Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (1 181)

plakát

Rebelka (2012) 

Nebýt typicky skvěle pixarovsky emocionálního konce, bylo by to děsně tuctově teenagerské, s nezajímavými postavami i konceptem, který by ani společné medvědí síly nespravily.

plakát

Argo (2012) 

Civilní rekonstrukce historické události, v níž jsou všechny dramatické události zintenzivněny lacině thrillerovitými můstky. To, co čekáme, že se stane, stane se. Včetně důležitého telefonátu, který vyzvání, zatímco volaní jsou zdržováni a my nevíme, jestli to vezmou! Což popravdě víme, protože na film nejdeme s tím, jestli se to podaří, jinak to dopadnout nemůže, ale jako na sérii napínavých momentů, překážek na cestě ke svobodě. Ben Affleck je střízlivý režisér, ale Argo nemá šťávu ani náboj. Až budu mít chuť připomenout si íránskou revoluci, zvolím Persepolis. Zlatý glóbus jako by byl důkazem, že byl slabý rok. Z politických filmů ale mohli raději zvolit Lincolna.

plakát

Hitchcock (2012) 

Byl jednou jeden režisér. Skoro jako pohádka, tak krátká, že se v ní prakticky nic nestihne. Teda krom natočení Psycha. Dovedu si představit jako bonus na Blu-ray k filmu jako rekonstrukci natáčení, ale jako plnohodnotný film schopný s rozvahou zužitkovat všechna témata a zároveň zdůraznit podstatné, nikoli. Režie je tak slabá, že je jasné, proč Hopkins, který se pod maskou ztrácí, nedostal nominaci, protože film mu nedal příležitost ztvárnění Hitchcocka rozvinout dál než za pouťovou atrakci Dvojníci slavných osobností.

plakát

Moneyball (2011) 

Ono to vlastně vůbec není špatně, ale strašlivě obyčejné a jakože chytré a rozumné, ale ze složitého přístupu Hillovy postavy k výběru vhodných hráčů máme jenom několik efektně nepřehledných tabulek. Pitt víru má, ale já jako divák ne.

plakát

Anonym (2011) 

Za Rolanda Emmericha musel zaskočit nějaký anonym, jinak není možné, aby autor demolice světa natočil historicky komplikované dílo, přehledné a poutavé, bez ohledu na to, jestli to vnímáme jako alternativní či pravdivou verzi.

plakát

Lincoln (2012) 

Největší paradox: i když je to sto padesát minut o politice, je to mnohem zábavnější, než když se vydal s Bekmambetovem na lov upírů.

plakát

Mistr (2012) 

Podle množství materiálu (včetně mého oblíbeného záběru Joaquina naklánějícho se z lodi, kdy je půl záběru loď a půl protékající moře), který se do finální verze ani nedostal, by režisérský sestřih mohl mít další hodinu, ale asi by nedokázal zvýraznit neviditelné významové plochy. Ani jednu z těch 144 minut jsem se nenudil a díky skvělé kameře (která mi ale nakonec tolik neevokovala retro přičiněním sytých barev) to bylo skvělé sledovat + herecké výkony. Možná jsem slepý, ale Anderson nevede svůj film jako vyjádření vůči náboženskému hnutí. Spíš jako sondu do duše sexuálně a alkoholově neukojitelného muže. A Joaquin ho hraje skvěle, ale chybí tomu ohromující význam.

plakát

Trhliny (2009) 

Celou dobu jsem měl za to, že je to jen klasická artovka. Ale asi se v těch drobných trhlinách životů postav skrývá mocná síla.

plakát

Lawrence z Arábie (1962) 

Epické, silné a nesmrtelné. V restaurované verzi na Blu-ray navíc vizuální bomba.

plakát

Příběh o Zoufálkovi (2008) 

Nuda dlouhá jak nudle do polévky. Nezábavný animák, které mohl být výtvarně aspoň odvážnější a třeba jít cestou klasické animace místo 3D. Ale příběh se nějak vyvaří, v člověku to hrnke teprve tehdy, když se vsuvkou začne vyprávět o nějaké pasačce prasat, která chce být princeznou, a vyvrcholí to ve chvíli, kdy se dobrý krysák a dobrý myšák sejdou dohromady. Ale nic z toho nevzejde a krysák se pomátne. Snad i děti z mateřské se musí nudit a jen doufat, že třeba myší Dumbo začne s těma ušima víc plachtit.