Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Horor

Recenze (2 991)

plakát

Daria (2020) 

Nějakou nešťastnou náhodou se mi stal tenhle "film". Náhodný slepenec scén, které nedávají smysl v návaznosti, natož v logice. V první polovině se stane pár věcí, které by dobrý scénář dokázal rozvést. Tento scénář, ale dobrý není a tak se mnoho divností stane náhodou a není nijak vysvětlena, stejně jako činy některých postav (většinou záporných). Často dělají něco, co nedává smysl a nijak to neobhájí. Postava Míry Noska je přeafektovaná, každou chvíli vybuchne a mnohdy zbytečně. A to nemluvím o jeho studii na lékaře, kterou studovat nechce. S tím souvisí i to, že určitě neproběhla žádná konzultace s odborníky, neboť na bipolární poruchu se dávají ustálovače nálady a nikoliv tlumivé léky (např. anxiolytika). Klára Miklasová se do své role hodí, celkem jí to jde. Ale jediní herci, kteří tu mají co nabídnout (a věřím, že přehrávají záměrně, protože ví, že jde o blbost) jsou Morbert Lichý (ve filmu cca 2,5 minuty) a Jiří Schmitzer (5,5 minuty), který znázorňuje šíleného génia tak, jako by měl vymyslet nějaké monstrum.

plakát

Osvícení (1980) 

Od pana Kubricka jsem dostal to, co jsem očekával... což ovšem není ani pochvala, ani kritika. Své kvality jistě má, ale jeho styl mi úplně nesedí. Je zřejmé, že z filmu čerpalo mnoho následovníků, jenže problém tkví v tom, že ty jsem viděl dříve, proto se nedostavilo ono WOW. Shelley Duvall je děsivá už svým zjevem, ovšem to není to, co by mi vadilo. Problém jsem měl s její naprosto jednorozměrnou postavou submisivní a nelogičnosti dělající puťkou. Zbytek byl celkem v pohodě, chvílema jsem se bál, ale za to mohou hlavně smyčce, ty dodávají scénám svíravou atmosféru.

plakát

Národní třída (2019) 

Film, jehož příběh i postavy jsou tak ploché, až tomu bylo těžké uvěřit. Nechápal jsem, že se tomu upsal Hynek Čermák, jehož jediná postava je celkem uvěřitelná, ale dělá a říká takové věci, že jí vlastně ani fandit nemůžete. Vulgarita je tu používána zbytečně (i když v reálu se tak podobné typy lidí vyjadřují). Národní třída mi nic nesdělila, nic mi nezanechala a bylo mi vcelku nepříjemné ji sledovat. Štěpán Arichtev a jeho režie připomíná spíše seriály, které točí (a ne špatně), ale na celovečerní film to bylo málo. PS. Tohle je přesný opak toho, jak dokázal s tématy pracovat seriál MOST!

plakát

Říkejte mi pane Tibbsi (1970) 

Pokračování "Žáru" ztratilo podstatu toho, v čem spočívala síla prvního dílu. Tím je myšleno téma rasismu, zločinu a černého policajta, který je silně persekuován. Říkejte mi pane Tibbsi bylo natočeno tři roky po originálu a po rasismu, jako by se slehla zem. Tím se film přetransformoval do nudné krimi, kde linie s rodinou působila velmi rušivě...

plakát

V žáru noci (1967) 

Jestli mám u tohoto filmu s něčím potíž, pak je to styl hraní - v době vzniku bylo v módě divadelně přehrávat a toho se nabažíme plnými doušky. Druhá věc s tím souvisí - stále stejný výraz Sidney Poitiera, zpočátku má své opodstatnění i když celé jeho zatýkání by se dalo vyřešit, kdyby nemlčel, možná, už na nádraží. Čtvrtou hvězdu dávám za spojení krimi a rasistického tématu, které je protkané celým filmem a tím je vlastně film nejzajímavější.

plakát

Tajemství dračí pečeti (2019) 

Dračí pečeť jsou vlastně dva filmy, které spolu téměř nesouvisí. První z nich mohl vzniknout díky tomu, že první díl byl komerčně úspěšný a tak se do druhého sehnali dvě akční legendy - Arnie a Jackie. Jejich linka trvá na začátku filmu cca. 40 minut, je zábavná, vtipná a jejich souboj je kvalitně zpracován (zřejmě za choreografií stál sám Jackie, ostatní bitky ve filmu jsou tuctové). Poté začne druhý film, který se odehrává celý v Číně. Není špatný, ale dýchá z něj, že není příliš originální. Na jedno zhlédnutí je to fajn a bitku hvězd si, možná, ještě pustím, ale jinak jde o průměr.

plakát

Přelet nad kukaččím hnízdem (1975) 

Psychiatrická nemocnice v době před 45 lety. Díky tomuto filmu můžeme vidět, jak se za půl století změnil tento medicínský obor. Danny DeVito tu je k nepoznání, ale hraje velmi dobře jednoduchého pacienta. Christopher Lloyd ztvárnil postavu podivína, která mu ve filmech jde, ale bohužel, je ve stále stejné poloze (blázna si zahrál i v pozdější Partě snů a myslím, že lépe). Jack Nicholson přehrává, což mi u něj vadí téměř ve všech filmech, ale na roli frajírka se hodil. Celkově jde o funkční film, od kterého se později odrážela spousta jiných, které však jeho kvalit nedosahují.

plakát

Pašerák (2018) 

Pašerák není film, ze kterého si sednete na zadek. Ale je to poctivá stará práce, kterou Clint využívá ve všech svých režiích. Navíc jeho návrat na plátna je milé překvapení a při pohledu na jeho trademarkový výraz je mi líto, že nevznikl další Drsný Harry. Ps. Skrze zuby mu to pořád dobře cedí trefné či stírací hlášky.

plakát

Apollo 13 (1995) 

Ron Howard má jednu výbornou dovednost - je skvělý filmový řemeslník. Jeho filmy nejsou úžasné, ale točí je vždy s láskou a je to na atmosféře poznat. Výborní herci + režisér, který mě málokdy zklame, takže určitě nadprůměr.

plakát

Skandál po anglicku (2018) (seriál) 

Hugh Grant, jak jsem ho asi nikdy nechtěl vidět, zvlášť v dobře zrežírovaných scénách první půlky první epizody, kde sexuální scény působí až explicitně i když v nich není nic vidět. Ale to je tak jediné, co mi nesedlo. Jinak je vidět, že si svoji roli užívá jak v komediálních polohách, tak v těch vážných. Ben Whishaw taky v roli tupoučké "oběti" hraje výborně. Díky ústřední dvojici je film plně funkční a mnohokrát i vtipný tak, jak to mám u anglických filmů rád.