    Z této němé čtyřminutové scény se těžko dá něco vyčíst, o to více dát tomuto fragmentu nějaké odpovídající hodnocení. Nedovedu říct, o co se v té jediné dochované scéně jedná, snad něco ohledně prohrané livonské války?

    • 17.1.2011  23:48
    Ivan Hrozný (2009)
    *****

    Za sebe musím říct, že se jedná o opravdu zajímavý film o sporu cara Ivana s igumenem Soloveckého monastýru Filipem Kolyčevem na pozadí opričniny. Ač fakticky nevíme, jak Ivan IV. doopravdy vypadal, já si ho přesně nějak takto představuju. Pjotr Mamonov je vynikající herec a myslím si, že mu role sedla jako ušitá, navíc v kontrastu s jeho předešlou rolí otce Anatolije ve filmu Ostrov. Možná je trochu škoda, že film ztvárňuje pozdější léta carova života, snad by nebyl na škodu alespoň zrychlený exkurz do jeho mládí a počátků vlády. A Ivan IV. rozhodně nebyl šílenec, jak tady už zaznělo, stejně jako např. Stalin. Šílenci nevládnou přes 30 let. Šílencem byl Petr III. Jak už jsem řekl, nerozumím zde přítomným názorům, že se jedná o špatné či televizní zpracování apod., opravdu se těmto uživatelům divím...

    • 16.9.2011  21:50

    Vy jste všichni odborníci... Na Ivana Hrozného z roku 2009 všichni plivete hrajíc si na znalce dějin, že prý se jedná o historicky nehodnotný film. Ale to jen proto, že to je film nový, tudíž "neprověřený věkem" a taky proto, že tu jednu dvě hvězdičky dal uživatel před vámi, tož vy dáte taky jednu... Ale u tohoto Ejzenštejnova filmu si všichni chrochtáte, jaká je to bravurní vytříbená klasika (což po technické stránce sice je), i když z historického hlediska je to překroucený a účelový paskvil až to bolí.

    • 29.6.2015  21:19
    Jan Hus (TV film) (2015)
    ***

    Rozporné pocity. Určitě oceňuji pokus natočit film ze starších českých dějin. Pomalejší plynutí děje mi vůbec nevadilo. Herecké výkony byly vesměs výborné, především pan Javorský jako Václav IV. a Tomáš Dastlík jako papež Jan XXIII. Nejotřesnější na celém filmu byla moderní čeština, která zcela ubírala na dobovém dojmu a samozřejmě totálně mimózní hudební tvorba Kocábova, ale tak pravdoláskařsko-sluníčková pražskokavárenská tlačenka v ČT asi zapůsobila. Divím se, že výpravu nějakou pseudogotickou a hlavně pseudouměleckou skulpturou nedoprovodil i David Černý... Kamera byla hezká, je však škoda, že tvůrci nevydolovali více z krás českých památek. No, škoda, věčná škoda...

    • 12.1.2019  22:21
    Jan Palach (2018)
    *****

    Zástup tříhvězdičkových blbečků se tady bude sáhodlouze nimrat ve svých subjektivních představách o nedokonalostech filmu, budou tady lamentovat nad tím, jak režisér postupoval neinvenčně a dětskými krůčky, ale kdyby Sedláček udělal opak, opět by ho kritizovali, že se při tak citlivém tématu nevhodně utrhl z řetězu, že látku zpracoval nedůstojně a podobné kidy... Zvedněte laskavě ty své proleželé prdele z gauče a jděte si natočit svůj film, jistě bude velmi artový, přiměřeně dynamický a nebudou v něm topit štěňata...

    • 23.1.2011  15:57
    Kalendář (1993)
    ***

    Námět filmu je velice silný, zatímco forma podání je sice originální a zvláštní, ale bohužel se domnívám, že se to negativně podepsalo na schopnosti dokoukat film, což se v mém případě nepodařilo. Žel bohu ani kamera nebyla nijak úchvatná.

    • 20.11.2012  15:54

    Brutální dokument o romské osadě Šuto Orizari nedaleko makedonské Skopje, který nám byl doporučen na předmětu BKA108 Současný Balkán na FF MUNI. Šuto Orizari (neboli Šutka) je jediným samosprávným romským celkem na světě. Životy celé plejády místních obyvatel vytváří neuvěřitelnou mozaiku, nicméně pro všechny je něco společné: není důležité zúčastnit se, ale vyhrát a být šampion (tj. vlastnit nejvíce kazet, nejvíce obleků a kravat, nejlepší hrob, točit nejlepší videoklipy atp.). Toto není Kusturica, tohle je opravdu dokument (ačkoli režie udělá vždy z materiálu to, co chce mít)! Bylo to mimořádně silné a dokument krásně ukazuje, že Romové jsou všude na světě stejní :-) Doporučuju!

    • 31.7.2014  23:59

    Myslím, že film naprosto odráží realitu oněch dřevních časů, zvlášť v početnosti komparzu a ve výpravě. Škoda jen těch nervy drásajících ahistorismů ("vidím MĚSTO veliké" ... "my jsme rolníci, my nejsme MĚŠŤANÉ" ...), pochybných výkonů některých herců a feministických, ekoteroristických a podobných vsuvek.

    • 3.10.2011  22:04
    Koktebel (2003)
    *****

    Vynikající film, v kterém snad nenajdeme záběr, který by trval méně než pět minut, ale i při zdánlivě pomalém tempu jsem se nenudil - naopak, kamera krásně vykreslovala jedinečný genius loci ruských a ukrajinských stepí, čímž navodila filmu neopakovatelný ráz. A při scénce s předváděním slona jsem málem umřel :o)

    • 16.10.2010  21:24

    Jsem opravdu nadšený, že vznikl dokument s velice přiléhavým názvem Král komunismu o jednom zlobivém rudém knížeti vládnoucím ve Valašském despotátu, který měl tu drzost vzepřít se sovětskému císaři a jít v rámci možností "vlastní" cestou. Právě Nicolae Ceauşescu, stejně jako Enver Hoxha v Albánii, je neskonale zajímavou postavou východního bloku, ať už svými politickými činy, megalomanským smýšlením či snahou o budování kultu osobnosti - které většinou měly pro Rumunsko katastrofální důsledky, z nichž se země po celé 90. léta zotavovala.

    • 11.6.2013  22:48
    Křižáci (1960)
    ****

    Spíše než objektivní sonda do polských dějin počátku 15. století mi tento film přišel jako pramen k polským komunistickým dějinám s jasným nacionálním akcentem, jež má silnou poválečnou pachuť... Jinak ovšem poměrně příjemný film.

    • 2.9.2011  20:07
    Lekár umierajúceho času (TV seriál) (1983)
    *****

    Tak toto byl seriál! Životopisné drama slovenského lékaře Jána Jessenia: jeho studia v Padově, první veřejná pitva v Praze (1600), morová rána a smrt ženy (1611), přes jezuitsko-papeženské spiknutí a vítězství katolické reakce až po jeho konec na Staroměstském popravišti v roce 1621. Pravda, závěrečné titulky byly trochu zaujaté (v režii doby), ale v jádru vlastně pravdivé 8-) Naprosto bravurní výkon Petra Čepka (Jessenius) a Rudolfa Hrušinského (Rudolf II.) vše záporné vyvážil. Odborná spolupráce: prof. PhDr. Josef Polišenský, DrSc.

    • 16.10.2010  21:41
    Minimum-Maximum (koncert) (2005)
    *****

    Kraftwerk je kapela mého života a Minimum-Maximum je spojení jejich uchvacující hudby s obrazovými projekcemi, které na turné používají. Záznam je pro mně mimořádný v minimalistickém pojetí, v jakém byl zpracován. Dlužno podotknout, že Kraftwerk si celý film natočili, připravili a zrežírovali sami. Jen škoda, že na DVD chybí Showroom Dummies a Computer Love, které zařadili do setlistu až následujícího roku.

    • 25.3.2012  22:28
    Mrtvá trať (2011)
    ****

    Velmi emotivně natočený snímek s důrazem na minimalistické pojetí, na kameru využívající dlouhé monotónní obrazy libující si v lineárních tvarech... z tohoto hlediska velmi zajímavý a působivý film. Pokud bychom však měli mluvit o "dokumentu", tohle vedle dokumentů ani nestálo a zasloužilo by si tak jednu hvězdu...

    • 28.12.2010  17:48

    Krym je naprosto báječný a neskutečně rozmanitý kout země a musím ujistit Rheda, že v září 2010, kdy jsem Krym navštívil, za návštěvu ještě opravdu stál :o) Hezký dokument i navzdory neustálým antikomunistickým a antisovětským žvástům Donutila a Bartošky a některým nepřesnostem (např. původ jména Čufut Kale).

    • 18.12.2010  11:55

    Sedmihradí je krásný, ale především zajímavý kraj Evropy. Doufejme, že se do budoucna budou zdejší lidé mít lépe, ale zachovají si svou jedinečnou kulturu a pohostinnost.

    • 5.12.2011  14:08

    Život zdejších obyvatel je zajímavý, ale spíš bych jako hlavní náplň dokumentu uvítal život zdejších národnostních minorit - tím je totiž Vojvodina tak zajímavá!

    • 27.11.2012  12:07

    Člověk by řekl, že svými dějinami, kulturním směřováním k Arabskému poloostrovu a k Evropě a svou téměř nejstarší tradicí specifické ortodoxní církve se Etiopie ani nehodí do Afriky. Hezký dokument.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace