Crawler-D

Crawler-D

Adam Fiala

Česko
milovník filmové kvality

homepage

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
    • 19.7.2017  14:35
    Dunkerk (2017)
    ***

    Čistě audiovizuální stránka by táhla hodnocení nahoru, ale celé je to bezkrevný boj s vlastnoručně komplikovanou strukturou, ve které jde o postavy až v poslední řadě. Z uměleckého hlediska nechápu rozhodnutí natočit asi jen 80 % materiálu na IMAX 70mm, a tedy mnohokrát nekoncepčně rušit při sledování změnou formátu na "horší".

    • 15.7.2017  10:07

    Je v tom vztahu Spider-Mana a Iron Mana skutečně paralela vztahu Sony a Marvelu? Protože tenhle pavoučí muž je tak lapený v marvelovské síti, že se sotva může hýbat. Vsazení do rámce středoškolské komedie by možná fungovalo lépe, kdyby se v tomto rámci skutečně něco dělo, ale film je spíš o tom, jak Peter nestíhá (viz. vlastně jenom jedna necelá scéna z plesu), což se ale dělo i předchozím Spider-Manům, takže inovace nula celá nula. A ještě mu pozornost krade padouch, byť skvělý.

    • 8.7.2017  08:38
    Listopad (2017)
    **

    Nápadité a cílevědomé, ale dojem kazí "historická" škrobenost, která bere filmu život.

    • 8.7.2017  08:37
    Pátá loď (2017)
    ****

    Když film dokáže smysluplně vysvětlit určité chování, které se zdá nerozumné, je to zázrak.

    • 11.2.2017  13:49
    Nádraží (TV seriál) (2017)
    ***

    První díly velmi zábavné a lepší než pozdější, a to i z toho důvodu, že bohužel seriál využívá koncept opakovaných vtipů, což ne vždy funguje, a tak scéně chybí aspoň moment překvapení, ale velká spousta scén byla skutečně parádní.

    • 11.2.2017  13:47
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    **

    První díl katastrofa, další už lepší, ale pouze tím, jak se hromadí nesmyslná přání, jejichž potenciál je ale vždy využit tak na třicet procent. Trpaslík sice dovede splnit jakékoli přání, ale bavit mezi ně nepatří.

    • 11.2.2017  13:45
    Mlčení (2016)
    ***

    Z hlediska nějakých náboženských disputací mdlé až povrchní. Metafory s bažinami a konkubínami to nezachrání. Garfieldovo obsazení obhájí jedině emocionálně vypjaté scény, protože když se poprvé dostane s Driverem na japonské ostrovy, máte z nich pocit, že to nejsou jezuitští kněží, ale podvodníci na úprku, kteří využívají důvěry místních.

    • 11.2.2017  13:43

    Co do zábavnosti je film tak natřískán fórky, že není možné se často nesmát, ale postaven vedle LEGO příběhu mu schází něco navíc. Takhle to vypadá jako lehce parodický pohled na Batmana, který je ale spíš náhodou dělán jako LEGO. Jestli bude mít úspěch, lze se obávat, že v budoucnu budou všechny známé franšízy (alespoň ty pod "křídly" Warnerů) transformovány do kostiček. S DC vesmírem to asi ani jinak nepůjde.

    • 11.2.2017  13:39
    Jackie (2016)
    *****

    Bohaty, mnohovrstevnatý film, který nahlíží slavnou historickou událost z jiného úhlu, a tak nám umožňuje diskutovat o tom, co je veřejné a co soukromé, jak se to ovlivňuje a jak v konečném důsledku může mít i vliv na podobu dějin. Do toho režisér Pablo Larraín zušlechťuje svůj filmařský styl trénovaný na neméně skvělém chilském snímku NO a dosahuje maximální autenticity volbou filmařské techniky i téměř nepostřehnutelnou kombinací nových záběrů s archivními materiály, přičemž tentokrát mnohem nápaditěji využívá možnosti montáže, takže místo lineárního historického filmu dostává skutečně umělecké dílo, které kombinací časových rovin může akcentovat vybraný motiv, rozšířit emoci a v úplném konci působivě gradovat. Kdo se chtěl dozvědět víc o Jackie, musí dávat dobrý pozor, protože film v tomhle ohledu není popisný, mnohem víc chce zachytit žal a šok, které se mísí po tragické smrti (skvostné drobné momenty jako brzká přísaha nového prezidenta, zatímco bývalá první dáma stojí v šatech potřísněných krví mrtvého manžela, nebo bloudění bez útěchy prázdnými pokoji Bílého domu) a do kterého vstupuje potřeba správným způsobem naložit s odkazem, aby Kennedyho Kamelot žil dál. Díky zábleskům chvil strávených s knězem se pak do filmu vkrádá i téma smrti a smyslu života, které je na omezeném prostoru pozoruhodnější než celé dvě a půl hodiny Scorseseho Mlčení. Natalie Portman pak neměla snadnou úlohu, ale neobyčejně dobře zvládá souznít s tématem střetu veřejného a soukromého, které se odráží na její dikci i hlasovém projevu. Překvapivě skvostní jsou ale mnozí herci ve vedlejších úlohách - výrazní jsou Peter Sarsgaard a John Hurt, ale i menší role Richarda E. Granta nebo Maxe Caselly. Abych ale nebyl jenom optimistický, do úvodu by se hodila živější scéna, která by diváka dokázala hned zaháčkovat. Rozhovor s novinářem je sice rámcem pro film, ale ten nemusel být úplně obloukový.

    • 4.1.2017  19:01
    La La Land (2016)
    ****

    Nejromantičtější film za dlouhou dobu, který je svou reflexí kinematografie odsouzen k oscarovému úspěchu. Problematicky se jeví hlavně jistý anachronismus doby, postav, chování a žánru.

    • 15.11.2016  12:59

    Válečná akce je intenzivní a nekompromisní, o tom žádná, ve vší nahotě (symbolické, faktická je jindy) ukazuje tragiku války, ve které člověk vezme zbraň a hned umře, přičemž ho pak pár týdnů ohlodávají krysy nebo jeho tělo dodělá lodní dělostřelectvo. Velmi sympatické je obsazení Garfielda, Palmerové i Weavinga. S ohledem na to vše filmu chybělo něco víc. Celý ten konflikt odpírače a armády je vzatý poněkud zmatečně, zároveň se line směrem, který očekáváme, který naznačil marketing a ke kterému fakticky nic nepřidává. V druhé půli upadá osobní rovina, ze které film vychází, a vztah Garfielda Palmerové jde do ztracena, byť se mi osobně líbila ta myšlenka, že nemůže ustoupit od svého přesvědčení, protože by si ho žena potom nemohla vážit. A taky je v tom spousta reminiscencí na Statečné srdce, včetně vězně přesvědčení, utnuté hlavy nebo holého zadku. Náhoda? A řvoucí velitel Vince Vaughna je uboze nevěrohodný, čekal jsem, kdy začnou hrát vybíjenou. Ten člověk je komik, tak tak zvládl True Detective, ale tento typ na něj vůbec nepasuje.

    • 12.11.2016  14:11
    Příchozí (2016)
    ***

    Film roku? Roku? Jako vážně? Příchozí mají perfektní audiovizuální stránku, která bezpochyby navozuje unikátní zážitek při sledování jinak mnohokrát omletého námětu kontaktu s mimozemskou civilizací. Nelze ale jásat jenom proto, že jde o opak Dne nezávislosti, který místo hromady výbuchů a masové destrukce nabízí pozvolna rozvíjenou zápletku. Příchozí totiž nejsou tak chytří, jak bych si i já přál. Spíš vypadají jako někdo, kdo získal titul na univerzitě za dva měsíce. Výsledek podkopává i tím, že se snaží být pragmatický a autentický. V emocionální rovině je poněkud kýčovitý (Richterovo On the Nature of Daylight je skvěle hořkosladké, ale znemožněné tím, že už skladbu skvěle využil Scorsese v Prokletém ostrově. Proč nemohli tvůrci najít „svou“ hudbu?). Ve vědeckofantastické rovině je nedůsledný a v související politické rovině pak nesnesitelně naivní. /MOŽNÉ SPOILERY/ O vizi sjednocení se sice poslouchá hezky, ale když už někdo natáčí o ufonech bez pozlátka, mohl by si svůj závěr lépe zdůvodnit. Myšlenka, ke které film směřuje, nefunguje a rozpadá se s tím, jak scénář a výsledný film nedává pádný argument, proč by mocnosti světa odhodily své rozdíly? Podobný problém jsem měl s vyústěním Watchmenů, ti ale nabídli o něco přesvědčivější motiv obavy. Co se týče důvodu příletu mimozemšťanů a toho, co přináší, je nutné se držet v osobní rovině příběhu lingvistky, protože ve chvíli, kdy „dar“ vztáhneme na celou civilizaci (a to film naznačuje), je to průšvih. Podstata daru je nevšední, ale zavání hříčkou, která není domyšlená a spíš než pozitivem, které by dalo světu důvod být jednotné, je trestem. Nemluvě o tom, že od emzáků je to pokrytecký dar. A armáda je opět pojata v tradičním stylu, jenom ta klišé tolik neční.

    • 25.8.2016  21:16
    Boj (2015)
    ***

    Konflikt svědomí nebyl ani zdaleka tak prozkoumán, jak mohl, i když závěrečná scéna naznačuje, že setrvává. Než totiž mohl film učinit radikální krok, v téměř humorné scéně (kino se pochechtávalo, i když to bylo v jádru mrazivé) totiž vstoupí na scénu obdoba deus ex machiny.

    • 25.8.2016  20:49
    V tajnosti (2013)
    ****

    Zapadlý snímek, který ale disponuje přesnou atmosférou a hlavně schopnými hereckými protagonisty, bez nichž by 150 let starý koncept pohořel.

    • 25.8.2016  20:47

    Příšerné, kvůli víře a okouzlení počítačovou animací. Hned první dva příspěvky by v případě ručního přístupu po vzoru původní Fantazie mohly představovat okouzlující vrchol, ale slabá animační stránka láme nápadu vaz. Naštěstí jiné příspěvky jako Rapsodie v modrém jsou tradičnější, takže dojem zvedají. Ale nejsměšnější je, že oproti více jak dvouhodinové jedničce má tohle dílo jenom 75 minut, a přesto se musí jeden příspěvek z minule zopakovat. To abychom si připomněli, jak je první Fantazie výjimečná?

    • 25.8.2016  20:44
    Fantazie (1940)
    ****

    První polovina před "pauzou" je neskutečná, plná nápadů a titulní fantazie, ukázka animovaného mistrovství. Pak ale nastoupí hrošice a satyrkové a do háje jde jak okouzlení animací, tak působivá symbióza s hudbou. Má ale cenu vydržet do konce kvůli střetu ďábla a naděje.

    • 25.8.2016  20:42

    Hrozně zvláštní a nejednoznačný film. Je to jen návodná příručka, co je štěstí, nebo skrývá něco hlubšího, jak naznačuje konec, který skončí úplně jinak, než jsem čekal?

    • 25.8.2016  20:41

    Jak se má člověk bavit, když jsou postavy vydeptané? Jak se má ponořit do děje, když první, co uvidí, jsou strašně odfláknuté CGI příšerky? Jak má postavám fandit, když ani není jasné, na čem jsou? Aspoň má Simon Pegg nějaké vtipy, Bones dostal víc prostoru, byť na úkor vztahu Kirka a Spocka, který posledně zažil obrovský emocionální střet, ale teď se skoro neznají. Velké plus za záporáka, který se zajímavě vyvinul (byť si neodpustil padoušské 'prozradím vám svůj plán, abyste měli šance mě zastavit'), dostal důstojnou osobní motivaci, kterou ještě opepřuje konfliktem úvahy, jestli pacifismus nevede k úpadku, zatímco výbojnost posiluje.

    • 25.8.2016  20:37

    Kdo se na to nebude dívat jako na komedii, vyhraje. Jonah Hill ale stylizaci s jednou polohou "směju se divně" přestřelil.

    • 25.8.2016  20:36

    Film je zábavný, ale pojí se s tím mnoho ale. Zcela nevyužitý potenciál hudební stránky. Šlágry zazní, ale v poměrně standardním podkresu místo toho, aby posloužily pro efektní akční momenty. Psychologie a motivace postav je totálně zabitá. V úvodu se stráví řada minut popisem postav a i nějakou snahou je přesvědčit, aby působily v týmu, což se dál nějak diskutuje. Ale pak střih, násilím jsou přivedeni do týmu a ani jim to nijak nevadí. Tohle vážně nebyli padouši. Ti nesní o tom, jak mají krásný rodinný život.

    • 25.8.2016  20:32
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Cizincem ve vlastním filmu, o to je nepochopitelnější, že název nese celé jeho jméno. Navíc je tady kvůli ztrátě důvtipu víc Webbem než Bournem. Scénář pak přehání s technologickými vymoženostmi, které ani důsledně nepoužívá, takže ztrácí kredit.

    • 25.8.2016  20:29
    Velezrada (1929)
    ***

    Vizionářské, ale i tak utahané.

    • 25.8.2016  20:29
    Nevinný (1976)
    ****

    Kostýmní melodrama, které má však víc psychologie než nějaká Angelika. Hlavní postava je navíc neuvěřitelný pacholek.

    • 25.8.2016  20:27

    Fakt, že nikdo nevidí, že ve světě příšer je minimálně jedno další lidské dítě, které na sobě nosí mrtvého občana světa příšer, mi svou hloupostí připomnělo Pokémony, v nichž Rakeťáci dokázali skrýt svou identitu s podobně nepochopitelným umem. Takové drobnosti trochu kazí požitek ze scenáristické hry 'kdo koho vlastně učí'.

    • 25.8.2016  20:25

    Ve své nekompletnosti příjemně avantgardní.

    • 25.8.2016  20:24

    Když už tvůrce přijde s takovým nápadem, spoléhal bych, že si pohlídá, aby mu v záběrech nejezdila auta nebo nechodili lidé, kteří mají "spát".

    • 25.8.2016  20:23
    Richard III. (1995)
    ***

    McKellen je asi hlavní důvod, proč této verzi věnovat pozornost.

    • 25.8.2016  20:22

    Těžko se popisuje zvláštní směsice naivního romantismu a drsné sociální črty. Jen tak se ale nevidí a snad i vystihuje zvláštní ráz toho nejlepšího z filipínské kinematografie.

    • 25.8.2016  20:20
    Vlak (1959)
    ****

    Barvitá a živá studie charakterů, kteří jsou "vězni" vlaku, a tak jsou vedeni ke společensky korektním, byť nuceným sociálním kontaktům. Kriminální podzápletka se sice nejprve jeví jako zloděj pozornosti, ale nakonec napomáhá dokreslení animálních rysů lidského druhu.

    • 25.8.2016  20:18

    Alecovi jsem odpustil i to, že jsem si nebyl jistý, jestli mu mám fandit. Fantastové ale mají vždy navrch nad pragmaticky smýšlejícími.

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace