Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Horor

Recenze (2 991)

plakát

Arrow - Série 8 (2019) (série) 

Osmá série je jednou z nejlepších. Co jsem kritizoval u posledních sezón se eliminovalo na minimum. Tj. nový tým se tu téměř neobjeví, nejsou tu nesmyslné hádky a křivdy. Prvních pět dílů prakticky shrne dějové linky minulosti z prvních sezón. Ollie je tu víceméně sám za sebe, zná svůj osud a pomáhají mu nárazově postavy, které byli v seriálu podstatné. A to je vlastně hodně milé, protože se tu díky jistým okolnostem mihnou téměř všichni i ti, kteří jsou po smrti a dává to smysl. Zkrácení na 10 částí (ve skutečnosti spíš 8, protože poslední dvě slouží jako úvod do dalšího seriálu a jakýsi dovětek) bylo správnou volbou, protože se zbytečně příběh nenatahuje a mi můžeme sledovat pokornou cestu Arrowa vstříc osudu, kterému se nemůže vyhnout. A teď mega klad - crossover. Ten je natolik nadupaný, že v první epizodě těkáme prakticky každou minutu někam jinam, aby se uvedli věci do pohybu. Uvidíme spoustu DC postav a týmů, které tu mají camea, ale nemají vlastní seriály. Najdeme tu hudební motivy Williamsova Supermana a Elfmanova Batmana a Flashe. To samo o sobě napovídá, kteří herci se tu objeví a tím propojí seriály Flash 1990, Smallville a film Superman se vrací s Arrowerse. U prvně jmenovaného dokonce zjistíme, zda nakonec skončil s Tinou. Dokonce bude pro Krizi hodně podstatnou postavičkou. A to je ta pátá absolutní hvězdička.

plakát

Asistentka (2019) 

Nízké průměrné hodnocení je zde zřejmě způsobeno tím, že podprůměry a odpady dávají lidi, kteří jsou zvyklí na střední vlnu a potřebují ve filmu příběh. Celý film je jasně inspirován známou kauzou zneužívání moci. A já musím říct, že jde o dobré "inovativní" zpracování. Celý film sledujeme pouze linii hlavní hrdinky, která je uťáplou asistentkou, která má své sny, ale nemá sebevědomí a vlastně jen proplouvá svojí prací, kde zjišťuje, že filmový průmysl může být i bahnem. Zjišťuje to, ale pouze tím, že občas něco zaslechne, něco si domyslí, něco náhodou přečte apod. Jde tedy o perspektivu, kdy vše vidíme tak, jak to můžou vídat reálné asistentky. Z filmu je dost znát i odcizenost vztahů ve velkých společnostech a vše je podtrženo tím, že neuslyšíme ani vteřinu hudebního podkresu, pouze zvuky kopírek apod. To nás dostává do nepříjemné stísněnosti, která nás vlastně dostane do kůže "hlavní hrdinky" a dokážeme díky tomu celý film trpět stejně jako ona. Padouch je tu vždy jmenován pouze jako ON a nikdy není vidět, což jsou další drobné plusy, které doplňují atmosféru. Velmi podařený kousek, ale ne pro každého.

plakát

Avengers: Endgame (2019) 

Tak to bylo fakt... stejný. všechny filmy, které předcházeli tento mi naprosto splývají a bude to tak i v tomto případě. Jediné plus, co musím vystřihnout je, že film není přesycený barvami, jako to bylo ve všech dalších. Ovšem už na konci minulých Aven. mi bylo jasné, jak to všechno dopadne. Sázka na jistotu pro západní střední vlnu. Bohužel jsem takových filmů viděl už tolik, že mě to neba.

plakát

Banda (2019) (seriál) 

Asi jsem nějak minul tu správnou cestu k seriálu The boys. Snaží se o něco podobného, jako u Kick ass, ovšem není to tak cool. Možná bych řekl, že jsem nesplynul s příběhem díky tomu, že tak není postava (kromě Starlight), které bych fandil, protože jsou všichni vlastně grázlové. Navíc jsem doufal, že půjde o zakončenou jednorázovku a druhá série nebude, ale to jsem se spletl.

plakát

Bez vědomí (2019) (seriál) 

HBO dala nemalé peníze, to je vidět a vyplatilo se. Výborná výprava, hutná atmosféra a hlavně rozpletení v posledním díle předčilo mé očekávání. Plus závěrečná scéna, ta je taky top.

plakát

BH90210 (2019) (seriál) 

Při sledování prvního dílu jsem měl pocit podvodu, který však pozvolna odcházel, až jsem se naladil na správnou vlnu. Nostalgie taky zafungovala i když jinak, než by tomu bylo u přímého pokračování. Komediální nota mi nevadila, naopak jsem měl pocit, že herci mají nadhled a nedělá jim problém sebereflexe (viz. Spelling, která přiznává, že procházela léta jen reality show místo herectví, aby měla peníze). A jedno velké plus - zákulisně je cítit, že hromadně nesouhlasí se současným stáhnutím půlek Hollywoodu. Me too je tu nejednou kritizováno, ovšem tak, aby to nevyčnívalo, všichni zkrátka odmítají podepsat smlouvu o to, že pokud se s někým ze štábu zapletou, dělají to ze svobodné vůle. A také je tu shazováno téma feminismu, který bývá často už za čárou. Tyto plusy píšu s plním vědomím toho, že jsem za rovnoprávnost všech bez rozdílů, ale v současnosti jde o přehnané pózy.

plakát

Captain Marvel (2019) 

Možná by to tady potřebovalo tlačítko s nápisem Marvel. Každý by si na něm nastavil hodnocení, které by jen zmáčkl a všem filmů od tohoto komiksového nakladatelství dal stejné hodnocení i komentář. Jedna část lidí by dávalo svých tradičních 5* všem Marvelovkám, já bych tam měl své znuděné 3*. Myslím, že už jsem k tomuto tématu napsal hodně komentářů, ale víceméně zněli skoro vždy stejně. A když už jsem náhodou dal někdy 4*, tak to bylo s velkým nátlakem na mojí paměť. Využití 90´ v tomto filmu je vlastně jen samoúčelné. Místo toho, aby se této dekády využilo pro zábavu (jako u Stranger things), je zde jen proto, aby nám ukázala, že název Avengers vzniklo díky hlavní postavě a čekáme kdy (nikoliv jestli) přijde Fury o oko. Nic víc tu není.

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

O Černobylu jsem toho věděl hodně, ale i tak mě seriálové zpracování této tragédie zasáhlo. Nemyslím si, že by šlo o bezchybné dílo, jak to ze zdejšího průměru uživatelů vypadá. Jde však o nadprůměrný řemeslný počin, který věrně (některé věci pozměněny, ale nikterak důležitě) monitoruje časové období od výbuchu po měsíce trvající odstraňování škod. Za mě plných 80%. Velmi se těším na ruský seriál, který je nyní v postprodukci, kde hlavní příčinou výbuchu bude agent CIA, který se infiltroval do elektrárny. Myslím, že stojí za zvážený, zda provokace z Ruska (nejen v tomto případě) nemají pošťuchovat západ k další studené válce...

plakát

Deštivý den v New Yorku (2019) 

Trochu mě mrzí, že nejlepší Woodyho film od Kouzla měsíčního svitu je v hlavních rolích veden pokryteckými herci, kteří své honoráře věnovali na dobročinnost, aby dali najevo, že se stydí, že hráli ve filmu Woodyho Allena. Tomu nikdo neprokázal vinu na údajném sexuálním obtěžování, které bylo šetřeno už na začátku 90´let a též nebyl žádný důkaz. Aby se dobře rozumnělo - ME TOO by nemuselo být špatné hnutí, kdyby razilo presumpci neviny a neničili umělcům kariéry jen na základě pomluv. Ale k filmu - Woodyho vyznání lásky k New Yorku je pokaždé krásné a vždy se v něm dá najít něco nového. Postavy jsou prokresleny a dějový oblouk funguje. Chalamet na mě působí nepříjemně, nejlepší volbou pro režisérovo alter ego byl Jesse Eisenberg a sem by se hodil velice. Slavní herci ve vedlejších rolích potěší (hlavně Diego Luna). Vyznávám stejné hodnoty, jako hlavní postava, co se týče vyznání lásky, takže na mě (i s tou nesympatičností) Deštivý den v New Yorku fungoval a doufám, že nejde o poslední vyznání tomuto městu.