Psycho.R

Psycho.R

Tomáš Rybáček

okres Praha

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 41 61 81
    • 25.5.2020  11:06
    Daria (2020)
    *

    Nějakou nešťastnou náhodou se mi stal tenhle "film". Náhodný slepenec scén, které nedávají smysl v návaznosti, natož v logice. V první polovině se stane pár věcí, které by dobrý scénář dokázal rozvést. Tento scénář, ale dobrý není a tak se mnoho divností stane náhodou a není nijak vysvětlena, stejně jako činy některých postav (většinou záporných). Často dělají něco, co nedává smysl a nijak to neobhájí. Postava Míry Noska je přeafektovaná, každou chvíli vybuchne a mnohdy zbytečně. A to nemluvím o jeho studii na lékaře, kterou studovat nechce. S tím souvisí i to, že určitě neproběhla žádná konzultace s odborníky, neboť na bipolární poruchu se dávají ustálovače nálady a nikoliv tlumivé léky (např. anxiolytika). Klára Miklasová se do své role hodí, celkem jí to jde. Ale jediní herci, kteří tu mají co nabídnout (a věřím, že přehrávají záměrně, protože ví, že jde o blbost) jsou Morbert Lichý (ve filmu cca 2,5 minuty) a Jiří Schmitzer (5,5 minuty), který znázorňuje šíleného génia tak, jako by měl vymyslet nějaké monstrum.

    • 25.5.2020  11:12
    Ježek Sonic (2020)
    ****

    Vidím to na překvapení roku. Většinou těmto adaptacím nevěří, ale tady je vidět, že to pro tvůrce byla srdcovka. Jim Carrey je zpátky v poloze, která mu padne jak kastrol na hrnec (nebo tak nějak). Sonic je přesně takový, jak jsem si ho představoval. Hodně jsem se zasmál (některé situace jsou tak praštěné, že to jinak ani nešlo). Takže pokračování - pojď mi, hop.

    • 4.4.2020  20:35
    Past (TV film) (2020)
    ***

    Několik dní před filmem jsem slyšel rozhovor s Jiřím Štěpničkou a bavil mě víc, než film o jeho mamince. A to je trošku smutné, protože jí byla slavná herečka, jejíž kariéru i život jako takový zničili komunisté. Nejvíc mi asi vadil velmi chladný herecký výkon Zuzany Stivínové. Nedovoloval mi prožívat trápení spolu s hlavní postavou.

    • 27.1.2020  13:13
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    ***

    Musím se přidat k většině lidí, kteří rozdělují kvalitativně obě části. Ta první měla nápad a dost navnadila na druhou. Ovšem tam to začne drhnout už jen tím, že 3-4x dojde k záchraně náhodou. To celému příběhu ubírá na uvěřitelnosti. Škoda, chtěl jsem vpálit 4* a pochválit námět, ale finále to zazdilo.

    • 7.4.2020  16:39
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    ****

    Docela příjemná záležitost, na každý díl jsem se těšil. Problém pro mě začala být režie Viktora Tauše. Jak jsem na začátcích Detektivů od ST říkal, že je lepší, než Hřebejk, tak už u Vodníka mi dokázal, že teda ne. Věčbě rozklepaná kamera, alternativní způsob sdělování emocí i myšlenek, strčit oddělení policie či márnice na nejdivnější místa (zde kostel). K detektivce mi artové nasazení skutečně nesedí. Jinak jsem kromě konce byl spokojenej, ten mohl být zpracován líp.

    • 6.2.2020  10:01
    Arrow - Série 8 (série) (2019)
    *****

    Osmá série je jednou z nejlepších. Co jsem kritizoval u posledních sezón se eliminovalo na minimum. Tj. nový tým se tu téměř neobjeví, nejsou tu nesmyslné hádky a křivdy. Prvních pět dílů prakticky shrne dějové linky minulosti z prvních sezón. Ollie je tu víceméně sám za sebe, zná svůj osud a pomáhají mu nárazově postavy, které byli v seriálu podstatné. A to je vlastně hodně milé, protože se tu díky jistým okolnostem mihnou téměř všichni i ti, kteří jsou po smrti a dává to smysl. Zkrácení na 10 částí (ve skutečnosti spíš 8, protože poslední dvě slouží jako úvod do dalšího seriálu a jakýsi dovětek) bylo správnou volbou, protože se zbytečně příběh nenatahuje a mi můžeme sledovat pokornou cestu Arrowa vstříc osudu, kterému se nemůže vyhnout. A teď mega klad - crossover. Ten je natolik nadupaný, že v první epizodě těkáme prakticky každou minutu někam jinam, aby se uvedli věci do pohybu. Uvidíme spoustu DC postav a týmů, které tu mají camea, ale nemají vlastní seriály. Najdeme tu hudební motivy Williamsova Supermana a Elfmanova Batmana a Flashe. To samo o sobě napovídá, kteří herci se tu objeví a tím propojí seriály Flash 1990, Smallville a film Superman se vrací s Arrowerse. U prvně jmenovaného dokonce zjistíme, zda nakonec skončil s Tinou. Dokonce bude pro Krizi hodně podstatnou postavičkou. A to je ta pátá absolutní hvězdička.

    • 11.2.2020  14:40
    BH90210 (TV seriál) (2019)
    ****

    Při sledování prvního dílu jsem měl pocit podvodu, který však pozvolna odcházel, až jsem se naladil na správnou vlnu. Nostalgie taky zafungovala i když jinak, než by tomu bylo u přímého pokračování. Komediální nota mi nevadila, naopak jsem měl pocit, že herci mají nadhled a nedělá jim problém sebereflexe (viz. Spelling, která přiznává, že procházela léta jen reality show místo herectví, aby měla peníze). A jedno velké plus - zákulisně je cítit, že hromadně nesouhlasí se současným stáhnutím půlek Hollywoodu. Me too je tu nejednou kritizováno, ovšem tak, aby to nevyčnívalo, všichni zkrátka odmítají podepsat smlouvu o to, že pokud se s někým ze štábu zapletou, dělají to ze svobodné vůle. A také je tu shazováno téma feminismu, který bývá často už za čárou. Tyto plusy píšu s plním vědomím toho, že jsem za rovnoprávnost všech bez rozdílů, ale v současnosti jde o přehnané pózy.

    • 13.8.2019  09:45

    Možná by to tady potřebovalo tlačítko s nápisem Marvel. Každý by si na něm nastavil hodnocení, které by jen zmáčkl a všem filmů od tohoto komiksového nakladatelství dal stejné hodnocení i komentář. Jedna část lidí by dávalo svých tradičních 5* všem Marvelovkám, já bych tam měl své znuděné 3*. Myslím, že už jsem k tomuto tématu napsal hodně komentářů, ale víceméně zněli skoro vždy stejně. A když už jsem náhodou dal někdy 4*, tak to bylo s velkým nátlakem na mojí paměť. Využití 90´ v tomto filmu je vlastně jen samoúčelné. Místo toho, aby se této dekády využilo pro zábavu (jako u Stranger things), je zde jen proto, aby nám ukázala, že název Avengers vzniklo díky hlavní postavě a čekáme kdy (nikoliv jestli) přijde Fury o oko. Nic víc tu není.

    • 25.5.2020  11:08

    Pokračování je něco slabší, než jednička, stále však má dost co nabídnout.

    • 12.4.2020  20:54

    Trochu mě mrzí, že nejlepší Woodyho film od Kouzla měsíčního svitu je v hlavních rolích veden pokryteckými herci, kteří své honoráře věnovali na dobročinnost, aby dali najevo, že se stydí, že hráli ve filmu Woodyho Allena. Tomu nikdo neprokázal vinu na údajném sexuálním obtěžování, které bylo šetřeno už na začátku 90´let a též nebyl žádný důkaz. Aby se dobře rozumnělo - ME TOO by nemuselo být špatné hnutí, kdyby razilo presumpci neviny a neničili umělcům kariéry jen na základě pomluv. Ale k filmu - Woodyho vyznání lásky k New Yorku je pokaždé krásné a vždy se v něm dá najít něco nového. Postavy jsou prokresleny a dějový oblouk funguje. Chalamet na mě působí nepříjemně, nejlepší volbou pro režisérovo alter ego byl Jesse Eisenberg a sem by se hodil velice. Slavní herci ve vedlejších rolích potěší (hlavně Diego Luna). Vyznávám stejné hodnoty, jako hlavní postava, co se týče vyznání lásky, takže na mě (i s tou nesympatičností) Deštivý den v New Yorku fungoval a doufám, že nejde o poslední vyznání tomuto městu.

    • 11.6.2019  15:29

    Nikdy bych nevěřil, že se může stát něco takového, jako je Adámkův příběh. Natolik fatální selhání nemocnice bych v 21. století nečekal. A ještě, aby primář volal do své nemocnice sanitku, aby mu pomohla? Silný příběh. Přeji dostatek sil a peněžních prostředků rodičům.

    • 9.6.2020  12:28

    Živoucí legenda, která i v devadesáti hýří energií, nápady, chutí do práce, optimismem a mladickostí. Nestárnoucí kulturní všeuměl Jiří Suchý. Na dokument jsem se těšil a rozhodně nezklamal. Dozvěděl jsem se nové informace, zhlédl staré záběry ze setkání s Armstrongem či vyslechl libozvučná slova dopisů Voskovce a Wericha. Paní Sommerová se zbytečně nesnaží dostat před kameru (což mi vadilo u jiných jejích dokumentů) a i díky tomu dokázala natočit vyčerpávající výpověď o muži, který dokázal to, na co by většina jiných musela mít alespoň pět životů.

    • 16.12.2019  11:53
    Joker (2019)
    ****

    Řekl bych, že nápadem jde o něco velmi podobného Loganovi. Ten mi však nijak neučaroval. U Jokera to bylo jiné. Pokud někdo přišel do kina s tím, že uvidí zrod Batmanova nemesis, pak bude, možná, zklamán (pouze v případě, že očekával šílence ze Sebevražedného oddílu nebo J. Nicholsona). Pokud někdo přišel, aby viděl film, o němž si přečetl jen anotaci, pak bude přemýšlet, proč došlo ke scéně, kde umřou dva lidé a rozsypou se perly, ale bude nadšen samotným filmem. Já k filmu přistoupil s tím, že bude mnohem civilnější, než klasické zpodobnění Jokera a zároveň nejde o film, který patří do DC propojeného vesmíru. Ve výsledku jsem dostal hutnou atmosféru s výborným Phoenixem, u něhož nemůžete nikdy dopředu vědět, jak se zrovna zachová. Také myšlenka, zda je obětí společnosti, matky či snad čistým zlem je zde dobře zobrazena. Pokud bude pokračování, chtěl bych, aby se tam střetl s Batmanem. Hodně by mě zajímalo, jak si s těmito postavami a odlišným žánrem filmů poradí scénáristé.

    • 21.6.2019  11:01
    Klec (TV film) (2019)
    ***

    Jestli je u Klece nějaká slabina, pak je to scénář. Nejsem jeden z těch, kteří na Marka Epsteina permanentně nadávají, naopak se mi většinou filmy z jeho pera líbí. Proč zdůrazňuji právě tohle? Protože pokud máte Hvězdu velikosti Jiřiny Bohdalové a dáte jí hlavní roli, pak jí musíte dát příležitost ukázat její um. Prvních 40 minut je právě její výkon tím nejlepším z celého filmu. Její velmi pomalý přerod z důchodkyně, která přichází o všechno, co má v životě ještě ráda, po nalezení vnitřní radosti z toho, že jí ještě někdo chce být nablízku je velmi uvěřitelný. Ovšem poté, se stane pouze postavou, kterou scénář vláčí odnikud nikam a vlastně jen vidíme, co je nucena zažívat. Hádek hrající psychopata, u kterého nevíte, zda jsou jeho změny chování skutečné nebo ne ujde, ale neseděl mi. Nevím, zda šlo o charakter nebo o obsazení, ale měl jsem pocit jakési nesourodost, jako by dvě hlavní postavy hráli v úplně jiných filmech. Dějová linie s minulostí není vlastně nijak potřebná pro tu hlavní, slouží hlavně pro nafouknutí stopáže. Je to pro mě vlastně zklamání, sic úplný konec, kde si osud ironicky pohraje s Hádkovou postavou má být asi největším zvratem. Přeji paní Bohdalové, aby byla více obsazovaná do hlavních rolí, ať komických nebo dramatických, neboť má stále co nabídnout. Druhá Fany se, ale bohužel nekoná.

    • 26.1.2020  13:35

    Někde jsem tu četl názory, že námět je originální, jak se to vezme, ale to nechci probírat. Ve skutečnosti bylo fajn, že nemusíme zdlouhavě čekat a hlavní zápletka začne celkem brzy po začátku filmu. Drsnější scény jsou prokládány černým humorem a na Samaru Weaving se nejen dobře dívá, ale role jí padla skvěle.

    • 27.2.2020  10:17

    Ta čtvrtá hvězda je s odřenejma ušima, ale je tam. S první půlkou jsem usínal, ale jak došlo na druhou a nějaké ty zvraty, tak jsem se bavil. Dokonce jsem měl chvílemi i pocit, že soucítím s hlavní postavou. Námětem by se mohlo zdát, že jde o druhou Insomnii, ale nenechte se mýlit. Drama říznuté thrillerem a celkem dobrým Nicolasovým výkonem. Ps. Konečné rozuzlení se dá čekat od prvního výskytu záporné postavy, ale jinak ok.

    • 2.9.2019  08:38
    LOVEní (2019)
    ***

    Jedno z největších mínus filmu je, že Karel Jonák je 100% rutinér. Není to poprvé, co natočil film, ve stylu, který totálně okopíroval z USA. Bohužel to, co zabere na amerického diváka, to nezabere v české verzi na tuzemské publikum. Při sledování si víceméně jen odškrtáváte, co tam být mělo a už proběhlo. Když si říkáte, že jste rádi, že se tam nestalo libovolné klišé, dle Vašeho výběru, tak do dvou minut dorazí. Paradoxně je na celém filmu nejlepší Prachař, kterého moc nemusím. Geislerová působí dojmem ženy, které dnes již příliš nevídáme. Ženy, která odpustí muži naprosto vše a je ochotná se kvůli němu ploužit bahnem. Působí to tak, že hlavní postava nemá vlastně žádný charakter. Všechno za ní vymýšlí její tělnatá kamarádka, která se až moc okatě podobá všem postavám Rebel Wilson a po níž jedou všichni chlapy (pozn. pod čarou - postavy R.W. nesnáším). Kdyby se vystřihlo dvacet minut, mohlo by to působit dobře na televizní obrazovce, ale 106 minut je přestřelená délka na průměrnou romantickou komedii.

    • 27.9.2019  09:22
    Leaving Neverland (2019)
    odpad!

    Pokud mělo jít o sofistikovaný dokument o tom, jak dokážou dvě rodiny, bez jakýchkoli důkazů, lhát ve snaze o to získat finanční kompenzaci za něco, co se nestalo, tak super, ale příště o dvě a půl hodiny zkrátit. Možná film natočil Moore jako svojí klasickou manipulační agitku, ale to spíš ne. Hudbu Michaela Jacksona mám rád, titul král popu si zasloužil, ale nejsem jeho oddaný fanoušek. Z toho důvodu se snažím dívat na čtyřhodinový film, kde není nic, než mluvící hlavy, s nadhledem. "Oběti" si v úmorném časovém úseku pamatují přesně na den, co dělali před třiceti lety a stojí si za tím. Mimo jiné je mnoho důkazů, že se to stát nemohlo, neboť Michael byl v té době na úplně jiném místě na turné. Další věc - matka jednoho z týpků říká, jak tančila radostí, když Michael umřel, protože už nemohl ublížit jinému dítěti. Což máme do očí bijící důkaz o hyenismu, neboť podle jejího syna přiznal až několik let po jeho smrti, že ho obtěžoval. Takže se to stát taky nemohlo. Jackson zažil v dětství šikanu, spíš týrání, z toho důvodu přispíval nemalé částky na pomoc organizacím, které dětem pomáhali a měl rád děti ve své blízkosti, protože s nimi teprve prožíval dětství. Rodinám v tomto filmu daroval v různých formách víc, než na co by si za celý život vydělali. Dvakrát padl u soudu verdikt nevinen (Jeden ze svědků, který potvrdil nevinu byl mimochodem právě týpek, který v tomto filmu tvrdí, že ho obtěžoval). Vždy Jacksona žalovali rodiny, které patřili spíše ke střední třídě, tudíž si nemohli dovolit vše po čem by toužili. Naproti tomu mezi dětmi v Jacksonově blízkosti (i u něj přespával) byl malý Culcin, který v době největší slávy neměl o peníze nouzi a u soudu si trval a stále trvá na tom, že se nic nedělo. Tento film vnímám jako falešné výpovědi rodin, které se léta po smrti hvězdy chtěli finančně obohatit, protože se cítili zhrzeny, že už během života se s nimi zpěvák bavil méně a méně, čímž se ztráceli z médií a nemohli si žít v bavlnce (viz. darování auta, zaplacení nového domu).

    • 13.11.2019  11:31

    Tak nízké hodnocení si prvotina z pera pana Hanzlíka nezaslouží. Nejde o žádný klenot nebo nadprůměr, ale formulace frází z úst postavy Artura sice vyznívají zastarale naivně, ale právě to mi v současné české tvorbě chybí. Vlastně v celosvětové. Když pomineme tolik propíraný fakt, že Antalová porodila Vondráčkovou, když jí bylo teprve 8 let, tak vidím na filmu dva mínusy. První je ten, že Alena Antalová mi nesedí k Jaromíru Hanzlíkovi, protože působí spíš jak otec a dcera. A druhé mínus, ale extrémní je - Jiří Adamec. Když režisér, který v životě natočil nějaký ten seriál, který si pamatujete přijde z televize k celovečerní tvorbě, stane se katastrofa. Překvapilo mě, že nemá ani tušení, že film určený pro distribuci v kinech, se natáčí zcela jinak, než ten televizní. Vlastně to působí, jako by film ani žádné vedení neměl. scény jsou natáčeny převážně statickou kamerou, která se ani nehne a když už se nějak otočí, tvoří to nejakčnější prvek snímání. Rozhodně nechci, aby to mělo šílenou kameru jak od Baye (není třeba se bát, vím, jaký je rozdíl mezi režisérem a kameramanem). Potíž je v tom, že herci nejsou zrežírovaní vůbec, spíše jen volně konstatují svůj text a kdyby se alespoň dělo v záběru něco neprvoplánového, odvedlo by to pozornost. Po této divné změti vět si musíte myslet, že jsem buď blb a nebo aspoň dost mimo. Ale vězte, že i s těmito dvěma mínusy je to průměrný film, který neuškodí.

    • 27.2.2019  08:08
    MOST! (TV seriál) (2019)
    ****

    Měl jsem v plánu tu dlouze rozepsat plusy a mínusy, ale nechce se mi. Bylo by trapný použít v komentáři hlášky ze seriálu, ale je mi to jedno. Takže: JE SUIS ČOČKIN a DYCKY MOST. Čau. Poznámka. Kolečko zatím svůj Okresní přebor nepřekonal, ale hodně se mu blíží.

    • 25.12.2019  16:42

    Shlídnul jsem všechny epizody a můžu říct, že je to pohoda, která nepřekračuje hranici dokumentárnosti k nevkusu. Kvalita se držela od první epizody, kterou jsem hodnotil samostatně, neboť se promítala v kině jako samostatný film. Takže 4*, jen nevím, jestli mě budou tito lidé po letech zajímat. Uvidíme.

    • 8.12.2019  11:34

    Manželské etudy paní Heleny Třeštíkové pokládám za její nejslabší projekt, leč je svojí velikostí a to zkoumání lidských vztahů na poli 35 let neskutečně jedinečný. Snad pouze prvotní projekty, tehdy ještě na černobílém filmu jsou zajímavé, ale spíše z hlediska retrospektivy - proč se lidi brali, jak odlišní lidé se brali, zakořeněné stereotypy z hlediska rozdělení pohlaví, to co pokládali oba v páru za podstatné pro vztah a v neposlední řadě sledování vybavení domácností, které tehdy bývalo téměř shodné. Dcera paní Třeštíkové je milá žena, vlastně svojí maminku nezapře, nedávno jsem jí poslouchal na Radiožurnálu. Pokusila se jít ve šlépějích naší nejlepší dokumentaristky a musím říct, že jí to vyšlo. Už jen kvůli tomu, že porevoluční děti vnímají vztahy i své potřeby a empatii o dost jinak, než předchozí generace. Můžeme tu sledovat naprostou odlišnost ve věcech, které jsem výše jmenoval u prvních Etud. Film mi přišel fajn, ale bojím se, že právě tato dvojice byla určena k celovečernímu zpracování právě kvůli své výrazné odlišnosti. To je, samozřejmě logické, ale tím pádem budou následující páry slabší. Uvidím po shlédnutí televizního cyklu a přeji Haně, aby jí to šlapalo a šla po stejně ambiciozních tématech jako její maminka.

    • 1.11.2019  10:08
    Na střeše (2019)
    ****

    71% Že Mádl patří k našim lepším režisérům dokázal už k Pojedeme k moři. Tam napsal i dobrý scénář, který podpořil nápad vidět situaci dětskýma očima, aby se na konci vše rozuzlilo očima rodičů. Na střeše není tolik nápadité, ale rozhodně lépe stravitelné pro běžného diváka. Alois Švehlík hraje Rýpara, bývalého komunistu, který nesnáší dnešní svět, velmi dobře a myslím, že nějaký ten Český lev by mu příští rok mohl padnout k nohám. Duy Anh Tran nehraje postavu, u které by ukázal, zda má herecké hodnoty, na druhou stranu jeho submisivní charakter by, možná, reální Vietnamec skutečně měl. Na střeše je milé, rychle uteče a nebudete po shlédnutí pocit, že šlo o ztrátu času (což by se v rukou horšího scénáristy a režiséra stát mohlo). Ps. Mrzí mě, že pan Tříska nestihla natočit alespoň několik scén, abychom viděli rozdíly mezi pojetí role (podobně jako pan Chudík a pan Höger, kde došlo ke stejné situaci u Nemocnice na kraji města). Pana Třísku si však dokážu ve scénách představit a myslím, že by byl také dobrý (ostatně mu byla role psaná na tělo).

    • 15.6.2020  13:22

    Byron Gibson se stává silně Seagalovským hercem. Ale o to nejde :D. Nejhorší na posledních filmech mistra Aikido je to, že neustále mudrcuje a všichni ho tam pokorně poslouchají na slovo, ba co víc následují jako by šlo o sektu. Zpočátku dobře vypadající film se po úvodní akci (kde by mohl kolega žít, kdyby se Steven nezachoval jak idiot, nýbrž jako jeho starší postavy) a postupně ubíral až k nudnému závěru, kde se dočkáme souboje na nože (´vtipný je, že to působí jak reklama na Persil, kde uprostřed volejbalu někdo vytáhne prací gel). Ps. Steven se tu v jedné scéně významně usmívá, což bych bral jako jeho nejlepší herecký um v posledních patnácti letech :D.

    • 18.5.2020  09:55

    Film, jehož příběh i postavy jsou tak ploché, až tomu bylo těžké uvěřit. Nechápal jsem, že se tomu upsal Hynek Čermák, jehož jediná postava je celkem uvěřitelná, ale dělá a říká takové věci, že jí vlastně ani fandit nemůžete. Vulgarita je tu používána zbytečně (i když v reálu se tak podobné typy lidí vyjadřují). Národní třída mi nic nesdělila, nic mi nezanechala a bylo mi vcelku nepříjemné ji sledovat. Štěpán Arichtev a jeho režie připomíná spíše seriály, které točí (a ne špatně), ale na celovečerní film to bylo málo. PS. Tohle je přesný opak toho, jak dokázal s tématy pracovat seriál MOST!

    • 13.8.2019  09:31

    Dávám 3*, ale je to se vztyčeným ukazováčkem. Jsem asi jeden z mála, koho dvojka vzala o trošku víc, než trojka. Herzfeld je sice mnohem lepší režisér, než Miller, ale prostředí východní Evropy akčňákům nesedí, neboť je dost nevýrazné. V polovině mě překvapilo, že Chapman byl nekompromisní jak k čínským investorům, tak ke klasickým americkým scénářům s dobrým koncem. A Slyovi nasranost sluší. Snad se jí naplno dočkáme v Rambovi V.

    • 27.5.2019  14:07

    Taková pohodovka, u který musíte stále zavírat oči před nelogičnostmi, ale Pokémoni jsou tam pěkný.Kdyby Kazumaki vedle mě ronil slzy dojetí, dal bych 4*.

    • 4.4.2020  20:32

    Někdy si říkám, že čeští kritici (ahoj Mirko) o nových českých filmech píšou jako o dnu kinematografie, jen z principu. Ano Vejdělek je režisér, který jde zbytečně moc na jistotu a hudba v jeho filmech, vypůjčená z hudební knihovny, mi často leze krkem, na druhou stranu ještě nenatočil nic, co by mi nepřišlo fajn.Tady je navíc základ příběhu podpořen knižní předlohou, která musí být výborná. Ve filmu je ostatně znát, že pan Boček vymyslel postavy tak, aby nebyli ploché a splňují mé požadavky na rodinnou komedii, kterou si budu pamatovat. Takže za mě jo, nevulgární, milá komedie, která stojí za vidění.

    • 29.12.2019  20:36

    Celkem milá pohádka, ve které není znát vliv Karla Janáka a to je dobře. Tak trochu jiný příběh o tom, co se stalo po konci jiných pohádek byl osvěžující, nápady s Egonismem úsměvné. Samotný ústřední pár, kterému sekundoval Marek Eben mi seděl a jsem rád, že vznikají takové televizní pohádky, na které se bude dobře dívat v neděli po obědě. 4* jsou trochu nadhodnocené, ale dávám je, protože si myslím, že celkově je to na víc, než jaké to má nyní kolektivní hodnocení.

    • 3.1.2020  12:56
    Princip slasti (TV seriál) (2019)
    **

    Princip slasti se tvářil jako ambiciózní mezinárodní projekt. Ovšem jakmile odejde pocit z první signální, začne pod pokličkou bublat nuda, nelogičnost a v mnohém i zbytečnost. Do hodnocení jsem nezahrnul dabing, který byl sice vtipný sám o sobě, když se čeští herci museli namlouvat znovu a vypadá to, že podle pohybu úst říkají něco zcela jiného. Myslím, že daleko větších kritik by se seriál dočkal od diváků v titulkové verzi, protože do prime time na ČT by se nehodila. Shlédnout jde na iVysílání ČT, ale vtipně mi zněla i přehrávaná drsnost hrdinky v polštině, tak jsem si dal dabing, abych se bavil celou dobu. Co však hodnotit musím, to je příšerná utahanost, o kterou se nám postaral režisér tím, že se dlouhými záběry na postavy snaží hudbou vykreslit jejich charakter, ale nefunguje to. Postavy jsou ploché (snad s výjimkou Karla Rodena, který mírné vyčnívá). Námět zněl sice dobře, ale polský tým režie/scénář se postaral o to, aby se padesát minut nestalo téměř nic a pak lehký posun, který bývá u detektivek/thrillerů cca. po pěti až deseti minutách. Kdyby nechali režii třeba Jiřímu Strachovi a deset dílů se zredukovalo na pět, mohla by to být pecka. Takhle se nudíme, nesouzníme s nelogicky se chovajícími postavami, v posledním díle se dočkáme asi pětkrát deus ex machina... Takhle by to nešlo. Ps. Pokud někdo ujíždí na kozách, tak nevím, jestli je to polská kvóta, ale v každém díle se dočkáte soulože či ňader.

<< předchozí 1 2 3 4 21 41 61 81