PEEPA

PEEPA

Petr Holenda

Česko
Softwarový tester

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 30.11.2016  22:21
    Harmonquest (TV seriál) (2016)
    *****

    Pro nekoho, kdo miluje DrD jako ja, naprosta povinnost :-) 10/10. Sice trochu kolisava kvalita hostu, ale presto supr napad a zabava.

    • 27.5.2013  22:51
    Home (2009)
    ***

    Ekofasisticky dokument, ktery sice nejspise je pravdivy prakticky ve vsem, ale ktery nemuze vlastne nic zmenit. Vsichni lide se stejne nezmeni, takze se nezmeni lidstvo jako takove a tedy vse zustane pri starem az do horkeho konce... ale nakonec prece jen nejake svetle nadeje a zitrky jsou nabizeny, coz je fajn...

    • 29.3.2013  08:39
    5 pravidel (2013)

    Recenze: http://kultura.idnes.cz/recenze-filmu-5-pravidel-0w0-/filmvideo.aspx?c=A130328_141120_filmvideo_jaz http://www.fffilm.name/2013/03/recenze-5-pravidel-40.html

    • 1.2.2013  22:20

    1. serie 75%, 2. serie 85%, 3. serie 80%. Keep it coming :-)

    • 8.1.2013  07:10
    Atlas mraků (2012)
    **

    Bohuzel, tenhle prehypovany film mne zklamal. Clovek cekal nejakou kulervouci zalezitost a od zacatku se film spise tahne. Ne snad, ze by se na to koukalo nejak spatne, nebo se clovek kdovijak nudil, ale ve finale doufa, ze se ke konci stripky teto trihodinove skladacky nejak daji dohromady a divak si z toho sedne na prdel. A to se mi nestalo. Celkove se jedna o zajimavy audiovizualni pocin, kdy je poteseni poznavat maskovane herce do ruznych sestiroli, ale konec bud neni vysvetlen tak, aby ho pochopilo i to nejvetsi hovadko, coz zrejme sem, nebo se z toho clovek zkratka posral. Nu, nestalo se, takze vlastne zbyde jen WTF pocit, o cem ze to jako ty 3h vlastne bylo... :-( 4,5/10

    • 19.6.2012  17:34
    Záskok (1994)
    **

    No, a tohle mi pro zmenu nejak nesedlo. Prislo mi to jako spise nablbla mozaika se zajimavymi, ale nijak dechberoucimi vykony. Nejlepsi je hula hoop pasaz asi 10 minut uprostred filmu a do konce uz to pak docela jde vydrzet. Ale prvni hodina nicmoc...

    • 29.8.2010  14:11
    Antikrist (2009)
    *

    Myslel jsem si, ze mam Larse von Triera rad. Co jsem od nej videl mne bavilo a libilo se mi. Tohle se mi libilo (v kontextu celeho filmu ctete "bylo koukatelne") zhruba pul hodiny. Pak to zaclo byt hrozne a hroznejsi, az to bylo uplne nejhroznejsi. Jedine, na co jsem si pri uchylnosti tohoto filmu vzpomnel byl Ostrov od Kim Ki Duka, podobna zverstva si tam lide provadeli.Fujky, nic pro mne.A obdivuju Dafoea, ze se k necemu takovemu upsal...

    • 24.8.2010  13:15

    Sice hvezdneji obsazene, nez muj milovany Valmont (Malkovich, Close, Pfeiffer, Reeves, Thurman...), ale ve skutecnosti o dost slabsi. Valmont je hravy, vtipny a celkove daleko lehci film, nez toto. Tady zkratka Malkovich je hajzl devkar, Close je vypocitava svine, Reeves nejni tak vyplesklej, Thurman ma sice hezky telo, ale jinak je prilis naruziva a Pfeiffer je takova nablbla hysterka. Hudba usla.

    • 23.3.2008  00:29

    Videl jsem to sice bohuzel na dvakrat (prvni pulku v patek, druhou pulku v nedeli), ale presto musim rict, ze se mi to celkem libilo. Nekdy bych si pral mit takovou fantazii, jako ma Myiazaki. Tech napadu, co narve do dvouhodinoveho filmu je tolik. ze z toho proste nechapu. Pribehy ma uzasne, svety taky... proste tohoto cloveka musim obdivovat. A i kdyz je Howls Moving Castle slabsi nez Mononoke, Sen to Chihiro nebo Nausicaa, tak presto mne to nemalo zaujalo...

    • 23.3.2008  00:27

    Filmy Wese Andersona maji zvlastni poetiku, kterou asi bohuzel nikdy nepochopim :-( Vetsinu filmu jsem znudeny a je tam jen par dobrych momentu, ktere me svym zpusobem dojmou. S vyjimkou Royal Tennenbaums, ktera me bavila nadprumerne. Darjeeling bohuzel podprumerne. Je to proste zvlastni druh filmu, ktery bych ale radeji nedoporucoval, protoze bych rekl, ze tem, kterym se tento zvlastni zanr bude libit, je spise mene, nez vic... Wes Anderson je na me asi prilis "chytry"...

    • 9.12.2007  20:47

    Ale tesne. Spise jsem uvazoval o 3*. Skvely Denzel, horsi Crowe. Ve skutecnosti je to ale jen dalsi dobry film o mafii, jen tentokrat to neni o Italech, ale o cernochovi. Jinak to vlastne nejni moc odlisne od Godfellas. Navic to je dost dlouhy... pres 2,5 hodiny.

    • 9.12.2007  20:43
    Once (2007)
    ***

    Trochu moc zpivani ve stylu, ktery mi prilis nesedi. Romantika ale slusna. Hansard na muj vkus dost prehrava, ale tak trochu to k jeho postave patri. Irglova mi chvilemi prijde, ze naopak hraje tak trochu malo. Ale na konci mi vlastne bylo celkem uzko, takze ucel filmu se nejspise podarilo splnit... :-)

    • 9.12.2007  20:40

    Az na to, ze Bale chvilema fakt nevypada jako kdyz nema nohu a beha jako kamzik a chovani Crowea v poslednich 10 minutach filmu mi to prislo jako velice dobry film. Ben Foster je skvelej, Bale taky a Crowe hlavne zezacatku mi taky dost sedel... K hudbe nejsou zadne vytky a proste je to opravdu dobry film. Konec je zajimavy, ale film vlastne dost srazi... o 1* urcite, jinak bych bylo 5* na miste.

    • 24.9.2007  23:28

    Nejslabsi Luhrman. A to hlavne proto, ze nemam rad tanec a nesnasim tanecni filmy. A presto je to super :-)) To myslim hovori za vse... :-)

    • 21.4.2007  22:22
    Sunshine (2007)
    *****

    Tak to byl narez. Zadny velky uvod, dve vety co a proc se deje a uz jste na lodi Ikarus II. Ano, zamerne rikam jste, protoze proste behem nekolika malo minut vas to vtahne do deje takovym zpusobem, ze jsem z toho netusil. Zadne velke seznamovani s charaktery a dej se rozjede na obratky jak prase. Vetsinu casu pouze cumite a kochate se. Ja jsem se vetsinu filmu trasl jak ratlik a nekolikrat se mi draly do oci slzy, jak je to silne a pusobive. Zvuk, hudba, to je nadhera. Vizualne neni co vytknout a rezie je az na chvili pred koncem skvela. Herecky neni co vytknout, Cillian ale ruluje. Konec je vyborny, cele je to proste nesmirne vtahujici do deje a nema to vlastne hlucha mista. Obcas si proste oddechnout potrebujete. Nebudu moc resit logiku, protoze nejsem fyzik, ale kdyz jsem prvne videl trailer, tak jsem si rikal, jaka to bude picovina. Ale ac to mozna pro vice kovane ve fyzice bude rvat usi i oci, tak ja jsem si to uzival neskutecnym zpusobem. Fuj, po odchodu z kina jsem se citil jak zkourenej. Trasl jsem se, stridaly se pocity melancholie a euforie a proste jsem netusil co si mam myslet. Tohle proste CHCE videt v kine. A kdyz tomu odpustite to, ze vesmir "huci" a jedna psychedelicka pasaz na konci je trochu ocirvouci, tak je to temer dokonale.

    • 6.12.2006  01:44

    Jedine, co tomuhle filmu muzu vytknout je prilis komplikovany styl vypraveni, ktery mi chvilemi v tom delal strasnej gulas. Ale to je vse. Jinak to bylo pohlazeni pro mou dusi. Velice se mi libila kamera a rezie. Dokazala z pomerne minimalistickeho tematu vytezit maximum. A i kdyz se jedna mozna jen o prilis velkou pohadku, presto me to velice zaujalo a chvilemi jsem skoro nedychal. Velice dobre, na muj vkus. Nebo mi to jen proste kaplo do noty... nevim, neumim si vysvetlit, ze me neco takovyho takhle dostalo :-) Doporucuji :-) A to jsem vubec nevedel, o cem by to melo byt... fuj to me to vzalo :-))

    • 25.11.2006  23:58

    Omlouvam se, tohle fakt neslo vydrzet...

    • 25.11.2006  01:08

    Velice pomaly zacatek, tak pul hodiny jsem moc netusil o co jde, pak se to pomalu zacina rozpletat a dostavat to kontury, takze i pres malinko slozitejsi anglictinu jsem to zacal chapat a konec je takovej prijemnej "vlk se nazral a koza zustala cela". Vyborne herecky.

    • 7.9.2006  22:25

    WTF?? O cem to kua bylo? Vetsina tech povidek je ujeta a nudna. Opravdu dobra je ta s Alfredem Molinou a docela slusna je i nasledujici s Billem Murraym. Ale jinak je to neuveritelna nuda... Casem si na to clovek zvykne a mozna i proto se mu ty posledni povidky zacnou libit... Napodruhy to je asi lepsi, ale to se nikdy nedozvim :-)

    • 7.9.2006  10:11

    Docela prijemna zalezitost. Je to takovej mix Indiana Jonese a Da Vinci Codu. Spousta hadanek a jejich reseni, proste celkem to odsejpa. A nejni to tak idiotsky jako Da Vinci Code. S lehkou vtipnosti se to Jonesovi blizi. Herci ujdou, remeslne to ujde, byl jsem prijemne prekvapen :-) Je to za tri, ale uz je to skoro na zlomu ke ctyrem... :-)

    • 31.8.2006  23:08

    Premyslel jsem o tom, jestli je svet na tento film pripraveny. A dospel jsem k jednomu. Ja na nej pripraven nejsem. Jak jsem to poznal? Celou dobu jsem jakysi sviravy pocit v zaludku, ze neco neni dobre. Proste abych tak rekl, tak uplne nesouhlasim s tim, ze tento film byl natocen. Nemuzu rict, ze je ten film spatny, to ne. Mozna jsem po vsech tech nadsenych ohlasech cekal nejakou opravdovou bombu. A proto jsem byl i zklaman. Nijak nenapadam autenticnost celeho snimku, ale musim rict, ze prvni polovina filmu me moc nebavila. Vicemene se nic nedeje... Sledujeme predevsim zmatene (as himself) dispecery, kteri koukaji na obrazovky a opakuji slova "possible hijack" a "hijack". V pozdejsich fazich filmu i "shit" :-) Tak nejak jsem cekal, ze cely film bude z 80ti % z osudneho letu United 93, ale jestli se odehrava v letadle 30%, tak je to moc. A ani to neni zprvu moc zabavne. Zadne seznamovani s postavami (koneckoncu neni moc duvod, dalsiho dilu se asi nedockame) a tak jen sledujeme normalni vzorek lidi, kteri v tom letadle dost mozna podobni i byli. Akcni tempo plne klaustrofobie a strachu pasazeru zacneme prozivat az nekdy ve dvou tretinach filmu. K zadnemu prekvapeni tedy take nedochazi, protoze vsichni tusime jak to bylo. Je to napriklad podobne dokumentarni jako Der Untergang, kdy to "take presne tak mohlo byt". A tak to bylo nejspise i zamysleno. Jenze v tomto pripade mi to narozdil od Untergangu nestacilo... Rezie je velice syrova, blizka a osobni a film je temer bez hudby tak zvysuje autenticnost, protoze na tech vezich a vojensky zakladne jim asi taky zadna hudba nehrala... Dramatictejsi hudba je az ke konci, kdy se bojuje... Kamera velice casto zabira vsechny zblizka a muzeme si tak prohlednout vyrazy oci a pot tekouci po tvarich. Ocenuji. Dobra prace. Scenar mi teda trosku vadil. Jednak je opravdu uplne trivialni, ale to lze odpustit, ale predevsim ta prvni cast filmu je trosku nudna, jak se jen prepiname mezi tema ridicima vezema kde pozorujeme neherce hrajici sebe, jak se jim ztraceji letadla a vsichni jsou z toho na vetvi. Ale na druhou stranu, kdyz si uvedomim, ze cely film pokryva prakticky celou dobu od vzletu az po pad United 93, tak je to asi zajimavejsi nez sledovat jeste nicim zajimave nezavazne povidani palube letadla. Na tech blikajicich obrazovkach s radary se deje alespon neco :-) Dialogy ke konci jsou srdcervouci, o to vice, ze to takhle skutecne probihalo. Z toho mi fakt nebylo dobre... No... proste je to opravdu autenticky "zaznam" toho, co se asi tehdy delo. Ale rekl bych, ze je okolo toho tak velky hype hlavne proto, ze se to skutecne stalo. Kdyby nekdo natocil pred deseti lety takovyto akcni film s presne stejnym scenarem a stejne dobrym stabem, tak bych rekl, ze by jeho prumerna znamka na CSFD nebyla 9,4/10, ale spise tak 7,5/10. A to kdovi jestli by se mu vsichni nevysmali. Ale kdyz je to neco, co si vsichni pamatujeme, tak jsme z toho "posrani" daleko vic. Blizim se spis ke 3*...

    • 22.8.2006  23:41

    Jak bylo několikrát řečeno, konec to potopil o jednu hvězdičku...

    • 21.8.2006  23:39

    Má slabost pro soudní dramata opět zvítězila a posunuje film blízko k vrcholu. Úžasné snad všechny charaktery, které hraje výborný (i když ve většině rolí malinko neoriginální, přesto můj oblíbený) James Stewart a drsný "suchar" George C. Scott doplňují pro mě neznámí herci a herečky v čele s krásnou Lee Remick.Vtipnost a lehkost celého titulu, kdy soudní síň prosvěcuje vtip obou právníků stejně tak jako chvílemi jejich krutost ke svědkům je krásně kontrastní. I délka přes dvě a půl hodiny mi nepřišla nijak přehnaná, protože jsem se po většinu času nenudil a docela to hltal... Není to pro všechny, ale kdo mají rádi třeba Witness for the Prosecution tak nesáhnou vedle. Tomu je to IMHO nejbližší...

    • 7.8.2006  23:38
    Akce Bororo (1972)
    ***

    Opravdu dobra hudba, mimojine :-) Ta tomu dava tak hvezdicku navic, jinak to zas tak zajimave nebylo a spis by se to blizilo ty dvojhvezdicce :-)

    • 6.6.2006  23:36

    Neskutečně zvláštní příběh mladého chlapce (herci je 23 ale vypadá tak na 16), kterému nezáleží na životě a jeho jediným potěšením v životě je chození na pohřby a inscenování sebevražd, který potká téměř osmdesátiletou babičku, která také chodí ráda na pohřby, řídí jako ďábel a života užívá plnými doušky. Komedie s prvky tragického dramatu je rozehrána ve skvělém scénáři s nádherně dokreslující hudbou. Skvělý příběh, který má dosti kontroverzní téma a bude nejspíše spoustou lidí nemilosrdně odsouzen mi ale neskutečně padl do noty svým optimismem a poetickou krásou. Musím říci, že to bylo veliké překvapení. Opravdu jsem si to nesmírně užil. Doporučuji!!

    • 8.5.2006  22:58
    Bounty (1984)
    ****

    Musím říci, že hodně souhlasím s Radyem, jen dodám, že jsem viděl i třetí verzi s Clarkem Gablem. Tato verze nejvíce tratí na postavě Fletchera Christiena, který je zdaleka ze všech tří verzí nejslabší. Mel Gibson hraje (s poměrně malým prostorem) ublíženého zneuznaného chudáčka, který je hysterický a vlastně mu ani tak nejde o posádku, jen ho cpt Bligh peskuje víc, než je zdrávo a proto mu rupne v bedně. Je to slaboch a proto málem dostane od vzbouřenců ještě jednou nabančíno :-) Excelentní herecké obsazení v čele s Anthony Hopkinsem a jeho nejlidštějším cpt Blighem, kterého jsem kdy spatřil. On vlastně není zdaleka tak zlý, jako shnilý a sadistický Trevor Howard z verze 1962 ani jako velice přísný Charles Laughton z verze 1935. Vzpouru proti své osobě si nejméně zaslouží, protože je skvělým námořníkem, kterému jen ke konci začne malinko přeskakovat, ale zdaleka by to nebyl důvod pro Christiana Marlona Branda. Celý film je kratší asi o 45 minut než verze s Brandem a přibližně stejně dlouhý jako verze s Gablem, ale je podstatně akčnější a svižnější než ta s Brandem a tedy nejméně nudný ze všech tří. Obzvláště scéna s lidožroutským ostrovem, která v obou předchozích verzích není, je velice dobrá a silná. Vangelisova hudba je dobrá, výprava i režie jsou dobré, tahle verze je srovnatelná s verzí s Marlonem Brandem, která kdyby byla o půl hodiny kratší, tak by byla nejlepší. Byl jsem příjemně překvapen, neboť jsem čekal opravdu nejhorší verzi a dostal jsem téměř nejlepší.

    • 8.5.2006  19:10

    1* za to, ze to ma v nazvu slovo "Matrix" a 2.* za souboj Nea se Smithem. Jinak je to silena limonada s prehrsli silene chaotickych a "bombastickych" akcnich scen.

    • 7.5.2006  00:53

    Charles Laughton je v roli svinackeho kapitana Blighe chvilemi lepsi, nez byl Trevor Howard ve verzi z roku 1962, ale Clark Gable oproti Marlonu Brandovi absolutně nestíhá. Fletcher Christian Branda se mi líbil o moc více. Přišel mi lidštější a celý tak nějak lepší. Tento film je asi o třičtvrtěhodinu kratší, než verze z 62, ale přesto je chvílemi nudnější. Nebudu nijak kritizovat odlišnosti, neboť jsem nečetl předlohu, ale verze z roku 1962 u mne vítězí. Sice ne o moc, neboť druhá půlka této verze je dost dobrá, ale přeci jen, tentokrát byl "remake" lepší než originál...

    • 5.5.2006  00:39
    Slídil (1972)
    *****

    Vyborne. Herecky koncert Michaela Cainea a Laurence Oliviera je neuveritelny. Na platne se neobjevi prakticky nikdo jiny, a oba jsou naprosto skveli. Cely film ma skvelou hudbu a je chvilemi suse a morbidne vtipny stejne tak jako nekdy neskutecne mrazivy. Musim uznat, ze jsem parkrat na chvilku zacal ztracet pozornost a jakoby me to prestavalo bavit, ale v techto momentech se film rozjel na plne obratky a chytl druhy ci treti dech a neskutecne zavalel. Vyborne dilo, jehoz jedinou smulou bylo, ze byl natocen ve stejnem roce jako Kmotr. Jinak by si nejakeho plesouna dozajista odnesl. Videt ve skvelem hereckem obsazeni inscenaci v divadle by muselo byt obzvlastne pro neznalce orgasmem. Jsem opravdu rozlozen z toho, jak dobry film to byl, ac jsem absolutne netusil, o cem to vlastne bude... 9/10

    • 25.4.2006  23:20
    Libertin (2004)
    ****

    Skvele zahrany film, opravdu mi moc sedly herecky projevy uplne vsech, vcetne pomlouvane Samanthy Morton. Depp supr, ale tak nejak v jeho projevech uz obcas vidite i jine role, ktere hral... obcas Sparrowa, obcas Cranea a tak... vesmes uz nemuze predvest neco lepsiho, nez uz nekde predvedl, coz ovsem u nej neni zdaleka malo :-) Jak Lea podotkla, tak ma pravdu s kamerou. Je takova vzletna a velice zajimava... ta se mi opravdu taky libila. A film samotny je pomerne cudny. Skoro i pro Juraje :-P Je tam daleko vice sprostych slov, nez samotnych poburujicich veci a nez jsem cekal. Film je ale dost dlouhy a to mu neprospiva. I kdyz ma jen neco malo pres dve hodiny, tak ke konci uz mi to prislo trochu kycovite a neuspokojive. Neco, co mi opravdu moc nesedelo...

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace