Crawler-D

Crawler-D

Adam Fiala

Česko
milovník filmové kvality

homepage

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
    • 12.11.2019  18:12

    Auč, tak to bolelo. Zlatý kompas jako film sice nasekal soustu chyb, ale měl alespoň svůj půvab a švih. Tenhle seriál "vypadá" jako televizní adaptace, která svoji neschopnost ukáže hned v první minutě. Máte sice celou sérii na to, abyste fantastický svět a jeho postavy přiblížili, ale stejně si musíte pomáhat ůvodními titulky. Tomu se říká neschopnost, stejně jako nadbytečné rozšiřování knižního příběhu, které slouží jenom tomu, by se vyprávění natáhlo na potřebný počet dílů. Příběhu také nepomáhá, že je ztvárněný asi tak záživně jako firemní porada ve tři odpoledne. Tohle by měl být přece dobrodružný příběh, který mladý čtenář/divák hltá. A Dafne Keen zatím neprokázala, že by její herecký um překračoval meze stanovené Loganem.

    • 6.10.2019  19:48

    Subjektivně (a tudíž aspoň v tomto případě neobjektivně) jsem jako divák seriálu velmi spokojen.

    • 6.10.2019  19:43
    Ad Astra (2019)
    *

    Šokujícím způsobem hloupé a banální a "hezké obrázky" to nespasí.

    • 6.10.2019  19:42
    Joker (2019)
    ****

    Joker má sílu v gradaci i těžko popsatelném hereckém výkonu Joaquina Phoenixe, ovšem temné téma z něj nedělá hluboký film. Slabinou je nevýrazný začátek i skutečnost, že když se s Arthurem setkáváme, už je psychicky nemocným člověkem, to pak pomalu stačí dát mu zbraň a je malér na scéně. Tam nic extra nepotřebujete. Stejně tak je dvousečná sedmdesátková/osmdesátková retro nálada snímku, díky níž má film svébytný vizuál, ale vytváří si tím primární bariéru, aby nabídl výpověď o dnešku.

    • 17.8.2019  22:39

    Jako dívá se na to pěkně a 160 minut uteče bez nudy, ale je to takové navoněné nic bez významu a zápletky (přemýšlel jsem, že by film vlastně fungoval, kdyby tam až do závěru žádná zmínka o Polanském a Tateové nebyla). Jako by to bylo celé točené jen kvůli závěrečné "pohádce". Nebo snad ještě pro to, že si chtěl Tarantino zkusit nasimulovat staré televizní westerny.

    • 21.6.2019  17:39
    Yesterday (2019)
    **

    Yesterday vyznívá, jako by to všichni dělali ve volné chvíli, bez zájmu a nedělali si starosti s tím, jestli to bude nějak výjimečné. Režie Dannyho Boylea se pozná snad jedině v několika nesmyslně nakloněných záběrech, Curtis jako scenárista spoléhá na úvodní nápad, ale pečlivě ho nerozpracovává. Ústřední duo Himesh Patel a Lily Jamesová mají absolutně nulovou chemii. A samotné písničky od Beatles to neutáhnou.

    • 11.6.2019  16:18

    X-Men se mohli rozloučit v lepší formě, ale ten film vyráží do boje hned se dvěma handicapy. Jednak režíruje člověk, který nikdy nerežíroval, druhak se film tváří jako završení série, ale tak zamýšlen nebyl a na výsledném tvaru je to vidět. Diváci, které poslední Avengers navykli na epické rozloučení, tak musí být jasně zklamáni. Pořád si ale i tenhle díl série udržel pozornost vůči postavám na prvním místě. Zatímco MCU funguje spíš na vazbě k zápletce (Kameny nekonečna), která spojuje různé filmy, u X-Menů tuto vazbu tvoří postavy. Rozhodně ale škoda, že do hry tvůrci vtahují třetí cizorodou, nezainteresovanou stranu, jejíž motivy jsou mdlé a v příběhu nefunkční. Konflikt se tak přesouvá mimo okruh známých postav, kde funguje.

    • 25.5.2019  22:43
    Klec (TV film) (2019)
    *

    Smutně prohýřený potenciál, který je patrný už na tom, že do titulní klece se dostaneme až téměř po hodině filmu. Kdybychom nevěděli nic o pozadí postav, což celý úvod natahuje, pro drama v bytě by to nemělo žádný dopad, naopak by třeba tvůrci více energie a píle věnovali tomu, aby střet Hádka a Bohdalové nepůsobil tak strojeně. Přitom právě Bohdalová je na tom asi to nejlepší.

    • 7.5.2019  23:30

    Dvě hodiny strašlivá nuda, což je trochu děsivé, když si vezmu, jaký potenciál skýtá druhá třetina, ale ty scény nemají žádné, ale žádné napětí. Film postrádá energičnost, strhující vývoj i funkční členění Infinity War a potácí se k rozuzlení, které chabě dává smysl.

    • 13.4.2019  16:21
    Shazam! (2019)
    **

    O den dřív jsem viděl Hellboy a zdál se mi dost nepovedený. Ovšem po Shazamovi jsem si říkal, že byl aspoň nápaditý a měl nějakou chuť. Tenhle film je tak děsivě nijaký, jeho jediný funkční moment je ten, kdy do montáže zábavných momentů zahrají Queeni. Obzvlášť s blížícím se koncem je zoufalost a bezradnost tvůrců čím dál tím znatelnější, protože finále je jedna velká nuda s bandou zaměnitelných hrdinů proti zaměnitelným padouchům s nezajímavě použitými lokacemi.

    • 13.4.2019  16:16
    Hellboy (2019)
    ***

    Film, který je jedním velkým paradoxem. I když není pokračováním, veškeré zápletky se dovíjí od toho, co bylo "minule". Fanoušek se chytí, ale aby film fungoval jako takový, je to problém, který se horkotěžko látá několika flashbacky (a několik by jich ještě mohlo být). Drzejší mi ale ještě přijde to, že co bylo vrcholem komiksové ságy, se tady stává vlastně jedním z dobrodružstvím, přičemž film připravuje diáky na další díl. Jako vážně? To nemají tvůrci trochu pokory, aby počkali, jak jejich dílo ocení diváci? Na vizuální estetiku Guillerma del Tora to nemá ani zdaleka, ale má to ve srovnání s jinými komiksovkami (typicky od Marvelu) aspoň nějaký šmak, i když dost odpudivý. Kdyby se nesnažili odvyprávět tolik příběhů najednou, mohl s volnějším tempem Hellboy doběhnout o poznání dál než k slabšímu průměru.

    • 9.4.2019  18:14
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    ****

    Strašně rozkolísané. Díly, které se soustředily na jedno téma jako AIDS nebo Vládci loutek skvělé. Kde se to rozpadalo na dílčí zápletky, nebyl na načasovaní vtipů čas.

    • 31.3.2019  19:49
    Pašerák (2018)
    ***

    Clint je nezmar a člověk by ho mohl sledovat, i když by byl celý film o květináři. Pašerákovi ale chybí víc napínavých nebo dramatických momentů. Zachraňuje to až finále.

    • 31.3.2019  19:44
    Vox Lux (2018)
    ***

    Označovat se za portrét 21. století je značně odvážné. Nakonec to pro mě ale srazilo nudné koncertní finále, jinak to bylo poutavý, ale ne nijak originální pohled do hudebního showbyznysu.

    • 31.3.2019  19:43

    Auch. Když se nějaký tvůrce pouští do známé látky, mohl by si ujasnit, proč a jak ji interpretuje. U brány věčnosti selhává skoro ve všem, ať už jde o nekoncepční roztřesenou kameru, mnohdy nekvalitní filmový materiál nebo obyčejný životopisný syžet. Drzé mi od tvůrců přijde, že předkládají jako verzi Vincentovy smrti vraždu, i když je to stále alternativní verze a stále se v odborných kruzích kloní k sebevraždě. Tuto nejistotu mnohem lépe zachytil S Láskou Vincent, kde to bylo součástí kvazidetektivního pátrání a názory na vraždu/sebevraždu se lišily podle toho, kdo názor zastával. Podobně z nepochopitelného důvodu film zařadí nález údajných van Goghových skic, což je další nepotvrzená věc, navíc pro vnitřní stavbu příběhu zcela podružná.

    • 31.3.2019  19:33
    Vice (2018)
    ***

    McKayův odklon od standardní komedie pokračuje, tentokrát se místo ekonomie věnuje politice, ale už to nemá ten správný říz. Jednak tím, že daleko víc převažuje drama nad vtipem, čímž se jako režisér už zcela posouvá do jemu cizích vod, ale i časovým ukotvením. Vice, jak název napovídá, by mohl být působivější, kdyby se zaměřil skutečně na éru Cheneyho viceprezidentství, ale místo toho sledujeme v podstatě lineární životopis pohybující se v rozmezí půlstoletí, což efekt rozmělňuje. Ale Christian Bale se v ústřední roli neuvěřitelně ztrácí.

    • 13.1.2019  09:43
    Jan Palach (2018)
    ***

    Místy jsem nevěděl, jestli je film o Palachovi, nebo o Lassie...

    • 23.12.2018  11:49

    Jasně, banky a bankéři byli přítomní už v první Mary Poppins, ale tady se z toho stává téměř učebnice finanční gramotnosti, která varuje před lehkovážnými půjčkami, zástavou domu, nesplácením a také neopatrným zacházením s dokumenty, které prokazují vlastnictví akcií (na druhé straně závěrečné vyústění je hotové finanční deus ex machina, kterému se v době dnešních úroků i se zohledněním toho, co se dělo na konci první Mary Poppins, nechce věřit). A tímhle vším včetně trudnomyslné atmosféry kvůli smrti matky těžkne film, který by měl rozdávat radost. Emily Bluntová, která je skvělou Mary Poppins, protože jí dává trochu jiný odstín, to nespasí, stejně jako Rob Marshall, který už zřejmě zapomněl, jak dát muzikálovým číslům šťávu (od Chicaga už holt uplynulo hodně vody).

    • 24.8.2018  16:02
    Paddington 2 (2017)
    *****

    Tvůrci vyřešili problém s drhnoucí kriminální zápletkou jedničky, ve dvojce je mnohem ladněji spojená s příběhem. A k tomu dodali po Grandhotelu Budapešť svůj svérázný (a výsostně zábavný) pohled na vězeňský život.

    • 9.8.2018  12:15

    Kdyby chování Asgera Holma více odpovídalo snaze o bezprostřední a věrohodný obraz fungování tísňových linek a policie, bylo by to na pět.

    • 9.8.2018  12:13

    Akce je skvělá, honička v Pařiži i odpočet v Kašmíru jsou zábavné, přehledné a napínavé, ale všechno ostatní včetně příběhu, zápletek a vážnosti (Angela Bassett tím pohled snad přímo vraždí) to sráží na úroveň nešikovné hlouposti. Obzvlášť začátek dává najevo, že McQuarrie (asi podobně jako Rian Johnson) je přeceňovaný režisér, který ale není autorem s nápaditou a komplexní vizí. S Temným rytířem, prosím, nesrovnávat.

    • 25.5.2018  01:04

    Nejzbytečnější příspěvek ságy a lajdácký film. Komorní přístup by nebyl na škodu, kdyby ho doprovázel dostatečně silný a smysluplný příběh. Navíc místo toho, aby se stěžejní body Hanova životopisu organicky vpíjely do příběhu, dějí se spíš mimovolně, v závěru skoro jako potitulková scéna. Vizuálně mdlé a bez energie.

    • 15.5.2018  14:35

    První polovina výtečná, skvěle zachycuje tísnivou hrůzu a nepochopitelnost při nástupu nesmyslné totality. Ale pak se seriál zlomí a je z něj příbeh manžela, příběh manželky velitele a dokonce příběh řidiče. Chyběl jenom příběh uklízečky. Ztracenou soustředěnost už seriál a ne a ne najít.

    • 15.5.2018  14:32

    Když ukazuje malost mocných, je výtečnou legrací. Není ale dost absurdní, aby se člověku chtělo smát při pohledu na historickou tíži.

    • 15.5.2018  14:31

    Krásný nápad a jeho provedení, ale dílčí rozhodnutí v rámci hororu včetně nadužívání lekaček celkový dojem kazí.

    • 16.3.2018  19:21
    Okouzlení (2017)
    *****

    Nízké hodnocení nechápu, filmovější film, abych pohledal. Film, který vyvolává touhu žít, objevovat, věřit a doufat. Možná není tak kontroverzní jako Haynesovo předchozí retro, které nahlíželo na lesbický vztah, ale hluší také nejsou častými hrdiny filmů. Nádherné prolínání dvou linii, které vizuálně maximálně čerpají ze svých epoch (dvacátá a sedmdesátá léta) a která postupně nacházejí nečekané styčné body. Závěrečnou vysvětlovačku, kterou by normální tvůrce sfoukl běžnou konverzací v knihkupectví, pojímá Wonderstruck výpravněji. Už tak je to film, který vypadá draze, obě epochy jsou zprostředkovány věrohodně vůči filmovým předchůdcům (hrozně bych si přál vidět celý němý film, z něhož jsme viděli jenom úryvek), a když se zdá, že peníze došli a filmaři sáhli k loutkové alternativě, je to milý odkaz na jádro filmu, navíc precizně zpracovaný. Brian Selznick, autor Huga, se zkrátka nezapře.

    • 18.11.2017  12:06

    Bezradnost stylová i námětová a rituální poprava potenciálně výdělečné značky. S týmovkami je vždy problém, že upozaďují konflikt problémů jednotlivce, který se může vykrystalizovat v sólovém filmu, a úporně se hledá cestu, jak by mohly spolupracovat nekompatibilní persóny, což vede k tomu, že jde jenom o to, aby se hrdinové sešli a pomlátili. Ovšem i akci chybí nápad, zábavné momenty a dramatické zvraty. Tady se zkrátka mlátí do panáka, dokud není dost pomlácený. Scenáristická genialita zjevně nezná mezí. Potíž je i s nastavení situace - svět bez Supermana propadlý strachu a chaosu znázorňuje rozmlácený stánek s ovocem a jeden bezdomovec, ale také je problém s nastavení motivace padoucha - kdo je, k čemu mu je pokoření Země a co jsou jeho silné a slabé stránky? Hloupostí, které slouží jen k vyplnění chatrného nápadu je víc - jako Amazonky, které se snaží ujet záporákovi s magickou krychlí, ale přitom nemůžou jet dál, než kam sahá jejich pidiostrov. Nebo snaha o podtržení "optimističtějšího" tón s více "nadějí", který má znázorňovat kýčovitá motanice, kterou v závěru píše" Lois Laneová, ta údajné aspirantka na Pulitzera. Výsměch. A také tu máme dost možná nejhorší práci Dannyho Elfmana vůbec, která odráží celkovou bezradnost. Použití hudebního motivu Wonder Woman OK, ale opakování motivů pro původního Batmana a Supermana, kteří nemají s aktuálním ztvárněním žádnou vazbu, je smutný tvůrčí úpadek.

    • 19.7.2017  14:35
    Dunkerk (2017)
    ***

    Čistě audiovizuální stránka by táhla hodnocení nahoru, ale celé je to bezkrevný boj s vlastnoručně komplikovanou strukturou, ve které jde o postavy až v poslední řadě. Z uměleckého hlediska nechápu rozhodnutí natočit asi jen 80 % materiálu na IMAX 70mm, a tedy mnohokrát nekoncepčně rušit při sledování změnou formátu na "horší".

    • 15.7.2017  10:07

    Je v tom vztahu Spider-Mana a Iron Mana skutečně paralela vztahu Sony a Marvelu? Protože tenhle pavoučí muž je tak lapený v marvelovské síti, že se sotva může hýbat. Vsazení do rámce středoškolské komedie by možná fungovalo lépe, kdyby se v tomto rámci skutečně něco dělo, ale film je spíš o tom, jak Peter nestíhá (viz. vlastně jenom jedna necelá scéna z plesu), což se ale dělo i předchozím Spider-Manům, takže inovace nula celá nula. A ještě mu pozornost krade padouch, byť skvělý.

    • 8.7.2017  08:38
    Listopad (2017)
    **

    Nápadité a cílevědomé, ale dojem kazí "historická" škrobenost, která bere filmu život.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40